Baldur's Gate Enhanced Edition

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:28
Kan niet wachten!
Helaas ben ik nu weer in mijn "Good Old Games" tijd, ik speel eens in de zoveel tijd IWD, BG, NWN, PCT (en als ik nog meer mis, laat het mij even weten graag?).
En ik kan haast niet wachten om aan BG te beginnen, maar vind het zo zonde omdat binnenkort de EE versie uitkomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
* anandus is a happy puppy:
To clear a few things up:

Baldur's Gate: Enhanced Edition will not be exclusive to beamdog.com; however, it will be available there first. We will be making more announcements regarding this. stay tuned.

While we do want more people to come to beamdog.com to buy great games our goal is the best possible launch and distribution for Baldur's Gate: Enhanced Edition.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
anandus schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:54:
* anandus is a happy puppy:

[...]
Hopen dat ze daarmee niet bedoelen dat ze BG:EE op een nog ander obscuur platform gaan uitbrengen, maar het gewoon bij Steam releasen :)

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Als het via GOG.com wordt gedistribueerd, zonder DRM en zonder connectie naar de makers, dan denk ik dat ik het zo snel mogelijk koop als de reviews zeggen dat de interface OK is (die zou toch geredesigned worden?) en het spel niet buggy is. Dan mag het wat mij betreft zelfs €20 kosten als ik dan BG1 en 2 weer 10 jaar kan spelen, maar dan op betere resoluties (zonder dat de GUI stuk gaat of een andere engine gebruikt moet worden).

Wat mij betreft mogen ze dan ook wel rap komen met remakes van Icewind Dale 1+HoW+TotL, Icewind Dale 2 en Planescape:Torment. Vooral die laatste wil ik nog eens spelen, maar die heeft enorme problemen op hedendaagse computers. De GOG-versie gaat nogal na flink wat tweaken, maar leuk is anders.

[ Voor 38% gewijzigd door Katsunami op 21-03-2012 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:36

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Timed exclusive vind ik prima zolang het geen jaren verschil worden. Steam lijkt me de meest logische stap vanwege de grootte maar met GoG kan ik ook wel leven.
Jammer dat ze geen retail lijken te gaan maken. Ik weet dat dat geld kost maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die er voor zouden willen betalen (als het iets met wat goodies zou zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2duhCore
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-03 17:57
Ik schrok me even dood toen ik dit bericht las op beamdog:
http://www.baldursgate.co...anced-edition-for-ipad-3/

BGEE for Ipad, ik was al bang dat het puur en alleen een remake zal worden voor de Ipad maar Trent heeft aangegeven dat deze ook 100% zeker naar de pc komt. Leuk bericht voor de Ipad gebruikers????
Ken me niet voorstellen dat het lekker werkt op de Ipad maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hier staat ook nog een previewtje op IGN over de iPad-versie.
Nog geen nieuws over de PC-versie (behalve dat er ook een PC-versie uitkomt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornE
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 21:54
/buy :P

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Argamas-2833/hero/1713811

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
En wat zou de Enhanced Edition dan gaan kosten? Lijkt me een beetje niet-eerlijk als die dan €25 gaat kosten ofzo. Ik vind het eigenlijk wel knap dat men de Infinity Engine zo snel naar de iPad heeft geport.

In de open source wereld is men al 15 jaar bezig de Infinity Engine te reverse-engineeren (startend met TeamBG in 1998), met als einddoel een volledige open source- en cross platform-engine te maken, waar men uiteindelijk in 2005 mee is begonnen, onder de naam GemRGB. De spellen beginnen nu (in 2012) een beetje speelbaar te worden in GemRGB 0.7, maar er ontbreekt nog best veel.

Baldur's Gate Enhanced Edition gaat, als het goed is, deze zomer zijn wat GemRGB al jaren probeert te worden. Misschien is GemRGB in 2020 af, zodat we het eens kunnen vergelijken :P

(aka: reverse-engineeren werkt niet als je iets wil uitbrengen dat nog een beetje relevant is....)

[ Voor 17% gewijzigd door Katsunami op 27-03-2012 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Katsunami schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 13:43:
En wat zou de Enhanced Edition dan gaan kosten? Lijkt me een beetje niet-eerlijk als die dan €25 gaat kosten ofzo.
Ik vind het eigenlijk een beetje lam om BG eerst gewoon op de iPad uit te brengen en een paar maanden later de EE. Nou heb ik geen iPad maar ik zou niet zomaar 10 dollar neerleggen om dat een paar maanden nog een keer te 'moeten' doen voor de EE.

Ik mag eigenlijk hopen dat de EE (zeker als het download-only is) ook rond die koers gaat hangen. Uiteraard een beetje afhankelijk van de extra nieuwe content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
IceStorm schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 19:49:
[...]

Ik vind het eigenlijk een beetje lam om BG eerst gewoon op de iPad uit te brengen en een paar maanden later de EE.
Is de iPad-versie niet ook de EE, dan?
The enhanced iPad version of classic role-playing game Baldur's Gate, slated for release this summer, won't cost you more than $10. Also, it will support multiplayer.

An enhanced edition of Baldur's Gate II: Shadows of Amn is in the works for iPad later this year as well.
En het komt tegelijkertijd met de PC-versie uit:
Overhaul Games put weeks of speculation to rest today, officially announcing that Baldur's Gate: Enhanced Edition will be available for iPad this summer, alongside the PC release.

[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 27-03-2012 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2duhCore
De ipad versie is ook EE, deze enhanced edition komt naar Ipad én PC, en volgens mij ook tegelijk en niet een paar maanden later naar PC. Tenminste dat heb ik nergens gelezen...

edit; je was me voor

[ Voor 6% gewijzigd door in2duhCore op 27-03-2012 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
in2duhCore schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 20:03:
De ipad versie is ook EE, deze enhanced edition komt naar Ipad én PC, en volgens mij ook tegelijk en niet een paar maanden later naar PC. Tenminste dat heb ik nergens gelezen...
Yups, zie de tweede quote die ik heb toegevoegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2duhCore
anandus schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 20:04:
[...]
Yups, zie de tweede quote die ik heb toegevoegd :)
ik typ ook zo langzaam :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Ah stom, ik las niet goed (BGII Enhanched is natuurlijk iets anders dan BG:EE). Sorry, deeltje I en II niet uit elkaar gehaald.
Iig, dan ga ik er van uit dat de EE versie voor de pc ook gewoon 10 dollar gaat kosten. Zou heel apart zijn om daar voor de PC opeens meer voor te gaan rekenen imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
BGEE komt ook uit op de Mac:
"If you can connect to the App Store, then you can play BG:EE," said Beamdog COO Cameron Tofer when asked what the minimum OS X spec would be. That means so long as your computer can support Snow Leopard (10.6.6), you're set. "We will support all machine configurations." He also said the iOS version will have iCloud support and widescreen capabilities.

While some apps have Steam support and Steam play, BG:EE for the Mac will only be available for through the Apple App Store, Tofer said. And don't expect any more announcements for awhile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sianto
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-03 00:34
Als ze een IOS versie maken, is het dan heel erg vreemd om ook een android versie te willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Laten ze eerst maar weer eens wat info gaan geven over de PC-versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
IceStorm schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 12:45:
Laten ze eerst maar weer eens wat info gaan geven over de PC-versie :)
Op zich hebben we wel wat info:
* Windows 7-compatible
* Widescreen-compatible/hogere resolutie-compatible.

Verder net als alle andere versies:
* Een extra character en wat meer verhaal
* Multiplayer (althans, daar ga ik van uit)

Ik weet niet of we meer dan dit moeten verwachten voor de PC-versie.
We merken het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:09
anandus schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 12:54:
[...]
* Multiplayer (althans, daar ga ik van uit)
Ben benieuwd hoe ze dat gaan implementeren, als het al komt. Ik zie namelijk niet echt in hoe ze dat willen doen zonder het complete partysysteem op de schop te gooien.

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

mattttt schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 15:48:
Ben benieuwd hoe ze dat gaan implementeren, als het al komt. Ik zie namelijk niet echt in hoe ze dat willen doen zonder het complete partysysteem op de schop te gooien.
Het origineel had al multiplayer.

@Anandus, ik heb het vooral over een release date :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Wat ik me afvraag is hoe ze de hedendaagse enorme resoluties gaan ondersteunen. Als ze het zo doen als BG2, door gewoon meer van de omgeving te laten zien, dan wordt alles heel erg klein, vooral de tekst en de GUI. Alles boven 800x600 is voor mij, zelfs op en 19 inch, onleesbaar. Tevens wordt het spel lelijk, vanwege de "ingelijste" vensters. Men geeft bijvoorbeeld stores gewoon op 640x480 weer, gecentreerd, en vult de rest van het scherm op met "houtstructuur". Da's niet speelbaar boven 800x600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:09
Katsunami schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 17:30:
Wat ik me afvraag is hoe ze de hedendaagse enorme resoluties gaan ondersteunen. Als ze het zo doen als BG2, door gewoon meer van de omgeving te laten zien, dan wordt alles heel erg klein, vooral de tekst en de GUI. Alles boven 800x600 is voor mij, zelfs op en 19 inch, onleesbaar. Tevens wordt het spel lelijk, vanwege de "ingelijste" vensters. Men geeft bijvoorbeeld stores gewoon op 640x480 weer, gecentreerd, en vult de rest van het scherm op met "houtstructuur". Da's niet speelbaar boven 800x600.
Denk dat ze ipv prerendered nu alles gewoon ingame renderen zodat alles lossless kan worden geupscaled naar een resolutie. Dat was toendertijd niet echt mogelijk met de hardware welke toen beschikbaar was, vandaag de dag moet dat geen moeite zijn.

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Alles in BG is pixelbased getekend voor zover ik weet. Hoe willen ze dat dan nu op andere resoluties renderen zonder alles opnieuw te moeten maken? Daar hebben ze de tijd niet voor, of ze zouden er al stiekum 5 jaar mee bezig moeten zijn.

Ik denk dat ze de GUI opnieuw doen (wellicht gerendered, of in verschillende resoluties), mogelijkheden voor grotere tekst inbouwen, maar de achtergronden en sprites zo laten als ze zijn. Alles in de speelwereld zal dan bij een hoger wordende dpi steeds kleiner worden en op hogere resoluties wordt meer van de wereld weergegeven. Ik zie niet echt een andere mogelijkheid, maar ik ben dan ook geen spellenontwerper :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
IceStorm schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 16:39:
[...]

Het origineel had al multiplayer.

@Anandus, ik heb het vooral over een release date :P
Dat klopt, bijna 10 jaar geleden heb ik nog met een gotter mp gedaan. Je kan daar nog posts van terugvinden in de oude thread als je het niet geloofd. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Katsunami schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 19:45:
Alles in BG is pixelbased getekend voor zover ik weet. Hoe willen ze dat dan nu op andere resoluties renderen zonder alles opnieuw te moeten maken? Daar hebben ze de tijd niet voor, of ze zouden er al stiekum 5 jaar mee bezig moeten zijn.
Of iets "Pixel based" (wat dat ook mag inhouden) is of niet, dat maakt niets uit.
Zelfs al zouden ze niets aan de engine doen, en vastzitten aan de compleet statische engine van BG2 (die ze afaik gebruiken voor BG:EE), kan je de boel alsnog hardwarematig laten schalen.

Maargoed, dat is niet het geval, afaik word de hele engine op de schop genomen, dus ze zitten niet vast aan de niet-schaalbaarheid van de BG2 engine en resolutie-afhankelijkheid van UI-elementen .
Daarnaast lijkt het me overigens logisch dat ze simpelweg alle Art gewoon in resolutie zullen verdubbelen, de boel handmatig wat opknappen, de x/y-coords in de wereld e.v.t. omzetten zodat alle scripts e.d. dan nog gewoon werken etc.

Op de orignele 640x480-modus zal toch niemand spelen, dus met lage resoluties hoeven ze geen rekening mee te houden.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg die @trentoster op twitter. Wat een enthousiasme om er wat moois van te maken! schijnt dat ze hun tanden wel aardig stukbijten op de Win'95 code ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
SirNobax schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 23:13:
Of iets "Pixel based" (wat dat ook mag inhouden) is of niet, dat maakt niets uit.
Zelfs al zouden ze niets aan de engine doen, en vastzitten aan de compleet statische engine van BG2 (die ze afaik gebruiken voor BG:EE), kan je de boel alsnog hardwarematig laten schalen.
"Pixel based" houdt in dat je een plaatje hebt met vaste dimensies. Je kunt die niet opschalen. Neem maar eens een foto van 640x480 en schaal hem dan op naar 1024x768; dan wordt hij wazig. Het enige adt men zou kunnen doen is gewoon méér van de achtergrond laten zien.
Maargoed, dat is niet het geval, afaik word de hele engine op de schop genomen, dus ze zitten niet vast aan de niet-schaalbaarheid van de BG2 engine en resolutie-afhankelijkheid van UI-elementen .
Daarnaast lijkt het me overigens logisch dat ze simpelweg alle Art gewoon in resolutie zullen verdubbelen, de boel handmatig wat opknappen, de x/y-coords in de wereld e.v.t. omzetten zodat alle scripts e.d. dan nog gewoon werken etc.

Op de orignele 640x480-modus zal toch niemand spelen, dus met lage resoluties hoeven ze geen rekening mee te houden.
Dat is dus allemaal niet zo makkelijk als je hier beschrijft. Je kunt de art niet zomaar in resolutie verdubbelen simpelweg omdat hij die resolutie niet heeft.

Zoals ik al zei: een foto is bijvoorbeeld ook pixel based. Vergroot een foto, en hij wordt wazig. Met de art in BG2 zal dat ook zo zijn, onafhankelijk van de engine. Het enige dat zou kunnen is dat Bioware de originele art in een heel hoge resolutie heeft gemaakt; bijvoorbeeld 5000x4000 ofzo, en daarna heeft verkleind naar 640x480. Dan kan men natuurlijk vanaf de originele art nieuwe verkleiningen maken voor verschillende resoluties zoals 1920x1080 of 1280x1024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Laatst online: 20:35
Katsunami schreef op donderdag 05 april 2012 @ 12:40:
[...]

"Pixel based" houdt in dat je een plaatje hebt met vaste dimensies. Je kunt die niet opschalen. Neem maar eens een foto van 640x480 en schaal hem dan op naar 1024x768; dan wordt hij wazig. Het enige adt men zou kunnen doen is gewoon méér van de achtergrond laten zien.

[...]

Dat is dus allemaal niet zo makkelijk als je hier beschrijft. Je kunt de art niet zomaar in resolutie verdubbelen simpelweg omdat hij die resolutie niet heeft.

Zoals ik al zei: een foto is bijvoorbeeld ook pixel based. Vergroot een foto, en hij wordt wazig. Met de art in BG2 zal dat ook zo zijn, onafhankelijk van de engine. Het enige dat zou kunnen is dat Bioware de originele art in een heel hoge resolutie heeft gemaakt; bijvoorbeeld 5000x4000 ofzo, en daarna heeft verkleind naar 640x480. Dan kan men natuurlijk vanaf de originele art nieuwe verkleiningen maken voor verschillende resoluties zoals 1920x1080 of 1280x1024.
Helaas heeft Bioware die art niet meer, zie onderaan de pagina
Background-wise, we had hoped to get the source artwork from Bioware, but they were unable to locate the source art assets for characters or backgrounds. They communicated the assets may have been forever lost.
With rebuilding all the content not an option, we examined over-painting the existing backgrounds. We were unhappy with the cost vs the quality, so we made the decision to focus our content creation on new content and attempt procedural content filtering on the old stuff. We're still experimenting with the filtering. I have high hopes, but only time will tell.
;(

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Dat is jammer dat ze die art kwijt zijn, maar het kan wel gebeuren natuurlijk; men is met de ontwikkeling van dit spel al bijna 20 jaar geleden begonnen (1994-1995).

Het beste dat men kan doen om het spel scherp te houden is meer van de wereld renderen, en de simpelere art zoals de stores enzo opnieuw maken. Het grote nadeel waar men dan last van gaat hebben is dat alles in de wereld op monitoren met een hoge dpi, zoals een 21" 1920 x 1080 (om van een laptop met 15.6" 1920x1080 nog maar te zwijgen, heel klein gaat zijn.

Ze zullen, willen ze het spel scherp houden, in elk geval de tekst moeten vergroten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
[...]
"Pixel based" houdt in dat je een plaatje hebt met vaste dimensies.
Ok, met "Pixel based" bedoelde je dus domweg, dat het 2D bitmap art is. Ja, zover waren we allemaal wel.
Katsunami schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 19:45:
ik ben dan ook geen spellenontwerper
Dat is duidelijk, maar dan moet je ook niet zoveel onzin verspreiden.

Ik vermeldde al dat het geen enkel probleem is om de boel hardwarematig te schalen, en dat dat gaan ze dus ook doen, door middel van een dynamische camera, welke hardwarematig, via OpenGL, de boel gaat schalen:
Trest Oster:
One of our other major improvements was to convert the graphics completely over to OpenGL.
[...]
Our third major enhancement is the addition of the ability to zoom in and out dynamically during gameplay. Zooming out allows the player to be more tactical in the positioning of their party.
Zooming in allows the player to search the environment in detail and have greater precision with actions.
Hier ook 2 afbeeldingen waar je dat duidelijk kan zien.
Pic 1 | Pic 2

Zoals ik al zei: een foto is bijvoorbeeld ook pixel based. Vergroot een foto, en hij wordt wazig. Met de art in BG2 zal dat ook zo zijn, onafhankelijk van de engine.
Oh jawel hoor, het is geen enkel probleem om de resolutie van de bron te verhogen en geen wazig eindresultaat te krijgen, en zoals Remy!!!! hierboven al aangeef, is dat exact hetgene wat ze gaan doen.
Je moet dat proces alleen niet vergelijken met iemand die een foto vergroot, door de resolutie in photoshop te verdubbelen en denken dat je dan klaar ben.
Trest Oster:
We are currently researching a few upscaling algorithms to try and improve the quality of the existing assets. We are still experimenting with the game and testing out various ideas on how we can further improve the existing content.
Ze gaan dus door middel van Procedural-filtering het detail verhogen, of dat vanuit de bron gebeurd via resampling en lichte nabewerking of door middel van multitexture technieken zoals detail-textures, wat geen enkel probleem is gezien ze OpenGL gebruiken, word gedaan, dat maakt niet uit. Feit blijft dat zolang je er moeite voor doet, je er genoeg extra details in kan doen.
Katsunami schreef op donderdag 05 april 2012 @ 20:00:
Het beste dat men kan doen om het spel scherp te houden is meer van de wereld renderen, en de simpelere art zoals de stores enzo opnieuw maken. Het grote nadeel waar men dan last van gaat hebben is dat alles in de wereld op monitoren met een hoge dpi, zoals een 21" 1920 x 1080 (om van een laptop met 15.6" 1920x1080 nog maar te zwijgen, heel klein gaat zijn.
Ook hier zit je weer verkeerd.
Trest Oster:
We are going in and re-writing the UI system to work for multiple larger resolutions and we are using the iPad 3 (at 2048x1536) as one of our target resolutions so the new UI is going to look amazing.
Jammer, maar je zit er dus met alles, compleet naast.
Nouja, eigenlijk juist niet jammer, gezien we volgends jou nog steeds vast aan die statische "Pixel based" meuk zouden zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door SirNobax op 09-04-2012 12:02 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Is het niet wat laat om nu pas/nog een nieuwe art director aan te stellen?

http://www.baldursgate.co...rhaul-games-art-director/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
SirNobax schreef op maandag 09 april 2012 @ 10:44:
Dat is duidelijk, maar dan moet je ook niet zoveel onzin verspreiden.
....
Jammer, maar je zit er dus met alles, compleet naast.
Leuk dat je een hele post eraan besteedt om te proberen de mijne te ontkrachten, maar in mijn ogen zit ik er nog steeds niet naast. Je quote namelijk zelf dat men gaat upsampelen / upscalen. Dat kan tegenwoordig vrij goed doen, maar het is niet mogelijk om op die manier detail toe te voegen dat niet bestaat. Men kan dan hoogstens delen van de graphics opnieuw maken.

Baldur's Gate II was trouwens al grotendeels openGL, voor dingen zoals spell effects; de achtergronden waren echter pixel based, en ik ben ervan overtuigd dat ze dat in de Enhanced Edition nog steeds zullen zijn gezien de makers zelf zeggen dat ze gaan upscalen.

Je kunt niet "zomaar" pixelbased graphics even omzetten naar OpenGL, dus we zitten wel degelijk nog vast aan "pixel based meuk", behalve als ze de graphics overnieuw gaan doen, wat ik ten zeerste betwijfel.
Oh jawel hoor, het is geen enkel probleem om de resolutie van de bron te verhogen en geen wazig eindresultaat te krijgen.
Dan mag je van mij eens proberen om een 640x480 bitmap op te schalen naar 1600x1200 waarbij je hem scherp houdt. Opschalen kan tegenwoordig beter dan vroeger, en het kan zeker beter worden gedaan dan "even vergroten in Photoshop", maar de opgeschaalde versie zal altijd waziger zijn dan een bitmap die op 1600x1200 is gemaakt, of groter was en daarna is verkleind.

Als het volgens jou allemaal zo makkelijk is, dan zou het een peuleschil moeten zijn om van elk oud spel een nieuwe hypergedetailleerde versie te maken.

Maar OK, we zullen het wel zien.

Ik denk dat men de engine van Baldur's Gate II volledig naar OpenGL overzet. Baldur's Gate I kan hier dan ook in gaan draaien. De interface kan opnieuw worden gemaakt, zodat deze groter kan worden en toch scherp kan blijven. Ik denk echter dat men de spelwereld voor het overgrote deel gaat weergeven op de originele resolutie; dat betekent dus gewoon dat je op een high-res monitor heel veel van de spelwereld ziet en dat alles klein zal zijn, net zoals dat nu in Baldur's Gate II het geval is. De upsampled graphics kunnen dan voor het inzoomen worden gebruikt.

[ Voor 45% gewijzigd door Katsunami op 21-04-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
IceStorm schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 08:26:
Is het niet wat laat om nu pas/nog een nieuwe art director aan te stellen?

http://www.baldursgate.co...rhaul-games-art-director/
Mwah. Ze zullen druk bezig zijn met het opkrikken van de engine, en het compatible maken met Mac/iOS, en dus nog niet begonnen zijn met extra content die begeleiding van een art-director nodig heeft. :)
Katsunami schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 14:11:
[...]
Je kunt niet "zomaar" pixelbased graphics even omzetten naar OpenGL, dus we zitten wel degelijk nog vast aan "pixel based meuk", behalve als ze de graphics overnieuw gaan doen, wat ik ten zeerste betwijfel.
Als jij dat denkt, prima. Hieruit (en uit de rest je zwakke argumenten) haal ik al genoeg dat het weinig zin heeft om er verder hier over te discussiëren. Je begrijp gewoon niet waar je het over heb.

Jouw "Pixelbased Graphics" zijn niets meer dan simpele bitmaps, die je zo in OpenGL kan gebruik als (resolutieonafhankelijke) 2D Textures, welke je van te voren kan opschalen en waar je effecten zoals "Detail Textures" en complexe Shaders overheen kan doen. Natuurlijk vereist dit (een hoop) werk, gezien je dat met alle omgevingen moet doen, maar dat had sowieso nodig geweest, wil je het op de iPad3 draaien.

Meer heb ik hierboven al laten weten, echter in tegenstelling tot jou, zuig ik het niet uit m'n duim, maar heb ik heb genoeg ervaring met OpenGL en game-engines, en ook met het oppoetsen van foto- en videobeelden.
[...] de opgeschaalde versie zal altijd waziger zijn dan een bitmap die op 1600x1200 is gemaakt, of groter was en daarna is verkleind.
Dat klopt, Captain Obvious. Maar het gaat er ook niet om, om er voor te zorgen dat het even veel detail heeft als een van oorsprong hoge resolutie bitmap, maar door meer detail in bitmaps te stoppen die oorspronkelijk een lage resolutie hebben.

Maargoed, toch maar een simpel voorbeeldje van "Detail textures" om m'n punt te maken: Zonder | Met
Met zaken zoals multitexturing en shaders is het geen enkel probleem om de landschappen van meer detail te voorzien. Zoiets heeft weinig handwerk nodig en kan grotendeels geautomatiseerd.
En ja, detail-textures zijn ook gewoon mogelijk in een 2D spel en je kan hetzelfde effect bereiken met filters in photoshop hierna de artwork op hogere resolutie te exporteren.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ik snap jou werkelijk niet. Ik zeg dit:
Het beste dat men kan doen om het spel scherp te houden is meer van de wereld renderen, en de simpelere art zoals de stores enzo opnieuw maken.
Jij quote dat:
Trest Oster:
We are going in and re-writing the UI system to work for multiple larger resolutions and we are using the iPad 3 (at 2048x1536) as one of our target resolutions so the new UI is going to look amazing.
En dan zeg je dat ik ernaast zit? De ontwikkelaars gaan zo te zien op het gebied van de GUI precies doen wat ik dacht: deze grotendeels opnieuw maken, omdat dit nog te doen is.

Ik zeg: "Je kunt een bitmap niet zomaar opschalen want dan wordt hij onscherp." Je bevestigt dat zelf (op een nogal denigrerende manier overigens, maar gezien je ondertitel is dat blijkbaar je normale modus operandi), en zegt dat het wel mogelijk is om dat soort opgeschaalde graphics "op te poetsen", en te gebruiken in OpenGL.

Dat dit mogelijk is weet ik ook wel. Dat is nogal wiedes. Vanuit mijn fotografieachtergrond heb ik vaak zat 6-10 MPix foto's opgeschaald naar 20 en zelfs 30+ MPixels en ze bewerkt om ze zo goed mogelijk uit te laten zien. Het punt is echter dat het resultaat altijd achter zal blijven bij een échte 30+ MPix afbeelding. Voor BG zal dat ook het geval zijn. Op hogere resoluties zal het achteruit gaan, welke oppoetstechniek je ook tegen de 640x480 graphics aan gooit.

De enige manier om de spelwereld echt goed scherp te krijgen is het groter maken van het viewpoint, zoals de wide-screen mod doet, maar dan wordt je spelwereld kleiner naarmate de dpi hoger wordt.

Overigens, ik heb toevallig Icewind Dale geïnstalleerd staan, dat al een OpenGL-eninge heeft.

640x480: http://members.home.nl/katsunami/GoT/iwd1.jpg
1024x768: http://members.home.nl/katsunami/GoT/iwd2.jpg
1280x960: http://members.home.nl/katsunami/GoT/iwd3.jpg

Je ziet in het tweede en derde plaatje duidelijk dat er meer van de spelwereld zichtbaar is. In het tweede plaatje is de GUI kleiner dan in het eerste; in het derde plaatje is de GUI zwaar opgeschaald omdat hij anders te klein zou worden. De spelwereld uit het derde plaatje is op mijn 1280x1024 monitor scherp (maar wel kleiner dan de 640x480 versie natuurlijk), de GUI is natuurlijk niet scherp.

Gezien de manier waarop Icewind Dale I en II en Baldur's Gate II werken, ga ik ervan uit dat ze de OpenGL-mogelijkheden terugporten naar BG1 (of BG1 in de BG2 engine zetten bijvoorbeeld, wat ook al is gedaan door BGTrilogy), de GUI opnieuw maken (wat al bevestigd is), en dan op hogere resoluties meer overzicht geven, en de opgepoetste graphics gebruiken om in te zoomen.

[ Voor 49% gewijzigd door Katsunami op 21-04-2012 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
En dan zeg je dat ik ernaast zit?
Dat is exact wat ik zeg ja, en je zit er inderdaad geheel naast.
Je trek alleen in jouw reactie, heel die quote uit z'n verband, door het laatste gedeelte van je text weg te laten.
Het beste dat men kan doen om het spel scherp te houden is meer van de wereld renderen, en de simpelere art zoals de stores enzo opnieuw maken.
Het grote nadeel waar men dan last van gaat hebben is dat alles in de wereld op monitoren met een hoge dpi, zoals een 21" 1920 x 1080 (om van een laptop met 15.6" 1920x1080 nog maar te zwijgen), heel klein gaat zijn.
Trent Oster
[..] we are using the iPad 3 (at 2048x1536) as one of our target resolutions [..]
Als het volgends jou, op een 21" monitor, om van een laptop van 15.6" nog maar te zwijgen, "Al heel klein gaat zijn", hoe erg zou het dat zijn op een 9.7" iPad, met een nog hogere resolutie.
Volgends jou zou je die dus met een vergrootglas in je hand moeten spelen, omdat je de boel niet zomaar kan schalen, omdat het 'pixelbased' meuk is.
Ik zeg: "Je kunt een bitmap niet zomaar opschalen want dan wordt hij onscherp." Je bevestigt dat zelf [..], en zegt dat het wel mogelijk is om dat soort opgeschaalde graphics "op te poetsen", en te gebruiken in OpenGL.
Dat dit mogelijk is weet ik ook wel. Dat is nogal wiedes.
Ok, dan zijn we er over uit, ook al zei je eerder dat dat niet kon, omdat alles pixelbased zou zijn, of ze zouden alles overnieuw moesten doen ("tenzij ze daar al 5 jaar mee bezig waren"). Maar dat heb ik al eerder gepost hoor.
Overigens, ik heb toevallig Icewind Dale geïnstalleerd staan, dat al een OpenGL-eninge heeft.
Bij IWD/BG2 kan je niet over een "OpenGL engine" spreken, hetgeen aan 'OpenGL' wat daar in zit stelt weinig voor. OpenGL word daar enkel, optioneel, voor alpha, lightning en een paar andere effecten gebruikt, wat toendertijd erg taxerend was voor de CPU.

Dat is heel wat anders dan de manier zoals BG:EE OpenGL zal gaan gebruiken, waar alle UI-elementen/omgevingen/alle-andere-objecten-die-in-beeld-zullen-verschijnen via OpenGL zal worden gerenderd.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
SirNobax schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 18:05:
Als het volgends jou, op een 21" monitor, om van een laptop van 15.6" nog maar te zwijgen, "Al heel klein gaat zijn", hoe erg zou het dat zijn op een 9.7" iPad, met een nog hogere resolutie.
Volgends jou zou je die dus met een vergrootglas in je hand moeten spelen, omdat je de boel niet zomaar kan schalen, omdat het 'pixelbased' meuk is.

*knip*
Ja, en ik blijf daarbij. Stel een spel als BG maar eens in op 1280x1024 op een 19 inch monitor. Dat is nog wel te spelen. Stel het dan eens in op 1920x1080, of nog hoger, met behulp van de widescreen mod. Dan wordt het heel erg klein, zeker op 22 inch en kleinere monitoren.

Ik kan totaal niet geloven dat het mogelijk is om die 640x480 bitmaps op te schalen naar 2048x1536, en ze tegelijk scherp en gedetalleerd te houden. Als dat kan, dan is in elk geval elke fotocamera met een resolutie hoger dan 640x480 op slag nutteloos geworden.
Bij IWD/BG2 kan je niet over een "OpenGL engine" spreken, hetgeen aan 'OpenGL' wat daar in zit stelt weinig voor. OpenGL word daar enkel, optioneel, voor alpha, lightning en een paar andere effecten gebruikt, wat toendertijd erg taxerend was voor de CPU.
Het klopt dat de OpenGL-engine van Icewind Dale beperkt is.
Dat is heel wat anders dan de manier zoals BG:EE OpenGL zal gaan gebruiken, waar alle UI-elementen/omgevingen/alle-andere-objecten-die-in-beeld-zullen-verschijnen via OpenGL zal worden gerenderd.
Zover ik weet, zijn er maar heel weinig "losse" objecten in BG die men apart zou kunnen renderen. Wellicht dingen zoals kisten, sprites en zwaarden enzo. Die kunnen misschien nog opnieuw worden gemaakt. Het overgrote deel van de graphics bestaat echter uit achtergronden, en ik vraag me echt af hoe ze die dan speelbaar gaan opschalen. Een iPad heeft ruim 10x meer oppervlak dan een 640x480 monitor. Ik kan niet geloven dat een paar oppoetstechnieken dat verschil zomaar kunnen overbruggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Katsunami op 21-04-2012 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees op het twitteraccount van Trent Oster dat ze flink aan het mijmeren zijn over het oppoetsen van Icewind Dale en Knights of the Old Republic. Het begin van een nieuwe trend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:12:
Ik lees op het twitteraccount van Trent Oster dat ze flink aan het mijmeren zijn over het oppoetsen van Icewind Dale en Knights of the Old Republic. Het begin van een nieuwe trend?
Tja, men heeft gezien met monkey islands reeks bijvoorbeeld dat daar een markt voor is.

Komt erbij dat kosten al bij al nogal meevallen.
Storyline, verhaal, art-work - bestaat allemaal al en daar kan je niet meer over discussiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Als ze Icewind Dale I en II oppoetsen, kunnen ze net zo goed Planescape:Torment ook nog doen. Die heeft de meeste problemen op nieuwere computers, maar het is qua verhaal wel de beste RPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:42

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Knights of the Old Republic wordt ook een instant-buy als ze dat goed/stabiel doen :9

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coca-Cola
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:43
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:12:
Check, allemaal 'ouwe lullen' die nostalgisch worden en ook nog wat geld kunnen missen. Misschien wel de beste doelgroep ;)). Ik heb ook al een collectie 'classics' op mijn ipad draaien (Monkey Island, Pirates, andere meuk) en voor die paar euro het stuk laat ik het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Coca-Cola schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:42:
[...]

Check, allemaal 'ouwe lullen' die nostalgisch worden en ook nog wat geld kunnen missen. Misschien wel de beste doelgroep ;)). Ik heb ook al een collectie 'classics' op mijn ipad draaien (Monkey Island, Pirates, andere meuk) en voor die paar euro het stuk laat ik het niet ;)
Of ze hebben gewoon te weinig kwaliteiten om nog iets nieuws en goeds te maken.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:35

Lapras

Ice beam

Ik ben groot RPG fan, maar schaam me toe te geven dat ik nooit de Baldur's Gate serie heb gedaan. Godzijdank heb ik een iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Postius schreef op maandag 23 april 2012 @ 17:57:
[...]

Of ze hebben gewoon te weinig kwaliteiten om nog iets nieuws en goeds te maken.
Beetje te kort door de bocht.
Om een volledig "nieuw en goed" spel te maken van het caliber waar zij in geinteresteerd zijn (als ze Baldurs Gate/KotOR gaan remaken, is het logisch dat ze niet van plan zijn om low-cost indie-games zoals Minecraft of Terraria te maken), heb je veel meer artists/code-monkeys/(voice-)actors/marketing/etc nodig, die je vervolgens ook nog eens moet zien te betalen.

Blijk het een flop te zijn, of waarschijnlijker, kan je geen geldschieters/uitgever vinden, zit je in de problemen. Met een remake van populaire spel-reeksen loop je dat risico gewoon niet.

Maargoed, sowieso zit ik niet op iets "nieuws en goeds" te wachten, doe mij maar gewoon een up-to-date BG/IWD/KotOR. _O-

[ Voor 4% gewijzigd door SirNobax op 23-04-2012 19:02 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Laatst online: 27-07-2024
Vergis ik me nou of gaan ze een soort border maken om het spel als de resolutie te hoog is:

zie ook de screenshot van hun site
http://www.baldursgate.co...s/2012/03/header_bgee.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Zo werken IWD en BGII ook als je hogere resoluties instelt. De user interface van de stores enzo wordt dan steeds kleiner, en in een steeds bredere lijst gevat. Aangezien men heeft gezegd de UI opnieuw te maken, denk ik dat dit bij de nieuwe versies niet meer gebeurt. Ik hoop van niet, want het is een van de dingen die deze spellen op hoge resoluties vervelend maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirNobax schreef op maandag 23 april 2012 @ 18:51:
[...]

Maargoed, sowieso zit ik niet op iets "nieuws en goeds" te wachten, doe mij maar gewoon een up-to-date BG/IWD/KotOR. _O-
En zo is het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Het is half off topic, maar heeft iemand deze Neverwinter Nights 2 mod wel eens gespeeld? Het is een Icewind Dale remake, in de engine van NWN2, compleet met alle locaties en originele muziek.

http://retro.indiegamemag...neverwinter-nights-2-mod/

Misschien moet ik dit eens installeren en die mod doorspelen nadat ik klaar ben met de originele Icewind Dale...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Weer iemand aan de lijst met medewerkers toegevoegd:
http://www.baldursgate.co...rs-gate-enhanced-edition/

Ik ken de OST's van Mass Effect niet goed maar lijkt me iig een aardige basis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Dit is wel een screen waarop een beetje een indruk van de nieuwe engine kan krijgen. Hij is dus wel gewoon schermvullend...

Afbeeldingslocatie: http://timenerdworld.files.wordpress.com/2012/03/baldurs-gate-ipad.jpg?w=600&h=400&crop=1

Ik vind het echt fantastisch dat het naar de Ipad komt. Echt heerlijk om dit in de trein en in bed te kunnen spelen. Ik hoop wel adt het dan geen slapeloze nachten gaan worden :)

Maar goed,

laten we hopen dat deze engine beschikbaar gesteld gaat worden en dat Icewind Dale e.d. ook een remake krijgen.... Heerlijke games...

[ Voor 41% gewijzigd door Kenny_026 op 08-06-2012 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

kbloem schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 15:43:
laten we hopen dat deze engine beschikbaar gesteld gaat worden en dat Icewind Dale e.d. ook een remake krijgen.... Heerlijke games...
Aangezien al die games op Infinity Engine zijn gemaakt denk ik wel dat ze 'alles' om gaan zetten. Desnoods zonder extra content.

Ben heel benieuwd, ondertussen vooral ook naar de release dates en de beschikbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:06

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik verheug me ook op BG en de andere Infinity games. Ik speel Baldurs gate nog regelmatig met diverse mods.

Ook mag van mij die non discussie over resoluties stoppen. We merken vanzelf wel wat ze er mee doen. Ik speel op 22 inch op 1680x1050 en vind het perfect.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij hebben ze meer rework te doen dan ze dachten. Ben benieuwd of ze hun planning gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:23

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 09:30:
volgens mij hebben ze meer rework te doen dan ze dachten. Ben benieuwd of ze hun planning gaan halen.
Als ze het slim aanpakken doen ze meteen het grondwerk voor andere oude spellen die op dezelfde engine draaien. Ik weet alleen hoeveel werk dat allemaal is natuurlijk ;)
Voorlopig heb ik nog wel geduld, het is een superspel en het wachten meer dan waard.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Overhaul Games has revealed their intent to make Baldur's Gate 3 following their completion on both enhanced editions. Overhaul Games have described Baldur's Gate 3 as their "Long-Term Goal". Overhaul Game's has also stated that alongside Baldur's Gate 3, they would like to produce an overhaul of Icewind Dale using rules from Baldur's Gate: Enhanced Edition.[19] Overhaul Games have also stated that they would like to overhaul Planescape: Torment if Baldur's Gate: Enhanced Edition is successful.[20] It was then revealed that a Planescape: Torment overhaul would use the Infinity Enhanced Engine as well as possibly set up the stage for a sequel to Torment.[citation needed] Oster later revealed that if Baldur's Gate 3 were to be made, it would be after Enhanced Editions of Planescape: Torment and Icewind Dale.[citation needed]
Laten we het hopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

Erg jammer alleen dat ze weigeren om ook voor Android te ontwikkelen. Big fail en mijn centen gaan ze dan ook niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-rez schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:23:
Erg jammer alleen dat ze weigeren om ook voor Android te ontwikkelen. Big fail en mijn centen gaan ze dan ook niet krijgen.
ik snap wel waarom. Ontwikkelen van UI is nogal een ding met dit soort engines, en om dat te goed geraliseerd te krijgen voor zo'n brede hardwarebase als die van Android is niet makkelijk.
Dan maken ze in mijn ogen de terechte keuze om dat (vooralsnog) niet te doen en te gaan voor een tijdige en stabiele release op een beperkt aantal platformen. Als ze daarna tijd en geld overhouden is dat een mooie nice to have in de 2e release :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Nope dat is niet de reden. De reden die ze geven is puur omdat ze bang zijn van piracy.
Gelukkig heb je geen piracy op de Mac/Ipad of Windows |:( 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-rez schreef op maandag 25 juni 2012 @ 12:08:
Nope dat is niet de reden. De reden die ze geven is puur omdat ze bang zijn van piracy.
Gelukkig heb je geen piracy op de Mac/Ipad of Windows |:( 8)7 .
dat heb ik ook gelezen, over die piracy. Ik lees ook je sarcasme, blijkbaar heb je een android tablet en wil je het per sé daarop kunnen spelen. Ofwel, we hebben die ene Android tablet gebruiker gevonden ;)
Zonder gekheid, ik zou als ontwikkelaar mijn pijlen daar ook niet op richten. Die markt is marginaal vergeleken met de combinatie Windows/Mac/iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

De tablet markt is ongeveel 40% voor android. Stel dat slechts 5% van de android tablets krachtig genoeg is om het spel te draaien, dan nog is dit een behoorlijk grote doelgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Als je zegt dat ze bang zijn voor piracy dan geloof ik dat gelijk hoor maar ik vind het net als jij een behoorlijk vreemde rede...

Daarnaast is het wel gewoon een feit dat als ze voor android ontwikkelen deze game gewoon niet te doen is op een android phone. Ik heb via gemrb deze game op mijn Sensation willen spelen maar dat is gewoon niet te doen. De teksten zijn bijna niet te lezen en het is verschrikkelijk traag. Zo'n klein schermpje doet de game echt geen recht....

Momenteel is 58 procent van de markt Ipad's en 42 procent android en andere. In 2016 verwachten ze dat dit 50-50 zal zijn. Maar als we naar de 42% van nu kijken dan zitten daar dus ook de kindles e.d. in want de meeste e-readers zijn gebaseerd op android. No way dat je op een e-ink scherm Baldurs Gate kunt spelen.

Als we die 42% gaan splitsen in Readers, Chinese meuk en de echte kwalitatieve tablets dan wil ik nog wel eens zien hoeveel er echt in staat zijn baldurs gate goed te draaien.

Als je het mij vraagt is Android gewoon een slechte keuze om voor te ontwikkelen. Uitgezonderd de telefoons natuurlijk.

Ik zie de game nog eerder naar Windows 8 Tablet komen dan naar Android. Gewoon omdat Microsoft net als Apple te maken heeft met een standaard set hardware.

[ Voor 45% gewijzigd door Kenny_026 op 27-06-2012 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
't Is ook iets van prioriteiten stellen hé ... een ontwikkelaar heeft niet het budget om ineens voor elk platform een game te ontwikkelen.

Nu doen ze het al voor 2: PC en Ipad.

Als voordeel daar uit zou ik denken dat ze al een zekere abstractie hebben in hun engine/game => relatief makkelijk te porten naar andere platform.
Gecombineerd met 't feit dat de controls voor een tablet dankzij ontwikkeling voor Ipad ook al zijn uitgewerkt.

Dus als de verkoop op de Ipad aanslaat, dan zie ik ze het ook wel ontwikkelen voor de android, maar niet eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Er komt waarschijnlijk ook nieuwe content voor BG :)
Baldur's Gate: Enhanced Edition voor PC, Mac en iPad krijgt nieuwe content in de vorm van betaalde DLC. Dit heeft Trent Oster van ontwikkelaar Beamdog laten weten via Twitter.

Oster benadrukt dat het om geheel nieuwe content gaat. "We zouden nooit bestaande content als DLC aanbieden. Alle DLC die we van plan zijn om te verkopen is geheel nieuw." Verder laat hij weten dat het spel via DLC uitgebreid wordt met nieuwe personages en verhalen, niet met "wollige oorbellen +3".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:12:
Er komt waarschijnlijk ook nieuwe content voor BG :)

[...]
lol... furry earrings + 3. Had ik de grap toch goed begrepen in het Engels ;) duidelijke sneer naar LOTRO als je het mij vraagt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ik vraag me af hoe bestaande community-mods voor BG gaan werken in deze nieuwe versie. (En voor BG2 zijn er nog véél meer dan voor BG1.)

Op DLC's ben ik hard afgeknapt met Dragon Age. Die rommel moet elke keer worden geauthenticeerd als hij wordt gebruikt. Geen server (om wat voor reden dan ook), geen DLC. En als je een savegame hebt waarin je al een stuk DLC hebt gespeeld, dan kun je die dus niet openen.

Ik hoop dat je de DLC dan wel gewoon als installable EXE kunt downloaden en onafhankelijk van het internet kunt spelen, maar ik verwacht van niet; ik verwacht zelfs dat deze versie van BG een continu verbinding of iets dergeiljks nodig gaat hebben.

Tja, Baldur's Gate Enhanced... het lijkt op BG1 in de BG2 engine als ik de screenshots zo zie. Dat is met BGTutu en BGTrilogy al vele jaren mogelijk, al is het niet altijd even bugvrij.

[ Voor 19% gewijzigd door Katsunami op 03-07-2012 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:29

page404

Website says no

Katsunami schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 17:53:

Tja, Baldur's Gate Enhanced... het lijkt op BG1 in de BG2 engine als ik de screenshots zo zie. Dat is met BGTutu en BGTrilogy al vele jaren mogelijk, al is het niet altijd even bugvrij.
Ik denk dat je de mogelijkheden en voordelen van deze revamp een beetje onderschat.
Zoals:
- native uitvoeren + support op alle nieuwe platforms. in ieder geval OS X, windows, iOS
- uitwisselbaarheid van savegames tussen platforms (wellicht zelfs via bv iCloud!)
- nieuwe officiële campaigns en DLC
- verbeterde performance en schaalbaarheid door grotendeels herschreven game- en renderingengine
- Grotere kans op nieuwe games en enhanced edition van andere klassiekers zoals IW:D en PS:T

Vind ik nogal niet wat :)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben echt heel verslaafd geweest aan zowel Baldurs Gate 1 en 2. Deel 2 heb ik uiteindelijk vlak voordat Dragon Age uitkwam nog uit weten te spelen maar bij Baldurs Gate 1 ben ik nooit verder gekomen dan de laatste Act.

Mijn Ipad gaat in ieder geval over uren draaien wanneer deze uitkomt. Ik hoop ook echt dat andere toppers zoals PS:T en IW:D ook uitkomen. Die heb ik namelijk nooit langer dan een paar uur kunnen spelen.

PS:T deed het om een of andere reden nooit op mijn PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 13:22

White Dust

PlaneScape: Torment

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 09:41:
PS:T deed het om een of andere reden nooit op mijn PC.
Ongepatched zaten er ook een paar nasty bugs in PST. ik herinner me nog een memoryleak wat nogal vervelend was.

Maar ik herinner me ook vagelijk dat er een quest ineens anders was nadat hij gepatched was, wat flavour tekst weg, als ik het me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Zelfs gepatched was PS:T erg buggy. De fixpacks en "unfinished business"-toevoeging (http://www.spellholdstudios.net/ie/pst-fixpack) die door de jaren heen zijn uitgekomen zijn echt nodig om (de meeste) bugs eruit te krijgen. De GoG-versie van PS:T werkt ook nog zonder problemen op huidige computers volgens mij; dat kan van de originele versie niet worden gezegd. Ik moet hem eens installeren op mijn huidige PC en zien hoe het werkt. BG1 werkt in elk geval wel, en BG2 / IWD ook, als je OpenGL-ondersteuning aanzet. (Ik vraag me af waar GoG de broncode vandaan krijgt om fixes te maken. Kan me bijna niet voorstellen dat bedrijven die verkopen.)

[ Voor 13% gewijzigd door Katsunami op 06-07-2012 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Baldur's Gate 2 - Enhanced Edition in 2013 bron: rpgwatch.com
While Beamdog's Trent Oster has talked about potentially doing a number of Enhanced Editions after Baldur's Gate, a tweet announces Baldur's Gate 2: Enhanced Edition will be out in 2013 - as well as no GOG version at this point:

#bg2ee‬ will be in 2013. We have no plans to put the game on gog. The Jellybean encryption sounds interesting, but we are hard up for time

...though Trent does note a Beamdog version will be available without their client, which should please most:

The Beamdog version will be available with or without our client. We've heard all the "I love Steam more than kitties" so no client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Hurtebise schreef op zondag 08 juli 2012 @ 07:17:
Baldur's Gate 2 - Enhanced Edition in 2013 bron: rpgwatch.com

[...]
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

*O* *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irencus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:34
Ik had dat ook wel verwacht 2012 leek me te prematuur om zowel BG1 + BG2 aan te passen. Ik hoop dat ik wel mijn oude save games kan overzetten :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Zeg, was jij niet doodgegaan in BGII? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irencus
  • Registratie: Mei 2002
page404 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 12:59:
Zeg, was jij niet doodgegaan in BGII? ;)
Haha, Dat was John IrenIcus ;) maar vele jaren geleden was die nickname al bezet en toen maar de i er tussen uitgehaald 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ik ben bijna door Icewind Dale I heen na een driekwart jaar spelen. (Soms lig ik maandenlang stop :P) Icewind Dale II heb ik sinds de release date, maar die heb ik nooit uitgespeeld. Dat wordt de volgende. En dan BG1 en 2, misschien de Enhanced Edition, maar als ze met DRM en DLC gaan beginnen is die kans al een stuk kleiner. Het niet hebben van DRM en DLC is de reden dat de oude Infinity Engine spellen nu 10-15 jaar na dato nog gespeeld kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Katsunami schreef op zondag 08 juli 2012 @ 20:52:
Ik ben bijna door Icewind Dale I heen na een driekwart jaar spelen. (Soms lig ik maandenlang stop :P) Icewind Dale II heb ik sinds de release date, maar die heb ik nooit uitgespeeld. Dat wordt de volgende. En dan BG1 en 2, misschien de Enhanced Edition, maar als ze met DRM en DLC gaan beginnen is die kans al een stuk kleiner. Het niet hebben van DRM en DLC is de reden dat de oude Infinity Engine spellen nu 10-15 jaar na dato nog gespeeld kunnen worden.
Ik zou me niet zo'n zorgen maken om die DLC en DRM. Trent Oster heeft al aangegeven dat hij geen zin heeft in Blizzard-grappen (Diablo III anyone?) dus het gaat een helee 'milde' DRM worden en die DLC gaat echt alleen om nieuwe content. Ik zie ook geen reden waarom DLC de speelbaarheid van een game in de weg kan zitten in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik vind dat ze eigenlijk best wel wat gameplay vrij mogen geven zo vlak voor de release....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sianto
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-03 00:34
En er is weer een timer verschenen op de baldursgate.com site... nog 40 uur en we weten waarschijnlijk de releasedate hoop ik... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker_T
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 00:42
ok Ik ben ff in de war, ik dacht dat deze enhanced edition bg1 en bg2 zou bevatten maar nu lees ik in de post hierboven dat bg2 pas in 2013 komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Pc versie 18 september.

http://www.baldursgate.com/windows.en.html
Baldur's Gate: Enhanced Edition
For Windows
September 18th
$19.99 USD
Pre-Purchase Now!

Save $2 off the regular price of $19.99
Receive a special forum badge.
Pre-load the game to get it first.

Since its initial release in 1998, Baldur's Gate has entertained millions of fans around the globe, and has received countless awards. This classic saga of mystery, intrigue, and adventure has set the standard for Dungeons & Dragons™ computer role-playing games ever since.

Running on an upgraded and improved version of the Infinity Engine, Baldur's Gate: Enhanced Edition™ includes the entire Baldur's Gate adventure, the Tales of the Sword Coast expansion pack, and never before seen content including a new adventure, and three new party members: The Calishite Monk Rasaad yn Bashir, Neera the Wild Mage, and Dorn Il-Khan, the evil blackguard.

Baldur's Gate: Enhanced Edition for Windows contains the following enhancements:

New Adventure: The Black Pits
New Character: Dorn Il-Khan
New Character: Neera the Wild Mage
New Character: Rasaad yn Bashir
A new collection of player character voice sets
Native support for high resolution widescreen displays
Over 400 improvements to the original game
Improved multiplayer support, with connectivity between all platforms

Baldur's Gate: Enhanced Edition for Windows will be available as a direct download from Beamdog, with no client install necessary. Pre-purchasing will allow you to preload the game, so you can access it immediately after release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Een Monk, Wild Mage en BlackGuard... Dan is deze versie van Baldur's Gate (een vriend van mij die niet van RPG's houdt, noemt het nog steeds Bladdergate :P) op de Infinity Engine uit BG2 gebaseerd; de screenshots eerder leken er ook al op te wijzen. Ik hoop dat ze het goed gebalanceerd hebben.

Maar alle punten zijn toch zinloos; zo te zien gaat er DRM in zitten en zoals ik al eerder zei is het dan direct een no-go en dat gaat niet veranderen.

[ Voor 45% gewijzigd door Katsunami op 26-07-2012 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:35

Lapras

Ice beam

iPad versie dus ook in september. Very nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
En een android versie! Staat wel nog op release TBA.. Ik ben van plan om een tablet te kopen en vreemd genoeg vind ik het uitkomen van BG op ipad/android wel een reden om voor de een te kiezen en niet de ander.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
Toch maar eens een tabletje aanschaffen tegen die tijd. BG1 zonder addon uitgespeeld, bg2 ook zonder addon uitgespeeld. Tijd om de hele saga nog eens van van voor naar achter te spelen met alle DC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Te duur. Met TuTu + widescreen + stapeltje mods kom je al een roteind qua spelbeleving, 20 euro is dan echt teveel voor een spel dat ik al 2x bezit (disks + GoG). Ik snap de prijs ook niet echt eerlijk gezegd, leek me meer een 14.99 (en paar maanden later 9.99) produkt. Dat zit een stukje dichterbij wat men verwacht van kleine ontwikkelaars.

De basis is immers een spel van meer dan 10 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Twintig dollar vind ik ook vrij prijzig voor BG I. Ik hoop eigenlijk dat we van te voren wat kunnen zien van de wijzigingen, zowel inhoudelijk als grafisch.
De basis van het spel is overigens 14 jaar oud. Of eigenlijk, nog ouder (de game kwam eind '98 uit).

Het non-client deel van Beamdog is nog wel een beetje interessant maar ik had hem liever helemaal los gehad of (liefst) gewoon op Steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
Ow wacht zit bg2 + addons er niet bij... verkeerd gelezen. Dan vind ik 20 dollar idd ook wel erg veel. Voor de complete saga zou ik het er wel voor over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 19:17
IceStorm schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:46:
Twintig dollar vind ik ook vrij prijzig voor BG I. Ik hoop eigenlijk dat we van te voren wat kunnen zien van de wijzigingen, zowel inhoudelijk als grafisch.
De basis van het spel is overigens 14 jaar oud. Of eigenlijk, nog ouder (de game kwam eind '98 uit).

Het non-client deel van Beamdog is nog wel een beetje interessant maar ik had hem liever helemaal los gehad of (liefst) gewoon op Steam.
Wat screenshots en extra informatie kun je ook nog vinden op onderstaande links:
Screenshots @ Store page: http://www.beamdog.com/pr...urs-gate-enhanced-edition
Wat meer info over add-ons op de main page: http://www.baldursgate.com/

Persoonlijk vind ik 20 euro ook wel een beetje teveel van het goede. Ook het feit dat er weer een nieuw platform voor nodig is (Beamdog) ben ik ook niet echt over te spreken.

Aan de hand van de screenshots ziet het er wel allemaal wat scherper uit. Dat MP ook gemakkelijk werkt klinkt wel aantrekkelijk. Ik wacht ook maar gameplay videos af voordat ik erover na denk om te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Nah, extra platform niet nodig, je krijgt een downloadlink en kan 'm buiten de client om installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Bundin schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:47:
Nah, extra platform niet nodig, je krijgt een downloadlink en kan 'm buiten de client om installeren.
Dat kun je blijkbaar al doen voordat het officieel uitkomt, maar dan kun je het spel nog niet spelen. Dat kan later pas. Met andere woorden, het spel hangt nog steeds vast aan Beamdog om gespeeld te kunnen worden.

En dan is het dus: zwaai, zwaai. Dat activatiegezever heb ik al met Windows en Photoshop, en de enige reden dat ik het daar accepteer is dat ik geen alternatieven heb die net zo goed zijn. Die ene keer dat ik een spel heb gekocht met activatie en DLC (Dragon Age) ben ik er hard mee op m'n bek gegaan. Server of internet dood, DLC dood. Lekker.

Ze hadden dat spel gewoon voor €15 op GoG moeten knallen. Dan had ik het blind gekocht.

[ Voor 5% gewijzigd door Katsunami op 27-07-2012 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of mijn geheugen laat me in de steek of die screenshots zijn bijna allemaal van de nieuwe quest. De enige screenshot die me bekend voorkomt is die van durlags tower. Zal me waarschijnlijk wel vergissen, is al een paar jaartjes geleden.....

De prijs, ach ja, als je hem pre-ordered dan is die 18 USD, omgerekend 15 EUR. Moet toch te doen zijn lijkt mij.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2012 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

NickD schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:15:
Wat screenshots en extra informatie kun je ook nog vinden op onderstaande links:
Screenshots @ Store page: http://www.beamdog.com/pr...urs-gate-enhanced-edition
Wat meer info over add-ons op de main page: http://www.baldursgate.com/
Ik bedoelde eigenlijk vooral van een wat minder subjectieve bron als hun eigen website ;) Gewoon een review. Hoe groot is de nieuwe content bijv., voegt het wat toe, is het geheel echt een verbetering tov het origineel (met mods), etc.
Ik wacht het nog wel even af. Liefst tot ze het geheel gewoon op Steam of GOG gooien. Of retail, dan ben ik ongeacht de prijs om :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 21:34
Ik ben persoonlijk wel erg benieuwd hoe het op de iPad gaat werken. Hopelijk is het ze gelukt om de controls een beetje gebruiksvriendelijk te implementeren, in dat geval zal ik de iOS-versie zeker overwegen, mits compatibel met mijn iPad 1 uiteraard.

Verder ben ik ook wel benieuwd of de nieuwe characters op de BG2 manier (dus met veel dialogen, evt. romance) of op de BG1 manier (nauwelijks interactie) zijn geschreven. Het eerste heeft uiteraard mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Op de Ipad kost ie ook maar 10 dollar... Vreemd dat hij dan het dubbele op de pc kost... Maar voor mij word het ook de tablet versie. Ik zie alleen voor mn gevoel niet heel veel "opgeknapt" werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Eigenlijk is het wel grappig.

Het zou me niet veel verwonderen als men er later achter komt dat Beamdog BGTuTu als uitgangspunt heeft gebruikt en het spel gemod heeft met de modding tools van de community waar TeamBG al in 1998 mee begonnen is.

Volgens mij, als je kunt leven zonder de toevoegingen van Beamdog en in staat bent om zelf Weidu-mods te installeren (Wesley Weimer was werkelijk een klein genie met die installer), dan kunt je je eigen Baldur's Gate Enhanced Edition maken, met NPC-uitbreidingen, banter-packs, en al.

Zelf speel ik het spel echter nog steeds vanilla, zelfs in 640x480 op een 19 inch TFT.... ik wil graag BG1 spelen eigenlijk, en niet BG 1.75, als je snapt wat ik bedoel :P Al zou ik een resolutieverhoging naar 1280x960 wel verwelkomen, zonder dat de letters kleiner worden en dergelijke; een beetje zoals de Planescape Torment GUI mod dat doet.

[ Voor 10% gewijzigd door Katsunami op 30-07-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:06

artificial_sun

Mazda Rx7

kbloem schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:52:
Op de Ipad kost ie ook maar 10 dollar... Vreemd dat hij dan het dubbele op de pc kost... Maar voor mij word het ook de tablet versie. Ik zie alleen voor mn gevoel niet heel veel "opgeknapt" werk...
De Ipad game is zonder extras, als je alle extras van de PC game als addons koopt kost deze exact even veel.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003

hellknight

Medieval Nerd

Zo, net even Baldur's Gate voor de 4e keer gekocht ;-)
- de originele luxe retail editie (BG1 + ToSC)
- de classic DVD versie van Atari met BG1 + 2
- de GOG versie
- en nu dus de Enhanced Edition.
Ik ben nu eenmaal een enorme liefhebber van D&D, en dan specifiek van de Forgotten Realms settings waar Baldur's Gate in speelt, en blijf het een briljant spel vinden.
Voor mij is zijn BG serie (BG1 t/m BG2: ToB) de beste RPG's tot op heden. The Witcher is een goede 2e.

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Heb je Icewind Dale 1 en 2 nooit geprobeerd? Leuke hack&slash ervaring :)

En Torment natuurlijk, al speelt die af in de Planescape setting.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste