"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
Na de update is de browser goed werkbaar; ik draai er chrome op inmiddels, maar andere browsers (ook de standaard browser) zijn goed werkbaar. Ik weet alleen nog niet of dat na verloop van tijd ook blijvend is, vandaar mijn vraag om feedback.
Ik ga nu even een compatibility pack proberen van de V3, hier draai ik nu een ROM van. Hiervoor gebruikte ik die van de Eken. Mijn ervaringen post ik natuurlijk zo snel mogelijk hier
EDIT: Tablet start ook gewoon op met V3 compatibility pack... raar...
EDIT: Tot nu toe kom ik tot de conclusie dat je toch echt het V3 pack nodig hebt, en niet de Momo 11 Bird.
[ Voor 24% gewijzigd door Cassie789 op 11-06-2012 21:32 ]
Dat haperen lijkt me persoonlijk niet eens zo heel verschrikkelijk, mijn 466 is nu zo traag dat ik sneller kan typen dan het toetsenbord kan bijhouden
Komt van http://www.slatedroid.com/topic/33373-rom-cm9-nightlies/ af.Supported tablets
* Mediacom 907c, Momo11 Bird, JXD S9000, Eken A90 (first revision) and clones need 907c_compatibility_X.X.X.zip.
* Visture V3 and clones need visturev3_compatibility_X.X.X.zip compatibility zip.
* Mediacom 910i, Teclast A10t and clones need 910i_compatibility_X.X.X.zip compatibility zip.
* ICOO D90W and clones need d90w_compatibility_X.X.X.zip compatibility zip.
* CEMA10N7 "unknown" device needs cema10n7_compatibility_X.X.X.zip compatibility zip.
* Bmorn V99 needs v99_compatibility_X.X.X.zip compatibility zip
* Mediacom 711i, Momo9 and clones need 711i_compatibility_X.X.X.zip compatibility zip
* Protab2XXL needs protab2xxl_compatibility_X.X.X.zip compatibility zip
* Sanei N83 needs n83_compatibility_X.X.X.zip compatibility zip (note: internal bt doesnt work and will never work)
* Sanei N90 needs n90_compatibility_X.X.X.zip compatibility zip (note: internal bt doesnt work and will never work)
* Hyundai A7HD needs a7hd_compatibility_X.X.X.zip compatibility zip (legacy support)
You can get them through Update Me app or on http://www.androidfilehos...opers/christiantroy/misc/
Stap 1: Installeer de nieuwste SlateDroid ROM via CWM.
Stap 2: Installeer het V3 compatibiliteitspakket.
Stap 3: Installeer Gapps.
Stap 4: Enjoy
[ Voor 3% gewijzigd door Cassie789 op 11-06-2012 21:36 ]
Maar ik kan iedereen aanraden de Cyanogen ROM te installeren!!!
Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G
De laatste rom heeft een nieuwe kernel. Daar zitten nog een paar plooitjes in die glad gestreken moeten worden, maar de algemene indruk lijkt te zijn dat die toch weer sneller is,
Ik vind dat een nogal gewaagde uitspraak, dus heb dat kenbaar gemaakt.
Er zijn plotseling wel heel veel vrouwelijke leden op dat forum die spontaan hun foto als avatar gebruiken; erg vermakelijk:
http://forum.yarvik.com/s...&p=8010&posted=1#post8010
[ Voor 0% gewijzigd door fritsjof op 11-06-2012 22:33 . Reden: mensen vervangen door leden ]
Bekabelde WIFI
Ik gebruik voor mijn Ampe a90 het Sanei n90 compatibility pack, en alles werkt gewoon (uitgezonderd de interne bluetooth, maar dat is bekend).
[ Voor 5% gewijzigd door guapper op 11-06-2012 23:53 ]
Ik begreep dat je vanuit CWM een backup kunt maken van je huidige flash, maar als ik het goed begrijp moet je eerst al een flash gedaan hebben om uberhauput CWM te installeren, dus dan is je stock toch al weg
EDIT: Mijn beeld heeft zich omgedraaid en het touchscreen werkt van geen meter... fijn.
[ Voor 45% gewijzigd door Cassie789 op 12-06-2012 10:55 ]
Ik begin te geloven dat ik door de bomen het bos niet meer zieguapper schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:46:
ja, maar die kun je weer terug zetten, op de normale manier met Livesuit. Hetzelfde zoals je de firmware updates er op zet.
Op http://forum.yarvik.com/s...-CyanogenMod9-nightly-ROM wordt aangegeven op een andere manier CWM erop te zetten:
Download this version of ClockworkMod recovery and EXTRACT IT into your tablets internal memory (not on sd card)
On your tablet, open Android Terminal which you have installed.
You will get a window in which you can type stuff in. Type this in and then press the send button next to the command box (orange/black PLAY arrow). The application will ask for root access. ALLOW IT
When that's done, type in this command exactly as it is below, including ENTER to move to next line:
code:
1 2 cat /sdcard/recovery.img > /dev/block/nandg sync; sync; sync
You have now flashed ClockworkMod Recovery onto your tablet. Now power off your tablet completely and unplug it from everything.

Succes!Cassie789 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:53:
Heb er nu al best wat geprobeerd.... ik blijf doorgaan!
EDIT: Mijn beeld heeft zich omgedraaid en het touchscreen werkt van geen meter... fijn.
[ Voor 10% gewijzigd door Priet op 12-06-2012 11:52 ]
Ik had niet in de gaten dat je quote kwam van een yarvik pagina: de tekst is namelijk 100% gelijk aan de pagina die ik eerder linkte.
Waarom stel je je vraag niet in dat topic? Meer kans dat het gelezen wordt door mensen die je vraag 100% begrijpen en je van een goed antwoord kunnen voorzien wegens ervaringsdeskundig.
het stukje wat je aanhaalt gebruikt overigens het 'cat' commando.
Wat 3x 'sync' doet weet ik ook niet.Android does not come with a cp (copy) command, but cat should provide similar functionality.
[ Voor 93% gewijzigd door guapper op 12-06-2012 17:15 ]
Weet je al welke je moet hebben? ik heb een 465 van april. Vanavond even CM9 installeren met een V3 comp. pakketje. zou gewoon moeten werken dan toch?Cassie789 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:53:
Heb er nu al best wat geprobeerd.... ik blijf doorgaan!
EDIT: Meer mensen hebben een probleem met de G-Sensor. Ik ga het uitzoeken.
Probleem is gedeeltelijk opgelost! Wanneer je:
su
start memsicd
Invult in het terminal scherm draait de tablet wel gewoon netjes mee.
[ Voor 55% gewijzigd door Cassie789 op 12-06-2012 18:56 ]
Anoniem: 458414
ik heb geen zin om continu fixxes voor alles te moeten zoeken. Succes voor een ieder!
Met de OC kernel heb ik hem trouwens stabiel op 1200Mhz gekregen, en volgens mij fixt het ook het draaiprobleem. Een prima resultaat dus!
[ Voor 24% gewijzigd door Cassie789 op 12-06-2012 20:41 ]
Ik ben benieuwd naar die nieuwe firmware van ze, hopelijk lopen die browsers dan ook wat vlotter, maar belangrijkste is de wifi natuurlijk.
Bekabelde WIFI
Welke comp. werkt wel het beste dan? dat het scherm niet mee draait vind ik niet zo erg zo lang hij maar op landscape staat.Cassie789 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 18:30:
Ik heb er ook een van na maart 2012, de V3 werkt niet kan ik je vertellen... scherm draait dan niet mee.
EDIT: Meer mensen hebben een probleem met de G-Sensor. Ik ga het uitzoeken.
Probleem is gedeeltelijk opgelost! Wanneer je:
su
start memsicd
Invult in het terminal scherm draait de tablet wel gewoon netjes mee.
Succes!
Enfin, morgen maar eens een stappenplan uitzetten en me er eens aan wagen. Al moet ik zeggen, een avondje Opera gebruiken heeft me positief verrast wat betreft de snelheid
Jammer eigenlijk dat er zo weinig bekend is over welke componenten in welke tablet zitten, anders zou het erg simpel zijn om een online kitchen op te zetten om daarmee een compatibility pack op maat te kunnen maken.
Zo heb ik het gedaan:
1. Flash eerst zoals mistercheese eerder heeft beschreven met livesuite de yarvik465EUCWM rom zodat je cwm op je tablet hebt staat.
2. installeer novotools 7
3. copier alle bestanden van http://www.slatedroid.com/topic/33373-rom-cm9-nightlies/ op je intern geheugen
4. Open recovery mode via novotools
5. volg de stappen op de site van CM9
6. Klaar
Het is echt easy zolang je pc de tablet netjes kan herkennen.
Nope, vond het gisteren toch wel een beetje laat worden. Ben natuurlijk veel te laat aan begonnen maar zal strax even kijken of ik het scherm ook netjes mee kan laten draaien zoals jij het beschreven had.Cassie789 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 13:56:
Draait jouw scherm wel mee? Mijne inmiddels wel, maar toch even om te weten waar het nou aan lag...
Ik heb tijdens de lunch mijn 466 ook voorzien van CM9 en inderdaad: woow!!Mrbx schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:45:
Wow, gisteravond even in een half uurtje vanuit de standaard firmware naar CM9 gegaan. Wat een verschil. het is net of ik een andere tablet vast heb.
Alles loopt soepel zonder haperingen en voelt een stuk 'snappier' aan dan de stock firmware. Als ik Yarvik was zou ik 'm standaard uitleveren met CM9
Iedereen bedankt voor alle hulp
Tergelijking, mijn galaxy s2 met nieuwste rom haalt gemiddeld 2900 punten.
Lijkt mij wel, gewoon dat script draaien. Heb je de originele rom? dan kun je altijd nog terug als het niet helemaal lekker verlooptAnoniem: 462685 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 15:53:
Das duidelijk.
En eventueel google play dan?
Maar merk je dat ook in de praktijk? Met browsen bijvoorbeeld?Mrbx schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 16:54:
Na overclock met antutu naar 1152 Mhz krijg ik de volgende scores: 3188, 3293, 3271. Het wordt steeds leuker! Wel beetje baterij vreters die tests..
Ja een beetje, het wordt net allemaal wat sneller. Het scheelt echt zoveel dat ik nog niet meer zou overwegen hem ooit terug te zetten. Waarom het nog een nightly genoemd wordt is me dan ook niet helemaal duidelijk want het draait gwn topPriet schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:48:
[...]
Maar merk je dat ook in de praktijk? Met browsen bijvoorbeeld?
Ik heb deze stappen opgevolgd en het is me gelukt! Ik draai nu ook CM9 en dat voelt inderdaad een stuk beter dan met de default machine. Het is me alleen nog niet gelukt om het scher mee te laten draaien. Ik heb zowel de commando's van Cassie789 geprobeerd en ik heb ook nog de OC kernel geïnstalleerd. Maar scherm draaien doet ie niet. Moet ik misschien nog iets instellen? Overigens moet je met de OC kernel niet vergeten om daarna weer de V3 comp.pack weer te draaien want ander doet je touch screen het niet. Moet je opnieuw beginnen.Mrbx schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:45:
Wow, gisteravond even in een half uurtje vanuit de standaard firmware naar CM9 gegaan. Wat een verschil. het is net of ik een andere tablet vast heb. Dit overigens met de v3 comp. pack en die doet het prima.
Zo heb ik het gedaan:
1. Flash eerst zoals mistercheese eerder heeft beschreven met livesuite de yarvik465EUCWM rom zodat je cwm op je tablet hebt staat.
2. installeer novotools 7
3. copier alle bestanden van http://www.slatedroid.com/topic/33373-rom-cm9-nightlies/ op je intern geheugen
4. Open recovery mode via novotools
5. volg de stappen op de site van CM9
6. Klaar
Het is echt easy zolang je pc de tablet netjes kan herkennen.
Goed om te horen! ik heb verder nog niet echt geprobeerd om het scherm mee te laten draaien en die OC kernel heb ik volgens mij ook niet geinstalleerd. meer dan wat ik beschreven heb heb ik niet gedaanramahoel schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:47:
[...]
Ik heb deze stappen opgevolgd en het is me gelukt! Ik draai nu ook CM9 en dat voelt inderdaad een stuk beter dan met de default machine. Het is me alleen nog niet gelukt om het scher mee te laten draaien. Ik heb zowel de commando's van Cassie789 geprobeerd en ik heb ook nog de OC kernel geïnstalleerd. Maar scherm draaien doet ie niet. Moet ik misschien nog iets instellen? Overigens moet je met de OC kernel niet vergeten om daarna weer de V3 comp.pack weer te draaien want ander doet je touch screen het niet. Moet je opnieuw beginnen.
Wordt het, na CM9 geïnstalleerd te hebben, ook allemaal net wat sneller als je de kloksnelheid boven de 1Ghz tilt?Mrbx schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 10:30:
[...]
Ja een beetje, het wordt net allemaal wat sneller. Het scheelt echt zoveel dat ik nog niet meer zou overwegen hem ooit terug te zetten. Waarom het nog een nightly genoemd wordt is me dan ook niet helemaal duidelijk want het draait gwn top
Het wordt pas écht een fijn ding na een upgrade naar CM9. Dán heb je pas waar voor je geldJordyPSC schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 16:49:
Google play komt officieel naar de yarvik tabletsheb de 466 getest, voor het geld een super fijn ding
Anoniem: 462685
tab wordt wel herkend maar kan niet zien wat er op de geheugenkaarten staat. zou het daaraan kunnen liggen
Wordt de wifi ook beter dan?Priet schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 17:06:
[...]
Wordt het, na CM9 geïnstalleerd te hebben, ook allemaal net wat sneller als je de kloksnelheid boven de 1Ghz tilt?
[...]
Het wordt pas écht een fijn ding na een upgrade naar CM9. Dán heb je pas waar voor je geldDie € 194 die ik voor mijn 466 heb betaald is nu elke euro waard
Bekabelde WIFI
Wat ik nog wel irritant vind is de tijd die het duurt voor je beeld ziet wanneer je het apparaat weer aanzet vanuit stand by. Die paar tellen duren net iets te lang. Is dat niet aan te passen? De stock firmware is wat dat betreft trouwens precies hetzelfde.
[ Voor 11% gewijzigd door Priet op 15-06-2012 21:59 ]
Anoniem: 457446
als je cm9 hebt kun je bij prestatie instellingen de minimale cpu frequentie omhoog gooien en de governor op performance
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 457446 op 16-06-2012 10:35 ]
Anoniem: 430542
ik google me rot maar nergens een betrouwbare locatie te vinden ?
blegh wat een drama als je bezig bent met deze tablet.
net nieuwe PC , krijg de USB drivers niet geinstalleerd , waardoor ik em niet kan flashen ?
uur bezig met kloten en nul resultaat.
[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 430542 op 17-06-2012 18:18 ]
Ik heb gisteren de TAB466EUK aangeschaft. Uiteraard direct geprobeerd om te flashen (ben nieuw op Android en Tablet-gebied), maar niet gelukt. Windows 7 x64 heeft niet de goede drivers kreeg ik als melding toen ik als een bezetene op de Powerbutton zat te drukkenAnoniem: 430542 schreef op zondag 17 juni 2012 @ 17:50:
wat is de locatie om de nieuwste livesuite vandaan te halen ?
ik google me rot maar nergens een betrouwbare locatie te vinden ?
blegh wat een drama als je bezig bent met deze tablet.
net nieuwe PC , krijg de USB drivers niet geinstalleerd , waardoor ik em niet kan flashen ?
uur bezig met kloten en nul resultaat.
Ik snap je frustratie. Bij mij was het 1,5 uur, waarna ik het opgaf
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Draai inmiddels ook CM9. Scherm draait bij mij niet mee. De command die je noemde heeft dit niet veranderd. Ik heb gezocht naar de OC Kernel, maar heb deze niet kunnen vinden? Staat die op de Slatedroid site?Cassie789 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 22:55:
De Visture V3 werkt het beste. Scherm kan je mee laten draaien m.b.v. het command dat ik hierboven noemde, of de OC kernel die overclocks tot 1.15Ghz bij mij toelaat.
Succes!
Anoniem: 457446 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 23:00:
- Download http://dl.dropbox.com/u/2889810/YarvikLiveSuit.zip en pak het uit naar bijv desktop/bureaublad
- Download http://dl.dropbox.com/u/2889810/TAB465EUKCWM.img en kopieer hem naar desktop/bureaublad
- In de folder yarviklivesuite zit een bestand genaamd LiveSuite.exe.. open het
- klik op select img en selecteer de net gedownloade TAB465EUKCWM.img
- Laat het programma open staan
- Schakel de tablet uit
- Sluit terwijl je de back button ingedrukt houdt(dit is de button naast de volumeknoppen) de usb kabel aan en druk daarna herhaaldelijk (terwijl je dus nog steeds de back button ingedrukt houdt) op de power button net zo lang tot je een bericht op je pcscherm krijgt
- het kan zijn dat je bericht krijgt om drivers te installeren... kies niet voor automatisch installeren maar handmatig installeren en navigeer naar de livesuite folder / usb drivers
- Je krijgt nu een bericht of je wilt formatteren/flashen.. klik op ja
- Je krijgt nu weer een bericht of je wilt formatteren ofzo.. klik weer op ja
- De flash gaat nu beginnen (duurt ongeveer 2 minuten)
- Als de flash klaar is geeft hij een succes message.. klik op ok
- De tablet start als het goed is opnieuw op.. zoniet zet hem aan.
[video]
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 457446 op 02-07-2012 23:40 ]
Anoniem: 455741
Ben zeer tevreden over de kwaliteit en pasvorm. Hoef alleen een gaatje te maken voor de camera.
Een absolute aanrader voor een ieder die een fantastische leren case zoekt voor maar $12,90.
Kijk zelf op de site:
http://www.onda-tablet.co...riginal-leather-case.html
en de links van mister cheese:
thanks
nu nog kijken of ik wel de drivers aan de praat kan krijgen ....
hmm kan natuurlijk werk laptop proberen die heeft win7 32 bit.
straks eens kijken of dat beter gaat.
[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 430542 op 18-06-2012 10:01 ]
Ben nog niet in staat geweest om het te testen, maar ik heb het tot nu toe alleen geprobeerd op mijn (snelle) Win7 x64 laptop.Anoniem: 430542 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 09:41:
probleem bij mij is dat ik al eerder op mn oude PC de zelfde windows versie heb gebruikt.
en de links van mister cheese:
thanks
nu nog kijken of ik wel de drivers aan de praat kan krijgen ....
hmm kan natuurlijk werk laptop proberen die heeft win7 32 bit.
straks eens kijken of dat beter gaat.
Zal het straks proberen op mijn (trage, oude, slome
Zou natuurlijk best kunnen dat 'het' gewoon niet werkt op een 64bits machine, al hoewel ik dan wel al ergens melding had verwacht op fora...
alleen wil ik originele rom erop zetten en daarna andere rom erop zetten , dat doe ik liefste vanaf originele.
maar ik heb dus ander systeem gekocht hier van een andere tweaker, en daarop doet hij het dus niet .
oude pc is uiteraad al ontmanteld
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 430542 op 18-06-2012 11:53 ]
CWM erop gezet: http://www.slatedroid.com...om-pwn3d-momo11907cs9000/
en daarna de cm9:
http://www.slatedroid.com/topic/33373-rom-cm9-nightlies/
en daarna nog even de google play en compatbility zip
OC Kernel moet je installeren via UpdateMe. Daarna wel weer de V3 compatibility flashen. Command zou moeten werken in de terminal emulator... vrreemd.RomanII schreef op zondag 17 juni 2012 @ 19:58:
[...]
Draai inmiddels ook CM9. Scherm draait bij mij niet mee. De command die je noemde heeft dit niet veranderd. Ik heb gezocht naar de OC Kernel, maar heb deze niet kunnen vinden? Staat die op de Slatedroid site?
Even updaten naar de nieuwere kernel, ben benieuwd
[ Voor 9% gewijzigd door Cassie789 op 18-06-2012 19:19 ]
nu heb ik de andere rom erop staan , alleen krijg hem niet meer in CWM , kreeg hem er 1x in alleen pakte hij mn extsd niet.
iemand tip om hem in CWM te krijgen voor de volgende serie updates ?
Oke, thanks! Na die nieuwe OC Kernel werkt het touchscreen niet meer heb ik begrepen, klopt dat? Via de toetsencombinatie POWER + VOL - kom ik zelden in CWM. Hoe heb jij dit opgelost?Cassie789 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 19:14:
[...]
OC Kernel moet je installeren via UpdateMe. Daarna wel weer de V3 compatibility flashen. Command zou moeten werken in de terminal emulator... vrreemd.
Even updaten naar de nieuwere kernel, ben benieuwd
Touch werkt prima. Ik heb momenteel ook de laatste CM9 van 15-6 maar ik vind die van 10-6 stabieler draaien. Weet niet waarom misschien moet ik een ander comp pack hebben ipv v3?RomanII schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:04:
[...]
Oke, thanks! Na die nieuwe OC Kernel werkt het touchscreen niet meer heb ik begrepen, klopt dat? Via de toetsencombinatie POWER + VOL - kom ik zelden in CWM. Hoe heb jij dit opgelost?
DVB-T Kernel Modules zie ik wel, maar dat is hem niet lijkt mij

ik heb de rom erop gezet die mr cheese had gelinked.Cassie789 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 20:59:
Welke ROM? De standaard ROM? Dan even Novo7Tools installeren, bij CM9 gewoon restarten en dan Recovery selecteren.
http://dl.dropbox.com/u/2889810/TAB465EUKCWM.img
ander ding , waar haal ik die novotool7 vandaan , ook darvoor me rot gegoogled maar kom alleen op rare websites and deze thread uit.
nergens een complete verzameling met ALLE informatie ?
nog niet alles weet ikzelf 100% zeker dat dit de goede volgorde is , en 100% goede informatie.
mocht er aanpassing nodig zijn word dit gedaan.
Yarvik 465
Flash mogelijkheden en tutorials / uitleg.
Complete post
Datum 19-06-2012
Met dank aan informatie gehaald vanuit hele topic reeks tweakers.net ( mistercheese )
Schone Yarvik ROM Link: http://www.yarvik.com/userfiles/yarvikfirmware/TAB465EUK.img
CWM rom : http://dl.dropbox.com/u/2889810/TAB465EUKCWM.img
Novotools7 (is een .apk file ) deze installeer je op de tablet
Update.zip : http://dl.dropbox.com/u/2889810/update.zip
Livesuite : http://dl.dropbox.com/u/2889810/YarvikLiveSuit.zip
Of deze link : http://www.yarvik.com/use...rmware/YarvikLiveSuit.zip
Slatedroid : problem met updaten firmware? http://www.slatedroid.com/topic/31013-cant-update-frimware/
gapps : http://www.mediafire.com/?5v9btn3xgrd24pc
Tips:
de tablet moet uitstaan om een .img te flashen in livesuit
Deze video is van mistercheese , uitleg hoe je een img flashed in livesuite.
[YouTube: http://www.youtube.com/v/UCqqWqJ-GdE?version=3&feature=player_embedded]
Deze informatie is geplaatst op : 11 mei 2012 door mistercheese !
Volgende stap :Deze is voor iedereen die usb debugging niet aan de praat krijgt of om wat voor reden dan ook de market niet geinstalleerd krijgt
de update.zip bevat :
Google play
Youtube
nieuwere modules voor wifi (09-04)
build.prop voor marketondersteuning
opties voor ontwikkelaars in de settings
verwijderd de bootanimation van yarvik om sneller te booten
- Download http://dl.dropbox.com/u/2889810/YarvikLiveSuit.zip en pak het uit naar bijv desktop/bureaublad
- Download http://dl.dropbox.com/u/2889810/TAB465EUKCWM.img en kopieer hem naar desktop/bureaublad
- In de folder yarviklivesuite zit een bestand genaamd LiveSuite.exe.. open het
- klik op select img en selecteer de net gedownloade TAB465EUKCWM.img
- Laat het programma open staan
- Schakel de tablet uit
- Sluit terwijl je de back button ingedrukt houdt(dit is de button naast de volumeknoppen) de usb kabel aan en druk daarna herhaaldelijk (terwijl je dus nog steeds de back button ingedrukt houdt) op de power button net zo lang tot je een bericht op je pcscherm krijgt
- het kan zijn dat je bericht krijgt om drivers te installeren... klik op toch installeren
- Je krijgt nu een bericht of je wilt formatteren/flashen.. klik op ja
- Je krijgt nu weer een bericht of je wilt formatteren ofzo.. klik weer op ja
- De flash gaat nu beginnen (duurt ongeveer 2 minuten)
- Als de flash klaar is geeft hij een succes message.. klik op ok
- De tablet start als het goed is opnieuw op.. zoniet zet hem aan..
je hebt nu een verse tablet naar fabrieksinstellingen van yarvik met cwm
- als de tablet is opgestart sluit de tablet weer aan op de pc
- kopieer http://dl.dropbox.com/u/2889810/update.zip naar de internal storage
- kopieer http://dl.dropbox.com/u/2889810/novo7tools.apk naar de internal storage
- installeer novo7tools.apk dmv ES File explorer
- open novo7tools
- klik op RECOVERY enter recovery mode
- CWM wordt gestart
- navigeer in CWM met de vol up/vol down/power buttons
- ga in het menu naar install zip from sdcard -> choose zip from internal storage
- als de installatie voltooid is kies voor reboot system now
- veel plezier
CM9 rom
Info van Mrbx
Volgende stap :1. Flash eerst zoals mistercheese eerder heeft beschreven met livesuite de yarvik465EUCWM rom zodat je cwm op je tablet hebt staat.
2. installeer novotools 7 < even nakijken of die er nog op staat
download de volgende 3 bestanden naar je tablet , interne opslag of externe sdkaart vanaf deze website
http://www.slatedroid.com/topic/33373-rom-cm9-nightlies/
of deze 3 links
1 : http://www.androidfilehos.../cm9_nightly_20120610.zip
2 : http://www.mediafire.com/?5v9btn3xgrd24pc
3: http://www.androidfilehos...3_compatibility_1.1.0.zip
volg de stappen die beschreven staan hier
Let op dat je wel deze 3 tegelijk installeerd achterelkaar zonder reboot van het systeem.
Verdere info volgt nog.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 430542 op 19-06-2012 12:10 ]
V3 Compatibility ook erop gezet?Anoniem: 430542 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 10:51:
zelf cm9 erop gezet maar dan werkt touch niet meer.
terug gezet naar CWM.
iemand die dit ook al had , en wat evt oplossing is ?
ik heb de rom gebruikt 0610.zip
die moet toch ook via novotools erop , en niet via de livesuite ?
ik kan novotools niet starten zonder de touch
Werkt op dezelfde wijze als het flashen van een rom via CWM.
aangezien combinatie volumeknop + power button bij mij zwart scherm geeft en niet door boot.
dan moet ik powerknop 20 sec ingedrukt houden voor hij weer wat doet.
Als het goed is moet de tablet het dan weer doen, met touch screen.
Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G
ik moet ook niet rebooten irect na de rom , maar gelijk doorflashen ...
ga ik gelijk even doen.
Kun je mij daarna laten horen of je scherm meedraait? En waar ik in UpdateMe de OC-Kernel update vind?Anoniem: 430542 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:43:
soms kom ik uit een ei.
ik moet ook niet rebooten irect na de rom , maar gelijk doorflashen ...
ga ik gelijk even doen.
Welke compatibility zip installeer je eigenlijk?Anoniem: 430542 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 12:37:
scherm draait niet mee , ook niet na de commands die hier gegeven waren .
ook ander compatability getest icm nieuwe rom .
maar helaas ..
maar wederom nieuwe installatie gedaan
nog steeds geen goed resultaat van automatisch draaien van scherm.
maar goed lijkt erop dat hij wel wat beter werkt , zal het komende dagen proberen.
[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 430542 op 19-06-2012 14:53 ]
http://db.tt/H4Tqu7cM
Na het flashen weer de V3 compatibility pack flashen.
Vanzelfsprekend ben ik niet aansprakelijk voor de schade die je lijdt door overclocken, en Slatedroid ook niet. Ik dacht ik meld er maar even, dit stond namelijk ook bij de originele download :-)
ik ben ook niet echt van plan over te clocken en ga ervanuit dat deze standaard uitstaat , en handmatig moet worden aangezet voordat dit in werking treed.
maar als ik hiermee problemen van roteren scherm opgelost krijgt is dat toch mooi meegenomen.
(en miss doe ik wel beetje ocen )
Die Allwinner A10 soc heeft fabriek-af toch 1,2Ghz cpu (+ 300Mhz gpu = 1,5Ghz totaal) als specificatie meegekregen?
Nadeel is alleen dat daarbij op veel/de meeste soc's constant apps crashen, vandaar dat ze meestal softwarematig underclocked worden in de eindproducten.
[ Voor 24% gewijzigd door guapper op 20-06-2012 11:15 ]
mmm, try with visture v3 compatibility (and with mxc622 fix since in 0610 there's a bug for that particular gsensor)
ik kan die niet zo snel vinden o pde site , terug gescrolled tot pagina 37 maar alleen aangepaste zip gevonden ?
( pagina 62 )
Posted 13 June 2012 - 04:56 PM
A90 + v3
GSensor tablet is not working fix.
simply use the edited file.
https://rapidshare.c...x_mxc622x_2.zip
http://s2.dosya.tc/s...622x_2.zip.html
good luck
This post has been edited by ozkan ozturk: 13 June 2012 - 05:08 PM
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 430542 op 20-06-2012 13:41 ]
Ik kan nu ook niet meer troubleshooten, dus op dat punt moeten jullie het maar even zelf redden.
1200Mhz haal ik overigens niet, crashte bij Quadrant benchmark met strepen in beeld
Weet iemand overigens hoe je die mega-irritante en enge bootanimatie eruit haalt? Ik vind dat mannetje eng

verwijder system/media/bootanimation.zip
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 457446 op 20-06-2012 19:50 ]
In diezelfde categorie: hoe wijzig je het vergrendelscherm? Ik wil die camera button veranderen in een andere actie, kan dat?Cis schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 17:36:
Weet iemand overigens hoe je die mega-irritante en enge bootanimatie eruit haalt? Ik vind dat mannetje eng![]()
Uit deze post:
Dus bij nieuwere tablets zou de hard factory reset de originele firmware moeten herstellen, en bij een oudere tablet zul je de gegeven stock firmware zelf moeten reflashen.Hard Reset TAB465EUK
The first wave of our TAB465EUK GoTab Exxa tablet doesn't come with a built-in "hardware" factory reset, with "hardware" meaning by pressing a certain physical button combination.
To what models does this apply?
For TAB465EUK tablets with serial numbers lower than TAB465120303511.
In order to recover/factory restore your Yarvik TAB465EUK GoTab Exxa tablet, you can follow these steps:
1.Download the stock TAB465EUK firmare;
2. Download the flash tool/driver;
3. Download the instructions.
Note: The instructions are written for the TAB460 model, but the steps are all the same for the TAB465EUK.
Reflashing the firmware is effectively the same as performing the earlier mentioned "hardware" factory reset.
Note: when you want to restore your TAB465EUK to factory settings, and still have access to the Settings menu, you can always perform the hard reset by the option "Settings - Backup & reset - Factory data reset".
With Kind Regards / Met vriendelijke groet,
Yarvik Team
www.yarvik.com
Toch maar eens een full reset proberen dan. Jammer dat Support me per mail niet weet uit te leggen dat een full reset ook echt een reflash van de firmware doet...
verklaard al wat meer.
nummer 00498
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 430542 op 21-06-2012 13:13 ]
Dit verklaart een hoop, mede waarom als je een factory reset doet vanuit het instelling menu de via script geinstalleerde google play er nog op blijft staan. Het is dus echt iets anders als het opnieuw flashen van de firmware, eerder instellingen en data wissen en restart. Beetje jammer maar met livesuite moet het nu ook wel lukken.Thrackan schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:03:
Nou, het is me nu bijna duidelijk dat er verschil is tussen TAB465EUK's:
Uit deze post:
[...]
Dus bij nieuwere tablets zou de hard factory reset de originele firmware moeten herstellen, en bij een oudere tablet zul je de gegeven stock firmware zelf moeten reflashen.
Toch maar eens een full reset proberen dan. Jammer dat Support me per mail niet weet uit te leggen dat een full reset ook echt een reflash van de firmware doet...