Even een update voor de mensen die aangaven hun koop bij de rechter af te willen dwingen.
Ik heb ondertussen een stuk of tien mensen in de mail die graag deze stap willen nemen. De grote uitdaging is het gecoördineerd uitvoeren zodat we de kosten kunnen beperken én een stevige eis kunnen neerleggen.
Naast kopers heb ik ook enkele advocaten in de mail gekregen, daar ben ik nu mee aan het overleggen over de strategie. Ik vermoed dat er iets uit gaat komen van een modeldagvaarding die je zelf kunt uitbrengen, of een gemeenschappelijke dagvaarding waar iedereen z'n handtekening onder zet. Dat laatste kan, maar vereist wel dat de feiten grotendeels hetzelfde zijn.
Ik ga geen geld vragen voor deze actie, en ik hoop een van die advocaten zo ver te krijgen dat zij dat ook niet willen. Wel blijft het
griffierecht staan, dus die kosten zullen moeten worden betaald.
Vereist om mee te kunnen doen is dat je een definitieve annulering hebt van Dell. Krijg je alleen zo'n "wijzig uw order binnen (x) dagen" mail dan moet je eerst nog stellig reageren dat je dat niet accepteert. En dan kijken of je nog een leverdatum krijgt, en dan wachten tot die verstreken is. Totdat die verstreken is, valt er niets te eisen namelijk.
Ondertussen kun je alvast je dossier op orde maken:
- kopie bestelmail + ordernummer
- kopie van ALLE correspondentie met Dell (chat met personeel etc)
- kopie van de annulering door Dell
- kopie van betaling
- tijdlijn waarin je al het bovenstaande op een chronologisch rijtje zet
Wie overigens besteld heeft nádat Dell tegen T.net verklaarde dat het een fout was, kan het vergeten.