Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig

Pagina: 1 ... 6 ... 41 Laatste
Acties:
  • 206.624 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeRiOn
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-09 14:37
Dell maakt weleens vaker van deze "foutjes" ;)

"The Taiwanese Consumer Protection Commission has ordered Dell to honour a recent online pricing error regarding 19” LCD Monitors.

On June 25 at 11pm Dell listed the monitors online at a price of $15.26 (R122) and removed them the following day at 7am. During the 8 hour period 26,000 people placed orders for nearly 140,000 display units.

Normally the monitors sell for $228.84 (R1,830). After Dell had become aware of the mistake it altered the discount price to $146.46 (R1,171), an action which prompted 471 complaints to the Consumer Protection Commission.

In response the Commission ordered Dell to sell each customer one monitor at $15.26. Dell was also instructed to offer a descending discount on any additional monitors ordered. Failure to comply, the Commission stated, would be a violation of Taiwan’s fair trade laws.

“If Dell fails to respond to this directive properly and concretely, then the [Taiwan government] will consider seeking legal alternatives,” commented the Commission.
Dell apologized for any inconvenience caused as a result of the error and said it “will offer reasonable discounts to the orders received under the wrong price.”

The company is currently in talks with the Consumer Protection Commission regarding a final settlement. If it does indeed go through with what the Commission has suggested it will cost the company roughly $18 million (R144 million)."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ballebek schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 15:45:
Jammer dat het hersteld is, zat net te klikken met mijn creditcard bij de hand. :)
Dan maar een XPS 15.
Dat is alvast de eerste extra klant voor dell :P
XeRiOn schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 15:57:
Dell maakt wel vaker fouten ja. Ongeveer eens per jaar kom ik iets tegen van: dit moet een fout zijn. Dit is de eerste keer dat ik toesla. Voor zover ik weet heeft dell altijd geleverd bij fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:05
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 16:11:
Dell maakt wel vaker fouten ja. Ongeveer eens per jaar kom ik iets tegen van: dit moet een fout zijn. Dit is de eerste keer dat ik toesla. Voor zover ik weet heeft dell altijd geleverd bij fouten.
Ik hou vanaf nu de 27 en 30 inch monitor pagina open en wacht rustig af ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XeRiOn schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 15:57:

"The Taiwanese Consumer Protection Commission has ordered Dell to honour a recent online pricing error regarding 19” LCD Monitors.

On June 25 at 11pm Dell listed the monitors online at a price of $15.26 (R122) and removed them the following day at 7am. During the 8 hour period 26,000 people placed orders for nearly 140,000 display units.

Normally the monitors sell for $228.84 (R1,830). After Dell had become aware of the mistake it altered the discount price to $146.46 (R1,171), an action which prompted 471 complaints to the Consumer Protection Commission.

In response the Commission ordered Dell to sell each customer one monitor at $15.26. Dell was also instructed to offer a descending discount on any additional monitors ordered. Failure to comply, the Commission stated, would be a violation of Taiwan’s fair trade laws.

“If Dell fails to respond to this directive properly and concretely, then the [Taiwan government] will consider seeking legal alternatives,” commented the Commission.
Dell apologized for any inconvenience caused as a result of the error and said it “will offer reasonable discounts to the orders received under the wrong price.”

The company is currently in talks with the Consumer Protection Commission regarding a final settlement. If it does indeed go through with what the Commission has suggested it will cost the company roughly $18 million (R144 million)."
Consumenten recht in Taiwan schijnt dus echt ook heel goed te zijn, ik geloof dat zelfs Apple heeft moeten buigen.

http://www.ipadinfo.nl/12...n-apple-app-store-taiwan/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Consumenten recht in Taiwan schijnt dus echt ook heel goed te zijn
Of juist slecht. Iedereen weet dat die prijs niet kan kloppen en dat het om een fout gaat. Dat het bedrijf dan moet leveren voor een belachelijke prijs waarvan iedereen weet dat het niet kan kloppen vind ik niet redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie1992
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-09 11:27
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 22:44:
Die XPS 15 deal van jou, als je NU een XPS 15 bestelt met i7, 500GB hdd, 6GB RAM en het 1080p scherm ben je €650 kwijt. Nog minder dan tijdens de fout op het zakelijke gedeelte met betere specs :P
Waar zie je deze actie?
Ik kom als goedkoopst op 850+ uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is al weg. Zie de bekende sheet: Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 16:48:
[...]

Of juist slecht. Iedereen weet dat die prijs niet kan kloppen en dat het om een fout gaat. Dat het bedrijf dan moet leveren voor een belachelijke prijs waarvan iedereen weet dat het niet kan kloppen vind ik niet redelijk.
Slecht voor bedrijven, goed voor consumenten >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 13:05

BLACKfm

o_O

:), in before the lock!. Nu maar hopen dat Dell ook gewoon levert. Nu krijg je wel de keus tussen een 750gb schijf en 2x 512gb SSD en dan betaal je gelijk een smak extra.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 17:12:
[...]

Slecht voor bedrijven, goed voor consumenten >:) .
Dell kan wel een paar klappen zoals dit hebben. Hoewel uiteindelijk de consument het toch weer betaald. Een wat kleiner bedrijf zou er door falliet kunnen gaan. Tuurlijk moeten consumenten beschermt worden. Dat van die schermen voor 15 dollar gaat echt nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:52
raceneus968 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 15:52:
Ra ra, bij deze config is de 3dbril opeens weer een optie|?
Bij de aanbieding was een bril ook een optie, maar bij de orderbevestiging staat hij keurig bij het scherm vermeld. Als je toen een bril had aangeklikt, had je er twee gehad, denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:57
Ik denk dat in V&A en op marktplaats dadelijk de prijs van 2de hands 512 Gb SSD's in elkaar stort :X

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik hoop het. Wil wel een 512GB SSD'tje scoren voor 200 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 17:28
wian schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 17:36:
Ik hoop het. Wil wel een 512GB SSD'tje scoren voor 200 euro :)
Ebay Duitsland is je grote vriend! En de mijne ook.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Mijn eerdere melding mbt. levertijd begin maart bleek gelukkig enkel om de NeoPreen Sleeve te gaan, de laptop zelf zou half februari moeten komen (laten we het hopen). Weet iemand of deze laptop ook nvidia Optimus ondersteund, dus kan schakelen tussen de CPU/Chipset simpele en vooral zuinige videokaart en de dikke Nvidia Grafische chip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 17:30:
[...]

Bij de aanbieding was een bril ook een optie, maar bij de orderbevestiging staat hij keurig bij het scherm vermeld. Als je toen een bril had aangeklikt, had je er twee gehad, denk ik
Bij de orderbevestiging van eergister vermoed ik zomaar, want bij de mijne namelijk niet die ik gister besteld heb. Daar staat enkel en alleen: Met geintegreerde 3d bril. Dus geen aparte. :)
Kippenijzer schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 17:42:
Mijn eerdere melding mbt. levertijd begin maart bleek gelukkig enkel om de NeoPreen Sleeve te gaan, de laptop zelf zou half februari moeten komen (laten we het hopen). Weet iemand of deze laptop ook nvidia Optimus ondersteund, dus kan schakelen tussen de CPU/Chipset simpele en vooral zuinige videokaart en de dikke Nvidia Grafische chip?
Ja, wordt ondersteund.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2012 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Heeft iemand inmiddels al een XPS 17 met die 2 goedkope SSD's binnen? Of is er nu een lange levertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweaker2010 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 17:57:
Heeft iemand inmiddels al een XPS 17 met die 2 goedkope SSD's binnen? Of is er nu een lange levertijd?
Waarschijnlijk niet.. en die XPS binnen 4 werkdagen binnen lijkt me wel té enthousiast.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weekje minimaal. Ik gok ook dat dell niet zomaar 'ff' 1000 512GB SSD's op vooraad heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:57
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 17:59:
Weekje minimaal. Ik gok ook dat dell niet zomaar 'ff' 1000 512GB SSD's op vooraad heeft.
Wat een baggerbedrijf zeg..... :+ [/sarcasme]
Ik ben ook erg benieuwd naar of ze hem ook gaan leveren... Zo ja zal ik en mijn zus blij zijn (krijgt ze mijn huidige laptop als 'afdankertje'.... :+) en heb ik een nette laptop voor een nette prijs...

Weet iemand hoe moeilijk Dell over garantie doet als je 1 van de SSDs eruit schroeft om hem ergens anders voor te gebruiken? Ik zit te overwegen om (als de laptop gewoon wordt geleverd met fatsoenlijke SSDs) 1 van de SSDs in mijn desktop te schroeven, omdat ik geen 1TB nodig heb op de laptop maar het wel prettig zou vinden om een goede royale SSD in mijn desktop te hebben... Maar als Dell daardoor zal zeuren wacht ik daar wel mee tot de garantieperiode afgelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:26
mhr-zip schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 17:35:
Ik denk dat in V&A en op marktplaats dadelijk de prijs van 2de hands 512 Gb SSD's in elkaar stort :X
Ik denk dat dit reuze meevalt, mensen die niet weten wat ze bestellen laten het zo, omdat ze al gecalculeerd hadden dit uit te geven. Slechts de 'Tweakers' zul wat HDD's op de markt gooien. Maar als ik naar mezelf kijk, gisteravond dacht ik verkoop ze, vandaag denk ik, ik houd ze zelf.
kutagh schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:07:
[...]

Wat een baggerbedrijf zeg..... :+ [/sarcasme]
Ik ben ook erg benieuwd naar of ze hem ook gaan leveren... Zo ja zal ik en mijn zus blij zijn (krijgt ze mijn huidige laptop als 'afdankertje'.... :+) en heb ik een nette laptop voor een nette prijs...

Weet iemand hoe moeilijk Dell over garantie doet als je 1 van de SSDs eruit schroeft om hem ergens anders voor te gebruiken? Ik zit te overwegen om (als de laptop gewoon wordt geleverd met fatsoenlijke SSDs) 1 van de SSDs in mijn desktop te schroeven, omdat ik geen 1TB nodig heb op de laptop maar het wel prettig zou vinden om een goede royale SSD in mijn desktop te hebben... Maar als Dell daardoor zal zeuren wacht ik daar wel mee tot de garantieperiode afgelopen is.
Volgens mij kan dit gewoon, de HDD is gewoon een losse 'bay' die je open kan maken zonder de hele behuizinge open te hoeven maken.

[ Voor 20% gewijzigd door Jumpman op 04-02-2012 18:14 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:20
Hebben mensen nou al een laptop ontvangen met die ssd's? Zie dit topic net pas en 21 pagina's is best veel om door te spitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Miglow schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:13:
Hebben mensen nou al een laptop ontvangen met die ssd's? Zie dit topic net pas en 21 pagina's is best veel om door te spitten.
Nope, minimaal vier dagen levertijd, maar dit zal zeker een week worden. De meeste hebben een datum tot en met de zestiende.

[ Voor 7% gewijzigd door Jumpman op 04-02-2012 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je goed kijkt is dit topic 2 feb aangemaakt.. Denk jij dan dat er mensen zijn die al een notebook hebben ontvangen? Daarnaast als je even iets naar boven scrollt, zie je dat het net ook gevraagd is.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
Miglow: Voor zover ik weet nog niet, omdat het pas vanaf woensdag of donderdag op de site stond en de levertijd 7 tot 8 werkdagen bedraagt v.z.i.w. ;)
Jumpman: Ja, ik weet dat het meestal gewoon kan, maar mijn vraag is of Dell daar niet over gaat zeuren als je de laptop voor garantie opstuurt met maar 1 SSD erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceneus968
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Stakkerd...wel 21 pagina's lezen....
oops sorrie; 22

[ Voor 19% gewijzigd door raceneus968 op 04-02-2012 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In home garantie. De monteur krijgt gewoon de opdracht om onderdeel X te vervangen op locatie Y, en zal niet zeuren als hij een caddy tegenkomt in plaats van een dvd drive, om maar wat te noemen. Simpel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
kutagh schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:14:
Miglow: Voor zover ik weet nog niet, omdat het pas vanaf woensdag of donderdag op de site stond en de levertijd 7 tot 8 werkdagen bedraagt v.z.i.w. ;)
Jumpman: Ja, ik weet dat het meestal gewoon kan, maar mijn vraag is of Dell daar niet over gaat zeuren als je de laptop voor garantie opstuurt met maar 1 SSD erin.
Ik denk niet dat Dell gaat zeuren over garantie dan, een HDD is gewoon verwisselbaar zonder de hele behuizing open te halen. Je hebt gewoon garantie op de spullen op de (detail) factuur.

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 04-02-2012 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:45

DDX

Weet iemand hoe moeilijk Dell over garantie doet als je 1 van de SSDs eruit schroeft om hem ergens anders voor te gebruiken?
Als je garantie nodig hebt kan je gewoon nieuwe hd op laten sturen en hem zelf inbouwen.
Dus dan maakt het niet uit dat hij ergens anders inzit.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

kutagh schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:14:
Ik heb mijn vorige Dell laptop al twee keer retour gedaan vanwege een defect, twee maal zonder de HDD er in. Net jes van te voren gemeld dat ik vanwege privacy de HDD er uit haalde. En dat is geen enkel probleem... :)

Net als de garantie op de SSD's van Samsung. Ik heb het nagevraagt bij Samsung en deze zijn gewoon apart te registreren via het serienummer bij Samsung. En aangezien deze pas sinds oktober 2011 in produktie zijn genomen zit er standaard tot oktober 2014 garantie op, ongeacht waar ze vandaan of uit komen.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

[...]
Wanneer je die SSD weer in de laptop terugschroeft voordat Dell langskomt is er niets aan de hand.
Alleen uitkijken dat ie uiterlijk niet beschadigd, dan heb je volgens mij gewoon garantie hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Weet iemand zo uit zijn hoofd hoeveel geheugenbanken de Deel XPS 17 heeft? Ik wil er eigenlijk meteen 16GB 1333MHz in zetten bij een leuke geheugen aanbieding (zoals nu , de prijzen zijn laag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Levertijd bij Dell duurt best lang weet ik uit ervaring. Maar is maar afwachten of ze echt die SSD's krijgen want mijn persoonlijke lijkt me dat onwaarschijnlijk, maar dat is mijn mening.

Als je gaat rekenen kosten twee SSD's nieuw namelijk pricewatch: Crucial m4 CT512M4SSD2 512GB bijna € 1200 en die XPS 17 heeft ook nog een i7 enzo dus die notebook zelf kost ook wel wat en enige die echt veel verdient op zijn hardware is Apple.

Maar nogmaals dat is mijn mening en andere hier hopen gewoon een slaatje eruit te kunnen slaan maar de ideal betalers lopen de komende weken rente mis ( Ik krijg bij ASN Bank 1% rente op mijn betaalrekening ).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2012 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:21:
[...]

Levertijd bij Dell duurt best lang weet ik uit ervaring. Maar is maar afwachten of ze echt die SSD's krijgen want mijn persoonlijke lijkt me dat onwaarschijnlijk, maar dat is mijn mening.

Als je gaat rekenen kosten twee SSD's nieuw namelijk pricewatch: Crucial m4 CT512M4SSD2 512GB bijna € 1200 en die XPS 17 heeft ook nog een i7 enzo dus die notebook zelf kost ook wel wat.

Maar nogmaals dat is mijn mening en andere hier hopen gewoon een slaatje eruit te kunnen slaan maar de ideal betalers lopen de komende weken rente mis ( Ik krijg bij ASN Bank 1% rente op mijn betaalrekening ).
Het lijkt mij ook bijna te mooi om waar te zijn, maar misschien dat Dell ons wel tegemoet wil komen. Ik heb in ieder geval voor overschrijving gekozen en wacht komende week wel even af of we nog iets horen hierover, pas dan maak ik eventueel geld over.

Edit: en wat betreft het los verkopen van de harde schijven. Ik denk dat je daar echt wel makkelijk vanaf komt voor 250 euro per stuk, ongeacht hoeveel er worden aangeboden. Er is echt geen enkel vergelijkbaar product voor die prijs.

HP Touchpads gaan nu ook nog voor 250 euro weg en die kostte 130 euro nieuw.

[ Voor 13% gewijzigd door danielkraak op 04-02-2012 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceneus968
  • Niet online
1% van Euro 919,- is 9 euro 19 aan rente.(op jaarbasis!)
Als Dell levert............+ - = veul meer rendement.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:21:
[...]

Als je gaat rekenen kosten twee SSD's nieuw namelijk pricewatch: Crucial m4 CT512M4SSD2 512GB bijna € 1200 en die XPS 17 heeft ook nog een i7 enzo dus die notebook zelf kost ook wel wat.

Wat denk je dat dit aantal Notebooks op het totaal is dat men afzet in Nederland? Dit is inderdaad op een enkel exemplaat verlies, maar in het totaal kost het ze niets, en levert het alleen maar positieve feedback op, en mensen die als mensen met verstand worden gezien (ICT'ers) die anderen ook weer een Dell aanbevelen. dus levert ze totaal weer meer op.

Wat denkje bij ons bedrijf werken 3500 mensen allen hebben we een Dell met een Core i3 (accountmanagers, eerstelijns helpdesk), i5 (projectmanagers, prodcut managers, tweedelijns heldpdesk) , i7 (developers), deze kosten per stuk gemiddeld met service contracten en een office werkplek (dock, scherm, toetsenbord) zeg € 2200,00 per stuk (wat niets is voor zo'n bedrijf). Dan maakt voor Dell die paar consumenten Notebooks echt niet uit, die ze 'verlies' maken.

De meeste berichten van jou zijn negatief als ze een betere deal lijken dan de Asus K53SV-SX838V die je tijdens de MM BTW aktie, bij de BCC hebt gekocht. Ga nu eens genieten van wat je gekocht, hebt en als iemand anders een andere of betere deal pakt, so what?

[ Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 04-02-2012 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:27:
[...]

Wat denk je dat dit aantal Notebooks op het totaal is dat men afzet in Nederland? Dit is inderdaad op een enkel exemplaat verlies, maar in het totaal kost het ze niets, en levert het alleen maar positieve feedback op, en mensen die als mensen met verstand worden gezien (ICT'ers) die anderen ook weer een Dell aanbevelen. dus levert ze totaal weer meer op.

Wat denkje bij ons bedrijf werken 3500 mensen allen hebben we een Dell met een Core i3 (accountmanagers), i5 (projectmanagers, heldpdesk) , i7 (developers), deze kosten per stuk gemiddeld met service contracten en een office werkplek (dock, scherm, toetsenbord) zeg € 2200,00 per stuk (wat niets is voor zo'n bedrijf). Dan maakt voor Dell die paar consumenten Notebooks echt niet uit, die ze 'verlies' maken.
Ik hoop van harte dat je gelijk hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die analyse heb ik de vorige pagina ook al eens gepost.
1000 consumenten die een notebook kopen = reclame
1000 tweakers die een notebook kopen = heel erg goede reclame.

Ik zeg niet dat het doorgestoken kaart is, maar zo veel verliest dell er echt niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:27:
[...]Dan maakt voor Dell die paar consumenten Notebooks echt niet uit, die ze 'verlies' maken.
Ik denk dat je ( en andere ook ) een beetje naïef zijn want we spreken niet over een paar meer en rekensom leert dat van SSD's niet kan kloppen als leveren dan is dat wat anders maar kan niet kloppend zijn.

Overigens ik heb twee scenario's en een is dat de notebooks geleverd worden maar niet met SSD's maar met een 7200rpm HDD.

Andere scenario is dat jullie over een weekje of een a twee een mail of telefoontje krijgen dat de bestelling niet voor dit bedrag geleverd kan worden en ze jullie keuze tot annuleren geven en tegoed bon aanbieden of dergelijke.

Tweakers zijn niet altijd goeie reclame hoor.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2012 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceneus968
  • Niet online
@ Darkstone
Gaat bij mij dan een duivels lampje branden........word jij wel eens benadert door zo'n notebookfabrikant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:33:
[...]

Ik denk dat je ( en andere ook ) een beetje naïef zijn want we spreken niet over een paar meer en rekensom leert dat van SSD's niet kan kloppen als leveren dan is dat wat anders maar kan niet kloppend zijn.

Overigens ik heb twee scenario's en een is dat de notebooks geleverd worden maar niet met SSD's maar met een 7200rpm HDD.

Andere scenario is dat jullie over een weekje of een a twee een mail of telefoontje krijgen dat de bestelling niet voor dit bedrag geleverd kan worden en ze jullie keuze tot annuleren geven en tegoed bon aanbieden of dergelijke.
Het is heel simpel, het is voor een manager daar een rekensom: verlies + negatieve publiciteit + veel administratiefwerk Vs. geen verlies gezien de toekomst aankopen en adviezen van deze mensen + postitieve publiciteit + geen velies in productiviteit medewerkers. Het zal dus afhangen van het aantal bestelde Notebooks met deze configuratie. En wellicht hebben ze van Samsung of Seagate een complete batch 512GB SSD's gehad die ze moeten dumpen, omdat deze bedrijven ze niet voor een prikkie los willen verkopen omdat het een luxe (niche market) product is.

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 04-02-2012 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raceneus968 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:34:
@ Darkstone
Gaat bij mij dan een duivels lampje branden........word jij wel eens benadert door zo'n notebookfabrikant?
Verbazingwekkend genoeg, nog nooit. De dag dat dat gebeurt is overigens een goed moment voor een leuke blog.
En dan zou ik sowieso nee zeggen. Als geld mijn doel was stonden er wel referer links in die sheet van mij, voor 2% van de aankoopprijs.

En Donny, we hebben jouw negatieve scenario's al 10 keer gehoord. Ik meld ook niet elke 2e post dat ze nooit gaan leveren en het een kolossale grap is. Dat begint vervelend te worden.

Jumpman schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:38:
[...]

Het is heel simpel, het is voor een manager daar een rekensom: verlies + negatieve publiciteit + veel administratiefwerk Vs. geen verlies gezien de toekomst aankopen en adviezen van deze mensen + postitieve publiciteit + geen velies in productiviteit medewerkers. Het zal dus afhangen van het aantal bestelde Notebooks met deze configuratie. En wellicht hebben ze van Samsung of Seagate een complete batch 512GB SSD's gehad die ze moeten dumpen, omdat deze bedrijven ze niet voor een prikkie los willen verkopen omdat het een luxe (niche market) product is.
Ik ken wel betere manieren om een stel 512GB SSD's te 'dumpen' :P

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2012 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 17:43:
[...]

Bij de orderbevestiging van eergister vermoed ik zomaar, want bij de mijne namelijk niet die ik gister besteld heb. Daar staat enkel en alleen: Met geintegreerde 3d bril. Dus geen aparte. :)
Ik heb twee mails ontvangen. De eerste direct na het plaatsen van de order, in het nederlands. Daar staat idd iets over een geïntegreerde 3D bril. Bij de tweede mail zat een PDF met alles in het engels (en artikelcodes). Daar staat keurig +3D glasses.

Maar volgens mij is het intussen al de 4de keer dat ik dit schrijf, ik val een beetje in herhaling, merk ik :)

Ik heb nog wel een vraagje: Hoe kan ik nu nog dezelfde laptop configgen? Ik wil mijn vader even laten zien hoeveel hij heeft bespaard :) Als ik nu naar dell.nl ga, lukt het me niet meer om een vergelijkbare config in elkaar te klussen.

[ Voor 15% gewijzigd door Raymond op 04-02-2012 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Jumpman schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:21:
Weet iemand zo uit zijn hoofd hoeveel geheugenbanken de Deel XPS 17 heeft? Ik wil er eigenlijk meteen 16GB 1333MHz in zetten bij een leuke geheugen aanbieding (zoals nu , de prijzen zijn laag).
Misschien niet zomaar blind dingen gaan kopen omdat het een snelle aanbieding (lijkt) te zijn.

Maar als je had opgelet stond er tijdens de configuratie dat 16gb mogelijk was (4gb 1x reepje van 4gb, 8gb 2x, 12gb 3x en 16gb 4x) Ik ga er dus van uit dat er 4 bankjes zijn.

Let wel, als je die wilt bijplaatsen is de kans groot dat er 2 aan de onderkant zitten en 2 ergens onder het toetsenbord, dus niet gelijk 'Hey het klopt niet' roepen mocht je de laptop thuis ontvangen en maar 2 slots kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:41:
[...]
En Donny, we hebben jouw negatieve scenario's al 10 keer gehoord. Ik meld ook niet elke 2e post dat ze nooit gaan leveren en het een kolossale grap is. Dat begint vervelend te worden.
Ja vooral als jullie zo graag die SSD's willen, maar ik hoor wel over weekje of een a twee of het niet geleverd word.

Ik vind het eigenlijk ook beetje triest dat er zoveel mensen willens en wetens van de fout van een andere moeten profiteren want dit zal op iemand verhaald gaan worden, maar een paar orders is nog niet zo ramp maar via dit topic is er juist aangezet om massaal te bestellen, dus straks is er iemand bij Dell zijn baan kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceneus968
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:41:
[...]

Verbazingwekkend genoeg, nog nooit. De dag dat dat gebeurt is overigens een goed moment voor een leuke blog.
En dan zou ik sowieso nee zeggen. Als geld mijn doel was stonden er wel referer links in die sheet van mij, voor 2% van de aankoopprijs.
Dank voor je duidelijk antwoord!
Twijfelde al niet aan je integriteit maar wilde dit ook lezen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:48:
[...]
Ik vind het eigenlijk ook beetje triest dat er zoveel mensen willens en wetens van de fout van een andere moeten profiteren want dit zal op iemand verhaald gaan worden, maar een paar orders is nog niet zo ramp maar via dit topic is er juist aangezet om massaal te bestellen, dus straks is er iemand bij Dell zijn baan kwijt.
Tja, life's a bitch zal de afdelingsmanager zeggen die de medewerker van Dell zou ontslaan (in dit geval). Had die medewerker maar moeten opletten.

En wie weet zit er iemand van Dell dit topic wel door te lezen en denkt "Ghehe, ik ga lekker een dikke provisie opstrijken". En nee, niet hierop reageren, want het is allemaal speculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raceneus968 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:50:
[...]

Dank voor je duidelijk antwoord!
Twijfelde al niet aan je integriteit maar wilde dit ook lezen 8)
offtopic:
Dell hoeft hem nog niet eens te betalen want Darkstone heeft echt gewoon een zeer duidelijke voorkeur naar Dell en die spreekt die uit hoe andere het laten merken wanneer ze een voorkeur voor Apple bijvoorbeeld hebben.

Zoals je dat ziet vaak bij mensen die voorkeur voor de iPhone hebben, die laten dat ook heel duidelijk weten. Overigens geen offence richting Darkstone maar het is gewoon duidelijk, maar daar is niks mis mee vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:41:
Ik heb nog wel een vraagje: Hoe kan ik nu nog dezelfde laptop configgen? Ik wil mijn vader even laten zien hoeveel hij heeft bespaard :) Als ik nu naar dell.nl ga, lukt het me niet meer om een vergelijkbare config in elkaar te klussen.
sheet van mij pakken, het dichtstbijzijnde model kiezen, en de rest van de onderdelen uit de pricewatch halen.
Please.. Dit is de 3e keer dat je mij beschuldigd zonder ook maar enige vorm van argumentatie. Als je het niet met mij eens ben stuur je een DM of ga je een topic openen in Schop een Modje. Maar ga mij niet in totaal willekeurige topics zwart maken. Daar heb je geen enkele reden toe. Dit is de laatste keer dat ik het zeg.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2012 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:48:
[...]

Ja vooral als jullie zo graag die SSD's willen, maar ik hoor wel over weekje of een a twee of het niet geleverd word.

Hier is een gek idee: Misschien klopt het wel gewoon en was het gewoon een scherpe aanbieding?

[ Voor 75% gewijzigd door Raymond op 04-02-2012 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:54:
[...]

sheet van mij pakken, het dichtstbijzijnde model kiezen, en de rest van de onderdelen uit de pricewatch halen.
thanks. Ik heb ff teruggebladerd in het topic en een rechtstreekse link gevonden, waarbij het wel mogelijk is om de SSD's te selecteren en daarmee op een totaalprijs van 3080 euro uit te komen :D
ff printscreen maken en dat morgen laten zien. Wel raar dat het me niet lukt om die config zelf voor elkaar te krijgen als ik gewoon naar dell.nl ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Raymond schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:55:
Hier is een gek idee: Misschien klopt het wel gewoon en was het gewoon een scherpe aanbieding?
Gezien het feit dat het twee keer achter elkaar was lijkt het mij gewoon en mooie reclamestunt :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
Han schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:19:
[...]

Ik heb mijn vorige Dell laptop al twee keer retour gedaan vanwege een defect, twee maal zonder de HDD er in. Net jes van te voren gemeld dat ik vanwege privacy de HDD er uit haalde. En dat is geen enkel probleem... :)

Net als de garantie op de SSD's van Samsung. Ik heb het nagevraagt bij Samsung en deze zijn gewoon apart te registreren via het serienummer bij Samsung. En aangezien deze pas sinds oktober 2011 in produktie zijn genomen zit er standaard tot oktober 2014 garantie op, ongeacht waar ze vandaan of uit komen.
Dit is precies wat ik wilde weten! bedankt. Nu maar hopen dat het ook wordt geleverd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:41:
[...]

Ik heb twee mails ontvangen. De eerste direct na het plaatsen van de order, in het nederlands. Daar staat idd iets over een geïntegreerde 3D bril. Bij de tweede mail zat een PDF met alles in het engels (en artikelcodes). Daar staat keurig +3D glasses.

Maar volgens mij is het intussen al de 4de keer dat ik dit schrijf, ik val een beetje in herhaling, merk ik :)

Oké, nou ik heb dus nog geen tweede mail met PDF ontvangen, dus heb echt geen idee of dat er dan ook bij mij komt te staan.. Ik krijg hopelijk maandag die mail omdat ik met ideal betaald heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:59:
[...]

Oké, nou ik heb dus nog geen tweede mail met PDF ontvangen, dus heb echt geen idee of dat er dan ook bij mij komt te staan.. Ik krijg hopelijk maandag die mail omdat ik met ideal betaald heb.
Wat ik in het topic heb gelezen is dat de verwerking van een ideal betaling iets van 4 dagen duurt. Ik heb met een CC afgerekend en dat gaat sneller (het blijft een amerikaans bedrijf he :P )

En ik zie niet waarom jij een andere config dan anderen zou krijgen, dus ik reken erop dat ook in jouw PDF iets staat over 3D glasses :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 19:02:
[...]

Wat ik in het topic heb gelezen is dat de verwerking van een ideal betaling iets van 4 dagen duurt. Ik heb met een CC afgerekend en dat gaat sneller (het blijft een amerikaans bedrijf he :P )

En ik zie niet waarom jij een andere config dan anderen zou krijgen, dus ik reken erop dat ook in jouw PDF iets staat over 3D glasses :)
Had ik inderdaad ook al gelezen (het hele topic overigens) en ik hoop inderdaad dat het bij mijn config er ook bij zit. Zou ontzettend leuk zijn natuurlijk! Het ziet er nice uit vind ik zelf, zo'n bril..:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Han schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:58:
[...]

Gezien het feit dat het twee keer achter elkaar was lijkt het mij gewoon en mooie reclamestunt :)
Niemand die denkt van dat die betreffende pagina gewoon even eruit gelegen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 19:11:
[...]

Niemand die denkt van dat die betreffende pagina gewoon even eruit gelegen heeft?
Ik niet... Het was even gewijzigd en daarna was de aanbieding weer terug..

Wil je overigens even stoppen met alle negatieve scenarios, want mijn hoop word dan alsmaar kleiner.. Alvast bedankt.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 19:04:
[...]

Had ik inderdaad ook al gelezen (het hele topic overigens) en ik hoop inderdaad dat het bij mijn config er ook bij zit. Zou ontzettend leuk zijn natuurlijk! Het ziet er nice uit vind ik zelf, zo'n bril..:P
Ik ben er ff ingedoken (blijft leuk, computerwebsites afstruinen).

Nederlands:
http://www.dell.com/nl/p/xps-l702x/pd
(ff klikken op technische specs):
44 cm (17.3") FHD 3D-witte led TL (1920x1080) 1080p met 2.0 megapixel camera met geïntegreerde 3D-bril

Duits:
http://www.dell.com/de/p/xps-l702x/pd
(technische daten)
44 cm (17.3") FHD 3D WLED True-Life (1920x1080) 1080p mit 2.0 Mega Pixel integriertes Webcam mit 3D-Brille

Engels:
http://www.dell.com/uk/p/xps-l702x/pd
(tech specs)
17.3 FHD 3D WLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera with 3D Glasses

Lijkt mij dus nog steeds een onhandige vertaling naar het nederlands :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 19:21:
[...]

Nederlands:
http://www.dell.com/nl/p/xps-l702x/pd
(ff klikken op technische specs):
44 cm (17.3") FHD 3D-witte led TL (1920x1080) 1080p met 2.0 megapixel camera met geïntegreerde 3D-bril

Duits:
http://www.dell.com/de/p/xps-l702x/pd
(technische daten)
44 cm (17.3") FHD 3D WLED True-Life (1920x1080) 1080p mit 2.0 Mega Pixel integriertes Webcam mit 3D-Brille

Engels:
http://www.dell.com/uk/p/xps-l702x/pd
(tech specs)
17.3 FHD 3D WLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera with 3D Glasses

Lijkt mij dus nog steeds een onhandige vertaling naar het nederlands :)
Haha het lijkt er dan niet op... het IS een onhandige vertaling! Dus ga er maar niet vanuit dat er een 3d bril bij zit.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 19:21:
[...]

Je kan ook in de url de string 'l=nl' veranderen in 'l=en'. Je krijgt dan precies te zien wat jij al hebt ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceneus968
  • Niet online
[offtopic]Dell hoeft hem nog niet eens te betalen want Darkstone heeft echt gewoon een zeer duidelijke voorkeur naar Dell en die spreekt die uit hoe andere het laten merken wanneer ze een voorkeur voor Apple bijvoorbeeld hebben.
Psssttt, .......ik bezoek ZELF, uit geheel vrije wil, bewust dit Dell topic en vele andere topics op dit forum :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
raceneus968 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 19:27:
[...]

Psssttt, .......ik bezoek ZELF, uit geheel vrije wil, bewust dit Dell topic en vele andere topics op dit forum :O
offtopic:
En wat wil je hiermee zeggen?

Negen van de tien posts van je kan ik niet begrijpen, mede door slechte zinsopbouw en onderbouwing.

[ Voor 33% gewijzigd door danielkraak op 04-02-2012 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceneus968
  • Niet online
zie dm

[ Voor 65% gewijzigd door raceneus968 op 04-02-2012 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Persbericht?! Wiewatwaar?
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 19:11:
[...]
Props Donnie! Je hebt hier 33 keer gereageerd, koop dat ding gewoon aangezien je zo geobsedeerd bent :+

[ Voor 4% gewijzigd door Vandread op 04-02-2012 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandread schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 19:40:
Persbericht?! Wiewatwaar?

[...]

Props Donnie! Je hebt hier 33 keer gereageerd, koop dat ding gewoon aangezien je zo geobsedeerd bent :+
Helaas kan hij hem niet meer kopen voor het geld waar "wij" hem voor hebben. Daarnaast heeft hij al (in dit topic) aangegeven dat hij er geen geld voor heeft.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:00
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 16:11:
Dat is alvast de eerste extra klant voor dell :P
[...]
Nog in twijfelmodus. :)
Heb ook een Latitude E6420 met een dockingstation (werk) dus een XPS is een makkelijke keuze.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 11:32
Nee dat zou misbruik zijn! En dat zou het arme noodlijdende Dell weleens de das om kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robsel_NL schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 19:57:
Nee dat zou misbruik zijn! En dat zou het arme noodlijdende Dell weleens de das om kunnen doen.
Scherp _O-
Ballebek schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 19:57:
[...]

Heb ook een Latitude E6420 met een dockingstation (werk) dus een XPS is een makkelijke keuze.
De XPS heeft geen docking station. De relatie tussen de XPS en de latitude 64** zie ik verder niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 12:08
Robsel_NL schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 19:57:
momenteel is dell 1 van de weinige die NIET noodlijdend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ben benieuwd of dat na deze uitverkoop nog steeds opgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:23
wian schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 20:13:
Ben benieuwd of dat na deze uitverkoop nog steeds opgaat.
Zo'n grote ramp is het nou ook weer niet 8)7 Het is niet dat duizenden mensen deze laptop besteld hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
jessy100 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 20:01:
[...]

momenteel is dell 1 van de weinige die NIET noodlijdend is.
Het was ook sarcastisch bedoeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ballebek schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 19:57:
[...]

Een dockingstation is alleen puur handig en snel ( correct me if i'm wrong ). De XPS 17 bevat waarschijnlijk een VGA aansluiting, een paar usb poorten en audio poorten.

Dus zou niet als gemis zien dat hij niet aansluitbaar is op een dockingstation want er is een workaround voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...Behalve dat-ie geen VGA aansluiting heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh word dat weg gelaten tegenwoordig? Hij heeft blijkbaar inplaats daarvan een Mini DisplayPort (1) en HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Laatst online: 08:56
Als er iemand de zijne toch kwijt wil. Ik heb misschien wel interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:55
Heb mijn XPS17 overigens niet kunnen configureren met een backlit toetsenbord (ondanks "&vw=classic" in de URL toe te voegen). Is iemand dat wel gelukt, of is dat niet meer mogelijk?

Overigens vind ik een backlit toetsenbord geen must, maar het viel me op dat het niet als optie kon vinden toen ik hem configureerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Wel fraai dat het Notebook vier DIMM sloten heeft. Voor € 39,99 heb je er 16GB inzitten. :)
slow whoop schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 20:48:
Heb mijn XPS17 overigens niet kunnen configureren met een backlit toetsenbord (ondanks "&vw=classic" in de URL toe te voegen). Is iemand dat wel gelukt, of is dat niet meer mogelijk?

Overigens vind ik een backlit toetsenbord geen must, maar het viel me op dat het niet als optie kon vinden toen ik hem configureerde.
Dit kan alleen telefonisch voor ik dacht € 40,00, maar telefonisch kon je geen kortingsbonnen toevoegen.

[ Voor 75% gewijzigd door Jumpman op 04-02-2012 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
IceTeaGX schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 20:46:
Als er iemand de zijne toch kwijt wil. Ik heb misschien wel interesse.
Hij is nu 3000 euro. Voor 2500 euro mag je de mijne wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 18:57
Dat is wel lekker :D.
Jammer dat hij geen VGA heeft. Zou wel makkelijker zijn met mijn beamer.
Dan maar eens opzoek gaan naar een koppelijk van hdmi naar vga. hopelijk is die niet zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Jumpman schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 20:48:
Wel fraai dat het Notebook vier DIMM sloten heeft. Voor € 39,99 heb je er 16GB inzitten. :)
Is dat zo? Toevallig stelde ik net deze vraag in het XPS 17 topic (sorry voor cross-posting):
slow whoop schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 20:44:
In de topic start staat dat de XPS17 2 ram sloten heeft. Als ik nu op de Dell site kijk kan ik hem met 4x4096 MB uitrusten. Dat lijkt me dus in tegenspraak. Is er iemand die kan bevestigen dat er 4 ram sloten in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slow whoop schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 20:51:
[...]

Is dat zo? Toevallig stelde ik net deze vraag in het XPS 17 topic (sorry voor cross-posting):

[...]
4 ipv 2 omdat het een 3d notebook is.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Probeer hem nog maar eens te configureren, dan geeft hij bij de optie voor 16GB bij mij 4 x 4096MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 20:54:
[...]

4 ipv 2 omdat het een 3d notebook is.. :)
Dank. Toevallig zegt Darkstone net hetzelfde in het XPS 17 topic. :)
Jumpman schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 20:56:
Probeer hem nog maar eens te configureren, dan geeft hij bij de optie voor 16GB bij mij 4 x 4096MB.
Dat zag ik ook. Ik raakte alleen in verwarring omdat in de topic start van het XPS 17 topic staat dat er maar 2 ram sloten in zitten. Maar dat geldt dus niet voor de 3D variant.
Dit kan alleen telefonisch voor ik dacht € 40,00, maar telefonisch kon je geen kortingsbonnen toevoegen.
Tja, ik heb gebruik gemaakt van de 10% kortingsbon (+ de 7/8% korting van Haalmeeruitjecard). Dat is me meer waard dat het backlit toetsenbord. Maar goed om te weten dat ik geen verborgen configuratie setting over het hoofd heb gezien.

[ Voor 62% gewijzigd door slow whoop op 04-02-2012 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

:Y

Ik heb al 8GB (2x4) Dual Channel DDR3 1333 van Kingston besteld voor € 42,00. Binnen enkele weken gaan de prijzen weer omhoog en kan ik nog voor een dumpprijs de laptop voorzien van 16GB :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Nu online

Nikeo

Jawelles

Wat heb je aan die 16gb als net nóóit vol komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 19:23:
[...]

Haha het lijkt er dan niet op... het IS een onhandige vertaling! Dus ga er maar niet vanuit dat er een 3d bril bij zit.. ;)
De Duitse en Engelse versie lijken me juist wel een 3D bril bij te leveren als ik het zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nikeo schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 21:34:
Wat heb je aan die 16gb als net nóóit vol komt?
Patsfactor.

Ik snap het ook niet echt. Ik heb 4GB en dat raakt in extreem zeldzame situaties bijna vol... Dat zegt genoeg over mijn gebruik geloof ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 21:35:
[...]

De Duitse en Engelse versie lijken me juist wel een 3D bril bij te leveren als ik het zo lees.
Maar Nedelanders hebben er dan toch geen recht op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 21:36:
[...]

Patsfactor.

Ik snap het ook niet echt. Ik heb 4GB en dat raakt in extreem zeldzame situaties bijna vol... Dat zegt genoeg over mijn gebruik geloof ik :P
VS2010 + resharper + photoshop met meerdere PSD's + flash + vmware :P 16GB is veel maar niet onnodig. Zeker PS kan enorm veel gebruiken.

Als je een SSD hebt heb je meer aan veel geheugen om swappen te voorkomen. Helaas is hybernation geen optie meer met 16GB geheugen..
offtopic:
Het constant lezen en schrijven van de swapfile is erg slecht voor je SSD's

[ Voor 18% gewijzigd door Megamind op 04-02-2012 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel met een 512GB SSD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Ook nog even een review van het bewuste model?

http://nl.hardware.info/reviews/2134/dell-xps-17-3d-review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HWI maakt maar matige reviews, en dat blijkt weer eens: ze vergeten te vermelden dat de XPS uitzonderlijk goede speakers heeft. Echt goede reviews van dit model zijn er niet. Je kan het beste de xps 15 review van anandtech raadplegen: http://www.anandtech.com/...02x-now-with-sandy-bridge en de voorganger daarvan: http://www.anandtech.com/show/3999/dell-xps-15-l501x-review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 21:01

Epsilon

Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 22:02:
HWI maakt maar matige reviews, en dat blijkt weer eens: ze vergeten te vermelden dat de XPS uitzonderlijk goede speakers heeft. Echt goede reviews van dit model zijn er niet. Je kan het beste de xps 15 review van anandtech raadplegen: http://www.anandtech.com/...02x-now-with-sandy-bridge en de voorganger daarvan: http://www.anandtech.com/show/3999/dell-xps-15-l501x-review.
Uh lekker belangrijk om er bij te vermelden dat hij "Uitzonderlijk goed speakers" heeft. Beter dat de rest goed getest wordt en dit vergeten wordt dan andersom.

Speakers op laptops zijn altijd bagger vergeleken met een headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
Epsilon schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 22:27:
[...]

Uh lekker belangrijk om er bij te vermelden dat hij "Uitzonderlijk goed speakers" heeft. Beter dat de rest goed getest wordt en dit vergeten wordt dan andersom.

En daar bewijs je je ongelijk eigenlijk meteen. De speakers op deze laptop zijn echt heel erg goed. Er zit zelfs een subwoofer aan de onderkant. Vrij onvergeeflijk dat ze dat vergeten te melden.

In 1 review zeiden ze zelfs dat dit het beste geluid was dat ze ooit uit een laptop hadden gehoord. Dat ging over de xps15, maar de speakers zijn identiek geloof ik.

[ Voor 13% gewijzigd door Robsel_NL op 04-02-2012 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceneus968
  • Niet online
En die subwoef komt lekker uit tezamen met de 90w accu!
Voor de (her) kenners: door de dikke accu lift je dell met ongeveer 3cm.
Iets meer ruimte voor de subwoef om zijn werk goed te doen.

[ Voor 55% gewijzigd door raceneus968 op 04-02-2012 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

To the left and right of the keyboard are cutouts for the JBL speakers, and Dell is rightfully proud of their audio quality. There's a similar cutout pattern on the bottom for the integrated subwoofer. While I'm no audio expert by any means, what I can tell you is that subjectively these speakers blow away any other laptop I've used, and they can get very loud without distortion. To compare speaker quality, I grabbed a couple other laptops and looked at maximum volume without [noticeable] distortion.
@ anandtech.

Ik kan het begrijpen dat er geen melding wordt gemaakt van speakers als ze matig zijn. Als verschillende website melden dat het de beste speakers in een laptop ooit zijn, en je zegt daar niets over, dan maak je een behoorlijke flater in mijn ogen...

Speakers zijn identiek tussen de 15 en 17, maar de 17 zal in de praktijk iets beter geluid geven omdat de plaatsing van de speakers iets verder uit elkaar ligt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2012 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Epsilon schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 22:27:
[...]

Lijkt me inderdaad niet dat de speakers je keuze beinvloeden om wel of niet voor Dell te kiezen, want andere fabrikanten bouwen ook goeie speakers in.

Al moet ik wel oordelen dat het geluid bij de Dell Studio 1558 ook niet slecht was, dus denk niet dat je snel echt slechte speakers in een notebook hebt, maar speakers in notebook zijn niet gemaakt om een disico te houden. Ik vind veel belangrijker dat het geluid dat eruit komt dat helder is dan dat het volume overdreven hoog gezet kan worden want je wilt ook niet dat je speakers stuk gaan door dat volume zo hoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceneus968
  • Niet online
*knip* het is wel weer genoeg geweest met dat getroll van je

[ Voor 83% gewijzigd door Rukapul op 04-02-2012 23:26 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 41 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vanaf nu zijn "je-wist-dat-de-prijs-fout-was" en bijbehorende wellus-nietus reacties niet meer toegestaan. Die discussie hoort hier niet meer thuis. Er is genoeg gezeur geweest in dit topic.

Wil je iets van je aankoop verkopen dan doe je dat in Vraag en Aanbod.

Voor beide punten hierboven geldt dat er naast de 'edit' knop ook een vinkje bij 'GoT ban' gezet wordt. U bent gewaarschuwd dus een misstap telt nu voor 2! ;-)

Het vriendelijke doch dringende verzoek om hier alleen over de bestelling en levering van in deze actie bestelde systemen te praten. Voor zover dat nog nodig is. Alle technische vragen graag naar Dell XPS 17 ervaringen