Baldur's Gate Enhanced Edition

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zoals jullie waarschijnlijk weten zijn er dingen aan de hand op de site van Baldur's Gate.

De site is een tijdje geleden opeens weer 'tot leven gekomen'.
Sinds januari worden er telkens geheime boodschappen in de source gepropt.

Ook zijn er geruchten dat de Baldur's Gate-serie ook op Steam zal verschijnen en zijn er de laatste tijd veel aanbiedingen geweest van de D&D games, odner andere op GoG.com en Gamersgate.com.

Kunnen we een aankondiging van Baldur's Gate 3 verwachten? Of een soortgelijk spel?
Misschien een remake van de oude Baldur's Gate's? In de Dragon Age engine?

Bij ondervraging van ex-Bioware designer Trent Oyster werd alleen dit losgelaten:
We're not related to the Steam complete edition, I can tell you that much. Other than that, we're hoping to announce something soon.
En op z'n Twitter is onder andere dit gezegd:
A new toy for the office. What could we be developing that would require an iMac? #yeg #gamedev http://pic.twitter.com/V8kd2pIE
BG voor de iPad?

Dit zijn de 'geheime' berichten uit de sourcecode:
<!-- January 19, 2012 -->
<!-- Shadowy Figure- Raise Dead : Infinity Engine -->
<!-- Live by the sword, live a good looooooooooooooooooooooooooooooooong time. -->
<!-- February 13, 2012 -->
<!-- oh dear it's coming soon -->
<!-- February 28, 2012 -->
<!-- You haven't guessed it yet! -->

<!-- For years, I clung to the memory of it. Then the memory of the memory. -->

<!-- And then... it returned. Better than it was before. -->

Speculeer!

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Misschien inderdaad dan een tablet variant van BG? Het zou echter super zijn om een gloednieuwe BG te mogen spelen. Afwachten dan maar.

Ik zie trouwens dat er een open-source implementation van Bioware's Infinity Engine bestaat: http://www.gemrb.org/wiki/doku.php?id=start
Dus je zou hem al op je android/ iphone moeten kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-06 10:18
Nieuw BG lijkt me wel interessant ...

Zou eigenlijk ook wel kunnen denk ik, want er is precies toch meer markt voor langere rpg spellen (skyrim, kindoms of amalur, ... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06 15:49
code:
1
<!-- Pore over the tapestries and works of art hanging from our walls if you wish, Child of Bhaal... perhaps you will find a clue. But patience, ah... patience would reveal it all. -->

Hmm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-06 15:49
Een iPad versie lijkt me het meest waarschijnlijke. Dat is redelijk makkelijk cashen en een relatief kleine release, wat wel past in de rest van het plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-06 21:46

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

klinkt als een plan.. wordt tijd om Baldur's Gate weer eens opnieuw te beleven. Heb er door de jaren heen kostelijk kunnen vermaken met deze reeks

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:48

Japser

Jeej!

Ik hoop het zeer! alleen die site he, baldursgate.com, moet ik daar verder nog wat zien behalve het BG Logo en een play knopje en een wijze tekst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Japser schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:23:
Ik hoop het zeer! alleen die site he, baldursgate.com, moet ik daar verder nog wat zien behalve het BG Logo en een play knopje en een wijze tekst?
Nouja, de hint (in de source) verandert dus om de zoveel tijd.

Maar verder is er (nog) niets, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:09
Als ze BG uitbrengen op de iPad, dan ga ik hem zeker aanschaffen! Ondertussen heb ik het spel wel zo'n 10 keer uitgespeeld, maar na een poosje gaat het toch weer kriebelen om het eens met een andere party setup te doen.

Het zou natuurlijk het leukste zijn als er ook nieuwe content uit zou komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:48

Japser

Jeej!

Vet! Maar aan de andere kant...een nieuw deel met alle huidige wetenschappen over hoe RPG's vandaag de dag worden gebracht. Ik heb al tijden geen fatsoenlijke party based RPG gezien waar alle partymembers een zeer diep achtergrond verhaal hebben en wat een intrigerende verhaallijn heeft. Dragon Age 1 was mss wel datgene wat er het dichtst bij in de buurt kwam. Misschien kan het ook alleen maar tegenvallen eigenlijk, een BG3.

Nouja, tot die tijd ga ik me maar vermaken met de aankopen van GoG (IWD2, PS:T en BG + BG2) en The Witcher 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-05 10:12
Ik blijf elke RPG die uitkomt vergelijken met Baldur's Gate. Met name deel 2 heb ik helemaal grijs gespeeld. Een jaar of twee geleden weer uit het stof gehaald om te proberen het spel solo uit te spelen; iets dat prima kan met een Sorcerer.

Hoe ook: alle RPG's sinds Baldur's Gate 2 zijn voor mij in meer of mindere mate een teleurstelling. Ik zou heel blij zijn met een deel 3.

Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0), AMD Ryzen 5 3600 met Gelid Tranquillo Rev.4, 16GB Crucial Ballistix DDR4-3600, Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6, be quiet! Pure Power 11 500W, Kingston A2000 500GB, 1TB WD Caviar GP en een Dell Ultrasharp U2410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Zoals ik in het andere topic al aangaf, ik zie niet zo snel een nieuwe Baldur's Gate komen. Het verhaal was af en je bent aan het einde van ToB al zo sterk dat er niet meer veel bovenop kan komen.

Een HD-remake zou ik zeer tof vinden maar ook lichtelijk lame. Een iPad release ben ik helemaal niet van onder de indruk. Sowieso, ik zie mezelf niet 200 uur op een iPad liggen spelen maar dat terzijde.

Eigenlijk hoop ik nog het meest op een nieuwe game met een HD Infinity Engine. Realistich? Nee :P
En 1 voordeel heeft het wel, na alle geruchten heb ik BGII afgelopen weekend maar weer eens aangeslingerd. Ondanks de leeftijd, best nog goed te pruimen qua graphics en qua sfeer enkel overtroffen door een handjevol games (PlaneScape:Torment bijv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
IceStorm schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:48:
Ondanks de leeftijd, best nog goed te pruimen qua graphics en qua sfeer enkel overtroffen door een handjevol games (PlaneScape:Torment bijv).
Zeker weten, dat is het voordeel van pre-rendered backgrounds, daar kun je zoveel detail in stoppen als je wilt. Ook de skill graphics zien er nog goed uit. Als je de widescreen MOD gebruikt en bijvoorbeeld draait in 1600x900, dan is het echt nog prima te spelen.

Ik bedenk me nu dat ik ook nog een party halverwege ToB heb staan, die game moet ik ook nogeens afmaken. Helaas word ik nu wat afgeleid door WoW en Diablo 3. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-06 21:48
Op escapist ook een stukje net over gelezen: Link Er wordt daar ook gespeculeert op een steam versie. Dat zie ik echt wel zitten! Zeker als het een grafisch licht opgevoerde versie is, maar BG2 is eigenlijk al mooi genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Shodan schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 16:02:
Op escapist ook een stukje net over gelezen: Link Er wordt daar ook gespeculeert op een steam versie. Dat zie ik echt wel zitten! Zeker als het een grafisch licht opgevoerde versie is, maar BG2 is eigenlijk al mooi genoeg!
Zoals gezegd:
We're not related to the Steam complete edition, I can tell you that much. Other than that, we're hoping to announce something soon.
Maar een HD-versie is altijd meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
anandus schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 16:15:
[...]
Zoals gezegd:

[...]
Maar een HD-versie is altijd meegenomen.
Ah gemist. Jammer dat het niet op steam komt, maar ik wacht af wat er dan wel announced zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-06 18:32
Alhoewel ik zou tekenen voor een BG3, zou ik een iPad only release een ontzettend domme fout vinden.

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Eensch!

Krijg zin om weer te spelen, helaas nooit ver gekomen met BG2. Ik speelde het pas heeeeel laat en toen kwam Dragon age en ben ik die gaan spelen en nooit meer teruggegaan. Had BG2 geleend van iemand.

/offtopic
Heb nog NW2 gekocht op steam, ook wel leuk mar bij lange na niet zo goed als BG2. Ik zit net over de helft, maar nu wordt het wat saai en langdradig. Ik wil eigenljik nog wel MOTB proberen, veel goeds over gehoord, maar dan moet ik eerst NW2 afmaken :(

[ Voor 97% gewijzigd door Shodan op 29-02-2012 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Nu online

IceStorm

Shodan schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 16:17:
Ah gemist. Jammer dat het niet op steam komt, maar ik wacht af wat er dan wel announced zal worden.
Dat is helemaal niet gezegd. Eerder het tegenovergestelde.

Trent Oyster zegt in een interview dat de website NIKS te maken heeft met de Steam release. Dat is eigenlijk alleen maar goed nieuws, immers, er zou dan dus EN een Steam release komen EN 'iets nieuws'.

[edit]Ik zie nu weer andere dingen op de site. Een quote van Alaundo ("The Lord of Murder shall perish, but in his doom he shall spawn a score of mortal progeny, chaos will be sown by their passage.") en in de source:

<!-- For years, I clung to the memory of it. Then the memory of the memory. -->

<!-- And then... it returned. Better than it was before. -->

<!-- Pore over the tapestries and works of art hanging from our walls if you wish, Child of Bhaal... perhaps you will find a clue. But patience, ah... patience would reveal it all. -->
en helemaal onderaan nog:
<!-- As the silver moon waxes and wanes, so too does life. -->

[ Voor 44% gewijzigd door IceStorm op 29-02-2012 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sianto
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-03 00:34
Het muziekje op de site is een van de weinigen die mij na al die jaren nog steeds kippenvel bezorgd...

Ook voor mij dus tijd om de cd's van de zolder te halen, als ik ze kan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoY-z0nDeRMaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-04 11:59

BoY-z0nDeRMaN

Sacre Bleu

Ook al een msut have voor mijn lijst :)
het gaat al de goeie kant op!

Manolo ???!?!? ||$p€ec$|| diablo II account = ASK!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
mattttt schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 16:21:
Alhoewel ik zou tekenen voor een BG3, zou ik een iPad only release een ontzettend domme fout vinden.
Dit.

Natuurlijk, je zal er een hoop geld mee verdienen. Maar Baldur's Gate spelen op een mobieltje/tablet? :r :-(
Hopelijk word het gewoon een moderne remake van de originele Baldur's Gate serie, voor de PC, in dezelfde trent als MDK 2 HD.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Nu online

IceStorm

En er is weer meer:
<!-- February 29, 2012 -->

<!-- Take heart fellow adventurers, for you have curried the favor of Boo, the only miniature giant space hamster in the Realm! -->
En onderaan de pagina:
<!-- I can teach you how to use your wrath. -->

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Boo *O*

... Maarja, we weten nu nog steeds niets.
Leuk hoor, virals, maar vreselijk frustrerend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
Go for they eyes, Boo, the eyes .... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hierkomik
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-06 20:39

Hierkomik

Zo dan...

"We're all doomed!"

de Baldur's Gate serie was de eerste RPG die ik gespeeld heb.
Ik weet nog steeds hoe ik op de PC op zolder op de zomerse dagen met een kan limonade de game speelde (liefst tot laat in de avond als de regen op het zolderraam tikte en het buiten donker werd, voor de sfeer :)).

Het oorspronkelijke spel op de ipad gaat lastig werken denk ik, daar moeten ze toch een hele nieuwe interface voor ontwikkelen (vinger is niet nauwkeurig genoeg en waar zou dan de pauzeknop zitten?)
Een HD remake van BG voor zou erg mooi zijn. Dat is het enigste nadeel van dit soort games; de gameplay blijft altijd goed, maar de graphics raken gedateerd. Fans hebben weleens geprobeerd BG te maken in de NWN of NWN2 engine. Dat is helaas nooit voltooid afaik.

Ik denk dat het een nieuwe game wordt in dezelfde setting. Ze hebben ook ooit voor de andere platforms (oa GBA en Xbox) een Baldurs Gate game gemaakt (Dark Alliance? zoiets).
Hopelijk wel nog steeds een RPG en trouw aan het origineel...

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
@hierboven: hopelijk blijft het dus een Turnbased- RPG.

Dat lijkt me namelijk wel het grootste gevaar, dat het een remake wordt die van de uitgever moet concurreren tegen Diablo3, of nog erger, tegen een 'God of War'-achtig spel. Baldur's Gate is toch echt een spel wat het beste point en click te spelen is, met veel geduld en met een muis ipv controller of touchscreen.

Misschien hebben ze de iMac gewoon gekocht om hun vakantiekiekjes hip te delen met vrienden? mvpc.ytmnd.com

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
SirNobax schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 20:08:
[...]

Dit.

Natuurlijk, je zal er een hoop geld mee verdienen. Maar Baldur's Gate spelen op een mobieltje/tablet? :r :-(
Hopelijk word het gewoon een moderne remake van de originele Baldur's Gate serie, voor de PC, in dezelfde trent als MDK 2 HD.
Ho, begrijp me niet verkeerd, ik zou er niks op tegen hebben als ze een eventuele opvolger ook op tablets releasen, maar als ze alleen de iPad zouden aanhouden, dan zou ik dat een enorme misser vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
Lijkt me nogal sterk dat ze zich op 1 platform gaan concentreren.
Je loopt dan enorm veel inkomsten mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2duhCore
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-03 17:57
Ik hoop dat dit een HD remake wordt van de complete BG serie, een nieuwe HD engine met hoge res. textures en animaties zou erg cool zijn en daar zou ik zo 50 euros voor neerleggen. Ik heb BG al tig maal gespeeld maar kan de laatste jaren niet meer wennen aan de verouderde graphics.
Het geluid en de muziek mogen ze wat mij betreft laten zoals het is, puur een grafische upgrade is wat mij betreft voldoende om weer uren aan dit spel te spenderen...... i'm psyched

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Ja ik hoop hier ook op! Mijn interesse in diablo 3 is ineens stukken minder! :D Ik had eigenlijk niet eens zoveel moeite met de graphics. Doordat het 2d was ziet het er stukken beter uit dan bijvoorbeeld NWN, behalve dan misschien de characters en de menus. Dus mocht het toch een Ipad / Android release worden, dan haal ik gewoon de GOG versie, of die van steam zodra die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Boo: *squeak*
Minsc: Boo says "WHAT?"
:o

misschien toch Wikipedia: Baldur's Gate III: The Black Hound

[ Voor 63% gewijzigd door BadpunK op 01-03-2012 15:39 ]

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06 15:49
Naja, ik heb me toch prima vermaakt met Broken Sword - The Smoking Mirror op m'n iPhone, dat was best wel een voorbeeld van hoe het ook kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhound83
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2022
Butt-kickin' for goodness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67853

Go for the eyes boo, the eyes yaaahhh

Ik ben erg benieuwd naar wat er gaat komen, astublieft geen tablet shit. Hoop eigenlijk gewoon op een zelfde gameplay als BG II met updated graphics en zelfde mooie verhaallijnen en/of quests.

Toen BG II uitkwam ben ik na het uitpluizen van alle tabellen helemaal opnieuw begonnen met BG I om het perfecte character te kunnen importeren in BG II. Mijn dual class fighter wizard (of iets in die strekking) was onoverwinnelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-04 06:03

White Dust

PlaneScape: Torment

Daar is iets wat ik in geen honderd jaar zou verwachten. Aan de andere kant... EA heeft wel wat oude games gere-released in de Android market...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Nieuw spul in de source:
<!-- March 5, 2012 -->

<!-- "She left me to die. YOU left me to die. But Shar... Shar wanted me to live." -->
En onderaan:
<!-- "If you wish me dead, brother, it must be by your hand. No one else." -->

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Baldur's Gate: Viconia's Revenge? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Laatst online: 11:15

hellknight

Medieval Nerd

Heh, je zou het bijna denken - Shar heeft nooit een grote rol gespeeld in de BG reeks -behalve Viconia kan ik zo niemand bedenken die iets met Shar te maken had, terwijl Shar toch een van de machtigste Goden in het Forgotten Realms pantheon is (IIG in te tijdsperiode op Toril waarin BG speelt).

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Nee, precies, ik moest ook aan Viconia denken.
Of superfeministe Shar-Teel (al zou ze gewoon met haar volledige naam genoemd worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Het hint inderdaad wel naar nieuwe content, wat natuurlijk erg goed nieuws zou zijn. Zeker in combinatie met een HD-release van de Infinity Engine.
anandus schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 11:32:
Nee, precies, ik moest ook aan Viconia denken.
Of superfeministe Shar-Teel (al zou ze gewoon met haar volledige naam genoemd worden).
Shar-Teel lijkt mij persoonlijk sterk, omdat die niet echt een prominente rol speelt in de saga. Heeft zij überhaupt een return als non-playable NPC in BG2 zoals bijvoorbeeld Xzar?

Maar goed, het blijft gissen natuurlijk en misschien proberen ze ons op het verkeerde been te zetten. Het kriebelt wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

al meer info bekend??

[ Voor 87% gewijzigd door BadpunK op 06-03-2012 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Nu online

IceStorm

Ja maar die houden we allemaal achter :>

Nee dus, er is nog helemaal niks bevestigd of zelfs maar enigszins gehint. Gewoon afwachten in spanning dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Nu online

IceStorm

En nu staat er:
<!-- March 14, 2012 -->

<!-- It is coming. -->
En nog beter... er staat een klokje op de site! En die telt af naar morgenavond 20:00 NL tijd, hopelijk met heel goed nieuws ;)

[edit]En nog beter :D Er staat een nieuwe muziekje online: overhaul/theme.mp3....

[ Voor 15% gewijzigd door IceStorm op 15-03-2012 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sianto
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-03 00:34
Ik vind alles best, zolang het maar geen Baldur's Gate Kinect wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Laatst online: 11:15

hellknight

Medieval Nerd

hmm, de MP3 wordt gehost op Beamdog - een distributie-service voor PC games, beetje vergelijkbaar met Steam. 2 van de mensen achter Beamdog (Trent Oster en Cameron Tofer) hebben bij Bioware gewerkt (Trent is co-founder van Bioware, en heeft iig aan BG2 gewerkt.)
Zal me benieuwen wat precies de link tussen komende announcement, of wat het ook is waar naar afgeteld word, en Beamdog is...

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
hellknight schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 15:11:
hmm, de MP3 wordt gehost op Beamdog - een distributie-service voor PC games, beetje vergelijkbaar met Steam. 2 van de mensen achter Beamdog (Trent Oster en Cameron Tofer) hebben bij Bioware gewerkt.
Trent Oster is de eigenaar van die BG-website, dus het is niet zo vreemd dat de servers van Beamdog hier voor worden gebruikt, ook al zou het geen PC-Game worden.

Zeker gezien zulke berichten:
"You guys killed my server ;( #baldursgate #itsjustacountdowndammit"
Is het logisch dat hij voor robuuste servers zoals van Beamdog kiest.

[ Voor 23% gewijzigd door SirNobax op 15-03-2012 15:39 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359024

Nog 48 minuutjes en dan loopt de timer af, ben benieuwd :)

http://baldursgate.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornE
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-04 22:03
Site loopt natuurlijk vast. Iemand er al in geslaagd er op te komen?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Argamas-2833/hero/1713811

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Ik denk dat iedereen (ikzelf incluis) op f5 zat te drukken bij de 00:00:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stime
  • Laatst online: 12-06 15:14
Gaat het om baldurs gate enhanced edition? http://www.overhaulgames.com/
Linkt naar baldursgate.com maar geen idee wat het inhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Nu online

IceStorm

stime schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 20:07:
Gaat het om baldurs gate enhanced edition? http://www.overhaulgames.com/
Linkt naar baldursgate.com maar geen idee wat het inhoudt.
Oei, dat is de eerste keer dat ik iets zie dat zou duiden op een BG HD release :)
www.baldursgate.com is gewoon hartstikke down/dood gespammed op dit moment.

[edit]Ah, en ook www.overhaulgames.com is dood, net te laat om het plaatje op te slaan...
[edit]Ah toch wel ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.icestorm.nl/bgee.png

[ Voor 16% gewijzigd door IceStorm op 15-03-2012 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:45
teller staat nu al 17 min op 0 maar nog steeds niets te zien op de site :( was toch wel erg benieuwd en had een epic aankondiging verwacht

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Denk eerder dat de server het gewoon niet meer aankon en zodoende er geen update kon worden gedaan. Ik krijg nu weer de teller te zien die weer op 00:00:00 staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:45
Nou dan nog maar even de Skyrim Beta patch downloaden en uurtje Skyrim spelen :) hopelijk werkt dan de site wel weer

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Nu online

IceStorm

Het is idd BG enhanced als ik Twitter mag geloven:

Afbeeldingslocatie: http://www.dualshockers.com/wp-content/uploads/2012/03/BaldursGateEE.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2duhCore
Cool, nu maar hopen dat ook Shadows of Amn en Throne of Bhaal een overhaul krijgen, of zal de deze edition alle 3 games bevatten (of 4 als je tales of the swoard coast meeteld)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-05 11:15

D-rez

dexels

en als ze toch bezig zijn, meteen planescape torment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stime
Baldur's Gate Enhanced Edition is going to have new content for the game you love, made by some of the original team members
https://twitter.com/#!/TrentOster/status/180376741154529280
Baldur's Gate Enhanced Edition will include the Tales of the Sword Coast Expansion
https://twitter.com/#!/TrentOster/status/180381316339077121

http://www.joystiq.com/20...tion-arrives-this-summer/

Oh en het is ook een Beamdog exclusive dus alleen via Beamdog te kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door stime op 15-03-2012 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
stime schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 21:23:
[...]
Da's wel een teleurstelling, zeg :-(
Had eigenlijk ook op een Steam-release gehoopt. Maar misschien komt dat later nog? (Hoop ik)

Volgende week op dezelfde tijd komen er screenshots, is gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Nu online

IceStorm

stime schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 21:23:
Das echt heel erg matig en ik denk ook een heel slecht idee. Ik wacht nog wel even geduldig af maar er moet wel 'iets' gebeuren wil ik hem full-price op een platform als Beamdog kopen.

Verder erg benieuwd wat 'enhanced' gaat inhouden. Hopelijk houden ze het gewoon 2nd edition rules.

[ Voor 12% gewijzigd door IceStorm op 15-03-2012 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Van wat ik begrijp zijn het opgepoetste graphics, verbeterde code zodat het fatsoenlijk op W7 draait en ook wat 'new, original content'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2duhCore
geweldig nieuws, straight from the mouth of trent:

Trent Oster ‏
@mat_detorre There will be two games. Baldur's Gate: Enhanced Edition and Baldur's Gate II: Enhanced Edition #bgee=BG+TotSC, bg2ee=bg2+ToB

@PeterGodsic If by today's graphics standards you mean lots of 3D rendering, no. We're 2D isometric all the way

@DiogoOrtigoso #bgee is 2nd Edition D&D. Our first rule is don't break the fun. Part of the appeal of BG was the depth of the rules system

echt cool, ze veranderen dus niks aan de ruleset, dus niet een dumbed down versie van BG en nog steeds Isometric, dus geen 3d shit.....Beste nieuws van het jaar

http://www.baldursgate.co...rs-gate-enhanced-edition/

[ Voor 6% gewijzigd door in2duhCore op 15-03-2012 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-04 01:00
anandus schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 22:12:
Van wat ik begrijp zijn het opgepoetste graphics, verbeterde code zodat het fatsoenlijk op W7 draait en ook wat 'new, original content'.
Op http://gog.com kan je al een versie kopen die goed op W7 draaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Nu online

IceStorm

Hopelijk passen ze ook vooral de HUD aan (die is met de widescreenmod op 1920x1200 niet echt ideaal meer) en krijgen de spell-animaties ook een overhaul. Ik heb er zin in (behalve dat beamdog gedeelte).

[edit]Oh wauw:
@TrentOster Any word on how the game looks compared to Baldur's Gate with widescreen mod right now? Same or different/better?

@Turgescence it will be better. We've got the code to rework the UI and rendering

[ Voor 36% gewijzigd door IceStorm op 16-03-2012 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Dezelfde game, hogere resoluties en betere graphics, 10 tot 15 euro en een release op Steam of Origin, I'm game. Ik ga niet naast Origin en Steam NOG een platform installeren.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Supernieuws! Hopelijk gaan ze hetzelfde doen voro Planescape: Torment!

Door de jaren heen heb ik beide spellen diverse keren uitgespeeld, en iedere keer kwamen er steeds meer mods bij, en ik ben benieuwd of we die mods zometeen nog zonder problemen kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singelaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-06 08:29
Wou ik ben hier zeker bij :) Ook als het meer wordt dan 10 tot 15 euro.

Wat is het nadeel van een release bij Beamdog? Werkt dat anders dan steam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Laatst online: 12-06 11:25

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Woah!
Na al die uren die ik in de Baldur's Gate Saga heb zitten ben ik desnoods nog bereid dat Beamdog te installeren voor dit. Ik heb meer tijd in deze games zitten dan in heel WoW...

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Singelaar schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 09:24:
Wat is het nadeel van een release bij Beamdog? Werkt dat anders dan steam?
Nee, maar het is wel weer een extra platform (ie. programma) dat je moet installeren op je PC waarmee je dan games kan opstarten.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singelaar
En is het wel kopen en downloaden? (Zoals Steam..) Dan vind ik het nog wel ok.
En draait de game gewoon op mijn PC of is het zo'n stream service.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Singelaar schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 09:37:
En is het wel kopen en downloaden? (Zoals Steam..) Dan vind ik het nog wel ok.
En draait de game gewoon op mijn PC of is het zo'n stream service.. :)
Nee, het is gewoon net als Steam, inloggen en spelen. Het draait gewoon op je PC, er wordt niets gestreamd.

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 16-03-2012 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singelaar
Nice hoor! En ik zie ergens summer 2012 staan. Zou wel echt vet zijn als we in de zomer op vakantie kunnen naar Baldur's Gate :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Goed nieuws, al vind ik dat speciale platform waar je het vandaan moet halen een beetje jammer. Hopelijk doen ze daar nog iets aan, want ik denk dat het ze anders verkopen zal gaan kosten.

De nieuwe content is erg interessant, hopelijk lukt het ze om goede kwaliteit af te leveren. Er is ook redelijk wat content beschikbaar via MODs, maar dat wil niet altijd passen in de rest van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-06 21:58
Ik kijk eigenlijk niet vreemd op als ze (toch nog) in zee gaan met GoG.com om ook nog de verspreiding te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-06 23:05
Baldurs Gate 2 is idd beste game ooit. Dacht er een aantal weken erover om 'm op mn laptop te installeren en weer te spelen. Ik baal ervan dat ik 'm nog nooit heb uitgespeeld. Na een aantal maanden starte ik opnieuw om het met een andere party te spelen.
Hopelijk wordt het aangeboden als een losse download, om een extra prog te installeren die mn laptop vertraagt is idd niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
GoTCoast schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 11:21:
Ik kijk eigenlijk niet vreemd op als ze (toch nog) in zee gaan met GoG.com om ook nog de verspreiding te regelen.
Ik weet het niet. Het lijkt er ook een beetje op dat ze BG 'gebruiken' om Beamdog te promoten (de ontwikkelaar van BGEE is ook de eigenaar van Beamdog).
Maar we kunnen altijd blijven hopen dat ze eventueel ook andere kanalen kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242718

Wat mij betreft een high res en tablet editie van beide met saves in een cloud zodat het mogelijk is om spelen op een tablet en een pc mogelijk te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GibMaster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 11:05
Heel mooi dit. Lijkt me geweldig om nogmaals de hele Baldur's Gate Saga te doorlopen in een opgepoestste versie. Deze zou ik zeker kopen.

Maar niet als die beamdog exclusief wordt. Ik heb al een hekel aan origin. Ben niet van plan om weer een client te installeren.

www.covesting.io/?ref=12955

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiC123
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-06 06:58
Geweldig nieuws! Ik vond BG 1 vooral geweldig.

Overigens stel ik gewoon in met ccleaner dat origin en steam niet mogen opstarten als mijn pc opstart. ik start die programma's pas als ik ga gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Nu online

IceStorm

"#bgee is a Beamdog exclusive."

Overheen gelezen gisteren maar het is nu dus zeker. Wmb een hele slechte move, zeker omdat er ook geen retail release aan lijkt te komen.
Ik denk dat ze zich daarmee in de vingers gaan snijden. Met een BGEE release op Steam ga je zo ontzettend veel meer mensen bereiken imho. Als in, ik ken letterlijk niemand die iets via Beamdog heeft gekocht en ik vraag me af hoeveel mensen enkel voor BGEE weer een andere downloadservice gaan gebruiken.

[ Voor 35% gewijzigd door IceStorm op 16-03-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
IceStorm schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 13:29:
"#bgee is a Beamdog exclusive."

Overheen gelezen gisteren maar het is nu dus zeker. Wmb een hele slechte move, zeker omdat er ook geen retail release aan lijkt te komen.
Ik denk dat ze zich daarmee in de vingers gaan snijden. Met een BGEE release op Steam ga je zo ontzettend veel meer mensen bereiken imho. Als in, ik ken letterlijk niemand die iets via Beamdog heeft gekocht en ik vraag me af hoeveel mensen enkel voor BGEE weer een andere downloadservice gaan gebruiken.
Ik vind het ook vreemd. Vooral als ik aan deze quote van Trent Oster denk:
wat impliceert dat er blijkbaar los van de Enhanced Edition ook een Complete Edition van het origineel op Steam uitkomt?
Ik kan me voorstellen dat menig fan liever het origineel via Steam heeft dan de opgepoetste versie via Beamdog. Puur vanwege de extra drempel.

Maar eerst even afwachten wat we krijgen, wie weet is de Enhanced Edition wel gewoon de moeite waar :)

Edit:
Oh, het kwartje valt bij hen ook, zo 'denken erover na' om het ook elders verkrijgbaar te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 16-03-2012 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
anandus schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 15:53:
[...]
wat impliceert dat er blijkbaar los van de Enhanced Edition ook een Complete Edition van het origineel op Steam uitkomt?
Appid (99140) zal ongetwijfeld een versie zijn zoals de D&D Anthology: Master Collection zijn. Gewoon de originele spellen dus.
Ik kan me voorstellen dat menig fan liever het origineel via Steam heeft dan de opgepoetste versie via Beamdog. Puur vanwege de extra drempel.
De Enhanced Edition is toch wel een heel andere koek dan de de originelen, al is het maar omdat in eerstgenoemde er meer content zal gaan zitten en hij voor PC's anno 2012 opgepoetst word. Komt bij, zaken zoals resolutie, e.d., welke van het origineel (640x480) tegenwoordig haast onbruikbaar is.

Sowieso, iedereen die ook maar mild geintereseerd is in de Enhanced Edition, heeft allang BG1 en 2, waardoor het nut van een Complete Edition een beetje vervalt. Zelfs die volledige Master Collection doet mij helemaal niets, gezien ik de spellen die ik ervan wil spelen, al jarenlang bezit. 8)7

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stime
Beamdog heeft niet eens iDeal als betalings optie, alleen creditcard en paypal. Creditcard heb ik niet en paypal wil ik niets mee te maken hebben :I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Het zou wat kunnen zijn als ze bvb alle sprites opnieuw renderen maar dan in een hogere resolutie zodat er meer detail in zit en alles groter wordt.

Of dit er dan mooi uit ziet hangt vooral af van de kwaliteit van de originele content. Geen idee of dit in 3D is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
De onvoorstelbaar domme beslissing om een digital release op weer een of ander obscuur online-only DRM systeem uit te brengen heeft in een klap mijn vertrouwen in de enhanced edition weggevaagd. Als er al zo'n overduidelijk foute beslissing gemaakt wordt op zo'n simpel maar fundamenteel punt, wat staat ons nog meer te wachten?

Het feit dat ze er over moeten nadenken deze beperking terug te draaien... wat een mop. Je kunt simpelweg niet geloofwaardig aan de remake van een klassieker werken als je overduidelijk niet het spel maar je eigen versplinteringsplatform aan de man wilt brengen. Dat is waar ze over nadenken.

Ik ben in elk geval blij dat ik er in zo'n vroeg stadium achter kom en kan stoppen met het steken van tijd en energie voor het volgen van de ontwikkeling van dit product. Ik lees de review wel. Wie weet komen ze door de overweldigende interesse later bij zinnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Een überfan van de Infinity Engine spellen hier... ondanks dat die spellen al 12-14 jaar oud zijn, krijg ik nog steeds kippenvel bij (vooral) sommige melodieën, cutscenes, en (vooral) Icewind Dale muziek. Zelfs als de remakes niks anders zouden doen dan de achtergronden en UI vervangen voor gebruik op schermen met een hoge resolutie, dan zou ik 20 euro per spel geven als ze via GOG.com zouden uitkomen. Ik moet (met schaamte) bekennen dat ik Baldur's Gate II nooit heb uitgespeeld vanwege het verlies van mijn savegames destijds... en het staat al 10 jaar op mijn to-do lijst om BG1 en 2 nog eens doro te spelen met één character. Een remake van die spellen zou een geweldige manier zijn.

Maar.... Ik ben het eens met Uqrax.

Zelf zit ik ondertussen op Linux, omdat ik de inperking van de controle die je over software hebt te ver vind gaan. Tevens wil ik niet dat elke applicatie en zelfs het hele OS "in de cloud" (:r) hangt. Linux is tegenwoordig ook voor mij een goede vervanger van Windows, aangezien in de laatste paar jaar de laatste grote struikelblokken zijn opgelost, en ik heb de controle over mijn hardware en software weer terug.

Infinity Engine spellen ga ik spelen in mijn oude WinXP of wellicht Win98-licentie in een Internetloze VM. Het zijn de enige stukken software die ik niet kan vervangen. (In WINE werken ze niet goed; niet fullscreen bijvoorbeeld.)

Het feit dat ik 15 jaar oude spellen in een Internetloze VM kan draaien, is omdat ze geen DRM bevatten en niet afhankelijk zijn van de uitgever of makers. Pasgeleden heb ik zelfs de GOG.com-versies gekocht voor de extra's (soundtracks, vooral), en omdat ze compleet gepatcht zijn, geen CD vereisen, en vanuit een groot bestand direct geïnstalleerd kunnen worden. Geen DRM... en GOG verkoopt miljoenen oude (!) spellen.

Ik zou het echt heerlijk vinden om een opgepoetste versie van BG1 en 2, IWD 1 en 2 en PS:T te zien. Als ze het goed doen, kunnen ze de "nieuwe" Infintinty Engine ook gebruiken voor IWD en PS:T en die spellen ook uitbrengen. Er zijn veel verbeteringen mogelijk. Spelen op 1280x1024 of hoger, zonder de lijsten rond de stores en de winkels bijvoorbeeld. Grotere letters op hogere resoluties, enzovoorts.

Echter, als die spellen aan het BeamDog download / DRM-platform gaan hangen, dan zou het wel eens kunnen zijn dat ik ze laat schieten en maar doormodder met mijn oude versies. 640x480 opgeschaald naar 1280x960 is speelbaar, omdat het precies 2x is, maar het is toch wel veel waziger dan vroeger op een TFT.

Ik vraag me dan, net als uqrax af of BeamDog / Overhaul daadwerkelijk een klassieker wil doen herleven met een beter uiterlijk, of dat ze de roem van deze spellen willen gebruiken om voet aan de grond te krijgen met hun download / DRM-platform. Als ze het eerste willen, dan kunnen ze die spellen gewoon voor 15 euro door GOG.com laten verkopen; wellicht zelfs de oude en nieuwe versie in één pakket. Dat doen ze met meerdere spellen die een remake hebben gehad.

Als ze dan alleen via download willen aanbieden, gebruik dan GOG.com, of als het DRM-ed moet, gebruik dan Steam. Of doe beiden. Dan weet ik zeker dat deze spellen, mits goed afgewerkt, zouden inslaan als een bom. Ik ken mensen van rond de 20 en zelfs jonger die Baldur's Gate en consorten kennen. Dat wil toch wel heel veel zeggen. Ze willen ze echter niet spelen omdat ze zo brak draaien op TFT's van tegenwoordig. Veel van die mensen kennen en gebruiken GOG.com en/of Steam. Ze hebben er een hekel aan dat ze voor sommige spellen ook nog Origin nodig hebben, en nou moeten ze dan ook nog BeamDog's platform installeren.

Ik zie het niet goed aflopen voor deze spellen als ze BeamDog-exclusive gaan worden.

Ik zal het wel zien. Als de spellen met DRM aan het BeamDog-platform worden gehangen, dan wordt de kans een stuk kleiner dat ik ze ga kopen. Het enige spel dat ik heb dat afhankelijk is van een platform is Dragon Age (vanwege zijn DLC), en dat bevalt me al totaal niet. Als ze aan het BeamDog-platform hangen dan koop ik ze misschien alleen als ze echt goedkoop zijn (< 10 euro per stuk ofzo).

[ Voor 23% gewijzigd door Katsunami op 17-03-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Nu online

IceStorm

Je kunt ook overdrijven natuurlijk. Ik deel deels het sentiment maar om nou al het vertrouwen meteen te verliezen omdat iemand zijn eigen platformpje wil promoten vind ik wat ver gaan. Zeker omdat er tot op heden geen redenen zijn om aan de inhoud van de aanpassingen te twijfelen.
Dus ik blijf nog even goede hoop houden. En ja, hopelijk komt de game gewoon naar Steam.

Ben uiteindelijk vooral benieuwd naar de prijs. Ik heb niet zo veel behoefte om (veel) geld uit te geven aan een digital copy op een plek die ik niet interessant vind. Een retail versie zou (voor mij) al heel veel uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Als de retail-versie online activatie, of een always-online-verbinding vereist, dan heb je daar nog niks aan. Zoals je zelf ervaart kunnen sommige spellen het 10+ jaar uithouden onder fans. Er zijn studio's opgericht en bankroet gegaan in de tijd dat ik deze spellen speel. BeamDog is weer een of andere nieuwe studio.

Indien ze deze spellen en de andere Infinity Engine spellen goed porten naar een "nieuwe" engine, zodat ze op hoge resoluties goed werken, en zonder problemen draaien onder Windows XP t/m 7, dan kunnen die spellen, mits niet verziekt door DRM, makkelijk nogmaals 10 jaar en langer mee. In een VM kunnen ze nog veel langer mee.

Stel dat ze voor die spellen 20 euro vragen. Ik zou ze dan voor de 3de (!) keer kopen. (Mijn originele CD's heb ik weggegeven nadat ik de GOG.com-versies heb gekocht.)

Wat heb je eraan als je er niet op kunt vertrouwen dat die spellen weer 10+ jaar meegaan?

Er zijn maar heel weinig spelseries waarin 10+ jaar lang een grote interesse blijft bestaan. Op dat gebied behoren de IE-spellen tot een zeer selecte groep.

edit:

Baldursgate.com:
Creation: 2011-10-27

Nog geen half jaar oud. Het heeft vroeger wel al bestaan. Er stond een fansite op. Interplay was te laat en heeft toen "www.baldur.com" gebruikt. Als je weet hoe vaak ik met de gedachte heb gespeeld om "BaldursGate.com" te registreren als domein...

[ Voor 23% gewijzigd door Katsunami op 17-03-2012 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Nu online

IceStorm

Katsunami schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 13:29:
Als de retail-versie online activatie, of een always-online-verbinding vereist, dan heb je daar nog niks aan.
Ah ter verduidelijking, ik hou van retailspul :P Gewoon voor de 'heb' van een hoesje, poster, doosje etc.

Ik vind 20 euro overigens vrij fors. Als in, dan moet er wel echt iets aan toegevoegd zijn. Ik zou Baldur's Gate I dan voor de 6e keer kopen als ik me niet vertel ;)
Oftewel, gaat gewoon afwachten worden hoe en wat het allemaal gaat inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Oh, ja. Dat hoesjesgedoe enzo had ik vroeger ook, "voor de collectie" :) De GOG.com-versies hebben echter veel voordelen. Natuurlijk hoefde ik mijn CD's niet weg te geven, maar ze lagen toch al jaren ongebruikt in de kast (no-cd crack).

Waarom koop je Baldur's Gate in vredesnaam 6x? Ik heb het 2x gekocht; eenmaal origineel, in 1998, en eenmaal bij GOG.com in 2011. Ik heb al mijn games weggedaan en vervangen door GOG.com-versies (die ik ook weer offline backup natuurlijk). Soms kun je ze via acties krijgen voor minder dan $2 per spel.

20 euro is wel veel, maar als het echt mooi is opgepoetst zodat het *scherp* kan draaien op high-res monitoren, dan heb ik het er wel voor over. De Widescreen-mod levert bijvoorbeeld te kleine letters op en hij maakt de GUI kapot. BG1 in de BG2-engine spelen (EasyTutu, Trilogy) kan wel, maar dan is het spel niet meer origineel qua regels en dergelijke; en op hogere resoluties krijg je zo'n rare dingen als brede lijsten rond veel schermen, als opvulling.

Ik vind die spellen wel 20 euro per stuk waard als ik ze dan weer goed kan spelen de komende 10 jaar. Straks effe Icewind Dale installeren in mijn VM en mijn savegame terugzetten... zit nu in de Severed Hand. Als dit spel voorbij is ga ik verder met Icewind Dale 2, en dan met BG1, BG2, en Torment. Dan Neverwinter Nights 1 en expansions, NWN2 en expansions, Dragon Age 1 en expansions, TW1 en dan TW2. Ergens ertussendoor nog Temple of Elemental Evil. (Godzijdank ondersteunen VM's tegenwoordig 3D-accelleratie, anders had ik deze computer met zijn Win7 installatie nog lang moeten bewaren. Ik moet het wel nog testen.)

Dat duurt wel tot 2027 ofzo.... zeer weinig tijd om te gamen, en als ik weer eens verder wil gaan, ben ik vergeten welke quests ik moest doen enzo :X BG2, IWD2 en Dragon Age heb ik nooit uitgespeeld.... (:/)

[ Voor 4% gewijzigd door Katsunami op 17-03-2012 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2duhCore
nog een stukkie nieuws te lezen over de enhanced edition en het ultieme doel van deze remakes.......Baldurs Gate 3, o yeah baby

http://uk.pc.gamespy.com/...ed-edition/1220929p1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Nu online

IceStorm

Hmm, ik zie niet in hoe je een BG3 kunt maken verhaaltechnisch. Een IE game lijkt me prima natuurlijk :)
Maar laten we eerst eens zien wat er van de EE gemaakt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Er zou een Baldur's Gate 3 kunnen komen. Maakt de protagonist niet zijn love interest zwanger, ergens in BG2 of ToB (of wordt zwanger als ze zelf vrouw is)? Dan heb je een kind waar mogelijk nog Bhaal-essence inzit. Daar kun je en verhaal op baseren, en wellicht kan zelfs Imoen als mage terugkomen, of een zoon van Minsc ofzo. Beetje zoals Terry Brooks dat heeft gedaan, met "de zonen en dochters van ....".

Ik hoop wel dat het 2D blijft met vergelijkbare GUI. Ik klik nog steeds blindelings door de Infinity Engine GUI... dat kan ik met geen ander spel.

Apart eigenlijk. In 1997 dacht men dat het party-based RPG-en dood was vanwege het feit dat er al 5 jaar niets nuttigs uitgekomen was, en Diablo in 1996 de wereld heeft veroverd. Toen kwam Baldur's Gate uit, die het hele party-based RPG's spelen (en RPG's in het algemeen) opnieuw heeft opgestart. Dat is later weer afgezwakt; alleen Dragon Age 1 was in mijn ogen een goede poging om dat te laten herleven, maar met 4 characters en een beperkte skill-tree wel wat te "klein".

Zou Baldur's Gate voor de tweede keer een opleving van dit soort party-based, tactische RPG's kunnen veroorzaken? Ik hoop het.

[ Voor 50% gewijzigd door Katsunami op 19-03-2012 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2duhCore
Ja als je een romance met Aerie begint dan kun je haar zwanger maken en in throne of bhaal een kind krijgen, die je overigens niet ziet. Als je een romance met Viconia begint dan krijg je aan het einde van TOB samen een zoon en wordt Viconia vermoord door een priestess of Loth (volgens mij).
Daar zouden ze het op kunnen baseren, maar ik vraag me nog echt af hoe ze na TOB een baldur's gate 3 kunnen maken, het verhaal was in TOB als aardig afgerond.
Ik ben erg benieuwd naar de enhanced editions, kijk er erg naar uit, heb zon zin om weer aan Baldur's gate te beginnen in HD na die teleurstelling van een Mass Effect 3 onlangs.
Hoop alleen dat als BG3 er ooit komt dat het dan alleen pc is en niet naar de consoles gaat, dat betekend alleen maar dat het een mainstream game gaat worden en dan hoeft het van mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Oh, en als je dan toch Jaheira in je avatar zet, gebruik dan die uit BG1. Imho zijn die portraits veel mooier, zeker die van Imoen en Jaheira. Dat van Viconia vind ik in BG2 wel veel mooier.

Damn. Ik word oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2duhCore
Katsunami schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 00:37:
Oh, en als je dan toch Jaheira in je avatar zet, gebruik dan die uit BG1. Imho zijn die portraits veel mooier, zeker die van Imoen en Jaheira. Dat van Viconia vind ik in BG2 wel veel mooier.

Damn. Ik word oud.
lol dan verschillen we toch echt van mening, ik vind die van BG2 mooier (wat volwassener) Ben ook meer van BG2 dan van BG 1 om eerlijk te zijn. Viconia rules in BG2 trouwens, in BG1 lijkt ze op mijn schoonmoeder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
in2duhCore schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 00:12:
Ja als je een romance met Aerie begint dan kun je haar zwanger maken en in throne of bhaal een kind krijgen, die je overigens niet ziet. Als je een romance met Viconia begint dan krijg je aan het einde van TOB samen een zoon en wordt Viconia vermoord door een priestess of Loth (volgens mij).
Daar zouden ze het op kunnen baseren, maar ik vraag me nog echt af hoe ze na TOB een baldur's gate 3 kunnen maken, het verhaal was in TOB als aardig afgerond.
Ik ben erg benieuwd naar de enhanced editions, kijk er erg naar uit, heb zon zin om weer aan Baldur's gate te beginnen in HD na die teleurstelling van een Mass Effect 3 onlangs.
Hoop alleen dat als BG3 er ooit komt dat het dan alleen pc is en niet naar de consoles gaat, dat betekend alleen maar dat het een mainstream game gaat worden en dan hoeft het van mij niet.
Diene kleine stak toch wel in mijnen inventory zulle ... goed, was niet veel aan tezien, maar kom ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2duhCore
chime schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 12:20:
[...]

Diene kleine stak toch wel in mijnen inventory zulle ... goed, was niet veel aan tezien, maar kom ...
ok, ze zat inderdaad in de inventory, tussen mijn wapens etc..(lekker kindveilig ook :P ) maar er was geen interactie mogelijk met dat mormel verder.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste