Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Pas op voor slechte/inferieure netwerkkabels

Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste
Acties:

• Drardollan
  • Registratie: juli 2018
  • Nu online
Iemand nog een tip voor een goed merk / goede aanbieding?
Stugge kern want kabels gaan wel en niet in een goot (ligt aan de situatie) en ik vind het fijner knijpen dan soepele kern. Ben op zoek naar 305 meter in doos.

Drardollan wijzigde deze reactie 30-04-2019 18:54 (38%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Drardollan schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 18:52:
Stugge kern want kabels gaan wel en niet in een goot (ligt aan de situatie) en ik vind het fijner knijpen dan soepele kern. Ben op zoek naar 305 meter in doos.
Hier net 100m Goobay CAT7a S/FTP awg 23 besteld.
Zodra die binnen is ga ik eerst ff meten of de prijs die ik betaalde wel klopt met 100% CU
https://www.onlinekabelsh...nstallatiekabel-250-meter

DJMaze wijzigde deze reactie 04-05-2019 01:12 (7%)

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 06:55
De welbekende Belden 7965e Cat6 is ook prima verkrijgbaar als doos van 305m.

DJMaze schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 01:09:
[...]

Zodra die binnen is ga ik eerst ff meten of de prijs die ik betaalde wel klopt met 100% CU
Dat merk klinkt als een chinees aftreksel, maar ik ken het niet dus help je hopen dat het 100% CU is :)
Laat je het hier even weten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
[...]

Er werd gevraagd naar een goede tip. Je zou dan tenminste goede ervaringen met een bepaald type, merk en leverancier verwachten, In dit antwoord zie die ervaring nog niet.

Verder bestaat er nog steeds geen officiële specificatie van cat7 en hoger. Dus niemand kan zeggen aan welke eisen deze cat7a moet voldoen, Tot nu lijkt die hele cat7 en hoger dan ook nog maar een slag in de lucht, het is nog maar de vraag of die meer verwachtingen biedt voor de toekomst. En uit alle ervaringen van diverse technici die ik tot nu toe las blijkt dat hoger dan cat6a nu nog totaal zinloos is. Evenals het geval is voor meer afscherming dan bij gewone UTP zoals S/FTP in geval van woonhuis-gebruikers.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -Datasheet-
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 02-10 18:10
Heb pas geleden deze aangeschaft. Snelle levering en prima kwaliteit. Haspel is ideaal! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Techneut schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 17:52:
Er werd gevraagd naar een goede tip. Je zou dan tenminste goede ervaringen met een bepaald type, merk en leverancier verwachten, In dit antwoord zie die ervaring nog niet.
Bij tweakers verwachten we ook eigen inzet, zoals: wat heb je al gezocht, je eisen, etc. etc.

Pot vs ketel? 😉

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
DJMaze schreef op zondag 5 mei 2019 @ 11:00:
[...]

Bij tweakers verwachten we ook eigen inzet, zoals: wat heb je al gezocht, je eisen, etc. etc.

Pot vs ketel? 😉
Mogelijk een misverstand, ik stelde de vraag niet! Je reageert echter wel op mijn bericht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Techneut schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:17:
Mogelijk een misverstand, ik stelde de vraag niet! Je reageert echter wel op mijn bericht.
Oops, je hebt helemaal gelijk! Mijn excuses.
Zat op mijn mobiel niet op te letten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 09-12 21:41
Ik lees het topic door, maar ik zie dat mensen vooral grote lengtes leggen en zelf kabels strippen. Ik zoek 2 simpele kabels voor een Gbit thuisnetwerk die 2 PCs aansluiten, minimaal 7 meter per kabel.
Ik zat te zoeken naar Cat6 van redelijke kwaliteit maar ook redelijk geprijsd (<€15 bij voorkeur p/s).
Heeft iemand een tip? :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Annuk
Santee schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:50:
Ik lees het topic door, maar ik zie dat mensen vooral grote lengtes leggen en zelf kabels strippen. Ik zoek 2 simpele kabels voor een Gbit thuisnetwerk die 2 PCs aansluiten, minimaal 7 meter per kabel.
Ik zat te zoeken naar Cat6 van redelijke kwaliteit maar ook redelijk geprijsd (<€15 bij voorkeur p/s).
Heeft iemand een tip? :)
https://www.sandervunderi...bel-cat-6-universeel.html
Dit is goede kwaliteit patch kabels, en ook langer dan 7m te krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Uiteindelijk heb ik besteld: EECONN Cat.5e U/UTP Kabel, Massief, AWG24, PVC, Lichtgrijs, 305m. Volgens de website van de fabrikant Premium en 100% koper: https://www.dekabelexpert...ssief-awg24-pvc-305m.html

Ongeveer 80 euro, is niet zo goedkoop als CCA en toch gunstig geprijsd wat mij betreft.

Komt morgen binnen, benieuwd of het iets is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Datasheet-
Drardollan schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:24:
Uiteindelijk heb ik besteld: EECONN Cat.5e U/UTP Kabel, Massief, AWG24, PVC, Lichtgrijs, 305m. Volgens de website van de fabrikant Premium en 100% koper: https://www.dekabelexpert...ssief-awg24-pvc-305m.html

Ongeveer 80 euro, is niet zo goedkoop als CCA en toch gunstig geprijsd wat mij betreft.

Komt morgen binnen, benieuwd of het iets is.
Mooi dat je uiteindelijk een keuze hebt kunnen maken. Ik ken de kabel, prima prijs / kwaliteits verhouding. Ik kan je niet veel vertellen over de webshop, deze was mij tot nu toe niet bekend. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
-Datasheet- schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:46:
[...]

Mooi dat je uiteindelijk een keuze hebt kunnen maken. Ik ken de kabel, prima prijs / kwaliteits verhouding. Ik kan je niet veel vertellen over de webshop, deze was mij tot nu toe niet bekend. :)
Ik heb hem niet daar besteld, hier werd ik heengeleid door de website van de fabrikant toen ik de specs opvroeg. Dacht eigenlijk dat ik een link naar de fabrikant postte, maar dat was dus niet zo :D

Edit:
Doorgelinkt dus van https://www.eeconn.com/, als je dan de kabel kiest kom je op de eerdere link uit.

Drardollan wijzigde deze reactie 06-05-2019 15:11 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Santee
Annuk schreef op zondag 5 mei 2019 @ 22:21:
[...]

https://www.sandervunderi...bel-cat-6-universeel.html
Dit is goede kwaliteit patch kabels, en ook langer dan 7m te krijgen.
Bedankt, is er ook een platte versie? Ik moet ze wegwerken achter de plint :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Datasheet-
Ik zie veel mensen die zeggen dat ze 'Belden' kabels gebruiken. Zelf ben ik niet bekend met het merk, wat is er beter aan een Belden kabel? Als iemand meer informatie heeft, graag! :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Nu online

WCA

Voorheen: GreNade

-Datasheet- schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:06:
Ik zie veel mensen die zeggen dat ze 'Belden' kabels gebruiken. Zelf ben ik niet bekend met het merk, wat is er beter aan een Belden kabel? Als iemand meer informatie heeft, graag! :)
Aan de kabel zelf is niks beter dan een andere goede kwaliteit kabel. Belden heeft echter wel een goede reputatie, en als je Belden koopt zal je nooit een buil aan vallen (dus geen CCA zooi, en indien dat het wel zou zijn zou het er sowieso bij staan)

It's easier to try, than to prove it can't be done

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Datasheet-
GreNade schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:07:
[...]

Aan de kabel zelf is niks beter dan een andere goede kwaliteit kabel. Belden heeft echter wel een goede reputatie, en als je Belden koopt zal je nooit een buil aan vallen (dus geen CCA zooi, en indien dat het wel zou zijn zou het er sowieso bij staan)
Leek me ook al sterk dat er een kwaliteitsverschil tussen zat. Ik zal aan een Belden kabel denken voor mijn volgende netwerk project. Bedankt voor je reactie! d:)b

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Annuk schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 07:48:
Dat merk klinkt als een chinees aftreksel, maar ik ken het niet dus help je hopen dat het 100% CU is :)
Wentronic is een duits bedrijf. Waar zij hun spullen maken weet ik niet.
De kabel is binnen en de weerstand over 100m is ongeveer 6Ω.
De "aarde" is wel summier (paar dunne draatjes en zonder 1 dikke), en er is intern geen plastic "+" tussenschot scheiding tussen de kleurparen.

Al met al zal de kabel dus vast de 10gb/s niet halen over een langere afstand.
Ik ga hem sowieso door het huis leggen en dan zie ik wel hoever ik kom.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Annuk
Wat @GreNade eigenlijk ook al zegt, Belden is een grote kabelfabrikant (in tig verschillende soorten en types kabels) en o.a. ook het moederbedrijf onder/achter bv. Hirschmann.
Heb zelf in 99% van de gevallen de kabel die ik hierboven linkte. Is goede kwaliteit kabel, voldoet netjes aan alle normen en is (mits je de link die ik gaf volgt en evt. de bovenliggende pagina daarvan) zo ongeveer de goedkoopste leverancier van die kabel (meestal gaat die kabel voor bijna het dubbele weg bij andere webshops).

DJMaze schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:55:
[...]

Wentronic is een duits bedrijf. Waar zij hun spullen maken weet ik niet.
De kabel is binnen en de weerstand over 100m is ongeveer 6Ω.
De "aarde" is wel summier (paar dunne draatjes en zonder 1 dikke), en er is intern geen plastic "+" scheiding tussen de kleurparen.

Al met al zal de kabel dus vast de 10gb/s niet halen over een langere afstand.
Ik ga hem sowieso door het huis leggen en dan zie ik wel hoever ik kom.
Je kunt als tussenoplossing natuurlijk altijd nog even overwegen (mits je bij beide uiteinden kan) om er even een paar RJ45 plugjes op te zetten, even kijken wat de/je verbinding dan doet :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Annuk schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:52:
Je kunt als tussenoplossing natuurlijk altijd nog even overwegen (mits je bij beide uiteinden kan) om er even een paar RJ45 plugjes op te zetten, even kijken wat de/je verbinding dan doet :)
Ja, ga ik ook wel doen.
Waar ik de kabel trek heb ik toch ruimte zat.
Enige is dat ik nog geen 10gbit apparatuur heb staan om met iPerf te testen.

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 07:18

Wildfire

Joy to the world!

GreNade schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:07:
[...]

Ik krijg het van KPN aangeleverd voor mijn werk als monteur, dus het zal zeker wel aan bepaalde kwaliteitsstandaarden voldoen want anders zou KPN er achteraf alleen maar gezeik mee krijgen :P

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Santee
Is AWG 32 nog veel soeps? Ik was op zoek naar een platte kabel en heb er 1 gevonden met AWG 32 klasse, afstand is ca. 10 meter.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
AWG 32 is veel te dun voor netwerkkabel, Behalve voor zéér korte patchkabeltjes. Een lengte van 10 meter vind ik al niet meer (zeer) kort. Om echt aan de normen van welke categorie dan ook te voldoen moet je tenminste AWG24 hebben, Ik zou zelf nooit AWG32 kopen, wordt dit werkelijk te koop aangeboden? Volgens mij krijg je op die veel te dunne adertjes de bestaande stekkertjes nooit degelijk aangeknepen. Of is het kant en klare kabel? Mijn advies is nooit kopen, maar als je het al hebt, dan zou je het kunnen proberen, zonde om het zondermeer weg te smijten. Wees echter niet verbaasd als het mislukt. AWGnn is trouwens geen klasse maar alleen een aanduiding voor de doorsnede van de aders.

Techneut wijzigde deze reactie 11-05-2019 21:03 (6%)

• DJMaze
  • Niet online
Annuk schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 07:48:
Net getest, en hierbij het resultaat:
Opstelling: PC (server) => cat5e => TP-Link switch => cat5e => laptop (client)

Voordat ik de Goobay kabel teste heb ik met iPerf een test gedaan op de huidige situatie: 942 Mbits/sec

Vervolgens 95 meter Goobay kabel aangesloten d.m.v. 2x 0.5m cat5e s/ftp awg26/7 stranded kabel.

iPerf3 TCP: 942 Mbits/sec

iPerf3 UDP: 936 Mbits/sec
Jitter: 0.067 ms
Lost: 1

Al met al werkt de kabel dus prima voor 1Gb verbinding, maar ik kan dus niet testen of die 10Gb waar maakt.

Wel een probleem: ik kreeg met geen mogelijkheid AWG23 geschikte RJ45 connectors op de kabel, en moest 2x een LSA monteren aan de uiteinden.
De kabel is dus niet geschikt voor gewone RJ45 stekkers.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 09:58

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

DJMaze schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:19:
[...]

Wel een probleem: ik kreeg met geen mogelijkheid AWG23 geschikte RJ45 connectors op de kabel, en moest 2x een LSA monteren aan de uiteinden.
De kabel is dus niet geschikt voor gewone RJ45 stekkers.
Daar is installatiekabel ook niet voor bedoeld. :)

www.google.nl

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Nu online
Ik heb alles van FS.com vandaan. Dat was een extreem verstandige move uiteindelijk.
Die elektronicashop die constant genoemd wordt is ook prima trouwens (Belden kabels).

Typhone wijzigde deze reactie 16-05-2019 09:46 (10%)

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 10:16
We zijn overgestapt naar KPN voor televisie, dus pak ik gelijk de bekabeling in huis maar even mee.

Ik twijfel dus of ik CAT5e of CAT6 kabels ga trekken. Er ligt in de muur al CAT5e kabel naar boven, dus die ga ik niet vervangen, dat wordt namelijk dan bikken om die kabel er weer uit te krijgen :+.

Heeft het nut om voor +- 15 meter van modem naar TV ontvanger CAT6 te pakken ipv 5e? Ik verwacht zelf van niet, en op dit moment hebben we die snelheden ook helemaal niet nodig; de internetverbinding zelf is maar 50Mbit.

Anders bestel ik 50 meter CAT5e en kan ik eerst jaren vooruit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 10-12 22:48
@krakendmodem Nee dat heeft geen enkel nut, cat5e lekker laten zitten. Afhankelijk van de STB is deze waarschijnlijk ook nog 100Mbit/s (pin me er niet op vast).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Puch-Maxi schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:57:
@krakendmodem Nee dat heeft geen enkel nut, cat5e lekker laten zitten. Afhankelijk van de STB is deze waarschijnlijk ook nog 100Mbit/s (pin me er niet op vast).
Bovendien kan 5e ook prima Gigabit aan dus idd lekker laten zitten :P

De HMB2260v2 heeft iig nog een 100mbit interface

www.google.nl

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Nu online

WCA

Voorheen: GreNade

krakendmodem schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:42:
We zijn overgestapt naar KPN voor televisie, dus pak ik gelijk de bekabeling in huis maar even mee.

Ik twijfel dus of ik CAT5e of CAT6 kabels ga trekken. Er ligt in de muur al CAT5e kabel naar boven, dus die ga ik niet vervangen, dat wordt namelijk dan bikken om die kabel er weer uit te krijgen :+.

Heeft het nut om voor +- 15 meter van modem naar TV ontvanger CAT6 te pakken ipv 5e? Ik verwacht zelf van niet, en op dit moment hebben we die snelheden ook helemaal niet nodig; de internetverbinding zelf is maar 50Mbit.

Anders bestel ik 50 meter CAT5e en kan ik eerst jaren vooruit.
Het prijsverschil is zodanig klein, ik zou lekker CAT6 pakken voor de nieuwe bekabeling

It's easier to try, than to prove it can't be done

• DJMaze
  • Niet online
MisteRMeesteR schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:40:
Daar is installatiekabel ook niet voor bedoeld. :)
En daarom maken ze wel RJ45 stekkers voor stugge kabel 8)7

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

DJMaze schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:32:
[...]

En daarom maken ze wel RJ45 stekkers voor stugge kabel 8)7
Uitzondering op de regel.

www.google.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 10:16
@MisteRMeesteR @Puch-Maxi als die ontvanger toch maar 100Mbit heeft maakt het inderdaad niks uit. Had ik geen rekening mee gehouden.

@GreNade Ook mee eens. Dus ik ga even kijken wat handig is. Ik heb namelijk nog CAT5e liggen bedenk ik mij net, misschien is dat net genoeg, anders bestel ik wat bij.

• maratropa
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
In een gecombineerde werkplaats/werkruimte/etc moet wat kabel bij; er gebeurd redelijk veel electrisch (machines) en hier en daar ligt het dicht op andere electra; (komt ook niet in pvc buis oid :) ) ik dacht er dus aan om voor de zekerheid S/FTP te nemen, op rol, stugge kern.

Ik heb er 2 gevonden voor ongeveer dezelfde prijs;
https://www.kabeldirect.n...erkkabel-100m-op-rol.html
https://www.utp-kabel.nl/...op-rol-stug-lszh-eca.html

oh kijk en deze van belden, daar lees ik wel genoeg over in dit topic: (dan neig ik naar deze..)
https://www.kabeloutlet.c...-ftp-kabel-rol-100m-grijs

Ze lijken me allebij wel ok op het eerste gezicht.. iemand ervaring met de merken goobay en danicom?

maratropa wijzigde deze reactie 18-07-2019 21:01 (15%)

specs

• Zonnetje83
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 22:59
Eindelijk is onze nieuwe vrijstaande woning gebouwd, dus nu het netwerk weer aanleggen.

In het vorige tijdelijke huis had ik cat5e kabel in gebruik, 100m op rol gekocht.

Ben er een tijdje uit geweest en lees nu over cat6. 6a en zelfs 7 en 8.

We hebben nu eerst een jaartjes 250/25 ziggo, daarna 750/750 glasvezel.

Ik zit erg met de vraag: gewoon weer cat5e door de muren trekken of beter voor 6, 6a of 7 of 8 gaan. Wil net als iedereen zoveel mogelijk op toekomst voorbereid zijn.

Daarnaast zou ok graag gewoon een nette wanddoos in elke kamer monteren zodat je van daar met een goede (patch) kabel verder kunt.

Voor nu zou 5e best nog werken, maar als ik toch nieuwe switches en kabel e.d. moet kopen, welke versie zouden jullie dan kopen? 5e klinkt ‘zo 80-er jaren’ maar misschien is dat totale onzin.

Ik zit op allekabels te zoeken maar raak ondergesneeuwd

Overigens heb ik ooit stugge cat6 kabel gekocht maar daar kreeg ik geen utp-plug of wanddoos op. Dus ik ben een beetje huiverig....

Daarom hoop ik van jullie wat tips te krijgen. Ik heb de afgelopen pagina`s gelezen maar het duizelt me een beetje.

• BoerFrits
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 10-12 10:03
Iemand hier ervaring met PoE over langere afstanden. Ik wil in een stal aan de gang met ip camera's. Het liefste heb ik de switch en alle bijbehorende zaken in het kantoortje. Dat gaat betekenen dat er kabels getrokken worden die tot 120 a 140 meter lang zullen zijn. Gaat dit nog werken? Moet ik dan bijvoorbeeld gaan voor awg 23? Ik heb liever geen switch ergens halverwege of in de buurt van de camera's omdat dit in mijn ogen nogal storingsgevoeliger wordt (switch moet dan in stof en water dichte kast, warmte ontwikkeling in die kast etc.)

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 10:05
Ethernet is gecertificeerd voor 100meter, met die afstanden zou ik vanuit je kantoor naar een PoEthernet switch in je stal gaan en vanuit daar naar de camera's.

• BoerFrits
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 10-12 10:03
jongetje schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 18:07:
Ethernet is gecertificeerd voor 100meter, met die afstanden zou ik vanuit je kantoor naar een PoEthernet switch in je stal gaan en vanuit daar naar de camera's.
Ik weet dat het gecertificeerd is tot 100 meter. Was mijn afstand daaronder geweest had ik hier geen vragen gesteld :). Het gaat mij erom of het erboven ook nog gaat werken. Ik was ook niet helemaal duidelijk denk ik. Het kantoortje grenst aan de stal. Mijn idee was om dus daar alle gevoelige apparatuur te plaatsen en in de stal dus alleen maar netwerkkabels en camera's te plaatsen.

• Annuk
Zonnetje83 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:45:
Eindelijk is onze nieuwe vrijstaande woning gebouwd, dus nu het netwerk weer aanleggen.

In het vorige tijdelijke huis had ik cat5e kabel in gebruik, 100m op rol gekocht.

Ben er een tijdje uit geweest en lees nu over cat6. 6a en zelfs 7 en 8.

We hebben nu eerst een jaartjes 250/25 ziggo, daarna 750/750 glasvezel.

Ik zit erg met de vraag: gewoon weer cat5e door de muren trekken of beter voor 6, 6a of 7 of 8 gaan. Wil net als iedereen zoveel mogelijk op toekomst voorbereid zijn.
Cat6 is in thuis situaties ruim voldoende.
Bij goede kabel en montage is Cat6 tot 55m (50m solid door de muren en 2x2,5m patchkabel) geschikt tot 10Gbit.

Voor een geschikte kabel van 100m adviseer ik je deze:
https://www.sandervunderi...7965e-doos-100-meter.html
Daarnaast zou ok graag gewoon een nette wanddoos in elke kamer monteren zodat je van daar met een goede (patch) kabel verder kunt.
Voor goede Cat6 wcd's adviseer ik je deze:
https://www.sandervunderi...el-cat-6-afgeschermd.html
Die shop levert evt als je wilt ook de enkelvoudige.

Rutenbeck (het merk van bovenstaande) is fabrikant van deze doosjes maar ook de leverancier voor alle grote merken die er hun eigen sticker op plakken zoals Jung, Gira en Busch Jaeger, alleen betaal je dan meestal ook bijna eens zoveel voor hetzelfde doosje.
Voor nu zou 5e best nog werken, maar als ik toch nieuwe switches en kabel e.d. moet kopen, welke versie zouden jullie dan kopen? 5e klinkt ‘zo 80-er jaren’ maar misschien is dat totale onzin.

Ik zit op allekabels te zoeken maar raak ondergesneeuwd

Overigens heb ik ooit stugge cat6 kabel gekocht maar daar kreeg ik geen utp-plug of wanddoos op. Dus ik ben een beetje huiverig....

Daarom hoop ik van jullie wat tips te krijgen. Ik heb de afgelopen pagina`s gelezen maar het duizelt me een beetje.
Hoe wil je het in je meterkast (of ander verzamel punt) afwerken?
Het netste is een patchpaneel maar het kan evt met rj45 pluggen, moet je alleen wel opletten dat je de goede koopt die geschikt zijn voor solid kabel.

• Zonnetje83
Annuk schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 00:13:
[

Het netste is een patchpaneel maar het kan evt met rj45 pluggen, moet je alleen wel opletten dat je de goede koopt die geschikt zijn voor solid kabel.
thanks voor je reactie!

de kabel en wcd's lijken me meer dan prima en precies wat ik zoek.
wel vraag ik me nog steeds af waarom ik dan niet voor cat 6a of zelfs 7 zou moeten gaan, gelet op de toekomst. (cat 6a kan ik niet vinden op de site die je aangeeft)
is er een reden waarom je 6 i.p.v. 6a aanbeveelt? sowieso heb ik geen kabels die langer zijn dan 40-50m aan 1 stuk.

ik ga het in de meterkast niet te fancy maken met een patchpaneel ofzo. er komt een switch achter mijn modem te staan dus ik wil direct rj45's aan de kabels gaan maken. hopelijk staat dat bij jouw site er wel bij, of een rj45 voor solid cable geschikt is.

• Annuk
Zonnetje83 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 10:38:
[...]

thanks voor je reactie!

de kabel en wcd's lijken me meer dan prima en precies wat ik zoek.
wel vraag ik me nog steeds af waarom ik dan niet voor cat 6a of zelfs 7 zou moeten gaan, gelet op de toekomst. (cat 6a kan ik niet vinden op de site die je aangeeft)
is er een reden waarom je 6 i.p.v. 6a aanbeveelt? sowieso heb ik geen kabels die langer zijn dan 40-50m aan 1 stuk.
Omdat Cat6a overrated is voor thuis, en Cat7 is nog niet eens een officiële standaard ;)

Heb je in m'n vorige post al iets gezegd over de lengtes, daar komt bij dat alles boven Cat6 shielded is, en dit moet je ook allemaal goed aansluiten anders heb je des te eerder kans op storingen.
ik ga het in de meterkast niet te fancy maken met een patchpaneel ofzo. er komt een switch achter mijn modem te staan dus ik wil direct rj45's aan de kabels gaan maken. hopelijk staat dat bij jouw site er wel bij, of een rj45 voor solid cable geschikt is.
Voor de RJ45 pluggen heeft deze site 2 mogelijkheden voor de solid kabels, afhankelijk van of je er al een tang voor hebt en of je veel ervaring hebt zou ik je deze adviseren:
• Veel ervaring en/of al een tang voor RJ45:
https://www.sandervunderi...geschikt-voor-cat-5e.html
• Weinig/geen ervaring en/of ook nog geen tang:
https://www.sandervunderi...rs-met-kabeldoorvoer.html

Bij de laatste link hoort deze tang bij:

Als je voor de eerste link gaat, zorg dat je ruim genoeg pluggen besteld, je verneukt er eigenlijk altijd wel 1 of 2 en ze kosten je de kop ook niet.

• Zonnetje83
Annuk schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:18:
[...]

Omdat Cat6a overrated is voor thuis, en Cat7 is nog niet eens een officiële standaard ;)

Heb je in m'n vorige post al iets gezegd over de lengtes, daar komt bij dat alles boven Cat6 shielded is, en dit moet je ook allemaal goed aansluiten anders heb je des te eerder kans op storingen.

[...]
Snap ik ;)
maar ik probeer altijd aan de toekomst te denken, hoe overrated zal het over x jaar zijn. gezien de afstanden lijkt cat6 voor de eerstkomende tijd echt wel genoeg te zijn echter.
[b]
Voor de RJ45 pluggen heeft deze site 2 mogelijkheden voor de solid kabels, afhankelijk van of je er al een tang voor hebt en of je veel ervaring hebt zou ik je deze adviseren:
• Veel ervaring en/of al een tang voor RJ45:
https://www.sandervunderi...geschikt-voor-cat-5e.html
• Weinig/geen ervaring en/of ook nog geen tang:

Bij de laatste link hoort deze tang bij:

erg bedankt voor de hulp! ik weet nu wat ik ga doen en bestellen. cat6 kabel, enkele wcd's die je aangaf en ik heb een rj45 tang, dus ik ga voor de 1e variant. met genoeg pluggen :)

geen idee waarom het me jaren geleden niet lukte om een rj45 aan een solid cat6 kabel te krijgen. waarschijnlijk toch de verkeerde (niet voor solid kabel) plug gehad....

• harmpie1147
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 10:27
Ik ben ook van plan deze kabel en wcd's te nemen. Wat denk je, gaat het lukken om 2x deze kabel door een loze leiding te trekken?

Het plan is om het af te monteren op een patchpaneeltje. Jammer dat die niet op voorraad is. Even verder zoeken dus naar een geschikt paneel.
Annuk schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 00:13:
[...]

Cat6 is in thuis situaties ruim voldoende.
Bij goede kabel en montage is Cat6 tot 55m (50m solid door de muren en 2x2,5m patchkabel) geschikt tot 10Gbit.

Voor een geschikte kabel van 100m adviseer ik je deze:
https://www.sandervunderi...7965e-doos-100-meter.html

[...]

Voor goede Cat6 wcd's adviseer ik je deze:
https://www.sandervunderi...el-cat-6-afgeschermd.html
Die shop levert evt als je wilt ook de enkelvoudige.

Rutenbeck (het merk van bovenstaande) is fabrikant van deze doosjes maar ook de leverancier voor alle grote merken die er hun eigen sticker op plakken zoals Jung, Gira en Busch Jaeger, alleen betaal je dan meestal ook bijna eens zoveel voor hetzelfde doosje.

[...]

• Annuk
harmpie1147 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 10:44:
Ik ben ook van plan deze kabel en wcd's te nemen. Wat denk je, gaat het lukken om 2x deze kabel door een loze leiding te trekken?
Normaal gesproken wel, ook wel in 16mm buis, zolang het maar geen flex buis is.
Bestel evt anders 1 of 2 tubes glijmiddel bij:
https://www.sandervunderi...lijmiddel-tube-200ml.html
Het plan is om het af te monteren op een patchpaneeltje. Jammer dat die niet op voorraad is. Even verder zoeken dus naar een geschikt paneel.

[...]
Kijk anders eens bij www.netwerkproducten.com
Hebben ze ook nette patchpanelen en evt wanneer gewenst ook gekleurde patchkabels.

Vergeet ook geen punchdown tool enzo te bestellen.
https://www.netwerkproduc...chap/lsa-punch-down-tool/

• Abrastreve
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 01-11 18:06
De volgende situatie in bosomgeving met eerste buren op 100 m. afstand:
- Hoofdwoning met glasvezel-internet en TV via XS4ALL en FritzBox7590
- Vakantiehuis op 40 m. afstand waarin internet en TV wordt gewenst
- Op 20 cm. diepte 16 mm. elektriciteitsbuis ingegraven tussen de twee huizen
- Daardoorheen twee Belden U/UTP 1583E netwerkkabel Cat5E 100% koper
- Aan beide uiteinden van de twee kabels zijn RJ45 stekkers aangeknepen
- De kabels van 50 m. zitten in Hoofdwoning in twee LAN poorten van FritzBox 7590
- In Vakantiehuis zitten kabels direkt in een computer en in een TV-ontvangerbox
- Probleem: zowel computer als TV-ontvanger krijgen geen signaal uit de FritzBox

Getest:
- Leverancier bevestigt dat het juiste kabeltype is gekozen
- Met korte patchkabel aan FritzBox 7590 hebben computer en TVbox wél signaal
- Meting met Velleman UTP kabeltesters toont dat beide 50m.leidingen en aangeknepen stekkers volledig in orde zijn
- In de Hoofdwoning werd i.p.v. de 7590 een oudere FritzBox 7360 geprobeerd, maar ook die gaf geen netwerkverbinding in het Vakantiehuis
- Vervolgens werd een korte patchkabel in tweeën geknipt en elke helft met de stekker via een koppelstukje aan beide uiteinden van dezelfde 50m.kabel gezet. Aan het andere uiteinde van de halve patchkabel zijn de 8 draadjes gestript en in de Hoofdwoning per getwist aderpaar twee-aan-twee met elkaar verbonden (kortgesloten). In het Vakantiehuis werd vervolgens per kortgesloten aderpaar een weerstand van 11 a 12 Ohm gemeten. Elk van de 8 draadjes heeft dus een weerstand van 5,5 a 6 Ohm over 50 meter. Ook kon een 6-volts lampje via elk van de vier kortgesloten aderparen tot branden worden gebracht.

Kan iemand mij een suggestie doen waarom mijn ondergrondse twee 50m. kabels niet werken of wat ik nog zou kunnen testen?

Abrastreve wijzigde deze reactie 27-08-2019 14:40 (1%)
Reden: Tekstcorrectie

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09:36
Heb je RJ45 stekkers voor solid kabel gebruikt, @Abrastreve ? En welke kleurcodering heb je aangehouden? T-568B?

"If a man is considered guilty for what goes on in his mind. Then give me the electric chair for all my future crimes" - Prince
ShareValue E-miel

• Abrastreve
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 01-11 18:06
@lier: Ja inderdaad, ik heb RJ45 stekkers voor niet-flexibele kabel genomen. De verbinding van die stekkers aan de koperdraden in twee 50m. leidingen lijkt ook goed te zijn zoals de testen uitwijzen.
De kleurcode die ik aangehouden heb is inderdaad de normale T-568B zoals die ook gebruikt is in de doorgeknipte patchkabel die ik voor het testen gebruikte.

• harmpie1147
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 10:27
Bedankt! Alles is besteld, komend weekend maar eens kijken of het lukt.
Annuk schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 14:04:
[...]

Normaal gesproken wel, ook wel in 16mm buis, zolang het maar geen flex buis is.
Bestel evt anders 1 of 2 tubes glijmiddel bij:
https://www.sandervunderi...lijmiddel-tube-200ml.html

[...]

Kijk anders eens bij www.netwerkproducten.com
Hebben ze ook nette patchpanelen en evt wanneer gewenst ook gekleurde patchkabels.

Vergeet ook geen punchdown tool enzo te bestellen.
https://www.netwerkproduc...chap/lsa-punch-down-tool/

• hippiepaci
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 10:14
Ik heb de volgende kabel besteld https://www.kabelshop.nl/...FTP6R50-i4647-t24945.html met de volgende connectoren https://www.kabelshop.nl/...9305TP-i11900-t25962.html
Ik realiseer me nu net dat ik mogelijk niet de juiste connectoren heb besteld voor deze kabel. U UTP connector voor F UTP kabel. Als ik het goed begrijp heeft de kabel een mantel om de kern heen en is de kern verder hetzelfde als een utp kabel. Kan ik deze connectoren gewoon er op doen?

Dan nog een vraag over het trekken van de kabel. Deze gaat door een buis waar nu een coax kabel inzit die ik niet nodig heb. Deze wil ik gebruiken om de netwerk kabel er door heen te trekken. Het is een stuk recht omhoog van begane grond naar de 1e verdieping. Mijn idee is om de netwerk kabel met wat stukjes ducktape vast te maken aan de coax kabel en dan voorzichtig trekken. Is dat wat, of is er iemand met een betere suggestie?

• Andrehj
  • Laatst online: 08:36
hippiepaci schreef op zondag 1 september 2019 @ 10:30:
Is dat wat, of is er iemand met een betere suggestie?
Ducktape laat los en blijft in je buis plakken. Niet doen.
Je moet de kabel stevig mechanisch aan elkaar maken, dus het koper aan elkaar bevestigen. Liefst solderen, maar om elkaar heen buigen gaat ook. Om te voorkomen dat er iets blijft haken, werk ik dat dan af met afplaktape. En zorg dat er geen verdikking in je bevestiging zit. Als je ter plaatse van het "knooppunt" de isolatie hebt weggehaald, kun je dit maken zonder verdikking.

En dan met twee personen werken, eentje trekken en eentje duwen. Moet lukken.

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 10:05
Het beste is om een trekkous (https://www.allekabels.nl/230_volt/trekveer/trekkous.html) te gebruiken, is alleen wel een dure oplossing voor 1 keer.
Second best is om de coax af te strippen en trekveer eraan en die erin trekken en daarmee dan weer je utp erin trekken.

En anders coax afstrippen en daarmee utp erin trekken. Dan moet je het zoals hierboven al zegt wel goed aan elkaar knopen (koper aan koper zonder dikke knoop ivm bochten).

• ijdod
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 10-12 19:07
BoerFrits schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 17:44:
Iemand hier ervaring met PoE over langere afstanden. Ik wil in een stal aan de gang met ip camera's. Het liefste heb ik de switch en alle bijbehorende zaken in het kantoortje. Dat gaat betekenen dat er kabels getrokken worden die tot 120 a 140 meter lang zullen zijn. Gaat dit nog werken? Moet ik dan bijvoorbeeld gaan voor awg 23? Ik heb liever geen switch ergens halverwege of in de buurt van de camera's omdat dit in mijn ogen nogal storingsgevoeliger wordt (switch moet dan in stof en water dichte kast, warmte ontwikkeling in die kast etc.)
Met uiteraard de kanttekening dat langer dan 100m (90m solid, 10m stranded) een geval is van 'garantie tot aan de deur' en 'niet goed, geld weg', hebben we zakelijk een paar runs van ongeveer 110m. Dat is ook ongeveer het maximale waar we het nog proberen; daarboven wordt de kans dat het werkt rap minder. Dat is zonder PoE, en met deugdelijk materieel en installatie.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

@BoerFrits

Je hebt ook PoE-extenders, zoals deze: https://www.axis.com/en-us/products/axis-t8129-poe-extender

Heeft geen stroombron nodig. Evt. in kleine waterdichte kastjes met waterdichte kabeldoorvoeren stoppen. Of er een stuk krimpkous omheen doen en de uiteinden warm stoken zodat die op de kabel aansluiten en er nog een stukje ducttape of/en ziptie aan toevoegen om de uiteinden van die krimpkous hermetisch af te sluiten.

• Comp User
  • Laatst online: 10-12 14:34
Deze wil je dus niet hebben.

Ik was er wel een beetje bang voor dat het geen full-copper was.

Gelukkig zijn ze wel zo eerlijk om het in de specsheet (pdf file) te vermelden, maar om nu de woorden" high quality " en" premium" te gebruiken :X .

Die meuk zou gewoon anno 2019 niet meer verkocht mogen worden. 7(8)7

Comp User wijzigde deze reactie 06-09-2019 19:06 (100%)

• Djerique
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 01-12 18:16
Ik lees in de laatste berichten veel suggesties voor CAT6a.

Maar er is inmiddels al een nieuwere CAT7. En zelfs een CAT8.

Op de kosten na, zie ik niet waarom we niet voor CAT8 moeten gaan: http://www.fiberopticshar...at8-whats-difference.html

Wat ik me dus afvraag is waarom niet gaan voor de nieuwere CAT7 of 8? Lijkt me namelijk wel een handige snelheid voor netwerk-verkeer binnenshuis.

http://www.fiberopticshare.com/wp-content/uploads/2018/09/cat6-vs-cat7-vs-cat8.png

• RGAT
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Djerique schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:59:
Ik lees in de laatste berichten veel suggesties voor CAT6a.

Maar er is inmiddels al een nieuwere CAT7. En zelfs een CAT8.

Op de kosten na, zie ik niet waarom we niet voor CAT8 moeten gaan: http://www.fiberopticshar...at8-whats-difference.html

Wat ik me dus afvraag is waarom niet gaan voor de nieuwere CAT7 of 8? Lijkt me namelijk wel een handige snelheid voor netwerk-verkeer binnenshuis.

[Afbeelding]
Omdat al is aangekondigd dat die 25/40Gbs ook al op CAT6a beschikbaar zal komen, CAT7 en CAT8 bieden dus op bandbreedte geen voordeel, latency zal ook niets veranderen (als je dusdanige eisen hebt aan lage latency in huis zit je al 'vast' aan fiber links tussen je switches etc. en kijk je niet meer naar koper)
Verder natuurlijk flink hogere kosten, nog veel stuggere kabels die nauwelijks te trekken zijn (zeker niet 2 in 1 PVC buis) en lastigere connectors om zelf te terminaten, hoop nadelen maar geen voordelen.
Tegen de tijd dat 100Gbs de norm wordt thuis zal 'CAT19' oid ook wel uit zijn, kan je net zo goed tegen die tijd iets kopen wat up-to-date is ipv nu 'voor de toekomst' kopen, dat werkt niet met IT spul.

Fixing things to the breaking point...

• FreshMaker
  • Niet online
@RGAT
Ik zou in de volgende 'upgrade' ronde eerder voor fiber-backbone gaan.
De prijzen verminderen best vlot, 20€ voor premade fibers, 50/100€ fiber/utp panels
( zelf terminators aanzetten is een issue, maar ook niet onmogelijk )
Alleen de netwerkkaart/sfp+ voor pc's is nog aan de prijs.

• RGAT
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
FreshMaker schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 18:31:
@RGAT
Ik zou in de volgende 'upgrade' ronde eerder voor fiber-backbone gaan.
De prijzen verminderen best vlot, 20€ voor premade fibers, 50/100€ fiber/utp panels
( zelf terminators aanzetten is een issue, maar ook niet onmogelijk )
Alleen de netwerkkaart/sfp+ voor pc's is nog aan de prijs.
Zie het zelf wel zitten om fiber tot aan de devices aan te leggen 8) maar het is nog niet mainstream natuurlijk.
Maar misschien dat over 10 jaar die 25-40Gbs een rol gaat spelen thuis en tegen die tijd zou fiber niet vervelend zijn, iig beter dan een dikke en stugge Cat8

Fixing things to the breaking point...

• FreshMaker
  • Niet online
Je kan beginnen met de lokaties (switches) te verbinden
onderling met 2,5/10GB fibers, en vanaf de switch met patchkabels vooralsnog 1GB.
( een DAC van een fileserver naar de switch zorgt iig voor voldoende bandbreedte op de achtergrond. )

En met 1GB netwerk liepen we ook vooran in de rij, toen veel PC's nog 'gewoon' 10/100 hadden ;)

Hier btw nog in de pre-planning, zover ben ik ook nog niet
vooralsnog is het lijstje
4 x 15m fiber, - 20/30€
onderzoek naar 2 switches met sfp+ ( daar ligt het probleem ;) ) 150/300€
2 mediaconverters ( zoals je bij een normale glas-verbinding ook krijgt, om fiber naar RJ45 te zetten )

De laatste kosten 15€, plus 15€ voor de sfp+ plug

Totaal rond de 750€ - alleen de backbone :+

• Techneut
  • Niet online
RGAT schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 18:13:
[...]
<knip>
Omdat al is aangekondigd dat die 25/40Gbs ook al op CAT6a beschikbaar zal komen, CAT7 en CAT8 bieden dus op bandbreedte geen voordeel,
Sterker nog, die CAT7 en CAT8 worden wel regelmatig genoemd en aangeprezen. Maar er zijn voor zover ik weet nog steeds geen officiële normen voor. Dus bestaan ze volgens mij strikt genomen nog niet. Of is er een informele norm? Mocht die er inmiddels zijn, dan schiet niemand er echt wat mee op, want bij tegenvallen heb je niets om te reclameren. Je kan nog zo hard roepen dat het meer moet presteren dan cat6a, maar hoeveel meer moet dat dan zijn?

En zolang die normen er nog niet zijn kan iedereen wel een handeltje beginnen in een product waar hij/zij niet eens weet waaraan het moet voldoen. M.a.w. ik moet daaruit de conclusie trekken dat CAT7 en CAT8 alleen nog maar bestaan in fantasierijke verkooppraatjes van een aantal slimmeriken.

• kuwerti
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 10-12 15:37
ben een nitwit op abelgebied: weet iemand waar ze deze tang nog meer verkopen?
deze is niet leverbaar. Ik heb deze connectors: https://www.sandervunderi...rs-met-kabeldoorvoer.html

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 10:23

heuveltje

KoelkastFilosoof

kuwerti schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 17:42:
ben een nitwit op abelgebied: weet iemand waar ze deze tang nog meer verkopen?
deze is niet leverbaar. Ik heb deze connectors: https://www.sandervunderi...rs-met-kabeldoorvoer.html
Een rj 45 tang. Ik zou zeggen bij practisch alle netwerk winkels. en de meeste doe het zelf zaken ?

Ow wacht met raar doorvoer ding. Ik zou verwachten dat de meeste wel werken als je naderhand zelf die eindjes afsnijd. Of je haalt gewoon normale stekkers ;P

heuveltje wijzigde deze reactie 30-10-2019 17:49 (15%)

Tell me where is gandalf? for i much desire to speak with him!

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Het is geen normale tang; dat is een speciale tang voor de connectors die 'ie heeft. Je kunt daarmee de aders door de plug heen laten komen zodat je ze niet op maat hoeft af te knippen, en die tang doet dat dan voor je.

Een beetje overdreven als je 't mij vraagt, dat wel.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• kuwerti
heuveltje schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 17:47:
[...]

Dat is een normale rj 45 tang. Ik zou zeggen bij practisch alle netwerk winkels. en de meeste doe het zelf zaken ?
bedankt voor je snelle reactie. ik dacht dat ik voor deze doorsteekconnectors ook een aparte rj45 tang nodig had die de 'doorsteekkabels' ook direct afknipt.

ik zie dat je bericht hebt aangepast. ja, inderdaad doorsteek :-)

kuwerti wijzigde deze reactie 30-10-2019 17:51 (7%)

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

kuwerti schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 17:49:
[...]

bedankt voor je snelle reactie. ik dacht dat ik voor deze doorsteekconnectors ook een aparte rj45 tang nodig had die de 'doorsteekkabels' ook direct afknipt.
Ik was te vlug. Dat is waarschijnlijk ook zo.
Al VERMOED ik dat het met een doorsnee tank ook kan als die achter open is, en je zelf de resterende kabel afsnijd.
Maar ik zou gewoon een setje normale connectors halen, even oefenen en dat werkt ook gewoon

"Deze cat. 6 UTP stekkers mogen ook worden gemonteerd op cat 5E UTP kabel. De kabel is geschikt voor soepele en stugge UTP kabel. Deze UTP stekkers worden als volgt verkocht: " Werken vast wel, maar wat is er dan nog cat6 aan ?

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

kuwerti schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 17:49:
[...]

ik zie dat je bericht hebt aangepast. ja, inderdaad doorsteek :-)
https://www.netwerkkabel....en-rj11-rj12-en-rj45.html

Dit is zo te zien dezelfde

• kuwerti
heuveltje schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 17:51:
[...]

Ik was te vlug. Dat is waarschijnlijk ook zo.
Al VERMOED ik dat het met een doorsnee tank ook kan als die achter open is, en je zelf de resterende kabel afsnijd.
Maar ik zou gewoon een setje normale connectors halen, even oefenen en dat werkt ook gewoon

"Deze cat. 6 UTP stekkers mogen ook worden gemonteerd op cat 5E UTP kabel. De kabel is geschikt voor soepele en stugge UTP kabel. Deze UTP stekkers worden als volgt verkocht: " Werken vast wel, maar wat is er dan nog cat6 aan ?
ja, inderdaad. ik kan het ook met normale connectors proberen. die kabel is dus een beetje vaag. Welke kabel (merk/type) adviseren jullie (cat6 voor max 30 meter in huis?? moet dus een kabel zijn waar ik zelf die connectors aan kan zetten :-)

kuwerti wijzigde deze reactie 30-10-2019 21:25 (4%)

• MerijnB
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 09:11
Ik ben op zoek naar cat6 met stugge kern in het blauw, haal normaal belden bij sandervunderink.nl maar die heeft alleen grijs. Weet iemand of dit wat is?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• Freee!!
  • Registratie: december 2002

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

MerijnB schreef op zondag 10 november 2019 @ 21:26:
Ik ben op zoek naar cat6 met stugge kern in het blauw, haal normaal belden bij sandervunderink.nl maar die heeft alleen grijs. Weet iemand of dit wat is?
Waarom per sé blauw? Afgaande op wat ik zo lees, is het goed, maar ik vind het wel wat duur en dat lijkt alleen in de kleur te zitten.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online
@MerijnB Belden heeft ook blauwe kabel in het assortiment... ik vind alleen geen leverancier met normale prijzen daarvoor. :/

Anders Draka UC400?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• MerijnB
Freee!! schreef op zondag 10 november 2019 @ 23:50:
[...]

Waarom per sé blauw? Afgaande op wat ik zo lees, is het goed, maar ik vind het wel wat duur en dat lijkt alleen in de kleur te zitten.
Beetje speciaal geval, dit is kabel die voor audio gebruikt gaat worden (Dante) en ligt dus deels over een podium. De andere kleur is dan dat het heel duidelijk is dat het over kabels gaat waar audio overheen gaat, er is eerder voor blauw gekozen, en daar moet wat bij.
Xander schreef op maandag 11 november 2019 @ 00:08:
@MerijnB Belden heeft ook blauwe kabel in het assortiment... ik vind alleen geen leverancier met normale prijzen daarvoor. :/

Anders Draka UC400?
Ga kijken, tx!

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• Erwin
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09:50
Een euro per meter is aan de prijs zat, maar zie wel dat dit op meerdere plaatsen de prijs is. Indien er geen haast is misschien wat uit het buitenland halen?

• MerijnB
Erwin schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:20:
Een euro per meter is aan de prijs zat, maar zie wel dat dit op meerdere plaatsen de prijs is. Indien er geen haast is misschien wat uit het buitenland halen?
Prijs is idd heftig, ik zie ook nog deze, iemand die daar wat over durft te zeggen?

• Techneut
  • Niet online
MerijnB schreef op maandag 11 november 2019 @ 07:11:
[...]
Beetje speciaal geval, dit is kabel die voor audio gebruikt gaat worden (Dante) en ligt dus deels over een podium. De andere kleur is dan dat het heel duidelijk is dat het over kabels gaat waar audio overheen gaat, er is eerder voor blauw gekozen, en daar moet wat bij.
Een cat6-kabel (netwerkkabel) voor audio?

• MewBie
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 08:28
Techneut schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:03:
[...]
Een cat6-kabel (netwerkkabel) voor audio?
Ja. :P

Dante converteert audio naar ethernet zodat het over een gewoon netwerk gerouteerd kan worden.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Freee!!
  • Registratie: december 2002

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

MerijnB schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:07:
[...]
Prijs is idd heftig, ik zie ook nog deze, iemand die daar wat over durft te zeggen?
Ziet er op het oog goed uit.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Nederland

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True