Ik zit nu wel te twijfelen of ik de Yarvik weer ga ruilen. Net even met de ipad gespeeld, en het browsen gaat zoveel sneller als op de Yarvik. En ik heb een tablet aangeschaft om te browsen en af en toe een spelletje te spelen.
Verwijderd
Hallo,
Ik heb mijn tab465 een week. Volgens script uit dit forum Play er opgezet. Werkt als een zonnetje. Nu ging ik voor de tweede keer mijn tab opladen. Eerste keer volgens advies Yarvik bestaande lading leeggemaakt en toen helemaal opgeladen. Duurde 6 uur. Nu ging ik voor de tweede keer opladen (met tablet niet uitgeschakeld). Scherm reageerde normaal. Na een paar minuten ging alles op zwart en nu reageert de tab helemaal niet meer. Ik krijg hem niet meer aan, reageert nergens meer op. Wat kan ik doen? Is dit einde verhaal en terug naar Belcompany?
Ik heb mijn tab465 een week. Volgens script uit dit forum Play er opgezet. Werkt als een zonnetje. Nu ging ik voor de tweede keer mijn tab opladen. Eerste keer volgens advies Yarvik bestaande lading leeggemaakt en toen helemaal opgeladen. Duurde 6 uur. Nu ging ik voor de tweede keer opladen (met tablet niet uitgeschakeld). Scherm reageerde normaal. Na een paar minuten ging alles op zwart en nu reageert de tab helemaal niet meer. Ik krijg hem niet meer aan, reageert nergens meer op. Wat kan ik doen? Is dit einde verhaal en terug naar Belcompany?
Op 1 van de plaatjes zie je dat dit een Sanei N90 is:
http://dx.com/9-7-capacit...th-hdmi-white-16gb-128184
Lijkt ook als twee druppels water op de TAB465. Vind die dingen allemaal op elkaar lijken eigenlijk.
En heeft Android 4.0.3
http://szsanei.com/Products_show.asp?ps=3&id=87
Lijkt ook als twee druppels water op de TAB465. Vind die dingen allemaal op elkaar lijken eigenlijk.
En heeft Android 4.0.3
There is no knowledge, that is not Power!
Verwijderd
Nu blijkt dat na het toevoegen van Google Play het scherm op zwart gaan tijdens het opladen en niet meer reageert. Kortom, tijdens opladen is mijn Tab465 onbruikbaar. Voortgang van oplaadproces is dus niet te volgen. Na verwijderen oplader kan ik via de start knop de tab weer opstarten.
Voordat ik Play toevoegde werkte het scherm tijdens het opladen prima en kon ik met een korte druk op de startknop het oplaadpercentage zien en het proces volgen. Nu is het gokken of de batterij is opgeladen.
Heeft iemand anders een soortgelijke ervaring na installatie Google Play? Is er iets aan te doen?
Voordat ik Play toevoegde werkte het scherm tijdens het opladen prima en kon ik met een korte druk op de startknop het oplaadpercentage zien en het proces volgen. Nu is het gokken of de batterij is opgeladen.
Heeft iemand anders een soortgelijke ervaring na installatie Google Play? Is er iets aan te doen?
Ik geef je groot gelijk!Franky205 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 01:58:
[...]
Wat mij betreft steken ze dat ding ergens waar het licht niet schijnt. Ik ben er geweest en de bedrijfsleider wilde er nog een keer 5 euro af doen. Het gaat om het principe. Ik heb nu een asus eepad transformer aangeschaft. 2e hands. Werkt als een trein. Veel succes allemaal.
Betwijfel of Dixons echt deze tab weer voor 199 gaat verkopen als ze nu zo moeilijk doen tegen Fanky.
Twijfel nu na ook wel of ik hem wil hebben met die dingen die ik zo lees nu over oplaad-perikelen, scheve usb-poorten en het bijsnijden van de HDMI-stekker...
[ Voor 13% gewijzigd door fritsjof op 17-04-2012 14:31 ]
Bekabelde WIFI
zijn we nou tweakers of niet?!fritsjof schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 14:28:
[...]
Ik geef je groot gelijk!
Betwijfel of Dixons echt deze tab weer voor 199 gaat verkopen als ze nu zo moeilijk doen tegen Fanky.
Twijfel nu na ook wel of ik hem wil hebben met die dingen die ik zo lees nu over oplaad-perikelen, scheve usb-poorten en het bijsnijden van de HDMI-stekker...
ik zou zeggen kom maar door met de scripts, aangepaste roms, bijgesneden stekkers en flikkerende schermen! Als je een tablet zonder poespas wilde, had je twee jaar geleden al een Ipad kunnen halen.
Maar €199,- is echt geen geld voor zo'n leuk speledingetje (ondanks de beroerde aanraakgevoeligheid met veel links onder elkaar zoals bij nu.nl
Ja is ook weer zo, als je het dubbele of meer betaalt dan werkt alles zonder gemor.jos020 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:06:
[...]
zijn we nou tweakers of niet?!![]()
![]()
![]()
ik zou zeggen kom maar door met de scripts, aangepaste roms, bijgesneden stekkers en flikkerende schermen! Als je een tablet zonder poespas wilde, had je twee jaar geleden al een Ipad kunnen halen.
Maar €199,- is echt geen geld voor zo'n leuk speledingetje (ondanks de beroerde aanraakgevoeligheid met veel links onder elkaar zoals bij nu.nl)
Dat met die links, is dat niet op te lossen met een pennetje, of werkt dat niet goed?
Bekabelde WIFI
LIJKT. Binnenwerk is grotendeels ook hetzelfde. Overzicht van de verschillen:djcasl schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 14:08:
Op 1 van de plaatjes zie je dat dit een Sanei N90 is:
En heeft Android 4.0.3
- plastic achterzijde op de Sanei
- wel bluetooth in de Sanei (niet in de Yarvik)
- 16GB ram in de Sanei (8GB in de Yarvik)
- webcam in het midden en niet in de hoek zoals de Yarvik
- zijkant tpv aansluitingen ziet er anders uit
- andere positie spreaker
De Sanei N90 wordt ook verkocht als Ampe A90. De Yarvik is er ook onder verschillende namen: deze wordt gewoon door een OEM bouwer op bestelling met specs naar keuze gebouwd op bestelling. Zie onder andere Eken A90 / Visture v3
[ Voor 13% gewijzigd door guapper op 17-04-2012 15:31 ]
Je kunt de Sanei N90 ook met alu achterzijde krijgen, dan zit er echter geen bluetooth in.guapper schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:24:
[...]
LIJKT. Binnenwerk is grotendeels ook hetzelfde. Overzicht van de verschillen:
- plastic achterzijde op de Sanei
- wel bluetooth in de Sanei (niet in de Yarvik)
- 16GB ram in de Sanei (8GB in de Yarvik)
- webcam in het midden en niet in de hoek zoals de Yarvik
- zijkant tpv aansluitingen ziet er anders uit
- andere positie spreaker
De Sanei N90 wordt ook verkocht als Ampe A90. De Yarvik is er ook onder verschillende namen: deze wordt gewoon door een OEM bouwer op bestelling met specs naar keuze gebouwd op bestelling. Zie onder andere Eken A90 / Visture v3
De snelheid van de processor is ook hoger in de Sanei volgens mij.
Er is nog geen topic over de Sanei N90 hier op GoT, vreemd als je bedenkt dat hij waarschijnlijk beter presteert dan de Yarvik (meer mem en Mhz) en bijna hetzelfde kost.
Bekabelde WIFI
Dat is inderdaad dezelfde als de Yarvik. Kijk maar naar de camera positie.fritsjof schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:35:
[...]
Je kunt de Sanei N90 ook met alu achterzijde krijgen, dan zit er echter geen bluetooth in.
De opgegeven 1,5Ghz = 1,2 Ghz Cortex A8 cpu + 0,3Ghz Mali 400 gpuDe snelheid van de processor is ook hoger in de Sanei volgens mij.
Verwijderd
Uuhhh? De tekst op de achterzijde dan maar?Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:38:
vegelijk Sanei N90 met Yarik tab465, zoek de uiterlijke verschillen
Dat lijkt me helemaal geen Sanei N90. Het lijkt eerder een Eken A90 Advanced
(en de Yarvik is daar een rebrand van). En die Eken wordt door een bepaalde shop verkocht als de "luxe" versie van de Sanei.
Staat er ook ergens de naam Sanei N90 op?
Ik kan 'm op de website van Sanei ook nog steeds niet vinden.
Als er geen naam op staat zou het zomaar een OEM product kunnen zijn (garantie bij wie?). Heb je deze bij de bekende NL webshop aangeschaft die hem als 'de luxe uitvoering' omschrijft?
edit: wat staat er eigenlijk onder modelnummer bij de 1e foto rechts? Ik kan het net niet lezen.
Ik kan 'm op de website van Sanei ook nog steeds niet vinden.
Als er geen naam op staat zou het zomaar een OEM product kunnen zijn (garantie bij wie?). Heb je deze bij de bekende NL webshop aangeschaft die hem als 'de luxe uitvoering' omschrijft?
edit: wat staat er eigenlijk onder modelnummer bij de 1e foto rechts? Ik kan het net niet lezen.
[ Voor 19% gewijzigd door guapper op 17-04-2012 17:31 ]
Verwijderd
Ja wordt inderdaad bij die webshop verkocht onder de luxe versie van de Sanei N90, ik wordt alleen en beetje moe van dat hij anders zou zijn enz.... Ik zie echt geen verschil, alleen heet de Sanei N90 modelnummer T05A.
Qua gebruik merk ik echt geen moer verschil. De batterij leek wat sneller te gaan maar dat licht aan de instelling van de helderheid heb ik gemerkt. Voor de rest net zo "goed of brak", tis maar wat je gewend bent. Ze halen het echt niet bij mijn iPad maar dat hoeft ook niet.
Ik denk ook dat die rare chinezen gewoon willen verkopen en als jij er 500 wil krijg je die met je eigen opdruk en logo.
Qua gebruik merk ik echt geen moer verschil. De batterij leek wat sneller te gaan maar dat licht aan de instelling van de helderheid heb ik gemerkt. Voor de rest net zo "goed of brak", tis maar wat je gewend bent. Ze halen het echt niet bij mijn iPad maar dat hoeft ook niet.
Ik denk ook dat die rare chinezen gewoon willen verkopen en als jij er 500 wil krijg je die met je eigen opdruk en logo.
hmmm, daar zit ik nu een beetje mee te klooien. voor mn gevoel gaat het elke dag een stuk soepeler. Het is natuurlijk ook een soort fingerspitzengefuhl wat je krijgt. Bij ons thuis ligt ook een Ipad en daarmee heb ik dat dus al wel ontwikkeld zeg maar. Voor mijn gevoel reageert die veel en veel beter op aanrakingen.fritsjof schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:16:
[...]
Ja is ook weer zo, als je het dubbele of meer betaalt dan werkt alles zonder gemor.
Dat met die links, is dat niet op te lossen met een pennetje, of werkt dat niet goed?
Maar goed ik heb ze ook wel eens naast elkaar gelegd en vrijwel tegelijkertijd dezelfde pagina's laten laden en dan vallen de verschillen eigenlijk heel erg mee. De perceptie van de look and feel is net zo belangrijk als een objectieve benchmark, alleen kun je die zo moeilijk meten.
ik vind het gewoon leuk dat ik een sd kaart met foto's uit mn camera meteen op de Yarvik kan bekijken (leuk voor vakantie ook, want toen had ik he-le-maal niets aan de Ipad) en desgewenst ook op mn flatscreen door de HDMI verbinding. Ik draai sopcast op de tablet en kijk ermee naar voetbalstreams en buitenlandse zenders. Allemaal leukigheid die Apple voor jou heeft uitgesloten ivm beroerde connectiviteit.
Laat onverlet dat sommigen hier te maken hebben met een slechte bouw van de tablet. Als je besluit deze tablet te kopen, zou ik hem al in de winkel unboxen en basaal checken (de accu is al 60% opgeladen) op de zaken die op dit forum al voorbij zijn gekomen. Deze check is natuurlijk de luxe tov het zelf importeren van sanei's en ekens.
We zouden een TweakTab9.7v404 moeten laten maken, wat dan weer stiekem een Yarvik-Sanei is
Met als logo een
[ Voor 10% gewijzigd door fritsjof op 17-04-2012 17:54 ]
Bekabelde WIFI
Verwijderd
Daar doe ik het ook voorquote: urlDat lijkt me helemaal geen Sanei N90. Het lijkt eerder een Eken A90 Advanced (en de Yarvik is daar een rebrand van).
Ik vind alleen de file manager van de Eken A90 Advanced fijner dan die van de Yarvik, heb alleen geen idee welke het is. Je kunt het icoontje van de sd aanklikken en dan heb je de mappen op je sd.
De Astro vind ik net zo als de EsFile explorer gewoon k*t, je moet toch nog naar mnt/extsd gaan om de mappen te zien want die icoontjes doen het niet (ook niet na een reboot).

Je kunt met astro bij instellingen de goeie doelmappen selecteren voor de betreffende opslag apparaten. Dan doen de icoontjes het welVerwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 19:24:
[...]
Daar doe ik het ook voor, vroeg me al af wat voor een ding het was
.
Ik vind alleen de file manager van de Eken A90 Advanced fijner dan die van de Yarvik, heb alleen geen idee welke het is. Je kunt het icoontje van de sd aanklikken en dan heb je de mappen op je sd.
De Astro vind ik net zo als de EsFile explorer gewoon k*t, je moet toch nog naar mnt/extsd gaan om de mappen te zien want die icoontjes doen het niet (ook niet na een reboot).
Wat houd je tegen om ze in China te bestellen? De minimale order hoeveel is in veel gevallen slechts 500 stuks...fritsjof schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 17:51:
We zouden een TweakTab9.7v404 moeten laten maken, wat dan weer stiekem een Yarvik-Sanei isMet als logo een
Verwijderd
Volg met veel interesse de tips, adviezen, ervaringen etc mbt deze tablet. Inmiddels heb ik volgens het stappen plan van Robert ook, met wat "hick-ups", play geinstalleerd, werkt prima. Zonet de Skype app geinstalleerd, ook prima.Dit is mijn eerste tablet, en als leek zijnde, dus geen ervaring met andere apps, dus een paar vragen.
Welke browser voldoet het best, kan ik afgaan op de genoemde browsers in het dit topic, firefox, dolphin, chrome ? Ivm beveiliging, AVG of id ? Ivm aanschaf micro sd, welke is aan te raden ? Hoor het graag !
Ervaringen tot nu toe met deze tablet zijn prima, Wifi geen probleem, nu ook play script en tablet reageert snel, zover ik als leek dit kan beoordelen.
Welke browser voldoet het best, kan ik afgaan op de genoemde browsers in het dit topic, firefox, dolphin, chrome ? Ivm beveiliging, AVG of id ? Ivm aanschaf micro sd, welke is aan te raden ? Hoor het graag !
Ervaringen tot nu toe met deze tablet zijn prima, Wifi geen probleem, nu ook play script en tablet reageert snel, zover ik als leek dit kan beoordelen.
Na veel browsers uitvoerig gebruikt te hebben vind Opera het fijnst werken en is naar mijn idee het snelste. Chrom doet het niet altijd bij mij, soms moet hij echt 30s laden voor google.nlVerwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 19:53:
Volg met veel interesse de tips, adviezen, ervaringen etc mbt deze tablet. Inmiddels heb ik volgens het stappen plan van Robert ook, met wat "hick-ups", play geinstalleerd, werkt prima. Zonet de Skype app geinstalleerd, ook prima.Dit is mijn eerste tablet, en als leek zijnde, dus geen ervaring met andere apps, dus een paar vragen.
Hij (=luxe-versie) is ook gewoon anders als de Sanei N90. Ik vindt het een beetje spijtig dat ze hem 'vermommen' als een luxe versie want dat is eigenlijk vrij gevaarlijk want misschien gaan mensen een ROM flashen die bedoeld is voor een Sanei N90, terwijl die luxe-versie (=Eken A90 Advanced=Yarvik TAB465 denk ik) er helemaal geen is en gebrickt kan worden, en dan zit je daar met je tablet.Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 17:47:
Ja wordt inderdaad bij die webshop verkocht onder de luxe versie van de Sanei N90, ik wordt alleen en beetje moe van dat hij anders zou zijn enz....
Denk dat de verkoper van die tablet de 'onwetende' koper dan wel een handje kan helpen.Thmz159 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 20:20:
[...]
Hij (=luxe-versie) is ook gewoon anders als de Sanei N90. Ik vindt het een beetje spijtig dat ze hem 'vermommen' als een luxe versie want dat is eigenlijk vrij gevaarlijk want misschien gaan mensen een ROM flashen die bedoeld is voor een Sanei N90, terwijl die luxe-versie (=Eken A90 Advanced=Yarvik TAB465 denk ik) er helemaal geen is en gebrickt kan worden, en dan zit je daar met je tablet.
Gelukkig werkt de firmware die goed draait op de Eken A90 Advanced ook goed op deze 'luxe versie' ;-)
Groeten
Joost
Het wordt op veel forums aangeraden de core terug te klokken naar 960 Mhz inplaats van 1.2 Ghz. Dit geld werd gemeld voor de sanei N90 Maar omdat ze allemaal rebrands zijn van elkaar hierbij de mededeling.guapper schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:53:
[...]
Dat is inderdaad dezelfde als de Yarvik. Kijk maar naar de camera positie.
[...]
De opgegeven 1,5Ghz = 1,2 Ghz Cortex A8 cpu + 0,3Ghz Mali 400 gpu
Probleem wat wordt gemeld is dat bij sommige het scherm slecht begint te reageren, mijn broertje ondervind problemen met stabiliteit tablet crashed regelmatig. Na het terug klokken geen last meer van. Hierdoor wordt er aangeraden om de cpu terug te klokken naar 960 Mhz. Zelf heb ik hem ook terug geklokt om eventuele problemen te voorkomen en moet zeggen merk geen verschil in preformence.
Ik kan je melden dat het klopt.Thmz159 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 20:20:
[...]
Hij (=luxe-versie) is ook gewoon anders als de Sanei N90. Ik vindt het een beetje spijtig dat ze hem 'vermommen' als een luxe versie want dat is eigenlijk vrij gevaarlijk want misschien gaan mensen een ROM flashen die bedoeld is voor een Sanei N90, terwijl die luxe-versie (=Eken A90 Advanced=Yarvik TAB465 denk ik) er helemaal geen is en gebrickt kan worden, en dan zit je daar met je tablet.
Zat van het weekend met dit probleem ik kan je melden NIET DOEN, kreeg het behoorlijk benauwt.
De gene die op loveandroid wordt verkocht is in werkelijkheid JXD S9000 deze komt niet overeen met de Sanei of yarvik, de Eken A90 weet ik niet. Inmiddels heb ik twee andere die ook bij loveandroid hebben gekocht en zij hebben weer een iets andere versie als ik heb.
Het schijnt dat de JXD S9000 een ander chipset heeft dit kan resulteren in het niet functioneren van het touchschreen en ik kan je melden dat dit klopt. Na veel zoeken weer een rom gevonden die het gelukkig wel deed.
Verwijderd
Hoe kan je de cpu terugklokken? Met een app?DonDragon-1 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 22:57:
[...]
Het wordt op veel forums aangeraden de core terug te klokken naar 960 Mhz inplaats van 1.2 Ghz. Dit geld werd gemeld voor de sanei N90 Maar omdat ze allemaal rebrands zijn van elkaar hierbij de mededeling.
Probleem wat wordt gemeld is dat bij sommige het scherm slecht begint te reageren, mijn broertje ondervind problemen met stabiliteit tablet crashed regelmatig. Na het terug klokken geen last meer van. Hierdoor wordt er aangeraden om de cpu terug te klokken naar 960 Mhz. Zelf heb ik hem ook terug geklokt om eventuele problemen te voorkomen en moet zeggen merk geen verschil in preformence.
Ja, doormiddel van app inderdaad. antutu cpu master werkt goed.Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 23:16:
[...]
Hoe kan je de cpu terugklokken? Met een app?
JoostH (zelfde van hierboven schat ik?) heeft hierover ook al geschreven in zijn review van de Eken A90 Advanced op Slatedroid.DonDragon-1 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 23:05:
[...]
Ik kan je melden dat het klopt.
Zat van het weekend met dit probleem ik kan je melden NIET DOEN, kreeg het behoorlijk benauwt.
De gene die op loveandroid wordt verkocht is in werkelijkheid JXD S9000 deze komt niet overeen met de Sanei of yarvik, de Eken A90 weet ik niet. Inmiddels heb ik twee andere die ook bij loveandroid hebben gekocht en zij hebben weer een iets andere versie als ik heb.
Het schijnt dat de JXD S9000 een ander chipset heeft dit kan resulteren in het niet functioneren van het touchschreen en ik kan je melden dat dit klopt. Na veel zoeken weer een rom gevonden die het gelukkig wel deed.
De Eken A90 Advanced schijnt gelijk te zijn aan de Yarvik tab465, dus als je met ROM's wilt stoeien doe je jezelf voordeel met het lezen van dat topic.
Die 'luxe' versie op 'die ene webshop' is GEEN Sanei N90. Dit weet ik 100% zeker.
Een Sanei N90/Ampe A90 heeft bluetooth, een plastic achterkant en een camera in het midden boven de rij met 1024 pixels(ik zie het als de lengte). Wat ze er wél bij vertellen is dat de 'luxe' variant geen bluetooth heeft. Volgens hun komt dit door de metalen behuizing.
wat een grapjassen zeg... Dus wifi, welke OOK op 2.4Ghz werkt, gaat wél door de metalen behuizing heen?? Ik denk dat ze het principe van de kooi van faraday nog even op wikipedia op moeten zoeken
Die luxe versie is niets meer dan de al eerder vernoemde Eken A90 Advanced. Eken is hoogstwaarschijnlijk de OEM fabrikant van Yarvik. Eken is niet voor niets op de CES in Las Vegas aanwezig, Eken is zeer internationaal gericht. Ik raad je de Eken A90 af in China te kopen, aangezien er ook versies verkocht worden met een schrale 512MB en 5000mAh accu aan boord.
Tegen alle yarvik tab465 geinteresseerden: wacht even op de TAB467. Dit is een 'momo11 bird', gemaakt door Ployer. Ook Ployer is een OEM fabrikant. Wil je meer over deze tablet weten, dan moet je zoeken naar óf de momo11 bird óf de Gemei G9 met een zilveren achterkant. Die met de zwarte achterkant schijnt weer een ander model te zijn.
Edit: Blijkbaar heeft Eken nu ook tablets met hetzelfde design als de momo11 bird van Ployer:
YouTube: EKEN A90 Review tablet Android 4.0
Een Sanei N90/Ampe A90 heeft bluetooth, een plastic achterkant en een camera in het midden boven de rij met 1024 pixels(ik zie het als de lengte). Wat ze er wél bij vertellen is dat de 'luxe' variant geen bluetooth heeft. Volgens hun komt dit door de metalen behuizing.
Die luxe versie is niets meer dan de al eerder vernoemde Eken A90 Advanced. Eken is hoogstwaarschijnlijk de OEM fabrikant van Yarvik. Eken is niet voor niets op de CES in Las Vegas aanwezig, Eken is zeer internationaal gericht. Ik raad je de Eken A90 af in China te kopen, aangezien er ook versies verkocht worden met een schrale 512MB en 5000mAh accu aan boord.
Tegen alle yarvik tab465 geinteresseerden: wacht even op de TAB467. Dit is een 'momo11 bird', gemaakt door Ployer. Ook Ployer is een OEM fabrikant. Wil je meer over deze tablet weten, dan moet je zoeken naar óf de momo11 bird óf de Gemei G9 met een zilveren achterkant. Die met de zwarte achterkant schijnt weer een ander model te zijn.
Edit: Blijkbaar heeft Eken nu ook tablets met hetzelfde design als de momo11 bird van Ployer:
YouTube: EKEN A90 Review tablet Android 4.0
[ Voor 14% gewijzigd door LVL op 18-04-2012 00:22 ]
Hier bevalt het tablet nog steeds prima. Wel vind ik het opvallend dat browser keuze zo ontzettend veel verschil maakt voor internet snelheid. Heb een tijdje Dolphin HD gebruikt en ben toen na enkele berichten hier overgestapt op Firefox. Met Firefox tot nu toe het beste resultaat.
Gisteren een class 10 sd kaartje binnengekregen en volgeladen met media. Kaartje werd direct herkend en werkt uitstekend. (Type is een Transcend ultimate class 10 8gb.)
Zelf moet ik alleen nog een hdmi verloopje halen om het tablet aan de tv te hangen. Maar gezien eerdere ervaringen verwacht ik hier geen problemen mee.
Gisteren een class 10 sd kaartje binnengekregen en volgeladen met media. Kaartje werd direct herkend en werkt uitstekend. (Type is een Transcend ultimate class 10 8gb.)
Zelf moet ik alleen nog een hdmi verloopje halen om het tablet aan de tv te hangen. Maar gezien eerdere ervaringen verwacht ik hier geen problemen mee.
Dat vind ik nog altijd de grootste ergernis met gadgets/electronica in het algemeen: een 'betere' versie is altijd just around the corner.LVL schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 23:58:
[...]
[...]
Deze TAB467 heeft een betere CPU en meer geheugen dacht ik?
Enige info over de beschikbaarheid?
*zucht*
/edit:
Een googletje leert mij dat de TAB467 dezelfde specs heeft als de TAB465. Of in ieder geval: 'officieel' dan :-)
[ Voor 7% gewijzigd door fritsjof op 18-04-2012 10:10 ]
Bekabelde WIFI
Heb ik wel gedaan. Spelletjes prima, maar browsen dat werkt niet fijn op een Yarvik vind ik. Nu had ik wel de mazzel dat ik van mijn zus een licht beschadigde ipad 2 kon kopen, voor weinig.tumbadora schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:37:
Ik zit nu wel te twijfelen of ik de Yarvik weer ga ruilen. Net even met de ipad gespeeld, en het browsen gaat zoveel sneller als op de Yarvik. En ik heb een tablet aangeschaft om te browsen en af en toe een spelletje te spelen.
Heb de Yarvik 465 afgelopen vrijdag bij Belcompany Corio center opgepikt, nog aantal op voorraad.
Leuke tab, meteen playstore erop gezet volgens handleiding in dit forum.
wel jammer dat er aantal games niet worden ondersteund zoals RF2012HD.
Zijn er nop tips om dit wel voor mekaar te krijgen?
Verder werkt alles goed, nog een leuke app: Ziggo TV Wezelkrozum
( Hoeft de vrouw niet naar boven als voetbal op is en kan ze dat geleuter onder kijken
)
Surfen werkt prima, zijn er wel achter dat het boeken van een hotel / vakantie er niet echt voor geschikt is.
Via een tip in dit topic de lederenhoes besteld voor de Yarvik 465 €20, deze kun je tevens gebruiken om hem rechtop / schuin neer te zetten, dit is wel zo makkelijk.
1 punt van kritiek, de aansluiting om te kunnen opladen is gevoelig, lijkt wel alsof ie niet goed aansluit.
Hdmi nog niet kunnen testen... filmpjes kun je icm Philips TV en de Philips App streamen
Leuke tab, meteen playstore erop gezet volgens handleiding in dit forum.
wel jammer dat er aantal games niet worden ondersteund zoals RF2012HD.
Zijn er nop tips om dit wel voor mekaar te krijgen?
Verder werkt alles goed, nog een leuke app: Ziggo TV Wezelkrozum
( Hoeft de vrouw niet naar boven als voetbal op is en kan ze dat geleuter onder kijken
Surfen werkt prima, zijn er wel achter dat het boeken van een hotel / vakantie er niet echt voor geschikt is.
Via een tip in dit topic de lederenhoes besteld voor de Yarvik 465 €20, deze kun je tevens gebruiken om hem rechtop / schuin neer te zetten, dit is wel zo makkelijk.
1 punt van kritiek, de aansluiting om te kunnen opladen is gevoelig, lijkt wel alsof ie niet goed aansluit.
Hdmi nog niet kunnen testen... filmpjes kun je icm Philips TV en de Philips App streamen
Net even telefonisch contact gehad met een Dixons winkel en ook met het service center ivm de Yarvik:
"Niet op voorraad, nog niet gehad ook"
en:
"Prijswijzigen kan ik u op voorhand niet doorgeven, daar dit bij ons niet bekend is.
Ik adviseer u dan ook om maandag nogmaals op de site te gaan kijken."
Geen tablet dus.
"Niet op voorraad, nog niet gehad ook"
en:
"Prijswijzigen kan ik u op voorhand niet doorgeven, daar dit bij ons niet bekend is.
Ik adviseer u dan ook om maandag nogmaals op de site te gaan kijken."
Geen tablet dus.
Bekabelde WIFI
Ik heb hem toch geruild,en neb nu een Samsung Galaxy tab 10.1.Toch een groot verschil met de YarvikPleXtor schreef op woensdag 18 april 2012 @ 10:05:
[...]
Heb ik wel gedaan. Spelletjes prima, maar browsen dat werkt niet fijn op een Yarvik vind ik. Nu had ik wel de mazzel dat ik van mijn zus een licht beschadigde ipad 2 kon kopen, voor weinig.
Verwijderd
Ik heb de yarvik 467 is hetzelfde als 465 maar met andere kleur achterzijde.
Bezig geweest met google play te instaleren. Mijn win7 pc heeft geen android stuurprogramma zegt en kan die ook niet vinden. Het verwijzen naar de usbdriver heeft geen effect. het instaleren van de google play gaat dus ook niet. Waar vindt ik zo'n stturprogramma (niet bij Yarvik ieg).
Bezig geweest met google play te instaleren. Mijn win7 pc heeft geen android stuurprogramma zegt en kan die ook niet vinden. Het verwijzen naar de usbdriver heeft geen effect. het instaleren van de google play gaat dus ook niet. Waar vindt ik zo'n stturprogramma (niet bij Yarvik ieg).
Dus de conclusie is dat de Yarvik van 214 euro niet beter is dan de Samsung van 360 euro...tumbadora schreef op woensdag 18 april 2012 @ 11:56:
[...]
Ik heb hem toch geruild,en neb nu een Samsung Galaxy tab 10.1.Toch een groot verschil met de Yarvik
Zelf vermoed ik dat zowel de nieuwe Ipad(s), de galaxy tab en de transformer prime allen (stukken) beter zijn dan de yarvik (of de tomtec, xirion, kruidvat, etc). Maar deze zitten dan ook in een heel ander prijssegment. Volgens mij is het interessanter om te kijken of het prijsverschil van bijna 70% ook terug te vertalen is naar prestaties en kwaliteit. Dus is de Samsung ook ruim twee keer beter. En dan niet alleen het browsen, maar als geheel pakket. Het is alleen lastig om hier een eenduidig antwoord op te krijgen, persoonlijke reviews zijn altijd gekleurd door eigen keuze (eenmaal een keuze gemaakt is deze altijd het meest aantrekkelijk, tot zover psychologie 101). Helaas zijn er nog geen objectieve reviews van de yarvik beschikbaar waar deze op een eerlijke manier wordt vergeleken met zowel duurdere als goedkopere concurrenten. Daarbij zou het mij niet eens verbazen wanneer de yarvik maar matig scoort in dit soort vergelijkingen. Wil je een goedkoop tablet dan zijn deze er nu al voor +/- 140 (kruidvat) en wil je een kwalitatief hoogwaardig product dan zal snel verwezen worden naar het duurdere prijssegment (350+). Afhankelijk van voorkeur en argumentatie is de yarvik ofwel de gulden middenweg of de vreemde (overbodige) eend in de bijt
EDIT
@Sailbart
De USB driver zit in het pakket waar ook het script bij zit. Gewoon uitpakken en via devicemanager installeren. Zorg er wel voor dat je tablet dan aan de pc hangt en actief is (even de stand-by naar 30 min ofzo).
[ Voor 6% gewijzigd door kixor op 18-04-2012 13:00 ]
Verwijderd
Heb je de drivers uitgepakt (unzip)?Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 12:27:
Misschien heb je deze stappen al doorlopen, maar soit.
1. Tablet in menu instellen op 30 minuten stand-by (dus scherm gaat niet uit)
2. Tablet via meegeleverde (!!) kabel aansluiten
3. Controleren of tablet in usb fout detectie modus zit (anders selecteren)
4. Automatisch zoeken naar drivers weg rammen en in device manager zelf de driver updaten met de usb drivers uit het pakket
5. Succes! Als goed goed is...
Verwijderd
Heb je ook naar de juiste driver verwezen, dus 32bit of 64bit? Bij me werkt die meteen. Misschien op een andere pc proberen?
Vroegâh... kreeg je gewoon een handleiding bij allerlei apparaten. Is dat bij de Yarvik niet het geval?
Vroegah wist je gewoon dat "Made in China"/"Made in Taiwan" goedkoop, goedkoper, goedkoopst was. Nu is de inwendige hardware hetzelfde als bij de dure apparaten. Dus moet er ergens anders op bezuinigd worden. PDF-je is vast wel ergens te vinden.guapper schreef op woensdag 18 april 2012 @ 13:20:
Vroegâh... kreeg je gewoon een handleiding bij allerlei apparaten. Is dat bij de Yarvik niet het geval?
Don't rely on their truth alone
Verwijderd
Bedoel je dit??guapper schreef op woensdag 18 april 2012 @ 13:20:
http://www.yarvik.com/nl/...ets/tablets_97/TAB465EUK/
Handleiding in nld
Dat zal best, maar het kost schijnbaar meer moeite dan dit topic te vinden en jezelf te registreren...
Oh, kijk DAAR de handleiding. pagina 10: Opslag.
@ Flippermans: die bedoel ik ja.
Oh, kijk DAAR de handleiding. pagina 10: Opslag.
De PDF heeft nog extrahandige plaatjes er bij ook.Uw Yarvik GoTab via USB op een PC of Mac aansluiten
Met de meegeleverde USB-kabel kunt u de Yarvik GoTab op een PC of Mac aansluiten.
Zodra het apparaat is aangesloten op een computer kunt u het interne geheugen van de GoTab
openen en, indien aanwezig, een geplaatste MicroSD-kaart als standaard USB-apparaat voor
massaopslag openen.
Raadpleeg de bij uw Yarvik GoTab geleverde gids Aan de slag om te bepalen wat de USB slavepoort
van de tablet is. Sluit de USB-kabel aan op de USB slave-poort van uw Yarvik GoTab en op
een vrije USB-poort van uw computer.
Rechtsonder in het scherm van uw GoTab verschijnen vlak achter elkaar twee berichten:
Zodra het tweede bericht "USB connected" (USB verbonden) verschijnt, klikt u hier op.
Het volgende scherm verschijnt:
Klik op de knop "Turn on USB storage" (USB-opslag inschakelen).
Er verschijnt een berichtvenster:
Klik op "OK" om te bevestigen.
Het interne geheugen van uw Yarvik GoTab verschijnt nu als apparaat voor massaopslag in het
bestandssyteem van uw computer en kan bijvoorbeeld worden gebruikt voor het kopiëren van
bestanden van en naar uw Yarvik GoTab.
Als u een MicroSD-kaart in uw tablet hebt geplaatst, wordt de kaart door de computer herkend
als een tweede apparaat voor massaopslag.
Om de functie van apparaat voor massaopslag te stoppen, klikt u op de knop "Turn off USB
storage" (USB-opslag uitschakelen) en verwijdert u de USB-kabel.
NB: Er is geen hardwarestuurprogramma nodig voor toegang tot het geheugen van de Yarvik
GoTab. In het geval dat uw computer vraagt om de installatie van een stuurprogramma, kunt u dit
gewoon negeren.
@ Flippermans: die bedoel ik ja.
Wat een onzinVerwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:03:
Voor 177 euro heb je al een samsung galaxy tab 8.9

Waar?Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:03:
Voor 177 euro heb je al een samsung galaxy tab 8.9
Bekabelde WIFI
Verwijderd
Download anders het .apk bestand van google play, staat bij uitleg van robert webbe op dit topic.Pagina 20.Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 12:27:
Verwijderd
Sailbert, ik had een dergelijk probleem, klinkt identiek. Bij mij herkende windows nieteens dat er iets aangesloten werd. Ik kan je aanraden om de stekker hard aan te duwen en zo mogelijk een andere USB kabel te gebruiken, degene die ik meegeleverd heb gekregen werkt met geen mogelijkheid. Met de microUSB van mijn telefoon werkte ie alleen als ik m hard aanduwde. 't Schijnt ook te helpen als je het apparaat NIET ge-unlocked hebt, dan herkent ie 'm eerder bij sommigen (ik merkte geen verschil). Vreemd vond ik ook dat de ene keer de drivers meteen installeerden en bij vervolgpogingen ik ze handmatig moest installeren.Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 12:27:
Let er op dat als je de Play installatie doorloopt, dit een aantal minuten moet duren. Als ie meteen klaar is, is de driver niet goed geinstalleerd op Windows en loopt het dus mis, ookal geeft het script dit niet aan.
Ten slotte moet je erop letten dat je je apparaat in windows unmount (eject) voordat je de usb connectie in android verbreekt, anders gaat t ook mis.
Bij mij is het uiteindelijk min of meer toevallig gelukt.
Vanmiddag de Yarvik gehaald bij een bekend Belbedrijf.
Aangesloten op de PC via de USB (werkte zonder problemen), USB driver op PC (XP64) geinstalleerd en ook de verdere stappen van robertwebbe (zoals geplaatst op vrijdag 13 april 2012 12:17) gevolgd: eerst op de 'oude' manier: batch bestand runnen en de juiste antwoorden geven, dan tablet uitzetten, wachten en weer aanzetten.
Ik kreeg toen geen message box, hij startte gewoon op als normaal.
Toen heb ik de nieuwere methode (APK downloaden) geprobeerd en na downloadedn Google Play geinstalleerd (v .15). Eerste keer starten ging prima, Google account invullen. Kreeg daarna de melding "Unfortunatley, google play store has stopped." Ik kan alleen OK klikken.
Een aantal maal Play ge-deinstalleerd en ge-herinstalleerd maar zelfde error. Onder de error box zag ik "accept decline" staan, waar ik niet op kon klikken, ik gokte dat dit de license agreement van de play store is.
Toen v .16 gedownload en geinstalleerd. De eerste keer kwam ik gewoon in de market, license agreement geaccepteerd en ik kon apps zoeken, maar toen ik een app downloaded kreeg ik weer de melding "Unfortunatley, google play store has stopped." en deze krijg ik nu altijd als ik de play store open.
Ik heb even wat gegoogled maar vind alleen enkele hits op development forums, niet van 'gebruikers' lijkt het.
Heeft iemand deze fout al gehad en misschien een oplossing?
(ik heb Getjar ook ge-deactiveerd, maar het maakt niet uit zo lijkt het. Ook al tablet opnieuw gestart en Settings --> Apps --> Google Play Store --> "Clear Data" werkt ook niet).
Aangesloten op de PC via de USB (werkte zonder problemen), USB driver op PC (XP64) geinstalleerd en ook de verdere stappen van robertwebbe (zoals geplaatst op vrijdag 13 april 2012 12:17) gevolgd: eerst op de 'oude' manier: batch bestand runnen en de juiste antwoorden geven, dan tablet uitzetten, wachten en weer aanzetten.
Toen heb ik de nieuwere methode (APK downloaden) geprobeerd en na downloadedn Google Play geinstalleerd (v .15). Eerste keer starten ging prima, Google account invullen. Kreeg daarna de melding "Unfortunatley, google play store has stopped." Ik kan alleen OK klikken.
Een aantal maal Play ge-deinstalleerd en ge-herinstalleerd maar zelfde error. Onder de error box zag ik "accept decline" staan, waar ik niet op kon klikken, ik gokte dat dit de license agreement van de play store is.
Toen v .16 gedownload en geinstalleerd. De eerste keer kwam ik gewoon in de market, license agreement geaccepteerd en ik kon apps zoeken, maar toen ik een app downloaded kreeg ik weer de melding "Unfortunatley, google play store has stopped." en deze krijg ik nu altijd als ik de play store open.
Ik heb even wat gegoogled maar vind alleen enkele hits op development forums, niet van 'gebruikers' lijkt het.
(ik heb Getjar ook ge-deactiveerd, maar het maakt niet uit zo lijkt het. Ook al tablet opnieuw gestart en Settings --> Apps --> Google Play Store --> "Clear Data" werkt ook niet).
Bekabelde WIFI
Verwijderd
Dit probleem heb ik ook tegengekomen toen ik alleen de apk installeerde. Er was geen oplossing. Ik neem aan dat de script veel meer doet dan alleen de apk installatie.
Verwijderd
2 stuks tab465 getracht op google play te zetten door middel van de tweede instructie van Robert Webbe maar helaas krijg ik aan het einde de melding "Unfortunatley, google play store has stopped."
Maakt het uit als ik de eerste instructie van Robert Webbe gebruik, is er iemand met ervaring?
Maakt het uit als ik de eerste instructie van Robert Webbe gebruik, is er iemand met ervaring?
Je zult via het script moeten installeren. Op het moment dat je de losse .APK installeert ziet hij bij verbinding met Google dat het om een niet gecertificeerd apparaat gaat. Bij het script laat Google Play denken dat het om een Samsung 9100 telefoon gaat (als ik het goed heb). En doet hij het wel, en blijft hij het ook doen. Heb zelf de tablet ook en kan alle apps van Wordfeud tot Skype en Flash via de market zoeken en installeren.fritsjof schreef op woensdag 18 april 2012 @ 23:05:
Vanmiddag de Yarvik gehaald bij een bekend Belbedrijf.
Aangesloten op de PC via de USB (werkte zonder problemen), USB driver op PC (XP64) geïnstalleerd en ook de verdere stappen van robertwebbe (zoals geplaatst op vrijdag 13 april 2012 12:17) gevolgd: eerst op de 'oude' manier: batch bestand runnen en de juiste antwoorden geven, dan tablet uitzetten, wachten en weer aanzetten.
Ik ben er even ingedoken hoe het zit met de 465 en 467. Het is exact hetzelfde apparaat (zelfde specs) alleen worden ze door verschillende fabrikanten gemaakt. Als er besteld moet worden kijken ze wie het goedkoopst is en die krijgt dan de order. De ene keer is het fabrikant A, de andere keer B. De 467 is dus niet een opvolger, ze zijn hetzelfde en bestaan naast elkaar. Op dit moment zijn zowel de 465 als de 467 op de Nederlandse markt en dat zal zo nog wel even blijven bestaan.
Verwijderd
Dus of je de Tab 465 of 467 aanschaft is puur een geval van welke vind je mooier? Niet welke beter is.robertwebbe schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:12:
Ik ben er even ingedoken hoe het zit met de 465 en 467. Het is exact hetzelfde apparaat (zelfde specs) alleen worden ze door verschillende fabrikanten gemaakt. Als er besteld moet worden kijken ze wie het goedkoopst is en die krijgt dan de order. De ene keer is het fabrikant A, de andere keer B. De 467 is dus niet een opvolger, ze zijn hetzelfde en bestaan naast elkaar. Op dit moment zijn zowel de 465 als de 467 op de Nederlandse markt en dat zal zo nog wel even blijven bestaan.
Waar kan ik dit vinden? Ik zoek me een ongeluk op de Yarvik. Settings->system?kixor schreef op woensdag 18 april 2012 @ 13:14:
[...]
3. Controleren of tablet in usb fout detectie modus zit (anders selecteren)
-edit-
Nogmaals het stappenplan gevolgd maar dan op een Windows7 systeem, nu werkt het allemaal wel zo lijkt het :-)
[ Voor 18% gewijzigd door fritsjof op 19-04-2012 16:25 ]
Bekabelde WIFI
Verwijderd
mede spelers met het apparaat,
ik heb weer een probleempje met het afspelen van films.
als ik mn iso nu omzet naar mkv, wat super gaat trouwens en ik plaats deze op usb stick kan ik deze afspelen zonder problemen.
plaats ik deze op sd kaart ( ntfs format) dan gaat hij uit na 1 seconde.
met zowel de yarvik player als mx video player.
iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen ?
ander format?
andere block grootte ?
( waarschijnlijk beschadigde mkv file, kopieer het via microsd -> naar sd kaart omvormer , in een usb device, maar geeft regelmatig timeout.)
laat het zo weten , moet eerst weer via netwerk kopieren naar andere pc
kopieren ging goed speelt nu ook normaal af vanaf de sd kaart , ben weer happy
ik heb weer een probleempje met het afspelen van films.
als ik mn iso nu omzet naar mkv, wat super gaat trouwens en ik plaats deze op usb stick kan ik deze afspelen zonder problemen.
plaats ik deze op sd kaart ( ntfs format) dan gaat hij uit na 1 seconde.
met zowel de yarvik player als mx video player.
iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen ?
ander format?
andere block grootte ?
( waarschijnlijk beschadigde mkv file, kopieer het via microsd -> naar sd kaart omvormer , in een usb device, maar geeft regelmatig timeout.)
laat het zo weten , moet eerst weer via netwerk kopieren naar andere pc
kopieren ging goed speelt nu ook normaal af vanaf de sd kaart , ben weer happy
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2012 18:10 ]
Verwijderd
Ik heb ook een Yarvik aangeschaft en heb alles gevolgd en ben dus een boel wijzer geworden. Alleen met 1 ding zit ik nog te hannesen n.l. Hoe krijg ik met het kleine kabeltje waaraan ik een USB stick heb aangesloten contact met de Yarvik? Op de Usb stick heb ik apk bestanden gezet. Maar hij herkent hem dus niet. Volgens de gebruiksaanwijzing kan je er en muis of een toetsenboord aahangen. Graag een oplossing.
Verwijderd
als je naar instellingen gaat dan naar opslag ruimte,
daar moet je usb drive bij komen te staan onder usbhost1.
staat hij daar niet , even kijken of je hem kan activeren daar.
anders even kijken welk format je usb stick is.
bij mij herkent hij hem in ieder geval zonder problemen
daar moet je usb drive bij komen te staan onder usbhost1.
staat hij daar niet , even kijken of je hem kan activeren daar.
anders even kijken welk format je usb stick is.
bij mij herkent hij hem in ieder geval zonder problemen
Je hebt gelijk... Ik zie nu (international tracking system) dat de Onda vanuit China onderweg is.LVL schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:34:
[...]
Volgens mij doen ze dit dropshippen uit china hoor...
Verwijderd
Ik ben zelf ook tegen het eerder genoemde probleem gelopen en wil graag jouw bovengenoemde oplossing uitvoeren, maar ik begrijp niet precies wat je bedoelt met via het script installeren.drachir2 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 08:29:
[...]
Je zult via het script moeten installeren. Op het moment dat je de losse .APK installeert ziet hij bij verbinding met Google dat het om een niet gecertificeerd apparaat gaat. Bij het script laat Google Play denken dat het om een Samsung 9100 telefoon gaat (als ik het goed heb). En doet hij het wel, en blijft hij het ook doen. Heb zelf de tablet ook en kan alle apps van Wordfeud tot Skype en Flash via de market zoeken en installeren.
Kun je misschien in eenvoudige stappen uitleggen wat je moet doen.
Alvast bedankt.
Verwijderd
Gebruik deze instructie van Robert Webbe:
Standaard staat op de Yarvik GoTab465 geen Google Play (voorheen Android Market). Dit komt doordat Yarvik een budgetmerk is en er alles aan doet om de prijs zo laag mogelijk te houden. Het voorinstalleren van Google Play kost extra licentiekosten en als de gebruiker het zelf doet, niet. Het is mogelijk om het zelf er op te krijgen maar daar moet je wel wat voor doen.
Waarschuwing: als je hem terug zet naar fabriekinstellingen dan krijg je hem na deze "truuk" niet meer 100% origineel! Er worden blijkbaar wat bestandjes overschreven waardoor de originele software niet meer 100% perfect werkt. Mocht je hem toch willen herstellen naar fabrieksinstellingen dan kan dat maar je zult onderstaande procedure direct erna weer moet uitvoeren om de Yarvik probleemloos te laten werken. Deze procedure heeft overigens geen gevolgen voor de garantie.
Je hebt wel een Windows computer nodig om het er op te krijgen. Deze Windows computer dient unzip software te hebben, als je dat nog niet geïnstalleerd hebt, download deze dan hier en installeer het.
Op de computer ga je vervolgens naar deze pagina. Scroll iets naar beneden en klik op de link achter Google-Play-Script. Nu wordt er iets gedownload waarmee je Google Play aan de Yarvik kunt toevoegen.
Hetgeen je gedownload hebt is een zip file. Unzip deze file op een plek waar je hem zodadelijk weer kunt terug vinden (bijvoorbeeld je Bureaublad). Na het unzippen ga je naar deze map.
In deze map zit nog een map die je eerst moet unzippen: 2.USB-Drivers.
Sluit nu een micro-USB kabel aan op de Yarvik op de USB-Slave poort en de andere kant op de USB kabel van de computer. Als je nu een Windows melding krijgt dat er een bepaalde driver niet gevonden of geïnstalleerd kon worden, kies dan voor het Zelf aanwijzen van de driver en kies de locatie waar je net de USB-drivers hebt geunzipped.
Als de drivers succesvol geïnstalleerd zijn trek je de USB kabel even uit de computer en steek je hem na een paar seconden er weer in. Als je nu geen foutmeldingen krijgt kun je doorgaan.
Ga naar de map toe waar het IceCreamSandwich-4.0.3-Google-Play-Script uitgepakt staat.
Klik op 3.Google-Play (zie onderstaande afbeelding):
- Klik op de spatiebalk om door te gaan om door te gaan
- Kies bij het keuzemenu voor C (Other Allwinner A10 Tablets) gevolgd door de Enter knop
- Kies bij het volgende keuzemenu voor N (NO! Keep them there) gevolgd door de Enter knop
Schakel nu de Yarvik uit, wacht 10 seconden en zet hem weer aan. Het opstarten kan nu wat langer duren dan normaal.
Er komt nu een vraag op het Display welke Launcher er gebruikt moet worden. Klik eerst op het vinkje (Standaard gebruiken voor deze actie) en dan op het groene Android poppetje in het witte huisje (Launcher).
Klik op OK om door te gaan.
Verwijder het GetJar icoon van het bureaublad door een paar seconden je vinger op het icoon te leggen en zodra er bovenin een kruisje verschijnt sleep je hem daar naar toe.
Klik op de Menu knop (6 stippen rechts bovenin), houdt het Play Store icoon ingedrukt en zet hem op de plek waar het GetJar icoon eerst stond.
Klik op de Play Store, meld je aan met Google account (of maak er een als je er nog geen hebt), kies Volgende bij Backup maken en terugzetten vraag, kies Doorgaan en Accepteer de voorwaarden.
Klik op de 3 stippen rechts bovenin en kies Instellingen. Zet 'Apps automatisch bijwerken' Aan en klik op de terug pijl (links onderin het display).
Klaar!
Tip: Download uit de Android Market ook direct de volgende apps:
- YouTube
- Adobe Flash Player
- Adobe Reader
- Evernote
Standaard staat op de Yarvik GoTab465 geen Google Play (voorheen Android Market). Dit komt doordat Yarvik een budgetmerk is en er alles aan doet om de prijs zo laag mogelijk te houden. Het voorinstalleren van Google Play kost extra licentiekosten en als de gebruiker het zelf doet, niet. Het is mogelijk om het zelf er op te krijgen maar daar moet je wel wat voor doen.
Waarschuwing: als je hem terug zet naar fabriekinstellingen dan krijg je hem na deze "truuk" niet meer 100% origineel! Er worden blijkbaar wat bestandjes overschreven waardoor de originele software niet meer 100% perfect werkt. Mocht je hem toch willen herstellen naar fabrieksinstellingen dan kan dat maar je zult onderstaande procedure direct erna weer moet uitvoeren om de Yarvik probleemloos te laten werken. Deze procedure heeft overigens geen gevolgen voor de garantie.
Je hebt wel een Windows computer nodig om het er op te krijgen. Deze Windows computer dient unzip software te hebben, als je dat nog niet geïnstalleerd hebt, download deze dan hier en installeer het.
Op de computer ga je vervolgens naar deze pagina. Scroll iets naar beneden en klik op de link achter Google-Play-Script. Nu wordt er iets gedownload waarmee je Google Play aan de Yarvik kunt toevoegen.
Hetgeen je gedownload hebt is een zip file. Unzip deze file op een plek waar je hem zodadelijk weer kunt terug vinden (bijvoorbeeld je Bureaublad). Na het unzippen ga je naar deze map.
In deze map zit nog een map die je eerst moet unzippen: 2.USB-Drivers.
Sluit nu een micro-USB kabel aan op de Yarvik op de USB-Slave poort en de andere kant op de USB kabel van de computer. Als je nu een Windows melding krijgt dat er een bepaalde driver niet gevonden of geïnstalleerd kon worden, kies dan voor het Zelf aanwijzen van de driver en kies de locatie waar je net de USB-drivers hebt geunzipped.
Als de drivers succesvol geïnstalleerd zijn trek je de USB kabel even uit de computer en steek je hem na een paar seconden er weer in. Als je nu geen foutmeldingen krijgt kun je doorgaan.
Ga naar de map toe waar het IceCreamSandwich-4.0.3-Google-Play-Script uitgepakt staat.
Klik op 3.Google-Play (zie onderstaande afbeelding):
- Kies bij het keuzemenu voor C (Other Allwinner A10 Tablets) gevolgd door de Enter knop
- Kies bij het volgende keuzemenu voor N (NO! Keep them there) gevolgd door de Enter knop
Schakel nu de Yarvik uit, wacht 10 seconden en zet hem weer aan. Het opstarten kan nu wat langer duren dan normaal.
Er komt nu een vraag op het Display welke Launcher er gebruikt moet worden. Klik eerst op het vinkje (Standaard gebruiken voor deze actie) en dan op het groene Android poppetje in het witte huisje (Launcher).
Klik op OK om door te gaan.
Verwijder het GetJar icoon van het bureaublad door een paar seconden je vinger op het icoon te leggen en zodra er bovenin een kruisje verschijnt sleep je hem daar naar toe.
Klik op de Menu knop (6 stippen rechts bovenin), houdt het Play Store icoon ingedrukt en zet hem op de plek waar het GetJar icoon eerst stond.
Klik op de Play Store, meld je aan met Google account (of maak er een als je er nog geen hebt), kies Volgende bij Backup maken en terugzetten vraag, kies Doorgaan en Accepteer de voorwaarden.
Klik op de 3 stippen rechts bovenin en kies Instellingen. Zet 'Apps automatisch bijwerken' Aan en klik op de terug pijl (links onderin het display).
Klaar!
Tip: Download uit de Android Market ook direct de volgende apps:
- YouTube
- Adobe Flash Player
- Adobe Reader
- Evernote
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 23:25:
[...]
Ik ben zelf ook tegen het eerder genoemde probleem gelopen en wil graag jouw bovengenoemde oplossing uitvoeren, maar ik begrijp niet precies wat je bedoelt met via het script installeren.
Kun je misschien in eenvoudige stappen uitleggen wat je moet doen.
Alvast bedankt.
Inmiddels alles wel zo'n beetje 'aan de praat', behalve het afspelen van films (zowel online zoals journaal24 als van een NAS): Alles speelt goed af tot na een paar seconden (journaal24 na een paar minuten) dan gaat het beeld en geluid ongeveer 5 seconden terug en beginnen daar weer, heel storend.
Ik gebruik Vplayer v1.3.2 en heb de buffer op 8mb (maximaal) gezet en gekozen voor snelheid boven kwaliteit, maar toch blijft het telkens terugkeren.
Heeft iemand dit ook gemerkt en misschien een andere player gevonden die wel goed werkt?
Overigens heb ik geen problemen met scheve USB aansluitingen of voedingskabel die niet goed werkt (scheve aansluiting). Ook vind ik de lengte van de voedingskabel wel meevallen: 1,5 meter is deze van stekker naar stekker.
HDMI kabel nog niet gebprobeerd (want video speelt niet zo lekker...)
Ik gebruik Vplayer v1.3.2 en heb de buffer op 8mb (maximaal) gezet en gekozen voor snelheid boven kwaliteit, maar toch blijft het telkens terugkeren.
Heeft iemand dit ook gemerkt en misschien een andere player gevonden die wel goed werkt?
Overigens heb ik geen problemen met scheve USB aansluitingen of voedingskabel die niet goed werkt (scheve aansluiting). Ook vind ik de lengte van de voedingskabel wel meevallen: 1,5 meter is deze van stekker naar stekker.
HDMI kabel nog niet gebprobeerd (want video speelt niet zo lekker...)
Bekabelde WIFI
Verwijderd
ik moet nog ergens zon hdmi kabel vandaan toveren.
verder heb ik zelf gemerkt dat afspelen via netwerk via draadloos niet heel super gaat.
kan ook liggen aan formaat van de films natuurlijk ( te hoge bitrate)
verder heb ik zelf gemerkt dat afspelen via netwerk via draadloos niet heel super gaat.
kan ook liggen aan formaat van de films natuurlijk ( te hoge bitrate)
Verwijderd
Hallo allemaal,
Ik heb onlangs ook de yarvik 465 aangeschaft, deze bevalt erg goed. Ik kom van een yarvik 220, dit is dus wel een hele vooruitgang.
Wat ik nog wel mis is Google play. Ik dacht ga eerst maar eens even alles een beetje uitproberen. Er komt vast wel een duidelijke handleiding en dan komt dat nog wel. Ik ben er nu echter wel aan toe, dat getyar en mobil1 is maar niets.
Nu leek mij de onderstaande methode van Robert Webbe het meest makkelijk.
Inmiddels heb ik een nog veel simpelere methode gevonden:
Zorg dat Yarvik is aangemeld op internet via WiFi.
Open de browser en ga naar google.nl.
Zoek naar "download google play store apk"
Zoek in de resultaten naar theandroidsoul.com en klik hier op
Scroll iets naar beneden en klik op de groene tekstregel "DOWNLOAD GOOGLE PLAY STORE APK"
Vervolgens krijg je een download scherm, klik nogmaals op de groene Download knop
Open en installeer de gedownloade APK file.
Na installatie vind je de Google Play Store in het menu.
Deze installatie is na een harde reset gewoon weer weg en laat geen sporen na.
De eerdere oplossing root het apparaat direct, deze oplossing niet. Kies zelf maar welke je je wilt gebruiken.
Na dit alles exact zo te hebben gedaan lijkt alles goed te gaan. Maar wil je een app downloaden dan stop google play opeens.
Nu verwacht ik dus dat je de build.prop moet aanpassen. Sommige hebben het over rooten andere over het script aanpassen, is dit nu allemaal hetzelfde?
Het is mij echter nog niet helmaal duidelijk, als bijna leek.
Kan iemand mij bevestigen dat ik idd in de build.prop de onderstaande regels moet aanpassen. Om de methode van Robert wel werkend te krijgen.
ro.product.model=GT-I9100
ro.product.brand=samsung
ro.product.name=GT-I9100
ro.product.device=GT-I9100
ro.product.board=GT-I9100
ro.product.manufacturer=samsung
ro.build.description=GT-I9100-eng 4.0.3 IML74K 20120227 test-keys
ro.build.fingerprint=samsung/GT-I9100/GT-I9100:4.0.3/IML74K/20120227:eng/test-keys
NB: je moet de regels vervangen en dus niet toevoegen!
Hiermee "denkt" Google Play dat je tablet een Samsung Galaxy S2 is geworden en kun je nog meer apps downloaden.
Een handig programma voor je PC om de build.prop te editten is EditPad Lite omdat deze de unix-style text formatting van een bestand behoudt.
Oftewel
- Met Root Explorer build.prop kopieren van /system naar /sdcard
- build.prop naar je PC kopieren
- Editten met EditPad Lite
- build.prop terug kopieren naar de SD card
- build.prop kopieren van /sdcard naar /system
- Tablet herstarten
Alvast bedankt en iedereen veel plezier met de Yarvik 465 of de 467
Groetjes Frank
Ik heb onlangs ook de yarvik 465 aangeschaft, deze bevalt erg goed. Ik kom van een yarvik 220, dit is dus wel een hele vooruitgang.
Wat ik nog wel mis is Google play. Ik dacht ga eerst maar eens even alles een beetje uitproberen. Er komt vast wel een duidelijke handleiding en dan komt dat nog wel. Ik ben er nu echter wel aan toe, dat getyar en mobil1 is maar niets.
Nu leek mij de onderstaande methode van Robert Webbe het meest makkelijk.
Inmiddels heb ik een nog veel simpelere methode gevonden:
Zorg dat Yarvik is aangemeld op internet via WiFi.
Open de browser en ga naar google.nl.
Zoek naar "download google play store apk"
Zoek in de resultaten naar theandroidsoul.com en klik hier op
Scroll iets naar beneden en klik op de groene tekstregel "DOWNLOAD GOOGLE PLAY STORE APK"
Vervolgens krijg je een download scherm, klik nogmaals op de groene Download knop
Open en installeer de gedownloade APK file.
Na installatie vind je de Google Play Store in het menu.
Deze installatie is na een harde reset gewoon weer weg en laat geen sporen na.
De eerdere oplossing root het apparaat direct, deze oplossing niet. Kies zelf maar welke je je wilt gebruiken.
Na dit alles exact zo te hebben gedaan lijkt alles goed te gaan. Maar wil je een app downloaden dan stop google play opeens.
Nu verwacht ik dus dat je de build.prop moet aanpassen. Sommige hebben het over rooten andere over het script aanpassen, is dit nu allemaal hetzelfde?
Het is mij echter nog niet helmaal duidelijk, als bijna leek.
Kan iemand mij bevestigen dat ik idd in de build.prop de onderstaande regels moet aanpassen. Om de methode van Robert wel werkend te krijgen.
ro.product.model=GT-I9100
ro.product.brand=samsung
ro.product.name=GT-I9100
ro.product.device=GT-I9100
ro.product.board=GT-I9100
ro.product.manufacturer=samsung
ro.build.description=GT-I9100-eng 4.0.3 IML74K 20120227 test-keys
ro.build.fingerprint=samsung/GT-I9100/GT-I9100:4.0.3/IML74K/20120227:eng/test-keys
NB: je moet de regels vervangen en dus niet toevoegen!
Hiermee "denkt" Google Play dat je tablet een Samsung Galaxy S2 is geworden en kun je nog meer apps downloaden.
Een handig programma voor je PC om de build.prop te editten is EditPad Lite omdat deze de unix-style text formatting van een bestand behoudt.
Oftewel
- Met Root Explorer build.prop kopieren van /system naar /sdcard
- build.prop naar je PC kopieren
- Editten met EditPad Lite
- build.prop terug kopieren naar de SD card
- build.prop kopieren van /sdcard naar /system
- Tablet herstarten
Alvast bedankt en iedereen veel plezier met de Yarvik 465 of de 467
Groetjes Frank
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2012 15:12 ]
Verwijderd
het is niet direct nodig de build.prop aan te passen.
bij mijrkte het goed zonder de aanpassing. en loop hij niet vast,
ik zou zeggen even de tablet opnieuw opstarten / resetten ?
@Frank:
De 'tweede' of 'simpele methode' werkt niet, je krijgt dan die foutmelding op Play.
Je zult de eerste methode moeten volgen, deze vind je op pagina 20 van dit topic.
Volg de eerste methode, gebruik een Windows 7 PC en het werkt.
Ik heb precies hetzelfde gehad met Play maar nu is alles werkend.
De 'tweede' of 'simpele methode' werkt niet, je krijgt dan die foutmelding op Play.
Je zult de eerste methode moeten volgen, deze vind je op pagina 20 van dit topic.
Bekabelde WIFI
Verwijderd
Ik heb Google Play geïnstalleerd zoals beschreven door robbertwebbe. Alleen betaalde apps downloaden lukt niet. Ik krijg steeds een foutmelding. .Weet iemand hoe dat is op te lossen? Ben niet ervaren met tablets.
Verwijderd
fritsjof schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 12:14:
@Frank:
Ik heb een Windows XP PC dan gaat dit dus niet lukken? |
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2012 15:00 ]
Verwijderd
Ik heb het tablet al een paar keer opnieuw opgestart, ook het google play.apk bestand al eens verwijderd en er opnieuw opgezet. Maar niets helpt, het werkt gewoon niet.Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 12:13:
het is niet direct nodig de build.prop aan te passen.
Bedoel je met resetten, een reset dmv het kleine gaatje acher in het tablet, dit is neem ik aan een harde reset en hiermee verwijder je alles ???
Bij mij niet (XP 64bit) ook al ging de installatie van de driver goed, toch vond het batch-bestand de device niet.Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 12:39:
[...]
Ik heb een Windows XP PC dan gaat dit dus niet lukken?
Op Windows 7 (64bit) installeerde de driver hetzelfde, het apparaat kreeg dezelfde naam (in device list) en daar werkte het wel, maar ik zou het zeker proberen op XP.
Bekabelde WIFI
Verwijderd
de reset button verwijderd volgens mij niet alles maar ja is het proberen waard?
apps zijn zo weer gedownload natuurlijk
apps zijn zo weer gedownload natuurlijk
Verwijderd
Met BS player werkt alles prima lokaal en vanaf het netwerk (streaming).fritsjof schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:50:
Inmiddels alles wel zo'n beetje 'aan de praat', behalve het afspelen van films (zowel online zoals journaal24 als van een NAS): Alles speelt goed af tot na een paar seconden (journaal24 na een paar minuten) dan gaat het beeld en geluid ongeveer 5 seconden terug en beginnen daar weer, heel storend.
Net BS player erop gezet: kan nu streamen voor ongeveer 40 seconden met Dreamdroid, dan sluit de player weer af.
Hoe vertel ik een browser welke player er gebruikt moet worden voor video? (ik ben een Android leek en kan het in 'preferences' van de browser niet vinden...)
Hoe vertel ik een browser welke player er gebruikt moet worden voor video? (ik ben een Android leek en kan het in 'preferences' van de browser niet vinden...)
Bekabelde WIFI
Verwijderd
Bij mij stond bij de instelling van de standaard browser-mode, de foutopsporing op ipad i.p.v android.
Ga in het instellingen menu naar 'applicaties' en dan naar iets van: 'gedownloade applicaties' en scroll naar de videospeler die standaard wordt geopend. Klik die aan en selecteer 'standaardinstellingen wissen'.fritsjof schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 14:23:
Net BS player erop gezet: kan nu streamen voor ongeveer 40 seconden met Dreamdroid, dan sluit de player weer af.
Kun je met een app als speed test controleren wat de draadloze snelheden zijn die je haalt? Om even uit te sluiten dat het je thuisnetwerk is die problemen geeft. Normaal gesproken is BS player prima geschikt voor draadloos streamen van zo'n beetje ieder videoformaat (gebruik het zelf ook altijd), dus die zou prima moeten kunnen werken.
Ik heb inmiddels de simpele versie weer doorgestreept. Bij mij werkte hij en nam aan dat deze methode ook prima werken. Alleen de 2e keer niet meer dus... Helaas, jammer, dus weer terug naar het 1e scenario.
Gelukt, mag nu in de browser kiezen voor Silverlight of 'lagere kwaliteit'. Kiezen voor Silverlight doet nu zetzelfde: na ongeveer 1 minuut een 'flashback' 5 seconden terug en het beeld is blokkerig en raar van kleur.wietwiet schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 19:52:
[...]
Ga in het instellingen menu naar 'applicaties' en dan naar iets van: 'gedownloade applicaties' en scroll naar de videospeler die standaard wordt geopend. Klik die aan en selecteer 'standaardinstellingen wissen'.
Ik denk dat Silverlight (een deel van) het probleem is.
Speed test:wietwiet schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 19:52:
[...]
Kun je met een app als speed test controleren wat de draadloze snelheden zijn die je haalt? Om even uit te sluiten dat het je thuisnetwerk is die problemen geeft. Normaal gesproken is BS player prima geschikt voor draadloos streamen van zo'n beetje ieder videoformaat (gebruik het zelf ook altijd), dus die zou prima moeten kunnen werken.
Ping = 101
Download = 6436
Upload = 2597
Ik zal eens kijken of ik met Opera iets anders beleef met Journaal24.
Bekabelde WIFI
Omdat je het ook lokaal hebt kon het daar al bijna niet aan de wifi snelheid liggen.fritsjof schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:35:
[...]
Gelukt, mag nu in de browser kiezen voor Silverlight of 'lagere kwaliteit'. Kiezen voor Silverlight doet nu zetzelfde: na ongeveer 1 minuut een 'flashback' 5 seconden terug en het beeld is blokkerig en raar van kleur.
Ik denk dat Silverlight (een deel van) het probleem is.
[...]
Speed test:
Ping = 101
Download = 6436
Upload = 2597
Ik zal eens kijken of ik met Opera iets anders beleef met Journaal24.
Ik had niet meteen door dat je op een site dirèct een filmpje probeerde te openen. De site van journaal 24 (en de rest van de publieke omroep) gebruikt met name silverlight (het flash player alternatief van Microsoft) wat niet ondersteund wordt op android. De stream openen in hoge kwaliteit / lage kwaliteit in die liveplayer opent een flashelement die helaas niet goed geopend kan worden. Gingerbread - android 2.3 - heeft een veel betere ondersteuning van flash. Maar ook op mijn mobiel die nog op 2.3.6 draait, en bijna alle filmpjes / spellen / etc in flash opent kan dit filmpje niet weergeven. Dit heeft weinig te maken met het apparaat, maar meer met een slechte ondersteuning van de nos voor mobiele apparaten.
Alternatief voor journaal 24 is live streamen van tv op je tablet met wezelkrozum's app. Dit kan alleen met een internet + tv van ziggo. Dit werkt prima met BS player lite (zet hem wel in softwarematige decoding in het instellingen menu, anders crasht de stream meteen). Hier kun je ook een aantal andere grote zenders mee streamen.
Verwijderd
Ik heb de sanei n90 tablet die vrijwel identiek moet zijn aan de yarvik465. Ook ik had het probleem dat het touchscreen vreemde input registreerde tijdens het opladen. De oplossing: Zet de helderheid van het scherm lager! Het hoeft niet helemaal op 0%. Onder de ~ 80% lijkt genoeg te zijn.
Hopelijk werkt dit bij andere mensen ook.
Hopelijk werkt dit bij andere mensen ook.
Ah dat verklaart het dan... De website van de NOS geeft Silverlight en Windows Media Player als opties, misschien dat iemand daar bij de NOS eens moet kijken naar wat hun 'klanten' gebruiken voor het bekijken van de websites.
Overigens lijkt het beter te werken in Opera, daar nog geen 'flashbacks' gehad maar niet lang getest.
Helaas (?) geen Ziggo in huis maar sateliet, dus ik gebruik Dreamdroid om te streamen, wat ook goed lijkt te werken al moet ik nog wat spelen met de instellingen van de players (hardware had ik aangezet, maar zal dat nu uitzetten na jouw tip).
Dank voor het meedenken en de tips!
Overigens heb ik nog geen oplaadperikelen gezien (scherm staat niet op een lage helderheid).
Bekabelde WIFI
Verwijderd
Vanmorgen nog even contact gehad met Dixons, ze zouden mijn tablet woensdag hebben, maar ze hadden hem nu nog niet en wisten ook niet of die nog binnen kwam. Bestelling per direct geannuleerd en naar BC gelopen. Verkoper zei dat hij er nog een had in het andere filiaal aan de andere kant van de stad. Hij heeft gebeld en ik kon hem op gaan halen. Nu heb ik hem eindelijk ook. Alleen was m,n baterij helemaal leeg dus nu moet ik nog wachten. In ieder geval heb ik hem nu.
Vanavond nog weg ook en zondag werken dus script draaien zal dit weekend niet gebeuren denk ik. Ik draai XP prof. maar dit zal geen problemen geven met installeren van het script hoop ik. Ik lees dat de meeste van jullie win7 gebruiken. Hoop dat het lukt.
Kreeg je nog een kopie van "het script" mee in de tas?Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 11:18:
Vanmorgen nog even contact gehad met Dixons, ze zouden mijn tablet woensdag hebben, maar ze hadden hem nu nog niet en wisten ook niet of die nog binnen kwam. Bestelling per direct geannuleerd en naar BC gelopen. Verkoper zei dat hij er nog een had in het andere filiaal aan de andere kant van de stad. Hij heeft gebeld en ik kon hem op gaan halen. Nu heb ik hem eindelijk ook. Alleen was m,n baterij helemaal leeg dus nu moet ik nog wachten. In ieder geval heb ik hem nu.Vanavond nog weg ook en zondag werken dus script draaien zal dit weekend niet gebeuren denk ik. Ik draai XP prof. maar dit zal geen problemen geven met installeren van het script hoop ik. Ik lees dat de meeste van jullie win7 gebruiken. Hoop dat het lukt.
Verwijderd
Nee, naar de schouwburg vanavond dus dan wordt het wel erg lastig he.robertwebbe schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 11:54:
[...]
Kreeg je nog een kopie van "het script" mee in de tas?
Hoelang duurt het eigenlijk, 100% opladen. Misschien lukt het nog voordat ik weg ga.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2012 12:06 ]
Mijn Wifi verbinding valt af en toe weg. In de woonkamer (waar ook mijn router/modem) hangt heb ik geen problemen. Als ik naar de eerste verdieping gaat, is het bereik al veel minder en af en toe valt de verbinding zelfs weg. Zijn er meer mensen die dit zelfde probleem hebben??
Weet iemand een geschikte SDK voor het verkrijgen van de app Screenshot It (No Root)? Ik heb in dit gedeelte van Android nog niet zo veel ervaring en zou graag willen weten welke SDK hetzelfde is als die van de Yarvik TAB465
net even mijn logitech S530 MAC USB ontvanger aangelsoten op de Yarvik
muis en toetsenbord werken feilloos! Handig
Nog even vraagstuk of software oplossing
Ik zou graag een folder aanmaken op mijn PC waar ik foto's in kan zetten, Vervolgens moet deze map worden gesynchroniseerd met de tablet. De plaatjes moeten dan zichtbaar zijn in de galerij app. Ik weet dat die via gmail wel wil maar dan moet je een internet verbinding hebben.
Heeft iemand een oplossing om dit off line te laten werken zodat ik mijn klanten wat project foto's kan laten zien...
muis en toetsenbord werken feilloos! Handig
Nog even vraagstuk of software oplossing
Ik zou graag een folder aanmaken op mijn PC waar ik foto's in kan zetten, Vervolgens moet deze map worden gesynchroniseerd met de tablet. De plaatjes moeten dan zichtbaar zijn in de galerij app. Ik weet dat die via gmail wel wil maar dan moet je een internet verbinding hebben.
Heeft iemand een oplossing om dit off line te laten werken zodat ik mijn klanten wat project foto's kan laten zien...
Ik heb dit ook ervaren. Thuis heb ik in de woonkamer een modem met N-wifi, als ik 1 verdieping omhoog ga is het bereik op de Yarvik minimaal. Ik heb daarvoor een WRT54g 'omgebouwd' om als repeater te fungeren, wat erg goed werkt, maar de ontvangst van wifi op de tab is niet al te best.Goofy21nl schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 17:03:
Mijn Wifi verbinding valt af en toe weg. In de woonkamer (waar ook mijn router/modem) hangt heb ik geen problemen. Als ik naar de eerste verdieping gaat, is het bereik al veel minder en af en toe valt de verbinding zelfs weg. Zijn er meer mensen die dit zelfde probleem hebben??
Dit weekend bij de schoonfamilie de tab uit de tas gehaald en schoonvader om zijn key gevraagd, prima bereik ('Excellent') en alles leek goed te gaan, tot de Play store aangaf geen verbinding te hebben, en ook andere apps gaven aan geen verbinding te hebben. Even bij de instellingen gekeken: van de 3 aanwezige wifi spots die een uurtje eerder nog gevonden werden was niets meer over (ik zat nog op dezelfde plek op de bank).
Wifi verbinding toen uitgezet op de tab, maar dit bleef 'hangen' als het ware:'verbinding uitschakelen' bleef minutenlang in beeld staan.
Tablet toen uitgezet en na een minuutje weer aan, toen was wifi uit, heb die aangezet en de router van m'n schoonvader was weer 'excellent' aanwezig.
Mijn schoonzus zat met haar ipad naast mij (gezellig zo op bezoek ;-)) en die had nergens last van (uiteraard even de voordelen van Android t.o.v. Apple uitgelegd) maar zonder verbinding op de wifi maak je toch minder indruk...
-edit-
Zojuist viel de wifi weer 'uit', het uit en weer inschakelen van de wifi verbinding verhielp het probleem, maar dit is wel storend.
[ Voor 4% gewijzigd door fritsjof op 22-04-2012 16:28 ]
Bekabelde WIFI
Zelfde verhaal hier, heb dit ook regelmatig. Eerst vol bereik en daarna geen wifi meer te vinden. Het enige wat zeker werkt is de tab dan opnieuw op te starten, maar goed dat hoort natuurlijk niet. Vind het wel een klote probleem aangezien wifi de basis vormt van de hele tablet. Als dat niet werkt.. tjahfritsjof schreef op zondag 22 april 2012 @ 12:05:
[...]
Ik heb dit ook ervaren. Thuis heb ik in de woonkamer een modem met N-wifi, als ik 1 verdieping omhoog ga is het bereik op de Yarvik minimaal. Ik heb daarvoor een WRT54g 'omgebouwd' om als repeater te fungeren, wat erg goed werkt, maar de ontvangst van wifi op de tab is niet al te best.
Dit weekend bij de schoonfamilie de tab uit de tas gehaald en schoonvader om zijn key gevraagd, prima bereik ('Excellent') en alles leek goed te gaan, tot de Play store aangaf geen verbinding te hebben, en ook andere apps gaven aan geen verbinding te hebben. Even bij de instellingen gekeken: van de 3 aanwezige wifi spots die een uurtje eerder nog gevonden werden was niets meer over (ik zat nog op dezelfde plek op de bank).
Wifi verbinding toen uitgezet op de tab, maar dit bleef 'hangen' als het ware:'verbinding uitschakelen' bleef minutenlang in beeld staan.
Tablet toen uitgezet en na een minuutje weer aan, toen was wifi uit, heb die aangezet en de router van m'n schoonvader was weer 'excellent' aanwezig.
Mijn schoonzus zat met haar ipad naast mij (gezellig zo op bezoek ;-)) en die had nergens last van (uiteraard even de voordelen van Android t.o.v. Apple uitgelegd) maar zonder verbinding op de wifi maak je toch minder indruk...
-edit-
Zojuist viel de wifi weer 'uit', het uit en weer inschakelen van de wifi verbinding verhielp het probleem, maar dit is wel storend.
gelukkig heb ik geen last van wegvallende wifi verbindingen, zelfs niet nu ik de tablet steeds intensiever gebruik. Maar goed, ik woon in een appartement en dus geen verdiepingen ...
Anyways, waar ik wel gigantisch last van heb/had is interferentie van andere wifi netwerken in ons complex, wat me vaak een slechte verbinding opleverde (niet alleen Yarvik, ook andere pc's in huis).
Ik heb dmv netstumbler een 'vrij kanaal' opgezocht en sindsdien nergens meer last van (al die routers zenden standaard uit op kanaal 9...
) . Ik hoop dat het helpt voor jullie.
http://www.netstumbler.com/
Anyways, waar ik wel gigantisch last van heb/had is interferentie van andere wifi netwerken in ons complex, wat me vaak een slechte verbinding opleverde (niet alleen Yarvik, ook andere pc's in huis).
Ik heb dmv netstumbler een 'vrij kanaal' opgezocht en sindsdien nergens meer last van (al die routers zenden standaard uit op kanaal 9...
http://www.netstumbler.com/
Verwijderd
ik ervaar precies hetzelfde met de wireless verbindingen wat wel erg storend is ,
dit is iets wat ik wel graag oopgelost zou willen zien.
hij blijft bij mij ook soms hangen op wireless ondekt > proberen verbinding maken > ip ophalen > verbreken > ontdekken > verbinding maken , en zo eindeloos door waardoor te tablet crashed ( dit is bij mensen waar ik probeer de standaard key te ontdekken van de router , welke soms dus fout is )
verder bij mij thuis stopt ook vaan wireless ermee, dan ga ik naar instellingen > wireless en laat hem daar 10 - 20 seconden op taan en dan vind hij wel weer zn verbinding.
alsof de wireless kaart een softwarematige time-out heeft?
is dit probleem nu alleen bij mensen die nu wel google play access hebben , of ook bij mensen met een stock device ?
dit is iets wat ik wel graag oopgelost zou willen zien.
hij blijft bij mij ook soms hangen op wireless ondekt > proberen verbinding maken > ip ophalen > verbreken > ontdekken > verbinding maken , en zo eindeloos door waardoor te tablet crashed ( dit is bij mensen waar ik probeer de standaard key te ontdekken van de router , welke soms dus fout is )
verder bij mij thuis stopt ook vaan wireless ermee, dan ga ik naar instellingen > wireless en laat hem daar 10 - 20 seconden op taan en dan vind hij wel weer zn verbinding.
alsof de wireless kaart een softwarematige time-out heeft?
is dit probleem nu alleen bij mensen die nu wel google play access hebben , of ook bij mensen met een stock device ?
Exact, alsof de wifi kaart soms een time-out heeft.
Ik heb zojuist Android Wifi Analyzer op de tab gezet en zie dat ik geen last heb van storende wifi spots in de buurt (ben de enige op dit kanaal en ook niemand in de buurt).
Ik hoop dat het probleem een brakke driver is voor de wifi, dan komt er misschien een oplossing...
Ik heb zojuist Android Wifi Analyzer op de tab gezet en zie dat ik geen last heb van storende wifi spots in de buurt (ben de enige op dit kanaal en ook niemand in de buurt).
Ik hoop dat het probleem een brakke driver is voor de wifi, dan komt er misschien een oplossing...
Bekabelde WIFI
Ikzelf heb Google Play access, dus kan daar niks over zeggen..is dit probleem nu alleen bij mensen die nu wel google play access hebben , of ook bij mensen met een stock device ?
Op het Yarvik Support Forum heb ik een bericht gepost (nog niet gepubliceerd) in de thread "Weak Wifi Link".
Wellicht kunnen meer mensen dit doen om te kijken of Yarvik met een reactie komt??
[ Voor 3% gewijzigd door Goofy21nl op 23-04-2012 10:44 ]
Goed idee. Ik zal een reactie plaatsen.
Bekabelde WIFI