-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
hier nog een oude post mbt het chippingprobleem wat ik had (toestel uit eerste NL-batch)
dit was na zeker een half jaar gebruik.
reaL_G in "[HTC One S] Ervaringen & Discussie"
waarchijnlijk vanwege je foto met de schade op de hoek.
[ Voor 25% gewijzigd door reaL_G op 07-03-2013 16:36 ]
GiTS
Ik zit met mijn one S nog steeds op 4.0.4.
Is het slim om te updaten naar 4.1?
En afgezien van de maps app die "problemen"geeft zijn er nog meer dingen die veranderen/ niet meer werken?
ik heb geen enkel probleem met 4.1misell schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 19:27:
Heren,
Ik zit met mijn one S nog steeds op 4.0.4.
Is het slim om te updaten naar 4.1?
En afgezien van de maps app die "problemen"geeft zijn er nog meer dingen die veranderen/ niet meer werken?
Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.
Ik wel maar dat schijnt een algemene 4.1.1 bug te zijn. Ik heb namelijk een aantal betaalde apps met widgets en door een of andere nieuwe beveiliging verdwijnen die widgets bij iedere reboot. Ik zit dus weer op ICS.
Verwijderd
Je zult de standaardbrowser bedoelen...
Die gebruik ik ook, vind chrome minder vlot qua UI...
Het enige nadeel wat ik kan verzinnen daarvan is dat de geschiedenis niet word opgeslagen.
Dat kan alleen niet op tegen de snelheid van chrome
Life is what you make of it. Always has been, always will be.
Verwijderd
Ik had zelf ook probleem met de coating. Heb het toen na bijna een half jaar opgestuurd en werd zonder probleem vervangen. Had het wel minder dan jij nu hebt. Misschien dat het inderdaad komt zoals hierboven gezegd wordt doordat het bij je hoek heel erg is, maar op andere punten heb je ook en dit zou gewoon onder de garantie moeten vallen.Ankh schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:41:
Hmm, ik heb contact gehad met HTC (via twitter) omtrent de coating die bij mij loslaat.
Veel mensen hebben in het begin dit probleem gehad (met de eerste leveringen), maar nu heb ik het ook (helaas). Zie ook de foto's op m'n Flickr: http://flic.kr/s/aHsjEdTm2e
Maar (helaas) valt dit niet onder de garantie?
Zie hier de gehele conversatie:
https://twitter.com/HTC_NL/status/309642851648671744
Sinds laatste update staat eropeens EA Games app op mijn telefoon, hoe zorg ik ervoor dat dit er weer af gaat? Ik wil het namelijk niet, en krijg alleen de optie het uit te schakelen en niet zozeer te verwijderen wat ik graag wel wil.
I don't hate you, I nothing you
Dit is bloatware, hiervoor zul je je telefoon moeten rooten om het helemaal te verwijderenipazza schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 19:57:
Hallo allen,
Sinds laatste update staat eropeens EA Games app op mijn telefoon, hoe zorg ik ervoor dat dit er weer af gaat? Ik wil het namelijk niet, en krijg alleen de optie het uit te schakelen en niet zozeer te verwijderen wat ik graag wel wil.
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1531
Het heeft even geduurd, maar het is opgelost:Rukapul schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:55:
Ik zit hier met een HTC One S i.c.m. een Telfort abo die nog sinds hij enkele weken geleden is gekocht nog nooit op fatsoenlijke snelheid heeft gewerkt. Simkaart bleek correct vandaag (bij Telfort winkel). Zojuist zelf maar even gekeken met de volgende bevindingen:
• snelheidstest komt nooit boven 44kpbs uit
• forceren op 3G (WCDMA) zorgt voor 'geen dienst'
Het lijkt er dus op dat het toestel alleen maar op GPRS werkt... In tegenstelling tot wat ik hierboven spotte is het geen tijdelijk of lokaal probleem. Het toestel heeft nog nooit en ongeacht locatie op 3G gewerkt met fatsoenlijke snelheid.
Valt hier nog wat mee te proberen of kan die net zo goed meteen RMA?
• 1+ uur testen bij Phonehouse
• opsturen naar Dynafix (update software)
• bij Phonehouse erachter komen dat probleem niet is opgelost
• opsturen naar Dynafix (hele binnenwerk vervangen)
• bij Phonehouse erachter komen dat probleem is opgelost, maar dat klepje niet is meegestuurd (nieuw klepje gekregen)
Na 3 maanden een werkende 3G verbinding...
Had bovenstaand probleem alleen betrekking op je internetverbinding?Rukapul schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:55:
[...]
Het heeft even geduurd, maar het is opgelost:
• 1+ uur testen bij Phonehouse
• opsturen naar Dynafix (update software)
• bij Phonehouse erachter komen dat probleem niet is opgelost
• opsturen naar Dynafix (hele binnenwerk vervangen)
• bij Phonehouse erachter komen dat probleem is opgelost, maar dat klepje niet is meegestuurd (nieuw klepje gekregen)
Na 3 maanden een werkende 3G verbinding...
Ik zit namelijk met een soortgelijk probleem. In december heb ik mijn Telfort abonnement verlengd i.c.m. een HTC One S, hiervoor een jaar lang de Desire S gehad. Vanaf dag 1 een stuk trager internet, wat toch vreemd is. In de winkel na laten kijken, instellingen voor me veranderd etc. maar het internet bleef traag. Na een week kwam ik erachter dat ik niet altijd bereikbaar ben voor anderen. Als mensen mij proberen te bellen krijgen ze te horen dat de telefoon uitstaat, het is alleen voor mijzelf niet herleiden wanneer dat voorkomt, ene moment ben ik bereikbaar en een kwartier later weer niet. Overigens geldt dit alleen voor het ontvangst, als ik andere bel/sms dan heb altijd direct contact. Met dit probleem ben ik diverse keren in de Telfort winkel geweest, sim laten vervangen, instellingen laten controleren, zonder succes.
Vervolgens mij heb ik door een partner van Telfort (smartcare teleplan) mijn telefoon op laten halen, na laten kijken, anderhalve week is die weg geweest, 2 dagen geleden krijg ik hem terug met alleen een sticker op de envelop met de mini korte notitie 'verbinding blijft staan'. Maar zoals je waarschijnlijk al ziet aankomen, het probleem met mijn ontvangst bestaat ook nog steeds! Vrij kansloze actie dus
Vandaag of morgen maar weer naar de Telfort winkel terug. Al met al erg vervelend en zonde, want de One S is voor de rest een prima toestel!
Ik heb een paar paginas terug gelezen maar kom dit probleem hier niet tegen. Is er iemand hier die dit herkend en een oplossing weet?
Leef lekker in het nu, er is niks anders
www.casarodriguillo.com
Ik heb zelf een HTC Desire en mn vriendin een HTC Desire HD en als ik wat naar haar stuur (via hetzelfde Wifi netwerk) of zij naar mij, komt ie echt binnen 1 seconde aan... is het een android 4.x probleem dan? Want naar iPhones heb ik dit probleem ook niet. Mn vriendin en ik hebben allebei nog android 3.xPinin schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 09:18:
Dit is niet zozeer een one s probleem. Vooral met whatsapp merk je het als je telefoon in slaapstand staat. Ondr 3g geen probleem, maar wifi heeft vertraging. Vrienden met een desire desire s galaxy enz hebben het ook.
Ik gebruik Firefox! Werkt snel, vult je in te typen adres snel aan en direct zoeken op google via zoekwoorden in adresbalk. Tevens gebruik ik FF op mijn PC en als portableapp op een usb-stickje waartussen ik wachtwoorden, favorieten, historie etc kan synchroniseren. Erg tevreden mee en regelmatig updates met nieuwe mogelijkheden.Verwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 14:50:
Vraagje, welke webbrowser gebruiken jullie voor internet op de telefoon ? ik heb nu internet explorer, maar twijfel om google chrome te gaan gebruiken. Goede keus of gewoon bij internet explorer blijven ???
www.casarodriguillo.com
Bedoel je het wifi probleem? Dat is niet zo, want ik heb het probleem neit op hetzelfde netwerk met een HTC Desire.... maar ik heb dus geen android 4.xPinin schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:49:
Ik heb ook gelezen dat het door ziggo (UPC?) komt
Berichten komen een paar minuten later pas binnen en ik zie dan in Whatsapp dat ze enkele minuten geleden daarvoor verzonden zijn door de ander. Tenzij is dus zelf het toestel "wakker" druk. Dan komt het meteen binnen. Soms erg storend als je met iemand in gesprek bent en niet continu naar je telefoon wilt staren, maar gewoon wilt wachten totdat deze geluid maakt.
Ik ga eens controleren of dit bij mij ook wifi gerelateerd is.
Ik heb tevens een probleem met een contact die ik niet kan verwijderen.
Iemand enig idee?
Ik heb deze geprobeerd te verwijderen zoals elk contact, maar deze staat nog steeds in mijn contacten en nu is de hele optie om te verwijderen ook weg. Er zijn maar 2 opties over

Als ik het contact open kan ik deze ook niet bellen. Kan alleen Whatsapp aanklikken. Als ik dit doe dan opent deze in Whatsapp, maar zonder naam....
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Wil deze graag uit mijn contacten verwijderd hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Mit-46 op 19-03-2013 10:57 ]
Snap er geen reet van, maar deze staat nu niet meer in mijn contacten.
Zal wel iets te maken hebben met het synchroniseren van de google contacten...Mit-46 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:44:
Het contact heeft zichzelf inmiddels verwijderd.
Snap er geen reet van, maar deze staat nu niet meer in mijn contacten.
Ik heb het probleem ook met WIFI vooral met whatsapp, krijg de berichten ook niet direct. Heeft zeker met WIFI te maken, op 3g komen de berichten direct.Mit-46 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:55:
k heb ook het probleem met de verbinding bij mij soms een soort van slaapstand vertoond. Ik merk dit voornamelijk in Whatsapp.
Berichten komen een paar minuten later pas binnen en ik zie dan in Whatsapp dat ze enkele minuten geleden daarvoor verzonden zijn door de ander. Tenzij is dus zelf het toestel "wakker" druk. Dan komt het meteen binnen. Soms erg storend als je met iemand in gesprek bent en niet continu naar je telefoon wilt staren, maar gewoon wilt wachten totdat deze geluid maakt.
Ik ga eens controleren of dit bij mij ook wifi gerelateerd is.
[afbeelding]
Is hier geen oplossing voor? Want op 3g verbruikt mijn toestel meer energie dan op Wifi.
Zelf ben ik hier redelijk Fan van aangezien ik Sense niet erg handig en featureloos vind.
Mijn phone is S-Off (geen SuperCID) en ik heb verschillende CM10.1 roms geprobeerd, maar op één of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om met Conceptronic(!) routers verbinding te krijgen.
Ik heb nagenoeg alle instellingen op de router gewijzigd (incl firmware), maar krijg nooit verbinding na password in te hebben gevuld. Andere merken routers zijn geen probleem. Verschillende Radio's(CM/Sense), Hboot's en recoveries geprobeerd.
Originele Sense Roms krijgen wel verbinding.. (Viper One S/originele RUU's)
Iemand een idee, want ik ben een beetje ten einde raad..
Is hier geen oplossing voor? Want op 3g verbruikt mijn toestel meer energie dan op Wifi.
Hier is een oplossing voor dit is een stroom besparings techniek van HTC die standaard aanstaat.
Je kan bij wifi instellingen verbeterde wi-fi prestaties aanzetten. Dan schakeld Wi-Fi zich niet uit in slaapstand.
Groet,
Miles
Heb het aangevinkt. Eens kijken of het bij mij ook helpt. Ik had in de energiebesparingsmode namelijk Wifi al uitgevinkt.
Zou fijn zijn als het helpt. Dit is tot nu toe eigenlijk mijn enige (lichte) irritatie geweest.
Bij mij staat hij al aangevinkt, verder geen oplossingen? Vandaag heb ik nog een whatsapp bericht ontvangen pas een HALF uur later. Waar kan het anders aan liggen?34Miles schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:45:
Ik heb het probleem ook met WIFI vooral met whatsapp, krijg de berichten ook niet direct. Heeft zeker met WIFI te maken, op 3g komen de berichten direct.
Hier is een oplossing voor dit is een stroom besparings techniek van HTC die standaard aanstaat.
Je kan bij wifi instellingen verbeterde wi-fi prestaties aanzetten. Dan schakeld Wi-Fi zich niet uit in slaapstand.![]()
Groet,
Miles
Ik heb deze problemen ook. Volgens mij ligt het aan de Ziggo Modem. Of zijn er mensen die wel deze problemen heeft maar geen Ziggo modem ?alio schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 20:59:
[...]
Bij mij staat hij al aangevinkt, verder geen oplossingen? Vandaag heb ik nog een whatsapp bericht ontvangen pas een HALF uur later. Waar kan het anders aan liggen?
[ Voor 16% gewijzigd door FireFoz op 23-03-2013 00:54 ]
Het heeft dus inderdaad niet geholpen.
Ik heb zelf UPC, maar op het werk heb ik dit ook en daar hebben wij Surf. Het ligt dus niet aan de provider denk ik (of het modem\router).
Ik denk eigenlijk dat het gewoon een combinatie is van Whatsapp en de One S. Facebook berichten komen volgens mij wel direct aan (voor zover ik het heb kunnen nagaan, want erg vaak krijg ik geen facebook berichten).
Blijft apart
Als er haast bij is bellen ze wel...
Zo zit ik er ook een beetje in. Ook al is het soms wel irritant.MikeyMan schreef op maandag 25 maart 2013 @ 16:44:
Tsjah, is het heel boeiend?
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Dingen moeten gewoon werken als ze onbetrouwbaar zijn dan is het ineens veel minder functioneel.
Ja het is heel boeiend. Het gaat niet om haast en bellen. Het gaat om een functie die niet goed functioneert.MikeyMan schreef op maandag 25 maart 2013 @ 16:44:
Tsjah, is het heel boeiend?
Een functie die ik in privegebruik vaker nodig heb als de belfunctie.
Bij een bepaald deel gaat mijn accu opeens heel hard achteruit. Ik heb een appje draaien die bovenin aangeeft hoeveel % ik nog over heb. Doe ik mijn scherm aan, schiet mijn accu opeens van 57 naar 55, doe ik het scherm weer uit en weer aan, gaat die weer van 55 naar 53, 53 naar 51 etc. etc.
Soms stopt dit als ik opeens wifi aanzet, maar het lijkt altijd wel ergens te gebeuren tussen de 60 en 30%. Als ik dit niet zie, dan kan het zijn dat die wel doorloopt naar 0% waardoor je in de ochtend dus echt geen wekker meer hoort
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
Installeer Battery Monitor Widget. Daarmee kan je met nette grafieken precies monitoren wat er met je accu gebeurd. En check al je apps, misschien zit er 1tje tussen die veel verbruikt in standby.CasGas schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 09:29:
Iemand ook al problemen met zijn batterij?
Bij een bepaald deel gaat mijn accu opeens heel hard achteruit. Ik heb een appje draaien die bovenin aangeeft hoeveel % ik nog over heb. Doe ik mijn scherm aan, schiet mijn accu opeens van 57 naar 55, doe ik het scherm weer uit en weer aan, gaat die weer van 55 naar 53, 53 naar 51 etc. etc.
Soms stopt dit als ik opeens wifi aanzet, maar het lijkt altijd wel ergens te gebeuren tussen de 60 en 30%. Als ik dit niet zie, dan kan het zijn dat die wel doorloopt naar 0% waardoor je in de ochtend dus echt geen wekker meer hoort
Mee eens. Ik heb m'n S nu 3/4 jaar (T-Mobile netwerk) en heb me de eerste paar maanden druk gemaakt om dit probleem. Sindsdien blijf ik doorgaans gewoon op 3G hangen en ga (handmatig) op WiFi als ik iets wil downloaden/apps wil updaten etc.Mit-46 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 08:57:
[...]
Ja het is heel boeiend. Het gaat niet om haast en bellen. Het gaat om een functie die niet goed functioneert.
Persoonlijk vind ik dit een enorm lastig probleem dat blijkbaar niet op te lossen is. Jammer.
Verder nog steeds erg tevreden.
MaPzel in "[HTC One S] Ervaringen & Discussie" ?CasGas schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 09:29:
Ik heb een tijdje eenzelfde probleem gehad. Telefoon kon ook plotseling heel erg warm worden zonder dat ik kon vinden wat er nou aan de hand was.CasGas schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 09:29:
Uiteindelijk kwam ik er later achter dat mijn exchange mail niet lekker binnen kwam toen ik een mailtje aan het zoeken was. Account weg gegooid en opnieuw toegevoegd en sindsdien is alles weer zoals het zou moeten zijn
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Denk niet dat het ergens aan de mail moet liggen, daar zie ik niks verkeerds gaan (ook hosted exchange omgeving)
Hoe was je daar achter gekomen dat dat het probleem was?
Battery monitor nu ook geinstalleerd staan, is kijken of ik daar mee info van kan krijgen..
Ik vind het wel erg vreemd dat het altijd "vanaf" +/- 60% gebeurd..
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
Ik gok zomaar dat e.e.a. te maken heeft met een energiebesparings-functie.Mit-46 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 08:57:
[...]
Ja het is heel boeiend. Het gaat niet om haast en bellen. Het gaat om een functie die niet goed functioneert.
Dit is inherent aan het gebruik van een pull applicatie als Whatsapp.
Als je met zekerheid snel je berichten wilt hebben, zul je dus voor push moeten gaan (SMS).
Zoals gezegd; ik kan er niet mee zitten. Telefoon haalt door Juicedefender sowieso maar 1x per kwartier de berichten op...
Ik zal even het vervolg toevoegen, wellicht dat iemand er iets aan heeft die met hetzelfde probleem zit, aangezien er iets interessants heeft voorgedaan.Squidie schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 13:15:
[...]
Had bovenstaand probleem alleen betrekking op je internetverbinding?
Ik zit namelijk met een soortgelijk probleem. In december heb ik mijn Telfort abonnement verlengd i.c.m. een HTC One S, hiervoor een jaar lang de Desire S gehad. Vanaf dag 1 een stuk trager internet, wat toch vreemd is. In de winkel na laten kijken, instellingen voor me veranderd etc. maar het internet bleef traag. Na een week kwam ik erachter dat ik niet altijd bereikbaar ben voor anderen. Als mensen mij proberen te bellen krijgen ze te horen dat de telefoon uitstaat, het is alleen voor mijzelf niet herleiden wanneer dat voorkomt, ene moment ben ik bereikbaar en een kwartier later weer niet. Overigens geldt dit alleen voor het ontvangst, als ik andere bel/sms dan heb altijd direct contact. Met dit probleem ben ik diverse keren in de Telfort winkel geweest, sim laten vervangen, instellingen laten controleren, zonder succes.
Vervolgens mij heb ik door een partner van Telfort (smartcare teleplan) mijn telefoon op laten halen, na laten kijken, anderhalve week is die weg geweest, 2 dagen geleden krijg ik hem terug met alleen een sticker op de envelop met de mini korte notitie 'verbinding blijft staan'. Maar zoals je waarschijnlijk al ziet aankomen, het probleem met mijn ontvangst bestaat ook nog steeds! Vrij kansloze actie dus![]()
Vandaag of morgen maar weer naar de Telfort winkel terug. Al met al erg vervelend en zonde, want de One S is voor de rest een prima toestel!
In de Telfort winkel werd mij verteld dat ze niets voor me konden doen, aangezien zij alleen over het netwerk / abonnement gaan, maar niet over de telefoon, hiervoor moest ik bij Smartcare Teleplan zijn. Ik heb dit bedrijf gebeld en gemeld dat het probleem na de (1e) 'reparatie' nog niet verholpen was. Nieuwe afspraak gemaakt, na ruim een week vanmorgen de telefoon weer ontvangen en deze keer stond er op het stickertje waar de telefoon in zat: 'Software fout'. Er vanuit gaande dat ze een probleem hebben ontdekt en het dus ook hebben kunnen oplossen ging ik vol goede moed aan de slag en nu komt het.
Ik doe de sim erin, start de telefoon, kies een provider en kom op het homescreen, en de telefoon staat ingesteld op Engels (uk / vs weet ik even niet). De vorige twee keer dat ik hem voor het eerst startte en idem dito bij mijn Desire S, kreeg ik een soort snelstart menu, waarin ik de provider, taal, voorkeuren, account etc kon selecteren. Heel erg praktisch omdat je dan een hele rits instellingen in één keer mee pakt. Dit menu startte deze keer dus niet vanzelf en na een tijdje zoeken kwam ik het ook nergens tegen. Vervolgens heb ik de telefoon terug gezet naar de fabrieksinstellingen, en nu kwam het menu wel te voorschijn; blij en tevreden stel ik alles in, ga aan de slag met wat apps etc, alleen tot mijn spijt kom ik er snel genoeg achter dat ik wederom wel uitgaande telefoontjes kan doen maar dat niemand mij kan bereiken.
Nu vermoed ik dat ze het probleem hebben proberen te omzeilen met wat software dan wel bepaalde instellingen, en misschien was dit ook wel de oplossing, maar daar heb ik natuurlijk niets aan als ik op den duur de telefoon weer terug zet naar de fabrieksinstellingen, wat soms gewoon even nodig is in het geval van een trage telefoon / doorverkoop of wat dan ook. Conclusie, nog steeds onbereikbaar en vrijdag wordt die voor de derde keer opgehaald.
Nu attendeerde de Telfort klantenservice mij erop dat ze dit probleem wel herkennen bij bepaalde Samsung telefoons, maar dan lag het aan de simkaart, en dan specifiek aan de grootte van de chip/ het gouden vierkantje; wellicht dat dit ook bij mijn One S het geval is maar daar hadden ze dan na twee keer onderzoek doen toch wel achter horen te komen.
Ik hed ff een vraag over het beeldscherm, of eigenlijk de achtergrond. Aangezien er al 159 pagina's zijn over dit toestel en ik geen zeeen van tijd heb om al die pagina's door te spitten vraag ik het maar gewoon. Misschien is het ook maar een heel simpel antwoord.
Ik wil, waarschijnlijk net als iedereen, een leuk achtergrondje op z'n telefoon hebben. Probleem waar ik nu tegenaan loop is de cropfunctie. Kan die uitgeschakeld worden.Sinds een van de laatste sense updates draait de achtergrond niet meer mee met het scrollen door de homescreens. Dus is die cropfunctie naar mijn idee overbodig. In ieder geval op de manier waarop nu gecropt wordt.
Iemand een idee?
Zou moeten werken lijkt me?
N.a.v. dit topic: Accu snel leeg (div. toestellen) heb ik het idee dat dit ook bij mij van toepassing is, dus ik wil het uitzetten. (Tijdje geleden aangezet maar werkte niet, omdat T-Mobile het toen nog niet ondersteunde. Om mijn probleem CasGas in "[HTC One S] Ervaringen & Discussie" verder te onderzoeken wil ik dit ook proberen.
Maar als ik naar Instellingen > Bellen > Cell Broadcast kijk kan ik het niet uitzetten, de optie staat wel aangevinkt maar als het ware "grayed out". Ook de kanalen zelf uitschakelen helpt niet om de hele optie uit te zetten. Wie weet raad hoe ik dit wel uit kan zetten?
Ik doe niks bijzonders met mijn teleofon, hij ligt op mijn bureau, zit in mijn broekzak of in de Brodithouder in mijn auto. Maar toch heb ik onderstaande ellende. Teven is de plek waar je de lader aansluit ook al beschadigd

Dat kan wel zo wezen, maar het is en blijft een productie-error. Chips, krassen, whatever. Het komt allemaal doordat dat materiaal gewoon niet goed (bewerkt is). Ik heb een HTC Legend gehad van aluminium, en die heeft in drie jaar nog niet een fractie van de beschadigingen die mijn One S heeft. En ik ben VELE malen voorzichtiger met de One S. Buitengewoon teleurstellend, en HTC die net doet alsof hun neus bloedt die kan mij ook om die reden afschrijven als klant.MikeyMan schreef op donderdag 04 april 2013 @ 16:35:
Dat lijkt toch wel heel erg op krassen ipv de Chips die we eerder zagen...
Kijk, als je nou zegt dat het een fout betreft oke, maar gewoon je klanten als 10-jarige kinderen behandelen gaat er bij mij niet in.

PSN-id: karlbani / Steam-id: karlbani
Heb sinds kort een Pioneer receiver met ingebouwde MHL, maar ik krijg totaal geen reactie.
Dit is wel met de door Pioneer bijgeleverde kabel overigens.
Ik heb "keep Wi-Fi on during sleep" en "best Wi-Fi performance" beide anstaan.
[ Voor 17% gewijzigd door Chaoss op 08-04-2013 21:24 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik haal graag zo veel mogelijk 'smart' uit deze gsm. Zo speel ik muziek af adhv bluetooth via mijn autoradio, via een bluetooth speaker in de badkamer etc. Nu constateer ik met deze HTC one s een ruis als ik mijn gsm verbind met een externe speaker zoals autoradio of bluetooth speaker. Op het toestel ervaar ik nooit ruis tijdens het afspelen van muziek. Wel ontstaat er ruis bij het afspelen op de externe speaker zelf.
Iemand enig idee hoe dit zou komen? Ontzettend vervelend... Mijn vorige smartphones hadden dit probleem niet. Dit is een super gsm de HTC one s. Maar dit probleem is echt balen aangezien ik constant gebruik maak van het afspelen van muziek via bluetooth op externe speakers...
Ik heb mijn One S met een MHL draadje aan mijn tv gehangen, deed het ok. En t was een goedkoop ding van DealExtreme.MikeyMan schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:58:
Iemand hier toevallig een poging gedaan om een MHL apparaat aan te sluiten?
Heb sinds kort een Pioneer receiver met ingebouwde MHL, maar ik krijg totaal geen reactie.
Dit is wel met de door Pioneer bijgeleverde kabel overigens.
Ik heb mijn One S (grijs, S4, meteen bij introductie besteld) van de week unlocked, geroot en een custom recovery en rom geïnstalleerd. Vooral doordat er een port van de Miui V5 ROM beschikbaar was gekomen en ik deze toch wel even wilde uitproberen.
Na een hoop gedoe lijkt het erop dat ik nu alleen maar deze rom kan flashen. Iedere andere rom doet niets.
Pogingen:
- pacman lijkt te installeren, maar doet niets
- Trickdroid knalt eruit met een melding dat hij bestanden niet kan wegschrijven
- ViperOneS doet het "normaal" tot een punt (wel heel snel), maar installeert geen OS op /system lijkt wel. Aroma kan normaal doorlopen worden, maar de uiteindelijke installatie-progressbar houdt snel op en is zeker niet vol voordat hij wil gaan rebooten.
Ondertussen heb ik behoorlijk veel geprobeerd, maar niets lijkt verschil te maken.
Heb geen S-Off, dus ik weet dat ik de boot.img apart moet flashen via fastboot.
Iemand suggesties? Op XDA zijn er meer mensen met dit soort problemen, heb ik al gezien, maar veel verder dan "TWRP 2.3.3.0 gebruiken i.p.v. 2.5 en /system 3x wipen" (wat nog niet heft gewerkt) kom ik daar niet.
Sowieso ClockworkMod inderdaad ( echt nog nooit issues mee gehad, werkt geweldig en is duidelijk ).YvoK schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:06:
Hallo medetweakers,
Ik heb mijn One S (grijs, S4, meteen bij introductie besteld) van de week unlocked, geroot en een custom recovery en rom geïnstalleerd. Vooral doordat er een port van de Miui V5 ROM beschikbaar was gekomen en ik deze toch wel even wilde uitproberen.
Na een hoop gedoe lijkt het erop dat ik nu alleen maar deze rom kan flashen. Iedere andere rom doet niets.
Pogingen:Na lange tijd naar een wit HTC scherm kijken (gek genoeg met "development build" warschuwing) doe ik een hard-reset en flash Miui V5. Die doet het verder gelukkig behoorlijk goed, maar ik vind het niet zo'n fijn idee.
- pacman lijkt te installeren, maar doet niets
- Trickdroid knalt eruit met een melding dat hij bestanden niet kan wegschrijven
- ViperOneS doet het "normaal" tot een punt (wel heel snel), maar installeert geen OS op /system lijkt wel. Aroma kan normaal doorlopen worden, maar de uiteindelijke installatie-progressbar houdt snel op en is zeker niet vol voordat hij wil gaan rebooten.
Ondertussen heb ik behoorlijk veel geprobeerd, maar niets lijkt verschil te maken.
Heb geen S-Off, dus ik weet dat ik de boot.img apart moet flashen via fastboot.
Iemand suggesties? Op XDA zijn er meer mensen met dit soort problemen, heb ik al gezien, maar veel verder dan "TWRP 2.3.3.0 gebruiken i.p.v. 2.5 en /system 3x wipen" (wat nog niet heft gewerkt) kom ik daar niet.
En is je HBOOT wel de juiste versie? Want neem aan dat het allemaal Andro 4+ versies zijn die je wilt installeren? Mijn One X moest bijv. toen ook uiteindelijk van 3.19 naar 3.39 zo uit mijn hoofd. Is iets meer werk als puur de rom flashen maar is vaak maar één keer nodig.
Ga nu ook twijfelen of je wellicht wel voldoende root access hebt, staat er in je bootloader ook gewoon **Unlocked** enzo? Misschien is het maar half gebeurd of niet helemaal goed gegaan..
Zou gewoon al die punten even nalopen en misschien maar gewoon alle stappen eens opnieuw uitvoeren en nalopen
( wellicht wat werk, maar als het goed is eenmalig )
Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf
Dit scheelt al enorm in eventuele bootproblemen!
En uiteraard met een ROM flashen altijd eerst een wipe data/factory wipe doen, dan erase cache partition, en dan nog de Dalvik cache legen. Vervolgens rom flashen en wellicht de Google ( gapps ) en dan als laatste altijd nog even nogmaals de wipe cache partition en wipe Dalvik cache.
Als je deze volgorde hanteert heb je altijd een goed werkende ( en vooral bootende ) ROM
( commando's die ik aanhaal zijn trouwens de benamingen in ClockworkMod )
Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf
Ik speel ook regelmatig via BT af, maar ik heb het nog nooit ervaren, of zo weinig dat het mij niet opvalt.Ari10 schreef op maandag 08 april 2013 @ 21:59:
k heb een HTC one S. Tweedehands gekocht in perfecte staat. (dacht ik...)
Ik haal graag zo veel mogelijk 'smart' uit deze gsm. Zo speel ik muziek af adhv bluetooth via mijn autoradio, via een bluetooth speaker in de badkamer etc. Nu constateer ik met deze HTC one s een ruis als ik mijn gsm verbind met een externe speaker zoals autoradio of bluetooth speaker. Op het toestel ervaar ik nooit ruis tijdens het afspelen van muziek. Wel ontstaat er ruis bij het afspelen op de externe speaker zelf.
Iemand enig idee hoe dit zou komen? Ontzettend vervelend... Mijn vorige smartphones hadden dit probleem niet. Dit is een super gsm de HTC one s. Maar dit probleem is echt balen aangezien ik constant gebruik maak van het afspelen van muziek via bluetooth op externe speakers...
www.casarodriguillo.com
Heeft iemand ervaring hiermee? Of een andere goede oplossing voor het wegwerken van een kras?
Ik denk niet dat wij dat krijgen, hoop het weljaydenjarno schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:18:
iemand al enig idee wanneer wij de Sense 5 gaan krijgen. ben wel erg benieuwd hoe die gaat werken op de one s
www.casarodriguillo.com
Waterski schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:24:
Ik heb sinds dit weekend een kras (niet heel erg diep) in mijn scherm, heb even zitten zoeken naar oplossingen en kwam uit bij Displex (http://www.displex-touch.nl).
Heeft iemand ervaring hiermee? Of een andere goede oplossing voor het wegwerken van een kras?
Lijkt me dus dat je beter wat anders kan proberen?In sommige gevallen worden krasjes gereduceerd, maar dit is niet de primaire functie van Displex Sealer.
Op zich heb ik volgens mij alle stappen wel goed doorlopen, maar ik heb vooral de All-in-one toolkit gebruikt en een flash boot.img-script waar helaas syntax errors in zaten. Vooral na die laatste ging het flink mis.
Eigenlijk is het simpeler en een stuk duidelijker als je handmatig de fastboot commando's geeft, dus dat ga ik vanaf nu doen :-)
Mijn HBoot is gewoon de stock versie. Mijn bootloader zegt nu dit:
**** TAMPERED ****
**** UNLOCKED ****
VLE PVT Ship S-On RL
HBOOT 2.15.0000
RADIO-1.11.50.05.28
OpenDSP-v31.1.0.45.0815
eMMC-boot
Dec 14 2012,17:10:57-1
Voorgenomen plan van aanpak:
- CWM Touch recovery installeren
- WIPE (cache, dalvik, system of hoe ver ik ook kom vanuit recovery)
- Stock kernel (boot.img) flashen
- WIPE cache/dalvik
- SuperSU flashen vanuit recovery
- WIPE cache/dalvik
- rom kernel flashen
- WIPE cache
- flash rom vanuit recovery
- WIPE cache/dalvik
Kijken hoe ver ik dan kom. O ja: voor al deze stappen een Miui backup maken zodat ik mijn huidige spullen niet allemaal kwijt ben. Miui v5 ziet er trouwens echt heel mooi uit en werkt ook behoorlijk goed. Op mijn Desire was ik ook al best een fan.
Er zijn nog geen officiële berichten, echter schijnt het juni of juli te worden. bronjaydenjarno schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:18:
iemand al enig idee wanneer wij de Sense 5 gaan krijgen. ben wel erg benieuwd hoe die gaat werken op de one s
En heb je TWRP 2.3.3.0 al geprobeerd?YvoK schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:06:
Als je niet S-off bent moet je ALTIJD de boot.img flashen.
Ik heb al verschillende roms getest (maar zit toch terug bij stock
1. clear cache, dalvik, factory reset en system
2. flash rom
3. clear cache en dalvik
4. reboot in bootloader en flash boot.img
[ Voor 28% gewijzigd door superiscch op 16-04-2013 09:49 ]
Had TWRP 2.3.0.0 zag ik later. Ondertussen CWM Touch 6.0.3.1 en die werkt! ViperOneS is zojuist succesvol geflashed :-)superiscch schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 09:44:
[...]
En heb je TWRP 2.3.3.0 al geprobeerd?Het is geweten dat alle hogere versies problemen hebben met het flashen van ViperOneS
Als je niet S-off bent moet je ALTIJD de boot.img flashen.
Ik heb al verschillende roms getest (maar zit toch terug bij stock, geen enkele rom kan me genoeg bekoren om over te stappen), allemaal via TWRP 2.3.3.0.
1. clear cache, dalvik, factory reset en system
2. flash rom
3. clear cache en dalvik
4. reboot in bootloader en flash boot.img
Nu nog even jouw stap 3 en 4, maar het schermpje dat ik nu zie aan het eind van Aroma heb ik nog niet eerder gekregen, dus dit geeft goede hoop :-)
HTC kennende moet je dan rekening houden met december 2013, of gewoon een canceling.majoh schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:57:
[...]
Er zijn nog geen officiële berichten, echter schijnt het juni of juli te worden. bron
Ben zeer tevreden HTC gebruiker, maar ik heb een schijthekel aan hun loze of niet ingeloste beloftes betreft updates
www.casarodriguillo.com
Ik merkte het ook de laatste tijd: een sterk verminderde accuduur (en mijn vrouw ook op haar Galaxy S2, beide op T-Mobile).CasGas schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:15:
Iemand die weet hoe ik Cell Broadcast kan uitzetten op mijn One S?
N.a.v. dit topic: Accu snel leeg (div. toestellen) heb ik het idee dat dit ook bij mij van toepassing is, dus ik wil het uitzetten. (Tijdje geleden aangezet maar werkte niet, omdat T-Mobile het toen nog niet ondersteunde. Om mijn probleem CasGas in "[HTC One S] Ervaringen & Discussie" verder te onderzoeken wil ik dit ook proberen.
Maar als ik naar Instellingen > Bellen > Cell Broadcast kijk kan ik het niet uitzetten, de optie staat wel aangevinkt maar als het ware "grayed out". Ook de kanalen zelf uitschakelen helpt niet om de hele optie uit te zetten. Wie weet raad hoe ik dit wel uit kan zetten?
Ik kon ze wel gewoon uitschakelen langs de route die je beschrijft: Instellingen > Bellen > Cell Broadcast. Je krijgt dan een lijst met kanalen; bij mij staan daar NL-Info (519) en NL-Alert (4371). Klik op een kanaal en dan kan ik het vinkje uitzetten.
Als het bij jou niet lukt heb je misschien een operator locked telefoon en zou je moeten checken voor T-Mobile updates. Je zou dan via Instellingen > Info > Software Updates kunnen checken of je een update krijgt die het probleem oplost. Dat wordt in de berichten van T-Mobile in de link die je noemt door een T-Mobile medewerker als oplossing aangedragen.
Ik heb het pas juist uitgevinkt voor beide kanalen, dus ik kan nog niet zeggen of uitzetten van Cell Broadcast het probleem oplost.
Succes!
Verwijderd
HELP!!!!!!
[ Voor 6% gewijzigd door kwaazaar op 26-04-2013 16:18 ]
Heb hem geïnstalleerd, kan tot op heden geen veranderingen vinden ?kwaazaar schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:08:
Iemand enig idee wat de update doet? (3.16.401.9)

Ook nog geen verschillen ontdekt..
PSN-id: karlbani / Steam-id: karlbani
Wil m'n telefoon aan m'n motor-intercom hangen, maar hij weigert op te nemen
Bij mij crasht de app bij navigatie.
Ik heb wel een work around gevonden (compas uitschakelen).
Echter ik begin langzaam aan mijn toestel te twijfelen.
Chris
Wordt zometeen opgehaald, ben benieuwd.
Jemig, ik merk wel dat een smartphone een vrijwel onmisbaar ding is geworden bij mij...... geen whattsapp, geen loopapp. geen agenda...
Moet opnieuw leren leven..
www.casarodriguillo.com
Ben benieuwd, na een jaar gaan ze het vast op gebruiksschade gooien. Of je hebt hem laten vallen, ergens tegenaan laten stoten, kortweg, je kunt er niet mee omgaan. Dat is in ieder geval wat mij destijds verteld isPinin schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 18:33:
Na een jaar heb ik wat last van chipping aan de twee boven hoeken.
Wordt zometeen opgehaald, ben benieuwd.
Jemig, ik merk wel dat een smartphone een vrijwel onmisbaar ding is geworden bij mij...... geen whattsapp, geen loopapp. geen agenda...
Moet opnieuw leren leven..
Stond een paar posts terug ook al hoorFredi schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 01:43:
Update 3.16.401.9!!!!!
Zijn er "veel" mensen die hun One S met een andere rom hebben geflashed? Ik heb zelf en paar weken terug pas voor het eerst mijn jaar oude One S geroot en geflasht. Heb even ViperOneS van Team Venom gedraaid, beviel me prima, maar ik ben toch gezwicht voor de unofficial Miui V5. "Oude" Miui voordelen (Miui had als eerste echt leuke en handige features die je nu ook wel terug ziet komen bij andere roms) in een erg mooie vormgeving.
Belangrijk bij custom roms vind ik de camera. Op mijn oude Desire was in niet-sense-based roms de standaard Android camera opgenomen en omdat HTC de drivers niet had vrijgegeven was daardoor de fotokwaliteit altijd wat minder. Omdat ik de Sense4 camera van mijn One S zo geweldig vind, wilde ik geen custom rom als die camera dan weg zou zijn. Nu heb ik dus die unoffcial Miui V5 en die is Sense-based, met stock-camera dus. Moet zeggen, de rom draait als een zonnetje, AnTuTu geeft prima scores en de look en feel bevallen me echt goed. Omdat Sense zoveel cleaner is geworden, mis ik ook nauwelijks iets aan geen Sense hebben en Miui V5 ziet er ook erg modern uit.
Het enige minpunt voor mij is dat het toetsenbord dat ik nu gebruik (ik geloof een Experia S keyboard) anders is, ik zou het liefst een Sense 4 of 5 keyboard flashen en gebruiken. Het werkt wel goed, daar heb ik eigenlijk weinig klachten over.
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC One S levertijden- en prijzentopic. Accessoires mogen besproken worden in Accessoires voor de HTC One S.