With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Bron? Dell waarschijnlijk?Cyberpope schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:19:
Voor degene die het interessant vind. Er zit geen garantie op de SSD's vanuit samsung!
Samsung heeft mij vorige week verteld dat ze op elke SSD door Samsung geproduceerd 3 jaar garantie leveren, ongeacht of het een OEM is of niet. Vorig jaar zelf ook nog een disk naar Samsung gestuurd, deze werd gewoon gerepareerd (ik kreeg een nieuwe thuis gestuurd).
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Nope samsung:Jumpman schreef op maandag 05 maart 2012 @ 23:03:
[...]
Bron? Dell waarschijnlijk?
Samsung heeft mij doodleuk vorige week verteld dat ze op elke SSD door Samsung geproduceerd 3 jaar garantie leveren, ongeacht of het een OEM is of niet. Vorig jaar zelf ook nog een disk naar Samsung gestuurd, deze werd gewoon gerepareerd (ik kreeg een nieuwe thuis gestuurd).
Im afraid that these particular unit are OEM versions of our Samsung SSD 830 Series SSD. Samsung does not support these OEM as the firmware associated with them is provided by Dell. In order to receive warranty information for these units you must contact Dell for further assistance.
Thank you for choosing Samsung.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
[ Voor 18% gewijzigd door Jumpman op 05-03-2012 23:29 ]
Antwoord is OEM Dell, dus je moet contact opnemen met dell.
Ik had een soortgelijk antwoord :
DDX schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 16:00:
I am sorry but this is an OEM product this kind of SSD comes in PC
already assembled or also sometimes it can happen that people uninstall
the SSD to sell separately and then buy a new SSD to install in it to
improve the performance of Pc. In your case you have to contact the
manufacture of the Pc in this case your SSD seems to be an OEM of DELL I
was checking the Model number on our program. I am sorry to can't help
you.
Mijn ervaring met dergelijke OEM producten is dat er door de fabrikant helemaal geen garantie wordt geleverd, tenzij er een bijzondere regeling voor een zeer veel voorkomend defect is. Dell krijgt gewoon een extra korting die ongeveer overeenkomt met het vervangen van defecte producten door Dell.Jumpman schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 08:45:
Dat hebben ze snel geregeld dan, ik heb vorig jaar nog een OEM SSD uit een laptop geclaimed, geen probleem.De vraag is nu geeft Samsung wel 3 jaar garantie op de SSD via Dell? Zou wel fijn zijn (ik heb nog beide SSD's in de laptop momenteel).
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Geachte heer *****,
Volgens onze gegevens is uw bestelling inderdaad genannuleerd.
Hierbij is het de bedoeling dat u in de ontvangen e-mail zoals uitgelegd een kruisje dient in te geven waardoor een nieuwe bestelling geplaatst zou kunnen worden.
Hierna zou u meer informatie moeten ontvangen.
Ik hoop u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Dell Customer Support
Echt WTF waar zijn ze mee bezig
Bellen dat je de order zo wilt ontvangen zoals besteld en vermelden dat ze op de hoogte moeten zijn van de situatie omtrent deze orders. Eventueel met een link naar tweakers nieuwsbericht.Gotech86 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 09:54:
Ik kreeg gister de volgende mail op de vraag waarom mijn order nog niet was ingeboekt:
Geachte heer *****,
Volgens onze gegevens is uw bestelling inderdaad genannuleerd.
Hierbij is het de bedoeling dat u in de ontvangen e-mail zoals uitgelegd een kruisje dient in te geven waardoor een nieuwe bestelling geplaatst zou kunnen worden.
Hierna zou u meer informatie moeten ontvangen.
Ik hoop u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Dell Customer Support
Echt WTF waar zijn ze mee bezig
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
[ Voor 11% gewijzigd door Calamor op 06-03-2012 18:44 ]
Kan wel. Je gaat naar online status en rechts staat er pakbon. Daar klik je op en je ziet wat er allemaal inzit.Calamor schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 18:44:
Eindelijk is mijn bestelling om geboekt. Heb nog geen email er van ontvangen. Verwachting is 3 april
, maar dat zal wel een stuk eerder zijn. Jammer dat je niet zo makkelijk kan zien wat de inhoud van de bestelling is. Heb een andere WIFI gekozen. Wil wel graag weten of die er ook nog er in zit. Een kijken hoe ik dat kan zien.
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
pinokkia`s laptop met 2 SSD zit nog steeds in de doos vanaf 2 maart van levering
[ Voor 11% gewijzigd door pinokkia op 07-03-2012 18:42 ]
Verwachte leverdatum staat nu op 3 april, maar dit zal vast wel eerder zijn (xps17 van mijn broertje was er ook al een paar dagen eerder).
Nu alleen dus nog maar even wachten op de levering...
XPS17 l702x 2670qm, 12GB, 128GB SSD, 500GB HDD, GT555m
Kan je gewoon laten zitten, die dingen gaan in principe net zolang mee als een gewone HDD. Je zal zien dat als je hem eruit haalt en in een kast legt iemand 'm alsnog molt.pinokkia schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:40:
Toch heb ik een vraagje over de xps met 2 SSD. Nou wil ik de 2de SSD er in laten, omdat mijn zoon met zijn huidige 2 x 250GB hardeschijf (5400 rpm) inspiron 1720 genoeg aan heeft. Nu is mijn vraag. Kan ik de 2de SSD er beter in laten zitten in de xps of toch eruit halen en netjes wegleggen? Kan de 2de SSD (eventueel) toch kapot gaan in mijn laptop? Ik wil maar in SSD gebruiken.
pinokkia`s laptop met 2 SSD zit nog steeds in de doos vanaf 2 maart van levering
Verdere technische vragen over de XPS 17 graag hier : [Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 3
Dat mollen kan maar zo. Maar heb in mijn 3 maanden xps in januari wel een gewone hardeschijf er uit gehaald en de samsung SSD er in gebouwd en dat zonder slopen.zeef schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 23:44:
[...]
Kan je gewoon laten zitten, die dingen gaan in principe net zolang mee als een gewone HDD. Je zal zien dat als je hem eruit haalt en in een kast legt iemand 'm alsnog molt.
Verdere technische vragen over de XPS 17 graag hier : [Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 3

Dommerik ik dacht dat ik in het xps 17 topic was

[ Voor 5% gewijzigd door pinokkia op 08-03-2012 00:26 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Die kans is trouwens groter, want mijn jongste is nogal een rotzak en heeft overal lak aan.
precies zijn vader
[ Voor 12% gewijzigd door pinokkia op 08-03-2012 00:27 ]
Calamor schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 09:01:
Dit is leuk. Als ik op de status pagina kijk zie ik nu helemaal geen orders meer staan. Maak niet uit of ik de periode aanpas. Gister ochtend stond er nog op uitvoering. Maar in de avond waren de oude en nieuwe order weg. Heb al gemaild. Ze zijn daar wel lekker bezig.
Mijn bestelling was eerst ook een poosje *onvindbaar* op de site, vlak voordat hij opeens op *verzenden* stond. Even geduld dus, waarschijnlijk zijn ze met jullie orders iets leuks aan het doen nukaesve schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 09:06:
What the heck. Mijn nieuwe order is ook weg! Vind dit toch minder leuk van Dell
Hahaha, dacht echt dat het aan mij lag. Hier ook alles (sinds gisteren) weg, zonder uitleg-mailtje whatsoever
[Edit] Met betrekking bovenstaande kwestie, hierbij het antwoord van een Dell medewerker:
Geachte heer/mevrouw Hxxxxx,
Hartelijk dank voor uw mail.
Uw order is momenteel in pre productie en de verwachte leverdatum is 27 maart, echter worden de meeste
orders voor de verwachte leverdatum geleverd. Op dit moment is er een storing op de website waardoor
u de status van uw order niet kunt bekijken, mijn excuses voor het ongemak. Wij hopen aan het einde van
de dag de probleem te hebben opgelost.
Met vriendelijke groet,
Mxxxxx Hxxxxx
Dell Customer Care
[ Voor 58% gewijzigd door Brad Pitt op 09-03-2012 12:16 . Reden: Reactie van Dell toegevoegd ]
Nickname does not reflect reality

Die direct "onder" het Ram-gedeelte is de primaire. Op dit plaatje dus de linker.Awsom schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:04:
Zou iemand mij kunnen vertellen welk slot de primaire SSD is en welke de secundaire?
[ Voor 15% gewijzigd door Brad Pitt op 09-03-2012 15:07 ]
Inderdaad, same here! Alsnog een mooi stressloos begin van het weekendhenkjan1995 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:08:
En bij mij staan gelukkig de bestellingen er weer tussen, zonder veranderingen eraan.
Waar heb je de backlit keyboard besteld? Ik heb net met technische support en met de chat gepraat en die zeiden alletwee dat het absoluut niet mogelijk was om de backlit keyboard na te bestellen. Zelfs nadat ik zei dat ik meerdere mensen wist die het ook hadden gedaan...Kippenijzer schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 12:02:
Ik heb zojuist het backlit keyboard ontvangen via Dell. Net geen 46 euro incl. shipping, binnen in 2-3 dagen, love it.
TweakersOnly schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 10:20:
Stuur een email naar CER_Services_Email1@dell.com en vraag om een backlit keyboard voor de Dell XPS17.
Je wordt binnen enkele dagen teruggebeld door Dell customer care uit Engeland voor je creditcard gegevens. Toetsenbord kost 44 euro incl verzenden.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Anoniem: 303530
Verder kost het ding nog steeds 1700 euro, zo'n spotprijsje vind ik dat niet.

Die er eentje boven staat, de upgrade van 780 Euro, is sowieso een SSD ja. Die 1TB optie is wat riskantRaymond schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 15:31:
En jij verwacht dat er dus SSD's inzitten?
En ander formaat kan best, dell leverde de 74gb en 150gb raptors in 80gb en 160gb uitvoering.
Zijn er hier nog mensen die proberen de shopkorting te verkrijgen (achteraf) of misschien al hebben gekregen op de door Dell zelf aangemaakte order?
Geprobeerd, lukte niet.Jdevvar schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 17:19:
Gisteren is ie bij mij dan ook eindelijk binnengekomen nadat vorige week UPS al drie keer tevergeefs aan de deur was geweest. Prachtige laptop trouwens![]()
Zij er hier nog mensen die proberen de shopkorting te verkrijgen (achteraf) of misschien al hebben gekregen op de door Dell zelf aangemaakte order?

Ik had graag door dit 'mazzeltje' een SSD in m'n huidige laptop willen schroeven, maar het duurt me allemaal te lang, en het kost me te veel rompslomp. Ik ben er klaar mee.
Wat mij betreft nog steeds steun, maar wellicht is het in grote lijnen al "Ik heb de buit binnen, en doooooor".
Hoe dan ook verwacht ik dat dell gewoon aan iedereen levert. Ik kan niet oordelen hoeveel tijd en moeite jullie er in steken, maar een mailtje naar het algemene adres (met vermelding van order, verwijzingen naar nieuwsbericht, dit topic etc etc.) moet toch voldoende zijn.
Echt balen dat Dell dit niet fatsoenlijk afhandelt...
Dat schiet niet echt op zo. Zou de bestelling nog te annuleren zijn?
Ondertussen staat op de website bij mijn status dat de laptop in productie gegaan is. Enig idee hoelang dit stadium doorgaangs duurt?
[ Voor 38% gewijzigd door ChUcKiE op 14-03-2012 15:17 ]
Erg raar dat er nog steeds mensen wachten op het opnieuw inboeken van hun order. Ik speel inmiddels al ruim 2 weken op dit beest.
Nou kreeg ik toevallig vandaag te horen van de klantenservice. Dat de xps 17 alleen uitgeleverd worden aan mensen die al betaald hebben.Venturi schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:29:
Bij mij was hij na een 2 dagen verstuurd.
Erg raar dat er nog steeds mensen wachten op het opnieuw inboeken van hun order. Ik speel inmiddels al ruim 2 weken op dit beest.
Mijn tip: Blijf mailen en bellen, want beloofd is beloofd/toegezegd!!
Het heeft wel lang geduurd
Ik zal me eens oriënteren op de prijzen voor deze SSD's op de tweedehandsmarkt. Durfde tot nu toe niet echt te kijken

[ Voor 3% gewijzigd door pinokkia op 16-03-2012 21:47 ]
Ik heb de thread een tijd niet gevolgd, over wat voor "resultaat" gaat dit?Brad Pitt schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 13:55:
[Edit] Waar blijft "men" trouwens met de donatie? Vind het resultaat uitermate bedroevend persoonlijk![]()
Uiteraard geen enkele verplichting maar had toch een wat hoger bedrag verwacht/gehoopt eerlijk gezegd.
Ik moet ook nog doneren, ga ik wel doen, ben er gewoon nog niet aan toegekomen (nee, echt niet).
[edit]done
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Ik ben ook wel eens wat betreft de posts van Pinnokia. als je terug leest gaan ze meestal over het feit dat laptop 1 voor zoon A is en laptop 2 voor zoon B, of over het feit dat mensen er nog wat aan verdienen. Dat begrijpt iedereen na één keer ook wel, en voegt verder weinig toe.
\ontopic
Is nu iedereen zijn order weet tot leven gewekt of gehonoreerd, of zijn er nog steeds enkelingen aan het stijden?
Als de hekkensluiters regio Limburg hun 2 SSD's snel willen verkopen mogen ze mij altijd DM-en .
yup, ebay wil ook een lekker stukje van de taart en dat is bij marktplaats niet zoNikeo schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:48:
Hij is net bezorgd. Ik heb de SSD's op marktplaats/v&a gezet. Ik vraag me af waarom niemand ze op ebay gooit? Of heeft dat met verkoopvoorwaarden te maken of zo?
en bij V&A van tweakers ook niet
Ik zag het net staan inderdaad. 8% verkoopcommissie is nogal wat!Nomad schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:20:
[...]
yup, ebay wil ook een lekker stukje van de taart en dat is bij marktplaats niet zo
en bij V&A van tweakers ook niet
Op eBay ben je ~€50 (afhankelijk van welk land) kwijt wanneer je 1 SSD wil verkopen. Verkoopcommissie is 8-10% met een maximum van 40-50 euro plus nog wat aanbiedkosten.Nikeo schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:48:
Hij is net bezorgd. Ik heb de SSD's op marktplaats/v&a gezet. Ik vraag me af waarom niemand ze op ebay gooit? Of heeft dat met verkoopvoorwaarden te maken of zo?
Verkoop je ze samen in één aanbiedingen dan betaal je dus nog steeds €40-50. Nu heb ik ook al het idee opgevat om dus beide SSD's samen aan te bieden voor €1000 op eBay Duitsland, maar dat idee blijkt iemand anders ook al te hebben gehad: http://www.ebay.nl/itm/NE...atten&hash=item41632f9824
En die heeft ze niet weten te verkopen.
Met één SSD voor €500 van een Duitse verkoper met betere feedback lukt het wel: http://www.ebay.nl/itm/Sa...atten&hash=item2c6371adbe (ook een HAGH, Dell dus)
[ Voor 13% gewijzigd door Mentalist op 19-03-2012 18:28 ]
Donatie doe ik zodra het circus in z'n geheel verkocht is.
Toch wel een beetje spijt van de verkoop laptop. Kijk nu weer naar m'n HP 15" elite book wat een bagger scherm.
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Anoniem: 303530
Appie Heijn schreef op maandag 19 maart 2012 @ 20:56:
Toch wel een beetje spijt van de verkoop laptop. Kijk nu weer naar m'n HP 15" elite book wat een bagger scherm.
Moest je geen paypal fees betalen?
Haha had geen keuze helaas, werk-laptop. Had hiervoor een Dell E6400 met 128GB SSD, ding koste destijds 3k en had ook wel een redelijk scherm. Helaas heb ik bij de huidige baas HPAnoniem: 303530 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 20:58:
[...]
Nu weet je waarom ik er altijd keihard op hamer een laptop te kopen met een fatsoenlijk scherm...
Moest je geen paypal fees betalen?

Maaruh ipad3 scherm Darkstone proof?
Geen paypal fee kunnen traceren.
[ Voor 4% gewijzigd door Appie Heijn op 19-03-2012 21:15 ]
Heb jij ook als verkoper een status op ebay, of alleen feedback als koper?Appie Heijn schreef op maandag 19 maart 2012 @ 20:56:
Zo terug van weggeweest, inmiddels laptop verkocht. SSD heb ik op ebay.de gezet. 530 euro voor gevangen kreeg 511 op mn rekening ivm ebay kosten. Is te doen. Zal nu de 2e nog verkopen, mocht de prijs te laag zijn dan hou ik hem zelf wel. Je kan namelijk wel een minimum instellen.
Anoniem: 22659
Graag in het vervolg de discussie Moreel/Ethische zaken bij extreem lage verkoopprijs gebruiken mbt de ethiek van het 'gebruik' maken van dit soort 'aanbiedingen'.
Daarnaast nog even een kleine waarschuwing. Dit topic heeft inmiddels 46 topic reports hetgeen aangeeft dat er regelmatig ingegrepen moet worden. Verpest de discussie niet, anders is er straks helemaal geen discussie meer.
Grootendeels als koper, 2-3 als verkoper. Heb wel een duits postadres, dat scheelt wel behoorlijk. Verder Paypal als prefered betaalmiddel. In principe loopt een koper dan eigenlijk geen risico.W3ird_N3rd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 21:58:
[...]
Heb jij ook als verkoper een status op ebay, of alleen feedback als koper?
Nice, thx. Die van mij is ook goedgekeurd zie ikCyberpope schreef op maandag 19 maart 2012 @ 22:42:
Voor degene die het betreft. Mijn cashback op haalmeeruitjecard is net goed gekeurd.
Zal dan ook niet meer lang duren en dan heb ik hem ook binnen
Hier ook, geweldig! De laptop komt daardoor uiteindelijk op € 930,92.Cyberpope schreef op maandag 19 maart 2012 @ 22:42:
Voor degene die het betreft. Mijn cashback op haalmeeruitjecard is net goed gekeurd.
Daarom ook aangeboden via eBay als een van de eersten denk ik, 2-3 weken geleden. Ook rond de 500 voor gevangen met de kosten er vanaf. Dat is dus zeker een betere deal, aangezien de markt in het buitenland nog niet overstroomd is met SSD's.
De laptop staat hier op het bureau met een kleinere 128GB SSD Crucial M4 die ik nog had. Werkt als een zonnetje
[ Voor 4% gewijzigd door Calamor op 05-04-2012 09:23 ]
Nog een kleine reminder voor de Bits of Freedom donatieArnoud Engelfriet schreef op zondag 26 februari 2012 @ 16:30:
Beste iedereen, ik vind het heel erg tof dat jullie aan me denken maar dit is echt niet nodig hoor
Ik ben blij te zien dat onze aanpak heeft geleid tot succes. Als je nu vindt dat het advies je $X waard was, dan zou ik je willen vragen $X te geven aan Bits of Freedom, www.bof.nl. Zij kunnen er meer nuttige dingen mee doen dan ik.
Mocht iemand weten hoe je extra geheugen in die Zenbook van mij propt dan hoor ik dat wél graag. Is offtopic, weet ik, maar ik erger me rot dat dat niet blijkt te kunnen. ([afbeelding] voor tips)
Edit: handmatig een bedrag overmaken naar Bits of Freedom Amsterdam op rekeningnummer 554706512 is denk ik de makkelijkste manier!
[ Voor 7% gewijzigd door Nikeo op 06-04-2012 13:42 ]
Ik heb beide ssd's al verkocht, en heb ze nauwelijks gebruikt om de koper te garanderen dat hij zo ongebruikt mogelijke ssd's te krijgen. Maar het opstarten van de laptop heeft me nu al overgehaald om zeker weer een ssd (wel een kleinere) terug te kopen. Ik neem verder nog een 500GB gewoon schijfje ernaast, en dan ben ik tevreden.
Ik vind wel dat ik het schrijven van een review verschuldigd ben te schrijven, dus dat ga ik denk ik ook doen
[ Voor 1% gewijzigd door henkjan1995 op 07-04-2012 13:39 . Reden: klein spellingsfoutje:) ]
Heren en/of dames Tweakers nogmaals bedankt voor het mogelijk maken dat Dell deze mooie laptop voor een matsprijs in mijn bezit liet komen
En ook Dell natuurlijk
(Edit: foute smilie
[ Voor 5% gewijzigd door raceneus968 op 12-04-2012 00:34 ]
Heb toen ter tijd ook zo'n XPS bemachtigd, een van de SSD's verkocht, laptop verkocht, wat winst gepakt dus en de tweede SSD draait inmiddels alweer een tijdje in de Eufy S380 HomeBase (HomeBase 3), nog steeds bedankt Dell
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Dit topic is gesloten.
Vanaf nu zijn "je-wist-dat-de-prijs-fout-was" en bijbehorende wellus-nietus reacties niet meer toegestaan. Die discussie hoort hier niet meer thuis. Er is genoeg gezeur geweest in dit topic.
Wil je iets van je aankoop verkopen dan doe je dat in Vraag en Aanbod.
Voor beide punten hierboven geldt dat er naast de 'edit' knop ook een vinkje bij 'GoT ban' gezet wordt. U bent gewaarschuwd dus een misstap telt nu voor 2! ;-)
Het vriendelijke doch dringende verzoek om hier alleen over de bestelling en levering van in deze actie bestelde systemen te praten. Voor zover dat nog nodig is. Alle technische vragen graag naar Dell XPS 17 ervaringen