Voor ik de SGS3 kocht wilde ik eige
nlijk al een Nexus, de Galaxy Nexus dus.
Maar die viel mij bij de release al wat tegen, al is het zeker een mooi toestel, maar hij presteerde gelijk of minder als de oudere SGS2.
Ik wil een Nexus omdat ik direct de laatste versie van Android wil hebben. Ookal heeft de LG Nexus zijn mindere kanten en de S3 eige
nlijk niet één imo, vandaar dat ik toch voor de S3 ben gegaan.
Maar nu er een nieuwe Nexus komt gaat het weer kriebelen.
Op gsmarena in
deze review tussen de SGS3 en de LG Optimus G (waar de LG Nexus 4 op gebasseerd is qua hardware zoals je wellicht weet) is het verschil in performance niet zo heel erg groot. Uiteraard is de S4 pro in sommige benchmarks een stukje sneller dan de SGS3 maar in sommige ook weer niet.
Tuurlijk draait er op de Optimus G een LG-versie van Android die nu niet bekend staat voor z'n prestaties maar het is natuurlijk ook niet raar dat de S4 Pro nog niet goed scoort, de beschikbare apps en benchmarks zijn er nog niet voor geoptimaliseerd. De vraag is hoe lang dat nog moet duren.
Daarbij heeft de LG Nexus 4 (bij de launch) max maar 16 GB opslag (met een hoop cloudstorage, waar ik bijv geen behoefte aan heb), geen verwisselbare accu, geen microsd een iets kleiner scherm en softwareknoppen die eige
nlijk alleen maar een stuk van het scherm innemen. Daarbij heeft de SGS3 een Wolfsen audio DAC en is het voor mij nog een raadsel welke audio dac de Nexus 4 gebruikt.
En tja het is een LG, de degelijkheid moet dus nog maar blijken.
Hierbij wil ik een eventuele toekomstige verkoopwaarde buiten beschouwing laten.
Ik wil je er niet vanaf praten maar dit waren uiteindelijk mijn beweegredenen om toch voor de SGS3 te kiezen (uiteraard dan wel in het zwart

). Dus ik zou er goed over nadenken of de LG Nexus 4 niet misschien een beetje tegen zal vallen als je nu al een SGS3 hebt.
Audio interesseert mij totaal niks bij een telefoon, daar gebruik ik hem nooit voor. Er staat niet één enkele mp3 op en oordopjes zitten nog in het plastic.
Daarbij komt dat ik mijn telefoons niet verkoop, ik bewaar ze allemaal, leuk voor later

ps. ik draai de CM10 nightly van 30 oktober en deze is toch echt wel stable.
Ik draai ook CM10 en bevalt mij prima, maar 4.2 komt al heel snel al uit....
En CM11(?) is nog lang niet in zicht, misschien slaan ze 4.2 wel over en wachten ze op een major update.
Maar ik ga sowieso eerst maar eens wat reviews afwachten, want ben idd nog helemaal weg van mijn SGS3