Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-06 04:29
Mijn vraag was dan ook wat de andere verbeteringen/fixes zijn buiten de heartbleed bug want dat geeft HTC toch aan. Een nieuwe radio zal er wel niet inzitten denk ik want dat heb ik al gegoogeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:03
Ik moet nog even zeggen dat het me nu uiteindelijk ook gelukt is om de batterij te vervangen na een mislukte poging op 25 mei omdat mn tooltjes waren afgebroken (china kwaliteit haha). Nieuwe besteld en het is me gelukt. Het is niet moeilijk, maar je moet er gewoon de tijd voor nemen en niet bang zijn om een beetje te wrikken/kracht te zetten. Vooral die batterij zat bij mij erg goed vastgeplakt. Ben benieuwd wat mn batterijduur nu is! Hij moet nog tot december mee namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-03 08:59

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

MLPN schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 11:50:
[...]

Ik zou nog niet te vroeg juichen :P. Dynafix kan soms heel vervelend zijn en zeggen dat probleem x en y komen door valschade, dus geen garantie ;)
In dit geval heeft Dynafix het top aangepakt, op wat slordigheden met de aflevering na. Ik heb een ander toestel terug, met minder krassen en butsen :D Alleen de usb poort lijkt wat kuren te hebben, maar uiteindelijk is alles (met een workaround met Helium) teruggezet.

Nu heb ik weer een nette telefoon die aan en uit kan :P

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Ik heb mijn HTC One S nu precies 2 jaar en ben er nog steeds ontzettend blij mee, juist omdat ie zo snel en dun is. Wat mij betreft hoef ik hem nog niet te tweaken naar een customized ROM als ik de ervaringen zo lees :P

Nadeel momenteel is wel de batterij dat volgens mij sneller leeg gaat, misschien zou ik deze na 2 jaar eens een keer moeten vervangen.

Ander irritatiepuntje is dat ik geen 'selfies' kan maken. Ik moet maar blind zoeken naar de shutterknop voor het maken van een foto van mezelf.

Weet iemand hoe je de volumeknop kan instellen voor het maken van fotos of een app hiervoor?

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:42

tozzke

aka tozzert

vanpeltje schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:31:
Ik heb mijn HTC One S nu precies 2 jaar en ben er nog steeds ontzettend blij mee, juist omdat ie zo snel en dun is. Wat mij betreft hoef ik hem nog niet te tweaken naar een customized ROM als ik de ervaringen zo lees :P

Nadeel momenteel is wel de batterij dat volgens mij sneller leeg gaat, misschien zou ik deze na 2 jaar eens een keer moeten vervangen.

Ander irritatiepuntje is dat ik geen 'selfies' kan maken. Ik moet maar blind zoeken naar de shutterknop voor het maken van een foto van mezelf.

Weet iemand hoe je de volumeknop kan instellen voor het maken van fotos of een app hiervoor?
hij beschikt toch gewoon over een front-camera?
niet dat die geweldig is, maar toch
of is dat juist de reden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Laatst online: 04-10-2022
tozzke schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 17:27:
[...]

De camera achter is natuurlijk veel beter.

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YvoK
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-07 20:19
tozzke schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 17:27:
[...]

Heb je wel eens een selfie gemaakt met de frontcamera? Die 0,3 megapixel met stof voor de lens is echt te bar om ook maar iets mee te doen...

Verder hier ook een tevreden gebruiker van een 2 jaar oude One S, wel met MaximusHD erop, dat dan weer wel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-06 21:58
Voordeel van het vervangen van je batterij, en dus het openen van de casing, is dat je tegelijkertijd dat gaatje voor je frontcamera schoon kunt maken. Niet dat het lang helpt, maar toch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-07 22:13
kwaazaar schreef op maandag 23 juni 2014 @ 13:28:
Voordeel van het vervangen van je batterij, en dus het openen van de casing, is dat je tegelijkertijd dat gaatje voor je frontcamera schoon kunt maken. Niet dat het lang helpt, maar toch. :)
Klopt, dat heb ik een maand geleden gedaan en hij is nu alweer hartstikke vol met stof. Maarja ik gebruik hem niet vaak gelukkig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Iemand ervaring met de nieuwe Deviant rom, klinkt veelbelovend. van de maker van TwistedKat, de 4.4 rom die ik al een tijdje probleemloos heb draaien
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2771511

edit: geen ontwikkeling meer, one s is verdronken

[ Voor 24% gewijzigd door Pinin op 27-06-2014 08:04 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online
Canard schreef op woensdag 16 april 2014 @ 23:09:
Wat betreft stabiliteit van CM11, ik had ook reboots met CM10.2 final... ik kan ook nog geen patroon ontdekken, behalve dat het ongeveer om de dag gebeurd.
Doordat ik recent last had van een vrij plotselinge battery drain, vermoedelijk veroorzaakt door dit heb ik een hele hoop bestanden verwijderd van mijn SD-card.

Nu heb duidelijk veel minder reboots! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erv
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-06 14:19

Erv

Heeft iemand een ROM van T-Mobile: T-MOB003 ?
Helaas heb ik vorig een OTA van T-mobile geinstalleerd welke de CID read-only maakte. Daardoor kan ik de telefoon niet S-off krijgen en zijn bepaalde ROMs niet bruikbaar. Al een tijdje gebruik in CyanogenMod, nu Snapshot M8. Maar het nadeel zijn de reboots, waarin de telefoon nu blijft hangen, en ook de camera is minder snel en mooi dan bij standaard Rom.

Kan iemand mij helpen de standaard ROM erop te krijgen, óf CID te wijzigen en S-off te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msmilde
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10-2022
Erv schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 20:33:
Heeft iemand een ROM van T-Mobile: T-MOB003 ?
Helaas heb ik vorig een OTA van T-mobile geinstalleerd welke de CID read-only maakte. Daardoor kan ik de telefoon niet S-off krijgen en zijn bepaalde ROMs niet bruikbaar. Al een tijdje gebruik in CyanogenMod, nu Snapshot M8. Maar het nadeel zijn de reboots, waarin de telefoon nu blijft hangen, en ook de camera is minder snel en mooi dan bij standaard Rom.

Kan iemand mij helpen de standaard ROM erop te krijgen, óf CID te wijzigen en S-off te maken?
ik heb Rumrunner gebruikt om s-off te krijgen (heb niets met CID gedaan)
http://rumrunner.us/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erv

Erv

ik heb Rumrunner gebruikt om s-off te krijgen (heb niets met CID gedaan)
http://rumrunner.us/
Dank je! Door Rumrunner nu ook S-off. Het grote voordeel is dat ik nu met CM11 kan rebooten zonder handmatig naar recovery te booten. Ook als telefoon vanzelf reboot, blijft hij niet meer op het CM-logo hangen.

Veel van de One-S gebruikers zullen al een nieuwe telefoon hebben: Wat is jullie opvolger?

[ Voor 12% gewijzigd door Erv op 23-09-2014 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 539202

Heb sinds gisteren het probleem met mijn One S dat ie spontaan gaat rebooten. Dat gebeurt een aantal keren per dag. Heeft iemand dit ook al eerder meegemaakt, en in welke hoek moet ik zoeken naar oplossingen? Ik gebruik gewoon de 'originele' HTC rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Nu online
Met mijn originele ROM had ik nooit reboots... nu met CM11 soms wel maar dit is een stuk minder geworden nadat ik mijn SD-card opgeschoond had.
Mogelijk dat dit voor jou ook werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
Anoniem: 539202 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 08:16:
Heb sinds gisteren het probleem met mijn One S dat ie spontaan gaat rebooten. Dat gebeurt een aantal keren per dag. Heeft iemand dit ook al eerder meegemaakt, en in welke hoek moet ik zoeken naar oplossingen? Ik gebruik gewoon de 'originele' HTC rom
Weet je zeker dat het spontane reboots zijn? Ik dacht dat ik dat in het begin ook had, wat bleek nou, in mijn broekzak raakte ik de uitknop aan als ik zat. Daarna altijd mijn mobiel een klein beetje gedraaid in de broekzak en nergens meer last van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Canard schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 09:18:
Met mijn originele ROM had ik nooit reboots... nu met CM11 soms wel maar dit is een stuk minder geworden nadat ik mijn SD-card opgeschoond had.
Mogelijk dat dit voor jou ook werkt?
Ik heb geen SD kaart in mijn HTC One S. Zover ik weet kan er ook geen SD kaartje in. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MLPN schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:07:
[...]

Weet je zeker dat het spontane reboots zijn? Ik dacht dat ik dat in het begin ook had, wat bleek nou, in mijn broekzak raakte ik de uitknop aan als ik zat. Daarna altijd mijn mobiel een klein beetje gedraaid in de broekzak en nergens meer last van ;)
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk, maar ik zal er eens op letten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Nu online
Anoniem: 539202 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:28:
[...]

Ik heb geen SD kaart in mijn HTC One S. Zover ik weet kan er ook geen SD kaartje in. :?
De SD-card zit ingebakken bij de One S :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Canard schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 12:05:
[...]

De SD-card zit ingebakken bij de One S :)
Ok, je interne opslag. Snap ik. Nog suggesties hoe ik dit het beste kan opschonen? Ik gebruik al regelmatig apps zoals CleanMaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenzer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-07 23:31
Ik was heel tevreden met m'n 2,5 jaar oude HTC One S (non-rooted) maar sinds een paar weken zijn de geluidsproblemen begonnen - en ik ben volgens Google niet de enige.
Als ik met iemand bel valt na x minuten (dat wisselt..) het geluid opeens weg en hoort men mij ook niet meer. Het switchen naar speakerstand en weer terug helpt heel soms. Ook de volumeknop geeft niet altijd meer de bekende 'bliepjes' en ook muziek stopt af en toe opeens. Na een factory reset leek het beter te gaan, maar de 2e dag was het weer raak. Ook wil hij wel eens resetten als ik een gesprek (waarvan de audio wegvalt) probeer te beëindigen.

Het lijkt me een hardware issue omdat de factory reset uiteindelijk niet heeft geholpen. Sommigen waren gebaat bij de SoundAbout app maar ook dat hielp niet.

Iemand een suggestie of zit ik met een waardeloze telefoon en kan ik weer gaan shoppen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Je kunt proberen de telefoon open te maken: de microfoon zit onderaan en is vrij fragiel. Misschien kun je die opnieuw solderen (of zelfs vervangen?). En als je de telefoon dan toch open hebt, dan kun je meteen de batterij vervangen. Zie je dat niet zitten, dan vermoed ik dat je inderdaad aan een nieuwe toe bent!

Bij mijn HTC One S lijkt bovenaan het scherm licht ingebrand te zijn. Ik zie de statusbalk en tijd altijd, zelfs tijdens de boot-up. Stoort niet echt, maar is ook een teken dat het einde in zicht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenzer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-07 23:31
Bedankt voor het meedenken, zaken als solderen e.d. besteed ik liever uit al klinkt die nieuwe accu zo gek nog niet. ;)

Ondertussen ben ik wel tot een andere vondst gekomen: de audio issues komen wellicht door een verstoorde 3,5mm jack uitgang! Het apparaat denkt waarschijnlijk dat er af en toe iets wordt ingeplugd - wat niet zo is - en mute dan opeens de gebruikelijke audio I/O.
Een 3.5mm plug erin stoppen, langzaam terughalen en dat een paar keer herhalen lijkt bij mij al te hebben geholpen. De betaalde variant van de SoundAbout app zou volgens deze post ook helpen, daarmee is de 3.5mm input te disablen.

Edit: extra zaken uitgezocht.
Als er muziek speelt, valt dit weg als ik met m'n vingers druk zet op de bovenkant van de telefoon. Vooral in de buurt van de front camera en top speaker. Ik herinnerde me dat ik een klein papiertje had geplaatst in het sim-slot omdat de simkaart af en toe wegviel en hij met dit papiertje beter contact leek te maken. Het opnieuw plaatsen van de simkaart zonder papiertje lijkt ook verbetering te hebben gegeven.
Wegvallen van geluid is met de widget van Sound About (Headset Toggle) snel weer ongedaan gemaakt. De instelling in de app om nooit een 'wired headset' te gebruiken lijkt helaas niet permanent te zijn, je dient nog steeds de widget te gebruiken om de audio uitgang aan en uit te zetten.

[ Voor 33% gewijzigd door Trenzer op 08-10-2014 18:26 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-07 19:31
Ik heb enige tijd geleden mijn One S aan mijn vader geschonken, met CM (nightily van begin sept) heeft de telefoon echt een 2de leven. Aanrader!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2625068

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
anessie schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 02:03:
Ik heb enige tijd geleden mijn One S aan mijn vader geschonken, met CM (nightily van begin sept) heeft de telefoon echt een 2de leven. Aanrader!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2625068
Is dat de M10? Wel jammer dat er nog steeds issues zijn met CM op 4.4. Ook de andere ROMs zijn niet foutloos. Hopelijk verandert dat met 5.0, maar waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runner15
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:35
Ik draai al een maandje ofzo CM11 (Snapshot M12 nu) en die is mooi stabiel hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Toch blijven er in het forum issues voorbij komen. Ik ga de M10 proberen. Dat lijkt vooralsnog de meest stabiele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Grr, niet alle apps worden gerestored. Allemaal oude apps (die ik in het verleden heb gebruikt) krijg ik weer terug. Blijkbaar was mijn app-backup te oud :(.

Overigens werkt de Gmail-app met Exchange-support niet. Die werkte wel op mn vorige rom (MaximusHD).

[ Voor 24% gewijzigd door kwaazaar op 19-11-2014 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:34
Welk ROM is nu op dit moment echt stabiel?

Ik draai al een hele tijd de Viper One S rom en heb deze ook op de HTC Desire S van een collega gezet. Het vreemde is dat we beide sinds een tijdje niet meer kunnen connecten met het wifi-netwerk op ons werk. Ik heb ons beide op de whitelist gezet maar dit werkte niet. Ook een hardreset en opnieuw flashen van de rom bood geen oplossing. Het valt me nu ook op dat ik mijn prive mail niet kan instellen. Ik vermoed dat er iets is met een speciaal teken. De WPA2 sleutel op mijn werk bevat een @ en het wachtwoord van mijn privemail toevallig ook.

Na contact gehad te hebben met de makers van de ROM werd me geadviseerd om eens een origenele RUU te flashen, maar dit lukte niet.

Maar goed ik wil ook wel eens wat anders proberen en zoek daarom een goede stabiele rom, die lekker vlot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-07 07:04
Hebben jullie ervaring met het vervangen van de accu?
Onlangs bij een reparatie winkel geweest, die hebben 2 accus geprobeerd maar beide gingen niet aan het werk. De oude accu terug zetten werkte gelukkig nog wel. Nu weet ik dat ze een One X accu gebruikten, zijn die misschien toch anders dan de One S accu's?

Vind de One S nog steeds een fijn toestel en zou zijn levensduur nog wel willen rekken met een nieuwe accu. Nu valt hij bij ongeveer 10% uit...

-= Its dry in the dessert =- So what??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
atacama schreef op maandag 01 december 2014 @ 14:41:
Hebben jullie ervaring met het vervangen van de accu?
Onlangs bij een reparatie winkel geweest, die hebben 2 accus geprobeerd maar beide gingen niet aan het werk. De oude accu terug zetten werkte gelukkig nog wel. Nu weet ik dat ze een One X accu gebruikten, zijn die misschien toch anders dan de One S accu's?

Vind de One S nog steeds een fijn toestel en zou zijn levensduur nog wel willen rekken met een nieuwe accu. Nu valt hij bij ongeveer 10% uit...
Ik heb er ervaring mee. Ik heb er zelf een non branded One X+ accu inzitten. Al heb ik niet het idee dat die batterij echt meerwaarde heeft ten opzichte van de originele One S batterij, maar het werkt en hij doet beter zijn best dan de 2 jaar oude originele batterij ;). Er zijn op youtube wel wat filmpjes te vinden hoe hij uit elkaar te halen is.

[ Voor 5% gewijzigd door MLPN op 01-12-2014 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
  • Laatst online: 29-04 09:29
Je kan ook je accu kalibreren als deze bij de 10% uitvalt. Kijk maar in de playstore, daar zijn genoeg opties te vinden. Je leert je telefoon dan weer hoeveel capaciteit er in de accu zit, en als het goed is valt deze dan pas weer bij 0% uit.

Meest stabiele rom, dat zou ik ook wel willen weten, stabiel en batterij vriendelijk. Ik gebruik nu pacman rom RC3. Wel redelijk stabiel, alleen batterij duur minder goed. Heb aantal dingen opgelost met greenify. 's nachts verbruikt hij 1.2%/h, maar overdag (op mijn werk via wifi) is dit 2 tot 3% terwijl hij niet wordt gebruikt.
Nu las ik wel dat het ook kan komen door de drukte op de wifi, maar ja, dit probleem had ik voor mijn gevoel niet met de originele rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
  • Laatst online: 09-07 07:04
Dank voor de tips, ik ga er eens naar kijken...

-= Its dry in the dessert =- So what??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:34
De Viper Rom vond ik lekker werken, veel aan te passen en ging prima met mijn batterij om. Maar door een update aan het wifi-netwerk op mijn werk kunnen een collega en ik geen verbinding meer met het netwerk maken. Thuis werkt het wel gewoon. Als dat nu weer zou werken dan zou ik de Viper Rom gewoon weer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Ik heb verschillende versies van CM11 geprobeerd, maar die zijn verre van stabiel. Apps die crashen of spontane reboots. Ik neig er nu naar om de goeie ouwe MaximusHD maar weer te flashen. Daar had ik echt nooit gezeur mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erv

Erv

Na enkele maanden met CM11 (Android 4.4 KitKat) heb ik sinds het weekend CM12 (Android 5.0 Lollipop) op de goeie ouwe One S draaien. Dit gaat prima, draait soepel, alleen de calculator crasht nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:58
Erv schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:06:
Na enkele maanden met CM11 (Android 4.4 KitKat) heb ik sinds het weekend CM12 (Android 5.0 Lollipop) op de goeie ouwe One S draaien. Dit gaat prima, draait soepel, alleen de calculator crasht nog.
Ik zag ook ergens dat er een Lollipop CM is voor de One S en wilde deze er op zetten. Hoewel ik de One S op dit moment niet in gebruik heb lijkt het me wel fijn om hem te updaten.

Nu heb ik nog niet eerder een ROM geflasht, en met de handleiding op de Cyanogen wiki erbij lukt het ook niet. Ik heb de Android SDK geïnstalleerd, maar als ik fastboot opstart krijg ik een melding dat ADB ontbreekt. Daardoor heb ik de boot unlockcode ook niet niet kunnen aanvragen.

Er was kennelijk een All-in-one programma om de One S te flashen etc. maar dat is van XDA verwijderd vanwege een policy-breach. Kortom, het gaat mij een beetje boven mijn pet.

Is er een manier om op eenvoudige wijze de Lollipop ROM op de One S te krijgen? Of kan iemand mij hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
bilgy_no1 schreef op maandag 06 april 2015 @ 16:57:
[...]

Nu heb ik nog niet eerder een ROM geflasht, en met de handleiding op de Cyanogen wiki erbij lukt het ook niet.
Ik heb destijds de stappenplannetjes van XDA gebruikt die in het One S development forum staan. De Cyanogen-wiki is vrij algemeen, dus XDA lijkt me veiliger.

Overigens allemaal niet heel erg makkelijk en foutgevoelig met als kans dat je je telefoon sloopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:58
kwaazaar schreef op maandag 06 april 2015 @ 17:53:
[...]

Ik heb destijds de stappenplannetjes van XDA gebruikt die in het One S development forum staan. De Cyanogen-wiki is vrij algemeen, dus XDA lijkt me veiliger.

Overigens allemaal niet heel erg makkelijk en foutgevoelig met als kans dat je je telefoon sloopt!
Dank! Ik ga daar ook eens kijken. Ik had gehoopt dit in het Paasweekend te doen, maar het zal nu wel Pinksteren worden... Normaal gesproken heb ik het wat te druk om mij er in te verdiepen.

Die foutgevoeligheid is inderdaad een ding. Ik wil het daarom eerst eens met mijn oude (momenteel werkloze) HTC One S proberen en niet direct met de One M8 die ik dagelijks gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Als je de One M8 wilt gaan flashen, dan zou ik de MaximusHD proberen: http://llabtoofer.com/category/devices/htc-one-m8/

Heb ik op mn One S altijd erg goede ervaringen mee gehad (zie mijn eerdere comments in dit draadje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-11-2022
Beste Mensen,

Mijn nichtjes hebben een werkende telefoon van me vader (ik weet niet hoe) gesloopt..
ding is geroot met Cyangenmod en werkte echt prima! totdat ze ermee hebben gespeeld en het ding niet meer wilde opstarten. (de CM rom was er af).

nu ben ik bezig geweest om de laatste stable versie terug te zetten met de bijbehorende GAPPS

ClockworkMod 6.0.4.8
cm-10.2.0-ville.zip
gapps CM 10.2 (20130813)

alles volgend handleiding geïnstalleerd, Telefoon start netjes op.. CM ook netjes opstarten, (krijg eerste keer) een installatie. maar Geen Playstore?? die GAPPS die ik heb geinstalleerd voegen alleen de GMail app toe.. thats it.

ik heb de APK van de playstore gedownload en geïnstalleerd, maar die kan geen verbinding maken met de playstore? en daarna krijg ik allemaal meldingen dat Apps (gestopt) worden.

ik snap het niet meer? wat doe ik fout?

wie kan mij helpen om die telefoon weer werkend te krijgen.

dank alvast! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:38
Probeer de gapps eens opnieuw te downloaden of flashen. Zou wel moeten lukken...

https://www.androidfilehost.com/?fid=23060877490000124

Maak daarnaast ook een nandroid via CWM (ik zou twrp gebruiken trouwens), dan kun je die simpel herstellen mocht het nog eens voorvallen ;-)

[ Voor 10% gewijzigd door superiscch op 01-05-2015 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-11-2022
superiscch schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:08:
Probeer de gapps eens opnieuw te downloaden of flashen. Zou wel moeten lukken...

https://www.androidfilehost.com/?fid=23060877490000124

Maak daarnaast ook een nandroid via CWM (ik zou twrp gebruiken trouwens), dan kun je die simpel herstellen mocht het nog eens voorvallen ;-)
ik heb het meerdere keren geprobeerd, maar ik zal deze van jou ook ff proberen.
thnx

-- Edit: dit ga je niet meenemen! na 2 volle avonden kloten en proberen etc!! is het eindelijk gelukt! blijkbaar had ik de verkeerde Gapps gedownload!!! Whoot!! had ik het maar eerder gevraagd hahaha.. had hoop ellende gescheeld! thnx superiscch!! jou link deed het hem!

[ Voor 22% gewijzigd door pipodejunk op 01-05-2015 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Nu online
i.v.m. een Sony Z3C ter reparatie heb ik mijn HTC One S weer eens uit het stof gehaald (met CM 11.2) en meteen maar eens gekeken of ik er CM 12 of 13 erop kan zetten...
Alle info heb ik gevonden op XDA (supercid, s-off, hboot upgraden, ...) maar man, man, man.... wat een gedoe.
Mijn Win10 laptop herkent blijkbaar de USB device voor fastboot niet. Gelukkig heb ik nog een Win7 desktop staan, die herkent 'm wel na veel gedoe met het installeren van de drivers... rumrunner (s-off) heeft troubles op de site waardoor een update-check niet lukt...
Aardig hack en hobby gehalte dus :) Vroeger had ik daar tijd voor, tegenwoordig met een gezin is dat anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Canard schreef op zondag 26 juni 2016 @ 12:59:
i.v.m. een Sony Z3C ter reparatie heb ik mijn HTC One S weer eens uit het stof gehaald (met CM 11.2) en meteen maar eens gekeken of ik er CM 12 of 13 erop kan zetten...
Alle info heb ik gevonden op XDA (supercid, s-off, hboot upgraden, ...) maar man, man, man.... wat een gedoe.
Mijn Win10 laptop herkent blijkbaar de USB device voor fastboot niet. Gelukkig heb ik nog een Win7 desktop staan, die herkent 'm wel na veel gedoe met het installeren van de drivers... rumrunner (s-off) heeft troubles op de site waardoor een update-check niet lukt...
Aardig hack en hobby gehalte dus :) Vroeger had ik daar tijd voor, tegenwoordig met een gezin is dat anders :)
Ja het is een heel gedoe. Als het nog niet gelukt is, gewoon even uitzingen met cm11.2 :) je bent bereikbaar en whatsapp etc zal nog wel werken neem ik aan. Tijd is belangrijk, dus neem mijn advies ter harte. Hopelijk is je Sony snel terug.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dirks
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04:42
Op gegeven moment komt er toch een afscheid. Na 11,5 jaar heb ik mijn One S ontdaan van zijn SIM en met pensioen gestuurd. Niet stuk te krijgen! De accu ging nog bijna vijf dagen mee.

Sinds jaren gebruikt als bereikbaarheidsmobiel voor spraak en sms, de laatste jaren op 2G. Goed bereik maar ook dat stopt op een dag. Ook maakte ik er ad-hoc foto's mee, prima kwaliteit.

Zelf kon ik ook geen afscheid nemen van het formaat en heb nu een iPhone SE gekocht, ietsje groter maar nog steeds acceptabel.
Pagina: 1 ... 44 45 Laatste

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC One S levertijden- en prijzentopic. Accessoires mogen besproken worden in Accessoires voor de HTC One S.