Ik heb ook een email gekregen van Dell. Ik ben gebeld door een medewerker en heb deze medegedeeld dat ik op dat moment in een bespreking zat. Ik heb hem gevraagt om per email te communiceren en dat was geen probleem. Ik heb de volgende email ontvangen.
Ik heb hier als volgt op gereageerd:Geachte heer Han,
Hierbij bevestigen wij dat de upgrade naar 2 x 512 GB SSD foutief op onze website heeft gestaan.
Zoals in het laatste bericht met opties aangegeven is dit een fout in de specificatie geweest.
Zoals ook op onze website staat aangegeven:
Dell behoudt het recht om prijzen, specificaties, levertijden en voorwaarden van een aanbieding zonder kennisgeving te wijzigen. Dell kan niet aansprakelijk gesteld worden voor fouten in de typografie en fotografie. In het geval van duidelijke fouten in prijzen en specificaties is Dell niet verplicht het systeem te leveren tegen de foutief geadverteerde prijs of specificaties.
In dit geval is het duidelijk dat het bestelde product niet voor de prijs geleverd kan worden waarvoor de bestelling is geplaatst, dus kunnen wij het systeem niet leveren met de SSD’s aangezien de prijs voor de SSD's alleen al hoger is dan voor het gehele systeem. Wanneer u hetzelfde product nu op de website besteld, dan wordt de juiste prijs daarbij aangegeven.
Om u alsnog te helpen willen wij u alsnog de optie geven om met een van de twee keuzes akkoord te gaan.
1. Aanpassing van de harde schijf naar: 2 x 750 GB HDD 7200 RPM.
2. Annulering van de order, u kunt op de website een ander product bestellen, of uw bankgegevens doorgeven voor een terugstorting (mocht u al betaald hebben).
Wij willen bij deze nogmaals bevestigen dat het systeem niet geleverd kan worden met 2 x 512 GB SSD.
Helaas kan onze juridische afdeling op dit moment geen telefonisch contact met u opnemen over dit probleem.
Mijn excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
XX XXX
Dell Customer Care
Geachte heer Xxxxx, geachte firma Dell,
Bedankt voor uw reactie op mijn e-mail. Het is fijn om eindelijk te weten wat nu volgens Dell als probleem wordt gezien. Ik heb werkelijk nog nooit zo een verwarrende communicatie meegemaakt van een bedrijf van deze grootte.
Eerst werd er vanuit Dell met mij gecommuniceerd dat een onderdeel niet meer leverbaar zou zijn, iets wat enkel van tijdelijke aard kon zijn en in mijn ogen geen reden kon zijn voor het kiezen voor een beduidend minder alternatief of zelfs annulering.
Vervolgens, zonder een reactie op mijn eerste e-mail, werd er vervolgens mij per e-mail medegedeeld dat er een fout in de specificatie van het bestelde systeem is gemaakt. Ik heb de specificatie van de door mij bestelde laptop aandachtig bestudeerd en geen fout kunnen ontdekken. Sterker nog, een exact de zelfde specificatie was op dat moment (en nog steeds) te bestellen via uw website. Ik neem aan dat de communicatie over deze fout net als de communicatie over het niet leverbaar zijn niet correct is. Ik wens gewoon, zoals overeengekomen, een levering van de door mij bestelde laptop.
Nu geeft u als Dell aan dat u het bestelde product niet kunt leveren voor de overeengekomen prijs. Dat vind ik zeer spijtig om te horen maar dit is voor mij geen reden om de bestelling te annuleren of te kiezen voor een andere configuratie. Helemaal niet omdat een medewerker van Dell mij, voordat ik de bestelling heb geplaatst, bevestigd heeft dat deze aanbieding geen fout was en de configuratie zeker geleverd zou worden. Daarnaast stond er tijdens de bestelling van de laptop bij de bewuste SSD's vermeld dat het om een speciale aanbieding ging en werd er geen andere keuzemogelijkheid geboden. De claim van uw firma dat de aanbieding onjuist is vind ik zeervreemd aangezien deze aanbieding zelfs twee keer is aangeboden en meerdere consumenten deze aanbieding wel geleverd hebben gekregen. Deze consumenten hebben zelfs op een latere datum gebruik gemaakt van uw aanbieding.
Uw firma claimt zich te kunnen beroepen op de voorwaarde zoals u beschrijft in uw reactie. Deze voorwaarde is echter niet van toepassing. Eventuele fouten in de specificaties of prijzen hadden voor de koopovereenkomst moeten worden opgemerkt en binnen afzienbare tijd worden gecommuniceerd met de klant. Een medewerker van de klantenservice heeft bevestigd dat het niet om een foutieve specificatie of prijs gaat, de aanbieding was correct. Daarnaast is de bestelling twee weken geleden geplaatst en is in de tussentijd de betaling geaccepteerd en een koopovereenkomst afgesloten. In uw algemene voorwaarden staat ook vermeld dat de eigendom van de bestelde producten wordt overgedragen aan de klant op het moment dat Dell de volledige betaling heeft ontvangen.
In de voorwaarden van uw firma staat ook vermeld dat iedere bestelling van producten en/of diensten wordt aangemerkt als een aanbod van de Klant om deze producten en/of
diensten met toepasselijkheid van deze voorwaarden te kopen. Dell aanvaardt dit aanbod onder deze voorwaarden op het moment dat zij de bestelling bevestigt. Dit laatste heeft plaatsgevonden door middel van een koopovereenkomst. Hiervoor verwijs ik u naar de door Dell aan mij verstuurde orderbevestiging en betalingsacceptatie.
Ik wil bij deze nogmaals met klem aangeven dat ik de order niet annuleer en u daar ook geen toestemming voor geef. Ook wens ik geen gebruik te maken van de door u geboden anternatief in de vorm van twee 750GB harddisk aangezien deze artikelen inferieur zijn in vergelijking met de artikelen waarvoor deze in de plaats komen, de twee 512GB SSD's. Ik verzoek u bij deze de overeengekomen koop verder af te wikkelen en het bestelde produkt met bijbehorende specificaties, zoals vermeld in de orderbevestiging, te leveren. Ik ga er vanuit dat uw firma de bestelling binnen de wettelijke termijn van 30 dagen na koopovereenkomst mij doet toekomen.
met vriendelijke groet,
Han XXXXXXX
Klantnummer: NL3xxxxxx
Ordernummer: xxxxxxxxx
Orderdatum: 2-2-2012
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.