Disfigured schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:00:
[...]
Hoe kan je het OS van de 3DS nou beter vinden dan die van de Vita?

Je kan dus browsen tijdens het gamen. Kan je ook party-chatten? Heb je trophies? Heb je uberhaupt al gezien hoe superieur de PS Store is vergeleken met de eShop? Komop zeg, je pikt er één ding uit die de Vita niet kan (via de twitter app kan je trouwens wel browsen tijdens een game

) en dan is de 3DS meteen beter?
Inleveren qua gameplay? Ik vind dat tweede scherm op de 3DS juist irritant. Zeker als je gefocussed bent op het 3D scherm en je constant moet switchen, dat is fucking ergerlijk. De kijkhoek van het 3D is ook belachelijk en ik snap dan ook niet waarom ze gyro-controls proberen te verkopen want dat werkt gewoon niet als je 3D aan hebt staan. Dat enorme, scherpe en duidelijke 5" OLED scherm is vele malen beter voor gaming dan zo'n klein LCD'tje met ghosting. Laat ik maar niet beginnen over die tweede analoge stick... Hoezo inleveren op gameplay, lol! Laadtijden zijn in sommige games prima trouwens. Ultimate Marvel vs Capcom 3 hoeft maar 3/4 seconden te laden tussen gevechten, en die game is
mooi.
Wat ik ook echt heel raar vind, en daar hoor je bijna niemand over, is het feit dat je
primaire beeldscherm géén touchscreen is. Op de DS waren de leukste games de games met een degelijk touch-interactie, maar dat heb je nu dus niet. Hoe ga je Trauma Centre spelen? In Nintendogs moet je de silhouette van de hond aaien in plaats van de hond zelf. Belachelijk. De 3DS is een gehaast apparaat geweest en dat is in alles af te lezen. Hopelijk wordt de revision wel een beetje okay.
PSV OS is zeker uitgebreider dan dat van de 3DS, maar een aantal dingen zijn beter op de 3DS en een aantal op de PSV. NEAR vind ik nog steeds niet echt je van het als je het met streetpass vergelijkt. Het mist zijn doel tenzij je een 3G variant hebt.
Ik vind de 2 schermen in de meeste spellen wel relaxed. Vooral omdat je niet met je vingers voor het beeld zit als je het touchscreen bedient. Luminus met het touchscreen vind ik dus geen doen.
Ik vind de 3DS geen gehaast apparaat, je doelt nu vooral op de 2e stick neem ik aan. Ik heb hem op de PSV nog niet gebruikt in WipeOut of Rayman.
Je roept ook dat je het OLED scherm veel beter vind dat het LCD scherm vanwege ghosting. Dat vind ik reuze mee vallen. Op zowel mijn DS als 3DS heb ik niet echt last van ghosting. Op mijn PSP 1000 was het soms een blur van donkere kleuren, dat is gelukkig niet het geval bij de PSV.
Ik heb beide en ik speel op beide leuke spellen. De PSV is technisch misschien beter maar ik amuseer mij even goed met de games die op de 3DS heb en ik kan ook niet wachten op Luigi's mansion en Kid Iccarus. Beide zien er ook mooi uit.
Overigens ben ik wel een fan van de 3D feature. Ik heb m ook altijd op maximum staan, mijn ogen waren toch al gewend aan mijn 3D monitor.
Het is voor mij niet of of maar en en.
Edit:
Tijdens het gamen gebruik ik het OS toch niet. Dat van de Vita had ik gisteren even gezien voor dat WipeOut starte, ik was in iedergeval verbaasd dat ie wilde installeren. Iets wat bij demo's ook wel had mogen worden weg gelaten. Ik zie liever de Xbox implementatie waarbij ik kan doen wat ik wil tot dat ie echt kaar is voor gebruik. Wat dat betreft zijn de meeste features vrij intrusive met veel popups die niet weg gaan tot er iets gedaan is.
[
Voor 6% gewijzigd door
LOTG op 23-02-2012 14:17
]