Life is what you make of it. Always has been, always will be.
Met MIUI op de sgs viel het dan wel weer mee. Op m'n one nog niet geprobeerd.
Als ik hem wil updaten gaat hij naar de recovery, en als ik dan voor reboot kies heeft hij hem niet geïnstalleerd. weet iemand hoe ik dit omzeil? (gewoon standaard ROM wel custom recovery)Albert020 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 22:06:
[...]
Heb hem geïnstalleerd, kan tot op heden geen veranderingen vinden ?
[afbeelding]
Verwijderd
MIUI heeft die optie standaard ingebouwd, maar verder weet ik niet wat je zou kunnen gebruiken.MikeyMan schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 20:11:
Iemand toevallig een poging gedaan om automatisch gesprekken op te laten nemen?
Wil m'n telefoon aan m'n motor-intercom hangen, maar hij weigert op te nemen
Volgens mij stock recovery.Bartske schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 15:02:
[...]
Als ik hem wil updaten gaat hij naar de recovery, en als ik dan voor reboot kies heeft hij hem niet geïnstalleerd. weet iemand hoe ik dit omzeil? (gewoon standaard ROM wel custom recovery)
Ik heb ook nog geen functionele veranderingen ontdekt maar het lijkt er wel op dat Google maps het nu beter doet, geen vastlopers / forced closes meer gehad. Nog niet heel uitvoerig getest maar het geeft wel enige hoopAlbert020 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 22:06:
[...]
Heb hem geïnstalleerd, kan tot op heden geen veranderingen vinden ?
[afbeelding]
Iets beter getest, nog steeds problemen met Google Maps
[ Voor 6% gewijzigd door Carpento op 06-05-2013 13:23 ]
Een van de overwegingen voor mijn keuze was de standbytijd, die zag er in reviews ook hier op Tweakers goed uit. Ik vraag mij nu af of een update naar 4.1 JB verstandig is. Ik heb dit topic doorgenomen en lees de afgelopen maanden veel opmerkingen over toegenomen batterijgebruik. Ook wel oorzaken als Buienradar en Google Now (Die ik beide niet ga gebruiken) maar ik vraag mij toch af of er nu enkele maanden na release een algemene indruk is over verschil in batterijgebruik tussen 4.0 en 4.1.
Na de laatste update heb ik hetzelfde batterijverbruik als bij 4.0
[ Voor 11% gewijzigd door Bartske op 07-05-2013 14:30 ]
Nou ik zou zeker updaten, het lijkt altijd wel of een nieuwe dikke update meer batterijgebruik heeft, om na een aantal dagen weer te stabiliseren. Zeker google now leek de eerste dagen te slurpen, nu niet meer.dirks schreef op maandag 06 mei 2013 @ 23:05:
Ik ben vandaag mijn bestelde One S gekregen, een grijze Z520e. Het is mijn eerste Smartphone dus ik ben lekker zoet met verkennen.
Een van de overwegingen voor mijn keuze was de standbytijd, die zag er in reviews ook hier op Tweakers goed uit. Ik vraag mij nu af of een update naar 4.1 JB verstandig is. Ik heb dit topic doorgenomen en lees de afgelopen maanden veel opmerkingen over toegenomen batterijgebruik. Ook wel oorzaken als Buienradar en Google Now (Die ik beide niet ga gebruiken) maar ik vraag mij toch af of er nu enkele maanden na release een algemene indruk is over verschil in batterijgebruik tussen 4.0 en 4.1.
www.casarodriguillo.com
Wat zijn jullie ervaringen?
radio is geupdate naar 1.15...Carpento schreef op maandag 06 mei 2013 @ 08:08:
[...]
Ik heb ook nog geen functionele veranderingen ontdekt maar het lijkt er wel op dat Google maps het nu beter doet, geen vastlopers / forced closes meer gehad. Nog niet heel uitvoerig getest maar het geeft wel enige hoop
(
GiTS
Verwijderd
Bestaat er een mogelijkheid op de One S, om het contrat en de kleur van het scherm aan te passen, mijne is wat roder dan die van mijn vrouw, en ik zou graag wat met contrast/kleuren willen proberen. Ik kan de mogelijkheid nergens vinden. Of is er misschien app daarvoor ???
alvast bedankt voor jullie reacties
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb er nooit een hoesje om gehad en ik ben al toe aan mijn tweede behuizing, mijn derde One S trouwens(kan de tel al niet meer bijhoudenbuddow schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 10:51:
Gebeurt het ook wel eens dat het 'chipping' probleem nog later optreedt? Ik heb in het begin een siliconenhoesje gebruikt, nu 1,5 maand zonder en mijn zwarte One S begint langzaam beige/wit te worden. Kan natuurlijk ook goed aan het hoesje liggen. Telefoon is wel eens gevallen, maar toen niet beschadigd geraakt. Het lijkt bij normaal gebruik op te treden. Gaat HTC hier soepel mee om? Telefoon komt van Phonehouse. Vind het erg jammer, maar wil m'n telefoon ook liever geen weken kwijt zijn...
Wat zijn jullie ervaringen?

Mijn One S is bijna een jaar oud en heeft mss 3 maanden in een hoesje gezeten. Ik heb was chips bij de lader aansluiting en een krasje van een ring maar verder eigenlijk niets. Ik ken nog een paar mensen met een One S en die hebben er ook geen last van.
Wellicht dat HTC hem wel aanneemt voor reparatie.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
.
Ter info, Buienalarm trekt sinds de laatste update de accu niet meer leeg.Gismo1979
Google Now kun je uitzetten en volgens mij is het niet buienradar maar buienalarm wat voor veel batterij verbruik zorgt.
Na de laatste update heb ik hetzelfde batterijverbruik als bij 4.0
Mijn telefoon heeft dit probleem ook. Zoekend op internet is dit een algemeen Android probleem gebleken, waarbij niemand een werkende oplossing schijnt te hebben. Omdat ik meer waarde hecht aan bereikbaarheid dan batterijduur ben ik op een gegeven moment over gegaan op wi-fi standaard uit. Het betekend helaas wel een aanzienlijke verhoging in batterij verbruik.FireFoz schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 19:48:
Mijn ouders hebben allebei een htc one s en ik heb gemerkt dat wanneer de telefoon op WiFi zit en ik ze wen berichtje stuur, deze niet direct aankomen. Zodra je dan de telefoon semi-aan doet met de knop bovenop komt het bericht direct binnen.
Hij is vandaag bezorgt, keurig in doosje met schoonmaakdoekje. Volledig nieuwe behuizing, usb-connector (had ik geen last van??) en nieuwe klepjes. Keurig opgelost.J0YR1D3R schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 08:32:
[...]
Ben benieuwd, na een jaar gaan ze het vast op gebruiksschade gooien. Of je hebt hem laten vallen, ergens tegenaan laten stoten, kortweg, je kunt er niet mee omgaan. Dat is in ieder geval wat mij destijds verteld is
Ik heb wel van te voren iemand van Dynafix gesproken en duidelijk gemaakt dat er absoluut geen problemen met software is, en dat het enkel om de plekjes bovenin ging. En of ze het snel en zorgvuldig wilde behandelen, ik heb er ook nog een keer achteraan gebeld omdat het mij te lang duurde (er waren ook wel veel feestdagen tussendoor) Maar goed met vriendelijkheid en een beetje pushen is het dus prima opgelost.
De eerste 7 dagen is er niets gebeurd en was mijn toestel nog niet eens ingeboekt (dus geen RMA) en na het laatste telefoontje is het binnen 3 uur opgelost en direct verstuurd.
Wel vaag btw, ik zou gebeld worden voor een bezorgafspraak -nooit gehad- maar vandaag stond postNL op de stoep met een pakket van dynafix.
www.casarodriguillo.com
Wanneer ik mijn toestel in standby heb en ik krijg van iemand een whatsapp bericht dan komt hij pas binnen wanneer ik mijn toestel weer "ontwaak". De gene die het bericht stuurt krijg ook niet gelijk de "vinkjes" achter het bericht.
Ik zag in de google resultaten wel dat er meer mensen last van hebben, maar echt een oplossing kan ik dan weer niet vinden.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben, en misschien een oplossing hebben??
Voor zover ik weet is er nog geen oplossing voor. Deze heb ik hier in ieder geval niet voorbij zien komen.
En ja, er zijn meerdere die er last van hebben (incl. ikzelf).
www.casarodriguillo.com
Heb op een engelse site al eens berichten voorbij zien komen van idd andere toestellen. Bv een nexus 4 en xperia arc.Mit-46 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:18:
Dit schijnt een Android probleem te zijn en niet van de One S.
Voor zover ik weet is er nog geen oplossing voor. Deze heb ik hier in ieder geval niet voorbij zien komen.
En ja, er zijn meerdere die er last van hebben (incl. ikzelf).
Lees daar dat het een probleem kan zijn met de router, maar dan zou mijn vriendin er ook last van moeten hebben met haar xperia ray.
idd, en dat is het irritante er van. Als ik thuis ben wil ik gewoon ook de berichten ontvangen met m'n toestel standby. Ik wil niet elk kwartier m'n toestel moeten ontwaken.Pinin schreef op maandag 13 mei 2013 @ 14:09:
ja, en onder 3G is het probleem er niet, enkel wifi
Komt wel binnen, maar niet direct. Idd irritantSanderM78 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 14:26:
[...]
idd, en dat is het irritante er van. Als ik thuis ben wil ik gewoon ook de berichten ontvangen met m'n toestel standby. Ik wil niet elk kwartier m'n toestel moeten ontwaken.
www.casarodriguillo.com
Interessant verhaal. Heb je een foto van de "schade"?Pinin schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 15:22:
[...]
Hij is vandaag bezorgt, keurig in doosje met schoonmaakdoekje. Volledig nieuwe behuizing, usb-connector (had ik geen last van??) en nieuwe klepjes. Keurig opgelost.
Ik heb wel van te voren iemand van Dynafix gesproken en duidelijk gemaakt dat er absoluut geen problemen met software is, en dat het enkel om de plekjes bovenin ging. En of ze het snel en zorgvuldig wilde behandelen, ik heb er ook nog een keer achteraan gebeld omdat het mij te lang duurde (er waren ook wel veel feestdagen tussendoor) Maar goed met vriendelijkheid en een beetje pushen is het dus prima opgelost. .
Nee, gewoon links en rechtsboven bij die scherpe vouw, en dan schade dat eruit ziet zoals bij de usb connector.J0YR1D3R schreef op maandag 13 mei 2013 @ 14:41:
[...]
Interessant verhaal. Heb je een foto van de "schade"?
iig is mijn oneS weer als nieuw, ik ben er ook altijd wel zuinig mee, dus nooit samen met sleutels in de zak. Ik denk dat ze best konden zien dat ik er netjes mee omgegaan ben.
Maar ik denk als je gewoon je telefoon opstuurd dat hij ongerepareerd terug komt. Ik heb dus nogal vaak met Dynafix gesproken en elke keer de namen van de persoon genoteerd en als je mensen om hun naam vraagt, nemen ze je vraag altijd veel serieuzer.
www.casarodriguillo.com
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Kleine verbeteringen her en der. Scherm naar scherm swipen etc. Sommigen zeggen verbeteringen geluid/wifi.

[ Voor 48% gewijzigd door Xfade op 13-05-2013 23:34 ]
Heef iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Dit zelfde probleem heb ik ook met swiftkey gehad, op een custom sense rom. Ik kon er ook geen oplossing voor vinden dus ik heb het standaard htc toetsenbord verwijderd.Squidie schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:45:
Na vier maanden en vier keer laten opsturen naar Smarcare Teleplan (Telfort) ben ik eindelijk weer een gelukkige bezitter van de One S! Toestelletje werkt zover ik weet zoals het hoort, alleen ik heb een probleempje met twee apps / widget. Het gaat om Swiftkey en Business Calendar (beide origineel / betaalde versie uit Google play). Ik heb al een aantal keer gehad dat het toestel weer terugschakelt naar de standaard android / sense toetsenbord en meestal is dan ook mijn widget (4x4) van Business Calendar van één van mijn schermen verdwenen. Ik moet nog even goed onderzoeken wanneer het gebeurd, gisteren gebeurde het in ieder geval nadat ik mijn toestel een tijdje uit heb gezet.
Heef iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Haha oke, op zich geen slecht plan, maar dat kan denk ik alleen als je hem geroot hebt?Deagle schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:50:
[...]
Dit zelfde probleem heb ik ook met swiftkey gehad, op een custom sense rom. Ik kon er ook geen oplossing voor vinden dus ik heb het standaard htc toetsenbord verwijderd.
Wanneer koop ik een Z520e of een Z560e?
Ik kan bij geen enkele webshop iets vinden welk model ze verkopen.
Maar volgens mij wordt de Z560e al niet zo snel meer geleverd.
Je moet wel erg pech dan wil je deze alsnog krijgen. Die heeft dan ergens heel lang stof liggen happen voordat die verkocht werd.
Waarschijnlijk ga ik dit toestel ook aanschaffen maar wil niet met een S3 versie opgescheept zitten ;-)
Hmm, dat probleem heb ik zo nu en dan.. Is geen touw aan vast te knopen... Heb al de playstore auto update uitgezet, maar het lijkt nog niet te helpen..kwaazaar schreef op maandag 20 mei 2013 @ 10:27:
Mijn telefoon gaat telkens uit bij een batterij niveau van 7%. Moet de batterij opnieuw gekalibreerd worden? Zo ja, hoe doe je dat?
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Heb ik ook,ik kan de navigatie ook niet meer gebruiken van Maps...sleijpie schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 16:26:
Zijn er nog meer mensen die sinds de update naar 4.1.1 (26-12-2012) problemen hebben met google maps.
Bij mij crasht de app bij navigatie.
Ik heb wel een work around gevonden (compas uitschakelen).
Echter ik begin langzaam aan mijn toestel te twijfelen.
Ik gebruik als alternatief nu route 66.
Deze crasht bij mij niet..
Tevens hoop ik dat ze de slijtage maken die het teostel heeft enkel en alleen door het vasthouden van de telefoon. De zwarte coating is volledig weg op de plaatsen waar het toestel contact maakt met mijn hand....
We wachten af....
12x 300Wp, Enphase iq7 micro omvormers, Azimut 160°, hellingshoek 15°, IJmuiden
Mede hierom (en het achterwege blijven van een fix van HTC) heb ik wel trek in een custom ROM met stock Android, maar daar mankeert tot nu toe nog steeds altijd wel iets aan, als ik het goed begrepen heb. Ik wacht dus nog even op de volgende (en laatste?) HTC-update waar de One S ook de nieuwe Sense-spullen van de HTC One krijgt, al lijkt het me sterk dat die afgeslankt zou zijn...
Ik lees er niet zo heel veel meer over tegenwoordig en zit nog steeds te twijfelen of ik deze telefoon zal kopen.
Heb geen problemen met Google Navigatie de keren dat ik het gebruik. Ik gebruik het vooral in de stad als ik ergens naar op zoek ben, in de auto heb ik ingebouwde navigatie die voldoet. Heb ook nooit vastlopers gehad of meldingen over te weinig geheugen, kan het me ook niet voorstellen gezien de specs van het toestel. Draai een standaard ROM, wel geroot en wat apps bevroren/gedeinstalleerd maar had daarvoor ook nooit problemen.kwaazaar schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 08:51:
Het probleem met Google Navigatie heeft volgens mij te maken met de hoeveelheid beschikbaar geheugen. Al die Sense-toevoegingen (ik vind ze steeds minder waardevol) komen bovenop de stock android spullen en dat wordt blijkbaar te veel. De workaround (top-view/2D) inschakelen lijkt dat te bevestigen. Wel vreemd dat andere pakketten (Waze, Sygic, CoPilot) er geen last van hebben. Daarbij kan FlitsMeister ook nog in de achtergrond blijven draaien.
Bij bestaande toestellen is het er nog steeds, of het bij nieuwe toestellen nog bestaat weet ik niet. Bij mij schiet in gebieden met minder bereik heel soms Google Now (dat krijg je als je de home toets ingedrukt houdt) voorbij, maar niet zovaak als voorheen.WilcoD1978 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 09:25:
Hoe zit het tegenwoordig met het bekende HBP isseu?
Ik lees er niet zo heel veel meer over tegenwoordig en zit nog steeds te twijfelen of ik deze telefoon zal kopen.
Maar dat kan het verschil al zijn, die paar apps/services die niet meer uitgevoerd worden. Tot de laatste update werkte het ook gewoon nog. Overigens krijg ik geen foutmeldingen, maar crash Google Navigatie gewoon.J0YR1D3R schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 09:36:
[...]
Draai een standaard ROM, wel geroot en wat apps bevroren/gedeinstalleerd maar had daarvoor ook nooit problemen.
[...]
Kan het me niet voorstellen, andere toestellen met minder geheugen draaien Google Navigatie prima. Mijn vriendin heeft een Galaxy S (1) en die doet het prima. Ken ook iemand met een One S die geen problemen heeft. Heb je al eens een factory reset gedaan na alle updates die je hebt gekregen? Kan ook veel gekke problemen verhelpen.kwaazaar schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:04:
[...]
Maar dat kan het verschil al zijn, die paar apps/services die niet meer uitgevoerd worden. Tot de laatste update werkte het ook gewoon nog. Overigens krijg ik geen foutmeldingen, maar crash Google Navigatie gewoon.
Ik ben een van de velen die dit probleem hebben met de One S. Ik begrijp het verder ook niet. De workaround is wat HTC zelf aanbeveelt, dus blijkbaar erkennen ze het probleem.J0YR1D3R schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:31:
[...]
Kan het me niet voorstellen, andere toestellen met minder geheugen draaien Google Navigatie prima.
Je zegt "niet zovaak als voorheen" waar hebben we het dan over, 10x per dag of 2x per dag?J0YR1D3R schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 09:36:
[...]
Bij bestaande toestellen is het er nog steeds, of het bij nieuwe toestellen nog bestaat weet ik niet. Bij mij schiet in gebieden met minder bereik heel soms Google Now (dat krijg je als je de home toets ingedrukt houdt) voorbij, maar niet zovaak als voorheen.
Hier op mijn werk zit ik in een stalen kooi zeg maar en het internet op de telefoon komt nooit hoger dan G, tergend langzaam dus echter het bereik is wel goed (volle bereikmeter).
Gaat mij dit het bekende probleem opleveren?
Snap ik, maar heb je bijvoorbeeld al eens een factory reset gedaan? Als je bijvoorbeeld van Android 4.0 naar 4.1 gaat is dat altijd wel slim. Heb je een taskkiller of antivirus draaien? Zijn zoveel factoren die het kunnen veroorzaken, hardwarematig kan de One S het gewoon dus of het toestel het probleem is...kwaazaar schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:36:
[...]
Ik ben een van de velen die dit probleem hebben met de One S. Ik begrijp het verder ook niet. De workaround is wat HTC zelf aanbeveelt, dus blijkbaar erkennen ze het probleem.
Ik had voorheen op mijn werk ook regelmatig problemen, maar dat is sinds ik over ben naar een HTC ROM en andere behuizing niet meer het geval. Ik heb het probleem vooral in bijv. winkels of andere gebouwen met een flink staalconstructie. Als het toestel dan switched naar G dan begint het vaak al. Dus ja, in jouw geval zul je er waarschijnlijk wel last van krijgen... Niemand die je kent met het toestel om te testen?WilcoD1978 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:53:
[...]
Je zegt "niet zovaak als voorheen" waar hebben we het dan over, 10x per dag of 2x per dag?
Hier op mijn werk zit ik in een stalen kooi zeg maar en het internet op de telefoon komt nooit hoger dan G, tergend langzaam dus echter het bereik is wel goed (volle bereikmeter).
Gaat mij dit het bekende probleem opleveren?
Helaas heb ik de mogelijkheid niet om te testen ik ken niemand met een One S.J0YR1D3R schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:45:
[...]
Ik had voorheen op mijn werk ook regelmatig problemen, maar dat is sinds ik over ben naar een HTC ROM en andere behuizing niet meer het geval. Ik heb het probleem vooral in bijv. winkels of andere gebouwen met een flink staalconstructie. Als het toestel dan switched naar G dan begint het vaak al. Dus ja, in jouw geval zul je er waarschijnlijk wel last van krijgen... Niemand die je kent met het toestel om te testen?
Op wifi komt het probleem niet voor?
Nee, op WiFi werkt alles prima, het gaat er puur omdat het switchen dus G/3G niet goed gaat voor zover ik het kan zien.WilcoD1978 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:20:
[...]
Helaas heb ik de mogelijkheid niet om te testen ik ken niemand met een One S.
Op wifi komt het probleem niet voor?
Dat is mooi, hier op het werk is 9 van de 10 keer wel een wifi verbinding.J0YR1D3R schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:30:
[...]
Nee, op WiFi werkt alles prima, het gaat er puur omdat het switchen dus G/3G niet goed gaat voor zover ik het kan zien.
Ik denk dat ik de gok maar gewoon ga wagen er zijn eventueel ook nog enkel workaround's heb ik gezien op XDA door bijvoorbeeld de homebutton uit te schakelen of een andere rom.
Thnx!!
Voor Swiftkey heb ik het antwoord al gevonden, en blijkbaar valt er weinig te doen aan het probleem. Gelukkig staat mijn telefoon niet zo heel vaak uit en reboot ik hem nauwelijks, maar ik vind het toch een beetje knullig dat dit voorkomt in een relatief nieuw en mid end toestel. Voor business Calendar heb ik nog niet gezocht maar wellicht dat hierbij hetzelfde probleem zich voordoet.Deagle schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:50:
[...]
Dit zelfde probleem heb ik ook met swiftkey gehad, op een custom sense rom. Ik kon er ook geen oplossing voor vinden dus ik heb het standaard htc toetsenbord verwijderd.
http://support.swiftkey.n...-every-restart-or-reboot-
The issue is that Google Play installs paid apps in a particular location on your phone and that in some versions of Android (particularly 4.1 on Samsung devices) this location is not available at the point in the boot process where keyboards are being switched on. So your phone does not know that you have SwiftKey, and it defaults back to the phone's keyboard.
We are unable to control where Google Play installs the app, and also unable to do anything about the way in which your phone boots up, so we are essentially powerless.
Ter (ietwat overdeven) illustratie: https://www.dropbox.com/s/d0woxwgwo1na9fb/Untitled-1.png
Meer mensen met dit euvel?
Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.
Heb "opnieuw installeren" ook al geprobeerd meet dit helpt niks...

[ Voor 16% gewijzigd door Albert020 op 23-05-2013 10:43 ]
Ik heb een factory reset moeten doen om het werkend te krijgen, geen enkele locatie service werkte meer. Maps werkt wel, maar dan moet je GPS aanzetten.
Dit klopt idd, nou daar ben ik dan mooi klaar mee, moet ik alles opnieuw installeren !!!J0YR1D3R schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:05:
Toevallig sinds een kleine week? Dan heb je waarschijnlijk ook dit probleem.
Ik heb een factory reset moeten doen om het werkend te krijgen, geen enkele locatie service werkte meer. Maps werkt wel, maar dan moet je GPS aanzetten.
***edit***
Snap overigens daadwerkelijk niet dat Google zo'n blunder kan maken met een F*** Update.....
[ Voor 8% gewijzigd door Albert020 op 23-05-2013 12:29 ]
Ik heb sinds een paar weken een probleem met mn oortjes. Als ik de oortjes in de jack stop, geen probleem. Muziek spelen, geen probleem. Randomly worden de ( hele simpele ) oortjes herkend als een bluetooth-apparaat met microfoon. En mn telefoon doet alsof hij plotseling continu input krijgt. Dit betekend - randomly mensen bellen, switchen van alle muzieknummers, browsers afsluiten, google now opstarten, en nogmaals heel veel bellen naar mn laatste oproep. Dit is erg irritant, vooral als je op de fiets naar iets zit te luisteren. Het is vandaag zelfs gebeurd toen de telefoon met oortjes in de jack in mn sporttas zat en ik die verplaatste.
Het zijn niet de oortjes - ik heb het getest met 3 verschillende, inclusief een grote koptelefoon. Ik heb apps zoals headset blocker ook geprobeerd. Geen effect; het gaat net zo hard door.
Wat raden jullie mij aan? Is dit een hardware probleem waar ik met wat knutselen misschien de headset-verbinding fysiek kan blokkeren of moet ik hem opsturen?
Het is lang niet bij alle toestellen het geval, dat vind ik het vreemde. Ken iemand met een One S die nergens last van heeft, terwijl ik dat wel had.. Gelukkig is mijn toestel geroot en zet TitaniumBackup in een paar minuten alles terug, maar toch.Albert020 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:23:
[...]
Dit klopt idd, nou daar ben ik dan mooi klaar mee, moet ik alles opnieuw installeren !!!
***edit***
Snap overigens daadwerkelijk niet dat Google zo'n blunder kan maken met een F*** Update.....
Hé dit had ik laatst ook. Ik dacht dat dit veroorzaakt werd door de Samsung oortjes die ik gebruikte en die door de vorm van de plug niet helemaal tot het einde in de jack kon geschoven worden (leek het).Silmfeanor schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 23:31:
Randomly worden de ( hele simpele ) oortjes herkend als een bluetooth-apparaat met microfoon. En mn telefoon doet alsof hij plotseling continu input krijgt. Dit betekend - randomly mensen bellen, switchen van alle muzieknummers, browsers afsluiten, google now opstarten, en nogmaals heel veel bellen naar mn laatste oproep. Dit is erg irritant, vooral als je op de fiets naar iets zit te luisteren. Het is vandaag zelfs gebeurd toen de telefoon met oortjes in de jack in mn sporttas zat en ik die verplaatste.
Ik heb in ieder geval al gemerkt dat door de afgeschuinde kant van de telefoon niet alle oortjes goed passen...
Maar als je met 3 verschillende soorten geprobeerd hebt lijkt me dat idd straf ...
Leef lekker in het nu, er is niks anders
De grijze koop je voor 323 euroFireFoz schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:22:
Bij bol.com is de One S zwart nu in de aanbieding voor 299, maar de grijze is bijna 100 euro duurder. Ook bij andere winkels is de zwarte veel duurder, blijkbaar wilt iedereen liever de grijze vanwege de chipping problemen om de zwarte?

Ja, bij andere aanbieders. Maar bij bol.com en coolblue is er een aanzienlijk verschil tussen de zwarte en grijze uitvoering.
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Je bewering klopt in ieder geval niet.
Ik heb ondertussen een work-around gevonden - ik heb oortjes met een microfoon + knop gehaald. Nu herkend de telefoon de oortjes ook zoals ze echt zijn, zonder random input van de knop.Silmfeanor schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 23:31:
Hallo mensen,
Ik heb sinds een paar weken een probleem met mn oortjes. Als ik de oortjes in de jack stop, geen probleem. Muziek spelen, geen probleem. Randomly worden de ( hele simpele ) oortjes herkend als een bluetooth-apparaat met microfoon. En mn telefoon doet alsof hij plotseling continu input krijgt. Dit betekend - randomly mensen bellen, switchen van alle muzieknummers, browsers afsluiten, google now opstarten, en nogmaals heel veel bellen naar mn laatste oproep.
Niet echt elegant, maar beter dan geen muziek meer kunnen luisteren
Alleen één probleem die grijze is echt lelijk. Ik weet het, eigen smaak maar tochFireFoz schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:22:
Bij bol.com is de One S zwart nu in de aanbieding voor 299, maar de grijze is bijna 100 euro duurder. Ook bij andere winkels is de zwarte veel duurder, blijkbaar wilt iedereen liever de grijze vanwege de chipping problemen om de zwarte?

PSN-id: karlbani / Steam-id: karlbani
Ik zit nog in dubio de zwarte of de grijze.Bad_Boy schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 15:20:
[...]
Alleen één probleem die grijze is echt lelijk. Ik weet het, eigen smaak maar tochEn vooralsnog valt het chipping probleem van de zwarte versie bij mij heel erg mee, de enigste plek waar het een klein stukje gebeurt bij mij is bij de micro usb aansluiting.
Al jaren heb ik een zwarte en wil wel eens een ander kleurtje
Edit: Toch maar weer een zwarte genomen, hopelijk morgen binnen
[ Voor 6% gewijzigd door WilcoD1978 op 29-05-2013 09:35 ]
Nu zie ik dat wifi altijd aanstaat ook al gebruik ik dit niet en zit op 3g netwerk, klopt dit wel? Wifi staat natuurlijk wel op "aan" omdat hij thuis automatisch overschakelt.
Wie heeft er een tip/antwoord waar ik moet kijken, ik zie volgens mij verder niet veel troep

[ Voor 26% gewijzigd door Pinin op 29-05-2013 16:31 ]
www.casarodriguillo.com
Dat altijd "aan" klopt inderdaad. Op zich is WiFi praktisch constant aan het scannen om verbinding te kunnen maken zodra er een "bekend" netwerk in bereik is. Veel mensen hebben zo en zou geen grote batterijvreter moeten zijn. Je kan het echter wel aanpassen: Onder geavanceerde WiFi opties kan je aangeven dat WiFi echt uit moet tijdens slaapstand (scherm uit).Pinin schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 16:25:
Nu zie ik dat wifi altijd aanstaat ook al gebruik ik dit niet en zit op 3g netwerk, klopt dit wel? Wifi staat natuurlijk wel op "aan" omdat hij thuis automatisch overschakelt.
[afbeelding]
Dat kan je ook automatiseren met dit tooltje:
Google Play: Y5 - Battery Saver
Die kijkt wanneer je in de buurt bent van een bekend WiFi netwerk door de gsm palen bij te houden waar je mee verbonden bent (geen GPS dus) en zet WiFi aan als er een bekend netwerk in de buurt is en zet het weer uit als je er bij weg gaat. Erg handig alleen moet je het soms even uitzetten als je een nieuw netwerk aan wilt melden want vaak heeft ie WiFi al uit gezet als je nog bezig bent met het intikken van de wpa key.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Heb je 'beste wi-fi prestaties' aan staan?Pinin schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 16:25:
Ik heb sinds kort een enorme batterydrain, maar kan imho niets vreemds vienden. maar na een uur of 9 met minimaal gebruik is het wel op.
Wie heeft er een tip/antwoord waar ik moet kijken, ik zie volgens mij verder niet veel troep
Dit veroorzaakte bij mij een vergelijkbaar batterij gebruik.
Ja, dat is op zich wel leuk, maar een beetje de omgekeerde wereld aangezien ik er 11 maanden geen probleem mee heb gehad, het lijkt mij echt te komen door een app of een instelling, en dan ga ik niet zo'n omweg nemen. (vroegah, op m'n desire had ik wel zo'n app en het werkte primarajackar schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 17:59:
Je kan WiFi ook uitzetten als je niet in de buurt van een netwerk bent dat scheelt toch wel wat.
Die kijkt wanneer je in de buurt bent van een bekend WiFi netwerk door de gsm palen bij te houden waar je mee verbonden bent (geen GPS dus) en zet WiFi aan als er een bekend netwerk in de buurt is en zet het weer uit als je er bij weg gaat. Erg handig alleen moet je het soms even uitzetten als je een nieuw netwerk aan wilt melden want vaak heeft ie WiFi al uit gezet als je nog bezig bent met het intikken van de wpa key.
Ja, dat was ook mijn idee, wifi blijft bij mij aan staan tijdens slaapstand en dat wil ik ook, want mail en whatssappjes moeten wel binnenkomenMaranello schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 16:36:
[...]
Dat altijd "aan" klopt inderdaad. Op zich is WiFi praktisch constant aan het scannen om verbinding te kunnen maken zodra er een "bekend" netwerk in bereik is. Veel mensen hebben zo en zou geen grote batterijvreter moeten zijn. Je kan het echter wel aanpassen: Onder geavanceerde WiFi opties kan je aangeven dat WiFi echt uit moet tijdens slaapstand (scherm uit).
Nee, staat uitButz0rs schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 19:09:
[...]
Heb je 'beste wi-fi prestaties' aan staan?
Dit veroorzaakte bij mij een vergelijkbaar batterij gebruik.
*is er een manier om je geïnstalleerde apps te sorteren op datum van install?
www.casarodriguillo.com
Dit was een hele fijne app. Echter deze werkt niet meer met android 4 of met sense 4, want sinds dat ik de one s heb schakelt y5 de wifi niet meer uit.rajackar schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 17:59:
Je kan WiFi ook uitzetten als je niet in de buurt van een netwerk bent dat scheelt toch wel wat.
Probeer anders deze app even:Pinin schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 08:11:
[...]
Ja, dat is op zich wel leuk, maar een beetje de omgekeerde wereld aangezien ik er 11 maanden geen probleem mee heb gehad, het lijkt mij echt te komen door een app of een instelling, en dan ga ik niet zo'n omweg nemen. (vroegah, op m'n desire had ik wel zo'n app en het werkte prima
Google Play: Wakelock detector
Die kijkt waarom je telefoon niet netjes in sleep gaat en dus meer verbruikt. Ik heb een tijdje een Exchange probleem gehad en daar ben ik via deze app achter gekomen.
Hmm Apart, bij mij werkt ie gewoon zonder problemen.Gismo1979 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 08:48:
[...]
Dit was een hele fijne app. Echter deze werkt niet meer met android 4 of met sense 4, want sinds dat ik de one s heb schakelt y5 de wifi niet meer uit.
Ja die heb ik er op staan, maar ik zag niet iets bijzonders, alhoewel.... vooral de maps "teller" staat hoog, geen idee waarom, maar dat zal te maken hebben met google now?rajackar schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:32:
[...]
Probeer anders deze app even:
Google Play: Wakelock detector
Die kijkt waarom je telefoon niet netjes in sleep gaat en dus meer verbruikt. Ik heb een tijdje een Exchange probleem gehad en daar ben ik via deze app achter gekomen.
www.casarodriguillo.com
Geen idee of dat alleen de HTC One betreft of ook de One S. Ik heb 'm geinstalleerd. So far, so good.
thx, ik heb ook nog de oudere en dit lijkt echt wel heel erg overeen te komen met mijn situatie, ik ga hem ook installeren. Ik laat het wetenkwaazaar schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:01:
http://www.androidplanet....voor-leeglopende-batterij
Geen idee of dat alleen de HTC One betreft of ook de One S. Ik heb 'm geinstalleerd. So far, so good.
www.casarodriguillo.com
Bij mij stond de Maps-teller overigens ook hoog (1244, terwijl slechts 2 uur van de oplader af), maar Google Now gebruik ik niet.Pinin schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:42:
[...]
thx, ik heb ook nog de oudere en dit lijkt echt wel heel erg overeen te komen met mijn situatie, ik ga hem ook installeren. Ik laat het weten
Jij hebt waarschijnlijk de power save mode van de batterij niet aan staan. Volgens mij bijten die elkaar, waardoor Y5 WiFi steeds weer aan doet ook al vind de One S dat je hem al een tijdje niet hebt gebruikt en hij dus uit moet.rajackar schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:32:
[...]
Hmm Apart, bij mij werkt ie gewoon zonder problemen.
De playstore update is dus ws. de fix voor jouw probleemAlbert020 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:23:
[...]
Dit klopt idd, nou daar ben ik dan mooi klaar mee, moet ik alles opnieuw installeren !!!
***edit***
Ik laat foto's automatisch uploaden naar dropbox, prima.
Maar sommige foto's mislukken en die delete ik gelijk, toch worden ze nog geupload naar dropbox > hoe kan dit
www.casarodriguillo.com
Misschien een beetje prematuur, maar vlgs mij is het nu weer in orde.Pinin schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:42:
[...]
thx, ik heb ook nog de oudere en dit lijkt echt wel heel erg overeen te komen met mijn situatie, ik ga hem ook installeren. Ik laat het weten
Nu 3 uur later, met heel wat schermactiviteit, bellen, spelletje en videochat 87% battery over
www.casarodriguillo.com
Het lijkt me iets android achtigs te zijn, want ik heb nu 7 uur met een accu gedaan, waarvan 88% android OS,
Heeft iemand andere tips?
[ Voor 82% gewijzigd door Pinin op 03-06-2013 09:49 ]
www.casarodriguillo.com
edit: de meest recente versie die ik kan vinden is de RUU met de 1.06ES radio? Lijkt me dat ik die kan gebruiken?
edit2: Never mind. Heb inmiddels de JB RUU gevonden.
[ Voor 35% gewijzigd door RobertJ op 13-06-2013 15:39 ]
[ Voor 6% gewijzigd door .maurits op 16-06-2013 11:38 ]
Heeft iemand deze gehad en al geïnstalleerd?
Het werkt bij mij ook ineens afgelopen week weer goed.maurits schreef op zondag 16 juni 2013 @ 13:18:
Top, bedankt. Het werkt! Voor anderen met dit probleem: play store openen > 2 minuten wachten > reboot.

Heb nog steeds versie 3.16.161.9Canard schreef op zondag 16 juni 2013 @ 14:36:
Sinds kort heb ik een software-update klaarstaan; versie 3.16.161.10 (Vodafone toestel)
Heeft iemand deze gehad en al geïnstalleerd?
Maar wat zijn de verschillen ?
[ Voor 36% gewijzigd door Albert020 op 16-06-2013 18:22 ]
Ik ben nu een jaar in het bezit van een HTC One S (z520e, grijze editie) en heb deze twee weken geleden een factory reset gegeven waarop ik hem heb geupdate naar de laatste versie.
De laatste drie maanden merk ik dat ik minder lang met mijn accu doe (voorheen 36 tot 48 uur, nu rond de 24 uur).
Wat mij vooral opvalt is dat als mijn telefoon bijna leeg is, de applicatie WhatsApp zo'n 20% tot 30% van mijn batterij heeft gebruikt. Volgens mij is dat onredelijk veel.
Hebben anderen HTC One S gebruikers hier ook last van?
P.S. Ik wist niet zeker of ik deze vraag moest stellen in dit topic, of een WhatsApp gerelateerd topic.
Er zijn op dit forum wel meerdere berichten langs gekomen dat sinds de update naar 4.1 de batterij minder lang mee gaat helaas. Zelf merk ik dit ook, ik heb geen last meer van het home button probleem na die update. Dus ik neem die kortere accuduur eigenlijk voor lief.Namba schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 19:06:
Ik heb een kleine vraag,
Ik ben nu een jaar in het bezit van een HTC One S (z520e, grijze editie) en heb deze twee weken geleden een factory reset gegeven waarop ik hem heb geupdate naar de laatste versie.
De laatste drie maanden merk ik dat ik minder lang met mijn accu doe (voorheen 36 tot 48 uur, nu rond de 24 uur).
Wat mij vooral opvalt is dat als mijn telefoon bijna leeg is, de applicatie WhatsApp zo'n 20% tot 30% van mijn batterij heeft gebruikt. Volgens mij is dat onredelijk veel.
Hebben anderen HTC One S gebruikers hier ook last van?
P.S. Ik wist niet zeker of ik deze vraag moest stellen in dit topic, of een WhatsApp gerelateerd topic.
Daar ben ik mij van bewust.
Desondanks vind ik het vreemd dat de applicatie WhatsApp zo'n 20% tot 30% van mijn accu in gebruik lijkt te nemen, zowel vóór als ná een factory reset.
Ik vroeg mij af of andere HTC One S gebruikers hier ook last van hebben.
Verwijderd
Ik heb hier een HTV one V deze heb ik gerelocked. Maar als ik via het originele menu wil updaten kom die niet verder dan het bootmenu. Ik draai de originele stock rom welke op het toestel stond.
Weet iemand misschien hoe ik weer kan update met een gerelocked htc one v?
Alvast bedankt,
Gr Miquel
Voor de update stond bij energie verbruik ook hoeveel % je beeldscherm verbruikt. Doordat gebruikers klaagde over het hoge verbruik van het beeldscherm (60~70%), heeft HTC besloten om het beeldscherm uit het energieverbruik overzicht te halen. whatsapp verbruikt dus geen 20~30 % van 100%( verbruik scherm+apps), maar 20~30% van de overgebleven 30~40%(alleen verbruik apps). Als je dit omrekent betekent dit dus dat whatsapp ongeveer 6%~12% verbruikt van je batterij.Namba schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 20:45:
@MLPN
Daar ben ik mij van bewust.
Desondanks vind ik het vreemd dat de applicatie WhatsApp zo'n 20% tot 30% van mijn accu in gebruik lijkt te nemen, zowel vóór als ná een factory reset.
Ik vroeg mij af of andere HTC One S gebruikers hier ook last van hebben.
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1551Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2013 @ 14:53:
Hallo,
Ik heb hier een HTV one V deze heb ik gerelocked. Maar als ik via het originele menu wil updaten kom die niet verder dan het bootmenu. Ik draai de originele stock rom welke op het toestel stond.
Weet iemand misschien hoe ik weer kan update met een gerelocked htc one v?
Alvast bedankt,
Gr Miquel
Hier zou je veel info kunnen vinden. Je zit overigens met je vraag hier in het verkeerde topic
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC One S levertijden- en prijzentopic. Accessoires mogen besproken worden in Accessoires voor de HTC One S.