zeef schreef op zondag 19 februari 2012 @ 00:49:
[...]
Natuurlijk wordt er naar andere zaken gekeken, dat heet jurisprudentie. Aan de andere kant zit je ook met termijnen. Stel dat de zaak van de eerste persoon 2 jaar duurt, dan zou je daarna nog eens moeten gaan procederen. Dan is je belang opeens een stuk minder want de rechter zal vragen : "Meneer, waarom komt u nu pas met uw claim? U bent (te) laat". Nu heb je een overeenkomst, nu heb je een belang bij de zaak. Over 2 jaar niet meer.
Over 2 jaar is deze hele zaak sowieso niet meer relevant, dan is die laptop+SSD's al geen €1000 meer waard.
Maar dat brengt ons wel tot een andere goede vraag. Hoe lang zou deze hele zaak eigenlijk duren? Want computermeuk kan nogal hard in waarde dalen in de tussentijd.
Maargoed, buiten dat: stel dat iedereen een individuele zaak zou moeten voeren. Hypothetische situatie want dit hoeft waarschijnlijk niet. Maar
stel dat. Dan vraag ik me af hoeveel Tweakers er bereid zouden zijn om €207 griffierecht te betalen (krijg je terug als je wint, maar dat weet je dus niet) voor een zaak waarvan niet absoluut zeker is of ze die gaan winnen en de juridische kosten van Dell betalen bij verlies.
[...]
Wat voor jou irrelevant is kan juridisch wel degelijk relevant zijn. Kortingscodes, actiesites etc. etc. ook daar zitten belangen voor mensen die al dan niet een percentage korting mislopen. Heeft de een een annulering gehad, de ander misschien niet? Particulier of als bedrijf besteld? Allemaal wezenlijk verschillende onderdelen die ten gevolge hebben dat er geen eenduidige casus is. Misschien voor jou onbelangrijk maar in het feitenrelaas een (soms) groot verschil.
Ik zei niet dat het voor mij irrelevant is maar dat het
volgens mij irrelevant is. Ok, IANAL, maar al die kortingscodes en verschillende configuraties hebben volgens mij geen invloed op de kern van de zaak.
Wat betreft het mislopen van een korting via hmujc: als je dáárvoor een aparte zaak moet doen dan lijkt me dat de moeite niet.
5% of 10% kortingscode: ik zie echt niet hoe dat juridisch een verschil maakt. Hooguit dat de 10% kortingscode het verschil zou moeten maken tussen "evident onjuiste prijs" of niet, maar dat lijkt me stug. Tenzij Dell over moet gaan tot een schadevergoeding ipv. het leveren van de laptop voor de betaalde prijs maakt dit, zover ik dat als not-a-lawyer kan overzien, geen verschil.
Mensen die wel/geen annulering hebben gehad: als je geen annulering hebt gehad kan je ook geen zaak voeren. Of dan krijg je een totaal andere zaak: omdat Dell de levertijd van 30 dagen heeft overschreden. Maar dan kan je (denk ik) ook niet meedoen met het collectief van Arnoud.
[...]
Assumptions are the mother of all fuckups. Gewoon rustig afwachten tot de termijnen verlopen, dan zien we wel weer verder.
Mijn hele post is ook alleen maar als, wanneer, indien het zover komt.. Mijn aanname dat dat wel duidelijk zou zijn was inderdaad een fout.

Nu ik erover nadenk trouwens.. Hoe zou dat ooit mogelijk zijn in dit geval? Aantonen dat je onvermogend bent als je net een laptop van een rug hebt gekocht.
[
Voor 14% gewijzigd door
Mentalist op 19-02-2012 02:00
]