• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-04 15:21
Hoppa! schreef op woensdag 18 september 2013 @ 09:40:
[...]

Daar ben ik allemaal van op de hoogte, maar dat verandert toch niets aan de situatie? Als zelfs high-end hardware niet 100% soepel draait, dan moet je OF kiezen voor nog sterke hardware, OF ander OS kiezen, of het OS zo ombouwen dat het wel soepel draait. Samsung kiest voor geen van die drie en daarmee accepteren ze dus dat ze achterlopen op een concurrent op dit gebied. Sterker nog, ze bouwen er nog eens een hoop zooi omheen waardoor het nog minder loopt.

En waarom is een custom-rom bouwer op een zoldertje ergens in China wel in staat om een vloeiende ROM voor mijn S3 te bakken? Waarom liep CM op mijn Samsung Galaxy S vloeiender dan stock-Samsung op mijn S3? Samsung is er in 3 generaties telefoons niet in geslaagd om voor elkaar te krijgen wat een onafhankelijke developer binnen een jaar voor elkaar kreeg op oudere hardware. Dat heeft niets te maken met optimalisatie van de software voor de hardware zoals jij dat omschrijft.....
Iets met commercie en geld :)
Hoppa! schreef op woensdag 18 september 2013 @ 09:40:

Welke ROM gebruik je? Zoals gezegd heb ik er heel wat gebruikt, zowel op mijn S als mijn S3. En er zijn grote verschillen tussen ROMs. Maar nogmaals, op mijn oude S draait CM soepeler dan Stock-Samsung op mijn S3. Dat vind ik een grof schandaal.

En toch houd ik van mijn S3. Ik vind het verder een geweldige telefoon. Maar mijn volgende toestel wordt weer Touchwiz-loos. Ik zeg Samsung vaarwel en ben er nog niet uit wat ik dan ga doen. Ik weet zelfs niet zeker of ik bij Android blijf.
Stock :P

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-08-2024
Dat is veel te makkelijk natuurlijk. Het is niet duurder of commercieel onverstandig om een developer aan te nemen die WEL weet waar hij mee bezig is, in plaats van tientallen die kennelijk geen kwaliteit leveren. Samsung maakt gewoon verkeerde keuzes en degene die beslist over het al dan niet productieklaar zijn van een toestel stelt gewoon niet de juiste eisen. Sterker nog, zelfs in latere releases van de firmware worden de problemen niet opgelost.
Stock :P
Dan heb jij een andere definitie van vloeiend werkende software dan ik.

• w4v3g0d
Hoppa! schreef op woensdag 18 september 2013 @ 10:08:
[...]

Dat is veel te makkelijk natuurlijk. Het is niet duurder of commercieel onverstandig om een developer aan te nemen die WEL weet waar hij mee bezig is, in plaats van tientallen die kennelijk geen kwaliteit leveren. Samsung maakt gewoon verkeerde keuzes en degene die beslist over het al dan niet productieklaar zijn van een toestel stelt gewoon niet de juiste eisen. Sterker nog, zelfs in latere releases van de firmware worden de problemen niet opgelost.

[...]

Dan heb jij een andere definitie van vloeiend werkende software dan ik.
Jep, dat klopt.
Ik ben een zeer veeleisend persoon als het aankomt op technologie, bij de kleinste framedrop tijdens games oid. op PC zit ik al te huilen (bij wijze van...).

En bij m'n smartphone is dat niet anders, ik zie het immers als een extensie van mijn desktop computer EN telefoon.

Nu even serieus, ik heb constant een framerate van 60 FPS of hoger (heb ik niet gemeten, is wel zichtbaar) met af en toe een framedrop naar 15/20 fps voor 3 seconden lang, dat zo'n beetje 5/6 keer per dag, vind ik niet nodig om een probleem van te maken.
Als ik apps open zoals Gmail, Google Calendar, whatsapp, Google Chrome, play store, Google maps en ook het hoofdmenu applicatie's en widgets openen bijna instant, als ze daar voor niet eerder open hebben gestaan in de huidige uptime van het apparaat of niet gecached zijn duurt het ongeveer een seconde, misschien 2.

Als ze geopend, gecached of AL geopend zijn, dan gaat het retesnel!
Dan is alles wat ik doe instant reactie.

Waar ik WEL heel erg over kan klagen is het toetsenbord, dat is echt een regelrechte ramp, ik heb dus wel heel vaak wanneer ik het toetsenbord er voor krijg en redelijk snel tot heel snel begin te typen dat het toetsenbord dan echt zware lagg heeft en ik niet snel kan typen, dat is wat mij het meeste dwars zit eigenlijk.

• Hoppa!
Waar ik ook knettergek van wordt is hoe lang het duurt voor je je contactenlijst hebt geopend. Gewoon te bizar zo traag.

Overigens is 1 of 2 seconden om iets te openen natuurlijk gewoon veel te lang, en veel langer dan op een recente Iphone.

[ Voor 34% gewijzigd door Hoppa! op 18-09-2013 11:20 ]

• w4v3g0d
Hoppa! schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:19:
Waar ik ook knettergek van wordt is hoe lang het duurt voor je je contactenlijst hebt geopend. Gewoon te bizar zo traag.

Overigens is 1 of 2 seconden om iets te openen natuurlijk gewoon veel te lang, en veel langer dan op een recente Iphone.
Maar dit gebeurt dus echt heel weinig, over het algemeen voldoet een halve seconde al.
Raar dat die van jou zo traag is dan, kan je misschien wat informatie posten?
Screenshotje van About Device ?

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:36
TecHHeaD schreef op woensdag 18 september 2013 @ 09:15:
[...]

Weet je, dat is puur omdat iOS gemaakt is voor laten we zeggen 10 apparaten uit een bepaalde generatie (iPhone, iPod touch, iPad etc.) en zij kunnen heel gemakkelijk het OS optimaliseren voor een beperkt stukje hardware, dat van Apple zelf namelijk!

Android is niet gemaakt voor een specifiek apparaat, en kan in feite op elk ARM gebaseerde computer werken (ja, smartphone = ook computer) en heeft dus geen diepe optimalisatie voor bepaalde hardware, wel drivers net als bij Windows zegmaar, maar bij Android(Windows eigenlijk ook wel) geld, dat hoe beter je hardware is, hoe beter het OS draait.
En over het algemeeen is dat zo bij elk OS, alleen iOS heeft gewoon hele diepe optimalisatie voor de hardware en dat komt door het feit dat ze iOS niet uit hoeven te geven voor andere hardware/systemen.

Nu zie ik ook het stukje waar je het hebt over hoe vloeiend het OS draait, ook dit is heel erg afhankelijk van de hardware maar is nog meer afhankelijk van alle processen en caches die openstaan, iOS doet dit continu, zo veel mogelijk afsluiten, maar wel zodanig dat het nog wel snel op te starten is.

Bij mij loop nu alles als een zonnetje, ik heb geen FPS counter gebruikt, maar ik merk wel dat ik met de UI ver boven de 60 FPS zit als ik gewoon aan het werken ben, heel veel processen gekilled en daarnaast via de developer functie's 2D hardwareversnelling aangezet, ALS EEN TREIN!
Je kunt je er niet achter verschuilen dat Android niet gemaakt is voor een specifiek apparaat. Het is nota bene een quad-core telefoon 1,4 Ghz, de iPhone 5 doet het met maar een dual-core 1,3Ghz. Mijn zakelijke iPhone 5 loopt out of the box zonder tweaks als een trein, als ik mijn iPhone tweak is ie zelfs nog sneller. Alleen kan en mag ik dat niet omdat het een zakelijke telefoon is.

Samsung moet gewoon beter haar best doen om goede software te leveren en niet koketteren met allerlei specificaties die uiteindelijk in praktijk een wassenneus blijken te zijn. Bij de laatste hands-on van Wouter met de Tab krijgt Samsung het zelfs voor elkaar om een Snapdragon 800 op de knieën te krijgen 8)7

Als Sony het kan moet Samsung met haar budget zeker lukken om software te optimaliseren.

• w4v3g0d
Miki schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:10:
[...]

Je kunt je er niet achter verschuilen dat Android niet gemaakt is voor een specifiek apparaat. Het is nota bene een quad-core telefoon 1,4 Ghz, de iPhone 5 doet het met maar een dual-core 1,3Ghz. Mijn zakelijke iPhone 5 loopt out of the box zonder tweaks als een trein, als ik mijn iPhone tweak is ie zelfs nog sneller. Alleen kan en mag ik dat niet omdat het een zakelijke telefoon is.

Samsung moet gewoon beter haar best doen om goede software te leveren en niet koketteren met allerlei specificaties die uiteindelijk in praktijk een wassenneus blijken te zijn. Bij de laatste hands-on van Wouter met de Tab krijgt Samsung het zelfs voor elkaar om een Snapdragon 800 op de knieën te krijgen 8)7

Als Sony het kan moet Samsung met haar budget zeker lukken om software te optimaliseren.
Bij Samsung telefoons gaat het vooral om de UI die er overheen ligt, dat is dus Touchwiz, dat in combinatie met al die Samsungware/Bloatware van hunzelf ( S voice, S suggest, S planner en al die andere troep) maakt inderdaad een trage telefoon, maar dat neemt niet weg dat je er zelf niks aan kan doen.

Samsung moet gewoon geen bloatware meer bij mensen door de strot stampen, ze gooien nu echt hun eigen ruiten in omdat apparaten die oorspronkelijk zeer krachtig zijn nu gewoonweg traag worden door alle Samsungware die er op staat.

Dat is immers de Android/Windows mentaliteit, als iets niet (naar behoren) werkt, ga dan zelf uitzoeken wat er mis is.
Bij Apple is dat anders, daar word dat allemaal voor je gedaan, daarom draait het ook altijd zo soepel bij Apple spul.
Nee ik ben geen fanboy, dat is gewoon een feit.

[ Voor 7% gewijzigd door w4v3g0d op 18-09-2013 12:17 ]

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Klopt. Staat tegenover dat je voor Apple over het algemeen meer betaalt en minder vrijheden hebt. Kwestie van een keuze maken en er verder niet over miepen imo. Als Miki die S3 niet zint, dan moet ie 'm verkopen en een iPhone kopen. Einde discussie svp.

VV True :)

[ Voor 4% gewijzigd door Bra-Jo op 18-09-2013 12:23 ]

Nomen nescio

• w4v3g0d
Bra-Jo schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:17:
Klopt. Staat tegenover dat je voor Apple over het algemeen meer betaalt en minder vrijheden hebt. Kwestie van een keuze maken en er verder niet over miepen imo. Als Miki die S3 niet zint, dan moet ie 'm verkopen en een iPhone kopen. Einde discussie svp.
Dit ^ :)

Kleine toevoeging aan "...dat je voor Apple over het algemeen meer betaalt en minder vrijheden hebt.", jep, dat klopt! Maar dat komt ook (deels) omdat het bij hun dus wel altijd werkt, Apple zorgt er voor dat jou apparaat het doet en het blijft doen. (jaja, "altijd" is een groot woord, je begrijpt wel wat ik bedoel ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door w4v3g0d op 18-09-2013 12:20 ]

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:06

Arfman

Drome!

Wat je natuurlijk ook kunt doen is de hele S Voice rommel uitzetten, dan reageert je telefoon ook een stuk sneller. Mijn S3 was in de maand dat ik hem had met die simpele tweak al supersnel en vloeiend. En ja, ik stel ook hoge eisen aan apparatuur waar ik mee werk.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Miki

Het is duidelijk, niets aan de hand mensen gewoon doorlopen ;w
Arfman schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:34:
Wat je natuurlijk ook kunt doen is de hele S Voice rommel uitzetten, dan reageert je telefoon ook een stuk sneller. Mijn S3 was in de maand dat ik hem had met die simpele tweak al supersnel en vloeiend. En ja, ik stel ook hoge eisen aan apparatuur waar ik mee werk.
Dat heb ik uiteraard al gedaan maar dan nog met allerlei andere tweaks zijn de lag momenten die ik beschreef aanwezig.

[ Voor 35% gewijzigd door Miki op 18-09-2013 12:42 ]

• w4v3g0d
Arfman schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:34:
Dat zei ik in mijn op 2 na laatste post ook ;)

Maar dat heeft mij echt merkbaar verschil opgeleverd, dat was echt het stukje software wat dwars zat waardoor de hele telefoon gewoonweg kut werd.

Ik ben er van af, en heb nu een retesnelle telefoon met stock rom, dacht dat dat onmogelijk was :+

Ik ga er pas een custom ROM op zetten zodra ik merk dat 3rd-party software te zwaar word voor de hardware, of wanneer ik er zin in heb :+

Maar tegen die tijd heb ik waarschijnlijk al een nieuwe smartphone, ik denk niet dat een quadcore het zo snel begeeft ;)

• Hoppa!

Onzin. Dat heeft allemaal niets met elkaar te maken. Als je dit soort prijzen betaalt, dan moet je niet op basis van dingen die niet goed werken je keuzes hoeven te maken. Ik zou mijn S3 nooit ruilen voor een Iphone, exact om de redenen die jij en anderen daar noemen, maar dat neemt niet weg dat ik verontwaardigd ben over het feit dat Samsung kennelijk niet in staat is om een volledig functionerende ROM te maken op het niveau wat past bij een high-end toestel. Terwijl 'the community' dat wel kan. En die community is feitelijk gewoon een Chinees op een zolderkamer met teveel tijd, die waarschijnlijk voor 20.000 dollar en een appartementje graag komt werken bij Samsung....

Anoniem: 541162

ik heb mijn s3 sinds de release van het toestel. Nooit geen enkel probleem gehad. Alleen nu mijn toestel wat ouder begint te worden druf ik er ook meer mee te doen. Ik mertk dat de batterij steeds minder meegaat en vind het heel erg jammer dat er al die troep van Samsung er op zit. Als ik vroeger mijn toestel in spaarstand/vliegtuigmodus had en ging slapen bleef de batterij hetzelfde of heel soms %1 minder, maar nu is het altijd minimaal 4% minder.

Wat ik vooral wil doen is gewoon een stock Android op mijn toestel neerzetten die officieel van Android is. Dus automatische wordt geupdaten enz. kan dat via mijn s3 (met rooten enz) Of moet ik dan toch een Nexus kopen?

• Miki
TecHHeaD schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:55:
[...]

Dat zei ik in mijn op 2 na laatste post ook ;)

Maar dat heeft mij echt merkbaar verschil opgeleverd, dat was echt het stukje software wat dwars zat waardoor de hele telefoon gewoonweg kut werd.

Ik ben er van af, en heb nu een retesnelle telefoon met stock rom, dacht dat dat onmogelijk was :+

Ik ga er pas een custom ROM op zetten zodra ik merk dat 3rd-party software te zwaar word voor de hardware, of wanneer ik er zin in heb :+

Maar tegen die tijd heb ik waarschijnlijk al een nieuwe smartphone, ik denk niet dat een quadcore het zo snel begeeft ;)
S-Voice uitzetten scheelt een hoop maar nog steeds heb ik met Chrome dat op bepaalde pagina's(XDA o.a.) lag is te waarnemen en ook het standaard keyboard lijkt soms te moeten nadenken bij woordjes. In mijn ogen lijkt Samsung zich drukker te maken zo het zoveelste foto bewerkingsapp, volg oogbal <insert feature> dan bugs plat stampen. Wat boeit me S-Voice als ik al uit de voeten kan met Google Now en zoeken via stemherkenning. Waarom die gare S-Planner als de standaard AOSP calendar prima functioneerd en beter oogt en zo kan ik wel een tijdje doorgaan.

De definitie van rete snel is dus maar betrekkelijk, zeker als je ervaring hebt met smartphones die dat werkelijk waar maken en dat is de S3 zeker niet. De Lumia 920 is nog veel sneller en soepeler dan een iPhone 5 :)
Anoniem: 541162 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:49:
ik heb mijn s3 sinds de release van het toestel. Nooit geen enkel probleem gehad. Alleen nu mijn toestel wat ouder begint te worden druf ik er ook meer mee te doen. Ik mertk dat de batterij steeds minder meegaat en vind het heel erg jammer dat er al die troep van Samsung er op zit. Als ik vroeger mijn toestel in spaarstand/vliegtuigmodus had en ging slapen bleef de batterij hetzelfde of heel soms %1 minder, maar nu is het altijd minimaal 4% minder.

Wat ik vooral wil doen is gewoon een stock Android op mijn toestel neerzetten die officieel van Android is. Dus automatische wordt geupdaten enz. kan dat via mijn s3 (met rooten enz) Of moet ik dan toch een Nexus kopen?
Je kunt van een S3 geen Nexus device maken zoals je kunt doen met de S4. Je kunt via XDA diverse AOSP gebaseerde roms downloaden waarbij de bekenste Cyanogenmod is. Als je nog even geduld hebt kun je binnen niet al te lange tijd Cyanogenmod 10.1.3(gebaseerd op 4.2.2) op je S3 zetten. Momenteel is release candidate 2 uit, is al geschikt voor dagelijks gebruik maar kan bugs bevatten. http://www.cyanogenmod.org/

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 18-09-2013 15:08 ]

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 07:14
^^ Samsung dumpt binnen een paar weken 4.3. Cyanogenmod 4.3 not officieel (temasek) draaid ook als de brandweer. Hier en daar nog wel "buggy". 4.2.2 zou ik links laten liggen :)

Tubes....It's what make music music!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:33
Voor iedereen met een trage S3: probeer eens LagFix Free (root nodig!) uit de playstore. Deze voert het trim commando uit wat bij mij behoorlijk wat verschil maakte. In quadrant ging mijn IO score van 5371 naar 8194

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:12
Ik snap niet dat jullie de tip van TechHead opvolgen: via de developer functie's 2D hardwareversnelling aanzetten, ALS EEN TREIN!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:26
Voor de gein die S Voice rommel uitgezet, merkt echt verschil !

• Miki
silitek schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:16:
^^ Samsung dumpt binnen een paar weken 4.3. Cyanogenmod 4.3 not officieel (temasek) draaid ook als de brandweer. Hier en daar nog wel "buggy". 4.2.2 zou ik links laten liggen :)
Hmjah, ik weet niet of het zo verstandig is om een "beginner" kennis te laten maken met een nightly. Met een RC(op basis van 4.2.2) durf ik dat nog wel aan. We hebben recentelijk nog iemand gehad die ging klagen dat nightly's niet stabiel waren :)

• Miki
dnhelle schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:48:
Ik snap niet dat jullie de tip van TechHead opvolgen: via de developer functie's 2D hardwareversnelling aanzetten, ALS EEN TREIN!
Leuke tip, ook al geprobeerd maar lost totale lag probleem niet op. De bug heeft naar alle waarschijnlijkheid te maken met SDS fix van Samsung(zie o.a. XDA SDS fix freeze) of wear and tear van het geheugen. De Nexus 7 had soortgelijke symptomen dat na verloop van tijd de tablet trager en trager werd. Inmiddels gelukkig door Google opgelost in Androdi 4.3 doordat men het trim commando heeft toegevoegd zodat garbage in het geheugen opgeruimd kan worden.
Team-RiNo schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:38:
Voor iedereen met een trage S3: probeer eens LagFix Free (root nodig!) uit de playstore. Deze voert het trim commando uit wat bij mij behoorlijk wat verschil maakte. In quadrant ging mijn IO score van 5371 naar 8194
Mogelijk is dit een fix op bovenstaand issue, de fix zit echter ook in Android 4.3 en dus ook in de aankomende update van oktober. Ik heb mijn toestel recentelijk weer hersteld naar stock omdat ik het geklooi met roms ff zat was dus ik wacht die even af.

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:50
Dat het toetsenbord niet verschijnt in de browser, is een bekend probleem voor mij. Sowieso wordt het toestel nogal laggy. De oplossing is simpel: om de 3-4 dagen een simpele reboot doen (niet eens wipe cache of wipe dalvik cache).

Ben benieuwd wat Samsung ervan bakt met 4.3. Heb er geen hoge verwachtingen van iig.

• GuitarJJ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
Ik draag altijd een TPU case (like this) om mijn S3.

Nu kwam ik er net achter dat er een scheurtje onder in de alu (?) zijkant zit. Ik weet dat haarscheurtjes een bekend probleem zijn bij de S3. Iemand ervaring hiermee; valt dit onder de garantie?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qboZrT0.jpg

https://www.booksformanagers.nl

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:20

Snippertje

Light up your life

GuitarJJ schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:38:
Ik draag altijd een TPU case (like this) om mijn S3.

Nu kwam ik er net achter dat er een scheurtje onder in de alu (?) zijkant zit. Ik weet dat haarscheurtjes een bekend probleem zijn bij de S3. Iemand ervaring hiermee; valt dit onder de garantie?

[afbeelding]
Valt onder garantie. Bij mij werd meteen mijn hele scherm ook vervangen :)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• GuitarJJ
Snippertje schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:39:
[...]

Valt onder garantie. Bij mij werd meteen mijn hele scherm ook vervangen :)
Mooi!

Hoe weten ze dat dit scheurtje uit zich zelf is ontstaan en dus niet bijvoorbeeld uit een val?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:09

Sjaak_Afhaak

Bleh!

is een productiefout. Ik heb exact hetzelfde gehad. Garantie is via Belcompany gegaan, en had het toestel weer binnen 8 dagen terug. Inderdaad met een nieuw scherm :)

Hier staat tekst

• RomanII
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-05 14:19
Ik kon er op wachten bij het Samsung Service Centre :)

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:47
Haha, ik wilde dat ook net laten doen, maar toen viel de telefoon. Scheur onder in scherm en zijkanten goed beschadigd... Denk niet dat ze hem nu nog onder de garantie repareren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
Heb net hetzelfde. Op identiek dezelfde plek zit er bij mij een scheurtje onderaan. Maar m'n telefoon is ook al eens gevallen en vertoont schade aan de bovenkant. Dus ik denk ook niet dat ze dit zullen vervangen :(

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
dnhelle schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:48:
Dan hebben jullie toch echt overduidelijk andere problemen, of degene die problemen hebben hebben naar mijn inschatting niet genoeg ervaring met Android om dit te verhelpen.

Ik heb ook alle Samsungware en die toegevoegde S-software rotzooi weten te deactiveren (let wel, niet verwijderen maar deactiveren) daarmee heb ik wel een enorme performanceboost weten te creeeren, in combinatie met 2D hardwareversnelling draait het als een malle.

En wat nog leuker is, is dat ik er niet eens een custom ROM op heb gegooid, en ook niet eens heb geroot :+
Touchwiz interface vind ik opzich prima, alle kleine functie's zoals Smart Stay e.d. vind ik handig, en echt een toevoeging aan Android/de telefoon zelf!

Maar waar jullie allemaal problemen mee hebben snap ik echt niet, ik kom met m'n scores op Antutu, 3Dmark en Quadrant al stukken hoger.

Misschien een leuk idee om een SGS3 optimalisatie topic op te zetten? :D

*wink wink* *notch notch* naar de admin hier :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
TecHHeaD schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:46:
[...]

Dan hebben jullie toch echt overduidelijk andere problemen, of degene die problemen hebben hebben naar mijn inschatting niet genoeg ervaring met Android om dit te verhelpen.

Ik heb ook alle Samsungware en die toegevoegde S-software rotzooi weten te deactiveren (let wel, niet verwijderen maar deactiveren) daarmee heb ik wel een enorme performanceboost weten te creeeren, in combinatie met 2D hardwareversnelling draait het als een malle.

En wat nog leuker is, is dat ik er niet eens een custom ROM op heb gegooid, en ook niet eens heb geroot :+
Touchwiz interface vind ik opzich prima, alle kleine functie's zoals Smart Stay e.d. vind ik handig, en echt een toevoeging aan Android/de telefoon zelf!

Maar waar jullie allemaal problemen mee hebben snap ik echt niet, ik kom met m'n scores op Antutu, 3Dmark en Quadrant al stukken hoger.

Ik denk dat het probleem eerder gerelateerd is aan een hardware probleem(Nexus 7 syndroom) zoals ik al eerder suggereerde dan dat het aan het kennisniveau ligt hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Miki schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:21:
Ik denk dat het probleem eerder gerelateerd is aan een hardware probleem(Nexus 7 syndroom) zoals ik al eerder suggereerde dan dat het aan het kennisniveau ligt hier ;)
Dat waag ik ernstig te betwijfelen. Als ik zie hoe het gros van de mensen met hun PC omgaat qua brakke software, en een Android telefoon eigenlijk een minicomputer is, zal het mij niets verbazen als er tig programma's opstaan met twijfelachtig nut die de telefoon wel de helft van de tijd "awake" houden.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Arfman schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:25:
[...]

Dat waag ik ernstig te betwijfelen. Als ik zie hoe het gros van de mensen met hun PC omgaat qua brakke software, en een Android telefoon eigenlijk een minicomputer is, zal het mij niets verbazen als er tig programma's opstaan met twijfelachtig nut die de telefoon wel de helft van de tijd "awake" houden.
Wat wil je nu zeggen? Dat mijn problemen gerelateerd zijn aan mezelf :?

Ik denk dat ik heus wel weet wat ik aan het doen ben als ik dit soort dingen post.
Miki in "[Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware"
Miki in "[Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware"
Bij tijd en wijlen bak ik ook nog wel eens een tailormade Linux kerneltje voor een servertje O-)

[ Voor 22% gewijzigd door Miki op 20-09-2013 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:50

Yucko

One clown to rule them all !

barrymossel schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:19:
Haha, ik wilde dat ook net laten doen, maar toen viel de telefoon. Scheur onder in scherm en zijkanten goed beschadigd... Denk niet dat ze hem nu nog onder de garantie repareren...
als hij naar die toko in Nuth (Dynafix) gestuurd wordt in ieder geval niet nee. Vriendin had nl. ook de scheurtjes en liet de telefoon 1 dag voor verzending nog een keer vallen. Gevolg was dat ze niet meer konden uitgaan dat de scheurtjes het gevolg waren van een productiefout of van het laten vallen.
Dit is trouwens beleid dat door Samsung gedicteerd wordt. In discussie gaan met Dynafix of Samsung NL heeft geen zin (I know, I tried)

Ze heeft het vervangen van het scherm dus zelf kunnen betalen (niet repareren was geen optie want dan zou men onderzoekskosten in rekening brengen)

[ Voor 24% gewijzigd door Yucko op 20-09-2013 13:07 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Arfman schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:25:
[...]

Dat is dus precies waar ik aan dacht.

Voorbeeld:

Windows onderhoud zichzelf niet, Mac OS X doet dat wel --> aan Mac OS X heb je geen werk qua onderhouden.

Zelfde geld voor Android en iOS als voorbeeld, iOS onderhoud zichzelf, Android moet je handmatig onderhouden.

Voor de raging fanboys hier: HET ZIJN MAAR VOORBEELDEN!1!!1!!!11!1!!111!1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
TecHHeaD schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:08:
[...]

Dat is dus precies waar ik aan dacht.

Voorbeeld:

Windows onderhoud zichzelf niet, Mac OS X doet dat wel --> aan Mac OS X heb je geen werk qua onderhouden.

Zelfde geld voor Android en iOS als voorbeeld, iOS onderhoud zichzelf, Android moet je handmatig onderhouden.

Voor de raging fanboys hier: HET ZIJN MAAR VOORBEELDEN!1!!1!!!11!1!!111!1
Maar wat is je punt nu? De vergelijkbare lag problemen die hier door diverse users zijn gepost in de afgelopen dagen zijn gerelateerd aan de gebruiker?

In plaats van dat er op inhoud wordt gediscussieerd worden er allerlei onzinnige oplossingen aangedragen zonder dat er eerst gevraagd wordt wat de gebruiker zoal gedaan heeft zoniet steevast ontkend, over fanboy gedrag gesproken :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Miki schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:40:
[...]

Wat wil je nu zeggen? Dat mijn problemen gerelateerd zijn aan mezelf :?
Nee, ik doelde niet op jou. Excuss als dat zo overkwam, ik doelde meer op de algemene tendens in dit topic. "Mijn S3 is traag na de laatste update, kut Samsung !1!111" .. "Oh nou die van mij niet hoor!" .. "Nou die van mij wel k*tz00i!1!111". Dat soort mensen schat ik niet bijster hoog in op de ladder qua troubleshooting en nagaan of iets misschien door henzelf is veroorzaakt.
Miki schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:17:
[...]

Maar wat is je punt nu? De vergelijkbare lag problemen die hier door diverse users zijn gepost in de afgelopen dagen zijn gerelateerd aan de gebruiker?
Dat zou best kunnen ja. Toen ik nog stock draaide liep mijn toestel als een zonnetje. Nu draai ik weer een stock-gebaseerde ROM en het draait nog steeds als een zonnetje, met de extra bonus dat ik nu bijna letterlijk de hele dag moet Candy Crushen als ik de batterij leeg wil hebben.
In plaats van dat er op inhoud wordt gediscussieerd worden er allerlei onzinnige oplossingen aangedragen zonder dat er eerst gevraagd wordt wat de gebruiker zoal gedaan heeft zoniet steevast ontkend, over fanboy gedrag gesproken :N
Er valt weinig op inhoud te discussieren. Ik heb het idee dat de helft van de mensen die hier een probleem dropt in de trant van "mijn S3 is traag na de update" niet eens terugkomt, en als men al terugkomt alleen het antwoord leest en zonder iets te posten vertrekt.

Als je echt wilt gaan troubleshooten moet je een lijst met applicaties hebben die geinstalleerd zijn (al dan niet op de SD kaart), een waslijst aan instellingen (locatiegebaseerde zut vooral), Google Now aan/uit, welke instellingen heb je in de applicaties (b.v. een leuk weerwidget die elke 15 minuten updatet en daardoor de accu leegtrekt), enzovoort. Ik wens je daar veel plezier mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:02
TecHHeaD schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:46:
[...]

Zou je eens in een lijst willen zetten welke processen je allemaal hebt gedeactiveerd? Dan kan ik, en andere tweakers, daar ook mee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
zunrob schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 21:01:
[...]

Zou je eens in een lijst willen zetten welke processen je allemaal hebt gedeactiveerd? Dan kan ik, en andere tweakers, daar ook mee aan de slag!
Wat is er zo moeilijk aan om de apps die je nooit gebruikt te deactiveren :?

Yahoo Finance (+ daemon) is er bijvoorbeeld zo eentje, Yahoo News, S-Voice en alle verdere samsung crapzooi die je toch nooit gebruikt. Denk aan Samsung apps, paperartist, S-Memo, S-Planner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235059

Gisteren kon ik weer eens geen muziek afspelen vanaf de telefoon. Op de telefoon herkent hij de SD-kaart niet. En nu blijkbaar herkent de Laptop de SD-Kaart ook niet.

Iemand een idee wat er mis gaat?

(een gewone stock S3, alle updates)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
Anoniem: 235059 schreef op zondag 22 september 2013 @ 19:39:
Gisteren kon ik weer eens geen muziek afspelen vanaf de telefoon. Op de telefoon herkent hij de SD-kaart niet. En nu blijkbaar herkent de Laptop de SD-Kaart ook niet.

Iemand een idee wat er mis gaat?

(een gewone stock S3, alle updates)
Haal de kaart eens uit je telefoon en stop hem via een adapter of kaartlezer in/aan je pc. Herkent de pc hem dan wel? Zo niet, dan is je kaartje misschien kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235059

GuitarJJ schreef op zondag 22 september 2013 @ 20:09:
[...]

Haal de kaart eens uit je telefoon en stop hem via een adapter of kaartlezer in/aan je pc. Herkent de pc hem dan wel? Zo niet, dan is je kaartje misschien kapot.
Heb het geprobeerd. In me laptop en in de computer van me broer. Doet niks
Als ik een ander kaartje gebruik, dan leest ie um wel, dus het ligt niet aan de adapter. ( Mircosd->SD)

Opsturen dan maar.

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 13:52
Op verzoek van een modje gaan we verder in een nieuw deel.
Dames en heren, mag ik u presenteren, Deel 2: [Samsung Galaxy SIII] Ervaringen en Discussie - Deel 2 oOo
Pagina: 1 ... 112 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic; (Samsung Galaxy SIII - Levertijden en Prijzen.) en horen niet in dit topic!

Discussie over het scherm graag in dit topic : Samsung Galaxy SIII: Het scherm. Is Pentile goed of slecht? want de meerderheid krijgt gezien het aantal topic reports ondertussen een punthoofd van dit onderwerp.

Samsung Galaxy SIII: Accessoires
Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware

Lees ook eerst eens de gebruiksaanwijzing voor je een vraag stelt.