Squidie schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 13:15:
[...]
Had bovenstaand probleem alleen betrekking op je internetverbinding?
Ik zit namelijk met een soortgelijk probleem. In december heb ik mijn Telfort abonnement verlengd i.c.m. een HTC One S, hiervoor een jaar lang de Desire S gehad. Vanaf dag 1 een stuk trager internet, wat toch vreemd is. In de winkel na laten kijken, instellingen voor me veranderd etc. maar het internet bleef traag. Na een week kwam ik erachter dat ik niet altijd bereikbaar ben voor anderen. Als mensen mij proberen te bellen krijgen ze te horen dat de telefoon uitstaat, het is alleen voor mijzelf niet herleiden wanneer dat voorkomt, ene moment ben ik bereikbaar en een kwartier later weer niet. Overigens geldt dit alleen voor het ontvangst, als ik andere bel/sms dan heb altijd direct contact. Met dit probleem ben ik diverse keren in de Telfort winkel geweest, sim laten vervangen, instellingen laten controleren, zonder succes.
Vervolgens mij heb ik door een partner van Telfort (smartcare teleplan) mijn telefoon op laten halen, na laten kijken, anderhalve week is die weg geweest, 2 dagen geleden krijg ik hem terug met alleen een sticker op de envelop met de mini korte notitie 'verbinding blijft staan'. Maar zoals je waarschijnlijk al ziet aankomen, het probleem met mijn ontvangst bestaat ook nog steeds! Vrij kansloze actie dus
Vandaag of morgen maar weer naar de Telfort winkel terug. Al met al erg vervelend en zonde, want de One S is voor de rest een prima toestel!
Ik zal even het vervolg toevoegen, wellicht dat iemand er iets aan heeft die met hetzelfde probleem zit, aangezien er iets interessants heeft voorgedaan.
In de Telfort winkel werd mij verteld dat ze niets voor me konden doen, aangezien zij alleen over het netwerk / abonnement gaan, maar niet over de telefoon, hiervoor moest ik bij Smartcare Teleplan zijn. Ik heb dit bedrijf gebeld en gemeld dat het probleem na de (1e) 'reparatie' nog niet verholpen was. Nieuwe afspraak gemaakt, na ruim een week vanmorgen de telefoon weer ontvangen en deze keer stond er op het stickertje waar de telefoon in zat: 'Software fout'. Er vanuit gaande dat ze een probleem hebben ontdekt en het dus ook hebben kunnen oplossen ging ik vol goede moed aan de slag en nu komt het.
Ik doe de sim erin, start de telefoon, kies een provider en kom op het homescreen, en de telefoon staat ingesteld op Engels (uk / vs weet ik even niet). De vorige twee keer dat ik hem voor het eerst startte en idem dito bij mijn Desire S, kreeg ik een soort snelstart menu, waarin ik de provider, taal, voorkeuren, account etc kon selecteren. Heel erg praktisch omdat je dan een hele rits instellingen in één keer mee pakt. Dit menu startte deze keer dus niet vanzelf en na een tijdje zoeken kwam ik het ook nergens tegen. Vervolgens heb ik de telefoon terug gezet naar de fabrieksinstellingen, en nu kwam het menu wel te voorschijn; blij en tevreden stel ik alles in, ga aan de slag met wat apps etc, alleen tot mijn spijt kom ik er snel genoeg achter dat ik wederom wel uitgaande telefoontjes kan doen maar dat niemand mij kan bereiken.
Nu vermoed ik dat ze het probleem hebben proberen te omzeilen met wat software dan wel bepaalde instellingen, en misschien was dit ook wel de oplossing, maar daar heb ik natuurlijk niets aan als ik op den duur de telefoon weer terug zet naar de fabrieksinstellingen, wat soms gewoon even nodig is in het geval van een trage telefoon / doorverkoop of wat dan ook. Conclusie, nog steeds onbereikbaar en vrijdag wordt die voor de derde keer opgehaald.
Nu attendeerde de Telfort klantenservice mij erop dat ze dit probleem wel herkennen bij bepaalde Samsung telefoons, maar dan lag het aan de simkaart, en dan specifiek aan de grootte van de chip/ het gouden vierkantje; wellicht dat dit ook bij mijn One S het geval is maar daar hadden ze dan na twee keer onderzoek doen toch wel achter horen te komen.