• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:30
Wat voor filmpjes kan de Vita eigenlijk afspelen? Vast geen mkv's neem ik aan ;)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:09
Laadtijden van modnation zijn belachelijk. Niet normaal.

• Karpertjuh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-06 15:15
Phusebox schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:22:
Wat voor filmpjes kan de Vita eigenlijk afspelen? Vast geen mkv's neem ik aan ;)
Volgens mij niet. avi wel had ik ergens gelezen. Ik ben benieuwd of iemand het al geprobeerd heeft. SNel maar een 32 gb kaartje bestellen want dan kan ik lekker in de trein me series kijken.

psn: Arco1981

Laadtijden van madnation en wipeout zijn echt belachelijk... Laadtijden van Ninja gaiden en uncharted gaan helemaal nergens over in tegenstelling tot die andere 2... Ninja gaiden is maar 2/3 seconden maximaal... Naar mijn idee zelfde amount van textures als de andere games...

Naar mijn idee dacht ik dat de vita geen mkv en video-ts bestanden kan afspelen.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• haroldso
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 10:36
Karpertjuh schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:25:
[...]

Volgens mij niet. avi wel had ik ergens gelezen. Ik ben benieuwd of iemand het al geprobeerd heeft. SNel maar een 32 gb kaartje bestellen want dan kan ik lekker in de trein me series kijken.
En anders kan je altijd nog het volgende doen ;) :

http://www.pspvideo9.com/converter/ps-vita/

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
haroldso schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:17:

Maar is die issue met DLC niet alleen van toepassing als je bijvoorbeeld onder een USA account een game hebt aangeschaft (gedownload). Dan kan je als je weer onder je NL account bent niet de DLC downloaden. Volgens mij is dit niet van toepassing als je een game importeerd en je nog onder je NL aacount bent ingelogd. Of heb ik het nu helemaal verkeerd?
Probleem is dat je op de Vita maar één account kan gebruiken, tenzij je een system reset uitvoert.

Verwijderd

Vinand schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:25:
Laadtijden van madnation en wipeout zijn echt belachelijk... Laadtijden van Ninja gaiden en uncharted gaan helemaal nergens over in tegenstelling tot die andere 2... Ninja gaiden is maar 2/3 seconden maximaal... Naar mijn idee zelfde amount van textures als de andere games...

Naar mijn idee dacht ik dat de vita geen mkv en video-ts bestanden kan afspelen.
Hoe lang zijn die laadtijden van b.v. madnation en wipeout ongeveer? Ik zie diverse mensen klagen maar nergens seconden/minuten staan.

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Ik had gisteren de demo van Motorstorm RC aangezwengeld. Duurde echt 2 minuten ofzo voor het was opgestart, en ik vond het grafisch eigenlijk zwaar tegen vallen. De omgevingen zien er wel leuk uit maar de auto's zagen er uit als of het op de DS had kunnen draaien (niet eens de 3DS). AA is erg ver te zoeken.

• koffieprutser
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-08 01:01
Gewoon Handbrake natuurlijk! http://handbrake.fr/

• haroldso
Metalkai schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:28:
[...]

Probleem is dat je op de Vita maar één account kan gebruiken, tenzij je een system reset uitvoert.
Maar ik gebruik ook alleen maar mijn NL account. Dus als ik games importeer moet ik toch gewoon ook de DLC van zo'n game kunnen downloaden?

• Metalkai
haroldso schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:29:
[...]

Maar ik gebruik ook alleen maar mijn NL account. Dus als ik games importeer moet ik toch gewoon ook de DLC van zo'n game kunnen downloaden?
Als het zo gaat als op de PS3, nee. Wanneer je een import-versie van de game hebt, zal je ook de DLC uit de buitenlandse store moeten kopen.

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
zou het misschen werken om de dlc op je ps3 te downloaden (via us account bv) en het dan te transferren vanaf je hoofd account naar de vita?!?

• EHA1337
  • Laatst online: 22:36
Zo, ook ik heb een ps vita gister kunnen bemachtigen. Bij de makro in dordrecht. Wat ik gekocht heb:

- PS vita WiFi.
- 8GB geheugen kaart.
- Uncharted.
- Rayman.

Rayman vind ik overigens echt heel mooi! :)

Als het goed is komen vandaag mijn screenprotector en beschermhoesje binnen vanuit Bol.com

Echter zoek ik nog een leuke RPG. Iemand tips?

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

PBP

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:28:
[...]

Hoe lang zijn die laadtijden van b.v. madnation en wipeout ongeveer? Ik zie diverse mensen klagen maar nergens seconden/minuten staan.
Modnation 30-40sec per baan :X , wipeout geen idee

• Metalkai
EHA1337 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:32:

Dit zou ik ook graag willen weten. Ik heb bar weinig RPGs aangekondigd gezien.

Verwijderd

Zo.. Nu even wat ik na een avond spelen van de Vita vind:

Ik vind het een mooie handheld, volledig qua functies, de GFX zijn werkelijk adembenemend. De eerste spellen en demo's die ik heb gespeeld zijn allemaal erg goed.

Verder moet ik melden dat hij grafisch gezien daadwerkelijk sterker dan de 3DS is. Maar, ik merk wel dat het verschil kleiner is dan tussen de DS en de PSP. Ook vind ik het OS van de Vita minder vergeleken met die van de PSP en helemaal vergeleken met die van de 3DS. Bv het niet mogelijk zijn om tijdens het gamen te surfen is een groot gemis. De 3DS doet dat toch beter. De browser van de 3DS vind ik over het algemeen ook beter.

De games, alhoewel ze mooi zijn, hebben zwaar aan de gameplay in te leveren. Lange laadtijden, geen 3D, geen tweede scherm - bijvoorbeeld op de 3DS heb je vaak de HUD op het onderste scherm staan waardoor je op het bovenste scherm van het spel kan genieten - touchscreen niet precies genoeg om bv te kunnen tekenen of schrijven.

Augmented Reality het ziet er allemaal leuk uit, maar vergeleken met de 3DS is het echt weinig echt nieuws. De spellen zijn wat groter, maar als je bv naar Tetris op de 3DS kijkt zie je dat ook daar er leuk gebruik van gemaakt kan worden. (Gelijk op hier)

Dus ja, ik ben mild positief over de Vita. Het zal de 3DS niet wegblazen, zoals de voorganger met de DS niet deed. Maar het is zeer zeker een leuk apparaat. Gewoonweg omdat Nintendo met titels als Mario, Zelda, Pokémon de overhand heeft. Gooi daar titels als Monster Hunter Tri (super populair in Japan) bij en je snapt wat ik bedoel :)

• Coolsnarf
Dat is voor mij de reden geweest om niet meteen de vita te kopen...er is eigenlijk nog niets en ik heb ook niet gehoord dat er binnenkort iets aan zit te komen!

Maar....nu de vita uit is begint het steeds meer te kriebelen, dus waarschijnlijk ga ik hem toch dit weekend nog halen (ik zie de blik thuis alweer voor me :p)

• EHA1337
wat ik trouwens erg vond opvallen is het gewicht. Ik pakte het apparaat uit. Had de vita nog geen een keer in het echt gezien of gevoelt. Vond hem erg licht aanvoelen! ( positief ).

• PBP
  • Nu online

PBP

Coolsnarf schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:36:
[...]

Dat is voor mij de reden geweest om niet meteen de vita te kopen...er is eigenlijk nog niets en ik heb ook niet gehoord dat er binnenkort iets aan zit te komen!

Maar....nu de vita uit is begint het steeds meer te kriebelen, dus waarschijnlijk ga ik hem toch dit weekend nog halen (ik zie de blik thuis alweer voor me :p)
Gewoon nieuwe schoenen beloven :>
Misschien dat er nog PSP RPGs in de store te verkrijgen zijn. Jeanne D'Arc en Crisis Core zijn wel aanradertjes(geen idee of ze in de store staan), of de complete PS1 Final Fantasy collectie als je die nog niet gespeeld heb.
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:36:

Ik vind het een mooie handheld, volledig qua functies, de GFX zijn werkelijk adembenemend. De eerste spellen en demo's die ik heb gespeeld zijn allemaal erg goed.

Verder moet ik melden dat hij grafisch gezien daadwerkelijk sterker dan de 3DS is. Maar, ik merk wel dat het verschil kleiner is dan tussen de DS en de PSP. Ook vind ik het OS van de Vita minder vergeleken met die van de PSP en helemaal vergeleken met die van de 3DS. Bv het niet mogelijk zijn om tijdens het gamen te surfen is een groot gemis. De 3DS doet dat toch beter. De browser van de 3DS vind ik over het algemeen ook beter.

De games, alhoewel ze mooi zijn, hebben zwaar aan de gameplay in te leveren. Lange laadtijden, geen 3D, geen tweede scherm - bijvoorbeeld op de 3DS heb je vaak de HUD op het onderste scherm staan waardoor je op het bovenste scherm van het spel kan genieten - touchscreen niet precies genoeg om bv te kunnen tekenen of schrijven.

Augmented Reality het ziet er allemaal leuk uit, maar vergeleken met de 3DS is het echt weinig echt nieuws. De spellen zijn wat groter, maar als je bv naar Tetris op de 3DS kijkt zie je dat ook daar er leuk gebruik van gemaakt kan worden. (Gelijk op hier)

Dus ja, ik ben mild positief over de Vita. Het zal de 3DS niet wegblazen, zoals de voorganger met de DS niet deed. Maar het is zeer zeker een leuk apparaat. Gewoonweg omdat Nintendo met titels als Mario, Zelda, Pokémon de overhand heeft. Gooi daar titels als Monster Hunter Tri (super populair in Japan) bij en je snapt wat ik bedoel :)
browser beter dan vita? Weet je dat zeker??

Ooh ja, jij bent sander die nintendo 3ds fan :)

in b4 haters gon' hate O+

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:30
Coolsnarf schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:36:
[...]

Ik denk dat al voordat ik thuiskom de sloten zijn veranderd als ik de Vita koop.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Laten we niet overdrijven, uncharted, rayman, everybody's golf hebben oa prima gameplay waar ook echt geen tweede scherm voor vereist is. Wat betreft het touchscreen: heb je wellicht een goedkope protector erop? Dat ding doet niet onder voor mijn iphone wbt precisie.

• Metalkai

Ik ben het niet met je eens. Ik zie wel meer mensen klagen over de UI, maar ikzelf vind het heel lekker en snel werken.
Ook vind ik niet dat de games aan gameplay hebben ingeleverd. De laadtijden liggen aan het spel (Bijvoorbeeld Uncharted heeft weinig laadtijden), en ik vind 3D en een tweede scherm niet echt veel toevoegen aan de gameplay.
Ik ben zelfs blij dat er geen 3D op zit, want dan zou je het apparaat de hele tijd stil moeten houden anders is het effect weg.
Ook over het touchscreen ben ik het niet met je eens. Ik vind het een enorm stuk beter werken dan op de 3DS, naar mijn ervaring reageert het een stuk beter.

• Coolsnarf
PBP schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:39:
[...]

Gewoon nieuwe schoenen beloven :>
Misschien dat er nog PSP RPGs in de store te verkrijgen zijn. Jeanne D'Arc en Crisis Core zijn wel aanradertjes(geen idee of ze in de store staan), of de complete PS1 Final Fantasy collectie als je die nog niet gespeeld heb.
nieuwe schoenen....mmmm...dat is geen slecht idee :P
over je tweede puntje: probleem is dat ik al een psp heb en eigenlijk de meeste leuke games daarop al gespeeld heb.
En ik weiger er voor de 2e keer voor exact dezelfde game te betalen....zelfs al maken ze het 1 euro (gaat in dat geval om t principe).

• Geengrenzuh
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-12-2020

Geengrenzuh

Jeweet!

Vooral op de psp een gigantisch aanbod:
- Persona 3 portable
- Tactics Ogre
- Valkyria Chronicles
- Y's
- etc.

PSN: Geengrenzuh

• PBP
  • Nu online

PBP

Eerlijk gezegd vind ik de 3DS helemaal niet zoveel toevoegen. Vooral het 3d effect voegt weinig toe, ik zet het altijd uit omdat ik dr scheel van word. En het grootste gemis is toch wel een 2e analoge stick (hoe konden ze die fout maken! kijkend naar de PSP waar iedereen er over zeurde) Zelda en Mario games blijven leuk ja, maar Sony heeft ook weer hun eigen exclusives. Littlebigplanet,God of War,Killzone,Gran Turismo,Jak,Ratchet etcetera. En er komt ook een Monster Hunter naar de Vita ;) .

Beide handhelds hebben wat, ik heb ook beide een PSP en DSi gehad en daar vond ik de titels bij de DS sterker. Maar Sony heeft ondertussen ook wat geleerd en heb het idee dat ze het nu wel beter voor elkaar hebben.

• koffieprutser
Die multiplayer van WipEout 2048 is irritant, je moet eerst minuten in de lobby zitten tot de race eens begint, je kunt niet eens spectaten ofzo en je kunt ook niet weg. Als je dan uiteindelijk in de race zit valt het wel weer mee.

Verwijderd

Vinand schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:40:
[...]

browser beter dan vita? Weet je dat zeker??
Ondersteuning van webstandaarden, etc.
Ooh ja, jij bent sander die nintendo 3ds fan :)

in b4 haters gon' hate O+
Jep.
nioz schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:42:
[...]

Laten we niet overdrijven, uncharted, rayman, everybody's golf hebben oa prima gameplay waar ook echt geen tweede scherm voor vereist is. Wat betreft het touchscreen: heb je wellicht een goedkope protector erop? Dat ding doet niet onder voor mijn iphone wbt precisie.
Als ik Everybody's Golf met Let's Golf 3D vergelijk zie ik dat die laatste goed gebruik maakt van het tweede scherm waardoor er geen HUD op het bovenste scherm staat. Dat vind ik gewoonweg mooier.
En ik gebruik geen screenprotector. Ik gebruik wel bv Swapnote op mn 3DS, ik zie niet dat zoiets op de Vita zal werken.
Metalkai schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:42:
[...]

Ik ben het niet met je eens. Ik zie wel meer mensen klagen over de UI, maar ikzelf vind het heel lekker en snel werken.
Ook vind ik niet dat de games aan gameplay hebben ingeleverd. De laadtijden liggen aan het spel (Bijvoorbeeld Uncharted heeft weinig laadtijden), en ik vind 3D en een tweede scherm niet echt veel toevoegen aan de gameplay.
Ik bedoel het systeem zelf al. Koud opstarten duurt heel lang.
Ik ben zelfs blij dat er geen 3D op zit, want dan zou je het apparaat de hele tijd stil moeten houden anders is het effect weg.
Daarvoor moet je ook je lichaam bewegen en niet de 3DS :+
Ook over het touchscreen ben ik het niet met je eens. Ik vind het een enorm stuk beter werken dan op de 3DS, naar mijn ervaring reageert het een stuk beter.
Qua reactie vind ik het ongeveer gelijk, maar qua precisie vind ik de (3)DS beter. Zelfde merk ik ook op mn iPod Touch en Nokia Lumia.

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Fifa is tof, wel een paar minpuntjes zoals de nederlandse taal die je niet kan veranderen en af en toe is er wat framedrop en valt het geluid opeens weg. Ook had ik graag Ultimate Team gezien. Career mode is echt leuk om te doen. Maar 50 euro is het niet waard.

Steam/XBL: Avioto

• Metalkai
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:51:
[...]

Ik bedoel het systeem zelf al. Koud opstarten duurt heel lang.

[...]

Daarvoor moet je ook je lichaam bewegen en niet de 3DS :+
Opstarten valt bij mij in ieder geval erg mee. Als ik het systeem opstart is hij binnen een paar seconden helemaal opgestart.
Vanuit standby is het natuurlijk helemaal instant.
Hoe moet je nou je lichaam bewegen als je met de gyro werkt? Het systeem zal daar echt niet veel van merken, en als je je hoofd beweegt veranderd je kijkhoek nog steeds, dus zal het 3D effect ook veranderen.

Verwijderd

Qua hardware vind ik de Vita stukken beter dan de 3DS. Het 3D voegt weinig toe op de 3DS en de graphics zijn stukken minder dan op de Vita. Beetje net zoals PS3-Wii verhouding. Het 3D maakt het inderdaad ook vervelend dat je stil moet zitten en 3D-modus+gyro besturing is al helemaal een faal. Wat dat betreft mis ik dat effect niet bij de Vita. Voor de hardware alleen al zou ik eigenlijk nu al een vita willen halen.

Enige wat me nog niet overhaalt zijn de games. De games die er nu zijn voor de Vita lijken leuk en zien er mooi uit maar zijn een beetje de games die ik ook PS3 kan spelen en ik heb liever dat de handheldgames anders zijn en aanvullen in plaats van soortgelijk aan de console games zijn. Maargoed, aangezien de Vita regiovrij is zullen er vast wel genoeg leuke Japanse games uitkomen na verloop van tijd dus die Vita komt er ooit wel.

Een ander dingetje is trouwens de batterijduur. Die zou ik graag langer willen zien. Zijn er reservebatterijen voor te koop? En in het kader van ontwikkeling: is de batterijduur van de psp in de levensduur van het apparaat eigenlijk verlengd?

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IHPkeZil6wcb1G8y74xApCMk/full.jpg
edit:
Plaatje werkte niet

Afbeeldingslocatie: http://assets.sbnation.com/assets/832134/MGphoto.jpg

Zie hier wat ik bedoel :) De Vita heeft idd mooiere GFX, duidelijk (zelfs als je indenkt dat het 3DS spel een download only 3rd party port van een mobiel spel is) maar het scherm is minder gevuld als op het Vita scherm.
Metalkai schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:59:
[...]

Opstarten valt bij mij in ieder geval erg mee. Als ik het systeem opstart is hij binnen een paar seconden helemaal opgestart.
Vanuit standby is het natuurlijk helemaal instant.
Dat geldt voor beide, maar op de 3DS is hij vanuit Uit sneller.
Hoe moet je nou je lichaam bewegen als je met de gyro werkt? Het systeem zal daar echt niet veel van merken, en als je je hoofd beweegt veranderd je kijkhoek nog steeds, dus zal het 3D effect ook veranderen.
Je houdt het apparaat vast op een bepaalde kijkhoek en draait dan om je eigen as of beweegt je armen én hoofd op en neer.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2012 12:23 ]

Verwijderd

Hoe zien psp games er uit op de vita eigenlijk? Ds games op een 3ds vallen aardig tegen door hinderlijke upscaling (fuzzy 2d gfx)

• Metalkai
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:03:

Een ander dingetje is trouwens de batterijduur. Die zou ik graag langer willen zien. Zijn er reservebatterijen voor te koop? En in het kader van ontwikkeling: is de batterijduur van de psp in de levensduur van het apparaat eigenlijk verlengd?
Als ik me goed herinner is er een soort externe accu te koop van Sony zelf. Deze zou je dus aan kunnen sluiten op de Vita om te accu op te laden on the move.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-09 23:53

Nitai

Live the life you love.

Tegenwoordig heb je zoveel usb accu's, gebruik het regelmatig voor m'n usb devices even te voorzien van wat extra stroom (iPhone, Blackberry etc.)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Avioto
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:04:
Hoe zien psp games er uit op de vita eigenlijk? Ds games op een 3ds vallen aardig tegen door hinderlijke upscaling (fuzzy 2d gfx)
Ik heb Chinatown Wars en die ziet er mooier uit dan op de PSP, vooral vanwege het OLED scherm.

Er is ook een tweak die ervoor zorgt dat het nog wat mooier wordt.
Geen upscaling in ieder geval.

• woutwout
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-05 09:34
Mijn Vita is er, van Amazon.de
Had de combi aanbieding waarbij je ook een spel kon kopen met 15 euro korting. Rayman besteld

Wat staat op de verpakking van Rayman: Spiel nür auf Deutsch
*wunderbar* >:)

• haroldso
Voor degene die ook net als mij pas gisteren de pre-order code hebben ingevuld en nog wachten op een mail van Sony met de code:

PlayStation Nederland: Als het goed is max. 72 uur, mocht je de code daarna nog niet hebben ontvangen, neem dan even contact op met de helpdesk: 0495 574 817

[ Voor 3% gewijzigd door haroldso op 23-02-2012 12:14 ]

• PBP
  • Nu online

PBP

Avioto schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:10:
[...]

Ik heb Chinatown Wars en die ziet er mooier uit dan op de PSP, vooral vanwege het OLED scherm.

Afbeeldingslocatie: http://andriasang.com/comzel/psp_vita_comparison/23n6n.jpg
Op youtube zijn ook filmpjes te vinden, vooral het OLED scherm maakt het een stuk mooier inderdaad.

• Snippertje
  • Laatst online: 16:38

Snippertje

Light up your life

haroldso schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:12:
Voor degene die ook net als mij pas gisteren de pre-order code hebben ingevuld en nog wachten op een mail van Sony met de code:

PlayStation Nederland: Als het goed is max. 72 uur, mocht je de code daarna nog niet hebben ontvangen, neem dan even contact op met de helpdesk: 0495 574 817
Ik heb hem maandag ontvangen, maar dan alleen die Home artikelen. In die mail staat dat ik nog een mail krijg over Frobisher. Geldt de 72uur dan vanaf dan?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:08

Sorbo

Uw hulp in huis!

Snippertje schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:15:
[...]

Ik heb hem maandag ontvangen, maar dan alleen die Home artikelen. In die mail staat dat ik nog een mail krijg over Frobisher. Geldt de 72uur dan vanaf dan?
De code die je maandag geregistreerd hebt is die uit je preorder pack. Dit staat hier los van. Je zou als het goed is een mail moeten krijgen waarin je de game moet kiezen waarop je 5 euro korting wil, en nadat je die ingevuld hebt gaan de 72 uur lopen. Dus, houd je mailbox nog effe in de gaten voor die mail :P

Overigens heb ik net een factuur in de bus gehad voor de vita, welke ik op de launchparty besteld had. De Vita zelf is nergens te bekennen, en ik heb ook een (of meerdere) mail(s) van sony niet gehad omtrent onder andere de vertraagde levering van Reality Fighters. Ik heb gisteravond al effe contact gehad met de klantenservice, zij zijn daar aan het kijken of er iets fout gegaan is, maar ondertussen snap ik helemaal niks meer van de situatie.

Had me er eigenlijk al bij neergelegd dat de Vita deze week niet meer kwam, maar na die factuur weet ik ook weer zeker dat ik de hele middag gespannen voor de brievenbus zit :P

[ Voor 34% gewijzigd door Sorbo op 23-02-2012 12:20 ]

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:04:
[afbeelding]

[afbeelding]

Zie hier wat ik bedoel :) De Vita heeft idd mooiere GFX, duidelijk (zelfs als je indenkt dat het 3DS spel een download only 3rd party port van een mobiel spel is) maar het scherm is minder gevuld als op het Vita scherm.
[...]
Ik snap wel wat je bedoelt (alhoewel de screenshots misleidend zijn. Heb je het spel zelf? Let's Golf heeft namelijk ook een 'shot meter' in beeld als je afslaat en die tekst staat natuurlijk niet constant in beeld bij de vita), maar jij had het over 'zwaar inleveren op het gebied van gameplay'. En ik vind dat onjuist. Een bovenscherm dat leger is maakt de gameplay niet ineens beter. Dat het esthetisch fijner is daar kan ik wel inkomen, maar Let's Golf als voorbeeld gebruiken om je stelling te onderbouwen dat de vita zwaar inlevert op het gebied van gameplay? Dan volg ik je echt niet. Let's Golf is een simpele kloon van Everybody's Golf en heeft zeker geen betere gameplay :)

[ Voor 8% gewijzigd door nioz op 23-02-2012 12:23 ]

Verwijderd

Zijn er mensen die problemen hebben met hun wifi verbinding?

Mijn verbinding valt voortdurend weg, en als ie al verbindt ik doe een internet communication test, dan failt ie.

Mijn laptop en telefoon hebben geen enkel probleem met de verbinding..zou er iets mis kunnen zijn met mijn device?

-edit: Rebooten van modem en router helpt in zoverre dat ik een verbinding kan opzetten, maar die is gauw weer verdwenen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2012 12:22 ]

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Sorbo schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:17:
[...]

De code die je maandag geregistreerd hebt is die uit je preorder pack. Dit staat hier los van. Je zou als het goed is een mail moeten krijgen waarin je de game moet kiezen waarop je 5 euro korting wil, en nadat je die ingevuld hebt gaan de 72 uur lopen. Dus, houd je mailbox nog effe in de gaten voor die mail :P

Overigens heb ik net een factuur in de bus gehad voor de vita, welke ik op de launchparty besteld had. De Vita zelf is nergens te bekennen, en ik heb ook een (of meerdere) mail(s) van sony niet gehad omtrent onder andere de vertraagde levering van Reality Fighters. Ik heb gisteravond al effe contact gehad met de klantenservice, zij zijn daar aan het kijken of er iets fout gegaan is, maar ondertussen snap ik helemaal niks meer van de situatie.

Had me er eigenlijk al bij neergelegd dat de Vita deze week niet meer kwam, maar na die factuur weet ik ook weer zeker dat ik de hele middag gespannen voor de brievenbus zit :P
Ahja die heb ik inderdaad gekregen, dan wacht ik nog even :)

• PBP
  • Nu online

PBP

nioz schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:19:
[...]

Ik snap wel wat je bedoelt, maar jij had het over 'zwaar inleveren op het gebied van gameplay'. En ik vind dat onjuist. Een bovenscherm dat leger is maakt de gameplay niet ineens beter. Dat het esthetisch fijner is daar kan ik wel inkomen, maar Let's Golf als voorbeeld gebruiken om je stelling te onderbouwen dat de vita zwaar inlevert op het gebied van gameplay? Dan volg ik je echt niet. Let's Golf is een simpele kloon van Everybody's Golf en heeft zeker geen betere gameplay :)
Sterker nog op de DS stond er bij sommige games amper wat op het onderste scherm. Ja een minimap of rondetijden of iets dergelijks. PSvita heeft een 5inch scherm dus er is ruimte zat.

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Avioto schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:10:
[...]

Hoe heb je die op je Vita gekregen?? Ik heb hem in de store vanaf mijn Vita aangeschaft en daar zegt 'ie dat ik hem niet naar de Vita kan downloaden.

Verwijderd

nioz schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:19:
[...]

Ik snap wel wat je bedoelt (alhoewel de screenshots misleidend zijn. Heb je het spel zelf? Let's Golf heeft namelijk ook een 'shot meter' in beeld als je afslaat en die tekst staat natuurlijk niet constant in beeld bij de vita), maar jij had het over 'zwaar inleveren op het gebied van gameplay'. En ik vind dat onjuist. Een bovenscherm dat leger is maakt de gameplay niet ineens beter. Dat het esthetisch fijner is daar kan ik wel inkomen, maar Let's Golf als voorbeeld gebruiken om je stelling te onderbouwen dat de vita zwaar inlevert op het gebied van gameplay? Dan volg ik je echt niet. Let's Golf is een simpele kloon van Everybody's Golf en heeft zeker geen betere gameplay :)
En everybody's golf is weer een simpele kloon van Mario Golf.
Het is een slecht voorbeeld, maar het is wel een goede indicatie. :+

Anyway, ik zie wel dat ik me goed ga vermaken met de PSV. Maar ik denk dat beide handhelds zo hun charme hebben :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2012 12:25 ]

• EHA1337
Hmm eens kijken hoe monster hunter freedom eruit ziet op de Vita. Had deze ook op de PSP.

Jammer dat ik tombraider niet kan overzetten :-(

• Karpertjuh
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:19:
Zijn er mensen die problemen hebben met hun wifi verbinding?

Mijn verbinding valt voortdurend weg, en als ie al verbindt ik doe een internet communication test, dan failt ie.

Mijn laptop en telefoon hebben geen enkel probleem met de verbinding..zou er iets mis kunnen zijn met mijn device?

-edit: Rebooten van modem en router helpt in zoverre dat ik een verbinding kan opzetten, maar die is gauw weer verdwenen.
Ik heb daar ook last van. Ik moet ook in de instellingen elke x weer verbinding maken als ik em aanzet, dit gaat niet automatisch terwijl ik dat wel zo ingesteld heb op de vita. Misschien ligt het wel aan me ziggo router..

• Avioto
A.Kebab schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:23:
[...]

Hoe heb je die op je Vita gekregen?? Ik heb hem in de store vanaf mijn Vita aangeschaft en daar zegt 'ie dat ik hem niet naar de Vita kan downloaden.
Op mijn PS3 gedownload en overgezet naar de Vita.

Sony is bezig om dat probleem te fixen.

Ik twijfel nu of ik Wipeout of Modnation ga kopen, wat denken jullie?

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

woutwout schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:10:
Had de combi aanbieding waarbij je ook een spel kon kopen met 15 euro korting. Rayman besteld

hahah ik heb precies hetzelfde. Dacht dat het bij Rayman nog het minst storend zou zijn. Supergeil!

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:25:
[...]

Maar ik denk dat beide handhelds zo hun charme hebben :)
Oh, daar ben ik het zeker mee eens hoor :)
Ik heb nog geen 3DS (soms moet je helaas financieel keuzes maken), maar zodra er een echte pokemon game uit is of een nieuwe zelda, sta ik direct in de winkel :D
[...]

Maak je nu een grap of loop je te trollen? ;w
Beide games zijn door Camelot ontwikkeld, Minna no Golf in 1997 (ontwikkeling daarna overgedragen aan een ander bedrijf voor verdere delen) en Mario Golf in 1999.

Edit:
Ik heb net trouwens een screen protector verknipt en op de achterkant van de Vita geplakt. Ik vind het toch wel fijn om hem op tafel te kunnen leggen zonder dat ik me zorgen hoef te maken over krassen. Als ik bijvoorbeeld de achterkant van mijn telefoon zie.. :( Dat lot bespaar ik de vita liever.

[ Voor 50% gewijzigd door nioz op 23-02-2012 12:43 ]

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:06
Bah ben goed geirriteerd qua de Mediamarkt .. Heb in Leeuwarden destijds het pre-order doosje gekocht, eergister gebeld wanneer hun de Vita hadden, zeiden ze telkens, ja de 22e. Kom ik daar gisteravond (rot eind rijden) nope, geen Vita's geleverd, vandaag gebeld of ze er al zijn, nope, wordt ergens dezer dagen verwacht ..
Lekker ..

Verwijderd

[...]

Je hebt het verkeerd om. Mario Golf zoals we die nu kennen (door Camelot gemaakt) is een kloon van Everbody's golf,(ook van Camelot die eerder voor de Playstation uitkwam, met een Mario jasje. Dat was ook wel te merken aangezien het een van de meest serieuze Mario sportgames is.

On-topic: Hoelang duurt het opladen van de Vita eigenlijk?

• Avioto
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:48:
[...]
On-topic: Hoelang duurt het opladen van de Vita eigenlijk?
In 2 uurtjes is ie wel vol

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:20
Wel relaxt dat je in "standby" wel gewoon kunt laten downloaden; mooi 's nachts een lading demo's binnen laten halen en 's ochtends spelen :9

Haters everywhere but I don’t really care

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 13:48
toch hier even proberen, iemand die lumines wil ruilen voor fifa football ? lumines is toch niet echt een spel voor mij :P

• Tiberya
  • Laatst online: 03-09 17:30
heb ook F1 die ik wel zou willen ruilen/verkopen

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

Ja toch! Krijg net het bericht dat de hele mieterseboel binnen is! Eerste keer dat ik een console online bestel bij release. Vanmiddag nog even een 16gb proberen te scoren bij de FRS.

Iemand hier de Unit 13 demo al geprobeerd?

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 14:41
Geengrenzuh schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:52:
Ja toch! Krijg net het bericht dat de hele mieterseboel binnen is! Eerste keer dat ik een console online bestel bij release. Vanmiddag nog even een 16gb proberen te scoren bij de FRS.

Iemand hier de Unit 13 demo al geprobeerd?
niet downloaden, die demo staat er atm om bekend menig vita te laten crashen.

• thisegzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 22:57

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Moet inderdaad zeggen dat halverwege de demo mijn geluid opeens wegviel, maar na een reboot was dit weer normaal. Toen de demo verder gespeeld en het bevalt me wel :) De on-screen toetsen zijn handig, het ziet er gewoon mooi uit (zoals het hoort op een Vita) en het speelt lekker.

• HitDyl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-08 10:07
Ondertussen de 16GB bij frs gehaald, had gebeld ze zouden 11u binnenkomen en ja hoor hij had voor mij ééntje aapart gelecht!! Super dus (ik raad echt aan even te bellen want ben gister naar delft en den haag(2 filialen) geweest en waren allemaal uitverkocht)
Nog ff Rayman bij de makro gehaald 29,75 incl btw (en met 10% personeels korting mar 26,77)

Dus in totaal nu
PS Vita(213,13 Makro met personeels korting)
Rayman(26,77 Makro met personeels korting)
16GB (35 FRS)

Totaal, 274,90
Net prijsje toch wel

Kan trouwens ook iedereen aanraden bij de makro te halen, ze hebben er zat. Er staat een demo unit. En de spellen zijn een stuk voordeliger

Little deviant & Rayman: 29,75 incl btw
Modnation & Fifa: 39,26 incl btw
Uncharted: 47,59 incl btw

Nog eens console prijzen:
236,81 Wifi incl btw
284,41 3G incl btw

[ Voor 8% gewijzigd door HitDyl op 23-02-2012 13:03 ]

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:30
Mijn Vita die ik via he Vita Event heb besteld is nog steeds niet binnen. Een maat van me heeft hem gister gekregen en op zijn pakket zat te pakbon geplakt met het adres erop. Nou kreeg ik net via de gewone post wel de pakbon, maar DHL is nog steeds niet geweest met de Vita, beetje jammer dit.

Nou staat er op de pakbon dus mijn adres en die heb ik al, nu maar hopen dat er ook nog een adres stickertje op de Vita zelf zit :P

• vipinholland
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-11-2023
Heb gisteren ook de vita gekocht. En ik weet(bijna) zeker dat ik de enige ben die hem bij de bijenkorf heeft gekocht haha. Had namelijk cadeaubonnen van de bijenkorf.

Nu vroeg ik me af of het nog steeds mogelijk is om bij de MM in Den Haag 2 games voor de prijs van 1 te halen. Dus zonder dat ik de console daar haal.

• LOTG
Ik vind die drag + slide ofzo iets in de starters park wel slecht. Dat sliden werkt voor geen meter, tenzij je aan een of andere onzichtbare voorwaarden voldoet. Beetje het zelfde met die slide game waar je dingen van het scherm moet slepen. Het herkennen welke richting je uit wilt lijkt daar het probleem waardoor snel switchen tussen draaien en eraf slepen niet goed werkt.

Of het ligt aan mij of ze hebben een demo gemaakt die slecht weer geeft wat het apparaat moet kunnen want het lijkt mij gewoon slechte implementatie in de software.

Verwijderd

vipinholland schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:05:
Heb gisteren ook de vita gekocht. En ik weet(bijna) zeker dat ik de enige ben die hem bij de bijenkorf heeft gekocht haha. Had namelijk cadeaubonnen van de bijenkorf.

Nu vroeg ik me af of het nog steeds mogelijk is om bij de MM in Den Haag 2 games voor de prijs van 1 te halen. Dus zonder dat ik de console daar haal.
Dat scheen maar eenmalig gelukt te zijn bij iemand. En werd later die dag door MM Den Haag afgedaan te worden als "een foutje van een collega".

Weinig kans dus, denk ik.

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:48
@hitdyl de meesten zullen helaas geen makro pas hebben.
Nog steeds jammer dat je als comsument daar niet heen kan.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• vipinholland
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:09:
[...]

Dat scheen maar eenmalig gelukt te zijn bij iemand. En werd later die dag door MM Den Haag afgedaan te worden als "een foutje van een collega".

Weinig kans dus, denk ik.
ow oke, jammer...bedankt voor de info

• HitDyl
Sinned123 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:09:
@hitdyl de meesten zullen helaas geen makro pas hebben.
Nog steeds jammer dat je als comsument daar niet heen kan.
Ben ik het helemaal mee eens, maar je kan altijd als je iemand kent met een makro pas, met die gene zijn pas gaan.

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 14:17
Raxious schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:56:
[...]
niet downloaden, die demo staat er atm om bekend menig vita te laten crashen.
En hij is ook in het Frans :( Spel op zich vind ik erg leuk!

• vipinholland
dan ga ik vanavond naar de Makro...ik heb nu het spel Rayman. Wel leuk maar zoek een mooie actiespel...

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
woutwout schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:10:

Ik heb de hele bubs hier bij de Saturn in DE gehaald en de games switchen gelukkig gewoon naar Engels :)

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 16:18
HitDyl schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:11:
[...]

Ben ik het helemaal mee eens, maar je kan altijd als je iemand kent met een makro pas, met die gene zijn pas gaan.
Je hoeft niet naar de Makro om de Vita daar goedkoper te krijgen.
Gewoon naar de Free Record Shop of met de advertentie van FRS naar de Mediamarkt.
De Makro is incl. btw namelijk even duur als de FRS

[ Voor 6% gewijzigd door rvrbtcpt op 23-02-2012 13:15 ]

• HitDyl
Frijns.Net schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:15:
[...]

Je hoeft niet naar de Makro om de Vita daar goedkoper te krijgen.
Gewoon naar de Free Record Shop of met de advertentie van FRS naar de Mediamarkt.
De Makro is incl. btw namelijk even duur als de FRS
Ja klopt ja, maar rayman bijvoobeeld is de goedkoopste internet prijs 32 euro, en winkel prijs 39,99 en bij makro koste hij maar 29,75 incl btw

Kijk even in de folder:
http://proxy.metro-group.com/Makro_NL/328/#/spreadview/10/

Ik wil makro niet promoten omdat ik daar toevallig op zondag werk als bijverdienste, maar de aanbieding is gewoon echt goed. Als je dan iemand kent met pas is het leuk.

• syntesia
  • Laatst online: 19-09 13:48
echt goed is wel zwaar overdreven, je krijgt bij de MM gewoon 2 halen 1 betalen.
En die makro prijzen zijn 3 euro goedkoper. en makro's zijn in het algemeen niet zo makkelijk te bereiken zonder auto dus qua reiskosten moet je ook maar hopen dat je het eruit haalt.

• LOTG
Ze verkopen geen memory cards bij de Marko? Ik zie ze niet in de folder en aangezien ze toch erg handig zijn hadden ze er ook wel bij mogen staan.

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Ik vind het multitasken overigens zwaar tegenvallen. Telkens als ik tijdens een game FB of iets wil starten, moet ik de game afsluiten. Jammer..

Ik heb trouwens nog een Uncharted en 4GB geheugenkaartje over. Als je interesse hebt DM maar even.

De screenprotector er trouwens in 1x opgezet, zonder bubbels of wat. Was zwaar verbaasd, is me nog nooit gelukt. Is de officiele van sony overigens.

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:35
Heeft iemand de thrustmaster cases al ergens zien liggen? Ze zouden er ook vanaf de 22e moeten zijn maar kan ze niet vinden..

Afbeeldingslocatie: http://www.gamersdailynews.com/userfiles/image/2012/February/thrustmaster-vita-cases.jpg

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:33
Martijn1990 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:03:
Mijn Vita die ik via he Vita Event heb besteld is nog steeds niet binnen. Een maat van me heeft hem gister gekregen en op zijn pakket zat te pakbon geplakt met het adres erop. Nou kreeg ik net via de gewone post wel de pakbon, maar DHL is nog steeds niet geweest met de Vita, beetje jammer dit.

Nou staat er op de pakbon dus mijn adres en die heb ik al, nu maar hopen dat er ook nog een adres stickertje op de Vita zelf zit :P
Lol.... klinkt voor mij als: 'koerier heeft pakketje zelf gehouden en de pakbon eraf geript en met de post naar je opgestuurd' >:)

• Karpertjuh
Snippertje schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:27:
De screenprotector er trouwens in 1x opgezet, zonder bubbels of wat. Was zwaar verbaasd, is me nog nooit gelukt. Is de officiele van sony overigens.
En merk je nu veel verschil met de helderheid, vingerafdrukken, touchscreen?

• xCell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-07 21:42
xCell schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 00:09:
Is iemand de 'Trigger Grips' van PDP al tegen gekomen in een Nederlandse (web)winkel?

Ik worstel met m'n Vita vanwege m'n grote handen. Snel last van kramp en Fifa is voor mij slecht speelbaar met de back touchpad ingeschakeld..
Niemand die de trigger grips is tegengekomen?

Geen handel

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 23-02-2012 13:43 ]

if it ain't broke, break it and learn

• LOTG
Voor ruilen/verkopen hebben we V&A, ik denk dat een moderator zo komt klagen als iedereen hier vanalles te koop gaat zitten aanbieden.

• HitDyl
LOTG schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:26:
Ze verkopen geen memory cards bij de Marko? Ik zie ze niet in de folder en aangezien ze toch erg handig zijn hadden ze er ook wel bij mogen staan.
Ze hebben 4gb kaartjes, weet alleen niet wat die kostte
Ik heb gewoon bij de FRS gehaald in iedergeval

• Martijn1990
morm schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:31:
[...]

Lol.... klinkt voor mij als: 'koerier heeft pakketje zelf gehouden en de pakbon eraf geript en met de post naar je opgestuurd' >:)
Dat is ook even door mijn hoofd gegaan ;) Wacht het nog maar rustig af, heb in ieder geval Sony vast een mailtje gestuurd met deze informatie, misschien kunnen zij er iets mee. Scheelt op zich wel dat ik de pakbon al heb waarop staat dat hij gewoon betaald is.

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:33
Weet niet of het zo fijn is die pakbon te hebben. Ze kunnen ook afvragen of je het pakketje toch niet wel hebt gehad, omdat je de pakbon wel hebt.

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Heeft iemand al Mini's getest? Bij mij doen ze het niet.

PSN: Shiver23

• Martijn1990
morm schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:40:
Weet niet of het zo fijn is die pakbon te hebben. Ze kunnen ook afvragen of je het pakketje toch niet wel hebt gehad, omdat je de pakbon wel hebt.
Klopt, zo kan je het ook bekijken. Maar ik kan me niet voorstellen dat een bedrijf als Sony zo moeilijk zal doen mocht het pakket echt zoek zijn. We gaan het zien, ik hoop in ieder geval dat de Vita snel komt óf dat Sony snel reageert ;)

• koffieprutser
Shiver23 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:43:
Heeft iemand al Mini's getest? Bij mij doen ze het niet.
Ik heb I Must Run en die doet het :)

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

koffieprutser schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:46:
[...]

Ik heb I Must Run en die doet het :)
Ah, volgens mij heb ik het antwoord gevonden. De Mini's die ik heb komen van PSN+. Die games doen het blijkbaar niet. Hopelijk fixen ze het snel.
http://community.eu.plays...-Error-code/td-p/15163061

PSN: Shiver23

• GranCanaria
  • Laatst online: 19-09 09:26
mensen, ik mis plaatjes van jullie nieuwe aankoop. ik ben echt benieuwd hoe dat ding er in het echt uitziet.

Wat doe je er zoal mee buiten het gamen? zijn er al genoeg demo's op psn? Vinden jullie de accu lang meegaan?

Voegt het wat extra's toe als je al een ipad2 hebt?

Verwijderd

nioz schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:35:
Maak je nu een grap of loop je te trollen? ;w
Beide games zijn door Camelot ontwikkeld, Minna no Golf in 1997 (ontwikkeling daarna overgedragen aan een ander bedrijf voor verdere delen) en Mario Golf in 1999.
Ik heb het niet over Camelot's MarioGolf... ik heb het over

NES Open Tournement Golf (eveneens met Mario)
Wikipedia: NES Open Tournament Golf

• koffieprutser
net even een film getest, ziet er goed uit op dat scherm!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2gDCq.jpg

Helaas duurt het wel heel lang om een 720p ding over te zetten, ik kijk nog wel even hoe klein het wordt als je het 960 pixels breed maakt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:54:
[...]

Ik heb het niet over Camelot's MarioGolf... ik heb het over

NES Open Tournement Golf (eveneens met Mario)
Wikipedia: NES Open Tournament Golf
Vandaar dat je in je oorspronkelijke post Mario Golf typte en niet NES Open Tournament Golf, een compleet andere titel. Wat een uitvlucht :')

@rikstroink

Betekent dit dat je gewoon AVI'tjes ed kan overzetten?

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-07 00:47

Hoe kan je het OS van de 3DS nou beter vinden dan die van de Vita? :/ Je kan dus browsen tijdens het gamen. Kan je ook party-chatten? Heb je trophies? Heb je uberhaupt al gezien hoe superieur de PS Store is vergeleken met de eShop? Komop zeg, je pikt er één ding uit die de Vita niet kan (via de twitter app kan je trouwens wel browsen tijdens een game :)) en dan is de 3DS meteen beter? :D

Inleveren qua gameplay? Ik vind dat tweede scherm op de 3DS juist irritant. Zeker als je gefocussed bent op het 3D scherm en je constant moet switchen, dat is fucking ergerlijk. De kijkhoek van het 3D is ook belachelijk en ik snap dan ook niet waarom ze gyro-controls proberen te verkopen want dat werkt gewoon niet als je 3D aan hebt staan. Dat enorme, scherpe en duidelijke 5" OLED scherm is vele malen beter voor gaming dan zo'n klein LCD'tje met ghosting. Laat ik maar niet beginnen over die tweede analoge stick... Hoezo inleveren op gameplay, lol! Laadtijden zijn in sommige games prima trouwens. Ultimate Marvel vs Capcom 3 hoeft maar 3/4 seconden te laden tussen gevechten, en die game is mooi.

Wat ik ook echt heel raar vind, en daar hoor je bijna niemand over, is het feit dat je primaire beeldscherm géén touchscreen is. Op de DS waren de leukste games de games met een degelijk touch-interactie, maar dat heb je nu dus niet. Hoe ga je Trauma Centre spelen? In Nintendogs moet je de silhouette van de hond aaien in plaats van de hond zelf. Belachelijk. De 3DS is een gehaast apparaat geweest en dat is in alles af te lezen. Hopelijk wordt de revision wel een beetje okay.

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Karpertjuh schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:31:
[...]

En merk je nu veel verschil met de helderheid, vingerafdrukken, touchscreen?
Vingerafdrukken zie je wel meer heb ik het idee. Helderheid durf ik niks over te zeggen, valt me in elk geval niet op. Touchscreen is gewoon hetzelfde.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:20
GranCanaria schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:53:
Wat doe je er zoal mee buiten het gamen? zijn er al genoeg demo's op psn? Vinden jullie de accu lang meegaan?
Voegt het wat extra's toe als je al een ipad2 hebt?
Tot nu toe vooral gamen :D
Er zijn zeer veel demo's te downloaden (stuk of 10-15 denk ik).

Heb een iPad maar daar game ik nauwelijks op, wegens gebrek aan hardwarebuttons.
De Vita is echt een meesterlijk apparaatje _/-\o_

Haters everywhere but I don’t really care

• koffieprutser
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:59:
[...]

Vandaar dat je in je oorspronkelijke post Mario Golf typte en niet NES Open Tournament Golf, een compleet andere titel. Wat een uitvlucht :')

@rikstroink

Betekent dit dat je gewoon AVI'tjes ed kan overzetten?
Ik heb alleen maar mp4's gebruikt :P, maar die 720p mp4 was 2.6 gB dus dat duurt wel even. Ik denk dat er wel ergens in de online manual staat wat je er exact op kunt afspelen maar het is niet zo heel veel. (En Wildlife in HD van Microsoft werkt niet ;))

• GranCanaria
  • Laatst online: 19-09 09:26
matthijst schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:01:
[...]

Tot nu toe vooral gamen :D
Er zijn zeer veel demo's te downloaden (stuk of 10-15 denk ik).

Heb een iPad maar daar game ik nauwelijks op, wegens gebrek aan hardwarebuttons.
De Vita is echt een meesterlijk apparaatje _/-\o_
gaaf man, het apparaat ziet er in ieder geval wel leuk uit, toch wel volwassener dan de concurrent(en) en kwa grafisch geweld zit het wel goed.

nu hopen dat er genoeg spellen voor blijven uitkomen maar gezien de launchgames zal dat wel goedkomen.

Verwijderd

Karpertjuh schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:27:
[...]

Ik heb daar ook last van. Ik moet ook in de instellingen elke x weer verbinding maken als ik em aanzet, dit gaat niet automatisch terwijl ik dat wel zo ingesteld heb op de vita. Misschien ligt het wel aan me ziggo router..
Ik heb ook ziggo modem, met een aparte router. Toen ik gisteren op mijn werk de PSV liet verbinden met de hotspot van mn mobiel, was de verbinding een stuk stabieler...
Zijn er meer ziggo gebruikers die dit probleem hebben?

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Zo, gisteren de hele dag mee gespeeld. Een mini-reviewtje van mijn kant:

De Vita zelf:
Het is echt een grote ding. Het is ook veel dikker dan ik had verwacht en op sommige plekken voelt het echt aan als plastic-fantastic. En het is gewoon een naaistreek van Sony dat ze eigen memory cards hebben gemaakt. Z'n UI is ook niet geweldig imo. Het werkt wel, maar het kon gewoon veel beter.
En nu de pluspunten; het is veel lichter dan ik had verwacht, het voelt gewoon goed in de handen wanneer je aan het gamen bent. Het OLED scherm is echt prachtig _O_ De store is goed uitgewerkt _O_ Goede sociale mogelijkheden _O_ Vooral group voice chat is lachen, en het blijft gewoon werken wanneer je andere dingen aan het doen bent.

De touchscreen:
Deze is echt heel erg goed en responsief. Imo veel beter dan vele Android toestellen. Ik zou hem zelfs bijna net zo goed als die van de iPhone/iPad willen noemen. 'Bijna', omdat het toch een minpuntje heeft. Vinger- en vetafdrukken zijn er veel beter op zichtbaar. Met de 3DS is het helemaal geen vergelijkingen; dat ding heeft niet eens een touchscreen, en ik moet echt 10x drukken bij de 3DS voordat het doet wat ik wil.

De graphics:
Wow. De PS Vita kan erg mooie graphics tonen. Al helemaal icm met z'n OLED scherm. Rayman, Uncharted en Stardust zien er allen prachtig uit. Vooral Rayman _O_ Als ik bijv Uncharted vergelijk met Resident Evil op de 3DS; bij Resident Evil kon je de pixels gewoon tellen. Uncharted ziet er nog erg goed uit, terwijl die niet op de native resolutie gerenderd wordt.

Het geluid:
De speakers klinken goed, maar ze konden wat beter geplaatst worden. De speakers zitten op een rare plek, je handen komen namelijk voor de speakers te zitten. Wat erg irritant is, want zodra je je handen van de analoge sticks af moet halen om de touchscreen te gebruiken, vervormt het geluid.

Conclusie:
Een geweldige handheld imo. Ik zou het een 9/10 geven. Mijn 3DS ga ik nu iig verkopen, want nu ik de Vita heb weet ik zeker dat ik de 3DS nooit meer ga aanraken.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Pagina: 1 ... 14 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is geen opsom topic met wie wat heeft besteld. Hou het dus over de Vita en de games zelf.