Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvHeerde
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:46
Pinin schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:34:
[...]

Misschien heb je wel gelijk, maar ik had het er erg graag op gehad, maar nl kennende gaat het hier niet zo vlot.

iets anders:

De notification led, is die in verschillende kleuren in te stellen.
Of zou dat enkel weer kunnen met root
Notifcatie = Rood, Geel, Groen

[ Voor 86% gewijzigd door WvHeerde op 17-04-2012 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oftewel zeer waarschijnlijk met root weer andere kleuren...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-07-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
@Laar (als ervaringsdeskundige ;))
Ik lees in het topic van de One X regelmatig opmerkingen voorbij komen over glitches op het scherm. Is dit bij jouw One S toevallig ook het geval?

[ Voor 4% gewijzigd door unknowndb op 17-04-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Vast wel, is vlgs mij redelijk ICS. Mijn tablet heeft het ook.
Ik ben ook erg benieuwd naar vastlopen en resetten. Veel ICS apparatuur heeft daar last van

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-06 20:11
rajboen schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:33:
@Laar (als ervaringsdeskundige ;))
Ik lees in het topic van de One X regelmatig opmerkingen voorbij komen over glitches op het scherm. Is dit bij jouw One S toevallig ook het geval?
Absoluut geen glitches, heb de youtube filmpjes van de One X bekeken, over verschillende soorten glitches (welke glitches bedoel je, ik lees grijze en groene artifacts in bovenste zone of zijkant, en ook verkleuringen als je op de schermrand duwt), maar op de One S is met het scherm alles gewoon perfect. In geen enkele toepassing, ook niet in games, last van glitches, artifacts, drukgevoeligheid.... niks...

De laatste dagen heb ik een carbon/zwarte instelling, en het feit dat AMOLED dan gewoon ook pikzwart geeft (heeft geen backlight, dus zwart betekent gewoon dat de pixels niet oplichten), met de zeer heldere oversaturated kleuren, geeft een schitterend effect. Alles blijft pikzwart, het scherm is als het uitstaat ook al gewoon zeer zwart, zeker zwarter dan andere phones, en als je dan de lockscreen op home screen opzet zie je gewoon zeer heldere witte font letters, met enkele zeer levendige kleuraccenten op de zwarte achtegrond, gewoon om van te smullen ! De letters liggen er echt op, met die dunne glasplaat, en helder vanuit elke inkijkhoek. Daarstraks in een vergadering lag hij op tafel, en ik zette hem even aan om het uur te checken, en ik zag al die andere bobo's met hun Iphones en blackberries gewoon groen worden van afgunst >:) Ik vind de Iphone er plots wel zeer oud, dik en klein uitzien (hou het stil, wil hier geen war starten ;) )

www.beneluxracingonline.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
Laar schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:42:
[...]

Absoluut geen glitches, heb de youtube filmpjes van de One X bekeken, over verschillende soorten glitches (welke glitches bedoel je, ik lees grijze en groene artifacts in bovenste zone of zijkant, en ook verkleuringen als je op de schermrand duwt), maar op de One S is met het scherm alles gewoon perfect. In geen enkele toepassing, ook niet in games, last van glitches, artifacts, drukgevoeligheid.... niks...

De laatste dagen heb ik een carbon/zwarte instelling, en het feit dat AMOLED dan gewoon ook pikzwart geeft (heeft geen backlight, dus zwart betekent gewoon dat de pixels niet oplichten), met de zeer heldere oversaturated kleuren, geeft een schitterend effect. Alles blijft pikzwart, het scherm is als het uitstaat ook al gewoon zeer zwart, zeker zwarter dan andere phones, en als je dan de lockscreen op home screen opzet zie je gewoon zeer heldere witte font letters, met enkele zeer levendige kleuraccenten op de zwarte achtegrond, gewoon om van te smullen !. Daarstraks in een vergadering lag hij op tafel, en ik zette hem even aan om het uur te checken, en ik zag al die andere bobo's met hun Iphones en blackberries gewoon groen worden van afgunst >:) Ik vind de Iphone er plots wel zeer oud, dik en klein uitzien (hou het stil, wil hier geen war starten ;) )
Welke glitch ik bedoel? Gewoon 1 van die je opnoemt die jouw S dus gelukkig niet heeft ;-) Denk meer dat het een One X probleem (misschien scherm i.c.m. Tegra3?) is dan ICS, maar daarvoor zit ik niet goed genoeg in de materie.

En je zette je tel vast niet aan om de tijd te checken. Je wilde gewoon even je scherm/tel showen aan de bobo's 8) Show-off ;)

P.s. foto van je lock-/homescreen?

[ Voor 1% gewijzigd door unknowndb op 17-04-2012 15:53 . Reden: Foto ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laar
Pinin schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 14:58:
Vast wel, is vlgs mij redelijk ICS. Mijn tablet heeft het ook.
Ik ben ook erg benieuwd naar vastlopen en resetten. Veel ICS apparatuur heeft daar last van
Ja, vastlopen en resetten doet hij wel. Een keer of 1-2 per dag bij het uikomen van de browser of een app start Sense terug op. Echt een vastloper nu 2 keer gehad op 11 dagen tijd (en een 20-tal batterij laadbeurten, geeft een betere indruk hoe intensief ik er nog mee speel...). Er staan vandaag ook al 78 apps op, dus ja, ICS zal nog niet 100 % stabiel zijn, HTC zal het met Sense ook nog wel een beetje erger gemaakt hebben, en misschien zitten er ook nog wel wat bagger apps tussen.

Er zitten ook nog een paar flagrante kemels in de HTC applicaties. Om maar een voorbeeld te noemen, in het kalender maandoverzicht staat 2 keer 2 oktober (en geen 1 oktober dus), en 2 keer 28 oktober. Hoe speel je het klaar !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ja, jammer is dat hoor. ICS lijkt er wel erg veel last van te hebben. Android 2.x was een heel stuk stabieler. Mijn asus met ICS, heeft zoveeel meer problem,en na de update. Helaas kan je niet meer terug naar Honeycomb of hoe het toestel is afgeleverd.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:18

MeNTaL_TO

The future is not set

Laar schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:00:
[...]

Ja, vastlopen en resetten doet hij wel. Een keer of 1-2 per dag bij het uikomen van de browser of een app start Sense terug op. Echt een vastloper nu 2 keer gehad op 11 dagen tijd (en een 20-tal batterij laadbeurten, geeft een betere indruk hoe intensief ik er nog mee speel...). Er staan vandaag ook al 78 apps op, dus ja, ICS zal nog niet 100 % stabiel zijn, HTC zal het met Sense ook nog wel een beetje erger gemaakt hebben, en misschien zitten er ook nog wel wat bagger apps tussen.

Er zitten ook nog een paar flagrante kemels in de HTC applicaties. Om maar een voorbeeld te noemen, in het kalender maandoverzicht staat 2 keer 2 oktober (en geen 1 oktober dus), en 2 keer 28 oktober. Hoe speel je het klaar !
Ach 1-2 keer per dag is altijd nog minder dan mijn Desire met Vodafone nu doet.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:57
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:12:
[...]

Dan zou ik toch eens een andere rom installeren of opnieuw installeren of je SD kaart controleren op fouten.
Ik heb er hier 2 in gebruik die uitstekend werken en nooit vastlopen of herstart moeten worden door problemen.

CM7.2 met Class6 en Class10 kaartje en apps2sd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:12:
[...]
Ach, 1-2 keer per dag Sense opnieuw opstarten is nog altijd minder dan 1-4 keer per dag mijn telefoon helemaal opnieuw opstarten met mijn Nokia N8 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Oei, ik heb mijn desire herstart ong. 1x per maand.
Welke rom ik ook gebruik,

Maargoed, doet er niet veel toe.
Als de One-s zo vaak restart vind ik geen goede zaak hoor.

[ Voor 39% gewijzigd door Pinin op 17-04-2012 16:54 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210077

Ik heb dat niet. Ik heb alleen dat apps willekeurig crashen.

Ik heb zowel een tijdje de stock rom van HTC gebruik. Maar nu zit er een custom rom erop. Dat sense vind ik maar niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laar
Dat herstarten van Sense wil ik er nog wel af, maar op zich ook geen ramp meer met zo'n snelle telefoon. 10 seconden en je bent terug bezig. Op de HTC Hero duurde dat bijna een minuut voordat je terug verder kon.

Maar dan nog... zou niet mogen... binnenkort custom rom erop (eerst afwachten of de coating erop blijft, en afwachten tot er wat meer development op de roms komt... is nog maar pas gestart, hé)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wacht op een goede AOSP rom zonder rare fratsen. En dan laat ik het want zoveel wil ik er ook niet aan mijn telefoon sleutelen. Desalniettemin heb ik toch wel een vanilla ICS rom erop gezet dat wat al uit is gebracht door andere gebruikers.

Ik vind wel dat ze wat tempo mogen maken met de development. Met de verflaag heb ik geen problemen mee gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwietje
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-06 20:02
Ik verwacht dat het opnieuw opstarten van ICS over het algemeen met een nieuwe update zal verminderen? Volgensmij draait de HTC One S nu op ICS 4.0.X ? dus zal met een 4.1.X update de stabiliteit hopelijk wel toenemen (geen idee hoelang het gaat duren voordat zo'n update af is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwietje
@Laar,

ik lees nu ook weer in een review van 'the verge' dat het scherm als een nadeel wordt genoemd. Vergeleken met de One X snap ik dat het scherm minder presteert, aangezien het geen 'hd-quality' heeft. Is het scherm echt zo 'slecht' vergeleken met andere schermen in de markt? Want ik lees dat hier in het forum dat je er eigelijk best over te spreken bent!

Mijn vriendin heeft de samsung S plus met een Super amoled en mijn broer een SII (super amoled plus), deze schermen vind ik beiden prima qua schermkwaliteit. is de kwaliteit van het scherm vergelijkbaar met de die van de samsung S of de met de SII? aangezien het hier om een qhd amoled scherm gaat? (nogal een leek op dit gebied..)

trouwens bedankt voor alle reacties tot nu toe _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EDIT @ Hierboven:
Er wordt gezegd dat het One S scherm hetzelfde is als het Motorola Razr scherm en daarover schreef ik:
Het scherm is dan het eerste wat je ziet als de set-up is doorlopen en je ziet goed dat het een Super Amoled scherm is! Goed in de vorm van 'de kleuren spatten van het scherm af' maar zijn niet zo oversaturated als ik persoonlijk vind bij de verschillende Samsungtoestellen. Natuurlijk is dit ook een kwestie van de brightness instellen.. In de eerste reviews die uitkomen van de Razr wordt gepraat over een 'groene wass' die te zien is op het scherm, helemaal bij lage brightness... Persoonlijk heb ik daar geen last van.. Of dat ligt aan mijzelf, aan mijn toestel, aan het feit dat ik brildragend ben of ik misschien geen groen zie? Geen idee.. Voor mij is het scherm van 4,3" met zijn qHD resolutie een verwelkoming en weer een stap beter dan het scherm wat ik had in mijn Motorola Milestone en in mijn ZTE Blade (wat een OLED-versie is) dus hulde voor Motorola. Dat het een PenTile matrix heeft, stoort mij persoonlijk niet.. Uiteraard zijn er nog betere schermen met een betere pixel- layout, hogere resolutie, wat echt heus nog wel een stukje smoother zal zijn, maar dat is de next step en dit scherm voldoet voor mij prima! In de reviews die te vinden zijn over dit toestel wordt er soms gesproken over een groene waas die over het beeldscherm ligt.. En dan vooral op lage brightness van het scherm. Persoonlijk heb ik daar geen last van, zoals ook te zien is in bovenstaand en onderstaand filmpje. Zelfs op 10% geeft mijn beeldscherm nog wit aan als wit en is er geen groene waas te zien. In het Motorola Razr topic was er een andere user die dit wel weer ervaarde dus ja het is een hekel punt.. Helaas heeft diegene zijn Razr alweer teruggestuurd, anders hadden we kunnen vergelijken of kunnen kijken of hij er misschien een ander type scherm in had zitten.

En natuurlijk staat het gehele internet vol met Razr-filmpjes, dus die kun je ook bekijken...

Tevens zien schermfoto's van de One S er gewoon amazing uit imho:
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2012/03/htconesreview16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2012/03/htconesreview17.jpg

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwietje
bedankt!
Ik had gisteravond inderdaad wat beter terug kunnen lezen.. Scherm ziet er op foto's en video's gewoon fantastisch uit. Nu alleen nog wachten op de 27e...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laar
@ Kiwietje ivm het scherm :

Om te beginnen geef ik toe dat een Super Amoled Pentile scherm minder goed is dan een SLCD2 in de One X, maar ik blijf het een super goed scherm vinden. Laat ons dat als uitgangspunt nemen.

Hier de review van The Verge http://www.theverge.com/2012/4/2/2916098/htc-one-s-review , en hieronder de tekst met mijn commentaar ertussen (sorry als het slordig overkomt).

The HTC One S comes with a Pentile Matrix Super AMOLED display. The "Super" part of the name is what allows HTC to fit all those components behind the screen — it denotes that the touchscreen digitizer and AMOLED panel have been fused into one, which together with the lack of a backlight (unnecessary with self-illuminating OLED displays) makes the screen supremely thin. It’s the Pentile Matrix aspect that most people have a problem with.

--> het is een super scherm, super zwart, en zeer dun. De letters liggen er gewoon bovenop, vanuit elke kijkhoek. Zwarte achtergrond met witte letters, of kleuren widgets op zwart, ziet er gewoon super uit. Hieronder 2 linken naar screenshots van mijn One S (sorry, kan geen foto nemen hier), en ik kan je verzekeren dat als jij die screenshot op grootste resolutie zet op jij computer scherm, dat jij dan even veel pixels ziet dan dat ik op mijn One S scherm zie,

http://dl.dropbox.com/u/71569890/Lockscreen.png

http://dl.dropbox.com/u/71569890/Tab%207.png

"Pentile" has become a dirty word in our industry because it describes a pretty shady practice: using an RGBG (red, green, blue, green) subpixel arrangement instead of the standard RGB to build cheaper, but also lower-quality, displays. The main problem with RGBG is that you get color fringing on high contrast edges (e.g. white text on a black background), which tends to get in the way of displaying crisp edges and fine detail.

--> Deels waar, witte letters op zwarte achtergronden zien er zeer soms iets minder crisp uit, maar op gewone kijkafstand bijvoorbeeld een mail of de Tweakers homepage lezen, is gewoon zeer crisp voor mij. Het blijftw wel een zeer scherpe resolutie hé.

FOTO

--> Ik geloof deze foto gewoon niet. Het zwart van de One S is hier gewoon niet zwart, en dat kan niet. Het zwart is gewoon super zwart want de pixels staan niet aan. Op de One X, daar zou je in het zwart gewoon alle pixels moeten zien, omdat die pixels wel aanstaan maar gemaskeerd worden. Ik zit met mijn neus op mijn scherm naar de rode M in de GMail icoon te kijken, en ik zie toch 90% rood, en zo goed als geen zwarte gaten, en niet zoals op deze foto 70% zwart en enkel wat rode stippen. Het wit is ook gewoon spier wit, en niet de kleurboek die zij laten zien, en dat is echt met mijn neus tegen het scherm, en ja, ik heb zeer scherpe ogen voor zicht dichtbij, en ben normaal super gevoelig voor dit soort zaken (mijn Samsung LCD TV van 55" op 1080hd vind ik soms zelfs al korrelig worden... 1080 op 55" geeft toch redelijk grote pixels. Op werk heb ik een Eizo scherm, thuis een Dell IPS monitor, ik weet echt wel wat goede schermen zijn !)

Most icons on the One S exhibit a fine sliver of green subpixels on their left edge and a similarly slender string of red subpixels on the right. Admittedly, you’ll have to look closely to spot these inaccuracies, but once you do, they’ll be impossible to unsee. It’s the same thing as noticing you can hear a weather presenter’s intakes of breath — once you’re aware of it, the only thing you’ll be paying attention to is his next breath, not what he has to say.

--> ja, in SOMMIGE gevallen, en SOMMIGE icoontjes (als de pixel layout niet 100% matcht met de resolutie), dan zie je rechts wat rood, maar ENKEL als je er met je neus gaat tegenzitten (en dan heb je eerder een vettige veeg van je neus op het scherm). Dus als ik erop focus dan zie ik het, maar als ik het scherm terug op gewone afstand hou, dan valt er niks van te merken (dus niet zoals hun weerman voorbeeld dat zij noemen... het blijft niet hangen bij mij).

Other phones that feature Pentile displays include Samsung’s Galaxy Nexus, Nokia’s N9 and Lumia 800, and the Droid RAZR / RAZR Maxx from Motorola. The Galaxy Nexus manages to hide its shame by having much higher pixel density, whereas the Nokia handsets’ use of the accursed technology is more (though not entirely) forgivable because of their age.

Ik heb het naast de RAZR gehouden, en het One S scherm is gewoon beter, en meer kleurecht.

The One S might very well be using the same panel as found in the RAZR — both phones have 960 x 540 resolution and measure 4.3 inches diagonally. That means you’ll see rich color saturation and great viewing angles, but also a blue-green tinge when you look at the screen off-center and a consistently inaccurate color temperature. The latter issue is most starkly felt when you place the One S next to the One X. Whites and grays on the X unit’s 720p Super LCD appear as they should, whereas the One S shows them with a hint of blue that’s characteristic of AMOLED screens.

--> het positieve is waar, en vanaf 30 graden kijkhoek wordt het wat blauwig, maar ik kijk bijna nooit vanuit 30 graden kijkhoek, en dan nog vind ik het niet storend. Ik zie helemaal geen blauwe schijn op normaal wit beeld, eerder iets beigige tint, zoals je je TV op Movie-Warm zet. Gewoon zeer aangenaam en kleurecht.

Overall, the One S’ display seems like it was built for a showroom. It will wow casual onlookers with its vibrancy and brightness, but long-term users will quickly find it deficient in a number of important areas.

--> Fantastisch toch ? Bij mij blijft de WOW factor gewoon continu duren.

Voila, misschien heb ik het nu wel wat overtrokken in de poisitieve zin, ik weet ook wel dat het PenTile blijft, maar voor mij is het super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
Laar schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:28:
@ Kiwietje ivm het scherm :

Om te beginnen geef ik toe dat een Super Amoled Pentile scherm minder goed is dan een SLCD2 in de One X, maar ik blijf het een super goed scherm vinden. Laat ons dat als uitgangspunt nemen.

SUPER uitleg over scherm.....
Thanks voor de info d:)b
Men moet natuurlijk altijd iets hebben in een review om te "zeuren", het kan altijd beter. Mee eens, alles kan beter. Maar goed is natuurlijk gewoon ook goed.

[ Voor 16% gewijzigd door unknowndb op 19-04-2012 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 23:11
er wordt toch zwaar gemekkerd over het scherm hoor. Terwijl veel zaken ervan enkel zichtbaar zijn als je er met je neus op zit, wat niet de bedoeling is natuurlijk... Ik vind dat je zo'n zaken moet beoordelen op normale kijkafstand. Het is alsof dat er allerlei fouten zitten in het scherm en dat alles niet scherp of goed wordt weergegeven. Het gaat op de duur ook een té technische kant op. Wat kan mij dat nu schelen of een display op RGB of RGBG wordt gemaakt. Zolang het op kijkafstand ok is, kan mij de rest niet veel schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo op weg naar Duitsland, One S bekijken en mn One X ernaast houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laar
CLB schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:40:
Succes !! En hou ons op de hoogte van je bevindingen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laar
OK, hier gaan we... het scherm nog eens. Geven jullie maar je mening (en excuses voor de mindere kwaliteit foto's, heb hier geen betere camera, en tegenlicht van TL is ook niet handig) :

OK, het is PenTile :
http://dl.dropbox.com/u/71569890/P1030477.JPG

Maar zou ziet het er uit op kijkafstand :
http://dl.dropbox.com/u/71569890/P1030479.JPG

En vertel mij nu maar eens waar je groen en rood rechts en links ziet, en waar de letters onscherp zijn, bij NORMAAL gebruik. En wees eerlijk, bekijk het vanop kijkafstand, en maak de foto niet groter dan dat het scherm zou zijn. (En ja, foto kwaliteit is gewoon slecht, aan het wit zie je hoe vlekkerig de foto is...) :

http://dl.dropbox.com/u/71569890/P1030482.JPG

En vergeet niet, in het echt SPRINGEN de kleuren eraf, en is het contrast en helderheid GEWELDIG hé, als je de reviews mag geloven ;) (tja, dat moet je op deze foto's missen... excuses)

En voor de rest... ga gewoon eens kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2021
CLB schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:40:
We wachten in spanning :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-06 20:17
@laar Dank voor de foto's. Nu viel mij al op dat een enkele review erg negatief is over het scherm. En vooral de reviews die wat meer uitgaan van gebruik in plaats van techniek hier (vrijwel) niet over klagen. Het moge duidelijk zijn dat pentile niet optimaal is. Dat HTC toch de keuze maakt voor zo'n scherm in een dergelijk toestel geeft voor mij toch al aan dat het niet dramatisch zal zijn.
Jou foto's onderbouwen dit in mijn ogen.

Dinsdag de One X in mijn handen gehad, het is echt bijzonder hoe dat scherm bijna op het glas ligt. Ik was onder de indruk. Hopelijk zien we het zelfde idee bij de One S. Foto's zijn hiervoor niet echt goed om te vergelijken ;)

-= Its dry in the dessert =- So what??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:35

Bob

Laar schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:34:
OK, hier gaan we... het scherm nog eens. Geven jullie maar je mening (en excuses voor de mindere kwaliteit foto's, heb hier geen betere camera, en tegenlicht van TL is ook niet handig) :

OK, het is PenTile :

En vertel mij nu maar eens waar je groen en rood rechts en links ziet, en waar de letters onscherp zijn, bij NORMAAL gebruik. En wees eerlijk, bekijk het vanop kijkafstand, en maak de foto niet groter dan dat het scherm zou zijn. (En ja, foto kwaliteit is gewoon slecht, aan het wit zie je hoe vlekkerig de foto is...) :

En vergeet niet, in het echt SPRINGEN de kleuren eraf, en is het contrast en helderheid GEWELDIG hé, als je de reviews mag geloven ;) (tja, dat moet je op deze foto's missen... excuses)

Ik heb heel lang de One S als mijn volgende telefoon gezien, maar dit is uiteindelijk de reden dat ik hem niet neem. Pentile + de niet zo heel hoge resolutie van de One S is een no go. Zeker wanneer je een webpagina gaat lezen ga je dit merken. Ik heb nu de Galaxy Nexus en die heeft gelukkig een hogere resolutie zodat je bijna niet meer ziet dat het pentile is. (je ziet het nog steeds)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwietje
@ laar en CLB,
Bedankt voor deze uitgebreide informatie over de schermen. ook fijn dat je je persoonlijke ervaringen naast de review van 'The Verge' hebt gezet. Ook de foto's geven een goed beeld. Heb besloten dat dit mijn nieuwe tel wordt, nu alleen nog maar even wachten op de release!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Laar schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:34:

OK, het is PenTile :

enkel als je sterk inzoomt, zie je dat. Maar once again: dat is ridicuul natuurlijk. Als ik met een microscoopmet vergrotingsfactor van 1000 op het scherm van de One X kijk, dan zie ik zelfs de bacterieën erop ronddolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je het scherm echt heel belangrijk voor je is, dan moet je niet voor de One S gaan. Dan is de Nexus of de One X beter.

Ik heb zelf voor de One S gekozen omdat ik het een allrounder telefoon vind dan de One X maar vooral ook vanwege het design. Ik vind het wel jammer dat ze voor dit scherm gekozen hebben maar het is niet anders. Als ik hem met mijn iphone 4 vergelijk vind ik het denk ik wel ietsjes beter. Gewoon puur omdat het grotere scherm heeft dan de iphone. Maar het is eigenlijk heel lastig te zeggen welke van de twee nou prettiger leest. Ik ben daar nog niet helemaal over uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laar
Anoniem: 210077 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 17:16:
Als je het scherm echt heel belangrijk voor je is, dan moet je niet voor de One S gaan. Dan is de Nexus of de One X beter.

Ik heb zelf voor de One S gekozen omdat ik het een allrounder telefoon vind dan de One X maar vooral ook vanwege het design. Ik vind het wel jammer dat ze voor dit scherm gekozen hebben maar het is niet anders. Als ik hem met mijn iphone 4 vergelijk vind ik het denk ik wel ietsjes beter. Gewoon puur omdat het grotere scherm heeft dan de iphone. Maar het is eigenlijk heel lastig te zeggen welke van de twee nou prettiger leest. Ik ben daar nog niet helemaal over uit.
Hier sluit ik me volledig bij aan. Hier op werk heeft iedereen de IPhone 4s, als ik beide naast elkaar leg, heb ik persoonlijk toch ook wel de voorkeur voor mijn scherm, zelfs voor het lezen van websites. En toch merk ik ook dat het PenTile is, en je daarom soms 1 keer in de 20 minuten heel even eraan denkt dat de letters niet haarscherp zijn maar iets "vettig" lijken soms. 10 seconden, even knipperen, eens naar een kleur icoontje op de website kijken, en weer blij zijn hoe mooi het scherm toch wel is 8)7

En nu ben ik hééél benieuwd wat CLB ervan vindt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210757

Man man man wat duurt dit lang. Geduld wordt op de proef gesteld hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
* CLB is back, ich liebe Deutschland :) Even snel een blok tekst, heb weinig tijd.

Maar de One S is dus bekeken en uhm... tsjaa ik heb 'm gezien, maar m'n X gaat in eerste instantie echt niet de deur uit.. Had eerst niet eens door dat het een S was, aangezien de zwarte nogal sober oogt imho, niet opvalt en gewoon in de phonewall hing... Hoeft ook niet op te vallen natuurlijk zo kun je het ook bekijken, maar het was niet echt interessant imho.
Ik heb de zwarte gezien, de zilveren zou mijn voorkeur hebben maar dat terzijde. Ik vond hem niet premium aanvoelen eerlijk gezegd en vond het niet veel meer charmes hebben dan mijn €99,- kostende ZTE Blade, dat viel me echt best wel tegen. Het aluminium gaf ook niet meer premium feel dan mijn huidige One X vond ik...
De eerste indrukken van de feel en looks, waren dus mwah. Daarbij moet ik wel zeggen dat het ding natuurlijk vast zat aan het alarm en zodoende niet goed / heel lekker vast te houden was en ik enkele weken geleden ook niet weg was van de HTC One X toen ik hem in de PhoneHouse heb gezien (zat ook vast in 'n anti-diefstal beugel en dergelijke)
Het formaat was ietsjes handiger dan de One X die ik zelf heb, en echt alles was simpelweg met 1 hand te bedienen, met m'n One X ook wel, maar soms is dat net wat lastig, of moet ik m'n duim net wat verder uitrekken.. Simpelweg omdat de One S natuurlijk kleiner is...
Dan is aanzetten... Het scherm... Het valt imho gewoon wel op dat het een pentile matrix heeft, maar dat komt omdat ik nu alweer een weekje met een supersmooth 1280x720 scherm loop en dat is denk ik gewoon mijn 'straf'... Er kan weinig beter zijn dan de huidige One X dus als de resolutie wat minder is en de pentile matrix wordt gebruikt valt dat ook op... Toen ik de Motorola Razr had was ik daar ook weg van en dit scherm is even goed (volgens Laar nog beter qua kleur ook) en dat is gewoon goed... Ga je 'm rechtstreeks vergelijken met een 1280x720 scherm, heb je nu een Galaxy Nexus / Samsung Note of One X, dan is het gewoon niet zo bijster smooth... Heb of ken je geen 1280x720 phone, ga je er dan ook niet op blind staren, ga er geen uren mee spelen in de MediaMarkt en de One S zal je uitermate bevallen!! Het is gewoon iets pixeliger dan de One X die ik zelf heb, maar dat spreekt voor zich.
De algemene performance van het ding is gewoon imho net zo snel als de One X en dat is toch helemaal top! Zodoende hoef je niet perse 'die krachtige quadcore, de eerste van de wereld' die in de One X zit, want de One S presteert imho net zo goed... Heb snel wat spelletjes gestart, wat gebrowsed, door foto's gescrolled en dat gaat allemaal (ook als je gewoon andere apps open laat staan) smooth as hell!!

Oftewel ik was in de veronderstelling dat ik een wonderapparaatje ging zien, of ik dat gezien heb kan ik zelf niet bepalen, ik ben denk te verwend met het feit dat ik voor slecht €400,00 een One X op de kop kon tikken..
De One S is gewoon een heel mooi apparaat, het scherm had beter gemogen, 16GB intern geheugen begrijp ik nog steeds niet en vind ik gewoon wel heel erg twijfelachtig (of ik daarmee uit kom of niet) maar het is gewoon een hele mooie telefoon naast de One X... De huidige prijzen van €469,00 vind ik hoog, maar ik kocht enkele maanden geleden een Motorola Razr voor €490,00 dus de One S prijs kan ook nog wel... Wel had die Razr weer mogelijkheden voor micro-SD, maar was deze weer een stuk breder. Wat ik zou aanraden is, kijk naar de One S qua prijzen en dergelijke, moet je echt maar enkele tientjes meer betalen, neem een One X, dat scherm... :)

Tevens ben ik van de foto's dus hier ook snel een hele rits... Alles zat vast met beveiliging, lastig fotograferen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1U5uhCzBaorNx6m4xr0Mxmw5/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8Dps25MFuI9CX8bN3WllJQ4s/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/l7LJQNRdoPLaB66QO7tAzD0u/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/w1bMe09AhpKNDos0dDIzZ05O/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PdfhrXo59btFq8a7qvGkgXzZ/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0mZhW0w36BCCRdjjfcmxsYFh/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DSwWfRbmuOx15LgyHxN3dsoT/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zcSMdD1JNWvPBCwMWkwD2zYy/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5XsJ0CwrIunmjHaUMt6OBGaw/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0bqVnFhzoqqq1adIZzK6u7nv/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FJPuEe09cM9jqmF1rDBBP0S4/full.jpg

En nog 1 One X vergelijkingsfoto waarop de betere resolutie wel te zien is:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GolSqUBLitiZvoMeMF7pjUSq/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Oi8EF0ktVcUNsvcczZ8tgrIl/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Tv5Viqmhk3CPylNKnwQK4LRn/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ENXgiW5KbG1yz6Lt7j7cWcrV/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nxxPU2eCt2RrhzvfliqDPN5k/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mynZu3ThbAlogpBdcwTA9OaI/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WOe54PY9QwYSrEkkwjxTzojJ/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MYMWwpsW0AAnHcjuFG7tY9Qa/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RnwA0b6muW2LUGiAp3aqLQRX/full.jpg

Lastig om te fotograferen in zo'n TL-balken zaak, maar beide schermen stonden op de 100% brightness.

[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 19-04-2012 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwietje
Het raster wat zichtbaar is op de foto's, is dat in het 'echt' ook zo duidelijk of komt het hier door de foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
90% te wijten aan de macro-foto's, dichtbij foto's nemen maakt het scherm er niet mooier op :)
Maar wilde duidelijk de verschillen tussen de One S en One X laten zien... Op oogafstand merk je het ook.
Maar zoals ik zei, als je geen 1280x720 schermen kent / gebruikt is het scherm van de One S gewoon toppie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwietje
Mooi :-) thx voor alle informatie iig!
Merk alleen dat alles uitzoeken voor het kopen van een telefoon het niet altijd makkelijker maakt, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarom even wachten totdat de S ook in de Nederlandse winkels ligt, kun je ze zelf side-a-side houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwietje
Ga ik ook zeker doen. Ik hoop dat de belcompany even snel met een demo komt voor de one S dan het deed met de One S, maar betwijfel het aangezien de One X hun vlaggenschip is.

Ik ben wel een man met grote handen, maar vandaag in arnhem de one X nog even in handen gehad en vind hem toch te groot, ook voor broek zakformaat (voor de rest is hij helemaal super). Wil de one S nog even vasthouden en kijken in hoeverre de camera uitsteekt van de body (in verband met keuze hoesje enzovoort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406468

Hoe zit het met de kleurnauwkeurigheid van de One S? Vergeleken met zowel de One X, als met andere Pentile toestellen als de Lumia 800? Bij laatstgenoemde merk ik een enorme bias naar rood, ook op bovenstaande foto's van CLB was te merken dat dit het geval was, samen met een tekort aan geel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

@CLB, bedankt voor de goede praktijk beleving en foto's

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwietje
Diverse bronnen melden een verschil tussen 9gb en 12 gb die bruikbaar is van het intern geheugen. Welke klopt hier? is er 9gb vrij of 12 gb? En is er buiten de 9 of 12 gb van de overige 16gb een deel vooraf gereserveerd voor apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-06 20:14
Zover ik weet is 4 GB voor ICS en Sense, 2 GB voor apps, en 10 GB voor opslag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laar
Kiwietje schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:46:
Diverse bronnen melden een verschil tussen 9gb en 12 gb die bruikbaar is van het intern geheugen. Welke klopt hier? is er 9gb vrij of 12 gb? En is er buiten de 9 of 12 gb van de overige 16gb een deel vooraf gereserveerd voor apps?
Bij mij 9.93GB available voor phone storage, en 2.21GB available voor internal storage (apps installations)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Zijn er ook telefoonbedrijven waar je zo'n telefoon wél in je handen kunt krijgen zonder van die beveiligingssnoertjes eraan? Ik heb mijn baas zo ver gekregen 50% van de telefoon te betalen en het via de zaak aan te schaffen. Scheelt een hoop geld maar ik heb dan natuurlijk niet meer het consumentenrecht om hem terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:23

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Joolee schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 13:08:
Zijn er ook telefoonbedrijven waar je zo'n telefoon wél in je handen kunt krijgen zonder van die beveiligingssnoertjes eraan? Ik heb mijn baas zo ver gekregen 50% van de telefoon te betalen en het via de zaak aan te schaffen. Scheelt een hoop geld maar ik heb dan natuurlijk niet meer het consumentenrecht om hem terug te sturen.
Ik heb nog nooit een telefoon gekocht zonder deze eerst in de winkel uit te proberen. Dit kan in de meeste winkels wel, je moet er even naar vragen. Kun je er even mee spelen en dan beslissen of je hem koopt of niet. In ieder geval bij Phonehouse kan het en in de Telfort winkels, is mijn ervaring, maar het zal ook in andere winkels wel kunnen.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFdeVries
  • Laatst online: 13-05 19:13
Laar schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 12:04:
[...]

Bij mij 9.93GB available voor phone storage, en 2.21GB available voor internal storage (apps installations)
Waarom heb je een aparte ruimte voor het installeren van applicaties? Bestaat het geheugen niet uit 1 x 16Gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Laatst online: 26-06 06:36
Zijn als het ware verschillende partities.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Heb net ook even met de one S gespeeld in de winkel (woon in Duitsland) en vergeleken met de one X vind ik de S toch fijner. Maarja ik hou ook wel van een kleiner toestel. Snelheid is volgens mij hetzelfde, van wat ik zo heb gemerkt tussen de one X en one S.

Ik kon trouwens niet echt de pixels zien, alleen van heel dichtbij...

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-07-2024
Eerst een vraagje dat ik zelf heb ;) :
- Heb hem in Aachen gehaald, bij de setup kwam ik enkel maar enkel talen tegen voor Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Heb English (Germany) gekozen, en dacht tot daartoe geen probleem, maar merk nu dat hij bij sommige downloads (games) en youtube searches toch de duitse versie neem. Mijn software nummer is 1.53.401.2. Waarschijnlijk een duitse, hoe krijg ik er (ooit) een Internationale versie op (met o.a. België).
Ha Laar,

Heb je toevallig al een oplossing gevonden voor je eigen vraag? Ik heb ook een Duitse One S en loop tegen hetzelfde aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laar
Paul Hulsebosch schreef op zondag 22 april 2012 @ 00:40:
[...]

Ha Laar,

Heb je toevallig al een oplossing gevonden voor je eigen vraag? Ik heb ook een Duitse One S en loop tegen hetzelfde aan.
Ik wil hem eerst nog even stock houden wegens garantie, en pas binnen een dikke maand unlocken als de custom roms beter worden, maar voorlopig stoort het me niet meer. Ik wil toch EN als system language, NL woordenboek is makkelijk bij in te stellen, op keyboard kan je ook nog eens switchen tussen NL en EN, en de Duitse search results van de eerste dagen zijn volledig weg. Er is ook nog geen update voor de stock rom, dus ik ga nog wel even door zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 16:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zit eraan te denken om de One s aan te gaan schaffen ter vervanging van mijn desire s. Iemand toevallig in de gelegenheid on die schermen te vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die Desire S heeft geen pentile matrix dus ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwietje
CLB schreef op zondag 22 april 2012 @ 13:31:
Die Desire S heeft geen pentile matrix dus ja...
Wat bedoel je hier precies mee? Dat het scherm van de Desire S beter is dan de HTC one S?

Verschillen zoals LCD VS Super Amoled qHD spelen ook een rol neem ik aan? (ben zelf een leek op kennis over schermen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laar schreef op zondag 22 april 2012 @ 12:15:
Ik wil toch EN als system language, NL woordenboek is makkelijk bij in te stellen, op keyboard kan je ook nog eens switchen tussen NL en EN, en de Duitse search results van de eerste dagen zijn volledig weg.
Deze uitspraak begrijp ik niet helemaal. Je wil EN als system language met NL woordenboek, heb je dit al of is dit toch niet mogelijk zonder root? Ik dacht dat het op Android namelijk vrij internationaal was allemaal.
De Duitse search results zijn weg - heb je hier iets voor ingesteld?

Edit: In het levertijdentopic zegt CLB dat Engels gewoon in te stellen is met NL als extra woordenboek, ik ga er vanuit dat je dit gedaan hebt en dit dus bedoelde. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 406468 op 22-04-2012 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Vind het dan wel vreemd dat Nederlands niet als taal in te stellen is, je zou toch denken dat Nederlands wel "meedoet" in het hele talenpakket...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kiwietje schreef op zondag 22 april 2012 @ 13:41:
Wat bedoel je hier precies mee? Dat het scherm van de Desire S beter is dan de HTC one S?
Dat is dus het lastige, dat is voor iedereen persoonlijk, dus een kwestie van bekijken en concluderen...

Het 3,7" LCD scherm van de Desire S met 800x480 pixels is gewoon scherp, omdat hier geen pentile matrix wordt gebruikt, waardoor er (onder andere) scherpteverlies optreedt. Het 4,3" scherm van de One S is ten eerste een Super Amoled scherm, wat zorgt voor (veel) meer kleurverzadiging en tevens wordt er gebruikt gemaakt van de pentile matrix... Tekst is daardoor (een stuk) onscherper en als je dichtbij gaat kijken, zal je zien dat je nagenoeg de pixels kunt tellen en ziet dat letters niet strak zijn, maar hapjes / inkepingen bevatten. Natuurlijk zit je niet de hele dag 10 cm van je scherm af, maar ik merkte het toch wel duidelijk op normale kijkafstand (ten opzichte van m'n One X met 1280x720 schermpje) dus hoe dat bij jou is, kun alleen jij zeggen...

Nog wat foto's:
One S
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FJPuEe09cM9jqmF1rDBBP0S4/full.jpg

One X
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GolSqUBLitiZvoMeMF7pjUSq/full.jpg

De kleuren zijn meer verzadigd op een Super Amoled scherm zoals je ziet:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mynZu3ThbAlogpBdcwTA9OaI/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WOe54PY9QwYSrEkkwjxTzojJ/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MYMWwpsW0AAnHcjuFG7tY9Qa/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RnwA0b6muW2LUGiAp3aqLQRX/full.jpg

En hier nog een paar (brakke) foto's die ik net gemaakt heb...
HTC One X met Super LCD 2 vs een ZTE Blade met OLED scherm (en pentile matrix)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9XCwK3ThWm0QDc8hqZVT1qcP/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gYHKX9aQj3rdKulAUsFeV6qW/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dl5n7TGpjnloFfNSVDVT2Sa8/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Kma22NAvJ700qocCLcJBHDo7/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sNvVTEPQRd7rkiAMVhJlNqMc/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HpsAbggejvjIdlxPxJVAftuV/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Xmk4lyirdJ6a2Sr2OGJl4o3B/full.jpg

Ik zeg geenszins dat het scherm in de One S slecht is, maar het kan (je) negatief opvallen, dus check it!
pixels66 schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:42:
Vind het dan wel vreemd dat Nederlands niet als taal in te stellen is,
je zou toch denken dat Nederlands wel "meedoet" in het hele talenpakket...
Duits(land) heh, heb jij weleens een Duitse DVD gezien met Engelse of Nederlandse ondertiteling?
Zijn gewoon eigenheimers die alles op hun manier willen.. Valt me nog mee dat er Engels op staat haha.
En dan is het denk gewoon een DE versie ofzo, ipv een IN (internationale) met dus beperkte taal / talen.

Ach waarom zou je 'm nu nog perse uit Duitsland / een Duits model willen? Ding komt hier bijna uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
nou ja, ik denk wel dat je zelf te veel de vergelijking met met de one X en de one S. Eenmaal je de One X gewoont bent, kan je idd de pixels tellen. Maar dat zal je dan evengoed kunnen doen op het scherm van de Desire S. Zelfde verhaal als de ipad 1/2 vs ipad 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Desire S scherm is echt wel een stuk minder pixelig dan het Super Amoled scherm van de One S hoor :)

Tevens zei ik over de One X vs One S ook dit:
CLB schreef op donderdag 19 april 2012 @ 18:46:
Dan is aanzetten... Het scherm... Het valt imho gewoon wel op dat het een pentile matrix heeft, maar dat komt omdat ik nu alweer een weekje met een supersmooth 1280x720 scherm loop en dat is denk ik gewoon mijn 'straf'... Er kan weinig beter zijn dan de huidige One X dus als de resolutie wat minder is en de pentile matrix wordt gebruikt valt dat ook op... Toen ik de Motorola Razr had was ik daar ook weg van en dit scherm is even goed (volgens Laar nog beter qua kleur ook) en dat is gewoon goed... Ga je 'm rechtstreeks vergelijken met een 1280x720 scherm, heb je nu een Galaxy Nexus / Samsung Note of One X, dan is het gewoon niet zo bijster smooth... Heb of ken je geen 1280x720 phone, ga je er dan ook niet op blind staren, ga er geen uren mee spelen in de MediaMarkt en de One S zal je uitermate bevallen!! Het is gewoon iets pixeliger dan de One X die ik zelf heb, maar dat spreekt voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:23

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mooie posts, CLB :) complimenten!

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik doe m'n best... Vind gadgets / telefoons zelf ook altijd erg interessant, zodoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@CLB: die kleurverzadiging, treedt deze vooral op riching rood en blauw - de grote subpixels in de Pentile display? Dit lijkt wel zo als ik je foto's eens bekijk, de One X heeft meer geel dan de One S, en straalt ondanks het minder aan rood ook wat warmer uit, al kan dat ook met de helderheid te maken hebben.

Op de Pentile display van de Nokia Lumia 800 heb ik dit ook, vooral het rood is overgesatureerd. Gezien mijn snelle gewenning aan oversaturatie vind ik het niet storend, maar toen anderen mijn op rode thema ingestelde Lumia bekeken viel het ze direct op dat zelfs op lage verlichting het rood heel helder leek. Ik heb dit idee sterker bij de donkerpaarse instelling, ofwel rood+blauw qua pixels.

Verder, op het zien van pixels na, is er niet veel op aan te merken lijkt me. met een dergelijke resolutie en pixeldichtheid is tekst nog prima te lezen en hoef je maar een beetje te spelen met het scherm op webpagina's, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kleuren durf ik niet te zeggen, heb alleen de foto's die voor zich spreken en wat herinneringen...
Wat betreft websites, die zijn gewoon goed te lezen inderdaad :) Wees gerust dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:19
CLB schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:54:
Kleuren durf ik niet te zeggen, heb alleen de foto's die voor zich spreken en wat herinneringen...
Wat betreft websites, die zijn gewoon goed te lezen inderdaad :) Wees gerust dat is geen probleem.
In elk geval dank voor de informatie tot dus ver dat vind ik al bijzonder nuttig

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwietje
vandaag de nokia lumnia 800 in mijn handen gehad, had hier geen last van het pentile matrix, je ziet het inderdaad wel als je 5-10cm op het beeld zit, maar op normale afstand zag het er gewoon prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CLB schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:54:
Dat is een mooie geruststelling. Nu nog even afwachten tot ik hem zelf in handen heb, ga er waarschijnlijk voor het eerst een review van schrijven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-06 13:18
Mochten mensen twijfelen over de One S en nog een paar dagen hebben: we hebben er een op de redactie en de review zal snel verschijnen. En o ja, we gaan binnenkort ook nog de Qualcomm S4-processor uitgebreid vergelijken met de Tegra 3 uit de One X. Stay tuned, want het zijn twee verhalen waar we veel aandacht aan besteden en die hopelijk de moeite van het wachten waard zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Topwerk Arnoud!!! Zin om te lezen, ook al heb ik een (uitstekend bevallende) One X :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Komen die reviews in dit topic? Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:26
Ik denk gewoon op de Frontpage... Ben in ieder geval zeer benieuwd en alvast bedankt voor de review :)

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben ook erg benieuwd naar je review Arnoud! Slightly offtopic, waar heb je de One S vandaan gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Belangrijkere vraag.

Arnoud is er geen user experiance te regelen voor de HTC one S net als bij de one X gedaan is.

Al met al hoop ik hem zelf ook zo snel mogelijk te hebben en er een revieuw van te schrijven.
Ik kijk dus uit naar wat de mening van tweakers ervan is.

[ Voor 39% gewijzigd door GerGio op 25-04-2012 10:47 ]

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 19:15

Bullet NL

Eigen Wijs

GvanGiessen schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:44:
Belangrijkere vraag.

Arnoud is er geen user experiance te regelen voor de HTC one S net als bij de one X gedaan is.
En dan ook weer 25 toestellen weggeven aan reviewers zeker? Ik denk niet dat HTC zo gek zou zijn, HTC heeft gewoon een marketing budget, de One X is het topmodel, daar zullen ze dus vol op inzetten met de hoop dat andere toestellen mee profiteren.

Ik denk dus dat het vergeefs is om op een experiance ala de One X te wachten.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee '1 One S voor de beste review' net zoals toen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwietje
arnoudwokke schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:05:
Mochten mensen twijfelen over de One S en nog een paar dagen hebben: we hebben er een op de redactie en de review zal snel verschijnen. En o ja, we gaan binnenkort ook nog de Qualcomm S4-processor uitgebreid vergelijken met de Tegra 3 uit de One X. Stay tuned, want het zijn twee verhalen waar we veel aandacht aan besteden en die hopelijk de moeite van het wachten waard zijn :)
Kijk er naar uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Bullet NL schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:49:
[...]

En dan ook weer 25 toestellen weggeven aan reviewers zeker? Ik denk niet dat HTC zo gek zou zijn, HTC heeft gewoon een marketing budget, de One X is het topmodel, daar zullen ze dus vol op inzetten met de hoop dat andere toestellen mee profiteren.

Ik denk dus dat het vergeefs is om op een experiance ala de One X te wachten.
Van mij hoeven ze die net weg te geven hoor zou een leuke extra zijn. Maar goed ik wacht ook niet ok deze experiance ik hoop mijn Nederlandstalige HTC one S zo snel mogelijk te hebben. Ik hoop dat hij het wachten waard is. Waneer verwachten jullie de revieuw van de HTC one S online als ik vragen mag en wat wat jullie indruk van de telefoon tot dus ver (In het kort)?

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Ah chill!

Ik wachte zowiezo met men beslissing tot jullie review uit is!
Ben hier heel tevreden van altijd (samen met de review van techradar).

Heb het op het internet ooit gezien zo een crashtest van een galaxy sII versus Iphone 4S waarin de iphone dus een glazen bol is die direkt kapot is.
Misschien zo een reviews ook ? :p
Vond het wel boeiend om te weten welk ding nou iets overleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekko90
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-06 19:25
Lijkt me erg leuk om te lezen en als ik zo deze gegevens "http://pdadb.net/index.php?m=cpu&id=a8260a&c=qualcomm_snapdragon_msm8260a" heb bekeken lijkt de CPU nog ruimte voor een kleine overclock binnen de specs te hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanaf morgen vast en zeker wat eerste indrukken aangezien sommige shops de grijze uitleveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Die shootout ziet er goed uit voor de HTC one S

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekko90
CLB schreef op donderdag 26 april 2012 @ 00:48:
Vanaf morgen vast en zeker wat eerste indrukken aangezien sommige shops de grijze uitleveren...
Ik kan vanavond waarschijnlijk een eerste indruk geven van een zwarte One S via redcoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ahjaa einer Deutsch Handy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekko90
waarschijnlijk wel en als dat zo is dan kan ik metee gaan hobby-en :o
Lekker rond lezen op XDA en rommelen met RUU's enz :9~
Lijkt een heerlijke tweaker avond te worden O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-06 00:43

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Goed nieuws! Ben erg benieuwd welk toestel beter/sneller is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
Ben ook erg benieuwd naar je review Arnoud! Slightly offtopic, waar heb je de One S vandaan gehaald?
Duitsland. HTC wilde de focus op de One X hebben en levert de reviewexemplaren pas morgen uit aan de pers; andere Nederlandse reviews zullen dus nog dagen of weken of zich laten wachten. De release is echter snel en we wilden hem gewoon graag snel testen (ook vanwege de Qualcomm Snapdragon S4 natuurlijk) :)
Arnoud is er geen user experiance te regelen voor de HTC one S net als bij de one X gedaan is. Al met al hoop ik hem zelf ook zo snel mogelijk te hebben en er een revieuw van te schrijven. Ik kijk dus uit naar wat de mening van tweakers ervan is.
We kunnen dat niet voor elke telefoon doen (en dat zou ook heel erg gaan vervelen). En ja, dat hangt van HTC af.

De review komt eraan: ik ben de laatste hand eraan aan het leggen en hij zal dus nog deze week verschijnen. En bij wijze van teaser hier alvast een alinea uit de conclusie (maar de eindredactie moet er nog overheen, dus het kan nog wijzigen):
De One S heeft ook zaken voor op de One X: hij is in dagelijks gebruik de snelste Android-telefoon tot nu toe. Ook is het formaat voor veel mensen acceptabeler dan dat van de One X: hij is iets minder lang en breed en ontzettend dun. De camera presteert bovendien een stukje beter en vooral in het donker presenteert hij nog alleszins redelijke plaatjes ten opzichte van de concurrentie.
En voor de rest zul je moeten wachten tot de review online staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben benieuwd waarbij je doelt op het dagelijks gebruik, ik vond er weinig verschil inzitten...
Formaat stem ik mee in inderdaad, One X is iets groter, maar imho ook weer geen no-go opeens.
De dunheid en gebruikte materialen vond ik niet echt high-end overkomen, ben benieuwd wat jullie.
En camera vs camera is altijd leuk, fijn dat Tweakers altijd nagenoeg dezelfde testsetting heeft, we will see :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:06

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Vreemd, ik dacht dat de camera van de HTC One lijn hetzelfde is, op de low-end na die wat lagere res heeft. Hoe kan de camera van de One S dan beter presteren dan de One X? Of presteert de One S beter dan de concurrentie en is de One X geen concurrentie van de S?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben vooral benieuwd of iemand al wat foto's van de grijze variant heeft? Op PhoneArena is een 360-degrees view van het toestel gemaakt maar daar blijken de onderste en bovenste twee stukken aan de achterkant een meer cyaan-blauwige tint te hebben ten opzichte van het blauwgrijze in het midden, wat een raar effect geeft. Gewenningseffecten doen dit middenstuk dan namelijk als een rodig grijs laten zien, wat vervelend kleurt bij de onder en bovenkant. Dit is uiteraard een mening, dit kan men mooi vinden, ik ben er echter nog niet van weg. Overweeg het wel, gezien de chipping issues met de MAO variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electrom
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-11-2024

electrom

Sapiens ars vivendi

Anoniem: 406468 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:50:
Ben vooral benieuwd of iemand al wat foto's van de grijze variant heeft?
Bedoel je Afbeeldingslocatie: http://eurodroid.com/edpics3/htc_one_s_official-1.jpg met de grijze variant???
De zwarte versie is wel van sterker materiaal gebouwd.

[ Voor 8% gewijzigd door electrom op 26-04-2012 20:01 ]

HTC One X+ - Toshiba Satellite C660 - Qware Pro 3 7" - Ipod Touch v4 | Website | Specs | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even sterk, alleen de coating is anders ;)

En dat zijn productfoto's daar zie je niks op imho, dit is leuk:
Afbeeldingslocatie: http://cdn1.sbnation.com/entry_photo_images/3198649/htc-roundup-09-verge-800_gallery_post.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn3.sbnation.com/entry_photo_images/3198653/htc-roundup-08-verge-800_gallery_post.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn0.sbnation.com/entry_photo_images/3198671/htc-roundup-05-verge-800_gallery_post.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn0.sbnation.com/entry_photo_images/3198681/htc-roundup-04-verge-800_gallery_post.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn3.sbnation.com/entry_photo_images/3198624/htc-roundup-11-verge-800_gallery_post.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn1.sbnation.com/entry_photo_images/3198666/htc-roundup-06-verge-800_gallery_post.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn0.sbnation.com/entry_photo_images/3198687/htc-roundup-02-verge-800_gallery_post.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn1.sbnation.com/entry_photo_images/3198683/htc-roundup-03-verge-800_gallery_post.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn2.sbnation.com/entry_photo_images/3198651/htc-roundup-10-verge-800_gallery_post.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn0.sbnation.com/entry_photo_images/3198660/htc-roundup-07-verge-800_gallery_post.jpg

[ Voor 93% gewijzigd door CLB op 26-04-2012 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekko90
Yep einer deutsch handy.
maar ik heb wel de Zwarte One S en krijg het denk wel voor elkaar om er een andere firmware op te zetten.
is met me oude toestel ook gelukt om non branded erop te zetten (saga t-mobile)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gekko90 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:28:
[...]

Yep einer deutsch handy.
maar ik heb wel de Zwarte One S en krijg het denk wel voor elkaar om er een andere firmware op te zetten.
is met me oude toestel ook gelukt om non branded erop te zetten (saga t-mobile)
Heb je al last van de chipping issue? Ik twijfel nog steeds, heb er geen vertrouwen in dat nieuwe batches zonder problemen zijn maar de zwarte vind ik dan wel mooier dan de grijze, lastig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-06 17:21

reaL_G

G

Anoniem: 406468 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 23:54:
[...]

Heb je al last van de chipping issue? Ik twijfel nog steeds, heb er geen vertrouwen in dat nieuwe batches zonder problemen zijn maar de zwarte vind ik dan wel mooier dan de grijze, lastig dus.
zou dan miss wel een WR zijn. vlgs mij heeft hij hem nog net geen dag?

chipping issue word wel een beetje overdreven, probleem is er zeker wel.
op xda lijkt het nu zo dat iedereen er last van heeft.

ik ga in iedergeval zowiezo de zwarte halen.
als hij maandag nog niet leverbaar is in nl, word het een duitse.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-06 21:43
Komen er echt zo snel krasjes op de cover? Dat is teleurstellend :S

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:26
Ja inderdaad, daardoor ga ik wel twijfelen nu... Ben niet echt het type voor een leren hoesje dus hij moet wel zonder hoesje in mijn zak mee kunnen gaan en niet na 2 dagen al onder de krassen zitten :/

/post

Pagina: 1 ... 4 ... 45 Laatste

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC One S levertijden- en prijzentopic. Accessoires mogen besproken worden in Accessoires voor de HTC One S.