Nooit Lumines gespeeld maar ben behoorlijk verslaafd geraakt aan de demo, denk dat ik hem ga kopen. Positieve verrassing voor mij
Even wat impressies van wat games:
- Super Stardust Delta: speelt als een droom op de Vita met de 2 pookjes en ziet er prachtig uit, echt een heerlijk spel en een must-have als je het mij vraagt.
- Rayman: wow, wat een kleuren en details, speelt geweldig met de d-pad !
- Uncharted: nog niet veel gespeeld, pas in chapter 2 maar duidelijk een topper.. grafisch zeeer goed, wat op sommige delen in het spel wel beter tot uiting komt.. moet wel wennen aan het richten.
- FIFA: als fervent FIFA speler op de xbox 360 ben ik niet super positief over deze Vita versie.. grafisch niks te klagen maar je merkt toch dat het een port is van FIFA 11 met wat toevoegingen uit 12. Na wat gewenning speelt het wel lekker, paar potjes online gedaan wat toch wel redelijk laggy is, maar opzich wel speelbaar. Touchscreen gebeuren grappig maar is niks voor mij. Groot minpunt: alleen NL menu's en NL commentaar zoals de meeste wel weten. Herhalingen opslaan is helaas ook niet mogelijk. Ook jammer van de framedrops, had het toch zeker net zo smooth verwacht als op de consoles.
- Escape Plan: leuke puzzler met een aparte stijl, nog niet veel gespeeld maar wel leuke game denk ik.
- Motorstorm RC: voor 6 euro kan je deze niet aan je voorbij laten gaan, grafisch in orde, speelt heerlijk, goede integratie PSN gedeelte. Kan je lang lang plezier van hebben voor maar 6 euries.
- Everybody's Golf: voorgaande delen heb ik nooit echt gespeeld. Wat me opvalt is dat het grafisch 1 van de minste launchgames is maar volgens mij maken de gameplay en uitgebreide online mogelijkheden dat ruimschoots goed.. Heb pas 15-20 min gespeeld maar volgens mij is dit wel een game waar je je echt in moet verdiepen.
- Unit 13 demo: ik heb de franse demo gespeeld en was niet echt onder de indruk, vond het allemaal niet bepaald smooth eruit zien, controls wel ok, grafisch redelijk. Hoorde iemand zeggen dat dit absoluut PS3 kwaliteit graphics waren? ehmm.. volgens mij niet hoor?
- WipEout demo: ziet er echt strak uit, dit is echt PS3 kwaliteit.. gameplay in orde zoals we dat van WipEout kennen. 60 fps had geen overbodige luxe geweest als je het mij vraagt.
- Modnation Racers demo: niks voor mij deze mario kart kloon. Grafisch niet bijzonder en wat framedrops af en toe.
Ben vooral verrast door Rayman, Super Stardust en Lumines. Deze games hebben me echt impressed terwijl ik er niet veel van had verwacht.