Juist, denk je goedkoop uit te zijn
Ik had ook slechte kabel gekocht bij Digitique. 305 meter wel te verstaan (voor 46,95 ex verzend kosten, goede deal dacht ik toen nog)

en een groot gedeelte zat ook al verwerkt in de muren van mijn nieuwbouw woning.
Het gaat bij mij om de welbekende blauw witte doos van het gerelateerde artikel boven aan deze pagina.
Over het algemeen gaat het dan om stukken van 10 tot 19 meter (trekveer is 20 meter en nooit helemaal verdwenen) die in eigen leidingen (extra loze leidingen met de bouw aan laten brengen) vanuit de meterkast naar de diverse ruimtes zijn gebracht.
Als eerste viel op met af montage, dat bij de goedkopere wand afwerk plaatjes, de draden niet bleven zitten! De dikte is dus duidelijk minder dan standaard UTP kabel.
Na dit "creatief" opgelost te hebben (soldeerbout) was er uiteraard geen normale link over te verkrijgen. alleen met een extra switch was er nog met de router in de meterkast te communiceren, maar dan wel teruggeschakeld naar 100 Mbit.
Bij de wat duurdere wand afwerk plaatjes (Gira RJ45 inbouwset) bleef de kabel wel gewoon zitten, maar ook hierover wou de PC geen link maken met de router beneden. Ook hier een switch tussen geplaatst en probleem tijdelijk opgelost (ook hier, 100Mbit link)
Deze kabel is dus zelfs voor 15 meter niet bruikbaar zonder switch of (niet uitgeprobeerd) wellicht het geforceerd op 100Mbit zetten van de netwerkadapter.
Hierop maar degelijke cat5e kabel bij 1to0 gekocht, en de kabels die reeds vervangen zijn werken netjes op 1Gbit
Zojuist nog een mailtje gestuurd naar Digitique om te kijken of ze nog met een aanvaardbaar voorstel komen om dit "probleem" op te lossen.