Pas op voor slechte/inferieure netwerkkabels

Pagina: 1 ... 17 ... 38 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik denk dat ik maar ga voor 100m Belden 1583E. Ik zie geen aanleiding om een kabel te nemen die 10/20 euro duurder is. Dit is 100% koper en in dit topic wordt Belden vaak genoemd. Ook meteen de goedkoopste met 32 euro. Heb alleen nog nooit van die site gehoord, maar gezien de reviews online positief zijn (en er in dit topic naar gelinkt wordt) moet het wel goed zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 15:34
Ik heb recent bij netwerkproducten.com CAT6 solid kabel besteld, mooie WCDoosjes erbij, CAT6 patchkabeltjes en een patchkastje.
Het meeste hangt nu, en werkt: ik had eerst een >10 jaar oude CAT5e kabel liggen, hiermee haalde ik ~10 MB/s vanaf PC naar NAS, nu haal ik ~22 MB/s.
Natuurlijk ben ik heel blij met de snelheidsverdubbeling en weet ik: elk component in het netwerk moet optimaal werken voor optimale prestaties.

Mijn vraag gaat niet over de snelheden (die verre van optimaal zijn), maar over de manier van aansluiten op de LSA strips.

Als ik de omschrijving van de Digitus WCDoosjes volg dan is de volgorde:

Oranje/wit
Oranje
Blauw
Blauw/wit
Groen/wit
Groen
Bruin/Wit
Bruin

Juist, alle paren netjes bij elkaar. Dit is de B-standaard volgens zowel de WCDoosjes als het patchpanel (volg deze link: https://netwerkproducten....ts-dn-91608sd-p-1239.html en scroll naar onder voor installatiehandleiding van het patchpanel). Ook als ik de volgorde in het patchpanel volg dan zitten alle paartjes netjes met beide 'benen' bij elkaar (al is de kleurvolgorde anders dan in de WCDoosjes)

Ik heb inmiddels bijna dit gehele topic doorgelezen en kom dan toch tot de conclusie dat de aders zo niet aangesloten dienen te worden, er zou één aderpaar zijn dat niet met de pootjes bij elkaar zit.

Mijn vraag: klopt het dat de voor Gbit snelheden en de B-standaard het niet zo kan zijn dat de aderparen allemaal netjes met beide pootjes bij elkaar zitten?

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:05
Voor Gbit snelheden moet een paar op pin 1+2 komen en een paar op pin 3+6. In een UTP kabel is de volgorde doorgaans dan ook oranje-wit oranje groen-wit blauw blauw-wit groen bruin-wit bruin. Zodoende heb je de paren goed over de pinnen verdeeld. Op LSA stroken wordt met stickertjes aangegeven (vaak ook met a en b aanduiding) hoe de draden gepuncht moeten worden. Daar is niet echt een standaard volgorde voor volgens mij, maar uiteindelijk volgen al die stroken ook netjes die paarverdeling als bij de kabel.

Edit: nog eens die linkjes gevolgd en als jij de kleurcodes op het paneel hebt gevolgd, dan moet dat goed zijn. Goede kans dat er koperbanen onder het LSA blok zitten die de juiste volgorde geven. Paren naast elkaar maakt het punchen makkelijker en geeft gelijke draadlengtes. Dat je 22 Mbyte per seconde haalt suggereert in ieder geval meer dan 100 Mbit. De netwerkkaart geeft Gbit aan als snelheid?

[ Voor 28% gewijzigd door tsjoender op 02-07-2015 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
fritsjof schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 19:29:
Ik heb inmiddels bijna dit gehele topic doorgelezen en kom dan toch tot de conclusie dat de aders zo niet aangesloten dienen te worden, er zou één aderpaar zijn dat niet met de pootjes bij elkaar zit.
Het hangt er natuurlijk van af hoe de interne bedrading loopt in het patchpanel. In de modulaire plug moet inderdaad een paar op 3+6 en waarschijnlijk hebben ze de interne bedrading zo gedaan dat je makkelijk kan patchen met de paren netjes op een rij.

Bij twijfel zou ik het gewoon even doormeten. Knijp een plugje aan een los stukje kabel, plug die in het paneel en meet de verbindingen door. Het moet dan netjes kleur bij kleur contact maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Freakster86 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 12:13:
Ik denk dat ik maar ga voor 100m Belden 1583E. Ik zie geen aanleiding om een kabel te nemen die 10/20 euro duurder is. Dit is 100% koper en in dit topic wordt Belden vaak genoemd. Ook meteen de goedkoopste met 32 euro. Heb alleen nog nooit van die site gehoord, maar gezien de reviews online positief zijn (en er in dit topic naar gelinkt wordt) moet het wel goed zijn. ;)
Er zijn momenteel interessante Warehouse Deals op Amazon.de.
Zoals König CMP-FTP6R50S: 50 meter 100% koperen FTP Cat6 AWG24 installatiekabel voor maar 11 euro. Nog 7 dozen beschikbaar.
Vanaf 29 euro geen verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Dav1d schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 22:09:
[...]

Zoals König CMP-FTP6R50S: 50 meter 100% koperen FTP Cat6 AWG24 installatiekabel voor maar 11 euro. Nog 7 dozen beschikbaar.
:'( Helaas heb ik toen al de kabel besteld. 50m voor 11 euro is een erg mooie prijs. Zou het bijna zelf kopen, maar heb er eigenlijk geen bestemming voor.

Kwam je deze aanbieding toevallig tegen of hou je alles van ethernetkabels in de gaten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:29
Test netwerksnelheid eerst eens met tools als iperf, of vergelijkbare tools.
Daarmee test je de pure netwerksnelheid en sluit je filesystem, netwerkprotocol, harde schijven, virusscanners, etc. uit.
Enige wat je nog wel hebt is dat wanneer je systeem een te zwakke CPU heeft, of brakke drivers, dat je netwerk zelf misschien nog wel sneller kan, maar de test-computer niet.

Maar puur gebaseerd op files kopiëren kun je alleen een conclusie trekken als je netjes zo'n 100 MByte/s haalt en dat haalt bijna niemand in de praktijk tussen 2 computers.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Heb er drie gekaapt (zag er maar drie?). Lijken er nog steeds drie te staan.

Ben wel benieuwd; er zijn twee recensies van op Amazon DE; eentje heel positief, eentje zegt dat het waardeloos spul is om te krimpen.

EDIT: Rare tent daar. Probeer ik verzendadres te wijzigen, blijkt de bestelling opgesplitst te zijn ofzo en Amazon trekt direct 3 euri van m'n account. Weer terug gewijzigd, maar de verzendkosten staan er nog steeds op |:(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2015 04:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 15:34
Bedankt voor de reacties.

Netwerkkaart geeft inderdaad Gbit aan.
Overigens haal ik vanaf NAS naar PC 40 MB/s, en er zit een Zyxel (Telfort) modem tussen dus dat zal ook niet voor optimale doorvoer zorgen.

Ik zal eens gaan meten, maar ben in ieder geval gerustgesteld dat het goed kan zijn dat de bedrading intern (op panel en WCDoos) de 'easy LSA install' mogelijk maakt.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
fritsjof schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 08:20:
Overigens haal ik vanaf NAS naar PC 40 MB/s, en er zit een Zyxel (Telfort) modem tussen dus dat zal ook niet voor optimale doorvoer zorgen.
Meestal zit de flessenhals in de schijven, soms ook de cpu van een NAS.
Als ik voor de 2e keer een grote file kopieer en data dus in de server cache staat (i5 CPU) en de bestemming is een ramdisk, dan kan ik wel 90MB/s halen, maar van schijf naar schijf is het hier ook veel minder.

Je hebt meer aan de ethernet statistieken denk ik. Het is niet zo dat een kabel sneller of langzamer is, gigabit=gigabit, tenzij er transmissiefouten optreden.

Pomp wat data heen en weer en dan...

Voor linux:
# netstat -i
Kernel Interface table
Iface MTU Met  RX-OK RX-ERR RX-DRP RX-OVR  TX-OK TX-ERR TX-DRP TX-OVR Flags
lo      0   0   3185      0      0      0   3185      0      0      0 BLRU
eth0 1500   0 972633     17     20    120 628711    217      0      0 BRU
http://tldp.org/LDP/nag2/x-087-2-iface.netstat.html
The RX and TX columns show how many packets have been received or transmitted error-free (RX-OK/TX-OK) or damaged (RX-ERR/TX-ERR); how many were dropped (RX-DRP/TX-DRP); and how many were lost because of an overrun (RX-OVR/TX-OVR).
Het aantal errors zou heel laag moeten zijn. Bij mij is het 0 8)
Helaas kun je deze statistieken niet resetten zonder reboot.

Voor Windows zou je dit kunnen proberen.
Detect Packet Errors in Your Network LAN Connection Status

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hangt van het type bestanden af. Grote bestanden kopieer ik geregeld met 90 MB/s, van HDD naar HDD, over netwerk.

De Seagate 7200.14 schijven (of hoe ze dit seizoen nu weer genoemd hebben) met 7200 rpm en 1 TB platters, doen gemiddeld 168 en kunnen bij kopiëren van grote bestanden die 90 MB/s makkelijk wegschrijven.

Windows cached trouwens overgezette bestanden in RAM. Doe je het erna nog een keer en passte de file in het RAM, dan zet hij 'm nog een keer over zonder HDD activiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:22
[...]

Thanks voor de tip maar even een rol gescored :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amauer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:50
Jaguar645 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 14:35:
[...]

Thanks voor de tip maar even een rol gescored :P
Ik heb de gehele amazon website afgezocht maar kan ze niet vinden...? gevonden :) het is de hitte... toch nog drie rollen van 50m weten te bemachtigen :)

[ Voor 15% gewijzigd door amauer op 04-07-2015 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, als er inderdaad dus nog maar zeven rollen waren toen Dav1d hier postte, hebben we ze met drie GoT'ers allemaal gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sensini1
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-08 07:01
Ik wil ook utp kabels kopen, en het liefst van die platte. Nu zag ik deze op Ebay http://www.ebay.nl/itm/38...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Volgens de verkoper zijn de kabels van puur koper. Kabels zijn AWG 32.
Wilde er 2 of 3 van 30 meter kopen. Hij verkoopt ze per 30 meter per stuk.
Mijn vraag is hoe ik er achter kan komen, vóórdat ik koop, of de kabels onvervalste CAT6 kabels zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
AWG32 is in elk geval geen CAT6.
Oftewel 0,2048 mm^2 (AWG24) om 0,03203 mm^2 (AWG32)

Oftewel ruwweg zo'n 6x zo hoge weerstand. (aangenomen dat het koper is)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
AWG32 is inderdaad zeer dun, maar ze moeten ergens op bezuinigen anders krijg je het nooit zo plat.

Waarschijnlijk bedoelen ze met het CAT6 predicaat dat het aan de 250MHz eisen voldoet, maar de weerstand vergeten ze voor het gemak. Tot een bepaalde lengte zal het prima kabel zijn, maar 30m vind ik twijfelachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
CAT5 is gespecificeerd op AWG24 koper, maar CAT6 hoort kopergeleiders te hebben van AWG23 = 0,57mm.
Dat zou voor 30 meter neerkomen op een ohmse weerstand van 2 ohm per draad.

30m AWG32 heeft een ohmse weerstand van 16 ohm per draad.

Deze 30m kabel kun je dus qua gelijkstroom verliezen vergelijken met een gewone CAT5 kabel van 200 meter lengte. Niet gebruiken voor een accesspoint die voeding via de netwerk kabel krijgt.

[ Voor 11% gewijzigd door joopv op 05-07-2015 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
joopv schreef op zondag 05 juli 2015 @ 20:51:
Deze 30m kabel kun je dus qua verliezen vergelijken met een gewone CAT5 kabel van 200 meter lengte.
Dat is een beetje kort door de bocht, want maximale lengte en signaal verliezen zijn niet alleen afhankelijk van de ohmse weerstand. De hoogfrequent eigenschappen zoals capaciteit, inductie, skin effecten en hoe nauwkeurig en consistent hij gedraaid is spelen allemaal een grote rol. Welke impact deze hoge weerstand heeft is moeilijk te zeggen zonder ingewikkelde berekeningen of metingen.

Deze Cat6 Tutorial zegt:
"D.C. Resistance, Max.: 26.0 Ohms per 100m."
Maar het zegt ook :
"Conductor: 24 AWG 7/32 Tinned Copper"

Wat betreft weerstand is het dan nog wel goed lijkt me, maar ik weet niet hoe dat gaat uitpakken met het skin effect in een dunner draadje. Als dit een weddenschap is zou ik mijn geld op "ja" zetten dat hij foutloos werkt op 1Gbit, maar het blijft een gok. Platte kabels ga je makkelijk knikken en dat is ook niet gunstig. Daarbij betwijfel ik of je hier zelf een nieuw stekkertje aan kan knijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
joopv schreef op zondag 05 juli 2015 @ 20:51:
CAT6 hoort kopergeleiders te hebben van AWG23 = 0,57mm.
Nee...

Zie "Part 2: Balanced Twisted-Pair Cabling Components" van de TIA-568 standaard:
Installatiekabel: 22 tot 24 AWG
Patchkabel: 22 tot 26 AWG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
TD-er schreef op donderdag 15 november 2012 @ 21:23:
Ik had toevallig afgelopen weekend ook de boel al samengevat in een blogpost: Klik
Vanaf Cat6 kabel zit er ook nog een plastic tussenschot, wat voorkomt dat de paren zelf ook nog om elkaar gedraaid gaan zitten. Al deze eisen zitten in de standaard verwerkt.
Er zijn ook goede Cat6 kabels zonder een divider/separator. Deze zijn makkelijker te verwerken.
Het is geen vereiste in de standaard:
The cross-web divider to separate the pairs is not a specified requirement of the
Cat 6 standard
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HMKh4ho.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Dav1d schreef op maandag 06 juli 2015 @ 01:41:
[...]

Er zijn ook goede Cat6 kabels zonder een divider/separator. Deze zijn makkelijker te verwerken.
Het is geen vereiste in de standaard:
[...]
Heb ik gelijk aangepast :)
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Laatst online: 22-07 10:05
Misschien niet helemaal relevant hier maar heb je dit euvel ook met coax kabels die goed/slecht zijn?
Gaat immers ook door een koperdraadje.

Heb namelijk 100m UTP besteld maar vroeg mij hetzelfde af voor coax, deze moet ik namelijk ook nog bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 12:42
renedis schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 16:12:
Misschien niet helemaal relevant hier maar heb je dit euvel ook met coax kabels die goed/slecht zijn?

Heb namelijk 100m UTP besteld maar vroeg mij hetzelfde af voor coax, deze moet ik namelijk ook nog bestellen.
Bij coax heb je een Kabel Keur waar je op kunt letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

ThaHandy schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 17:22:
beetje offtopic, maar laatst even lang de MM geweest bij de audio afdeling. Daar verkopen ze blijkbaar ook CCA 2.5mm2 audio kabel (transparante) al la 3 euri/meter :x
De witte kern is duidelijk te zien tov. een 1.5mm2 220v kabel
Bij diverse sites (onder andere http://www.allekabels.nl/ ) verkopen ze dat spul ook. Of het goed werkt of niet weet ik niet, maar het maakt volgens hun geen verschil...

Iemand die weet hoeveel effect dit zou hebben bij speakers?

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er

Jazeker, maar niet zozeer hoe je verwacht.
De frequenties door coaxkabel zijn nog veel hoger dan voor UTP, dus allicht dat daar koper/aluminium voor de kern meespeelt. Maar met coax speelt ook mee hoe dicht de mantel is.
Dat zie je de laatste tijd ook wel met digitale TV en de uitrol van 4G.
Doordat er overlap is in de frequentieband met 4G en TV-frequenties, valt slechte kabel door de mand. Je kabel pikt dan 4G signalen op en je kabel-tuner kan er geen chocolade meer van maken.
Wolfboy schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 16:31:
[...]
Bij diverse sites (onder andere http://www.allekabels.nl/ ) verkopen ze dat spul ook. Of het goed werkt of niet weet ik niet, maar het maakt volgens hun geen verschil...

Iemand die weet hoeveel effect dit zou hebben bij speakers?
Speakers hoeven alleen maar lage frequenties door te laten. Dus dan is het vrijwel alleen de weerstand die meespeelt.
Ideaal is natuurlijk dat de weerstand van de kabel naar je speakers 0 Ohm is, maar dat is een beetje praktisch onmogelijk ;)
De weerstand van de speaker zelf is variabel en afhankelijk van de frequentie, dus theoretisch kun je hebben dat een grotere weerstand in de kabel kan leiden tot een vervorming van het signaal.
Echter datzelfde effect heb je als je 2x zo lange koper-kabel gebruikt. Dat verschil zul je niet horen vermoed ik. Hooguit dat je bass wat minder strak klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Bij coax is het veel erger, slechte kabel wcd's en connectoren zorgen voor veel signaalverlies en storing. Ik zou een rol koka799 of de opvolger nemen, zo duur is dat nou ook weer niet.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nder
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-08 22:15
http://www.dealdumpert.nl...s-kabeltester-tools2.html zag deze link staan zal de kabel te vertrouwen zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _matt_
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online

_matt_

Never forget T6

Als je verder klikt zie je dat je 30 euro bijbetaald voor de 100% koper versie.
De aanbieding geldt voor de CCA kabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Die duurdere kabel zal wel echt koper zijn, want ik heb ze bij de vorige actie er al op gewezen dat wat ze toen verkochten CCA was ;)
Toen hebben ze zich goed ingelezen en op mijn verzoek de 'datasheet' erbij gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:59
Let er wel op dat de 100% koper variant ook solid is he?

Zijn er al ervaringen met deze CCA variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:18
Weet iemand nog een goede inbouwwcd voor coax en voor utp? Ik heb in de slaapkamer 2 inbouwdozen aan elkaar geplaatst. Hierin moet een netwerkaansluiting komen en een coaxaansluiting. Van busch jaeger heb ik wel wat gezien maar dit is erg duur. Ik neem aan dat ik met een systeem moet werken en niet 2 losse inbouwwcd's naast elkaar kan plaatsen? Gebruikte kabel is cat6 van belden en coax van belden.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nder
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-08 22:15
NoepZor schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 16:03:
Weet iemand nog een goede inbouwwcd voor coax en voor utp? Ik heb in de slaapkamer 2 inbouwdozen aan elkaar geplaatst. Hierin moet een netwerkaansluiting komen en een coaxaansluiting. Van busch jaeger heb ik wel wat gezien maar dit is erg duur.
Bij bijvoorbeeld de praxis die van kopp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Iemand nog een goede tip waar ik cat6 kabel koper AWG24 100 op rol kan krijgen ?

De links van David1 verwijzen op mn mobiel naar hardware.nl waar ik dan moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:18

WCA

Ferra schreef op zondag 19 juli 2015 @ 12:39:
Iemand nog een goede tip waar ik cat6 kabel koper AWG24 100 op rol kan krijgen ?

De links van David1 verwijzen op mn mobiel naar hardware.nl waar ik dan moet zoeken.
Ik heb hele goede ervaringen met deze kabel:

http://www.bol.com/nl/p/k...0/#product_specifications

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:13
Ik ben op zoek naar 50 meter UTP Cat6 AWG24 volkoper solid.
Hier https://www.hardwarewebwi...solidutpcu-per-meter.html verkopen ze de kabel per meter, maar 0,70 euro per meter vind ik best aangepakt.
Heeft iemand een tip voor rolletje van 50 meter? Of los maar dan wat goedkoper dan 70 cent/m?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:07
Is awg24 een eis? Netwerkwinkel heeft awg23 cat6 per 50 of 100 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
Wenzel schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 19:03:
Ik ben op zoek naar 50 meter UTP Cat6 AWG24 volkoper solid.
Hier https://www.hardwarewebwi...solidutpcu-per-meter.html verkopen ze de kabel per meter, maar 0,70 euro per meter vind ik best aangepakt.
Heeft iemand een tip voor rolletje van 50 meter? Of los maar dan wat goedkoper dan 70 cent/m?
Dat is dus 35 + 4,95 euro verzendkosten...

Voor 34,83 euro met gratis verzenden heb je de FTP variant (ook AWG24):
http://www.bol.com/nl/p/k...0-meter/1003004011947351/

Als AWG23 (meer gangbaar bij Cat6) ook goed is, dan Belden 7965E voor 46 cent/meter:
https://www.sandervunderi...lden-cat-6-per-meter.html
Dat is 23 + 5,50 euro verzendkosten. Wel wat stugger, met name door de divider (die heeft König niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
AWG24 koos ik omdat ik ergens hierboven gelezen dat AWG23 moeilijk past op RJ45 connector, te dik.

FTP en Belden met diveder zijn net iets te stug en dik. Ik moet 2 kabels trekken door 5/8 buis met nogal wat bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.amazon.de/gp/p...oh_aui_detailpage_o01_s00

€13,95 voor betaald bij de Warehouse deals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amauer
Let wel op, het is de flexibele kabel en niet de stugge ;)
Het loont om bij de andere europese Amazon winkels te kijken. Net op amazon.fr 4 dozen König cat6 stugge kabel gekocht voor 44 euro (komt nog 11 euro verzendkosten bij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
https://netwerkproducten.com heeft ook geen CCA en wel redelijke prijzen, kan prettig zijn als je geen tijd hebt om op het buitenland te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03:15

Deze kabel kan ik toch gewoon gebruiken als een CAT6 UTP die ik door een buis trek en op m'n netwerkswitch aansluit? FTP betekent in dit geval toch niks anders dan dat er een extra laagje bescherming omheen zit?

Laat maar, deze kabel heeft een harde kern :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Bobmeister op 22-07-2015 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
amauer schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 20:38:
Het loont om bij de andere europese Amazon winkels te kijken. Net op amazon.fr 4 dozen König cat6 stugge kabel gekocht voor 44 euro (komt nog 11 euro verzendkosten bij).
11 euro of 44 euro per doos? 100m?
Awsom schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 20:47:
Dat is dan toch de bedoeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03:15
Dav1d schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 21:16:
[...]

[...]

[...]

Dat is dan toch de bedoeling?
Stugge kabel is toch bedoeld voor patch kasten etcetera? Ik wil een RJ45 plug aan beide zijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Kan ik deze kabel ook naast coax trekken zonder dat er verlies op treed? En krijg je de tang en de kopjes erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
Awsom schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 21:27:
Stugge kabel is toch bedoeld voor patch kasten etcetera? Ik wil een RJ45 plug aan beide zijden...
Een goede RJ45-connector kan prima aan installatiekabel. Het handigste is dan om AWG24 kabel te nemen zonder divider. Kies voor een connector die blades heeft die geschikt zijn voor solid. Roline 21173062 is een goed voorbeeld. Die heeft ook een insert/liner, erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amauer
Dav1d schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 21:16:
[
Sorry, 11 euro per doos van 50 meter.
http://www.amazon.fr/gp/p...oh_aui_detailpage_o00_s00

[ Voor 20% gewijzigd door amauer op 22-07-2015 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dav1d schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 22:03:
[...]

Een goede RJ45-connector kan prima aan installatiekabel. Het handigste is dan om AWG24 kabel te nemen zonder divider. Kies voor een connector die blades heeft die geschikt zijn voor solid. Roline 21173062 is een goed voorbeeld. Die heeft ook een insert/liner, erg handig.
Is het bij stugge kabel niet beter om er een keystone op te knijpen in plaats van een 8P8C-jack?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
Compizfox schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 22:30:
Is het bij stugge kabel niet beter om er een keystone op te knijpen in plaats van een 8P8C-jack?
Net wat je zelf wilt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van ACT ook volkoperen kabels;
http://www.intronics.nl/n.../patchkabels-twisted-pair

In veel lengtes en kleuren te koop. Spijtig dat de meeste webshops slechts een deel in hun assortiment hebben, of het onoverzichtelijk of met fouten erin hebben staan. Voor kabels los over de muur is het wel leuk als het een beetje matched qua kleur.

Hier in de kamer overigens een 3e CV-buis voor kabels :+ . Wordt kennelijk beter geaccepteerd dan losse kabels; tot nog toe niemand die er wat van zegt.
amauer schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 20:38:
[...]

Let wel op, het is de flexibele kabel en niet de stugge ;)
Dat klopt. Die stugge heb ik een rol van 50 meter van gescoord (zie eerder in topic), maar die is ietwat dikker.

Ik heb zelf geen creditcard, dus betaal met cadeaubonnen van www.amzcode.nl bij de Duitse Amazon. Woon praktisch naast Duitsland en laat spul afleveren in zo'n kluisje van de DHL.

Daarnaast is Duits natuurlijk voor de meesten hier wat makkelijk dan Frans (als taal).
Awsom schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 20:47:

Deze kabel kan ik toch gewoon gebruiken als een CAT6 UTP die ik door een buis trek en op m'n netwerkswitch aansluit? FTP betekent in dit geval toch niks anders dan dat er een extra laagje bescherming omheen zit?

Nou, 'hard'... dat valt ook wel mee. Er zit zo'n flinterdun plastic '+' profiel in. Die FTP kabel van Konig is een stuk stugger.
Dav1d schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 22:03:
[...]

Die divider kun je natuurlijk prima platdrukken / wegstripped de laatste cm.
Ferra schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 22:03:
[...]

Kan ik deze kabel ook naast coax trekken zonder dat er verlies op treed? En krijg je de tang en de kopjes erbij?
Dat over tang en connectors staat wel in een comment bij Bol. Maar het staat nergens in de beschrijving. Ik zou er niet op rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Iemand nog tips voor cat6 inbouwdozen + afdekplaatje? 1tje die goed vastzit in de elektradoos? En wit wit is van kleur (niet dat room wit)

Daarnaast zoek ik ook 1 opbouwdoos in wit wit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
De inbouw-versies zijn vaak lastig in de zin dat wanneer je muur niet helemaal vlak is, dat het plaatje moeilijk erop te krijgen is als de pluggen onder een hoek staan.
De inbouw-versies zou ik altijd een rechte nemen indien mogelijk (diepte kan dieper zijn)

Kortom deze kun je beter niet nemen:
Afbeeldingslocatie: http://www.kabeldirect.nl/media/catalog/product/cache/1/image/650x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/u/t/utp_cat6_inbouw_wandcontactdoos.jpg
Dat werkt alleen lekker als je een mooi vlakke muur en inbouw-doos hebt.

Voor opbouw werkt dat met onder een hoek geplaatste connectoren prima.
Als opbouw heb ik deze gebruikt.
Afbeeldingslocatie: http://www.kabeldirect.nl/media/catalog/product/cache/1/image/650x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/U/T/UTP_Cat6_opbouw_wandcontactdoos_1.jpg
Die is voorzien van een metalen omhulsel om het printje heen waar het signaal langs gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door TD-er op 26-07-2015 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:28
Dav1d schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 21:51:
[...]

Dat is dus 35 + 4,95 euro verzendkosten...

Voor 34,83 euro met gratis verzenden heb je de FTP variant (ook AWG24):
Hoeveel dikker is de FTP variant eigenlijk t.o.v. de UTP variant? Is het nog goed door de muren te trekken en kan je bochten mee maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

~6,25 mm voor de FTP, de UTP iets van 0,4mm minder dik.

De FTP is wel veel stugger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:55:
~6,25 mm voor de FTP, de UTP iets van 0,4mm minder dik.

De FTP is wel veel stugger.
I see, ik wil een kabel gaan trekken (ongeveer 15 tot 20 meter). Het moet iig een paar scherpe bochten maken. Ik ben alleen niet zo uit welke ik dan het beste kan nemen. Op dit moment denk ik eigenlijk een cat 6 UTP stranded?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 10:53
Inbouw = solid kabel

Geen enkele reden om FTP kabel te kiezen boven UTP in een huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
Oilman schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 15:33:
Inbouw = solid kabel

Geen enkele reden om FTP kabel te kiezen boven UTP in een huis.
Ook niet als je UTP kabels hier en daar langs wat voedingskabels moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
Nee, want het is een differentieel signaal wat behoorlijk ongevoelig voor storing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Inderdaad, een inbouw-motortje van een gordijn zal meer storing op UTP-kabel geven dan voedingskabels.

Heel simpel, een erg lokale storing => FTP, anders UTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
Erg bedankt voor de reacties! Ik ga dan voor de AWG24 stranded UTP van König (CMP-UTP6R100).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:46
Weet je zeker dat je stranded wil? Is eigenlijk alleen geschikt om stekkers aan te knijpen he.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
Ja, want een solid is een stuk stugger en kan je niet echt bochten / hoeken mee maken (bijvoorbeeld de kamer hoeken van 90 graden). En qua performance zouden ze gelijk zijn. Dan lijkt stranded mij makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
Hoe kom je nu op eens bij deze wijsheid? Hoe ga je de boel afwerken? Niet met LSA strips dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick271280
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 21:53
Treveo schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:54:
Ja, want een solid is een stuk stugger en kan je niet echt bochten / hoeken mee maken (bijvoorbeeld de kamer hoeken van 90 graden). En qua performance zouden ze gelijk zijn. Dan lijkt stranded mij makkelijker.
Dat lijkt mij ook niet de goede weg. Ik heb 2 solid FTP kabels door een loze leiding getrokken m.b.v. wat talkpoeder. In deze leidingen zaten ook 90 graden bochten en dit was geen enkel probleem. Daarna netjes afgewerkt op LSA strips in een inbouwdoos. Dus het kan prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
Oilman schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:28:
Hoe kom je nu op eens bij deze wijsheid? Hoe ga je de boel afwerken? Niet met LSA strips dus?
Dat heb ik me laten vertellen, maar blijkbaar valt het dus wel erg mee en is het goed te doen.

Mja, lastig, ik ben me van bewust dat stranded + RJ45's trekken niet heel dynamisch en toekomstready is. Het gaat maar om 1 kabeltje van de router naar de PC. Dan neig ik ook weer naar om lekker snel en makkelijk te doen :). Misschien me maar even in verdiepen op welke manieren je de stugge kabel af kan werken. Een opbouwdoos doe ik liever niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik heb in mijn huis Cat6 van Belden getrokken. Echter krijg ik met een stekkertje er aan geknepen maar 100mbit. Alle pinnetjes maken verbinding, dit heb ik gechecked met een kabeltestertje. Wanneer ik een wandcontactdoos aansluit (LSA) op de kabel, dan krijg ik wel gigabit. Heb je voor Cat6 speciale stekkertjes nodig? Is Cat6 gevoelig voor knijpen? De bekabeling zelf lijkt verder prima te functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theuser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-01 19:20
NoepZor schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 08:50:
Ik heb in mijn huis Cat6 van Belden getrokken. Echter krijg ik met een stekkertje er aan geknepen maar 100mbit. Alle pinnetjes maken verbinding, dit heb ik gechecked met een kabeltestertje. Wanneer ik een wandcontactdoos aansluit (LSA) op de kabel, dan krijg ik wel gigabit. Heb je voor Cat6 speciale stekkertjes nodig? Is Cat6 gevoelig voor knijpen? De bekabeling zelf lijkt verder prima te functioneren.
Heb je wel de ader paren bij elkaar gehouden??
1-2 = een aderpaar
3-6 = een aderpaar maar 3-4 en 5-6 = zijn GEEN Aderparen !!
4-5 = een aderpaar
7-8 = een aderpaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Hoe bedoel je de paren bij elkaar gehouden? Ik heb gewoon een paar cm gestript van de buitenmantel en vervolgens de draden in volgorde in de connector gestoken goed aangeduwd en geknepen.

Afbeeldingslocatie: https://reaper81.files.wordpress.com/2010/08/500px-cat5-plain-dot-svg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Heb je solid of stranded aders?

Solid werkt goed op LSA's (is daar ook voor gemaakt) maar werkt op lang niet alle connectors goed. Sterker nog, het wordt afgeraden solid met connectors te terminaten, hoewel er wel wel connectoren zijn waar het goed kan werken.

Jouw plaatje klopt iig, voor zo ver ik kan zien, wel met de omschrijving van @theuser.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik heb inderdaad solid kabel, ik vermoed dat het stekkertje dan op een of andere manier wel contact maakt maar niet genoeg. Zijn er ook kleine LSA connectors te koop of zit ik per definitie aan een WCD vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:30
Er zijn ook connectors voor die makkelijk werken, zie:

http://www.onlinekabelsho...MSzh5yOo8cCFe-WtAod9KEHKA

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbie71
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 05:38
Wow..dankjewel Ben(V)! Die kende ik nog niet en lijken me erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Wat ik vaak doe is de stekker dan half in de krimp-tang steken (andersom) zodat je de contactjes nog even goed hard kunt aanknijpen.
Vaak is dat net genoeg om goed contact te krijgen.

Van de week op 't werk een kabel in handen gehad die uitgerust was met 2x een blauw-wit ader.
De 2e zat rondom de oranje ader getwist.

Dat is knap lastig verwerken kan ik je verzekeren ;)

• Wenzel
Hallo, ik heb wat "CAT 6 patchkabels S/FTP koper" nodig van lengte 2 tot 3 meter. Ik heb hier https://netwerkproducten....oper-p-1070-vid-3321.html wat gevonden, maar lijkt me heel erg goedkoop. Iemand ervaring met deze? Of een tip voor andere webshop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:30
Ik gebruik dezelfde kabel maar gewoon utp, shielded kabel is onzin in thuis omgevingen

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• LightStar
  • Laatst online: 16:36
Zijn er ook ervaringen met deze kabel ?

http://www.utp-kabel.nl/c...-stug-100m-100-koper.html

Is AWG23 en 100% koper (is beter met PoE zegt men) en dit is een pro kabel dus is denk ik wel goed, graag hoor ik of iemand ervaring heeft met deze kabel.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:52
Welke ervaringen zoek je? Heb je al eens op Belden gezocht in dit topic? ;)

• LightStar
Thralas schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:05:
Welke ervaringen zoek je? Heb je al eens op Belden gezocht in dit topic? ;)
Of ze een beetje makkelijk met 2 kabels door een buis gaan (nieuwbouw-woning vol loze leidingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:38
Ik zit af en toe door deze thread te lezen en ik vraag me af hoeveel meer klandizie netwerkproducten.com heeft gekregen naar aanleiding van deze thread. :)

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
tikkietrugjaap schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 07:54:
Ik zit af en toe door deze thread te lezen en ik vraag me af hoeveel meer klandizie netwerkproducten.com heeft gekregen naar aanleiding van deze thread. :)
Ik heb van een netwerkverkoper (niet die jij noemt) verzoeken gekregen om te adverteren op mijn blog. (niet gedaan trouwens)
Dus kennelijk zit er wel een markt in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
TD-er schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:46:
[...]

Ik heb van een netwerkverkoper (niet die jij noemt) verzoeken gekregen om te adverteren op mijn blog. (niet gedaan trouwens)
Dus kennelijk zit er wel een markt in ;)
Ja betere reclame dan een positief oordeel van een onafhankelijk expert kan je bijna niet krijgen. Mijns inziens wel goed dat je het afgeslagen hebt.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
LightStar schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:11:
[...]

Of ze een beetje makkelijk met 2 kabels door een buis gaan (nieuwbouw-woning vol loze leidingen)
Ik heb deze week 2 stuks Belden Cat6 UTP door de leiding getrokken. Het waren er twee 90 graden bochten en lengte buis van 15 meter totaal. Het ging wel redelijk goed. Je moet wel met twee man zijn, een moet helpen de kabel in de buis te leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Wenzel schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:49:
[...]

Ik heb deze week 2 stuks Belden Cat6 UTP door de leiding getrokken. Het waren er twee 90 graden bochten en lengte buis van 15 meter totaal. Het ging wel redelijk goed. Je moet wel met twee man zijn, een moet helpen de kabel in de buis te leiden.
Oke goed te doen dus, sowieso is bij het trekken van kabels 2 personen wel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:55

painkill

Pain(k)(ill)

Gewoon altijd met 2 personen dit soort dingen doen. De beste manier is dat er 1 de kabel licht op spanning houdt en de andere hem schokkend verder duwt.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
tikkietrugjaap schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:55:
[...]
Ja betere reclame dan een positief oordeel van een onafhankelijk expert kan je bijna niet krijgen. Mijns inziens wel goed dat je het afgeslagen hebt.
Het enige waar ik 'spijt' van heb, is dat ik niet eerst gevraagd heb naar wat zo'n advertentie op zou brengen. Ben stiekem wel benieuwd namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
TD-er schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 20:44:
[...]

Het enige waar ik 'spijt' van heb, is dat ik niet eerst gevraagd heb naar wat zo'n advertentie op zou brengen. Ben stiekem wel benieuwd namelijk ;)
Ik denk dat je dat ook enigszins zelf in de hand hebt. Hoe positiever je bent over het product hoe meer je bericht waard is.

Maar dat zou inderdaad wel interessant zijn om te weten. Is gelijk een kijkje in de wereld van online reviews.

Denk overigens dat er genoeg bloggers/reviewers zijn die geen nee zeggen.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net zoals medici die geen 'nee' zeggen tegen reclame voor farmaceutica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat hier om CCA Cat5 kabel.
CCA staat voor copper clad aluminium en is dus echt waardeloze kabel!
Heb dit zelf ook meegemaakt, dacht wow dat is lekker goedkope cat5 kabel, nog nooit in mijn leven zoveel spookstoringen meegemaakt!
Tip: De beste bedrijven weten dit en dan staat er ook duidelijk aangegeven 100% koper, staat dat er niet dan zou ik liever elders kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4ngler
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 23:24
Het is eigenlijk belachelijk dat het in de titel aangegeven moet worden...

Ik heb voor in mijn aanstaande nieuwbouw woning 100m solid cat6 en 50m stranded cat6 kabel van König gekocht. Bij de Amazon warehouse deals in "beschadigde" verpakking (alleen het klepje is open geweest) samen voor €20,- incl. verzending.

De 100m solid is op, maar de 50m stranded is nog wel verkrijgbaar:
http://www.amazon.de/gp/o...words=cat6&condition=used

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice!

Laatst waren die ook al in de ware-house aanbieding, maar toen voor ~12 euro. Wellicht dat deze keer de doos wat meer vernaggeld is. Vraag me af of dat spul ook echt is teruggestuurd voor zo'n beschadigde doos of dat Amazon het zelf apart houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4ngler
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 23:24
Ik heb die van €8 daar is alleen het doorvoerklepje van open geweest, de doos is verder netjes. Aan de mantel te zien is er niets vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je wel nagemeten of alle 50 meters erin zitten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:21:
Heb je wel nagemeten of alle 50 meters erin zitten? :+
De meters staan gewoon op de mantel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>:) dat had ik nog niet gezien

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2015 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 21:08

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

TD-er schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 22:30:
Wat ik vaak doe is de stekker dan half in de krimp-tang steken (andersom) zodat je de contactjes nog even goed hard kunt aanknijpen.
Vaak is dat net genoeg om goed contact te krijgen.

[...]
Goede tip!

Ook belangrijk bij dit is dat je een fatsoenlijke tang hebt. Niet zo'n plastic stuk ellende dat je bij je KPN pakket krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
Vraag,
ik heb heel google inmiddels gelezen maar helaas. Weet iemand of er een combi is van een stopcontact en netwerkport in 1?

wil, mits het lukt natuurlijk. een netwerkkabel door een loze leiding trekken vanuit de meterkast in mijn nieuwe huis. als ik 2 kabels door 1 leiding krijg.

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Uhm, dat zou impliceren dat je dus én elektra én netwerk door 1 buis wil trekken?

Volgens mij mag dat nieteens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:21

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Naast dat het inderdaad gevaarlijk is, is dat ook voor het netwerk signaal geen goed idee.

Btw ik lees hierboven over cat6 inbouwen, als je echt achter de muur moet zijn is 6a echt wel slimmer. De komende 5 jaar heb je misschien nog weinig aan 10gbit maar ooit verandert dat natuurlijk. Dus voor de echt moeilijke plekken ga ik daar zelf meteen voor...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik weet kan Cat6 ook 10 Gbit, maar dan gelimiteerd tot 55 meter. Geen idee wat voor villa je moet hebben om daar niet genoeg aan te hebben :p
Pagina: 1 ... 17 ... 38 Laatste