Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kev7381 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:41:
[...]

Klopt wat je zegt. men gaat niet de volle mep betalen.. en aan andere kant de verkoper gaat misschien met dat geld weer nieuwe games kopen
Mwah, de verkopers kopen toch wel de nieuwste games in, ongeacht of ze ook tweedehandse games erbij verkopen. Het feit is gewoon dat van een tweedehandse verkoop NIETS naar de developers gaat.

Ik geef Phusebox ook geen ongelijk dat iedereen zomaar nieuwe games zou willen kopen voor nieuwprijs, maar er zullen ongetwijfeld ook mensen zijn die dan 1 nieuwe game kopen ipv 3 tweedehandse games. En dat geld gaat dan wel naar een developer.

Zoals een van m'n favoriete Youtube personen, TotalBiscuit zegt: de verkopers van games verdienen het gewoon niet. In de meeste gevallen proberen ze je op te lichten met veelste dure prijzen of onnodige accesoires en vaak bieden ze je een 2de handse versie van een game aan als die beschikbaar is.

EDIT: Anway ik houd er maar over op want deze discussie gaat de verkeerde kant op :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2012 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 16:18
Phusebox schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:39:
PC games die je download zijn dan ook voor een fractie van de prijs van hun console broertjes te koop, dan kan ik er nog mee leven. Maar 40 euro voor een download, terwijl het in de winkel 45 kost is gewoon echt teveel. Die download games op SEN zouden 25 euro max moeten kosten wil het acceptabel zijn.
Ik vind het ook jammer dat het verschil zo klein is.
Maar als Sony een veel groter verschil zou maken tussen de download en de fysieke versie, dan gaan veel meer mensen het spel dowloaden dan nu het geval is.
Met als mogelijke gevolg dat de winkels veel minder/geen games verkopen en dan beslissen om ook de PSV zelf niet meer te verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baatje
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-02-2024
BFmango schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:46:
Ik snap je punt inderdaad Baatje. Ik bekijk de PS Vita ook als een extratje tegenover mijn PS3 console. Ik wil dus ook niet massa's spellen zoals ik voor de PS3 wel heb, ik wil alleen de echte vette Vita spellen maar ze moeten wel de moeite waard zijn en ik moet er lang op kunnen spelen!
Nou dat vind ik dus ook. Tis altijd was lastig schrijven via forums maar je slaat de spijker op zijn kop.

En ik ben een groot fan van Uncharted, juist daarom vind ik het jammer dat DE game van de Vita release zonder MP is.

Fear leads to anger, anger leeds to hate, hate leeds to suffering....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
DaRKie schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:47:
[...]
Ik vind het ook jammer dat het verschil zo klein is.
Maar als Sony een veel groter verschil zou maken tussen de download en de fysieke versie, dan gaan veel meer mensen het spel dowloaden dan nu het geval is.
Met als mogelijke gevolg dat de winkels veel minder/geen games verkopen en dan beslissen om ook de PSV zelf niet meer te verkopen?
Ach ja, zodra je 'm kan ombouwen...

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er hier iemand trouwens al een import versie van Gravity Daze?

Ik zat eraan te denken die te bestellen bij playasia, heeft iemand ervaring met deze webshop? Of weet iemand waar ik Gravity Daze goedkoper kan vinden? By playasia kost ie 54 euro voor de japanse versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Ik wacht maar gewoon op de NA/EU versie van Gravity Daze, dan kan je tenminste begrijpen waar het over gaat. Is het trouwens bij Japanese imports zo dat de X en O knop in het spel ook omgewisseld zijn, of is dat alleen het geval bij de hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Baatje schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:33:
Ik vind dat dat Sony toch met het niet uitbrengen van een multiplayer bij Uncharted behoorlijk de plank mis slaat. Voor mij is een handheld een bijproduct. Dus wil ik daar geen bijvoorbeeld 45 games voor kopen zoals op een console thuis. Ik wil juist voor mijn handheld games hebben die ik kan blijven spelen. Zoals bijvoorbeeld d.m.v. een multiplayer. Ook op vakantie heb je tegenwoordig vaak een acceptabele Wifi verbinding en dan kan je Uncharted ook lekker meenemen en ff knallen. Nu betaal je de volle mep, ongetwijfeld voor een prachtig verhaal, en dan gaat de game de kast in.
Ik vind juist multiplayer echt totaal geen gemis bij de spellen waar de focus op de single player ligt.
Laat die spellen als Uncharted , Bioshock en Assassins Creed vooral doen waar ze goed in doen, en niet de spelers verplichten een multiplayer mode te moeten doorlopen om alle achievements te halen. Daar zitten de meeste mensen helemaal niet op te wachten volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Ben ook op zoek naar aankomende games voor de Vita, maar de komende 3 maanden is het akelig stil volgens mij?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:11
Eind mei komt die Gravity Rush uit.
Karakters in het spel schijnen een fictieve taal te spreken, maar Engelse schermteksten zou wel handig zijn lijkt me :D

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baatje
SeamusXanthus schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:58:
[...]

Ik vind juist multiplayer echt totaal geen gemis bij de spellen waar de focus op de single player ligt.
Laat die spellen als Uncharted , Bioshock en Assassins Creed vooral doen waar ze goed in doen, en niet de spelers verplichten een multiplayer mode te moeten doorlopen om alle achievements te halen. Daar zitten de meeste mensen helemaal niet op te wachten volgens mij.
In 2012 vind het het meer dan normaal dat er een mp inzit. Dat de ene helft het wel leuk vind en de andere helft niet is prima en eigen keus. Maar ze moeten ons wel de mogelijkheid bieden. Ik haal meer plezier uit de mp van Uncharted dan Call of Duty. Gewoon omdat ik dit leuker vind.

Je opmerking mbt de achievments deel ik want het blijft immer vrije keus om wel of niet de mp te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 16:18
Hier staat een lijst met aangekondigde games, wel nog geen datum erbij ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-12-2020

Geengrenzuh

Jeweet!

Sssquirrel schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:09:
Heeft er al iemand ervaring met hoe de multiplayer van Ultimate marvel draait? Loopt het vloeiend met responsive controls, of heb je toch wel last van input-lag?
Ik ga vnvnd eens checken voor je. Heb nog niet online gegamed gisteravond.

PSN: Geengrenzuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 21:18
niemand die met smart zit te wachten op Resistance Burning Skies ?? :9 samen met Gravity Rush is dat het spel die ik van plan ben om te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFriendly
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-08 08:42
Hi!

Voor de verandering maar eens een account aangemaakt om bij te dragen aan de PSV gekte! Al sinds de release ben ik dit topic aan het volgen en heb gisteravond voor het eerst tijd gehad om ook even met die van mij aan de slag te gaan.

Wat mij direct opviel was de grootte van het scherm. Wat ik persoonlijk had bij de DS en bij de vorige PSP, was dat het scherm net te klein was om de focus van mijn zicht volledig te bevatten. Bij de Vita heb ik dat niet en heb ik echt het gevoel dat het scherm precies groot genoeg is om te zorgen voor een breder perspectief. De graphics zijn ook echt ongelooflijk mooi.

De sticks om mee te richten en te lopen vind ik ook erg prettig en zeker een verbetering ten opzichte van de PSP. Waar ik op dit moment moeite mee heb, is het goed indrukken van de sholderbuttons. Af en toe voel ik niet dat ik de knop niet goed genoeg indruk, waardoor ik bijvoorbeeld bij WipeOut snelheid verlies.. xD En als laatste betrap ik mezelf er regelmatig op, dat ik op het rechter pookje druk in plaats van de X knop..

Ik moest ook even wennen aan de navigatie in het menu, waar ik regelmatig het gevoel heb dingen dubbel te moeten doen. Heb ook de beschreven issues met het WiFi wat af en toe weg valt. Gisteravond had ik ook wat problemen met het inloggen op SEN en bij het gebruiken van de PS Store, maar dit kan mogelijk ook te maken hebben gehad met de WiFi issues.

Verder echt een top apparaat!
Voor de mensen die fan zijn van de Uncharted serie, een absolute aanrader. De overige games moet ik nog even uitgebreider testen voordat ik daar iets over kan zeggen. Ik mis eigenlijk op dit moment een goede multiplayer shooter! :)

Grtz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
@Phusebox: ik heb het idee dat je telkens wel een andere reden bedenkt om er geen te kopen, terwijl je toch wel zin hebt om er 1 te halen? Ik had eerst ook twijfels, maar het is echt een ontzettend mooi apparaat.
Geengrenzuh schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 08:27:
Motorstorm kan ik iedereen aanraden. Veel content, speelt lekker en is lekker competatief met al die leaderboards. Voor de mensen die hem hebben: voeg me vooral toe.
Motorstorm kan ik ook zeker aanraden!
Gisteren met nog iemand een Party Chat opgestart en dan maar proberen elkaars records te breken, welke ook direct in het spel binnenkomen inclusief ghosts. Erg vermakelijk :)

Frobisher Says is trouwens echt een compleet geschift spel :D

[ Voor 22% gewijzigd door SToRM666 op 24-02-2012 12:18 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

Heeft iemand hier al een case gekocht? Ik ga misschien die pdp crystal case bestellen, maar ben benieuwd of iemand hier wellicht ervaring met een andere case heeft. Vanaf maandag moet ie wel mee in de trein natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 19:47

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ik heb ook een Vita gekocht, vooralsnog enkel Uncharted (prachtig spel) en God of War: Chains of Olympus (PSP, als fan wil ik die gewoon eens spelen) erbij gekocht.

Zit enorm te twijfelen of ik FIFA ook zal halen. Ik vind de demo echt fantastisch spelen, maar 49 euro vind ik wel heel erg prijzig.

Over de Vita zelf:

Qua gamen ben ik erg onder de indruk. De graphics zijn erg mooi in de games en demo's die ik tot nu toe gespeeld heb. Ik krijg een klein beetje kramp in mijn rechterhand na een uurtje spelen, maarja.. Ik heb dan ook vrij grote handen en bovendien denk ik niet dat het erg vaak voorkomt dat ik langer dan een uurtje non-stop op deze handheld zal gamen. De knopjes en twee pookjes zelf voelen erg goed aan.

De UI werkt gewoon prima, en navigeert lekker snel. Vooral die LiveArea's van games en apps vind ik erg goed bedacht, hoop dat ze dit in een PS4 ook inbouwen.

Ik ben minder te spreken over het Remote Play, en dan met name over hoe mysterieus Sony doet over of ze deze functie nou wel of niet eens echt werkend gaan maken. Ik wil gewoon al mn content via Remote Play kunnen spelen! Ik zie ook niet echt een reden waarom dit niet zou kunnen.
Tot nu toe kan ik enkel PSOne klassiekers spelen via Remote Play. Deze spelletjes werken dan wel weer erg goed en zonder noemenswaardige vertraging (intern WIFI netwerk, via internet heb ik nog niet getest).

Al met al een tof apparaat, maar ik moet er wel bijzeggen dat je hem niet moet kopen om iets anders mee te doen dan gamen. Al die social apps en functies zoals de webbrowser en zijn gewoon minder goed dan je gewend bent op je smartphone. Naar mijn mening is het gewoon een zeer brute gaminghandheld. Nothing more, nothing less.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Voxalizer schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:30:
Zit enorm te twijfelen of ik FIFA ook zal halen. Ik vind de demo echt fantastisch spelen, maar 49 euro vind ik wel heel erg prijzig.
Ik vind het de 49 euro niet waard. Maar als je vragen hebt over Fifa, stel ze maar. Ik ben er al een tijdje mee aan het spelen :)

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Over RemotePlay, ik heb het geprobeerd (geen games van mij zijn combatibel zo blijkt), maar er gebeurd iets vreemds wanneer ik de PS3 uitzet wanneer ik in de settings RemotePlay heb aangezet.
De PS3 lijkt niet echt uit te gaan. Het blijft een duidelijk zoem geluid (zoals bijvoorbeeld de cd die blijft draaien, of de harde schijf die actief blijft) maken.
Zelfs als ik het verbinden via de Vita achterwege laat en gewoon de PS3 handmatig uitzet, blijft het dit zoem geluid maken.
Ga ik naar de PS3 settings en disable ik RemotePlay, dan gaat de PS3 wel echt uit.
Is dit bij andere ook het geval, of is er iets vreemds aan de hand bij mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

Avioto schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:35:
[...]

Ik vind het de 49 euro niet waard. Maar als je vragen hebt over Fifa, stel ze maar. Ik ben er al een tijdje mee aan het spelen :)
Ik vond in de demo de ingame framerate t.o.v. de console versies nogal tegenvallen eerlijk gezegd. Is dit ook zo in de final release?

Fifa is ook wel iets goedkoper te krijgen hoor, Linkkkkk. Bv. Mycom €37,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Geengrenzuh schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:41:
[...]
Ik vond in de demo de ingame framerate t.o.v. de console versies nogal tegenvallen eerlijk gezegd. Is dit ook zo in de final release?
Ja, tijdens het spelen valt het wel mee. Maar vooral als je een doelpunt maakt, begint ie opeens te laggen.Maar het maakt het niet onspeelbaar. Wel vreemd natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-07 00:47
Metalkai schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:56:
Ik wacht maar gewoon op de NA/EU versie van Gravity Daze, dan kan je tenminste begrijpen waar het over gaat. Is het trouwens bij Japanese imports zo dat de X en O knop in het spel ook omgewisseld zijn, of is dat alleen het geval bij de hardware?
Hardware. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperflipNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 16:02
Metalkai schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:37:
Over RemotePlay, ik heb het geprobeerd (geen games van mij zijn combatibel zo blijkt), maar er gebeurd iets vreemds wanneer ik de PS3 uitzet wanneer ik in de settings RemotePlay heb aangezet.
De PS3 lijkt niet echt uit te gaan. Het blijft een duidelijk zoem geluid (zoals bijvoorbeeld de cd die blijft draaien, of de harde schijf die actief blijft) maken.
Zelfs als ik het verbinden via de Vita achterwege laat en gewoon de PS3 handmatig uitzet, blijft het dit zoem geluid maken.
Ga ik naar de PS3 settings en disable ik RemotePlay, dan gaat de PS3 wel echt uit.
Is dit bij andere ook het geval, of is er iets vreemds aan de hand bij mij?
Ik had dit ook bij remote play met de PSP. Je PS3 blijft aan, zodat je als je ergens anders verbinding hebt, je gewoon kan inloggen in je PS3 omdat die dus in "sleep mode" staat. Dus het hoort zo.

BFV: SuperflipNL [PS4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperflipNL schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:56:
[...]

Ik had dit ook bij remote play met de PSP. Je PS3 blijft aan, zodat je als je ergens anders verbinding hebt, je gewoon kan inloggen in je PS3 omdat die dus in "sleep mode" staat. Dus het hoort zo.
Klopt heb ik ook, alleen de ps3 is niet een van de stiltste, dus je hoort in je huiskamer of waar die ook staat een duidelijke brom. Niet echt fijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
SuperflipNL schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:56:
[...]

Jammer, had gehoopt dat het niet constant geluid aan het maken zou zijn. Verwachtte eigenlijk wel dat de PS3 gewoon uit standby (waar de PS3 dus normaal in staat als je het uitzet) gehaald kon worden door de verbinding met de Vita.
Beetje hinderlijk dat geluid constant, dus zal ik de RemotePlay optie maar gewoon helemaal uit moeten schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperflipNL
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:00:
[...]
Klopt heb ik ook, alleen de ps3 is niet een van de stiltste, dus je hoort in je huiskamer of waar die ook staat een duidelijke brom. Niet echt fijn....
Ja, vooral die van mij. Heb nog een fat old day one PS3 :P . Mijn PSP verkocht, nu nog sparen voor een mooie PSV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFriendly
Ik vraag me ook af of er nog 'classics' komen naar RemotePlay. Heb best wel een paar spellen die ik on-the-go zou willen spelen.. Op die manier krijgen de games die je al hebt ook een nieuwe replay waarde, althans voor mij dan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2023
Hoeveel zou je zo gemiddeld kwijt zijn per maand aan de 3G kosten? Dat is per MB toch?

This is a Rapture reminder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperflipNL
Sssquirrel schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:14:
Hoeveel zou je zo gemiddeld kwijt zijn per maand aan de 3G kosten? Dat is per MB toch?
Abbo van vodafone is volgens mij €0,30 per MB. Maar als je wifi hebt en je hebt al een telefoon abbo. Kan je ook gaan tetheren, dus gewoon je internet doorloodsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
SToRM666 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:10:
@Phusebox: ik heb het idee dat je telkens wel een andere reden bedenkt om er geen te kopen, terwijl je toch wel zin hebt om er 1 te halen? Ik had eerst ook twijfels, maar het is echt een ontzettend mooi apparaat.

[...]
Ja eigenlijk doe ik dat ook, probeer genoeg redenen te vinden om de verleiding te weerstaan. Gelukkig zijn de aanbiedingen na morgen voorbij, dan is het meteen weer een stuk makkelijker te weerstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFriendly
Phusebox schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:35:
[...]

Ja eigenlijk doe ik dat ook, probeer genoeg redenen te vinden om de verleiding te weerstaan. Gelukkig zijn de aanbiedingen na morgen voorbij, dan is het meteen weer een stuk makkelijker te weerstaan.
Het wordt pas vervelend wanneer je er achter komt dat je er écht 1 wilt, als hij niet meer in de aanbieding is! ;)

Als ik zie wat voor games er nog uit gaan komen voor het apparaat, dan kan het bijna geen miskoop zijn/worden.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
SuperflipNL schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:34:
[...]

Abbo van vodafone is volgens mij €0,30 per MB. Maar als je wifi hebt en je hebt al een telefoon abbo. Kan je ook gaan tetheren, dus gewoon je internet doorloodsen.
Maar hoeveel MB zou je verbruiken gemiddeld? Ik heb daar geen idee van...

En hoeveel opslagruimte heeft een game gemiddeld nodig? Heb je aan 8GB kaartje genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MrFriendly schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:37:
[...]

Het wordt pas vervelend wanneer je er achter komt dat je er écht 1 wilt, als hij niet meer in de aanbieding is! ;)

Als ik zie wat voor games er nog uit gaan komen voor het apparaat, dan kan het bijna geen miskoop zijn/worden.. :)
Ik zie nog maar weinig games die me aanspreken, gelukkig. F1 2011 valt zwaar tegen, en verder speel ik vooral sport games en shooters. Virtua tennis en fifa vallen ook tegen, dus blijft er weinig over.

Rayman en uncharted weet ik toch dat ik dat leuk vind voor een half uur en dan houdt het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Sssquirrel schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:41:
[...]

Maar hoeveel MB zou je verbruiken gemiddeld? Ik heb daar geen idee van...

En hoeveel opslagruimte heeft een game gemiddeld nodig? Heb je aan 8GB kaartje genoeg?
Eerder in dit topic werd volgens mij gezegd dat Uncharted één van de grootste games op dit moment is met 3.3GB. Denk dat een 8GB kaartje dan aardig snel volzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFriendly
Phusebox schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:42:
[...]

Ik zie nog maar weinig games die me aanspreken, gelukkig. F1 2011 valt zwaar tegen, en verder speel ik vooral sport games en shooters. Virtua tennis en fifa vallen ook tegen, dus blijft er weinig over.

Rayman en uncharted weet ik toch dat ik dat leuk vind voor een half uur en dan houdt het op.
Had je deze lijst ook al gezien? (Al is dat misschien weinig reden om hem nu op dit moment te kopen.. )

http://uk.ign.com/wikis/ps-vita/PS_Vita_Games_List

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Metalkai schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:44:
[...]

Eerder in dit topic werd volgens mij gezegd dat Uncharted één van de grootste games op dit moment is met 3.3GB. Denk dat een 8GB kaartje dan aardig snel volzit.
Wellicht overbodig, maar misschien dat sommige mensen niet zo op de hoogte zijn, daarom nog even deze toevoeging: Als je uncharted gewoon in de winkel koopt, dan neemt hij maar 64mb in.
(ik denk dat de meesten dit wel weten, maar ik las laatst ergens anders dat mensen dachten dat ook het winkel exemplaar nog een install heeft van 3,3gb :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
nioz schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:50:
[...]
Als je uncharted gewoon in de winkel koopt, dan neemt hij maar 64mb in.
als je games dus fysiek koopt, is 8GB dus meer dan genoeg...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:31

Sorbo

Uw hulp in huis!

Sssquirrel schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:53:
[...]

In feite wel ja. Alleen als je van plan bent je games digitaal te kopen en grote hoeveelheden video en muziek mee te nemen heb je de grotere kaartjes nodig. Als het namelijk alleen om savegames gaat is 4 of 8gb meer dan voldoende, gezien het feit dat de saves zelf helemaal zo groot niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sssquirrel schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:53:
[...]

wat savegames betreft kan je dan wel even vooruit ja. Als je veel demo's op je kaartje wil hebben of muziek/films, dan zou ik voor 16gb gaan.
Ik heb nu 4gb gevuld van mijn kaartje met de volgende demo's: lumines, fifa, motorstorm RC, Unit 13 en Wipeout.
Het schijnt dat fifa al 1,5gb is, dus demo's kunnen aardig wat ruimte innemen, maar je kan ze natuurlijk ook weer verwijderen na gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MrFriendly schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:48:
[...]

Had je deze lijst ook al gezien? (Al is dat misschien weinig reden om hem nu op dit moment te kopen.. )

http://uk.ign.com/wikis/ps-vita/PS_Vita_Games_List
Ja die lijst heb ik gezien.. nogmaals doorgekeken, maar ik zie misschien 1 of 2 titels daarvan die me iets lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 14:01:
[...]

Ja die lijst heb ik gezien.. nogmaals doorgekeken, maar ik zie misschien 1 of 2 titels daarvan die me iets lijken.
Gewoon sterk blijven dan!
De Vita heeft wel een hoog "hebben, hebben!" gehalte, maar als de games je niet aanspreken dan ligt hij toch snel stof te happen. Voor mij was Uncharted de doorslaggevende factor om de Vita bij launch te kunnen verantwoorden, maar als je daar niets mee hebt... tja, gewoon sterk blijven en wachten tot er wel iets leuks uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFriendly
Phusebox schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 14:01:
[...]

Oke, in dat geval is het inderdaad verstandig om er heel goed over na te denken. Als het hem voor jou niet in de games zit, dan denk ik niet dat het een heel aantrekkelijk device is. Ik denk dat ik mijn Vita niet voor andere dingen ga gebruiken buiten games om. Mijn iDevices blijven voor muziek, e-mail, browsing en andere 'administratievere' activiteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb het gevoel dat de echte grote namen het nog niet helemaal aandurven met de Vita.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFriendly
Phusebox schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 14:08:
Ik heb het gevoel dat de echte grote namen het nog niet helemaal aandurven met de Vita.
De kans is ook best groot dat het een beetje kip - ei verhaal is/wordt. Dat was bij de eerste PSP ook het grootste probleem, al moet ik zeggen dat de launch van de Vita wel een stuk beter gesupport wordt dan dat het geval was bij de PSP. Heb toch het gevoel dat ook de grotere ontwikkelaars er meer vertrouwen in hebben.

Ben overigens wel benieuwd naar meer details van namen als Bioshock, Call of Duty, Killzone, etc. Ze zijn aangekondigd, maar de belangrijke details ontbreken nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nee, de echte grote namen (EA, Ubisoft, Activision/Infineon Ward en Square Enix) hebben nog helemaaaaaal niks op de planning staan voor de Vita natuurlijk :p

(Ik noem een assassin´s creed, call of duty en FF-X, allen voor het eerst écht op een mobiel platform en geen uitgeklede versie voor op m´n iPhone of iPad of pixelbrij op m´n DS :P)

Zelf hoop ik op een leuke westerse MMORPG, daar leent de Vita zich echt voor :)

[ Voor 51% gewijzigd door pagani op 24-02-2012 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
op een gegeven moment zal gta natuurlijk ook wel op de vita verschijnen.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karpertjuh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-06 15:15
Phusebox schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 14:08:
Je bent weer lekker bezig he Fuse... welke grote namen bedoel jij dan want groter als bijvoorbeeld een Activision en een EA zijn er bijna niet.

psn: Arco1981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-09 08:39

SpX

Wii4all schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 14:19:
Zodra het een GTA word die tussen gta 4 en san andreas in zit qwa physics en graphics zal ik hem direct aanschaffen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Karpertjuh schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 14:28:
[...]

Je bent weer lekker bezig he Fuse... welke grote namen bedoel jij dan want groter als bijvoorbeeld een Activision en een EA zijn er bijna niet.
Ik bedoel grote namen als een GTA, Call of Duty (is dan vorige week aangekondigd), Battlefield, Need for Speed, Gran Turismo, Resident Evil, Splinter Cell, Rainbow 6. Als ik zo door de lijst ga zie ik vrijwel alleen maar obscure titels en nauwelijks "grote bekende namen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CopyCatz schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:30:
Heeft iemand de thrustmaster cases al ergens zien liggen? Ze zouden er ook vanaf de 22e moeten zijn maar kan ze niet vinden..

[afbeelding]
Neen, nog nergens in de winkel kunnen vinden. Mijn order status voor SPF is nu: Product besteld - Wachten op levering. Misschien door enthousiasme van gamers uit de VS is de release nu wereldwijd de 28e.
Ik vind veel wel nu the waiting game worden maar dat is ook de keerzijde van early adopting bijv. de vroege iPad covers itt. nu. Vodafone WipEout code veels te laat: game ligt al op de deurmat, geloof ik & Frobisher says! en kortings voucher van Sony nergens te bespeuren en reken er maar niet op dat zij die s'weekends sturen. Dan spelen zij lekker WipEout en Frobisher ,-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karpertjuh
  • Laatst online: 27-06 15:15
Zijn er al mensen met de Trigger Grip? Ik denk wel dat ik die ga kopen want ik krijg toch snel kramp in me handen bij bepaalde games.

psn: Arco1981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieprutser
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-08 01:01
Is het iemand al opgevallen dat het pijltje dat jouw locatie moet voorstellen draait als jij draait? Zit er stiekem een kompas ingebouwd ofzo? (ik heb de wifi versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viel me ook op. Er zit inderdaad een kompas in.
De grote namen zoals Kojima hebben natuurlijk wat meer tijd lol nodig omdat hun projecten sterk techniek afhankelijk zijn. Balanceren van systeem resources en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

Phusebox schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 14:48:
[...]

Ik bedoel grote namen als een GTA, Call of Duty (is dan vorige week aangekondigd), Battlefield, Need for Speed, Gran Turismo, Resident Evil, Splinter Cell, Rainbow 6. Als ik zo door de lijst ga zie ik vrijwel alleen maar obscure titels en nauwelijks "grote bekende namen".
Klopt wel wat je zegt hoor, maar ik vind juist bij een nieuwe console altijd wel verfrissend dat er wat nieuwe IP's voor de dag komen. Bv. Gravity Daze/Escape Plan/etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Laatst online: 18-09 13:09
Heb sinds gisteren ook een Vita, en wat een heerlijk apparaat. Voor de 3G variant gegaan en na wat gedoe met Vodafone heb ik de registratiebonus (€12,50) gekregen en met €20 opgewaardeerd voor WipeOut 2048. Nu vraag ik me alleen iets af. Het enige spel wat echt mijn interesse kan trekken op dit moment is Gravity Rush/Gravity Daze. Deze is in Japan al even uit, en gaat "binnenkort" in de US en de EU aankomen.

Het nadeel is dat deze in Europa niet op een fysiek media gaat uitkomen. Nu zit ik te twijfelen of ik deze uit Japan zal importeren, aangezien 'ie daar al beschikbaar is. Durft iemand te zeggen of ik dan ook Engelse tekst kan krijgen? Op zich is Japans geen heel groot probleem (beetje oefenen kan geen kwaad ^^) maar als het in het Engels kan is dat wel veel makkelijker natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo nl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-09 16:45
Ik wilde vandaag mijn Everybody's Golf inruilen bij de MM, maar echt alle goede titels zijn uitverkocht. Dinsdag pas weer een nieuwe batch. Maar ik bedacht me dat ik met de release van Unit 13, nog precies binnen de 2 weken val om het in te ruilen. Ik denk dat ik daar maar op wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Karpertjuh schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 09:49:
[...]

Dat valt inderdaad niet mee. Ik moet alleen nog die fotopuzzel.. Denk dat ik maar een foto ga maken van allemaal briefjes die genummerd zijn haha
Ja dat was ook hoe ik het uiteindelijk heb gehaald, best wel een hardcore game eigenlijk dat Welkomst Park, ik heb er zelfs een guide lopen zoeken voor tips voor die fotopuzzels. En die getallen games binnen een mintuut halen was ook nog lastig (maar wel goed te doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Xudonax schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 15:40:
Het nadeel is dat deze in Europa niet op een fysiek media gaat uitkomen. Nu zit ik te twijfelen of ik deze uit Japan zal importeren, aangezien 'ie daar al beschikbaar is.
Is alleen in het Japans.
Las pas ergens dat hij in EU en VS uiteindelijk toch wel in de winkel te koop zal zijn, eind mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baatje
Bol.com is ook wakker geworden.De 16gb geheugenkaart is nu € 46,99 ipv € 59,99 van de week. Uncharted is nu ook € 49,99 ipv € 59,99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4m0n_46
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 09:42
Iemand ervaring met de BigBen screenprotectors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
matthijst schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 15:55:
[...]

Is alleen in het Japans.
Las pas ergens dat hij in EU en VS uiteindelijk toch wel in de winkel te koop zal zijn, eind mei.
In de VS komt hij 100% zeker op een fysiek medium uit, ze weten het alleen nog niet zeker voor EU.
Eerst werd er gezegd dat het in EU alleen download zou zijn, maar later kwamen ze erop terug en zeiden ze dat er misschien toch een fysieke versie zou komen voor EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H5550
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-08 18:59
Heb bij Bol.com de vita 3G gekocht, maar krijg de simkaart niet geregistreerd bij vodafone, daar krijg ik nu te horen dat het nummer niet bestaat in hun systeem.
Moet nu weer met Bol.com gaan mailen, dat gaat volgens mij heeeeel lang duren, voor dit probleem is opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 18-09 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Metalkai schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:13:
[...]

Is dit de Big Ben screen protector? Dan ga ik hem meteen even bestellen.
R4m0n_46 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 15:56:
Iemand ervaring met de BigBen screenprotectors?
Yes, zijn ook makkelijk aan te brengen en inclusief zo`n uitstrijkplankje + doekje.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu bij hoofdstuk 13 van Uncharted en er staat hold the back of the parchment up to bright a light.

Ik krijg dit niet voor mekaar , ik heb alles al geprobeerd.

Weet iemand wat ik moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4m0n_46
Michael Knight schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 16:02:
[...]

[...]

Yes, zijn ook makkelijk aan te brengen en inclusief zo`n uitstrijkplankje + doekje.
Oke, bedankt, dan bestel ik die even (protectors ook wel bij DealExtreme besteld, maar dat gaat me toch te lang duren, waardoor de kans op krassen te groot wordt :P)

Iedereen heeft het btw over de Unit 13 demo, maar bij mij staat die niet in de store onder demo's vreemd genoeg.

[ Voor 12% gewijzigd door R4m0n_46 op 24-02-2012 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-09 10:34
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 16:04:
Ik ben nu bij hoofdstuk 13 van Uncharted en er staat hold the back of the parchment up to bright a light.

Ik krijg dit niet voor mekaar , ik heb alles al geprobeerd.

Weet iemand wat ik moet doen?
spoiler:
je moet je vita in een lichtbron houden, dus even uit het raam kijken of onder een lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitDyl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-08 10:07
Wii4all schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 14:19:
Rockstar Games schijnt wel bezig te zijn met de vita, zou dus een GTA kunnen zijn, maar ook heel goed wat anders. Maar goed alle Rockstar Games zijn goed xP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R4m0n_46 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 16:07:
[...]

Oke, bedankt, dan bestel ik die even (protectors ook wel bij DealExtreme besteld, maar dat gaat me toch te lang duren, waardoor de kans op krassen te groot wordt :P)

Iedereen heeft het btw over de Unit 13 demo, maar bij mij staat die niet in de store onder demo's vreemd genoeg.
Ja dat is een beetje vreemd: vrij veel demo's staan gewoon bij de volledige games: als je daar dan bij kijkt heb je vaak de optie voor demo of aanschaffen van de volledige versie.
Geen idee of dat bij unit 13 ook zo is trouwens (kan nu ff niet checken), maar ik zou daar ff tussen kijken.

Edit: nvm! De meeste demo's staan nu wel vermeld bij de demo sectie en ik zie unit13 zo snel ook niet staan, terwijl ik hem wel al gedownload heb.

[ Voor 9% gewijzigd door nioz op 24-02-2012 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:55
syntesia schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 16:07:
[...]

spoiler:
je moet je vita in een lichtbron houden, dus even uit het raam kijken of onder een lamp.
Bij mij ging dit ook vrij moeizaam, uiteindelijk de LED van mijn telefoon er met veel pijn en moeite voor gehouden en het duurde alsnog 20 minuten voor hij volledig verlicht was 8)7

Was vanmiddag trouwens in een winkel waar een demo model stond, maar het scherm lijkt wezenlijk anders dan mijn Japanse 3G VITA, not by much maar toch wel net iets anders... Maarja, kan ook aan kwaliteitsverschillen tussen twee batches liggen natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4m0n_46
nioz schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 16:25:
[...]

Ja dat is een beetje vreemd: vrij veel demo's staan gewoon bij de volledige games: als je daar dan bij kijkt heb je vaak de optie voor demo of aanschaffen van de volledige versie.
Geen idee of dat bij unit 13 ook zo is trouwens (kan nu ff niet checken), maar ik zou daar ff tussen kijken.
Unit 13 is nog niet uit, dus daar staat hij ook niet tussen.
Wel vreemd aangezien sommigen hem al wel hadden gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
Rctworld schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 16:28:
[...]

Bij mij ging dit ook vrij moeizaam, uiteindelijk de LED van mijn telefoon er met veel pijn en moeite voor gehouden en het duurde alsnog 20 minuten voor hij volledig verlicht was 8)7

Was vanmiddag trouwens in een winkel waar een demo model stond, maar het scherm lijkt wezenlijk anders dan mijn Japanse 3G VITA, not by much maar toch wel net iets anders... Maarja, kan ook aan kwaliteitsverschillen tussen twee batches liggen natuurlijk :P
ik ook, ik lag in bed dacht echt wtf is dit proberen om hem bij me wekker te houden XD. toen maar uit bed gegaan en gordijnen open gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamerPieter
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-04 21:08
Ik twijfel heel erg voor de 5 euro korting tussen Escape plan en Super Stardust
Welke zal ik kiezen en welke hebben jullie gekozen ? Welke is het langst speelbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
Zo, ik post ook even mijn eerste impressies. Dat zijn met recht eerste impressies te noemen, want ik heb er nog niet langer dan 10 minuten achter elkaar op het ding gegamed, dat ga ik nu doen.

Het scherm is prachtig,mooie kleuren, helderheid resolutie. En de graphics vind ik ook erg indrukwekkend, met name Uncharted. Maar ook de vormgeving in combinatie met de grafische kracht van Escape Plan is erg mooi.

De interface vind ik best goed werken, alleen dat LiveArea vind ik bij schermen als settings en de browser en twitter client nogal onhandig omdat je sowieso de app wil opstarten als je op de koppeling op je beginscherm klikt. Maar nu moet je dus twee keer klikken om een app op te starten.

Ik heb de wifi versie, omdat ik niet echt verwachtte dat ik een apparaat met browser en twitter app nodig zou hebben naast de smartphone en desktop. Maar ik betrap mezelf er nu al op dat ik even de Vita pak om iets op te zoeken of m'n twitter timeline te checken. (Wel gewoon thuis over wifi) Dus dat wordt tetheren met m'n telefoon onderweg straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFriendly
GamerPieter schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 16:40:
Ik twijfel heel erg voor de 5 euro korting tussen Escape plan en Super Stardust
Welke zal ik kiezen en welke hebben jullie gekozen ? Welke is het langst speelbaar?
Ik heb gekozen voor Escape Plan, ik wilde graag een puzzle game! :) De andere game vind ik minder interessant, maar is wat ik heb gelezen absoluut geen slechte game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 18-09 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

R4m0n_46 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 16:07:
[...]

Ik las ook al iets over een FIFA demo, maar die mist ook bij mij.. hmmz.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
aah ben met everybody golf nu bij Silver, en damnnn wat zijn die moeilijk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:55
Je moet naar het spel zelf gaan. Dus naar unit13 en dan krijg je de demo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stond volgens mij al in het topic. Net Vodafone gesproken en er is inderdaad intern een email dat vanaf morgen de codes verstuurd worden. Dus voor de mensen die T.net lezen, het duurt toch 7 dagen om de code te versturen maar ze beginnen er hopelijk morgen mee. mensen in VK hadden 'm binnen 40 min. hoezo preferentie? zij hebben lekker WipEout al, leuke actie van Vodafone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Net even geprobeerd in de media markt, een lekker vettige psvita :) laadtijden vielen reuze mee.

Maar:

Die pookjes zijn echt belachelijk klein!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Michael Knight schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 16:43:
[...]

Ik las ook al iets over een FIFA demo, maar die mist ook bij mij.. hmmz.
Check ff onder games, staat volgens mij bij het "hele" spel als optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
D-TECH schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 16:50:
Net even geprobeerd in de media markt, een lekker vettige psvita :) laadtijden vielen reuze mee.

Maar:

Niet de vergelijking maken met de PS3 controller. Het is en blijft een handheld. Te grote pookjes zouden weer gaan irriteren met meenemen etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-08 02:56
Zo te lezen bevalt de Vita enorm ..... jammer dat ik de PSP nog heb die hier maar verstoft.vanwege uncharted zou ik hem graag willen kopen, maar ik ga me maar wijselijk inhouden.

Trouwens als ik er 1 uit de VS laat komen doet die het gewoon hierzo?

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Mouse_NL schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 18:10:
Zo te lezen bevalt de Vita enorm ..... jammer dat ik de PSP npg heb die hier maar verstoft.vanwege uncharted zou ik hem graag willen kopen, mar ga me maar wijselijk inhouden.

offtopic:
Nee, daarvoor heb je een VS passpoort voor nodig :+

Zal gewoon werken. Verder geen verschil denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mouse_NL schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 18:10:
Zo te lezen bevalt de Vita enorm ..... jammer dat ik de PSP npg heb die hier maar verstoft.vanwege uncharted zou ik hem graag willen kopen, mar ga me maar wijselijk inhouden.

Volgens mij moet je alleen rekening houden dat bepaalde games niet regiovrij zijn.
De Vita is regiovrij maar volgens mij is het aan de games-fabrikanten om een game wel/of niet van een regiolock te voorzien.

Wat betekent, dat wanneer je een Vita uit de USA haalt, dat het kan voorkomen dat bepaalde je games zult moeten importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:09

SkyStreaker

Move on up!

Welke mini's doen het eigenlijk wel? Ik krijg nogal de mededeling: Fout C1-2858-3 bij velen, zo ook anderen als ik Google d'r op na sla.

http://www.vitadevwiki.com/index.php?title=Error_Codes

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Vita bevalt mij ook enorm. Uncharted is een super spel.
Ik heb nu Unit 13 gepreordered. De demo beviel mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Jochem Boom schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 16:40:
De interface vind ik best goed werken, alleen dat LiveArea vind ik bij schermen als settings en de browser en twitter client nogal onhandig omdat je sowieso de app wil opstarten als je op de koppeling op je beginscherm klikt. Maar nu moet je dus twee keer klikken om een app op te starten.
Die opmerking had ik ook al gemaakt ja. Ook zie ik het nut niet van het settings scherm open te houden als je eruit gaat, aangezien dat toch vrij snel ingeladen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-TECH schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 16:50:

Maar:

De pookjes zijn redelijk groot voor een handheld. Groter dan die op de oude PSP, en ook groter dan die van de 3DS (welke eigenlijk een slidepad en geen pook is).
Grotere pookjes zouden kunnen beschadigen als je je PSVita in een beschermhoes zou doen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Een slidepad zoals op de PSP Go vind ik toch wat fijner werken dan zo'n klein pookje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
  • Nu online
Iemand dungeon hunter al gespeeld. Ik wil graag een rpg. Dit komt in de buurt van toch?

Iemand die mij kan overhalen of niet. Wil graag weten hoe deze game is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-09 20:37
Nooit Lumines gespeeld maar ben behoorlijk verslaafd geraakt aan de demo, denk dat ik hem ga kopen. Positieve verrassing voor mij :)

Even wat impressies van wat games:

- Super Stardust Delta: speelt als een droom op de Vita met de 2 pookjes en ziet er prachtig uit, echt een heerlijk spel en een must-have als je het mij vraagt.

- Rayman: wow, wat een kleuren en details, speelt geweldig met de d-pad !

- Uncharted: nog niet veel gespeeld, pas in chapter 2 maar duidelijk een topper.. grafisch zeeer goed, wat op sommige delen in het spel wel beter tot uiting komt.. moet wel wennen aan het richten.

- FIFA: als fervent FIFA speler op de xbox 360 ben ik niet super positief over deze Vita versie.. grafisch niks te klagen maar je merkt toch dat het een port is van FIFA 11 met wat toevoegingen uit 12. Na wat gewenning speelt het wel lekker, paar potjes online gedaan wat toch wel redelijk laggy is, maar opzich wel speelbaar. Touchscreen gebeuren grappig maar is niks voor mij. Groot minpunt: alleen NL menu's en NL commentaar zoals de meeste wel weten. Herhalingen opslaan is helaas ook niet mogelijk. Ook jammer van de framedrops, had het toch zeker net zo smooth verwacht als op de consoles.

- Escape Plan: leuke puzzler met een aparte stijl, nog niet veel gespeeld maar wel leuke game denk ik.

- Motorstorm RC: voor 6 euro kan je deze niet aan je voorbij laten gaan, grafisch in orde, speelt heerlijk, goede integratie PSN gedeelte. Kan je lang lang plezier van hebben voor maar 6 euries.

- Everybody's Golf: voorgaande delen heb ik nooit echt gespeeld. Wat me opvalt is dat het grafisch 1 van de minste launchgames is maar volgens mij maken de gameplay en uitgebreide online mogelijkheden dat ruimschoots goed.. Heb pas 15-20 min gespeeld maar volgens mij is dit wel een game waar je je echt in moet verdiepen.

- Unit 13 demo: ik heb de franse demo gespeeld en was niet echt onder de indruk, vond het allemaal niet bepaald smooth eruit zien, controls wel ok, grafisch redelijk. Hoorde iemand zeggen dat dit absoluut PS3 kwaliteit graphics waren? ehmm.. volgens mij niet hoor?

- WipEout demo: ziet er echt strak uit, dit is echt PS3 kwaliteit.. gameplay in orde zoals we dat van WipEout kennen. 60 fps had geen overbodige luxe geweest als je het mij vraagt.

- Modnation Racers demo: niks voor mij deze mario kart kloon. Grafisch niet bijzonder en wat framedrops af en toe.

Ben vooral verrast door Rayman, Super Stardust en Lumines. Deze games hebben me echt impressed terwijl ik er niet veel van had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MB-
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 19:11
Jammer dat de beide Ys titels nog niet Vita-compatibel zijn in Europa, wel in Amerika :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Benny schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 19:29:
- Unit 13 demo: ik heb de franse demo gespeeld en was niet echt onder de indruk, vond het allemaal niet bepaald smooth eruit zien, controls wel ok, grafisch redelijk. Hoorde iemand zeggen dat dit absoluut PS3 kwaliteit graphics waren? ehmm.. volgens mij niet hoor?
Graphics niet geweldig, maar ik vond het wel echt lekker spelen hoor met die 2 sticks. En dat terwijl ik een hekel heb aan console shooters. Hopelijk is de uiteindelijke game niet in het frans :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo nl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-09 16:45
Avioto schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 19:49:
[...]

Graphics niet geweldig, maar ik vond het wel echt lekker spelen hoor met die 2 sticks. En dat terwijl ik een hekel heb aan console shooters. Hopelijk is de uiteindelijke game niet in het frans :9
Bij mij is de demo gewoon in het Nederlands...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
JoJo nl schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 19:53:
[...]
Vreemd :/ Miss is het gefixt ondertussen.
EHA1337 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 19:15:
Iemand dungeon hunter al gespeeld. Ik wil graag een rpg. Dit komt in de buurt van toch?

Ik hoor slechte verhalen erover. 5.5 op IGN. Ik zou even wachten op Final Fantasy of iets dergelijks. Ik zou erg graag een FF Tactics willen, perfecte handheld game :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EHA1337 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 19:15:

Ik heb hem op de ps3 gespeeld met 2 vrienden omdat we een couch co-op game zochten, maar het is echt geen aanrader. Het is een ongeinspireerde port van een iphone game zonder sfeer, (goed)verhaal of enige diepgang wat gameplay betreft. Zelfs als hij 1 euro was zou ik hem niet kopen.
Maar dat is mijn mening he :)
(overigens vind ik games als Diablo en Torchlight echt geweldig (heb ook een beta key voor D3 gewonnen _/-\o_ ), dus het is niet zo dat ik het genre niets vind).

Ik denk dat je beter op warrior's lair kan wachten..

Ik heb vandaag trouwens weer lekker Uncharted gespeeld, maar deze keer met motion control aan voor aiming. Ik had het de eerste keer direct uitgezet, maar toen had ik wel enige moeite met mikken. Maar motion control om net dat kleine beetje bij te sturen voor een headshot werkt echt heel goed, slimme toevoeging van Bend!

[ Voor 19% gewijzigd door nioz op 24-02-2012 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:09

SkyStreaker

Move on up!

Hoe kan dat spul blijven downloaden als hij in standby gaat.... lekker Oo - heb volgens mij alle opties doorgekeken en kom nog nergens een speciale setting tegen.

[ Voor 39% gewijzigd door SkyStreaker op 24-02-2012 20:23 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Als je vanzelf het scherm uit laat gaan dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieprutser
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-08 01:01
JoJo nl schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 19:53:
[...]

Bij mij was ie toen de vita op nederlands stond nederlands, maar nu mijn vita op engels staat is ie frans. Ik denk dat er geen engels in zit ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:55

Phntm

Tlingelingeling

koffieprutser schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 21:19:
[...]

Bij mij was ie toen de vita op nederlands stond nederlands, maar nu mijn vita op engels staat is ie frans. Ik denk dat er geen engels in zit ofzo.
Je taal instelling verandert door je locatie. Maar mijne staat nog steeds op Engels, vindt het beter :P
Pagina: 1 ... 17 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is geen opsom topic met wie wat heeft besteld. Hou het dus over de Vita en de games zelf.