Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig

Pagina: 1 ... 39 ... 41 Laatste
Acties:
  • 206.672 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
zeef schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 12:37:
[...]

DVB-T is Digitenne en dat is in Nederland een gecodeerd signaal. Dus zonder kaart kun je alleen NL2 kijken geloof ik. Ik heb mijn TV kaart verwisseld voor een 3G module van eBay, daar heb je veel meer aan. ;)
Hoe zit het eigenlijk met de antennes in dit ding?

- De wifi kaart levert tot 2x2 + bluetooth, dus er zitten 2 WiFi antennes plus BT antenne in?

- Het andere slot heeft een doorgifte naar buiten voor de dvb-t optie en een of twee 3g antennes?

Zitten alle 5/6 antenneopties standaard in het chassis ook als die opties niet geselecteerd zijn?

Edit: Hoe werkt het SIM slot eigenlijk? De meeste 3G kaarten hebben een extern sim slot ergens waar het bereikbaar is van buiten, heeft deze laptop een sim slot? Of moet je een speciale 3G kaart regelen met een onboard sim slot en dan gewoon de sim er nogal vast inhakken?

[ Voor 17% gewijzigd door Jasper Janssen op 03-03-2012 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 15:56

BLACKfm

o_O

Wat ik zo snel kon zien zit er bij de batterijk al een simkaart optie (heb geen 3g kaart besteld). Je hebt dan enkel nog een WAN kaartje nodig lijkt me. Maar deze kun je alleen inbouwen als je de laptop losschroeft, want onder het klepje zit alleen de HDD en 4x geheugen.

Wat betreft mijn flame van gisteravond moet ik wat betreft geluid toch terugkomen.
Heb 1 van de SSD's in me andere laptop gestopt en daar komt achteraf gezien toch een stuk minder rijk geluid uit als bij de XPS.

De geluidsmeter op me telefoon geeft bij de andere laptop wel aan dat die meer lawaai maakt (paar dB), maar de Dell klinkt toch een stuk beter. De bass komt hier beter naar voren dan in die andere.

Heb voor het gemak er even een video van gemaakt waarbij je duidelijk het verschil hoort.

http://youtu.be/lMb5QWk7m_0

Ook even een snelheidstest van de SSD in vergelijking met me andere laptop. Waarbij de rechter het cijfertechnisch beter doet, maar de verschillen zijn met het blote oog niet waarneembaar zullen we maar zeggen.

Afbeeldingslocatie: http://gaim.nl/files/ssd%20speed-t.jpg

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:15
Zie ik het goed dat jij een backlit keyboard in je XPS hebt. Zelf gedaan of via telefonische verkoop besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:15
BLACKfm schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 17:53:
Wat ik zo snel kon zien zit er bij de batterijk al een simkaart optie (heb geen 3g kaart besteld). Je hebt dan enkel nog een WAN kaartje nodig lijkt me. Maar deze kun je alleen inbouwen als je de laptop losschroeft, want onder het klepje zit alleen de HDD en 4x geheugen.
Als je het backlit keyboard inbouwt kun je meteen de 3G module plaatsen. Die zit onder het toetsenbord. Het is een kwestie van de mini PCI kaart installeren en de antennedraden (wit en zwart) aansluiten.
Jasper Janssen schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 15:06:
[...]

Hoe zit het eigenlijk met de antennes in dit ding?

- De wifi kaart levert tot 2x2 + bluetooth, dus er zitten 2 WiFi antennes plus BT antenne in?

- Het andere slot heeft een doorgifte naar buiten voor de dvb-t optie en een of twee 3g antennes?

Zitten alle 5/6 antenneopties standaard in het chassis ook als die opties niet geselecteerd zijn?

Edit: Hoe werkt het SIM slot eigenlijk? De meeste 3G kaarten hebben een extern sim slot ergens waar het bereikbaar is van buiten, heeft deze laptop een sim slot? Of moet je een speciale 3G kaart regelen met een onboard sim slot en dan gewoon de sim er nogal vast inhakken?
De antennes zaten bij mij al ingebouwd en de draadjes (white, black en grey) zaten klaar in de geleiders bij het mini PCI slot. Op deze foto zitten ze trouwens niet, het kan best dat ze alleen geplaatst worden als je een TV kaart besteld.

SIM slot zit in het batterijcompartiment. :)

[ Voor 78% gewijzigd door zeef op 03-03-2012 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 20:57
BLACKfm schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 17:53:

Ook even een snelheidstest van de SSD in vergelijking met me andere laptop. Waarbij de rechter het cijfertechnisch beter doet, maar de verschillen zijn met het blote oog niet waarneembaar zullen we maar zeggen.
Niet toevallig op 1 van beiden het OS staan? Als je eerlijk wilt vergelijken moet je misschien eens vergelijken met de SSD in bay 2 bij beide ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:39
zit nu even het geluid te testen, is er een test om te horen of de subwoofer het doet?

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:48
rambocus schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 19:06:
zit nu even het geluid te testen, is er een test om te horen of de subwoofer het doet?
Ja, draai hem om en leg je oor er even tegenaan ;)

Was een semi dolletje, ik zou anders ook niet weten hoe. Als je het geluid hard zet voel je het ook wel weet ik me te herinneren van mijn xps 15

[ Voor 22% gewijzigd door Robsel_NL op 03-03-2012 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
was mischien een dolletje, maar het werkt wel.

Softwarematig kon ik hem niet testen, althans niet kunnen vinden waarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klik op geluidsicoon - mixer -> klik op system sounds icoon -> tabblad playback -> speakers, configure.

Misschien kan het daar. Ik zie maar 2 speakers maar heb een studio 15 met de audiodrivers niet geinstalleerd omdat die vaak 100% CPU trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Ook hier zie je maar de speakers links en rechts en die kan je wel apart testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Nee, ik heb geen verlicht keyboard.
gabn88 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 18:48:
[...]

Niet toevallig op 1 van beiden het OS staan? Als je eerlijk wilt vergelijken moet je misschien eens vergelijken met de SSD in bay 2 bij beide ;)
De laptops waren beide voorzien van een nieuwe installatie van windows. De SSD in de Dell was echter de main drive, waar dus al een installatie op heeft gestaan en nu dus is vervangen door een nieuwe installatie (eerste geformatteerd).

Daarbij is er op de XPS ook al wat gedownload op steam (was afgesloten bij de test) en hadden dezelfde drivers geïnstalleerd (respectievelijk voor de toepasbare hardware).

De Dell heeft echter een HM67 chipset en die andere een HM65. Of dat nog wat uit mag maken laat ik in het midden. Tevens was het verschil dat op de XPS drive nog een herstelpartitie aanwezig is (standaard aanwezig, alleen geen driveletter toegekend).

Als ik echter op beide machines een zelfde actie start is het verschil in tijd bijna niet te meten. De ene laptop lijkt het soms weer net iets sneller of langzamer te doen dan de andere, maar er zit nooit een seconden verschil tussen.

Heb ook nog even Medal of Honor (2010) gespeeld in 3D, maar behalve dat het slecht is voor je ogen zie je nauwelijks verschil t.o.v. normaal beeld.
Resident evil 5 ziet er tijdens cutscenes dan wel mooi uit, maar bij het spelen merk je wederom niet zo veel.
Just Cause 2 is ook niet je van het, maar het werkt.

Stel ik me nu te veel voor van dat 3D gamen of is dit gewoon "geanimeerd" 3D waardoor het effect er wel is, maar het spel er niet op gemaakt is. Wordt hier namelijk niet echt warm van.
En dat flikkerende beeld, dit hou ik geen 30 minuten vol, en die ghosting... Een kwelling voor het oog.

Tevens een vraag, hoe kan ik een 3d film kijken? Heb een Avatar (side by side) filmpje gedownload, maar neem niet aan dat ik dit gewoon met de windows mediaplayer werkt. Heb ik daar nog een speciaal programma voor nodig?

Nevermind, Gewoon de Nvidia vision 3d player (staat tussen de driver downloads)

[ Voor 3% gewijzigd door BLACKfm op 03-03-2012 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

zeef schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 12:37:
[...]

DVB-T is Digitenne en dat is in Nederland een gecodeerd signaal. Dus zonder kaart kun je alleen NL2 kijken geloof ik. Ik heb mijn TV kaart verwisseld voor een 3G module van eBay, daar heb je veel meer aan. ;)
Nog een betaalbare kaart hiervoor gevonden, of gewoon de meest gangbare Dell WWAN 5550 voor 48 ex. verzending?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:28
BLACKfm schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 20:28:
knip

Nevermind, Gewoon de Nvidia vision 3d player (staat tussen de driver downloads)
Staat de Nvidia vision 3d player al standaard op de xps? Ik kan het nml niet vinden in mijn laptop. Of moet ik deze downloaden?
http://www.nvidia.com/obj...-player-1.7.5-driver.html

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Als die niet standaard aanwezig is moet je inderdaad die player hebben. Had daarmee een Side by side filmpje afgespeeld (Avatar) en dat ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:15
Hmmm, ik heb er aan zitten denken me XPS 17 te verkopen en een XPS 15 te kopen, maar als ik dit zie. Ze zijn even dik. :( Dan heeft het weinig zin om 1,7" beeldscherm 'weg te gooien', want je mist ook de tweede HDD/SSD drive bay en de je gaat van 4 naar 2 geheugenslots.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:43
Het enige wat lastig is met een 17.3" laptop om mee te nemen is dat er weinig hippe tassen zijn in Nederland voor 17.3" laptops (zoals mijn zus heeft gemerkt toen ze zelf een 17.3" laptop kocht en graag een hippe tas erbij wilde die niet 'er zit hier een laptop in, neem me mee!' uitstraling heeft).
Gelukkig heeft amazon.co.uk prima tassen van Hama, waar mijn zus nu blij mee is. Deze worden ook gratis naar Nederland verzonden :)
Een voorbeeld ;)
Ik wacht nog af tot morgen, om te zien of hij in mijn huidige tas past, anders is het even overwegen of ik de 'saaie' tas die mijn zus eerst had genomen voor haar laptop overneem of zelf ook een tas bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Ik gebruikte altijd een Diesel schoudertas met een laptopsleeve. Hier paste de adapter ook nog bij. Maar volgens mij wordt deze tas niet meer gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 17:52
Bij mij is dat altijd leuk, want ik moet mijn laptop meenemen naar de universiteit en dan moeten er soms ook nog boeken van 500 pagina's bij. Een grotere eastpak zit dan al vol, zeker als er ook nog een broodtrommel bij moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik reis regelmatig (ook met vliegtuig) en heb best wat eisen aan mijn laptoptas - moet stevig zijn, document compartiment hebben, ruimte voor adapter en wat kabeltjes etc.. Ik ben uitgekomen op de sterke (maar niet opwindende) Samsonite Pro-Tect

Past precies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
@Danielkraak: Tsja, dat probleem heb ik anders opgelost, door tegenwoordig ebooks van mijn studieboeken te regelen. Ik heb toch een Toshiba Folio waar ik het op kan lezen, wat prima is voor in de colleges :)

[ Voor 3% gewijzigd door kutagh op 04-03-2012 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
kutagh schreef op zondag 04 maart 2012 @ 11:44:
@Danielkraak: Tsja, dat probleem heb ik anders opgelost, door tegenwoordig ebooks van mijn studieboeken te regelen. Ik heb toch een Toshiba Folio waar ik het op kan lezen, wat prima is voor in de colleges :)
offtopic:
Toshiba Folio, dat ding met dat slechte scherm? Heb er zelf ook een gehad en je moest er echt 90 graden opzitten. :P

Ja, zo zou je het ook kunnen oplossen. Echter zijn er ook docenten die het niet prettig vinden als je achter een laptop zit en dat snap ik ook wel. En wij krijgen ook nogal wat obscure boeken waarvan geen eBook is voorzover ik weet + ik vind het zelf ook niet echt prettig lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
offtopic:
Yup, dat slechte scherm, maar ik vind hem prima werken/lezen in de meeste houdingen.

Verder is het zelf weten, als je het niet prettig vind moet je vooral de dikke papieren boeken blijven gebruiken :+

[ Voor 6% gewijzigd door kutagh op 04-03-2012 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist ook met 3D video vision player een film proberen te kijken, maar ik vond het alleen maar rot om 3D te kijken. Het leek net alsof ik scheel keek.. 8)7

Ook ik vind papieren boeken fijner lezen dan een ebook, dus ik kan Daniël wel begrijpen. Ookal mogen mijn boeken ruim 10 centimeter dik zijn zal ik nooit naar een ereader afwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:11:
Zojuist ook met 3D video vision player een film proberen te kijken, maar ik vond het alleen maar rot om 3D te kijken. Het leek net alsof ik scheel keek.. 8)7

Ook ik vind papieren boeken fijner lezen dan een ebook, dus ik kan Daniël wel begrijpen. Ookal mogen mijn boeken ruim 10 centimeter dik zijn zal ik nooit naar een ereader afwijken.
Zelfde ervaring met 3D hier. Ik had dolphin (een Wii en GC-emulator) even getest, maar daar kreeg ik meer het idee dat ik scheel keek, maar dat werkte ook nog niet helemaal lekker, omdat het nog experimenteel is. Die demo die je kunt draaien via de NVIDIA-drivers zag er beter uit. Ik blijf het een gimmick vinden. Sowieso wacht ik met 3D tot het zonder brilletje kan.

Overigens wel hip dat het op de laptop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Ik vind (en de meeste die afgelopen week zijn langs gekomen) 3D echt een toevoeging. Ik heb hier de 3D blu-ray van Avatar en The Adventures Of Tintin en wat spellen geinstalleerd. Als je alles goed insteld, kijkt het echt heerlijk weg. Nu wachten op goed alternatief voor Cyberlink PowerDVD 12 Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
V&A aangeboden: Dell xps 17" met 2xSSD 512 GB (€1500)

Het kan aan mij liggen, maar zo'n mensen zijn het imo niet waard dat ze 't krijgen... :(

Dat je 1 SSD of beide SSD's verkoopt nadien, om je laptop een pak goedkoper te hebben, lijkt me niet abnormaal. Maar dit is gewoon kopen om winst te maken. Triest! [/rant]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:37
Tweaker36 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 17:36:

Het kan aan mij liggen, maar zo'n mensen zijn het imo niet waard dat ze 't krijgen... :(

Dat je 1 SSD of beide SSD's verkoopt nadien, om je laptop een pak goedkoper te hebben, lijkt me niet abnormaal. Maar dit is gewoon kopen om winst te maken. Triest! [/rant]
En wat is hier triest aan? Dus jij wordt ook boos tegen de verkopers in de winkels omdat ze winst maken op hun producten? Ik zou het zelf ook hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik denk dat die laptops sowieso niet verkopen voor die prijs omdat er gewoon geen vraag naar zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk is er vraag naar, maar niet voor die prijs. Ik kan hem goedkoper aanschaffen bij dell + goedkoopste 2 SSD's uit V&A :P

Laatst zag ik ook iemand aanbieden voor €800 voor de laptop los. Maar als je hem voor €768 bij dell hebt, inclusief harde schijf, dan is er toch geen hond die dat gaat doen? Dat zijn pas de echte profiteurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2012 @ 18:12:
Natuurlijk is er vraag naar, maar niet voor die prijs. Ik kan hem goedkoper aanschaffen bij dell + goedkoopste 2 SSD's uit V&A :P

Laatst zag ik ook iemand aanbieden voor €800 voor de laptop los. Maar als je hem voor €768 bij dell hebt, inclusief harde schijf, dan is er toch geen hond die dat gaat doen? Dat zijn pas de echte profiteurs.
Maar dan heb je geen 3D scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zeker triest. Het is gewoon om de snelle winst te doen. Iedereen die dat ontkent liegt dat ie barst. Net zoals in V&A eentje staat " wegens aanschaf nieuw systeem" Huichelaar. Wees dan gewoon eerlijk en geef toe dat je een snelle euro wil verdienen, dan kan dat in ieder geval nog gerespecteerd worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Gunner op 04-03-2012 18:17 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinokkia schreef op zondag 04 maart 2012 @ 18:14:
[...]

Maar dan heb je geen 3D scherm :)
Reken maar van wel. Precies hetzelfde, maar dan met harde schijf en 2GB minder RAM.

http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nlepp1
en
http://www.shopkorting.nl/winkel/Dell

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2012 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Gunner schreef op zondag 04 maart 2012 @ 18:16:
Net zoals in V&A eentje staat " wegens aanschaf nieuw systeem" Huichelaar. Wees dan gewoon eerlijk
en geef toe dat je een snelle euro wil verdienen, dan kan dat in ieder geval nog gerespecteerd worden.
Ik ben die huichelaar :w Gelukkig heb ik niet tig keer aangegeven dat ik backlit + bluray wil ;w
Maar dan noem je me toch een huichelaar, ik zal geen trieste smileys posten 'dat maak ik zelf wel uit' :w

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 11:47

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Modbreak:Ik vind het frappant dat we ons druk maken om andermans reden van verkoop. Daar is dit topic niet voor in leven geroepen.

Post mee of post niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik heb nu iig een mail gestuurd voor het backlit keyboard, ben benieuwd. Verder inmiddels 1xSSD eruit gehaald die naar ik verwacht nu ongebruikt op de plank blijft liggen tot hij minder waard is dan ik ervoor betaald heb (0 dus :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 12:52

En jij werkt elke dag voor je plezier? Je wilt gratis werken? Graag! _/-\o_

Mijne gaat ook rechtstreeks de verkoop in! SOLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Lol, ik zag deze aanbieding weer te laat :)

Ik heb dat geluk nu met die tablet van de phonehouse die nu gratis geleverd gaat worden. Denk dat de wat bozere reacties gaan over hun wel en ik niet en dat is niet eerlijk :)
ThinClientQ schreef op zondag 04 maart 2012 @ 19:59:
[...]

En jij werkt elke dag voor je plezier? Je wilt gratis werken? Graag! _/-\o_

Mijne gaat ook rechtstreeks de verkoop in! SOLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Denk er sterk aan om deze laptop ook maar de verkoop in te gooien.

3D gamen is niet te doen, naast dat het beeld iets donkerder is merk je er niks van tijdens het spelen. je bent tenslotte bezig met het spel en niet aan het letten op de details.

Daarbij kan ik Bad Company 2 op 720p niet eens soepel spelen met 3D. Resident Evil 5 met 3D schokt alles (loopt wel soepel, maar de speler loopt hakkelig) en Just Cause 2 loep in 3D op de standaard settings met 5 FPS.

Het enige pluspunt is het geluid, dan ga ik toch liever voor me 'oude' laptop.
15" fullhd, 16gb ram, 580M en dan nu een 512gb SSD :).

Hoe vaak moeten we nou nog zeggen dat V&A aankondigingen niet in het forum thuishoren. Zet 'm in je sig als je graag wil maar niet in de topics zelf.

[ Voor 11% gewijzigd door zeef op 04-03-2012 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel raar dat de personen die hun laptop meteen verkopen als huigelaars worden bestempeld omdat ze winst willen maken. Je kan het ook van de andere kant bekijken , als iemand deze config NU bij Dell zou bestellen dan is hij/zij er meer dan 2000 euro voor kwijt terwijl hij/zij nu er een via de V&A voor 1500 kan krijgen dus meer dan 500 goedkoper.
Dus volgens mij is dus een Win-Win situatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:13

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2012 @ 22:38:
Ik vind het wel raar dat de personen die hun laptop meteen verkopen als huigelaars worden bestempeld omdat ze winst willen maken. Je kan het ook van de andere kant bekijken , als iemand deze config NU bij Dell zou bestellen dan is hij/zij er meer dan 2000 euro voor kwijt terwijl hij/zij nu er een via de V&A voor 1500 kan krijgen dus meer dan 500 goedkoper.
Dus volgens mij is dus een Win-Win situatie
vaak maar met èèn ssd voor 1500 bij dell krijg je er 2.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
mrc4nl schreef op zondag 04 maart 2012 @ 22:40:
[...]

3000 euro en dan krijg je er 2 ja :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:49
mrc4nl schreef op zondag 04 maart 2012 @ 22:40:
Now really? Linkje op de Dell site waar je deze laptop met 2x 512GB SSD voor 1500 Euro kan bestellen please.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Leuk dat het 2000 extra bij dell kost, je kunt ze natuurlijk ook gewoon zelf los bestellen voor 1100 euro (bij een willekeurige webshop). Dat is een stuk goedkoper.

[ Voor 10% gewijzigd door BLACKfm op 04-03-2012 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
Of je koopt ze los voor €300~€350 per stuk. Laptop nieuw voor €850 + €700 aan SSDs van de Dell blunder, ben je €1550 kwijt voor een laptop met 2x 512GB SSDs. Handige prijzen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door kutagh op 04-03-2012 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AHEM nieuwe laptop voor €768 bij dell inclusief harde schijf. Dat heb ik nu al 4x gezegd vandaag. Je koopt hem bij dell voor minder dan in V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
kutagh schreef op zondag 04 maart 2012 @ 22:47:
Of je koopt ze los voor €300~€350 per stuk. Laptop nieuw voor €850 + €700 aan SSDs van de Dell blunder, ben je €1550 kwijt voor een laptop met 2x 512GB SSDs. Handige prijzen ;)
Voor 300 Euro wil ik er nog wel eentje bij hebben. Ook hiervan gaarne een link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:13

mrc4nl

Procrastinatie expert

Brad Pitt schreef op zondag 04 maart 2012 @ 22:44:
[...]

Now really? Linkje op de Dell site waar je deze laptop met 2x 512GB SSD voor 1500 Euro kan bestellen please.
krijg je er 2 voor <noem prijs> ik had 2000 kunnen neerzetten maar heb het open gelaten
maar zoals darkstone al zei voor €768 heb de de laptop zelf, inclusief harde schijf (hd, geen ssd)

kan je voor hetzelde geld (1500 euro) apart een 512 gb ssd kopen

[ Voor 21% gewijzigd door mrc4nl op 04-03-2012 22:53 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2012 @ 22:48:
AHEM nieuwe laptop voor €768 bij dell inclusief harde schijf. Dat heb ik nu al 4x gezegd vandaag. Je koopt hem bij dell voor minder dan in V&A.
Dat is toch inclusief haal meer uit je card enzo? Want heel veel mensen zien die kortingen over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
@Darkstone: Ik ga simpelweg niet uit van shopkorting of haalmeeruitjecard, daar kun je inderdaad meer korting uit halen, als je op een bepaalde manier betaalt.

@Brad: Het ligt dichterbij de €400 per stuk hier, misschien als je op marktplaats rondkijkt en onderhandelt?

[ Voor 26% gewijzigd door kutagh op 04-03-2012 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
kutagh schreef op zondag 04 maart 2012 @ 22:50:
@Darkstone: Ik ga simpelweg niet uit van shopkorting of haalmeeruitjecard, daar kun je inderdaad meer korting uit halen, als je op een bepaalde manier betaalt.

@Brad: Het ligt dichterbij de €400 per stuk hier, misschien als je op marktplaats rondkijkt en onderhandelt?
En je hebt epp korting :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
kutagh schreef op zondag 04 maart 2012 @ 22:50:
Ja misschien krijg ik ze wel voor 120 Euro. Zal m'n best doen. Koop ik er 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
Overdrijven is ook een kunst.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
kutagh schreef op zondag 04 maart 2012 @ 22:55:
Overdrijven is ook een kunst.... :+
Jij zegt ze kosten tussen de 300 en 350 Euro. Ik zoek. Vind er NUL voor die prijzen. En ik overdrijf, okay dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
Tsja, verwacht je van mij dat ik exact controleer wat de prijzen ervoor zijn op marktplaats?
Maar vooruit: Deze veilt hem voor vanaf €350, neem maar contact op, maak duidelijk dat je het snel kunt afhandelen en misschien heb je geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is de crucial. Die is minder waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Uhm ik heb een vraagje tussen door. Nu wil ik 1 SSD eruit halen en vervangen voor deze pricewatch: Seagate Momentus ST9750420AS, 750GB SATA-300, 16MB, 7200rpm , omdat die hardeschijf in mijn "oude xps" zit. Nu is mijn vraag: Kan dat? Want de SSD (drive 1) is sata 600 en de 750GB hardeschijf (drive 2) is sata 300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
@Darkstone, had ik het over een bepaald merk SSD dat je erin stopt? ;)

Anyway dit is een onzin discussie, mierenneuken over het feit dat ik een niet compleet onrealistisch maar wel laag geschat bedrag noem wat betreft de schijven...

@Pinokkia, sata 600 is backwards compatible (en sata 300 accepteert sata 600 maar werkt op snelheid van sata 300 dan geloof ik)... Dus ja, hij zou gewoon compatibel moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
kutagh schreef op zondag 04 maart 2012 @ 23:09:
@Darkstone, had ik het over een bepaald merk SSD dat je erin stopt? ;)

Anyway dit is een onzin discussie, mierenneuken over het feit dat ik een niet compleet onrealistisch maar wel laag geschat bedrag noem wat betreft de schijven...

@Pinokkia, sata 600 is backwards compatible (en sata 300 accepteert sata 600 maar werkt op snelheid van sata 300 dan geloof ik)... Dus ja, hij zou gewoon compatibel moeten zijn.
Oke dan weet ik dat. Maar dan ga ik achteruit qua snelheid dus. Kan ik het beste een hardeschijf kopen die sata 600 heeft om zo de snelheden te behouden? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een harde schijf heeft niet eens voordeel van SATA-300 tov SATA-150. Wat heb je aan een hogere linksnelheid als het medium dat niet eens bijhoud? Je gaat toch ook niet je thuisnetwerk upgraden naar glas terwijl er maximaal 8/1 over je ADSL lijntje gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2012 @ 23:14:
Een harde schijf heeft niet eens voordeel van SATA-300 tov SATA-150. Wat heb je aan een hogere linksnelheid als het medium dat niet eens bijhoud? Je gaat toch ook niet je thuisnetwerk upgraden naar glas terwijl er maximaal 8/1 over je ADSL lijntje gaat?
Graag jip en janneke taal Darkstone :)

pinokkia is een hele grote noob :$

[ Voor 6% gewijzigd door pinokkia op 04-03-2012 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me Tweakers.net?

Voor een harde schijf maakt het de ballen verschil of je hem op een SATA-150, 300, of 600 aansluiting zet. De harde schijf zelf is de beperkende factor, niet de interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2012 @ 23:19:
/me Tweakers.net?

Voor een harde schijf maakt het de ballen verschil of je hem op een SATA-150, 300, of 600 aansluiting zet. De harde schijf zelf is de beperkende factor, niet de interface.
Zo dat is dus voor mij duidelijke taal. :+ Dank je wel Darkstone

Pinokkia leert hier wel veel op tweakers. Zolang het maar jip en janneke taal is :+

[ Voor 12% gewijzigd door pinokkia op 04-03-2012 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2012 @ 23:06:
Dat is de crucial. Die is minder waard.
Waarop baseer je dat? Snelheid, levensduur, merk, garantie, controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

En weg is de laptop :). Ik een snelle SSD in me systeem, en ik houd er nog 25 (+de ssd) euro aan over ook :).

/me Lekker slapen gaan doet

[ Voor 14% gewijzigd door BLACKfm op 04-03-2012 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2012 @ 23:25:
[...]

Waarop baseer je dat? Snelheid, levensduur, merk, garantie, controller?
Het feit dat hij in de pricewatch €100 minder kost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2012 @ 23:29:
[...]

Het feit dat hij in de pricewatch €100 minder kost :)
Die was ik nog vergeten idd, de prijs. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Wat raar dat 512GB SSD van Crucial m4 veel goedkoper van het merk samsung. Crucial m4 is toch ook heel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

pinokkia schreef op zondag 04 maart 2012 @ 23:38:
Wat raar dat 512GB SSD van Crucial m4 veel goedkoper van het merk samsung. Crucial m4 is toch ook heel goed?
Een audi en BMW gaan ook heel hard, maar die koop je ook niet voor de zelfde prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Crucials waren op en toen moest Dell de duurdere Samsungs leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
BLACKfm schreef op zondag 04 maart 2012 @ 23:43:
[...]

Een audi en BMW gaan ook heel hard, maar die koop je ook niet voor de zelfde prijs...
Hehe dat weet ik ook wel. Maar Crucial m4 is in een x aantal weken gigantisch in prijs gedaald. Terwijl samsung een heel klein beetje in prijs is gedaald :? Ik heb in begin januari een SSD van samsung gekocht.(in de aanbieding) Nu is die prijs nog steeds zo van de samsung en de Crucial m4 is met €50 gedaald :?

[ Voor 16% gewijzigd door pinokkia op 04-03-2012 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Laten we het zo zeggen, en de vergelijking in stand houden. Als ik in een BMW net zo lekker zit en net zo hard kan als in een AUDI, Ik BMW mooier vind, maar wel duurder is en de Audi goedkoper, gaat de prijsbewuste man gewoon voor het geld.

Nu zit er bij een SSD niet zoveel 'design' verschil in. Maar als merk A beter is dan merk B en het scheeld 100 euro ga ik 2e hands niet 100 euro meer betalen omdat de adviesprijs zo hoog is.
Normaal zou je de Samsung ook niet kopen. Als Crucial nou zoiets als Trust of Sweex was geweest was het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:58

ChUcKiE

Dus........

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2012 @ 18:17:
[...]

Reken maar van wel. Precies hetzelfde, maar dan met harde schijf en 2GB minder RAM.

http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nlepp1
en
http://www.shopkorting.nl/winkel/Dell
Met dank aan Darkstone en dit topic ook besloten om een Dell XPS17 te gaan halen. Helaas zonder de twee SSD's, maar met 750GB hdd en 6GB intern exact dezelfde voor een hele nette prijs.
De 750GB nog even omruilen met een 64-120Gb SSD van Crucial en dan heb ik toch ook een hele fijne laptop waar ik weer een aantal jaartjes mee vooruit kan.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
ChUcKiE schreef op maandag 05 maart 2012 @ 09:06:
[...]

Met dank aan Darkstone en dit topic ook besloten om een Dell XPS17 te gaan halen. Helaas zonder de twee SSD's, maar met 750GB hdd en 6GB intern exact dezelfde voor een hele nette prijs.
De 750GB nog even omruilen met een 64-120Gb SSD van Crucial en dan heb ik toch ook een hele fijne laptop waar ik weer een aantal jaartjes mee vooruit kan.
SSD in bay 1 en 750GB HDD in bay 2? Er kunnen twee SSD's/HDD's in een Dell XPS 17. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:58

ChUcKiE

Dus........

Ja klopt, maar ik heb de opslag niet nodig, omdat ik al mijn documenten/afbeeldingen en video's op mijn NAS heb staan. Daarbij zag ik dat de 750Gb schijven tegenwoordig ook weer veel kosten, dus voor een kleine meerprijs en als ik de 750GB kwijt kan heb ik dan een mooie 128GB SSD van Crucial bijvoorbeeld.
Later kan ik nog altijd kijken of het handig is om er iets groters in te zetten.
Voor nu heb ik dat niet nodig.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 10:15
Weet iemand trouwens of deze laptop Second Level Address Translation (SLAT) ondersteund ? Ik kon het op google niet vinden.

Kan iemand met de laptop aub eens checken:
http://www.howtogeek.com/...address-translation-slat/

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
punisher007 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:14:
Weet iemand trouwens of deze laptop Second Level Address Translation (SLAT) ondersteund ? Ik kon het op google niet vinden.

Kan iemand met de laptop aub eens checken:
http://www.howtogeek.com/...address-translation-slat/
Volgens mij zit het er in (uitgaande van de Intel Core i7 2670QM). Link: Wikipedia: Extended Page Table

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 05-03-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
Hier toch wel een mooie fail in het verwijderen van informatie op een foto. Alles wat niet relevant is, is wit gemaakt en het SN wat je juist weg wil hebben staat er nog.

Modbreak:dus gaan wij het niet verder verspreiden.

[ Voor 19% gewijzigd door zeef op 05-03-2012 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:17
Is het mogelijk om de integrated graphics card helemaal uit te schakelen? Ik kan geen optie vinden in de bios ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Modbreak:Dames en heren ook,

De laatste dagen komen er steeds meer technische en inhoudelijke vragen over uw nieuwe en teerbeminde Dell XPS 17. Daar hebben we een speciaal topic voor en dat staat hier : [Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 3

Het vriendelijke doch dringende verzoek om hier alleen over de bestelling en levering van in deze actie bestelde systemen te praten. Voor zover dat nog nodig is. Alle technische vragen graag naar [Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 3

Bij voorbaat dank voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

"All those rules...". We praten toch expliciet over dit model. Of moeten we voor de SSD ook een apart topic maken? En de 3D features? En hoe goed de Wifi adapter is ?

Dus is volgens mij in jaren me eerste serieuze discussie die ik volg op t.net, maar dat constante vingergetik begint een beetje vervelend te worden. De waarschuwing omtrent de "je wist dat de prijs fout was" vind ik van een ander kaliber dan dat er ervaring wordt gedeeld. Ik wil persoonlijk niet voor elk onderdeel een ander forum onderdeel moeten bezoeken.

Laat ons toch :P

[ Voor 4% gewijzigd door BLACKfm op 05-03-2012 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:06
Nou, in het kader van on-topic blijven wil ik dan nog wel een duit in het zakje doen.

Mijn bestelling van 3 februari staat nog steeds op geannuleerd. Ik vraag me af of ik hem überhaupt nog geleverd ga krijgen. Ik heb ook geen zin meer om er verder nog achteraan te gaan. Ik heb ze een aantal keer gebeld en ik heb ze gemaild, maar dat lijkt allemaal niet te helpen. Ik word alleen maar aan het lijntje gehouden met "Uw order zal ingeboekt worden." Ja ja, dat geloof ik dus niet meer.

Jammer. En wonderlijk om te constateren dat Dell weigert een consequent beleid te voeren met betrekking tot het leveren van de XPS 17. Mijns inziens is het volstrekte willekeur of je het systeem geleverd krijgt of niet. Waardeloos. Mijn vertrouwen in Dell heeft een behoorlijke deuk gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
En hier een Dell XPS 17 binnen met 2x Samsung 830's (er staat in device manager 'SAMSUNG SSD PM830 2.5" 7, zou die 7 voor 7mm hoog staan?) :)

Stukje zwaarder dan verwacht, nu nog een goede tas uitzoeken om te gebruiken, als dat uitsteeksel bij de accu er niet was had hij mogelijk in mijn huidige tas gepast... Afgezien daarvan tot nu toe redelijk tevreden ermee.

@BlackFM, yup :+ Timing!

[ Voor 3% gewijzigd door kutagh op 05-03-2012 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Ik weet wel dat 1 iemand um vandaag ontvangen heeft, en zo zullen er vast nog wel meerdere zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:17
Ik heb hem ook vandaag ontvangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik had m ook vandaag ontvangen kunnen hebben, want volgens de UPS website is de chauffeur reeds geweest, maar zit ik natuurlijk op mijn werk, net zoals mijn vriendin. Pas na de eerste afleverpoging kun je het leveringsadres wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

slow whoop schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:49:
Nou, in het kader van on-topic blijven wil ik dan nog wel een duit in het zakje doen.

Mijn bestelling van 3 februari staat nog steeds op geannuleerd. Ik vraag me af of ik hem überhaupt nog geleverd ga krijgen. Ik heb ook geen zin meer om er verder nog achteraan te gaan. Ik heb ze een aantal keer gebeld en ik heb ze gemaild, maar dat lijkt allemaal niet te helpen. Ik word alleen maar aan het lijntje gehouden met "Uw order zal ingeboekt worden." Ja ja, dat geloof ik dus niet meer.

Jammer. En wonderlijk om te constateren dat Dell weigert een consequent beleid te voeren met betrekking tot het leveren van de XPS 17. Mijns inziens is het volstrekte willekeur of je het systeem geleverd krijgt of niet. Waardeloos. Mijn vertrouwen in Dell heeft een behoorlijke deuk gekregen.
Ik zou je toch adviseren nu nog even door te zetten. Toen ik belde, mocht ik ze mailen met als attachment de originele orderbevestiging. Anderhalve week later is de eerste afleverpoging gedaan. Dell heeft beloofd alle orders uit te leveren en ik denk dat er zat mensen met je willen ruilen om de order alsnog geleverd te krijgen. Anders wil ik wel een tweede, want genoeg mensen die m van mij willen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:10
Ik ga hem ook vandaag ontvangen, maar dan van een medetweaker ;). Ik ben toch blij dat ik deze discussie gevolgd had, als ik nou ook een dagje eerder de discussie gezien had had ik er iets meer aan gehad haha.

offtopic:
@BlackFM, dit topic is inderdaad een goede discussie, laten we dat niet verpesten met technische inhoud. Dit topic is vereeuwigd zoals het is. Wat nu belangrijk is is dat kennelijk nog niet iedereen zijn laptop heeft!

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Laatst online: 19:46

Nikeo

Jawelles

@slow whoop: ik zit in het zelfde bootje. Ook geannuleerd hier. Ik heb echter al 2x een mail van vriend Ab Tamis gekregen dat ze het alsnog gaan regelen. Ik zie het wel maar ik zal het niet laten sloeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Laatst online: 17:06
Nikeo schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:20:
@slow whoop: ik zit in het zelfde bootje. Ook geannuleerd hier. Ik heb echter al 2x een mail van vriend Ab Tamis gekregen dat ze het alsnog gaan regelen. Ik zie het wel maar ik zal het niet laten sloeren
Dat ben je al verder dan ik. Ab is mijn vriend nog niet, want ik heb nog nooit een mailtje van hem mogen ontvangen. Alleen de twee "keuze" mailtjes.

Misschien moet ik er toch nog maar weer eens achteraan gaan...

Punt is ook dat ik eerst laaiend enthousiast over was, en stond te popelen om hem te gaan gebruiken. Maar hoe langer het duurt, hoe meer ik denk dat ik eigenlijk nog best tevreden ben met mijn XPS 15 van nog geen jaar oud. Het grotere scherm van de XPS 17 is misschien prettiger om mee te werken, maar het maakt hem ook lomper. En dan die grote 9-cell batterij die uitsteekt, ik denk niet dat ik dat fijn ga vinden.

Mocht ik mijn XPS17 nog gaan krijgen dan denk ik dat ik de 750 GB HDD uit mijn XPS 15 ga vervangen door de 512 GB SSD uit de XPS 17, en dan de XPS 17 (dus met nog maar één 512 GB SSD) + 750 GB HDD doorverkoop voor ongeveer de prijs waar ik hem voor gekocht heb. (Maar Darkstone zal vast wel weer ergens een link uit een sheet hebben naar precies zo'n zelfde systeem voor nog geen 3 tientjes.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

slow whoop schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:42:
(Maar Darkstone zal vast wel weer ergens een link uit een
sheet hebben naar precies zo'n zelfde systeem voor nog geen 3 tientjes.)
Is leuk inderdaad, eerst is iedereen je vriend, krijg je DM's over hoe jouw status is, of je de laptop al hebt, wat je gaat dooverkopen en wat niet... Heb je de laptop en wil je hem doorverkopen, doorverkopen met 1 SSD, losse laptop, losse SSD en je maakt een mooie advertentie, komen al je 'vrienden' uit het topic opeens langs om te vertellen dat je een huichelaar bent, misbruik maakt van de situatie, je beter dit zus en zo kan doen en blabla worden er opeens met linkjes gestrooid voor deze configuratie, die prijs en die laptop... Waarschijnlijk omdat die personen hun laptop / deel van de laptop / SSD of wat dan ook al wel hebben verkocht ofzo, but nice... ;w :+

Mijn laptop is weg, er is 1 SSD los verkocht, heb 1 SSD over voor m'n nieuw te bestellen systeem en heb ook nog wat winst zodat dat systeem wat goedkoper wordt in aanschaf... Everybody happy, geouwehoer altijd :/ :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Laatst online: 27-08 22:56
CLB schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:47:
[...]

Is leuk inderdaad, eerst is iedereen je vriend, krijg je DM's over hoe jouw status is, of je de laptop al hebt, wat je gaat dooverkopen en wat niet... Heb je de laptop en wil je hem doorverkopen, doorverkopen met 1 SSD, losse laptop, losse SSD en je maakt een mooie advertentie, komen al je 'vrienden' uit het topic opeens langs om te vertellen dat je een huichelaar bent, misbruik maakt van de situatie, je beter dit zus en zo kan doen en blabla worden er opeens met linkjes gestrooid voor deze configuratie, die prijs en die laptop... Waarschijnlijk omdat die personen hun laptop / deel van de laptop / SSD of wat dan ook al wel hebben verkocht ofzo, but nice... ;w :+

Mijn laptop is weg, er is 1 SSD los verkocht, heb 1 SSD over voor m'n nieuw te bestellen systeem en heb ook nog wat winst zodat dat systeem wat goedkoper wordt in aanschaf... Everybody happy, geouwehoer altijd :/ :)
Amen.

+1

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
BLACKfm schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:28:
"All those rules...". We praten toch expliciet over dit model. Of moeten we voor de SSD ook een apart topic maken? En de 3D features? En hoe goed de Wifi adapter is ?

Dus is volgens mij in jaren me eerste serieuze discussie die ik volg op t.net, maar dat constante vingergetik begint een beetje vervelend te worden. De waarschuwing omtrent de "je wist dat de prijs fout was" vind ik van een ander kaliber dan dat er ervaring wordt gedeeld. Ik wil persoonlijk niet voor elk onderdeel een ander forum onderdeel moeten bezoeken.

Laat ons toch :P
Ik vind de discussie over deze zaak de moeite waard om het topic apart van de standaard Dell ervaringen te houden. Technisch inhoudelijke vragen over videokaarten, snelheid van de SATA poorten en al wat diens meer zij : daar hebben we een goedlopend topic voor [Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjan1995
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-01 17:54
En ook mijn laptop is nog steeds niet opnieuw ingeboekt :-(

Heb wel als reactie op mijn verstuurde mail wanneer deze opnieuw ingeboekt zal worden het volgende ontvangen (donderdag ontvangen btw)
Geachte heer Roelofswaard,

Op 21 februari heb ik u persoonlijk een bericht gestuurd met nogmaals de twee keuzes aangaande de bestelling.

Helaas heb ik daar geen reactie op mogen ontvangen. Volgens mijn informatie hebben wij via een andere weg ook niet vernomen dat u niet akkoord gaat met de twee keuzes.

Omdat wij u als klant waarderen zullen wij er voor zorgen dat ook uw bestelling alsnog geleverd zal gaan worden.

Ik verwacht dat de bestelling binnen een aantal dagen herboekt zal zijn. Hiervoor ontvangt u een nieuwe orderbevestiging met een nieuwe verwachte leverdatum.

Mijn excuses voor het ongemak.

Mocht u verder nog vragen hebben, dan hoor ik deze graag.

Met vriendelijke groet,

Ab Tamis
Dell Customer Care
Duurt me nu eigenlijk al best lang, gezien meerdere mensen de laptop al een tijdje hebben.
Verwacht dus ook dat het eigenlijk morgen of overmorgen opnieuw ingeboekt zal moeten zijn.

XPS17 l702x 2670qm, 12GB, 128GB SSD, 500GB HDD, GT555m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
[...]

Ik hoop dat ik er trouwens niet bij zit :). Heb je een dm gestuurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
pinokkia schreef op maandag 05 maart 2012 @ 17:33:
[...]

Ik hoop dat ik er trouwens niet bij zit :). Heb je een dm gestuurd!
Bij mij wel in ieder geval.... ;w

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Fasterinside schreef op maandag 05 maart 2012 @ 17:38:
[...]

Bij mij wel in ieder geval.... ;w
Dat weet ik. Ik heb daar toch lak aan en nogmaals: ik zou jouw gegevens nooit aan dell vrijgeven. Zo stom ben ik nou ook niet. Maar van CLB zit het toch iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Zo moet je dat niet zien. Ik help jou om de goedkoopste mogelijkheid om een XPS 17 te bestellen voor elkaar te krijgen. Als je vervolgens jouw laptop kwijt wil raken en ik vermeld precies diezelfde mogelijkheid aan jouw mogelijke kopers, dan mag dat opeens niet.. Ik vind dat niet meer dan eerlijk. In dat geval had je sowieso nooit op mijn hulp kunnen rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

En nu is iedereen insulted? Ik noem geen namen / stuur geen linkjes / heb 't niet over specifieke gevallen...
'Dan mag dat opeens niet' tuurlijk mag dat, daar zijn we hier toch voor op Tweakers? Bijna elke adverteerder heeft zijn 'berichten uitgezet' om zulk gezeik te voorkomen, ik niet, maar dan wordt er een kans gezien van 'die ad van CLB staat open om te rotzooien' dus dan gaan we dat maar doen.. Zo zie ik het en dat vind ik beetje triest :) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
pinokkia schreef op maandag 05 maart 2012 @ 17:42:
[...]

Dat weet ik. Ik heb daar toch lak aan en nogmaals: ik zou jouw gegevens nooit aan dell vrijgeven. Zo stom ben ik nou ook niet. Maar van CLB zit het toch iets anders.
Dan kun je daar wel lak aan hebben, maar je kunt in het vervolg gewoon even op die DM reageren in plaats van achteloos te negeren.

Afijn, we zijn weer echte hollanders hoor. Ik ben al mijn spul al kwijt, en mijn pa zit nu op zijn nieuwe speeltje een 3D film te kijken. Me is happy. :Y

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Fasterinside schreef op maandag 05 maart 2012 @ 18:13:
[...]

Dan kun je daar wel lak aan hebben, maar je kunt in het vervolg gewoon even op die DM reageren in plaats van achteloos te negeren.

Afijn, we zijn weer echte hollanders hoor. Ik ben al mijn spul al kwijt, en mijn pa zit nu op zijn nieuwe speeltje een 3D film te kijken. Me is happy. :Y
Op dat punt van reageren via dm heb je inderdaad gelijk. Het klopt inderdaad dat ik dat niet terug heb gedaan. (ik meende dat ik dat toen wel heb gedaan :$ ) Daarvoor alsnog mijn excuses.

Pagina: 1 ... 39 ... 41 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vanaf nu zijn "je-wist-dat-de-prijs-fout-was" en bijbehorende wellus-nietus reacties niet meer toegestaan. Die discussie hoort hier niet meer thuis. Er is genoeg gezeur geweest in dit topic.

Wil je iets van je aankoop verkopen dan doe je dat in Vraag en Aanbod.

Voor beide punten hierboven geldt dat er naast de 'edit' knop ook een vinkje bij 'GoT ban' gezet wordt. U bent gewaarschuwd dus een misstap telt nu voor 2! ;-)

Het vriendelijke doch dringende verzoek om hier alleen over de bestelling en levering van in deze actie bestelde systemen te praten. Voor zover dat nog nodig is. Alle technische vragen graag naar Dell XPS 17 ervaringen