jup,
Probleem bij mij is onder wifi van kpn hotspots. (gratis wifi op mijn werk (restaurant))
Volledige wifi verbinding (met internet) is er pas na authenticatie via de browser dmv akkoord gaan met de voorwaarden.
Als je nog geen authenticatie hebt voltooid, of tussen verschillende hotspots wandelt, waardoor een eventuele authenticatie wordt 'gereset' dan lijkt het voor de telefoon net alsof er een volledige verbinding is, maar dat is dan dus alleen de verbinding tussen de telefoon en het wifi modem/router van de hotspot (niet met het internet dus...)
In die laatste status probeert de telefoon dan de hele tijd van alles te doen, maar omdat er geen verbinding met internet ligt blijft hij zonder resultaat gegevens stampen en trekt hij de accu sneller leeg als met een geauthenticeerde verbinding, althans dat is mijn ervaring.
Een oplossing heb ik nog niet gevonden helaas.
Alhoewel, ik heb vandaag 1 van de 3 routers losgekoppeld omdat mijn telefoon de hele tijd tussen 2 routers aan het schakelen was en daardoor steeds opnieuw om authenticatie vroeg.
Het resultaat ben ik nog aan het testen.
Maar het zou in mijn geval beter werken als de routers extenders van hetzelfde netwerk zouden zijn, lijkt er nu op dat elke hotspot zijn eigen willetje heeft...