Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig

Pagina: 1 ... 23 ... 41 Laatste
Acties:
  • 206.648 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:53
danielkraak schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 22:43:
[...]

Wat zou dan het nut zijn geweest om morgen al ze voor de rechter te dagen? Je kunt beter alles goed voorbereiden, als je al aan zoiets begint. Daarnaat ga ik ervan uit dat als je toch actie wilt ondernemen dat je dit namens jezelf doet en niet namens ons, tenzij wij dit goedkeuren.
Kennis van broerlief is rechter O-)
waarom verzamel ik dan zoveel mogelijk bewijzen

[ Voor 6% gewijzigd door pinokkia op 15-02-2012 22:48 ]

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdlijn:

Dell annuleert morgen alle orders
Stuur mail ik ga niet akkoord blala
dell antwoord negatief

Pas dan kan je imo aankomen met een rechtzaak.. Ga er maar vanuit dat dat nog een maand gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
In dit topic is van meet af aan geopperd dat het om een prijs fout zou gaan. Als mensen daarna alsnog bestellen in de veronderstelling dat de prijs klopt zal de rechter je raar aan kijken. Als je met het argument komt dat de prijs zo raar nog niet was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 22:47:
Tijdlijn:

dell antwoord negatief

Pas dan kan je imo aankomen met een rechtzaak.. Ga er maar vanuit dat dat nog een maand gaat duren.
Vraag aan jou Darkstone

Wat zal ik tzt moeten? Ik zit nml ook met 2 laptops die nog zeker 2 à 3 jaar garantie hebben. En daar ben ik zeer tevreden over. Ik kan mijn eigen ruiten misschien ingooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-09 08:41

ChUcKiE

Dus........

in V&A komt er net 1 voorbij, die al geleverd blijkt te zijn....

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinokkia schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 22:51:
[...]

Vraag aan jou Darkstone

Wat zal ik tzt moeten? Ik zit nml ook met 2 laptops die nog zeker 2 à 3 jaar garantie hebben. En daar ben ik zeer tevreden over. Ik kan mijn eigen ruiten misschien ingooien.
De organisatie bij dell is dermate slecht geregeld dat ze straks echt niet gaan denken 'ahh, die vent heeft gelijk gekregen in de rechtbank. Flink tegenwerken'. Dat doen ze echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Vrouw ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 22:53:
[...]

De organisatie bij dell is dermate slecht geregeld dat ze straks echt niet gaan denken 'ahh, die vent heeft gelijk gekregen in de rechtbank. Flink tegenwerken'. Dat doen ze echt niet.
Ik weet nml uit ervaring als er iets gemaakt moet worden. Kan een bedrijf zogenaamd iedere keer met de smoer "we hebben het te druk" etc Je kan dan als klantzijnde niets doen.
Klopt inderdaad.

[ Voor 12% gewijzigd door pinokkia op 15-02-2012 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
ChUcKiE schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 22:52:
in V&A komt er net 1 voorbij, die al geleverd blijkt te zijn....
Inderdaad: V&A aangeboden: Dell XPS L702x met 3D Bril (incl 512GB SSD!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 14:16
pinokkia schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 22:57:
[...]

Ik weet nml uit ervaring als er iets gemaakt moet worden. Kan een bedrijf zogenaamd iedere keer met de smoer "we hebben het te druk" etc Je kan dan als klantzijnde niets doen.
Zal bij Dell wel meevallen, uitstekende service vindt ik. Beetje jammer dat de verkoop-drones het af laten weten. Management mag nu toch wel eens wakker worden.
Beetje bedrijf zal toch wel google alerts o.i.d gebruiken.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Je zou verwachten dat ze Tweakers.net in de gate houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Appie Heijn schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 22:59:
[...]

Zal bij Dell wel meevallen, uitstekende service vindt ik. Beetje jammer dat de verkoop-drones het af laten weten. Management mag nu toch wel eens wakker worden.
Beetje bedrijf zal toch wel google alerts o.i.d gebruiken.
Ik heb ook echt helemaal niets te klagen over de technische support. Je belt en de volgende dag een monteur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
pinokkia schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 22:41:

Zit alleen te twijfelen of ik door moet zetten, omdat ik nog 2 laptops van Dell heb. Daar heb ik nog garantie op. Wil nml geen ruiten ingooien, vanwege de service.
Het maakt niet uit zelf al had je 20 laptops staan van Dell de twee jaar garantie mogen ze niet weigeren hoe erg ze je ook haten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
maarten12100 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 23:03:
[...]

Het maakt niet uit zelf al had je 20 laptops staan van Dell de twee jaar garantie mogen ze niet weigeren hoe erg ze je ook haten.
Alsof ze je nog kennen omdat ze ooit verlies aan je hebben gemaakt met een laptop. Je bent daar gewoon een nummertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
maarten12100 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 23:03:
[...]

Weigeren niet. Maar uitstellen wel. :) Bedrijf waar mijn man werkt gebeurd dat ook. Klant betaalde de laatste betaling van €50000 niet. Bedrijf geef als excuus: sorry we hebben het te druk. Bedrijf voor de rechter gekomen en de rechter gaf het bedrijf gelijk, omdat er nog betaald moest worden.
danielkraak schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 23:04:
[...]

Alsof ze je nog kennen omdat ze ooit verlies aan je hebben gemaakt met een laptop. Je bent daar gewoon een nummertje.
Je hebt altijd wel hiellelikkers en kontenkruipers die een witvoetje bij de baas willen halen.

Maar ik moet wel effe goed nadenken.

[ Voor 25% gewijzigd door pinokkia op 15-02-2012 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
pinokkia schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 23:07:
[...]

Weigeren niet. Maar uitstellen wel. :) Bedrijf waar mijn man werkt gebeurd dat ook. Klant betaalde de laatste betaling van €50000 niet. Bedrijf geef als excuus: sorry we hebben het te druk. Bedrijf voor de rechter gekomen en de rechter gaf het bedrijf gelijk, omdat er nog betaald moest worden.
Ook echt prima te vergelijken met jouw situatie... 8)7 Ik ga er verder niet eens op in.

[ Voor 3% gewijzigd door danielkraak op 15-02-2012 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook een beetje te kijken... Maar dat is toch helemaal niet vergelijkbaar met de situatie hier? Als je nu achter ligt met betalen, okee. Maar als je het product al hebt afbetaald dan hebben ze geen poot om op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 23:10:
Ik zit ook een beetje te kijken... Maar dat is toch helemaal niet vergelijkbaar met de situatie hier? Als je nu achter ligt met betalen, okee. Maar als je het product al hebt afbetaald dan hebben ze geen poot om op te staan.
Ik doel dan op aftersales. Bij netjes betalen gebeurd het ook bij bedrijven

Nam dit als voorbeeld. :)

[ Voor 6% gewijzigd door pinokkia op 15-02-2012 23:14 . Reden: Domme fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 11:49
madmaxnl schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 22:49:
In dit topic is van meet af aan geopperd dat het om een prijs fout zou gaan. Als mensen daarna alsnog bestellen in de veronderstelling dat de prijs klopt zal de rechter je raar aan kijken. Als je met het argument komt dat de prijs zo raar nog niet was.
Afprijzing van 75% komt nog wel eens voor (HP Touchpad of in Nederland de Toshiba Folio).
Bij de Toshiba Folio is er ook contact geweest met de winkel, waarin positief werd bevestigd dat het klopte. Er was bij de Toshiba Folio geen persbericht o.i.d. de deur uit gedaan, dus niemand wist dat het zo flink zou worden afgeprijsd of dat het ook daadwerkelijk klopte. Deze Folio's zijn ook gewoon geleverd (waaronder aan mij :) )

Het is niet zo simpel als zeggen "De prijs was niet ongeloofwaardig laag". Het is de combinatie van "Onbekend wat voor SSDs het zijn, kan ook restpartij SSDs zijn" + "Niet evident fout" + "Speciale aanbieding" + "Je kon alleen maar de 2x 512GB SSD configuratie kiezen" + "Meermaals bevestigd door klantenservice".
Alles in overweging genomen, had de prijs aannemelijk kunnen zijn en niet per definitie ongeloofwaardig laag.

Daarnaast mag je toch verwachten van een (behoorlijk groot) bedrijf met een beperkt assortiment dat als er een aanbieding wordt gemaakt, dat er ook wordt gecontroleerd of deze correct online is gekomen, in ieder geval zodanig dat er niet opeens dure onderdelen gratis in de standaardconfiguratie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
kutagh schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 23:14:
[...]

Afprijzing van 75% komt nog wel eens voor (HP Touchpad of in Nederland de Toshiba Folio).
Bij de Toshiba Folio is er ook contact geweest met de winkel, waarin positief werd bevestigd dat het klopte. Er was bij de Toshiba Folio geen persbericht o.i.d. de deur uit gedaan, dus niemand wist dat het zo flink zou worden afgeprijsd of dat het ook daadwerkelijk klopte. Deze Folio's zijn ook gewoon geleverd (waaronder aan mij :) )

Het is niet zo simpel als zeggen "De prijs was niet ongeloofwaardig laag". Het is de combinatie van "Onbekend wat voor SSDs het zijn, kan ook restpartij SSDs zijn" + "Niet evident fout" + "Speciale aanbieding" + "Je kon alleen maar de 2x 512GB SSD configuratie kiezen" + "Meermaals bevestigd door klantenservice".
Alles in overweging genomen, had de prijs aannemelijk kunnen zijn en niet per definitie ongeloofwaardig laag.

Daarnaast mag je toch verwachten van een (behoorlijk groot) bedrijf met een beperkt assortiment dat als er
een aanbieding wordt gemaakt, dat er ook wordt gecontroleerd of deze correct online is gekomen, in ieder
geval zodanig dat er niet opeens dure onderdelen gratis in de standaardconfiguratie komen
Dell heeft heel wat fouten gemaakt (lees de thread door) en met hun algemene voorwaarden spreekt het ene
punt tegen het andere. De voorwaarden spreken bepaalde punten tegen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 15:56

BLACKfm

o_O

Morgen de hele dag geen beschikking over een computer (cursus)... Zal mij benieuwen of het weer 10 pagina's doorworstelen wordt om reacties als "Hij is gecanceld" te lezen :(,

Deadline voor mijn 2 dagen... Vrijdag Donderdag 16-02-2012 om 17:19.. Dan kom ik misschien net de deur binnen lopen.

SPANNOND!!!! :D

Verder ook jammer dat de laptops al in de V&A staan. Met die SSD er in verpest het behoorlijk de 2e hands markt :P. Of je moet geluk hebben dat ze niet opvallen....

[ Voor 22% gewijzigd door BLACKfm op 15-02-2012 23:26 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
@Pinokkia, daar ben ik het geheel mee eens, maar daar ging het niet over.
Het ging om het punt dat de prijs sowieso heel laag ligt als je in de achterhoofd houdt dat de laptop dus €1100 kostte en 512GB SSDs los €550+. Ik probeerde te uitleggen dat het aannemelijk had kunnen zijn, kijkend naar andere situaties (Toshiba Folio, van €400 naar €100, zonder nieuwsberichten) en zeker omdat het door de klantenservice bevestigd is.

@BLACKfm, ik ben benieuwd... Maar volgens mij klopt je kalender niet :+ Het is morgen donderdag 16 februari...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Donderdag de 16e denk ik zo...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

kutagh schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 23:24:

@BLACKfm, ik ben benieuwd... Maar volgens mij klopt je kalender niet :+ Het is morgen donderdag 16 februari...
Had de maandag, dinsdag... en vandaag vrij... was even de tijd vergeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 12:31
pfff.
wat een gezeur
of de prijs was fout en de reactie van dell is op alle bestellingen gelijk, of de prijs was goed, en op een gegeven moment waren de 512 ssd's echt op.

en dat kan je heel ruim nemen. ze kunnen bijvoorbeeld de op voorraad liggende ssd's opeens bestemmen voor later gedane bestellingen voor bijvoorbeeld de aurora's of zakelijke klanten.

feit is dat je als consument ook gezond verstand en onderzoeksplicht hebt. als je dan dit topic leest, waarom zou je er dan voor "moeten" kiezen om achter het net te vissen als het echt een goeie aanbieding is, en geen fout?

dus waag je kans vooral. en zekerr als de belspeltelefonisten bij dell fout op fout maken, zoals niet nagaan of de prijs , ondanks dat die op de website staat, misschien fout kan zijn, na herhaaldelijke vragen hierover niet controleren bij een meerdere, of een onderzoekje doen.

als je dan ook nog ziet dat eerst een tijdje de aanbieding van de site is verdwenen, en er later were opkomt, wijst dat op een intern onderzoek en twijfel over de juistheid. die blijkbaar opgelost wordt en toch als aanbieding weer op de site werd gezet.

dan is er dus geen automaisch foutje gemaakt, maar zijn er gewoon mensen geweest die fouten hebben gemaakt.
besteld is besteld zou ik zeggen
als ik nu bij dell op de stoep had gestaan met 900 euro, en de laptop direct mee had gekregen, mochten ze hem dan ook terug eisen als ze later de prijs toch wel wat laag hadden gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40
Heren, en dames ook. Ik wijs voor de laatste keer op de TW en de eerdere waarschuwing. We gaan hier geen welles-nietes discussie houden. Voor de vergeetachtigen ga ik 'm nog eens herhalen :

Modbreak:Vanaf nu zijn "je-wist-dat-de-prijs-fout-was" en bijbehorende wellus-nietus reacties niet meer toegestaan. Die discussie hoort hier niet meer thuis. Er is genoeg gezeur geweest in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

zeef schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 23:37:
Heren, en dames ook. Ik wijs voor de laatste keer op de TW en de eerdere waarschuwing. We gaan hier geen welles-nietes discussie houden. Voor de vergeetachtigen ga ik 'm nog eens herhalen :

[modbreak]Vanaf nu zijn "je-wist-dat-de-prijs-fout-was" en bijbehorende wellus-nietus reacties niet meer toegestaan. Die discussie hoort hier niet meer thuis. Er is genoeg gezeur geweest in dit topic.[/modbreak]
Het staat gewoon boven aan de quick reply, no need om te herhalen. Gewoon lik op stuk :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel mensen hebben eigenlijk een tweede 'nigeria'-mail ontvangen? Ik niet, over willekeur gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is je providor niet traag? Ik kreeg die van mij ook erg laat binnen...

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

En wat is erg laat? een paar uur ok, maar een dag of 2 is wel een erg grote vertraging...

• Robsel_NL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 17:03
Ik heb ook alleen eerst de "reageer binnen (x) dagen" mail gekregen en 2 dagen later het bericht dat hij de 23e geleverd zal worden ipv de 16e. De "herziene" (x) dagen mail ook nog niet dus. Ik hoop dat ie nog in productie gaat..

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 23:56:
Is je providor niet traag? Ik kreeg die van mij ook erg laat binnen...
hotmail

• Jdevvar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-08 21:07
Om 00:10 een mail verstuurd (reactie op tweede mail) over het niet eens zijn met de opties bla blah maar om een leesbevestiging gevraagd.
Die kwam snel binnen: Your message was read on Wednesday, February 15, 2012 11:19:17 PM UTC.
Netto tijd zo'n 9 minuten, een automatische reply? Maar wie leest de mail ooit? Volgens mij krijgt hier niemand een reactie op een mail aan Dell.

[ Voor 15% gewijzigd door Jdevvar op 16-02-2012 01:00 ]

• JVS74
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 23:54:
Hoeveel mensen hebben eigenlijk een tweede 'nigeria'-mail ontvangen? Ik niet, over willekeur gesproken.
Ik wel, maar enkel voor het bestelnummer dat al geleverd was (sleeve). Geen spoor van een tweede 'Dell Order Management' mail voor het bestelnummer van de laptop, ook niet in de spamfilters. Ga dan ook niet reageren - moeten ze maar het juiste nummer vermelden :).

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Jdevvar schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 00:46:
Om 00:10 een mail verstuurd (reactie op tweede mail) over het niet eens zijn met de opties bla blah maar om een leesbevestiging gevraagd.
Die kwam snel binnen: Your message was read on Wednesday, February 15, 2012 11:19:17 PM UTC.
Netto tijd zo'n 9 minuten, een automatische reply? Maar wie leest de mail ooit? Volgens mij krijgt hier niemand een reactie op een mail aan Dell.
Mijn reactie op de tweede mail is verstuurd op Date: 15 februari 2012 16:06:30 GMT+01:00

Leesbevestiging: Your message was read on Wednesday, February 15, 2012 3:07:32 PM UTC.

1 minuut en 2 seconden later dus, inclusief timezones. Op deze manier meer een ontvangstbevestiging dan een leesbevestiging.

Wel leuk om te zien dat dit ook gebeurt als je midden in de nacht een mail stuurt -- want het *kan* overdag wel, dat er daar mensen zitten die gewoon letterlijk binnen minuten alle binnenkomende mail openen en dan teleurgesteld roepen "kut, deze gaat ook niet akkoord!". Om middernacht is dat minder waarschijnlijk.

ETA: Wel frappant dat het om middernacht 9 minuten duurt en overdag 1 -- dan kan het alsnog een menselijke agent zijn die hiervoor zorgt. Punt twee is dat je met een leesbevestiging in principe vraagt om een bevestiging van gelezen worden door een mens, en niet iets geautomatiseerd -- zou Dell succesvol kunnen betogen dat dat wel iets geautomatiseerde was en dat we dat ook hadden moeten weten? Eerlijk gezegd is het verschil in tijden wel groot voor een geautomatiseerde reactie. Maar of het nu automatisch of handmatig triggert, een ding weet je zeker: die mail is binnen bij Dell.

[ Voor 20% gewijzigd door Jasper Janssen op 16-02-2012 08:36 ]

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 14:12
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 22:47:
Tijdlijn:

dell antwoord negatief

Mooi dat dit zo goed hier besproken wordt, leer hier veel van. Heb wel net de mail uitgestuurd met daarin de tekst die ook in mijn definitieve brief staat. Nu werk ik met een gmail-account en heb ik mij een breuk gezocht maar ik kon nergens de leesbevestigingsfunctie vinden.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

• Venturi
  • Laatst online: 20:51
Zit er niet in, waarschijnlijk vanwege de mogelijkheid tot het targeten vanuit spambots.

• rambocus
thnks, heb de mail naar drie dell-accounts gestuurd. Een is naar de account waarin het alternatief wordt voorgesteld en de andere zijn van de klantenservice.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Jasper Janssen schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 08:21:
zou Dell succesvol kunnen betogen dat dat wel iets geautomatiseerde was en dat we dat ook hadden moeten weten?
Nee, want dat is een keuze die Dell maakt in zijn bedrijfsvoering. De verantwoordelijkheid daarvoor ligt bij Dell.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:06
Ik heb een reactie van Dell ontvangen op me bezwaarmail:

Geachte heer/mevrouw xxxxxxxxxxxxx,

Tot onze spijt is het niet mogelijk om te wachten tot de juiste harde schijf weer beschikbaar is.

Helaas kunt u dus - zoals aangegeven in de e-mail - alleen kiezen voor een andere bestelling of dat u uw geld voor deze bestelling terug gestort krijgt.

Voor dat laatste hebben wij dan wel uw rekeningnummer, banknaam en accountnaam/naam rekeninghouder nodig.
Na ontvangst kunnen wij dit dan voor u doorsturen voor een terugbetaling.

Onze excuus voor het ontstane ongemak.

Met vriendelijke groet,
xxxxx

Verwijderd

Ik denk omdat het een us based bedrijf is dat ze lekker de regels aan de laars lappen en iedereen zijn centen terug krijgt en thats it.
net als met apple en 1 jaar garantie terwijl wettelijk 2 is.

• Venturi
  • Laatst online: 20:51
https://server.db.kvk.nl/...SWS001@?BUTT=332261380000

Ze staan wel gewoon ingeschreven bij de KvK, geen idee of dat dan uitmaakt?

• Arnoud Engelfriet
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 09:58

Arnoud Engelfriet

ICT-jurist / Specialist internetrecht
Even een update voor de mensen die aangaven hun koop bij de rechter af te willen dwingen.

Ik heb ondertussen een stuk of tien mensen in de mail die graag deze stap willen nemen. De grote uitdaging is het gecoördineerd uitvoeren zodat we de kosten kunnen beperken én een stevige eis kunnen neerleggen.

Naast kopers heb ik ook enkele advocaten in de mail gekregen, daar ben ik nu mee aan het overleggen over de strategie. Ik vermoed dat er iets uit gaat komen van een modeldagvaarding die je zelf kunt uitbrengen, of een gemeenschappelijke dagvaarding waar iedereen z'n handtekening onder zet. Dat laatste kan, maar vereist wel dat de feiten grotendeels hetzelfde zijn.

Ik ga geen geld vragen voor deze actie, en ik hoop een van die advocaten zo ver te krijgen dat zij dat ook niet willen. Wel blijft het griffierecht staan, dus die kosten zullen moeten worden betaald.

Vereist om mee te kunnen doen is dat je een definitieve annulering hebt van Dell. Krijg je alleen zo'n "wijzig uw order binnen (x) dagen" mail dan moet je eerst nog stellig reageren dat je dat niet accepteert. En dan kijken of je nog een leverdatum krijgt, en dan wachten tot die verstreken is. Totdat die verstreken is, valt er niets te eisen namelijk.

Ondertussen kun je alvast je dossier op orde maken:
- kopie bestelmail + ordernummer
- kopie van ALLE correspondentie met Dell (chat met personeel etc)
- kopie van de annulering door Dell
- kopie van betaling
- tijdlijn waarin je al het bovenstaande op een chronologisch rijtje zet

Wie overigens besteld heeft nádat Dell tegen T.net verklaarde dat het een fout was, kan het vergeten.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:54

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 09:25:
Ik denk omdat het een us based bedrijf is dat ze lekker de regels aan de laars lappen en iedereen zijn centen terug krijgt en thats it.
Lees je eens in voordat je loze zaken gaat roepen. Er is wettelijk helemaal niets vast gelegd op twee jaar garantie. In Nederland heb je in principe maar een half jaar onvoorwaardelijke garantie. Na het eerste half jaar komt namelijk de bewijslast bij de consument te liggen waar het in het eerste half jaar bij de leverancier ligt. Verder geldt in Nederland dat de garantie duurt zolang je mag verwachten dat een produkt meegaat. Voor meer informatie hierover raad ik aan eens de FAQ's en topic's in het shopping forum door te nemen of eens naar de website van consuwijzer te gaan.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Tot onze spijt is het niet mogelijk om te wachten tot de juiste harde schijf weer beschikbaar is.
Die mogen ze van mij dan toch echt gaan uitleggen.

- Is het product totaal niet meer leverbaar? (zal lariekoek zijn)
- Wil Dell dit zelf niet? (dan fatsoenlijk alternatief bieden binnen 30 dagen)

Ze maken zich er wel erg makkelijk van af door er een one-liner in te knallen als of het een ongedwongen feit is en er geen andere mogelijkheden meer zijn dan alleen te kiezen voor een veel slechtere alternatief of annuleren. Uhuh... dan je de koekoek.

Dell probeert in deze twee weken zo veel mogelijk mensen te dwingen om of te annuleren of voor de 2x750GB harddisk te kiezen. Deze mensen kunnen namelijk na het maken van een keuze nergens meer op terugvallen. Gewoon een soort van damage-control. Hoe meer mensen er af vallen des te minder ze straks hoeven te leveren...
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 09:25:
Consumentenrechten
Deze Voorwaarden zijn opgesteld conform de Nederlandse wetgeving en worden regelmatig geactualiseerd. Indien een bepaling van deze Voorwaarden niet in overeenstemming is met Nederlandse consumentenwetgeving dan heeft de wetgeving voorrang.
Dell geeft zal in haar algemene voorwaarden aan dat de consument beschermt wordt door de Nederlandse wetgeving. Dus dat US geneuzel slaat nergens op ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Han op 16-02-2012 09:50 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
Arnoud Engelfriet schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 09:37:
Vereist om mee te kunnen doen is dat je een definitieve annulering hebt van Dell. Krijg je alleen zo'n "wijzig uw order binnen (x) dagen" mail dan moet je eerst nog stellig reageren dat je dat niet accepteert.
Ah, dus tóch reageren op die bizarre mail... Nou goed om te weten, zo maar even doen dus... Thanks!

Nickname does not reflect reality

• JVS74
  • Laatst online: 26-10-2024
Zojuist lang gesprek gehad met Dell medewerker (vanuit België) als reactie op mijn mail niet akkoord te gaan met de geboden opties. Deze medewerker legde mij opnieuw de keuze voor. Argumenten die werden aangevoerd waren onder meer: '
- 'niet leverbaar' betekent 'niet leverbaar want evident fout'
- 'u weet toch dat SSD's duurder zijn'
- 'wij staan in ons recht'/'wij denken een sterke positie te hebben'
- 'HDD's gaan langer mee'
- 'levering gaat nooit gebeuren'

Ik heb duidelijk laten weten bij 'Niet akkoord' te blijven en levering conform koopovereenkomst te verwachten. Verzocht om bevestiging per mail. Kreeg gisteren overigens nog van sales te horen dat mijn bestelling in productie was. Status nog steeds 'Werk in uitvoering'.

[ Voor 1% gewijzigd door JVS74 op 16-02-2012 09:50 . Reden: verwijzing naar koopovereenkomst ]

Verwijderd

Brad Pitt schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 09:47:
[...]

Ah, dus tóch reageren op die bizarre mail... Nou goed om te weten, zo maar even doen dus... Thanks!
Ik ga ook vanmiddag als ik thuiskom even reageren. Ben benieuwd wat het allemaal gaat brengen.

Verwijderd

JVS74 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 09:48:
Zojuist lang gesprek gehad met Dell medewerker (vanuit België) als reactie op mijn mail niet akkoord te gaan met de geboden opties. Deze medewerker legde mij opnieuw de keuze voor. Argumenten die werden aangevoerd waren onder meer: '
- 'niet leverbaar' betekent 'niet leverbaar want evident fout'
- 'u weet toch dat SSD's duurder zijn'
- 'wij staan in ons recht'/'wij denken een sterke positie te hebben'
- 'HDD's gaan langer mee'
- 'levering gaat nooit gebeuren'

Ik heb duidelijk laten weten bij 'Niet akkoord' te blijven en levering conform koopovereenkomst te verwachten. Verzocht om bevestiging per mail. Kreeg gisteren overigens nog van sales te horen dat mijn bestelling in productie was. Status nog steeds 'Werk in uitvoering'.
Precies hetzelfde gesprek gehad. Duidelijk gemaakt dat ik niet wil annuleren, waarop hij aangaf dat Dell echt niet gaat leveren. Hij vond het aanbod ook nog eens mooi, terwijl ik vlak voor de 'veel-voor-weinig' achtie een laptop had besteld die 100 euro goedkoper was met 1x750HDD (dus zo bijzonder is het niet). Ik vroeg nog of we elkaar niet tegemoet konden komen, zodat en Dell en de klant tevreden zouden zijn (ik kan me kleinere SSD´s voorstellen', maar daar kon hij niet op reageren want hij was van de klantenservice. Verder vond hij het ook nog een goed aanbod want zo'n SSD gaat maar 10.000 schrijf.... (vergeten wat precies) mee en een HDD natuurlijk veel langer. De beller leek een Nederlander, maar het telefoontje begon met nummer 0032-248 en kwam dus uit Belgie. Ik denk dat ze vandaag flink gaan bellen.

• monedula
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-10-2020
Is er een enige indicatie mogelijk wat betreft de lengte van zo'n gerechtelijke procedure? Ik voel er namelijk weinig voor om over een jaar met een oude dell op de bank te zitten :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

monedula schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:00:
Is er een enige indicatie mogelijk wat betreft de lengte van zo'n gerechtelijke procedure? Ik voel er namelijk weinig voor om over een jaar met een oude dell op de bank te zitten :)
Slim ja om nu uit te vogelen :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• funkylicious
Pas op ! Dell belde me zojuist vanaf het telefoonnummer +3224818911. Verteld dat ik hem telefonisch niet te woord kon staan en dat ik zo dadelijk zal reageren op de e-mail.

• joost.van.donge
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-03 20:56
Ik verwacht dat ik het ga opgeven. Het feit dat dit nogal een sleur kan worden, gecombineerd met het feit dat ik zojuist al twee keer gebeld werd door een Belgisch nummer die me waarschijnlijk willen forceren om te annuleren geven mij niet bepaald de illusie dat dit makkelijk tot een oplossing zal komen.

Ook net weer een mail gekregen, waarin een helpdeskmedewerker zelf ook wat regels van de AV naar m'n kop gooide om haar gelijk te bewijzen..

Dus tenzij iemand me op andere gedachten kan brengen :P

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:12
Vraag aan diegene die gebeld zijn door Dell: hebben jullie wel of geen mail gestuurd?

• funkylicious
Ik heb tot nu toe op elke e-mail van Dell gereageerd en ben zojuist voor de eerste keer gebeld door Dell.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

joost.van.donge schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:03:
Ook net weer een mail gekregen, waarin een helpdeskmedewerker zelf ook wat regels van de AV naar m'n kop gooide om haar gelijk te bewijzen..
Zou jij deze inhoud hier willen posten? Ben benieuwd waarop zij zich beroepen. Wellicht kan het verhelderend werken en meer inzicht geven in de strategie van Dell. Dan kan Arnoud er ook naar kijken :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Jasper Janssen
  • Laatst online: 18-04 16:59
Ik vraag me eerlijk gezegd sterk af of het niet verstandig is om als je per ongeluk de telefoon opneemt te reageren met "over deze kwestie kunt u schriftelijk met mij communiceren via email.". Het lijkt mij veel handiger (juist met het oog op bewijsbaarheid) als dingen op schrift staan.

Verwijderd

joost.van.donge schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:03:
Ik verwacht dat ik het ga opgeven. Het feit dat dit nogal een sleur kan worden, gecombineerd met het feit dat ik zojuist al twee keer gebeld werd door een Belgisch nummer die me waarschijnlijk willen forceren om te annuleren geven mij niet bepaald de illusie dat dit makkelijk tot een oplossing zal komen.

Dus tenzij iemand me op andere gedachten kan brengen :P
Ja dus? Ze doen er alles aan om jou order te annuleren. Dit was al bekend. Ze willen dat je zo gaat denken...
En je trapt er zo in! :-( Als ze het zomaar konden annuleren hadden ze dat allang massaal! gedaan.

Mensen met meer verstand van wetten menen dat ze een goede kans hebben om de rechtzaak te winnen, in tegenstelling tot simpele helpdeskmedewerkers die gehersenspoeld worden door hun managers. Dit snap je toch wel mag ik hopen?

Denk aan je (toekomstige) kinderen, door dit verhaal zullen ze jouw King Arthur vinden. Het geeft hun hoop!

En anders hebben de mensen in de rechtzaak een Laptop aan het eind en jij lekker niet. ;w

• CLB
  • Niet online

CLB

Vereist om mee te kunnen doen is dat je een definitieve annulering hebt van Dell.
Uhm tsjaa... Ik weet dat mijn order is geannuleerd als ik bel met het automatische systeem of 'n medewerker... Een schriftelijk iets (in de vorm van een mailtje bijvoorbeeld) met 'uw orders is geannuleerd' ontbreekt... :o
Ondertussen kun je alvast je dossier op orde maken:
- kopie bestelmail + ordernummer
Check
- kopie van ALLE correspondentie met Dell (chat met personeel etc)
Zijn dit ook telefoontjes bijvoorbeeld? Daarvan is weinig bewijs, afgezien van het tijdstip, eventueel namen?
- kopie van de annulering door Dell
Is er dus niet schriftelijk, alleen als er wordt gebeld, maarja ik ga geen schriftelijke annulering aanvragen?
- kopie van betaling
Dit betreft een CC-authorisatie, dus afgeschreven is er nog niks...
- tijdlijn waarin je al het bovenstaande op een chronologisch rijtje zet
Dus besteldatum, ontvangsbevestiging, orderbevestiging, mailtjes, telefoontjes en de hele rambam?

Dank voor de update, ik zal is klaarleggen wat ik kan, maar bv. zo'n 'kopie vd annulering' , dat kan gewoon niet.

Verwijderd

Jasper Janssen schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:10:
Ik vraag me eerlijk gezegd sterk af of het niet verstandig is om als je per ongeluk de telefoon opneemt te reageren met "over deze kwestie kunt u schriftelijk met mij communiceren via email.". Het lijkt mij veel handiger (juist met het oog op bewijsbaarheid) als dingen op schrift staan.
Juist. Dat komt omdat het telefoon-gesprek niet word opgenomen. Zo kan niemand bewijzen wat voor gesprek er precies heeft afgespeeld. Daar maakt dell handig gebruik van. Iedereen die had gebeld had vervolgens zijn order geanuleerd terwijl ze juist het niet wouden annuleren.

Dus als je gaat bellen, neem het gesprek direct vanaf het begin op en mededeel dit tevens tegen het delletje van Dell.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:35
CLB schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:18:
Dit betreft een CC-authorisatie, dus afgeschreven is er nog niks...
Lees ff de uitleg op de dell site bij de verschillende statussen van een bestelling: Volgens mij gaat van stap 2 naar stap 3 (werk in uitvoering), wanneer de betaling is verwerkt.

Ik zoek het ff voor je op
1.Bestelling ontvangen
Deze status is een bevestiging dat wij uw bestelling goed hebben ontvangen.

2.Verwerking van bestelling
De betaling wordt verwerkt. Deze fase behelst de autorisatie van de creditcard of de validering van de betaling (als u een andere betalingsmethode hebt gekozen). Indien wij meer informatie over de bestelling nodig hebben, zullen wij binnen vijf werkdagen via e-mail contact opnemen. Als u niets van ons hoort, hoeft u zich geen zorgen te maken. Nadat wij de betaling voor de bestelling hebben verwerkt, ontvangt u via e-mail een bevestiging van de bestelling.

3.Werk in uitvoering

. Als u uw computer hebt aangepast, wordt deze voorbereid voor productie.
. Als u electronica, accessoires, software of inkt hebt besteld, wordt uw bestelling voorbereid op het verpakken.

4.In productie

. Als u een computer hebt besteld, wordt uw bestelling op maat van uw specificaties gebouwd. Nadat de kwaliteitscontrole voor uw bestelling met succes is voltooid, is uw bestelling klaar voor verzending.
. Als u electronica, accessoires, software of inkt hebt besteld, is uw bestelling verpakt en zal deze binnenkort klaar zijn voor verzending.
Lees het vetgedrukte gedeelte: Als jij een orderbevestiging hebt ontvangen, is dat meteen een bewijs van betaling, imho :)

[ Voor 63% gewijzigd door Raymond op 16-02-2012 10:23 ]

• Arnoud Engelfriet

Arnoud Engelfriet

Opnemen van telefoongesprekken is handig, en legaal trouwens, ook als je het niet tegen de Dell-medewerker zegt.

Als je niet kunt of wilt opnemen houd dan op zijn minst een logboek bij met aantekeningen wat er ongeveer is gezegd.

• CLB
  • Niet online

CLB

Raymond schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:21:
Lees ff de uitleg op de dell site bij de verschillende statussen van een bestelling:
Volgens mij gaat van stap 2 naar stap 3 (werk in uitvoering), wanneer de betaling is verwerkt.

Ik zoek het ff voor je op
Er is niet betaald volgens mij, maar er staat een hold op je CC, waardoor Dell weet dat het geld ze toekomt.
De werkelijke afboeking is bij Dell pas als ze de laptop opsturen...

• Raymond
Arnoud Engelfriet schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:21:
Als je niet kunt of wilt opnemen houd dan op zijn minst een logboek bij met aantekeningen wat er ongeveer is gezegd.
Dan kan je net zo goed een print van dit topic maken, volgens mij post iedereen hier wel wat er in een telefoongesprek is gezegd :)

Verwijderd

Arnoud Engelfriet schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:21:
Opnemen van telefoongesprekken is handig, en legaal trouwens, ook als je het niet tegen de Dell-medewerker zegt.

Dus, dan kunnen we eindelijk bewijzen dat dell bewust aan het liegen is. Want er zijn orders geannuleerd op basis van een telefoon gesprek. Waarvan de inhoud juist het tegenovergestelde was van wat dell beweerd.

Waarom liegen als ze gewoon de order kunnen annuleren? Well dat kunnen ze niet. Ze hebben een Geldige! reden nodig. Geef ze die niet.

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Weet iemand een goede app om telefoontjes op te nemen met de iPhone?

• Raymond
CLB schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:23:
[...]

Er is niet betaald volgens mij, maar er staat een hold op je CC, waardoor Dell weet dat het geld ze toekomt.
De werkelijke afboeking is bij Dell pas als ze de laptop opsturen...
Dat is een keuze van Dell. Geen idee hoe dat uitgelegd kan worden: Naar mijn mening is het zo dat het geld gereserveerd is voor Dell, waardoor je dus aan je betalingsverplichting hebt voldaan (en Dell zeker is dat ze het geld ook daadwerkelijk ontvangen). Maar misschien denken anderen daar anders over :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:25:
[...]

Dus, dan kunnen we eindelijk bewijzen dat dell bewust aan het liegen is. Want er zijn orders geannuleerd op basis van een telefoon gesprek. Waarvan de inhoud juist het tegenovergestelde was van wat dell beweerd.

Waarom liegen als ze gewoon de order kunnen annuleren? Well dat kunnen ze niet. Ze hebben een Geldige! reden nodig. Geef ze die niet.
Ik heb in mijn tel gesprek met Belgie ook expliciet gezegd dat ik niet wil annuleren en dat ik mij ga beraden.

• CLB
  • Niet online

CLB

Raymond schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:24:
Dan kan je net zo goed een print van dit topic maken, volgens mij post iedereen hier wel wat er in een telefoongesprek is gezegd :)
Misschien helpen persoonlijke acties wel beter of juist niet... Dat is tegen jouw gezegd maar niet tegen anderen... Zo heb ik een persoonlijk chatlog waarin werd gezegd dat de €1099,00 prijs klopte, maar niet iedereen.. Dat het openbaar is is natuurlijk leuk voor mensen die nu zeggen 'ja de prijs klopte' kijk maar naar deze chatlog.... Maar het is hen niet persoonlijk gemeld... Oftewel ik weet niet of iemand anders zijn mailtjes / opgenomen gesprekken ook voor anderen tellen...
Raymond schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:26:
Dat is een keuze van Dell. Geen idee hoe dat uitgelegd kan worden: Naar mijn mening is het zo dat het geld gereserveerd is voor Dell, waardoor je dus aan je betalingsverplichting hebt voldaan (en Dell zeker is dat ze het geld ook daadwerkelijk ontvangen). Maar misschien denken anderen daar anders over :)
Dat klopt, maar ik doelde erop, dat een screenshotje van m'n rekening dus niet kan omdat 'het geld er nog op staat' ;)

Verwijderd

wian schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:26:
Weet iemand een goede app om telefoontjes op te nemen met de iPhone?
http://www.google.nl/sear...l5l0l266l3469l1.11.8l20l0

Ook voor android.

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:12
Net een mail van Dell ontvangen, als reply op de mail die ik 10-02 heb gestuurd:

Hierbij bevestigen wij dat de upgrade naar 2 x 512 GB SSD foutief op onze website heeft gestaan.

Zoals in het laatste bericht met opties aangegeven is dit een fout in de specificatie geweest.

Zoals ook op onze website staat aangegeven:

Dell behoudt het recht om prijzen, specificaties, levertijden en voorwaarden van een aanbieding zonder kennisgeving te wijzigen. Dell kan niet aansprakelijk gesteld worden voor fouten in de typografie en fotografie. In het geval van duidelijke fouten in prijzen en specificaties is Dell niet verplicht het systeem te leveren tegen de foutief geadverteerde prijs of specificaties.

In dit geval is het duidelijk dat het bestelde product niet voor de prijs geleverd kan worden waarvoor de bestelling is geplaatst, dus kunnen wij het systeem niet leveren met de SSD?s. Wanneer u hetzelfde product nu op de website besteld, dan wordt de juiste prijs daarbij aangegeven.

Om u alsnog te helpen willen wij u alsnog de optie geven om met een van de twee keuzes akkoord te gaan.

1. Aanpassing van de harde schijf naar: 2 x 750 GB HDD 7200 RPM.
2. Annulering van de order, u kunt op de website een ander product bestellen, of uw bankgegevens doorgeven voor een terugstorting (mocht u al betaald hebben).

Wij willen bij deze nogmaals bevestigen dat het systeem niet geleverd zal worden met 2 x 512 GB SSD.

• joost.van.donge
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-03 20:56
wezep schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:32:
Net een mail van Dell ontvangen, als reply op de mail die ik 10-02 heb gestuurd:
Hierbij bevestigen wij dat de upgrade naar 2 x 512 GB SSD foutief op onze website heeft gestaan.

Zoals in het laatste bericht met opties aangegeven is dit een fout in de specificatie geweest.

Dell behoudt het recht om prijzen, specificaties, levertijden en voorwaarden van een aanbieding zonder kennisgeving te wijzigen. Dell kan niet aansprakelijk gesteld worden voor fouten in de typografie en fotografie. In het geval van duidelijke fouten in prijzen en specificaties is Dell niet verplicht het systeem te leveren tegen de foutief geadverteerde prijs of specificaties.

In dit geval is het duidelijk dat het bestelde product niet voor de prijs geleverd kan worden waarvoor de bestelling is geplaatst, dus kunnen wij het systeem niet leveren met de SSD?s. Wanneer u hetzelfde product nu op de website besteld, dan wordt de juiste prijs daarbij aangegeven.

Om u alsnog te helpen willen wij u alsnog de optie geven om met een van de twee keuzes akkoord te gaan.

2. Annulering van de order, u kunt op de website een ander product bestellen, of uw bankgegevens doorgeven voor een terugstorting (mocht u al betaald hebben).

Wij willen bij deze nogmaals bevestigen dat het systeem niet geleverd zal worden met 2 x 512 GB SSD.
De exacte mail die ik ook heb ontvangen en hier mijn antwoord:

"Beste,

De voorwaarden van DELL evenals de algemene wet stellen dat wanneer er
een koopovereenkomst is,
in dit geval betreft het hier een orderbevestiging en het accepteren
van de betaling, er in principe geen
annulering van een partij mag komen, zonder de nadrukkelijke
toestemming van de ander.

De opties die daarnaast geboden worden zijn totaal niet realistisch,
zoals eerder gezegd.
Het betreft hier een duidelijk inferieure manier van opslag die
aangeboden wordt en ik wens hier dan ook niet meer akkoord te gaan.

Ik zie geen andere manier hoe dit opgelost kan worden volgens de
regels waar DELL mee akkoord is gegaan
tijdens de bestelling, dan het gewoon leveren van de laptop die zich
in de koopovereenkomst bevindt.

Met vriendelijke groeten,
Joost van Dongen
"

• Robsel_NL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 17:03
Ik ben net ook gebeld vanuit belgie, maar heb niet opgenomen. Ik heb nu ook mail ontvangen dat het een fout is geweest etc. Ik zal daar op reageren, en zodra ik een definitieve annulering binnen heb eens contact opnemen met Arnoud Engelfriet...

Verwijderd

Ik heb een iets andere mail gekregen, omdat ik op het Nigeria-mailtje had gereageerd met de tekst dat de SSD's nog wel leverbaar waren. Nu krijg ik als antwoord:
Ik heb maar weer gemaild dat ik niet snap waarom ik niet kan wachten, de schijven staat als optie bij de XPS17 systemen dus ik wacht wel op mijn beurt.
Ik zal me ook aansluiten bij Arnoud mocht ik een echte annulering krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2012 10:39 ]

• rambocus
Vereist om mee te kunnen doen is dat je een definitieve annulering hebt van Dell. Krijg je alleen zo'n "wijzig uw order binnen (x) dagen" mail dan moet je eerst nog stellig reageren dat je dat niet accepteert. En dan kijken of je nog een leverdatum krijgt, en dan wachten tot die verstreken is. Totdat die verstreken is, valt er niets te eisen namelijk.
Bij een aantal is in een eerdere mail aangegeven dat de leverdatum is verzet naar 23 februari of misschien zelfs later. Als er geleverd wordt dan heeft Dell netjes aan zijn verplichting voldaan. Zoniet dan pas kan er dus verdere stappen worden ondernomen. Als we het gezamelijk willen doen dan zou ik wel graag de laatste uiterste leverdatum willen weten.

Bij wie is de leverdatum later dan die 23 februari?

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Voor de android telefoon zijn er wel een paar aps die je telefoongesprekken kan opnemen. alleen even testen of het goed werkt en aan het begin aangeven dat je aan het opnemen bent.

Verwijderd

Zoals ook op (Dell) onze website staat aangegeven:

Dell behoudt het recht om prijzen, specificaties, levertijden en voorwaarden van een aanbieding zonder kennisgeving te wijzigen.
Tuurlijk, totdat ik een koop overeenkomst heb, want dan staat het vast. Prijzen van producten die ik heb besteld flucteren vaak. todat het product geleverd is.

Dell kan niet aansprakelijk gesteld worden voor fouten in de typografie en fotografie.
Dit gaat niet over de tekt zelf. Dit gaat over design.

In het geval van duidelijke fouten in prijzen en specificaties is Dell niet verplicht het systeem te leveren tegen de foutief geadverteerde prijs of specificaties.
Dit is geen duidelijke fout. Mischien alleen voor kenners. En dan ook nog "Speciale aanbieding" neerzetten.

Dus het zou Duidelijk moeten zijn op basis van de bovenste onzin punten? Dus het kan wel geleverd worden bij anderen die 1100 euro hebben betaald? Die ook nog later hebben besteld? Weer een duidelijk geval van een haastige paniek query.

Hahaha, OPTIES, dus het hoeft niet!

???

Ze kunnen wel die SSD's leveren. Het gaat immers om het zelfde model. Als je hetzelfde model nu koopt, dan kunnen ze het opeens wel leveren. Prijs was een speciale aanbieding en staat al vast in het contract.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2012 10:53 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

Zeggen dat je opneemt hoeft niet eens :)

offtopic:
Dell heeft trouwens wel meer spelvauten... Zit m'n chatlogs even door te nemen...'U referentienummer voor deze chatsessie' ipv uw

EDIT: Waarom belt Dell me, als m'n order al geannuleerd is, geen tijd om op te nemen, :w

[ Voor 85% gewijzigd door CLB op 16-02-2012 11:09 ]

• pinokkia
Misschien een domme opmerking: Maar volgens Woordvoerder Jan van der Kroft van Dell.

Dat Dell belooft om de zaak verder uit te zoeken.

Wat heeft Dell dan gedaan om het uit te zoeken? Niets dus. Alleen een dreigmail met 2 belachelijke opties!

• leenm
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-09 15:53
Zojuist ook reactie gehad op mijn email naar NL_CC_HSB_DHS_PRE@dell.com. Zelfde tekst als voorgaande. Ze gooien het op de volgende passage van de website:
Nu kan ik mij vergissen, maar het lijkt me logisch dat dit niet meer van toepassing is NADAT ze me de orderbevestiging gestuurd hebben. Ze zijn immers akkoord gegaan met het door mij gedane aanbod (AV):
2.4. Iedere bestelling van
Producten en/of Diensten wordt aangemerkt als een aanbod van de Klant om de Producten en/of
Diensten met toepasselijkheid van deze Voorwaarden te kopen. 2.5. Dell aanvaardt dit aanbod
onder deze Voorwaarden eerst op het moment dat zij de bestelling bevestigt.
Tja, als zij de voorwaarden 'juist' willen toepassen, wil ik dat natuurlijk ook.

Overigens wordt in de mail geen termijn genoemd waarbinnen te reageren (doordat dit ook weer overhaast is verstuurd?), dus ik heb de tijd om mij te beraden op de mogelijkheden.

[ Voor 7% gewijzigd door leenm op 16-02-2012 11:07 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

CLB schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:44:
EDIT: Waarom belt Dell me, als m'n order al geannuleerd is, geen tijd om op te nemen, :w
Geachte CLB,

Ik heb u net geprobeerd te bellen maar uw tel stond uit.

Het gaat eigenlijk om die bestelling die u bij ons heb geplaatst en die is nu wel gecancelled neemt u
contact met mij op voor een nieuwe besteling. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet/With kind regards,

NAAM

Typvaut _O-

Verwijderd

CLB schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 11:16:
[...]

Geachte CLB,

Het gaat eigenlijk om die bestelling die u bij ons heb geplaatst en die is nu wel gecancelled neemt u
contact met mij op voor een nieuwe besteling. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

NAAM

Typvaut _O-
Dus als je niet opneemt, annuleren ze hem bij voorbaat al, lekker is dat.

• SvHapert
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-03 09:20
CLB schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 11:16:
[...]

Geachte CLB,

NAAM

Typvaut _O-
+1 voor de leuke en toepasselijke typfout haha

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 11:12
En zie daar de bevestiging van de annulering. Altijd handig als ze die (on?) gevraagd alsnog per email toesturen :+

• CLB
  • Niet online

CLB

M'n order was vandeweek al geannuleerd ;)

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 11:12
CLB schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:18:
Is er dus niet schriftelijk, alleen als er wordt gebeld, maarja ik ga geen schriftelijke annulering aanvragen?
Daar doelde ik op, nu dan ook op schrift gekregen :)

Maar ben dit topic van het begin af aan aan het volgen. Heb er destijds nog over na gedacht om er een te bestellen, helaas niet gedaan ;(

Hoop in ieder geval voor iedereen hier op een goede afloop!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dit noem ik geen schriftelijke annulering van m'n order, zonder ordernummer of wat dan ook :)

[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 16-02-2012 11:39 ]

• kutagh
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 11:18:
[...]

Dus als je niet opneemt, annuleren ze hem bij voorbaat al, lekker is dat.
Hij was al geannuleerd ;)

• Brad Pitt
Zo, "met nadruk mail" gestuurd, hier op het werk gezegd elk +32xxx nummer te negeren. En nu wachten :)

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:00
fout

[ Voor 98% gewijzigd door ToWi1989 op 16-02-2012 12:17 ]

Verwijderd

Met dank aan @Danielkraak heb ik zojuist deze mail gereplyed naar het laatste mailtje van dell over de alternatieven:

Goedemiddag,

U bent erg onduidelijk in wat er precies aan de hand is. Allereerst ontvang ik een mail waarin u aangeeft dat de SSD's niet op voorraad zijn. Vervolgens ontvang ik een mail dat er een fout in de specificatie van het systeem was en dat de SSD's hierdoor niet geleverd kunnen worden. Uw medewerkers hebben meerdere malen bevestigd dat de specificaties van de laptop klopten. Gezien dit feit verwacht ik dat u de gesloten koopovereenkomst gewoon nakomt. Ik ga niet akkoord met het alternatieve aanbod. Daarnaast geef ik u geen toestemming om mijn order te annuleren. Ik wil u er ook op wijzen dat eenzijdige annulatie van uw kant de koopovereenkomst schendt. Mocht dit gebeuren volgen er uiteraard consequenties.

Ik verwacht dus dat ik de laptop gewoon alsnog geleverd krijg met de SSD's, vanwege de gesloten koopovereenkomst. Nogmaals wil ik nadrukkelijk gezegd hebben dat ik niet akkoord ga met een annulering dan wel een andere configuratie.

Met vriendelijke groet,

Thijs Tijsen

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2012 12:29 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

Brad Pitt schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 12:09:
Zo, "met nadruk mail" gestuurd, hier op het werk gezegd elk +32xxx nummer te negeren. En nu wachten :)
Ze hebben tig nummers +20, vanochtend gebeld door +33... Succes ;)

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:05
wezep schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:32:

Kreeg ook deze mail. Ga iets soortgelijks terug sturen, met daarbij duidelijk dat het GEEN upgrade, maar de enige optie was :+

• Brad Pitt
CLB schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 12:31:
Ze hebben tig nummers +20, vanochtend gebeld door +33... Succes ;)
Dat is fijn. Ben er ook vanmiddag niet. Wil niet als ik terugkom een "u heeft zojuist telefonisch geannuleerd" berichtje in de mailbox ontvangen dammit. Wat een ongelooflijk primitief gedoe en dat dit zomaar "kan" ook :P

• pinokkia
Hoe kan je dat eigenlijk zien, want bij staat nog steeds: werk in uitvoering. Geplande leverdatum: 15-2

Ben vanmorgen niet gebeld. Maar heb wel de bekende mail gekregen die iedereen hier heeft gehad vanmorgen. Nu vraag me alleen af wat ik moet doen? Wachten tot 22-2 (mail van een paar dagen terug herziende geplande datum) of toch weer terugmailen: Ga niet accoord! blabla

[ Voor 31% gewijzigd door pinokkia op 16-02-2012 12:41 ]

Verwijderd

pinokkia schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 12:39:
Ben vanmorgen niet gebeld. Maar heb wel de bekende mail gekregen die iedereen hier heeft gehad vanmorgen.
Welke mail? Ik heb geen mail gehad vanmorgen, hoor.

• pinokkia
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 12:41:
[...]

Welke mail? Ik heb geen mail gehad vanmorgen, hoor.
Deze mail:

Geachte heer/mevrouw xxxxxxxxxxxxx,

Helaas kunt u dus - zoals aangegeven in de e-mail - alleen kiezen voor een andere bestelling of dat u uw geld voor deze bestelling terug gestort krijgt.

Voor dat laatste hebben wij dan wel uw rekeningnummer, banknaam en accountnaam/naam rekeninghouder nodig.
Na ontvangst kunnen wij dit dan voor u doorsturen voor een terugbetaling.

Onze excuus voor het ontstane ongemak.

Met vriendelijke groet,
xxxxx

• Arnoud Engelfriet

Arnoud Engelfriet

rambocus schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:38:
[...]

Bij een aantal is in een eerdere mail aangegeven dat de leverdatum is verzet naar 23 februari of misschien zelfs later. Als er geleverd wordt dan heeft Dell netjes aan zijn verplichting voldaan. Zoniet dan pas kan er dus verdere stappen worden ondernomen. Als we het gezamelijk willen doen dan zou ik wel graag de laatste uiterste leverdatum willen weten.

Bij wie is de leverdatum later dan die 23 februari?
Ah goed punt. Dell kan natuurlijk niet zomaar de levertijd een paar jaar opschuiven. Hoofdregel volgens het consumentenrecht is dat er bij internetkoop binnen 30 dagen geleverd moet worden (7:46f BW). Hiervan kan niet via algemene voorwaarden worden afgeweken, maar een individuele afspraak mag wel (gepersonaliseerd mailtje met "Ik heb hem nu niet maar krijg hem over 2 maanden, is dat okee?").

De discussie hier begon op 2 februari, dus Dell kan het rekken tot 2 maart. Maar wie nu al een definitieve annulering heeft gehad, kan ook nu al optreden natuurlijk.

• CLB
  • Niet online

CLB

Niet :F Meer dan:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pbMAIv78TvQZGWiqzNZ43Y0k/full.jpg
zie je online niet, annuleren weet je ansich ook niet, behalve als je de computer / iemand belt :/

Bensimpel

Positieve meneer

Zojuist telefoontje gehad van dell (Had gewoon normale laptop met 750gig HDD besteld).

Dell mevrouw: Bent u ervan op de hoogte dat uw order is geanuleerd?
ik: Uhm nee?
Dell: Dat is zojuist gebeurd, vanwege een foutje met de configuratie, bij deze dus geanuleerd.
Ik: Dat is erm erg mooi, maar ik had helemaal niet die config besteld (2x SSD).
Dell: Oh.. Dan is er iets niet goed, heeft u een bewijs van betaling?
Ik: Tuurlijk heb ik die.

Krijg ik paar seconden een leeg mailtje, even screenshotje gemaakt van betaling, en nu (als het goed is) krijg ik alsnog mijn bestelling. Dell stop eens met prutsen >:(

😆 - Denk ook eens om ;)

Pagina: 1 ... 23 ... 41 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vanaf nu zijn "je-wist-dat-de-prijs-fout-was" en bijbehorende wellus-nietus reacties niet meer toegestaan. Die discussie hoort hier niet meer thuis. Er is genoeg gezeur geweest in dit topic.

Wil je iets van je aankoop verkopen dan doe je dat in Vraag en Aanbod.

Voor beide punten hierboven geldt dat er naast de 'edit' knop ook een vinkje bij 'GoT ban' gezet wordt. U bent gewaarschuwd dus een misstap telt nu voor 2! ;-)

Het vriendelijke doch dringende verzoek om hier alleen over de bestelling en levering van in deze actie bestelde systemen te praten. Voor zover dat nog nodig is. Alle technische vragen graag naar Dell XPS 17 ervaringen