De complete mail staat een paar posts hierbovenJasper Janssen schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 18:58:
[...]
Wat ik eigenlijk vooral wil weten is wat je op welke manier en naar welk adres naar Dell gestuurd hebt.
Ik zag het inmiddels, thanks.
En jij had dus betaald met handmatige bankoverschrijving, en niet met ideal of met CC?
En jij had dus betaald met handmatige bankoverschrijving, en niet met ideal of met CC?
Juridisch gezien hoort er geen verschil te zijn tussen ideal en bankoverschrijving, het enige verschil is dat via ideal het in principe bij Dell automatisch afgehandeld wordt.Jasper Janssen schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 19:02:
Ik zag het inmiddels, thanks.
Uh-huh. Ben kwa persoonlijke titel meer geïnteresseerd in het verschil met CCkutagh schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 19:06:
[...]
Juridisch gezien hoort er geen verschil te zijn tussen ideal en bankoverschrijving, het enige verschil is dat via ideal het in principe bij Dell automatisch afgehandeld wordt.
Ja inderdaad. Ben ook benieuwd hoe dat zit, want dan heb je dus nog niet helemaal betaald.Jasper Janssen schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 19:41:
[...]
Uh-huh. Ben kwa persoonlijke titel meer geïnteresseerd in het verschil met CC
Klopt. Er zit een verschil in de verwerking ervan.
Echter: Dell stelt in hun AV dat ze je aanbod aanvaarden op moment dat ze een orderbevestiging sturen. Hierdoor heb je een geldig koopovereenkomst. Het geld wordt gereserveerd op je CC, waardoor Dell dus een vordering op je heeft. Deze vordering wordt pas bij uitlevering van de laptop voldaan.
Je hebt dus wel een koopovereenkomst en een schuld bij Dell. Omdat het geld gereserveerd is, kun je in principe stellen dat tenzij Dell de reservering annuleert, je geen beschikking meer hebt over het geld. Dit zou dus impliceren dat iemand anders de controle erover heeft, en dat is, via de creditcard maatschappij, dus Dell. Ergo zou je het dus kunnen zien als een betaling onder voorbehoud van levering.
Maar IANAL, Arnoud zal er een betere blik op hebben...
Echter: Dell stelt in hun AV dat ze je aanbod aanvaarden op moment dat ze een orderbevestiging sturen. Hierdoor heb je een geldig koopovereenkomst. Het geld wordt gereserveerd op je CC, waardoor Dell dus een vordering op je heeft. Deze vordering wordt pas bij uitlevering van de laptop voldaan.
Je hebt dus wel een koopovereenkomst en een schuld bij Dell. Omdat het geld gereserveerd is, kun je in principe stellen dat tenzij Dell de reservering annuleert, je geen beschikking meer hebt over het geld. Dit zou dus impliceren dat iemand anders de controle erover heeft, en dat is, via de creditcard maatschappij, dus Dell. Ergo zou je het dus kunnen zien als een betaling onder voorbehoud van levering.
Maar IANAL, Arnoud zal er een betere blik op hebben...
[ Voor 3% gewijzigd door kutagh op 17-02-2012 20:03 ]
tsjah, dat kan je op veel verschillende manieren interpreteren, cc vs ideal vs overboeken.
Ik als CC gebruiker zou graag de omschrijving op de Dell site aanhouden: daar staat namelijk dat wanneer de status naar "werk in uitvoering" wordt veranderd, de betaling is verwerkt
Ik als CC gebruiker zou graag de omschrijving op de Dell site aanhouden: daar staat namelijk dat wanneer de status naar "werk in uitvoering" wordt veranderd, de betaling is verwerkt
Dat is dan ook het beste om te doen eigenlijk, als Dell dat expliciet zo heeft staan op de site. Dat betekent dus dat zodra er een bestelling bevestiging is, de betaling volgens Dell verwerkt is.
Als Dell een opdrachtbevestiging stuurt, zijn ze 99% zeker dat ze het geld makkelijk ontvangen, dus is er 'betaald'.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
't staat trouwens hier:
http://support.euro.dell....c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs
http://support.euro.dell....c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs
Verwerking van bestelling
De betaling wordt verwerkt. Deze fase behelst de autorisatie van de creditcard of de validering van de betaling
(als u een andere betalingsmethode hebt gekozen). Nadat wij de betaling voor de bestelling hebben verwerkt, ontvangt u via e-mail een Order bevestiging van de bestelling.
In een reactie van Dell op mijn email eerder deze week schrijven ze expliciet dat mijn creditcard niet belast was, ze lijken zich dus in te dekken.
Niet belast, wel gereserveerd... Ga maar eens proberen een aankoop te doen die je limiet zou overschrijven, gaat je niet lukken.PeterPan schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 20:41:
In een reactie van Dell op mijn email eerder deze week schrijven ze expliciet dat mijn creditcard niet belast was, ze lijken zich dus in te dekken.
is dat zo? , daar de order is geannuleerd door Dell, dan komt je bestedingslimiet toch gelijk weer vrij?
Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45
Ligt eraan of Dell dat meteen doorvoert. Grote kans dat je daar ook weer achteraan moet.rambocus schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 21:16:
is dat zo? , daar de order is geannuleerd door Dell, dan komt je bestedingslimiet toch gelijk weer vrij?
Ik denk eerder dat Dell nauwgezet elk dossier aan het doorpluizen is op fouten. De meest kansrijke dossiers (vanuit de klant gezien) zal ze honoreren. Dan heeft de rest veel minder een zaak en die zullen het erbij laten zitten. Elk dossier zal dus zorgvuldig gescreend worden.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Klopt, maar die reservering zal er nu wel af zijn (na eenzijdige annulering van mijn order door Dell). Het viel me op dat ze het expliciet in de email vermelde aangezien ik het in mijn email niet ter sprake heb gebracht.redfoxert schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 21:02:
[...]
Niet belast, wel gereserveerd... Ga maar eens proberen een aankoop te doen die je limiet zou overschrijven, gaat je niet lukken.
De situatie zal waarschijnlijk iets anders zijn voor mensen die per bank hebben overgemaakt en waarvan Dell nu verzoekt om bank gegevens om het betaalde bedrag op terug te kunnen storten.
Doen ze niet, ze hebben gewoon een standaard mailtje waarin staat "en *als* u betaald heeft via bankoverschrijving, dan...".PeterPan schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 21:51:
[...]
De situatie zal waarschijnlijk iets anders zijn voor mensen die per bank hebben overgemaakt en waarvan Dell nu verzoekt om bank gegevens om het betaalde bedrag op terug te kunnen storten.
Dan hebben ze bij mij nog geen groot dossierCyberpope schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 21:25:
Ik denk eerder dat Dell nauwgezet elk dossier aan het doorpluizen is op fouten. De meest kansrijke dossiers (vanuit de klant gezien) zal ze honoreren. Dan heeft de rest veel minder een zaak en die zullen het erbij laten zitten. Elk dossier zal dus zorgvuldig gescreend worden.
Als die reservering eraf is, dan komt dat door het feit dat Dell eenzijdig geannuleerd heeft. Dan is Dell dus alsnog in overtreding omdat ze de koopovereenkomst niet naleven.PeterPan schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 21:51:
[...]
Klopt, maar die reservering zal er nu wel af zijn (na eenzijdige annulering van mijn order door Dell). Het viel me op dat ze het expliciet in de email vermelde aangezien ik het in mijn email niet ter sprake heb gebracht.
Heb je toevallig het mailtje waarin ze expliciet ter sprake brengen dat de reservering van je credit card af is? Ben wel benieuwd naar de precieze verwoording.
Edit: ik denk dat ze gewoon gaan leveren bij mensen die hebben gewezen op de koopovereenkomst en het feit dat de prijs bevestigd was en die al betaald hebben per bank. Maar Dell is ook gewoon heel hard bezig met damage control. Waarschijnlijk laten een heleboel mensen het erbij waarbij hun order is geannuleerd, dus dat komt ze weer goed uit.
[ Voor 17% gewijzigd door danielkraak op 17-02-2012 22:08 ]
"Tot onze spijt is het niet mogelijk om te wachten tot de juiste harde schijf weer beschikbaar is.danielkraak schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 21:58:
[...]
Als die reservering eraf is, dan komt dat door het feit dat Dell eenzijdig geannuleerd heeft. Dan is Dell dus alsnog in overtreding omdat ze de koopovereenkomst niet naleven.
Heb je toevallig het mailtje waarin ze expliciet ter sprake brengen dat de reservering van je credit card af is? Ben wel benieuwd naar de precieze verwoording.
Helaas kunt u dus - zoals aangegeven in de e-mail - alleen kiezen voor een andere bestelling, de nu bestaande bestelling zal automatisch worden geannuleerd.
Wilt u geen andere bestelling dan hoeft u hiervoor niets te doen.
De betaling via Credit Card is ook niet door Dell afgehouden"
Hmm, misschien maar eens aan Arnoud voorleggen. Ik denk dat hij wel weet of er een koopovereenkomst is als er een bedrag van je credit card gereserveerd is. Is ook erg interessant voor de mogelijke rechtzaak zelf.
Ik kreeg, naar aanleiding van mijn zelf geannuleerde bestelling via creditcard dit als antwoord:
"Geachte heer, mevrouw xxxxx,
Hartelijk dank voor uw e-mailbericht.
Ik heb uw verzoek tot annulering van uw Dell order in goede orde ontvangen. Hierbij wil ik u mededelen dat de annulering van uw order is aangevraagd. Ik neem weer contact met u op om de annulering te bevestigen. Wanneer de annulering succesvol is afgehandeld zal de reservering op uw creditcard voor deze order ongedaan worden gemaakt.
Met vriendelijke groet,
Dell B.V.
Hxxxxx Oxxxxx
Customer Care Representative "
"Geachte heer, mevrouw xxxxx,
Hartelijk dank voor uw e-mailbericht.
Ik heb uw verzoek tot annulering van uw Dell order in goede orde ontvangen. Hierbij wil ik u mededelen dat de annulering van uw order is aangevraagd. Ik neem weer contact met u op om de annulering te bevestigen. Wanneer de annulering succesvol is afgehandeld zal de reservering op uw creditcard voor deze order ongedaan worden gemaakt.
Met vriendelijke groet,
Dell B.V.
Hxxxxx Oxxxxx
Customer Care Representative "
Nickname does not reflect reality
Een reservering is in principe net zo geldig als betaling. Je tegoed wordt namelijk bevroren en je kan het niet meer uitgeven omdat de CC maatschappij een betaling voorbij je limiet gewoon blokkeerd. Zie het als een soort bankgarantie.
Ik heb vandaag aan een web applicatie gewerkt waarin we alle informatie van de orders bij kunnen houden. Let niet op spelfouten etc,. aangezien ik geen tijd / zin had om dit te verbeteren 
Je kunt je via de volgende link aanmelden: http://dell.getithere.nl ( druk op registreren ) << overigens niet IE vriendelijk getest
Vervolgens dien je een paar basis gegevens in te vullen om een account aan te maken. Zodra je een account hebt kan je jouw dell orders koppelen aan je account. Als er nog gegevens missen in de web applicatie meldt dat dan even dan kan ik dit er nog bij zetten. ( Bv ook kwa statistieken
)
Je kunt je via de volgende link aanmelden: http://dell.getithere.nl ( druk op registreren ) << overigens niet IE vriendelijk getest
Vervolgens dien je een paar basis gegevens in te vullen om een account aan te maken. Zodra je een account hebt kan je jouw dell orders koppelen aan je account. Als er nog gegevens missen in de web applicatie meldt dat dan even dan kan ik dit er nog bij zetten. ( Bv ook kwa statistieken
[ Voor 3% gewijzigd door Gotech86 op 18-02-2012 13:24 ]
Edit: nvm.
[ Voor 90% gewijzigd door danielkraak op 17-02-2012 23:18 ]
Verwijderd
Ik neem aan dat je het nog geen zin heeft te registreren als je order nog niet geannuleerd is? Of wil je alle info inventariseren, ook van de geleverde en nog niet geannuleerde laptops.Gotech86 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 23:17:
Ik heb vandaag aan een web applicatie gewerkt waarin we alle informatie van de orders bij kunnen houden. Let niet op spelfouten etc,. aangezien ik geen tijd / zin had om dit te verbeteren
Je kunt je via de volgende link aanmelden: http://dell.getithere.nl ( druk op registreren )
Vervolgens dien je een paar basis gegevens in te vullen om een account aan te maken. Zodra je een account hebt kan je jouw dell orders koppelen aan je account. Als er nog gegevens missen in de web applicatie meldt dat dan even dan kan ik dit er nog bij zetten. ( Bv ook kwa statistieken)
Dat was wel de bedoeling, vooral geleverde laptops zijn interessant als bewijs materiaal.Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 23:20:
[...]
Ik neem aan dat je het nog geen zin heeft te registreren als je order nog niet geannuleerd is? Of wil je alle info inventariseren, ook van de geleverde en nog niet geannuleerde laptops.
Dat valt ook wel mee. Want dan zegt Dell gewoon dat die er toevallig doorheen zijn geglipt. Alleen het mailtje dat Awsom heeft gehad dat zijn laptop geleverd gaat worden, omdat hij al betaald had is erg interessant.Gotech86 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 23:21:
[...]
Dat was wel de bedoeling, vooral geleverde laptops zijn interessant als bewijs materiaal.
Edit: er is trouwens ook een mail geweest dat het probleem naar de juridische afdeling was gestuurd, maar heel nuttig zijn die mailvinkjes verder niet imo.
Voor de rest wel goed initiatief. Ik zat zelf ook al aan zoiets te denken, maar aangezien iedereen zijn dossier naar Arnoud kon sturen (wanneer order geannuleerd of koopovereenkomst niet nagekomen), heb ik het niet gedaan. Voor de statistieken is het wel leuk.
[ Voor 33% gewijzigd door danielkraak op 17-02-2012 23:28 ]
Geannuleerden: 30Gotech86 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 23:21:
Dat was wel de bedoeling, vooral geleverde laptops zijn interessant als bewijs materiaal.
Bolletje92 in "Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig"
Brad Pitt in "Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig"
BSTNjitRam in "Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig"
Calamor in "Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig"
Cyberpope in "Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig"
CLB in "Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig"
Verwijderd in "Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig"
Darji in "Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig"
Darow in "Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig"
davevogel0 in "Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig"
epic007 in "Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig"
gabn88 in "Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig"
henkjan1995 in "Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig"
kaesve in "Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig"
Kippenijzer in "Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig"
Kooj1980 in "Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig"
Maddawg in "Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig"
monedula in "Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig"
P33R in "Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig"
PeterPan in "Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig"
rambocus in "Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig"
Sebastiaan in "Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig"
slow whoop in "Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig"
SteaRic in "Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig"
Toewan in "Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig"
White Russian in "Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig"
XilenceSR in "Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig"
XilenceSR in "Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig"
Geleverden: 6
brous in "Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig"
Fasterinside in "Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig"
HaTe in "Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig"
Sanny1987 in "Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig"
ThinClientQ in "Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig"
turkishfb in "Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig"
Aangemeld op de site en dossier naar Arnoud gestuurd... nu weekend vieren
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Voor jullie het vergeten: als je gaat procederen zal je 207 euro griffierecht moeten aftikken. Per persoon. Tenzij je kan aantonen dat je onvermogend bent, dan is het 73 euro.
Verwijderd
Per persoon? Als ze 'met zn allen' een zaak start, dan wordt dat bedrag toch verdeeld over iedereen die meedoet?
Per persoon, maar we staan als groep sterk achter 1 persoon (Er even van uitgaande dat dit Arnoud Engelfriet is)??
Zou een leuke bak worden als je met een paar honderd man ergens een zaak van wilt maken....
Zou een leuke bak worden als je met een paar honderd man ergens een zaak van wilt maken....
Griffierecht is per 'eiser'. Maar Arnout is niet de eiser, dat zijn wij allen individueel.Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 02:04:
Per persoon? Als ze 'met zn allen' een zaak start, dan wordt dat bedrag toch verdeeld over iedereen die meedoet?
Naja, voordat er weer een discussie opgeworpen wordt kijk ik eerst wel hoe het vanuit Arnoud geregeld wordt. Neem aan dat hij de centjes die er bij komen kijken nog wel doorspeelt.
Bestelling overigens nog steeds live en blijkbaar belt Dell naast bekend ook onbekend. Zag een paar pagina's terug dat iemand anoniem gebeld was en dat moest Dell zijn (had ook thuisnummer gebeld).
Vanochtend in ieder geval weer een anonieme beller gehad, ga er wederom van uit dat het Dell was.
Maar de moeite nemen om de telefoon over te laten gaan doen ze niet. De voicemail wordt niet eens bereikt.
En inspreken doen ze ook al niet.
Bestelling overigens nog steeds live en blijkbaar belt Dell naast bekend ook onbekend. Zag een paar pagina's terug dat iemand anoniem gebeld was en dat moest Dell zijn (had ook thuisnummer gebeld).
Vanochtend in ieder geval weer een anonieme beller gehad, ga er wederom van uit dat het Dell was.
Maar de moeite nemen om de telefoon over te laten gaan doen ze niet. De voicemail wordt niet eens bereikt.
En inspreken doen ze ook al niet.
[ Voor 55% gewijzigd door BLACKfm op 18-02-2012 02:57 ]
Niet helemaal. Bij een zaak met meerdere eisers die bij een gemachtigde verschijnen/waar sprake is van een enkele dagvaarding wordt slechts eenmaal vast recht (griffierecht) geheven. Mits er sprake is van gelijkluidende conclusies van die eisers ex art. 3 Wtbzzeef schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 02:52:
[...]
Griffierecht is per 'eiser'. Maar Arnout is niet de eiser, dat zijn wij allen individueel.
Eerder heeft de rechter al bepaald dat er niet gesproken kan worden van gelijkluidende conclusies als er in het dossier per eiser de geïndividualiseerde vordering wordt toegelicht. Wat in deze zaak dus zeer waarschijnlijk het geval zal zijn.
Als je erg zeker van je zaak ben zijn die griffiekosten geen probleem. Dell zal dan als partij die in het ongelijk gesteld wordt veroordeeld worden tot het (terug)betalen van alle proceskosten.
[ Voor 71% gewijzigd door Malarky op 18-02-2012 03:18 ]
Ik was maar voor het gemak uitgegaan van de individuele vorderingen omdat er a. een aantal verschillende individuele vorderingen zullen zijn voor de cashback van 'haalmeeruitjecard' die mensen mislopen en b. ook verschillende communicatietrajecten zijn geweest. De een heeft zelf contact gezocht met Dell om de prijs te controleren, de ander is afgegaan op andere bronnen.
IANAL, maar is het dan niet handiger om één persoon een zo sterk mogelijke zaak te laten maken? Iedereen doet een tientje in de pot voor de griffierechten en die ene persoon gaat dan met hulp van Arnoud de rechtszaak aan tegen Dell.zeef schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 02:52:
[...]
Griffierecht is per 'eiser'. Maar Arnout is niet de eiser, dat zijn wij allen individueel.
Zaak verloren? Geen laptops, samen de juridische kosten van Dell betalen..
Zaak gewonnen? Jurisprudentie, daarna kan iedereen individueel Dell aanklagen (ofwel dan zal Dell gewoon inbinden want dan weten ze ècht zeker dat ze iedere zaak gaan verliezen en het ze alleen maar meer geld gaat kosten om die zaken ook echt te voeren).
Natuurlijk zit er nog verschil in de individuele zaken, maar als er één is gewonnen gaat het denk ik een stuk onwaarschijnlijker (en risicovoller voor Dell) worden om de rest te verliezen.
[ Voor 12% gewijzigd door Mentalist op 18-02-2012 04:54 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Verwijderd
Soms doen (kanton)rechtersuitspraken die alleen voor die persoon gelden. Al heb je exact dezelfde zaak met iemand anders, dan moet je hem nog over doen.
Jullie raden het nooit.
Maar na gisteren de bekende mail over de jurische afdeling te hebben ontvangen, zat er vanmorgen weer een mail in de mailbox, nu met een nieuwe geschatte leverdatum: 29-2-2012.
Echter op de website van Dell staat nog steeds 15-2.
Maar na gisteren de bekende mail over de jurische afdeling te hebben ontvangen, zat er vanmorgen weer een mail in de mailbox, nu met een nieuwe geschatte leverdatum: 29-2-2012.
Ik ging er maar vanuit dat het een geautomatiseerde mail betrof, ik heb hem ook ontvangen. De inhoud van de mail klinkt te mooi voor woorden
Hier ook een dergelijke mail. Nieuwe leverdatum ('in verband met grotere vraag dan verwacht') 29/2. Was overigens van begin af aan 22/2. Site laat tot op heden ook die laatste datum zien.wezep schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 08:34:
Jullie raden het nooit.
hmmm, gisteren wel die mail gehad dat het juridisch wordt uitgezocht, verder nog niets . Mijn order was al geannuleerd zonder mijn toestemming.
Heb twee weken de tijd gegeven om te reageren: Gezien het bovenstaande verzoek ik u en voor zover nodig sommeer ik u om binnen 14 dagen een bevestiging te sturen tot levering van het door mij bestelde product.
Daar ga ik op wachten voor ik verdere stappen onderneem
Heb twee weken de tijd gegeven om te reageren: Gezien het bovenstaande verzoek ik u en voor zover nodig sommeer ik u om binnen 14 dagen een bevestiging te sturen tot levering van het door mij bestelde product.
Daar ga ik op wachten voor ik verdere stappen onderneem
Voel ik hier het briesje ontstaan dat de nachtkaars dooft??zeef schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 03:28:
Ik was maar voor het gemak uitgegaan van de individuele vorderingen omdat er a. een aantal verschillende individuele vorderingen zullen zijn voor de cashback van 'haalmeeruitjecard' die mensen mislopen en b. ook verschillende communicatietrajecten zijn geweest. De een heeft zelf contact gezocht met Dell om de prijs te controleren, de ander is afgegaan op andere bronnen.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Als je order na orderbevestiging geannulleerd wordt, gewoon alles in een dossier verzamelen en naar je rechtsbijstandverzekering sturen (vooraf even bellen voor een case) met de aantekening naar het artikel van dhr. Engelfriet (moet je natuurlijk wel een rechtsbijstandsverzekering hebben).
[ Voor 6% gewijzigd door Jumpman op 18-02-2012 09:19 ]
Verwijderd
Ik denk dat ik dat vandaag even ga doen als ik tijd heb. Hopelijk kunnen en willen zij het oplossen.Jumpman schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 09:18:
Als je order na orderbevestiging geannulleerd wordt, gewoon alles in een dossier verzamelen en naar je rechtsbijstandverzekering sturen (vooraf even bellen voor een case) met de aantekening naar het artikel van dhr. Engelfriet (moet je natuurlijk wel een rechtsbijstandsverzekering hebben).
Ik denk dat iedereen even tot dinsdag moet wachten. Ik verwacht dat voor diegene waarvan de bestelling nog gewoon op 'werk in uitvoering' staat er vanuit Dell wordt gemaild dat de laptop zal worden geleverd. Dat is dan ook meteen voer voor diegene waarvan de order is geannuleerd; er wordt namelijk gerefereerd naar het feit dat er een koopovereenkomst was en dat de betaling reeds was geaccepteerd. En dat was in het geval van vele geannuleerde bestellingen ook al het geval. Ik verwacht dat het allemaal als nog goed komt en een rechtszaak niet nodig zal zijn..
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Dat kan niet, want na 30 dagen vanaf de orderbevestiging moeten ze leveren, of samen met jou overeenstemming hebben over een nieuw datum waarop ze uiterlijk gaan leveren.Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 09:59:
bij mij ook uitstel van 22ste naar 29ste, als er maar niet elk weekend zo'n mailtje komt
[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 18-02-2012 10:02 ]
Mijn bestelling staat nog steeds op Werk in uitvoering met als leverdatum 23 februari. Ik ben erg benieuwd of delptop dit weekend nog verstuurd wordt!
Bij Otto was de, enkelvoud bij mijn weten, eiser de 'stichting otto gedupeerden" of iets in die orde.zeef schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 02:52:
[...]
Oprichten van een stichting is ook niet gratis maar het zal al snel uitkomen op minder dan 200 euro pp.
Was het maar zo'n feest.W3ird_N3rd schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 04:52:
[...]
IANAL, maar is het dan niet handiger om één persoon een zo sterk mogelijke zaak te laten maken? Iedereen doet een tientje in de pot voor de griffierechten en die ene persoon gaat dan met hulp van Arnoud de rechtszaak aan tegen Dell.
Zaak verloren? Geen laptops, samen de juridische kosten van Dell betalen..
Zaak gewonnen? Jurisprudentie, daarna kan iedereen individueel Dell aanklagen (ofwel dan zal Dell gewoon inbinden want dan weten ze ècht zeker dat ze iedere zaak gaan verliezen en het ze alleen maar meer geld gaat kosten om die zaken ook echt te voeren).
Natuurlijk zit er nog verschil in de individuele zaken, maar als er één is gewonnen gaat het denk ik een stuk onwaarschijnlijker (en risicovoller voor Dell) worden om de rest te verliezen.
Geen idee. Het zijn wel dingen die een rol spelen. Als ik zie wat de impact is van het mislopen van 60 euro korting, dan is het wel dienstig dat dit feit ook bekend is.Cyberpope schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 09:14:
[...]
Voel ik hier het briesje ontstaan dat de nachtkaars dooft??
Klopt als een bus. Sinds 1 januari zijn de griffierechten (weer) erhoogd nadat de boel in 2010 al flink omhoog gegooid was. Dezelfde weg bewandelen is nu dus bijna 200 euro duurder geworden.Jasper Janssen schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 11:52:
[...]
Bij Otto was de, enkelvoud bij mijn weten, eiser de 'stichting otto gedupeerden" of iets in die orde.
Oprichten van een stichting is ook niet gratis maar het zal al snel uitkomen op minder dan 200 euro pp.
[ Voor 17% gewijzigd door zeef op 18-02-2012 14:16 ]
Dat "moeilijk doen" was mijns inziens gewoon een geheel valide vraag, waarop nogal overdreven werd gereageerd imho. Maar goed, vrij zinloos om die "discussie" weer aan te wakkeren.zeef schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 12:26:
als ik iemand moeilijk zie doen over 60 euro dan is het wel dienstig dat dit feit ook bekend is.
Ook ik heb weer een herziene datum gekregen. Er werd wel in de mail vermeld dat ik al recent al een herziene leverdatum had gekregen. Maar helaas weer moet deze herziene leverdatum weer veranderd worden.
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
En ook hier naar de 29e (stond op de 22e)
Waarschijnlijk is Dell al bezig met zich terug te trekken en gaan ze gewoon leveren als ik de verhalen hier hoor. Bij mij staat nog steeds geannuleerd, maarjah, als ze vrijdag begonnen zijn om de orders te reanimeren, dan zal het wel tot volgende week vrijdag duren voordat ze allemaal gereanimeerd zijn denk ik. Gewoon maar eens bellen volgende week
Ik zie dat mensen zo'n tig annuleringsmailtjes krijgen en dan weer bevestigingen en dan weer iets anders.. 't is duidelijk echt een zooitje bij Dell. Misschien kunnen jullie dat ook meenemen in de zaak.. ik zie al voor me hoe je eerst helemaal chagrijnig wordt en een dag later het uitgilt.. om vervolgens een kwartier later weer keihard te vloeken en dan 3 dagen erna vol ongeloof naar je scherm staart naar die paar letters die het woordje 'bevestiging' vormen en je toetsenbord onder kwijlt. etc. etc. Ik zou er gek van worden in ieder geval
Zijn er meer mensen (zoals ik) die (ook) 'slechts' 2 annuleringen gehad hebben en sindsdien niks meer gehoord hebben? [Ik heb overigens niet gereageerd op hun mails, misschien dat dat er wat mee te maken heeft?]

Zijn er meer mensen (zoals ik) die (ook) 'slechts' 2 annuleringen gehad hebben en sindsdien niks meer gehoord hebben? [Ik heb overigens niet gereageerd op hun mails, misschien dat dat er wat mee te maken heeft?]
Wow. Da's een flinke pilzeef schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 01:36:
Voor jullie het vergeten: als je gaat procederen zal je 207 euro griffierecht moeten aftikken. Per persoon. Tenzij je kan aantonen dat je onvermogend bent, dan is het 73 euro.

Rotterdam
Ik heb ook 2 annuleringen en niks meer gehoord na de laatste "we gaan echt niet meer leveren"-mail. Ik heb echter wel op die mail gereageerd, maar nog niks terug gekregen...
Ik had dus het standaard 'in contact met onze juridische afdeling' mailtje ontvantgen vrijdag na mijn reply op hun 'we gaan niet leveren' mailtje dat ik het er niet mee eens was en geloof dat ze zich te houden hebben aan de eerdere overeenkomst. Ben benieuwd wat we maandag ofzo horen.
formulering aangepastBrad Pitt schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 12:45:
[...]
Dat "moeilijk doen" was mijns inziens gewoon een geheel valide vraag, waarop nogal overdreven werd gereageerd imho. Maar goed, vrij zinloos om die "discussie" weer aan te wakkeren.
Kippenijzer schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 14:07:
Ik had dus het standaard 'in contact met onze juridische afdeling' mailtje ontvantgen vrijdag na mijn reply op hun 'we gaan niet leveren' mailtje dat ik het er niet mee eens was en geloof dat ze zich te houden hebben aan de eerdere overeenkomst. Ben benieuwd wat we maandag ofzo horen.
XilenceSR schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 14:00:
Ik heb ook 2 annuleringen en niks meer gehoord na de laatste "we gaan echt niet meer leveren"-mail. Ik heb echter wel op die mail gereageerd, maar nog niks terug gekregen...
Ik heb het idee dat er twee communicatiekanalen vrolijk langs elkaar heen aan het mailen zijn. Ten eerste de automatische orderupdates uit China, waar onze orders on hold in staan. Daardoor wordt de levertijd automatisch naar achteren verlegd en daarvan krijg je een update. Ten tweede de customer care in Europa die individueel aan het mailen is.... denk ik dus.GS88 schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 13:56:
Ik zie dat mensen zo'n tig annuleringsmailtjes krijgen en dan weer bevestigingen en dan weer iets anders.. 't is duidelijk echt een zooitje bij Dell. Misschien kunnen jullie dat ook meenemen in de zaak.. ik zie al voor me hoe je eerst helemaal chagrijnig wordt en een dag later het uitgilt.. om vervolgens een kwartier later weer keihard te vloeken en dan 3 dagen erna vol ongeloof naar je scherm staart naar die paar letters die het woordje 'bevestiging' vormen en je toetsenbord onder kwijlt. etc. etc. Ik zou er gek van worden in ieder geval![]()
[...]
Wow. Da's een flinke pil
Denk dat je helemaal gelijk hebt. Ik hecht 0,0 waarde aan de levertijd mailtjes.zeef schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 14:19:
Ik heb het idee dat er twee communicatiekanalen vrolijk langs elkaar heen aan het mailen zijn. Ten eerste de automatische orderupdates uit China, waar onze orders on hold in staan. Daardoor wordt de levertijd automatisch naar achteren verlegd en daarvan krijg je een update. Ten tweede de customer care in Europa die individueel aan het mailen is.... denk ik dus.
Dan blijft het nog raar dat bij sommige mensen de orders on hold staan (en dus de mails krijgen van uitstel) terwijl bij sommige de order totaal geannuleerd is en die dus niets meer krijgen.wian schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 14:26:
[...]
Denk dat je helemaal gelijk hebt. Ik hecht 0,0 waarde aan de levertijd mailtjes.
Mail van uitstel naar 29 feb ook ontvangen...
Op zaterdagmiddag ja? Verrassend dat er enige activiteit is op een dag als deze!BLACKfm schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 15:17:
Mail van uitstel naar 29 feb ook ontvangen...
Gewoon geautomatiseerd mailtje denk ik.Brad Pitt schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 15:43:
[...]
Op zaterdagmiddag ja? Verrassend dat er enige activiteit is op een dag als deze!
Hier ook een annulering ondanks verzoek om toch te leveren. Maandag maar eens een formele ingebrekestelling sturen.
De slogan van Dell uit 2007, "Yours is here", maken ze in ons geval goed waar
De slogan van Dell uit 2007, "Yours is here", maken ze in ons geval goed waar
- Arnoud Engelfriet
- Registratie: Augustus 2002
- Laatst online: 15-09 09:58
ICT-jurist / Specialist internetrecht
:strip_icc():strip_exif()/u/63255/crop62861790abf81_cropped.jpg?f=community)
Even een update van mijn kant. Ik ben werkelijk bedólven onder de mails van mensen die annuleringen hebben gehad, denken die te krijgen, hun order zagen verdwijnen of juist een bevestiging kregen dat er geleverd gaat worden. Het is dus een lekker soepzooitje daar bij Dell.
Mensen die willen procederen: dat kan pas nadat vaststaat dat er niet geleverd gaat worden.
Allereerst wil ik iedereen vragen om het dossier op orde te maken:
- kopie bestelmail + ordernummer
- kopie van ALLE correspondentie met Dell (chat met personeel etc; als er gebeld is, notitie van datum/tijd en indicatie van strekking gesprek)
- kopie van de annulering door Dell
- kopie van betalingsbevestiging of autorisatie van creditcard, iets waaruit blijkt dat jij geld hebt gegeven of toegezegd dus
- tijdlijn waarin je al het bovenstaande op een chronologisch rijtje zet
Vervolgens is het afwachten tot je te horen krijgt waar je aan toe bent. Gaan ze leveren, mooi, dan afwachten tot die leverdatum. Melden ze je (schriftelijk, telefonisch, mail, hoe dan ook) dat je order is geannuleerd, dan stuur je onderstaande modelbrief:
Doen ze dat niet, dan wordt het tijd voor de advocatenbrief. Ik heb twee advocaten die graag hier de schouders onder zetten. De discussie die we nu voeren is hoe dit het beste in te richten om de minste kosten te maken. Iedereen kan natuurlijk zelf individueel procederen maar daar word je niet gelukkig van. Een stichting oprichten lijkt wat overdreven, zó veel mensen zijn er nu ook weer niet. Maar het lijkt mogelijk om met meerdere eisers in één dagvaarding te gaan staan.
Mensen die willen procederen: dat kan pas nadat vaststaat dat er niet geleverd gaat worden.
Allereerst wil ik iedereen vragen om het dossier op orde te maken:
- kopie bestelmail + ordernummer
- kopie van ALLE correspondentie met Dell (chat met personeel etc; als er gebeld is, notitie van datum/tijd en indicatie van strekking gesprek)
- kopie van de annulering door Dell
- kopie van betalingsbevestiging of autorisatie van creditcard, iets waaruit blijkt dat jij geld hebt gegeven of toegezegd dus
- tijdlijn waarin je al het bovenstaande op een chronologisch rijtje zet
Vervolgens is het afwachten tot je te horen krijgt waar je aan toe bent. Gaan ze leveren, mooi, dan afwachten tot die leverdatum. Melden ze je (schriftelijk, telefonisch, mail, hoe dan ook) dat je order is geannuleerd, dan stuur je onderstaande modelbrief:
Hopelijk gaat Dell dan alsnog leveren.Geachte heer, mevrouw,
Op datum heb ik bij een Dell XPS laptop besteld onder bestelnummer NUMMER. Op datum ontving ik van u een e-mail waarop u mij meldde dat de bestelling zou zijn geannuleerd.
Uw 'annulering' is echter zonder goede grond gedaan en is daarmee niet rechtsgeldig. Mij is een aanbod gedaan via uw website, welk ik heb aanvaard en waarvan ik ook een bevestiging heb binnengekregen. Op de juistheid van het aanbod mocht ik vertrouwen, zeker nu navraag is gedaan en uw medewerkers bij herhaling hebben bevestigd dat het aanbod juist was.
Voor zover u zich op enig beding uit uw algemene voorwaarden beroept om de overeenkomst te mogen annuleren, vernietig ik hierbij dat beding. Dit omdat een bepaling die u het recht geeft op grond van een fout van uw kant de overeenkomst eenzijdig te annuleren, onredelijk bezwarend is naar mij als consument toe. Derhalve is uw annulering van tafel.
Ik verzoek, en voor zover nodig sommeer u om alsnog te leveren binnen de afgesproken levertijd en mij binnen een week na dagtekening van deze brief te melden dat u dit gaat doen.
Ik stel u bij deze aansprakelijk voor alle schade die ik lijd en nog mocht lijden door uw nalatigheid in het leveren van de bestelde laptop. Deze schade bestaat onder meer uit het prijsverschil tussen uw aanbiedingsprijs en de prijs die ik bij een andere aanbieder zou moeten betalen om de laptop te komen.
Indien u niet overgaat tot leveren zal ik niet aarzelen juridische stappen te nemen bij de kantonrechter om mijn recht te halen. Ik vertrouw er echter op dat u het niet zo ver zult laten komen.
Doen ze dat niet, dan wordt het tijd voor de advocatenbrief. Ik heb twee advocaten die graag hier de schouders onder zetten. De discussie die we nu voeren is hoe dit het beste in te richten om de minste kosten te maken. Iedereen kan natuurlijk zelf individueel procederen maar daar word je niet gelukkig van. Een stichting oprichten lijkt wat overdreven, zó veel mensen zijn er nu ook weer niet. Maar het lijkt mogelijk om met meerdere eisers in één dagvaarding te gaan staan.
Verwijderd
@ Arnoud Engelfriet
Waar zal ik de mail naartoe sturen als mijn order is geannuleerd, maar ik er nog geen mail van heb?
Waar zal ik de mail naartoe sturen als mijn order is geannuleerd, maar ik er nog geen mail van heb?
Melden ze je (schriftelijk, telefonisch, mail, hoe dan ook) dat je order is geannuleerd
Wat als je order al is geannuleerd, zonder dat ik hierover gebeld bent of een mail ontvangen heb. Zie alleen op mijn orderstatus dat hij is geannuleerd.
Heb wel een mail ontvangen, nadat de orderstatus was veranderd naar geannuleerd, inzake het uitzoeken door juristen.
Wat als je order al is geannuleerd, zonder dat ik hierover gebeld bent of een mail ontvangen heb. Zie alleen op mijn orderstatus dat hij is geannuleerd.
Heb wel een mail ontvangen, nadat de orderstatus was veranderd naar geannuleerd, inzake het uitzoeken door juristen.
- Arnoud Engelfriet
Ook als de status alleen in "geannuleerd" is veranderd kun je de brief gebruiken. Verander dan "ontving ik van u een e-mail" in "zag ik in het statusoverzicht" of iets dergelijks. Je moet verwijzen naar hoe je wist dat de bestelling geannuleerd is, en pas dan kun je daar boos over worden.
Weet iemand die wél een mail heeft gehad wat een werkend mailadres is? Of een postadres van Dell in Nederland?
Weet iemand die wél een mail heeft gehad wat een werkend mailadres is? Of een postadres van Dell in Nederland?
Ik denk dat er nog wel een aantal mensen bij komen Arnoud, die van mij is ook nog niet geannuleerd.
NL_CC_HSB_DHS_PRE@dell.com van dat emailadres heb ik een reactie gekregen.
NL_CC_HSB_DHS_PRE@dell.com van dat emailadres heb ik een reactie gekregen.
Ik weet dat m'n status geannuleerd is via de telefoon, zie daarvan niks op mijn orderstatus namelijk:

Bij een andere zag ik duidelijk 'geannuleerd' en dergelijke erbij staan:
Maandag eerst nog even bellen en anders gaan we mailen
Transformatorweg 72
1014 AK Amsterdam
t.a.v. afdeling klachten
Dat adres heb ik doorgekregen toen ik vandeweek een keer belde...

Bij een andere zag ik duidelijk 'geannuleerd' en dergelijke erbij staan:

Dell BVArnoud Engelfriet schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 16:57:
Of een postadres van Dell in Nederland?
Transformatorweg 72
1014 AK Amsterdam
t.a.v. afdeling klachten
[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 18-02-2012 17:10 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
die juridische mail, die overigens een antwoord was op mijn ingebrekestelling kwam van NL_CC_HSB_BSD_POST@dell.com
NL_CC_HSB_BSD_POST NL_CC_HSB_BSD_POST@dell.com
17 feb. (1 dag geleden)
Geachte heer / mevrouw,
Bij deze wil ik u informeren dat wij in contact zijn met onze juridische afdeling.
Helaas hebben wij op dit moment geen verdere informatie en kunnen wij zelf geen uitsluitsel bieden aangaande een oplossing van dit probleem.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
naam verwijderd
Dell Customer Care
Original Message Follows: ------------------------
Goedemorgen, ik wil u verzoeken om onderstaande tekst met de ingebrekestelling door te sturen naar uw superieuren.
Met vriendelijke groeten,
Ingebrekestelling
15 februari 2012
Dell B.V.
Transformatorweg 38-72
1014 AK AMSTERDAM
Geachte heer, mevrouw,
Ik heb op 3 februari 2012 via uw website een laptop bij u besteld voor het bedrag van € 989,10.
Op 4 februari heb ik de orderbevestiging mogen ontvangen met als ordernummer xxxxxxx.
Ik heb diverse mails van Dell mogen ontvangen over deze laptop . De laatste mail is van 14 februari 2012 waarin werd gesteld dat Dell de order niet zal afhandelen omdat er een fout is gemaakt in de specificatie van het systeem.
Het is mij compleet niet duidelijk wat er mis is aan de specificatie van dit systeem, tot op heden kan ik nog steeds dit systeem bestellen, op de site van Dell, met de genoemde Hard Drive : 1TB (2x512GB) Solid State Dual Drive.
Ik had geen reden om aan te nemen dat specificaties en de prijs niet klopte, zoals vermeld wordt door uw medewerker de heer van der Kroft, omdat de juistheid van de prijs bevestigd is door uw medewerkers. Er is daarom een bindende overeenkomst tot stand gekomen en heb ik recht op levering van het product.
Indien op dit moment onderdelen slecht beschikbaar zijn wil ik hier graag op wachten ( zoals in mijn mail is vermeld op vrijdag 10 februari) en een andere leveringsdatum van u ontvangen. Tevens ben ik bereid om een levering van tenminste gelijkwaardige functionaliteit en prestatie te accepteren.
De opties/alternatief (|Hard Drive : 1.5TB (2x750GB) Serial ATA (7200RPM) Dual HDD) die Dell in het mailtje van 14 februari biedt is inferieur ten opzichte van een SSD, gezien de significant lagere snelheid. Dit alternatief accepteer ik dan ook niet.
Gezien het bovenstaande verzoek ik u en voor zover nodig sommeer ik u om binnen 14 dagen een bevestiging te sturen tot levering van het door mij bestelde product.
Mocht u niet aan het bovenstaande voldoen dan bent u in verzuim en houd ik mij het recht verdere juridische stappen te ondernemen.
Onder voorbehoud van alle rechten en weren.
Een kopie van dit schrijven doe ik u per gewone post toekomen.
Met vriendelijke groet,
NL_CC_HSB_BSD_POST NL_CC_HSB_BSD_POST@dell.com
17 feb. (1 dag geleden)
Geachte heer / mevrouw,
Bij deze wil ik u informeren dat wij in contact zijn met onze juridische afdeling.
Helaas hebben wij op dit moment geen verdere informatie en kunnen wij zelf geen uitsluitsel bieden aangaande een oplossing van dit probleem.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
naam verwijderd
Dell Customer Care
Original Message Follows: ------------------------
Goedemorgen, ik wil u verzoeken om onderstaande tekst met de ingebrekestelling door te sturen naar uw superieuren.
Met vriendelijke groeten,
Ingebrekestelling
15 februari 2012
Dell B.V.
Transformatorweg 38-72
1014 AK AMSTERDAM
Geachte heer, mevrouw,
Ik heb op 3 februari 2012 via uw website een laptop bij u besteld voor het bedrag van € 989,10.
Op 4 februari heb ik de orderbevestiging mogen ontvangen met als ordernummer xxxxxxx.
Ik heb diverse mails van Dell mogen ontvangen over deze laptop . De laatste mail is van 14 februari 2012 waarin werd gesteld dat Dell de order niet zal afhandelen omdat er een fout is gemaakt in de specificatie van het systeem.
Het is mij compleet niet duidelijk wat er mis is aan de specificatie van dit systeem, tot op heden kan ik nog steeds dit systeem bestellen, op de site van Dell, met de genoemde Hard Drive : 1TB (2x512GB) Solid State Dual Drive.
Ik had geen reden om aan te nemen dat specificaties en de prijs niet klopte, zoals vermeld wordt door uw medewerker de heer van der Kroft, omdat de juistheid van de prijs bevestigd is door uw medewerkers. Er is daarom een bindende overeenkomst tot stand gekomen en heb ik recht op levering van het product.
Indien op dit moment onderdelen slecht beschikbaar zijn wil ik hier graag op wachten ( zoals in mijn mail is vermeld op vrijdag 10 februari) en een andere leveringsdatum van u ontvangen. Tevens ben ik bereid om een levering van tenminste gelijkwaardige functionaliteit en prestatie te accepteren.
De opties/alternatief (|Hard Drive : 1.5TB (2x750GB) Serial ATA (7200RPM) Dual HDD) die Dell in het mailtje van 14 februari biedt is inferieur ten opzichte van een SSD, gezien de significant lagere snelheid. Dit alternatief accepteer ik dan ook niet.
Gezien het bovenstaande verzoek ik u en voor zover nodig sommeer ik u om binnen 14 dagen een bevestiging te sturen tot levering van het door mij bestelde product.
Mocht u niet aan het bovenstaande voldoen dan bent u in verzuim en houd ik mij het recht verdere juridische stappen te ondernemen.
Onder voorbehoud van alle rechten en weren.
Een kopie van dit schrijven doe ik u per gewone post toekomen.
Met vriendelijke groet,
@Arnoud: ik weet niet of je er van op de hoogte bent, maar sommigen hebben een mail gehad dat hun 'klacht' is voorgelegd aan hun juridische afdeling. Vaak waren dit klachten waarin werd aangegeven dat er een koopovereenkomst was die nageleefd moet worden. Awsom heeft ook deze mail gehad en daarna heeft hij te horen gekregen dat de laptop alsnog geleverd gaat worden, omdat hij betaald had en een orderbevestiging had gehad (orderbevestiging geeft aan dat de order is goedgekeurd?). Dat is best een interessant gegeven, dat hij hem alsnog krijgt, mochten veel andere mensen hem niet meer krijgen.
Laten we dus hopen dat meer mensen nog te horen krijgen dat hij alsnog geleverd gaat worden, maar ik ben bang dat Dell nog wel moeilijk zal doen bij reeds geannuleerden. Het lijkt echt op damage control.
Laten we dus hopen dat meer mensen nog te horen krijgen dat hij alsnog geleverd gaat worden, maar ik ben bang dat Dell nog wel moeilijk zal doen bij reeds geannuleerden. Het lijkt echt op damage control.
[ Voor 14% gewijzigd door danielkraak op 18-02-2012 17:04 ]
- Arnoud Engelfriet
@Daniel: dat is hoopgevend, hoewel het ook een vertragingstactiek kan zijn. De modelbrief die ik stuurde, heeft als voordeel dat er een einddatum in zit, na die datum kun je in principe gaan procederen.
Waarom? Had het op zijn minst nog even aangekeken, of Arnoud Engelfriet je order eventueel ter overname 'geschonken'.Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 16:56:
Ik heb de handdoek maar in de ring gegooid, het gaat me te lang duren.
[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 18-02-2012 17:33 ]
Even voor de duidelijkheid wat betreft welke mails ik heb gekregen:danielkraak schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 17:03:
@Arnoud: ik weet niet of je er van op de hoogte bent, maar sommigen hebben een mail gehad dat hun 'klacht' is voorgelegd aan hun juridische afdeling. Vaak waren dit klachten waarin werd aangegeven dat er een koopovereenkomst was die nageleefd moet worden. Awsom heeft ook deze mail gehad en daarna heeft hij te horen gekregen dat de laptop alsnog geleverd gaat worden, omdat hij betaald had en een orderbevestiging had gehad (orderbevestiging geeft aan dat de order is goedgekeurd?). Dat is best een interessant gegeven, dat hij hem alsnog krijgt, mochten veel andere mensen hem niet meer krijgen.
- orderbevestiging
- Mail op 10 februari dat de SSD's niet leverbaar zijn (deze beantwoord met dezelfde mail die ook naar nl_cc_hsb_dhs_pre@dell.com is gegaan)
Toen heb ik op 10 februari een simpele mail gestuurd naar nl_cc_hsb_dhs_pre@dell.com dat ik het er niet mee eens was. Daar kreeg ik als antwoord op dat het een fout op de Dell website betrof. Daarop stuurde ik het mailtje wat in dit topic staat (waar ik een screenshot van heb gepost), en toen kreeg ik de toezegging van Dell dat ik de laptop geleverd krijg.
Ik heb géén mail gehad van een verplaatsing van een leverdatum, of een tweede mail dat de SSD's niet leverbaar zijn.
Dit is een vertragingstactiek. Dus alle mensen die besteld hebben, zouden echt wel moeten wachten tot zo`n 2-3-2012, want dan is voor de meeste die 30 dagen termijn van levering!!Arnoud Engelfriet schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 17:09:
@Daniel: dat is hoopgevend, hoewel het ook een vertragingstactiek kan zijn. De modelbrief die ik stuurde, heeft als voordeel dat er een einddatum in zit, na die datum kun je in principe gaan procederen.
Ja, ik heb dus ongeveer dezelfde mailtjes gehad (iedereen eigenlijk wel). Het laatste mailtje dat ik heb gehad was dat ze met hun juridische afdeling aan het overleggen waren.Awsom schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 17:30:
[...]
Even voor de duidelijkheid wat betreft welke mails ik heb gekregen:
- orderbevestiging
- Mail op 10 februari dat de SSD's niet leverbaar zijn (deze beantwoord met dezelfde mail die ook naar nl_cc_hsb_dhs_pre@dell.com is gegaan)
Toen heb ik op 10 februari een simpele mail gestuurd naar nl_cc_hsb_dhs_pre@dell.com dat ik het er niet mee eens was. Daar kreeg ik als antwoord op dat het een fout op de Dell website betrof. Daarop stuurde ik het mailtje wat in dit topic staat (waar ik een screenshot van heb gepost), en toen kreeg ik de toezegging van Dell dat ik de laptop geleverd krijg.
Ik heb géén mail gehad van een verplaatsing van een leverdatum, of een tweede mail dat de SSD's niet leverbaar zijn.
Edit: heb je wel een mail gehad dat het een fout in de specificaties was?
[ Voor 3% gewijzigd door danielkraak op 18-02-2012 18:28 ]
Poets je order nummer de volgende keer ook even uit je url regel...CLB schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 17:02:
Ik weet dat m'n status geannuleerd is via de telefoon, zie daarvan niks op mijn orderstatus namelijk:
[afbeelding]
Bij een andere zag ik duidelijk 'geannuleerd' en dergelijke erbij staan: [afbeelding]
[...]
Dell BV
Transformatorweg 72
1014 AK Amsterdam
t.a.v. afdeling klachten
Edit: Maar nu ik dit ordernummer zie is de range wel ruim 900 hoger dan mijn ordernummer. Zijn dus best veel order geplaatst toen (niet dat het die XPS systemen waren though).
[ Voor 10% gewijzigd door BLACKfm op 18-02-2012 18:39 ]
Als je het geld niet eens een maand kunt missen dan kan je het al helemaal niet voor altijd missen = wat zou zijn gebeurd als je de laptop gewoon gekregen had, dus niet zeuren!P33R schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 18:49:
en moeten we ze daar bij dell ons geld in de tussentijd maar gewoon laten houden?
Dan had hij de SSD's verkocht en/of de laptop.gabn88 schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 18:53:
[...]
Als je het geld niet eens een maand kunt missen dan kan je het al helemaal niet voor altijd missen = wat zou zijn gebeurd als je de laptop gewoon gekregen had, dus niet zeuren!
Het is gewoon een principe kwestie, beetje jammerlijke reactie dus.gabn88 schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 18:53:
[...]
Als je het geld niet eens een maand kunt missen dan kan je het al helemaal niet voor altijd missen = wat zou zijn gebeurd als je de laptop gewoon gekregen had, dus niet zeuren!
Maar zoals bekend moet je zelf achter je geld aan, je hoeft niet te verwachten dat je het automatisch terugkrijgt..
Zoals zeef en ik al hier schrijven: Mensen wacht nou tot 2-3-2012. De meeste hier hebben geen benul wat ze eigenlijk moeten doen
Je kan pas actie ondernemen als iedereen een annuleringsmail hebben gehad. Nogmaals: die mail is een vertragingstactiek!!
Welke mail?pinokkia schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 19:20:
Zoals zeef en ik al hier schrijven: Mensen wacht nou tot 2-3-2012. De meeste hier hebben geen benul wat ze eigenlijk moeten doenJe kan pas actie ondernemen als iedereen een annuleringsmail hebben gehad. Nogmaals: die mail is een vertragingstactiek!!
offtopic:
Was jij trouwens ook niet degene die bij het eerste beste bericht dat het niet doorging meteen naar TROS Radar ging. lol.
Was jij trouwens ook niet degene die bij het eerste beste bericht dat het niet doorging meteen naar TROS Radar ging. lol.
dude niet te bij de hand he, het interesseert me geen reet. ik denk dat je de nadruk op de zin verkeerd hebt begrepen.gabn88 schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 18:53:
[...]
voor jou geld het zelfde danielkraak
in het annuleer mailtje vragen ze je geld terug te laten storten door het reknr op te geven.
ik verwacht geen mail te krijgen van ze. met ook 2 keuzes binnen x dagen....
1 we houden uw geld
2 euros zijn niet meer beschikbaar we keren u geld uit in ...

thxBLACKfm schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 18:55:
[...]
Het is gewoon een principe kwestie, beetje jammerlijke reactie dus.
Maar zoals bekend moet je zelf achter je geld aan, je hoeft niet te verwachten dat je het automatisch terugkrijgt..
wist ik, maar heb totaal geen vertrouwen meer in dat ... bedrijf. als mijn geld onbedoeld ergens is hou ik liever zelf bij,
wanneer de order als nog door gaat, kan ie toch weer doorgezet worden en betaald. (dat was de intentie uit mijn vraag. misschien was deze ook wat te simpel geformuleerd.)
[ Voor 54% gewijzigd door P33R op 18-02-2012 19:38 ]
Onbegrijpelijk dat jouw order geannuleerd is. Jij hebt van tevoren contact opgenomen met de Dell chat en men heeft jou persoonlijk verzekerd dat de prijs op de website klopte. Als er hier iemand is die in zijn recht staat ben jij het wel. Niet opgeven!CLB schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 17:02:
Ik weet dat m'n status geannuleerd is via de telefoon ...
Hmz, toch maar weer gereageerd op de laatste "Buigen of barsten" mail (van helpdesk). Gewoon niks zeggen heeft natuurlijk helemaal geen nut.
Zal me benieuwen wat voor antwoord daar op komt...Beste,
Het discussieforum mag intussen bekend zijn, maar daar komen toch hele andere verhalen vandaan.
Er zijn mensen die eenzijdige annuleringen krijgen, mensen die nog steeds in de wacht staan en mensen wiens order vooruit is geschoven.
Er is tevens een geval van iemand die gezien die al betaald heeft (wat we waarschijnlijk allemaal allang gedaan hebben) toch bevestiging heeft dat de laptop met SSD schijven wordt geleverd.
Hoe dan ook allemaal tegenstrijdigheden van jullie kant en ik zeg "Als persoon A het wel krijgt, moet persoon B, C, D, E, etc." het ook krijgen.
Verklaart u anders waarom sommige mensen wel al geleverd kregen (en een enkeling alsnog bevestiging van productie) en veel andere mensen ,waaronder ikzelf, nog aan het wachten zijn en er ook mensen zijn waarvan de boel zonder toestemming is geannuleerd?
Jullie zijn de enige manier van communicatie, maar dit is alles behalve duidelijk en eenduidig.
Met vriendelijke groet,
Rofl, van dat fictieve mailtjeP33R schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 19:24:
[...]
dude niet te bij de hand he, het interesseert me geen reet. ik denk dat je de nadruk op de zin verkeerd hebt begrepen.
voor jou geldt hetzelfde danielkraak![]()
in het annuleer mailtje vragen ze je geld terug te laten storten door het reknr op te geven.
ik verwacht geen mail te krijgen van ze. met ook 2 keuzes binnen x dagen....
1 we houden uw geld
2 euros zijn niet meer beschikbaar we keren u geld uit in ...
[...]
thx
wist ik, maar heb totaal geen vertrouwen meer in dat ... bedrijf. als mijn geld onbedoeld ergens is hou ik liever zelf bij,
wanneer de order als nog door gaat, kan ie toch weer doorgezet worden en betaald. (dat was de intentie uit mijn vraag. misschien was deze ook wat te simpel geformuleerd.)
Hehe, wat zijn we weer zwaarmoedig op deze avond... Ik had er nog wel zo'n
Bovendien, zelfs al gaat het niet door (héél kleine kans), dan is Dell nog niet zo'n malifide bedrijf waar je kan fluiten naar je geld lijkt mij. Dus kan er wel lekker om slapen
Ik heb dus 15 februari een brief gemaild ( staat hierboven) en antwoord op gekregen op 17 februari dat hun juridische afdeling daarmee bezig is. Het zit mij toch niet lekker dat de order op geannuleerd staat zonder mijn toestemming en wil ze daarom nogmaals een mail sturen met de tekst van Arnoud erin.
Heb wel binnen één week aangepast naar binnen 14 dagen daar dit ook in mijn oorspronklijke brief stond.
Hebben jullie nog advies op de opstelling van deze brief?
18 februari 2012
Geachte heer, mevrouw,
Op 3 februari heb ik bij een Dell XPS laptop besteld onder bestelnummer xxxxxxxx. Op 4 februari heb ik de orderbevestiging mogen ontvangen met als ordernummer xxxxxxx.
Ik heb net gezien in het statusoverzicht datum dat de bestelling zou zijn geannuleerd. Dit is de reden dat ik nogmaals reageer.
Ik heb op 15 februari 2012 en op 16 februari naar verschillende e-mailadressen t.w. NL_CC_HSB_BSD_POST@dell.com, Dell_Order_Update@dell.com, NL_CC_HSB_DHS_PRE@dell.com een ingebrekestelling verstuurd. Als antwoord op deze ingebrekestelling heb ik op 17 februari van Dell een mail mogen ontvangen dat uw juridische afdeling met de zaak bezig.
Het verbaast mij zeer dat de status nu staat op geannuleerd zonder dat ik het antwoord van uw juridische afdeling heb mogen vernemen.
Uw 'annulering' is echter zonder goede grond gedaan en is daarmee niet rechtsgeldig. Mij is een aanbod gedaan via uw website, welk ik heb aanvaard en waarvan ik ook een bevestiging heb binnengekregen. Op de juistheid van het aanbod mocht ik vertrouwen, zeker nu navraag is gedaan en uw medewerkers bij herhaling hebben bevestigd dat het aanbod juist was.
Voor zover u zich op enig beding uit uw algemene voorwaarden beroept om de overeenkomst te mogen annuleren, vernietig ik hierbij dat beding. Dit omdat een bepaling die u het recht geeft op grond van een fout van uw kant de overeenkomst eenzijdig te annuleren, onredelijk bezwarend is naar mij als consument toe. Derhalve is uw annulering van tafel.
Ik verzoek, en voor zover nodig sommeer u om alsnog te leveren binnen de afgesproken levertijd en mij binnen 14 dagen na dagtekening van deze brief te melden dat u dit gaat doen.
Ik stel u bij deze aansprakelijk voor alle schade die ik lijd en nog mocht lijden door uw nalatigheid in het leveren van de bestelde laptop. Deze schade bestaat onder meer uit het prijsverschil tussen uw aanbiedingsprijs en de prijs die ik bij een andere aanbieder zou moeten betalen om de laptop te komen.
Zoals ik u ook in mijn brief van 15 en 16 februari heb laten weten, mocht u niet aan het bovenstaande voldoen dan bent u in verzuim en houd ik mij het recht verdere juridische stappen te ondernemen.
Ik vertrouw er echter op dat u het niet zo ver zult laten komen.
Met vriendelijke groet,
Heb wel binnen één week aangepast naar binnen 14 dagen daar dit ook in mijn oorspronklijke brief stond.
Hebben jullie nog advies op de opstelling van deze brief?
18 februari 2012
Geachte heer, mevrouw,
Op 3 februari heb ik bij een Dell XPS laptop besteld onder bestelnummer xxxxxxxx. Op 4 februari heb ik de orderbevestiging mogen ontvangen met als ordernummer xxxxxxx.
Ik heb net gezien in het statusoverzicht datum dat de bestelling zou zijn geannuleerd. Dit is de reden dat ik nogmaals reageer.
Ik heb op 15 februari 2012 en op 16 februari naar verschillende e-mailadressen t.w. NL_CC_HSB_BSD_POST@dell.com, Dell_Order_Update@dell.com, NL_CC_HSB_DHS_PRE@dell.com een ingebrekestelling verstuurd. Als antwoord op deze ingebrekestelling heb ik op 17 februari van Dell een mail mogen ontvangen dat uw juridische afdeling met de zaak bezig.
Het verbaast mij zeer dat de status nu staat op geannuleerd zonder dat ik het antwoord van uw juridische afdeling heb mogen vernemen.
Ik verzoek, en voor zover nodig sommeer u om alsnog te leveren binnen de afgesproken levertijd en mij binnen 14 dagen na dagtekening van deze brief te melden dat u dit gaat doen.
Zoals ik u ook in mijn brief van 15 en 16 februari heb laten weten, mocht u niet aan het bovenstaande voldoen dan bent u in verzuim en houd ik mij het recht verdere juridische stappen te ondernemen.
Ik vertrouw er echter op dat u het niet zo ver zult laten komen.
Met vriendelijke groet,
Wat zijn we allemaal aan het doen in het weekend? Ga in ieder geval nu geen onbezonnen schrijven sturen (ik snap dat fictieve zaken niet gestuurd worden). Je kan ervan uitgaan dat Dell in het weekend niet werkt aan deze zaak, er komen alleen automatische e-mails van de productiefaciliteit (verschuiving leverdatum).
Laten in ieder geval de personen die een toezegging hebben gekregen op leveren (1) en degene die een e-mail hebben gekregen dat de juridische afdeling er naar gaat kijken stoppen met communiceren (dus iedereen waarvan de order nog niet geannuleerd is). Is je order wel eenzijdig geannuleerd kan de je brief van Arnoud Engelfriet (Arnoud Engelfriet in "Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig") sturen.
Laten in ieder geval de personen die een toezegging hebben gekregen op leveren (1) en degene die een e-mail hebben gekregen dat de juridische afdeling er naar gaat kijken stoppen met communiceren (dus iedereen waarvan de order nog niet geannuleerd is). Is je order wel eenzijdig geannuleerd kan de je brief van Arnoud Engelfriet (Arnoud Engelfriet in "Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig") sturen.
[ Voor 14% gewijzigd door Jumpman op 18-02-2012 20:38 ]
Trouwens nog mensen gebeld door een nummer 06 nummer dat op 7004 eindigt? Reageer alleen indien ja, anders hebben we dadelijk 2 pagina's met "Nee"
. Daar ben ik vandaag al 3x door gebeld, maar als ik terugbel krijg ik na 3x overgaan al een "einde gesprek" (waar normaal de voicemail zou zitten).
Maar kijken rechters dan niet naar de uitspraak in een vergelijkbare zaak?zeef schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 12:26:
[...]
Was het maar zo'n feest.Nee, dat zal in dit geval naar alle waarschijnlijkheid niet gaan werken. Het zijn individuele claims.
Sowieso, als je allemaal tegelijk een zaak aan gaat spannen, dan ben je (bij verlies) allemaal die griffiekosten kwijt + juridische kosten van Dell. Door eerst één iemand een zaak te laten voeren is dat verlies (als er verloren zou worden) veel kleiner. Als die ene persoon verliest weet de rest ook dat het niet slim is om een zaak aan te spannen.
Daarmee is mijn reactie eigenlijk overbodig, dit is natuurlijk handiger.Arnoud Engelfriet schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 16:48:
Iedereen kan natuurlijk zelf individueel procederen maar daar word je niet gelukkig van. Een stichting oprichten lijkt wat overdreven, zó veel mensen zijn er nu ook weer niet. Maar het lijkt mogelijk om met meerdere eisers in één dagvaarding te gaan staan.
[ Voor 25% gewijzigd door Mentalist op 18-02-2012 21:44 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vanaf nu zijn "je-wist-dat-de-prijs-fout-was" en bijbehorende wellus-nietus reacties niet meer toegestaan. Die discussie hoort hier niet meer thuis. Er is genoeg gezeur geweest in dit topic.
Wil je iets van je aankoop verkopen dan doe je dat in Vraag en Aanbod.
Voor beide punten hierboven geldt dat er naast de 'edit' knop ook een vinkje bij 'GoT ban' gezet wordt. U bent gewaarschuwd dus een misstap telt nu voor 2! ;-)
Het vriendelijke doch dringende verzoek om hier alleen over de bestelling en levering van in deze actie bestelde systemen te praten. Voor zover dat nog nodig is. Alle technische vragen graag naar Dell XPS 17 ervaringen
Vanaf nu zijn "je-wist-dat-de-prijs-fout-was" en bijbehorende wellus-nietus reacties niet meer toegestaan. Die discussie hoort hier niet meer thuis. Er is genoeg gezeur geweest in dit topic.
Wil je iets van je aankoop verkopen dan doe je dat in Vraag en Aanbod.
Voor beide punten hierboven geldt dat er naast de 'edit' knop ook een vinkje bij 'GoT ban' gezet wordt. U bent gewaarschuwd dus een misstap telt nu voor 2! ;-)
Het vriendelijke doch dringende verzoek om hier alleen over de bestelling en levering van in deze actie bestelde systemen te praten. Voor zover dat nog nodig is. Alle technische vragen graag naar Dell XPS 17 ervaringen