-= Very annoying forum person =-
ik had gisteren in 1 keer. motorstorm rc (6 euro), superstardust delta met die expansion:master_viper schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 09:50:
Iemand al een idee wat de game in de PSN store kost? En fysieke prijzen?
(9,95) en escape plan (met 5 euro korting dacht ik 7,99). Prijzen liggen niet zo slecht vergeleken met in de winkel maar als je online goed kijkt vind je de prijzen van de normale games altijd lager dan in de psn store.
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
De fysieke prijs ligt ongeveer 10% boven de prijs van de PSstore,master_viper schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 09:50:
Iemand al een idee wat de game in de PSN store kost? En fysieke prijzen?
001100100010101101011101001
kijk jij dan soms in het donker? of zie je het ook als het licht is?Jo3y schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 10:31:
zijn er meer mensen die bij een zwart scherm onderin een nog zwartere balk zien ?
Geen vlekken maar een streep !
Ik kan eigenlijk al gelijk concluderen dat dit komt vanwege het feit dat het een oled scherm is... (foei samsung)
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Okay, Inprencipe alleen als het donker is inderdaadVinand schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 10:39:
[...]
kijk jij dan soms in het donker? of zie je het ook als het licht is?
Ik kan eigenlijk al gelijk concluderen dat dit komt vanwege het feit dat het een oled scherm is... (foei samsung)
Maar als je spel speelt heb je er geen last van.. aleen als je scherm zwart is !!
Onder het gamen zie je gewoon alles zoals het hoort. en zoals de rest van het scherm
Koop die game niet, ik had hem erbij gekocht omdat ik op vakantie ging en dacht met een RPG ben ik lekker zoet. Na het spel gelukkig thuis nog even getest te hebben kwam ik na een half uurtje achter dat dit spel echt slecht is. Het is lastig uit te leggen waarom maar het voelde gewoon niet aan als een goeie game.Anoniem: 312706 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 20:04:
[...]
[edit]
Is Dungeon Hunter Alliance ook op de PS3 te krijgen?
Heb ik nog nooit kunnen vinden eigenlijk... (of bedoel je stiekem Dungeon Defenders?)
Dan is het gewoon het befaamde Samsung oled kwaal waar zo een beetje elke Samsung oled product mee te maken heeft. Het is inderdaad een beetje vervelend maar je merkt het toch niet als je ermee bezig bent. Heb toch liever het crystal clear LCD in de vita gezien die sony onlangs aangekondigd heeft op het CES wat in principe dezelfde kwaliteit is als Oled in techniek en kleur alleen dan ZONDER alle oled nadelen: korte kleuren levensduur en hoge energieverbruik en dit probleem. Maar goed, dat zou waarschijnlijk Sony veel kosten opgeleverd hebben.Jo3y schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 10:40:
[...]
Okay, Inprencipe alleen als het donker is inderdaad
Maar als je spel speelt heb je er geen last van.. aleen als je scherm zwart is !!
Onder het gamen zie je gewoon alles zoals het hoort. en zoals de rest van het scherm
x2, probeer de demo maar eens uit, het is echt een beetje teleurstellend... (absoluut geen baldurs gate ala xbox moet je verwachten)Kraanwater schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 10:46:
[...]
Koop die game niet, ik had hem erbij gekocht omdat ik op vakantie ging en dacht met een RPG ben ik lekker zoet. Na het spel gelukkig thuis nog even getest te hebben kwam ik na een half uurtje achter dat dit spel echt slecht is. Het is lastig uit te leggen waarom maar het voelde gewoon niet aan als een goeie game.
[ Voor 5% gewijzigd door Vinand op 07-03-2012 10:50 ]
Mja, niet merken is denk ik wel persoonlijk. De korreligheid kan ik inderdaad wel mee leven, maar ik heb op ongeveer 1 centimeter van onder een horizontale streep zitten die ik toch iedere keer weer zie. Ik denk dat ik toch maar bij de MM langsga om te proberen een andere te krijgen. Zeker bij games met veel donkere delen over overgangen irriteert het me mateloos.Vinand schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 10:47:
[...]
Dan is het gewoon het befaamde Samsung oled kwaal waar zo een beetje elke Samsung oled product mee te maken heeft. Het is inderdaad een beetje vervelend maar je merkt het toch niet als je ermee bezig bent. Heb toch liever het crystal clear LCD in de vita gezien die sony onlangs aangekondigd heeft op het CES wat in principe dezelfde kwaliteit is als Oled in techniek en kleur alleen dan ZONDER alle oled nadelen: korte kleuren levensduur en hoge energieverbruik en dit probleem. Maar goed, dat zou waarschijnlijk Sony veel kosten opgeleverd hebben.
PSN: Shiver23
bij de ene vita is het probleem ook erger dan bij de andere, ik merk er bijvoorbeeld helemaal niks vanShiver23 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:14:
[...]
Mja, niet merken is denk ik wel persoonlijk. De korreligheid kan ik inderdaad wel mee leven, maar ik heb op ongeveer 1 centimeter van onder een horizontale streep zitten die ik toch iedere keer weer zie. Ik denk dat ik toch maar bij de MM langsga om te proberen een andere te krijgen. Zeker bij games met veel donkere delen over overgangen irriteert het me mateloos.
Ik zie het ook helemaal niet, tenzij ik echt in het donker (volledig donker, 0 andere lichtbronnen) speel en dat doe ik nooit.Vinand schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:23:
[...]
bij de ene vita is het probleem ook erger dan bij de andere, ik merk er bijvoorbeeld helemaal niks van
Spelen de mensen die wel last hebben dan zo vaak met alle lichten uit onder de deken?
Blijkbaar heb ik gevoelige ogen ofzo. Speel vaak met lage helderheid en in een donkere omgeving, maar ook met daglicht zie ik het.nioz schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:41:
[...]
Ik zie het ook helemaal niet, tenzij ik echt in het donker (volledig donker, 0 andere lichtbronnen) speel en dat doe ik nooit.
Spelen de mensen die wel last hebben dan zo vaak met alle lichten uit onder de deken?Of verschilt het echt per scherm?
PSN: Shiver23
Anoniem: 312706
Ik heb gisteren avond eens gekeken (Motorstorm RC), maar kom niet uit op de totaal tijden.SToRM666 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 14:57:
In het hoofdmenu. Als je daar onder het plaatje van de races kijkt dan kun je de totale tijd zien.
Als ik het eerste event voor me heb (van het hoofdmenu als het ware), dan zie ik een tijd van 1:26 staan. Terwijl ik - op twee na - alle races al heb gedaan. Mij dunkt dat dit geen anderhalve minuut in totaal heeft geduurd...
Ook het hoofdscherm van alle events kan ik geen totale tijd vinden. Of komt dit pas zodra je alle races minstens 1x hebt gereden?
@shiver:
Lijkt me wel apart als het ook overdag ziet en dat echt aan je ogen ligt. Als ik jou was zou ik inderdaad even teruggaan of even kijken of je met iemand even kan vergelijken thuis, in verschillende 'lichtomstandigheden'. In de mediamarkt vergelijken oid heeft denk ik weinig zin vanwege de felle belichting.
[ Voor 41% gewijzigd door nioz op 07-03-2012 12:01 ]
Hmm... Ik mis dus 1 tabblad denk ik. Ik krijg wel tijden van vrienden te zien (maar heel korte tijden wat niet over het gehele event kan zijn), en 1 tablad met algemeen leaderboard. Maar alle tijden zijn rond de 1 minuut steeds of zelfs minder. Lijk me niet een tijd te zijn van het hele event bijelkaar...nioz schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:55:
Als het goed is zie je een ranglijst met psn vrienden en hun tijden. Die tijden switchen als je even wacht naar verschillende dingen: totaaltijd, tijd ten opzichte van de snelste en volgens mij ook nog je leaderboard ranking.
Ik denk dat je er overheen kijkt. Als ik het spel start, dan begin ik in de playground. Op "select" drukken opent het menu. Daar staat dan "festival" geselecteerd (links daarvan zit "collection" en rechts "pitwall"). Hier bij festival staat het al. In mijn geval:Anoniem: 312706 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:07:
[...]
Hmm... Ik mis dus 1 tabblad denk ik. Ik krijg wel tijden van vrienden te zien (maar heel korte tijden wat niet over het gehele event kan zijn), en 1 tablad met algemeen leaderboard. Maar alle tijden zijn rond de 1 minuut steeds of zelfs minder. Lijk me niet een tijd te zijn van het hele event bijelkaar...
Medals 192/192
Global rank: 129
En daarna (gewoon op hetzelfde scherm, dus onder medals en global rank) de lijst met psnfriends, bij mij: sinned bovenaan, dan ik, storm en geengrenzuh. Achter elke naam staat hun rank (128 voor sinned, 303 voor storm) en die switched ook naar totaletijden (00:39:36 bij mij) en relatieve tijden (-00:00:00 ten opzichte van sinned.. Haha toevallig zelfde tijd. en +00:00:20 voor storm)
Duidelijk. Ik zal vanavond als ik thuis ben nogmaals even kijken.nioz schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:16:
[...]
Ik denk dat je er overheen kijkt. Als ik het spel start, dan begin ik in de playground. Op "select" drukken opent het menu. Daar staat dan "festival" geselecteerd (links daarvan zit "collection" en rechts "pitwall"). Hier bij festival staat het al. In mijn geval:
Medals 192/192
Global rank: 129
En daarna de lijst met psnfriends, bij mij: sinned bovenaan, dan ik, storm en geengrenzuh. Achter elke naam staat hun rank (128 voor sinned, 303 voor storm) en die switched ook naar totaletijden (00:39:36 bij mij) en relatieve tijden (-00:00:00 ten opzichte van sinned.. Haha toevallig zelfde tijd. en +00:00:20 voor storm)
Dank voor deze heldere uitleg.
[edit]
Sweet! Zojuist sms gehad van de GameMania voor 15 euro korting op een Vita game naar keuze! Actie geldig tot 15 april 2012. Awesome actie!
Morgen misschien maar eens Unit 13 halen dan ^^
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 312706 op 07-03-2012 12:36 ]
PSN: Geengrenzuh
is die 15 euro voor iedereen ?? of hoe zit dat ?Anoniem: 312706 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:22:
[...]
Duidelijk. Ik zal vanavond als ik thuis ben nogmaals even kijken.
Dank voor deze heldere uitleg.
[edit]
Sweet! Zojuist sms gehad van de GameMania voor 15 euro korting op een Vita game naar keuze! Actie geldig tot 15 april 2012. Awesome actie!
Morgen misschien maar eens Unit 13 halen dan ^^
Ik heb serieus geen idee.syntesia schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:52:
[...]
is die 15 euro voor iedereen ?? of hoe zit dat ?
Ik heb de sms van GameMania dat ik op vertoon van deze sms 15 euro korting krijg....
Volgens mij niet, maar zolang je nog niet alles hebt gehaald wordt er een of andere 'standaard' tijd genomen waardoor je totale tijd heel hoog is. (Maar het zou wel kunnen, kan het helaas niet controlerenGeengrenzuh schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:41:
Je moet geloof ik wel eerst alle races hebben gedaan voordat je die totaaltijd krijgt.
[ Voor 8% gewijzigd door nioz op 07-03-2012 12:56 ]
Zit nu te twijfelen welk spel ik moet halen, Unit 13, Capcom vs Marvel, Rayman, Lumines.
Help !!

Rayman.Slash500 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:15:
Heb ook de SMS binnen gekregen maar ik van 20 euro (Misschien omdat ik een 3G heb)
Zit nu te twijfelen welk spel ik moet halen, Unit 13, Capcom vs Marvel, Rayman, Lumines.
Help !!
kreeg je hem binnen op je Vita ? van vodafone ?Slash500 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:15:
Heb ook de SMS binnen gekregen maar ik van 20 euro (Misschien omdat ik een 3G heb)
Help !!
Ik zit hier trouwens bij nog iemand met een Vita en die kreeg zojuist de Wipeout code binnen.
PSN id: NL_SToRM
die code had ik alSToRM666 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:55:
Mijn 32Gb Memory Card van PlanetAxel is binnen! Vanavond maar even een backup en restore doen.
Ik zit hier trouwens bij nog iemand met een Vita en die kreeg zojuist de Wipeout code binnen.
Dus op het laten zien van die sms kun je met 15 euro korting een game uitkiezen.
kan ik toch rayman of unit13 met korting halen.. (En dat terwijl ik gister al super start dust, escape plan en motorstrom rc heb gehaald)... Dan ben ik de komende maanden zeker zoet...
Maar wie het wil proberen:
Hey PS VITA fan! Kom met deze SMS naar jouw Game Mania store en ontvang 15 euro korting op een PS VITA game naar keuze. Geldig voor 1 game en tot 15/04/2012
Gewoon een account de naam 4411 geven. Lijkt het net alsof het van dat nummer de sms afkomt...SeamusXanthus schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:03:
Ik heb hem ook gekregen voor 15 euro (ook bij de GameMania gepre-ordered). SMS overtikken helpt denk ik niet omdat ze kunnen checken dat het van 4411 af komt lijkt me.
Maar wie het wil proberen:
Hey PS VITA fan! Kom met deze SMS naar jouw Game Mania store en ontvang 15 euro korting op een PS VITA game naar keuze. Geldig voor 1 game en tot 15/04/2012
BFV: SuperflipNL [PS4]
Mij dunkt dat er wel gecontroleerd wordt op de klantenkaart of de sms inderdaad ook verzonden is.SuperflipNL schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:09:
[...]
Gewoon een account de naam 4411 geven. Lijkt het net alsof het van dat nummer de sms afkomt...
zou anders wel heel makkelijk gaan...
Ja dat lijkt mij ook. Een sms is nou niet helemaal veilig voor 15 euro korting. Een uniek nummer voor iedereen lijkt mij een betere oplossing.Anoniem: 312706 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:25:
[...]
Mij dunkt dat er wel gecontroleerd wordt op de klantenkaart of de sms inderdaad ook verzonden is.
zou anders wel heel makkelijk gaan...
BFV: SuperflipNL [PS4]
Ervaringen? Meningen?
(demo die ik had gespeeld was enkel in het Frans... heb ik niets aan gehad...)
Ben ook benieuwd. Als je de systeemtaal in NL zette dan werd de demo engels btw. Hopelijk is dit in de fullgame niet zo anders is importeren uit de uk weer de enige optie.Anoniem: 312706 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:13:
Iemand trouwens Unit 13 al in huis?
Ervaringen? Meningen?
(demo die ik had gespeeld was enkel in het Frans... heb ik niets aan gehad...)
Erg omslachtig... ik heb mijn systeemtaal altijd op Engels staan. Demo die ik toen binnen haalde was tto 3x toe in het Frans.Geengrenzuh schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:17:
[...]
Ben ook benieuwd. Als je de systeemtaal in NL zette dan werd de demo engels btw. Hopelijk is dit in de fullgame niet zo anders is importeren uit de uk weer de enige optie.
Maar ben wel benieuwd naar de Retail versie eigenljik. Zeker bij de mensen die systeemtaal op Engels hebben staan i.v.m. game-taal.
Ik wieger namelijk mijn Vita systeemtaal op Nederlands te zetten...
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 312706 op 07-03-2012 15:19 ]
Anoniem: 180231
De taal is echter wel een probleem, je vita op Engels zetten maakt de game Frans... Als je je Vita op Nederlands zet dan is de game in het Nederlands. Heb PlaystationNL hierover getweet en zij leggen het voor aan de product manager in London omdat ze er zelf ook geen antwoord op hebben. De retail versie is vooralsnog dus niet in het Engels te spelen, heb wel begrepen op een ander forum dat de psn-versie wel in het Engels te spelen is.
En DIT vind ik dus jammer. Voor mij al reden om de game even links te laten liggen.Anoniem: 180231 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:27:
De retail versie is vooralsnog dus niet in het Engels te spelen, heb wel begrepen op een ander forum dat de psn-versie wel in het Engels te spelen is.
Laten ze eerst maar de talen normaal fixen, of een optie in-game maken om de taal in te stellen...
Wie doet mee together ?
PM even als je vanaaf joined met je naam
Anoniem: 198824
Enig idee wat je moet doen om die sms te krijgenAnoniem: 312706 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:22:
[...]
[edit]
...
Ik gok: je vita daar kopen.Anoniem: 198824 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:41:
[...]
Enig idee wat je moet doen om die sms te krijgen
Anoniem: 180231
Als ik dit had geweten had ik hem ook nog even laten liggen denk. Zo speel ik nu Operatie: Schuchtere Havik. Vreselijk.Anoniem: 312706 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:32:
[...]
En DIT vind ik dus jammer. Voor mij al reden om de game even links te laten liggen.
Laten ze eerst maar de talen normaal fixen, of een optie in-game maken om de taal in te stellen...
De game zelf maakt gelukkig wel een hoop goed.
hahahah!Anoniem: 180231 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:44:
[...]
Als ik dit had geweten had ik hem ook nog even laten liggen denk. Zo speel ik nu Operatie: Schuchtere Havik. Vreselijk.
De game zelf maakt gelukkig wel een hoop goed.
Btw ook everybody's golf demo in de psn store vandaag lees ik net
inderdaad, wat een FAIL. Ik ging de game sowieso kopen op PSN vanavond, maar ik ga dit even uitstellen tot ik zeker weet dat het spel in het Engels draait zonder dat ik mijn systeemtaal elke keer moet switchen naar NL als ik Unit 13 wil spelen (mijn consoles staan altijd op Engels ingesteld) Ongelooflijk hoe ze met zoiets simpel de bal compleet mis slaan.Anoniem: 312706 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:32:
[...]
En DIT vind ik dus jammer. Voor mij al reden om de game even links te laten liggen.
Thanks voor het melden! Dan zal ie van mij ook wel snel binnenkomenSToRM666 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:55:
Mijn 32Gb Memory Card van PlanetAxel is binnen!
Steam/XBL: Avioto
Ja echt!manitou schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:58:
[...]
inderdaad, wat een FAIL. Ik ging de game sowieso kopen op PSN vanavond, maar ik ga dit even uitstellen tot ik zeker weet dat het spel in het Engels draait zonder dat ik mijn systeemtaal elke keer moet switchen naar NL als ik Unit 13 wil spelen (mijn consoles staan altijd op Engels ingesteld) Ongelooflijk hoe ze met zoiets simpel de bal compleet mis slaan.
Ik zat nog te denken om met de GameMania korting de game te halen... dat is nu van de baan.
Zal denk ik Rayman worden... hoewel ik het wel dood zonde vindt dat Rayman niet in co-op te spelen is op de Vita, dit maakt de game juist zo leuk op de Home console...
1500 punten verzamelen,
Ik heb bij Gamemania Rayman Origins in bestelling staan, maar hij is nu na een dikke week helaas nog steeds niet binnen. Weet iemand of en waar deze game nu te verkrijgen is (behalve in de PS Store)?
Logisch he, voor wat betreft volledige games. Wat demo's betreft wel jammer.koffieprutser schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:25:
Helaas kun je met je NL account niet de US versie van motorstorm rc starten. Hij geeft dan een foutmelding.
Ja, maar ik wilde het toch effe proberenMarcoM schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:29:
[...]
Logisch he, voor wat betreft volledige games. Wat demo's betreft wel jammer.
Ben eventueel wel in voor een potje! (Mijn SEN/PSN: wiizlenl)
Overigens verder nog even wat ervaringen delen terwijl de game download!!

Ik heb Uncharted in ongeveer 3 dagen regelmatig spelen uitgespeeld. Van het begin tot het eind vond ik dat er een goede afwisseling zat in het gebruik van de controls en had geen enkele keer het gevoel dat iets té lang of té vaak achter elkaar werd gebruikt. Ik heb verre van 100% van de items in de game, dus misschien dat ik over een tijd het spel opnieuw speel met het behalen van alle items als doel. De replay value van de game zit hem ook puur in het vinden van alle items. Ik denk dat als ik alle items had gehad, ik de game niet snel nog een keer zou spelen.
Persoonlijk vind ik Rayman ook een leuke game, maar meer voor af en toe even een level. Ik heb nog niet echt de 'urge' om alle items in de game te gaan verzamelen of alle levels achter elkaar door te spelen. (Er zijn namelijk genoeg dingen die je kunt vinden.) Heel veel mensen zijn ook erg onder de indruk van de grafische kwaliteiten van de game, maar ik vind het niet zo geweldig als dat het in de eerste instantie op mij over kwam. Het speelt wel heel lekker weg en heb totaal geen problemen met de controls.
Ben persoonlijk nogal een fan van puzzle games, maar helaas kan Escape Plan mij niet genoeg boeien om te blijven spelen. Ik vind het concept echt geweldig, maar het lukt me niet om een houding te vinden om mijn Vita vast te houden, zonder dat ik regelmatig per ongeluk op 1 van de touch delen druk. Jammer genoeg worden deze touches bijgehouden om te beoordelen hoe je door een puzzle bent heen gekomen om je te kunnen belonen met 1, 2 of 3 sterren. Ik vind het met dit soort puzzlers juist leuk om het onderste uit de kan te halen, maar door die controls... Meh.. Jammer!
Motorstorm vind ik echt helemaal geweldig en ben totaal geen fan van race games normaal gesproken. Je blijft continue bezig met het verbeteren van tijden van zowel jezelf als van de mensen op de leaderboards. Ze hebben het enorm handig aangepakt, door je bijna continue direct te laten racen tegen de tijden van de leaderboards in de races zelf. Zeker in verhouding tot de prijs van de game, is dit eigenlijk een must-have voor Vita eigenaars. Het enige wat ik jammer vind, is dat er geen échte multiplayer in zit.. Maar misschien is dat te veel gevraagd voor die paar euro.
Waar ik mij ook goed mee kan vermaken, is Super Stardust Delta! Ik moet zeggen dat het na een aantal werelden best pittig wordt, maar de gameplay is enorm fijn en eenvoudig. Misschien dat er mensen zijn die op hun mobiele telefoon ook dual stick shooters hebben gespeeld? Deze game werkt op dezelfde manier, alleen werkt waarschijnlijk beter en ziet er nog eens goed uit ook! Voor die paar euro, raad ik deze ook aan.
Naast deze paar games heb ik tot nu toe verder nog weinig gedaan met het apparaat. Ik had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht. Ik gebruik mijn iPhone nog steeds voor mijn muziek en filmpjes kijk ik thuis wel in alle rust.
Wat betreft de Vita zelf, moet ik zeggen dat ik inmiddels wel gewend ben aan het OS, maar het nog steeds niet fijn vind werken. Regelmatig krijg ik ook meldingen dat er een nieuwe activiteit is van mij of van iemand met Near, waardoor het nummer in de rechterbovenhoek eigenlijk continue prominent aanwezig is. Het switchen tussen de apps in het multitask scherm gebruik ik eigenlijk niet, omdat het voor mijn gevoel teveel handelingen zijn om het te voorschijn te krijgen. (Ook al is dat misschien toch praktischer..) In het begin had ik af en toe wat problemen met mijn 'oog-duim' coördinatie, maar dat is na een weekje regelmatig spelen wel weg. De stickjes spelen erg fijn, zeker in spellen zoals MotorStorm RC en Super Stardust Delta. Het enige wat me echt niet bevalt, is de touchpad op de achterkant.. Als er gebruik van gemaakt wordt, dan gaat het toch regelmatig mis. Bij SSD creeer ik regelmatig onbedoeld een 'blackhole'.. Ook al is de Vita best vast te houden zoals ze hebben bedacht, soms dan glijd je vinger langzaam richting het touchpad met een 'touch' als resultaat.
De batterijduur van het apparaat valt mij ontzettend mee. Heb nog geen enkele keer gehad dat ik tijdens het reizen (zit nogal regelmatig in de trein), met een lege batterij kwam te zitten. Ik denk dat ik hem tot nu toe 4 keer heb opgeladen sinds ik hem heb.
In het begin had ik ook af en toe problemen met de WiFi connectie, maar om de een of andere reden is dat inmiddels ook geen probleem meer. Mogelijk had het te maken met iets in mijn huis als anderen er nog steeds last van hebben.
Op dit moment mis ik wel nog een leuke multiplayer voor onderweg. Juist omdat ik vaak in de trein zit, wil ik graag iets wat ik met meerdere mensen kan spelen. Bijvoorbeeld met andere mensen in de trein of gewoon via het internet. Ik ben ook heel benieuwd wat de coop van Unit 13 gaat worden.
PS. Hij is klaar met downloaden!!
Edit: Bij mij is Unit 13 ook Frans en ik heb hem dus uit de store.. Bummer!!
Dat gaat dus alleen werken via wifi (eventueel door te tetheren met een mobiele telefoon)MrFriendly schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:34:
Op dit moment mis ik wel nog een leuke multiplayer voor onderweg. Juist omdat ik vaak in de trein zit, wil ik graag iets wat ik met meerdere mensen kan spelen. Bijvoorbeeld met andere mensen in de trein of gewoon via het internet.
Klopt! Voor mij is dat geen probleem. Tegenwoordig is de NS ook druk bezig met het voorzien van internet in de meeste nieuwere treinen. Dus volgens mij moet dat prima gaan werken.johnnyv.nl schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:43:
[...]
Dat gaat dus alleen werken via wifi (eventueel door te tetheren met een mobiele telefoon)
Gister Wipeout gekocht en uiteindelijk erg tevreden, speelt lekker weg (ik speelde vroeger aardig wat F-Zero, dus omschakelen is niet zo heel moeilijk) en ziet er heerlijk uit.
Morgen eens kijken of de lokale Gamestop Lego HP 5-7 al heeft, die komt de 9e officieel uit.
Ik heb de systeemtaal wel op Engels staan, maar dan blijft het vreemd. Volgens mij spreken ze ook geen Frans in engeland.
Ze proberen met Unit 13 van al dat Engels af te komen!Metalkai schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:07:
Ik heb de systeemtaal wel op Engels staan, maar dan blijft het vreemd. Volgens mij spreken ze ook geen Frans in engeland.
Vind het maar raar!

Anoniem: 170423
Ik had em in het begin ook in het frans , het bleek dat ik mijn systeemtaal op engels uk had staan.Metalkai schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:07:
Heb nu net Unit 13 bij Saturn gekocht, en blijkt de game ook alleen in het Frans te zijn. Sinds wanneer is Frans de nationale taal van ons geworden?
Nu heb ik em op nederlands gezet en nu heb ik em in het nederlands/engels.
Kun je eens testen wat er gebeurt met de taal als je deze systeemtaal op Engels United States hebt staan (dus in plaats van UK)?Anoniem: 170423 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:24:
[...]
Ik had em in het begin ook in het frans , het bleek dat ik mijn systeemtaal op engels uk had staan.
Nu heb ik em op nederlands gezet en nu heb ik em in het nederlands/engels.
Maakt helaas niets uit..Anoniem: 312706 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:26:
[...]
Kun je eens testen wat er gebeurt met de taal als je deze systeemtaal op Engels United States hebt staan (dus in plaats van UK)?
Thanks. Dan laat ik de game 100% links liggen tot dit gefixt is.
Morgen eens kijken welke game ik ga halen... heb al een lading games, dus eens zien wat er over blijft
De rest van mijn spellen heb ik allemaal gekocht in de psstore.
Heel handig want ik hoef nu nooit van gamecard te wisselen.
Maar wel van memory card als je nog meer spellen wilt. En die dingen zijn kleiner als gamecards, raak je dus ook sneller kwijt.Anoniem: 170423 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:48:
Ik heb mijn 16GB card nu al vol.De enige gamecard die ik heb is Uncharted.
De rest van mijn spellen heb ik allemaal gekocht in de psstore.
Heel handig want ik hoef nu nooit van gamecard te wisselen.
Dit inderdaad.thisegzz schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:49:
[...]
Maar wel van memory card als je nog meer spellen wilt. En die dingen zijn kleiner als gamecards, raak je dus ook sneller kwijt.
Daarnaast vind ik het een beetje zonde om digitaal de games te kopen. Reden hiervan is dat ik toch best wel met maten van mij games wissel, ruil of verkoop. Met digitale games kan dit dus niet.
Als ik op een game uitgekeken ben, verkoop ik de handel. Heb zelf dan ook maar 2 digitale games, en dat was puur om te reviewen (kreeg de download code toen). Rest heb ik allemaal als fysieke game liggen.
Heb fysiek liggen:
- Uncharted
- Lumines
- WipEout
- BlazBlue Continuum Shift Extend
- Army Corps of Hell
- Ultimate Marvel vs. Capcom
Nope!! Helaas...thisegzz schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:30:
En als je 'm op Frans zet? Misschien is ie dan wel in het Engels
Als je er echt aan stoort om je systeemtaal op Nederlands te zetten, dan raad ik je inderdaad aan nog even te wachten. Ik vind het ook vreemd, maar weet niet zeker of ze dit gaan fixen. Misschien zien zij het wel niet als een probleem. Ik vraag me overigens ook af hoe het dan zit in Engeland.Anoniem: 312706 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:30:
[...]
Morgen eens kijken welke game ik ga halen... heb al een lading games, dus eens zien wat er over blijft
Ik hoop het niet...dat zijn allemaal wéér 'HD' remasters van oude games. Liever gewoon een nieuwe GTA en Monster Hunter voor de VitaxCell schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:50:
De kans bestaat dat Monster Hunter Portable 3, Grand Theft Auto: Vice City Nights, Tales of Innocence R en Final Fantasy Type-0 HD naar de Vita komen, althans volgens play.com:
[afbeelding]
via kotaku

Ik ga ze nu allemaal uitspelen zodat ik er weer wat kan verwijderen.thisegzz schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:49:
[...]
Maar wel van memory card als je nog meer spellen wilt. En die dingen zijn kleiner als gamecards, raak je dus ook sneller kwijt.
Daarna kan ik weer wat nieuwere downloaden.
alle 3 top titels.
Vandaag ook de demo's gedownload van Gravity Rush, Shinobido 2 en Sumioni gedownload via de JP store. Damn, Shinobido 2 is echt zoals een Tenchu game
Gravity Rush....tjah....laat ik zeggen dat ik het niet erg zou vinden als het vorige week al 13 juni zou zijn geweest
Dit is Sumioni btw:
YouTube: Sumioni: Demon Arts Vita - Developer Demo
Mss dat ik morgen nog de demo van Ragnarok download, aangezien dat een hele goede Monster Hunter kloon schijnt te zijn.
Wat is Monster Hunter Freedom voor iets?Raxious schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 19:51:
gister dan 20 euro PSN gekocht, en daardoor bezit ik nu Monster Hunter Freedom Unite, Super Stardust Delta en Motorstorm RC.
alle 3 top titels.
Vandaag ook de demo's gedownload van Gravity Rush, Shinobido 2 en Sumioni gedownload via de JP store.
En hoe krijg je het voor elkaar uit de JP store iets te halen? Is er ook een mogelijkheid zonder Factory Reset? Bijvoorbeeld via de PS3 downloaden, overzetten en dan pas installeren?
Ik zit hier nog met 2 gedownloade amerikaanse psp games die ik even wil proberen....
Dat kan inderdaad.Ekfad schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 20:20:
Stomme vraag misschien maar kan je de vita ook aansluiten via USB op je PS3?
Ik zit hier nog met 2 gedownloade amerikaanse psp games die ik even wil proberen....
Demo's kun je alleen overzetten als het van hetzelfde account is gedownload...
PSN: Leech1984
Ik ben op dit moment bij de 5de missie en kan zeggen dat het geen unieke game is, maar slecht ook zeker niet. Het is inderdaad zo dat je een missie in een redelijk korte tijd kunt uitspelen, als je niet zoveel mogelijk punten wilt behalen. Als je het precies wilt doen en een missie op bijvoorbeeld stealth wilt uitspelen, dan gaat er toch wel meer tijd in zitten om dat hoge punten aantal te behalen.
Over het stukje tussen die talen switchen van de Vita is inderdaad niet erg fijn. Ik heb op dit moment mijn Vita op Nederlands gezet, zodat ik dat Frans niet continue hoef aan te horen. Daarbij moet ik wel zeggen dat de gesproken tekst in de game, wel gewoon Engels is en niet in het Nederlands. Enkel de knoppen en beschrijvingen zijn in het Nederlands, dus dat valt dan weer mee.
De besturing van de game vind ik persoonlijk erg fijn, de sticks werken prima en je kunt er redelijk precies mee zijn. Ik merk wel dat het richten net iets te snel beweegt over het algemeen, maar dit is redelijk eenvoudig aan te wennen.
Over de coöp mode nog niet echt veel positieve berichten, maar dat heeft hoofdzakelijk met het niveau van de huidige spelers te maken denk ik. Mensen proberen á la Call of Duty stealth missies te halen en dat gaat niet werken in deze game.
Er zijn een aantal verschillende karakters, die elk hun eigen vaardigheden hebben die aansluiten bij een type missie. Je hebt onder andere stealth missies, 'normale' missies en missies waarbij je racet tegen de klok. De types zorgen tot nu toe voor een welkome afwisseling en zorgen ervoor dat je het spel continue op een andere wijze moet spelen. Bij de ene missie kan je de tijd nemen, terwijl je bij de ander door de missie rent.
Grafisch gezien vind ik het toch een mooie game, ondanks dat er diverse opmerkingen waren dat het er grafisch gezien niet geweldig uit zag. Er is veel aandacht besteedt aan de omgevingen en de modellen van de karakters zien er toch goed uit. Er zijn een aantal textures van een wat lagere resolutie op muren, maar eigenlijk breekt dit niets in het geheel.
Over de audio heb ik op dit moment niet echt veel te melden, is niet echt veel spannends over te vertellen.
Heb je'm uit de PSStore of fysiek?MrFriendly schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 20:37:
Over het stukje tussen die talen switchen van de Vita is inderdaad niet erg fijn. Ik heb op dit moment mijn Vita op Nederlands gezet, zodat ik dat Frans niet continue hoef aan te horen. Daarbij moet ik wel zeggen dat de gesproken tekst in de game, wel gewoon Engels is en niet in het Nederlands. Enkel de knoppen en beschrijvingen zijn in het Nederlands, dus dat valt dan weer mee.
Van Mrfriendly paar posts terug
Heb zojuist Unit 13 via PSN gekocht, ben heel benieuwd! Nu aan het downloaden!
Mooie game dus dat Unit 13. Morgen mijn 15 euro bon van de Gamemania maar eens inzetten.
[ Voor 4% gewijzigd door SToRM666 op 07-03-2012 21:01 ]
Anoniem: 399347
Moet je niet eens wat (uit)spelen dan? Het ding is nog maar net uit, met 2-3 games moet je je toch echt wel een tijd kunnen vermaken?Anoniem: 312706 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:30:
[...]
Dat is toch knap waardeloos dat dat zo moet. Ze moeten toch eens wat doen aan fatsoenlijk content management daar bij PSstore.SToRM666 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:00:
Ik keek net via de PS3 en zag de demo niet staan, via de Vita ook niet. Maar nu heb ik even zoeken gedaan via de Vita en dan staat die er wel!
Ik snap het ook niet. Als items toch niet goed gepresenteerd worden, dan loop je toch inkomsten mis.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Welke usb uitgang dien je dan te gebruiken, bovenaan (voor de accesoires) of onderaan langswaar je ook aansluit op je adaptor. (toch wel een gemis is een bijgeleverde handleiding!)?leech1984 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 20:21:
[...]
Dat kan inderdaad.
Demo's kun je alleen overzetten als het van hetzelfde account is gedownload...
Ik gebruik m 99% van de tijd thuis en het speelt echt als een volwaardige console. Het voordeel vind ik dat je er ook op kunt spelen als de tv bijvoorbeeld eens bezet is. Ik vind vooral de PSN-achtige games zoals Motorstorm RC, Escape Plan, Star Dust en Mutant Blobs Attack erg leuk om even snel tussendoor te kunnen spelen zonder de PS3, tv en receiver aan te moeten zetten.Chaoss schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:32:
Kzit net op de website van playstation.nl en zie dat er best wel veel leuke games zijn voor de Vita, o.a. Uncharted en ik ben best een fan van die serie. Maar om daar nu een Vita van 240,- voor te kopen... ik ga ook nooit met het openbaar vervoer oid, en een handheld alleen thuis gebruiken lijkt zo overbodig? dan kan ik evengoed op de ps3 gamen.
Net toch een paar potjes met wat betere spelers gespeeld en dan is het toch wel heel vet.
Coöp is sowieso leuker dan solo, omdat je dan meer kunt werken met tactieken. Zie het ook wel zitten om met een paar GoT-ers te coöp-en, dus laat maar weten!
Ik vind het overigens ook wel een echte console, maar wel anders dan een console op een TV. Ik reis dan zelf wel veel, maar zoals vanavond ben ik lekker thuis en zit ik er toch regelmatig mee. Het is gewoon leuk, snel en erg makkelijk.
Demo staat in de store onder "nieuw deze week"matthijst schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 20:57:
Iemand zei dat er vandaag een demo van Everybody's Golf zou komen?
Is die al gesignaleerd?
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Echt cool dat je al die demo's kunt downloaden.
En je kunt met E Golf ook nog een aardig tijdje spelen.
Betreft dit de EU store? Ik zoek me scheel maar kan de demo toch echt niet vinden. Ook de rubriek 'nieuw deze week' mist..dvdkiwi schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:46:
[...]
Demo staat in de store onder "nieuw deze week"

if it ain't broke, break it and learn
Gevonden, vriendelijk dank!matthijst schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 23:08:
Ik vond m door te zoeken op: golf
Toch wel vreemd dat je een demo alleen via de zoekfunctie kan benaderen en niet via het onderdeel PS Vita-demo's..
if it ain't broke, break it and learn
Ik ga hem ook maar eens zoeken dan.
Wie zegt dat ik dat niet heb gedaan dan?Anoniem: 399347 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:02:
[...]
Moet je niet eens wat (uit)spelen dan? Het ding is nog maar net uit, met 2-3 games moet je je toch echt wel een tijd kunnen vermaken?
- Lumines - uitgespeeld
- WipEout - uitgespeeld (zowel off- als online)
- Marvel vs. Capcom - uitgespeeld - zo nu en dan online bezig
- BlazBlue - uitgespeeld - zo nu en dan online bezig
- Modnation Racers - uitgespeeld
- Army Corps of Hell - op de helft, veel herhaling dus weinig zin meer in
- Uncharted - op de helft, druk mee bezig
Dus ja, ik ga eens kijken voor een nieuwe game erbij.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 312706 op 08-03-2012 08:04 ]
psn: Arco1981
Gelukkig net kunnen weerhouden om Unit 13 te kopen gisteravond. Laat ze eerst die localisatie shizzle maar fixen.
Nee hoor, buiten mijn 40 uur baan, is gamen ook mijn werk omdat ik als freelance game journalist bezig ben.matthijst schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 08:35:
Haha, sjezus, zit de Vita vergroeid aan je handen ofzo
Dus ben 40 uur aan het "normale" werk, en rest van de dag ben ik bezig met gamen.
Hehe, inderdaad. Daar ben ik ook af en toe nog mee bezig met online vechten. Blijft leuk voor tussendoor, maar heb de games ook op de PS3 liggen ^^Geengrenzuh schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 08:39:
Voor zover je Blazblue, UMvsC3 en Lumines uit kan spelen natuurlijk....
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 312706 op 08-03-2012 08:46 ]
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Dit topic is gesloten.
Het is geen opsom topic met wie wat heeft besteld. Hou het dus over de Vita en de games zelf.