hfos schreef op zondag 01 april 2012 @ 10:47:
[...]
Nikoners zijn aan het fotograferen, Canoners praten er vooral over

.
Serieus: als ik jou was, met al wat Canon glas, zou ik zeker bij Canon beginnen. Scores van DxOMark zijn maar een heel klein onderdeel van een camera/systeem, en zeggen misschien niets over hoe jij de camera ervaart, of dat de zaken die jij belangrijk vindt in een camera genoeg worden belicht door de bouwer. Welke camera gebruik je nu? Wat mis je daar, wat je bij een Nikon wel verwacht?
waar ik nu mee schiet durf ik bijna niet te zeggen.
Canon 20d
Ik sprak onze trouw fotograaf en die is helemaal lijp van nikon en het bedieningsgemak er van.
Canon heeft toch de neiging veel functie in verre menu's weg te stoppen.
Dus vooral bedieningsgemak is iets wat ik bij nikon zou verwachten. Verder vind ik de uncompressed video output van de d800 een mogelijk interessante optie. Echter weet ik niet of ik de film mogelijkheid van ieder van deze dslr's ooit zal gebruiken. Lees her en der toch dat er veel haken en ogen aan zitten. Dus misschien dat deze "pre" van de d800 niet eens gebruikt gaat worden.
Daarnaast zou de 5dII erg matige AF hebben en doet nikon dit stukken beter.
de 5dIII heeft gelukkig het AF systeem van zijn grote broer dus daar verwacht ik minder problemen.
Dit zal moeten blijken uit de verschillende gebruiks ervaringen van anderen.
Laatste waar ik over twijfel is de AE sensor. Canon gebruikt hier de AE sensor van de 7d voor en helaas niet die van de 1dx. Ik weet niet of dit in de praktijk een probleem gaat opleveren. D800 pretendeert dat hij nauwkeuriger invullicht kan bepalen door de 93Kpixel AE sensor.
Alles samenvattend gaat het voor mij toch aankomen op gebruiksgemak.
ik hoop dat er binnenkort een fotozaak in de buurt is die beide toestellen heeft zodat ik er mee kan spelen.
[
Voor 4% gewijzigd door
wallage op 02-04-2012 10:55
]