En dan zeg je dat ik ernaast zit?
Dat is exact wat ik zeg ja, en je zit er inderdaad geheel naast.
Je trek alleen in jouw reactie, heel die quote uit z'n verband, door het laatste gedeelte van je text weg te laten.
Het beste dat men kan doen om het spel scherp te houden is meer van de wereld renderen, en de simpelere art zoals de stores enzo opnieuw maken.
Het grote nadeel waar men dan last van gaat hebben is dat alles in de wereld op monitoren met een hoge dpi, zoals een 21" 1920 x 1080 (om van een laptop met 15.6" 1920x1080 nog maar te zwijgen), heel klein gaat zijn.
Trent Oster
[..] we are using the iPad 3 (at 2048x1536) as one of our target resolutions [..]
Als het volgends jou, op een 21" monitor, om van een laptop van 15.6" nog maar te zwijgen, "
Al heel klein gaat zijn", hoe erg zou het dat zijn op een 9.7" iPad, met een nog hogere resolutie.
Volgends jou zou je die dus met een vergrootglas in je hand moeten spelen, omdat je de boel niet zomaar kan schalen, omdat het 'pixelbased' meuk is.
Ik zeg: "Je kunt een bitmap niet zomaar opschalen want dan wordt hij onscherp." Je bevestigt dat zelf [..], en zegt dat het wel mogelijk is om dat soort opgeschaalde graphics "op te poetsen", en te gebruiken in OpenGL.
Dat dit mogelijk is weet ik ook wel. Dat is nogal wiedes.
Ok, dan zijn we er over uit, ook al zei je eerder dat dat
niet kon, omdat alles pixelbased zou zijn, of ze zouden alles overnieuw moesten doen ("
tenzij ze daar al 5 jaar mee bezig waren"). Maar dat heb ik al eerder
gepost hoor.
Overigens, ik heb toevallig Icewind Dale geïnstalleerd staan, dat al een OpenGL-eninge heeft.
Bij IWD/BG2 kan je niet over een "OpenGL engine" spreken, hetgeen aan 'OpenGL' wat daar in zit stelt weinig voor. OpenGL word daar enkel, optioneel, voor alpha, lightning en een paar andere effecten gebruikt, wat toendertijd erg taxerend was voor de CPU.
Dat is heel wat anders dan de manier zoals BG:EE OpenGL zal gaan gebruiken, waar alle UI-elementen/omgevingen/alle-andere-objecten-die-in-beeld-zullen-verschijnen via OpenGL zal worden gerenderd.