Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
zou gewoon de interne toestencombi gebruiken geen app voor nodig, kwaliteit is nog goed ook.,Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 00:50:
Net mijn Zwarte One S binnen. Wil wat screenshots maken; iemand advies welke app hier op werkt?
vlgs mij is het powerbutton (als eerst, dan vasthouden), en dan home button.
zal het morgen vandaag ff testen als mn zwarte binnen is.
grijze vandaag vastgehouden en getest, is ook geen verkeerde kleur btw.
[ Voor 16% gewijzigd door reaL_G op 05-05-2012 01:11 ]
GiTS
Waar haal jij de wijsheid vandaan dat deze nu niet allemaal al de verbeterde coating hebben? De reden dat de dat de zwarte later uit kwam dan de grijze was juist het coating probleem, aldus Mark Moons op Twitter.pina schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 11:10:
de mensen die hem vandaag hebben: waarom hebben jullie niet nog enkele dagen gewacht op de 'nieuwe zwarte One S met verbeterde coating?
PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal
Ik krijg ze niet gedeinstalleerd terwijl dat bij de galaxy s een fluitje van een cent was.
[ Voor 22% gewijzigd door icecreamfarmer op 05-05-2012 12:45 ]
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Hiervoor moet je root hebben en een app die system apps kan verwijderen, zoals titanium backupicecreamfarmer schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 12:42:
Weet iemand trouwens hoe je apps (zoals facebook) eruit knikkert.
Ik krijg ze niet gedeinstalleerd terwijl dat bij de galaxy s een fluitje van een cent was.
Om apps te verwijderensoulcrusher schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 12:51:
[...]
Hiervoor moet je root hebben en een app die system apps kan verwijderen, zoals titanium backup
Kijk systeem apps snap ik maar ook zelf gedownloade apps zou ik graag kunnen verwijderen.
Heb wel gelijk een vraag. Hoe krijg ik boven in mijn statusbalk de snelknoppen voor het in/uitschakelen van Wifi, GPS, Bluetooth etc.?
EDIT; routerprobleempje... opgelost
[ Voor 15% gewijzigd door pixels66 op 05-05-2012 14:36 ]
Dat kan met software / applicatie / widgetpixels66 schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 13:40:
Hoe krijg ik boven in mijn statusbalk de snelknoppen
voor het in/uitschakelen van Wifi, GPS, Bluetooth etc.?
Voor 1x in dit topic dan:

SwitchPro Widget

Notification Toggle
Voor verdere vragen over software: Topicreeks: Android Software & Discussie
En je kunt / moet je bericht gewoon editten en geen twee losse berichten plaatsen!
Uitzoekse, speelze!!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Mijn Wifi geeft toch weer problemen, staat weer telkens op IP adres ophalen... iemand hier bekend mee? (betreft KPN modem)..
Bij notification toggle vraag ik mij af of je het moet gebruiken.pixels66 schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 15:05:
Bedankt, ben er lekker mee bezig!
Mijn Wifi geeft toch weer problemen, staat weer telkens op IP adres ophalen... iemand hier bekend mee? (betreft KPN modem)..
Ik krijg een waarschuwing dat hij toegang heeft tot alles wat je typt excl wachtwoorden.
Tevens als ik de taakbeheerwidget opstart zie ik dat ik al 504mb gebruik maar nog maar 181mb vrij heb.
Dat is nog minder vrije ram dan op mijn galaxy s terwijl ik nu het dubbele heb?
[ Voor 17% gewijzigd door icecreamfarmer op 05-05-2012 17:24 ]
CLB schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 14:25:
Voor verdere vragen over software: Topicreeks: Android Software & Discussie
Verwijderd
omdat die kerel op twitter zelf heeft gezegd dat ze rond 8/9 mei pas uitkomen terwijl er intussen zijn er al zwarte One S'en rondcirculeren met de slechte coating, anders zou er niet zoveel geklaagd geweest zijn. Vanwaar haal jij de wijsheid dat de huidige in omloop niet nog de oude zijn??Svenderson schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 11:19:
[...]
Waar haal jij de wijsheid vandaan dat deze nu niet allemaal al de verbeterde coating hebben? De reden dat de dat de zwarte later uit kwam dan de grijze was juist het coating probleem, aldus Mark Moons op Twitter.
Ik dacht dat je systeem apps bedoelde, facebook is namelijk een systeem app op de one s.. Maar zoals gezegd kun je apps via de market verwijderen, of in de app drawer lang op de app drukken en dan naar verwijderen slepenicecreamfarmer schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 12:55:
[...]
Om apps te verwijderen
Kijk systeem apps snap ik maar ook zelf gedownloade apps zou ik graag kunnen verwijderen.
Goed punt.. maar ik heb er wel vertrouwen in, we hebben hopelijk niet voor niks langer moeten wachten op de zwarte. Hij was voor gisteren nog praktisch nergens verkrijgbaar in Nederland, tweakers die hem wel hadden, hadden hem meestal uit Duitsland (Tweakers heeft zelf ook een Duits toestel gereviewed, als ik me niet vergis?). Bovendien had lang niet iedereen er last van, problemen als deze worden altijd overdreven omdat de mensen zonder problemen zich doorgaans niet melden. En als het probleem toch nog optreedt, dan neem ik aan dat HTC zo aardig is een nieuwe op te sturen? Dat is in ieder geval de reactie geweest in andere landen waar mensen het probleem hadden.pina schreef op zondag 06 mei 2012 @ 00:04:
[...]
Vanwaar haal jij de wijsheid dat de huidige in omloop niet nog de oude zijn??
[ Voor 14% gewijzigd door Svenderson op 06-05-2012 02:09 ]
die slechte coating heeft niks met de hele batch te maken, als dat zo was zou iedereen er mee te maken hebben gehad, en dat is niet zo!pina schreef op zondag 06 mei 2012 @ 00:04:
[...]
omdat die kerel op twitter zelf heeft gezegd dat ze rond 8/9 mei pas uitkomen terwijl er intussen zijn er al zwarte One S'en rondcirculeren met de slechte coating, anders zou er niet zoveel geklaagd geweest zijn. Vanwaar haal jij de wijsheid dat de huidige in omloop niet nog de oude zijn??
Er zijn genoeg mensen die geen last van de slechte coating hebben, fingers crossed.
voor hetzelfde geld hebben ze een miljoen van die behuizingen besteld (half jaar geleden), om daarna voor de productie er elke maand enkele duizenden te assembleren.
wat voor nut heeft een latere batchnummer (verschil van 1 of 2 maanden) dan?
GiTS
Weghalen lukt wel hoor. Naar de pagina met de calendar widget gaan, direct ingedrukt houden en naar Verwijderen slepen.DieterVDW schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 17:46:[...]
Enige vervelende: de calender widget (agenda view) crasht consistent...
Ik krijg deze dus ook niet meer weg van mijn desktop.
In dat topic wordt mijn vraag eruit gekickt, dus dan maar weer hier:
Ik heb een Wifi verbinding opgezet met mijn KPN modem. Toch valt elke keer Wifi uit, en kan hij niet meer verbinden. Er staat dan telkens ''IP adres ophalen", en verder dan dat komt hij niet..
ff wifi uit en weer aan, en dan doet hij het weer.. Wat kan hier het probleem van zijn?
[ Voor 13% gewijzigd door pixels66 op 06-05-2012 11:20 ]
Nope dan wil hij ze op het homescreen plaatsen.soulcrusher schreef op zondag 06 mei 2012 @ 01:34:
[...]
Ik dacht dat je systeem apps bedoelde, facebook is namelijk een systeem app op de one s.. Maar zoals gezegd kun je apps via de market verwijderen, of in de app drawer lang op de app drukken en dan naar verwijderen slepen
maar dan staat er bovenin het scherm verwijder of annuleer, als je een systeem app hebt staat er alleen annuleericecreamfarmer schreef op zondag 06 mei 2012 @ 11:53:
[...]
Nope dan wil hij ze op het homescreen plaatsen.
dat is vreemd... er is toch een wijziging gebeurd in de manier waarop de coating wordt aangebracht? Dus dan zijn er toch in principe 2 soorten: volgens de oude manier en de nieuwe manier? Dus op die manier heb je toch 2 batches?reaL_G schreef op zondag 06 mei 2012 @ 03:42:
[...]
die slechte coating heeft niks met de hele batch te maken, als dat zo was zou iedereen er mee te maken hebben gehad, en dat is niet zo!
Er zijn genoeg mensen die geen last van de slechte coating hebben, fingers crossed.
voor hetzelfde geld hebben ze een miljoen van die behuizingen besteld (half jaar geleden), om daarna voor de productie er elke maand enkele duizenden te assembleren.
wat voor nut heeft een latere batchnummer (verschil van 1 of 2 maanden) dan?
En ik snap niet dat bij de ene de coating wel er gemakkelijk er af kan en het snel krast, terwijl het bij de andere niet zo is, ondanks dat het bij beiden over hetzelfde productieproces gaat...?
Kan net zo goed een aantal bevuilde of slecht onvette behuizing zijn tijdens het Mao proces. voor hetzelfde geld is het vernieuwde proces 2x wassen ipv 1x zodat de coatin wel correct pakt.pina schreef op zondag 06 mei 2012 @ 13:24:
[...]
dat is vreemd... er is toch een wijziging gebeurd in de manier waarop de coating wordt aangebracht? Dus dan zijn er toch in principe 2 soorten: volgens de oude manier en de nieuwe manier? Dus op die manier heb je toch 2 batches?
En ik snap niet dat bij de ene de coating wel er gemakkelijk er af kan en het snel krast, terwijl het bij de andere niet zo is, ondanks dat het bij beiden over hetzelfde productieproces gaat...?
Als je je zo strest daarover zou ik gewoon de grijze kopen, miss is de S wel te Advanced voor jouw doen.

Ik vind het nog steeds een non-issue, zou daar nooit mijn keuze van laten afhangen.
GiTS
soulcrusher schreef op zondag 06 mei 2012 @ 12:04:
[...]
maar dan staat er bovenin het scherm verwijder of annuleer, als je een systeem app hebt staat er alleen annuleer
[ Voor 10% gewijzigd door icecreamfarmer op 06-05-2012 14:08 . Reden: Je hebt gelijk bij mijn galaxy werkte dat niet. ]
test het eerst bij iemand anders met wifi om de telefoon uit te sluiten. als het daar wel gewoon werkt is het een issue met jouw router/modem (2 in 1 ? of losse modem en router erachter?)pixels66 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 11:18:
[...]
Ik heb een Wifi verbinding opgezet met mijn KPN modem. Toch valt elke keer Wifi uit, en kan hij niet meer verbinden. Er staat dan telkens ''IP adres ophalen", en verder dan dat komt hij niet..
ff wifi uit en weer aan, en dan doet hij het weer.. Wat kan hier het probleem van zijn?
Wat voor netwerk is het G of N, frequentie? aantal devices op het netwerk? voor mijn eigen devices reserveer ik altijd een ip tje.pixels66 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 11:18:
[...]
GiTS
Is helemaal geen non-issue, de zwarte kan je gewoon mooier vinden en de speciale coating is een voordeel.reaL_G schreef op zondag 06 mei 2012 @ 13:52:
[...]
Als je je zo strest daarover zou ik gewoon de grijze kopen, miss is de S wel te Advanced voor jouw doen.![]()
Ik vind het nog steeds een non-issue, zou daar nooit mijn keuze van laten afhangen.
Maar de coating moet niet loslaten. Dus wat jij vind geld niet voor andere mensen.
www.casarodriguillo.com
Klik het vinkje uit bij "Activiteiten niet opslaan" in de : Instellingen > Opties voor ontwikkelaarsVerwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 21:44:
Ik weet niet of ik met deze vraag in het goede topic zit, maar ik kon geen forumdeel of topic vinden over HTC Sense. Maar Sense op mijn HTC One S lijkt de hele tijd te crashen. Meer dan de helft van de keren dat ik op de home button druk doet hij er lang over om te laden. Ik mag toch hopen dat dit niet normaal is? Weet iemand wat ik hier aan zou kunnen doen?
ik zeg ook niet dat het probleem er niet is, maar hoeveel devices hebben het probleem dan?Pinin schreef op zondag 06 mei 2012 @ 15:29:
[...]
Is helemaal geen non-issue, de zwarte kan je gewoon mooier vinden en de speciale coating is een voordeel.
Maar de coating moet niet loslaten. Dus wat jij vind geld niet voor andere mensen.
50? 100? op de duizenden?
destijds met de release zijn er op xda en duitse fora enkele meldingen geweest, en ga er maar vanuit dat bij die meldingen ook gewoon gevallen zitten van eigen schuld (laatst nog eentje gezien in het one X topic), en ja ik zou ook gewoon een nwe claimen als het kan
mijn insteek is alleen dat het hele batchverhaal niet opgaat, en ik vind dat je die keus daar niet van af moet laten hangen, en dus dat een non-issue is.
GiTS
Maar goed, we wachten af en ik kan de mijne toch pas over een week of twee bestellen
www.casarodriguillo.com
Ik vermoed dat het toestel continu probeert te connecten met het netwerk, want er gaat echt 20% door op een halfuur of zo, zie het percentage echt dalen...
Als ik switch tussen diverse apps of/en op de home toets druk vervaagd het scherm en komt een een draaiende wachtcirkel in beeld. Dit duurt soms wel to 30 seconden voordat het homescherm laad. Ik vind dit echt heel irritant. Hebben meerdere mensen hier last van?
Op al mijn oude htc verscheen gewoon meteen het home scherm.
12x 300Wp, Enphase iq7 micro omvormers, Azimut 160°, hellingshoek 15°, IJmuiden
hija31 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 15:35:
Klik het vinkje uit bij "Activiteiten niet opslaan" in de : Instellingen > Opties voor ontwikkelaars
of het is door de brand verbeterd.
normaal was het binnenshuis rond de 4000

[ Voor 49% gewijzigd door reaL_G op 07-05-2012 12:58 . Reden: plaatje gefixed ]
GiTS
Maar zodra je hem aanzet valt direct het scherm negatief op. In de standaard witte letters zie je allemaal groene puntjes..
Heb momenteel een One X dus misschien verwend, maar ik vond hem wel tegenvallen
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
De resolutie is bij de One S hoger, 540x960 ipv 480x800 en het type scherm is Super AMOLED ipv AMOLED. In de praktijk denk ik dat ze elkaar niet veel ontlopen, maar het scherm in de One S is wel iets beter.Amaze86 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:05:
Heeft de HTC one S een betere scherm dan Nokia Lumia 800,heb nu de lumia maar de one S vind ik erg mooi.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ik heb dit nu 1 keer gehad, toen had ik aardig wat apps open staan, volgens mij moest hij ff flink laden.. Duurde een seconde of 8...ktmlc4 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 08:40:
Ik hem de one s black nu het hele weekend getest en ik kom een probleem die ik ervaar niet op dit forum tegen.
Als ik switch tussen diverse apps of/en op de home toets druk vervaagd het scherm en komt een een draaiende wachtcirkel in beeld. Dit duurt soms wel to 30 seconden voordat het homescherm laad. Ik vind dit echt heel irritant. Hebben meerdere mensen hier last van?
Op al mijn oude htc verscheen gewoon meteen het home scherm.
Bij mij komt dit een heel enkele keer voor. Bijvoorbeeld als ik net een app aan het installeren ben en dan uit de Market (sorry Play Store) naar de home screen wil. Maar het scherm verschijnt dan (na enkele seconden wachten) in één keer met alle apps etc. tegelijk. Bij de Desire Z verscheen eerst de live wallpaper achtergrond en verschenen daarna één voor één de knopjes en widgets. Dan duurde het inderdaad een halve minuut voordat de hele boel weer werkte.pixels66 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 17:12:
[...]
Ik heb dit nu 1 keer gehad, toen had ik aardig wat apps open staan, volgens mij moest hij ff flink laden.. Duurde een seconde of 8...
Haha, briljant antwoord Pinapina schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:17:
[...]
ik denk dat jij last hebt van je ogen want ik heb nergens gezegd dat ik het verschil niet zie
Ik heb dit ook vermeld in mijn review hier op T.net: productreview: HTC One S Grijs review door bilgy_no1
Vandaag gebeld met HTC en even het toestel doorlopen. Wat blijkt: er staat twee keer een 'Delen via Bluetooth' app in mijn geïnstalleerde apps. Nu weet ik niet of dit de oorzaak is van mijn probleem, maar vreemd is het wel. De ene heeft versienummer 1.0.2213193022.338157.311809. Hier stond 12kB aan data in (ik denk van de gekoppelde apparaten: mijn oude Desire Z om de gegevens om te zetten en de Carkit). De tweede heeft versienummer 4.0.3-eng..20120319.162102. Hier stond nul B als gecachte data bij.
Kunnen mensen met een One S controleren of zij ook twee 'Delen via Bluetooth' apps in je lijst hebben staan (check via Instellingen, apps, Alle applicaties) en wat het serienummer is van je 'Delen via Bluetooth' app is (of zijn)?
Mocht dit niet de oorzaak zijn, heeft iemand een idee wat het wel zou kunnen zijn??? Alvast dank!
Het scherm van de Lumia is zeker weten beter. ik heb ze beiden naast elkaar gezien.Amaze86 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 17:08:
Ok bedankt,denk dat ik hem deze week haal.Ben tevreden over de scherm van lumia dus van de one S zal in orde zijnben een nokia liefhebber,maar vind wp 7.5 tegenvallen.
Ik heb vanmiddag mijn telefoon met mijn autoradio verbonden, zodra bluetooth aan wordt gezet verbindt hij automatisch.. Ik heb er dus geen problemen mee..
Ik heb het niet gedaan via de delen app(die heb ik niet eens???), maar via mijn radio zelf, die gaat connecten met de telefoon, en vraagt dan om een blijvende verbinding wanneer hij is ingeschakeld..
bilgy_no1 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 17:59:
Ik heb een Bluetooth probleem met mijn One S (grijs): hij maakt niet automatisch contact met mijn carkit (Parrot CK3100). Ik heb hem wel netjes gekoppeld, maar wanneer ik instap in mijn auto wordt de verbinding niet automatisch gemaakt. Voorheen, met mijn Desire Z (en Nokia E71 daarvoor), werkte dit wel normaal. Ik moet nu verschillende keren 'pushen' om de verbinding tot stand te brengen. Daarna werkt wel alles (bellen via telefoonboek in de carkit, gebeld worden, radio mute).
Ik heb dit ook vermeld in mijn review hier op T.net: productreview: HTC One S Grijs review door bilgy_no1
Vandaag gebeld met HTC en even het toestel doorlopen. Wat blijkt: er staat twee keer een 'Delen via Bluetooth' app in mijn geïnstalleerde apps. Nu weet ik niet of dit de oorzaak is van mijn probleem, maar vreemd is het wel. De ene heeft versienummer 1.0.2213193022.338157.311809. Hier stond 12kB aan data in (ik denk van de gekoppelde apparaten: mijn oude Desire Z om de gegevens om te zetten en de Carkit). De tweede heeft versienummer 4.0.3-eng..20120319.162102. Hier stond nul B als gecachte data bij.
Kunnen mensen met een One S controleren of zij ook twee 'Delen via Bluetooth' apps in je lijst hebben staan (check via Instellingen, apps, Alle applicaties) en wat het serienummer is van je 'Delen via Bluetooth' app is (of zijn)?
Mocht dit niet de oorzaak zijn, heeft iemand een idee wat het wel zou kunnen zijn??? Alvast dank!
Hmm ben nu beetje aan het twijfelen,denk dat ik het eerst met eigen ogen moet zin.Deze week is masr langs een winkel gaan.brilsmurfffje schreef op maandag 07 mei 2012 @ 18:06:
[...]
Het scherm van de Lumia is zeker weten beter. ik heb ze beiden naast elkaar gezien.
Ik heb sinds vandaag ook een One S (zwart) en ook een CK3100 waar ik hem op wil aansluiten. Bij mij gaat dit wel automatisch en ook goed. Ik heb ook 2x de app, met een wat lichter en een wat donkerder plaatje, ook 1 met 12kB en een zonder data. Lijkt me dus niet dat dat het probleem is.bilgy_no1 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 17:59:
Al eens geprobeerd de telefoon uit het geheugen van de carkit te gooien en opnieuw te koppelen?
Weet iemand waar het scherm van de HTC ONE S te zien is? In Amersfoort ben ik ongeveer alle winkels langs gegaan maar nerges hebben ze een dummy liggen waar je mee kunt spelen, uitproberen en testen en nergens willen ze het scherm voor je aanzetten om te laten zien hoe dit scherm eruit ziet (dit is wel het geval voor de HTC ONE X).
Is het scherm van de S te vergelijken met die van een HTC Desire?
Bij de Vodafone store Amersfoort laten ze de telefoons niet zien. Wel is er van de week een hele lading zwarte en grijze varianten geleverd. Maar dat terzijde.
De standaard browser is voldoende denk ik om een beeld te krijgen en schermen waar er gebruik gemaakt wordt van witte/lichte achtergronden.
Zou je misschien ook (een heel) korte vergelijking willen maken wat jij van de kwaliteit van het scherm t.o.v. een Desire vindt? Zou ik heel erg op prijs stellen!
[ Voor 10% gewijzigd door jtgerritsen op 07-05-2012 19:18 ]
Beide telefoons op automatische helderheid
Hier de Desire op maximale helderheid
Wat een mooi toestel is die S. Ik moet zeggen, het kan door de lichtval zijn, maar ik vind de S beter en scherper ogen in het beeld. Maar goed, dat kan ook aan mij liggen.
Iemand enig idee of het touch gedeelte van het scherm te calibreren is? Ik heb het gevoel dat hij niet helemaal accuraat is bij mij, maar ik krijg niet gevonden hoe ik hem kan hercalibreren.
de lumia lijkt beter doolr het hoge contrast van wp7 (menu) zelf.
Maar het is en blijft pentile.
GiTS
Ik heb vandaag het scherm te zien gekregen bij belcompany, erg mooi amoled scherm, je merkt alleen wel bij bijvoorbeeld de wit-op-zwarte letters van het weer dat de letters aan de randen een beetje korrelig zijn.jtgerritsen schreef op maandag 07 mei 2012 @ 19:12:
Misschien horen mijn vragen hier niet, dan word ik graag doorverwezen.
Weet iemand waar het scherm van de HTC ONE S te zien is? In Amersfoort ben ik ongeveer alle winkels langs gegaan maar nerges hebben ze een dummy liggen waar je mee kunt spelen, uitproberen en testen en nergens willen ze het scherm voor je aanzetten om te laten zien hoe dit scherm eruit ziet (dit is wel het geval voor de HTC ONE X).
Bij belcompany werken ze niet met dummys, dus dat is denk ik je beste kans aangezien ze hier de echte modellen achter glas hebben. Ze hebben hem bij t-mobile/phone house wel op voorraad maar daar zetten ze hem niet aan (omdat je dan het toestel 2e hands maakt).
Bij de One S zie je steeds in witte stukken groene pixels, dat ziet er imho heel erg lelijk uit, verder is het scherm ook niet echt scherp. Het scherm van de Lumia is heel mooi zwart met een hoog contrast, de kleuren zijn niet zo aangezet. De lumia is ook scherper doordat de pixel layout RGB is, de One S heeft ongeveer dezelfde pixel pitch maar dus minder subpixels (pentile)CLB schreef op maandag 07 mei 2012 @ 18:08:
Und warum? Resolutie, grootte, kleuren, pixellayout, andere zaken?
Ik zou het volgende stellen:
Multimedia (veel web, games, filmpjes) = One X
Office (mail, informatie apps, browsen, social media) = Lumia 800
One S blinkt enkel uit in design, alhoewel ik de One X daar ook zeer sterk vind, maar die heeft dan ook een waanzinnig mooi scherm.
Ter illustratie, ik was vandaag bij Dynafix en de twee mannen daar waren diep onder de indruk van de One X, vooral toen ik wat interfacelift plaatjes en een website liet zien.
@Kiwietje: Bedankt, ik zal dan van de week nog eens langs de BelCompany gaan om het nog eens te proberen. De wit-op-zwarte-letters verhaal is mijn bekend, ik ga er vanuit dat ik er weinig last van zal hebben. Bij de Desire ook geen last gehad van dit probleem (misschien geen goede vergelijking maar toch).
@ Brilsmurfffje: Het is denk ik ook waar je aan gewend bent. Als jij rondloopt met een telefoon zoals de HTC ONE X met z'n geweldige scherm, dan vallen 'gebreken' aan andere schermen eerder op lijkt mij. Voor veel anderen is het misschien anders.
Nadelen wat ik dan weer vind van de ONE X zijn het design wat ik iets minder vind, en het verhaal van het zo warm worden van de telefoon. En ik heb het idee dat (afgaande uit benchmarks en reviews) de dual-core van de ONE S beter presteert dan de quad-core van de ONE X.
[ Voor 38% gewijzigd door jtgerritsen op 07-05-2012 20:13 ]
Zijn er hier meer mensen die dezelfde, of vergelijkbare bevindingen hebben..?
...
Laatste firmware heeft wel wonderen gedaan voor de accu van de One X warm wordt hij ook niet meer zo. kan prima angrybirds spelen zonder dat de telefoon boven de 40 graden komt. benchmarks zijn leuk, maar realworld is wat telt en daar ontlopen ze elkaar nauwlijksjtgerritsen schreef op maandag 07 mei 2012 @ 20:06:
@ Brilsmurfffje: Het is denk ik ook waar je aan gewend bent. Als jij rondloopt met een telefoon zoals de HTC ONE X met z'n geweldige scherm, dan vallen 'gebreken' aan andere schermen eerder op lijkt mij. Voor veel anderen is het misschien anders.
Nadelen wat ik dan weer vind van de ONE X zijn het design wat ik iets minder vind, en het verhaal van het zo warm worden van de telefoon. En ik heb het idee dat (afgaande uit benchmarks en reviews) de dual-core van de ONE S beter presteert dan de quad-core van de ONE X.
Dat batterijpercentage naast je batterij-icoontje op de Desire, wat is dat precies voor app / tweak?ElPaco schreef op maandag 07 mei 2012 @ 19:30:
Mijn eigen ervaring is dat het totaal niet uitmaakt welk scherm je bekijkt. [blablabla]
Erm, de Lumia 800 waar de vraag over ging heeft ook een pentile layout hoor? Alleen de 900 heeft een RGB layout, maar dat was niet de vraag...brilsmurfffje schreef op maandag 07 mei 2012 @ 20:04:
[...]
Bij de One S zie je steeds in witte stukken groene pixels, dat ziet er imho heel erg lelijk uit, verder is het scherm ook niet echt scherp. Het scherm van de Lumia is heel mooi zwart met een hoog contrast, de kleuren zijn niet zo aangezet. De lumia is ook scherper doordat de pixel layout RGB is, de One S heeft ongeveer dezelfde pixel pitch maar dus minder subpixels (pentile)
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Ik draai geen officiele HTC ROM. Dat percentage is gewoon een instelling bij de ROM die ik draai. Hij staat bij mij in het instellingen menu bij het kopje 'RCMix3D', dus is in de ROM ingebakkenCLB schreef op maandag 07 mei 2012 @ 23:30:
[...]
Dat batterijpercentage naast je batterij-icoontje op de Desire, wat is dat precies voor app / tweak?
Ik heb op XDA al een handig tooltje gevonden om te rooten. Ik ga het vanavond (als de telefoon vandaag wordt geleverd) meteen proberen. Dus later weet ik meer.pina schreef op maandag 07 mei 2012 @ 23:55:
is het rooten eenvoudiger geworden? Ik herinner mij bij de Desire dat het veel voeten in de aarde had in het begin. Mijn Desire was zelfs even gebricked. Probleem was ook toen dat HTC de bootloader heeft gelocked zodat het niet zomaar te rooten was.
Het zou heel simpel moeten zijn als ik het filmpje moet geloven
Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G
Thanks voor het antwoord. Ik heb alles gewist, ook in de Carkit en nu opnieuw geconnect. Kijken of het nu automatisch werkt wanneer ik straks in de auto stap...pixels66 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 18:31:
Hoi,
Ik heb vanmiddag mijn telefoon met mijn autoradio verbonden, zodra bluetooth aan wordt gezet verbindt hij automatisch.. Ik heb er dus geen problemen mee..
Ik heb het niet gedaan via de delen app(die heb ik niet eens???), maar via mijn radio zelf, die gaat connecten met de telefoon, en vraagt dan om een blijvende verbinding wanneer hij is ingeschakeld..
Bedankt voor je feedback. Het ligt kennelijk niet aan de dubbele apps. Ikheb precies hetzelfde (ook een donkerder plaatje). Ik vanochtend gedaan wat jij voorstelt en hoop dat het nu werkt. Ik stap vanmiddag weer in de auto en ben erg benieuwd...ElPaco schreef op maandag 07 mei 2012 @ 18:45:
Ik heb sinds vandaag ook een One S (zwart) en ook een CK3100 waar ik hem op wil aansluiten. Bij mij gaat dit wel automatisch en ook goed. Ik heb ook 2x de app, met een wat lichter en een wat donkerder plaatje, ook 1 met 12kB en een zonder data. Lijkt me dus niet dat dat het probleem is.
Al eens geprobeerd de telefoon uit het geheugen van de carkit te gooien en opnieuw te koppelen?
EDIT:
[ Voor 10% gewijzigd door bilgy_no1 op 09-05-2012 15:55 ]
Verwijderd
Ik moet wel zeggen dat wanneer ik het nog maar een beetje kantel het wit al blauw wordt... Ook als het scherm afstaat is het redelijk fel...
| 17 December 1991 | De Nerdette |
Echter wat houd je tegen? Nieuwe generatie accus kunnen echt wel goed tegen beginnen met spelen voordat het 100% opgeladen is. Vooral de eerste keer zal namelijk even duren...
Maar ik kan het nu niet meer laten, ga em aanzetten...
Verwijderd
Ik wil vooral weer een snelle telefoon met een goed scherm en vooral een stevige behuizing. Dat laatste heb ik nu absoluut niet namelijk
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Verwijderd
1.78.401.2
van een italiaanse blog vertaald :
-Betere grip 3G
-Beter levensduur van de batterij (die toch al zeer goed)
-Verbeterde prestaties van de browser
-Fixed a bug waarbij de menu-knop op apps die niet nodig
-Stystème algemeen reactieve
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2012 16:30 ]
Als iemand een changelog vind, een Tweet of wat dan ook met veranderingen, meld het! Dan komt het in de TS!Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:13:
Er is een OTA update uit voor de One S: 1.78.401.2
Vanuit je BlackBerry in Outlook zetten of syncen met Google? En vanuit daar weer naar je One S?Waterski schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:28:
Misschien verkeerde topic, maar hoe kan ik het makkelijkst mijn contacten van mijn blackberry naar mijn HTC overzetten. Heb het geprobeerd via die bluetooth manier op de HTC zelf, maar die lukte niet. Is het mogelijk om de back-up file van mijn blackberry van mijn pc naar mijn One S te laden? Dat lijkt me de laatste optie voordat ik mijn oude simkaart kapot knip
Verwijderd
-Betere grip 3GCLB schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:30:
[...]
Als iemand een changelog vind, een Tweet of wat dan ook met veranderingen, meld het! Dan komt het in de TS!
[...]
Vanuit je BlackBerry in Outlook zetten of syncen met Google? En vanuit daar weer naar je One S?
-Beter levensduur van de batterij (die toch al zeer goed)
-Verbeterde prestaties van de browser
-Fixed a bug waarbij de menu-knop op apps die niet nodig
-Stystème algemeen reactieve
vertaald vanaf een italiaanse blog
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2012 16:31 ]
En wat was de standaard FW? Welke versie? Verwerk ik dat er ook in, thanks! 1.53.401.2, it was...?
[ Voor 58% gewijzigd door CLB op 08-05-2012 17:01 ]
Thanks heb ze nu in mijn Outlook gezet en dan zometeen naar mijn One S, bedankt voor je tip!CLB schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:30:
Vanuit je BlackBerry in Outlook zetten of syncen met Google? En vanuit daar weer naar je One S?
Maar ik zie idd dat de menu knop uit bijvoorbeeld de Youtube app is, dat is wel prettig.
Daarnaast ben ik het benieuwd wat het voor de batterij doet. Die doet het naar mijn mening tot nu toe al heel erg goed.
Heel vaak word dat toch wel uitgesteld!
Ik zit nog vol spanning te wachten tot een berichtje van mijn leverancier...
-= Its dry in the dessert =- So what??
Verwijderd

En het resultaat:

Nu nog gaan kijken wat de verbeteringen / aanpassingen zijn.
Wat me wel opvalt aan de camerafunctie is dat ik de slowmotion video functie niet kan vinden, of kijk ik er overheen? Ik dacht dat de camera software gelijk was aan de One X, maar blijkbaar is dit dan toch exclusief voor onze grote broer? Jammer, dat was een van de dingen waar ik best wel naar uitkeek.
Edit: Laat maar, al gevonden! Geweldig!
[ Voor 4% gewijzigd door Svenderson op 08-05-2012 18:12 ]
Verwijderd
alvast bedankt
www.beneluxracingonline.com
[ Voor 7% gewijzigd door ChessSpider op 08-05-2012 22:04 ]
Moeilijke maatstaf in mijn situatie vanwege het hoesje, maar goed, meer kan ik er niet in betekenen voor je!
Ben echt enorm tevreden met het toestel, geen problemen, geen bugs. Benoemenswaardig is het zeer snelle laden van de navigatie!
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC One S levertijden- en prijzentopic. Accessoires mogen besproken worden in Accessoires voor de HTC One S.