Ik heb airdroid (zonder 1205?. waar kan ik 1205 vinden?) geinstalleerd. Browser werkt. Maar, hoe kan ik vanuit de pc apps download en doorsturen naar 465?Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:36:
Robert bedankt voor je reactie en handleiding.
zelf heb ik airdroid_1205 geinstalleerd, draadloos de 465 verbonden met de pc. Toen kwam ik automatisch in google play waarbij google play de yarvik 465 meteen herkende. Daarna vanuit de pc apps gedownload en doorgestuurd naar de yarvik.
Begrijp ik nu goed dat je met jouw oplossing iedere Android app via Airdroid moet installeren?Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:36:
Robert bedankt voor je reactie en handleiding.
zelf heb ik airdroid_1205 geinstalleerd, draadloos de 465 verbonden met de pc. Toen kwam ik automatisch in google play waarbij google play de yarvik 465 meteen herkende. Daarna vanuit de pc apps gedownload en doorgestuurd naar de yarvik.
Bij de oplossing die ik beschrijf gaat dat gewoon direct op de Yarvik zelf in Google Play.
Yo Robert,
Goede handleiding heb je geschreven. Toch fijn dat iemand daar goed de tijd voor neemt. Er zullen nog heel lang heel veel mensen van deze walkthru gebruik maken. Zonder de market stelt deze tablet meteen minder voor, want dat Getjar is echt ruk!
Goede handleiding heb je geschreven. Toch fijn dat iemand daar goed de tijd voor neemt. Er zullen nog heel lang heel veel mensen van deze walkthru gebruik maken. Zonder de market stelt deze tablet meteen minder voor, want dat Getjar is echt ruk!
Nu de Tab465 een aantal uur gebruikt en er vallen me toch een paar dingen op/tegen:
Bij PC/laptops is het toch altijd zo dat budgetpc's probleemloos kunnen surfen op internet en pdf-jes kunnen lezen, maar dat het afspelen HD video of zware spellen voor goedkope PC's veelal een brug te ver is.
Inmiddels bekruipt me het gevoel dat het met deze Yarvik precies andersom is:
De tablet speelt 1080P Mkv's probleemloos af spelletjes spelen gaat als een dolle, maarre een beetje surfen op internet gaat vooralsnog niet al te soepel (zowel met de stockbrowser, Dolphin en Chrome) en een pfdje lezen die groter is dan 1mb moet ook al twee seconden of langer laden per pagina....
Ben benieuwd naar de ervaring van anderen
Bij PC/laptops is het toch altijd zo dat budgetpc's probleemloos kunnen surfen op internet en pdf-jes kunnen lezen, maar dat het afspelen HD video of zware spellen voor goedkope PC's veelal een brug te ver is.
De tablet speelt 1080P Mkv's probleemloos af spelletjes spelen gaat als een dolle, maarre een beetje surfen op internet gaat vooralsnog niet al te soepel (zowel met de stockbrowser, Dolphin en Chrome) en een pfdje lezen die groter is dan 1mb moet ook al twee seconden of langer laden per pagina....
Dolphin vind ik ook traag. Opera gaat erg soepel moet ik zeggen, chrome heb ik nog niet geprobeerd.
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Verwijderd
kan iemand mij in jip en janneke taal vertellen hoe google pla er op moet
ik heb mijn yarvik tab 465 uit de doos en dan??? dat met dat script en root enzo krijg ik nie voor mekaar...
alvast bedankt
ik heb mijn yarvik tab 465 uit de doos en dan??? dat met dat script en root enzo krijg ik nie voor mekaar...
alvast bedankt
Verwijderd
Volgens mij is dat verhaal van Robert voor iedereen te begrijpen, simpeler kan het niet !!!
Hallo Robert, bedankt voor de duidelijke uitleg, alleen ben ik een beetje dom geweest volgens mij. ik heb dit gedaan op de 464 en krijg nu telkens foutmeldingen...the process android.process.acore has stopped. Heb je toevallig een oplossing?robertwebbe schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:17:
Voor de wat minder technisch onderlegde mensen heb ik een stappenplan beschreven om Google Play te installeren.
<knip>
grt Michel
Verwijderd
probeer een factory reset, met paperclip aan de achterzijde. anders de fabrieksinstelling via instellingen.
Same herejos020 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 16:04:
Nu de Tab465 een aantal uur gebruikt en er vallen me toch een paar dingen op/tegen:

Waar heb je Swype vandaan?jjonkie schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 20:08:
zo nu een paar uurtjes aan het spelen geweest met de Yarvik:
Eerste bevindingen:
Na een paar weken gekloot met een qware pro7 nu een echte tablet in handen. Gisteren even gespeeld met de nieuwe Galaxy Tab 10.1 van mijn vader. Vandaag mijn Yarvik opgehaald en na een tweetal uurtjes hands on mijn eerste bevindingen:
+ IPS scherm is echt mooi en doet niet onder voor een galaxy tab
+ Scherm verhouding is ideaal voor mij, film liefhebbers hebben wellicht liever 16:9
+ Alu body ziet er luxe uit, voelt goed aan. Afwerking met glasplaat is erg netjes
+ Body wordt nauwleijks warm bij langer werken
+ Scherm respons is goed, voelt snel aan. Wel iets minder snel dan een galaxy tab (gevoelsmatig)
+ speelt een MKV 1080p af via Efile rechtstreeks van mijn NAS (niet verwacht)
+ Weinig overbodige software voorgeinstalleerd
+ fijn gewicht, niet te licht, niet te zwaar
- Dubbele functie volume knop
- aan/uit knop op vreemde plek
- scherpe randjes aan de volume knop, ( schuurpapiertje erlangs?)
- spiegelende glasplaat,
- body is redelijk glad
Vooralsnog heb ik swype er nog niet op en de Google Play, maar goed dat komt wel.
Tot nu toe, dik tevreden over deze aankoop.
Tot zover !
EDIT:
Inmiddels Google Play, Talk etc er ook op gezet via het script wat in dit topic wordt besproken. Werkt prima. Ook heb ik Swype er nu op.
beide had ik al geprobeerd voordat ik postte, geen resultaat.Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 17:26:
probeer een factory reset, met paperclip aan de achterzijde. anders de fabrieksinstelling via instellingen.
Misschien moet je dat script nog eens proberen, je kunt altijd nog opnieuw flashen toch?myrotje schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 18:37:
[...]
beide had ik al geprobeerd voordat ik postte, geen resultaat.
Verwijderd
Flippermans, bedankt!
Ik heb deze geïnstalleerd en opgestart in de browser. Vervolgens klik ik op Market. In Google Play selecteer ik een app en klik op Installeren. Er verschijnt een melding "Deze app wordt zo meteen naar uw apparaat gedownload." Maar er gebeurt niks. Ik ben wel ingelogd met mijn gmail en Play herkent 465 ook. Tips?
dat script uitvoeren lukte nog, maar flashen??>??? heb pas 2 dagen een tablet en iets met android...Mrbx schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 18:44:
[...]
Misschien moet je dat script nog eens proberen, je kunt altijd nog opnieuw flashen toch?
Verwijderd
@myrotje, als ie echt helemaal niks meer doet kun je misschien de upgrade van de yarvik 460 proberen. beter iets dan niks.
http://www.yarvik.com/nl/download_upgrade/
http://www.yarvik.com/nl/download_upgrade/
Verwijderd
Een aantal dagen terug heb ik ook gevraagd of er een stappenplan gepost zou kunnen worden voor de minder technisch onderlegde mensen, zoals ik, en zowaar, dank aan Robert voor dit plan. Nu is het een stuk duidelijker, en hoop ik hier mee verder te kunnen.
Betreffende een hoes voor de Yarvik, na diverse winkels bezocht te hebben zonder resultaat, heb ik een hoes/cover via 123bestdeal.com gekocht, voor 20 €. Inmiddels in huis, een vrij simpel ding, maar met de optie om de tablet onder een hoek te plaatsen.
Betreffende een hoes voor de Yarvik, na diverse winkels bezocht te hebben zonder resultaat, heb ik een hoes/cover via 123bestdeal.com gekocht, voor 20 €. Inmiddels in huis, een vrij simpel ding, maar met de optie om de tablet onder een hoek te plaatsen.
Verwijderd
Sorry... Nie gezien. Ga het nu proberen...Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 16:51:
Volgens mij is dat verhaal van Robert voor iedereen te begrijpen, simpeler kan het niet !!!
Kun je mij even een link sturen? welke heb je gekochtVerwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:26:
Een aantal dagen terug heb ik ook gevraagd of er een stappenplan gepost zou kunnen worden voor de minder technisch onderlegde mensen, zoals ik, en zowaar, dank aan Robert voor dit plan. Nu is het een stuk duidelijker, en hoop ik hier mee verder te kunnen.
ops. kom er net achter dat ik de verkeerde geinstalleerd heb...myrotje schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 18:37:
[...]
beide had ik al geprobeerd voordat ik postte, geen resultaat.
niet de IceCreamSandwich 4.0.3 maar Gingerbread 2.3.4... Nu maar hopen dat wanneer ik de juiste installeer het weer goed komt...
Edit:
Pfffffffffft hij doet het weer!!...
[ Voor 5% gewijzigd door myrotje op 13-04-2012 20:24 ]
[...] overbodig geworden
[ Voor 163% gewijzigd door guapper op 13-04-2012 20:32 ]
Nou, nou tijdje dit topic gevolgd én ook een tablet aangeschaft een niet yarvik maar een eken a90 variant.
Nu loop ik tegen dezelfde dingen aan, die ik hier een aantal posts terug ook voorbij heb zien komen, grootste ergernis is de brakke touch-functionaliteit.
Nu las ik al op xda-forum dat dat normaal is, wanneer connectors aangesloten zijn, de lader, hdmi of andere kabels dat met de touch functionaliteit kan beïnvloeden. Dat is punt 1 maar wel te overkomen door de lange accu-duur.
Grotere ergernis is het random verstoord raken van de touch functionaliteit wanneer ik op de accu werk en geen kabels of andere spullen heb aangesloten. Om de 15 min met een willekeurige game, browser of gewoon de gallery doorbladeren dan hapert de touch functionaliteit en kan ik bijna niets meer bedienen.
Enige wat gaat is de home-button en uiteindelijk de standby knop waarna, hij komend uit standby weer prima werkt.
Ik vind het grote scherm heel top, constructie én gaan wel ten opzichte van mijn Galaxy S2 telefooon maar deze touch functionaliteit perikelen doen mij deze aankoop als miskoop ervaren.
Meer mensen met dergelijke ervaring ?
Nu loop ik tegen dezelfde dingen aan, die ik hier een aantal posts terug ook voorbij heb zien komen, grootste ergernis is de brakke touch-functionaliteit.
Nu las ik al op xda-forum dat dat normaal is, wanneer connectors aangesloten zijn, de lader, hdmi of andere kabels dat met de touch functionaliteit kan beïnvloeden. Dat is punt 1 maar wel te overkomen door de lange accu-duur.
Grotere ergernis is het random verstoord raken van de touch functionaliteit wanneer ik op de accu werk en geen kabels of andere spullen heb aangesloten. Om de 15 min met een willekeurige game, browser of gewoon de gallery doorbladeren dan hapert de touch functionaliteit en kan ik bijna niets meer bedienen.
Enige wat gaat is de home-button en uiteindelijk de standby knop waarna, hij komend uit standby weer prima werkt.
Ik vind het grote scherm heel top, constructie én gaan wel ten opzichte van mijn Galaxy S2 telefooon maar deze touch functionaliteit perikelen doen mij deze aankoop als miskoop ervaren.
Overbodig....
[ Voor 97% gewijzigd door PleXtor op 15-04-2012 08:57 . Reden: ... ]
Kan iemand nog een paar leuke racespellen aanbevelen die *wel* werken op de TAB465?
In de Market staan er een hoop, maar veel ervan doen het niet
Hey, ik heb sinds donderdag de tab binnen, en tot nu toe genoten. Alleen heb net een stom foutje gemaakt. Doordat games niet werkte op de tab door het compatible probleem, heb ik even snel gelezen wat er te doen valt met de build.prop. Snel een backupje gemaakt maar hier ging het dus fout, de backup was dus van de custom build.prop zelf. Heb mijn galaxy nexus prop bestand gepakt (Wou even kijken wat het uit kon halen)
Kan iemand dus heel vriendelijk zijn en de build.prop bestand of code naar mij toe sturen
Zou dat heel erg waarderen! 
(PS: Heb niet heel het topic doorgelezen, misschien staat er al zo iets gepost?)
Kan iemand dus heel vriendelijk zijn en de build.prop bestand of code naar mij toe sturen
(PS: Heb niet heel het topic doorgelezen, misschien staat er al zo iets gepost?)
Asphal 6 werkt op de tab465. Heel soms hapering maar het moet te doen zijn, goede respond tijd etc! Alleen niet gratis in de marketSlash schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 23:01:
Kan iemand nog een paar leuke racespellen aanbevelen die *wel* werken op de TAB465?
[ Voor 24% gewijzigd door Rapidz op 14-04-2012 00:28 ]
Verwijderd
Dit gebeurd bij mij ook bij de display instellingen. Als ik de taal weer in engels zet dan gaat het weer goed.highs3000 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:12:
Zijn er meer mensen die weergave instellingen niet meer kunnen aanpassen? Als ik kies voor Systeeminstellingen > Weergave dan wordt ik uit het instellingen menu gegooid en krijg ik de melding "Instellingen is gestopt".
Dus als je de taal op nederlands hebt gezet probeer dan eens deze terug te zetten in engels.
Al vast bedankt voor deze beschrijving. Als ik de tab binnen heb, zal ik hem uitproberen.robertwebbe schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:17:
Voor de wat minder technisch onderlegde mensen heb ik een stappenplan beschreven om Google Play te installeren.

@vandermark had je die supercharger nog geprobeerd?
Bedankt voor de tip, het werkt!Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 08:21:
[...]
Dit gebeurd bij mij ook bij de display instellingen. Als ik de taal weer in engels zet dan gaat het weer goed.
Dus als je de taal op nederlands hebt gezet probeer dan eens deze terug te zetten in engels.
Ik heb met de Yarvik 465 geen problemen met de touch functionaliteit wanneer ik op de accu werk.LCD_viewer schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 22:36:
Nou, nou tijdje dit topic gevolgd én ook een tablet aangeschaft een niet yarvik maar een eken a90 variant.
Ik heb nog geen ervaring met de build.prop veranderen om er Google Play op te zetten. Als ik een app wil downloaden, doe ik het op twee manieren:
1. Via www.1mobile.com, downloaden en dan vraagt het ding automatisch of het ding de app moet installeren.
2. Via ThePirateBay of andere torrentsites, downloaden via de magnet link in aDownload, dan openen met Es File Explorer en installeren.
Weet iemand nog andere goede manieren?
1. Via www.1mobile.com, downloaden en dan vraagt het ding automatisch of het ding de app moet installeren.
2. Via ThePirateBay of andere torrentsites, downloaden via de magnet link in aDownload, dan openen met Es File Explorer en installeren.
Weet iemand nog andere goede manieren?
Weet er iemand waar deze tablet ook in België verkocht word (in belcompany of andere winkels)?
Website belcompany moet precies nog gemaakt worden...
Op alternate.be staat ie voor 240€ + dan nog 9,5 verzending, op tabletcenter.be voor 249€.
Website belcompany moet precies nog gemaakt worden...
Op alternate.be staat ie voor 240€ + dan nog 9,5 verzending, op tabletcenter.be voor 249€.
Vannacht de tabblet op de acculader gehad, vandaag geen problemen lijkt het wel.highs3000 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 14:45:
[...]
Ik heb met de Yarvik 465 geen problemen met de touch functionaliteit wanneer ik op de accu werk.
Verder beaam ik het commentaar dat alle filmpjes en hd-footage prima speelt maar een app, site of iets anders doen dan is hij traag.
Ik vrees dat ik toch voor een hoger segment tablet moet gaan, het blijft ondanks het mooi scherm inleveren tov. een galaxy s2, en ja dat is ook een heel ander prijs segment.
Dan ben ik blij dat ik voor de Acer Aconia A500 heb gekozen ipv de yarvik want traag zijn met internet is het laatste dat ik wil.
En daar had ik wel een 70 euro meer prijs voor over want dat heb ik met de Acer niet.
En daar had ik wel een 70 euro meer prijs voor over want dat heb ik met de Acer niet.
Beste yarvik tab465 gebruikers, zou een van jullie mij kunnen vertellen wat de 'baseband version' is?
Dit kun je vinden onder instellingen -> over tablet.
Het zou namelijk kunnen zijn dat jullie nog niet de laatste beschikbare android firmware hebben. Dit komt omdat yarvik zijn firmware moet aanpassen, en hierdoor dus een stuk trager zal updaten in vergelijking met de chinese tablets. De laatste beschikbare firmware's voor de 9.7" tablets hebben vrijwel allemaal de baseband version 1.0. Dit is de meeste recente firmware voor Allwinner A10 tablets.
Het zou namelijk kunnen zijn dat jullie nog niet de laatste beschikbare android firmware hebben. Dit komt omdat yarvik zijn firmware moet aanpassen, en hierdoor dus een stuk trager zal updaten in vergelijking met de chinese tablets. De laatste beschikbare firmware's voor de 9.7" tablets hebben vrijwel allemaal de baseband version 1.0. Dit is de meeste recente firmware voor Allwinner A10 tablets.
[ Voor 17% gewijzigd door LVL op 14-04-2012 20:06 ]
Vandaag kon ik hem ophalen bij dixons. Vragen ze doodleuk of ik 229 wil betalen. Nou nee de aanbieding was199. Zullen we dan samsam doen. Nee 200. Maandag de bedrijfsleider maar eens hun eigen voorwaarden laten lezen. Anders naar de consumentenbond.
Verwijderd
1.0LVL schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 20:05:
Beste yarvik tab465 gebruikers, zou een van jullie mij kunnen vertellen wat de 'baseband version' is?
Verwijderd
zijn er meer mensen waarbij de tab aangeeft dat er een sd card in zit terwijl dit niet het geval is?
Weet iemand ook hoe je de tablet weer in originele staat kan brengen? Ik heb google Play geïnstalleerd, maar ga de tablet denk ik terug brengen. Maar met google Play kan hij vast wel terug. De verkoper dacht namelijk daar google Play standaard geïnstalleerd stond.
Kan iemand ook de standaard yarvik achtergond uploaden? Volgens mij heb ik die nu niet.
Reden waarom hij terug gaat:
-reageert vaak traag
-wifi valt soms weg en kan dan geen verbinding meer krijgen. Moet het netwerk verwijderen en opnieuw instellen.
-tijdens het opladen moet ik de behuizing vast houden, anders doet het touchscreen vreemd.
Ik ga denk ik een Samsung Galaxy tab of ipad2 halen.
Kan iemand ook de standaard yarvik achtergond uploaden? Volgens mij heb ik die nu niet.
Reden waarom hij terug gaat:
-reageert vaak traag
-wifi valt soms weg en kan dan geen verbinding meer krijgen. Moet het netwerk verwijderen en opnieuw instellen.
-tijdens het opladen moet ik de behuizing vast houden, anders doet het touchscreen vreemd.
Ik ga denk ik een Samsung Galaxy tab of ipad2 halen.
Intern geheugen (8gb) wordt weergegeven als SD card. Als je er een micro SD kaart insteekt wordt dit weergegeven als EXTSD.Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 21:44:
zijn er meer mensen waarbij de tab aangeeft dat er een sd card in zit terwijl dit niet het geval is?
Verwijderd
Vanaf a.s. woensdag kun je de Yarvik weer kopen voor 199 bij Dixons ;-)Franky205 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 20:07:
Vandaag kon ik hem ophalen bij dixons. Vragen ze doodleuk of ik 229 wil betalen. Nou nee de aanbieding was199. Zullen we dan samsam doen. Nee 200. Maandag de bedrijfsleider maar eens hun eigen voorwaarden laten lezen. Anders naar de consumentenbond.
Gewoon ff een paar dagen wachten dus.
boys,
deze reactie typend vanaf de yarvik... ik heb net net firefox geinstalleerd en draait toch best wel lekker soepel en vooral snel. ik weet het, souplesse en snelheid zijn nou niet bepaald trefwoorden van firefox, maarre dit gaat echt goed ! chrome is uitermate brak, opera f**king langzaam. ik zou zeggen voor deze tablet is firefox toch echt goed en ziet er ook nog eens erg strak uit.
dit wordt nog eens wat! graag ervaringen voor de beste browsers ...
deze reactie typend vanaf de yarvik... ik heb net net firefox geinstalleerd en draait toch best wel lekker soepel en vooral snel. ik weet het, souplesse en snelheid zijn nou niet bepaald trefwoorden van firefox, maarre dit gaat echt goed ! chrome is uitermate brak, opera f**king langzaam. ik zou zeggen voor deze tablet is firefox toch echt goed en ziet er ook nog eens erg strak uit.
ik type dit ook vanaf de yarvik, met opera. Die vind ik al prima snel. Ga direct firefox proberen, laat nog weten hoe dat bevalt.jos020 schreef op zondag 15 april 2012 @ 00:11:
boys,
nee, ik durf het toch niet aan, wil eerst dat er een goede return mogelijkheid is...Mrbx schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 12:31:
@vandermark had je die supercharger nog geprobeerd?
[ Voor 15% gewijzigd door vandermark op 15-04-2012 08:21 ]
Betrouwbare bron?Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 23:57:
[...]
Vanaf a.s. woensdag kun je de Yarvik weer kopen voor 199 bij Dixons ;-)
Gewoon ff een paar dagen wachten dus.
Dan wacht ik tot woensdag!
Bekabelde WIFI
Verwijderd
Heb je firefox sync al geprobeerd? Daarmee kan je snelkoppelingen van je pc met meerdere apparaten oa tablets delen. Scheeld veel overtik werk en je snelkoppelingen blijven gelijk.jos020 schreef op zondag 15 april 2012 @ 00:11:
boys,
Als ik mn HDMI out hebt gefixed, ga ik het meteen proberen! thx.Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 14:12:
[...]
Heb je firefox sync al geprobeerd? Daarmee kan je snelkoppelingen van je pc met meerdere apparaten oa tablets delen. Scheeld veel overtik werk en je snelkoppelingen blijven gelijk.
Verwijderd
Hoe ga je HDMI fixen? Ik krijg geen beeld op een 1080P tv met 1.4 (blue-ray en 3D) kabel.jos020 schreef op zondag 15 april 2012 @ 14:16:
[...]
Als ik mn HDMI out hebt gefixed, ga ik het meteen proberen! thx.
Nou ja, dus... weet ik nog nietVerwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 14:20:
[...]
Hoe ga je HDMI fixen? Ik krijg geen beeld op een 1080P tv met 1.4 (blue-ray en 3D) kabel.
Maar als iemand een tip heeft om naar toe te werken, hou ik me aanbevolen...
Verwijderd
Heb dezelfde problemen met HDMI out. geen beeld dus, ook zelfs op een andere 1080P TV geprobeerd, maar ook niets. Kabel is 1.3, zou moeten werken volgen helpdesk yarvik. Ook al een factory reset gedaan, maar helaas niets. Er valt ook niets in te stellen in de systeeminstellingen of zoiets, werd ook bevestigd door helpdesk via mail. En nu?jos020 schreef op zondag 15 april 2012 @ 14:36:
[...]
Nou ja, dus... weet ik nog niet. Ik heb ook een 1080P tv met standaard (1.3) kabeltje en geen-enkel-teken van leven... zowel van tablet als van tv. Nu eerst de standaard dingen aan het checken, zoals een nieuwe firmware voor mn tv installeren (schijnt beschikbaar te zijn), etc, etc
Maar als iemand een tip heeft om naar toe te werken, hou ik me aanbevolen...
Verwijderd
ik lees veel dingen die mij bijna doen besluiten de yarvik tab465 binnenkort aan te schaffen. dit zal namelijk mijn eerste tablet worden.
wat ik alleen mis is enige info over skype. werkt dit goed op het standaard apparaat, werkt het beter met google play icm ics 4.0 of is deze tablet er niet geschikt voor?
dank voor het antw.
wat ik alleen mis is enige info over skype. werkt dit goed op het standaard apparaat, werkt het beter met google play icm ics 4.0 of is deze tablet er niet geschikt voor?
dank voor het antw.
Voor mij geldt hetzelfde, echter maak ik me zorgen over het al dan niet werken van de HDMI uitgang. Is er iemand die deze wel werkend heeft gekregen?Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 17:02:
ik lees veel dingen die mij bijna doen besluiten de yarvik tab465 binnenkort aan te schaffen. dit zal namelijk mijn eerste tablet worden.
dank voor het antw.
Bekabelde WIFI
Verwijderd
Als je de juiste versie van Skype(staat hier in de topic) gebruikt gaat ie als een speer. Zowel video als chat.
Als je een andere versie erop zet heeft de tegenpartij verticale strepen door het scherm.
Als je een andere versie erop zet heeft de tegenpartij verticale strepen door het scherm.
Voor de usb-aansluiting kon ik de usb-kabel van mijn telefoon ook niet gebruiken. Moet er echt een hebben met een iets langere connector denk ik. Wellicht dat dat met hdmi ook het geval is..fritsjof schreef op zondag 15 april 2012 @ 17:14:
[...]
Voor mij geldt hetzelfde, echter maak ik me zorgen over het al dan niet werken van de HDMI uitgang. Is er iemand die deze wel werkend heeft gekregen?
heeft iemand swype erop? ik kan het niet vinden in de playstore
Er wordt een HDMI-kabel meegeleverd met de tablet toch? Zou die niet goed werken? In het licht van jouw USB-bevindingen zou dat best kunnen natuurlijk...Dr. Donald schreef op zondag 15 april 2012 @ 17:21:
[...]
Voor de usb-aansluiting kon ik de usb-kabel van mijn telefoon ook niet gebruiken. Moet er echt een hebben met een iets langere connector denk ik. Wellicht dat dat met hdmi ook het geval is..
Bekabelde WIFI
Ik vind opera prettiger en sneller werken dan firefox. Voor mij wordt opera dus de standaard browser.
Verwijderd
Tot zover ja... Maar met ES file explorer kan ik de EXT SD niet vindenhighs3000 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 22:39:
[...]
Intern geheugen (8gb) wordt weergegeven als SD card. Als je er een micro SD kaart insteekt wordt dit weergegeven als EXTSD.
of ik zoek verkeerd...
Verwijderd
Had ik ook, ik gebruik nu astro, maar je kunt ook een andere file progje nemen.Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 18:32:
[...]
Tot zover ja... Maar met ES file explorer kan ik de EXT SD niet vinden
of ik zoek verkeerd...
en dan komt het goed!!
Verwijderd
Bedoel je Swiftkey???tumbadora schreef op zondag 15 april 2012 @ 17:27:
heeft iemand swype erop? ik kan het niet vinden in de playstore
/mnt/extsdVerwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 18:32:
[...]
Tot zover ja... Maar met ES file explorer kan ik de EXT SD niet vinden
of ik zoek verkeerd...
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 19:11:
[...]
Bedoel je Swiftkey??? Nee ik bedoel Swype .ik zag hier in dit topic al 2 mensen die zeiden dat ze swype ook geinstalleerd hadden, alleen kan ik swype niet vinden in de play store. Er is wel slideIT keyboard daar kan je ook mee swypen.
[ Voor 8% gewijzigd door tumbadora op 15-04-2012 19:56 ]
Als ik bij dixons.nl kijk, kost-ie gewoon € 229.99 hoorVerwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 23:57:
Vanaf a.s. woensdag kun je de Yarvik weer kopen voor 199 bij Dixons
spYder schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 23:57: Vanaf a.s. woensdag kun je de Yarvik weer kopen voor 199 bij Dixons
Kan me niet voorstellen dat ze op die website zouden zetten: "nu 229,99 maar woensdag 199!"
Ja, het is toch ook nog geen woensdag?Goner schreef op zondag 15 april 2012 @ 20:05:
[...]
Als ik bij dixons.nl kijk, kost-ie gewoon € 229.99 hoor
Kan me niet voorstellen dat ze op die website zouden zetten: "nu 229,99 maar woensdag 199!"
Bekabelde WIFI
Oh ik wist niet dat er een topic van deze tab is!
Paar dagen geleden deze besteld: http://www.aliexpress.com...GB-16GB-U9-tablet-pc.html
Kosten 153 euro. Volgende week komt hij binnen.
En ja, mensen die nu denken, maar dat is geen Yarvik, het is de zelfde
Wordt o.a. ook verkocht onder de naam Eken A90, Visture V3, Mediacom Smart Pad 907C
Custrom firmware is ook te krijgen: http://www.slatedroid.com...om-pwn3d-momo11907cs9000/
Iemand die geprobeerd?
edit: Oh maar dat wisten jullie al, sorry!
Paar dagen geleden deze besteld: http://www.aliexpress.com...GB-16GB-U9-tablet-pc.html
Kosten 153 euro. Volgende week komt hij binnen.
En ja, mensen die nu denken, maar dat is geen Yarvik, het is de zelfde
Wordt o.a. ook verkocht onder de naam Eken A90, Visture V3, Mediacom Smart Pad 907C
Custrom firmware is ook te krijgen: http://www.slatedroid.com...om-pwn3d-momo11907cs9000/
Iemand die geprobeerd?
edit: Oh maar dat wisten jullie al, sorry!
[ Voor 91% gewijzigd door HaTe op 15-04-2012 20:32 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Volgens de slimmerikjes hier moet je gewoon wachten tot woensdag, dan kost-ie weer 199 ..Franky205 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 20:07:

Ik heb dit hele topic gelezen maar volgens mij heeft niemand gezegd dat hij moet wachten tot woensdag. Ik weet niet wanneer en voor welke prijs Franky205 de tab heeft besteld bij Dixons, maar als dat was toen hij 199 kostte en hij wordt dan geleverd voor 229 dan zou ik ook even verhaal gaan halen hoor.Goner schreef op zondag 15 april 2012 @ 20:30:
[...]
Volgens de slimmerikjes hier moet je gewoon wachten tot woensdag, dan kost-ie weer 199 ..
Ik geloof dat de aankondiging voor de 'nieuwe' prijs van 199 aanstaande woensdag voor de mensen is die hem nog niet hebben gekocht.
Bekabelde WIFI
update: HDMI out gefixed!!!
en bedankt Dr.Donald voor de lead....
de connector bleek idd veel te kort, ik heb ongeveer 2 mm plastic rondom de mini HDMI stekker verwijderd met een schilmesje, daarna opnieuw aangesloten en zie daar... meteen verbinding! (en strak beeld!)
Omdat de HDMI stekker in eerste instantie al redelijk vast in de connector blijft zitten, denk je er in eerste instantie niet aan.
Ik word nu toch wel weer meer en meer enthousiast over deze tablet...
de connector bleek idd veel te kort, ik heb ongeveer 2 mm plastic rondom de mini HDMI stekker verwijderd met een schilmesje, daarna opnieuw aangesloten en zie daar... meteen verbinding! (en strak beeld!)
Omdat de HDMI stekker in eerste instantie al redelijk vast in de connector blijft zitten, denk je er in eerste instantie niet aan.
Ik word nu toch wel weer meer en meer enthousiast over deze tablet...
[ Voor 13% gewijzigd door jos020 op 16-04-2012 01:02 ]
Verwijderd
Super joh, en als de prijs woensdag idd 200 euri is ben ik van de partij om hem ook te halen. Huis, tuin en keuken internet is dus goed te doen en films via hdmi op tv gaat nu dus super. Nu ben ik er uit. Bedankt allemaal. Als ik hem heb laat ik het jullie ook weten. Nu nog een goede custom rom en hij kan dus niet meer "stuk". Een die helemaal geoptimaliseerd is voor de Yarvik TAB 465 EXXA. Ja, ik weet het....ik ben veel eisend.jos020 schreef op zondag 15 april 2012 @ 21:23:
Ik wordt nu toch wel weer meer en meer enthousiast over deze tablet...
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2012 22:16 ]
Verwijderd
Hier werkt die ook! Bedankt Dr. Donald en jos020 voor de tip!jos020 schreef op zondag 15 april 2012 @ 21:23:
Ik wordt nu toch wel weer meer en meer enthousiast over deze tablet...
Verwijderd
En hier werkt de tablet ook op de TV via HDMI. Dus ff stukje weggesneden bij de mini stekker. Iedereen bedankt voor het meedenken en de tips. Super beeld en geluid, dus echt waar voor je geld deze yarvik 465.
Ik ben ook van plan deze tablet aan te gaan schaffen.
Toch lees ik hier en daar wat tegenstrijdige berichten , met name wat betreft de internetsnelheid en het vloeiend spelen van games.
Kan iemand die deze tablet inmiddels bezit vertellen hoe het met de internet snelheid zit i.c.m Wi-fi verbinding.
En hoe het spelen van games verloopt?
Ik vind het belangrijk dat ik gewoon kan internetten zonder al te veel te moeten wachten i.v.m laadtijden en wegvallende wifi verbindingen. En dat ik wat simpele games kan spelen zonder haperingen of gestotter.
ik lees graag jullie bevindingen tot nu toe
Toch lees ik hier en daar wat tegenstrijdige berichten , met name wat betreft de internetsnelheid en het vloeiend spelen van games.
Kan iemand die deze tablet inmiddels bezit vertellen hoe het met de internet snelheid zit i.c.m Wi-fi verbinding.
Ik vind het belangrijk dat ik gewoon kan internetten zonder al te veel te moeten wachten i.v.m laadtijden en wegvallende wifi verbindingen. En dat ik wat simpele games kan spelen zonder haperingen of gestotter.
Simpele games werken helemaal vloeiend zoals cut the rope, doodle jump, sprinkle. Bij zwaardere games zoals gta3 zit er wel fps lagg in.Scorpio861 schreef op zondag 15 april 2012 @ 23:26:
Ik ben ook van plan deze tablet aan te gaan schaffen.
Wifi is nog nooit uitgevallen bij mij. Met middelmatige verbinding duurt dr laadtijd van een pagina (tweakers bijv) ongeveer 5 tot 10 seconden. Pinch to zoom werkt ook met lichte happeringen.
Verwijderd
heb 2 stuks opgehaald bij Mycom Almere voor 199 euro per stuk, had ze eerder voor 229 euro besteld maar toen ik dit af wilde zeggen om bij Dixons te kopen is Mycom meegegaan in de prijs.Er was een dubbele bestelling gedaan dus er liggen er nog twee bij Mycom Almere, ook deze kan je voor 199 euro per stuk aanschaffen.
Eerste indruk van de tablet is goed, heb enkel wat problemen met de USB steker die je schuin in het aparaat moet steken, de connectoren binnen in de 465 zitten wat verschoven ten opzichte van de openingen in de kast, ben van plan weer terug te gaan.
Ben inmiddels weer terug van Mycom en de connector is wonderbaarlijk op zijn plek geschoven nadat de Mycom medewerker de steker in het apparaat heeft gestoken, nu maar verder spelen.
Eerste indruk van de tablet is goed, heb enkel wat problemen met de USB steker die je schuin in het aparaat moet steken, de connectoren binnen in de 465 zitten wat verschoven ten opzichte van de openingen in de kast, ben van plan weer terug te gaan.
Ben inmiddels weer terug van Mycom en de connector is wonderbaarlijk op zijn plek geschoven nadat de Mycom medewerker de steker in het apparaat heeft gestoken, nu maar verder spelen.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2012 08:44 ]
Bedankt voor je heldere reactie, ik denk toch dat ik deze aan me voorbij laat gaan. Misschien dat de Sanei N90 wat dat betreft iets vloeiender loopt bij wat zwaardere games, maar daar is helaas nog geen goede review van, even afwachten dan maarRapidz schreef op maandag 16 april 2012 @ 01:20:
[...]
Simpele games werken helemaal vloeiend zoals cut the rope, doodle jump, sprinkle. Bij zwaardere games zoals gta3 zit er wel fps lagg in.
Wifi is nog nooit uitgevallen bij mij. Met middelmatige verbinding duurt dr laadtijd van een pagina (tweakers bijv) ongeveer 5 tot 10 seconden. Pinch to zoom werkt ook met lichte happeringen.
De Yarvik laat ik eveneens voorbij gaan. Ik heb de Onda Vi40 Elite in de UK besteld (€214 netto).
Werk prima! Ik had alleen nu wel 2 maal de agenda en bluetooth er in staan.robertwebbe schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:17:
Play store installatie handleiding
Verder internet hij via firefox voor mij snel zat, sneller dan mijn samsung cs2. het kan altijd sneller maar dit lijkt me snel genoeg voor huis tuin en keuken gebruik.
Beter scherm en cams? Kan niets anders ontdekken uit de video.wsmaal schreef op maandag 16 april 2012 @ 10:15:
De Yarvik laat ik eveneens voorbij gaan. Ik heb de Onda Vi40 Elite in de UK besteld (€214 netto).
Bekabelde WIFI
morefritsjof schreef op maandag 16 april 2012 @ 10:59:
[...]
Beter scherm en cams? Kan niets anders ontdekken uit de video.
Ziet er zeer veelbelovend uit!
Zou je mij kunnen zeggen waar je hem hebt besteld? Per DM als de regels niet anders toelaten misschien?
Bekabelde WIFI
Ipadalternative, maar is inmiddels niet meer op voorraad.fritsjof schreef op maandag 16 april 2012 @ 14:01:
[...]
Ziet er zeer veelbelovend uit!
Zou je mij kunnen zeggen waar je hem hebt besteld? Per DM als de regels niet anders toelaten misschien?
Verwijderd
Pff.... heb na anderhalve maand eindelijk een Yarvik Tab465 kunnen vinden na 2 mislukte bestellingen en 2x in een winkel te hebben gestaan waar de laatste unit al gereserveerd bleek te zijn...
Nu krijg ik het op geen enkele manier voor elkaar om Play erop te krijgen. Het probleem lijkt te zijn dat ten eerste de meegeleverde USB kabel defect is. De micro-USB stekker van mijn telefoon doet het gelukkig wel.
De ene keer kan windows het apparaat totaal niet ontdekken, de andere keer wel.
Heb nu verschillende malen de methode van Robert toegepast. Het lijkt telkens (als de PC de drivers herkennen wil) te werken, maar hij komt na het heropstarten niet in het keuzemenu voor de launcher.
Voorlopig blijf ik nog een paar uurtjes klooien, maar als iemand een tip heeft, heel graag
Nu krijg ik het op geen enkele manier voor elkaar om Play erop te krijgen. Het probleem lijkt te zijn dat ten eerste de meegeleverde USB kabel defect is. De micro-USB stekker van mijn telefoon doet het gelukkig wel.
Heb nu verschillende malen de methode van Robert toegepast. Het lijkt telkens (als de PC de drivers herkennen wil) te werken, maar hij komt na het heropstarten niet in het keuzemenu voor de launcher.
Voorlopig blijf ik nog een paar uurtjes klooien, maar als iemand een tip heeft, heel graag

Heb je de tablet unlocked voordat je hem aansluit? daar had ik namelijk problemen mee met het herkennen bij de pc. Niet unlocken voordat je m aansluit, anders herkende hij m dus niet. Ook misschien even de driver opnieuw installeren, misschien dat dat werkt. Bij mij was het na het herkennen van de tablet echt een eitje namelijk.Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 19:30:
Pff.... heb na anderhalve maand eindelijk een Yarvik Tab465 kunnen vinden na 2 mislukte bestellingen en 2x in een winkel te hebben gestaan waar de laatste unit al gereserveerd bleek te zijn...
Bron erbij graagwittereus schreef op maandag 16 april 2012 @ 17:06:
TAB465 is meteen weer EOL volgens yarvik en word vervangen door TAB467.
Volgens mij doen ze dit dropshippen uit china hoor...wsmaal schreef op maandag 16 april 2012 @ 10:15:
[ Voor 47% gewijzigd door LVL op 16-04-2012 21:36 ]
Ik wou ook de yarvik kopen... heb toch de keuze gemaakt voor een visture v3 .... tablet is 100% het zelfde als de yarvik maar dan met 16gb voor de zelfde prijs... komt standaard met een screen protector.
Heb een costom rom gevonden... zo is proberen... krijg nu een quadrant score van rond de 1800 en hij komt standaard in gestalleerd met de Google Play (Market)... dus plug and play...
Heb een costom rom gevonden... zo is proberen... krijg nu een quadrant score van rond de 1800 en hij komt standaard in gestalleerd met de Google Play (Market)... dus plug and play...
[ Voor 13% gewijzigd door Liev op 16-04-2012 21:39 ]
Ik kom met quadrant niet hoger dan 1550 met de Yarvik 465, die 1800 is dat met de originele rom? Weet niet wat Yarvik heeft lopen kloten dan dat die zoveel lager uitvalt..Liev schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:35:
Ik wou ook de yarvik kopen... heb toch de keuze gemaakt voor een visture v3 .... tablet is 100% het zelfde als de yarvik maar dan met 16gb voor de zelfde prijs... komt standaard met een screen protector.
Verwijderd
Ik had ook problemen met verbinding maken maar het bleek dat ik stekkertje van de usb niet ver genoeg de yarvik in duwde. Probeer dus het stekkertje een goed aan te drukken.Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 19:30:
En waar kan ik die kopen? Staat niet in de pricewatch, direct in China of NL?Liev schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:35:
Zolang het nog geen woensdag is (prijsverlaging Yarvik bij Dixons) kan ik nog voor iets anders gaan
Bekabelde WIFI
Ik mag hier geen reclame maken maar loveandroid en tiptoptablet
.nl
Ik heb hem opgehaald bij die eerste... en de andere winkel is een kerel die actief is op het slatedroid forum.
http://tweakers.net/shopreview/8658/loveandroid-punt-nl.html
Ik heb hem opgehaald bij die eerste... en de andere winkel is een kerel die actief is op het slatedroid forum.
http://tweakers.net/shopreview/8658/loveandroid-punt-nl.html
Mr Magic heeft een week geleden deze link gepost. In het bestand wat je download, zitten ook de usb drivers voor de tablet. Werk het geheel af zoals aangegeven in het bijgevoegde leesmij bestand en dan kan het eigenlijk niet misgaan.Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 19:30:
Die Visture is wel iets anders, die heeft geen Wifi N. Ik heb zelf ook een tablet in China besteld met wel de zelfde specs en ook 16GB. Deze week komt hij, dus ik ben benieuwd of het ook klopt.Liev schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:35:
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Vandaag de Yarvik 465 gekocht bij Dynabyte. Na het gebruik van het script uit deze thread werkt Google Play prima. Tot op heden erg tevreden, al heb ik weinig ervaring qua tablet (is m'n eerste). Enige waar ik wel tegen aan liep is erg vreemd gedrag als de tablet aan het opladen is, lijkt dan alsof het touchscreen op hol slaat (er klikt van alles, apps worden geopend) Eens kijken of dit gedrag blijft bij de volgende laadbeurt.
Wat mij betreft steken ze dat ding ergens waar het licht niet schijnt. Ik ben er geweest en de bedrijfsleider wilde er nog een keer 5 euro af doen. Het gaat om het principe. Ik heb nu een asus eepad transformer aangeschaft. 2e hands. Werkt als een trein. Veel succes allemaal.fritsjof schreef op zondag 15 april 2012 @ 20:51:
[...]
Ik heb dit hele topic gelezen maar volgens mij heeft niemand gezegd dat hij moet wachten tot woensdag. Ik weet niet wanneer en voor welke prijs Franky205 de tab heeft besteld bij Dixons, maar als dat was toen hij 199 kostte en hij wordt dan geleverd voor 229 dan zou ik ook even verhaal gaan halen hoor.
Ik geloof dat de aankondiging voor de 'nieuwe' prijs van 199 aanstaande woensdag voor de mensen is die hem nog niet hebben gekocht.
Verwijderd
Dit is een bekend probleem. Er zijn 3 opties:bhengeveld schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 00:15:
Vandaag de Yarvik 465 gekocht bij Dynabyte. Na het gebruik van het script uit deze thread werkt Google Play prima. Tot op heden erg tevreden, al heb ik weinig ervaring qua tablet (is m'n eerste). Enige waar ik wel tegen aan liep is erg vreemd gedrag als de tablet aan het opladen is, lijkt dan alsof het touchscreen op hol slaat (er klikt van alles, apps worden geopend) Eens kijken of dit gedrag blijft bij de volgende laadbeurt.
1. Ruilen;
2. Niet gebruik als hij aan het opladen is;
3. Je houdt hem in jouw handen tijdens het opladen (de case aanraak met een vinger is voldoend).
Verwijderd
Ja die drivers had ik al meermalen op verschillende computers geinstalleerd. Uiteindelijk is het me gelukt, maar dat was meer geluk dan wijsheid. Denk dat men USB-port niet helemaal in orde is, want de verbinding hangt af van onder welke hoek ik m inplug. Met de meegeleverde kabel doet ie sowieso niks.jos020 schreef op maandag 16 april 2012 @ 22:15:
[...]
Mr Magic heeft een week geleden deze link gepost. In het bestand wat je download, zitten ook de usb drivers voor de tablet. Werk het geheel af zoals aangegeven in het bijgevoegde leesmij bestand en dan kan het eigenlijk niet misgaan.
Anyway, is dus opgelost, bedankt voor de reactie.