Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Is delen via AllShare niet handiger? De meeste TV's met HDMI-ingang hebben waarschijnlijk ook wel een netwerkaansluiting.Dj Neo Ziggy schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:11:
Thanx, maar aan je onderste link had ik niets.
Zelfs de knakkers van de samsung zelf weten niet of dit bestaat
Ik vind het wel vreemd dat die van de SGS 2 niet werkt op de SGS III; je zou toch denken dat het protocol en de aansluiting hetzelfde blijft als de naam van het kabeltje niet verandert

Ik krijg het maar niet voor elkaar om het op foto vast te leggen dus ik zal maar proberen uit te leggen wat er sowieso ingebrand is in het scherm.
De locatie en tijd zijn leesbaar ingebrand en de iconen uit de snel start balk zijn ook deels zichtbaar. Verder zijn er horizontale donkere balken te zien. Ik denk dat ik morgen ff contact op neem met samsung of Ritel.
Verwijderd
Waarschijnlijk dezelfde update die iedereen de afgelopen week(en) gehad heeft?majic schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 19:57:
Mijn vriendinnetje (buitenland) kreeg vandaag een software update op haar NL'se S3 binnen. Iemand een idee wat dat geweest kan zijn ?
Samsung kennende zal 't nog wel niet de 4.3 zijn hé?
edit: Helaas inderdaad opnieuw een 4.1.2 update.
Netherlands GALAXY S Ⅲ (GT-I9300) update I9300XXEMH1/I9300PHNEMG2
https://twitter.com/SamKiesUpdates/status/372663782734299136
[ Voor 7% gewijzigd door WorldWideWait op 28-08-2013 12:48 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Lang leve de cloud? Download upates altijd via draad, zoveel vertrouwen heb ik niet achter draadloos(draadloos an sich wel, alleen de aanbieder niet).
vrede in rust
Verwijderd
Ik ook. Geinstalleerd en alles werkt als voorheen.Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:31:
Ik kreeg net een update binnen van 6.33 MB groot ?
Verwijderd
Geen flauw idee, maar er zullen zo wel weer mensen komen die vinden dat het allemaal wat "snappier" en wat minder "laggy" is (wat dat dan ook mag zijn). Dat is na elke update zo.
Verwijderd
Zie ik nergens staan.Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:38:
Het proggie samsung link misschien ?
Had de update ook, zie en merk eigenlijk geen verschil...

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Ook sinds de laatste update veel vastlopers en langzaam gedoe. Nog nooit last van gehad, maar sinds de update erg veel. Mijn vriendin precies het zelfde (ook de S3). Wij zijn er beide van overtuigd dat het met de update te maken heeft, want hierna hebben wij precies hetzelfde ervaren.
Iemand hier bekend mee?
Ook bij mij wordt de S3 trager en trager: zou dit niet het probleem zoals de Nexus 7 kunnen zijn na een half jaar? Ik vind niet hoe ik moet 'trimmen' om alles eens weer lekker snel te krijgen...
Het opladen kan een complex probleem zijn. De oorzaak kan liggen in het algoritme waarmee de accu geladen wordt, de oplossing in een andere lader.cocico schreef op zondag 01 september 2013 @ 16:55:
Mijn S3 komt soms na een nacht opladen ook niet verder dan 50%. In de auto met andere lader lukt het dan weer wel, en bijvoorbeeld deze nacht ook tot 100% opgeladen met originele kabel en oplader. Je kan er geen staat op maken.
Ook bij mij wordt de S3 trager en trager: zou dit niet het probleem zoals de Nexus 7 kunnen zijn na een half jaar? Ik vind niet hoe ik moet 'trimmen' om alles eens weer lekker snel te krijgen...
Je kunt de S3 niet trimmen, dit commando wordt pas vanaf 4.3 ondersteunt, anandtech heeft een review van de nieuwe nexus 7 die dat behandelt. Je kunt ruimte vrij maken op het geheugen om te zien of dat je probleem verhelpt of misschien een factory reset doen of een custom rom 4.3 installeren.
vrede in rust
Persoonlijk VERMOED ik dat het een notification ofzo is die het opladen tegenhoud
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
Sinds de update is mijn S3 wel heeel erg traag geworden.zunrob schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 19:45:
Ik merk ook geen verschil...
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Het verschil voor de update en na de update is idd erg merk en zienbaarMars18 schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:08:
[...]
Sinds de update is mijn S3 wel heeel erg traag geworden.
Zal een S3 het nog twee jaar uithouden - waarmee ik bedoel dat de de S3 ook met geupdate apps en OS over 2 jaar nog steeds soepel en snel werkt?
Ik denk dat de S4 voor mij, als gemiddelde user, veel meer biedt dan ik nodig heb.
Met gemiddeld bedoel ik: browsen, mailen, whatsapp, facebook, youtube, en een rits appjes zoals buienradar. Maar geen zware games of heel veel streaming media.
Mijn huidige HTC Desire S houdt het in elk geval niet 2 jaar uit: die is nu zo traag als wat en vastloper na vastloper.
ALvast bedankt!
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Het is geüpdateteThijzzz schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:20:
Vraagje:
Zal een S3 het nog twee jaar uithouden - waarmee ik bedoel dat de de S3 ook met geupdate apps en OS over 2 jaar nog steeds soepel en snel werkt?![]()
Ik denk dat de S4 voor mij, als gemiddelde user, veel meer biedt dan ik nodig heb.
Met gemiddeld bedoel ik: browsen, mailen, whatsapp, facebook, youtube, en een rits appjes zoals buienradar. Maar geen zware games of heel veel streaming media.
Mijn huidige HTC Desire S houdt het in elk geval niet 2 jaar uit: die is nu zo traag als wat en vastloper na vastloper.![]()
ALvast bedankt!
De S3 gaat over 2 jaar niet meer snel zijn. Geen enkele telefoon (hooguit een met Jolla Sailfish).
Als je geen trage telefoon wilt zonder vastlopers, dan zoek je iets wat nog niet bestaat. Wil je een telefoon die de genoemde rits appjes nog kan openen, dan zou ik je een galaxy S2 aanraden en zo nu en dan een factory reset doen/opschonen. Dan heb je het meeste waar voor je geld, denk ik.
vrede in rust
Bedoel je dat een S2 het langer uit zou houden dan een S3?quote: Nas TDe S3 gaat over 2 jaar niet meer snel zijn. Geen enkele telefoon (hooguit een met Jolla Sailfish).
Als je geen trage telefoon wilt zonder vastlopers, dan zoek je iets wat nog niet bestaat. Wil je een telefoon die de genoemde rits appjes nog kan openen, dan zou ik je een galaxy S2 aanraden en zo nu en dan een factory reset doen/opschonen. Dan heb je het meeste waar voor je geld, denk ik.
Of zou de S3 met resets/opschonen hetzelfde resultaat geven?
Ik bedoel dat je telefoon zo nu en dan opschonen/resetten leidt tot een redelijk snel en crashloos bestaan en met de wensen die jij hebt (eenvoudige apps) dat een galaxy S2 al voldoet. Dan hoef je niet zo veel uit te geven...Thijzzz schreef op maandag 02 september 2013 @ 23:02:
[...]
Bedoel je dat een S2 het langer uit zou houden dan een S3?
Of zou de S3 met resets/opschonen hetzelfde resultaat geven?
vrede in rust
S4 daaraantegen is niet heel veel sneller dan de S3.
Heb m'n S3 net een jaar nu, en ik zie eigenlijk geen reden om te upgraden. Heb zelf geen last van vastlopers, heb een custom rom draaien zonder die Samsung bloatware en het loopt nog steeds als een zonnetje.
maar waarom moet ie 2 jaar mee kunnen gaan? net een nieuw contract getekend ofzo?
[ Voor 9% gewijzigd door Terryb47 op 03-09-2013 06:10 ]
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Respectfully, TTB.
@Terryb47: ik vind dat een PDA 2 jaar mee moet kunnen gaan - op zijn minst. Ik kan elk jaar een nieuwe kopen, maar dat vind ik a) te duur en b) van de zotte.
Ik ben er wel uit, het wordt de S3 LTE.
Op het doosje van de S3 waar de promotiesticker op zit staat echter een Class 10 UHS-I kaartje, maar ik heb 'slechts' een class 6 kaartje ontvangen. Ach ja, 't is gratis en qua snelheid zal ik waarschijnlijk niet veel verschil merken op de telefoon, maar toch jammer.
Als ik de telefoon reboot is het netwerk altijd weer terug (vaak met 5 streepjes). Dit zegt mij dat het een softwareprobleem lijkt te zijn en geen dekking- of hardware issue. Het gebeurt ook vaak 's nachts. Heb uitstekende dekking want de mast staat misschien 50 meter van mij vandaan, toch gebeurt het vaak dat de volgende ochtend de verbinding is weggevallen. Dit staat los van gebruik wifi of niet.
Aanzetten vliegmodus en weer uitzetten helpt niet, ik moet de telefoon echt herstarten.
Heb laatst cyanogenmod geïnstalleerd in de hoop dat dit het probleem zou oplossen, maar alhoewel ik dit een grote aanrader vindt heeft het mijn probleem niet opgelost. Zou ik wellicht een andere modem moeten installeren?
smallbandversie is I9300CEEMG2
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Dit klopt, dat is een van de vele bugs, heb er ook last van, zeer irritant.Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:44:
Als ik mijn WIFI uit zet en ik wil op 3G verder dan moet ik eerst me telefoon herstarten, iemand hier meer info over of dit ook ervaren?
Wat was er aan de hand:
Een klant heeft een server met Exchange staan, maakt gebruik van Galaxy SIII en melde dat zijn mail niet meer werkte. Dit klopte doordat zijn IP adres van de server gewijzigd was door een nieuwe ISP. Ik wil bij deze klant op de telefoon zijn IP adres wijzigen naar het nieuwe adres en kreeg geen connectie met 3G, wel met Wifi zonder problemen.
Echter kreeg ik op de telefoon na het uitschakelen van Wifi helemaal geen 3G verbinding, kon facebook niet op en ook google.nl kon niet geopend worden.
Na een herstart zonder wifi werkte 3G weer helemaal goed, wel een half uur wezen zoeken om hier op uit te komen.
Na een stuk of 5 fabrieksinstellingen terugzetten/hard reswtten is het nogsteeda niet verholpen.
Mijn S3 is echt bizar traag, respons is echt ver te zoeken.
Daarnaast liet ik hem van de week vallen van 20 centimeter hoogte, en nu is mijn scherm naar de knoppen.
Telefoon nog wle functioneel maar het glas is over de hele teldfoon gebarsten.
Ik ga echt een bezwaarbrief naar Samsung sturen.
*knip* mogelijke frauduleuze handelingen mag je voor jezelf houden.
Ik moet hele eerlijk zeggen, ik had meer verwacht Samsung, wat een baggerkwaliteit hebben jullie afgeleverd met de S 3...
[ Voor 5% gewijzigd door janvanduschoten op 04-09-2013 08:51 ]
Maak een TR aan ipv zelf reageren.
[ Voor 92% gewijzigd door janvanduschoten op 04-09-2013 08:52 ]
[ Voor 97% gewijzigd door janvanduschoten op 04-09-2013 08:53 ]
[ Voor 84% gewijzigd door janvanduschoten op 04-09-2013 08:50 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Ik gebruik Swype al op de S3 sinds ik hem heb (december 2012), en ik vind hem prima werken, een stuk fijner dan het Samsung toetsenbord, SlideIT, Swiftkey of het standaard Android toetsenbord.temp00 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:13:
Volgens mij heb ik het al eens eerder gelezen in dit topic en ik moet zeggen dat ik het erg mee eens ben, Swype is echt k#t op de S3. Ik heb 'm nu een paar maanden dus aan het schermverschil kan het niet liggen, maar op de S1 vond ik 'm toch echt een stuk accurater. Beetje jammer ook dat ze de mogelijkheid om een fout voorspeld woord met één backspace te herstellen, eruit hebben gehaald. Bepaalde woorden beginnen midden in een zin soms ook met een hoofdletter, bijv. het woord "ik" (misschien uit het engels waar "ik" altijd met een hoofdletter wordt gespeld?). Het woord "trouwens" ga ik ook altijd de boot mee in (krijg altijd "toewens" oid), maar dat had ik op die S1 ook
Kijk voor de zekerheid je persoonlijke woordenlijst eens na, het kan zijn dat daar Ik met een hoofdletter staat. Het klinkt eerder softwarematig dan S3-gericht. Bij mij is de accuratesse minstens net zo goed als op mijn Galaxy Spica (waar ik een veel oudere versie op draaide uiteraard) of de SGS2 die ik hiervoor heb gehad.
Eventueel kan je woorden verwijderen door een woord die in je persoonlijke lijst staat te selecteren en dan op de Swype-knop te drukken, of door in de instellingen de persoonlijke lijst door te spitten.
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Dat ligt maar net aan de hoek waarop hij valt. Je kunt een iPhone of S3 10 x laten vallen zonder gevolgen, of gelijk de eerste keer 1000 stukjes glas in je hand hebben.Terryb47 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 08:55:
Haha, dat gorillaglas mag dan krasvrij zijn, maar als je het laat vallen barst het scherm zo (m'n collega heeft die van hem maar liefst 2x gebrokende iphone is wat dat betreft een stuk robuuster, heb ik toen ook wel eens laten vallen, niets aan de hand.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Heuh, is die actie niet allang afgelopen?Chrizzly schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 13:48:
Ik heb vandaag het 32gb geheugenkaartje ontvangen van de S3 promotie.
Op het doosje van de S3 waar de promotiesticker op zit staat echter een Class 10 UHS-I kaartje, maar ik heb 'slechts' een class 6 kaartje ontvangen. Ach ja, 't is gratis en qua snelheid zal ik waarschijnlijk niet veel verschil merken op de telefoon, maar toch jammer.
true, maar ik vind het wel frappant dat mijn S3 van 20 centimeter hoogte viel, en ook nog op de achterkant(zegmaar de onderkant van de backcover, en vervolgens met het camera-gedeelte) en nu het hele glas aan splinters ligt...Arfman schreef op woensdag 04 september 2013 @ 10:47:
[...]
Dat ligt maar net aan de hoek waarop hij valt. Je kunt een iPhone of S3 10 x laten vallen zonder gevolgen, of gelijk de eerste keer 1000 stukjes glas in je hand hebben.
Ah nice man. Ik heb mijn S3 iets te laat besteldChrizzly schreef op woensdag 04 september 2013 @ 15:27:
Correct. De actie voor de gratis geheugenkaart was tot 31 juli en ik heb 23 juni alles netjes ingevuld en opgestuurd. Gisteren heb ik de kaart eindelijk mogen ontvangen en toen zag ik dat het dus geen klasse 10 kaartje was.

Ik heb 18 september 2012 een 2-jarig abonnoment afgesloten bij studentmobiel.nl bij de provider Tele2. Sinds zondagnacht heb ik echter wat probleempjes. Eerst spamde de telefoon met S Voice en Auto Mode (oid?). Dat heb ik gelukkig uit kunnen zetten, maar sindsdien laadt de telefoon ook niet meer goed op. De ene keer gaan er procenten af wanneer ie aan de lader zit, andere keer laadt ie gestaag op. Ik heb andere micro usb kabeltjes geprobeerd en verschillende accu's, maar het probleem blijft zich voordoen, helaas.
Ik heb er eigenlijk nooit een hoesje om gehad, lak van de zilveren rand is er wat af en is een paar keer gevallen, waardoor er twee kleine deukjes in de zijkant zitten, maar verder nooit iets met de laadkant.
Wat kan ik het beste doen? Ik ben bang dat als ik hem voor reparatie opstuur, dat ik zelf voor de kosten opdraai en de telefoon alsnog een aantal weken kwijt ben. Wat zouden die kosten kunnen zijn? Of kan ik beter een tweedehands halen van V&A?
mijn verbinding is nu helemaal weggevallen. is lees nergens dat er een netwerkstoring zou zijn (telfort randstad). 3x herstarten doet niets. de s3 herkend wel netwerken als ik handmatig zoek. maar ik mag niet verbinden.... wat zou er kunnen zijn? kapotte radio, of software?maxtrash schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 21:20:
Heb een S3 en al geruime tijd een probleem dat steeds erger wordt: het signaal met het mobiele netwerk valt weg. In het begin gebeurde dit misschien 1x per dag of twee dagen, nu gebeurt het rustig een paar keer per dag.
Als ik de telefoon reboot is het netwerk altijd weer terug (vaak met 5 streepjes). Dit zegt mij dat het een softwareprobleem lijkt te zijn en geen dekking- of hardware issue. Het gebeurt ook vaak 's nachts. Heb uitstekende dekking want de mast staat misschien 50 meter van mij vandaan, toch gebeurt het vaak dat de volgende ochtend de verbinding is weggevallen. Dit staat los van gebruik wifi of niet.
Aanzetten vliegmodus en weer uitzetten helpt niet, ik moet de telefoon echt herstarten.
Heb laatst cyanogenmod geïnstalleerd in de hoop dat dit het probleem zou oplossen, maar alhoewel ik dit een grote aanrader vindt heeft het mijn probleem niet opgelost. Zou ik wellicht een andere modem moeten installeren?
smallbandversie is I9300CEEMG2
Heb je al een factory reset geprobeerd? Ik zou hem laten repareren, als ze jou aansprakelijk stellen voor de evt. schade, vraag dan om bewijs, anders kan het onder garantie. Mocht het daadwerkelijk jouw schuld zijn dat het toestel is beschadigd, dan zullen ze waarschijnlijk een bedrag noemen waarvoor het gerepareerd kan worden en dan kun je zelf de beslissing maken. Als je tweedehands een S3 koopt: kijk naar de reden (bijvoorbeeld aanschaf S4) en of het toestel fatsoenlijk werkt. Een toestel van een jaar oud wegdoen kan ook weggedaan worden omdat het defect is...BlackthunderAwf schreef op woensdag 04 september 2013 @ 18:27:
...Sinds zondagnacht heb ik echter wat probleempjes. Eerst spamde de telefoon met S Voice en Auto Mode (oid?). Dat heb ik gelukkig uit kunnen zetten, maar sindsdien laadt de telefoon ook niet meer goed op. De ene keer gaan er procenten af wanneer ie aan de lader zit, andere keer laadt ie gestaag op. Ik heb andere micro usb kabeltjes geprobeerd en verschillende accu's, maar het probleem blijft zich voordoen, helaas.
Ik heb er eigenlijk nooit een hoesje om gehad, lak van de zilveren rand is er wat af en is een paar keer gevallen, waardoor er twee kleine deukjes in de zijkant zitten, maar verder nooit iets met de laadkant.
Wat kan ik het beste doen? Ik ben bang dat als ik hem voor reparatie opstuur, dat ik zelf voor de kosten opdraai en de telefoon alsnog een aantal weken kwijt ben. Wat zouden die kosten kunnen zijn? Of kan ik beter een tweedehands halen van V&A?
vrede in rust
Kan het overigens zijn dat als je toestel geroot is je niet meer de OTA update meldingen ontvangt?GuitarJJ schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:04:
[...]
Via de S3 zelf krijg ik ook die melding (heb mijn S3 ook geroot). Echter lukt het altijd wel om hem gewoon via Kies te updaten. Je krijgt dan een waarschuwing dat de update niet goed uit kan pakken, gezien je telefoon aangepast is, maar kan de installatie wel gewoon voortzetten.
Mijn vriendin heeft nu al 2 updates mogen ontvangen echter blijven de meldingen op mijn S3 (geroot) weg
Opgelost. Telfort was mijn profiel kwijtgeraaktoltk schreef op woensdag 04 september 2013 @ 18:32:
[...]
mijn verbinding is nu helemaal weggevallen. is lees nergens dat er een netwerkstoring zou zijn (telfort randstad). 3x herstarten doet niets. de s3 herkend wel netwerken als ik handmatig zoek. maar ik mag niet verbinden.... wat zou er kunnen zijn? kapotte radio, of software?

Bedankt voor je reactie! Ik ga een factory reset proberen, kijken hoe het dan gaat met het opladen e.d. Als ik na 18 september nog steeds niet tevreden ben over het opladen, valt het dan nog steeds onder garantie of heb ik twee jaar garantie op de S3?Nas T schreef op donderdag 05 september 2013 @ 08:21:
[...]
Heb je al een factory reset geprobeerd? Ik zou hem laten repareren, als ze jou aansprakelijk stellen voor de evt. schade, vraag dan om bewijs, anders kan het onder garantie. Mocht het daadwerkelijk jouw schuld zijn dat het toestel is beschadigd, dan zullen ze waarschijnlijk een bedrag noemen waarvoor het gerepareerd kan worden en dan kun je zelf de beslissing maken. Als je tweedehands een S3 koopt: kijk naar de reden (bijvoorbeeld aanschaf S4) en of het toestel fatsoenlijk werkt. Een toestel van een jaar oud wegdoen kan ook weggedaan worden omdat het defect is...
Bedankt voor je tips over tweedehands aanschaffen, zal er nog even over nadenken
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Met een heteluchtpistool het glas verwarmd zodat de lijm los kwam, hiernaa met een creditcard het glas gescheiden van de digitizer.
dmv LOCA het nieuwe scherm weer vastgezet en onder wat uvlicht uit laten harden.
Moet wel zeggen dat het geen klusje is als je geen geduld hebt en niet voorzichtig kan werken. 1 klein foutje en je breekt de digitizer.
Heb nu weer een perfect krasvrij schermpje voor nog geen 15 euro
dit was er nog over van het scherm na het loshalen..

en nu weer

[ Voor 24% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 07-09-2013 21:33 ]
Het resultaat ziet er verbluffend uit...
Ik ben benieuwd of de levensduur nu ok is en of er niks anders gesloopt is of niet ok.
vrede in rust
Koop een nieuwe oplader of gebruik een andere USB stekker en je zult zien dat de problemen verholpen zijn. Hier namelijk precies hetzelfde gehad en sinds ik gebruik maak van een HTC oplader is alles opgelost. De originele S3 opladers zijn gewoon brakBlackthunderAwf schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:50:
[...]
Bedankt voor je reactie! Ik ga een factory reset proberen, kijken hoe het dan gaat met het opladen e.d. Als ik na 18 september nog steeds niet tevreden ben over het opladen, valt het dan nog steeds onder garantie of heb ik twee jaar garantie op de S3?
Bedankt voor je tips over tweedehands aanschaffen, zal er nog even over nadenken.
Heb ook dat mijn S3 traag oplaad, ga deze aanschaffen voor 8,95 euroMiki schreef op zondag 08 september 2013 @ 07:32:
[...]
Koop een nieuwe oplader of gebruik een andere USB stekker en je zult zien dat de problemen verholpen zijn. Hier namelijk precies hetzelfde gehad en sinds ik gebruik maak van een HTC oplader is alles opgelost. De originele S3 opladers zijn gewoon brak
Deze universele oplader kun je met alle smartphones gebruiken.
Na een tijdje inderdaad de nieuwe Micro-USB te hebben gebruikt lijkt het probleem inderdaad te zijn verholpen. Het lijkt net alsof de pinnetjes in de telefoon weer recht zitten omdat ik met de vorige kabel de telefoon op een bepaalde manier moest neerleggen als ik em wou opladen.Miki schreef op zondag 08 september 2013 @ 07:32:
[...]
Koop een nieuwe oplader of gebruik een andere USB stekker en je zult zien dat de problemen verholpen zijn. Hier namelijk precies hetzelfde gehad en sinds ik gebruik maak van een HTC oplader is alles opgelost. De originele S3 opladers zijn gewoon brak
Heel knap werk!Gh0stw4lk3r schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 21:15:
vandaag mijn scherm (alleen het glas) vervangen van de S3. Het loshalen van het oude gesplinterde glas was nog een aardig werkje, maar is uiteindelijk toch netjes losgekomen.
...
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Waar woon je? Mag je mijne ook doen. Kratje bier, flesje wijn?Gh0stw4lk3r schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 21:15:
vandaag mijn scherm (alleen het glas) vervangen van de S3. Het loshalen van het oude gesplinterde glas was nog een aardig werkje, maar is uiteindelijk toch netjes losgekomen.
Met een heteluchtpistool het glas verwarmd zodat de lijm los kwam, hiernaa met een creditcard het glas gescheiden van de digitizer.
dmv LOCA het nieuwe scherm weer vastgezet en onder wat uvlicht uit laten harden.
Moet wel zeggen dat het geen klusje is als je geen geduld hebt en niet voorzichtig kan werken. 1 klein foutje en je breekt de digitizer.
dit was er nog over van het scherm na het loshalen..
[afbeelding]
en nu weer![]()
[afbeelding]
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Jammer, heb al sinds de 2de maand dat ik hem had mei 2012, een scheur in mn scherm, maar vind 150 euro te veel om het te vervangenGh0stw4lk3r schreef op maandag 09 september 2013 @ 11:02:
Ben er niet zo happig op om dit voor anderen te doen, er is altijd een kans dat de digitizer breekt tijdens het loshalen van het glas en dan heb je ineens een stuk hoger kostenplaatje, dat risico wil ik zelf niet nemen
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Hebben meer mensen hier last van? En moet ik nu gewoon afwachten totdat er weer een update melding via de Play Store binnenkomt? Alvast bedankt!
Ik heb m maar handmatig geinstalleerd.
Dit zijn precies van die dingen waarom ik niet zo'n fan ben van android (ik vind het een beetje het minst slechte mobile OS). Een update terugtrekken: ok, maar waarom geen uitleg geven? Zo "open-source" is het dus...Krypt schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 10:20:
Had hetzelfde probleem met Google Maps.. Ik kon er ook niet echt veel over terug vinden op internet; ik heb op enkele paginas gelezen dat ze een bepaalde versie terug getrokken hebben. Maar dat ging niet over de laatste update.
vrede in rust
Verwijderd
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2013 15:51 ]
Hmm, ik denk dat ik dan maar wacht totdat hij weer via de Play Store wordt vrijgegeven, zo heel vaak gebruik ik het ook niet maar vond de nieuwe interface wel erg gaaf! Heb je de webpagina's eventueel nog waarin het staat vermeld? Kan het niet vinden.Krypt schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 10:20:
Had hetzelfde probleem met Google Maps.. Ik kon er ook niet echt veel over terug vinden op internet; ik heb op enkele paginas gelezen dat ze een bepaalde versie terug getrokken hebben. Maar dat ging niet over de laatste update.
Dan hoor ik een bierplopje... kijk op telefoon... he-le-maal niks... Iemand? Of moet ik gewoon eens naar de dokter gaan.
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
ik heb de laatste update van maps er ook afgegooid, blijft vastlopen (natuurlijk altijd als het kritisch is) vorige versie liep bij mij nooit vast.justin1992 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 17:42:
[...]
Hmm, ik denk dat ik dan maar wacht totdat hij weer via de Play Store wordt vrijgegeven, zo heel vaak gebruik ik het ook niet maar vond de nieuwe interface wel erg gaaf! Heb je de webpagina's eventueel nog waarin het staat vermeld? Kan het niet vinden.
Ik heb het wel eens dat ik een gmail binnenkrijg, deze op de telefoon hoor, maar hem dan lees op de laptop. Dan is de notificatie dus weg op de telefoon (is ook logisch). Misschien dat het zoiets is. Anders geen idee...technomania schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:04:
Zijn er meer Tweakers die last hebben van fantoomnotifications? Gebeurd mij afentoe... eens in de 2 weken zo ongeveer.
Dan hoor ik een bierplopje... kijk op telefoon... he-le-maal niks... Iemand? Of moet ik gewoon eens naar de dokter gaan.
Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650
[ Voor 18% gewijzigd door __1337__ op 16-09-2013 19:44 ]
Heb de mijne vorige week ook nog een factory reset gegeven, maar heeft niet veel geholpen bij mij. Moet er wel bij zeggen dat ik wel (1 - 2 uur) Spotify luister per dag en daarbij ook via Wi-Fi stream. Maar soms wordt hij ook erg warm, zelfs na de factory reset. Misschien dat het bij een volgende update beter is?GJA schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:37:
Ik heb de mijne net een keertje teruggezet naar de fabrieksinstellingen en dat helpt gigantisch in snelheid maar vooral in battery lifetime. Koste je een uurtje maar dan heb je weer een fijne snelle telefoon die lekker lang met de prik doet!
Kun je niet terughalen welk proces je accu leegtrekt?
Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650
Ja, instellingen > batterij. Daar zie je precies wel proces de meeste stroom heeft verbruikt.GJA schreef op maandag 16 september 2013 @ 20:48:
Wat je beschrijft heb ik alleen als ik navigeer met maps; dan loopt ie dan ook zo snel leeg dat ie er niet tegen kan laden.
Kun je niet terughalen welk proces je accu leegtrekt?
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Sorry voor de rant, maar ik begin echt spijt te krijgen van deze aankoop
Verwijderd
Ik zou mijn telefoon graag naakt willen gaan gebruiken (de telefoon he, niet ik
Verwijderd

Verwijderd
Je problemen zijn redelijk snel op te lossen.Miki schreef op maandag 16 september 2013 @ 21:21:
Ik word zo langzamerhand helemaal flauw van mijn S3. Met iedere update lijkt me telefoon langzamer te worden in plaats van sneller. Mijn zakelijke iPhone 5 is echt zoveel malen sneller dat het bijna zielig wordt. Met chrome even op XDA browsen is steevast lags van enkele seconden. Mijn iPhone heeft geen enkele problemen om op die site te browsen. Schakelen tussen een app of terugkeren naar home is gegarandeerd een paar tellen lag. Zelfs een appje sturen levert lag op omdat het ingebouwde woordenboek moet nadenken, WTF! Natuurlijk kan ik wel weer een reset doen, e.e.a. wipen, custom rom gaan installeren of de boel tweaken maar waarom hoef ik dat allemaal niet te doen met een iPhone
Sorry voor de rant, maar ik begin echt spijt te krijgen van deze aankoop
1) Browser: chrome werkt inderdaag erg laggy, maar de standaard browser is minstens even smooth als safari op je iPhone.
2) schakelen tussen apps: Installeer een andere launcher (10 seconden werk) en het zal al beter werken.
3) gebruik aub een ander toetsenbord dan het standaard toestenbord.
Tuurlijk is het op te lossen, ff tweaken of een custom rom maar waarom moet ik als eindgebruiker dit doenVerwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 12:27:
[...]
Je problemen zijn redelijk snel op te lossen.
1) Browser: chrome werkt inderdaag erg laggy, maar de standaard browser is minstens even smooth als safari op je iPhone.
2) schakelen tussen apps: Installeer een andere launcher (10 seconden werk) en het zal al beter werken.
3) gebruik aub een ander toetsenbord dan het standaard toestenbord.
Ik merk juist dat na elke update de telefoon weer iets vlotter aanvoelt om daarna weer slomer en slomer te wordenMiki schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:53:
[...]
Tuurlijk is het op te lossen, ff tweaken of een custom rom maar waarom moet ik als eindgebruiker dit doenWaarom kan Samsung niet dit soort betrekkelijk eenvoudige oplossingen doorvoeren in updates? Met iedere update wordt mijn S3 trager en trager door allerlei nutteloze features die je een keer van je leven gebruikt.
Ik erger me nu elke dag zo'n beetje groen en geel aan de S3 wat toch nog steeds een vlotte phone zou moeten zijn.....
inderdaad herken ik wat Miki schrijft, soms gewoon seconden lang wachten op een reactie van de telefoon, als je begint te typen zie ik soms gewoon de eerste letter op het toetsenbord nog 1-3 seconden "ingedrukt" en rolt na een paar seconden ineens het hele woord wat je al hebt getyped eruit.
Echt waardeloos.
Herkenbaar ja, Helaas doet me dit denken aan m'n oude Desire.......justin1992 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:34:
Hebben jullie ook vaak dat het toestel erg vaak warm wordt, terwijl je bijvoorbeeld alleen maar naar muziek luister of aan het browsen bent? Dit heb ik sinds de laatste tijd ineens. Vroeger had ik dit nooit met mijn S3.
Nou, ik heb al meerdere ROMs geprobeerd en nog geen enkele is én relatief snel én heeft een goed batterijverbruik. Ik kan zeker niet zeggen dat er ook maar één ROM was die voor mij beter presteerde dan stock. Ik heb eerder het gevoel dat de hardware langzaam er de brui aan geeft...Miki schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:53:
[...]
Tuurlijk is het op te lossen, ff tweaken of een custom rom maar waarom moet ik als eindgebruiker dit doenWaarom kan Samsung niet dit soort betrekkelijk eenvoudige oplossingen doorvoeren in updates? Met iedere update wordt mijn S3 trager en trager door allerlei nutteloze features die je een keer van je leven gebruikt.
WanAmLite.barrymossel schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 21:10:
[...]
Nou, ik heb al meerdere ROMs geprobeerd en nog geen enkele is én relatief snel én heeft een goed batterijverbruik. Ik kan zeker niet zeggen dat er ook maar één ROM was die voor mij beter presteerde dan stock. Ik heb eerder het gevoel dat de hardware langzaam er de brui aan geeft...
http://wanamlite.com/2013...id-jb-4-1-2-clean-stable/
Mwoah. Ik ben het met barrymossel eens. Vergeleken met stock met wat uitgeschakelde Samsung apps merk ik geen verschil. Wanam heeft wat leuke toevoegingen tov stock, maar ik vind hem niet merkbaar sneller of een langere batterijduur hebben.
Na je post van eergisteren dat er weer een dual boot kernel is kwam ik weer in de verleiding om Wanam, PA of CM er weer bij te flashen, maar tot nu toe ben ik elke keer na een tijdje terug gegaan naar stock omdat ik het grote voordeel van de meeste custom roms niet zag of omdat er naast wat leuke features ook beperkingen waren die ik in de stock roms niet heb. Ik merk dat ik een beetje flash-moe word......
[ Voor 7% gewijzigd door gwystyl op 18-09-2013 08:23 ]
Jap, hier ook.technomania schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:04:
Zijn er meer Tweakers die last hebben van fantoomnotifications? Gebeurd mij afentoe... eens in de 2 weken zo ongeveer.
Of teminste, dat heb ik de eerste maand gehad, daarna geloof ik 6/7 keer factoey reset gedaan en daarna updates en toen was het goed......denk ik....
Overigens is mijn SGS3 weer helemaal heel!
Ben ik wel blij mee, wat een verademing is dat, een heel scherm!
Ik ga binnenkort ook even een Tech21 case kopen bij een zaakje hier in Drachten, mocht ik 'm laten vallen dan is het niet al te erg
Oh, voor de mensen waarvan hun SGS3 traag word zonder reden, Samsung S-voice rotzooi kan je uitzetten, dit moet je in de instellingen van Svoice zelf doen, daarna kan je alle caches en openstaande processen van alle Samsung bloatware killen en legen, dat bespaarde mij ENORM, en mijn S3 was eerst echt absurd traag, maar het lijkt nu of hij definitief die Samsungware processen en caches heeft afgesloten, zelfs na 5x rebooten is hij nog snel.
Raar, maar fijn!
Ik ben het hier niet mee eens. Er zijn diverse ROMS waarmee de S3 soepeler loopt EN een langere batterijduur heeft. Sommige zijn gebaseerd op de Samsung ROMS (zoals AndroidRevolution HD) en andere zijn CM of AOSP-based.gwystyl schreef op woensdag 18 september 2013 @ 08:22:
[...]
Mwoah. Ik ben het met barrymossel eens. Vergeleken met stock met wat uitgeschakelde Samsung apps merk ik geen verschil. Wanam heeft wat leuke toevoegingen tov stock, maar ik vind hem niet merkbaar sneller of een langere batterijduur hebben.
Na je post van eergisteren dat er weer een dual boot kernel is kwam ik weer in de verleiding om Wanam, PA of CM er weer bij te flashen, maar tot nu toe ben ik elke keer na een tijdje terug gegaan naar stock omdat ik het grote voordeel van de meeste custom roms niet zag of omdat er naast wat leuke features ook beperkingen waren die ik in de stock roms niet heb. Ik merk dat ik een beetje flash-moe word......
Feit blijft natuurlijk dat het absurd is dat de stock-rom van Samsung niet dusdanig soepel is dat we dit soort discussies moeten voeren. Het is te gek voor woorden dat hardware zoals de S3 nog altijd niet soepeler loopt dan een Iphone uit de tweede generatie. En nee, ik ben geen Apple-fanboy. Nog nooit een Apple apparaat gehad, maar ik erger me dood als ik alleen al het verschil in scrollen tussen de homescreens zie. Het is niet vloeiend, het stotterd en soms hangt het toestel gewoon.
Overigens is dat geen Samsung-ding. Geen enkel Android-merk lijkt het voor elkaar te krijgen om een toestel zo soepel te krijgen als Apple. De enige die het aardig voor elkaar lijkt te hebben is Sony.
Het is maar goed dat Apple op andere fronten zo verrot is, anders zou ik allang overgestapt zijn.
Weet je, dat is puur omdat iOS gemaakt is voor laten we zeggen 10 apparaten uit een bepaalde generatie (iPhone, iPod touch, iPad etc.) en zij kunnen heel gemakkelijk het OS optimaliseren voor een beperkt stukje hardware, dat van Apple zelf namelijk!Hoppa! schreef op woensdag 18 september 2013 @ 08:55:
[...]
Ik ben het hier niet mee eens. Er zijn diverse ROMS waarmee de S3 soepeler loopt EN een langere batterijduur heeft. Sommige zijn gebaseerd op de Samsung ROMS (zoals AndroidRevolution HD) en andere zijn CM of AOSP-based.
Feit blijft natuurlijk dat het absurd is dat de stock-rom van Samsung niet dusdanig soepel is dat we dit soort discussies moeten voeren. Het is te gek voor woorden dat hardware zoals de S3 nog altijd niet soepeler loopt dan een Iphone uit de tweede generatie. En nee, ik ben geen Apple-fanboy. Nog nooit een Apple apparaat gehad, maar ik erger me dood als ik alleen al het verschil in scrollen tussen de homescreens zie. Het is niet vloeiend, het stotterd en soms hangt het toestel gewoon.
Overigens is dat geen Samsung-ding. Geen enkel Android-merk lijkt het voor elkaar te krijgen om een toestel zo soepel te krijgen als Apple. De enige die het aardig voor elkaar lijkt te hebben is Sony.
Het is maar goed dat Apple op andere fronten zo verrot is, anders zou ik allang overgestapt zijn.
Android is niet gemaakt voor een specifiek apparaat, en kan in feite op elk ARM gebaseerde computer werken (ja, smartphone = ook computer) en heeft dus geen diepe optimalisatie voor bepaalde hardware, wel drivers net als bij Windows zegmaar, maar bij Android(Windows eigenlijk ook wel) geld, dat hoe beter je hardware is, hoe beter het OS draait.
En over het algemeeen is dat zo bij elk OS, alleen iOS heeft gewoon hele diepe optimalisatie voor de hardware en dat komt door het feit dat ze iOS niet uit hoeven te geven voor andere hardware/systemen.
Nu zie ik ook het stukje waar je het hebt over hoe vloeiend het OS draait, ook dit is heel erg afhankelijk van de hardware maar is nog meer afhankelijk van alle processen en caches die openstaan, iOS doet dit continu, zo veel mogelijk afsluiten, maar wel zodanig dat het nog wel snel op te starten is.
Bij mij loop nu alles als een zonnetje, ik heb geen FPS counter gebruikt, maar ik merk wel dat ik met de UI ver boven de 60 FPS zit als ik gewoon aan het werken ben, heel veel processen gekilled en daarnaast via de developer functie's 2D hardwareversnelling aangezet, ALS EEN TREIN!
[ Voor 13% gewijzigd door w4v3g0d op 18-09-2013 09:18 ]
Daar ben ik allemaal van op de hoogte, maar dat verandert toch niets aan de situatie? Als zelfs high-end hardware niet 100% soepel draait, dan moet je OF kiezen voor nog sterke hardware, OF ander OS kiezen, of het OS zo ombouwen dat het wel soepel draait. Samsung kiest voor geen van die drie en daarmee accepteren ze dus dat ze achterlopen op een concurrent op dit gebied. Sterker nog, ze bouwen er nog eens een hoop zooi omheen waardoor het nog minder loopt.TecHHeaD schreef op woensdag 18 september 2013 @ 09:15:
[...]
Weet je, dat is puur omdat iOS gemaakt is voor laten we zeggen 10 apparaten uit een bepaalde generatie (iPhone, iPod touch, iPad etc.) en zij kunnen heel gemakkelijk het OS optimaliseren voor een beperkt stukje hardware, dat van Apple zelf namelijk!
Android is niet gemaakt voor een specifiek apparaat, en kan in feite op elk ARM gebaseerde computer werken (ja, smartphone = ook computer) en heeft dus geen diepe optimalisatie voor bepaalde hardware, wel drivers net als bij Windows zegmaar, maar bij Android(Windows eigenlijk ook wel) geld, dat hoe beter je hardware is, hoe beter het OS draait.
En over het algemeeen is dat zo bij elk OS, alleen iOS heeft gewoon hele diepe optimalisatie voor de hardware en dat komt door het feit dat ze iOS niet uit hoeven te geven voor andere hardware/systemen.
En waarom is een custom-rom bouwer op een zoldertje ergens in China wel in staat om een vloeiende ROM voor mijn S3 te bakken? Waarom liep CM op mijn Samsung Galaxy S vloeiender dan stock-Samsung op mijn S3? Samsung is er in 3 generaties telefoons niet in geslaagd om voor elkaar te krijgen wat een onafhankelijke developer binnen een jaar voor elkaar kreeg op oudere hardware. Dat heeft niets te maken met optimalisatie van de software voor de hardware zoals jij dat omschrijft.....
Welke ROM gebruik je? Zoals gezegd heb ik er heel wat gebruikt, zowel op mijn S als mijn S3. En er zijn grote verschillen tussen ROMs. Maar nogmaals, op mijn oude S draait CM soepeler dan Stock-Samsung op mijn S3. Dat vind ik een grof schandaal.Nu zie ik ook het stukje waar je het hebt over hoe vloeiend het OS draait, ook dit is heel erg afhankelijk van de hardware maar is nog meer afhankelijk van alle processen en caches die openstaan, iOS doet dit continu, zo veel mogelijk afsluiten, maar wel zodanig dat het nog wel snel op te starten is.
Bij mij loop nu alles als een zonnetje, ik heb geen FPS counter gebruikt, maar ik merk wel dat ik met de UI ver boven de 60 FPS zit als ik gewoon aan het werken ben, heel veel processen gekilled en daarnaast via de developer functie's 2D hardwareversnelling aangezet, ALS EEN TREIN!
En toch houd ik van mijn S3. Ik vind het verder een geweldige telefoon. Maar mijn volgende toestel wordt weer Touchwiz-loos. Ik zeg Samsung vaarwel en ben er nog niet uit wat ik dan ga doen. Ik weet zelfs niet zeker of ik bij Android blijf.
Dit topic is gesloten.
Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic; (Samsung Galaxy SIII - Levertijden en Prijzen.) en horen niet in dit topic!
Discussie over het scherm graag in dit topic : Samsung Galaxy SIII: Het scherm. Is Pentile goed of slecht? want de meerderheid krijgt gezien het aantal topic reports ondertussen een punthoofd van dit onderwerp.
Samsung Galaxy SIII: Accessoires
Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware
Lees ook eerst eens de gebruiksaanwijzing voor je een vraag stelt.