Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig

Pagina: 1 ... 5 ... 41 Laatste
Acties:
  • 206.623 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02:45
"3 jaar pick up and return garantie." geldt toch niet voor die SSDs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterrobo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-09 11:58
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 00:32:
Dell levert samsung of crucial SSD's. 99% kans op een pricewatch: Samsung 830 series Notebook Upgrade Kit 512GB, zonder accessoires.
Goed genoeg voor mij iig. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:30
PeterPan schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 00:25:
Als je 1 SSD laat zitten en die andere verkoopt voor ~€400 heb je nog steeds een hele mooie laptop met top specs voor een bijzonder scherpe prijs.
En dat ga ik dus doen. Of de laptop van mijn zoontje word verkocht of mijn 2 maanden oude dell xps L702x. Zit nog te twijfelen welke van de 2. Uiteraard komt er een SSD schijf er in.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:31
Kan Dell zich niet beroepen op 'maatwerk', zodat je de Notebook niet kan terugsturen?

Sowieso bij een verkeerd onderdeel kan dit natuurlijk altijd.

Ik vraag me ook af waar Dell dit soort aantallen 512GB SSD's vandaan haalt? Die worden vast niet heel veel geproduceerd bij weinig vraag.

[ Voor 36% gewijzigd door Jumpman op 04-02-2012 00:35 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 00:32:
Dell levert samsung of crucial SSD's. 99% kans op een pricewatch: Samsung 830 series Notebook Upgrade Kit 512GB, zonder accessoires.
Uit ervaring weet ik dat Darkstone vaak gelijk heeft, dus ik hoop heel erg dat dat dit keer ook zo mag zijn. =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chiii schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 00:32:
[...]

"3 jaar pick up and return garantie." geldt toch niet voor die SSDs?
Daar zijn de meningen over verdeeld. Maar ik zou niet durven zo'n SSD te verkopen met garantie. Als hij ooit stuk gaat en die persoon wil garantie claimen ben je redelijk fucked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterrobo
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 00:35:
[...]

Daar zijn de meningen over verdeeld. Maar ik zou niet durven zo'n SSD te verkopen met garantie. Als hij ooit stuk gaat en die persoon wil garantie claimen ben je redelijk fucked.
Laat hem cash betalen en dan zo snel mogelijk verhuizen :+
Probleem opgelost? :o

[ Voor 3% gewijzigd door masterrobo op 04-02-2012 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In tegenstelling tot de meeste mensen op V&A ben ik een eerlijk persoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 00:35:
[...]

Volgens mij zit er wel garantie op de SSD/hardeschijf. Ik heb aantal jaren op een helpdesk gewerkt. Mensen met een Dell laptop waarvan de hardeschijf kapot was, werd door Dell los vervangen. UPS kwam dan langs, haalde de oude hardeschijf op en gaf een nieuwe hardeschijf. Garantie afhandeling moet denk ik wel bij de oorspronkelijke eigenaar... Je kan de SSDs denk ik wel met garantie verkopen alleen je moet rekening houden dat als er iets mis is dat jij dan wsslijk contact op moet nemen met Dell (Servicetag enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt. Maar wat als je die laptop en SSD aan verschillende personen verkoopt? Dan heb je dus geen enkele garantie dat iedereen zo mee gaat werken En dan heb je een probleem als je beloofd hebt dat er garantie op zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 00:42:
Dat klopt. Maar wat als je die laptop en SSD aan verschillende personen verkoopt? Dan heb je dus geen enkele garantie dat iedereen zo mee gaat werken En dan heb je een probleem als je beloofd hebt dat er garantie op zit :)
Ow ik zat met in het achterhoofd dat ik de laptop dan wel blijf houden, alleen de SSDs doorverkopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterrobo
Wat zal de prijs gaan worden van die SSD schijven....
Want zoiezo gaat marktplaats volgegooid worden met die dingen T_T

Ik schat €100-€200.

[ Voor 14% gewijzigd door masterrobo op 04-02-2012 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:51
ALS dell al levert, zal het denk ik uitlopen op een 250-300 euro.
Ik zou er voor 200 graag eentje overnemen, met of zonder garantie!

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Laat het € 250,00 zijn. Dan praten we nog over € 500,00 en dan hou je nog een Notebook over van ~ € 499,00 met hele mooie specificaties.

Ik zou trouwens alleen de standaard specificatie bestellen, bij een wijziging in de standaard specificaties door de besteller kan Dell zich misschien wel beroepen op een 'maatwerk' Notebook.

Voor de zekerheid heb ik even Print Screens van de standaard configuratie gemaakt, voordat je besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
fonsoy schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 00:49:
ALS dell al levert, zal het denk ik uitlopen op een 250-300 euro.
Ik zou er voor 200 graag eentje overnemen, met of zonder garantie!
Alleen al een SSD van samsung 830 128GB (retail) kost al zo`n €170. Laat staan een oem SSD van 512GB. Wat zal die gemiddeld kosten? Een €400 tot €550.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
pinokkia schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 00:54:
Alleen al een SSD van samsung 830 128GB (retail) kost al zo`n €170. Laat staan een oem SSD van 512GB. Wat zal die gemiddeld kosten? Een €400 tot €550.
Maar een OEM schijf heeft dus geen garantie. Oftewel, als die SSD kapot gaat na een half jaar, kan de koper dus geen garantie claimen. Of in ieder geval niet zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:51
Met garantie is het natuurlijk een ander verhaal. Helaas zit de koper dan wel met het probleem dat hij de SSD naar de verkoper moet sturen, die vervolgens zijn gehele laptop zal moeten opsturen.

Ik denk niet dat veel verkopers bereid zijn om deze service te leveren. Als dat bij de verkoop wel verzekerd wordt, kan er wat mij betreft wel een hogere prijs dan 250-300 euro gerekend worden.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
silmaril8 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 00:56:
[...]

Maar een OEM schijf heeft dus geen garantie. Oftewel, als die SSD kapot gaat na een half jaar, kan de koper dus geen garantie claimen. Of in ieder geval niet zelf.
Dat klopt inderdaad. Tenzij de verkoper wil mee werken. Ik ga 1 laptop eruit gooien met 1 SSD. (de nieuwe laptop hou ik dan) Geef aan de koper door dat de garantie van de SSD via mij gaat. Dus garantie probleem opgelost. :) (tenminste bij mij als je koopt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
fonsoy schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 00:59:
Met garantie is het natuurlijk een ander verhaal. Helaas zit de koper dan wel met het probleem dat hij de SSD naar de verkoper moet sturen, die vervolgens zijn gehele laptop zal moeten opsturen.

Ik denk niet dat veel verkopers bereid zijn om deze service te leveren. Als dat bij de verkoop wel verzekerd wordt, kan er wat mij betreft wel een hogere prijs dan 250-300 euro gerekend worden.
Zover ik weet, mag de hardeschijf/ssd ook apart worden opgestuurd/opgehaald ter vervanging of reparatie daarvoor hoef je dus niet de hele laptop mee althans mijn ervaringen met Dell support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is ook mijn ervaring. Ik heb 2 kapotte harde schijven gehad in een jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Chiii schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 01:04:
[...]

Zover ik weet, mag de hardeschijf/ssd ook apart worden opgestuurd/opgehaald ter vervanging of reparatie daarvoor hoef je dus niet de hele laptop mee althans mijn ervaringen met Dell support.
Bij mijn oude Dell inspiron 1720. Kwam de monteur gewoon aan huis om de hardeschijf te vervangen. Dat is dus mijn ervaring. Ik weet dus niet hoe het bij de xps 17 is.
raceneus968 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 01:07:
Heb maar 1 doel voor ogen met deze "buitenkans":
Zelf de nieuwste en mijn broer de oude voor een matsprijs overdoen.
Das economie...
Das een goeie. _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door pinokkia op 04-02-2012 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceneus968
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Heb maar 1 doel voor ogen met deze "buitenkans":
Zelf de nieuwste en mijn broer de oude voor een matsprijs overdoen.
Das economie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Russian
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Jumpman schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 00:53:
...

Ik zou trouwens alleen de standaard specificatie bestellen, bij een wijziging in de standaard specificaties door de besteller kan Dell zich misschien wel beroepen op een 'maatwerk' Notebook.

Voor de zekerheid heb ik even Print Screens van de standaard configuratie gemaakt, voordat je besteld.
Als je je houdt aan de door DELL aangeboden mogelijkheden dan kan dat 'beroepen op maatwerk' volgens mij dus niet, staat eerder in 't topic al e.e.a. over vermeld.

Besteld op 03-02
Ontvangstbevestiging 03-02 om 17:48
Orderbevestiging 03-02 om 23:54
Verwachte leverdatum 16-02

Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-08 22:48

Sebastiaan

....

Lijkt trouwens dat de fout ontdekt en opgelost is op de site. De site geeft de laptop nu voor 1074 euro, maar dan met een gewone 750gb hd. De 2 x 512gb SSD is een optie, met een meerprijs van 1980 euro, de configuratie komt daarmee nu op ruim 3000 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterrobo
Sebastiaan schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 01:34:
Lijkt trouwens dat de fout ontdekt en opgelost is op de site. De site geeft de laptop nu voor 1074 euro, maar dan met een gewone 750gb hd. De 2 x 512gb SSD is een optie, met een meerprijs van 1980 euro, de configuratie komt daarmee nu op ruim 3000 euro :)
Ja klopt heb net ook gekeken. Wel gek dat het rond deze tijd pas word aangepast :o
Nu ben ik benieuwd wat er met onze orders gaat gebeuren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteaRic
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-07 09:39
Oef had hem nog in het mandje staan nog snel op verzenden gedrukt en nu fingers crossed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
Bij mij staat er nog gewoon 2x SSD voor 923 (excl. btw) http://configure.euro.del...lbsdt1&model_id=xps-l702x

edit: nvm = zakelijke sectie.

[ Voor 10% gewijzigd door Chiii op 04-02-2012 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dus de zakelijke sectie van de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Dat is KLEINE EN MIDDELGROTE BEDRIJVEN COMPUTERS & ELECTRONICS waar je nu wil bestellen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterrobo
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 01:43:
Dat is dus de zakelijke sectie van de site.
Wat als je hem hier besteld? Any difference 0.0????
Owh laat maar is al duidelijk!

[ Voor 7% gewijzigd door masterrobo op 04-02-2012 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep. Op het zakelijke gedeelte neem je afstand van je consumentenrechten. In het bijzonder, de wet kopen op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
Maar zoals eerder is vermeld maakt Dell er wsslijk verlies op, waarom passen ze hem dan bij de zakelijke sectie ook niet aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterrobo
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 01:44:
Yep. Op het zakelijke gedeelte neem je afstand van je consumentenrechten. In het bijzonder, de wet kopen op afstand.
Het blijft aantrekkelijk om er nog 1 te kopen haha...... nu ze die fout hebben rechtgezet.

Iemand toevallig nog een link naar zo een mandje waar hij er nog gewoon in staat?

[ Voor 11% gewijzigd door masterrobo op 04-02-2012 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Trouwens de E-Value-code: n00x7m07 is de aangepaste n00x7m22 . Daaruit blijkt dat het bij N00X7M07 (op de orderbevestiging staat N02X7M07) wel degelijk SSD schijven zijn. :)

Of begin ik nou echt gek te worden. 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door pinokkia op 04-02-2012 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteaRic
die 10% bon werkt ook niet op de zakelijke site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik betwijfel trouwens of dit echt een fout is. Op de zakelijke site staat trouwens ook "Speciale aanbieding". Ik heb mijn account manager gesproken en die bevestigde ook de prijs.

Ik denk dat ze aardig wat media buzz hiermee creëren en die paar laptops met "verlies" verkopen is een stuk goedkoper dan weer een paar commercials :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 00:40:
In tegenstelling tot de meeste mensen op V&A ben ik een eerlijk persoon ;)
Sinds wanneer zitten er zoveel oneerlijke mensen op V&A dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterrobo
BtM909 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 02:02:
Ik betwijfel trouwens of dit echt een fout is. Op de zakelijke site staat trouwens ook "Speciale aanbieding". Ik heb mijn account manager gesproken en die bevestigde ook de prijs.

Ik denk dat ze aardig wat media buzz hiermee creëren en die paar laptops met "verlies" verkopen is een stuk goedkoper dan weer een paar commercials :)
Ff snel een vraagie: Kan je op de zakelijke sectie ook gewoon kopen als gewone consument?
Edit: Het was gewoon idd een fout want als je nu ook via de zakelijke sectie wilt bestellen en je drukt op plaats in winkelmand word hij ineens €3.019.32

[ Voor 12% gewijzigd door masterrobo op 04-02-2012 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteaRic
Inmiddels op de zakelijke site ook al aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:34

Bolletje

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 02:03:
[...]

Sinds wanneer zitten er zoveel oneerlijke mensen op V&A dan?
Volgens mij doelt hij op de enkele personen die de SSD's al op VA hebben gegooid met in de advertentie dat er nog 3 jaar garantie op zit. Wat dus niet zo is, want je koopt geen retail-versie.

Sowieso raar om te doen om iets te verkopen wat je nog niet hebt en ook nog niet zeker weet of je hem wel gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

In principe kan je gewoon het bestel- en betaalproces doorlopen. Er wordt expliciet gezegd op het factuurdeel: vul alleen bedrijfsnaam in als u een zakelijke gebruiker bent. Daarna kan je met creditcard en iDeal betalen. Ik kan als vaste klant gewoon op rekening bestellen.

Trouwens, net viel me het volgende op:

Profiteer van € 452.94 korting op geselecteerde XPS-modellen
Vervalt donderdag 9 februari 2012

SteaRic schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 02:09:
Inmiddels op de zakelijke site ook al aangepast
Fuckeduck, ik kon hem net nog gewoon bestellen...

[ Voor 21% gewijzigd door BtM909 op 04-02-2012 02:10 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterrobo
Net te laat om bij de zakelijke sectie er nog snel 1 te bestellen..
Nu maar hopen dat wij die SSD schijven ook echt krijgen :*)

Prachtig eigenlijk dat je een laptop hebt gekocht voor 900-1099 en dan de volgende dag €3500.- waard is. _/-\o_

[ Voor 42% gewijzigd door masterrobo op 04-02-2012 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BtM909 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 02:09:
Trouwens, net viel me het volgende op:

Profiteer van € 452.94 korting op geselecteerde XPS-modellen
Vervalt donderdag 9 februari 2012
De kortingen bij dell vervallen altijd op woensdagavond. Altijd. Maar ik vermoed dat ze deze keer een uitzondering maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Dat is een hoop centen ineens. Nu hoop ik dat de laptop echt komt. Als het net zo snel gaat als mijn vorige bestelling in december 2011. Kan ik de laptop as donderdag ontvangen. Maar dat zal deze keer wel niet zijn. Ik blijf maar bij dromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XilenceSR
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-08 02:21
edit: nvm

[ Voor 94% gewijzigd door XilenceSR op 04-02-2012 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 11:32
Ik heb net de orderbevestiging gekregen, ik heb hem rond 8 uur besteld met mastercard. Ik had ook nog zo'n configuratie opgeslagen, die komt nu op 3.083,99. De minderprijs voor de 2 ssd's is een whopping 1980 euro...

Dell is wel relaxt bezig, een half jaartje geleden de xps15 met i7 en 750gb hdd voor 490 (530 + verlicht tobo).

De afleverdatum staat nu op 16 feb. De vorige 2 keren was hij er een stuk sneller though. Fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Megamind schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:44:
[...]

De medewerkers zeggen dat het klopt, dus wat moet je dan geloven? Als Seagate speciaal SSD's maakt voor Dell kan zijn die echt geen 600 euro hoor... Dell is een groot bedrijf.
Seagate zit zeker in de SSD's:
nieuws: Seagate introduceert zijn eerste ssd
nieuws: Samsung en Seagate gaan samen ssd-controllers maken
Hahn schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 15:32:
In de Pricewatch staan niet eens Western Digital SSD's :D
Maakt niet uit, ze bestaan toch: nieuws: Eerste consumenten-ssd van Western Digital getest.

Dell is groot genoeg om de optie te laten bestaan dat een fabrikant ze alleen voor Dell maakt en niet retail verkoopt.
Ik gok dat het van die hybride-schijven gaan zijn, waardoor een heleboel mensen beteuterd zullen gaan kijken, omdat ze een redelijke laptop hebben gekocht in plaats van de super-awesome-geweldige deal die ze dachten te hebben.
Als dat zo is gaat ie terug, dat is niet wat er op mijn factuur staat. En al zou Dell het daar niet mee eens zijn: wet koop op afstand etcetera.
zeef schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:18:
Mijn analyse : Over twee maanden komt de ivy bridge chipset dus ze zijn nu bezig met sandy bridge clearance. De fabrieken zullen binnenkort gaan starten met de L703x variant dus 'oude' voorraad L702x moet weg. Waarschijnlijk ook nog wat overstock in de SSD's dus daarmee een killerpakketje gemaakt en zo de planken in het magazijn opgeruimd. Elke dag dat zo'n SSD voorraad ligt te wezen kost DELL gewoon geld, verkopen en weer liquide maken met wat verlies is dan geen slechte optie.
Hoe raar het ook klinkt, er ìs een aannemelijke verklaring hiervoor te verzinnen:

Hoewel Dell geen voorraad heeft is er altijd *ergens* in de supplychain voorraad. Zeker met de verhoogde prijzen van harde schijven is het aannemelijk dat er een overschot Sandy Bridge spul is.

Een overschot aan (onverkochte) producten gaat normaliter in de shredder. Nouja, gerecyled, maar het is wel waar: perfect werkende spiksplinternieuwe apparaten worden uit elkaar gesloopt, bijvoorbeeld een vorige generatie Philips TV's (gezien in, iirc, een aflevering van Goudzoekers). Ze gaan om twee redenen niet in de aanbieding:

• Een aanbieding (high-end Philips TV, nu voor 200 euro..) kan het imago van het merk omlaag halen.
• Een aanbieding kan de verkoop van de nieuwe generatie producten kannibaliseren.

Maarja, recyclen kost waarschijnlijk ook geld. Je krijgt er wat grondstoffen van terug, maar vermoedelijk kost het met alle plussen en minnen toch geld.

Deze aanbieding is dus òf heel dom òf heel slim. Als het een fout is, dan is het heel dom. Maar de andere (slimme) verklaring is dat dit de perfecte manier is om van voorraad (mogelijk niet direct bij Dell, maar ergens in de supplychain) af te komen:

• Doordat het apparaat nog steeds >€1000 kost is er geen sprake van imagoschade. Bovendien is het geen duidelijk gepubliceerde aanbieding. (geen folders, TV-spotjes, etc)
• Door de verkoop is recycling niet nodig. (minder kosten)
• Omzetboost! (kicken mannen in pakken op)
• Veel mensen die deze laptop bestellen waren helemaal niet van plan zoiets te kopen (ik incluis, maar wel gedaan!), dus het kannibaliseren van de eigen markt is beperkt.
• Potentiële bonus: vooral technisch aangelegde mensen bestellen deze laptop. En als we hem krijgen dan zullen we Dell zeer dankbaar zijn voor dit "cadeautje". Dankbaar genoeg om, bewust of onbewust, technisch minder aangelegde mensen (die "ons" wel eens om advies vragen) een Dell aan te raden.
• Niet te vergeten, flinke buzz rondom Dell. Goedkoper dan adverteren?

Als dit werkelijk de reden is dan is het ronduit geniaal. Maar ik geef toe, ik denk ook dat het gewoon een fout is. Maar ik durf Dell's pokerface ook niet te onderschatten. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 04-02-2012 07:34 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 19:42:
Niet om andere aan te vallen maar dit topic laat zien hoe egoïstisch sommige Nederlanders zijn en ergste van al is dit is een tech site dus inderdaad die hier al tijdje zit weet dat die prijzen niet kunnen kloppen.

Want feit dat jullie allemaal bestellen toont dat namelijk en dan val ik niemand persoonlijk aan, ik zie alleen dat jullie proberen te profiteren van een fout en meestal als er dan niet geleverd word dan word er nog geklaagd ook over iets van koopovereenkomst.
Mwah, ben ik het niet helemaal mee eens. Ja, ik bestelde hem ook. Dell heeft hem zelf op de site gezet en ondanks dat ze nu toch echt wel moeten weten wat er gaande is haalden ze hem er niet af. Hij was er zelfs even af en toen weer terug erop gezet!

Maar dan nog: Dell heeft altijd de mogelijkheid om de hele handel te annuleren en geld terug te storten. Jammer voor iedereen hier, maar ik begrijp het ook wel als ze dat doen. Echter schijnt Dell eerder bij fouten ook gewoon tot levering te zijn overgegaan, dan zou ik toch gek zijn om zoiets nu te laten liggen?
Nikeo schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 17:49:
[...]

Ja prachtig, de beer verkopen voor hij geschoten is
Hier moest ik toch hartelijk om lachen. :D De beer verkopen. :D Beer te koop! :+ Eenmaal, andermaal.. :P

Het juiste spreekwoord is natuurlijk "Men moet de huid niet verkopen voor de beer geschoten is" ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 19:50:
Die hema taart was gelimiteerd tot je een per persoon, er waren er die hadden hele grote orders neergezet. Twee SSD's van 512GB is wel wat anders dan een taart.
Toch is een product dat de helft kost van de normale prijs (laptop+2xSSD zou normaal ~2000 kosten, nu de helft) een stuk aannemelijker dan een gratis taart. De laptop zou een opruiming kunnen zijn.

De taart zou weer wel aannemelijk zijn als dit icm. een actie zichtbaar is, b.v. "om X te vieren krijgt u vandaag een gratis taart!", maar dat was bij Hema niet het geval. De prijs stond gewoon op 0 euro zonder verdere uitleg.

Overigens had de Hema het wel zeer sportief opgevat. Iedereen die een (of meer) taarten had besteld kreeg een waardebon voor één gratis taart (per persoon). Maar humoristischer was de advertentie die een poosje later in de krant stond, een foto van een leeg taartbordje en (uit mijn hoofd) deze tekst: "In verband met ons 85-jarige bestaan krijgt u op <datum> 25% korting op een artikel naar keuze! Behalve de bosvruchten-clafoutis taart, die is op.."

Toch jammer dat ik die toen niet besteld had.. :P Ook daar is trouwens de twijfel of het geen bewuste actie was. :)
En ik weet niet hoe groot het verlies voor Dell zou zijn maar volgens mij hebben hier al bijna 10 mensen besteld? Dus verlies van € 10000 en laten dat er 20 hier zijn verlies van € 20000 en dan hebben nog niet over de rest.
Veel meer. Niet iedere besteller zal hier ook reageren. Tel daarbij op de mensen die hem "gewoon" bestellen, niet bewust hiervan. Als je op dell.nl naar de XPS17 doorklikt en dan de duurste van de drie kiest heb je hem gewoon. Hoef je geen rare deeplinks ofzo voor te hebben.
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 20:11:
Dit topic laat nog iets anders zien over de tweakers die hier bestelde. Ze hebben allemaal blijkbaar geen financiële problemen en hebben het zo ruim dat er wel even € 1000 vanaf kan en ik maar denken dat we in een crisis zaten.
Tenzij je in de bijstand zit en je ècht ieder dubbeltje om moet draaien heeft dat weinig met het verdienen van veel geld te maken. Veel meer met een gezonde financiële huishouding. Je moet ook een potje hebben voor wanneer de koelkast/TV/CV-ketel/auto het begeeft. Een potje van 1000-3000 is dan echt niet zo heel gek. Die laptop kost dan €1000, maar als je de SSD's dan weer voor b.v. 800 verkoopt heeft hij netto maar 200 gekost.

En, oh ja, het spaarloon is recent vrijgegeven, remember.. :+
Appie Heijn schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 20:30:
als ze hier SSD bij vermelden gaat bij de helft van de Nederlands geen belletje rinkelen oh die dingen kosten meer dan 500 piek.
De helft? Ik schat 95%. Alleen geeks weten wat een SSD kost. Of überhaupt wat een SSD is. 95% is misschien zelfs nog optimistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:27
Is idd aangepast nu. Zou me alleen niks verbazen als het morgen over overmorgen weer "goed" fout is ;) Wat een slaapkoppen bij Dell! _/-\o_
.
Nu maar hopen dat er geleverd wordt... Bij mij staat 22 februari (betaald via iDeal op de eerste dag..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 07:41:
Tenzij je in de bijstand zit en je ècht ieder dubbeltje om moet draaien heeft dat weinig met het verdienen van veel geld te maken. Veel meer met een gezonde financiële huishouding. Je moet ook een potje hebben voor wanneer de koelkast/TV/CV-ketel/auto het begeeft. Een potje van 1000-3000 is dan echt niet zo heel gek. Die laptop kost dan €1000, maar als je de SSD's dan weer voor b.v. 800 verkoopt heeft hij netto maar 200 gekost.

En, oh ja, het spaarloon is recent vrijgegeven, remember.. :+
Mensen die verstandig genoeg zijn voor een dergelijk potje zijn ook verstandig genoeg dat niet in één keer aan een (onnodige) laptop te verknallen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 08:25:
[...]

Mensen die verstandig genoeg zijn voor een dergelijk potje zijn ook verstandig genoeg dat niet in één keer aan een (onnodige) laptop te verknallen :>
Om te beginnen: je hoeft het niet in één keer te verknallen als je potje meer dan 1000 euro is.

Daarbij, als je een onderdeel weer verkoopt (de laptop of de SSD's) heb je netto veel minder dan €1000 uitgegeven.

En in mijn geval: ik was al van plan om in de loop van dit jaar een nieuwe computer te kopen. Als Dell deze laptop echt gaat leveren dan wijzig ik mijn plannen en komt er dit jaar geen nieuwe PC, want dat is deze laptop al. :) Dus heb ik eigenlijk gewoon de aankoop iets naar voren geschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Gisteravond besteld, met creditcardbetaling, en net bevestiging ontvangen dat hij op 16-feb geleverd gaat worden.

Bij de harde schijven staat: 400-23823 Hard Drive : 1TB (2x512GB) Solid State Dual Drive, waarbij '400-23823' staat omschreven als part number. Als ik nu vervolgens bij de onderdelen (zowel prive als zakelijk) op de Dell-site ga zoeken, vindt hij niets op dit nummer. Ook Google helpt me nog niet verder. Ben erg benieuwd of er de komende dagen duidelijk wordt om wat voor schijven het gaat! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn punt was dat even 1000 euro opknallen aan een noodpotje in de meeste gevallen niet echt is waar zo'n noodpotje voor bedoeld is. Nu is dat niet erg, maar het bevestigt wel een klein beetje waar DonnieYen het over had.

Het moge duidelijk zijn dat er op Tweakers best wat bovenmodaal volk tussen is en anders wel mensen die zonder pardon een groot bedrag voor wat hardware neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 08:40:
Mijn punt was dat even 1000 euro opknallen aan een noodpotje in de meeste gevallen niet echt is waar zo'n noodpotje voor bedoeld is. Nu is dat niet erg, maar het bevestigt wel een klein beetje waar DonnieYen het over had.
Ik heb het ook nooit een noodpotje genoemd.

Het is gewoon een buffer, en 1000 is daarvoor eigenlijk nog erg krap. Voor een "gemiddeld" gezin zou ik 3000-8000 aanhouden, afhankelijk van wat je aan luxe hebt en in hoeverre je het een en ander kan missen mocht er iets gebeuren.
Het moge duidelijk zijn dat er op Tweakers best wat bovenmodaal volk tussen is en anders wel mensen die zonder pardon een groot bedrag voor wat hardware neerleggen.
Dat klopt denk ik ook wel, maar met een modaal salaris kan je ook best eens iets geks doen. Mits je de genoemde buffer hebt. Natuurlijk kan je daar ook niet constant gek mee doen, maar als je eens in de 5 jaar zo'n "gekke" aankoop doet is er niks aan de hand.

Ik heb zo'n buffer, heb hem niet vaak nodig, maar ben zò blij dat hij er is wanneer ik hem wel nodig heb!

Ook buiten noodsituaties en leuke aanbiedingen kan een reserve handig zijn. Stel je denkt opeens "Ik wil surfen!". Normaal zou je dan eerst maanden moeten sparen. Met een aanwezige reserve slaap je er één nachtje over (je wilt toch geen overhaaste beslissingen maken ;)) en dan kan je je plank kopen. Het is maar een voorbeeld, dit gaat voor alles op.

Veel mensen gebruiken trouwens de mogelijkheid tot roodstaan als "buffer". Dat vind ik dan weer niet erg snugger, want op dit manier loop je ècht je geld te verknallen, tegen een torenhoge rente! Bij Kassa lieten ze een keer een statistisch vergelijk zien tussen iemand die zijn auto kocht en iemand die hem op afbetaling kocht. Na 60 jaar had degene die de auto altijd kocht een immens bedrag weten te besparen, simpelweg door nooit te lenen. Tienduizenden of zelfs honderdduizenden euro's dacht ik. Over al die jaren was zijn buffer echter nooit meer dan de aanschafwaarde van één auto.

[ Voor 33% gewijzigd door Mentalist op 04-02-2012 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenm
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-09 15:53
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 08:46:
Natuurlijk kan je daar ook niet constant gek mee doen, maar als je eens in de 5 jaar zo'n "gekke" aankoop doet is er niks aan de hand.
Om het nou gek te noemen, het is niet dat je geld in de goot verdwijnt, je maakt een (erg) goede deal. Je moet het meer zien als een belegging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

leenm schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 08:50:
[...]

Om het nou gek te noemen, het is niet dat je geld in de goot verdwijnt, je maakt een (erg) goede deal. Je moet het meer zien als een belegging :)
"gek" in die zin dat het voor vrijwel niemand hier een geplande aankoop was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Zeker geen geplande aankoop voor mij. Nu ik er een nachtje over geslapen heb, wil ik eigenlijk zelfs niet eens de SSD's meer verkopen. Eén in me Notebook en één in me HTPC. Het is gewoon een erg goede deal! :)

Ik denk er nu eerder aan om wat andere dingen te verkopen (Game PC, Apple iPod nano 6th 8GB nog nieuw in de verpakking, etc.), zodat ik naar mezelf kan verklaren waarom ik op dit moment deze Notebook heb gekocht. ;)

Toch denk ik dat er niet hele grote aantallen zijn verkocht, op Twitter vind in niet echt relevante posts.

[ Voor 15% gewijzigd door Jumpman op 04-02-2012 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 08:40:

Ik denk dat veel gezinnen niet zo'n noodpotje van € 1000 a € 3000 bij een krijgen want de mensen ontvangen dit jaar netto minder loon omdat er iets veranderd is met belastingen ofzo.

Ik heb trouwens wel meer dan € 1000 maar omdat ik het echt kan missen staat dat vast zodat ik een mooi rendement krijg. Maar mijn vrij opneembaar spaargeld is echt op en ik vul dat niet zo makkelijk bij hoor want er blijft maar iets van € 1000 per maand over.

Volgens mij hebben veel tweakers inderdaad een bovenmodaal inkomen, dit topic toont dat ook, of ze vinden niet erg om € 1000 straks gespreid terug te moeten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:05
Jumpman schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 08:57:
Toch denk ik dat er niet hele grote aantallen zijn verkocht, op Twitter vind in niet echt relevante posts.
Denk het ook niet hoor... Had de aanbieding uiteraard ook meteen even naar wat andere "PC-minded" vrienden gestuurd maar die hadden meer een " :z leuk maar wat moet je daarmee?"-instelling. Oh well, their loss :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem dat eventuele verlies want geld dat je niet hebt kun je niet besteden, zo simpel is het :) En ben gewoon blij met wat al gekocht heb en ga daar vandaag een SSD inplaatsen wel eens waar niet 1TB maar 128GB voldoet voor mij ook.

Maar in mijn notebook zit ook een HDD die nieuwprijs heeft van bijna € 160 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 09:30:
En ben gewoon blij met wat al gekocht heb
No kidding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:35

Nikeo

Jawelles

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 07:41:
[...]
Hier moest ik toch hartelijk om lachen. :D De beer verkopen. :D Beer te koop! :+ Eenmaal, andermaal.. :P

Het juiste spreekwoord is natuurlijk "Men moet de huid niet verkopen voor de beer geschoten is" ;)
Haha, ik was er even niet bij 8)7 Ik heb het de laatste tijd wel vaker, misschien die lsd even laten staan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 04:48:
• Potentiële bonus: vooral technisch aangelegde mensen bestellen deze laptop. En als we hem krijgen dan zullen we Dell zeer dankbaar zijn voor dit "cadeautje". Dankbaar genoeg om, bewust of onbewust, technisch minder aangelegde mensen (die "ons" wel eens om advies vragen) een Dell aan te raden.
Dat is -sowieso- al wat dell doet. Een dell is duur, iets duurder dan de concurrentie. Waarom komen hier op het forum dan zoveel dell's langs? Kortingsbonnen.

Als dell mij en jou een laptop voor kostprijs verkoopt is de kans een stuk groter (zelf meegemaakt. Ík heb een nieuwe laptop nodig, en het wordt een dell'. Dat zou hij nooit doen als ik er geen had) dat mensen in je omgeving ook eentje aanschaffen. Simpelweg omdat iedereen weet dat ik er verstand van heb. Als ik zo'n dell aanschaf, dan moet hij wel goed zijn? no? Bij het bestellen wordt dan vaak de kortingsbon vergeten. Kassa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
1TB Solid State Dual Drive - (2x512GB) [[meerprijs] € 1.980,00 of € 96/maand1]

15" XPS is ook gecorrigeerd, je krijgt geen gratis upgrade meer naar FHD.

;)

[ Voor 31% gewijzigd door Megamind op 04-02-2012 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik vraag me 1 ding af: zullen het echt 2,5" SSDs zijn, of worden het build in dingen die bijv ook in een macbook air zitten? Dat zou het de zaak nl. heel snel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Hann1BaL schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 11:03:
Ik vraag me 1 ding af: zullen het echt 2,5" SSDs zijn, of worden het build in dingen die bijv ook in een macbook air zitten? Dat zou het de zaak nl. heel snel veranderen.
Build in lijkt me niet, want je kunt uit heel veel verschillende configuraties kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Megamind schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 11:02:
1TB Solid State Dual Drive - (2x512GB) [[meerprijs] € 1.980,00 of € 96/maand1]
Sebastiaan in "Dell XPS 17, 2x 512GB SSD blunder"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Laatst online: 09:24
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 22:44:
Die XPS 15 deal van jou, als je NU een XPS 15 bestelt met i7, 500GB hdd, 6GB RAM en het 1080p scherm ben je €650 kwijt. Nog minder dan tijdens de fout op het zakelijke gedeelte met betere specs :P
Klopt. Maar ja, het is dan ook alweer 8 maanden geleden. Ik ben er in ieder geval niet rouwig om dat ik toen m'n XPS 15 gekocht heb. Ik heb er al veel plezier van gehad. Het was toen een goeie deal, vond ik. De prijzen blijven altijd dalen, zo zou je nooit iets kunnen kopen. Over 5 jaar lachen we hartelijk om de specs en de prijzen van de huidige laptops.

Maar goed, wellicht dat ik binnenkort m'n XPS 15 te koop aanbied, als m'n XPS 17 geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou ik niet doen. Ik verkoop waarschijnlijk de 17 en ga nog een jaartje door met mijn trouwe studio 1555. Die doet atm nog alles wat ik wil. De 17 is te zwaar vind ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2012 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 11:35:
Dat zou ik niet doen. Ik verkoop waarschijnlijk de 17 en ga nog een jaartje door met mijn trouwe studio 1555. Die doet atm nog alles wat ik wil. De 17 is te zwaar vind ik.
Zo had ik het in eerste instantie ook bedacht. Maar begin nu toch te twijfelen. Voelt een beetje vreemd om het betere systeem te verkopen, en het slechtere zelf te houden. Ik zal wel zien als de XPS 17 geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 21:32
Heeft de XPS 17 1x sata 300 en 1x sata 600??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slow whoop schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 11:50:
[...]

Zo had ik het in eerste instantie ook bedacht. Maar begin nu toch te twijfelen. Voelt een beetje vreemd om het betere systeem te verkopen, en het slechtere zelf te houden. Ik zal wel zien als de XPS 17 geleverd wordt.
Het betere systeem daalt sneller in waarde dan het oude systeem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost.van.donge
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-03 20:56
Nou, gisteren heb ik er ook één besteld in de 100% naturel configuratie.
Erg benieuwd natuurlijk of ze een keer geleverd zullen worden.

Wel een vraag over mijn betalen, misschien dat iemand dit eerder mee heeft gemaakt.
Via iDeal betaalde ik en het laatste scherm na het invullen van de signeercode (Rabobank)
liep helaas vast. Hij was al een uur aan het laden waarna ik maar een keer F5 probeerde.
Ik had er geen vertrouwen meer in dat het ging laden namelijk :)
Toen stond er dus dat er iets mis gegaan was, ook dat was me vrij duidelijk :P

Nu heb ik nog geen betalingsbevestiging van DELL gehad, enkel 1 mail en de bestelling is wel
op de site te vinden en is bezig met verwerken.
Iemand ervaring met iDeal en DELL betreffende de normale gang van zaken en misschien van een keer toen het mis was gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-05 15:43
Is het geld wel van je rekening afgeschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost.van.donge
recar schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 12:00:
Is het geld wel van je rekening afgeschreven?
Sorry, helemaal vergeten te melden
Het geld is inderdaad van mijn rekening afgeschreven.
Ik heb ook al een mail naar DELL gestuurd met daarin het betalingskenmerk, misschien dat ze kunnen achterhalen waar het geld gebleven is.

Hebben andere mensen direct een mail gekregen na de betaling, zeggende dat de betaling rond was?
Of duurt dit bij iDeal sowieso even?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
recar schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 12:05:
Ik heb hem gisteren ook via iDeal besteld en bij mij ging het wel goed. Het enige wat bij jou fout gegaan lijkt te zijn is het weergeven van het feit dat de betaling gelukt is. Als het geld afgeschreven is zal DELL dit volgens mij vanzelf oppakken en koppelen aan jouw bestelling aangezien bij de iDeal-transactie een ordernummer (o.i.d.) meegegeven zal zijn.

Ik heb overigens nog geen betaalbevestiging ontvangen, alleen een bestelbevestiging.
Met ideal betalen duurt het circa 3 dagen voordat je orderbevestiging krijg.

[ Voor 79% gewijzigd door pinokkia op 04-02-2012 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-05 15:43
Ik heb hem gisteren ook via iDeal besteld en bij mij ging het wel goed. Het enige wat bij jou fout gegaan lijkt te zijn is het weergeven van het feit dat de betaling gelukt is. Als het geld afgeschreven is zal DELL dit volgens mij vanzelf oppakken en koppelen aan jouw bestelling aangezien bij de iDeal-transactie een ordernummer (o.i.d.) meegegeven zal zijn.

Ik heb overigens nog geen betaalbevestiging ontvangen, alleen een bestelbevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monedula
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-10-2020
recar schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 12:05:

Bij mij hetzelfde. Status is "verwerking van bestelling"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost.van.donge
Bedankt, dat klinkt inderdaad allemaal erg logisch.
Het geld zal wel niet verdwenen zijn inderdaad :P
Nu hopen dat het geld woensdag verwerkt is en dan kan het 'opsturen' hopelijk snel beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
joost.van.donge schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 12:08:
Bedankt, dat klinkt inderdaad allemaal erg logisch.
Het geld zal wel niet verdwenen zijn inderdaad :P
Nu hopen dat het geld woensdag verwerkt is en dan kan het 'opsturen' hopelijk snel beginnen.
Heb er gisteren twee besteld, eentje via creditcard en de andere via iDeal. Van de creditcard bestelling reeds een orderbevestiging gekregen en van iDeal inderdaad ook nog niet. Wel irritant, want die creditcard bestelling wil ik juist annuleren (had geen goede kortingsbon gebruikt) dus had het liever andersom gezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 11:53:
[...]

Het betere systeem daalt sneller in waarde dan het oude systeem :P
Eensch. :) Maar het genot om zelf een splinternieuwe super laptop te gebruiken is ook wat waard. Anders zou altijd m'n laptops van Marktplaats moeten halen, omdat nieuwe systemen te snel in waarde zouden dalen.

Ik ben er nog niet uit welke ik zal verkopen. Voor m'n huidige XPS 15 kan ik denk ik ook nog best een goede prijs vangen.*

* slow whoop ziet ziet Darkstone zelf ook een soortgelijk syteem (maar dan 17") in de etalage heeft gezet voor € 500. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn sig staat een wat actuelere link..
Brad Pitt schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 12:14:
[...]

Heb er gisteren twee besteld, eentje via creditcard en de andere via iDeal. Van de creditcard bestelling reeds een orderbevestiging gekregen en van iDeal inderdaad ook nog niet. Wel irritant, want die creditcard bestelling wil ik juist annuleren (had geen goede kortingsbon gebruikt) dus had het liever andersom gezien :P
Dat is logisch. Via creditcard gaat de bestelling altijd als een speer. Op een andere manier duurt het altijd een paar dagen. Dat was altijd al zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Hier ook via CC, maar nog geen orderbevestiging.. alleen ontvangsbevestiging.
Had dan ook wel wat aanpassingen gedaan in de configuratie, dus ik wacht geduldig =)

Tevens was m'n bedrag boven de 1000,00 en m'n CC loopt tot max 1000,00 (studentenCC) :+
Maar daar is inmiddels wat geld naar overgeschreven dus misschien is het dat puntje wel, achja :)

[ Voor 47% gewijzigd door CLB op 04-02-2012 13:18 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had net woensdag de vorige versie besteld, dacht ik laat ik eens kijken of ze (vrijdag) een andere config hebben: uhh, 2 ssd. Besteld (vrijdag 17.30) en betaald via ideal en internetontvangstbevestiging gekregen. Oude bestelling gecancelled. Status zaterdag: werk in uitvoering. Benieuwd naar het vervolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XilenceSR
Vraagje. Ik heb 2 bestellingen gedaan. Omdat ik het geld nog niet op mijn rekening heb (moet van een andere bank komen) en ik 1 voor bankoverschrift betaling gekozen. Maar de andere uit nieuwsgierigheid op iDeal welke ik dus niet kon betalen. Nu staat deze nog wel in mijn bestellingen maar zijn er geen betalingsunstructies bij. Ik neem aan dat het hetzelfde principe is? Internetontvangst ID naar hun rekening sturen bij het overmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost.van.donge
XilenceSR schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 13:35:
Vraagje. Ik heb 2 bestellingen gedaan. Omdat ik het geld nog niet op mijn rekening heb (moet van een andere bank komen) en ik 1 voor bankoverschrift betaling gekozen. Maar de andere uit nieuwsgierigheid op iDeal welke ik dus niet kon betalen. Nu staat deze nog wel in mijn bestellingen maar zijn er geen betalingsunstructies bij. Ik neem aan dat het hetzelfde principe is? Internetontvangst ID naar hun rekening sturen bij het overmaken?
Misschien wel slim om hierover eerst contact op te nemen met DELL.
Het is namelijk goed mogelijk dat er anders niet naar gekeken wordt, omdat de betaling niet via dat medium verwacht wordt.
Even een mail sturen met wat je betalingsopties nu zijn lijkt me een betere zet.
Zo voorkom je dat je geld naar plekken stuurt waar het niet hoort, met alle ingewikkelde vertragingen als gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XilenceSR
Beetje jammer dat de klantenservice van Dell niet werkt tijdens het weekend. Hoe lang blijft mijn bestelling wachten op mijn betaling totdat hij door Dell geannuleerd wordt? (Ik neem dat dat automatisch gaat)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:23
XilenceSR schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 13:50:
Beetje jammer dat de klantenservice van Dell niet werkt tijdens het weekend. Hoe lang blijft mijn bestelling wachten op mijn betaling totdat hij door Dell geannuleerd wordt? (Ik neem dat dat automatisch gaat)...
Daar ben ik ook wel benieuwd naar :P

Hoe lang laat dell een bestelling staan als je 'overschrijving' als betaaloptie hebt gekozen?

[ Voor 11% gewijzigd door Bobmeister op 04-02-2012 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
iDeal betalingen kunnen (uit ervaring van bestellen van een XPS 15) wel 3 tot 5 werkdagen in beslag nemen.

Laat maar vraag verkeerd begrepen ;). Antwoord op jouw vraag moet geloof ik in hun FAQ staan.

[ Voor 10% gewijzigd door Nefiorim op 04-02-2012 13:52 ]

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10 dagen.

Maar ik had ooit een betaling die na 12 dagen pas bevestigd werd.. en dat ging ook door. Je moet er gewoon voor zorgen dat je bewijs hebt dat je hebt betaald voor het aflopen van die 10 dagen termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Gisteren vanwege een te annuleren bestelling even gechat met een Dell medewerker. Deze vertelde mij de klantenservice te bellen. Daar was het al te laat voor, iedereen was weg. Kreeg wel dit mail-adres om het op die manier te proberen maar ook daarop voorlopig geen antwoord gekregen nog: NL_CC_HSB_DHS_PRE@dell.com

[Edit] Had ook verkeerd gelezen dus :)

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 04-02-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel leuk.. als je nu op de Dell site kijkt, zie je dezelfde notebook met specs staan voor ruim 3000 euro:P lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 13:59:
Wel leuk.. als je nu op de Dell site kijkt, zie je dezelfde notebook met specs staan voor ruim 3000 euro:P lol
Ik kan dus nergens de optie met 2x 512GB Solid State vinden.. Alleen 1x 256GB Solid State (190 euro extra). Linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Hij is nu verdwenen van site, ook wel begrijpelijk, want 1TB is wel een beetje krankzinnig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
nl.mark schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 15:06:
Ik kan dus nergens de optie met 2x 512GB Solid State vinden.. Alleen 1x 256GB Solid State (190 euro extra). Linkje?
Je kan toch gewoon de "leukste" XPS17 nemen en daar ipv de standaard 750GB harddisk kiezen voor de 1TB SSD optie? Die iets in prijs is verlaagd zag ik, was vannacht nog 1980 Euro en stond daarnet op 1670 Euro :P

[Edit] My bad... Keek dus bij de bedrijfsmatige afdeling. Klopt de prijs ook weer, 1670 + 19% = :z

[ Voor 10% gewijzigd door Brad Pitt op 04-02-2012 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XilenceSR
Ik kan bij de duurste XPS17 variant gewoon de 1TB aan SSD's selecteren voor 1980 meerprijs! =O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
nl.mark schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 15:06:
[...]

http://configure.euro.del...nldhs1&model_id=xps-l702x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 18:57
Staat zelf gewoon op de site : http://www.dell.com/nl/p/xps-l702x/pd
Tot 1000 GB2 Solid State harde schijf
Daar staat niks over de de mogelijkheid van een hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:29
Jammer dat het hersteld is, zat net te klikken met mijn creditcard bij de hand. :)
Dan maar een XPS 15.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceneus968
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ra ra, bij deze config is de 3dbril opeens weer een optie|?
Pagina: 1 ... 5 ... 41 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vanaf nu zijn "je-wist-dat-de-prijs-fout-was" en bijbehorende wellus-nietus reacties niet meer toegestaan. Die discussie hoort hier niet meer thuis. Er is genoeg gezeur geweest in dit topic.

Wil je iets van je aankoop verkopen dan doe je dat in Vraag en Aanbod.

Voor beide punten hierboven geldt dat er naast de 'edit' knop ook een vinkje bij 'GoT ban' gezet wordt. U bent gewaarschuwd dus een misstap telt nu voor 2! ;-)

Het vriendelijke doch dringende verzoek om hier alleen over de bestelling en levering van in deze actie bestelde systemen te praten. Voor zover dat nog nodig is. Alle technische vragen graag naar Dell XPS 17 ervaringen