Waar komt die wijsheid vandaan? En, de grote vraag, na welk weekendartificial_sun schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 08:40:
Na het weekend verwachten we meer duidelijkheid.
wat een verhaal.... http://forum.baldursgate....9502/pricetag-of-bg-ip/p2
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Wat een gedonder. Ik blijf wel lekker mijn EasyTuTu versie spelen... tot in 2075
De Atari veiling is voorbij sinds afgelopen weekend. Uitspraken kunnen dus elk moment komen.IceStorm schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:27:
[...]
Waar komt die wijsheid vandaan? En, de grote vraag, na welk weekend?
Stadia was beter....
Mopper, nog niks nieuws bekend volgens mij?artificial_sun schreef op maandag 29 juli 2013 @ 08:29:
De Atari veiling is voorbij sinds afgelopen weekend. Uitspraken kunnen dus elk moment komen.
Pfff wat een gezeik allemaal. Ben blij dat ik 'm voor m'n iPad gehaald heb voordat drollen de luchtverplaatsingsinstallatie raakten.
volgens mij is ie weer volledig beschikbaar
Inderdaad - game wordt weer verkocht, patch wordt weer aan gewerkt, en er zal binnenkort meer nieuws over de patch komen.
Wat precies het issue was zullen we waarschijnlijk voorlopig niet weten (het lijkt erop dat een deel van wat voor afspraken er ook gemaakt zijn is dat hier geen uitspraak over gedaan mag worden), maar het stond iig los van de veiling
Wat precies het issue was zullen we waarschijnlijk voorlopig niet weten (het lijkt erop dat een deel van wat voor afspraken er ook gemaakt zijn is dat hier geen uitspraak over gedaan mag worden), maar het stond iig los van de veiling
Your lack of planning is not my emergency
Ach, mooi dat ze weer back in business zijn. Moet toch ook maar eens een keer gaan beginnen met spelen
.
15 november komt Baldur's Gate 2: Enhanced Edition uit, pre-orders zijn $25,-
[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 31-08-2013 11:14 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Wow dat is wel snel. Met al dat gezeik dacht ik dat het wel even ging duren.anandus schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:13:
15 november komt Baldur's Gate 2: Enhanced Edition uit, pre-orders zijn $25,-
Zeg dat wel. Eerlijk gezegd behoorlijk verrast!
Dan waren ze dus al een flink eind op weg voor dit gedoe begon. Goede zaak.
sudo apt-get rekt
Nouja, ik denk dat dáár het gezeik over gingMr_Knight schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:23:
[...]
Wow dat is wel snel. Met al dat gezeik dacht ik dat het wel even ging duren.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Er is weer groot nieuws over BGEE. Er komt een grote patch uit waar nu aan ge-beta-test wordt. the road to v1-2
De mensen die vonden dat BGEE niet beter was als tutu moeten dit maar eens bekijken.
De mensen die vonden dat BGEE niet beter was als tutu moeten dit maar eens bekijken.
Stadia was beter....
Je bedoelt te zeggen: Het heeft maar een jaar geduurd voordat BGEE was wat het vanaf het begin had moeten zijn?artificial_sun schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 08:52:
We hebben wel geduld moeten hebben ja. Niet dat ik ontevreden was over de re-release
Voor sommige mensen zal dit pas een echt EE zijn inderdaat. Maar voor mij was de simpele installatie (tov Tutu en BGT) al reden voor een feestje. Evenals de gratis DLC's.
Daarnaast zal BGEE 1.2 voor modders een behoorlijk voordeel opleveren. Het doel is dat alles modbaar wordt, wat voorheen hardcoded was.
Daarnaast zal BGEE 1.2 voor modders een behoorlijk voordeel opleveren. Het doel is dat alles modbaar wordt, wat voorheen hardcoded was.
Stadia was beter....
Inmiddels is BG2EE ook gereleaset. Maar jullie zijn natuurlijk allemaal zo druk aan het spelen dat je geen tijd hadden dat te posten
Ik wacht nog altijd op android.... gelukkig zitten er een aantal goede Oldskool kickstarter RPG's aan te komen en heb ik BGEE niet meer nodig.
Heb begrepen dat de release van BG2EE in ieder geval redelijk bugvrij is geweest. Mocht ook wel, want ze hebben een jaar met de engine kunnen beta-testen (op de klanten) in BGEE.
Ben benieuwd of ze binnenkort ook eens een keer de boel op GoG gaan aanbieden. Tot die tijd vermaak ik me wel met de originele spellen.
Ben benieuwd of ze binnenkort ook eens een keer de boel op GoG gaan aanbieden. Tot die tijd vermaak ik me wel met de originele spellen.
BG2EE zal veel simpeler zijn, aangezien men in BG1EE te maken heeft gekregen met dezelfde problemen die EasyTuTu en Trilogy ook hebben.
- Classes uit BG2 die in BG1 onbruikbaar zijn.
- Weapon proficiencies uit BG2 waar in BG1 geen wapens voor zijn.
- Abilities uit BG2 die BG1 compleet uit balans maken.
- Compleet verschillend spawning system.
Zelf ben ik erachter gekomen dat de enige dingen die ik echt een toevoeging vind in TuTu (en Trilogy) bestaan uit de hogere resolutie, wat hogere walking speed, TAB, en de betere afhandeling van stores. Voor de rest vind ik de wijzigingen meer irritant dan wat anders, aangezien ze voor BG1 vaak niet goed werken.
Daarom gebruik ik nu gewoon Default BG1, zoals ik die altijd heb gespeeld, met alleen de Baldurdash bugfixes, en Unfinished Business. Ik heb het spel zo al eens uitgespeeld, dus ik weet dat die fixes ook daadwerkelijk werken, en me niet halverwege met een niet vervolgbaar spel laten zitten. Eerder dit jaar ben ik een playthrough onder TuTu (met minimaal geïnstalleerde mods) in Cloackwood 3 moeten stoppen omdat het spel vanaf daar begon te crashen. Lekker, als je de hele onderkant van de map hebt gedaan (behalve Durlag's Tower). Daarom ben ik dus weer terug gegaan naar de default.
Voor de hogere resolutie gebruik ik de Widescreen Mod (@800x600 of 1024x768 afhankelijk van het scherm), en TWM GUI. Niet zo mooi als de GUI via TuTu, maar wel gewoon werkbaar en speelbaar.
BG2 heeft allemaal die problemen niet, omdat het spel en de engine voor elkaar geschreven zijn. Men hoeft het eigenlijk "alleen maar" te voorzien van officiële ondersteuning voor hogere resoluties. (BG2 draai ik ook compleet default, behalve de fixpacks.)
- Classes uit BG2 die in BG1 onbruikbaar zijn.
- Weapon proficiencies uit BG2 waar in BG1 geen wapens voor zijn.
- Abilities uit BG2 die BG1 compleet uit balans maken.
- Compleet verschillend spawning system.
Zelf ben ik erachter gekomen dat de enige dingen die ik echt een toevoeging vind in TuTu (en Trilogy) bestaan uit de hogere resolutie, wat hogere walking speed, TAB, en de betere afhandeling van stores. Voor de rest vind ik de wijzigingen meer irritant dan wat anders, aangezien ze voor BG1 vaak niet goed werken.
Daarom gebruik ik nu gewoon Default BG1, zoals ik die altijd heb gespeeld, met alleen de Baldurdash bugfixes, en Unfinished Business. Ik heb het spel zo al eens uitgespeeld, dus ik weet dat die fixes ook daadwerkelijk werken, en me niet halverwege met een niet vervolgbaar spel laten zitten. Eerder dit jaar ben ik een playthrough onder TuTu (met minimaal geïnstalleerde mods) in Cloackwood 3 moeten stoppen omdat het spel vanaf daar begon te crashen. Lekker, als je de hele onderkant van de map hebt gedaan (behalve Durlag's Tower). Daarom ben ik dus weer terug gegaan naar de default.
Voor de hogere resolutie gebruik ik de Widescreen Mod (@800x600 of 1024x768 afhankelijk van het scherm), en TWM GUI. Niet zo mooi als de GUI via TuTu, maar wel gewoon werkbaar en speelbaar.
BG2 heeft allemaal die problemen niet, omdat het spel en de engine voor elkaar geschreven zijn. Men hoeft het eigenlijk "alleen maar" te voorzien van officiële ondersteuning voor hogere resoluties. (BG2 draai ik ook compleet default, behalve de fixpacks.)
[ Voor 7% gewijzigd door Katsunami op 19-12-2013 11:31 ]
Ik kon niet meer wachten op de android versie dus gisteren maar BG1:EE gekocht voor 9 eurootjes. Toch jammer dat je een 16 jaar oud spel moet kopen omdat er tot op heden gewoon niks is gemaakt dat hier enigszins in de buurt komt.
Ik dacht dat de graphics wat opgepoetst waren, maar dat is niet te merken imo, maargoed dit spel speel je niet voor de graphics. Ben nog steeds aan het bedenken wat ik voor char zal gaan rollen voor een complete playthrough van BG1 en BG2. Ben niet zo van het dual/multiclassen, maar volgens mij gimp je jezelf toch wel redelijk als je het niet doet.
Had in eerste instantie een assassin gerollled maar vind dat toch niet echt Bhaal-spawn-waardig. Zit nu te denken aan een fighter die in bg2, na gevangen genomen door irenicus nieuwe krachten in zich los maakt. Dual Fighter/mage. Aargh can't make up my mind!
Ik dacht dat de graphics wat opgepoetst waren, maar dat is niet te merken imo, maargoed dit spel speel je niet voor de graphics. Ben nog steeds aan het bedenken wat ik voor char zal gaan rollen voor een complete playthrough van BG1 en BG2. Ben niet zo van het dual/multiclassen, maar volgens mij gimp je jezelf toch wel redelijk als je het niet doet.
Had in eerste instantie een assassin gerollled maar vind dat toch niet echt Bhaal-spawn-waardig. Zit nu te denken aan een fighter die in bg2, na gevangen genomen door irenicus nieuwe krachten in zich los maakt. Dual Fighter/mage. Aargh can't make up my mind!
Assassin is zeker Bhaal waardig, Bhaal was de god van "Murderers and Assassins" dus gaat perfect.
Stadia was beter....
Tuurlijk, alles mag
Rudolf heeft zeker een punt dat er eigenlijk niets meer is gemaakt dat het niveau van BG1/2 haalt. The Witcher komt nog het dichtst in de buurt.
De eerste Dragon Age vond ik ook wel een erg fijne RPG in dat opzicht.
Veel van de single classes (thief, cleric, mage, druid) winnen veel door een paar levels in fighter eerst te nemen en verliezen weinig als je ze dual classed.
The Witcher is een goede RPG, maar in mijn beleving wel een heel ander soort spel dan BG.
Dragon Age: Origins komt qua gameplay een stuk dichter in de buurt, maar daarvan vond ik de gameplay op een gegeven moment saai (op het moment dat je je realiseert dat alles gewoon level scaled is, verlies ik al gauw interesse in een spel). Combat saai, camera erg beperkt (camera vast aan geselecteerde (N)PC, ongeacht top-down of over-the-shoulder vind ik best irritant), wel goede NPC interactie. Maar ik speel dan toch liever BG dan DA:O.
The Witcher is een goede RPG, maar in mijn beleving wel een heel ander soort spel dan BG.
Dragon Age: Origins komt qua gameplay een stuk dichter in de buurt, maar daarvan vond ik de gameplay op een gegeven moment saai (op het moment dat je je realiseert dat alles gewoon level scaled is, verlies ik al gauw interesse in een spel). Combat saai, camera erg beperkt (camera vast aan geselecteerde (N)PC, ongeacht top-down of over-the-shoulder vind ik best irritant), wel goede NPC interactie. Maar ik speel dan toch liever BG dan DA:O.
In BG1 is het niet zo heel nuttig. Je speelt dan bijvoorbeeld tot level 7 met een Fighter, om dan een dual naar Thief te doen. Je verliest dan al je Fighter levels totdat je Thief 8 wordt. Dat zal ongeveer aan het einde van het spel zijn.henkie196 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 10:44:
Veel van de single classes (thief, cleric, mage, druid) winnen veel door een paar levels in fighter eerst te nemen en verliezen weinig als je ze dual classed.
Een dual naar Thief is ook al niet nuttig als je BG2 met dat character wil gaan doen, want BG2 vol met thieves.
Ik denk bij dual classes meestal aan het resultaat over de hele saga. Voor BG1 zit je dan inderdaad met een single class fighter, maar dat maakt niet zoveel uit, er zijn genoeg NPC thieves.
In BG2 is de spoeling met thieves behoorlijk dunner. Slechts twee die hun thief skills nog kunnen verbeteren, en eentje daarvan verlies je doorgaans nog gedurende het verhaal.
In BG2 is de spoeling met thieves behoorlijk dunner. Slechts twee die hun thief skills nog kunnen verbeteren, en eentje daarvan verlies je doorgaans nog gedurende het verhaal.
Hm. Klopt. Ik was in de war met mages. Imoen, Nalia, Aerie, Jan en Edwin zijn allemaal mages of dual-class mages. Er zijn inderdaad veel minder thieves, dus F/T in BG1, met het idee om zelf Thief the zijn in BG2, is wel een goed idee.
[ Voor 34% gewijzigd door Katsunami op 03-02-2014 14:39 ]
Is BG1EE en BG2EE nu redelijk bugvrij op de pc? Had heel veel klachten gelezen over de release van BG1EE. Dat weerhield me ervan om het te kopen.
BG2 is echt wel de allerbeste game ooit. Wat heb ik me daarmee vermaakt. Schaam me wel om te zeggen dat het me nog nooit gelukt is om ze uit te spelen.
Begon telkens opnieuw, omdat ik telkens wat nieuws wilde proberen.
BG2 is echt wel de allerbeste game ooit. Wat heb ik me daarmee vermaakt. Schaam me wel om te zeggen dat het me nog nooit gelukt is om ze uit te spelen.
Ik zou gewoon proberen puur fighter in BG1 en dan vroeg in BG2 duallen naar thief (lvl 9 of zo). Afhankelijk van de hoeveelheid xp die je in BG1 hebt gehaald kun je waarschijnlijk zeer snel of misschien zelfs wel al meteen duallen in BG2.Katsunami schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:39:
Hm. Klopt. Ik was in de war met mages. Imoen, Nalia, Aerie, Jan en Edwin zijn allemaal mages of dual-class mages. Er zijn inderdaad veel minder thieves, dus F/T in BG1, met het idee om zelf Thief the zijn in BG2, is wel een goed idee.
Zelf ga ik trouwens bij F/T voor een dual @ lvl 13, heeft hetzelfde effect op end-game, maar heeft wel duidelijk een effect op de rest van het spel.
Zelf niet gespeeld, maar ik heb begrepen dat BG1EE op de PC ondertussen wel redelijk bugvrij is. Redelijk. BG2EE kon profiteren van de engine bugfixes die ze al voor BG1EE hadden gedaan en schijnt daarom out of the box al redelijk bugvrij te zijn.Russel88 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:02:
Is BG1EE en BG2EE nu redelijk bugvrij op de pc? Had heel veel klachten gelezen over de release van BG1EE. Dat weerhield me ervan om het te kopen.
Wacht zelf op een GoG release.
Het enige verschil tussen hoe jij speelt en hoe ik speel, is dat ik wat meer geduld heb bij het herstartenBG2 is echt wel de allerbeste game ooit. Wat heb ik me daarmee vermaakt. Schaam me wel om te zeggen dat het me nog nooit gelukt is om ze uit te spelen.
Heb zo altijd wel een paar parallelle parties lopen. Heb ik zin in wat end-game ownage, ga ik verder met een ToB party, wil ik eens wat nieuws proberen, ga ik verder met één van de lvl laag parties in BG1.
Zijn ze van plan om het uit te brengen op GOG dan? Ik dacht dat ze dat niet van plan zijn. Voor een GOG release wil ik wel even geduld hebben.
Er werd in eerste instantie (voor de release van BG1EE) volgens mij wel gesproken over een GoG release, maar geen idee of dat nog steeds op de planning staat. Hoe dan ook, Steam en Beamdog doe ik niet aan, dus ik wacht wel op een GoG release, of die er nou ooit komt of niet. Ondertussen speel ik gewoon lekker verder met mijn originele versies
Ik zou niet op een GoG release rekenen. Ze hebben al genoeg gezijk met Steam.
Je kunt de games gewoon los kopen, downloaden en installeren. Je hebt geen losse clients, progjes actieve acounts internet verbindingen of wat dan ook nodig.
Je kunt de games gewoon los kopen, downloaden en installeren. Je hebt geen losse clients, progjes actieve acounts internet verbindingen of wat dan ook nodig.
Stadia was beter....
Eerlijk gezegd zie ik het probleem met Steam en Beamdog niet zo. Alsof dat nou de meest evil partijen in de gameindustrie zijn?henkie196 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 08:49:
Er werd in eerste instantie (voor de release van BG1EE) volgens mij wel gesproken over een GoG release, maar geen idee of dat nog steeds op de planning staat. Hoe dan ook, Steam en Beamdog doe ik niet aan, dus ik wacht wel op een GoG release, of die er nou ooit komt of niet. Ondertussen speel ik gewoon lekker verder met mijn originele versies
Geen internet verbindingen? Ik dacht dat je wel altijd nog moest activeren via internet?artificial_sun schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:00:
Ik zou niet op een GoG release rekenen. Ze hebben al genoeg gezijeik met Steam.
Dat zijn ze niet, maar ik heb persoonlijk iets tegen online moeten gaan als ik alleen maar offline speel.page404 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:19:
Eerlijk gezegd zie ik het probleem met Steam en Beamdog niet zo. Alsof dat nou de meest evil partijen in de gameindustrie zijn?
Alleen om te installeren moet je geloof ik online zijn. Ik ga het nu meteen testen
Getest, zonder inet kun je gewoon spelen op de non-steam versie.
Getest, zonder inet kun je gewoon spelen op de non-steam versie.
[ Voor 33% gewijzigd door artificial_sun op 04-02-2014 12:20 ]
Stadia was beter....
Wel online activatie, dus. Dan blijf ik wachten op de GoG versie, mocht die ooit nog komen. Als ik het goed heb begrepen zou je ook met de Steam versie alleen bij het installeren internet verbinding nodig hebben en verder niet.
offtopic:
Gelukkig heb je voor de GoG vesie geen internet nodig...... Die word met de postduif thuis gebracht.
Gelukkig heb je voor de GoG vesie geen internet nodig...... Die word met de postduif thuis gebracht.
Ze zijn momenteel vollop bezig met de android versie, en ook Adventure Y zit nog in de pijplijn. Daar ben ik het meest benieuwd naar.
Stadia was beter....
Online activatie is een probleem als je over een jaar of 8 nog steeds Baldurs Gate wilt spelen. Vandaar dat ik wel snap dat mensen liever op de GOG versie wachten.
Ach... kan op steam ook nog steeds halflife 1 spelen. Denk dat dat wel goed komt.Russel88 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 13:47:
Online activatie is een probleem als je over een jaar of 8 nog steeds Baldurs Gate wilt spelen. Vandaar dat ik wel snap dat mensen liever op de GOG versie wachten.
Het gaat hier niet om het downloaden. Het gaat om het moeten activeren van het spel na de installatie, via de servers van BeamDog.artificial_sun schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 13:00:
offtopic:
BeamDog pleite => Spel pleite.
Trouwens, ik heb BG1 in de BG2 engine gespeeld. (Via EasyTuTu.) Het is helemaal niet prettig. Het spawn-systeem is fracked, je kunt wapens kiezen die je niet eens kunt krijgen in het spel, de proficiencies van de characters zijn gaar (wie is daar op een dual-wielding spree gegaan?), en je moet nog mods zoals 1PP (One Pixel Productions) installeren om te zorgen dat BG1 er ook uitziet als BG1.
Daarnaast zitten er nog steeds show-stoppende bugs in. Pasgeleden ben ik na 25 uur spelen (met het hele zuiden van de map afgewerkt) vastgelopen in Cloackwood 3. Enter -> wacht 10 seconden -> Crash. Onoplosbaar.
Het enige dat prettig is, is de hogere resolutie, en de TAB-mogelijkheid. Ik speel echter wel de default BG1, met de Baldurdash fixpacks (bugfixes) + Unfinished Business (restorations). Ik weet dat die combinatie werkt. Voor de hogere resolutie gebruik ik dan wel de widescreen mod en de vervangende TWM-GUI. Gaat niet hoger dan 1024x768 (en een rare resulotie van 1280x768, die ik nog nooit ben tegengekomen, die dus niet werkt op een 1280x720 monitor), maar 1024x768 is nog steeds beter dan 640x480. Hoger wil je eigenlijk niet eens omdat je dan veel te veel van de omgeving ziet. Dan zie je een donkere omgeving, met je party in een lichte bubble.
Ok Beamdog pleite = spel pleite kan ik me indenken (maar zon vaart zal het niet lopen denk ik.
Spawn systeem, geen idee eerlijk gezegd
Proficiencies en wapens, geen probeleem in EE
1PP geintegreerd in EE
Show stopping Bugs, al lang gesquished
Tab, check
Resolutie, check
Zoomen ook leuk, is je laatste probleem ook opgelost.
Nieuwe NPC's kun je gewoon negeren als je ze niet leuk vind.
Het is dat je mn inlogcodes niet krijgt, anders had je een keer mogen proberen.
Spawn systeem, geen idee eerlijk gezegd
Proficiencies en wapens, geen probeleem in EE
1PP geintegreerd in EE
Show stopping Bugs, al lang gesquished
Tab, check
Resolutie, check
Zoomen ook leuk, is je laatste probleem ook opgelost.
Nieuwe NPC's kun je gewoon negeren als je ze niet leuk vind.
Het is dat je mn inlogcodes niet krijgt, anders had je een keer mogen proberen.
Stadia was beter....
Ik heb op de Baldurs Gate fora van Beamdog wel eens gelezen dat het spel in zekere zin portable is - als je eenmaal hebt geinstalleerd en geactiveerd, kun je daarna de map waarin je het spel geinstalleerd hebt inpakken en backuppen - je kan deze dan op willekeurig welke pc dan weer uitpakken en het spel spelen, zonder installatie/activering. Ik heb het zelf nooit getest, maar als dit idd het geval is dan is het nog niet persé zo dat exit beamdog exit spel betekent
Your lack of planning is not my emergency
Even een kleine kick. Ik heb net de iPad mini retina. Nu zou ik dit spel wel willen spelen. Is dit een beetje te doen op een iPad mini of is dat te klein?
Er lijkt weer iets te gaan gebeuren, er staat een counter op de www.baldursgate.com. Over 2,5 dag meer duidelijkheid
Icewind Dale Enhanced Edition ofzo? Volgens mij weinig andere opties.
Komen ze ineens aanzetten met een nieuwe BG ^^ Zou echt episch zijn (al denk ik niet dat het gebeurt).Japser schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 16:51:
Icewind Dale Enhanced Edition ofzo? Volgens mij weinig andere opties.
van mij mogen ze hier en daar wat verhaallijnen buigen tot het barst om dat voor elkaar te krijgen. Spannond
Uh ok, het is Baldur's Gate for Android....
Werd eens tijd... Daar wacht ik ondertussen al ruim twee jaar op. Hopelijk volgt BG2 EE op Android snel.
of adventure Y....
toch android, nu moeten ze maar eens aan Adventure Y beginnen
toch android, nu moeten ze maar eens aan Adventure Y beginnen
[ Voor 64% gewijzigd door artificial_sun op 18-04-2014 07:36 ]
Stadia was beter....
Ik zit te twijfelen, heb hem voor de ipad, maar die pak ik toch niet zo snel als ik dacht. Er staat ook bij "for 5" or larger screens". Iemand die hem al op een 5" telefoon geprobeert heeft? (Heb zelf een galaxy s4)
Meh. Nuja, de franchise is nog levend zullen we maar zeggen,
Ik ben bezig met mn eerste mod
Een Club met Bleeding damage http://forum.baldursgate.com/discussion/33701/
Nog wel beta, maar ideaal voor een evil cleric/thief
Een Club met Bleeding damage http://forum.baldursgate.com/discussion/33701/
Nog wel beta, maar ideaal voor een evil cleric/thief
Stadia was beter....
Ik weet niet of dit al ergens anders is gepost, of hoe lang geleden dit is gebeurd, maar BG:EE en BG2:EE zijn verschenen op GOG.com.
BG:EE
BG2:EE
Beiden zijn opgenomen in een promo van 50% korting, en lijken zo te zien de DLC (extra characters en quests waren toch DLC?) al te bevatten.
Aangezien ik al 15 jaar fan van BG ben, ga ik deze twee denk ik maar aanschaffen. Voor €17.95 kan ik me geen buil eraan vallen. Ik speel tegenwoordig nog steeds (bijna) Vanilla BG1 en 2; ik installeer alleen de fixpacks en Unfinished Business mods om losse eindjes te fixen, en draai de spellen in 640x480 en 800x600... zelfs op een 24+ inch monitor.
Ik denk dat het wel prettig is om een upgraded interface te hebben, maar ik vraag me af, zeker in geval an BG1, hoe de ervaring gaat zijn.... van BGTuTu en BGTrilogy ben ik geen fan. Hoewel beiden knappe staaltjes werk zijn, gemaakt met geweldige toewijding, vind ik dat BG1 veel te veel verandert; veel dingen "kloppen" niet meer.
Maar goed, wellicht zijn de huidige versies de moeite waard; toen BG:EE uitkwam, zaten er zoveel bugs in dat het spel nagenoeg onspeelbaar was. BG + BGTuTu + een paar mods + 1PP Item pack was een veel betere BG:EE dan BG:EE zelf. Alleen al de upgraded interface zou de moeite kunnen zijn.
BG:EE
BG2:EE
Beiden zijn opgenomen in een promo van 50% korting, en lijken zo te zien de DLC (extra characters en quests waren toch DLC?) al te bevatten.
Aangezien ik al 15 jaar fan van BG ben, ga ik deze twee denk ik maar aanschaffen. Voor €17.95 kan ik me geen buil eraan vallen. Ik speel tegenwoordig nog steeds (bijna) Vanilla BG1 en 2; ik installeer alleen de fixpacks en Unfinished Business mods om losse eindjes te fixen, en draai de spellen in 640x480 en 800x600... zelfs op een 24+ inch monitor.
Ik denk dat het wel prettig is om een upgraded interface te hebben, maar ik vraag me af, zeker in geval an BG1, hoe de ervaring gaat zijn.... van BGTuTu en BGTrilogy ben ik geen fan. Hoewel beiden knappe staaltjes werk zijn, gemaakt met geweldige toewijding, vind ik dat BG1 veel te veel verandert; veel dingen "kloppen" niet meer.
Maar goed, wellicht zijn de huidige versies de moeite waard; toen BG:EE uitkwam, zaten er zoveel bugs in dat het spel nagenoeg onspeelbaar was. BG + BGTuTu + een paar mods + 1PP Item pack was een veel betere BG:EE dan BG:EE zelf. Alleen al de upgraded interface zou de moeite kunnen zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door Katsunami op 16-10-2014 21:56 ]
BG:EE is volgens mij gebaseerd op de engine van BG2, dus die originele look van BG ga je niet terug krijgen, van wat ik ervan gezien heb.
Vind ik zelf overigens geen probleem, speel zelf altijd BGTutu. En in windowed mode op 1024x768, ik kan niet zo goed tegen een lage resolutie op een grote monitor. Grootste voordeel van de EE versies lijkt me de mogelijkheid tot in kunnen zoomen.
Was me inderdaad opgevallen dat het nu ook op GoG stond, volgens het nieuwsbericht ook pas sinds gisteren. Ik wacht zelf nog wel even op een hogere korting, heb de originele games al 2x gekocht (CD + GoG), heb weinig zin om nu meer te betalen dan ik de eerste twee keer heb gedaan.
Vind ik zelf overigens geen probleem, speel zelf altijd BGTutu. En in windowed mode op 1024x768, ik kan niet zo goed tegen een lage resolutie op een grote monitor. Grootste voordeel van de EE versies lijkt me de mogelijkheid tot in kunnen zoomen.
Was me inderdaad opgevallen dat het nu ook op GoG stond, volgens het nieuwsbericht ook pas sinds gisteren. Ik wacht zelf nog wel even op een hogere korting, heb de originele games al 2x gekocht (CD + GoG), heb weinig zin om nu meer te betalen dan ik de eerste twee keer heb gedaan.
ik heb pas BG:EE op de tablet uitgespeeld. Vind het wel lekker wegspelen. Kan me de exacte graphics van het orgineel niet meer precies herinneren dus ik vind het niet storend. Voor mijn gevoel is het gewoon de originele look.
op de tablet is het soms wel lastig om een deurtje te openen. Zeker als de deur zo is geplaatst dat je er deze niet goed ziet. Zoals bij de Friendly Arms Inn, voor die ring quest. Daar zit ik soms minuten lang te kloten om naar binnen te gaan.
op de tablet is het soms wel lastig om een deurtje te openen. Zeker als de deur zo is geplaatst dat je er deze niet goed ziet. Zoals bij de Friendly Arms Inn, voor die ring quest. Daar zit ik soms minuten lang te kloten om naar binnen te gaan.
Er beginnen voor EE ook wat leuke mods te verschijnen (simpele dingen zoals een Wand case) dus nu is het een mooi moment om in te stappen.
BG2EE moet eerst een grote patch krijgen voor ik ga spelen, daar zitten nog irritante bugs in.
BG2EE moet eerst een grote patch krijgen voor ik ga spelen, daar zitten nog irritante bugs in.
Stadia was beter....
Het maakt me nog niet zo heel veel uit als BG1 het uiterlijk van BG2 krijgt. Hetgeen e vooral aan BG1TuTu stoorde was dat het hele spawning system overhoop lag (je kunt als level 1 character geen 10 gibberlings aan), en dat er hele rare proficiencies waren gezet voor de wapens; heel veel characters met dual wielding, en de mogelijkheid om wapens te kiezen die niet eens in BG1 voorkomen.
Eigenlijk wil ik gewoon graag BG1 met een hogere resolutie, zoals 1280x800. Ik kijk eens naar TWM-GUI. Dat is een wide-screen GUI voor Vanilla BG1. Misschien ondersteunt die deze resolutie, maar de laatste keer dat ik keek had hij rare resoluties zoals 1280x768
Eigenlijk wil ik gewoon graag BG1 met een hogere resolutie, zoals 1280x800. Ik kijk eens naar TWM-GUI. Dat is een wide-screen GUI voor Vanilla BG1. Misschien ondersteunt die deze resolutie, maar de laatste keer dat ik keek had hij rare resoluties zoals 1280x768
LOL.
Lees het nu pas.
Heb pas geleden BG: EE nog gekocht bij Overhaul.
Heb het wel gemist. Als ik het uitgespeeld heb, dan is het tijd voor BG2 EE
Beste game allertijden wat mij betreft.
Lees het nu pas.
Heb pas geleden BG: EE nog gekocht bij Overhaul.
Heb het wel gemist. Als ik het uitgespeeld heb, dan is het tijd voor BG2 EE
Beste game allertijden wat mij betreft.
Beetje laat, maar van wat ik er van gelezen heb, was de spawning van BGEE ook niet geweldig. Maar dan de andere kant op, heel weinig spawns, werd te makkelijk. Weet niet of dat later nog aangepast is in een patch.Katsunami schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 20:33:
Het maakt me nog niet zo heel veel uit als BG1 het uiterlijk van BG2 krijgt. Hetgeen e vooral aan BG1TuTu stoorde was dat het hele spawning system overhoop lag (je kunt als level 1 character geen 10 gibberlings aan), en dat er hele rare proficiencies waren gezet voor de wapens; heel veel characters met dual wielding, en de mogelijkheid om wapens te kiezen die niet eens in BG1 voorkomen.
De spawning in Tutu kan inderdaad wat vervelend zijn, in het Beregost Temple gebied spawnen regelmatig vamipiric wolves en aangezien je dat één van de eerste locaties is waar je heen gaat en je +1 wapens nodig hebt om damage te kunnen doen, kan dat nog wel een probleem zijn. Maar als je dat eenmaal weet is het niet zo'n probleem meer. Ik ga over het algemeen ook als één van de eerste dingen naar de lighthouse map om de +1 CON tome te halen en daar heb je ook +1 wapens nodig.
Van het weekend heb ik BG I voor het eerst uitgespeeld. Heb voor het eerst een BG spel uitgespeeld. Normaal gesproken stop ik halverwege, omdat ik dan een andere klasse of alignment wil spelen.
Ben opnieuw begonnen als een evil Assassin. Probeer nu ook wat meer sub quests te doen.
Daarna BGII Enhanced kopen en dan BGII uit proberen te spelen.
Ben opnieuw begonnen als een evil Assassin. Probeer nu ook wat meer sub quests te doen.
Daarna BGII Enhanced kopen en dan BGII uit proberen te spelen.
Ja er is ook iets gaande op baldursgate.com. Countdown naar een aankondiging. Hopelijk deze keer wél een gloednieuwe game! Oldskool graag!
Wat een anti climax. Een 25 uur durende Expansion op deel 1.
Voor mij was eh verhaal we klaar na 2 games en 4 expansions.
Voor mij was eh verhaal we klaar na 2 games en 4 expansions.
Alhoewel ik ook op iets groters gehoopt had, vind ik het wel goed nieuws. Zo houden ze ons een beetje bezig tot de nieuwe game releaset is!
Ik vind het persoonlijk een super aankondiging. En actieve forumites op baldursgate.com hadden niets anders verwacht dan Siege of Dragonspear.
Stadia was beter....
Ben erg bang dat deze epische saga langzaam enkel in naam geëxploiteerd wordt tot we alleen nog maar verwaterde producten zien onder de BG vlag.
Het is nog niet zover, en de Enhanced Editions waren waardevolle toevoegingen voor de standaard consument. Maar met meer teams/ontwikkelaars die aanhaken op de BG naam hoop ik niet dat deze klassieker haar erfenis ziet verdwijnen tussen naamklonen.
Als ik eerlijk ben vond ik de integrale reeks perfect, zie liever uitbreidingen/sequels onder een andere naam zodat de scheidslijn duidelijk is tussen deze klassieker en de after-era opvolgers.
Het is nog niet zover, en de Enhanced Editions waren waardevolle toevoegingen voor de standaard consument. Maar met meer teams/ontwikkelaars die aanhaken op de BG naam hoop ik niet dat deze klassieker haar erfenis ziet verdwijnen tussen naamklonen.
Als ik eerlijk ben vond ik de integrale reeks perfect, zie liever uitbreidingen/sequels onder een andere naam zodat de scheidslijn duidelijk is tussen deze klassieker en de after-era opvolgers.
Ik denk niet dat de licenties van D&D te grabbel liggen en ik geef Beamdag graag een kans om iets moois te maken van SoD. Ze hebben volgens mij heel wat moeite moeten doen om alles rond te krijgen met alle licentie hoeders.
Stadia was beter....
Dat is al een behoorlijke tijd geleden gebeurd. Zie ook Baldur's Gate: Dark Alliance.VictorLoxley schreef op maandag 20 juli 2015 @ 16:26:
Ben erg bang dat deze epische saga langzaam enkel in naam geëxploiteerd wordt tot we alleen nog maar verwaterde producten zien onder de BG vlag.
Als ik een grenzeloze optimist was, zou ik misschien hetzelfde denken. Dat ben ik echter niet, en de nieuw toegevoegde content in de EE versies was over het algemeen ook maar vrij matig, dus dat stemt ook niet bijzonder optimistisch.artificial_sun schreef op maandag 20 juli 2015 @ 16:33:
Ik denk niet dat de licenties van D&D te grabbel liggen en ik geef Beamdag graag een kans om iets moois te maken van SoD.
Maar misschien weten ze er wel iets vermakelijks van te maken dat niet al te erg out of place lijkt met de rest van de serie. We zullen het wel zien.
Nee nog niet. Is dat nou een expansion op BG:EE1?Rudolf schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:39:
Heeft iemand dragonspear al geprobeerd?
Zit nu ook nog in Icewind Dale, ik krijg die laatste battle niet voor elkaar. Mijn god wat een tegenstand. Het helpt ook niet dat je het laatste deel van het spel weinig kans hebt om je spullen aan te vullen. Misschien toch maar eerst een retourtje bewoonde wereld doen voordat ik me laat transporteren naar Icewind Dale
Ja deze expansion zit zeg maar tussen BG:1 + DLC en BG:2 in. Volgens mij vertelt het hoe je bij Irenicus in Spellhold terecht bent gekomen.page404 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:03:
[...]
Nee nog niet. Is dat nou een expansion op BG:EE1?
Zit nu ook nog in Icewind Dale, ik krijg die laatste battle niet voor elkaar. Mijn god wat een tegenstand. Het helpt ook niet dat je het laatste deel van het spel weinig kans hebt om je spullen aan te vullen. Misschien toch maar eerst een retourtje bewoonde wereld doen voordat ik me laat transporteren naar Icewind Dale
Ik ga 'm ongetwijfeld binnenkort aanschaffen!Rudolf schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:08:
[...]
Ja deze expansion zit zeg maar tussen BG:1 + DLC en BG:2 in. Volgens mij vertelt het hoe je bij Irenicus in Spellhold terecht bent gekomen.
Van wat ik er van begrepen heb, was het initiëel behoorlijk buggy, weet niet in hoeverre ze dit ondertussen gepatched hebben.
Verder was er wat opspraak over een nieuw character die trans is, en die bij iedere gelegenheid je neus hierop moest duwen. En dat Saffrana herschreven was om meer politiek correct te zijn.
Verder was er wat opspraak over een nieuw character die trans is, en die bij iedere gelegenheid je neus hierop moest duwen. En dat Saffrana herschreven was om meer politiek correct te zijn.
Ja heb het bijna uitgespeeld.Rudolf schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:39:
Heeft iemand dragonspear al geprobeerd?
Er zijn enkele "epische" gevechten tegen enorm veel tegenstanders die wel heel leuk zijn.
Wat ik de max vond aan baldur's gate 1 was de enorme vrijheid om alles te verkennen zonder dat dit invloed had op de main quest. Bij baldur's gate 2 was dit al minder en bij dragonspear is dit net hetzelfde.
Je voelt wel dat het met liefde gemaakt is. Op zich is het voor iemand met ervaring niet heel moeilijk. Ik beperk me vooral tot monster summoning, fireball en ranged weapons en ik kom overal makkelijk door.
Ik weet nog toen ik pas baldur's gate speelde dat ik aan de poorten kwam van de stad en ik mocht niet binnen van de flaming fist. Het moment dat ik , na cloakwood, wel binnenmocht was gewoon episch voor mij :-).
Ik hoop binnenkort weer tijd te hebben om wat meer te spelen.
Het enige wat ik het laatste half jaar met BG gedaan het is mijn 2 Mod'jes onderhouden. Daarnaast heb ik nog een half afgemaakte mod staan (javelins) en zijn er nog ideeën die ik graag wil onderzoeken (shield bash, spiked shield).
Modden vind ik stiekem ook wel heel leuk. Misschien wel leuker dan spelen. Ik richt me vooral op kleine dingen. Zo heb ik de Barbed Club of Pain gemaakt omdat er geen fatsoenlijke Clubs in het begin van BG te vinden zijn, hij is niet overpowered, heeft een uniek verhaal en werkt leuk voor decCleric/thief multiclass.
Daarnaast heb ik de Magische Clubs in BG:EE een kleine wijziging gegeven zodat ze te onderscheiden zijn van normale clubs.
Het enige wat ik het laatste half jaar met BG gedaan het is mijn 2 Mod'jes onderhouden. Daarnaast heb ik nog een half afgemaakte mod staan (javelins) en zijn er nog ideeën die ik graag wil onderzoeken (shield bash, spiked shield).
Modden vind ik stiekem ook wel heel leuk. Misschien wel leuker dan spelen. Ik richt me vooral op kleine dingen. Zo heb ik de Barbed Club of Pain gemaakt omdat er geen fatsoenlijke Clubs in het begin van BG te vinden zijn, hij is niet overpowered, heeft een uniek verhaal en werkt leuk voor decCleric/thief multiclass.
Daarnaast heb ik de Magische Clubs in BG:EE een kleine wijziging gegeven zodat ze te onderscheiden zijn van normale clubs.
Stadia was beter....
Ik blijf het apart vinden dat BG na bijna 20 jaar nog steeds gespeeld wordt.
Is deze versie ondertussen de moeite waard? In het verleden heb ik vaker gelezen dat hij zo buggy was dat er niet doorheen te komen was. Zelf heb ik 3 jaar geleden geprobeerd met EasyTuTu (na het oplossen van de Beregost save bug), maar toen liep ik vast in Cloackwood. Het spel crashte als ik de map verliet.
Ondertussen heb ik al een hele tijd een playthrough open staan waarin de volgende stap cloackwood wordt; het enige dat ik heb geïnstalleerd zijn de mods waarvan ik weet dat die zouden moeten werken. Dat zijn de Baldurdash fixes (de oude uit 2001), waarmee ik het spel al eens heb uitgespeeld. Als toevoeging gebruik ik Unfinished Business en de Widescreen mod, en TWMGUI (om de GUI weer bruikbaar te maken na die mod) geïnstalleerd. Tot nu toe heb ik geen problemen ondervonden. Als ik ongeschonden door Cloackwood heen kom, ga ik ervan uit dat ik het spel kan uitspelen.
Als het niet lukt, dan probeer ik het nog één keer, maar dan alleen met de Baldurdash fixes, Widescreen mod, en TWMGUI. (640x480 gaat het echt niet trekken op 1920x1200; 800x600, wat 2x geschaald wordt naar 1600x1200, gaat nog net.)
Is deze versie ondertussen de moeite waard? In het verleden heb ik vaker gelezen dat hij zo buggy was dat er niet doorheen te komen was. Zelf heb ik 3 jaar geleden geprobeerd met EasyTuTu (na het oplossen van de Beregost save bug), maar toen liep ik vast in Cloackwood. Het spel crashte als ik de map verliet.
Ondertussen heb ik al een hele tijd een playthrough open staan waarin de volgende stap cloackwood wordt; het enige dat ik heb geïnstalleerd zijn de mods waarvan ik weet dat die zouden moeten werken. Dat zijn de Baldurdash fixes (de oude uit 2001), waarmee ik het spel al eens heb uitgespeeld. Als toevoeging gebruik ik Unfinished Business en de Widescreen mod, en TWMGUI (om de GUI weer bruikbaar te maken na die mod) geïnstalleerd. Tot nu toe heb ik geen problemen ondervonden. Als ik ongeschonden door Cloackwood heen kom, ga ik ervan uit dat ik het spel kan uitspelen.
Als het niet lukt, dan probeer ik het nog één keer, maar dan alleen met de Baldurdash fixes, Widescreen mod, en TWMGUI. (640x480 gaat het echt niet trekken op 1920x1200; 800x600, wat 2x geschaald wordt naar 1600x1200, gaat nog net.)
Ik speel het regelmatig op de tablet. Geen problemen hier. Als de vrouw weer de zoveelste talentenjacht op tv aan het kijken is, roll ik mijn zoveelste characterKatsunami schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:53:
Hoezo apart? Ik ben er pas mee begonnen (BG2). Het lukt nog niet allemaal zo als beginner, maar mede door de positieve ervaringen van gebruikers die het na 20 jaar nog spelen, wil ik dit spel ook gewoon meemaken.Katsunami schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:53:
Dat snap ik, maar er zijn maar heel weinig spellen die na bijna 20 jaar nog steeds worden gespeeld, laat staan dat er nog nieuwe mods voor uitkomen. Dat is eigenlijk gewoon fenomenaal.Roman_Craig schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:00:
[...]
Hoezo apart? Ik ben er pas mee begonnen (BG2). Het lukt nog niet allemaal zo als beginner, maar mede door de positieve ervaringen van gebruikers die het na 20 jaar nog spelen, wil ik dit spel ook gewoon meemaken.
Planescape: Torment, BG1, BG2, IWD1, IWD2, en NWN1 en 2 staan allemaal nog steeds in de groep met meest verkochte spellen op GoG.com.
Inderdaad.Katsunami schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:12:
[...]
Dat snap ik, maar er zijn maar heel weinig spellen die na bijna 20 jaar nog steeds worden gespeeld, laat staan dat er nog nieuwe mods voor uitkomen. Dat is eigenlijk gewoon fenomenaal.
Planescape: Torment, BG1, BG2, IWD1, IWD2, en NWN1 en 2 staan allemaal nog steeds in de groep met meest verkochte spellen op GoG.com.
Ik denk dat dat enerzijds komt door nostalgie (de oudere gamer), maar ook dat je op gegeven moment diepgang zoekt die in de huidige games minder aanwezig zijn.
Ik zie de laatste tijd ook regelmatig updates van mods / total overhauls voor Morrowind. Maar ik denk dat de spellen die ik het meeste speel tegenwoordig allemaal wel van die leeftijd zijn, dus ik weet niet of het nou echt zo bijzonder is.Katsunami schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:12:
Dat snap ik, maar er zijn maar heel weinig spellen die na bijna 20 jaar nog steeds worden gespeeld, laat staan dat er nog nieuwe mods voor uitkomen. Dat is eigenlijk gewoon fenomenaal.
Het is jammer dat men zich in de remake van BG1 geroepen voede om nieuwe content te maken, en de spelervaring te wijzigen door het spel in de BG2 engine over te zetten. Ik vond dat in EasyTuTu al niet prettig, omdat alles ongebalanceerd raakt.Roman_Craig schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:53:
Inderdaad.
Ik denk dat dat enerzijds komt door nostalgie (de oudere gamer), maar ook dat je op gegeven moment diepgang zoekt die in de huidige games minder aanwezig zijn.
Men had (IMHO) het beste de oude infinity engine kunnen aanpassen om te draaen op 800x600, 1600x1200, en 1920x1080 en 1920x1200, met nieuwe textures. Het spel zelf had eigenlijk niet veranderd moeten worden. Als men dat had gedaan, dan had ik het spel waarschijnlijk per direct gekocht.
Als ik BG1 nu op 800x600 uitgespeeld krijg met de wide-screen mod, en TWMGUI (en als enige mods Balderdash en Unfinished Business), dan zal ik de remake-versies denk ik nooit aanschaffen.
De zomervakantie komt er weer aan. Ben weer een playthrough voor bgEE en bg2EE op de android tablet aan het plannen. Ditmaal gaat het een Wild Mage worden. Al een beetje begonnen. Mijn groep tot nu is
• Charname - Wild Mage
• Kivan - Ranger - Ranged
• Ajantis - Paladin - Tank
• Viconia - Cleric - Healer / melee
• Imoen - Thief - ranged
zit nog te kijken wie de 5de npc wordt. Waarschijnlijk Minsc. Hopelijk blijven Viconia en Kivan/Ajantis een beetje van elkaar af. Anders pak in Branwen en zet ik Viconia in de ijskast tot BG2.
• Charname - Wild Mage
• Kivan - Ranger - Ranged
• Ajantis - Paladin - Tank
• Viconia - Cleric - Healer / melee
• Imoen - Thief - ranged
zit nog te kijken wie de 5de npc wordt. Waarschijnlijk Minsc. Hopelijk blijven Viconia en Kivan/Ajantis een beetje van elkaar af. Anders pak in Branwen en zet ik Viconia in de ijskast tot BG2.
De afgelopen maanden heb ik deze game voor de zoveelste keer doorgespeeld. In de talloze jaren dat ik Baldur's Gate speel (sinds het originele eerste deel uit kwam) heb ik Sarevok en Irenicus meerdere keren omgelegd, maar het einde van Throne of Bhaal heb ik nooit gehaald. Het verste dat ik ooit ben gekomen is bij The Ravager, erg dicht bij het einde heb ik gisteren gemerkt. Ik merk dat hoe verder je komt hoe minder interessant ik het spel vind, de epische gevechten volgen elkaar steeds sneller op en het avontuurlijke van het eerste deel komt steeds meer op de achtergrond. Hierdoor stranden m'n karakters dus ruim voor het einde. Vooral Throne of Bhaal is erg lineair, al blijf ik Watcher's Keep een leuke afleiding vinden.
Voor dit karakter (elf, fighter/mage) was het voornaamste doel om eindelijk eens de hele trilogie af te ronden. Nu sta ik met Jaheira, Valygar, Mazzy, Imoen en Aerie bij Melissan voor het laatste gevecht. Gisteren een blinde eerste poging gedaan waarin ik gestrand ben bij de derde confrontatie met Melissan, voornamelijk omdat ik in de eerdere gevechten al veel resources heb gebruikt en het onmogelijk is om te rusten. Later deze week eens kijken of ik in een nieuwe poging iets zuiniger kan omspringen met m'n spells en consumables zodat ik eindelijk het spel eens volledig kan uitspelen.
Waarschijnlijk gaat het dan snel weer jeuken om een nieuw karakter te starten.
Voor dit karakter (elf, fighter/mage) was het voornaamste doel om eindelijk eens de hele trilogie af te ronden. Nu sta ik met Jaheira, Valygar, Mazzy, Imoen en Aerie bij Melissan voor het laatste gevecht. Gisteren een blinde eerste poging gedaan waarin ik gestrand ben bij de derde confrontatie met Melissan, voornamelijk omdat ik in de eerdere gevechten al veel resources heb gebruikt en het onmogelijk is om te rusten. Later deze week eens kijken of ik in een nieuwe poging iets zuiniger kan omspringen met m'n spells en consumables zodat ik eindelijk het spel eens volledig kan uitspelen.
Waarschijnlijk gaat het dan snel weer jeuken om een nieuw karakter te starten.

Ik heb gisteren weer wat geïnstalleerd en ik hoop komend weekend BG1 met alle nieuwe EE NPC's en mijn Gnome cleric/thief terug naar Candlekeep te kunnen.
Stadia was beter....
Ik heb 't einde ook nooit gehaald. Iedere 10 minuten alwéér een level, ik had de nieuwe ability van de vorige 3 nog niet gebruikt.. Naja, nog maar een deva dan ofzo.Amras schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:15:
De afgelopen maanden heb ik deze game voor de zoveelste keer doorgespeeld. In de talloze jaren dat ik Baldur's Gate speel (sinds het originele eerste deel uit kwam) heb ik Sarevok en Irenicus meerdere keren omgelegd, maar het einde van Throne of Bhaal heb ik nooit gehaald. Het verste dat ik ooit ben gekomen is bij The Ravager, erg dicht bij het einde heb ik gisteren gemerkt. Ik merk dat hoe verder je komt hoe minder interessant ik het spel vind, de epische gevechten volgen elkaar steeds sneller op en het avontuurlijke van het eerste deel komt steeds meer op de achtergrond.
Ahh. Baldur´s gate.
Het enige spel wat ik 20 jaar na release nog steeds regelmatig opstart. Al moet ik zeggen dat ik tegenwoordig niet veel verder meer kom dan de Nashkel mines. Zou eigenlijk eens gewoon bg1 over moeten slaan en meteen met 2 beginnen. Die heb ik ook nooit helemaal uitgespeeld.
Het enige spel wat ik 20 jaar na release nog steeds regelmatig opstart. Al moet ik zeggen dat ik tegenwoordig niet veel verder meer kom dan de Nashkel mines. Zou eigenlijk eens gewoon bg1 over moeten slaan en meteen met 2 beginnen. Die heb ik ook nooit helemaal uitgespeeld.
Ik heb altijd te weinig gedaan met magie en ging meestal voor melee karakters. Als ik het nog is speel ga ik daar is een focus op leggen. Damn met te lezen krijg ik terug zin ....
Ontwikkelaar Beamdog heeft in het verleden diverse klassieke role-playing games als Enhanced Edition uitgebracht voor de pc. De studio is nu een samenwerking aangegaan met uitgever Skybound Games, waarmee binnenkort maar liefst vijf klassiekers en een grote uitbreiding voor consoles worden uitgebracht.
Het gaat om Baldur’s Gate, Baldur’s Gate ll, Baldur’s Gate: Siege of Dragonspear, Icewind Dale, Planescape: Torment en Neverwinter Nights. Al deze RPG’s worden later dit jaar als Enhanced Editions voor de PlayStation 4, Xbox One en Nintendo Switch uitgebracht. Wanneer dit precies zal gebeuren is op dit moment nog niet bekend. Alle titels worden zowel fysiek als digitaal uitgebracht.
Skybound Games en Beamdog zullen in de komende maanden meer laten weten over wat we kunnen verwachten van de console-versies van de klassieke RPG’s.
Het gaat om Baldur’s Gate, Baldur’s Gate ll, Baldur’s Gate: Siege of Dragonspear, Icewind Dale, Planescape: Torment en Neverwinter Nights. Al deze RPG’s worden later dit jaar als Enhanced Editions voor de PlayStation 4, Xbox One en Nintendo Switch uitgebracht. Wanneer dit precies zal gebeuren is op dit moment nog niet bekend. Alle titels worden zowel fysiek als digitaal uitgebracht.
Skybound Games en Beamdog zullen in de komende maanden meer laten weten over wat we kunnen verwachten van de console-versies van de klassieke RPG’s.

Alleen een fysieke Switch release kan mij nog overhalen te quadrippledippen... maar dan moet de prijs er wel naar zijn. Liefst alles op één cartridge ook. 
Ik heb de originele PC CD-rom releases, de BG anthology + NWN uitgave via GoG, en de Beamdog remakes op PC en Android tablet...
Ik heb de originele PC CD-rom releases, de BG anthology + NWN uitgave via GoG, en de Beamdog remakes op PC en Android tablet...
[ Voor 15% gewijzigd door Flozem op 10-02-2019 16:54 ]
Ik heb BGEE wel eens met de steam controller proberen te spelen maar dat was geen succes.
Ben wel benieuwd hoe dit uit gaat pakken.
Zolang ze maar goed kijken naar Pillars of Eternity of Divinity Original Sin op de consoles. Dan komt het wel goed.Rudolf schreef op maandag 11 februari 2019 @ 09:13:
Ik heb BGEE wel eens met de steam controller proberen te spelen maar dat was geen succes.
Thread from the dead, speelt iemand dit op console?
Zit te twijfelen om hem te proberen op mijn Chromebook (touchscreen) of hem op de Xbox te kopen, iemand die met beide/of 1 ervaringen heeft?
Zit te twijfelen om hem te proberen op mijn Chromebook (touchscreen) of hem op de Xbox te kopen, iemand die met beide/of 1 ervaringen heeft?
Ik speel het nog steeds regelmatig op mijn MacbookKapot schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:47:
Thread from the dead, speelt iemand dit op console?
Maar ik zit vaak te kijken of die EE's van BG/IWD etc voor de Playstation in de aanbieding zijn, maar ze vragen daar nog steeds de hoofdprijs voor. Dat icm met mijn vermoedens dat de besturing zonder muis/toetsenbord niet lekker is laat ik ze maar voor wat het is.
Ik speel het alleen op de PC ( al ruim 21 jaar ondertussen) dus geen mening over de console ports.
Wel is update 2.6 gereleased, deze week dus even checken of mijn mods het nog doen.
Wel is update 2.6 gereleased, deze week dus even checken of mijn mods het nog doen.
Stadia was beter....
Is er eigenlijk iemand die zin heeft in multiplayer EE? Speel zelf op PC. De afgelopen 20 jaar wel een aantal keer de verhaallijn uitgespeeld. Altijd simpel op normal gespeeld en zoek eigenlijk iemand die gewoon het nog eens wil spelen.
Heb zelf geen mods geïnstalleerd, maar ik sta er voor open.
Dus doe maar een pb of quote in dit topic
Heb zelf geen mods geïnstalleerd, maar ik sta er voor open.
Dus doe maar een pb of quote in dit topic