Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454062

@roelof1977, als je airdroid gebruik zit je ook gelijk op google play, appeltje eitje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelof1977
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-12-2024
guapper schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 20:23:
@ Roelof1977:
De besproken meldingen zou je op je tablet kunnen zien, in de statusbalk verschijnt een icon wanneer je de tablet via usb verbind. Dus niet op je pc, maar op je android apparaat.
De enige melding die ik bij het aansluiten op de tablet krijg is beeldvullend; groen android met USB-stekker als arm, en een knop 'USB-opslag inschakelen'. Terwijl ik hier juist die melding met "...USB Debugging & Stay Awake" had verwacht.
Als ik dan het script draai om Google Play te installeren, krijg ik ook de melding (hoe kan het ook anders!): error: device not found. meerdere regels onder elkaar.

Op een-of andere manier krijg ik de tablet niet op de juiste (android)-manier gekoppeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@roelof, google play lukt lukt niet zomaar met de tab465

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:07
Anoniem: 454093 schreef op zondag 08 april 2012 @ 10:55:
Ik heb gewoon de readme van google play gevolgd. Ik moest wel de usb driver instaleren maar ik hoefde niets te doen met de rootscript.

Edit. Net met root checker basic even gechecked maar die zegt dat ik rootacces heb.
Hoe kan je de usb driver installeren? Die zit er niet bij bij het bestand wat ik heb gedownload...

Edit, gevonden, in het rootscript zip bestand :)

[ Voor 5% gewijzigd door vandermark op 10-04-2012 21:20 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franky205
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-12-2024
Bij mijn (vergelijkbaar tablet) gaat het als volgt.
Tablet echt uitzetten.
dan volume - toets indrukken en vasthouden.
dan usb aan de computer koppelen.
dan gaat de computer om een driver vragen.
en kun je daarna met een apart programma een backup maken/terug zetten

Bij de Yarvic gaat het bijna hetzelfde.
http://www.yarvik.com/nl/download_upgrade/

[ Voor 13% gewijzigd door Franky205 op 10-04-2012 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelof1977
...toch maar de stoute schoenen aangetrokken en na een backup maar voor de factory reset gekozen.
Tablet was weer maagdelijk schoon, en na het koppelen van de usb kabel aan de pc, kwam daar op de tablet taakbalk naast het usb-icoontje een android ice cream poppetje met de melding 'usb debugging mode'! op de pc was daar eindelijk onder apparaat beheer het Android-apparaat met het uitroepteken... de rest liep zoals de readme beschijft als een zonnetje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampecap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-04 16:20
Roelof1977 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:57:
...toch maar de stoute schoenen aangetrokken en na een backup maar voor de factory reset gekozen.
Tablet was weer maagdelijk schoon, en na het koppelen van de usb kabel aan de pc, kwam daar op de tablet taakbalk naast het usb-icoontje een android ice cream poppetje met de melding 'usb debugging mode'! op de pc was daar eindelijk onder apparaat beheer het Android-apparaat met het uitroepteken... de rest liep zoals de readme beschijft als een zonnetje _/-\o_
Hoe heb je die factory reset dan uitgevoerd? Met de reset knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maanstof
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-07 13:33
thx tab465,

AnTuTu-score van 2746 is heel netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie.xxl
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-08-2021
Anoniem: 450829 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:37:
[...]

Dit soort dingen moet je pas gaan proberen op het moment dat je zeker weet dat je de mogelijkheid hebt om terug te keren naar de originele Yarvik 465 firmware.

Weet iemand hier misschien al of er een recovery mode op de tablet zit waarmee je een backup kunt maken van de gehele tablet.
En dan bedoel ik een backup van de boot, recovery en system parititie.
Ik weet niet of Yarvik misschien ook een complete image file heeft die je met een firmware flash tool zoals Livesuite of PhoenixUSB kunt flashen op de Yarvik 465?

Ik heb hier zelf geen "echte" Yarvik 465 liggen.
Ik durf dan ook geen garantie te geven dat die pwn3d firmware van Chistian Troy op slatedroid op de Yarvik werkt. Zeer waarschijnlijk overschrijft de pwn3d recovery, die van Yarvik. En ik weet niet of die backups uitwisselbaar zijn.
ik heb die firmware geprobeert op een yarvik 460. maar die doet het niet. ik heb meerdere firmwares geprobeert waaronder de ics van qware en van PointOfView protab 2xxl. en natuurlijk ook de ics van yarvik. maar ik ben alleen echt tevreden over de ics van Qware... deze heeft een goed werkende google play store. wifi werkt altijd. en browsen gaat ook snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampecap
eddie.xxl schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 23:30:
[...]

ik heb die firmware geprobeert op een yarvik 460. maar die doet het niet. ik heb meerdere firmwares geprobeert waaronder de ics van qware en van PointOfView protab 2xxl. en natuurlijk ook de ics van yarvik. maar ik ben alleen echt tevreden over de ics van Qware... deze heeft een goed werkende google play store. wifi werkt altijd. en browsen gaat ook snel.
Hoe heb je die firmware geflashed? Ik zou namelijk graag willen weten hoe ik hem helemaal kan resetten zodat de market via deze link er weer af is. http://www.slatedroid.com...blets-google-play-script/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
Is er al iemand die een passende "china" hoes / cover gevonden heeft voor de Yarvik TAB465EUK gevonden heeft? Ben nog op zoek, maar heb helaas nog niets gevonden. iPad covers passen helaas niet dus het zou een cover speciaal voor de AllWinner A10 moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:00
kijk maar eens naar mijn linkdump-post 2 pagina's terug zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampecap
Anoniem: 453338 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 18:40:
[...]

Ja er is een recovery mode, ik zal even zeggen hoe die werkt (deze werkt voor de Sanei N90 en deze schijnt dus identiek te zijn aan de yarvik)

1. Zorg dat de tablet uit staat.
2. Houdt de hogere volume toets en de aan-toets tergelijker tijd ingedrukt.
3. Doe dit totdat je een android poppetje ziet met een soort moterkap die openstaat (misschien ken je dat wel van andere android's)
4. nu ken je met de volume toets omlaag het recovery menu openen

En de firmware van Yarvik is gewoon op de yarvik website te verkrijgen bij: http://www.yarvik.com/userfiles/yarvikfirmware/TAB460.img

dit is de zelfde firmware als bij de yarvik tab465.

Veel succes!
Hoe weet je zo zeker dat die firmware hetzelfde is? Die recovery mode die jij beschrijft werkt niet op mijn 465..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 430542

Je hebt voor de yarvik gewoon in instellingen menu een recovery en backup functie toch ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampecap
Anoniem: 430542 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 09:33:
Je hebt voor de yarvik gewoon in instellingen menu een recovery en backup functie toch ...
Ja klopt, maar dat reset hem niet compleet aangezien een deel van de geinstalleerde market script in het system directory zit. Opnieuw flashen is de enige manier om dit te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:58
Heeft er iemand hier ervaringen met de 464, die is nu bij de Makro in de aanbieding?

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie.xxl
SkiFan schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:31:
Heeft er iemand hier ervaringen met de 464, die is nu bij de Makro in de aanbieding?
De 464 is gewoon een 460 met ics. 4.0.3.
en die heb ik. hahaha.
is leuk speelgoed. werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelof1977
Mrbx schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 22:02:
[...]
Hoe heb je die factory reset dan uitgevoerd? Met de reset knop?
In het instellingen menu heb je helemaal onderaan de optie 'Tablet info' als je die opent heb je aan de rechterkant als onderste optie de 'factory reset'. (dit is waarschijnlijk hetzelfde als het reset knopje op de achterkant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie.xxl
SkiFan schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:31:
dat flashen is heel simpel. download de originele ics van yarvik.com daar zit ook een beschrijving bij hoe je t moet doen. je kan ook de originele ics van Qware downloaden. die werkt beter en die werkt ook op de yarvik.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Ok, eerste ervaringen zijn positief. Scherm is erg mooi en de behuizing voelt erg goed aan. Achterzijde is wel erg krasgevoelig! Valt me tegen, heb er nu na één avond waarbij de tablet ook op houten tafel lag vrij veel krassen op.

Tablet werkt verder gewoon goed. Dolphin HD browser doet het goed, teamviewer werkt erg lekker.

Heb wel het idee dat er qua roms nog wat geoptimaliseerd kan worden maar durf nu nog niet aan om vreemde roms erop te zetten omdat er nog geen standaard rom beschikbaar is. Ik denk niet dat de rom voor de 460 100% identiek is eerlijk gezegd.

Ander vraagje: hoe zet je usb debugging aan?? Onder apps kom in niet in develop keuze menu, ik kan het niet vinden...

[ Voor 9% gewijzigd door vandermark op 11-04-2012 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Op mijn telefoon (ICS 4.0.3) zit dat onder instellingen -> systeem -> opties voor ontwikkelaars -> usb foutopsporing.

ik weet niet of dat t zelfde is bij de officiele versie... Mijn ROM komt ook maar van XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Nee, daar staat het bij de yarvik niet... heeft niet 'systeem' binnen instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je de tablet uitzet, aansluit aan pc dan tablet aanzeten.
Dan gaat herkent hij wel usb debugging .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazytaxi819
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-07 08:48
eddie.xxl schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:37:
[...]

De 464 is gewoon een 460 met ics. 4.0.3.
en die heb ik. hahaha.
is leuk speelgoed. werkt goed.
grootste verschil:

465 - 1gb geheugen - 1024x768pixels - 9,7" - ips scherm
464 - 512 mb geheugen - 1024x600 pixels - 10" - led scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:58
Eigenlijk dus beter voor de 465 gaan? Laat ik deze even aan me voorbij gaan.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie.xxl
crazytaxi819 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 12:02:
[...]

grootste verschil:

465 - 1gb geheugen - 1024x768pixels - 9,7" - ips scherm
464 - 512 mb geheugen - 1024x600 pixels - 10" - led scherm
ik maakte de vergelijking met de 460 en de 464 omdat er gevraagt werd naar ervaringen van de 464!!!! ik heb m dus niet vergeleken met de 465!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06 23:47
Anoniem: 453338 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 18:33:
[...]

Ik heb op mijn Sanei N90 een bluetooth dongel getest en hij werkt! Ik moest er daarintegen wel zelf een custom app(je) voor schrijven, maar dat was meer om bestandsoverdracht te kunnen doen. Ik zal even kijken of hij ook op bluetooth boxen werkt maar je kan het ook zelf proberen als je een bluetooth usb dongel hebt.
in de Sanei zit toch standaard al bluetooth? (behalve in de luxe aluminium)
daar heb je dan toch geen dongel voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleXtor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-04 18:17
Ik ga straks één halen bij de belcompany in leeuwarden. Hadden ze nog wel een stapel liggen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos020
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-03 09:00
Mail van Dixons! de tablets zijn onderweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMorePhun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 14:40
Al ervaringen ivm gaming performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampecap
MrMorePhun schreef op woensdag 11 april 2012 @ 16:28:
Al ervaringen ivm gaming performance?
Gaming is in orde, GTA 3 werkt evenals angry birds, cut the rope, sprinkle etc. Ben er nog geen tegen gekomen die het wel op mijn galaxy s2 doet maar niet op de yarvik. Perfomance is wel iets minder, maar.. het werkt! Vandaag even naast de nieuwe ipad van een vriend gelegd. Je ziet dat het scherm iets donkerder is maar als je youtube filmpjes op HD draait zie je nauwelijks verschil. Kortom echt een super tablet voor dat geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Voor gaming is de Rockchip RK2918 iets beter geschikt dan de Allwinner A10. Niet veel, maar wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-03 15:38

LVL

guapper schreef op woensdag 11 april 2012 @ 16:54:
Voor gaming is de Rockchip RK2918 iets beter geschikt dan de Allwinner A10. Niet veel, maar wel iets.
Juist niet. De allwinner A10 is de RK2918 inmiddels voorbij gestreefd. Daarbij is de arm mali400 meer compatible met games dan de vivante gc800 ;)
De RK2918 is lang niet meer zo populair in china t.o.v. de Allwinner A10.
De allwinner A10 is op moment de winnaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovanp
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-08-2024
@jos: onderweg naar de filialen, of onderweg vanuit China? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454069

Hoi, al iemand ervaring met de mini HDMI aansluiting naar de TV? Krijg hier geen beeld op mijn plasma. Nieuwe kabel gekocht 1.3 HDMI, maar nog steeds geen beeld op mijn TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleXtor
Ik probeer google play te installeren, maar op deze site staat dat ik de device zelf ook moet installeren.

Is dit nodig of is het voldoende als ik op het geheugen van de tablet kan komen?

Als ik namelijk onderstaande uitvoer, dan krijg ik deze melding:
Er is een stuurprogramma voor het apparaat gevonden, maar er is een fout opgetreden tijdens de poging om het stuurprogramma te installeren (win7 64 bit)

1. Extract USB_Driver to a Folder and Connect Tablet to PC powered-ON.
2. Go to Device Manager. Check for an Android Device with Exclamation Point [!].
3. Right-click Android Device and click Update Driver. Locate the USB_Driver Folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 370762

Anoniem: 454069 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 18:33:
Hoi, al iemand ervaring met de mini HDMI aansluiting naar de TV? Krijg hier geen beeld op mijn plasma. Nieuwe kabel gekocht 1.3 HDMI, maar nog steeds geen beeld op mijn TV.
Hier ook geen beeld! Ik heb twee HDMI kabels met een HDMI->mini HDMI converter geprobeerd. Misschien is de converter niet goed? Mijn TV is ook plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 370762 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 18:59:
[...]

Hier ook geen beeld! Ik heb twee HDMI kabels met een HDMI->mini HDMI converter geprobeerd. Misschien is de converter niet goed? Mijn TV is ook plasma.
Heb al een bericht van de yarvik nederland ontvangen. Moet wel lukken met een miniHDMI kabel 1.3 zeggen ze. Lukt het niet dan moet je terug via een reset naar fabrieksinstelling volgens hun. Iemand anders in deze topic, had wel weer beeld en op de video op youtube zie je ook dat het wel werkt op de TV. Wacht nog ff met een reset. Zou niets moeten uitmaken of je plasma of led of lcd zou hebben volgens mij. Je hoeft ook niets in te stellen o je yarvik 465qua instellingen ofzo volgens yarvik. En nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVL

LVL

Voor de mensen die hem al hebben heb ik een gemodificeerde versie van MX Player. Het schijnt namelijk dat ondertitels dubbel worden weergegeven als je de standaard player gebruikt. Het wordt namelijk zowel hardware als software gedecodeerd op het scherm. Download: http://www.mediafire.com/?go0n7szcv75t626
Hierbij ook de gemodificeerde Skype versie die werkt: http://www.mediafire.com/?7fzbbpwd92r3z3x
En de allwinnermod applicatie waarmee je een paar dingen kunt instellen: http://www.mediafire.com/?4bn5q4o8db8qw18

Voor de mensen waarbij het externe beeld niet werkt: controleer of je TV 1080P 'aankan'. De tablet staat waarschijnlijk standaard op 1080P, en een tv van 720P/1080i kan dit signaal niet of moeizaam verwerken. Vergeet ook niet dat de tablet met een hdmi 1.3 of 1.4 protocol data verstuurd. Een oudere tv kan hier dus ook problemen mee krijgen.

[ Voor 24% gewijzigd door LVL op 11-04-2012 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-07 19:05
Mijn log bij installatie van Google Play:
* Link bezocht
* IceCreamSandwich-4.0.3-Google-Play-Script.7z gedownload en uitgepakt
* USB kabel aangesloten, niet goed geinstalleerd, dus
* 2.USB-Drivers uitgepakt, via Apparaatbeheer alsnog geinstalleerd (dit niet verzonnen, maar cf readme.txt)
* Stay Awake niet gevonden, wel beeldscherm op 30 minuten gezet.
* Had USB-mount aangezet, weer uitgezet
* Optie C Other gekozen, ratel, van alles wordt overgezet
* Alle chinese software laten verwijderen
* toets gedrukt, reboot begint, usb-kabel verwijdert.
Yep, gelukt, seems ;)

PS: Ik heb vanmiddag er ook een gekocht, maar dat hadden jullie natuurlijk al door.

[ Voor 6% gewijzigd door Bolukan op 11-04-2012 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-07 19:05
PleXtor schreef op woensdag 11 april 2012 @ 18:57:
Ik probeer google play te installeren, maar op deze site staat dat ik de device zelf ook moet installeren.

Is dit nodig of is het voldoende als ik op het geheugen van de tablet kan komen?

Als ik namelijk onderstaande uitvoer, dan krijg ik deze melding:
Er is een stuurprogramma voor het apparaat gevonden, maar er is een fout opgetreden tijdens de poging om het stuurprogramma te installeren (win7 64 bit)

1. Extract USB_Driver to a Folder and Connect Tablet to PC powered-ON.
2. Go to Device Manager. Check for an Android Device with Exclamation Point [!].
3. Right-click Android Device and click Update Driver. Locate the USB_Driver Folder.
Wat bij mij hielp was de juiste (bij mij Windows 7 64) subdirectory aan te wijzen.
Je moet van je USB-geheugen geen drive voor de PC maken.
2. Don't turn-on usb storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de mensen waarbij het externe beeld niet werkt: controleer of je TV 1080P 'aankan'. De tablet staat waarschijnlijk standaard op 1080P, en een tv van 720P/1080i kan dit signaal niet of moeizaam verwerken. Vergeet ook niet dat de tablet met een hdmi 1.3 of 1.4 protocol data verstuurd. Een oudere tv kan hier dus ook problemen mee krijgen.
Ik heb net de spec van mijn TV gecontroleerd, 1080P kan hij wel aan. Of de kabel 1.3 of 1.4 is weet ik niet precies, maar hij kan wel 3D signaal van mijn blue ray speler naar de TV versturen. Daarom neem ik aan dat de kwaliteit ok is. Reset wacht ik nog even. Heeft iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand hoe de volume knoppen werken? Ze zijn default geconfigureerd als Home/Menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVL

LVL

Anoniem: 370762 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 20:10:
Weet iemand hoe de volume knoppen werken? Ze zijn default geconfigureerd als Home/Menu.
Je moet ze langer ingedrukt houden. De knoppen zijn multifunctioneel, zowel home/menu als volume+/volume-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb airdroid 1205 geinstalleerd,
daarna draadloos contact met PC
kom daarna automatisch in google play
ziet ook vanzelf de yarvik tab465
en kan vanhier downloaden (wel gmail account aanmaken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleXtor
Bolukan schreef op woensdag 11 april 2012 @ 19:45:
[...]

Wat bij mij hielp was de juiste (bij mij Windows 7 64) subdirectory aan te wijzen.
Je moet van je USB-geheugen geen drive voor de PC maken.

[...]
Aaargh het is inderdaad het submapje selecteren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleXtor
Die van mij doet vooral na het opstarten eerst heel gek met typen. Dan typt hij zelf allemaal letters, zelfs als ik op backspace druk, dan verschijnen er allemaal letters...

Zelfs als ik het scherm aanraak, dan worden op andere plekken op het scherm op knopjes gedrukt.

Zijn er meer mensen die dit hebben? Ik kan zo echt niet een wachtwoord intoetsen :(

[ Voor 16% gewijzigd door PleXtor op 11-04-2012 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LVL schreef op woensdag 11 april 2012 @ 19:19:
Voor de mensen die hem al hebben heb ik een gemodificeerde versie van MX Player. Het schijnt namelijk dat ondertitels dubbel worden weergegeven als je de standaard player gebruikt. Het wordt namelijk zowel hardware als software gedecodeerd op het scherm. Download: http://www.mediafire.com/?go0n7szcv75t626
Hierbij ook de gemodificeerde Skype versie die werkt: http://www.mediafire.com/?7fzbbpwd92r3z3x
En de allwinnermod applicatie waarmee je een paar dingen kunt instellen: http://www.mediafire.com/?4bn5q4o8db8qw18

Oke, en hoe kan ik dit wijzigen dan op de yarvik ? heb een oude pana plasma en kan dus geen 1080p aan. Dus moet ik een manier vinden dat de tablet 720p of 1080i aanstuurt, maar heb alle instellingen al doorlopen, kan niets vinden van deze instelling. Bedankt alvast voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos020
jovanp schreef op woensdag 11 april 2012 @ 18:31:
@jos: onderweg naar de filialen, of onderweg vanuit China? ;)
Morgen wordt ie bezorgd (op mn werk) ... track and trace nummertje van PostNL ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVL

LVL

Anoniem: 454069 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 20:39:
[...]

Oke, en hoe kan ik dit wijzigen dan op de yarvik ? heb een oude pana plasma en kan dus geen 1080p aan. Dus moet ik een manier vinden dat de tablet 720p of 1080i aanstuurt, maar heb alle instellingen al doorlopen, kan niets vinden van deze instelling. Bedankt alvast voor je reactie.
Hier kan ik je helaas ook niet bij helpen. Ik heb op moment nog geen 9.7" Allwinner A10 tablet. Wat ik wel weet is dat je dit in android 2.3/gingerbread wel kon instellen. Als het goed is moeten deze dingen automatisch gaan in android 4.0/ice cream sandwich. Ik denk dat je yarvik moet contacteren over dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LVL schreef op woensdag 11 april 2012 @ 21:20:
[...]

Hier kan ik je helaas ook niet bij helpen. Ik heb op moment nog geen 9.7" Allwinner A10 tablet. Wat ik wel weet is dat je dit in android 2.3/gingerbread wel kon instellen. Als het goed is moeten deze dingen automatisch gaan in android 4.0/ice cream sandwich. Ik denk dat je yarvik moet contacteren over dit probleem.
oke, bedankt in ieder geval voor je meedenken en reactie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 448933

Hoe worden de website's eigenlijk weergegeven, moet je links/rechts scrollen of is die in z,n geheel weergegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Al iemand geëxperimenteerd met een browser voor deze Yarvik??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PleXtor schreef op woensdag 11 april 2012 @ 20:34:
Die van mij doet vooral na het opstarten eerst heel gek met typen. Dan typt hij zelf allemaal letters, zelfs als ik op backspace druk, dan verschijnen er allemaal letters...

Zelfs als ik het scherm aanraak, dan worden op andere plekken op het scherm op knopjes gedrukt.

Zijn er meer mensen die dit hebben? Ik kan zo echt niet een wachtwoord intoetsen :(
Mijn eerste 465 had precies hetzelfde probleem! Ruilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuis10000
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-06 12:37
Dit probleem doet zich bij mij ook voor.. Als ik van hem van de netstroom afhaal is het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

motormuis10000 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 22:44:
Dit probleem doet zich bij mij ook voor.. Als ik van hem van de netstroom afhaal is het probleem opgelost.
Klopt! Als je de aluminium case aanraakt met een vinger is het probleem ook weg, een isolatie probleem denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flee01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-12-2024
Anoniem: 370762 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 20:10:
RTFM : kort drukken = Home of Menu
Lang indrukken/ingedrukt houden = volume harder of zachter

Ik persoonlijk vind het volume op deze wijze moeilijk te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flee01
Anoniem: 454062 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 22:19:
Ik heb er enkele uitgeprobeerd:

Chrome / Dolphin for Tab / Dolphin mini
en bij Dolphin HD kom ik niet door het eerste accept menu heen; de toets accepteren werkt niet.
Natuurlijk ook eerst Flash 11 geïnstalleerd!!!

-Chrome is het snelste, zowel gevoelsmatig als ook in de BrowserBenchmark scheelt dat aanzienlijk.
Maar ik krijg niet alle youtube/uitzending gemist filmpjes aan de praat...
-Dolphin for Tab vind ik ook fijn, maar wat langzamer.
-De standaard browser is gevoelsmatig de langzaamste maar werkt wel goed met Youtube/uitzending gemist.
Uitzendig gemist bij de instellingen op Flash zetten ipv Silverlight

Hebben andere mensen nog tips hoor ik het graag :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampecap
flee01 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 08:23:
[...]

Ik heb er enkele uitgeprobeerd:

Chrome / Dolphin for Tab / Dolphin mini
en bij Dolphin HD kom ik niet door het eerste accept menu heen; de toets accepteren werkt niet.
Natuurlijk ook eerst Flash 11 geïnstalleerd!!!

-Chrome is het snelste, zowel gevoelsmatig als ook in de BrowserBenchmark scheelt dat aanzienlijk.
Maar ik krijg niet alle youtube/uitzending gemist filmpjes aan de praat...
-Dolphin for Tab vind ik ook fijn, maar wat langzamer.
-De standaard browser is gevoelsmatig de langzaamste maar werkt wel goed met Youtube/uitzending gemist.
Uitzendig gemist bij de instellingen op Flash zetten ipv Silverlight

Hebben andere mensen nog tips hoor ik het graag :*)
Chrome is inderdaad het snelste. Maar Dolphin browser HD doet het toch niet slecht bij mij hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumbadora
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 13:53
Wat ik wel irritant vind is dat sommige apps. op z,n kop worden weergegeven in portrait view.
Het gebeurt dan regelmatig dat ik de aan en uit toets aanraak.
Ook heb ik dat sommige apps iedere keer uit zichzelf verdwijnen. Ik moet ze dan elke keer weer opnieuw installeren.Bijv. Pinball classic en Backgammon uit de market verdwijnen iedere keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDragon-1
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:16
Heb de Sanei N90 inmiddels een week ong. maar de accu tijd vind ik wel een beetje tegen vallen, ik had het beter verwacht van een 8000 mah accu.
Ik haal ong. 8 uur op een accu waarvan deze 5,5 uur met scherm aan en wifi aan heeft gestaan.
Van het weekend heeft een vriend er ook een en ga dan even de accu tijd vergelijken. Heeft iemand hier nog een mooi scriptje voor. Die om de x tijd een pagina herlaad?

Verder zeer tevreden over de tablet.

[ Voor 16% gewijzigd door DonDragon-1 op 12-04-2012 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik op de site van Alternate kijk is de tab467 binnen 1 dag te leveren en de tab 465 binnen 3-5 dagen.

Weet iemand of ik op de tab 467 datzelfde script zou kunnen gebruiken op google play toe te voegen, aangezien ze beide dezelfde hardware/software hebben lijkt het mij geen probleem maar ik ben geen expert natuurlijk. Belcompanie had alleen nog het vitrine model en deze heeft beschadigingen op de achterzijde. Iemand al meer tegenaan gelopen dat de achterzijde snel beschadigd? Gelijk maar een goede hoes bij aanschaffen.

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 448933 op 12-04-2012 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highs3000
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-07 17:24
Anoniem: 454062 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 22:19:
Ik heb de volgende browsers geprobeerd: Chrome, Dolphin HD, Opera Mobile, Firefox en Ninesky. Firefox (met Adblock Plus) is voor mij, gevoelsmatig, het snelst. Firefox heeft, net als Chrome, echter geen flash support. Als je Flash belangrijk vindt is Dolphin m.i. de beste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovanp
jos020 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 21:06:
[...]

Morgen wordt ie bezorgd (op mn werk) ... track and trace nummertje van PostNL ... :)
@jos020:
En de yarvik al ontvangen via Dixons? Toen ik net belde werd hij namelijk pas morgen in het centrale magazijn verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454607

Net bericht van Mycom, de tablet ligt klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flee01
Net bericht gehad van Dixons Sittard dat mijn tablet klaar lag daar.
Heb 'm meteen geannuleerd, omdat ik 'm van BC al eerder had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou ik heb geen bericht gehad ,
had hem natuurlijk wel al betaald bij dixons en geannuleerd toen hij er bij belcompany was,
net geld terug gehad, kreeg wel mailtje dat tablet onderweg was hiernaartoe.
dus zal mij benieuwen of ik er straks toch 2 heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flee01
highs3000 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:37:
[...]

Ik heb de volgende browsers geprobeerd: Chrome, Dolphin HD, Opera Mobile, Firefox en Ninesky. Firefox (met Adblock Plus) is voor mij, gevoelsmatig, het snelst. Firefox heeft, net als Chrome, echter geen flash support. Als je Flash belangrijk vindt is Dolphin m.i. de beste keuze.
Ik krijg Dolhpin HD niet geïnstalleerd. Na het installeren vanuit Google Play store, open ik hem in Google Play en gaat ie in portrait stand, in het vervolg scherm moet ik rechts onderin de voorwaarden accepteren, maar hij reageert niet. Zijn er meer mensen met dit probleen, of weet iemand een oplossing wat ik moet doen?

Ik hoor het graag!!! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVL

LVL

DonDragon-1 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 10:12:
Van het weekend heeft een vriend er ook een en ga dan even de accu tijd vergelijken. Heeft iemand hier nog een mooi scriptje voor. Die om de x tijd een pagina herlaad?
Antutu heeft ook een battery benchmark.
Wees er wel zeker van dat je dezelfde helderheid hebt ingesteld om het eerlijk te houden.
Anoniem: 448933 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 10:43:
Weet iemand of ik op de tab 467 datzelfde script zou kunnen gebruiken op google play toe te voegen, aangezien ze beide dezelfde hardware/software hebben lijkt het mij geen probleem maar ik ben geen expert natuurlijk.
Het script dat je bedoeld is voor elke A10 tablet met ICS 4.0.3 geschikt.
Originele topic: http://www.slatedroid.com...blets-google-play-script/

Voor alle A10 tablet gebruikers, zou je eens hier naar kunnen kijken: http://www.slatedroid.com...cript-installation-guide/
Komt origineel van xda, maar is voor de A10 tablets gemaakt. Het schijnt allemaal wel goed te werken :)

[ Voor 13% gewijzigd door LVL op 12-04-2012 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampecap
LVL schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:38:
[...]

Antutu heeft ook een battery benchmark.
Wees er wel zeker van dat je dezelfde helderheid hebt ingesteld om het eerlijk te houden.

[...]

Het script dat je bedoeld is voor elke A10 tablet met ICS 4.0.3 geschikt.
Originele topic: http://www.slatedroid.com...blets-google-play-script/

Voor alle A10 tablet gebruikers, zou je eens hier naar kunnen kijken: http://www.slatedroid.com...cript-installation-guide/
Komt origineel van xda, maar is voor de A10 tablets gemaakt. Het schijnt allemaal wel goed te werken :)
Iemand al ervaring met die v6 supercharger script? Ik of heeft nog niemand het aangedurfd ;-) Wil het allemaal best proberen proberen alleen moet wel eerst ergens de originele rom de weten te vinden icm met een flash programma om terug te kunnen als er iets mis gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Ik wil hem graag proberen. Heb het idee dat er zeker wel wat optimalisaties mogelijk zijn...

Zal niet eerder dan vanavond zijn of morgen.

[ Voor 20% gewijzigd door vandermark op 12-04-2012 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumbadora
Ik kan ook niets kopen vanuit Googleplay. Ik krijg ieder keer de melding dat er een fout is opgetreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampecap
vandermark schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:04:
Ik wil hem graag proberen. Heb het idee dat er zeker wel wat optimalisaties mogelijk zijn...

Ja dat gevoel heb ik ook sterk, het loopt allemaal wel goed maar ik denk dat er sowieso in de rom nog veel dingen geoptimaliseerd kunnen worden.. Laat even weten of het werkt en of veel verschil maakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 453338

Artimunor schreef op woensdag 11 april 2012 @ 13:08:
[...]

in de Sanei zit toch standaard al bluetooth? (behalve in de luxe aluminium)
daar heb je dan toch geen dongel voor nodig?
Ik heb dus die luxe aluminium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
vandermark schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:04:

hmm, de su binary update binnen superuser lukt niet, blijft maar zeggen dat internetconectie er niet is...

edit, nu wel gelukt, ga straks verder :-)

[ Voor 5% gewijzigd door vandermark op 12-04-2012 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franky205
Anoniem: 448933 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 10:43:
Als ik op de site van Alternate kijk is de tab467 binnen 1 dag te leveren en de tab 465 binnen 3-5 dagen.

Weet iemand of ik op de tab 467 datzelfde script zou kunnen gebruiken op google play toe te voegen, aangezien ze beide dezelfde hardware/software hebben lijkt het mij geen probleem maar ik ben geen expert natuurlijk. Belcompanie had alleen nog het vitrine model en deze heeft beschadigingen op de achterzijde. Iemand al meer tegenaan gelopen dat de achterzijde snel beschadigd? Gelijk maar een goede hoes bij aanschaffen.
Ik denk niet dat desoftware kijjkt of de kleur aan de buitenkant anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franky205
tumbadora schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:27:
Ik kan ook niets kopen vanuit Googleplay. Ik krijg ieder keer de melding dat er een fout is opgetreden.
lke foutmeldingg krijg dan? `not compatible'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleXtor
Franky205 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 18:46:
[...]

lke foutmeldingg krijg dan? `not compatible'.
Misschien de tablet even rebooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Franky205 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 18:44:
[...]

Ik denk niet dat desoftware kijjkt of de kleur aan de buitenkant anders is.
Je weet maar nooit, er zitten wel 2 camera's in natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleXtor
Bij mij loopt de wifi soms vast. Dan kan ik wifi niet uitschakelen, maar heb ook geen verbinding meer. Ik moet dan de tablet rebooten. En dan pakt hij de verbinding daarna ook niet altijd direct. Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Balkje met Wifi zit een scherm verder. Op teken wifi drukken, daar zet je wifi mee uit. (zwarte balk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumbadora
PleXtor schreef op donderdag 12 april 2012 @ 19:34:
[...]

Misschien de tablet even rebooten?
Ik krijg de melding: Fout Er is een fout opgetreden.Probeer het opnieuw.
Ik heb de telefoon gereboot en krijg nog steeds die foutmelding.
Heeft het misschien iets te maken met het aanpassen van build.pop

ro.product.model=GT-I9100
ro.product.brand=samsung
ro.product.name=GT-I9100
ro.product.device=GT-I9100
ro.product.board=GT-I9100
ro.product.manufacturer=samsung
ro.build.description=GT-I9100-eng 4.0.3 IML74K 20120227 test-keys
ro.build.fingerprint=samsung/GT-I9100/GT-I9100:4.0.3/IML74K/20120227:eng/test-keys

Als ik met mijn telefoon(Samsung Galaxy S) iets koop van de market lukt dat gewoon.
Ik kan trouwens wel gewoon apps downloaden van GooglePlay,Alleen het kopen van apps wil niet lukken.

[ Voor 6% gewijzigd door tumbadora op 12-04-2012 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuis10000
Ook ik kan niet in de market kopen. Hmm, best jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaZo7
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-01 13:47
Hallo tweakers, ik heb de tab468 besteld bij Alternate, maar die komt pas volgende week. Ik probeer dit topic te volgen voor tips & trucs; bv. voor het installeren van de app market van google. Maar eerlijk gezegd raak ik steeds meer de weg kwijt in de berichten. Ondertussen worden diverse soorten tablets (o.a. de Cortex All winner A10, de Gemei G9) beschreven en voor bijbehorende scripts verwezen. :?
Is er iemand die een korte samenvatting weet te maken voor niet-tweakers die o.a. de scripts bevat en een duidelijke Nederlandstalige (van mijn part in Jip en Janneke-taal) handleiding voor het toepassen van scripts e.d.? Ik denk dat ik niet de enige ben die dit zou waarderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zouhetnietweten
  • Laatst online: 16-06-2020
Vandaag eindelijk mijn TAB 465 binnengekregen... Ben ik een grote zeikerd als ermee terug ga voor een vuiltje onder het glas van het display??? is heeeeel klein maar irriteer me eraan... Zolang gewacht en dan dit... Grrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highs3000
motormuis10000 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:26:
Ook ik kan niet in de market kopen. Hmm, best jammer.
Kun je ook niet kopen via de browser (play.google.com) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampecap
zouhetnietweten schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:49:
Vandaag eindelijk mijn TAB 465 binnengekregen... Ben ik een grote zeikerd als ermee terug ga voor een vuiltje onder het glas van het display??? is heeeeel klein maar irriteer me eraan... Zolang gewacht en dan dit... Grrrrrr
Nee, ik heb ik ook gedaan.. Als je je er aan irriteerd zeker terug gaan.. Dat het niet de duurste tablet is betekent toch niet dat hij niet perfect hoeft te zijn? Terug met dat ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos020
jovanp schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:38:
[...]

@jos020:
En de yarvik al ontvangen via Dixons? Toen ik net belde werd hij namelijk pas morgen in het centrale magazijn verwacht.
Hij is vandaag bezorgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highs3000
Zijn er meer mensen die weergave instellingen niet meer kunnen aanpassen? Als ik kies voor Systeeminstellingen > Weergave dan wordt ik uit het instellingen menu gegooid en krijg ik de melding "Instellingen is gestopt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovanp
Kijk eens... Nu maar hopen dat ie komend weekend ook af te halen is in de filialen van Dixons, want de voorpret is ondertussen wel over... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jovanp schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:14:
[...]

Kijk eens... Nu maar hopen dat ie komend weekend ook af te halen is in de filialen van Dixons, want de voorpret is ondertussen wel over... 8)7
Op de site van Dixons kun je zien waar die op voorraad is. Even klikken op afhalen, krijg je gelijk een overzicht.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 448933 op 12-04-2012 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuis10000
highs3000 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:51:
[...]

Kun je ook niet kopen via de browser (play.google.com) ?
Bedankt voor de tip! Dit lukt wel.. Kun je misschien ook uitleggen wat het probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik vind het wel vervelend dat de internet verbinding uitgaat als hij in slaapstand gaat .
wil dat hij gewoon aanblijft maar heb geen setting hiervoor kunnen vinden, iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

NO2

Nog meer mensen van los contact bij het aansluiten van de stroomstekker?
M'n pa's 465 laad alleen op als je de stekker ' precies zo' houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nop.
lader doet het goed bij mij, vind het wel een fragiel ding.
als je hem beethoud terwijl hij aan laden is kan je hem zelf al slopen omdat contacten dan verbuigen.
stel je hebt dat al eens gedaan heb je hem zelf dus eigenlijk kapot gemaakt, dat is nadeel van zon klein zwak connectortje.
als dat vanaf begin al was , gelijk terug brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:48
Anoniem: 430542 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:18:
ik vind het wel vervelend dat de internet verbinding uitgaat als hij in slaapstand gaat .
wil dat hij gewoon aanblijft maar heb geen setting hiervoor kunnen vinden, iemand een idee ?
Op mijn Nexus S met ICS is dat in te stellen via:
Systeeminstellingen -> Wi-Fi -> Menu knop: geavanceerd -> Wifi behouden in slaapstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampecap
Anoniem: 430542 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:26:
nop.
lader doet het goed bij mij, vind het wel een fragiel ding.
als je hem beethoud terwijl hij aan laden is kan je hem zelf al slopen omdat contacten dan verbuigen.
stel je hebt dat al eens gedaan heb je hem zelf dus eigenlijk kapot gemaakt, dat is nadeel van zon klein zwak connectortje.
als dat vanaf begin al was , gelijk terug brengen.
Je kunt hem ook opladen aan de micro usb slave poort. Weet alleen niet of dat dat net zo snel gaat, waarschijnlijk niet.. Ik heb iig geen last van die stekker, wel zoals eerder gezegd vreemde input via het scherm als hij aan de lader hangt en ik houdt hem niet in mn handen. Maar goed, als je dat eenmaal weet heb je er geen last van.

Overigens zojuist Reckless Racing 2 geinstalleerd en die doet het echt prima! =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:34

robertwebbe

Robert Webbe

Voor de wat minder technisch onderlegde mensen heb ik een stappenplan beschreven om Google Play te installeren.

Standaard staat op de Yarvik GoTab465 geen Google Play (voorheen Android Market). Dit komt doordat Yarvik een budgetmerk is en er alles aan doet om de prijs zo laag mogelijk te houden. Het voorinstalleren van Google Play kost extra licentiekosten en als de gebruiker het zelf doet, niet. Het is mogelijk om het zelf er op te krijgen maar daar moet je wel wat voor doen.

Waarschuwing: als je hem terug zet naar fabriekinstellingen dan krijg je hem na deze "truuk" niet meer 100% origineel! Er worden blijkbaar wat bestandjes overschreven waardoor de originele software niet meer 100% perfect werkt. Mocht je hem toch willen herstellen naar fabrieksinstellingen dan kan dat maar je zult onderstaande procedure direct erna weer moet uitvoeren om de Yarvik probleemloos te laten werken. Deze procedure heeft overigens geen gevolgen voor de garantie.

Je hebt wel een Windows computer nodig om het er op te krijgen. Deze Windows computer dient unzip software te hebben, als je dat nog niet geïnstalleerd hebt, download deze dan hier en installeer het.

Op de computer ga je vervolgens naar deze pagina. Scroll iets naar beneden en klik op de link achter Google-Play-Script. Nu wordt er iets gedownload waarmee je Google Play aan de Yarvik kunt toevoegen.

Hetgeen je gedownload hebt is een zip file. Unzip deze file op een plek waar je hem zodadelijk weer kunt terug vinden (bijvoorbeeld je Bureaublad). Na het unzippen ga je naar deze map.

In deze map zit nog een map die je eerst moet unzippen: 2.USB-Drivers.

Sluit nu een micro-USB kabel aan op de Yarvik op de USB-Slave poort en de andere kant op de USB kabel van de computer. Als je nu een Windows melding krijgt dat er een bepaalde driver niet gevonden of geïnstalleerd kon worden, kies dan voor het Zelf aanwijzen van de driver en kies de locatie waar je net de USB-drivers hebt geunzipped.
Als de drivers succesvol geïnstalleerd zijn trek je de USB kabel even uit de computer en steek je hem na een paar seconden er weer in. Als je nu geen foutmeldingen krijgt kun je doorgaan.

Ga naar de map toe waar het IceCreamSandwich-4.0.3-Google-Play-Script uitgepakt staat.
Klik op 3.Google-Play (zie onderstaande afbeelding):

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5444/7073283867_15fcfd4a66_o.jpg

- Klik op de spatiebalk om door te gaan om door te gaan
- Kies bij het keuzemenu voor C (Other Allwinner A10 Tablets) gevolgd door de Enter knop
- Kies bij het volgende keuzemenu voor N (NO! Keep them there) gevolgd door de Enter knop
- Klik op de spatiebalk om door te gaan om door te gaan

Schakel nu de Yarvik uit, wacht 10 seconden en zet hem weer aan. Het opstarten kan nu wat langer duren dan normaal.

Er komt nu een vraag op het Display welke Launcher er gebruikt moet worden. Klik eerst op het vinkje (Standaard gebruiken voor deze actie) en dan op het groene Android poppetje in het witte huisje (Launcher).

Klik op OK om door te gaan.

Verwijder het GetJar icoon van het bureaublad door een paar seconden je vinger op het icoon te leggen en zodra er bovenin een kruisje verschijnt sleep je hem daar naar toe.
Klik op de Menu knop (6 stippen rechts bovenin), houdt het Play Store icoon ingedrukt en zet hem op de plek waar het GetJar icoon eerst stond.

Klik op de Play Store, meld je aan met Google account (of maak er een als je er nog geen hebt), kies Volgende bij Backup maken en terugzetten vraag, kies Doorgaan en Accepteer de voorwaarden.

Klik op de 3 stippen rechts bovenin en kies Instellingen. Zet 'Apps automatisch bijwerken' Aan en klik op de terug pijl (links onderin het display).

Klaar!

Tip: Download uit de Android Market ook direct de volgende apps:
- YouTube
- Adobe Flash Player
- Adobe Reader
- Evernote

Edit 17/04:
Inmiddels heb ik een nog veel simpelere methode gevonden:
Zorg dat Yarvik is aangemeld op internet via WiFi.
Open de browser en ga naar google.nl.
Zoek naar "download google play store apk"
Zoek in de resultaten naar theandroidsoul.com en klik hier op
Scroll iets naar beneden en klik op de groene tekstregel "DOWNLOAD GOOGLE PLAY STORE APK"
Vervolgens krijg je een download scherm, klik nogmaals op de groene Download knop
Open en installeer de gedownloade APK file.
Na installatie vind je de Google Play Store in het menu.

Deze installatie is na een harde reset gewoon weer weg en laat geen sporen na.
De eerdere oplossing root het apparaat direct, deze oplossing niet. Kies zelf maar welke je je wilt gebruiken.

Deze simpele methode blijkt niet goed te werken.

[ Voor 10% gewijzigd door robertwebbe op 20-04-2012 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Robert bedankt voor je reactie en handleiding.
zelf heb ik airdroid_1205 geinstalleerd, draadloos de 465 verbonden met de pc. Toen kwam ik automatisch in google play waarbij google play de yarvik 465 meteen herkende. Daarna vanuit de pc apps gedownload en doorgestuurd naar de yarvik.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn 465 reageerde plotseling niet meer behalve de 3 soft/hard knoppen en de soft menu knop rechtsboven. Ik kon hem zelfs niet uitzetten omdat de OK knop niet werkte. Gelukkig, als je de power knop een paar second indrukt gaat hij vanzelf uit. Reboot, alles zijn weer normaal.
Pagina: 1 ... 5 ... 19 Laatste