Heb de grijze One S zojuist binnengekregen, ziet er erg mooi uit! Mooier dan op de foto's. Qua kleur van het toestel komt hij vrij overeen met de officiele foto's van HTC, met uitzondering van de 2 uiteindestukken aan de achterkant, welke ietsiepietsie lichter van kleur zijn. Ook zijn ze iets meer cyaan dan het middenstuk, maar in tegenstelling tot de foto's waarbij dit middenstuk dan rodig lijkt, heb ik er helemaal geen last van artistiek gezien en kleurt het zeer goed. Het aluminium op zowel de unibody (oh hoe typisch als er toch een verwijderbaar element is) als de uiteindestukjes aan de achterkant hebben een mooie doffe metaalglas. Aan de onderkant waar de gradient donker is, oogt het meer als een iets hardere variant op de unibody van de Nokia Lumia 800. Een ander leuk detail is de front facing camera, waar het aluminium een bevel heeft ingeslepen waardoor je een silverkleurig ringetje om het zwarte van de camera ziet. Het cyaanblauwe ringetje bij de achtercamera ziet er ook prachtig en premium uit, vooral omdat de belichting voor een tintverschuiving zorgt. De highlights zijn bijna helemaal wit met de doffe metaalglans van cyaan, terwijl de donkere basis een wat meer blauwe kleur heeft. Ik schat dat de kleuren rond de 190 tot 225 graden op de kleurcirkel liggen.
Hij ligt nu aan de lader en hierbij valt me het volgende op: Het toestel wordt statisch. Het ligt op een brildoekje, maar ook op houten bureau treedt dit op. Het is maar licht statisch en lijkt verder niet op te bouwen. De temperatuur stijgt echter wel vrij vlot, het is niet heet maar merkbaar warmer dan voor hij aan de lader lag. Uit het doosje was het een vrij koel toestel, en zolang is het nog niet in contact geweest met warmtebronnen. Het laden maakt het toestel dus lauwwarm, ik hou dit even in de gaten.
Wat betreft grip: het toestel is niet zo glad als XDA members beweren, maar wel degelijk glad genoeg om rekening mee te houden. Het doffe of matte metaal biedt genoeg grip als je hem normaal vasthoudt, maar de grens om gladde beweging met je vingers erover te krijgen ligt vrij laag.
Het notificationledje is mooi in de speakergril verwerkt maar de kijkhoek is wel slecht. Het is duidelijk zichtbaar als je er vanaf de zijkant naar kijkt, maar valt niet op in je ooghoek als ie aanspringt bij een notificatie. Althans, ik heb het alleen voor de oranje oplaadkleur kunnen beoordelen.
De "I'M THE ONE YOU'VE BEEN WAITING FOR" folie laat ik erop zitten tot ik een goeie screenprotector gevonden heb. Het is ietswat matte, maar kan er hopelijk nog goed doorheen kijken. De letters zullen wellicht wel hinderen.
Het klepje bij de MicroSIM slot voelt wel fragiel aan, ook al is het nog vrij stevig. Koste naar mijn idee teveel kracht om hem los te halen, waardoor het dus zo voelde.
Het toestel voelt erg premium aan en zit er premium uit, ben toch blij dat ik voor deze gegaan ben in plaats van de zwarte variant. Hoef niet na 1 dag al losgechipte randjes te hebben en bovendien oogt die versie ook wat minder premium. Ervaring van XDA members leert me tevens dat het wat meer als kunststof aanvoelt, zoals bij de Nokia Lumia 800. Uiteraard niet verkeerd, maar de grijze wint het wel degelijk op mate van premiumheid. Ja, dat woord heb ik net verzonnen.
Design & Bouwkwaliteit: 9/10
[
Voor 29% gewijzigd door
Verwijderd op 28-04-2012 14:55
]