Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:58
Je bedoelt te zeggen dat je een scherm met 4:3 verhouding wilt, zoals de 9,7", en niet dat 10,1" van je schoonvaderneem ik aan... Mijn pa heeft die ook trouwens: loopt een stuk lekkerder sinds ik er cm9 op heb gezet. (tip!)

edit: Het is dat het ding wit is, anders zou je nog denken dat het je Yarvik was wanneer je 'm in handen hebt. Maar dan sneller...

[ Voor 27% gewijzigd door guapper op 07-09-2012 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is stil aan de overkant (belcompany) !!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:42:
Het is stil aan de overkant (belcompany) !!!!!!!
Ik denk dat de verkopende partij en Sweex/Yarvik zich nu gaan realiseren wat het effect kan zijn, komend weekend sta ik op de stoep van Mycom om 3 stuks TAB465 terug te brengen omdat WIFI sucks met de originele ROM.
Begrijp me goed, CM9 en CM10 geven een goed werkende TAB465 op WIFI te zien maar de originele ROM van YARVIK kan dit niet.
Het is een principe kwestie geworden omdat YARVIK/SWEEX denkt zijn klanten met TAB465 aan het lijntje te kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:20
@Guapper: klopt, ik wil 4:3. Is die Yarvik van ons 9"? Ik dacht 10.
Heb jij die van het Kruidvat?
Heb jij of iemand anders er een review over geschreven?
Heeft hij ook een SD cardslot (ik denk dat ik dat niet zag staan) en USB, Bluetooth?

@Amonia: mijn vrouw vroeg waarom we de Yarvik zouden terugbrengen, ik heb uitgelegd dat de WIFI slecht werkte toen we hem nieuw hadden, "ja maar nu werkt het toch goed? Ik ben er nu wel aan gehecht, aan Tableta" ja maar... Dus dat is voor mij de reden dat ik twijfel: hij werkt nu goed, ik weet niet hoe goed die van het Kruidvat is, ik weet niet of Belcompany moeilijk gaat doen (gezever altijd, of je nou gelijk hebt of niet in die winkels).

Ik heb mijn Yarvik voor 219 gekocht dus als die van het Kruidvat goed werkt dan is het een win-win voor mij.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
ik heb een ampe a90 (ongeveer dezelfde hardware als de Yarvik, maar dan met meer geheugen en bluetooth voor 145 Euro (+btw en inklaringskosten)) uit China laten overkomen in het voorjaar. Daarop draai ik een custom cm10 rom op het moment. (christian troy cm10: google it!) Mijn vader heeft een 10,1" tablet (cherry m-1007) van Kruidvat waar een cm9 rom op loopt, dat werkt ook een stuk soepeler dan de officiële firmware.

Als ik mijn ervaringen met deze allwinner a10 tablet projecteer op wat ik nu met de rk3066 chipset zie gebeuren, dan verwacht ik op korte termijn een explosie in aanbiedingen van tablets die heel veel op elkaar lijken, onder alle mogelijke namen op de markt komen, en allemaal ongeveer dezelfde standaard rom van de oem fabrikant draaien.

Omdat de marge op deze apparaten bijzonder klein is hoeft je er niet zo heel veel support bij te verwachten, maar doordat ze zo populair zijn ontstaat er naast de (semi)officiële support een heel brede community en worden er custom roms in alle smaken samengesteld en gedeeld.

Als je een beetje handig bent (welkom op Tweakers.net!) ga je aan een goedkope tablet van Kruidvat gewoon heel veel plezier beleven.

edit: op je vraag of er een sd slot, usb, bluetooth en dergelijke in zit kan ik natuurlijk niet garanderen, maar bij de massa allwinner a10 tablets kwamen de features grotendeels overeen, en zat er vooral variatie in de hoeveelheid aanwezig intern geheugen, type g-sensor, capaciteit van de accu, touchscherm en dat soort dingen. De marge van deze tablets is voor de oem bouwer zo klein dat de keuze voor een bepaald onderdeel letterlijk door een paar cent in inkoop verschil bepaald wordt.
De onderdelen waar je naar vraagt hebben een dergelijke must-have waarde, dat je er bijna van uit kunt gaan dat het er in zit. De verkopende partij snapt ook wel dat ze anders met hun handel blijven zitten...

[ Voor 27% gewijzigd door guapper op 07-09-2012 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
oh, GEEN bluetooth dus...

Kruidvat 9.7'' dual-core PRO-LINE voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@amonia, al iets positiefs te melden??
Heb nog niks gehoord of gekregen.
Maandag weer eens informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 18:30:
@amonia, al iets positiefs te melden??
Heb nog niks gehoord of gekregen.
Maandag weer eens informeren.
Kon helaas afgelopen zaterdag niet naar de shop maar zal het deze week doen, komt ook wat beter uit als de sweex customer support open is zodat Mycom even kan bellen mochten er problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 07:30:
[...]

Kon helaas afgelopen zaterdag niet naar de shop maar zal het deze week doen, komt ook wat beter uit als de sweex customer support open is zodat Mycom even kan bellen mochten er problemen zijn.
@amonia, heb je misschien de org email van het bericht, BC wilt deze graag hebben, er was bij hun nog niks bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramahoel
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 14:03
Misschien is de Google Nexus 7 een alternatief? Die is niet veel duurder dan de 465.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ramahoel schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:50:
Misschien is de Google Nexus 7 een alternatief? Die is niet veel duurder dan de 465.
Denk dat de topic nog wel even bestaat, krijg van Sweex (nog) geen reactie !!!
Er is wel een nieuwe cm10 (20120909) beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 14:16:
[...]

@amonia, heb je misschien de org email van het bericht, BC wilt deze graag hebben, er was bij hun nog niks bekend.
Ik heb telefonisch contact gehad met SWEEX welke mij vertelde terug te gaan naar de winkel en daar de claim neer te leggen.
Ik ben gisteren middag naar de Mycom geweest en hen daar het verhaal uit de doeken gedaan.
Wat ik al kon verwachten was dat Mycom niet weet dat de TAB465 problemen heeft met WIFI en dat zij zonder bericht van SWEEX/YARVIK geen volledige betaling gaan doen bij het terug brenngen van de tablet.
Mycom zal enkel de tablet kunnen aannemen voor reparatie.

Ik ga dus wederom weer in conclaaf met SWEEX en zal ze verzoeken om met hun afnemers in contact te treden en uitleg te geven.
Mocht dit geen resultaat hebben dan gaat er een brief naar SWEEX dat ze de keuze hebben in een upgrade van de stock rom met daardoor verbetering van het WIFI signaal of een verregaande discussie over het terug nemen van een tablet die niet voldoet aan de specs.

UPDATE
Heb op dinsdag 11 september contact gezocht met SWEEX maar van zaterdag tot en met dinsdag is de support afdeling gesloten, vanaf woensdag tot en met vrijdag is SWEEX weer aanwezig dus kan ik morgen weer opnieuw proberen.
Ik houd jullie geinformeerd.
Mocht SWEEX nu niet meer mee werken dan ga ik verdere stappen zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2012 11:10 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy21nl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-03-2021
Goede acties lees ik hierboven _/-\o_ . Hou me op de hoogte. Ook ik ben er zo eentje met wifi-problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 08:16:
[...]

Ik heb telefonisch contact gehad met SWEEX welke mij vertelde terug te gaan naar de winkel en daar de claim neer te leggen.
Ik ben gisteren middag naar de Mycom geweest en hen daar het verhaal uit de doeken gedaan.
Wat ik al kon verwachten was dat Mycom niet weet dat de TAB465 problemen heeft met WIFI en dat zij zonder bericht van SWEEX/YARVIK geen volledige betaling gaan doen bij het terug brenngen van de tablet.
Mycom zal enkel de tablet kunnen aannemen voor reparatie.

Ik ga dus wederom weer in conclaaf met SWEEX en zal ze verzoeken om met hun afnemers in contact te treden en uitleg te geven.
Mocht dit geen resultaat hebben dan gaat er een brief naar SWEEX dat ze de keuze hebben in een upgrade van de stock rom met daardoor verbetering van het WIFI signaal of een verregaande discussie over het terug nemen van een tablet die niet voldoet aan de specs.

UPDATE
Heb op dinsdag 11 september contact gezocht met SWEEX maar van zaterdag tot en met dinsdag is de support afdeling gesloten, vanaf woensdag tot en met vrijdag is SWEEX weer aanwezig dus kan ik morgen weer opnieuw proberen.
Ik houd jullie geinformeerd.
Mocht SWEEX nu niet meer mee werken dan ga ik verdere stappen zetten.
Heb inmiddels een brief naar zowel Sweex en BC gestuurd. Afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Amonia en Flippermans 4 president!
Kunnen we morgen ook op jullie stemmen?
Consumentenpartij ofzo, lijst 404 :P

Serieus nu: goed werk, ik denk dat Mycom gelijk heeft met dat zij pas iets gaan terugnemen als bij hun de problemen bekend zijn, en aangezien de problemen alleen bij Yarvik bekend zijn handelt Mycom correct.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fritsjof schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 15:28:
Amonia en Flippermans 4 president!
Kunnen we morgen ook op jullie stemmen?
Consumentenpartij ofzo, lijst 404 :P

Serieus nu: goed werk, ik denk dat Mycom gelijk heeft met dat zij pas iets gaan terugnemen als bij hun de problemen bekend zijn, en aangezien de problemen alleen bij Yarvik bekend zijn handelt Mycom correct.
We say "YES WE CAN" but YARVIK responded "NO WE DON'T"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de cm10 liefhebbers blijkt de volgende volgorde belangrijk:
1. cm10
2. stability
3 reboot
4 gapps vanuit de recovery
zelf nog niet getest

Verwijderd

vandaag Sweex gebeld en hen wederom het verhaal uit de doeken gedaan over een niet functionerende WIFI op de TAB 465 waarvoor YARVIK een software update zou maken die nu 6 maanden op zich laat wachten en uiteindelijk gecancelled is.Het feit en bewijs bestaan dat leveranciers zoals Mycom daar niets vanaf weten dus ik kan niet naar de winkel gaan om een claim te plaatsen en mijn geld terug te eisen.Ik heb SWEEX verzocht om dit tot de bodem uit te zoeken waarover ik hopelijk vandaag nog terug gebeld ga worden.Ik neem ook genoegen met een gelijke YARVIK tablet die wel WIFI functionaliteit heeft in combinatie met originele stock rom.

Update:
Email ontvangen van YARVIK support waarin zij vragen wat de serie nummers zijn van de tablets.Het is een bekent euvel dat het serie nummer niet meer leesbaar is doordat de inkt bij gebruik van de tablet op de handen achterblijft.
Ik ben dus weer aangeland bij YARVIK support, hopelijk gaat dit wat opleveren >:)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2012 12:46 . Reden: nieuwe ontwikkeling ]

• fritsjof
@Amonia: ik verwacht niet dat je vandaag nog iets hoort van ze, maar het zou al mooi zijn als ze in ieder geval aan de verkooppunten laten weten dat de tablets retour mogen met volledige teruggaaf van aankoopbedrag.

Heb je al een idee welke tablet je gaat kopen als de Yarvik retour is?

Bekabelde WIFI

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 11:44:
vandaag Sweex gebeld en hen wederom het verhaal uit de doeken gedaan over een niet functionerende WIFI op de TAB 465 waarvoor YARVIK een software update zou maken die nu 6 maanden op zich laat wachten en uiteindelijk gecancelled is.Het feit en bewijs bestaan dat leveranciers zoals Mycom daar niets vanaf weten dus ik kan niet naar de winkel gaan om een claim te plaatsen en mijn geld terug te eisen.Ik heb SWEEX verzocht om dit tot de bodem uit te zoeken waarover ik hopelijk vandaag nog terug gebeld ga worden.Ik neem ook genoegen met een gelijke YARVIK tablet die wel WIFI functionaliteit heeft in combinatie met originele stock rom.

Update:
Email ontvangen van YARVIK support waarin zij vragen wat de serie nummers zijn van de tablets.Het is een bekent euvel dat het serie nummer niet meer leesbaar is doordat de inkt bij gebruik van de tablet op de handen achterblijft.
Ik ben dus weer aangeland bij YARVIK support, hopelijk gaat dit wat opleveren >:)
Heb nog geen reactie van Sweex. mijn serienummer is TAB465 120300097, althans het nummer op de doos. Op de tab is ie niet meer leesbaar.
Update: krijg net email van sweex dat er een update komt (alweer).
Misschien moeten we binnenkort maar weer aan de slag met CM10??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2012 15:56 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 22:48:
Voor de cm10 liefhebbers blijkt de volgende volgorde belangrijk:
1. cm10
2. stability
3 reboot
4 gapps vanuit de recovery
zelf nog niet getest
Weet jij misschien of bij deze versie de camera wel werkt (foto's en video opname). Bij de vorige versie werkte dat totaal niet wel kreeg beeld op de Yarvik zelf van de camera.

Ander punt was dat USB connectie via de PC niet werkte (niet in te schakelen).

Serie nr TAB465 120 301 187

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2012 19:07 ]

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 17:24
@last poster: ik draai zo,n single score kruidvat tab met cm10.
via update me is een zip te dl zodat de camera goed werkt
en dat geldt ook voor de mass-storage sb connectivity
zelf heb daarvoor de makkelijke weg gekozen en widget soid app via googleplay erop gezet

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 19:06:
[...]

Weet jij misschien of bij deze versie de camera wel werkt (foto's en video opname). Bij de vorige versie werkte dat totaal niet wel kreeg beeld op de Yarvik zelf van de camera.

Ander punt was dat USB connectie via de PC niet werkte (niet in te schakelen).

Serie nr TAB465 120 301 187
@spaceone, meest stabiele voor de tab465 is:
http://www.androidfilehos...christiantroy/misc/1.1.x/
http://www.mediafire.com/?5v9btn3xgrd24pc
http://www.androidfilehos.../cm9_nightly_20120624.zip
Volgorde van instal is :
1 cm9
2 gaps
3 stability
wel eerst cleanen, zie ergens op forum

De camera is een suprise, de een heeft er 1 de andere 2
t.a.v. de connectie kan het zijn dat je de drivers goed moet installeren of de kabel aan de tablet zijde goed indrukken.

Heeft iemand een stabiel werkende serie op CM10 basis??
En zo ja welke?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2012 21:44 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:32:
[...]

Heb nog geen reactie van Sweex. mijn serienummer is TAB465 120300097, althans het nummer op de doos. Op de tab is ie niet meer leesbaar.
Update: krijg net email van sweex dat er een update komt (alweer).
Misschien moeten we binnenkort maar weer aan de slag met CM10??
Ik heb nog niets vernomen van YARVIK en ik twijfel er aan wat zij aan jou medegedeeld hebben.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:37:
[...]

Ik heb nog niets vernomen van YARVIK en ik twijfel er aan wat zij aan jou medegedeeld hebben.
We zijn nog druk bezig met updates voor onze modellen tablets. Wanneer er nieuwe updates vrijkomen voor tablets, zullen wij deze uiteraard plaatsen op onze website.
Wij raden u aan om onze website goed in de gaten te houden voor verdere ontwikkelingen. www.yarvik.com

@amonia, dit was hun antwoord.
Draai jij al op CM10??

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2012 15:17 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:16:
[...]

We zijn nog druk bezig met updates voor onze modellen tablets. Wanneer er nieuwe updates vrijkomen voor tablets, zullen wij deze uiteraard plaatsen op onze website.
Wij raden u aan om onze website goed in de gaten te houden voor verdere ontwikkelingen. www.yarvik.com

@amonia, dit was hun antwoord.
Draai jij al op CM10??
Ja ik ken dat bericht maar dat zal niet gelden voor de TAB 465, dit is schriftelijk aan mij vermeld.
Het bericht wat jij ontvangen heb is ook al een keer bij mij aangekomen maar na een aantal weken ben ik toch gaan vragen waar de update blijft, daarna teleurstellend bericht dat er geen update komt voor de 465.
Gek eigenlijk dat bijna alle tablets die na de 465 zijn gelanceerd wel een update hebben, het stinkt!
Ik heb ook CM10 aan het werken gekregen, ziet er niet slecht uit, zie in het forum naar mijn CM10 bericht.
Heb wel wat gevechten met de camera's die af en toe hikken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:29:
[...]

Ja ik ken dat bericht maar dat zal niet gelden voor de TAB 465, dit is schriftelijk aan mij vermeld.
Het bericht wat jij ontvangen heb is ook al een keer bij mij aangekomen maar na een aantal weken ben ik toch gaan vragen waar de update blijft, daarna teleurstellend bericht dat er geen update komt voor de 465.
Gek eigenlijk dat bijna alle tablets die na de 465 zijn gelanceerd wel een update hebben, het stinkt!
Ik heb ook CM10 aan het werken gekregen, ziet er niet slecht uit, zie in het forum naar mijn CM10 bericht.
Heb wel wat gevechten met de camera's die af en toe hikken.
Draai nu op 20120909, super alleen de camera(voorste)
kreeg wel gelijk een update naar 20120913

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 16:15:
[...]

Draai nu op 20120909, super alleen de camera(voorste)
kreeg wel gelijk een update naar 20120913
De laatste update heb ik nog niet, draai nu op 20120909.
Verwacht als ik de 465 aanzet dat hij de update gaat melden.
Welke compatability file gebruik jij?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 16:45:
[...]

De laatste update heb ik nog niet, draai nu op 20120909.
Verwacht als ik de 465 aanzet dat hij de update gaat melden.
Welke compatability file gebruik jij?
907c compatibility 1.2.0 zip
ben voor het eerst tevreden draai super (alleen de achterste camera nog aan de praat krijgen)
de update van 20120913 heeft niet zoveel meerwaarde en is ook de laatste die wordt aangeboden

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2012 17:07 ]

• fritsjof
Dat ziet er inderdaad uit als een standaard-reactie Flippermans, ik zou daar geen waarde aan hechten, is gewoon wat een script-mevrouw iedereen die het woord 'update' in de vraag zet als reactie krijgt.

Wat we moeten hebben is een schriftelijke reactie van Yarvik/Sweex waarin staat dat er geen update komt en we de tablet naar het verkooppunt kunnen terugbrengen, dan is het klaar.

Bekabelde WIFI

Verwijderd

fritsjof schreef op donderdag 13 september 2012 @ 18:57:
Dat ziet er inderdaad uit als een standaard-reactie Flippermans, ik zou daar geen waarde aan hechten, is gewoon wat een script-mevrouw iedereen die het woord 'update' in de vraag zet als reactie krijgt.

Wat we moeten hebben is een schriftelijke reactie van Yarvik/Sweex waarin staat dat er geen update komt en we de tablet naar het verkooppunt kunnen terugbrengen, dan is het klaar.
Klopt, maar we moeten ergens beginnen. Uitzoeken waar Yarvik te bereiken is !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 19:29:
[...]

Klopt, maar we moeten ergens beginnen. Uitzoeken waar Yarvik te bereiken is !!
Yarvik is niet te vinden met een post adres, ik verwacht dat het YARVIK post adres hetzelfde is als dat van SWEEX.Als ik de SWEEX support lijn bel en zij dan even met YARVIK willen overleggen dan vragen ze mij om even te blijven "hangen" waarna ik dan te horen krijg wat het antwoord is, ik denk dus dat SWEEX en YARVIK in hetzelfde kantoor .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 08:13:
[...]

Yarvik is niet te vinden met een post adres, ik verwacht dat het YARVIK post adres hetzelfde is als dat van SWEEX.Als ik de SWEEX support lijn bel en zij dan even met YARVIK willen overleggen dan vragen ze mij om even te blijven "hangen" waarna ik dan te horen krijg wat het antwoord is, ik denk dus dat SWEEX en YARVIK in hetzelfde kantoor .
Draai nu op de 20120913 versie. M.u.v. de camera - smooth (dit is de laatste update, er komt geen vervolg)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 11:49:
[...]

Draai nu op de 20120913 versie. M.u.v. de camera - smooth (dit is de laatste update, er komt geen vervolg)
Ik draai ook op deze versie, snel en stabiel. Bij mij doen bijde camera's het. Ik heb de zip geïnstalleerd uit de update me App. En ja hoor ineens doen bijde camera's het.
Ik heb ook even een versie van cm10 gehad maar hierin klapte zowel dolphin als Firefox er zeer vaak uit. Ook was standaard de processor snelheid teruggebracht tot onder de 1000. Ook de wifi snelheid was bij cm10 beduidend slechter dan bij cm9. Dus voor mij voorlopig geen cm10.

Bert.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 20:03:
[...]

Ik draai ook op deze versie, snel en stabiel. Bij mij doen bijde camera's het. Ik heb de zip geïnstalleerd uit de update me App. En ja hoor ineens doen bijde camera's het.
Ik heb ook even een versie van cm10 gehad maar hierin klapte zowel dolphin als Firefox er zeer vaak uit. Ook was standaard de processor snelheid teruggebracht tot onder de 1000. Ook de wifi snelheid was bij cm10 beduidend slechter dan bij cm9. Dus voor mij voorlopig geen cm10.

Bert.
@Bert, allen, heb nu bij de cm10 de update gedaan (tot nu toe geen resultaat bij andere versies) maar hoera alle 2 de camera's doen het.
:) _/-\o_

Verwijderd

waar kan ik de versie cm10 20120913 downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy21nl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-03-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 22:21:
waar kan ik de versie cm10 20120913 downloaden?
Check het forum op slatedroid.com.

Verwijderd

Hi to all,
I have try to read your posts with google translator but it's imposible:)
Help please because you know everything about 465 I think:)
I had yarvik with stock firmware but it isn't nice. I installed according yarvik forum using live suit rom TA05 and it was nice and fast but screen rotation didn't work and buttons was incorrect. Now I install back stock firmware.
What rom should I install to have fast and stable tablet without problems like lack of screen rotation?
I wan't to try instalI CM9 but I can't install CWM (tried to install by android emulator su command doesn't work). Compatibility packs - which is for my tablet?
Help please

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 18:30:
Hi to all,
I have try to read your posts with google translator but it's imposible:)
Help please because you know everything about 465 I think:)
I had yarvik with stock firmware but it isn't nice. I installed according yarvik forum using live suit rom TA05 and it was nice and fast but screen rotation didn't work and buttons was incorrect. Now I install back stock firmware.
What rom should I install to have fast and stable tablet without problems like lack of screen rotation?
I wan't to try instalI CM9 but I can't install CWM (tried to install by android emulator su command doesn't work). Compatibility packs - which is for my tablet?
Help please
Try this,
http://www.slatedroid.com/topic/37048-rom-cyanogenmod-10/

* Upload zips to MicroSD or internal memory.
* Boot into CWM keeping pressed VOL- (MENU) and POWER for 3 secs, than release POWER and after another sec release VOL- (or use Novo7 tools if it doesn't work for your device)
* Select "wipe data/factory reset"
* Select "install zip from sdcard" -> "choose zip from sdcard" (or "choose zip from internal sdcard" if your files are into internal memory) and flash, in this order, rom / gapps / compatibility zip
* Now go back, and select "Reboot system now"

1. cm from 20120913
2. gapps jb from 20120726
3 compatibility 907c 1.2.0.

if you want cm9 than use this:

http://www.androidfilehos...christiantroy/misc/1.1.x/
http://www.mediafire.com/?5v9btn3xgrd24pc
http://www.androidfilehos.../cm9_nightly_20120624.zip

good luck
good luck

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2012 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I have tried CM9/10 with 907 pack and everything works well beside flash. It's lagy as on stock rom and on CM10 opera mobile doesn't seen flash:(
Best experience I have with T05A - interent flash was fastest but screen rotation is broken.
Question - is possible to prepare T05A rom from .img to zip like CM9/10 to install it with 907 compatibility pack?

• guapper
does android 4.1.1 JB (cm10) support flash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Hoi,

Ik heb inmiddels ook niet stil gezeten en heb verschillende dingen geprobeerd. Vooral gericht op de CM10.

Heb die laatste geinstalleerd van Christian, en leek tevreden, maar voor het eerst veel last van vastlopers, vooral in Firefox en Dolphin. En dat vind ik onacceptabel.

Heb ook voor het eerst mijn launcher aangepast, maar vermoed dat ik niet de juiste genomen heb. http://forum.xda-develope...hp?p=31111302&postcount=2 lijkt namelijk niet voor CM10 bedoeld, want gaat om ICS en CM10 is volgens mij JB. Toch?

Ik ga nu testen van de volgende: http://www.slatedroid.com...om-cyanogenmod-10-tweaks/ en dan maar hopen dat die werkt.

Laat het horen en als iemand nog iets anders vindt, dan ook graag

Wdeb
TAB467

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wdeb schreef op zondag 23 september 2012 @ 20:16:
Hoi,

Ik heb inmiddels ook niet stil gezeten en heb verschillende dingen geprobeerd. Vooral gericht op de CM10.

Heb die laatste geinstalleerd van Christian, en leek tevreden, maar voor het eerst veel last van vastlopers, vooral in Firefox en Dolphin. En dat vind ik onacceptabel.

Heb ook voor het eerst mijn launcher aangepast, maar vermoed dat ik niet de juiste genomen heb. http://forum.xda-develope...hp?p=31111302&postcount=2 lijkt namelijk niet voor CM10 bedoeld, want gaat om ICS en CM10 is volgens mij JB. Toch?

Ik ga nu testen van de volgende: http://www.slatedroid.com...om-cyanogenmod-10-tweaks/ en dan maar hopen dat die werkt.

Laat het horen en als iemand nog iets anders vindt, dan ook graag

Wdeb
TAB467
Ik gebruik al 2 weken deze:
1. cm 20120913
2. gapps jb20120726
3 compatibility 907c 1.2.0
Na de update doen zelfs beide camera's
Geen problemen, alleen het bat verbruik moet ik nog verbeteren.
Dit is de laatste versie en er komen geen updates meer.
edit: zie er nu een staan van 16 september 2012 (andere heeft het overgenomen)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2012 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2012 @ 20:38:
[...]

Ik gebruik al 2 weken deze:
1. cm 20120913
2. gapps jb20120726
Na de update doen zelfs beide camera's
Geen problemen, alleen het bat verbruik moet ik nog verbeteren.
Dit is de laatste versie en er komen geen updates meer.
edit: zie er nu een staan van 16 september 2012 (andere heeft het overgenomen)
Heb regelmatig problemen met CM10, loopt niet lekker en gebruik liever CM9.
Inmiddels heb ik bericht ontvangen van SWEEX dat ik 1 stuks TAB465 kan opsturen om de slechte WIFI ontvangst vast te stellen met de standaard YARVIK ROM.
Ik breng de tablet naar de Mycom winkel waar ik hem gekocht heb en vraag hen de verzending te doen als een garantie claim.
Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik gebruik sinds kort CM10, dit werkt prima, alleen doet de de volumeknop het niet meer. Is dit een bekend probleem? Ik weet dat er een app is waarmee je de functie van de "hard buttons" kunt wijzigen, maar ik ben de naam vergeten.

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:08:
Hoi,

Ik gebruik sinds kort CM10, dit werkt prima, alleen doet de de volumeknop het niet meer. Is dit een bekend probleem? Ik weet dat er een app is waarmee je de functie van de "hard buttons" kunt wijzigen, maar ik ben de naam vergeten.

Wie kan mij helpen?
Volume in notification.
Maar de upgrade van de tab465 is er !!!

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2012 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allen,

De nieuwste Yarvik Tab465 upgrade van Yarvik zelf.
http://www.yarvik.com/en/android404_upgrade/

en ja hoor super!!!
:)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2012 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 18:29:
Allen,

De nieuwste Yarvik Tab465 upgrade van Yarvik zelf.

en ja hoor super!!!
:)
Ik geloof dat onze gezamelijke acties wel zin hebben gehad om de TAB465 van een nieuwe stock rom te voorzien, hopelijk werkt dit goed en kan ik weer op YARVIK vertrouwen.
Ik zal het vanavond uitproberen en dan kunnen we weer ervaringen uitwisselen, hoe is de WIFI nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 07:39:
[...]

Ik geloof dat onze gezamelijke acties wel zin hebben gehad om de TAB465 van een nieuwe stock rom te voorzien, hopelijk werkt dit goed en kan ik weer op YARVIK vertrouwen.
Ik zal het vanavond uitproberen en dan kunnen we weer ervaringen uitwisselen, hoe is de WIFI nu?
Helaas geen camera, en de volumeknoppen reageren ergens anders op, heb al gemailed naar Yarvik
Wifi is wel goed en de rest loopt soepel
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Tsja, dat wordt het overwegen waard. Maar, als ik een img installeer, is de cwm en rooting ook weg, niet? En dan wordt het natuurlijk lastig om TB te gebruiken.... Daarbij, zit er nu dan wel gapps in? Ben dus nog even aan het twijfelen.

Heb het nu best redelijk voor elkaar met die laatste update. Alhoewel camera ed niet goed werken en ik niet fijn in FF kan werken. Of is er een manier om een complete backup van de tablet te maken, zodat ik niet iedere keer alles opnieuw hoef te installeren en gewoon ala ghost de bende terug kan plaatsen in 5 minuutjes.

Daarbij zijn instellingen en tweaks die het cm prettig maken nu niet aanwezig. Heb toch het idee dat er van alles onder de motorkap aangepast is waardoor android geoptimaliseerd is. En om dat nou zelf allemaal uit te gaan zoeken....ben maar een beetje lui. :-)

Later

Wdeb
Tab467

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeveS
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 21:23
Wow! ze hebben toch echt nog een upgrade uitgebracht dus.

Maar aangezien t maar 1 versie is: gaat ie uberhaupt werken op alle generaties van de 465? :P

Dacht tot gisteren een stabiele installatie te hebben (icm aopk, al had ik nog steeds geen schermrotatie), tot hij ineens vastliep. Misschien toch binnenkort maar eens de update testen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 07:39:
[...]

@amonia, ben weer terug naar de cm10
heb yarvik aangegeven dat de camera het niet doet en de volumeknoppen niet werken
kreeg antwoord om terug te gaan naar de 4.0.3, maar die bestaat niet eens voor de 465

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
@Flippermans: je moet effe terug naar 4.0.3. joh, en niet zeuren dat die niet bestaat ;)

@Seves: Ik ben nog steeds het meest tevreden met CM9 zoals ik hem nu heb, alles werkt behalve soms een auto-start na uitschakelen (betekent dus dat hij standby gaat als hij eigenlijk uit zou moeten staan), verder tevreden.

@Amonia: Wat is dit nu weer? Ik laat even niets van me horen en je laat Yarvik 'at gunpoint' een nieuwe ROM uitbrengen? ;) Ok hij werkt dan wel niet helemaal goed maar toch: goed werk!

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

grappig dat ze bij de verbeterpuntjes dan ook

- Better camera performance

zetten ;)

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik ben momenteel bezig met CM10 draaiend krijgen met een van de nightlies, maar tot nu toe heb ik nog geen compatibility-pack gevonden die de screen rotation fixt.

v99 1.2.0 geeft geen touch en geen rotation
907c geeft me wel touch
v3 geeft me ook touch
en een v99_sensor zip (ik dacht uit deze thread) geeft me ook geen touch of rotation

vanavond maar eens verder met de t05a_ zippies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thrackan schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 17:01:
Ik ben momenteel bezig met CM10 draaiend krijgen met een van de nightlies, maar tot nu toe heb ik nog geen compatibility-pack gevonden die de screen rotation fixt.

v99 1.2.0 geeft geen touch en geen rotation
907c geeft me wel touch
v3 geeft me ook touch
en een v99_sensor zip (ik dacht uit deze thread) geeft me ook geen touch of rotation

vanavond maar eens verder met de t05a_ zippies
Probeer deze maar eens:
1. cm10 a10 20120913
2. gapps jb20120726
Na install de camera update vanut de : update me

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2012 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien wil iemand de upgrade eens proberen?
Er zijn er met goede resultaten.

http://forum.yarvik.com/s...Upgrade&p=12258#post12258

ben niet de enige met deze problemen

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2012 20:04 ]

Verwijderd

fritsjof schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:52:
@Flippermans: je moet effe terug naar 4.0.3. joh, en niet zeuren dat die niet bestaat ;)

@Seves: Ik ben nog steeds het meest tevreden met CM9 zoals ik hem nu heb, alles werkt behalve soms een auto-start na uitschakelen (betekent dus dat hij standby gaat als hij eigenlijk uit zou moeten staan), verder tevreden.

@Amonia: Wat is dit nu weer? Ik laat even niets van me horen en je laat Yarvik 'at gunpoint' een nieuwe ROM uitbrengen? ;) Ok hij werkt dan wel niet helemaal goed maar toch: goed werk!
Ja ik had het helemaal gehad met YARVIK en contact opgenomen met SWEEX, via hen is er een discussie opgestart dat het toch echt niet goed is en ik kreeg na verloop van tijd een SWEEX/YARVIK melding om 1 van de TAB465 op te sturen naar SWEEX voor onderzoek.Ik heb dat nog niet gedaan en wil eerst de YARVIK update uitproberen, mocht dit de WIFI performance verbeteren dan is het nog maar de vraag of andere funkties het wel doen.Mochten andere funkties het niet doen dan start het verhaal weer opnieuw en zal ik toch de tablet opsturen.Een terugkeer naar de vorige stock rom kan dan niet want dan zijn we weer aangeland op het WIFI probleem.Heb inmiddels contact opgenomen met de juridische afdeling van de consumentenbond en vernomen dat we volledig in ons recht staan om een complaint af te sturen naar SWEEX/YARVIK, hierbij moet er binnen een termijn van 2 maanden een oplossing zijn in de vorm van reparatie software, vervanging van tablet of het gehele aankoop bedrag terug te ontvangen.Aangezien het VARA programma RADAR al eens onderzoek heeft gedaan naar de kwaliteit van tablets ben ik met hen in contact getreden en zij willen graag weten hoe e.e.a is verlopen, hopelijk word dit een warme douche voor YARVIK/SWEEX.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 08:01:
[...]

Ja ik had het helemaal gehad met YARVIK en contact opgenomen met SWEEX, via hen is er een discussie opgestart dat het toch echt niet goed is en ik kreeg na verloop van tijd een SWEEX/YARVIK melding om 1 van de TAB465 op te sturen naar SWEEX voor onderzoek.Ik heb dat nog niet gedaan en wil eerst de YARVIK update uitproberen, mocht dit de WIFI performance verbeteren dan is het nog maar de vraag of andere funkties het wel doen.Mochten andere funkties het niet doen dan start het verhaal weer opnieuw en zal ik toch de tablet opsturen.Een terugkeer naar de vorige stock rom kan dan niet want dan zijn we weer aangeland op het WIFI probleem.Heb inmiddels contact opgenomen met de juridische afdeling van de consumentenbond en vernomen dat we volledig in ons recht staan om een complaint af te sturen naar SWEEX/YARVIK, hierbij moet er binnen een termijn van 2 maanden een oplossing zijn in de vorm van reparatie software, vervanging van tablet of het gehele aankoop bedrag terug te ontvangen.Aangezien het VARA programma RADAR al eens onderzoek heeft gedaan naar de kwaliteit van tablets ben ik met hen in contact getreden en zij willen graag weten hoe e.e.a is verlopen, hopelijk word dit een warme douche voor YARVIK/SWEEX.
@amonia,
We zien dat er toch verschillende hardware tab465 zijn. Er zijn tab's die het prima doen met de upgrade maar ook zoals de mijne zijn er met hetzelfde probleem n.l. geen camera en de volume knoppen doen het niet. Er was gisterenavond ook een yarvik moderator online die gaf dit aan:

Interesting matter.... I have tested this for you on a handful of TAB465's and all samples were working fine after the Android 4.0.4 upgrade, including both (front & rear) camera's.
Just a shot in the dark, but have you already tried to force a reboot by holding the power button until the tablet shuts down (bypass the shutdown window) and then powering it on again?

Otherwise you could try to reflash the 4.0.4 image, or maybe even the 4.0.3 image to see if that triggers the cams.
Op de vraag waar die 4.0.3. image staat kreeg ik geen antwoord.
Wacht nu de mail af.
Wel geeft de upgrade een betere wifi en loopt alles soepel incl google play.

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:04
Ik heb na de 404 update een goede wifi, werkende cameras, maar mijn scherm draait niet meer.
Iemand hier een oplossing voor ?
Oja, de knoppen werken ook niet zoals zou moeten.

[ Voor 16% gewijzigd door polson op 26-09-2012 11:47 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 08:29:
[...]

Helaas geen camera, en de volumeknoppen reageren ergens anders op, heb al gemailed naar Yarvik
Wifi is wel goed en de rest loopt soepel
:(
update gedaan naar de nieuwe YARVIK465 stock rom, beide camera's werken maar volume knop doet erg vreemd.
Zal vanavond even de WIFI testen.

• fritsjof
@Amonia: een warme douche krijg je als bedrijf toch als je uit jezelf een klant goed helpt met een probleem dat eigenlijk dat van de klant is?
Bij Yarvik is dat niet echt aan de orde lijkt me... ;)

@Flippermans: grappig dat die mod verwijst naar een ROM die niet bestaat, overigens is de hard-poweroff tip wel handig.

Ik houd het nog even op CM9 thanksverymuch...

Bekabelde WIFI

Verwijderd

fritsjof schreef op woensdag 26 september 2012 @ 13:12:
@Amonia: een warme douche krijg je als bedrijf toch als je uit jezelf een klant goed helpt met een probleem dat eigenlijk dat van de klant is?

@Flippermans: grappig dat die mod verwijst naar een ROM die niet bestaat, overigens is de hard-poweroff tip wel handig.

Ben het roerend met je eens dat CM9 het beste werkt, geeft bij mij op alle vlakken een goed werkende TAB465 nevertheless hoort de stock ROM van YARVIK ook goed te werken, het is geworden tot een principe kwestie en had voorkomen kunnen worden.

Verwijderd

Reactie van de Yarvik moderator vandaag:

Hi to all,

I've looked into this to see if I can nail it down to firmware vs different PCB solutions.
I'll do my best to check if I can do it on serial number base (serial number is on the bar code sticker on both the back of your tablet and the side of the box) and report back to you guys as soon as possible.

Could you do me a favor in the meantime and post your serial numbers in advance?

Thanks guys!

Please don't jump into assumptions.
The TAB465EUK 4.0.4 firmware has been tested on a wide variety of TAB465 devices, from all shipped batches.
The test team did not encounter any camera problem whatsoever. To make sure, I checked it personally myself to see if I could back you guys up. But no, both front and rear camera's are working fine with all models I have checked myself.
This ofcourse doesn't mean that we'll do our best to troubleshoot this issue.

Yarvik begint te reageren !!!!!
Er is blijkbaar een nieuwe moderator bij Yarvik, laatste info:

Hey guys,

The CPU's max stable clockspeed is 1200 MHz (so 1.2 GHz) and our Android 4.0.4 firmware takes advantage of that in the TAB465.
Thanks so far for your serial numbers, we're checking stuff out as we speak, I intend to come back to you in this same thread about it as soon as I get some more info!

Have a great evening all

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2012 18:32 ]

Verwijderd

fritsjof schreef op woensdag 26 september 2012 @ 13:12:

Heb inmiddels CM9 weer geinstalleerd en dit werkt op alle vlakken _/-\o_ , ik wacht weer even af wat YARVIK gaat doen met de incompatibility van verschillende TAB456 hardware op de laatste stock ROM.
Bij mijn 465 had ik met de laatste YARVIK stock rom geen functie op de volume knoppen :-( , geen draaiend scherm :-( , de back knop doet een APP volledig sluiten :-( , maar ook wat goeds te melden WIFI doet het goed :) en standaard Google apps shop :) .
Helaas zijn er nu problemen met andere items.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 07:54:
[...]

Heb inmiddels CM9 weer geinstalleerd en dit werkt op alle vlakken _/-\o_ , ik wacht weer even af wat YARVIK gaat doen met de incompatibility van verschillende TAB456 hardware op de laatste stock ROM.
Bij mijn 465 had ik met de laatste YARVIK stock rom geen functie op de volume knoppen :-( , geen draaiend scherm :-( , de back knop doet een APP volledig sluiten :-( , maar ook wat goeds te melden WIFI doet het goed :) en standaard Google apps shop :) .
Helaas zijn er nu problemen met andere items.
@amonia, we hebben een tablet van de eerste serie, heb de info aan de moderator van yarvik doorgegeven en gaat hiermee gelijk aan de slag. Ik had exact dezelfde problemen en positieve ervaringen.
zelf draai ik op de cm10 zonder problemen. Zelfs de ziggo tv draait super.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 09:21:
[...]

@amonia, we hebben een tablet van de eerste serie, heb de info aan de moderator van yarvik doorgegeven en gaat hiermee gelijk aan de slag. Ik had exact dezelfde problemen en positieve ervaringen.
zelf draai ik op de cm10 zonder problemen. Zelfs de ziggo tv draait super.
Als ik CM10 wil gebruiken loopt het niet lekker, welke combinatie heb jij?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 09:49:
[...]

Als ik CM10 wil gebruiken loopt het niet lekker, welke combinatie heb jij?
1. cm10 a10 20120913
2. gapps jb20120726

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 11:34:
[...]

1. cm10 a10 20120913
2. gapps jb20120726

Deze combinatie heb ik gehad zonder de camera update, had regelmatig dat het touch screen niet werkt vanuit standaard internet browser.Ik ga het voor de curiousity nog een keer proberen en neem de camera update erin mee.

Verwijderd

Na de update van yarvik werkt mijn touchscreen niet meer. Ik heb het verschillende keren opnieuw gedaan maar het probleem blijft. Zijn er nog meer mensen met dit probleem en weet iemand misschien een oplossing hiervoor?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 18:14:
Na de update van yarvik werkt mijn touchscreen niet meer. Ik heb het verschillende keren opnieuw gedaan maar het probleem blijft. Zijn er nog meer mensen met dit probleem en weet iemand misschien een oplossing hiervoor?
@vikje, er zijn problemen met de upgrade. Yarvik is bezig met een upgrade. Je zult dus een oudere img moeten gebruiken. (zie eerdere berichten)
En anders gebruik je voorlopig deze incl google play:

http://www.yarvik.com/userfiles/yarvikfirmware/TAB465EUK.img

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2012 18:36 ]

Verwijderd

@flippermans, vriendelijk bedankt!

Verwijderd

Ik heb mijn Tab465 geupdate naar TAB465EUK 4.0.4, maar door de update werk het volume en het draaien van het scherm niet meer. Naar mijn idee gaat de batterij ook sneller leeg.

Heb via Tweakers.net/forum, Het Yarvik tab 465 topic gelezen dat u om het serienummer van de 465 vraagt (Could you do me a favor in the meantime and post your serial numbers in advance?)

Bij deze mijn serienummer (TAB465120300402) en hoop dat de problemen opgelost kunnen worden met een update.

Kan iemand mij helpen?

• fritsjof
Doet de wifi het met 4.0.4 beter dan met CM9/CM10?

Ik heb nu met CM9 alles werkend, zelfs beide camera's en dus alleen dat 'vanzelf aangaan na uitschakelen af en toe', ik vind dat het minste euvel en kan mijn vrouw dan ook niet overtuigen van de noodzaak een nieuwe ROM op de tablet te zetten...

Het serienummer van mijn tablet is:

TAB465120300019

CM10 werkt bij mij dus niet goed. Zou leuk zijn als we uit onze gegevens wat info zouden kunnen halen, iets van:"als je serienummer hebt lager dan XXXX dan moet je ROMYYY hebben" etc.
Maar dit is meer de taak van Yarvik naar mijn bescheiden mening.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fritsjof schreef op donderdag 27 september 2012 @ 21:31:
Doet de wifi het met 4.0.4 beter dan met CM9/CM10?

Ik heb nu met CM9 alles werkend, zelfs beide camera's en dus alleen dat 'vanzelf aangaan na uitschakelen af en toe', ik vind dat het minste euvel en kan mijn vrouw dan ook niet overtuigen van de noodzaak een nieuwe ROM op de tablet te zetten...

Het serienummer van mijn tablet is:

TAB465120300019

CM10 werkt bij mij dus niet goed. Zou leuk zijn als we uit onze gegevens wat info zouden kunnen halen, iets van:"als je serienummer hebt lager dan XXXX dan moet je ROMYYY hebben" etc.
Maar dit is meer de taak van Yarvik naar mijn bescheiden mening.
WIFI werkt in full blown als de laatste YARVIK stock rom gebruikt is, helaas werken een aantal andere items dan weer niet.
Het is wel zo dat de batterij veel eerder leeg is als de nieuwe YARVIK stock rom in gebruik is, waarschijnlijk komt dit omdat ze de WIFI performance opgepompt hebben.
Het WIFI probleem qua ontvangst heeft YARVIK dan weer wel opgelost.
Het serie nummer kan ik niet meer aflezen, het label is nu geheel wit geworden omdat de inkt makkelijk los liet, ik raak aan om er een doorzichtig stukje plakband overheen te plakken.
Zoals eerder gemeld werkt CM10 niet goed dus ben weer terug naar CM9 die op alle vlakken goed werkt, de laatste CM9 update gaf wel dat het touch screen niet meer werkte maar met de compatability file van 907 1.2 was dit weer verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Bij mij is ook het serienummer op de tablet niet meer leesbaar, maar die op de doos nog wel.
Jij hebt 3 tablets aangeschaft (als ik het goed begrijp) dus zal het lastig zijn om te achterhalen welke tablet uit welke doos is gekomen.

Het zou mooi zijn als je zelf met een schuifje (digitaal) de WIFI-boost zou kunnen bepalen, ik heb nu binnenshuis nergens last van maar kan me voorstellen dat als ik elders ben met dat ding dat ik wat meer WIFI-power nodig heb, (al gebruikt hij dan wat meer stroom natuurlijk), dat ik dan met een schuifje het bereik wat kan opkrikken.

Had ik maar een ander vak moeten leren, dan kon ik dat in een app'je bouwen :)

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fritsjof schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 09:04:
Bij mij is ook het serienummer op de tablet niet meer leesbaar, maar die op de doos nog wel.
Jij hebt 3 tablets aangeschaft (als ik het goed begrijp) dus zal het lastig zijn om te achterhalen welke tablet uit welke doos is gekomen.

Het zou mooi zijn als je zelf met een schuifje (digitaal) de WIFI-boost zou kunnen bepalen, ik heb nu binnenshuis nergens last van maar kan me voorstellen dat als ik elders ben met dat ding dat ik wat meer WIFI-power nodig heb, (al gebruikt hij dan wat meer stroom natuurlijk), dat ik dan met een schuifje het bereik wat kan opkrikken.

Had ik maar een ander vak moeten leren, dan kon ik dat in een app'je bouwen :)
Ik heb de verpakkingen weggegooid dus kan geen serie nummer meer lezen.Ik ben nu zeer tevreden met de laatste update van CM9 en blijf dat dan ook maar gebruiken.Ik ben bang dat de update van YARVIK weer lang op zich zal laten wachten, jammer dat YARVIK geen testen heeft gedaan op alle uitgebrachte hardware versies van de TAB465 anders zou het wel eens in 1 keer goed geweest kunnen zijn( I have a dream). :+
Je kan natuurlijk altijd een app gaan bouwen om de WIFI ontvangst te regelen en ik hou de google market dan ook goed in de gaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er schot in de zaak ??
Moderator Yarvik:

Hey guys!

Thanks for posting and PM'ing me serial numbers.
Been passing & checking stuff with our R&D department and we're working on new images.
Yes, plural: images.
Your serial numbers helped a great deal to determine hardware configurations, and we'll be ending up with 3 versions, 2 to start with, for different serial number ranges.
Android 4.0.3 didn't have any problem with this, Android 4.0.4 (as turned out after the investigation) is rather picky when working with drivers and all.

I hope to update you about this all by tomorrow.

Wordt dus weer spannend ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 19:07:
Zit er schot in de zaak ??
Moderator Yarvik:

Hey guys!

Thanks for posting and PM'ing me serial numbers.
Been passing & checking stuff with our R&D department and we're working on new images.
Yes, plural: images.
Your serial numbers helped a great deal to determine hardware configurations, and we'll be ending up with 3 versions, 2 to start with, for different serial number ranges.
Android 4.0.3 didn't have any problem with this, Android 4.0.4 (as turned out after the investigation) is rather picky when working with drivers and all.

I hope to update you about this all by tomorrow.

Wordt dus weer spannend ????
Nou dat gaat hopelijk wat worden, het ziet ernaar uit dat de YARVIK organisatie onze klachten en opmerkingen serieus neemt (heb zelf behoorlijk lopen roeren via SWEEX).Hopelijk hebben ze alle serie nummer ranges in kaart.WIFI is optimaal met de huidige uitgave ware het niet dat de interne batterij dan snel leeg is.Het lijkt er op dat de power consumptie van het interne WIFI circuit is opgekrikt en bij testen zie ik dat de batterij 40% eerder leeg is.Als je de WIFI uit zet dan neemt de stroom consumptie sterk terug.Dit heeft dan weer consequenties voor de specificaties die YARVIK afgeeft voor de TAB465.Ik ben tot op nu nog steeds gelukkig met CM9 maar wil wel graag de nieuw geplande image uitproberen die YARVIK in de planning heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben blij met de berichten dat er misschien een update voor de problemen komt.
Afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Dat is inderdaad goed nieuws heren!

Betere WIFI zal dit een goed product maken, zeker gezien de prijs.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos020
  • Laatst online: 11-03 09:00
ziet er goed uit..nu nog even wachten op de firmware voor de eerste batch (serienummer kleiner dan TAB46512030.....1800...

Ik draai nog steeds CM9 van 24-06-12 en alles draait eigenlijk redelijk soepel. Alleen systeemklok loopt nooit op tijd en op de één of andere manier werkt mn touchscreen niet naar behoren. Het is voor mij vrijwel niet mogelijk om een pictogram met mn vinger over de gehele lengte van het scherm te verplaatsen. In portet-stand kan ik de tablet niet afsluiten, omdat ik de knop simpelweg niet ingedrukt krijg. Draai ik de tablet een kwartslag, dan is de afsluitknop op een ander deel van het scherm geprojecteerd en gaat het wel goed.

Het kan natuurlijk aan de matige kwaliteit van het aanraakscherm liggen, maar het viel me pas echt op bij de CM9 flash. Hebben jullie soortgelijke ervaringen (zo ja, zal ik de 4.0.4 update aan me voorbij laten gaan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jos020 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 23:56:
ziet er goed uit..nu nog even wachten op de firmware voor de eerste batch (serienummer kleiner dan TAB46512030.....1800...

Ik draai nog steeds CM9 van 24-06-12 en alles draait eigenlijk redelijk soepel. Alleen systeemklok loopt nooit op tijd en op de één of andere manier werkt mn touchscreen niet naar behoren. Het is voor mij vrijwel niet mogelijk om een pictogram met mn vinger over de gehele lengte van het scherm te verplaatsen. In portet-stand kan ik de tablet niet afsluiten, omdat ik de knop simpelweg niet ingedrukt krijg. Draai ik de tablet een kwartslag, dan is de afsluitknop op een ander deel van het scherm geprojecteerd en gaat het wel goed.

Het kan natuurlijk aan de matige kwaliteit van het aanraakscherm liggen, maar het viel me pas echt op bij de CM9 flash. Hebben jullie soortgelijke ervaringen (zo ja, zal ik de 4.0.4 update aan me voorbij laten gaan)?
Ik kan je aanraden om de laatste update van CM9 te installeren en de compatability file van de 907C uit de revisie 1.2.
Ik heb ook de eerste serie 465 en met bovenstaande combinatie loopt alles als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 17:10:
[...]

Probeer deze maar eens:
1. cm10 a10 20120913
2. gapps jb20120726

Zit momenteel met een zwart scherm... Kan zien dat de TAB wat doet (bij booten licht de backlight een beetje op), en via ADB kan ik rebooten naar recovery en weer terug naar normaal, maar ik zie helemaal niks op het scherm verder.
Iemand een tip hoe ik hier uit zou kunnen komen?
Ik ben devices met FASTBOOT gewend, maar ik zou niet weten hoe ik in de bootloader kan komen met deze tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thrackan schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 13:06:
[...]

Zit momenteel met een zwart scherm... Kan zien dat de TAB wat doet (bij booten licht de backlight een beetje op), en via ADB kan ik rebooten naar recovery en weer terug naar normaal, maar ik zie helemaal niks op het scherm verder.
Iemand een tip hoe ik hier uit zou kunnen komen?
Ik ben devices met FASTBOOT gewend, maar ik zou niet weten hoe ik in de bootloader kan komen met deze tab.
Probeer eerst een terug te gaan naar een yarvik firm:
http://dl.dropbox.com/u/2889810/TAB465EUKCWM.img
Deze is incl google play
Via live suit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeveS
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 21:23
Had ergens in de compatibility speurtocht hetzelfde zwarte scherm te pakken en heb het toen maar opgelost door de hele tablet opnieuw te flashen.
Misschien dat er nog een minder radicale oplossing bestaat, maar zonder beeld kreeg ik ook geen andere compatibility pack geinstalleerd.

Als ik het goed begrijp uit je bericht, en je inderdaad nog in de recovery modus kan komen, zou je dus nog kunnen proberen een andere compatibility pack te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos020
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 08:18:
[...]

Ik kan je aanraden om de laatste update van CM9 te installeren en de compatability file van de 907C uit de revisie 1.2.
Ik heb ook de eerste serie 465 en met bovenstaande combinatie loopt alles als een zonnetje
He Amonia! (en Fritsjof en Flippermans, Thrackan, etc, etc)

Ik heb je tip opgevolgd en de laatste updates geïnstalleerd. Alleen ik heb de stoute schoenen aangetrokken en voor CM10 gegaan ondanks de wisselende berichten. Ik kan alleen maar zeggen dat ik er tot nu meer dan tevreden over ben. Lekker snel, stabiel, roteren, camera's doen het het, skype etc. Helemaal prima eigenlijk. Die Yarvik stock update kan de kolere krijgen...

Ik heb uit de losse pols een filmpje geschoten van onze geliefde Yarvik die Jelly Bean draait: kijk en huiver:

laat maar' geblokkeerd

[ Voor 14% gewijzigd door jos020 op 07-10-2012 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jos020 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 01:06:
[...]

He Amonia! (en Fritsjof en Flippermans, Thrackan, etc, etc)

Ik heb je tip opgevolgd en de laatste updates geïnstalleerd. Alleen ik heb de stoute schoenen aangetrokken en voor CM10 gegaan ondanks de wisselende berichten. Ik kan alleen maar zeggen dat ik er tot nu meer dan tevreden over ben. Lekker snel, stabiel, roteren, camera's doen het het, skype etc. Helemaal prima eigenlijk. Die Yarvik stock update kan de kolere krijgen...

Ik heb uit de losse pols een filmpje geschoten van onze geliefde Yarvik die Jelly Bean draait: kijk en huiver:

https://www.youtube.com/w...ture=youtube_gdata_player
@jos, draai al 3 weken op de cm10. Tot op heden geen enkele probleem. Zelfs voor het eerst 2 camera"s.
alleen je video is voor ons verborgen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos020
Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 09:19:
[...]

@jos, draai al 3 weken op de cm10. Tot op heden geen enkele probleem. Zelfs voor het eerst 2 camera"s.
alleen je video is voor ons verborgen !!
Nog een keer dan:

youtube: laat maar, alweer geblokkeerd...

[ Voor 18% gewijzigd door jos020 op 07-10-2012 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Laatst online: 19-09 17:24
Deze video bevat inhoud van EMI, die deze wegens auteursrechtschending heeft geblokkeerd voor je land.
boefje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos020
irritante youtube... :-( :-( probeer vanmiddag nog wel een keer te posten zonder geluid..

anyways, moraal van het verhaal lekker snel en stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Jos!

Zomaar muziekjes onder je amateurfilmpje zetten mag natuurlijk helemaal niet, want dan zou ik je muzieksmaak kunnen horen en misschien zelf eens wat van die artiest gaan beluisteren en misschien wel kopen, en dat moeten we niet willen met z'n allen natuurlijk.

Maak er anders een torrent van of haal de muziek weg.

Maar boven alles goed om te horen dan CM10 voor jou goed werkt.
Ik heb laatst met mezelf gebrainstormd (dat werkt) en bedacht dat het misschien handig is in de startpost van dit topic iets te vermelden dat lijkt op:

Serienummer------Gebruikersnaam(?)--------OS------compat pack--------etc
XXXXX Fritsjofe CM9 yyyy

En dan zo een lijstje, zodat er een overzicht is wat bij welk serienummer goed draait, dan kan je in een oogopslag zien wat het beste zou moeten werken op jouw versie van de tablet.
Dit lijkt me handig aangezien er minstens drie hardware versies zijn van de 465 en volgens mij is er dan ook nog een verschil in welk serienummer je hebt.

Als niemand dit verder een goed idee vindt dan brainstorm ik weer lekker verder met mezelf :)

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fritsjof schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 16:16:
Jos!

Zomaar muziekjes onder je amateurfilmpje zetten mag natuurlijk helemaal niet, want dan zou ik je muzieksmaak kunnen horen en misschien zelf eens wat van die artiest gaan beluisteren en misschien wel kopen, en dat moeten we niet willen met z'n allen natuurlijk.

Maak er anders een torrent van of haal de muziek weg.

Maar boven alles goed om te horen dan CM10 voor jou goed werkt.
Ik heb laatst met mezelf gebrainstormd (dat werkt) en bedacht dat het misschien handig is in de startpost van dit topic iets te vermelden dat lijkt op:

Serienummer------Gebruikersnaam(?)--------OS------compat pack--------etc
XXXXX Fritsjofe CM9 yyyy

En dan zo een lijstje, zodat er een overzicht is wat bij welk serienummer goed draait, dan kan je in een oogopslag zien wat het beste zou moeten werken op jouw versie van de tablet.
Dit lijkt me handig aangezien er minstens drie hardware versies zijn van de 465 en volgens mij is er dan ook nog een verschil in welk serienummer je hebt.

Als niemand dit verder een goed idee vindt dan brainstorm ik weer lekker verder met mezelf :)
@fritsjof, goed idee, had dit al eerder geopperd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst de nummers nog eens:

Yarvik TAB465EUK Tablets - SERIAL NUMBERS TAB465120300001 to TAB465120301800
noemen we groep A

Yarvik TAB465EUK Tablets - SERIAL NUMBERS TAB465120301801 to TAB465120303070
noemen we groep B

Yarvik TAB465EUK Tablets - SERIAL NUMBERS TAB465120303071 to TAB465120307000
noemen we groep C

De Cm9 en de CM10 worden niet meer verder doorontwikkeld en geupdated. Voor groep B en C zijn er inmiddels updates naar 4.0.4. Het zou mooi zijn dat we reacties krijgen van de (gebruikers)verschillen van CM serie ten opzichte van 4.0.4.(groep B en C).
Zelf hoor ik bij groep A en werk ik met:
1. cm10 a10 20120913
2. gapps jb20120726
Beide camera"s werken. Verder nog geen problemen.

Wat de gebruikers van de 4.0.4. moeten controleren is het verbruik van de batterij. Ik denk dat ze de power van de wifi hebben verhoogd.
We moeten Yarvik verzoeken verder te ontwikkelen naar 4.1 en later dit jaar naar 4.2

Gebruikers van groep B en C geef uw reacties van de 4.0.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos020
Dat (beschermde) muziekfragment hou je zeker van me tegoed Fritsjof... :) (see below)

In ieder geval heeft jouw gebrainstorm en Flippermans ervoor gezorgd dat dat we een duidelijke driedeling gaan krijgen; immers, dit topic gaat over de TAB465, maar de facto hebben we het over (ten minste) 3 apparaten.
Dus hierbij mijn configuratie en natuurlijk dat vermaledijde filmpje, waarbij ik eigenlijk alleen maar dat muziekspoor eronder had gezet omdat op de achtergrond nogal hard het 8 uur journaal doorklonk.... 7(8)7

Maar goed, een standaard rechtenvrij muziekje eronder doet wonderen....

YouTube: Yarvik Tab465 on Jelly Bean

Mijn config is dezelfde als Flippermans:

TAB 465 - Groep A
1. cm10 a10 20120913
2. gapps jb20120726
Na install de camera update vanuit de : update me => camera_stock_modules_36.zip

Antutu score: 3096

oorspronkelijk muziekfragment: YouTube: deadmau5 feat. Chris James - The Veldt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12-2024
Heeft iemand deze antenne mod al geprobeerd?
http://forum.yarvik.com/showthread.php?4160-WiFi-Fix-for-467

Het is toegepast op de Yarvik 467 en enkele andere tablets. Deze tablets hebben allemaal dezelfde problemen (slechte ontvangst en lage snelheid gemeten met speedtest.net). Na de fix is ontvangst en snelheid stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Prozac schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 02:56:
Heeft iemand deze antenne mod al geprobeerd?
http://forum.yarvik.com/showthread.php?4160-WiFi-Fix-for-467

Het is toegepast op de Yarvik 467 en enkele andere tablets. Deze tablets hebben allemaal dezelfde problemen (slechte ontvangst en lage snelheid gemeten met speedtest.net). Na de fix is ontvangst en snelheid stukken beter.
Helaas voor eerste serie 465 want daar zitten geen schroefjes in, de glasplaat met daaronder de electronica zit geklipt op het aluminium achterzijde.
Iemand ervaring met het open maken van de 465 ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de yarvik , als je die vanaf voorkant bekijkt (scherm) zie je plastic rand lopen , daar zit het scherm aan vast.
een plastic onderdeel tussen plastic en alu body steken ( er recht in zetten en naar beneden duwen ) , dan voorzichtig omhoog wippen.
het plastic heeft om de 5 cm een uitstulping zitten, daarmee word hij op de plek geklemd .
doe dit beetje voorzichtig,beginnen aan de linker kant , daarna boven / onder , als de 3 kanten loszitten kan je rechterkant los trekken.
er zitten GEEN draadjes / connectoren aan body.
Dit alles op eigen risico en je garantie is weg !!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2012 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 17:26:
de yarvik , als je die vanaf voorkant bekijkt (scherm) zie je plastic rand lopen , daar zit het scherm aan vast.
een plastic onderdeel tussen plastic en alu body steken ( er recht in zetten en naar beneden duwen ) , dan voorzichtig omhoog wippen.
het plastic heeft om de 5 cm een uitstulping zitten, daarmee word hij op de plek geklemd .
doe dit beetje voorzichtig,beginnen aan de linker kant , daarna boven / onder , als de 3 kanten loszitten kan je rechterkant los trekken.
er zitten GEEN draadjes / connectoren aan body.
Dit alles op eigen risico en je garantie is weg !!!
bedankt flippermans, jij hebt ook een A serie 465 en je hebt CM10 funktioneren, werkt het nou beter dan CM9?Ik heb CM10 op mijn tablet gehad maar dat was niet zo'n succes.
Pagina: 1 ... 18 19 Laatste