Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig

Pagina: 1 ... 21 ... 41 Laatste
Acties:
  • 206.643 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:13

Mavamaarten

Omdat het kan!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:47:
Zojuist een tweede mail gehad met het bericht dat een onderdeel niet leverbaar is. Precies dezelfde alleen is de "X" nu ingeruild voor "2" dagen. Wat raden jullie mij aan om te doen?
Ik raad je aan om een nieuwe rij te maken met "Ik wens te wachten tot het onderdeel beschikbaar is, en wens geen andere oplossing te accepteren" en daar een X in de tweede kolom zetten... Kijken wat ze ermee doen :+

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mavamaarten schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 18:17:
[...]

Ik raad je aan om een nieuwe rij te maken met "Ik wens te wachten tot het onderdeel beschikbaar is, en wens geen andere oplossing te accepteren" en daar een X in de tweede kolom zetten... Kijken wat ze ermee doen :+
Ik zeg GE-NI-AAL! :9 :o _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:49
Of anders als je niet zo brutaal wilt zijn:
Beantwoord het mailtje, zet geen kruisje en zeg expliciet dat je niet akkoord gaat met beide opties.
Je hebt dan gereageerd --> Ze mogen je bestelling niet annuleren op basis van impliciete instemming met annulering door die reactie binnen 2 dagen beding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kutagh schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 18:21:
Of anders als je niet zo brutaal wilt zijn:
Beantwoord het mailtje, zet geen kruisje en zeg expliciet dat je niet akkoord gaat met beide opties.
Je hebt dan gereageerd --> Ze mogen je bestelling niet annuleren op basis van impliciete instemming met annulering door die reactie binnen 2 dagen beding.
Weetje, ik ga op de site van dhr. Engelfriet vragen of het nadelige effecten op mijn recht heeft als ik er een rij onder maak met: Ik wacht tot de twee SSD schijven van elk 512GB weer op voorraad zijn X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 18:25:
[...]

Weetje, ik ga op de site van dhr. Engelfriet vragen of het nadelige effecten op mijn recht heeft als ik er een rij onder maak met: Ik wacht tot de twee SSD schijven van elk 512GB weer op voorraad zijn X.
Doe dat nu maar niet. Dhr. Engelfriet heeft wel wat beters te doen dan zulk soort "vragen" te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:03

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Stappenplan na mijn mening:
1. Reageren dat je het niet eens bent met de gang van zaken (aangezien je niet vindt dat dit nu nog gezien kan worden als een fout in het systeem en ze gewoon moeten leveren).
2. Grote kans dat daar niet binnen 2 dagen op gereageerd gaat worden en ze (ook al mogen ze het niet) toch je order annuleren.
3. Dan is het een kwestie van aansluiten bij Arnoud en kijken of het van de grond gaat komen.

meer kan je haast niet doen....

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, ik doet dat dan wel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Nomad schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 18:27:
1. Reageren dat je het niet eens bent met de gang van zaken (aangezien je niet vindt dat dit nu nog gezien kan worden als een fout in het systeem en ze gewoon moeten leveren).
2. Grote kans dat daar niet binnen 2 dagen op gereageerd gaat worden en ze (ook al mogen ze het niet) toch je order annuleren.
3. Dan is het een kwestie van aansluiten bij Arnoud en kijken of het van de grond gaat komen.

Ik denk dat op dat mailtje direct reageren geen nut heeft, want ze zeggen dat ze overig commentaar niet lezen. Het is misschien handiger om het naar dat andere adres te sturen dat hier al een paar keer is voorbijgekomen (weet het niet uit mijn hoofd, onmogelijke naam). Alhoewel ik het idee heb dat het daar ook gewoon niet gelezen wordt. Volgens mij heeft nog niemand een reactie gehad op zijn/haar mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 15:56

BLACKfm

o_O

danielkraak schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 18:29:
[...]

Ik denk dat op dat mailtje direct reageren geen nut heeft, want ze zeggen dat ze overig commentaar niet lezen. Het is misschien handiger om het naar dat andere adres te sturen dat hier al een paar keer is voorbijgekomen (weet het niet uit mijn hoofd, onmogelijke naam). Alhoewel ik het idee heb dat het daar ook gewoon niet gelezen wordt. Volgens mij heeft nog niemand een reactie gehad op zijn/haar mail.
Tja, ze zetten het er expliciet bij, maar ik neem aan dat er wel iemand naar kijkt. Lijkt me niet dat er één of ander robotoog kijkt waar het kruisje is gezet. Stel dat ik enkel een plain tekst mailtje kan terugsturen, hoe moet ik dan kunnen annuleren? Moet ik daar speciaal een ander e-mail adres voor aanmaken? En dan kan ik weer niet annuleren omdat het e-mail adres niet klopt..

En ze reageren verder niet omdat ze anders misschien verraden dat er wel iemand achter zit.

[ Voor 12% gewijzigd door BLACKfm op 14-02-2012 18:33 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjan1995
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-01 17:54
Zoals ik zie heeft contact opnemen via mail en telefoon weinig effect, de enige mogelijkheden die ik nu nog zie is aansluiten bij Arnoud of (misschien, weet niet zeker of dit handig is) iets te doen met Tros Radar.

En ook ik heb de mail helaas gekregen nu :(

XPS17 l702x 2670qm, 12GB, 128GB SSD, 500GB HDD, GT555m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Persoonlijk lijkt Radar me de verkeerde weg, in zo'n uitzending wordt alles sowieso ongenuanceerder dan je wilt en je ziet op t.net al dat er een hoop welles/nietes langs komt.

[ Voor 26% gewijzigd door Jasper Janssen op 14-02-2012 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 11:38
Ik ben benieuwd of de Tweakers, waarbij de status in productie is of bij wie de laptop al is geleverd, de mail hebben ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
BLACKfm schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 18:32:
[...]

Tja, ze zetten het er expliciet bij, maar ik neem aan dat er wel iemand naar kijkt. Lijkt me niet dat er één of ander robotoog kijkt waar het kruisje is gezet. Stel dat ik enkel een plain tekst mailtje kan terugsturen, hoe moet ik dan kunnen annuleren? Moet ik daar speciaal een ander e-mail adres voor aanmaken? En dan kan ik weer niet annuleren omdat het e-mail adres niet klopt..

En ze reageren verder niet omdat ze anders misschien verraden dat er wel iemand achter zit.
Er is echt prima een algoritme te schrijven die nagaat waar het kruisje staat hoor. Ik weet bijna wel zeker dat het systeem geautomatiseerd is. Hoe kan er anders zoveel misgaan. :P

En als er wel iemand naar kijkt, dan kan het die persoon weinig schelen denk ik. Die heeft dan gewoon zoiets van: wat maak je mijn werk moeilijk en zet gewoon een kruisje. Veel meer dan kruisjes controleren kan die persoon ook niet waarschijnlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door danielkraak op 14-02-2012 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:12
Nu heb ik rechtsbijstand bij centraal beheer, ( die afdeling is nu helaas gesloten).
Heb net gebeld en CB- mevrouw zou een aantekening makenn en dan kon ik wel terugbellen morgen zonder opnieuw alles uit te leggen.

Wellicht zjn er hier meer mensen met een rechtsbijstand bij Centraal beheer. Wellicht is het verstandig dat die morgen dan ook contact opnemen met CB en dat een gezamelijke actie ontstaat richting Dell via die rechtsbijstand.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

danielkraak schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 18:36:
[...]

Er is echt prima een algoritme te schrijven die nagaat waar het kruisje staat hoor. Ik weet bijna wel zeker dat het systeem geautomatiseerd is. Hoe kan er anders zoveel misgaan. :P

En als er wel iemand naar kijkt, dan kan het die persoon weinig schelen denk ik. Die heeft dan gewoon zoiets van: wat maak je mijn werk moeilijk en zet gewoon een kruisje. Veel meer dan kruisjes controleren kan die persoon ook niet waarschijnlijk.
Ach, er zijn vast wel mindere klusjes te verzinnen dan kruisjes controleren. Er zal vast wel iemand zijn die daar met trots op verjaardagen over verteld ;).

[ Voor 18% gewijzigd door BLACKfm op 14-02-2012 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:47
rambocus schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 18:38:
Nu heb ik rechtsbijstand bij centraal beheer, ( die afdeling is nu helaas gesloten).
Heb net gebeld en CB- mevrouw zou een aantekening makenn en dan kon ik wel terugbellen morgen zonder opnieuw alles uit te leggen.

Wellicht zjn er hier meer mensen met een rechtsbijstand bij Centraal beheer. Wellicht is het verstandig dat die morgen dan ook contact opnemen met CB en dat een gezamelijke actie ontstaat richting Dell via die rechtsbijstand.
Als er al een gezamenlijke actie komt, lijkt het me handiger dat dat via Dhr Engelfriet gaat. Zo zijn er veel meer mensen bij betrokken en sta je sterker ;) .

Ik heb trouwens nog geen mail ontvangen dat ik nog 2 dagen de tijd heb om te reageren ... Ben benieuwd of deze nog komt. Heb al wel gereageerd op de vorige mail (dat ik het er niet mee eens was, het mailtje uit Nigeria afkomstig lijkt, en de alternatieven niet voldoende waren). Dat mailtje is trouwens ook naar de klantenservice gegaan. Heb nog niet gebeld.. (angst :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

BLACKfm schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 18:38:
[...]

Ach, er zijn vast wel mindere klusjes te verzinnen dan kruisjes controleren. Er zal vast wel iemand zijn die daar met trots op verjaardagen over verteld ;).
Er is altijd nog zoiets als een stagiaire >:)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomad schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 18:27:

Ik blijf vooralsnog zwijgen. Als dell serieus bestellingen gaat annuleren omdat er niet binnen 2 dagen is gereageerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
Awsom schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 18:40:
[...]

Als er al een gezamenlijke actie komt, lijkt het me handiger dat dat via Dhr Engelfriet gaat. Zo zijn er veel meer mensen bij betrokken en sta je sterker ;) .

Ik heb trouwens nog geen mail ontvangen dat ik nog 2 dagen de tijd heb om te reageren ... Ben benieuwd of deze nog komt. Heb al wel gereageerd op de vorige mail (dat ik het er niet mee eens was, het mailtje uit Nigeria afkomstig lijkt, en de alternatieven niet voldoende waren). Dat mailtje is trouwens ook naar de klantenservice gegaan. Heb nog niet gebeld.. (angst :9 )
Klopt echter ik ben bij CB verzekerd en niet bij dhr. Engelfriet, nu kost mij deze zaak niets extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Ik heb de mailtjes overigens even naast elkaar gezet, maar de beginregel is ook al niet gelijk. Dus hier is denk ik weinig aan geautomatiseerd...

Eerste mail:
Geachte klant,

Wij kunnen uw Dell-order [615778752] niet afhandelen omdat het volgende onderdeel niet beschikbaar is:

[Hard Drive : 1TB (2x512GB) Solid State Dual Drive]
2e mail van vandaag
Geachte klant,

Aangaande de eerdere communicatie over uw Dell-order [615778752], moeten wij u helaas berichten dat wij de order niet zullen afhandelen omdat er een fout is gemaakt in de specificatie van het systeem.

Hierdoor kan de bestelling niet geleverd worden met het volgende onderdeel:

[Hard Drive : 1TB (2x512GB) Solid State Dual Drive]
Ook het stukje onder de keuze tabel is anders.

1e mail
Indien wij binnen (x) dagen geen antwoord op deze e-mail hebben ontvangen, wordt uw order automatisch geannuleerd.

Zodra wij uw antwoord ontvangen, zullen wij uw order met voorrang afhandelen.
En de mail van vanmiddag
Indien wij binnen (2) dagen geen antwoord op deze e-mail hebben ontvangen, wordt uw order automatisch geannuleerd.

Mocht u de order al hebben betaald, dan kunt u contact opnemen met de klantenservice voor een terugstorting

Onze excuses voor het ongemak

Zodra wij uw antwoord ontvangen, zullen wij uw order met voorrang afhandelen.
Wat een gewring weer..

En ik moet zo te zien ook zelf achter me geld aan... Ik neem aan dat ALS ik zou cancellen het geld automatisch mijn kant op zou komen...

[ Voor 4% gewijzigd door BLACKfm op 14-02-2012 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
@BLACKfm: Klopt, dat zou ik ook aannemen. Echter heb ik beide voorgaande 2 keren waarin ik gebruik heb gemaakt van WKOA, zelf achter het geld moeten gaan (iBood en Tom Tailor). Terwijl het terugstorting een verplichting is van de wet, waardoor het verzorgen van uitvoering bij Dell hoort te liggen en niet bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Goed, mijn conceptje:
Geachte Helpdesk,

Onlangs heb ik de onderstaand geciteerde mail ontvangen.

Mij is niet geheel duidelijk of het hier gaat om een probleem met de levering van de harde schijven (zoals in een eerdere mail is gezegd) of dat u simpelweg niet wenst te leveren omdat u dit aanbod niet had willen doen en/of aanvaarden. Uw communicatie is in dit opzicht niet erg duidelijk.

Indien u om de een of andere reden niet direct het bestelde item kunt leveren (wat vreemd is, aangezien u deze items op dit moment nog steeds aanbiedt, niet alleen op de Dell XPS 17 maar bijvoorbeeld ook op de Dell Aurora) ben ik bereid een redelijke termijn te wachten totdat deze weer beschikbaar zijn, of eventueel ben ik bereid om een levering van tenminste gelijkwaardige functionaliteit en prestatie (Dell AV 3.2) te acccepteren. De opties die u hier biedt zijn niet gelijk in prestatie.

In Dell Algemene Voorwaarden lid 2.4 en 2.5 zegt u:
2.4. Iedere bestelling van Producten en/of Diensten wordt aangemerkt als een aanbod van de Klant om de Producten en/of Diensten met toepasselijkheid van deze Voorwaarden te kopen. 2.5. Dell aanvaardt dit aanbod onder deze Voorwaarden eerst op het moment dat zij de bestelling bevestigt.

U heeft mij dd 4/2/2012 een orderbevestiging gestuurd, die conform uw Algemene Voorwaarden (daarbij meegezonden) een aanvaarding van het aanbod omvat. De tijd om een fout op te merken lijkt dan ook voorbij.

In Dell Algemene Voorwaarden 3.2, over nabestellingen:
3.2. Voor niet-Consumenten behoudt Dell zich het recht voor om bij Vervolgbestellingen de specificaties van Producten te wijzigen, in welk geval Dell tenminste gelijkwaardige functionaliteit en prestatie garandeert. Dell voert geen significante wijzigingen door zonder daarover met de niet-Consument overeenstemming te hebben bereikt.

Over wijzigingen in orders voor Consumenten wordt helemaal met geen woord gerept, zelfs niet voor nabestellingen.

In Algemene Voorwaarden 4.2:
4.2. Niet-Consumenten dienen direct contact op te nemen met Dell, Consumenten in ieder geval binnen een redelijke termijn, wanneer zij een fout of afwijking in hun bestelling, de orderbevestiging en/of de factuur ontdekken opdat problemen rond de vraag wat Dell had moeten leveren, kunnen worden voorkomen.

Het lijkt mij duidelijk wat er geleverd had moeten worden -- namelijk dat wat besteld en aanvaard was.

Tenslotte wens ik te protesteren tegen een termijn van 48 uur voordat mijn bestelling automatisch geannuleerd wordt. Deze termijn is -- zeker voor een Consument -- erg kort. Hierdoor zou het mogelijk geweest zijn dat ik deze mail niet op tijd gezien had.

Jasper

On 14 feb. 2012, at 17:19, <Dell_Order_Update@Dell.com> wrote:
En dat zal ik dan morgen gaan sturen aan dat adres wat hier iedere keer langskomt maar niet uit te spreken of af te korten valt, met een Cc: aan het Reply-To: adres waar het mailtje vandaan gekomen is.

Iemand nog opmerkingen/aanmerkingen/suggesties/scheldpartijen?

ETA: ik schaaf er nog een beetje aan met iedere edit :P

ETA2: Goed, doen we het simpeler:
Geachte Helpdesk,

Mij is niet geheel duidelijk of het hier gaat om een probleem met de levering van de harde schijven (zoals in een eerdere mail is gezegd) of dat Dell simpelweg niet wenst te leveren omdat Dell dit aanbod niet had willen doen en/of aanvaarden. Dell's communicatie is in dit opzicht niet erg duidelijk.

Indien Dell om de een of andere reden niet direct het bestelde item kunt leveren ben ik bereid een redelijke termijn te wachten totdat deze weer beschikbaar zijn, of eventueel ben ik bereid om een levering van tenminste gelijkwaardige functionaliteit en prestatie te acccepteren. De opties die Dell hier biedt zijn (totaal) niet gelijk in prestatie.

Tenslotte wens ik te protesteren tegen een termijn van 48 uur voordat mijn bestelling automatisch geannuleerd wordt. Deze termijn is -- zeker voor een Consument -- erg kort. Hierdoor zou het zeer goed mogelijk geweest zijn dat ik deze mail niet op tijd gezien had.

Jasper

On 14 feb. 2012, at 17:19, <Dell_Order_Update@Dell.com> wrote:

[ Voor 39% gewijzigd door Jasper Janssen op 14-02-2012 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 15:52

Nikeo

Jawelles

Is het niet dat die mail opgesteld wordt door een buitenlandse afdeling? Als dat zo is dan heeft het weinig zin om meer neer te zetten dan alleen een kruisje bij een vooraf vertaalde mail omdat ze het toch niet kunnen lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:35
Veel te veel tekst! Dat gaat niemand lezen. Probeer het bij max 3 zinnen te houden.
(in de trant van: Ik ga niet accoord, jullie eigen voorwaarden schrijven iets anders voor, ik reken erop dat jullie mijn order leveren conform bestelling. mvg, JJ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvHapert
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-03 09:20
ziet er netjes uit, maar vraag me af wat AV 3.2 en 4.2 toevoegen..
3.2 gaat over nabestellingen, waar je niet mee van doen hebt.
4.2 gaat over het geval waarin wij, als consument een fout zien in de orderbevestiging.
Ook hiervan is geen sprake, aaangezien wij geen fout hebben ontdekt, alleen Dell het er niet mee eens is.
Voor ons is die orderbevestiging prima toch?

Ik zou richten op het deel van de AV waarin Dell beweert beter te leveren indien een onderdeel niet meer geleverd kan worden.(ik weet zo niet welke deel het is, maar heb het voorbij zien komen)

@ Raymond: je kunt het wel in 3 zinnen zeggen, maar de juiste onderbouwing is hier veel belangrijker dan de aandacht van de lezer erbij willen houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
SvHapert schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 19:55:
ziet er netjes uit, maar vraag me af wat AV 3.2 en 4.2 toevoegen..
3.2 gaat over nabestellingen, waar je niet mee van doen hebt.
4.2 gaat over het geval waarin wij, als consument een fout zien in de orderbevestiging.
Ook hiervan is geen sprake, aaangezien wij geen fout hebben ontdekt, alleen Dell het er niet mee eens is.
Voor ons is die orderbevestiging prima toch?

Ik zou richten op het deel van de AV waarin Dell beweert beter te leveren indien een onderdeel niet meer geleverd kan worden.(ik weet zo niet welke deel het is, maar heb het voorbij zien komen)

@ Raymond: je kunt het wel in 3 zinnen zeggen, maar de juiste onderbouwing is hier veel belangrijker dan de aandacht van de lezer erbij willen houden
Ja, dat deel van de AV is er dus niet. "beter en/of groter" komt voor zo ver ik heb kunnen vinden alleen in die 3.2 voor. Het komt ook voor in de Dell Channel Partner overeenkomst maar daar hebben we nog minder mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
SvHapert schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 19:55:
Als je al weet dat je mail terecht komt bij dezelfde mensen die nu zo zitten te knoeien, wat denk je dan te bereiken, als je zo'n lap tekst stuurt?

Mocht je toch een heel verhaal willen ophangen, splits het dan op: Begin met in een paar zinnen te zeggen wat je wilt en werk het daaronder uit. Dan komt de boodschap over en heb je ook je zegje kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Raymond schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:04:
[...]

Als je al weet dat je mail terecht komt bij dezelfde mensen die nu zo zitten te knoeien, wat denk je dan te bereiken, als je zo'n lap tekst stuurt?

Mocht je toch een heel verhaal willen ophangen, splits het dan op: Begin met in een paar zinnen te zeggen wat je wilt en werk het daaronder uit. Dan komt de boodschap over en heb je ook je zegje kunnen doen.
Op zich een goed punt ja, om dat niet onderaan maar bovenaan te zetten.

* Jasper Janssen tuigt af naar de editknop.

ETA: Het heeft ook meer met indekken te maken dan dat ik denk dat ze er daadwerkelijk gehoor aan geven.

[ Voor 8% gewijzigd door Jasper Janssen op 14-02-2012 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
Dell blijft het waarschijnlijk ontwijken er is geen bedrijf wat zo maar 600+ euro per laptop gaat afschrijven.
Het stomste wat ze tot nu toe gedaan hebben is dat ze aan een aantal mensen wel geleverd hebben.
En dan ongeautoriseerd bij de rest blokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Raymond schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:04:
[...]

De opbouw van Jasper kan inderdaad beter.

Hieronder staat de mail die ik had gestuurd na aanleding van het mailtje vrijdag dat het onderdeel niet meer leverbaar was. Misschien dat iemand daar nog inspiratie uit kan halen. Ik wacht nog even met het reageren op het mailtje van vandaag waarin aangegeven was dat het een foutje was. Ik denk dat ik die gewoon kort houdt met dat ik het er niet mee eens ben en dat ik geen toestemming geef voor annuleren, om mezelf in te dekken.
Geachte,

Zojuist heb ik een mail ontvangen dat een onderdeel niet meer
beschikbaar is voor mijn bestelling met order nr. zip. Het
onderdeel dat niet meer beschikbaar is, betreft de "1TB (2x512GB)
Solid State Dual Drive". Hiervoor wordt mij een alternatief aangeboden
de "1.5TB (2x750GB) Serial ATA (7200RPM) Dual HDD]". Helaas is dit
geen alternatief te noemen. De totale grootte van de harde schijven
speelt namelijk geen rol. De snelheid echter wel, een Solid State
Drive is namelijk vele malen sneller dan een Hard Disk Drive.

In jullie algemene voorwaarden staat dat wanneer een product niet meer
op voorraad is, dat jullie een beter product leveren voor dezelfde
prijs. Dat is hier dus niet het geval, want de prijs blijft gewoon
hetzelfde met het "alternatieve" onderdeel. Daarnaast kunnen de SSD's
gewoon nog besteld worden via jullie site bij de laptop, wat mij dus
doet vermoeden dat het onderdeel gewoon nog op voorraad is. Dit is ook
door jullie helpdesk bevestigd.

Overigens moet ik ook nog mijn verontwaardiging uitspreken over de
kwaliteit van het mailtje dat mij gestuurd is om mij te melden dat het
onderdeel niet meer leverbaar is. Hierin stond onder andere: "Indien
wij binnen (x) dagen geen antwoord op deze e-mail hebben ontvangen,
wordt uw order automatisch geannuleerd." Het aantal dagen was dus
helemaal niet gespecificeerd! Dit verwacht ik niet van een zo groot en
professioneel bedrijf als Dell en al helemaal niet als het om een
bestelling van over de duizend euro gaat. Daarnaast is het mailtje
ondertekend door "Dell Order Managment". Ik neem aan dat dat
"Management" had moeten zijn? Het wekt in ieder geval niet echt een
professionele houding, die ik wel verwacht als het gaat om
beslissingen over zo een duur product.

Gezien jullie algemene voorwaarden, die stellen dat er een beter
product voor dezelfde prijs geleverd wordt, verwacht ik dat ik de
laptop gewoon nog geleverd krijg met de 2x512GB SSD's. Ik wil hier
best langer voor wachten, totdat deze eventueel weer voorraadig (ze
zijn nu gewoon nog te bestellen!) zijn. Met HDD's als alternatief ga
ik niet akkoord. Deze zijn namelijk niet vergelijkbaar met SSD's.
Uiteraard geen reactie op gehad. Ik denk ook niet dat ik er nog reactie op ga krijgen, want ze zullen dat mailtje van vandaag wel weer voldoende vinden, hoewel de strekking van dat mailtje heel anders is (onderdeel niet leverbaar vs. foutje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het over voorwaarden en rechten gaat hebben, dan zou ik dat centraal coördineren met Arnout Engelfriet. Doe je nu een aantal communicaties en eisen of reacties waarin je met bepaalde dingen wel of niet akkoord gaat, dan kan je je positie schaden.

Het is verleidelijk bovenop dingen te zitten en pro-actief te zijn. Bij dit soort dingen kan je jezelf echter makkelijk in de vingers snijden. Daarnaast zal het sowieso makkelijker zijn als groep via één stem te communiceren en is het waarschijnlijker dat Dell met die ene stem zal willen communiceren op ander niveau.

Just a tip :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2012 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:12:
Als je het over voorwaarden en rechten gaat hebben, dan zou ik dat centraal coördineren met Arnout Engelfriet. Doe je nu een aantal communicaties en eisen of reacties waarin je met bepaalde dingen wel of niet akkoord gaat, dan kan je je positie schaden.

Het is verleidelijk bovenop dingen te zitten en pro-actief te zijn. Bij dit soort dingen kan je jezelf echter makkelijk in de vingers snijden. Daarnaast zal het sowieso makkelijker zijn als groep via één stem te communiceren.

Zoiets dacht ik inderdaad ook al. Gewoon iedereen een kort mailtje laten sturen, waarin ze aangeven dat ze niet akkoord gaan met het geboden alternatief of annulering, terwijl vervolgens op de achtergrond een groep mensen bezig gaat zijn (na het nodige onderzoek) om contact met Dell op te nemen en proberen het probleem op te lossen en mocht het echt zo ver komen een rechtszaak beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:12:

Het is verleidelijk bovenop dingen te zitten en pro-actief te zijn. Bij dit soort dingen kan je jezelf echter makkelijk in de vingers snijden. Daarnaast zal het sowieso makkelijker zijn als groep via één stem te communiceren en is het waarschijnlijker dat Dell met die ene stem zal willen communiceren op ander niveau.

Ik snap niet hoe zeggen dat je ergens niet mee akkoord gaat je positie kan schaden maar je intekkenen bij Meneer Engelfriet kan geen kwaad.
Zoals hierboven aangegeven als je juridische bijstand hebt in je verzekering paket kan je daar ook gebruik van maken. (mocht je zo ver willen gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:26
Het is overigens niet geheel ongewoon dat een rechtsbijstand zich aansluit bij een collectieve actie. Dat bespaart hen ook kosten en de taal van geld snappen ze erg goed ;)

Nav toch weer wat gezeur enkele pagina's geleden is het vanaf nu volstrekt niet meer toegestaan in dit topic "je-wist-dat-de-prijs-fout-was" en bijbehorende wellus-nietus reacties te plaatsen. Die discussie voer je maar elders. Hier levert het een ban op. We blijven niet bezig.

[ Voor 10% gewijzigd door Rukapul op 14-02-2012 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterrobo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-09 11:58
Oké hoe kan ik Arnoud benaderen? Want een DM sturen lukt niet, hij heeft dat uitgeschakeld ofzo?

[ Voor 11% gewijzigd door masterrobo op 14-02-2012 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ho eens even, we gaan niet allemaal individueel arnoud benaderen. Wacht tot dell's volgende zet, en dan zien we wel verder. Als we straks met zijn alles met arnoud gaan communiceren in plaats van dell schieten we geen steek op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
masterrobo schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 21:28:
Oké hoe kan ik Arnoud benaderen? Want een DM sturen lukt niet, hij heeft dat uitgeschakeld ofzo?
Naar zijn blog gaan. Hij heeft er een artikel aan gewijd. Even googlen en je vindt zijn blog.

Edit: wat Darkstone zegt inderdaad. Ik ben alleen wel benieuwd of we nog wat van Dell gaan horen. Ik denk dat ze dit laatste mailtje als voldoende beschouwen. Hoe ga jij op het mailtje reageren Darkstone? Of ga je niet reageren?

[ Voor 26% gewijzigd door danielkraak op 14-02-2012 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Behalve dit forum is het wellicht handig een centraal meldpunt te maken.. Dit forum is een beetje lastig door te lezen en 75% doet er bijna niet toe.

Zat zelf zowaar vanmiddag wat in elkaar te knutselen, totdat dreamweaver er ineens uitklapte (ik resizde) en ik 2 uur werkt kwijt was (zonder te saven). Toen had ik er geen zin meer in. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost.van.donge
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-03 20:56
Ik lees hier nu allemaal berichten over een nieuwe e-mail, wat gezien kan worden als een vervolg op het beruchte 'Nigeria'-bericht.
Deze heb ik echter tot op heden niet ontvangen van DELL.

Zijn er nog meer mensen waarvan de status op 'werk in uitvoering' staat en die dit tweede bericht niet ontvangen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 23:57:
Tjah ik denk persoonlijk dat de support en kwaliteit van HP iets beter is dan Dell maarja dat is mijn mening.
Nu is het niet generiek meer LOL sorry voor het inwrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:51
En je heb voor de zekerheid ook in je spam folder gekeken?

Er is al een lijst wie er besteld heeft. Er kunnen al een paar gelukkige die er wel 1 ontvangen hebben er al af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

danielkraak schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 21:31:
Edit: wat Darkstone zegt inderdaad. Ik ben alleen wel benieuwd of we nog wat van Dell gaan horen. Ik denk dat ze dit laatste mailtje als voldoende beschouwen. Hoe ga jij op het mailtje reageren Darkstone? Of ga je niet reageren?
Ik ga niet reageren. Een termijn van 2 dagen is niet acceptabel, het 'zwijgen is accepteren' ook niet.

over 2 dagen weten we het, of ze gaan leveren, of ze aan annuleren. Tot dan, wachten. Je kan hoogstens mailadressen verzamelen van de gedupeerden denk ik.
Calamor schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 21:45:
Er is al een lijst wie er besteld heeft. Er kunnen al een paar gelukkige die er wel 1 ontvangen hebben er al af.
Een lijst met usernames. Het is wellicht slimmer om gewoon een lijst mailadressen te verzamelen. Maar dat zien 'we' dan wel.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2012 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost.van.donge
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-03 20:56
Calamor schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 21:45:
En je heb voor de zekerheid ook in je spam folder gekeken?

Mijn spambox bevat ook geen e-mails van DELL.
Ik ben benieuwd of dit een goed teken is, waarschijnlijk niet natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
BTW, "een fout in de specificatie van het systeem"? Eigenlijk komt dat op mij over als "we hebben er iets ingezet dat fysiek niet kan", een beetje alsof ze (om in HDs te blijven) een 2x 3TB optie hadden ofzo, ben ik paranoïde of is dat de indruk die ze hiermee willen achterlaten?

Dat die indruk van de zotten is (oa omdat er al tig laptops zijn uitgeleverd) wil niet zeggen dat ie voor de publiciteit niet goed is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
Ik denk dat ze daarmee onder het gezeur van 'het alternatief is goedkoper maar we krijgen geen geld terug?' gezeur proberen te uitkomen.

Maar dat het een druk/zet fout is qua specificaties (wat ik denk dat ze eigenlijk bedoelen) is in dit geval niet rechtsgeldig, omdat de betreffende configuratie wel te bestellen valt. Echter, de aanbieding is meerdere keren bevestigd door de klantenservice en ik denk dat die vlieger niet op gaat voor Dell om daarmee de bestellingen te annuleren. Maar wellicht dat Arnoud een andere mening heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 19:55
Ter info.

Ik heb ook de XPS besteld, keurig betaald, geen problemen. Daarna een goede vriend gebeld, die heeft daarna ook de XPS besteld, maximaal een halfuur later.

Please note: De vriend heeft later besteld dan mij.

Vandaag inmiddels de '2' dagen e-mail binnengekregen, de desbetreffende vriend zit al sinds gister te genieten van zijn XPS met 2 SSD's.

Karma.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Jasper Janssen schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 22:00:
BTW, "een fout in de specificatie van het systeem"? Eigenlijk komt dat op mij over als "we hebben er iets ingezet dat fysiek niet kan", een beetje alsof ze (om in HDs te blijven) een 2x 3TB optie hadden ofzo, ben ik paranoïde of is dat de indruk die ze hiermee willen achterlaten?

Dat die indruk van de zotten is (oa omdat er al tig laptops zijn uitgeleverd) wil niet zeggen dat ie voor de publiciteit niet goed is natuurlijk.
Hmm, dat is eigenlijk best een goede. Ze zeggen dus niet dat ze een prijsfoutje hebben gemaakt.

@ThinClientQ: ja er zijn inderdaad een aantal bestellers die later hebben besteld en hem alsnog gekregen hebben. Best wel slecht. Ik vraag me ook af waarom die er doorheen zijn geglipt. Het lijkt me toch dat ze orders op een bepaalde volgorde afhandelen/produceren. Ik vraag me af of er nu ook nog mensen doorheen glippen. Ik denk het wel eerlijk gezegd, als je kijkt hoe brak het daar intern is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenm
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-09 15:53
joost.van.donge schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 21:41:
Zijn er nog meer mensen waarvan de status op 'werk in uitvoering' staat en die dit tweede bericht niet ontvangen hebben?
Heb ook nog niets binnen, ook niet in mn junk folder. Wel heb ik op de eerste mail gereageerd, overigens zonder een kruisje te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Door te reageren op die mailtjes geef je in ieder geval aan dat je ze gelezen hebt (en dus ook weet van de 2 dagen reactietijd). Als je achteraf beweerd dat je niet genoeg tijd had omdat je de mail niet eens gelezen zou hebben is dan geen reden meer. Of het technisch nou een fout mailtje was of niet.

Ondanks dat ze later ooit naar dit topic kunnen verwijzen zijn ze nog wel even zoet alles te 'cross referencen'.

[ Voor 6% gewijzigd door BLACKfm op 14-02-2012 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
BLACKfm schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 22:27:
Door te reageren op die mailtjes geef je in ieder geval aan dat je ze gelezen hebt (en dus ook weet van de 2 dagen reactietijd). Als je achteraf beweerd dat je niet genoeg tijd had omdat je de mail niet eens gelezen zou hebben is dan geen reden meer. Of het technisch nou een fout mailtje was of niet.

Ondanks dat ze later ooit naar dit topic kunnen verwijzen zijn ze nog wel even zoet alles te 'cross referencen'.
Liegen heb je "later", ie voor de rechter, toch geen flikker aan. Zeker als het bewijsbaar (dus met de posts hier) is dat het niet waar is. Met dat soort dingen zet je echt alleen de zaak op losse schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat er niet om of je wel of niet genoeg tijd hebt gekregen, maar dat het gebodenen helemaal niet redelijk is. Zwijgen is annuleren, makes no sense at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:42
De nieuwsberichten van vandaag omtrent 'Dell weigert laptop te leveren' staan al op veel websites door de vele spiders en crawlers die achter deze newssites zitten, ook zie je enkele herschreven artikelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 14-02-2012 23:09 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
Googelen op "Dell laptop leveren" heeft in de 1e 10 hits al 4x de tweakers artikel (of afgeleide)...
Ik ben benieuwd of er grotere media (Telegraaf en zulke sensationele inhoudloze (:+) kranten) ook iets hierover gaan schrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ben ik de enige die een discrepantie ziet tussen het statement van "onderdeel niet leverbaar" en het gegeven van selecte orders die wel verwerkt werden en worden? Het wordt interessant zo om na te lopen of Dell Nederland en andere onderdelen van Dell elders de SSD's in kwestie ineens uit de selecties van andere systemen gehaald hebben, en wanneer. Als je nu nog configuratiemogelijkheden elders vind, tja, dan is het wel heel erg hapklare koek van manipulatie ...

Wat al eerder gesteld werdt is ook correct trouwens, twee dagen is geen wettelijke termijn. Daar geldt een principe van redelijkheid. Los daarvan, Dell's eigen AV vermeld duidelijk dat in het geval van concreet aantoonbare onmogelijkheid van levering ooit van onderdeel dat Dell een gelijkwaardig of hoogwaardiger alternatief biedt. Dat is heel billijk van ze, is ook iets waar Dell zich toch altijd wel mee onderscheid die flexibiliteit. Echter een HDD is niet vergelijkbaar met een SSD, enkel al op technische argumenten.

Wat ik zo hoor, is dat men bij Order Management afgaat op interne communicatie vanuit Customer Care in de overtuiging aldaar dat het gros van orders geannuleerd zal worden en er weinig gerede kans of merk en/of financieel procedurele schade zal zijn. Of dat concreet ook het geval is, valt moeilijk te achterhalen. Gezien de complexiteit van Dell's organisatie en de korte tijden verstreken tussen events (alsmede historische precedenten bij Dell in eigen ervaringen) kan ik me echter hier best wat bij voorstellen. Als het verhaal klopt, dan is een interessant punt er in het ontbreken van erkenning van de rapportage dat klanten de prijzen en de aanbieding bij Customer Care gecontroleerd hebben.

Blijft het gegeven dat Dell geen order mag annuleren zonder toestemming, en dat ze dit proberen te forceren op onredelijke wijze, in verwarrende communicaties, met onredelijke termijnen. Welke Dell zelf nooit zou accepteren, als de situatie omgedraaid was. Immers, voor dit soort response situaties geldt wetgeving, maar ook Algemene Voorwaarden.

Zo blijkt weer eens het belang van een rechstbijstandverzekering, en de noodzaak van altijd alles te verifieren en schriftelijk te communiceren danwel na communicatie schriftelijk te specificeren en bevestigen. Iets wat eigenlijk niet nodig zou moeten zijn, immers, de basis van economie en dus ook de basis van zaken doen en de relatie tussen opdrachtgever en opdrachtnemer is .. vertrouwen. Dell schaadt die relatie, en duidelijk bewust. Waar eerst de mogelijkheid bestond dat het fout gaan van de zaak oorsprong had in interne miscommunicatie, blijkt nu dat men bewust probeert de zaak af te schrijven middels de trukendoos die op dit niveau uiteindelijk altijd een bedrijf meer kost dan wat het berekent te besparen middels de trukendoos.

Gateway heeft in het verleden ook van dat soort situaties gehad in hun EMEA onderdelen, interessant om op te merken dat Gateway hier tegenwoordig ver te zoeken is. Nee, dan is de zaak zoals recentelijk bij The Phonehouse, ook al was daar publieke druk, uiteindelijk door hen veel correcter opgelost. Iets wat zich op de lange en middellange termijn ook loont voor een bedrijf. Wat mensen zich daar van herinneren over een tijdje is dat the Phonehouse het correcte deed, en wat dit voor mensen betekende. Wat deze situatie voor Dell betekent, verschilt intern behoorlijk van wat het voor de rondspraak tussen mensen betekent. En ja, daar zit hem tegenwoordig ook weer de plek waar de schoen wringt. Je zou denken dat een groot bedrijf met grote belangen de waarde inziet van juist in deze tijden mensen niet als nummer zonder waarde (recycleerbaar à la voor dat nummertje tien anderen) te behandelen. Dat is iets wat zich al jaren lang steeds meer opstapelt bij mensen, en uiteindelijk vertalen zich dat soort frustraties ook in zakelijke interacties. Afbreuk in, beter gezegd. Nu ben ik me prima bewust van de situatie van Dell in zake refinancing en de vele ventures, alsmede de druk van aandeelhouders. Maar juist dat zou een argument moeten zijn voor het zich onderscheiden. Niet tegen.

Het blijft frappant. Waar juist met deze situatie Dell enorm veel goodwill had kunnen creeren,alsmede enorm veel potentieel had kunnen aantappen met secondaire acties (en verkoop van diensten alsmede latere trajecten van support e.d.) heeft iets in de interne communicatie die mogelijkheid opgeblazen. Dat is zeker voor een bedrijf als Dell zo enorm zonde. Weinig woorden daarvoor. Het is juist met de ervaring die Dell heeft opgebouwd met speciale aanbiedingstrajecten en vervolg acties zo ontzettend makkelijk om commerciele interacties te stimuleren, met opbouw van goodwill en met integriteit van merk (en dat nog verder te versterken). Zonde.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Alleen is het niet leverbaar zijn van de SSD's niet meer van toepassing. In de laatste mail van Dell wordt aangegeven dat Dell de order niet zal afhandelen vanwege een fout in de specificatie van het systeem. Ze willen het systeem niet leveren met de twee SSD's. Niet vanwege de voorraad maar vanwege de afwijkende waarde van deze onderdelen.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:07
Ik denk in elk geval wel dat de inconsequente reactie op de vraag wat er aan de hand is de basis voor een stevige zaak vormt.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venturi
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Ik heb gewoon weer gereageerd op de mail, met een cc naar customer care en mijzelf. Dat ik niet accoord ga met de opties (HHD's, annuleren van de order, automatisch éénzijdig annuleren van de order) en wacht totdat mijn order conform orderbevestiging geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Ik begin het behoorlijk irritant te vinden. Los van de reden, het wel of niet op voorraad of een fout in de configuratie, er wordt niet op een normale manier gecommuniceerd. De mogelijkheden die je als consument krijgt om met Dell te communiceren over een order is of de eerstelijns klantenservice of per e-mail. De klantenservice heeft in mijn geval de eerste email over de voorraad tegengesproken en claimt dat de laptop gewoon geleverd gaat worden en de communicatie over de tweede e-mail wordt compleet de kop ingedrukt met de claim dat ze niks voor je kunnen doen. Ook wordt er doodleuk gezegd dat er niemand met Dell is die mij te woord kan staan die wel wat inhoudelijke vragen kan beantwoorden. Die werkt blijkbaar niet bij Dell of kan niet telefoneren. Daarnaast zou ik worden teruggebeld en dat gebeurt niet. Zeer onbeschoft gewoon.

De communicatie per email is al helemaal huilen met de pet op. Er wordt niet gereageerd op de e-mails met vragen en het enige wat je krijgt is de slikken-of-stikken e-mails die compleet tegen de eigen voorwaarden in druist. Communicatie is hierover niet mogelijk en niet reageren is automatisch annuleren. Dat is fraai.

Dell gaat in deze kwestie echt buiten hun boekje. Ik heb telefonisch bevestigd gekregen dat de aanbieding klopt en heb daarna besteld. Ik heb een geldige gespecificeerde koopovereenkomst en de betaling is geaccepteerd. Als blijkt dat er een fout is gemaakt dan kun je op zijn minst er op een correcte manier over communiceren. Nu wordt je afgescheept en is het slikken of stikken. Dit komt mijn acceptatie niet ten goede. Als Dell hier op een normale manier over gecommuniceerd had dan was ik de eerste geweest die de order had geannuleerd. Maar deze manier druist tegen alle fatsoen in en neemt alle begrip van mijn kant weg. Ik laat mij niet voorliegen, afschepen of chanteren.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvHapert
Ik heb deze mail, met dank aan Jasper Janssen, opgesteld.

Iemand op- of aanmerkingen?
Geachte Helpdesk,

Mij is niet geheel duidelijk of het hier gaat om een probleem met de levering van de harde schijven (zoals in een eerdere mail is gezegd) of dat u simpelweg niet wenst te leveren omdat u dit aanbod niet had willen doen en/of aanvaarden. Uw communicatie is in dit opzicht niet erg duidelijk.

Indien u om de een of andere reden niet direct het bestelde item kunt leveren (wat vreemd is, aangezien u deze items op dit moment nog steeds aanbiedt, niet alleen op de Dell XPS 17 maar bijvoorbeeld ook op de Dell Aurora) ben ik bereid een redelijke termijn te wachten totdat deze weer beschikbaar zijn, of eventueel ben ik bereid om een levering van tenminste gelijkwaardige functionaliteit en prestatie. De optie die u hier biedt zijn niet gelijk in prestatie.

In Dell Algemene Voorwaarden lid 2.4 en 2.5 zegt u:
2.4. Iedere bestelling van Producten en/of Diensten wordt aangemerkt als een aanbod van de Klant om de Producten en/of Diensten met toepasselijkheid van deze Voorwaarden te kopen. 2.5. Dell aanvaardt dit aanbod onder deze Voorwaarden eerst op het moment dat zij de bestelling bevestigt.

U heeft mij 8/2/2012 een orderbevestiging gestuurd, die conform uw Algemene Voorwaarden (daarbij meegezonden) een aanvaarding van het aanbod omvat. De tijd om een fout op te merken lijkt dan ook lang genoeg geweest.Het lijkt mij duidelijk wat er geleverd had moeten worden -- namelijk dat wat besteld en aanvaard was.

In Dell Algemene Voorwaarden lid 6.1 zegt u:
6.1 De eigendom van Producten gaat over op het moment dat Dell volledige betaling ontvangt. Deze bepaling geldt niet voor IPR op Software.

Gezien de status van mijn bestelling is mijn betaling bevestigd, betekent dit dan dat het eigendom van de producten nu bij mij ligt?

Daarnaast wens ik te protesteren tegen een termijn van 48 uur voordat mijn bestelling automatisch geannuleerd wordt. Deze termijn is -- zeker voor een Consument -- erg kort. Hierdoor zou het mogelijk geweest zijn dat ik deze mail niet op tijd gezien had.

Daarnaast wilde ik de opmerking maken dat ik erg teleurgesteld ben in de manier van communicatie vanuit Dell.
In de eerste mail (ongeveer) zoals onderstaande werd mij verteld dat de harde schijven niet op voorraad zijn, de klantenservice wist mij te vertellen dat de onderdelen echter wel voorradig waren.
Vervolgens wordt via een persbericht (nieuws: Rechtszaak tegen Dell dreigt om niet leveren goedkope laptop) verteld dat het om een "foutieve prijsopgave" ging en er verder nog onderzoek wordt gedaan door Dell. Als klant ben ik hier niet persoonlijk over geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
Denk dat deze ook nogal langs is. Maar IANAL dus heb er niet zoveel verstand van :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venturi
  • Nu online
Ik heb een mail van 4 regels verstuurd, gewoon aangegeven dat ik niet akkoord ga met de opties. Vorige keer al een lange mail gestuurd en geen reactie. Dat verwacht ik van deze mail ook.

Ga er wel van uit dat de mails in je 'dossier' bij DELL komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 11:38
Wat wellicht goed is is om een leesbevestiging te vragen. Mocht er geen reactie komen en je hebt wel een leesbevestiging gekregen dan is er wel bewijs dat deze email is gezien (en is gelezen (?))

Zeker wanneer je communiceert met NL_CC_HSB_DHS_PRE@dell.com (de Klantendienst van Dell)

[ Voor 19% gewijzigd door Toewan op 15-02-2012 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
SvHapert schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 09:31:

[...]
Het wordt mij uit je mail niet duidelijk wat je nu wilt dat Dell gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:42

[...]
Ik vind sommige zaken nogal vijandig aangezet (voorbeeld: (wat vreemd is, aangezien...)), en er worden ook aannames gedaan (De tijd om een fout op te merken lijkt dan ook lang genoeg geweest). Houd het kort en bondig en gebaseerd op feiten.

[ Voor 17% gewijzigd door Jumpman op 15-02-2012 09:56 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:07
[...]
Het begin is goed. Ik zou het hele stuk over de reactie binnen 48 uur laten zitten. Eigenlijk alles waarbij je je beklaagd is terecht maar niet relevant. Je wekt de suggestie dat je het laat voor wat het is en gewoon even wilt klagen. Vervang dat klagen door eisen.

Ik ben geen jurist, maar ik denk dat je beter iets in de trant van:
De gecommuniceerde informatie klopt niet. In eerste instantie zijn de schijven niet leverbaar, later wil Dell niet leveren. De schijven zijn nog bestelbaar. Al met al zie ik geen aanleiding voor Dell om mijn order te annuleren of te wijzigen. Ik verwacht dat de bevestigde en betaalde order door jullie uitgeleverd wordt.

Maar dan beter geschreven.

Een beetje vijandigheid kan imo wel. De afgelopen 2 dagen is het 'geen slapende honden wakker maken' wel een beetje eraf gegaan.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Makkelijk schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:04:
[...]

Het begin is goed. Ik zou het hele stuk over de reactie binnen 48 uur laten zitten. Eigenlijk alles waarbij je je beklaagd is terecht maar niet relevant. Je wekt de suggestie dat je het laat voor wat het is en gewoon even wilt klagen. Vervang dat klagen door eisen.

Ik ben geen jurist, maar ik denk dat je beter iets in de trant van:
De gecommuniceerde informatie klopt niet. In eerste instantie zijn de schijven niet leverbaar, later wil Dell niet leveren. De schijven zijn nog bestelbaar. Al met al zie ik geen aanleiding voor Dell om mijn order te annuleren of te wijzigen. Ik verwacht dat de bevestigde en betaalde order door jullie uitgeleverd wordt.

Maar dan beter geschreven.

Een beetje vijandigheid kan imo wel. De afgelopen 2 dagen is het 'geen slapende honden wakker maken' wel een beetje eraf gegaan.
Overigens heeft Dell alleen gezegd dat het systeem verkeerd gespecificeerd was. Ik denk dat met zo een vage uitspraak ook nog wel iets leuks gedaan kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Dit heb ik zojuist verstuurd:
L.S.

Ik ga niet akkoord met de door uw voorgestelde alternatieven. Uw claim dat er een fout in de specificaties van het systeem zitten is tegenstrijdig met eerdere communicatie met uw firma. Voor het plaatsen van de bestelling heb ik contact opgenomen met uw klantenservice om te verifiëren of de op uw website getoonde aanbieding klopt. De aanbieding was volgens uw medewerker correct.

Na de bestelling en betaling door mij heb ik een orderbevestiging van uw firma ontvangen met daarin de koopovereenkomst. Ik verzoek u met klem de koopovereenkomst zoals deze is afgesloten tussen mij en uw firma in acht te nemen en tot levering over te gaan.

Resumé:

Ik ga niet akkoord met de twee voorgestelde (en beperkte) opties die worden geboden in de onderstaande e-mail. Ik zou graag fatsoenlijk te woord willen worden gestaan en benadruk met klem dat ik niet akkoord ga met een annulering van mijn order. Ik verwacht niks anders van uw firma om de koopovereenkomst te respecteren en over te gaan tot levering van het product. Mocht dit niet gebeuren dan zal ik juridische stappen ondernemen om als nog een levering van de bestelde producten af te dwingen.

m.v.g.

Han Xxxxx

Telefoonnummer: +316xxxxxxx
Klantnummer: NLxxxxxx
Ordernummer: xxxxxxxx
Orderdatum: 2-2-2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvHapert
Dank voor jullie opmerkingen,

@ Raymond: Ik heb onderaan dit gezet(ja hij wordt nog langer..)
"Concluderend wil ik eindigen met de boodschap dat ik mijn order NIET wens te annuleren en tevens NIET akkoord ga met het voorgestelde alternatief. Ik wil wachten op de levering van de order zoals bevestigd, of wacht op een vergelijkbare vervanging voor de Solid State Drives."

@ Makkelijk: (Je doet je naam wel eer aan) maar ik denk dat je wel een punt hebt. feiten zijn belangrijker(wat Jumpman ook al zei)en jouw verhaal is misschien overzichtelijker dan het mijne.

Ik ga even kijken wat ik met je:
"De gecommuniceerde informatie klopt niet. In eerste instantie zijn de schijven niet leverbaar, later wil Dell niet leveren. De schijven zijn nog bestelbaar. Al met al zie ik geen aanleiding voor Dell om mijn order te annuleren of te wijzigen. Ik mag verwachten dat de bevestigde en betaalde order door jullie uitgeleverd wordt."
kan herschrijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

CLB schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:41:
Maarja als iedereen deze mail krijgt, misschien een optie om iets gezamenlijks te doen, ipv die mailt niks,
die wel, die zet geen kruisje, die replied daar naar toe, die belt met die, die chat met dat... Arnoud idee'tjes?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvHapert
Goed idee, misschien dat we samen een standaardmail kunnen opstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
CLB schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:02:
Maarja als iedereen deze mail krijgt, misschien een optie om iets gezamenlijks te doen, ipv die mailt niks,
die wel, die zet geen kruisje, die replied daar naar toe, die belt met die, die chat met dat... Arnoud idee'tjes?
Ik denk dat we het beste even kunnen wachten wat Dell gaat doen; of ze onze orders dus onrechtmatig gaan annuleren als we twee dagen niet het van hun kant gewenste gehoor geven aan hun mailtje. Op dat moment zijn ze sowieso in overtreding en dan zal er zeker centraal actie ondernomen gaan worden.

[ Voor 21% gewijzigd door danielkraak op 15-02-2012 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:16
Ik zit al ver over de 2 dagne heen. Heb nog geen annulering gezien. Heb dan ook niet de status telefonisch gecheckt. Wel via internet, werk in uitvoering. Rechtbijstand = standby :)

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Als je nu een nieuwe bestelling plaatst, wordt deze rond 5 maart geleverd (2-3 weken levertijd). Komt overeen met de vertraagde levertijd uit het automatische mailtje van Dell (geschatte levering 24 Feb). Nog even geduld dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
@Appie: Volgens het nieuwe mailtje van gisteren zou de deadline dus morgen zijn.... Vanaf vrijdag is dat dus 5 dagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Gezien het nieuwe mailtje een andere oorzaak noemt lijkt het me niet dat ze zich kunnen beroepen op 'ja, we hadden een paar dagen eerder ook al gemaild met deze keuze'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell belde zojuist, eerst volgde het lulverhaal dat de SSD's niet leverbaar zouden zijn, daarna dat de prijzen niet zouden kloppen. Niet akkoord gegaan met het aanbod, dus kreeg ik weer het emailadres van ze.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2012 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
@Kippenijzer, klopt. Maar Dell doet wel meer dingen fout zoals zich beroepen op onvoldoende voorraad en onjuiste prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
kutagh schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:53:
@Kippenijzer, klopt. Maar Dell doet wel meer dingen fout zoals zich beroepen op onvoldoende voorraad en onjuiste prijs...
Niet eens op onjuiste prijs, maar op verkeerde specificatie. Dat kun je heel dubbelzinnig opvatten. Je kunt het namelijk ook in de zin opvatten van: ze werken niet met de laptop. Maar dat doen ze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
@Danielkraak: Volgens het frontpage artikel op tweakers zei de woordvoerder dat het een duidelijk onjuiste prijs is... Ik mag toch wel aannemen dat nota bene een woordvoerder van Dell wel geïnformeerd is over wat de reden achter weigering is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVS74
  • Laatst online: 26-10-2024
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:52:
Dell belde zojuist, niet akkoord gegaan met het aanbod, dus kreeg ik weer het emailadres van ze.
Heb je gereageerd op het laatste mailtje (fout in specificatie)? Het lijkt me dat Dell nogal random te werk gaat - sommigen worden gebeld, anderen krijgen geen reactie op diverse mails via diverse kanalen.

Bij de mailronde omtrent niet leverbaar zijn van de schijven kreeg ik 2 mailtjes voor beide bestelnummers (laptop en sleeve). Nu kreeg ik maar 1 mailtje onder vermelding van het bestelnummer van de sleeve... 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
kutagh schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:57:
@Danielkraak: Volgens het frontpage artikel op tweakers zei de woordvoerder dat het een duidelijk onjuiste prijs is... Ik mag toch wel aannemen dat nota bene een woordvoerder van Dell wel geïnformeerd is over wat de reden achter weigering is. ;)
Maar het punt is dus dat ze richting ons gewoon erg slecht zijn qua communicatie. Ze lijken gewoon niet direct te durven zeggen dat de prijs niet klopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ja, maar dat staat nog steeds niet in de officiele communicatie naar mij toe..
Wie weet lees ik wel geen t.net (ik moet zeggen dat ik ook zelden op de frontpage kijk).

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arnoud Engelfriet in 'nieuws: Rechtszaak tegen Dell dreigt om niet leveren goedkope laptop' ;)

Het is volgens mij heel simpel. Dell gaat het gooien om een evident onjuiste prijs. Maar dat gaat falen volgens mij: als de fout zo evident was, waarom bevestigen medewerkers hem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

JVS74 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:58:
[...]

Heb je gereageerd op het laatste mailtje (fout in specificatie)? Het lijkt me dat Dell nogal random te werk gaat - sommigen worden gebeld, anderen krijgen geen reactie op diverse mails via diverse kanalen.

Bij de mailronde omtrent niet leverbaar zijn van de schijven kreeg ik 2 mailtjes voor beide bestelnummers (laptop en sleeve). Nu kreeg ik maar 1 mailtje onder vermelding van het bestelnummer van de sleeve... 8)7.
Ik heb ook de 2e ronde 'netjes' voor zowel laptop als sleeve de mail ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 12:00:
[...]

Arnoud Engelfriet in 'nieuws: Rechtszaak tegen Dell dreigt om niet leveren goedkope laptop' ;)

Het is volgens mij heel simpel. Dell gaat het gooien om een evident onjuiste prijs. Maar dat gaat falen volgens mij: als de fout zo evident was, waarom bevestigen medewerkers hem dan?
Waarom zijn er dan al laptops uitgeleverd met deze hardware vraag ik me eerder af.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
CLB schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 12:05:
[...]

Waarom zijn er dan al laptops uitgeleverd met deze hardware vraag ik me eerder af.
Omdat ze intern langs elkaar heen werken. Je hebt gewoon heel veel geluk als jouw laptop toch in productie gaat/is gegaan. De mensen die de laptop in elkaar schroeven wisten waarschijnlijk nog niet dat het een foutje was.

[ Voor 13% gewijzigd door danielkraak op 15-02-2012 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Overigens.. als je een mail stuurt. Bij dell hebben ze netjes aanstaan dat er een leesbevestiging terugkomt.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
heb vrijdag een mail gesturd maar ik heb nog geen reply teruggehad, dan zou hij dus niet gelezen zijn. Ik heb hem gestuurd naar de klantenmedewerkster met wie ik een gesprek voerde en mij deze mail vroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell heeft kansen genoeg gehad om aan te geven dat de prijs niet klopte. Maa nee, inplaats daarvan zeggen ze dat de onderdelen niet leverbaar zijn. Als de prijs niet klopte hadden ze dat direct kenbaar moeten/kunnen maken. Wat alweer bewijst dat het niet om een "Evident foute prijs" gaat.

De meeste mensen die weten wat een ssd is, die denken dat het veel sneller is dan een hdd. Maar de prijzen daarvan zijn ze meestal niet van op de hoogte. Het zijn immers geen kopers/inkopers.

Dus als een gamer met beperkte kennis van hardware een een dell laptop besteld van 1100 euro met 2 ssd zal diegene echt niet denken dat het een fout is. Denk je dat iedereen weet hoeveel duurder de top processor van intel is ten opzichte van AMD? Nee!

Het verschil tussen een hdd of sdd is voor de gemiddelde man al moeilijk te begrijpen. laat staat de prijs. Immers 1100 is al "vet" veel geld voor een laptop.

En daarbij zat de ssd er standaard al in. Dus als je niet beter wist... Dell moet gewoon zijn contract nakomen.

Maar mischien reageren alleen mensen op deze Tread omdat hun wel weten wat een ssd is? En daarbij vergeten ze misschien dat de meeste mensen niks van de prijzen van ssd afweten behalve dat het sneller is dan een hdd.

Maargoed, er werd ook nog geadverteerd met "Speciale Aanbieding" Alsof de gemiddelde koper dan nog weet dat het om een fout gaat.

Joh, als ik gewoon dat systeem had besteld zonder kennis te hebben van de inhoud, had ik ook een ssd moeten hebben.

Dit zijn feiten. Dit gaat niet om de gelijk hebben discussie qua prijzen. Maargoed dit is hetzelfde wat Dhr. Engelfriet zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarnaast telefonisch contact zoveel mogelijk vermijden tenzij je aangeeft dat je het gesprek vooraf gaat opnemen. Ik heb het vermoeden dat dell, als het zover komt, zou kunnen zeggen: dat je inderdaad de order hebt geannuleerd.

Dit doen ze omdat er dan geen bewijs is dat je het niet hebt gedaan. Schriftelijk werkt altijd aangezien je zelf de copie van je mails beheerd.

Stuur anders even een aangetekende brief naar Dell/Directie.

Daarnaast betekend X in het romeins 10 dagen. De andere mail had het over 2 dagen.
Deze tijden lopen door elkaar heen. de 10 dagen wachttijd zijn nog niet om terwijl de 2 dagen van de laatste mail wel om zijn. Welke is nu rechtsgeldig? Dell met z'n X... :F

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2012 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-04-2024
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 12:37:
Dell heeft kansen genoeg gehad om aan te geven dat de prijs niet klopte. Maa nee, inplaats daarvan zeggen ze dat de onderdelen niet leverbaar zijn. Als de prijs niet klopte hadden ze dat direct kenbaar moeten/kunnen maken. Wat alweer bewijst dat het niet om een "Evident foute prijs" gaat.

De meeste mensen die weten wat een ssd is, die denken dat het veel sneller is dan een hdd. Maar de prijzen daarvan zijn ze meestal niet van op de hoogte. Het zijn immers geen kopers/inkopers.

Dus als een gamer met beperkte kennis van hardware een een dell laptop besteld van 1100 euro met 2 ssd zal diegene echt niet denken dat het een fout is. Denk je dat iedereen weet hoeveel duurder de top processor van intel is ten opzichte van AMD? Nee!

Het verschil tussen een hdd of sdd is voor de gemiddelde man al moeilijk te begrijpen. laat staat de prijs. Immers 1100 is al "vet" veel geld voor een laptop.

En daarbij zat de ssd er standaard al in. Dus als je niet beter wist... Dell moet gewoon zijn contract nakomen.

Maar mischien reageren alleen mensen op deze Tread omdat hun wel weten wat een ssd is? En daarbij vergeten ze misschien dat de meeste mensen niks van de prijzen van ssd afweten behalve dat het sneller is dan een hdd.

Maargoed, er werd ook nog geadverteerd met "Speciale Aanbieding" Alsof de gemiddelde koper dan nog weet dat het om een fout gaat.

Joh, als ik gewoon dat systeem had besteld zonder kennis te hebben van de inhoud, had ik ook een ssd moeten hebben.

Dit zijn feiten. Dit gaat niet om de gelijk hebben discussie qua prijzen. Maargoed dit is hetzelfde wat Dhr. Engelfriet zegt.
Zo is het maar net, dit zijn de harde feiten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ItWasntMe schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 12:47:
[...]

Zo is het maar net, dit zijn de harde feiten. :)
Je snapt dondersgoed, wat ik bedoel. dat dell heeft geadverteerd met "speciale aanbieding" Is een feit. De rest zijn ''aannames'' omdat ze relatief zijn. Grapjas...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2012 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-04-2024
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 12:53:
[...]

Je snapt dondersgoed, wat ik bedoel. dat dell heeft geadverteerd met "speciale aanbieding" Is een feit. De rest zijn ''aannames'' omdat ze relatief zijn. Grapjas...
Ja dat snap ik ook zeker! Het was ook niet sarcastisch bedoelt hoor :o

Maar dat Dell er niet van uit kan gaan dat mensen weten wat een SSD is, is ook een feit denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:32
Wel of niet reageren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ItWasntMe schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 12:59:
[...]

Ja dat snap ik ook zeker! Het was ook niet sarcastisch bedoelt hoor :o

Maar dat Dell er niet van uit kan gaan dat mensen weten wat een SSD is, is ook een feit denk ik zo.
:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ik ben van de stelling wel reageren per email. Niet reageren in juridische procedures is bijna altijd niet goed. Al is het maar een mailtje van 2 regels dat je het er niet mee eens bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
Cyberpope schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:02:
Ik ben van de stelling wel reageren per email. Niet reageren in juridische procedures is bijna altijd niet goed. Al is het maar een mailtje van 2 regels dat je het er niet mee eens bent.
Wat lastig... De één zegt dit, de ander weer dat. Heb tot nu toe op geen enkel mailtje gereageerd omdat mij dat het beste leek maar er zijn zoveel tegenstrijdige reacties dat het er allemaal niet veel makkelijker op wordt :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Brad Pitt schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:04:
[...]

Wat lastig... De één zegt dit, de ander weer dat. Heb tot nu toe op geen enkel mailtje gereageerd omdat mij dat het beste leek maar er zijn zoveel tegenstrijdige reacties dat het er allemaal niet veel makkelijker op wordt :P
Klopt.... ik heb wel gereageerd.. Kijken wie van ons straks de gewenste laptop heeft.. :P
Leuke test-case. (tenzij we hem hierna beiden wel of niet hebben)

[ Voor 7% gewijzigd door Cyberpope op 15-02-2012 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:04:
[...]

Het concept van Jasper jansen is goed. Beter dan die simpele: Ik ben het er niet mee eens mailtjes.

Want het toont aan dat je prima weet waar het over gaat, en je informeert dell er ook nog eens mee. Als ze dan nog niks rechtvaardigs gaan ondernemen terwijl ze duidelijk zijn geinformeerd over de rechten van de desbetreffende klant, dan zijn het simpelweg oplichters. De taak van diegene die het mailtje leest (Wel zo slim om met mail bevestiging te sturen) moet dan nagaan of het klopt wat er in staat en de hogere machten hiervan op de hoogte te stellen. Doen ze dat niet, dan zijn ze nalaatbaar bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Ik heb zelf maar gereageerd op het mailtje en NL_CC_HSB_DHS_PRE@dell.com als CC toegevoegd:
U bent erg onduidelijk in wat er precies aan de hand is. Allereerst ontvang ik een mail waarin u aangeeft dat de SSD's niet op voorraad zijn. Vervolgens ontvang ik een mail dat er een fout in de specificatie van het systeem was en dat de SSD's hierdoor niet geleverd kunnen worden. Uw medewerkers hebben meerdere malen bevestigd dat de specificaties van de laptop klopten. Gezien dit feit verwacht ik dat u de gesloten koopovereenkomst gewoon nakomt. Ik ga niet akkoord met het alternatieve aanbod. Daarnaast geef ik u geen toestemming om mijn order te annuleren. Ik wil u er ook op wijzen dat eenzijdige annulatie van uw kant de koopovereenkomst schendt.

Ik verwacht dus dat ik de laptop gewoon alsnog geleverd krijg met de SSD's, vanwege de gesloten koopovereenkomst.

Met vriendelijke groet
Pagina: 1 ... 21 ... 41 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vanaf nu zijn "je-wist-dat-de-prijs-fout-was" en bijbehorende wellus-nietus reacties niet meer toegestaan. Die discussie hoort hier niet meer thuis. Er is genoeg gezeur geweest in dit topic.

Wil je iets van je aankoop verkopen dan doe je dat in Vraag en Aanbod.

Voor beide punten hierboven geldt dat er naast de 'edit' knop ook een vinkje bij 'GoT ban' gezet wordt. U bent gewaarschuwd dus een misstap telt nu voor 2! ;-)

Het vriendelijke doch dringende verzoek om hier alleen over de bestelling en levering van in deze actie bestelde systemen te praten. Voor zover dat nog nodig is. Alle technische vragen graag naar Dell XPS 17 ervaringen