Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miklas
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-06 16:37
Welke lay-out wil je? - De zeldzaamste layout ter wereld: Azerty (BE). Helaas hebben heel weinig keyboards (zeker in een nichemarkt als de mechanical keyboards); daarom denk ik dat een keyboard layout weinig uitmaakt (en gewoon blind typen)...
Wil je met of zonder numpad? - Met
Wil je backlight? - Moet niet, maar het mag zeker wel
Welke MX Switch prefereer je? - Ik denk brown, omdat deze net tussen de blacks (gamen) en blues (typen) in zitten. (en ook deze (http://i.imgur.com/uXra9.png) komt op browns uit. Ik heb echter nog nooit op een mechanical keyboard getypt en ik weet dus niet hoe het echt aanvoelt. Weet iemand of je dergelijke keyboards in bvb de mediamarkt kan gaan testen?)
Wat je is je budget? - Studentenbudget, dus liefst zo goedkoop mogelijk. Aan de andere kant zijn het keyboards die 'a lifetime' zouden moeten meegaan, dus in dat geval is iets meer investeren mogelijks aangewezen? (€100~€150)
Wil je macro toetsen? - Moet niet, maar mag zeker wel (kan handig zijn in games/programmeren)
Doel van het keyboard? - Deels programmeren (dus vele 'speciale karakters'), deels typen (verslagen e.d.) en deels gamen (voornamelijk FPS)

Edit: weet iemand trouwens een oplossing voor het 'layout' probleem? Kan je bijvoorbeeld gewoon een set 'toetsjes' kopen om de bestaande te vervangen?

[ Voor 6% gewijzigd door miklas op 20-11-2012 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Een Belgische layout beperkt de mogelijkheden enigszins, maar ze bestaan wel. Heb je zelf nog niets kunnen vinden? Als je het topic doorneemt kom je o.a. WASD Keyboards tegen. Uit de gelinkte producten blijkt ook dat de Razer BlackWidow Stealth MX Brown keys heeft en met BE layout verkrijgbaar is. En dan zijn er nog de CM Storm Quickfire Pro en Corsair Vengeance K60 en K90 met MX Red keys en BE layout. En dat is vast niet alles.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-07 14:24

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

wat maakt de layout uit? pop de keycaps los en zet ze in jouw volgorde en herprogrammeer het daughterbordje wat erin zit.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Het verschil zit 'm niet alleen in de volgorde, ook de locatie van secundaire karakters verschilt van Franse azerty-toetsenborden.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-07 14:21
@Miklas: Bekijk deze site eens: http://www.gamegear.be/keyboards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miklas
Bedankt voor de tips. De gamegear site had ik al doorgenomen. Met brown switches vind ik echter geen enkel azerty (BE) keyboard. Razer BlackWidow "Stealth" krijgt door de TS "Razer Blackwidow - Waardeloos. Slecht afgewerkt, vaak fouten, shiny afwerking, kleine toetsen, macro toetsen etc. " Nu is er onlangs wel de 2013 editie, maar geen idee of die dus beter is. (en voor een keyboard van +€100 verwacht ik wel dat het goed is)

De WASD keyboards lijken vrij leuk, dat je ze kan aanpassen naar eigen wens. Maar ik vraag me af of die Rubber O-Ring Sound Dampeners de $20 waard zijn? Is dat gewoon marketing of maakt het daadwerkelijk iets uit? Volgens mij komen die keyboards vanuit Amerika, iemand die weet of ze gewoon naar EU (BE of NL) sturen (en tegen welke verzendkosten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
miklas schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:09:
Bedankt voor de tips. De gamegear site had ik al doorgenomen. Met brown switches vind ik echter geen enkel azerty (BE) keyboard. Razer BlackWidow "Stealth" krijgt door de TS "Razer Blackwidow - Waardeloos. Slecht afgewerkt, vaak fouten, shiny afwerking, kleine toetsen, macro toetsen etc. " Nu is er onlangs wel de 2013 editie, maar geen idee of die dus beter is. (en voor een keyboard van +€100 verwacht ik wel dat het goed is)
Ik kan het niet vergelijken qua tikgenot, maar ik heb nu na anderhalve maand in ieder geval geen problemen ondervonden met hangende toetsen of dat het keyboard niet deed wat ik wilde. Enige wat even wennen was, waren de macro toetsen (ik orienteer me altijd aan de toets linksonderin (CTRL), maar nu is dat een macro toets). De game-mode bevalt me wel (disable windows toets en alt-tab). Ook de toetsverlichting vind ik erg fijn (ben een nacht-gamer) en staat leuk met mijn andere hardware (oa Razer Deathadder).

Mijn oog was oorspronkelijk op een Das Keyboard en Steelseries g6v2 gevallen, maar deze ramplanken hebben een niet-werkende windows toets (die heeft een andere functie) en ik las dus dat mensen deze niet konden instellen als windows toets, en hierdoor dus hardware matig de boel moesten modden). Dit heeft mij doen besluiten deze niet te halen, gezien ik de windows toets zeeeeer vaak gebruik.

Ik weet dat qua kwaliteit ze niet ideaal zijn, ik heb hem echter even op test gehad en was er erg blij mee. Achteraf kwam ik dit topic tegen, en had ik misschien een Ducky moeten proberen. Maar voor nu ben ik er erg content mee, maar ga wel kijken naar de alternatieven als deze gaat haperen. Daarom ga ik ook zeker niet de stelling in de startpost weerleggen, wil echter wel aangeven dat het product if any "relatief slecht" is, niet "absoluut gezien slecht".

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-07 22:18
LiquidT_NL schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:27:
[...]

Ik kan het niet vergelijken qua tikgenot, maar ik heb nu na anderhalve maand in ieder geval geen problemen ondervonden met hangende toetsen of dat het keyboard niet deed wat ik wilde. Enige wat even wennen was, waren de macro toetsen (ik orienteer me altijd aan de toets linksonderin (CTRL), maar nu is dat een macro toets). De game-mode bevalt me wel (disable windows toets en alt-tab). Ook de toetsverlichting vind ik erg fijn (ben een nacht-gamer) en staat leuk met mijn andere hardware (oa Razer Deathadder).

Mijn oog was oorspronkelijk op een Das Keyboard en Steelseries g6v2 gevallen, maar deze ramplanken hebben een niet-werkende windows toets (die heeft een andere functie) en ik las dus dat mensen deze niet konden instellen als windows toets, en hierdoor dus hardware matig de boel moesten modden). Dit heeft mij doen besluiten deze niet te halen, gezien ik de windows toets zeeeeer vaak gebruik.

Ik weet dat qua kwaliteit ze niet ideaal zijn, ik heb hem echter even op test gehad en was er erg blij mee. Achteraf kwam ik dit topic tegen, en had ik misschien een Ducky moeten proberen. Maar voor nu ben ik er erg content mee, maar ga wel kijken naar de alternatieven als deze gaat haperen. Daarom ga ik ook zeker niet de stelling in de startpost weerleggen, wil echter wel aangeven dat het product if any "relatief slecht" is, niet "absoluut gezien slecht".
Hier nog iemand die er toch niet zo blij mee was.. YouTube: razer keyboard destruction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Laatst online: 22:16
@miklas

via wasd keyboards kan je een brown en Belgische azerty laten maken. Het enig ander alternatief voor een Belgische layout is unicomp. Zelf heb ik die laatste, maar ondertussen heb ik daar een irritant probleem mee (moet usb plug stuk of 10 keer in een andere poort gooien, indianendans doen en 4x koffie halen voor hij ontdekt dat hij ook een werkende spacebar heeft. Is alleen als ik 's ochtends begin te werken, en eenmaal hij zich realiseert wat spatie of enter van numpad is, blijft hij dat wel braaf onthouden). Gezien prijs en verzendkosten niet echt al te aangenaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

miklas schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:09:
De WASD keyboards lijken vrij leuk, dat je ze kan aanpassen naar eigen wens. Maar ik vraag me af of die Rubber O-Ring Sound Dampeners de $20 waard zijn? Is dat gewoon marketing of maakt het daadwerkelijk iets uit?
Even zelf zoeken en je hebt zo een antwoord. Of het de ≥ $20 waard is verschilt per persoon.
Volgens mij komen die keyboards vanuit Amerika, iemand die weet of ze gewoon naar EU (BE of NL) sturen (en tegen welke verzendkosten)?
Die vragen worden zowel in dit topic als op hun site beantwoord: ja, en die variëren. Houd ook rekening met bijkomende kosten zoals btw en douanerechten.

[ Voor 9% gewijzigd door 8088 op 20-11-2012 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

MegaTronics schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 08:51:
[...]

Het kan zelfs voor 75 euro: http://samenkopen.net/action_products/410704, maar dan moet je even wachten op de volgende ronde.
Bij de nieuwe actie op Samenkopen is er nu een kerstactie voor de Qpad MK-85 Red Switches voor €79.95. Misschien een (hele snelle) vervanging voor mijn CM Storm, en dan kan de vriendin ophouden me jaloers aan te kijken over mijn keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miklas
8088 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 19:00:
[...]

Even zelf zoeken en je hebt zo een antwoord. Of het de ≥ $20 waard is verschilt per persoon.

[...]

Die vragen worden zowel in dit topic als op hun site beantwoord: ja, en die variëren. Houd ook rekening met bijkomende kosten zoals btw en douanerechten.
Ik had zelf al gezocht maar was meer op zoek naar persoonlijke ervaringen. Foto's en filmpjes op youtube zijn leuk, maar zeggen (in mijn ogen) minder dan een "persoonlijke" reactie.

Verder heb ik het topic doorgenomen en een custom WASD keyboard lijkt heel erg leuk; maar vaak komen de meeste mensen op een bedrag tussen de €200~€250 en dat lijkt me wel héél erg veel, zeker voor een 'beginner' toetsenbordje (zonder blacklight). Daarom denk ik om de limitatie van azerty gewoon weg te laten vallen, ik typ grotendeels toch blind en aangezien ik in momenteel in nederland woon al vaak ook in querty. (Beginnersvraag: je kan toch op elk keyboard de layout op 'azerty(BE)' zetten? (softwarematig?)). Dan heb ik "gewoon" nog een 105-key nodig; en kan ik desnoods een 'ninja' kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-07 14:51

TheNephilim

Wtfuzzle

Hier hebben ze overigens ook aparte bordjes voor weinig geld: http://kbtpure.com/index.php/

Het zijn dan wel geen volledige toetsenborden, allemaal tenkeyless enzo, maar voor gamen moet dat niet altijd een probleem zijn.

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-07 15:45
8088 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 02:14:
Het verschil zit 'm niet alleen in de volgorde, ook de locatie van secundaire karakters verschilt van Franse azerty-toetsenborden.
Bovendien zijn over de verschillende rijen de toetsen fysiek anders bij de meeste mechanische toetsenborden (in ieder geval de cherry series).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoest
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 15:19
hoest schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:55:
Inmiddels via mechanicalkeyboards.com/tigerimports een brown-switched toetsenbord besteld... ben benieuwd!

Update: En hij is binnen (besteld op 02/11; ontvangen op 15/11): http://imgur.com/NFFMk
Inmiddels al een tijdje in gebruik voor dagelijks werk (ben programmeur), mijn CM Storm Quickfire Rapid met Brown Switches en ik wil niet anders meer, fijn typen hoor!!! Aanrader!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:41
Ik heb de G710 afgelopen vrijdag op gehaald.
Maar ik ben er nog niet helemaal over uit. De black keys van een steelseries 6gv2 zijn duidelijker.

En de handpalm steun is van dat iritante ruwe materiaal. Ik kan daar dus echt niet tegen. En wil eigenlijk wel zo iets. Maar dan zoals bij de G15 en G19 gewoon glad :(

Dus ik weet niet of ik hem wel ga houden. Ik vind het erg veel geld. En in een aantal dingen is mijn oude G19 dan dus relaxer. Ik probeer het nog 2-3 dagen en anders gaat hij gewoon terug.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Vandaag is me DAS keyboard binnengekomen (DAS professional silent) en ik vind hem echt heerlijk! het enige wat ik mis is dat er geen handpalm steun is. Want die vind zou ik in sommige houdingen wel prettig vinden. helemaal als je de pootjes omhoog doet. Maar verder rest vind ik hem echt super! Moet nog wel een beetje wennen dat ik eigenlijk niet hoef te bottom outen maar dat begint aardig te komen.

Ik ga waarschijnlijk gewoon een losse wrist rest halen voor het gamen want met typen heb ik hem niet echt nodig.

[ Voor 12% gewijzigd door Rutix op 27-11-2012 19:57 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-07 16:19
@Astennu: Wat bedoel je met duidelijker? En welke toetsen-layout heb je? Met kleine ENTER en grote linker SHIFT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 03-07 11:49

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Volgens mij zal ie de veel kleinere symbolen op de toetsen (en de magere verlichting daarvan) bedoelen. Dat vond ik tenminste nogal een tekortkoming. Geldt btw ook voor de G510. Gelukkig vond mijn vrouw dat geen probleem. Ik heb nu zelf een CMstorm Trigger met bruine switches, Amazon verstuurt die sinds kort dus wel naar NL :) Kostte me net zoveel als een ééntje met zwarte switches en de "foute" layout bij een lokale webshop. Heel fijn keyboard.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:41
rookie no. 1 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 23:08:
@Astennu: Wat bedoel je met duidelijker? En welke toetsen-layout heb je? Met kleine ENTER en grote linker SHIFT?
Nee de feedback van het indrukken is bij de G710 wat vager. Komt denk ik doordat ze tactile zijn.
Het went gelukkig wel. Ik kan alleen niet wennen aan die ruwe palm steun.

Misschien moet ik hem maar polijsten.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-07 14:51

TheNephilim

Wtfuzzle

Rutix schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 19:53:
Vandaag is me DAS keyboard binnengekomen (DAS professional silent) en ik vind hem echt heerlijk! het enige wat ik mis is dat er geen handpalm steun is. Want die vind zou ik in sommige houdingen wel prettig vinden. helemaal als je de pootjes omhoog doet. Maar verder rest vind ik hem echt super! Moet nog wel een beetje wennen dat ik eigenlijk niet hoef te bottom outen maar dat begint aardig te komen.

Ik ga waarschijnlijk gewoon een losse wrist rest halen voor het gamen want met typen heb ik hem niet echt nodig.
Bij mijn Nighthawk X8 zat er wel één al moet die wel zeker 5 centimeter van het toetsenbord afliggen. Hij is een beetje te klein dus... afhankelijk van de game moet ik em haast anders neerleggen, dus gebruik em maar niet. Het grappige is dat er wel bevestigingspunten aan de onderzijde zitten voor een vaste wrist/palm/etc rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteenMSc
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:43
Ik zoek een nieuw mechanisch toetsenbord, maar met een aantal eisen:

- Brown of Red switches
- Macro toetsen aan de linkerkant
- Backlight
- Ansi 104 US Layout (grote linkershift en enkelrij enter)

Ook heb ik nog een paar dingen die ik graag wil, maar niet per se nodig heb:

- Thumbkeys
- Mediakeys

Ik zag zelf de Corsair Vengeance K90, maar die vind ik te duur. Ook de Roccat Isku vind ik heel mooi, maar ik weet niet zeker of die mechanisch is. Mijn budget is <€100. Als je echt een goede reden hebt waarom ik een bepaald keyboard moet kopen, kan het budget iets groter worden gemaakt.

Alvast bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Ik twijfel of je jouw keuze voor onder de 100 euro kan vinden. Ik zou toch je hand wat dieper in je portemonnee stoppen en die 13 euro extra euro (t.o.v. 100 euro) voor lief nemen.
Maar misschien zijn er wel andere (exotische (China)) mechanische toetsenborden die aan jouw keuze voldoen voor minder dan 100 euro ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteenMSc
  • Laatst online: 00:43
Fleximex schreef op woensdag 28 november 2012 @ 23:02:
Ik twijfel of je jouw keuze voor onder de 100 euro kan vinden. Ik zou toch je hand wat dieper in je portemonnee stoppen en die 13 euro extra euro (t.o.v. 100 euro) voor lief nemen.
Maar misschien zijn er wel andere (exotische (China)) mechanische toetsenborden die aan jouw keuze voldoen voor minder dan 100 euro ;).
Ik zal kijken of ik dat haal, of ik koop hem 2e hands. Weet iemand of de Isku mechanisch is?

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
TheMrWishtle schreef op woensdag 28 november 2012 @ 23:09:
[...]

Ik zal kijken of ik dat haal, of ik koop hem 2e hands. Weet iemand of de Isku mechanisch is?
Serieus, google gewoon eens "Roccat Isku mechanical" :(

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• LuckyLukeNL
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Welke lay-out wil je? - gewoon qwerty. standaard voor nederland
Wil je met of zonder numpad? - met
Wil je backlight? - ja. dit wil ik 100% hebben
Welke MX Switch prefereer je? - Ik heb gekeken en denk dat de brown het beste/safest is. Ik zag dat die niet heel veel geluid maakte. Ik heb nog nooit een mechanisch toetsenbord gehad vandaar. Heb net mijn razer lycosa 2x teruggebracht wegens uitvallen en blijven hangen van toetsen.
Wat je is je budget? - alles onder de 200euro of net eroverheen.
Wil je macro toetsen? - hoeft niet persee
Doel van het keyboard? - 100% voor gamen. Ik game veel. speel veel LoL/fps.

Iemand een goede tip? een echte aanrader?

is de Logitech G710+ iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volture
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 12:15
Welke lay-out wil je? - QUERTY, US International (met kleine ENTER en grote linker SHIFT
Wil je backlight? - Niet noodzakelijk, maar wel fijn
Welke MX Switch prefereer je? - Brown / Black / Red
Wat je is je budget? - < € 125,-
Wil je macro toetsen? - Niet noodzakelijk
Doel van het keyboard? - Gamen (BF3, Diablo 3, NFS, COD BO2)

Verder nog een (wellicht simpele) vraag. Ik zie dat veel mechanische toetsenborden een USB aansluiting hebben en dan gebruik maken van een PS/2 converter voor NKEY rollover. Hoe zit dat precies? Is dat net zo precies als toetsenborden met een PS/2 aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Meeste toetsenborden komen met usb 21 of 24 kro, dus dat maakt in principe niet uit.

voor de mensen die echt een goede polssteun willen, er wordt een losse verkocht voor 12dollar. zodra ik op mn pc zit post ik de link wel

http://www.grifiti.com/pr...eyboards-laptops-macbooks
(voor TLK)

Voor de rest: zoek bij een dealextreme/bic/taobao een leuke deal, hoeft nooit meer dan 15 dollar te zijn (plus verz.kstn)

[ Voor 34% gewijzigd door kKaltUu op 30-11-2012 12:29 ]

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
LuckyLukeNL schreef op donderdag 29 november 2012 @ 17:01:
Welke lay-out wil je? - gewoon qwerty. standaard voor nederland
Wil je backlight? - ja. dit wil ik 100% hebben
Welke MX Switch prefereer je? - Ik heb gekeken en denk dat de brown het beste/safest is. Ik zag dat die niet heel veel geluid maakte. Ik heb nog nooit een mechanisch toetsenbord gehad vandaar. Heb net mijn razer lycosa 2x teruggebracht wegens uitvallen en blijven hangen van toetsen.
Wat je is je budget? - alles onder de 200euro of net eroverheen.
Wil je macro toetsen? - hoeft niet persee
Doel van het keyboard? - 100% voor gamen. Ik game veel. speel veel LoL/fps.

Iemand een goede tip? een echte aanrader?

is de Logitech G710+ iets?
Om te beginnen zou ik sowieso niet naar de Razers en Logitechs van deze wereld kijken.

- Dit is een goede optie (brown switches) (blauwe backlight):
LINK
- Ducky (brown switches) (veel backlight kleuren):
LINK (link is slecht naar één van de vele Ducky variaties)
- CoolerMaster Storm (brown) (quickfire partial backlight, trigger volledig):
LINK
Volture schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 07:47:
Welke lay-out wil je? - QUERTY, US International (met kleine ENTER en grote linker SHIFT
Wil je backlight? - Niet noodzakelijk, maar wel fijn
Welke MX Switch prefereer je? - Brown / Black / Red
Wat je is je budget? - < € 125,-
Wil je macro toetsen? - Niet noodzakelijk
Doel van het keyboard? - Gamen (BF3, Diablo 3, NFS, COD BO2)

Verder nog een (wellicht simpele) vraag. Ik zie dat veel mechanische toetsenborden een USB aansluiting hebben en dan gebruik maken van een PS/2 converter voor NKEY rollover. Hoe zit dat precies? Is dat net zo precies als toetsenborden met een PS/2 aansluiting?
- Daskeyboard Silent (brown switches) (geen backlight) (de laatste versie van de US Silent heeft mediakeys) (iets boven je budget maar wel echt kwaliteit):
LINK
- CollerMaster Storm (brown (niet in Tweakers pricewatch)), black, red switches) (sommige 'slechts' partial backlight):
LINK
- Corsair K60, K90 (Red switches) (K60 niet, K90 wel backlight) (macrotoetsen (maar die zijn niet mechanisch)):
LINK

PS/2 werkt met hardware interruptie en heeft daarom ook geen milliseconde specificatie. Als je een toets indrukt moet je processor eerst die taak uitvoeren voordat het weer verder gaat met de rest. Om een of andere reden heb je bij PS/2 daardoor geen limiet op het aantal tegelijk in te drukken toetsen: NKRO.
USB werkt met software (drivers) en goede toetsenborden (een Daskeyboard bijvoorbeeld) kunnen max 6 toetsen tegelijk ongeacht de toetsencombinatie indrukken.
Sommige toetsenborden (zoals een Logitech G15 (wat door veel als kwaliteit gezien wordt ;()) kunnen wel alle toetsen van Q t/m Y tegelijk indrukken (dus 'QWERTY'), maar kunnen bijvoorbeeld Z t/m C al niet (dus 'ZX' gaat nog wel maar bij 'ZXC' gaat dus de C al niet meer).
Als je een goed toetsenbord met volledig 6KRO (zo wordt de G15 ook aangeduid maar is niet volledig, dus let op!) is USB niet zo erg en weegt een PS/2 aansluiting i.m.o. niet op tegen de 'plug & play' van USB.
Hopelijk is het zo iets duidelijker ;).

[ Voor 12% gewijzigd door Fleximex op 30-11-2012 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:56

D4NG3R

kiwi

:)

Na me al zo goed ingelezen te hebben kom ik er nogsteeds niet uit :/ ..

Welke lay-out wil je? - QWERTY, niks bijzonders dus. Sowieso wel een US English keyboard. US International (Met de / naast de linkershift) word ik gek in games.

Wil je met of zonder numpad? - Met

Wil je backlight? - Graag, al is het wel een van de eerste dingen die ik laat vallen als er een plank is die ruim beter lijkt te zijn zonder verlichting. Wel is het een eis dat deze blauw zijn (Of aanpasbaar via bijv de meegeleverde software).

Welke MX Switch prefereer je? - Ik dacht eerst rood, maar ik lees erg veel verschillende dingen hierover.. Ik speel graag games, maar ik type ook veel (en bovengemiddeld snel). Accuraat typen doe ik sowieso, maar ik heb het gevoel dat dit op reds misschien wat minder lekker zal gaan (Zeker in het begin).

Wat je is je budget? - Bij €120 houd het zo ongeveer op.

Wil je macro toetsen? - Ja. Ik speel voornamelijk shooters, maar MMO's speel ik ook erg graag :) .

Doel van het keyboard? - Games van alle genres spelen en veel typen.

Overige eisen? - Geen glimding, ik zweet redelijk snel als ik langere tijd achter elkaar type of game. Dus een glimplank zal er meteen lelijk uit gaan zien :( .

Ik zat zelf te denken aan de pricewatch: Corsair Vengeance K90 (US English).
+ Strakke layout
+ Macro's liggen wat lager, en hinderen dus niet de meest linker toetsen.
- Red's?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Ik zou zo snel geen alternatief weten voor de K90. Als je van een niet-mechanisch toetsenbord afkomt kan je de K90 wel nemen.
De Reds typen volgens veel mensen niet zo lekker als de andere switches. Maar mechanisch, ongeacht welke switch, typt altijd fijner dan niet-mechanische toetsenborden, dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 13:54

Vidra

Vragen?

Astennu schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:54:
Ik heb de G710 afgelopen vrijdag op gehaald.
Maar ik ben er nog niet helemaal over uit. De black keys van een steelseries 6gv2 zijn duidelijker.

En de handpalm steun is van dat iritante ruwe materiaal. Ik kan daar dus echt niet tegen. En wil eigenlijk wel zo iets. Maar dan zoals bij de G15 en G19 gewoon glad :(

Dus ik weet niet of ik hem wel ga houden. Ik vind het erg veel geld. En in een aantal dingen is mijn oude G19 dan dus relaxer. Ik probeer het nog 2-3 dagen en anders gaat hij gewoon terug.
En? Ben je nu tevreden met je Logitech 710+?

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volture
Fleximex schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 14:44:
[...]

[...]

- Daskeyboard Silent (brown switches) (geen backlight) (de laatste versie van de US Silent heeft mediakeys) (iets boven je budget maar wel echt kwaliteit):
LINK
- CollerMaster Storm (brown (niet in Tweakers pricewatch)), black, red switches) (sommige 'slechts' partial backlight):
LINK
- Corsair K60, K90 (Red switches) (K60 niet, K90 wel backlight) (macrotoetsen (maar die zijn niet mechanisch)):
LINK

PS/2 werkt met hardware interruptie en heeft daarom ook geen milliseconde specificatie. Als je een toets indrukt moet je processor eerst die taak uitvoeren voordat het weer verder gaat met de rest. Om een of andere reden heb je bij PS/2 daardoor geen limiet op het aantal tegelijk in te drukken toetsen: NKRO.
USB werkt met software (drivers) en goede toetsenborden (een Daskeyboard bijvoorbeeld) kunnen max 6 toetsen tegelijk ongeacht de toetsencombinatie indrukken.
Sommige toetsenborden (zoals een Logitech G15 (wat door veel als kwaliteit gezien wordt ;()) kunnen wel alle toetsen van Q t/m Y tegelijk indrukken (dus 'QWERTY'), maar kunnen bijvoorbeeld Z t/m C al niet (dus 'ZX' gaat nog wel maar bij 'ZXC' gaat dus de C al niet meer).
Als je een goed toetsenbord met volledig 6KRO (zo wordt de G15 ook aangeduid maar is niet volledig, dus let op!) is USB niet zo erg en weegt een PS/2 aansluiting i.m.o. niet op tegen de 'plug & play' van USB.
Hopelijk is het zo iets duidelijker ;).
Thanks! Overigens is de uitleg over de PS/2 techniek duidelijk. Echter weet ik niet zeker of nu mijn vraag al beantwoord is. Het is me duidelijk dat er een beperking zit op USB toetsenborden. Die beperking komt voort uit het stukje software (drivers) dat benodigd is om de input te verwerken. Echter als ik het USB toetsenbord met een USB to PS/2 convertor aansluit op een PS/2 poort, is het bord dan ook in staat NKRO te bewerkstelligen (m.u.v. de marcotoetsen natuurlijk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Simpel antwoord: ja.

Mijn Daskeyboard heeft een USB aansluting, maar als ik een PS/2 converter erop zet en deze aansluit op een PS/2 poort in mijn PC dan heb ik gewoon NKRO. Nu weet ik niet of alle USB toetsenborden met een PS/2 convertor NKRO worden. In ieder geval degene waar een PS/2 converter bij zit zeker. Ik dacht dat de Corsair K60 en K90 wel over PS/2 NKRO hebben.
Overigens heeft Corsair iets gedaan met de drivers van zijn keyboards dat die 20KRO over USB hebben. De Daskeyboard gebruikt de standaard Windows drivers (dus plug & play) en die kunnen dus max 6KRO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-07 17:23

Fordox

00101010

ja dit werkt, de hele PS/2 poort zit op een compleet andere bus dan usb. PS/2 is sneller omdat deze nog dichter bij de kern van de chipset/processor zit.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1904
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-07 18:13
Goed, ik zal er ook eens een post aan wagen, aangezien m'n huidige toetsenbord een 2erhandsje is (andere toetsenbord vanmiddag overleden).

- Welke lay-out wil je? QWERTY, US international, of dit nou met een kleine of een grote shift is, er valt wel aan te wennen gok ik zo.

- Wil je met of zonder numpad? Met numpad

- Wil je backlight? Maakt niet uit. Of het nou een goed toetsenbord is met of zonder verlichting, kijken naar de toetsen doe ik toch vrijwel nooit.

- zo ja, welke kleur? Indien van toepassing: blauw of rood.

- Welke MX Switch prefereer je? Zwart, of iets wat er in de buurt komt. Ik heb nogal de neiging om bij dit €15 toetsenbordje de toetsen door het toetsenbord heen te drukken.

- Wat je is je budget? €50 - €150

- Wil je macro toetsen? Dit is optioneel. Als het binnen het budget valt, is het prima.

- Waar gebruik ik een toetsenbord voor: Waar iedereen een toetsenbord voornamelijk voor gebruikt! .. Typen, geen extreem lange documenten, maar lange gesprekken, forum-post's, enzovoort. Zo nu en dan speel ik nog wel eens een spelletje (maar wat ik gelezen had was Black niet extreem goed voor langdurig inhouden van bepaalde toetsen, maar zo vaak speel ik nou ook weer geen MMO's)

Note: Ik heb een PS2 poort, en die wil ik maar al te graag gebruiken. Mits het overigens een mogelijkheid is, multimedia toetsen ben ik nogal een fan van. Play/vorige/volgende/mediaspeler starten/sleep/wake-up*

*Dit omdat ik vanwege bepaalde redenen de reset/uitknop op de kast niet heb aangesloten

[ Voor 11% gewijzigd door JW1904 op 01-12-2012 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
@Volture, D4NG3R & JW1904

Deze is er ook nog voor €100:
pricewatch: CM Storm Trigger US Layout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:43

vhal

ಠ_ಠ

smallblock schreef op woensdag 28 november 2012 @ 01:17:
Volgens mij zal ie de veel kleinere symbolen op de toetsen (en de magere verlichting daarvan) bedoelen. Dat vond ik tenminste nogal een tekortkoming. Geldt btw ook voor de G510. Gelukkig vond mijn vrouw dat geen probleem. Ik heb nu zelf een CMstorm Trigger met bruine switches, Amazon verstuurt die sinds kort dus wel naar NL :) Kostte me net zoveel als een ééntje met zwarte switches en de "foute" layout bij een lokale webshop. Heel fijn keyboard.
Had jij nog extra douanekosten voor je toetsenbord? Ik zoek nl dezelfde toetsenbord icm brown switches.
Ik heb nu een G510 maar die heeft na anderhalf jaar wel zijn beste tijd gehad :X (ook met dank aan de kat die het snoer bijna heeft doorgeknaagd)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

vhal schreef op zondag 02 december 2012 @ 09:34:
[...]

Had jij nog extra douanekosten voor je toetsenbord? Ik zoek nl dezelfde toetsenbord icm brown switches.
Ik heb nu een G510 maar die heeft na anderhalf jaar wel zijn beste tijd gehad :X (ook met dank aan de kat die het snoer bijna heeft doorgeknaagd)
Nee, dat was juist het mooie. Amazon berekent zelf de import en btw en berekent die door op de eindfactuur. Ik was in totaal 105 eu kwijt. Praktisch hetzelde als wat ie hier kost. Ik wil geen reklame maken maar ze hebben 'm momenteel in de aanbieding.

Trigger brown MX

Katten vormen idd een groot gevaar voor pc snoeren. Bij mij zijn er ook al diverse gesneuveld onder het geweld van die mormels ;)

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

smallblock schreef op zondag 02 december 2012 @ 12:55:
[...]
Nee, dat was juist het mooie. Amazon berekent zelf de import en btw en berekent die door op de eindfactuur. Ik was in totaal 105 eu kwijt. Praktisch hetzelde als wat ie hier kost. Ik wil geen reklame maken maar ze hebben 'm momenteel in de aanbieding.

Trigger brown MX

Katten vormen idd een groot gevaar voor pc snoeren. Bij mij zijn er ook al diverse gesneuveld onder het geweld van die mormels ;)
Die zag ik vanochtend ook al voorbijkomen tijdens mijn zoektocht. Ik wist alleen niet precies hoe het zat met de mogelijke douane- en inklaringskosten maar blijkbaar is dit al geregeld bij Amazon zelf. Overigens is het maar raar dat bovenstaande tobo niet in Europa leverbaar is met red/brown. Alleen zwart is leverbaar en daar ben ik iets huiverig voor (geen tactile switch en een vrij zware toetsaanslag). Over het algemeen speel ik vaak MMORPG's + redelijk wat tekstverwerking waardoor de bruine switches mij een betere keuze lijkt. De extra macrokeys zijn wel mooi meegenomen, alleen moet ik terug van 18 - waarvan ik er 12 effectief gebruik- naar 5 extra macrotoetsen...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Goed, met beetje geluk heb ik na oud&nieuw geld over voor een nieuw keyboard. Mijn eerste PC (nouja, die van m'n moeder) was een IBM PS/2 met bijbehorende IBM Model M. Dat legde de lat gelijk best hoog ;)

Welke lay-out wil je? - geen!!! Of als het per se moet iig geen Latijns alfabet erop. Cyrillisch is acceptabel, maar liever Arabisch of Devangali ofzo.
Wil je met of zonder numpad? - liever niet. Wel absoluut enige vorm van cursor op 'normale' plek (dus geen happy hacker oid). Verder voorkeur voor full-size toetsen, maar zo klein mogelijke behuizing eromheen,
Wil je backlight? - No way.
Welke MX Switch prefereer je? - brown. Of evt topre 45g.
Wat je is je budget? - rekbaar. Als het voor EUR 100 kan, graag, het dubbele als de perfecte keyboard voor mij bestaat en hij dat kost, maar meer dan EUR 200 zal ik niet snel kiezne.
Wil je macro toetsen? - liever niet. Wil zo kaal mogelijke 104-key hebben.
Doel van het keyboard? - multifunctional. Het is voor m'n hoofdPC, dus alles van beleidsstukken schrijven als ik thuiswerk tot en met gaming (vnl strategy, maar World of Tanks of op een LAN party CoD4 komt ook voorbij).

Wat ik dus bovenal wil is drie dingen:
1) geen Latijns alfabet. Zowel om mezelf te dwingen om echt blind te typen als om anderen met hun fikken van m'n PC te hoduen. Werkt helaas niet bij m'n vriendin, zij typt blind met (al dan niet linkshandige) Dvorak 8)7
2) tactile switches zonder harde klik (slapende baby overwint model M nostalgie)
3) kleine behuizing, toch full-size keys en cursors op normale plek.
NKRO is een nice to have, maar ik lig er niet wakker van als het ontbreekt.

Voorbeeld van wat ik wel mooi vind en wat voor mij de ideale keyboard zou zijn:
Leopold FC200RT/ABN, Tenkeyless Tactile Touch "Otaku" Keyboard
Afbeeldingslocatie: http://elitekeyboards.com/proddata/images/th/fc200r_otaku1000_th620x400.jpg

Bekend verhaal: ding is alleen in US/CA te krijgen, en USD 99 wordt opeens een stuk duurder als je USD 52 verzendkosten en wat dan ook de douane die dag verzint dat zij er bovenop doen bij moet betalen. Plus natuurlijk de wachttijden.

Wat ze op hun site wel doen is verwijzen naar http://www.keyboardco.com/ (UK) en http://www.verkkokauppa.com/ (FI) voor afwijkende EU-layouts. Keyboardco is hier natuurlijk vaker genoemd. Daar hebben ze wel Filco tenkeyless blank in het assortiment staan, maar out of stock (en duur)...

Als ik wel keypad erbij wil kan ik natuurlijk bij www.getdigital.de eentje halen. Dilemma's, dilemma's...

Niemand recent in de EU een tenkeyless blank met Cherry browns gezien?

Vriendin van me zit momenteel ook nog eens in Korea, maar met enkel rugzakje, dus zelfs een tenkeyless bord terugnemen is teveel gevraagd :'(

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 480124

Heeft iemand advies welk mechanisch toetsenbord aan te schaffen?
Het moet een qwerty toetsenbord zijn, er moeten het liefst gewoon letters opstaan.
Al heb ik bij mijn huidige toetsenbord last van slijtage waardoor de letters niet meer goed te zien zijn.
Ook heb ik het liefst een numpad maar zonder is nog wel te doen.
Ook mag het best backlight hebben.
Omdat ik veel typ en op de pc niet gegamed word zal ik denk ik kiezen voor blue switches.
Mijn budget is rond de 170 euro.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op maandag 03 december 2012 @ 01:51:
Goed, met beetje geluk heb ik na oud&nieuw geld over voor een nieuw keyboard. Mijn eerste PC (nouja, die van m'n moeder) was een IBM PS/2 met bijbehorende IBM Model M. Dat legde de lat gelijk best hoog ;)

Welke lay-out wil je? - geen!!! Of als het per se moet iig geen Latijns alfabet erop. Cyrillisch is acceptabel, maar liever Arabisch of Devangali ofzo.
Wil je met of zonder numpad? - liever niet. Wel absoluut enige vorm van cursor op 'normale' plek (dus geen happy hacker oid). Verder voorkeur voor full-size toetsen, maar zo klein mogelijke behuizing eromheen,
Wil je backlight? - No way.
Welke MX Switch prefereer je? - brown. Of evt topre 45g.
Wat je is je budget? - rekbaar. Als het voor EUR 100 kan, graag, het dubbele als de perfecte keyboard voor mij bestaat en hij dat kost, maar meer dan EUR 200 zal ik niet snel kiezne.
Wil je macro toetsen? - liever niet. Wil zo kaal mogelijke 104-key hebben.
Doel van het keyboard? - multifunctional. Het is voor m'n hoofdPC, dus alles van beleidsstukken schrijven als ik thuiswerk tot en met gaming (vnl strategy, maar World of Tanks of op een LAN party CoD4 komt ook voorbij).

Wat ik dus bovenal wil is drie dingen:
1) geen Latijns alfabet. Zowel om mezelf te dwingen om echt blind te typen als om anderen met hun fikken van m'n PC te hoduen. Werkt helaas niet bij m'n vriendin, zij typt blind met (al dan niet linkshandige) Dvorak 8)7
2) tactile switches zonder harde klik (slapende baby overwint model M nostalgie)
3) kleine behuizing, toch full-size keys en cursors op normale plek.
NKRO is een nice to have, maar ik lig er niet wakker van als het ontbreekt.

Voorbeeld van wat ik wel mooi vind en wat voor mij de ideale keyboard zou zijn:
Leopold FC200RT/ABN, Tenkeyless Tactile Touch "Otaku" Keyboard
[afbeelding]

Bekend verhaal: ding is alleen in US/CA te krijgen, en USD 99 wordt opeens een stuk duurder als je USD 52 verzendkosten en wat dan ook de douane die dag verzint dat zij er bovenop doen bij moet betalen. Plus natuurlijk de wachttijden.

Wat ze op hun site wel doen is verwijzen naar http://www.keyboardco.com/ (UK) en http://www.verkkokauppa.com/ (FI) voor afwijkende EU-layouts. Keyboardco is hier natuurlijk vaker genoemd. Daar hebben ze wel Filco tenkeyless blank in het assortiment staan, maar out of stock (en duur)...

Als ik wel keypad erbij wil kan ik natuurlijk bij www.getdigital.de eentje halen. Dilemma's, dilemma's...

Niemand recent in de EU een tenkeyless blank met Cherry browns gezien?

Vriendin van me zit momenteel ook nog eens in Korea, maar met enkel rugzakje, dus zelfs een tenkeyless bord terugnemen is teveel gevraagd :'(
Je kan ook gewoon een toetsenbord kopen waar de letters al op staan en een setje blank keycaps bestellen op ebay of Amazon. Ik heb zelf een Noppoo Choc Mini:

Afbeeldingslocatie: http://img526.imageshack.us/img526/9813/dsc04439u.jpg

Deze heeft Cherry Browns en typt echt heerlijk. Hij is compact en ik heb hem 2dehands voor 76 euro (all in) gekocht uit de UK. Hij was nog maar enkele weken oud. Als je echt een nieuw bord wil kan je die gewoon bestellen via Amazon (de Britse of de Franse, dan hoef je geen invoerrechten te betalen aangezien dit binnen de EU is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
@ Dion_B
Filco's: http://www.gamegear.be/ke...ukrdnuqgfjcbv5rkmhcr1ufb0
En dan is deze het interessants: http://www.gamegear.be/fi...enkeyless-brown-switch-us
Daar is de belettering op de voorkant van de toets. Dus een soort van blind ;).

@ Deric
http://mechanicalkeyboard...o=ALL&x=9&y=9&in_stock=on
Ducky's hebben backlight :). Wel mogelijk best duur omdat bij de prijzen ook nog eens verzend/importkosten van €50 bij kan komen. Maar ik weet niet precies hoe het met die extra kosten zit.
Zonder backlight kun je kijken naar de Filco's en Daskeyboards van deze wereld: http://www.getdigital.de/...uch_Profi_Tastatur/lng/en
http://www.gamegear.be/ke...ukrdnuqgfjcbv5rkmhcr1ufb0
http://www.getdigital.de/...del_S_Professional/lng/en

[ Voor 55% gewijzigd door Fleximex op 03-12-2012 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Fleximex schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:29:
@ Dion_B
Filco's: http://www.gamegear.be/ke...ukrdnuqgfjcbv5rkmhcr1ufb0
En dan is deze het interessants: http://www.gamegear.be/fi...enkeyless-brown-switch-us
Daar is de belettering op de voorkant van de toets. Dus een soort van blind ;).
Bah, nee. Dit bedoel ik met flexibele prijs. EUR 170 voor kant-en-klare oplossing zou ik nog overwegen. Maar die Ninja's vind ik niets. En dan is het opeens een hoge prijs voor een niet-ideale toetsenbord.
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:29:
[...]

Je kan ook gewoon een toetsenbord kopen waar de letters al op staan en een setje blank keycaps bestellen op ebay of Amazon.
Yup. Zat ik ook naar te kijken, maar ook hier is het een kwestie van prijs vs gemak - die Filco's zijn al niet goedkoop en dan moet je nog zitten prutsen met losse toetsen.
Ik heb zelf een Noppoo Choc Mini:

[afbeelding]

Deze heeft Cherry Browns en typt echt heerlijk. Hij is compact en ik heb hem 2dehands voor 76 euro (all in) gekocht uit de UK. Hij was nog maar enkele weken oud. Als je echt een nieuw bord wil kan je die gewoon bestellen via Amazon (de Britse of de Franse, dan hoef je geen invoerrechten te betalen aangezien dit binnen de EU is)
Leuk bordje en zeker een leuke prijs. Zou hem zelf ivm layout niet willen (ik heb onlangs nog een toetsenbord weggegooid met PgUp etc rechts van backspace en enter, zat continu verkeerd te tikken), maar als dat bevalt is het wel erg mooi compact.

Neig hoe langer hoe meer naar die Leopold full 105-key blank te kopen bij getdigital.de. Goedkoper dan een Filco, geen gepruts met andere keys erop zetten en ach, numpad gebruik ik vast af en toe wel eens en scheelt hooguit 8cm ofzo...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:57:

[...]

Leuk bordje en zeker een leuke prijs. Zou hem zelf ivm layout niet willen (ik heb onlangs nog een toetsenbord weggegooid met PgUp etc rechts van backspace en enter, zat continu verkeerd te tikken), maar als dat bevalt is het wel erg mooi compact.

Neig hoe langer hoe meer naar die Leopold full 105-key blank te kopen bij getdigital.de. Goedkoper dan een Filco, geen gepruts met andere keys erop zetten en ach, numpad gebruik ik vast af en toe wel eens en scheelt hooguit 8cm ofzo...
Toegeven, die layout is inderdaad wel wat wennen. Ik gebruik de Home en End toets normaal gezien best vaak maar aangezien ik daar nu telkens de fn-toets voor moet indrukken is dit ook veel verminderd. Ik denk dat ik wel eens ga kijken naar een Keyboard remapper of iets dergelijks zodat ik de fn-toets daar niet meer voor nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1904
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-07 18:13
Bedankt, ziet er prima uit! Heb 'm besteld. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Jort
  • Laatst online: 27-07 17:07
Dion, ik zou is kijken bij de Das keyboard ultimate's. Ik ben zeer tevreden met degene die ik gebruik. Ze zijn zonder al te veel verzendkosten bij getdigital.de tekoop. (ze zijn wel groot maar ook zeer goede kwaliteit)

Deric, voor backlight en kwaliteit moet je denk ik bij de ducky's zijn. Ik hoor wel eens dat mensen ze bij tigerimports kopen ofzo. Verder zijn er natuurlijk de qpad's die je bij sommige acties op samenkopen.net kunt krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Jelle Jort op 03-12-2012 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Technisch mooie dingen die DAS, maar ik vind ze te lomp, vooral die onnodige verbreding rechts boven de numpad met lelijke rood/witte belettering. Je koopt geen bord zonder opschrift op de keys om zoiets te hebben.

Nee, kogel is door de kerk, bij getdigital uurtje terug de Leopold FC500RT/ABN besteld, oftewel de 105-key brown switch Otaku. En een geek rompertje voor de baby :P

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoyingmouse
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-03 11:37
Ik weet dat veel mensen zijn die cm storm quickfire rapid toetsenbord hebben, zou iemand mij misschien kunnen vertellen welke kleur board de red en black versie heeft?

Op paar youtube filmpjes en originele website is de red versie zwart of donker grijs en zwart versie licht grijs, maar op de plaatje van tweakers pricewatch zijn beide lichtgrijs?? En bij de beschrijving van de red versie staat de kleur brons en bij zwarte versie zwart...

Brons? =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
De CM Storm QuickFire Rapid heeft in de US 2 versies. Degene met de Red switch is de CM Storm QuickFire Rapid Red en degene die CM Storm QuickFire Rapid heet kan een Black, Brown of Blue switch bevatten.
De Rapid Red heeft een zwarte behuizing waar het logo ook rood is. De Rapid heeft een grijzige behuizing waar het logo zwart is.
In Nederland echter is alleen de Rapid te koop. Dit is dezelfde versie als de hierboven genoemde CM Storm QuickFire Rapid met enkel Black, Brown of Blue switches. In Nederland is deze versie alleen met Black en Red switches te koop. Dus met grijze behuizing.
De hierboven genoemde Rapid Red met Red switch is dus niet hetzelfde als de Rapid met Red switch. Ze hebben namelijk respectievelijk een zwarte en grijze behuizing.
Iemand op Tweakers heeft waarschijnlijk kijkend naar het plaatje van de Rapid met Red switch dat de behuizing er brons uitziet. Ook zijn de namen van de twee Rapids fout. In beide zit de switch in de naam wat incorrect is (Red, Black). Ik pas het wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoyingmouse
Fleximex schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:24:
De CM Storm QuickFire Rapid heeft in de US 2 versies. Degene met de Red switch is de CM Storm QuickFire Rapid Red en degene die CM Storm QuickFire Rapid heet kan een Black, Brown of Blue switch bevatten.
De Rapid Red heeft een zwarte behuizing waar het logo ook rood is. De Rapid heeft een grijzige behuizing waar het logo zwart is.
In Nederland echter is alleen de Rapid te koop. Dit is dezelfde versie als de hierboven genoemde CM Storm QuickFire Rapid met enkel Black, Brown of Blue switches. In Nederland is deze versie alleen met Black en Red switches te koop. Dus met grijze behuizing.
De hierboven genoemde Rapid Red met Red switch is dus niet hetzelfde als de Rapid met Red switch. Ze hebben namelijk respectievelijk een zwarte en grijze behuizing.
Iemand op Tweakers heeft waarschijnlijk kijkend naar het plaatje van de Rapid met Red switch dat de behuizing er brons uitziet. Ook zijn de namen van de twee Rapids fout. In beide zit de switch in de naam wat incorrect is (Red, Black). Ik pas het wel aan.
Bedankt voor de uitleg :)
jammer... grijs kleur ziet zo goedkoop en saai uit =/ persoonlijk mening maar goed.
Ik had de topic beetje door gezocht en las ik ergens dat de nieuwe versie minder branding heeft. wel jammer dat het beetje kansspel is, als je die koopt dan moet je nog hopen dat je de juiste versie krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Kan je op de CM Trigger aan de macrotoetsen ook een toetsaanwijzing toewijzen? Zoiets als CTRL+ALT+1 ? Of zijn het echt macro sequences die daarvoor bedoeld zijn?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
dion_b schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 01:02:
Nee, kogel is door de kerk, bij getdigital uurtje terug de Leopold FC500RT/ABN besteld, oftewel de 105-key brown switch Otaku. En een geek rompertje voor de baby :P
Hebben zie die dan ook in US lay-out. Ik dacht alleen Duits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 13:00
Op getdigital is idd alleen de Duitse versie te koop. Alleen hij heeft de versie zonder opschrift op de toetsen besteld ;)

[ Voor 34% gewijzigd door AquaSheep op 04-12-2012 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

vhal schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:52:
Kan je op de CM Trigger aan de macrotoetsen ook een toetsaanwijzing toewijzen? Zoiets als CTRL+ALT+1 ? Of zijn het echt macro sequences die daarvoor bedoeld zijn?
Ja dat kan.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
AquaSheep schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:23:
Op getdigital is idd alleen de Duitse versie te koop. Alleen hij heeft de versie zonder opschrift op de toetsen besteld ;)
Maar dat neemt niet weg dat de toetsenindeling Duits is. Of je moet het met software zelf "goed" zetten. Lijkt me niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Fleximex schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 17:45:
[...]

Maar dat neemt niet weg dat de toetsenindeling Duits is. Of je moet het met software zelf "goed" zetten. Lijkt me niet ideaal.
Hoe bedoel je :?

Keyboard is gewoon een blanco ding, toetsindeling bepaalt je OS, je toetsenbord geeft echt geen indeling oid door aan je computer :z

Een toetsenbord zonder DE opschrift is exact identiek aan een toetsenbord zonder EN opschrift :+

[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 04-12-2012 17:54 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-07 17:23

Fordox

00101010

Weet iemand al of de g710+ in de internationale us lay-out naar nederland verzonden kan worden, en met welke webshop?

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Nee je hebt gelijk. Slaat nergens op wat ik zeg :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 14:17
Fordox schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 17:54:
Weet iemand al of de g710+ in de internationale us lay-out naar nederland verzonden kan worden, en met welke webshop?
Nergens verkrijgbaar en komt ook niet :( Geen us lay-out meer voor nederland van Logitech toetsenborden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proioxis
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-07 08:56
Cyclonic schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:51:
[...]

Nergens verkrijgbaar en komt ook niet :( Geen us lay-out meer voor nederland van Logitech toetsenborden :(
Shit hee.. ben er ook naar op zoek.. geen zon achter deze wolken? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Is al heel tijdje problematisch. Mede daarom heb ik sinds mijn G15v1 al geen Logitech keyboard meer gekocht. Their loss. :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proioxis
Ik zit met een versleten Razer Lycosa met fabrieksfouten, voor mij is het echt tijd dat ik overstap op iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmerd
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-01-2013
Poeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh, eindelijk klaar met het hele forum door te nemen. Heb er een volledige week voor nodig gehad. De beslissing om slechts een deel van het loon apart te zetten en echt niets meer uit te geven dan dat deel heeft me toch wel wat prijsbewuster gemaakt .. ik voel me al helemaal thuis op jullie Nederlands forum ;).

In ieder geval, het is wel jammer dat er zo weinig nuttige informatie uit het forum het tot in de TS schopt. Wil me daar wel eens op een blauwe maandag wat mee bezig houden, als Rendiertje dat ziet zitten (want ik ga er niet massas werk in stoppen voor niets).

Na alles doorgenomen te hebben blijf ik echter nog steeds met een aantal vragen zitten.
Ik wil gaan voor Mx Browns en TKL OF de layout van de Quickfire TK. Ik heb die laatste namelijk ook op mijn huidige Razer Marauder (en dat is meteen ook het enige dat goed is aan die Marauder :( )

De Filco, Deck, Leopold, etc... vallen af vanwege budget.

Het gaat, in volgorde, tussen

CM Quick Fire TK Brown (met witte ledjes, wooooo)

CM Quick Fire Rapid Brown
Noppoo Mid 87 (qTan)
HPE 87 keys (qTan)
Key Cool Mid 87 (qTan)

Echter heb ik nog enkele vraagjes:

In deze review op overclockers valt op dat de Noppoo een lager profiel van keys heeft. Dit is voor mij een grote plus gezien ik geen polssteun kan verdragen (maar toch relatief kleine handen heb).

Kan iemand mij bevestigen of dit bij andere uit de lijst ook zo is (vooral van de CM zou ik het graag weten want eigenlijk is dit het enige dat mij nog doet twijfelen, van eender welk bord van CM is al een goede indicatie ookal is het niet de TK)?

Ik vermoed dat CM nog steeds geen brown switched tobos heeft hier in Europa? Zowel bij de CM Store.eu als Amazon.com komt de TK versie op ongeveer 100 euro. Weet iemand een goedkopere plek of zal die niet goedkoper worden? Bij CM store kan ik precies de switch niet kiezen al staat dat wel in de omschrijving. Weet iemand meer? (Ik heb alvast een mail gestuurd)

Ik ben vooral geinteresseerd in de bordjes van CM omwille van de bouwkaliteit (costar). Kan iemand iets zeggen over de OEM/bouwkwaliteit van vooral de Noppoo? Ik merk dat toch een aantal mensen hier Key Cool verkozen terwijl die toch net wat duurder is dan Noppoo. Van HPE las ik al dat die van het inferieure iOne is en daardoor (betwistbaar) waarschijnlijk het minst kwalitatieve bordje is. Maar hoe zit het kwalitatief tussen Noppoo en Key Cool?

Samengevat:
  • Hoe zit het met beschikbaarheid van de CM's met brown? Als goedkoop kan van over zee mag ook :)
  • Hoe zit het met de hoogte van de toetsen van de CM, Key Cool en HPE?
  • Hoe zit het met de kwaliteit van de China bordjes, vooral onderling?
Alvast dank voor wie een stukje aan de puzzel kan bijdragen!!

[ Voor 22% gewijzigd door Wimmerd op 05-12-2012 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Jort
  • Laatst online: 27-07 17:07
De Quickfire rapid (alleen red en black in nl) moet je helaas importeren en waarschijnlijk betaal je even veel als een filco. Hoor eigenlijk alleen goede dingen over de noppoo. (maar nooit veel dus een erg kleine steekproef)
De andere twee ken ik niet echt. Voor de key hoogte denk ik dat het average is. zo nodig zal je er een polssteun voor 10 euro bij moeten kopen.

Jelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Aan hand van de plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.static.flickr.com/8325/8095957697_895723cc30.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img51.imageshack.us/img51/8264/dsc044521.jpg
Kun je wel zeggen dat de toetsen een stuk lager in de behuizing liggen. De behuizing lijkt ook even hoog, dus kun je wel aannemen dat de Nopcoo iets lager is.

De CM keyboards met Cherry MX Brown zijn inderdaad niet goed verkrijgbaar in Europa. Met verzend-/importkosten kom je denk ik sowieso altijd boven de 120 euro uit als je ze uit het buitenland wilt halen.

[ Voor 9% gewijzigd door Fleximex op 05-12-2012 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmerd
Alvast bedankt voor de inbreng.

Heb onder impuls van je post ook eens het fototje van de mid 87 van Noppoo erbij genomen:

http://imagehost.vendio.c...b92a51c1ba3fe51ca8c87.jpg

Dat ziet er inderdaad ook platter uit.

Ben ook even deze thread tegen gekomen op GH: blijkbaar nog niet veel ervaringen met de mid 87.. http://geekhack.org/index.php?topic=35226.600

Ondertussen ook antwoord gekregen van CM Storm (niet de shop, CM zelf):

"We will have the Quickfire TK blue and red switches to start and we will also have brown switches in the near future but not at this moment yet."

Dus wat geduld hebben en binnen een half jaartje of zo kan ik misschien in een EU shop de TK versie met Browns oppikken .. dan is het nog niet zeker dat het veel goedkoper zal zijn .. hmmmmmm

[ Voor 34% gewijzigd door Wimmerd op 06-12-2012 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 13:54

Vidra

Vragen?

[...]

[...]

Dat is toch vreemd :+

CD-ROM Land levert de US-international layout van de Logitech G710+. Ik heb de mijne inmiddels binnen - het is even wennen, maar het tikt en gamed echt fantastisch :)

Ik zal proberen om de komende dagen enkele foto's te plaatsen. :*)

[ Voor 29% gewijzigd door Vidra op 06-12-2012 17:51 ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Fleximex schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:54:
Nee je hebt gelijk. Slaat nergens op wat ik zeg :X.
Valt tegen...

Er is wel degelijk verschil :(

Het US-otaku-model van Leopold heeft een 'platte' enter en een backspace erboven, dit DE-otaku model heeft z'n backspace-knop linksonder naast een 'smalle' shift...

Er valt mee te leven, maar ideaal is anders.

Goed nieuws is dus dat m'n bord al binnen is. Dat ging sneller dan verwacht :D

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-07 22:18
Vidra schreef op donderdag 06 december 2012 @ 17:44:
[...]

[...]

CD-ROM Land levert de US-international layout van de Logitech G710+. Ik heb de mijne inmiddels binnen - het is even wennen, maar het tikt en gamed echt fantastisch :)

Ik ben van plan om deze ook te kopen, dus ik ben benieuwd naar wat foto's en misschien wel een review? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op donderdag 06 december 2012 @ 20:16:
[...]

Goed nieuws is dus dat m'n bord al binnen is. Dat ging sneller dan verwacht :D
Nu al? Dat ging inderdaad heel erg snel. Waar heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Vidra schreef op donderdag 06 december 2012 @ 17:44:
[...]

[...]

Das goed nieuws! Dat er toch nog iemand die US uitlevert. _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Help!!!! op 07-12-2012 12:48 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proioxis

Okee, vaag, dit is voor mij dan een flinke teleurstelling. Ik had bij CD-ROM-Land ook dit bord besteld, US international.. Achteraf omgeruild voor een K90 omdat de layout niet klopte (grote enter, kleine shift), aangezien het een layout was met kleine shift, en nu hoor ik dat CD-ROM-Land WEL de G710+ in US International heeft?! :(

Hoe ben je er aan gekomen? Hij staat niet op de website vermeld als 'echte' US international.

[ Voor 40% gewijzigd door Proioxis op 07-12-2012 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
Logitech verkoopt de G710+ niet met de kleine shift in Europa. De enige manier om toch de lange shift te krijgen is importeren uit VS. Diegene bij CD-ROM Land heeft de kleine shift. Kijk maar naar het productnummer: 920-004553.

Apart, op de Logitech website praten ze ook niet meer over US-Int maar over Dutch (QWERTY).

[ Voor 17% gewijzigd door AquaSheep op 07-12-2012 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmerd
Na nog wat verder gelezen en rondgekeken te hebben, vond ik bij Amazon.com een TK Brown voor 102 euro all inclusief (als hun estimate een beetje klopt, maar dat klopt wel volgens mij). Hun shipping is namelijk slechts 7 eurotjes, hun basisprijs voor de TK 77 euro.

Voor die prijs ga ik de hoogte van de toetsen even als risico erbij nemen, het is te goedkoop om risico te nemen met de Noppoo die ook op ongev. 80 komt (via de speciale verzending).

Hij is wel momenteel niet beschikbaar dus zal nog wel een eind wachten zijn. Ik laat het zeker weten als die binnenkomt.

Hier trouwens nog een interessante review met wat zaken over de goeie bouwkwaliteit:

http://www.decryptedtech....one-great-one/Page-3.html

[ Voor 17% gewijzigd door Wimmerd op 07-12-2012 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
Helaas zal je minimaal 1 maand moeten wachten op de CMStorm QuickFire TK Brown. Logitech heeft de wereldvoorraad MX Brown switches opgekocht voor hun G710+.
http://www.overclock.net/...keyboard/40#post_18567456

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanPyroman
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik heb de gok genomen en net de G710+ binnen, bij CD-Rom Land gekocht.

Het is mijn eerste mechanische toetsenboord en vind het wel lekker typen :9~

Het is zeker even wennen, ook met de kleine linkershift etc, maar het valt me alles mee. Ik zat de eerste paar minuten een enkele keer met mijn vinger op de capslock inplaats van de shift en de \ te pakken in plaats van de z, maar na een paar keer was dat eigenlijk al over.

Hij is loei zwaar (in vergelijking met mijn vorige standaard boordje) en goede rubberen voetjes dus hij blijft echt op zijn plaats staan, dat heeft zijn voor en nadelen. Even snel aan de kant schuiven heb je wel even twee handjes voor nodig, maar blijft wel liggen als je er lekker op zit te rammen >:)

Of het nu helemaal de 135 euro waard is, ben ik nog niet over uit, maar het is zeker geen volledige miskoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmerd
Bedankt voor de info Aqua. Het viel mij al op dat geen enkele online shop nog Brown kon leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 21:31:
[...]

Nu al? Dat ging inderdaad heel erg snel. Waar heb je besteld?
Getdigital.de

Ze gaven aan dat NL 3-5 dagen zou duren, maar tot m'n verbazing was het dus binnen 2 werkdagen geleverd :D

Mbt de Leopold 105-key brown zelf:

Ding typt subliem uiteraard. Geen klik, wel aardig wat 'tik', het maakt iets meer lawaai dan m'n vorige (rubber dome Dell-branded Logitech van jaar of 10 oud), maar is alleszins goed te doen zolang ik niet in een conf call zit. Blanco layout is bij tikken geen enkel probleem, maar bij korte stukjes waar je je handen niet goed kunt neerzetten wel lastig, dingen als passwords invullen enzo. Ook eenhands tikken met baby op schoot is vooralsnog een uitdaging. Maar dat komt vanzelf wel. Het feit dat het gewoon geen zin heeft te kijken maakt dat ik iig veel beter op het scherm kijk en volgens mij meer vingers gebruik (10-vingers is me nooit echt gelukt, zit ergens rond de 5 of 6). Op naar de volgende uitdaging dus. Oh, en vriendin vindt'm iig 1337, dus dat zit goed ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:09
Daar gaattie dan :)

Welke lay-out wil je?
Qwerty
Wil je met of zonder numpad?
Met graag.
Wil je backlight?
Hoeft niet persee, als het erop zit zou ik wel graag een funtie hebben om het uit te zetten. Het heeft niet echt meerwaarde voor mij.
Wat je is je budget?
€100
Wil je macro toetsen?
Neen, heb een razer naga dus indien nodig gebruik ik die.
Doel van het keyboard?
Gamen, vooral fps maar zou ook graag mmo's spelen. Op dit moment cod blops2,d3 en assasins creed 3. Ook moet het natuurlijk lekker typen!

Mijn bureau is nie tzo diep dus als er een polssteun op zou zitten zou ik de mogelijkheid willen hebben om deze eraf te halen.

Mijn dank is groot _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catrov4rt
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-02-2023
Edit : Heb er een apart topic voor aangemaakt. Wijn gemorst over Toshiba laptop..

[ Voor 191% gewijzigd door Catrov4rt op 08-12-2012 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
R0y. schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 12:49:
Daar gaattie dan :)

Welke lay-out wil je?
Qwerty
Wil je met of zonder numpad?
Met graag.
Wil je backlight?
Hoeft niet persee, als het erop zit zou ik wel graag een funtie hebben om het uit te zetten. Het heeft niet echt meerwaarde voor mij.
Wat je is je budget?
€100
Wil je macro toetsen?
Neen, heb een razer naga dus indien nodig gebruik ik die.
Doel van het keyboard?
Gamen, vooral fps maar zou ook graag mmo's spelen. Op dit moment cod blops2,d3 en assasins creed 3. Ook moet het natuurlijk lekker typen!

Mijn bureau is nie tzo diep dus als er een polssteun op zou zitten zou ik de mogelijkheid willen hebben om deze eraf te halen.

Mijn dank is groot _/-\o_
De Qpad Mk-85 met Cherry Red voldoet aan al je eisen, met als extra een (uitschakelbare) backlight en (optionele) Macro's; nog 2 dagen voor €79,95 te bestellen. Dit toetsenbord heeft ook de correcte US lay-out met brede linker-shift en brede Enter.
En anders kun je daar ook terecht voor de eenvoudiger QPad MK-50 voor €71,- met bijna alle kleuren MX switches, behalve Brown (uitverkocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Flitzer schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 13:38:
[...]

De Qpad Mk-85 met Cherry Red voldoet aan al je eisen, met als extra een (uitschakelbare) backlight en (optionele) Macro's; nog 2 dagen voor €79,95 te bestellen. Dit toetsenbord heeft ook de correcte US lay-out met brede linker-shift en brede Enter.
En anders kun je daar ook terecht voor de eenvoudiger QPad MK-50 voor €71,- met bijna alle kleuren MX switches, behalve Brown (uitverkocht).
Cool. Danku.

En die bordjes van Cooler master.. Is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
R0y. schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 14:05:
[...]
Cool. Danku.

En die bordjes van Cooler master.. Is dat wat?
De G710+?
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar een aantal voor- en nadelen zijn wel te halen uit de beschrijving.
Kijk natuurlijk ook naar ervaringen hier in dit topic en overige reviews.

Een duidelijk voordeel zijn de aparte mediaknoppen en losse knoppen voor profielen en macro's.
Bij de MK-85 bijvoorbeeld moet je daarvoor een combinatie van een Fn-toets en een functietoets gebruiken, wat omslachtiger is. Bij sommige toetsenborden ontbreken deze toetsen geheel.
Het is mede daardoor wel een opzichtig en vrij fors toetsenbord geworden, terwijl veel gebruikers hier de voorkeur hebben voor een wat meer minimalistisch uiterlijk en wat kleinere afmeting (vaak zonder numpad).

De switches worden ingekocht en de type-beleving is dus gelijk voor alle toetsenborden met dezelfde switches.
In jouw geval denk ik dat Cherry Blue niet de eerste keus is; heerlijk voor typen, rumoerig, wat minder voor gamen.
Sla je graag door het toetsenbord heen, dan is Black een optie.
Brown is een goed compromis; niet te zwaar maar toch met een licht voelbare terugkoppeling dat de toets voldoende is ingedrukt.
Red is vergelijkbaar met Brown, maar zonder 'tactile bump', wat o.a. bij FPS-games een voordeel kan zijn. Ideaal voor gamen, acceptabel voor typen.
En dan zijn er nog de meer zeldzame switches zoals de MX Green, MX Clear, Alps, Buckling springs, etc.
Alle mechanische switches hebben overigens een consistent gevoel, waarna rubber dome toetsenborden echt tegenvallen _/-\o_

De vorm en afwerking van de key caps maken wel een verschil, hoewel dat vooral een kwestie van smaak is.
De duurzaamheid kun je wel halen uit reviews, maar de vorm moet je zelf ervaren.

De prijs is wel een grote factor. Goedkope mechanische toetsenborden beginnen bij zo'n 70 Euro, terwijl na import de prijs van duurdere exemplaren richting de 200 Euro gaat.
De G710+ is zeker niet goedkoop en daar komt nog bij dat de layout soms de teleurstellende US International is (onduidelijk waarom Logitech dit doet??). Dit zou ik vooraf zeker navragen bij de webshop.
De G710+ heeft MX Brown switches, wat op zichzelf een prima switch is. Verder zouden er standaard rubberringen onder zijn geplaatst, wat het geluid bij uitbottemen dempt maar ook wat minder terugkoppeling geeft.
Dus CM Logitech lijkt goed te hebben gekeken naar de wensen van de liefhebbers van mechanische toetsenborden, maar heeft daar toch een duidelijke (enigszins overdreven) gamer-profilering in aan willen brengen.

Er is dus geen perfect mechanisch toetsenbord, want de verschillen zijn groot en iedereen heeft zijn eigen persoonlijke voorkeur. De keuze is geheel aan jou... :*)

Edit:
Werd er even op gewezen dat de vraag over CM ging. 8)7

De CM Storm Quickfire Pro heeft hier Cherry MX Red toetsen, de CM Storm Quickfire Rapid wordt geleverd in Red en Black en de CM Storm Trigger zou hier alleen beschikbaar zijn in Cherry MX Black. Voor Brown zul je dus in het buitenland moeten shoppen. De verschillen lijken vooral te zitten in de vorm en extra features.
Deze toetsenborden zijn wel wat meer bescheiden dan de G710+, maar nog steeds een tikkeltje overdreven.
De extra toetsen ontbreken en daarmee ook de voordelen daarvan. De prijs is daar ook naar en in Nederland redelijk te verkrijgen.
De layout van de toetsenborden in Nederland lijken gewoon US te zijn, maar dit zou ik vooraf wel navragen om teleurstelling te voorkomen.
Verder kun je over deze toetsenborden voldoende reviews vinden, o.a. hier bij Tweakers.
De belangrijkste vraag is vooral het type switch en de vorm. Gaat je voorkeur uit naar MX Brown, dan wordt het lastig CM hier te bestellen.
De extra features zoals LEDs en macro's kunnen bij gamen handig zijn, maar de type-ervaring zal daardoor niet wijzigen.

Conclusie blijft hetzelfde: kijk goed naar de specificaties, lees veel reviews en maak de keuze waarbij de prijs toch best een rol speelt.
Ik zou zeker niet kijken naar een specifiek merk, want bij mechanische toetsenborden draait het vooral om de schakelaar en de vorm van het toetsenbord. De bouwkwaliteit is meestal wel in orde; echt slechte mechanische toetsenborden zijn er zover ik weet niet (al heb ik wat klachten hier gelezen over een tobo van Razer...).

[ Voor 23% gewijzigd door Flitzer op 08-12-2012 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-IN
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Flitzer schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 16:50:
[...]

De G710+?
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar een aantal voor- en nadelen zijn wel te halen uit de beschrijving.
Kijk natuurlijk ook naar ervaringen hier in dit topic en overige reviews.

Een duidelijk voordeel zijn de aparte mediaknoppen en losse knoppen voor profielen en macro's.
Bij de MK-85 bijvoorbeeld moet je daarvoor een combinatie van een Fn-toets en een functietoets gebruiken, wat omslachtiger is.
Het is mede daardoor wel een opzichtig en vrij fors toetsenbord geworden, terwijl veel gebruikers hier de voorkeur hebben voor een wat meer minimalistisch uiterlijk en wat kleinere afmeting (vaak zonder numpad).

De switches worden ingekocht en zijn dus gelijk voor alle toetsenborden met identieke switches.
In jouw geval denk ik dat Cherry Blue niet de eerste keus is; heerlijk voor typen, rumoerig, wat minder voor gamen.
Sla je graag door het toetsenbord heen, dan is Black een optie.
Brown is een goed compromis; niet te zwaar maar toch met een licht voelbare terugkoppeling dat de toets voldoende is ingedrukt.
Red is vergelijkbaar met Brown, maar zonder 'tactile bump', wat o.a. bij FPS-games een voordeel kan zijn. Ideaal voor gamen, acceptabel voor typen.
En dan zijn er nog de meer zeldzame switches zoals de MX Green, MX Clear, Alps, Buckling springs, etc.
Alle mechanische switches hebben overigens een consistent gevoel, waarna rubber dome toetsenborden echt tegenvallen _/-\o_

De vorm en afwerking van de key caps maken wel een verschil, hoewel dat vooral een kwestie van smaak is.
De duurzaamheid kun je wel halen uit reviews, maar de vorm moet je zelf ervaren.

De prijs is wel een grote factor. Goedkope mechanische toetsenborden beginnen bij zo'n 70 Euro, terwijl na import de prijs van duurdere exemplaren richting de 200 Euro gaat.
De G710+ is zeker niet goedkoop en daar komt nog bij dat de layout soms de teleurstellende US International is (onduidelijk waarom CM dit doet??). Dit zou ik vooraf zeker navragen bij de webshop.
De G710+ heeft MX Brown switches, wat op zichzelf een prima switch is. Verder zouden er standaard rubberringen onder zijn geplaatst, wat het geluid bij uitbottemen dempt maar ook wat minder terugkoppeling geeft.
Dus CM lijkt goed te hebben gekeken naar de wensen van de liefhebbers van mechanische toetsenborden, maar heeft daar toch een duidelijke (enigszins overdreven) gamer-profilering in aan willen brengen.

Er is dus geen perfect mechanisch toetsenbord, want de verschillen zijn groot en iedereen heeft zijn eigen persoonlijke voorkeur. De keuze is geheel aan jou... :*)
De G710+ wordt trouwens door Logitech en niet Coolermaster gemaakt. Maar voor de rest prima info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
D-IN schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 17:10:
[...]

De G710+ wordt trouwens door Logitech en niet Coolermaster gemaakt. Maar voor de rest prima info.
Oeps, was aan het slapen. :o Te vaak CM voorbij zien komen in de afgelopen dagen.
Vergelijkbare bedrijven met dezelfde ambities.
Zal het even aanpassen. Bedankt!

In deze post dan ook mijn ervaringen met Qpad.

Op het werk heb ik een Qpad MK-50 Brown. Heerlijk om te typen en het geluid is acceptabel (ben nog niet uit de kantoortuin gezet ;) ).
Standaard zit er een PS/2 plug op, maar voor USB is een adapter nodig.
Verder hadden ze voor mij de onzinnige gaming-uitdrukkingen op de spatiebalk en wristpad weg mogen laten. De rest vah het toetsembord ziet er goed uit en de bouwkwaliteit is ook uitstekend.
Macro's mis ik niet, maar was wel makkelijk geweest om de caps-lock uit te zetten.

Thuis heb ik een MK-85 Brown.
De USB-aansluiting en ingebouwde HUB is fijn.
Het nut van de audioconnectoren ontgaat me geheel; lastig en nadelig voor de geluidskwaliteit.
De macro's gebruik ik zelden, maar gamingprofiel is wel handig om o.a. CAPS-lock uit te zetten.
De LED-verlichting is leuk, maar voor mij geen must.
De MK-50 biedt zeker meer waar voor het geld, want de typervaring is gelijk.

De Cherry MX Brown switches typen heerlijk, maar de tactile bump vind ik bij gamen iets minder prettig.
Om die reden ga ik de MK-85 Red een keer uitproberen, wat voor de huidige aanbiedingsprijs wel te doen is.
De prijzen bij Qpad zelf vind ik te hoog, mede door de hoge verzendkosten, maar bij SamenKopen zijn de prijzen acceptabel.
Jammer dat merken als DAS, Ducky en Filco hier moeilijk leverbaar zijn en erg prijzig :'(

[ Voor 63% gewijzigd door Flitzer op 08-12-2012 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmerd
Over CM lees ik alleen maar goede dingen qua bouwkwaliteit iig. Zijn dus zeker zeer degelijke bordjes, vandaar dat ik er ook eentje besteld heb.

Over Qpad valkt ook weinig slechts te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Zit te kijken voor CM storm quickfire PRO.

Dit zijn red switches, en denk dat ik die ga bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:58

Zenix

BOE!

Yibsel schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:39:
[...]

Bedankt voor de uitleg :)
jammer... grijs kleur ziet zo goedkoop en saai uit =/ persoonlijk mening maar goed.
Ik had de topic beetje door gezocht en las ik ergens dat de nieuwe versie minder branding heeft. wel jammer dat het beetje kansspel is, als je die koopt dan moet je nog hopen dat je de juiste versie krijgt.
Ik heb cherry red en gewoon zwarte behuizing, dat is standaard zo. Black heeft grijze behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoyingmouse
Zenix schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 23:02:
[...]

Ik heb cherry red en gewoon zwarte behuizing, dat is standaard zo. Black heeft grijze behuizing.
Mag ik vragen waar je die gekocht had?
En heeft jou board logos tussen esc en f1, en tussen pijltoetsen en home, delete knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Yibsel schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 23:34:
[...]

En heeft jou board logos tussen esc en f1, en tussen pijltoetsen en home, delete knop?
als je het hebt over de branded en non-branded versies, dat is nog niet helemaal duidelijk wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-07 00:21
cherry g84-4100 bevalt goed als reis toetsenbordje bij me tablet. Precies even breed als de tablet en past perfect in me 10" netbooktas. Ook lekker goedkoop voor een mechanisch toetsenbord.

Haalt het kwa type kwaliteit niet bij me gewone mechanisch toetsenbord (met blue's in mijn geval, cherry ML switches zijn nog het meest met brown te vergelijken) maar voor de doeleinden waar ik hem voor heb is het ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:58

Zenix

BOE!

Yibsel schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 23:34:
[...]

5 oktober bij Afuture gekocht.
En ik heb de versie met minder branding zoals jij aangeeft. Zie ook mijn posts eerder in het topic

[ Voor 5% gewijzigd door Zenix op 09-12-2012 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmerd
'Branding' = logo'tjes op en rond het toetsenbord (brand = merk, logotjes van het merk dus)

CM had vroeger teveel branding maar ze hebben dit veel verbeterd onder impuls van customer feedback.. _/-\o_

[ Voor 38% gewijzigd door Wimmerd op 09-12-2012 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Flitzer schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 13:38:
[...]

Ook maar zo'n Mk-85 gekocht (plus een voor mijn schoonvader). Het standaard HP toetsenbord op mijn werk is aan het overlijden, dus daar maar een vervanger voor aangeschaft voor een leuk prijsje.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoyingmouse
Zenix schreef op zondag 09 december 2012 @ 00:06:
[...]

5 oktober bij Afuture gekocht.
En ik heb de versie met minder branding zoals jij aangeeft. Zie ook mijn posts eerder in het topic
Vreemd, ik had ze laatst nog gemaild en ik kreeg mail terug dat ze de grijze versie verkoopt met branding.
Misschien dat ze zwarte versie uitverkocht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beast1909
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-07 15:11
MegaTronics schreef op zondag 09 december 2012 @ 11:57:
[...]

Ook maar zo'n Mk-85 gekocht (plus een voor mijn schoonvader). Het standaard HP toetsenbord op mijn werk is aan het overlijden, dus daar maar een vervanger voor aangeschaft voor een leuk prijsje.
Ik heb nu ongeveer anderhalve maand de MK-85 en deze bevalt perfect. Moet wel zeggen dat ik de brown switches heb. Heb hier voornamelijk voor gekozen omdat ik naast gamen ook regelmatig typewerk doe op mijn PC. Daar leken de browns mij toch een stuk fijner voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volture
Heb zojuist ook maar de Qpad MK-85 besteld. Ben benieuwd wanneer hij binnen is.

[ Voor 3% gewijzigd door Volture op 10-12-2012 06:16 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.