Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeveS
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-07 15:10
Had ergens in de compatibility speurtocht hetzelfde zwarte scherm te pakken en heb het toen maar opgelost door de hele tablet opnieuw te flashen.
Misschien dat er nog een minder radicale oplossing bestaat, maar zonder beeld kreeg ik ook geen andere compatibility pack geinstalleerd.

Als ik het goed begrijp uit je bericht, en je inderdaad nog in de recovery modus kan komen, zou je dus nog kunnen proberen een andere compatibility pack te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos020
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-03 09:00
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 08:18:
[...]

Ik kan je aanraden om de laatste update van CM9 te installeren en de compatability file van de 907C uit de revisie 1.2.
Ik heb ook de eerste serie 465 en met bovenstaande combinatie loopt alles als een zonnetje
He Amonia! (en Fritsjof en Flippermans, Thrackan, etc, etc)

Ik heb je tip opgevolgd en de laatste updates geïnstalleerd. Alleen ik heb de stoute schoenen aangetrokken en voor CM10 gegaan ondanks de wisselende berichten. Ik kan alleen maar zeggen dat ik er tot nu meer dan tevreden over ben. Lekker snel, stabiel, roteren, camera's doen het het, skype etc. Helemaal prima eigenlijk. Die Yarvik stock update kan de kolere krijgen...

Ik heb uit de losse pols een filmpje geschoten van onze geliefde Yarvik die Jelly Bean draait: kijk en huiver:

laat maar' geblokkeerd

[ Voor 14% gewijzigd door jos020 op 07-10-2012 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jos020 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 01:06:
[...]

He Amonia! (en Fritsjof en Flippermans, Thrackan, etc, etc)

Ik heb je tip opgevolgd en de laatste updates geïnstalleerd. Alleen ik heb de stoute schoenen aangetrokken en voor CM10 gegaan ondanks de wisselende berichten. Ik kan alleen maar zeggen dat ik er tot nu meer dan tevreden over ben. Lekker snel, stabiel, roteren, camera's doen het het, skype etc. Helemaal prima eigenlijk. Die Yarvik stock update kan de kolere krijgen...

Ik heb uit de losse pols een filmpje geschoten van onze geliefde Yarvik die Jelly Bean draait: kijk en huiver:

https://www.youtube.com/w...ture=youtube_gdata_player
@jos, draai al 3 weken op de cm10. Tot op heden geen enkele probleem. Zelfs voor het eerst 2 camera"s.
alleen je video is voor ons verborgen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos020
Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 09:19:
[...]

@jos, draai al 3 weken op de cm10. Tot op heden geen enkele probleem. Zelfs voor het eerst 2 camera"s.
alleen je video is voor ons verborgen !!
Nog een keer dan:

youtube: laat maar, alweer geblokkeerd...

[ Voor 18% gewijzigd door jos020 op 07-10-2012 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Laatst online: 26-07 20:46
Deze video bevat inhoud van EMI, die deze wegens auteursrechtschending heeft geblokkeerd voor je land.
boefje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos020
irritante youtube... :-( :-( probeer vanmiddag nog wel een keer te posten zonder geluid..

anyways, moraal van het verhaal lekker snel en stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-03 09:32
Jos!

Zomaar muziekjes onder je amateurfilmpje zetten mag natuurlijk helemaal niet, want dan zou ik je muzieksmaak kunnen horen en misschien zelf eens wat van die artiest gaan beluisteren en misschien wel kopen, en dat moeten we niet willen met z'n allen natuurlijk.

Maak er anders een torrent van of haal de muziek weg.

Maar boven alles goed om te horen dan CM10 voor jou goed werkt.
Ik heb laatst met mezelf gebrainstormd (dat werkt) en bedacht dat het misschien handig is in de startpost van dit topic iets te vermelden dat lijkt op:

Serienummer------Gebruikersnaam(?)--------OS------compat pack--------etc
XXXXX Fritsjofe CM9 yyyy

En dan zo een lijstje, zodat er een overzicht is wat bij welk serienummer goed draait, dan kan je in een oogopslag zien wat het beste zou moeten werken op jouw versie van de tablet.
Dit lijkt me handig aangezien er minstens drie hardware versies zijn van de 465 en volgens mij is er dan ook nog een verschil in welk serienummer je hebt.

Als niemand dit verder een goed idee vindt dan brainstorm ik weer lekker verder met mezelf :)

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fritsjof schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 16:16:
Jos!

Zomaar muziekjes onder je amateurfilmpje zetten mag natuurlijk helemaal niet, want dan zou ik je muzieksmaak kunnen horen en misschien zelf eens wat van die artiest gaan beluisteren en misschien wel kopen, en dat moeten we niet willen met z'n allen natuurlijk.

Maak er anders een torrent van of haal de muziek weg.

Maar boven alles goed om te horen dan CM10 voor jou goed werkt.
Ik heb laatst met mezelf gebrainstormd (dat werkt) en bedacht dat het misschien handig is in de startpost van dit topic iets te vermelden dat lijkt op:

Serienummer------Gebruikersnaam(?)--------OS------compat pack--------etc
XXXXX Fritsjofe CM9 yyyy

En dan zo een lijstje, zodat er een overzicht is wat bij welk serienummer goed draait, dan kan je in een oogopslag zien wat het beste zou moeten werken op jouw versie van de tablet.
Dit lijkt me handig aangezien er minstens drie hardware versies zijn van de 465 en volgens mij is er dan ook nog een verschil in welk serienummer je hebt.

Als niemand dit verder een goed idee vindt dan brainstorm ik weer lekker verder met mezelf :)
@fritsjof, goed idee, had dit al eerder geopperd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst de nummers nog eens:

Yarvik TAB465EUK Tablets - SERIAL NUMBERS TAB465120300001 to TAB465120301800
noemen we groep A

Yarvik TAB465EUK Tablets - SERIAL NUMBERS TAB465120301801 to TAB465120303070
noemen we groep B

Yarvik TAB465EUK Tablets - SERIAL NUMBERS TAB465120303071 to TAB465120307000
noemen we groep C

De Cm9 en de CM10 worden niet meer verder doorontwikkeld en geupdated. Voor groep B en C zijn er inmiddels updates naar 4.0.4. Het zou mooi zijn dat we reacties krijgen van de (gebruikers)verschillen van CM serie ten opzichte van 4.0.4.(groep B en C).
Zelf hoor ik bij groep A en werk ik met:
1. cm10 a10 20120913
2. gapps jb20120726
3 compatibility 907c 1.2.0
Na install de camera update vanut de : update me
Beide camera"s werken. Verder nog geen problemen.

Wat de gebruikers van de 4.0.4. moeten controleren is het verbruik van de batterij. Ik denk dat ze de power van de wifi hebben verhoogd.
We moeten Yarvik verzoeken verder te ontwikkelen naar 4.1 en later dit jaar naar 4.2

Gebruikers van groep B en C geef uw reacties van de 4.0.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos020
Dat (beschermde) muziekfragment hou je zeker van me tegoed Fritsjof... :) (see below)

In ieder geval heeft jouw gebrainstorm en Flippermans ervoor gezorgd dat dat we een duidelijke driedeling gaan krijgen; immers, dit topic gaat over de TAB465, maar de facto hebben we het over (ten minste) 3 apparaten.
Dus hierbij mijn configuratie en natuurlijk dat vermaledijde filmpje, waarbij ik eigenlijk alleen maar dat muziekspoor eronder had gezet omdat op de achtergrond nogal hard het 8 uur journaal doorklonk.... 7(8)7

Maar goed, een standaard rechtenvrij muziekje eronder doet wonderen....

YouTube: Yarvik Tab465 on Jelly Bean

Mijn config is dezelfde als Flippermans:

TAB 465 - Groep A
1. cm10 a10 20120913
2. gapps jb20120726
Na install de camera update vanuit de : update me => camera_stock_modules_36.zip

Antutu score: 3096

oorspronkelijk muziekfragment: YouTube: deadmau5 feat. Chris James - The Veldt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12-2024
Heeft iemand deze antenne mod al geprobeerd?
http://forum.yarvik.com/showthread.php?4160-WiFi-Fix-for-467

Het is toegepast op de Yarvik 467 en enkele andere tablets. Deze tablets hebben allemaal dezelfde problemen (slechte ontvangst en lage snelheid gemeten met speedtest.net). Na de fix is ontvangst en snelheid stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Prozac schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 02:56:
Heeft iemand deze antenne mod al geprobeerd?
http://forum.yarvik.com/showthread.php?4160-WiFi-Fix-for-467

Het is toegepast op de Yarvik 467 en enkele andere tablets. Deze tablets hebben allemaal dezelfde problemen (slechte ontvangst en lage snelheid gemeten met speedtest.net). Na de fix is ontvangst en snelheid stukken beter.
Helaas voor eerste serie 465 want daar zitten geen schroefjes in, de glasplaat met daaronder de electronica zit geklipt op het aluminium achterzijde.
Iemand ervaring met het open maken van de 465 ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de yarvik , als je die vanaf voorkant bekijkt (scherm) zie je plastic rand lopen , daar zit het scherm aan vast.
een plastic onderdeel tussen plastic en alu body steken ( er recht in zetten en naar beneden duwen ) , dan voorzichtig omhoog wippen.
het plastic heeft om de 5 cm een uitstulping zitten, daarmee word hij op de plek geklemd .
doe dit beetje voorzichtig,beginnen aan de linker kant , daarna boven / onder , als de 3 kanten loszitten kan je rechterkant los trekken.
er zitten GEEN draadjes / connectoren aan body.
Dit alles op eigen risico en je garantie is weg !!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2012 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 17:26:
de yarvik , als je die vanaf voorkant bekijkt (scherm) zie je plastic rand lopen , daar zit het scherm aan vast.
een plastic onderdeel tussen plastic en alu body steken ( er recht in zetten en naar beneden duwen ) , dan voorzichtig omhoog wippen.
het plastic heeft om de 5 cm een uitstulping zitten, daarmee word hij op de plek geklemd .
doe dit beetje voorzichtig,beginnen aan de linker kant , daarna boven / onder , als de 3 kanten loszitten kan je rechterkant los trekken.
er zitten GEEN draadjes / connectoren aan body.
Dit alles op eigen risico en je garantie is weg !!!
bedankt flippermans, jij hebt ook een A serie 465 en je hebt CM10 funktioneren, werkt het nou beter dan CM9?Ik heb CM10 op mijn tablet gehad maar dat was niet zo'n succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 19:10:
[...]

bedankt flippermans, jij hebt ook een A serie 465 en je hebt CM10 funktioneren, werkt het nou beter dan CM9?Ik heb CM10 op mijn tablet gehad maar dat was niet zo'n succes.
@amonia, heb inderdaad een A serie. Heb met de cm10 nog steeds geen problemen, het voornaamste verschil is dat ik met de cm10 beide camera's heb.Heb beide clean's gedaan maar ook de dalvik clean bij advanced.Daarna de cm10, gapps en als laatste comp. Daarna reroot.Gebruik de bs player, astro file manager, zelfs de ziggo tv app draait prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 19:51:
[...]

@amonia, heb inderdaad een A serie. Heb met de cm10 nog steeds geen problemen, het voornaamste verschil is dat ik met de cm10 beide camera's heb.Heb beide clean's gedaan maar ook de dalvik clean bij advanced.Daarna de cm10, gapps en als laatste comp. Daarna reroot.Gebruik de bs player, astro file manager, zelfs de ziggo tv app draait prima.
@flippermans, ik heb met CM9 wel 2 camera's, vreemd dat er dan toch verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 20:09:
[...]

@flippermans, ik heb met CM9 wel 2 camera's, vreemd dat er dan toch verschil is.
Welke problemen had je met de cm10??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 20:16:
[...]

Welke problemen had je met de cm10??
internet explorer sloot spontaan af, touch screen werkte niet lekker.roteren van het scherm werkte ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 20:17:
[...]

internet explorer sloot spontaan af, touch screen werkte niet lekker.roteren van het scherm werkte ook niet
Vreemd, ik gebruik wel de 20120913.
touch screen heb ik soms maar ff aan/uit knop indrukken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2012 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 20:20:
[...]

Vreemd, ik gebruik wel de 20120913.
ga het toch nog een keer proberen en maak eerst de interne SD kaart volledig leeg, laat je nog weten.
CM9 draait in ieder geval probleemloos, dat heb ik ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 20:22:
[...]

ga het toch nog een keer proberen en maak eerst de interne SD kaart volledig leeg, laat je nog weten.
CM9 draait in ieder geval probleemloos, dat heb ik ieder geval.
SD kaart altijd (snel) formateren voor gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 20:23:
[...]

Had ik dus niet gedaan, hopelijk helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 20:23:
[...]

@flippermans
En toen funktioneerde CM10 ook op mijn 465, ziet er goed uit en ga wat verdere testen doen.
Via update me kan ik geen melding vinden voor de camera update, standaard doet alleen de camera het op de achterkant maar met een extra camera app heb ik toch weer beide camera's.Nu even testen wat het doet met de batterij.Zal hier een image van maken en achter de hand houden mocht de YARVIK update voor de A modellen niet werken.
Ik heb met YARVIK een behoorlijke discussie gehad vanwaaruit de A,B en C update's zijn gekomen, ik had nog een afspraak om een tablet op te sturen naar SWEEX voor onderzoek maar denk dat dit niet meer nodig is, de WIFI problemen heeft men opgelost in de eerste update maar toen funktioneerden sommige key's niet meer, dat is waarschijnlijk opgelost met de komende A versie van nieuwe software.
Heb ik het goed dat CM9 en CM10 niet meer door ontwikkeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 07:52:
[...]
@flippermans
En toen funktioneerde CM10 ook op mijn 465, ziet er goed uit en ga wat verdere testen doen.
Via update me kan ik geen melding vinden voor de camera update, standaard doet alleen de camera het op de achterkant maar met een extra camera app heb ik toch weer beide camera's.Nu even testen wat het doet met de batterij.Zal hier een image van maken en achter de hand houden mocht de YARVIK update voor de A modellen niet werken.
Ik heb met YARVIK een behoorlijke discussie gehad vanwaaruit de A,B en C update's zijn gekomen, ik had nog een afspraak om een tablet op te sturen naar SWEEX voor onderzoek maar denk dat dit niet meer nodig is, de WIFI problemen heeft men opgelost in de eerste update maar toen funktioneerden sommige key's niet meer, dat is waarschijnlijk opgelost met de komende A versie van nieuwe software.
Heb ik het goed dat CM9 en CM10 niet meer door ontwikkeld worden?
@amonia, heb goed nieuws, hier heb je een CM10 lite zonder poespas.
http://www.slatedroid.com...-rom-cyanogenmod-10-lite/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 08:46:
[...]

@amonia, heb goed nieuws, hier heb je een CM10 lite zonder poespas.
http://www.slatedroid.com...-rom-cyanogenmod-10-lite/
@flippermans
Ga dit proberen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:24:
[...]

@flippermans
Ga dit proberen, bedankt!
@amonia, alleen de lite cm10 gebruiken. de gapps en comp als de vorige.
loopt als een zonnetje
de Yarvik groep A update komt voorlopig niet !!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2012 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:16

Flabergasted

Prepare to die !

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:06:
[...]

@...de Yarvik groep A update komt voorlopig niet !!
Waar baseer je dit op ?
Zit er met smart op te wachten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flabergasted schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 19:07:
[...]

Waar baseer je dit op ?
Zit er met smart op te wachten namelijk.
Firmware in development/testing stage - expected release mid-end October.

Android 4.0.4 Ice Cream Sandwich firmware - DOWNLOAD

Android 4.0.4 Ice Cream Sandwich firmware - DOWNLOAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:16

Flabergasted

Prepare to die !

Okeee dan................ :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn config is:

TAB 465 - Groep A
1. cm10 a10 20121011 [rom] CyanogenMod 10 Tweaks Unofficial CyanogenMod 10 Android 4.1.2
2. gapps jb20120726
camera_stock_modules_36.zip

Antutu score: 3311

Alles lijkt tot nu toe goed te werken. Wifi signaal is prima, tablet reageert goed.
Na installatie wel enkele aanpassingen:
met de app Allwinner Mod Usage style omgezet in tabled 120dpi
met app root browser het bestand \\system\media\bootanimation.zip gewist dan ben je van die lelijke bootanimatie af.
CPU snelheid op max 1200 MHz.
Launcher Apex.

Ik heb zelf de update gedaan van 4.1. zonder de stappen (vergeten)
4. Clear cache.
5. Clear Dalvik cache.
Ik heb hier geen problemen mee gehad. Alle instellingen waar nog goed.

Wat ik wel mis in deze versie ten opzichte van de cm9 is het kruisje in het statusvenster om alle meldingen te wissen. Verder geen problemen. Ik gebruik geen hdmi op 1080 dus daar kan niets over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:34:
Mijn config is:

TAB 465 - Groep A
1. cm10 a10 20121011 [rom] CyanogenMod 10 Tweaks Unofficial CyanogenMod 10 Android 4.1.2
2. gapps jb20120726
camera_stock_modules_36.zip

Antutu score: 3311

Alles lijkt tot nu toe goed te werken. Wifi signaal is prima, tablet reageert goed.
Na installatie wel enkele aanpassingen:
met app root browser het bestand \\system\media\bootanimation.zip gewist dan ben je van die lelijke bootanimatie af.
CPU snelheid op max 1200 MHz.
Launcher Apex.

Ik heb zelf de update gedaan van 4.1. zonder de stappen (vergeten)
4. Clear cache.
5. Clear Dalvik cache.
Ik heb hier geen problemen mee gehad. Alle instellingen waar nog goed.

Wat ik wel mis in deze versie ten opzichte van de cm9 is het kruisje in het statusvenster om alle meldingen te wissen. Verder geen problemen. Ik gebruik geen hdmi op 1080 dus daar kan niets over zeggen.
@tabbert bedankt voor je info. kun je ook al aangeven wat er met deze versie nieuw is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiterlijk zijn er geen veranderingen. Het standaard homescreen kan nu ook landscape
En optimalisatie.
Als je een goed werkende 4.1 versie hebt is er rede om over te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 15:55:
Uiterlijk zijn er geen veranderingen. Het standaard homescreen kan nu ook landscape
En optimalisatie.
Als je een goed werkende 4.1 versie hebt is er rede om over te gaan.
@tabbert, het is altijd weer spannend met die A serie tab465. Hier draait ie prima (4.1.2) , het kruisje is niet aanwezig maar wel 3 streepjes (aha).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan in in de 4.1 versie de meldingen wegschuiven. Ook moet je iets kunnen doen met vergroten verkleinen voor gestapelde meldingen. Het kruisje bestaat niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flee01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-12-2024
Hi,

Ik heb ook een A serie tablet en heb 'm een half jaar niet gebruikt omdat er gewoonweg niet mee te werken was qua wifi en vastlopers in de internetbrowser en vertraagd keyboard.

Sinds vorige week heb ik zoals hier beschreven CM9 geinstalleerd. Dit is een grote verbetering en ik durf zelfs met de tablet het internet op! Laatste versie van Skype gaat ook goed met de cam update.

Ik krijg alleen nog in de standaard browser af en toe vastlopers en dan na 15 sec niets het scherm wachten of annuleren? Ik weet niet of dit met de browser of bv met de wifi te maken heeft.

Zijn er meer mensen die dit herkennen en wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gedeeltelijk wel dat bij cm9 de browser soms niet reageert maar na een poosje gaat de browser gewoon verder. Bij cm10 lijkt dit wat minder op te treden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROLVELO
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-07 12:56
Wellicht dat iemand mij met dit probleem kan helpen met het installeren van CM9:

Ik heb een custom (geroot) rom geinstalleerd op mn tablet met CWM. Deze start ik op in CWM en ga naar install from sd card en installeer in deze volgorde: CM9 daarna gaps en als laatste stablility. Nu reboot ik mn tablet en start deze alsnog op in mn (oude) custom rom en niet in CM9. Wel is de Wifi beter merk ik. Maar meer dan dat niet. In Android kan ik ook niks terug vinden dat CM9 is geïnstalleerd. Lijkt mij niet helemaal goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je wel eerst de data/factory reset uitgevoerd?

Installation
Using CWM
1. Backup your existing installation.
2. Perform a factory reset.
3. Flash latest build.
4. Flash compatibility zip.
5. Flash Google apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROLVELO
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-07 12:56
Heb nu met data en factory reset uitgevoerd maar heeft nogsteeds hetzelfde probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-07 19:35

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik heb een Tab uit serie B en heb de betreffende update geflashed, maar nu heb ik last van een touchscreen dat nogal raar reageert. Hij registreert touches op compleet andere plekken dan waar ik daadwerkelijk touch...

Ik zou de andere versies eens kunnen proberen, of misschien een compat pack flashen, maar in ieder geval doet de tab het weer :) Alles beter dan een black screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomanII
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07:55
Thrackan schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 10:54:
Ik heb een Tab uit serie B en heb de betreffende update geflashed, maar nu heb ik last van een touchscreen dat nogal raar reageert. Hij registreert touches op compleet andere plekken dan waar ik daadwerkelijk touch...

Ik zou de andere versies eens kunnen proberen, of misschien een compat pack flashen, maar in ieder geval doet de tab het weer :) Alles beter dan een black screen.
Je hebt hem niet toevallig aan de oplader liggen? Dat geeft namelijk de problemen met het verkeerde registreren van "touch", zolang je niet de behuizing ook aanraakt

[ Voor 3% gewijzigd door RomanII op 17-10-2012 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

RomanII schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:10:
[...]

Je hebt hem niet toevallig aan de oplader liggen? Dat geeft namelijk de problemen met het verkeerde registreren van "touch", zolang je niet de behuizing ook aanraakt
Ik vermoed dat ik je daar heel dankbaar voor ga zijn :) Straks thuis maar ff proberen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2012 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjonkie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08 13:36
ik heb een serie A en heb al eens een custom rom geflashed

Nu wil ik CM10 proberen maar de power on combo om in CWM te komen werkt niet.

Volume min en power button was het toch?

laat maar: heb een novo7 tools apk gevonden. werkt ook..

[ Voor 14% gewijzigd door jjonkie op 28-10-2012 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook zo'n chinese kloon, gekocht als Sanei N90 bij www.loveandroid.nl, maar het was geen Sanei N90 zoals geadverteerd, maar een Visture V3. Maakt misschien niks uit, maar de processor is beslist niet 1.5GHz zoals lovenadroid.nl adverteert, maar slechts 1GHz. De tablet werkt wel goed, maar nu, na een half jaartje, is de batterij naar de knoppen. Al een keer teruggestuurd, dan wordt ie opgepiept, maar dat had slechts kort resultaat. Nu is ie weer kapot. Ik ga 'm maar weer terugsturen. De garantie zou 2 jaar zijn, maar ik vrees dat het 1.5 jaar heen en weer sturen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wietwiet
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 09:35:
Ik heb ook zo'n chinese kloon, gekocht als Sanei N90 bij www.loveandroid.nl, maar het was geen Sanei N90 zoals geadverteerd, maar een Visture V3. Maakt misschien niks uit, maar de processor is beslist niet 1.5GHz zoals lovenadroid.nl adverteert, maar slechts 1GHz. De tablet werkt wel goed, maar nu, na een half jaartje, is de batterij naar de knoppen. Al een keer teruggestuurd, dan wordt ie opgepiept, maar dat had slechts kort resultaat. Nu is ie weer kapot. Ik ga 'm maar weer terugsturen. De garantie zou 2 jaar zijn, maar ik vrees dat het 1.5 jaar heen en weer sturen wordt.
Er wordt wel vaker met die 1,5 Ghz geadverteerd. Eigenlijk tellen ze daarbij de maximale cpu clock (1.2 Ghz) en de gpu (300 Mhz) bij elkaar op. Te horen aan je verhaal (met name dat je em nog op 1 Ghz hebt draaien) heb je de tablet nog op stock firmware staan? Toen ik nog op stock firmware draaide - sanei n90 - was de accuduur dramatisch: 3 a 4 uur maximaal (tijd met het scherm aan), dan sloot ie zichzelf af. Nu met cm10 (en daarvoor met cm9) is de accuduur 8 tot 9 uur... Het zou kunnen zijn dat de firmware zodanig brak is dat de accu als leeg wordt herkend en dan zichzelf afsluit? Of kun je de tablet volledig niet meer aanzetten? Je kunt iig proberen cm9 of cm10 erop te gooien, er staan een aantal tutorials daarvan verspreid in dit topic.

Cyanogenmod downloads:
CM9
CM10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mijn A serie tab draait nu al een tijdje op de lite CM10 versie en dit gaat prima. Heb de cpu iets verhoogd naar +/- 1100. Geeft geen problemen en werkt net even vlotter. Heb daarna force use gpu ook maar gedaan voor 2d etc, heb toch het idee dat dit allemaal positief uitpakt.

Tevens voor de geintersseerde: xbox smarglass werkt ook op onze tablet. Wel zul je moeten zoeken naar de 'verherbouwde' apk file die geen device check meer heeft. Daarna gewoon instaleren, werkt prima. Nu kun je makkelijke via de xbox internetten op de tv etc, erg handig!

Verwijderd

De update voor de A serie is er eindelijk
http://forum.yarvik.com/s...andwich&p=12595#post12595

Maar ja wat is nu wijsheid ??

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2012 18:58 ]

• jos020
Mooi en eindelijk! Ik ga hem er gelijk even op zetten.

Hopelijk verbetert de touchscreen hiermee.

Verwijderd

Ben toch enigszins verbijst !! draait toch soepel. Wel ff zoeken naar de google play, maar staat er toch bij.
Tijdzone aanpassen is nog niet gelukt, maar verder !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 22:49:
Ben toch enigszins verbijst !! draait toch soepel. Wel ff zoeken naar de google play, maar staat er toch bij.
Tijdzone aanpassen is nog niet gelukt, maar verder !!!
Beter dan CM10? Of gelijkwaardig? Moet beduidend beter draaien wil ik de boel om gaan gooien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kixor schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 10:56:
[...]

Beter dan CM10? Of gelijkwaardig? Moet beduidend beter draaien wil ik de boel om gaan gooien..
Heb op dit moment nog geen goede ervaring!! (4.0.4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 11:54:
[...]

Heb op dit moment nog geen goede ervaring!! (4.0.4)
Zit alweer op cm10 !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekbob
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-07 12:44
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 18:54:
De update voor de A serie is er eindelijk
http://forum.yarvik.com/s...andwich&p=12595#post12595

Maar ja wat is nu wijsheid ??
8)7 8)7 En weer weg. Hou ik plotseling veel weekend over.

Android 4.0.4 Ice Cream Sandwich firmware - CURRENTLY UNAVAILABLE

Maar de oude link doet het nog: http://www.yarvik.com/use...ware/TAB465EUK_A_A404.zip

Dus wat zullen we doen??

[ Voor 12% gewijzigd door twiekbob op 16-11-2012 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos020
ik ga ook weer over naar CM10 (as we speak)

lijkt iets meer responsive te zijn, maar zoveel bugs en geouwehoer... thanks but no thanks

- live suite usb driver niét compatible met Windows 8 ....
- weliswaar nu met google play, maar betaalde apps opeens weer incompatible met tablet (via .apk er toch weer opgezet, maar toch)
- bij schermrotatie van staand naar liggend zie je een heel snel een printscreen van wat er op dat moment in de MX player stond (zwaar NSFW), hetzelfde geldt als Opera wordt opgestart. Te vaag voor woorden
-touchscreen gevoeligheid niet opgelost. Ik heb blijkbaar gewoon twee 'deadspots' op het scherm...

dus we gaan weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jos020 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 20:19:
ik ga ook weer over naar CM10 (as we speak)

lijkt iets meer responsive te zijn, maar zoveel bugs en geouwehoer... thanks but no thanks

- live suite usb driver niét compatible met Windows 8 ....
- weliswaar nu met google play, maar betaalde apps opeens weer incompatible met tablet (via .apk er toch weer opgezet, maar toch)
- bij schermrotatie van staand naar liggend zie je een heel snel een printscreen van wat er op dat moment in de MX player stond (zwaar NSFW), hetzelfde geldt als Opera wordt opgestart. Te vaag voor woorden
-touchscreen gevoeligheid niet opgelost. Ik heb blijkbaar gewoon twee 'deadspots' op het scherm...

dus we gaan weer terug
Live suite doet het wel met W8, de drivers die w8 aanmaakt deleten.
er is ook een versie cm10 van 20121104 beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twiekbob schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 20:03:
[...]

8)7 8)7 En weer weg. Hou ik plotseling veel weekend over.

Android 4.0.4 Ice Cream Sandwich firmware - CURRENTLY UNAVAILABLE

Maar de oude link doet het nog: http://www.yarvik.com/use...ware/TAB465EUK_A_A404.zip

Dus wat zullen we doen??
@tweekbob, zou het maar niet doen, volgende problemen:
volume knoppen doen het niet
opslagruimte niet bereikbaar
sd kaart niet los te koppelen
achtergrond niet instelbaar
datum en tijd niet instelbaar (blijft op china staan)
Nog meer ???
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Wat ik ook zoek en probeer ik krijg het niet voor elkaar om CM9 of CM10 op mijn Yarvik 465 te zetten.

Iemand een echt duidelijke handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos020
bobsquad schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 23:07:
Wat ik ook zoek en probeer ik krijg het niet voor elkaar om CM9 of CM10 op mijn Yarvik 465 te zetten.

Iemand een echt duidelijke handleiding?
Dit is uit een bericht van Amonia, ergens in augustus in dit topic gepost. Met deze handleiding zou het niet al te moeilijk moeten zijn. Het is de howto for CM9. Het mag duidelijk zijn dat je ook een CM10 build hiervoor in de plaats kunt zetten.

Hierbij mijn beschrijving om een TAB 465 geheel te laten werken met CM9:
- Download http://dl.dropbox.com/u/2889810/YarvikLiveSuit.zip en pak het uit naar bijv desktop/bureaublad van je PC
- Download http://dl.dropbox.com/u/2889810/TAB465EUKCWM.img en kopieer hem naar desktop/bureaublad van je PC
- In de folder yarviklivesuite zit een bestand genaamd LiveSuite.exe.. open het
- klik op select img en selecteer de net gedownloade TAB465EUKCWM.img
- Laat het programma open staan
- Schakel de tablet uit
- Sluit terwijl je de back button ingedrukt houdt(dit is de button naast de volumeknoppen) de usb kabel aan en druk daarna herhaaldelijk (terwijl je dus nog steeds de back button ingedrukt houdt) op de power button net zo lang tot je een bericht op je pcscherm krijgt
- het kan zijn dat je bericht krijgt om drivers te installeren... klik op toch installeren
- Je krijgt nu een bericht of je wilt formatteren/flashen.. klik op ja
- Je krijgt nu weer een bericht of je wilt formatteren ofzo.. klik weer op ja
- De flash gaat nu beginnen (duurt ongeveer 2 minuten)
- Als de flash klaar is geeft hij een succes message.. klik op ok
- De tablet start als het goed is opnieuw op.. zoniet zet hem aan..
- als de tablet is opgestart sluit de tablet weer aan op de pc
- kopieer http://dl.dropbox.com/u/2889810/update.zip naar de internal storage
- kopieer http://dl.dropbox.com/u/2889810/novo7tools.apk naar de internal storage
- installeer novo7tools.apk dmv ES File explorer
- open novo7tools
- klik op RECOVERY enter recovery mode
- CWM wordt gestart
- navigeer in CWM met de vol up/vol down/power buttons
- ga in het menu naar install zip from sdcard -> choose zip from internal storage
- als de installatie voltooid is kies voor reboot system now

- copier alle bestanden van http://www.slatedroid.com/topic/33373-rom-cm9-nightlies/ op je intern geheugen van je 465
Eerste file
http://www.androidfilehos.../cm9_nightly_20120624.zip
Tweede file:
http://api.viglink.com/ap...glnk_jsonp_13425917697757
Derde file:
http://www.androidfilehos...c_compatibility_1.1.0.zip

- Open recovery mode via novotools

* Select "wipe data/factory reset"
* Select "install zip from sdcard" -> "choose zip from sdcard" (or "choose zip from internal sdcard" if your files are into internal memory) and flash, in this order, rom (eerste file)/ gapps (tweede file)/ compatibility zip (derde file)
* Now go back, and select "Reboot system now"
* Enjoy cm9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Hartelijk bedankt ik ga er morgen mee aan de slag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer de nieuwe update gedaan naar cm10 2012 11 25
draait weer prima

1. Flash latest build.
2. Flash compatibility zip.
3. Flash Google apps.
4. Clear cache.
5. Clear Dalvik cache.

http://www.slatedroid.com...om-cyanogenmod-10-tweaks/

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2012 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wederom weer contact opgenomen met de support groep van YARVIK en beklag gedaan voor het niet kunnen leveren van een TAB465 series A werkende stock ROM.Mijn geduld is op en heb YARVIK nu voor de keuze gesteld voor het leveren van een werkende stock ROM binnen 1 week startend vanaf 26 November of de verstrekking van een TAB465 series B of C of gelijkwaardige tablet.Ik en vele anderen met mij menen recht te hebben op een product dat werkt.
Om de druk op te voeren heb ik rechtsbijstand aangevraagd die in werking komt als YARVIK in gebreke blijft.
Ik raad alle mede tweakers aan om een klacht te deponeren bij YARVIK als men in bezit is van een TAB465 series A waarvan de YARVIK stock ROM mankementen laat zien met als grootste euvel een vrijwel niet werkende WIFI.
Mocht YARVIK niet binnen de termijn van 1 week reageren dan stel ik voor dat we massaal de TAB465 series A terug brengen bij de leverancier, zorg er dan wel voor dat er een schone TAB465 stock ROM op staat en verwijder je externe geheugen chip.
Ik heb voldoende bewijzen dat YARVIK in gebreke is gebleven en ons met loze beloften laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomanII
2 weken geleden een 466 tab teruggebracht naar de media markt met de klachten over slechte wifi en de andere hier besproken problemen. Vandaag een brief ontvangen met de melding dat Yarvik de tab niet kan maken. Wellicht heeft dit te maken met de vele klachten en daarom wordt er niet aan repareren begonnen. Nu een oproep gehad om naar media markt te komen voor een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels bericht gehad van YARVIK dat ik drie stuks TAB465 series A kan retourneren naar YARVIK/SWEEX.Men zal voor een passende oplossing zorgen als de originele stock ROM geen verbetering laat zien op de WIFI funktie.

• RomanII
Dat is goed nieuws! Ik heb het forum nog even teruggelezen, maar kan niet duidelijk terugvinden waar de series besproken werden.

Ik heb serienummer 465120300448. Welke serie valt deze onder?

Wellicht voor mij ook retourneer opties ;)

Verwijderd

RomanII schreef op donderdag 29 november 2012 @ 12:03:
Dat is goed nieuws! Ik heb het forum nog even teruggelezen, maar kan niet duidelijk terugvinden waar de series besproken werden.

Ik heb serienummer 465120300448. Welke serie valt deze onder?

Wellicht voor mij ook retourneer opties ;)
noemen we groep A

noemen we groep B

noemen we groep C

welkom bij a club !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer verbeterde cm10 laatste update 30112012
http://www.mediafire.com/?58t2xx9t4eh2mtv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste allemaal

Ik heb geschreven een drietal stuks TAB 465 terug te sturen naar YARVIK i.v.m niet werkende WIFI.Hiervoor heb ik alle tablets weer met de originele YARVIK stock rom TAB465EUKCWM geladen om ze zo schoon mogelijk aan te leveren, ook heb ik het interne geheugen eerst geformatteerd.
De verrassing is dat WIFI geen problemen meer heeft en heb ik net zo'n goede ontvangst als met CM9 en CM10.In mijn geval blijkt het dat als er eerst met CM10 is gewerkt en aansluitend de originele software is geinstalleerd dat de problemen dan weg zijn.
Ik heb dus besloten dat het niet meer nodig is om de tablets terug te sturen en wil dit fenomeen graag met jullie delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
De tablet gaat binnenkort mee op vakantie dus heb ik de CM10 van Shaun2029 (http://www.slatedroid.com...rom-cyanogenmod-10-tweaks) erop gezet.

Klopt het dat de 'Update Me' applicatie van deze ROM niet echt bruikbaar is?
Ik kan er bijv. niet een nieuwe ROM mee updaten en ook is er niets mee te installeren (bijv. de Ad-free hosts bestand) zoals bij de 'Update Me' van CM9.

Verder krijg ik de 'Google' logo links-boven niet weg. Wanneer ik bij de instellingen kies om de logo weg te doen, crasht Trebuchet (launcher).

Tot zover alleen maar kleine probleempjes, maar ik heb CM10 ook nog maar een uur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Prozac schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 20:24:
De tablet gaat binnenkort mee op vakantie dus heb ik de CM10 van Shaun2029 (http://www.slatedroid.com...rom-cyanogenmod-10-tweaks) erop gezet.

Klopt het dat de 'Update Me' applicatie van deze ROM niet echt bruikbaar is?
Ik kan er bijv. niet een nieuwe ROM mee updaten en ook is er niets mee te installeren (bijv. de Ad-free hosts bestand) zoals bij de 'Update Me' van CM9.

Verder krijg ik de 'Google' logo links-boven niet weg. Wanneer ik bij de instellingen kies om de logo weg te doen, crasht Trebuchet (launcher).

Tot zover alleen maar kleine probleempjes, maar ik heb CM10 ook nog maar een uur :)
@dr prozac, de cm10 is ontworpen door Christian Troy, die is gestopt i.v.m. het maken van een cm 10 voor andere tablets. Shaun heeft het overgenomen. Dus de update me kun je verwijderen. Shaun werkt verder vooral met testversies. bovenin staat er de laatste stabiele in dit geval de 2012-10-11. morgen zal ik ff naar de google logo kijken.

Na installatie kun je enkele aanpassingen doen (als je dat wilt):
CPU snelheid verhogen tot max 1200 MHz (stapje voor stapje proberen).
eventueel Launcher Apex.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2012 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 22:56:
[...]
Na installatie kun je enkele aanpassingen doen (als je dat wilt):
Wat is het voordeel van 120dpi?
Ik heb het geprobeerd. De icoontjes en letters worden kleiner. Ik neem aan dat er meer widgets passen op het scherm, maar dat heb ik niet echt nodig.

Verder is me opgevallen dat sommige Youtube filmpjes een groene band aan de onderkant hebben... is daar iets aan te doen?
Ik heb de laatste stabiele build geinstalleerd (2012-10-11), is dit probleem verholpen bij de nieuwste testing build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelV
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-04 12:54
Al een aantal maanden heb ik een 465EUK die me prima bevalt.
De laatste tijd is er wat eigenaardigs aan de hand, wanneer ik de tablet oplaad en ik iets probeer in te typen krijg ik meer random letters te zien dan letters die ik zelf typ, het is alsof ik een letter typ en ik er random 2 of 3 extra bij krijg. Wanneer de tablet niet aan delader zit is er geen probleem.

Is dit euvel bekend bij andere gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
MarchelV schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 23:38:
Is dit euvel bekend bij andere gebruikers?
Ja, en naar horen zeggen, komt het ook bij andere merken voor. Wanneer je het via USB laadt heb je dit probleem niet.

Tegenwoordig laad ik vanalles (smartphones, tablet en Pocket Wifi) met dezelfde USB-lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelV
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-04 12:54
Helaas komt er uit het stopcontact bij ons nog geen usb ;)

Vreemd dat dit gebeurt met de orginele lader en niet via een third-party oplossing.

In ieder geval weet ik nu de oorzaak en de oplossing hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
MarchelV schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:24:
Helaas komt er uit het stopcontact bij ons nog geen usb ;)

Vreemd dat dit gebeurt met de orginele lader en niet via een third-party oplossing.

In ieder geval weet ik nu de oorzaak en de oplossing hiervoor.
Een andere oplossing is de achterkant van de tablet aangeraakt houden terwijl je iets intypt.
Met een USB-lader bedoel ik zoiets:
http://dx.com/p/ultra-min...er-100-240v-eu-plug-29417

Verwijderd

Het heeft te maken met de aarding van de originele adaptor, op de ingang van de 220Vac zitten intern 2 condensatoren in de adaptor, het knooppunt hiervan heeft connectie met de metalen achterkant van de TAB465.
Via de USB laden heb je geen probleem of een andere adaptor die een andere constructie heeft.
Zoek even in dit forum want er is al eerder over geschreven met een suggestie van optionele adaptor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glasya
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-05 16:32
Ik heb zelf inmiddels geruime tijd een TAB467, heb deze vorige week geupdate naar de nieuwste flash van Yarvik zelf 4.0.4 (zit trouwens wel Google play in) en nog is de WiFi simpelweg waardeloos te noemen.

Heb de wireless van mijn modem vervolgens op alle mogelijke manieren ingesteld gehad en het signaal blijft wegvallen of ik er nu naast sta of niet. Ik heb de hoop opgegeven dat dit ooit beter zal worden, en ben van het merk Yarvik wel genezen. Het mag dan een "budget" tablet zijn maar ik heb er 220 euro voor betaald en dat vind ik toch al een aanzienlijk bedrag. Mocht ik ooit nog een andere tablet weer kopen dan zal ik toch serieus gaan kijken naar een iPad ofzo, kost aanzienlijk meer maar dan kun je er wel daadwerkelijk mee internetten want dat kan ik nu dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highs3000
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 21:43
Ik heb een Yarvik 465 met een serienummer in de reeks TAB465120300001 - TAB465120301800. Omdat ik de hoop heb opgegeven dat Yarvik nog met een firmware update komt voor deze serie heb ik het onderstaande geïnstalleerd. De tablet functioneert nu veel beter/sneller.

- CyanogenMod 10 Lite
(http://www.slatedroid.com/topic/39506-rom-cyanogenmod-10-lite/)
- 907c_compatibility_1.2.0 (http://www.androidfilehost.com/main/Allwinner_A10_Developers/christiantroy/misc/1.2.x/907c_compatibility_1.2.0.zip)
- Google Apps Lite
(http://www.slatedroid.com/topic/39506-rom-cyanogenmod-10-lite/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekbob
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-07 12:44
Is er licht aan het einde van de tunnel voor de A-reeks TAB465120300001 - TAB465120301800? Of is het een tegenligger? Op het Yarvik support forum staat: Android 4.0.4 Ice Cream Sandwich firmware - IN TESTING (February 3). Jeej.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos020
Ondanks alle verminderde activiteit hier op het forum en op de site van Yarvik, check ik met enige regelmaat of de nieuwe firmware voor de eerste 1800 serie A tablets al gereed is.

Op de site van Yarvik staat al tijden de mededeling dat de firmware nog steeds "under testing" is, dat er er testpanel is samengesteld die op dit moment de drie laatste bugs aan het fixen zijn. Yarvik moderator Veolion:

As discussed in the main thread about the upgrade for "A" series devices, a few have volunteered testing the release candidate of the upgrade and are doing so now.

Kortom, zijn er mensen hier op het forum die in die testgebruikers groep zitten? want ik geloof er eerlijk gezegd geen ene reedt meer van...

offtopic: zal de te verschijnen Archos Platinum 97 HD ons hetzelfde plezier bieden dat de TAB465 nooit heeft gedaan? Ik wil hem graag hebben, maar ben zo bang om wéér een jaar met een inferieur product opgescheept te zitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dit bericht maak ik ook via de test versie. Er zitten nog wel wat problemen in maar voor mij niet onoverkomenlijk. Toch kan het nog best moeilijk zijn de laatste problemen op te lossen.
Verwacht geen wonderen van de nieuwe versie. Het blijft een relatief goedkoop apparaat. De wifi werkt veel beter maar zal m.i. nooit super worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
Is er al iets tegen het automatisch weer aan gaan van deze tablet? Na een halve dag uit te hebben gestaan, gaat de tablet weer aan. Voor de meeste mensen is dit niet zo'n probleem want ze gebruiken de tablet elke dag, maar wij gebruiken de tablet alleen maar op vakantie. De tablet moet dus maanden uitstaan met een niet lege batterij (want een lege batterij is niet goed is me ooit verteld).

Voor de duidelijkheid, met "uit" bedoel ik dat de tablet helemaal uit (moet) staan, dus niet in stand-by, maar helemaal uit... maar dit lukt dus niet, want na een halve dag uitstaan gaat de tablet weer aan en start zich zelf op.

[ Voor 22% gewijzigd door Dr. Prozac op 17-03-2013 03:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog niet meegemaakt dat de tablet vanzelf aan ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flee01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-12-2024
Kan iemand de testrom update voor de A tabs beschikbaar stellen. Blijkbaar werkt ie een stuk beter. Tabbert320 soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds enkele dagen heb ik cm10 er weer op staan. De traagheid van het laden van internet pagina's was niet meer te doen. In het begin gaat het wel goed. Maar op den duur is het een ramp.
Positief is de lange accuduur. Bij cm10 moet ik de wifi uitschakelen anders loopt de accu leeg.
Ik heb ook de aluminium achterzijde er helemaal af gehad maar dit leverde in het geheel geen verbetering op. Of er ooit een goede versie komt is afwachten. Ik hoop van wel want op zich is het apparaat best goed voor zijn geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel CM10 het goed doet werkt de mali chip niet.
Het wachten beu heb ik de TAB467EUK_A404.img geprobeerd op de A serie van TAB465.
En deze image werkt uitstekend zelfs beter dan de beta versie voor de A serie TAB465.
Voor zover ik kan bepalen werkt gewoon alles.
Ik heb twee apps uitgeschakeld Koi Free en een app met alleen maar chinese tekens. Zou het spyware zijn???
Ik ben 1 probleem tegen gekomen de apps van buienradar kunnen niet geïnstalleerd worden.
Ik denk dat het er iets mee te maken heeft dat in deze image de gps niet is meegenomen. Op de cm10 kan deze service wel gewoon aan en uitschakelen ookal zit er geen gps in.
Letop installen blijft op eigen risico maar bij mij gaat hetnu al een een paar dagen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomanII
Wegens zeer weinig gebruik van tablet, verkoop ik deze.

V&A aangeboden: Yarvik TAB465 GoTab Exxa 9.7" Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:18
weer een tijd geleden dat er iemand wat gepost heeft, maar hopelijk kan me iemand helpen.

Gisteren heb ik me Yarvik tab 465 met CM9 willen opschonen door hem naar "fabriekinstellingen" te gooien. Dus een cleane cm9 install.
Echter nu herkend hij t interne geheugen niet meer.

Via update me is er een zip "if your internal memory can't be mounted"
deze heb ik via een externe sd uitgevoerd, echter werkt dit dus niet.

Hij ziet de folders van het interne geheugen wel wanneer ik in de recovery ga.

Wie heeft er een oplossing voor me? De PC herkend het externe geheugen dus ook niet, en iets downloaden via de tablet gaat ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Heb trouwens al dit geprobeerd ( van ICS cm9 naar JB cm10lite terug naar ICS cm9)
http://checkrom.com/threads/cant-mount-internal-sd-card.994/

Werkt dus helaas niet...
E: Cant Mount Internal SD Card

Alle andere suggeties zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
app_33@android:/ $ su
255|app_33@android:/ # cat proc/partitions
major minor #blocks name

93 0 16384 nanda
93 8 2048 nandb
93 16 32768 nandc
93 24 452144 nandd
93 32 1228800 nande
93 40 1024 nandf
93 48 32768 nandg
93 56 131072 nandh
93 64 5884368 nandi
93 65 5883344 nandi1

Hier ze je dus alle partities.... mss kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij moet je eerst de orginele firmware er op zetten met Livesuit op
http://forum.yarvik.com/f...-ice-cream-sandwich-stock

of de aangepaste versie met CWM op
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/38201058

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Bedankt voor je reactie. Zal thuis nog eens proberen. Maar volgens mij wordt de tablet helemaal niet meer herkend door de pc.
Straks nog eens kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Het is gelukt.... via livesuit stock rom met cwm erop gezet.
Probleem met tablet was dat de usb niet goed verbinding maakt... heeeeel bagger.... Heb 5 min verkrampt die tablet vast gehouden terwijl de vrouw op de knopjes moest drukken. Geheugen is iig weer terug en hij loopt weer voor even soepel... zolang als het duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Heb je het originele USB kabeltje? de connector daarvan is wat langer dan de gemiddelde heb ik het idee... Andere kabeltjes gingen er ook vaak niet goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Thrackan schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 11:13:
Heb je het originele USB kabeltje? de connector daarvan is wat langer dan de gemiddelde heb ik het idee... Andere kabeltjes gingen er ook vaak niet goed in.
Das een goeie... thuis nog eens proberen. Had hem op me werk liggen om me gsm mee op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Ja, en anders met een mesje het plastic weg snijden. Heb er enkele al zo behandeld.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Wdeb schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:38:
Ja, en anders met een mesje het plastic weg snijden. Heb er enkele al zo behandeld.

Wdeb
de originele kabel werkt inderdaad wel zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
voor liefhebbers van de yarvik producten kan het eventueel interessant zijn om eens te kijken bij de online veiling van de restvoorraden uit het Sweex / Yarvik faillisement. Zie: Dit linkje. Model Tab 465 komt niet voor in de lijst overigens!

Petrolhead en draadjesnerd

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste