Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig

Pagina: 1 ... 22 ... 41 Laatste
Acties:
  • 206.646 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:11:
Het concept van Jasper jansen is goed. Beter dan die simpele: Ik ben het er niet mee eens mailtjes.
Ook daar verschillen we dan van mening. Goede regel is nooit meer informatie geven als nodig, je kunt altijd nog je kaarten op tafel leggen. Terwijl je nu een fout kunt maken, waar wellicht de Dell juristen iets mee kunnen wat jij nog niet ziet. Dan gebruiken ze je eigen woorden tegen je. Vandaar dat ik meestal heel kort en zakelijk reageer, met niet meer info als nodig.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:14:
[...]

Ook daar verschillen we dan van mening. Goede regel is nooit meer informatie geven als nodig, je kunt altijd nog je kaarten op tafel leggen. Terwijl je nu een fout kunt maken, waar wellicht de Dell juristen iets mee kunnen wat jij nog niet ziet. Dan gebruiken ze je eigen woorden tegen je. Vandaar dat ik meestal heel kort en zakelijk reageer, met niet meer info als nodig.
hun simpelweg op de wetten en hun eigen "beleid/regels" wijzen. Daar zou niks mis mee moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
danielkraak schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:12:
Ik heb zelf maar gereageerd op het mailtje en NL_CC_HSB_DHS_PRE@dell.com als CC toegevoegd:
Hmmm, ook maar doen dan. Bezwaar als ik jouw mail gebruik? Vind die duidelijk en kort genoeg namelijk :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Brad Pitt schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:18:
[...]

Hmmm, ook maar doen dan. Bezwaar als ik jouw mail gebruik? Vind die duidelijk en kort genoeg namelijk :P
Misschien wel een beetje aanpassen, zodat het lijkt dat we er ook een beetje moeite voor doen. Maar verder geen bezwaar ertegen. Ik heb gewoon maar gereageerd, zodat ik me indek. Niet van dat zonder mailtje sturen je kansloos bent. Dat absoluut niet. Ik denk dat ik meer geinteresseerd ben in of ze er nog op gaan reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
danielkraak schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:20:
Ik denk dat ik meer geinteresseerd ben in of ze er nog op gaan reageren.
Naar dat NL_CC mailadres heb ik toen mijn annulering gestuurd van de via creditcard betaalde XPS17. Daarop werd gewoon keurig gereageerd en de annulering bevestigd. Uiteraard krijg ik voor dié laptop ook gewoon nog steeds de annulering/750GB harddisk mails, dat dan weer wel :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvHapert
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-03 09:20
Ik heb hem ook lichtelijk aangepast en deze mail gebruikt.
Misschien een idee als anderen dit ook doen om zo verschillende discussies te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 15:56

BLACKfm

o_O

Heb intussen nog steeds geen reactie per mail gehad. Dat maakt het nogal moeilijk communiceren als je vragen hebt over dingen. Zeker als je een deadline van 2 dagen hebt (pfff..).
De order staat in ieder geval nog steeds op Werk in Uitvoering...
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 12:37:
Verhaaltje over kennis hebben van...
BLACKfm in 'nieuws: Rechtszaak tegen Dell dreigt om niet leveren goedkope laptop' ;)

Oh, en ik ben ook om 9:30 en zojuist nog gebeld door een privé nummer. Nu is dat natuurlijk niet zo bijzonder. Maar wellicht zijn er mensen gebeld door Dell die verder helemaal niet verwachte dat ze zouden bellen.
Ik neem per definitie onbekende nummers niet op, dus weet niet wie het was. Kan net zo goed me werk zijn geweest :P.

[ Voor 28% gewijzigd door BLACKfm op 15-02-2012 13:42 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVS74
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
Hmm... zoals ik al meldde heb ik twee 'niet leverbaar' mails gehad. Op een daarvan heb ik gereageerd met de strekking 'niet akkoord - wacht op voorraad'. Nu heb ik maar één 'foute specificatie' mail - deze heeft/meldt hetzelfde bestelnummer als de mail waar ik niet op gereageerd heb.

Als je hier te lang over nadenkt zou je kunnen gaan denken dat Dell probeert zo min mogelijk klanten over te houden - iedereen die kiest voor annulering of een andere specificatie is dan een 'probleem' minder in hun ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

JVS74 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:46:
Hmm... zoals ik al meldde heb ik twee 'niet leverbaar' mails gehad. Op een daarvan heb ik gereageerd met de strekking 'niet akkoord - wacht op voorraad'. Nu heb ik maar één 'foute specificatie' mail - deze heeft/meldt hetzelfde bestelnummer als de mail waar ik niet op gereageerd heb.

Als je hier te lang over nadenkt zou je kunnen gaan denken dat Dell probeert zo min mogelijk klanten over te houden - iedereen die kiest voor annulering of een andere specificatie is dan een 'probleem' minder in hun ogen.
Dat is dan wel natuurlijk een publicitair nachtmerrie, want al die klanten die voor iets anders kiezen zijn dan weer pissed.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVS74
Cyberpope schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:47:
[...]

Dat is dan wel natuurlijk een publicitair nachtmerrie, want al die klanten die voor iets anders kiezen zijn dan weer pissed.
Lijkt me dat dit al een aardige nachtmerrie is voor Dell... Meerdere mensen hebben aangegeven (en ondervonden) dat dit op z'n minste niet zo handig is, niet netjes en zo meer. De tegenstrijdigheden, miscommunicaties, brakke mailtjes, dreigementen en zo meer liggen allemaal op straat nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

JVS74 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:50:
[...]

Lijkt me dat dit al een aardige nachtmerrie is voor Dell... Meerdere mensen hebben aangegeven (en ondervonden) dat dit op z'n minste niet zo handig is, niet netjes en zo meer. De tegenstrijdigheden, miscommunicaties, brakke mailtjes, dreigementen en zo meer liggen allemaal op straat nu.
Ja op straat, in dit topic... Daar zal 99% van de wereld niet zoveel van zien en dus niet erg veel schade toebrengen. Een eventuele rechtzaak en headlines in kranten doen dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:51
Dat zeker. Ik zelf wist nog niet dat Dell eerder een rechtszaak verloren hadden van HCC over hun algemene voorwaarden.

Er zullen vast ook wel meer tweakers zijn die besteld hebben en invloed hebben van wie de hardware kocht wordt voor een bedrijf. Als ze negatief over Dell staan kan dat hun nog wel meer kosten dan wat ze nu kwijt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Laatst online: 18-04 16:59
Tja, kijk... Dell maakt het grootste deel van z'n omzet (met heel belabberde marges) in bedrijfsdesktops en low-end consumer gear. Winst maken ze op consumer high end en server gear, en op opties.

Het feit dat je normaal gesproken 1980 euro betaalt aan Dell voor een meerprijs optie (at retail pricing) van 2x550 - 100 = 1000 euro geeft genoegzaam aan hoe ze hun geld verdienen, lijkt me. Net als iedere andere PC boer trouwens. De prijs om van 2x4G SODIMMs naar 3x of 4x 4G SODIMMs te gaan (90 en 170 respectievelijk, terwijl die SODIMMs retail vanaf 16 euro kosten) is ook een goed voorbeeld.

Ik denk dat de meeste tweakerts die aankoopbevoegdheid hebben gewoon netjes de kosten/baten van de diverse opties afweegt, en pas als er vrijwel geen verschil is tussen Dell of HP dat ze dan voor niet-Dell kiezen vanwege deze affaire.

[ Voor 13% gewijzigd door Jasper Janssen op 15-02-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvHapert
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-03 09:20
Heeft toevallig ook al iemand anders opgemerkt dat de basisprijs(waar de korting dus nog niet vanaf is gehaald) is verlaagd sinds de SSD's eruit zijn?

Eerst was het €1.638, - (zie bijvoorbeeld screenshot in het artikel van arnoud) met een besparing van €539
Nu, met één 750GB HDD is dit €1.583, - met een besparing van €484

Beide totalen komen echter wel uit op €1099, -

@ Jasper Janssen:
Een vermenigvuldiging van +/- 5
dat zou betekenen dat bij een meerprijs van €990 per ssd, de inkoopprijs van Dell ongeveer €200 zou kunnen zijn. Al kunnen we deze redenatie natuurlijk niet betrouwbaar achten..

[ Voor 23% gewijzigd door SvHapert op 15-02-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:12
ik wil iemand spreken van de klantendienst van dell, weet iemand het nummer en de goede doorkiesmogelijkheid. Bel steeds het nummer 020 674 4200 maar krijg niemand aan lijn voor bestelde producten moet alleen steeds het ordernummer intikken.

Wil graag even iemand persoonlijk spreken

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:35
020-6745298

kiezen voor orderstatus, dan je ordernummer intikken, ff wachten en dan middels keuze 3 voor medewerker kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasper Janssen schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 14:30:
Ik denk dat de meeste tweakerts die aankoopbevoegdheid hebben gewoon netjes de kosten/baten van de diverse opties afweegt, en pas als er vrijwel geen verschil is tussen Dell of HP dat ze dan voor niet-Dell kiezen vanwege deze affaire.
De consument, en ik ook, kiest niet tussen dell of HP, maar tussen de XPS 15 en dv6. Als voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Raymond schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 14:50:
020-6745298

kiezen voor orderstatus, dan je ordernummer intikken, ff wachten en dan middels keuze 3 voor medewerker kiezen.
thnks sta nu in de wacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:53
rambocus schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 14:49:
ik wil iemand spreken van de klantendienst van dell, weet iemand het nummer en de goede doorkiesmogelijkheid. Bel steeds het nummer 020 674 4200 maar krijg niemand aan lijn voor bestelde producten moet alleen steeds het ordernummer intikken.

Wil graag even iemand persoonlijk spreken
Jij krijgt de laptop toch ook geleverd?

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
SvHapert schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 14:44:
Heeft toevallig ook al iemand anders opgemerkt dat de basisprijs(waar de korting dus nog niet vanaf is gehaald) is verlaagd sinds de SSD's eruit zijn?

Eerst was het €1.638, - (zie bijvoorbeeld screenshot in het artikel van arnoud) met een besparing van €539
Nu, met één 750GB HDD is dit €1.583, - met een besparing van €484

Beide totalen komen echter wel uit op €1099, -
Mijn vermoeden over wat de situatie is (en dit is dus gebaseerd op eigenlijk alleen maar informatie (ver) achteraf, dus mijns inziens niet van invloed op het kopen van de laptop en/of de levering), is het volgende: Dell wilde zijn about-to-be-verouderde[1] L702x'en extra aantrekkelijk maken. Om dat te doen wilden ze de standaard 750G harde schijf vervangen door een 1000G/1T harde schijf. Die zijn pas in de laatste paar maanden überhaupt beschikbaar gekomen in 2.5" 9 mm (de gatmaat van de XPS17 en vrijwel iedere andere laptop), daarvoor waren er alleen multiplatter 2.5" drives in 12 mm hoog, die dus niet konden passen.

Het verschil (in Dell Vanaf-termen) tussen een 750G en een 1000G HDD kan heel goed die ruwweg 50 euro zijn. Maar nadat ze die Vanaf prijs ingevoerd hadden, heeft iemand (aangezien er geen 1T HDD optie was, en wel een 1T SSD optie, en ze aan het slapen waren) een vinkje gezet bij de verkeerde optie, in de configurator backend. Vervolgens heeft die backend blijkbaar geen automatische "kostprijs/verkoopprijs" functies[2], wat gezien het gebleken niveau van de mensen die dit soort dingen bedenken/invoeren misschien toch geen overbodige luxe is.

[1] Ivy Bridge, zoals gezegd, is keihard in aantocht.

[2] Zat zelf vooral te denken aan gewoon een Vanaf prijs automatisch berekenen, ipv iets vaags te doen waarbij dat klaarblijkelijk handmatig moet. Maar je kunt dan natuurlijk net zo makkelijk een automatische alert laten komen dat iets voor 30% van de vanafprijs weggaat en dat dat wel heel weinig is, are you sure y/n?
@ Jasper Janssen:
Een vermenigvuldiging van +/- 5
dat zou betekenen dat bij een meerprijs van €990 per ssd, de inkoopprijs van Dell ongeveer €200 zou kunnen zijn. Al kunnen we deze redenatie natuurlijk niet betrouwbaar achten..
Een groot gedeelte van dit soort prijzen is nu juist sticker shock voorkomen -- in de zin dat Dell nog steeds aan zijn verplichtingen wil kunnen voldoen als de inkoopsprijs opeens stijgt[3]. Dimmetjes van 16 euro stijgen procentueel al snel een stuk meer dan SSDtjes van 600 euro.

[3] I am aware of the irony there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
pinokkia schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 14:59:
[...]

Jij krijgt de laptop toch ook geleverd?
mooi noppie. Ik had voor mijn belletje met Dell gebeld met mijn rechtsbijstand en die vroegen mij persoonljk te bellen wat de status nu van mijn order was.

-- wordt de laptop geleverd op 23 februari
-- of moet ik de keuze maken uit de twee opties, annuleren of de Hdd's

Dus net gebeld met Dell, ik moest zoals ik natuurlijk wel al wist een keuze maken uit de twee opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01:36
rambocus schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 15:06:
[...]

mooi noppie. Ik had voor mijn belletje met Dell gebeld met mijn rechtsbijstand en die vroegen mij persoonljk te bellen wat de status nu van mijn order was.

-- wordt de laptop geleverd op 23 februari
-- of moet ik de keuze maken uit de twee opties, annuleren of de Hdd's

Dus net gebeld met Dell, ik moest zoals ik natuurlijk wel al wist een keuze maken uit de twee opties.
Je hebt Dell toch niet gezegd dat je wil annuleren hé :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Nee, zij vroeg mij een keuze te maken nu, ik heb haar gemeld dat ik niet wil annuleren en dat ik met mijn rechtsbijstand zou bellen, waarna ik een keuze zal maken.

En dat ik graag per mail wil ontvangen dat ik moest kiezen. Moet het eerst nog zien maar zij zou het toesturen

[ Voor 25% gewijzigd door rambocus op 15-02-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik begrijp ook niet waarom mensen al hun eigen rechtsbijstand gaan inschakelen als er nog niks finaals bekend is?
CLB schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:41:
Maarja als iedereen deze mail krijgt, misschien een optie om iets gezamenlijks te doen, ipv die mailt niks,
die wel, die zet geen kruisje, die replied daar naar toe, die belt met die, die chat met dat... Arnoud idee'tjes?
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:12:
Als je het over voorwaarden en rechten gaat hebben, dan zou ik dat centraal coördineren met Arnout Engelfriet. Doe je nu een aantal communicaties en eisen of reacties waarin je met bepaalde dingen wel of niet akkoord gaat, dan kan je je positie schaden.

Het is verleidelijk bovenop dingen te zitten en pro-actief te zijn. Bij dit soort dingen kan je jezelf echter makkelijk in de vingers snijden. Daarnaast zal het sowieso makkelijker zijn als groep via één stem te communiceren en is het waarschijnlijker dat Dell met die ene stem zal willen communiceren op ander niveau.

Just a tip :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Omdat ze bij je rechtsbijstandverzekering veel meer verstand van dit soort zaken hebben en je kunnen adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
exactly, moest dus zelf eerst even bellen of er echt geannuleerd zou worden of dat er toch geleverd wordt op 23 febr,

Nou het antwoord was duidelijk. Of zij in hun gelijk staan is denk ik een andere verhaal. Maar dat mag de rechtsbijstand uitzoeken.

mailtje van de dell-dame net toch binnengekomen dat ik moet kiezen.

[ Voor 12% gewijzigd door rambocus op 15-02-2012 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

wian schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 15:13:
Omdat ze bij je rechtsbijstandverzekering veel meer verstand van dit soort zaken hebben...
Wat is er nou aan de hand dan? Je orderstatus staat toch op werk in uitvoering met 'n leverdatum erbij..
Zolang die laatste nog niet verstreken is, waarom dan al amok maken, alleen adhv een mailtje? Eerst zien!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceneus968
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Dell: "Controleer alstublieft regelmatig uw opgegeven e-mail adres, voor actuele informatie over uw order"
Iemand een idee wat Dell interpreteert bij "regelmatig" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
CLB schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 15:18:
[...]

Wat is er nou aan de hand dan? Je orderstatus staat toch op werk in uitvoering met 'n leverdatum erbij..
Zolang die laatste nog niet verstreken is, waarom dan al amok maken, alleen adhv een mailtje? Eerst zien!
De mijne staat online op geplande leverdatum nog steeds 15-2. Maar is op zaterdag 11-2 de geplande leverdatum naar 22-2. Ik wacht gewoon af tot de 22-2. Dan stuur ik gewoon weer een mailtje naar Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
raceneus968 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 15:22:
Dell: "Controleer alstublieft regelmatig uw opgegeven e-mail adres, voor actuele informatie over uw order"
Iemand een idee wat Dell interpreteert bij "regelmatig" ?
Bij jou staat de online toch op in productie. Nog steeds niet op verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
pinokkia schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 15:26:
[...]

Bij staat de online toch op in productie. Nog steeds niet op verzonden.
bij mij ook op 16 febr. en niet de nieuwe datum van 23 febr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venturi
  • Laatst online: 20:51
Het frappante is wel dat ze nu de deadline om te reageren leggen op de oorspronkelijke te verwachte leveringsdatum.

Hoe is het trouwens als je order nu is geannuleerd en een rechter zou uitspraak doen dat er toch geleverd moet worden? Kan je je hier dan op beroepen? Gewoon iets waar ik benieuwd naar ben, geen insinuatie naar een rechtszaak.

[ Voor 12% gewijzigd door Venturi op 15-02-2012 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 11:49
@Venturi: Ik denk dat de rechter daarvoor expliciet moet zeggen dat Dell bestellingen ten onrechte heeft geannuleerd. In combinatie met de uitspraak dat er gewoon geleverd moet worden, kun je er dan wel op beroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:36
Hoelang zit er doorgaans tussen Werk in uitvoering en in productie?

Mijn order heeft als leverdatum 21 februari 2012. Dan zou die, als het geautomatiseerd is, deze week wel moeten verspringen van werk in uitvoering naar in productie.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
funkylicious schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 15:44:
Hoelang zit er doorgaans tussen Werk in uitvoering en in productie?

Mijn order heeft als leverdatum 21 februari 2012. Dan zou die, als het geautomatiseerd is, deze week wel moeten verspringen van werk in uitvoering naar in productie.-
Uit mijn ervaring hooguit 3 werkdagen. Vanaf bestelling tot levering aan huis is bij de ervaring 6 tot 10 werkdagen :)

[ Voor 9% gewijzigd door pinokkia op 15-02-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVS74
Mijn leverdatum is altijd 22/2 geweest - ik heb dan ook geen bericht gehad over uitstel van de leverdatum. De status is overigens nog steeds 'Werk in uitvoering' en is dat sinds de orderbevestiging (7/2).

Als er daadwerkelijk leveringsproblemen waren zou het sourcen van onderdelen langer duren en zou de status 'Werk in uitvoering' (i.e. plannen van onderdelen) langer kunnen aanhouden. 'In productie' is volgens de verklaring van Dell alleen assembleren en testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Uiteindelijk ben ik gegaan voor een reply gewoon direct naar dat mailadres, met ontvangstbevestiging aangezet:
Geachte Order Management, L.S.,

Onlangs heb ik de onderstaand geciteerde mail ontvangen.

Mij is niet geheel duidelijk of het hier gaat om een probleem met de levering van de harde schijven (zoals in een eerdere mail is gezegd) of dat Dell een aanbieding heeft gedaan die fysiek niet past in de laptop. Dell's communicatie is in dit opzicht niet erg duidelijk.

Indien Dell om de een of andere reden niet direct het bestelde item kunt leveren ben ik bereid een redelijke termijn te wachten totdat deze weer beschikbaar zijn, of eventueel ben ik bereid om een levering van tenminste gelijkwaardige functionaliteit en prestatie te acccepteren. De opties die Dell in dit mailtje biedt zijn (totaal) niet gelijk in prestatie en accepteer ik dan ook niet.

Ik hoor graag van u,

Jasper
On 14 feb. 2012, at 17:19, <Dell_Order_Update@Dell.com> wrote:
Aangezien Dell in hun communicatie naar ons toe nog steeds geen bevestiging gedaan heeft van fout in de prijs, ga ik niet de eerste zijn die daarover begint.

[ Voor 7% gewijzigd door Jasper Janssen op 15-02-2012 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Misschien is het een idee om bij Consuwijzer een klacht in te dienen over deze praktijken? http://www.consuwijzer.nl/Hoe_dien_ik_een_klacht_in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
DaannO schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:09:
Misschien is het een idee om bij Consuwijzer een klacht in te dienen over deze praktijken? http://www.consuwijzer.nl/Hoe_dien_ik_een_klacht_in
Eerst even de 22e afwachten, of een definitieve bevestiging dat alle orders worden geannuleerd. Er is nu nog te weinig informatie om te zeggen wat er precies allemaal fout gaat over het geheel genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...Pas als dell daadwerkelijk je order annuleert. Je kan op dit punt beter wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Consuwijzer heeft zelfs een voorbeeldbrief voor deze zaak :P http://www.consuwijzer.nl...ng_voor_afgesproken_prijs (niet erg strek btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Tja, ontvangstbevestigingen... Ik krijg ze in me outlook ook altijd, maar ik klik dan gewoon op Nee.

Het lijkt me handiger een stukje code in de mail te zetten die bijhoud als het geladen wordt. Dus een plaatje waarbij je zelf kan achterhalen hoevaak deze al is bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
DaannO schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:11:
Consuwijzer heeft zelfs een voorbeeldbrief voor deze zaak :P http://www.consuwijzer.nl...ng_voor_afgesproken_prijs (niet erg strek btw)
Op het moment dat je order geannuleerd is kun je zo'n brief gaan sturen. Nadat *daarop* geen antwoord is gekomen kunnen we gaan denken over een rechtszaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
DaannO schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:09:
Nee dat is geen slim idee. Als iedereen nou eerst even afwacht wat dell gaat zeggen op dat laatste mailtje met die termijn van 2 dagen of anders annuleren. Als dell massaal gaat annuleren dan pas gaan we verder kijken. Laten ze niks horen, dan is het wachten tot de 22e of 23e omdat dat de leverdatum is van de meeste bestellingen. Mocht er dan niks komen dan pas verder actie ondernemen.
Geef dell gewoon de kans om dit op te lossen en ga niet overhaast van alles doen wat nog helemaal niet aan de orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Jasper Janssen schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:13:
[...]

Op het moment dat je order geannuleerd is kun je zo'n brief gaan sturen. Nadat *daarop* geen antwoord is gekomen kunnen we gaan denken over een rechtszaak.
Idd. Daarnaast ontbreekt de zin "hierbij stel ik uw bedrijf in gebreken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
BLACKfm schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:12:
Tja, ontvangstbevestigingen... Ik krijg ze in me outlook ook altijd, maar ik klik dan gewoon op Nee.

Het lijkt me handiger een stukje code in de mail te zetten die bijhoud als het geladen wordt. Dus een plaatje waarbij je zelf kan achterhalen hoevaak deze al is bekeken.
Tja, Dell schijnt ze wel te sturen, volgens eerdere berichten. Zomaar off-site images laden vanuit een email is meestal ook geblokkeerd, juist om deze reden -- spammers gebruiken deze techniek om werkende mailadressen te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Jasper Janssen schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:14:
[...]

Tja, Dell schijnt ze wel te sturen, volgens eerdere berichten. Zomaar off-site images laden vanuit een email is meestal ook geblokkeerd, juist om deze reden -- spammers gebruiken deze techniek om werkende mailadressen te bevestigen.
Een e-mail vol met afbeeldingen wellicht, maar of een klein plaatje (1x1pixels) ook wordt geblokkeerd....
Of kun je geen iframe in een mail proppen?

Plak desnoods wat verschillende technieken in een e-mailtje, enkel vragen (!) om een bevestiging heb je niet zoveel aan. Zeker gezien het onderwerp zullen ze zichzelf niet verder in de problemen willen jagen. Daarbij kun je in outlook (wie weet gebruiken ze dat wel) ook aanvinken dat je die dingen standaard niet wilt verzenden.

[ Voor 24% gewijzigd door BLACKfm op 15-02-2012 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceneus968
  • Niet online
pinokkia schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 15:26:
[...]

Bij jou staat de online toch op in productie. Nog steeds niet op verzonden.
Ehhh?, verkeerd gequoted ?
Lijkt me geen antwoord op mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Jij meldde gisteren dat je status in 'productie' was, zij wilde weten of hij nu al op verzonden staat of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceneus968
  • Niet online
Aha, nee, status sindsdien onveranderd in "in productie" :(
P.s. Volgens mij is Pinokkia een "zij" :P

[ Voor 26% gewijzigd door raceneus968 op 15-02-2012 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Geachte heer -----,
Bedankt voor uw mail naar Dell.
Helaas kunnen wij de SSD niet uitleveren wegens een fout op de Dell website.
Bij de specificaties online is er een fout opgetreden waardoor de kosten van de Laptop met de SSD onrealistisch laag waren.
Dell bied u daarom een optie om de order te annuleren of, HDD's in te boeken.
Mijn excusses voor het ongemak.
mvg,
Dell medewerkster
Zo maar eens even een mailtje opstellen, dat ik het hier toch echt niet mee eens ben..

mvg klinkt ook wel weer erg professioneel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Awsom schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:03:
[...]

Zo maar eens even een mailtje opstellen, dat ik het hier toch echt niet mee eens ben..

Huh, dus nu was de prijs ineens weer te laag in plaats van dat het product verkeerd gespecificeerd was. Wat falen ze daar toch ook. :+

Edit: naar aanleiding van wat heb jij dat mailtje ontvangen? Want ik denk niet dat anderen deze hebben ontvangen.

[ Voor 12% gewijzigd door danielkraak op 15-02-2012 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
Dat is op zich wel een goed mailtje voor ons, want dat betekent dus dat Dell zich niet beroept op een fout opgeschreven specificatie maar op de prijs. Meer richting de OTTO arrest dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Zoals het ook gewoon op de FP-stond door de woordvoerder dus...

SSD's zijn niet op voorraad, prijzen zijn verkeerd, fout in de specificaties van het systeem... Uhm :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
kutagh schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:05:
Dat is op zich wel een goed mailtje voor ons, want dat betekent dus dat Dell zich niet beroept op een fout opgeschreven specificatie maar op de prijs. Meer richting de OTTO arrest dus.
Ze beroepen zich dus eigenlijk op drie dingen. Maar ik denk dat als we dit mailtje dat de prijs niet zou kloppen aanhalen dat Dell zegt dat een simpele medewerker dat per ongeluk verkeerd heeft gezegd.

Edit: en wat op de frontpage van Tweakers staat; dat is natuurlijk geen communicatie richting ons.

[ Voor 9% gewijzigd door danielkraak op 15-02-2012 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
heel gesprek gehad met de rechtsbijstand.

Moet eerst zelf in actie komen voordat zij het evt. overnemen. ( heb ik een hard hoofd in, moest lullen als brugman om hun een en nader duidelijk te maken dat er iets niet klopt.)

Nu het duidelijk is dat je een keuze moet maken, is mij dus per mail door Dell bevestigd moet ik Dell in gebreke stellen en vordering eisen. Dit moet dan aangetekend gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
danielkraak schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:05:
[...]

Huh, dus nu was de prijs ineens weer te laag in plaats van dat het product verkeerd gespecificeerd was. Wat falen ze daar toch ook. :+

Edit: naar aanleiding van wat heb jij dat mailtje ontvangen? Want ik denk niet dat anderen deze hebben ontvangen.
Ik heb onderstaande mail gestuurd nadat ik het mailtje (vorige week) van de niet leverbare SSD's kreeg.
Geachte heer, mevrouw,

Op 3-2-2012 heb ik een Dell XPS 702x op uw website besteld. Hiervan heb ik vanmiddag een orderbevestiging ontvangen. Nu krijg ik echter ook een mail binnen, waar in staat dat een onderdeel (de hard drive) niet beschikbaar is. Graag zou ik hiervan de exacte reden weten.

Ook ga ik niet akkoord met de alternatieven die mij door u worden aangeboden. Ik zou graag willen wachten tot de hard drive die ik geselecteerd heb, en die ook in mijn orderbevestiging staat, weer op voorraad is of een soortgelijk product ontvangen.

Met vriendelijke groeten,

* Bobmeister
Dell-order [13371337]
Heb het toen nog maar niet over de AV gehad, maar daar wordt het nu toch wel tijd voor ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Awsom schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:07:
[...]

Ik heb onderstaande mail gestuurd nadat ik het mailtje (vorige week) van de niet leverbare SSD's kreeg.

[...]

Heb het toen nog maar niet over de AV gehad, maar daar wordt het nu toch wel tijd voor ..
Dat kun je doen. Ik zou ze gewoon een mail sturen dat je een koopovereenkomst hebt, daar kunnen ze niet zomaar onderuit en dat de juistheid van de prijs bevestigd is door medewerkers. Ik zou niet teveel op de AV ingaan. Daarmee kun je je alleen maar in de vingers snijden. Het echte juridische verhaal komt pas op het moment dat we met zijn allen centraal actie gaan ondernemen (waar ook al stappen naartoe worden gemaakt), maar we wachten eerst even wat Dell definitief met onze orders gaat doen (annuleren of niet dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Awsom schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:03:

Gewoon reageren dat je akkoord gaat met de onrealistisch lage prijs... Feliciteer ze gewoon met de extra winst die ze maken op de laptop en dat je pech hebt gehad. Er is al een orderbevestiging en een koopovereenkomst, je bent iemand die zich aan zijn woord houdt en je kan het niet over je hart verkrijgen om vanwege deze reden te annuleren. Andersom zou je het ook niet prettig vinden :P :+

[ Voor 4% gewijzigd door Han op 15-02-2012 17:12 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
Ook lekker slim gezegd:
"Dell biedt u daarom een optie om de order te annuleren of HDDs te inboeken"
Een optie, dus we hoeven het niet te kiezen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
kutagh schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:20:
Ook lekker slim gezegd:
"Dell biedt u daarom een optie om de order te annuleren of HDDs te inboeken"
Een optie, dus we hoeven het niet te kiezen >:)
Scherp trouwens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Moet onderstaande nog doorlopen maar dit is mijn concept

Ingebrekestelling
, 15 februari 2012

Dell B.V.
Transformatorweg 38-72
1014 AK AMSTERDAM

Geacht heer, mevrouw,

Ik heb op 3 februari 2012 via uw website een laptop bij u besteld voor het bedrag van € 989,10.
Op 4 februari heb ik de orderbevestiging mogen ontvangen met als ordernummer xxxxxx.

Ik heb diverse mails van Dell mogen ontvangen over deze laptop . De laatste mail is van 14 februari 2012 waarin werd gesteld dat Dell de order niet zult afhandelen omdat er een fout is gemaakt in de specificatie van het systeem.
Het is mij compleet niet duidelijk wat er mis is aan de specificatie van dit systeem, tot op heden kan ik nog steeds dit systeem bestellen, op de site van Dell, met de genoemde Hard Drive : 1TB (2x512GB) Solid State Dual Drive.

Ik had geen reden om aan te nemen dat specificaties en de prijs niet klopte, zoals vermeld wordt door uw medewerker de heer van der Kroft, omdat de juistheid van de prijs bevestigd is door uw medewerkers . Er is daarom een bindende overeenkomst tot stand gekomen en heb ik recht op levering van het product.

Indien op dit moment onderdelen slecht beschikbaar zijn wil ik hier graag op wachten ( zoals in mijn mail is vermeld op vrijdag 10 februari) en een andere leveringsdatum van u ontvangen. Tevens ben ik bereid om een levering van tenminste gelijkwaardige functionaliteit en prestatie te accepteren.
De opties/alternatief (|Hard Drive : 1.5TB (2x750GB) Serial ATA (7200RPM) Dual HDD) die Dell in het mailtje van 14 februari biedt is inferieur ten opzichte van een SSD, gezien de significant lagere snelheid en verkoopprijzen. Dit alternatief accepteer ik dan ook niet.

Gezien het bovenstaande verzoek en voor zover nodig sommeer ik u om binnen 14 dagen een bevestiging te sturen tot levering van het door mij bestelde product.

Mocht u niet aan het bovenstaande voldoen dan bent u in verzuim en houd ik mij het recht voor de met u gesloten overeenkomst te ontbinden. Bovendien stellen wij u nu reeds aansprakelijk voor alle door ons geleden en nog te lijden schade.
Onder voorbehoud van alle rechten en weren.

Een kopie van dit schrijven doe ik u per gewone post toekomen.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

rambocus schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:27:
t.

Mocht u niet aan het bovenstaande voldoen dan bent u in verzuim en houd ik mij het recht voor de met u gesloten overeenkomst te ontbinden. Bovendien stellen wij u nu reeds aansprakelijk voor alle door ons geleden en nog te lijden schade.
Sterk dreigement. Dat is wat ze willen, dat de overeenkomst ontboden wordt. En geleden schade is er denk niet aldus welke rechter dan ook. Ook hoef je gevolgen nog niet aan te duiden in deze brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:03

Indien op dit moment onderdelen slecht beschikbaar zijn wil ik hier graag op wachten ( zoals in mijn mail is vermeld op vrijdag 10 februari) en een andere leveringsdatum van u ontvangen. Tevens ben ik bereid om een levering van tenminste gelijkwaardige functionaliteit en prestatie te accepteren.
De opties/alternatief (|Hard Drive : 1.5TB (2x750GB) Serial ATA (7200RPM) Dual HDD) die Dell in het mailtje van 14 februari biedt is inferieur ten opzichte van een SSD, gezien de significant lagere snelheid en verkoopprijzen. Dit alternatief accepteer ik dan ook niet.
Dit stukje zal ik er in elk geval uit halen. Het is namelijk helemaal niet relevant of die prijs lager of hoger is. Veel interessanter is of de specificaties gelijk zijn en dat is met het geboden alternatief in dit geval niet zo.

En als ik jou was zou ik de mailtjes bijvoegen als bijlage.

[ Voor 49% gewijzigd door Robbie T op 15-02-2012 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny1987
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
For the record:
- Ik heb hem vandaag binnen gekregen.
- Ik had hem ongeveer op het laatst mogelijke moment besteld (ontvangstbevestiging om 4febr 01:09)
- De creditcardbetaling was mislukt, woensdag 8 febr door dell gebeld of ik anders wou betalen
- Op 8 febr direct het openstaande bedrag naar Dell overgemaakt
- Orderbevestiging binnen op 10 febr
- Factuur en UPS-link binnen op 13 febr
- Laptop geleverd op 15 febr
- btw: Ik heb de keuze-mails (annuleren of HDD) niet ontvangen.

Foto's:
http://www.freebits.nl/images/1390_small.jpg
http://www.freebits.nl/images/5043_small.jpg
http://www.freebits.nl/images/8524_small.jpg
http://www.freebits.nl/images/7495_small.jpg

Ik hoop dat jullie hem ook nog gewoon binnen krijgen, erg raar dat de latere bestellers hem wel hebben en de vroegere bestellers (inclusief degene die mij heeft getipt) erg slecht worden behandeld door Dell. Erg jammer.

- Sandra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
idd, volgens mij kun je dat beter eruit laten. Je wilt juist wel het product geleverd hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Klopt was die mening ook toegedaan maar dit zou een jurisiche toevoeging moeten zijn, mij gezegd door de rechtsbijstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Robbie T schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:33:
[...]

Dit stukje zal ik er in elk geval uit halen. Het is namelijk helemaal niet relevant of die prijs lager of hoger is. Veel interessanter is of de specificaties gelijk zijn en dat is met het geboden alternatief in dit geval niet zo.

En als ik jou was zou ik de mailtjes bijvoegen als bijlage.
Was hier inderdaad over aan het twijfelen dit verwijder ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 13:07
Hann1BaL schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:31:
[...]

Sterk dreigement. Dat is wat ze willen, dat de overeenkomst ontboden wordt. En geleden schade is er denk niet aldus welke rechter dan ook. Ook hoef je gevolgen nog niet aan te duiden in deze brief.
Inderdaad. Absoluut niet dreigen met ontbinden.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Denk dat Sanny zo laat besteld heeft dat hij/zij buiten de lijst gevallen is. Het is al bekend dat ze een hele simpele query gedraaid hebben om de betreffende mensen te vinden -- waardoor onder andere mensen die niet eens een SSD besteld hadden ook op die lijst terecht zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somethingsin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-09 22:13

Somethingsin

Disaster in a Bottle

Ik heb laatst ergens gelzen dat `schade' in dit geval gedefinieerd wordt als het verschil met de dagwaarde van de laptop. Die ligt veel hoger dan de aanbiedingsprijs, zeker als je de 1.980 euro voor de upgrade van dell neemt. Ik vermoed dus dat de schade het verschil is tussen wat je voor de laptop had moeten betalen (1100 euro) en wat er zonder aanbieding voor gerekend wordt (heel veel). met een beetje mazzel levert je dat dus nog meer op dan als je de laptop wel zou ontvangen.

-'sin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Sanny1987 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:33:
For the record:
- Ik heb hem vandaag binnen gekregen
d:)b

Zijn inmiddels al een tiental mensen denk ik zo... FasterInside, Brous, Sanny1987.. Dan nog HaTe in "Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig", wat er twee zijn... + nog eentje: ThinClientQ in "Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig" (of dat was Sanny's tipgever :+ ) en dan nog de onbekende en andere orders en degene die nog mis.

[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 15-02-2012 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
rambocus schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:34:
Klopt was die mening ook toegedaan maar dit zou een jurisiche toevoeging moeten zijn, mij gezegd door de rechtsbijstand
Ja, meestal bij conflicten (zeker in NL, met bijna altijd vooruitbetaling vereist) is het een kwestie van "hee dude, ik heb vooruit betaald voor dit ding, geef me mijn spul of geef me mijn geld terug!". In dit geval is dat niet helemaal van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
haha, ik volg je helemaal. heb je ook een jurische achtergrond?, vondt dit leuk verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
rambocus schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:43:
haha, ik volg je helemaal. heb je ook een jurische achtergrond?, vondt dit leuk verwoord.
Nope, ik ben geen advocaat, speel er geen op tv, en ben zelfs geen jurist (en speel ook die niet op TV :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
maar die laatste zinssnede kan ik dus beter verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenm
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-09 15:53
Werd vanmorgen gebeld door Dell (waarschijnlijk om me te laten kiezen tussen de twee opties). De verbinding was echter niet zo goed, dus meneer zou me later terugbellen. Heeft hij echter niet meer gedaan. Nu is de vraag natuurlijk: is dat een goed of slecht teken? Hij belde trouwens uit BE, maar ik woon in NL. De order staat iig nog steeds op werk in uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somethingsin

Somethingsin

Disaster in a Bottle

Ah, gevonden:

Afdeling 7. Schadevergoeding

Artikel 36Schadevergoeding gelijk aan verschil prijs en dagprijs

1.In geval van ontbinding van de koop is, wanneer de zaak een dagprijs heeft, de schadevergoeding gelijk aan het verschil tussen de in de overeenkomst bepaalde prijs en de dagprijs ten dage van de niet-nakoming.

2.Voor de berekening van deze schadevergoeding is de in aanmerking te nemen dagprijs die van de markt waar de koop plaatsvond, of, indien er geen dergelijke dagprijs is of deze bezwaarlijk zou kunnen worden toegepast, de prijs van de markt die deze redelijkerwijs kan vervangen; hierbij wordt rekening gehouden met verschillen in de kosten van vervoer van de zaak.

Artikel 37Dekkingskoop gesloten

Heeft de koper of de verkoper een dekkingskoop gesloten en is hij daarbij redelijk te werk gegaan, dan komt hem het verschil toe tussen de overeengekomen prijs en die van de dekkingskoop.

Je zou dus ook een andere laptop met vergelijkbare specs en kwaliteit kunnne kopen (hoewel daar misschien weer andere voorwaarden aan zijn, zou ik alleen doen als je hem echt zsm nodig hebt ;) )

-'sin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:12
Voor zover ik nu kan zien is bij alle gelukkigen in eerste instantie iets foutgegaan bij de betaling van de notebook. Naderhand is de betaling alsnog handmatig in orde gemaakt.

Dat geeft ook bedenkingen, medewerkers hebben dus ook vorige week nog orders "klakkeloos" verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Somethingsin schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 18:00:
Ah, gevonden:

Afdeling 7. Schadevergoeding

Artikel 36Schadevergoeding gelijk aan verschil prijs en dagprijs

1.In geval van ontbinding van de koop is, wanneer de zaak een dagprijs heeft, de schadevergoeding gelijk aan het verschil tussen de in de overeenkomst bepaalde prijs en de dagprijs ten dage van de niet-nakoming.

2.Voor de berekening van deze schadevergoeding is de in aanmerking te nemen dagprijs die van de markt waar de koop plaatsvond, of, indien er geen dergelijke dagprijs is of deze bezwaarlijk zou kunnen worden toegepast, de prijs van de markt die deze redelijkerwijs kan vervangen; hierbij wordt rekening gehouden met verschillen in de kosten van vervoer van de zaak.

Artikel 37Dekkingskoop gesloten

Heeft de koper of de verkoper een dekkingskoop gesloten en is hij daarbij redelijk te werk gegaan, dan komt hem het verschil toe tussen de overeengekomen prijs en die van de dekkingskoop.

Je zou dus ook een andere laptop met vergelijkbare specs en kwaliteit kunnne kopen (hoewel daar misschien weer andere voorwaarden aan zijn, zou ik alleen doen als je hem echt zsm nodig hebt ;) )
En je moet je goed realisren dat als je je beroept op dekkingskoop, dat je dan waarschijnlijk net zo'n gang naar de rechter krijgt als waar dell nu op afstevent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somethingsin

Somethingsin

Disaster in a Bottle

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 18:27:
[...]

En je moet je goed realisren dat als je je beroept op dekkingskoop, dat je dan waarschijnlijk net zo'n gang naar de rechter krijgt als waar dell nu op afstevent.
Uiteraard, maar daar zit je toch aan vast als je de koop wilt ontbinden en schadevergoeding wilt claimen.
Mocht je nou heel graag zo'n laptop willen geeft dit je de mogelijkheid dat te doen.

-'sin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Nu met jullie voorstellen/aanpassingen zal ik hem eerst per mail versturen en morgen per brief.

Zat eerst te dubben om die twee dagen af te wachten maar het lijkt mij nu verstandig om ieder geval te reageren op die mail van 14 febr.

[ Voor 81% gewijzigd door rambocus op 15-02-2012 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Ik heb onderstaande mail vanmiddag gekregen van de klantenservice van Dell:
Geachte heer -----,
Bedankt voor uw mail naar Dell.
Helaas kunnen wij de SSD niet uitleveren wegens een fout op de Dell website.
Bij de specificaties online is er een fout opgetreden waardoor de kosten van de Laptop met de SSD onrealistisch laag waren.
Dell bied u daarom een optie om de order te annuleren of, HDD's in te boeken.
Mijn excusses voor het ongemak.
mvg,
Dell medewerkster
Maar ik weet eigenlijk helemaal niet wat ik hier op moet antwoorden.. :9 Iets in de trant van

Geachte ...,

Volgens de (erg onprofessionele) mail die ik op 10 februari 2012 heb ontvangen van "Dell_Order_Update@dell.com" is de SSD niet op voorraad. U zegt nu dat de prijs onrealistisch laag was? Ik heb bijna €1000,- voor een laptop betaald! Er stond zelfs bij de SSD's dat het een speciale aanbieding betrof?

Ik ben het dus niet eens met de alternatieven die u mij aanbied. Ik heb een orderbevestiging en koopovereenkomst, ik verwacht dus gewoon de laptop geleverd te krijgen volgens de specificaties zoals opgegeven in de orderbevestiging.

Met vriendelijke groeten,

* Bobmeister

"

Al het gezeur met de AV laat ik dan maar voor in de rechtbank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Persoonlijk zou ik dat €1000,00 verhaal eruit laten, die prijs zegt niks over of het realistisch is of niet imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
CLB schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 20:04:
Persoonlijk zou ik dat €1000,00 verhaal eruit laten, die prijs zegt niks over of het realistisch is of niet imho.
Eensch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
En die vraagtekens achter dat de SSD's een aanbieding betroffen zou ik ook weglaten. Het klinkt namelijk een beetje dat wanneer ze daar een uitleg voor hebben je het niet meer erg vindt.

Edit: maar inderdaad houd het zakelijk, ga niet teveel verwijzen naar AV's en rechten. Ikzelf heb wel gezegd in mijn mail dat we een koopovereenkomst hebben en dat ik die nageleefd wil zien. Verder beargumenteer ik niet wat mijn rechten zouden zijn etc. We wachten even Dells reactie af (annuleren of niet) en dan gaan we verder kijken.

[ Voor 34% gewijzigd door danielkraak op 15-02-2012 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:05
Ik heb gisteren die email gekregen om 17.19, dat betekend toch dat ik vandaag én mogen nog heb om te reageren? Ik ga er eens even over nadenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
gabn88 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 20:28:
Ik heb gisteren die email gekregen om 17.19, dat betekend toch dat ik vandaag én mogen nog heb om te reageren? Ik ga er eens even over nadenken ;)
Waarschijnlijk heeft Dell daar zelf ook nog niet over nagedacht en worden of de orders te vroeg geannuleerd of pas na vijf dagen ofzo. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40
Moet onderstaande nog doorlopen maar dit is mijn concept

Ingebrekestelling
, 15 februari 2012

Dell B.V.
Transformatorweg 38-72
1014 AK AMSTERDAM

Geacht heer, mevrouw,

Ik heb op 3 februari 2012 via uw website een laptop bij u besteld voor het bedrag van € 989,10.
Op 4 februari heb ik de orderbevestiging mogen ontvangen met als ordernummer xxxxxx.

Ik heb diverse mails van Dell mogen ontvangen over deze laptop . De laatste mail is van 14 februari 2012 waarin werd gesteld dat Dell de order niet zult afhandelen omdat er een fout is gemaakt in de specificatie van het systeem.
Het is mij compleet niet duidelijk wat er mis is aan de specificatie van dit systeem, tot op heden kan ik nog steeds dit systeem bestellen, op de site van Dell, met de genoemde Hard Drive : 1TB (2x512GB) Solid State Dual Drive.

Ik had geen reden om aan te nemen dat specificaties en de prijs niet klopte, zoals vermeld wordt door uw medewerker de heer van der Kroft, omdat de juistheid van de prijs bevestigd is door uw medewerkers . Er is daarom een bindende overeenkomst tot stand gekomen en heb ik recht op levering van het product.

Gezien het bovenstaande verzoek en voor zover nodig sommeer ik u om binnen 14 dagen een bevestiging te sturen tot levering van het door mij bestelde product.

Een kopie van dit schrijven doe ik u per gewone post toekomen.

Met vriendelijke groet,
  1. Is het niet een beetje vroeg voor een ingebrekestelling? Eerst sommatie versturen imho.
  2. Formele stukken altijd via aangetekende post met ontvangstbevestiging. Dan is er geen ontkennen meer aan. Daar heb ik zoveel plezier van gehad in het verleden. >:)
  3. Ja het is duurder dan een postzegel maar we hebben het niet over een klein bedrag wat er misgelopen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
zeef schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 21:51:
[...]
  1. Is het niet een beetje vroeg voor een ingebrekestelling? Eerst sommatie versturen imho.
  2. Formele stukken altijd via aangetekende post met ontvangstbevestiging. Dan is er geen ontkennen meer aan. Daar heb ik zoveel plezier van gehad in het verleden. >:)
  3. Ja het is duurder dan een postzegel maar we hebben het niet over een klein bedrag wat er misgelopen wordt.
Mocht u niet aan het bovenstaande voldoen dan bent u in verzuim en houd ik mij het recht voor de met u gesloten overeenkomst te ontbinden. Bovendien stellen wij u nu reeds aansprakelijk voor alle door ons geleden en nog te lijden schade. = vervangen door == Mocht u niet aan het bovenstaande voldoen dan bent u in verzuim en houd ik mij het recht verdere juridische stappen te ondernemen.

had ik al verwijderd in mijn mail en de brief die idd aangetekend met bericht van ontvangst morgen zal worden verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zeg je hiermee niet dat je weet dat er een fout in de configuratie was mbt de 2x SSD? Daarnaast geef je ook toe dat je weet dat harde schijven goedkoper zijn en dus dat je (moet) we(e)t)(en) dat SSD's een stuk duurder zijn.

Ik zou me juist een beetje van de domme houden :) Naast het feit dat ze hier natuurlijk ook mee kunnen lezen ;)
Je wilt toch juist dat ze leveren, waarom ontbinding en aansprakelijk stellen? Dit zijn je rechten in de situatie dat je ze in gebreke stelt, dus hoef je niet te bevestigen. Nu geef je dat als optie en dan is de vraag hoeveel schade je hebt geleden (behalve blijgemaakt te worden met een dode mus :+)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
dit was dan ook een concept.

In de definitieve brief heb ik het gedeelte over de prijzen verwijderd.

Aan de andere kant waren de ssd's een speciale aanbieding dan kan ik zelfs als leek van uitgaan dat dit betere schijven zijn dan de hdd's en meestal dan ook duurder.

Het laatste gedeelte had ik ook al aangepast in mijn definitieve brief en dan ook verwijderd.

Het feit dat ze meelezen maakt op zich niet uit, vraag gewoon advies hoe met de materie om te gaan, omdat ik een naar gevoel hebt hoe Dell met deze zaak omgaat.

Hadden ze nu een dag na mijn bestellling ( herhaling van zetten!!!) een en ander rechtgezet dat het een fout zou zijn op hun site dan had ik dit geaccepteerd. Maar niet nadat de prijs is bevestigd door medewerkers van Dell zelf en hoe er nu gedraaid wordt om van de bestellingen af te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Dell ontbind de verkoop overeenkomst en stort het betaalde geld terug en je hebt geen poot om op te staan. Daarnaast zal wel ergens in de algenmeenvoorwaarden o.i.d. staan dat er fouten prijzen getoond kunnen worden. In reclameblaadjes staat dan altijd: "druk en zet fouten onder voorbehoud".

Ik zie dus niet in waarom er overwogen word een rechtszaak e.d. te starten.

[ Voor 11% gewijzigd door madmaxnl op 15-02-2012 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Algemene voorwaarden kun je alles in zetten, maar je kunt je nooit aan de wet onttrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
wian schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 22:26:
Algemene voorwaarden kun je alles in zetten, maar je kunt je nooit aan de wet onttrekken.
Wat in Dell's algenmeenvoorwaarden is in strijd met de Nederlandse of Europese wetgeving ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Dell wil de koopovereenkomst eenzijdig ontbinden. Dit kan helaas niet tov een consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
@madmaxnl: Dell-medewerkers hebben de prijs bevestigd. Daarnaast moet een bedrijf leveren als de prijs reeel is (of in ieder geval is de koopovereenkomst dan geldig). In ons geval stond bij de SSD's expliciet vermeld dat het een speciale aanbieding is. Het is dus niet zo dat ze met een simpel regeltje als "druk- en spelfouten voorbehouden" zichzelf overal uit kunnen wurmen.

Edit: we moeten ook maar eens nagaan wat het inhoudt als je order in uitvoering is. Want volgens mij is op dat moment je order dus goedgekeurd.

[ Voor 16% gewijzigd door danielkraak op 15-02-2012 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Yes. Heb broerlief gevraagd wat mijn kansen zijn. Nou die zijn zeer gunstig. Maar moet alleen tot de herziene geplande leverdatum wachten :(. Nou ja. Een kleine weekje wachten.

Zit alleen te twijfelen of ik door moet zetten, omdat ik nog 2 laptops van Dell heb. Daar heb ik nog garantie op. Wil nml geen ruiten ingooien, vanwege de service.

[ Voor 32% gewijzigd door pinokkia op 15-02-2012 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Misschien wordt je order morgen wel geannuleerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
pinokkia schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 22:41:
Yes. Heb broerlief gevraagd wat mijn kansen zijn. Nou die zijn zeer gunstig. Maar moet alleen tot de herziene geplande leverdatum wachten :(. Nou ja. Een kleine weekje wachten.
Wat zou dan het nut zijn geweest om morgen al ze voor de rechter te dagen? Je kunt beter alles goed voorbereiden, als je al aan zoiets begint. Daarnaat ga ik ervan uit dat als je toch actie wilt ondernemen dat je dit namens jezelf doet en niet namens ons, tenzij wij dit goedkeuren.
Pagina: 1 ... 22 ... 41 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vanaf nu zijn "je-wist-dat-de-prijs-fout-was" en bijbehorende wellus-nietus reacties niet meer toegestaan. Die discussie hoort hier niet meer thuis. Er is genoeg gezeur geweest in dit topic.

Wil je iets van je aankoop verkopen dan doe je dat in Vraag en Aanbod.

Voor beide punten hierboven geldt dat er naast de 'edit' knop ook een vinkje bij 'GoT ban' gezet wordt. U bent gewaarschuwd dus een misstap telt nu voor 2! ;-)

Het vriendelijke doch dringende verzoek om hier alleen over de bestelling en levering van in deze actie bestelde systemen te praten. Voor zover dat nog nodig is. Alle technische vragen graag naar Dell XPS 17 ervaringen