Dat verbaasd me ook inderdaad. Dell is er 'vrij goed' in om bij scherpe aanbiedingen op bijvoorbeeld servers gewoon de leverdatum uit te stellen tot een moment waarop hun inkoopsprijzen gezakt zijn. Snap niet dat ze deze toch al vervelende situatie niet oplossen door gewoon hetzelfde te doen, verlies draaien ze er toch op zoals het nu staat, en iedereen zou volgens mij 'snappen' als ze het gewoon op een slecht leverbaar gooien.
Jij wist op voorhand de snelheden van de SSD's al? Ik doelde erop dat SSD van alles kunnen zijn,KevinBel schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:30:
Met een snelheid van 420/270 ?
Denk het niet echt.. Dit zijn vrij nieuwe SSD's.
de nieuwste, snelste, hipste modellen met de beste controllers of oude muk, waarvan Dell bijvoorbeeld
van de voorraad af moest of een aanbieding had gekregen van een fabrikant. Zodoende zei ik gisteren ook:
CLB schreef op maandag 13 februari 2012 @ 23:36:
Daar ben ik het niet mee eens... De prijs van 1099,00 is vrij laag, maar met 539,00 euro korting en niet
wetende wat Dell voor een 512GB SSD betaald, heb ik besteld in de veronderstelling, erg mooie deal.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dat wist je toch niet op dat moment, in eerste instantie was het zelfs niet duidelijk of het Hybrid schijven waren. Wel even bij de feiten blijven hè.KevinBel schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:30:
[...]
Met een snelheid van 420/270 ?
Denk het niet echt.. Dit zijn vrij nieuwe SSD's.
CLB schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:37:
[...]
Jij wist op voorhand de snelheden van de SSD's al? Ik doelde erop dat SSD van alles kunnen zijn,
de nieuwste, snelste, hipste modellen met de beste controllers of oude muk, waarvan Dell bijvoorbeeld
van de voorraad af moest of een aanbieding had gekregen van een fabrikant. Zodoende zei ik gisteren ook:
[...]
Sorry heren, had even te snel gelezenToewan schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:39:
[...]
Dat wist je toch niet op dat moment, in eerste instantie was het zelfs niet duidelijk of het Hybrid schijven waren. Wel even bij de feiten blijven hè.
Het lijkt me het beste om in dit topic niet meer te reageren op mensen die nu nog komen melden dat het "een overduidelijke foute prijs is".
Het is wel duidelijk dat deze mensen niet het hele topic gelezen hebben (kan ik ze niet kwalijk nemen met >75 pagina's) maar als we hier wel op blijven reageren dan verzanden we dus in een welles/nietus en ben ik bang dat het topic niet lang meer open zal zijn.
Daarbij zou ik dit topic graag open zien blijven om informatie te kunnen blijven utiwisselen met degenen die wel besteld hebben
Het is wel duidelijk dat deze mensen niet het hele topic gelezen hebben (kan ik ze niet kwalijk nemen met >75 pagina's) maar als we hier wel op blijven reageren dan verzanden we dus in een welles/nietus en ben ik bang dat het topic niet lang meer open zal zijn.
Daarbij zou ik dit topic graag open zien blijven om informatie te kunnen blijven utiwisselen met degenen die wel besteld hebben
[ Voor 14% gewijzigd door BSTNjitRam op 14-02-2012 12:45 ]
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
Als ik me goed heb laten informeren kost een 512GB SSD voor Dell omgerekend tussen de € 265,00 en € 295,00. het gemiddels is dus: € 280,00.
€ 280,00 x 2 = € 560,00 per laptop x 175(?) laptops = € 98000,00 kosten aan SSD's.
Dan zouden ze de rest van de laptop in moeten kopen voor zo'n € 600,00, dit is volgens mij best reeël. Ik denk dat het Dell uiteindelijk niet eens extreem veel verlies oplevert (vooral handelings en personeels kosten, natuurlijk ook niets mis). En na negatieve publiciteit, positieve publiciteit en wat denk je dat dat oplevert?
€ 280,00 x 2 = € 560,00 per laptop x 175(?) laptops = € 98000,00 kosten aan SSD's.
Dan zouden ze de rest van de laptop in moeten kopen voor zo'n € 600,00, dit is volgens mij best reeël. Ik denk dat het Dell uiteindelijk niet eens extreem veel verlies oplevert (vooral handelings en personeels kosten, natuurlijk ook niets mis). En na negatieve publiciteit, positieve publiciteit en wat denk je dat dat oplevert?
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
En hoe kom je aan de informatie dat een 512GB SSD voor dell een dergelijke inkoopprijs heeft?
Los daarvan, Dell heet in het verleden vergelijkbaar sterke (en soms eigenaardig en dus waardig voor navraag en bevestiging) aanbiedingen gedaan. Meestal met Aurora's, maar goed. Ik heb zelf al eens een aanbieding gehad voor twee systemen voor de prijs van een. Hoogst opmerkelijk zou je zeggen, totdat op een ander forum duidelijk werdt dat die aanbieding gewoon in een flyer stond (en ja, leuke systemen, dus gedaan maar ook daar ging het mis totdat via rechtsbijstand de zaak glad getrokken en gewoon geleverd werdt).maarten12100 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:35:
Het is totaal niet onrealistisch moet je je voorstellen dat dell als oem ongeveer de helft betaald aan bedrijven als Intel Amd en elk ander bedrijf in hun supply chain.
Ze slaan tenslote bulk in en dat levert met hun contracten grote kortingen op.
300 Eu is dan best redelijk.
De laptop was afgeprijsd van 1700 naar 1050 en het was een speciale aanbieding.
Dat maakt dus dat er voor de rest van de "high end" laptop nog 1100 euro zou overblijven en dat is een heel normale prijs. (zelfs 450 zou nog wel normaal zijn aangezien een laptop met een 2630qm al rond de 700 eu gaat als hij niet in de aanbieding is)
Inderdaad. Interessant ook om (helaas) te zien hoe in de comments op het artikel juist die comments die dat punt wensen door te duwen ineens gepushed worden. Maar enfin, dat staat los van deze thread.BSTNjitRam schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:44:
Het lijkt me het beste om in dit topic niet meer te reageren op mensen die nu nog komen melden dat het "een overduidelijke foute prijs is".
[ Voor 25% gewijzigd door Virtuozzo op 14-02-2012 12:54 ]
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Dell is een oem we weten hun inkoopprijs niet maar we weten wel dat het fors lager ligt dan de verkoop prijs.
Neem een Iphone 4s de prodcutie kosten bedragen totaals slechts 300 dollar verkoop prijs 700 dollar.
Neem een Iphone 4s de prodcutie kosten bedragen totaals slechts 300 dollar verkoop prijs 700 dollar.
Slechts $200 zelfs.maarten12100 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:51:
Nickname does not reflect reality
Verwijderd
Dat kan nooit. De inkoopprijs (!) van 16 en 32GB flash (bron) een half jaar terug was respectievelijk $23 en $45. Goede kwaliteit flash (ergo, niet die troep die in budget SSD's zitten) kost nog ruim over de $1/GB. (voor het gemak inclusief btw/vat)Jumpman schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:44:
Als ik me goed heb laten informeren kost een 512GB SSD voor Dell omgerekend tussen de € 265,00 en € 295,00. het gemiddels is dus: € 280,00.
Psssh: Productiekosten != inkoopprijs. Bovenop de productiekosten komt nog de kosten voor pand, personeel, afschrijvingen enzovoorts. Je kunt dus niet zo simpel stellen 'de productiekosten zijn minder dan de helft van de verkoopprijs' en daarmee ervan uitgaan dat Dell dus bij bij het verkopen met 50% korting dus geen verlies maakt.
Maar goed, Dell claimt dat het een evident foute prijs is en we betwisten dat. Ik denk dat we echter extra sterk staan omdat de 2x 512GB SSD de enige optie was terwijl als er de 750GB HDD als standaardoptie stond en de 2x 512GB SSD ook als optie met een meerprijs van €0,- dat Dell vrij sterk zou staan (het is immers een evident foute prijs in dat geval, omdat het niet kan kloppen dat 2x 512GB SSD net zo duur is als 1 750GB HDD). Omdat de 2x 512GB SSD de enige optie was en er dus niet direct referentie materiaal is, is er dus navraag gedaan bij de klantenservice. We behoren op de antwoord van de enige contactmogelijkheid te kunnen vertrouwen en de klantenservice zegt dat het hoort te kloppen. M.i. is er dus geen sprake van een evident foute prijs.
Maar goed, Dell claimt dat het een evident foute prijs is en we betwisten dat. Ik denk dat we echter extra sterk staan omdat de 2x 512GB SSD de enige optie was terwijl als er de 750GB HDD als standaardoptie stond en de 2x 512GB SSD ook als optie met een meerprijs van €0,- dat Dell vrij sterk zou staan (het is immers een evident foute prijs in dat geval, omdat het niet kan kloppen dat 2x 512GB SSD net zo duur is als 1 750GB HDD). Omdat de 2x 512GB SSD de enige optie was en er dus niet direct referentie materiaal is, is er dus navraag gedaan bij de klantenservice. We behoren op de antwoord van de enige contactmogelijkheid te kunnen vertrouwen en de klantenservice zegt dat het hoort te kloppen. M.i. is er dus geen sprake van een evident foute prijs.
Dat is apple, eventjes iets anders als een dell. concurrentie in de windows markt is eventjes te groot om een gemiddelde marge van 30+% te hanteren. Verder is een inkoopprijs van tussen de 265 en 295 natuurlijk totaal onrealistisch, De crucials staan vanaf 560eu op de pricewatch, haal daar zo'n 15-25eu winst vanaf voor de webshop, misschien 5% voor de groothandel? wellicht iets meer. Bedoel, een dell koopt veel ssd's maar een groothandel neemt er ook geen 10 tegelijk af, maar honderden/duizenden van die dingen.
Electronica is geen kleding, waarbij merkkleding met gemak 2,3 keer over de kop gaat..
Electronica is geen kleding, waarbij merkkleding met gemak 2,3 keer over de kop gaat..
Dat kan niet, een Crucial M4 512GB koop je voor €1,12 per GB. Uitgaande van alle heffingen binnen de EU is zelfs deze verkoopprijs niet veel boven de $1 per GB, netto. Daar kun je dan nog eens 20% BTW aftrekken. De bruto inkoopprijs voor Dell, die dichter bij de productieprijs zal liggen dan bij de inkoopprijs voor Nederlandse retailers kan dus best de helft van onze aanschafprijs zijn. Eerlijk gezegd vind ik €280,00 nog vrij veel.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:58:
[...]
Dat kan nooit. De inkoopprijs (!) van 16 en 32GB flash (bron) een half jaar terug was respectievelijk $23 en $45. Goede kwaliteit flash (ergo, niet die troep die in budget SSD's zitten) kost nog ruim over de $1/GB. (voor het gemak inclusief btw/vat)
[ Voor 7% gewijzigd door Makkelijk op 14-02-2012 13:19 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Punt is en blijft echter, dat mensen navraag gedaan hebben voor de correctheid van de prijs en die ook via verschillende wegen van Dell bevestigd hebben gekregen. Dit is cruciaal, want dit is een van de verplichtingen van de koper, dat controleren in het geval van vermoeden van onrealistische prijs.
Maar dat is dus gedaan, en dat is dus meermaals bevestigd. De kopers hebben hierin aan hun verplichting voldaan, net als in het geval van het Otto arrest.
Het kan goed zijn dat dit een fout is bij Dell, maar dat is dus een fout van Dell. Intern. Niet relevant voor de overeenkomst tussen Dell en klant voor de order.
Wat het zuur maakt, is het gekonkel. Verwarring, en het gegeven dat Dell een groot bedrijf is dat begrijpen mensen prima. Wat mensen niet begrijpen is waarom Dell verschillende signalen tijdens de verwerking van de orders geeft die vaak onduidelijk, in tegenspraak met elkaar en soms zelfs gruwelijk zijn. Ja, er kan gezegd worden dat er spellingfouten kunnen zijn e.d. Maar een "X" gebruiken in aanduiding van een onredelijke termijn die wettelijk niet gesteld mag worden vanwege de duw naar annulering (wat Dell wettelijk gezien niet mag doen zonder toestemming van de klant), en vervolgens in de ene communicatie staat de X voor 48 uur en in een ander voor 5 werkdagen en bij een ander voor weer iets anders? Spijt me, maar dat begint erg te lijken op een conflict tussen instructies van Customer Care managers.
Maar ook dat is de verantwoordelijkheid van Dell weer.
Wat ik jammer vind, is dat dit soort zaken prima op te lossen zijn. Moral high ground, zogezegd, is altijd een recept tot klantenbinding en gratificatie. Ik begrijp goed dat de helpdesk trukendoos gewoon ingecalculeerd wordt, maar er is altijd een punt waarop het je meer kost dan wat je target was in speciale aanbiedingen waar iets fout bij gaat. Het is je merk ten slotte. Je naam als bedrijf is wat bij mensen zekerheid dient te geven, dan blijven ze bij je kopen, en raden jouw diensten aan. Kleine bedrijven worden zo groot, en grote bedrijven kunnen bij het compromiteren hiervan ook prima weer klein worden.
Maar dat is dus gedaan, en dat is dus meermaals bevestigd. De kopers hebben hierin aan hun verplichting voldaan, net als in het geval van het Otto arrest.
Het kan goed zijn dat dit een fout is bij Dell, maar dat is dus een fout van Dell. Intern. Niet relevant voor de overeenkomst tussen Dell en klant voor de order.
Wat het zuur maakt, is het gekonkel. Verwarring, en het gegeven dat Dell een groot bedrijf is dat begrijpen mensen prima. Wat mensen niet begrijpen is waarom Dell verschillende signalen tijdens de verwerking van de orders geeft die vaak onduidelijk, in tegenspraak met elkaar en soms zelfs gruwelijk zijn. Ja, er kan gezegd worden dat er spellingfouten kunnen zijn e.d. Maar een "X" gebruiken in aanduiding van een onredelijke termijn die wettelijk niet gesteld mag worden vanwege de duw naar annulering (wat Dell wettelijk gezien niet mag doen zonder toestemming van de klant), en vervolgens in de ene communicatie staat de X voor 48 uur en in een ander voor 5 werkdagen en bij een ander voor weer iets anders? Spijt me, maar dat begint erg te lijken op een conflict tussen instructies van Customer Care managers.
Maar ook dat is de verantwoordelijkheid van Dell weer.
Wat ik jammer vind, is dat dit soort zaken prima op te lossen zijn. Moral high ground, zogezegd, is altijd een recept tot klantenbinding en gratificatie. Ik begrijp goed dat de helpdesk trukendoos gewoon ingecalculeerd wordt, maar er is altijd een punt waarop het je meer kost dan wat je target was in speciale aanbiedingen waar iets fout bij gaat. Het is je merk ten slotte. Je naam als bedrijf is wat bij mensen zekerheid dient te geven, dan blijven ze bij je kopen, en raden jouw diensten aan. Kleine bedrijven worden zo groot, en grote bedrijven kunnen bij het compromiteren hiervan ook prima weer klein worden.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Ik denk dat het verstandigste wat de mensen met een nog openstaande bestelling nu het beste kunnen wachten tot we horen van Dell. Leverdata staan nog steeds op 22 of 23 februari dus ik ga ervan uit dat er dan nog steeds geleverd gaat worden. Ik heb een chatlog van een medewerker die mij aangeeft dat de bedenktermijn meestal 14 dagen betrefd, en dat is een datum na mijn verwachte leverdatum, dus wacht ik dat ook af. Mochten ze toch besluiten mijn bestelling te annuleren dan ga ik er externe hulpbronnen bij zoeken.
Mijn leverdatum staat ondanks de waarschijnlijk automatische uitstel/aanpassings mail (naar de 23e) nog altijd op de 16e in het linkje in de orderbestiging, gecombineerd met nog altijd geen 'in productie' status, dus ik kan me voorstellen dat (bijna) alle orders die een '(x) dagen' mailtje gekregen hebben gewoon een 'hier moet juridisch naar kijken' vlaggetje heeft en er geen wijzigingen meer automatisch door hun systemen op deze orders plaats zullen vinden.
Jij maakt een grapje...raceneus968 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:29:
Mijn status is net overgegaan van verwerking bestelling naar in productie.....
Als het idd zo is: van harte! Vraagje: krijg je van zoiets ook een geautomagiseerd update mailtje?raceneus968 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:29:
Heb je iets van gemaild of gebeld toevallig? Gefeliciteerd overigens!raceneus968 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:29:
Had jij dat "niet leverbaar, maak andere keuze" mailtje ook gekregen?raceneus968 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:29:
Bedoel je dat je geen keuze had gemaakt, maar wel een opmerking eronder geplaatst oid?raceneus968 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:38:
Ja, gereplied zonder enige aanpassing.
@raceneus968: dus je hebt het mailtje oningevuld terug gestuurd?
Of gezegd dat je niet akkoord gaat met de voorgelegde keuzes?
Of gezegd dat je niet akkoord gaat met de voorgelegde keuzes?
Even een leuke ertussendoor. De product brief PDF van Micron waar onze schijven in staan.
http://www.micron.com/~/m...53c400_product_brief.ashx
"You Benefit By: Utilizing steady product supply to meet operational objectives and customer demand" (You is dus een OEM, bijv Dell).
Het gaat bij ons als het goed is om de 7 mm 512GB versie: MTFDDAK512MAM-1K1
http://www.micron.com/~/m...53c400_product_brief.ashx
"You Benefit By: Utilizing steady product supply to meet operational objectives and customer demand" (You is dus een OEM, bijv Dell).
Het gaat bij ons als het goed is om de 7 mm 512GB versie: MTFDDAK512MAM-1K1
mag ik vragen met welk idee je dat gedaan hebt?
De onbesproken optie 3, afwachten tot ze er weer wel zijn?
Nou, gefeliciteerd met de status verandering iig. Met een beetje geluk kunnen we je einde van de week ook feliciteren met de ontvangstraceneus968 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:41:
zonder enige aanpassing!
Gefeliciteerd, maar wat is de gang van zaken toch raar daar... Sommige orders lijken er alsnog door te glippen.raceneus968 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:43:
@jasper: idd
oke, nu twijfel ik of dat voor mij ook zou werken...
krijg je automatisch een mailtje van je statusverandering? of moet je die gewoon blijven f5'en?
krijg je automatisch een mailtje van je statusverandering? of moet je die gewoon blijven f5'en?
Ik heb zojuist eindelijk de officiele orderbevestiging ontvangen. Besteld 2-2, betaald 3-2, orderbevestiging 14-2! Staat nu op "werk in uitvoering". Verwachte leverdatum 2-3. Ben blij!
Dell maakt er echt een gigantische rotzooi vangabn88 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:51:
Ik heb zojuist eindelijk de officiele orderbevestiging ontvangen. Besteld 2-2, betaald 3-2, orderbevestiging 14-2! Staat nu op "werk in uitvoering". Verwachte leverdatum 2-3. Ben blij!

Misschien dat ze de rechtzaak nieuwsbericht zagen en zoiets hadden van, shit. Laten we toch de orders maar door zetten. Mmm.. raar verhaal dat ze nu weer orders gaan oppakken.
Ja, mooi nadat mijn order gisteren vanuit Dell is geannuleerd.Releases schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:54:
Misschien dat ze de rechtzaak nieuwsbericht zagen en zoiets hadden van, shit. Laten we toch de orders maar door zetten. Mmm.. raar verhaal dat ze nu weer orders gaan oppakken.

Voor jou, en de anderen bij wie dit gebeurd is, is denk ik de volgende stap een officiële klacht indienen, ofwel naar het gewone klachtentraject, of misschien gewoon direct een directieklacht. Het lijkt mij verstandig dat we even met z'n allen erover nadenken wat daarin moet staan en hem dan nog even langs Arnoud laten gaan om zeker te weten dat er geen foutjes in staan.Toewan schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:55:
[...]
Ja, mooi nadat mijn order gisteren vanuit Dell is geannuleerd.
Voor de anderen bij wie de order nog niet is geannuleerd is het traject nog niet zo ver.
Helemaal mee eens, ik hoop voor jullie dat die alsnog binnen komt!Awsom schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:52:
[...]
Dell maakt er echt een gigantische rotzooi van
De ene z'n dood is de anders z'n broodToewan schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:55:
Ja, mooi nadat mijn order gisteren vanuit Dell is geannuleerd.
Het lijkt er op dat er alleen orders worden doorgevoerd op het moment dat een andere order wordt geannuleerd. Wie o wie wil zijn order annuleren? Dan kan de mijne ook in productie
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Als ik de status van mijn bestelling wil checken, krijg ik het volgende te zien;
/Edit; heb niks gezegd, hij doet het weer (werk in uitvoering).
Dit is dan weer huilen met de pet opEr is een fout opgetreden bij het verwerken van uw verzoek. Onze excuses voor het ongemak.
/Edit; heb niks gezegd, hij doet het weer (werk in uitvoering).
[ Voor 14% gewijzigd door DaMarcus op 14-02-2012 15:07 ]
Same here, 10 min terug werkte het nog gewoon..DaMarcus schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:06:
Als ik de status van mijn bestelling wil checken, krijg ik het volgende te zien;
[...]
Dit is dan weer huilen met de pet op
Ah, nu weer werk in uitvoering
[ Voor 5% gewijzigd door Robsel_NL op 14-02-2012 15:07 ]
Dat had ik daarnet ook 1 keer, toen gerefreshed en ik kon hem gewoon zien.
Teveel tweakers die nu hun status willen controleren
[ Voor 27% gewijzigd door kutagh op 14-02-2012 15:07 ]
Tsja, ze hebben de snelle schijven uit de servers gehaald natuurlijk om toch te kunnen leveren natuurlijk. Dus draaien de servers nu op Quantum Bigfoots.kutagh schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:07:
Dat had ik daarnet ook 1 keer, toen gerefreshed en ik kon hem gewoon zien.
*knip*
Lees zeef in "Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig" even. Graag alleen posten als je wat toe te voegen hebt. Welles-nietes discussie heeft niemand wat aan.
Lees zeef in "Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig" even. Graag alleen posten als je wat toe te voegen hebt. Welles-nietes discussie heeft niemand wat aan.
[ Voor 78% gewijzigd door Orion84 op 14-02-2012 16:52 ]
*knip*
Ga 'm dan ook niet lopen quoten, maar maak gewoon een TR aan
Ga 'm dan ook niet lopen quoten, maar maak gewoon een TR aan
[ Voor 83% gewijzigd door Orion84 op 14-02-2012 16:53 ]
Op de website van DeOndernemer is ook een bericht verschenen: http://www.deondernemer.n...rt-laptop-te-leveren.html.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Zojuist even een chat gestart, en het leek alsof die persoon (weer een Indische naam, toch knap dat al die Indiërs Nederlands kunnen) al wist waar het over ging voordat ik er over begon (je stelt eerst een onderwerp als vraag alvorens de chat begint), en die verwees me gelijk naar het inmiddels bekende e-mail adres of contact via de telefoon.
Het was dus een zeer korte chat.
Hoe dan ook staat mijn order nog steeds op werk in uitvoering en heb ik nog geen reactie gehad op de mail die ik gisteravond had gestuurd via het contactformulier (half uurtje terug ook zelfde mail verstuurd via het hier bekende e-mail adres).
Wel vreemd dat mijn orderpagina op de engelse Dell site een foutmelding geeft en op de nederlandse site wel gewoon werkt.
Hoe dan ook loopt het nog en dat die X in de 'SSD niet beschikbaar' main staat blijkbaar niet voor 48 uur (zoals ik eerder las), want mijn order staat nog.
Het was dus een zeer korte chat.
Hoe dan ook staat mijn order nog steeds op werk in uitvoering en heb ik nog geen reactie gehad op de mail die ik gisteravond had gestuurd via het contactformulier (half uurtje terug ook zelfde mail verstuurd via het hier bekende e-mail adres).
Wel vreemd dat mijn orderpagina op de engelse Dell site een foutmelding geeft en op de nederlandse site wel gewoon werkt.
Hoe dan ook loopt het nog en dat die X in de 'SSD niet beschikbaar' main staat blijkbaar niet voor 48 uur (zoals ik eerder las), want mijn order staat nog.
Wanneer heb je besteld en wanneer had je de orderbevestiging binnen?raceneus968 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:29:
Ik heb nog twee openstaande onbetaalde orders, ook niet geannuleerd tot nu toe.. "verwerking van de bestelling"
@SvHapert: Ik vrees dat die wel geannuleerd gaan worden omdat ze nog niet bevestigd zijn... Maar we duimen voor je!
Kon trouwens ook niet anders op dat moment ...ging via mobiele telefoonbrowserraceneus968 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:38:
Ja, gereplied zonder enige aanpassing.

Benieuwd wat DELL gaat doen nu er steeds meer bekendheid aan gegeven wordt. Ik heb in mijn achterhoofd gehouden dat ze zouden kunnen annuleren. Maar sinds ik een orderbevestiging (04-02) heb gekregen en de bevestigingen door de diverse medewerkers, lijkt het mij niet meer dan logisch dat ze gaan leveren.
Dat sommigen dingen zeggen in de trant van:"maar je had hiervoor de laptop toch ook niet, dus wat loop je er mee mis", vind ik ook een vreemde opmerking. Ik had voor dit jaar een laptop 'begroot'. Dan wacht ik altijd totdat ik de beste aanbieding voorbij zie komen en dit was het moment dat ik toehapte. Ik kan mij niet voorstellen dat ik dit jaar nog een betere speciale aanbieding ga krijgen.
Ach, misschien is het ijdele hoop. Maar ik verwacht een goede afloop voor mij als consument.
Dat sommigen dingen zeggen in de trant van:"maar je had hiervoor de laptop toch ook niet, dus wat loop je er mee mis", vind ik ook een vreemde opmerking. Ik had voor dit jaar een laptop 'begroot'. Dan wacht ik altijd totdat ik de beste aanbieding voorbij zie komen en dit was het moment dat ik toehapte. Ik kan mij niet voorstellen dat ik dit jaar nog een betere speciale aanbieding ga krijgen.
Ach, misschien is het ijdele hoop. Maar ik verwacht een goede afloop voor mij als consument.
@ Kutagh: Je weet maar nooit, dat zouden ze al geweest moeten zijn na een week niet betalen...
Wel leuk dat er weer aandacht gegeven wordt door de media. Dell is een flink bedrijf die niet snel schrikt van dit soort foutjes, dus de uitkomst kan echt vanalles zijn.
@Dellluistert is ook weer 1 van de manieren waar niet aan informatie te komen is
.
En daar blijft het dan weer even een tijdje stil...Reactie op de vraag : "@DellLuistert Ik kreeg 'n mail dat 512gb SSD schijven niet meer leverbaar zijn, klopt dit?"
Dell:
Dell heeft een fout gemaakt in de specificatie van uw order.
Ik:
En wat kan ik met deze reactie?
Dell:
U krijgt een nieuwe mail over deze situatie met meer info.
Dell:
U krijgt de optie om 2x 750GB HDD te kiezen of om de order te annuleren.
Ik:
En wanneer kan ik deze mail verwachten? En krijg alleen ik die of al die 100 andere mensen ook? http://t.co/QixF4iL
Ik:
Dat vind ik(/wij) geen optie en dat is nou juist waar dit gesprek om draait.
Dell:
U kunt deze mail vandaag of uiterlijk morgen verwachten. Iedereen zal deze mail ontvangen.
Ik:
Maar iedereen heeft die mail over de keuze afgelopen vrijdag al ontvangen, waarom nogmaals sturen?
Dell:
Indien u nog vragen of opmerkingen heeft kunt u een mail sturen naar onze Customer Care afdeling.
Ik:
Dat is inmiddels al gebeurd... Je probeert toch een beetje professioneel contact op te zoeken. Via de mail duurt het allemaal te lang.
Dell:
Meer informatie hebben wij helaas niet op dit moment.
Ik:
Tja, waar kun je dan nog terecht als niemand een antwoord heeft... Iedereen zegt hetzelfde en via de mail zal me dat ook niet meer verbazen.
Ik:
Zo moeilijk is het toch niet om te achterhalen waar het probleem zit? Er is toch wel iemand die het weet?
Dell:
Het probleem zit dus in een foutieve specificatie van de order.
Ik:
Wat is er fout dan? Ik heb geen fout gemaakt...
Dell:
Zoals eerder aangegeven heeft Dell een fout gemaakt in de specificatie van de order.
Ik:
En dan wordt dat op deze onorthodoxe manier geprobeerd recht te zetten?
[ Voor 3% gewijzigd door BLACKfm op 14-02-2012 17:11 ]
Dat is inderdaad van zojuist. Dus die Dell luistert weet ook weer van niks. De hierin besproken mail is tenslotte al verstuurd. Of we krijgen inderdaad een nieuwe c.q. zelfde mail.
Hier ook een reminder, echter weer met het teleurstellende aanbod van 2 750gb sata schijven.
[Athlon Xp 1600+][265mb 2100][Ecs K7S5A][Asus Geforce 4 Ti 4200 128Mb]
Same here. Niet blij mee.BLACKfm schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:20:
Lol, zojuist (10 seconden terug) die mail ontvangen en heb welgeteld 2 dagen om een keuze te maken...
screenshot is beter
[ Voor 97% gewijzigd door Nikeo op 14-02-2012 17:24 ]
hetzelfde! Ik heb de mail vrijdag ook al gehad, maar toen niet gereageerd. Blijkbaar weten ze dat die email heel erg verkeerd was, dus proberen ze het nog een keer.BLACKfm schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:20:
Lol, zojuist (10 seconden terug) die mail ontvangen en heb welgeteld 2 dagen om een keuze te maken...

Bewuste mail....
Toch weer jammer dat "Excuses voor het ongemak" weer in een ander lettertype staat...
En waarom 2 dagen? Misschien ben ik wel een weekje op vakantie en zou ik wel met het alternatief in zee willen gaan... Vragen vragen vragen...
[ Voor 66% gewijzigd door BLACKfm op 14-02-2012 17:24 ]
Verwijderd
2 dagen is echt een termijn waar geen enkele rechter mee akkoord gaat..
Ik heb hem nog niet, maar gewoon afwachten neem ik aan. Als ze daadwerkelijk actie ondernemen zien we wel verder.
edit: uurtje later, heb m.
Ik heb hem nog niet, maar gewoon afwachten neem ik aan. Als ze daadwerkelijk actie ondernemen zien we wel verder.
edit: uurtje later, heb m.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2012 19:27 ]
heb zelf deze mail gelukkig (nog) niet gekregen, maar misschien krijg ik hem zo helaas ook wel
[ Voor 7% gewijzigd door henkjan1995 op 14-02-2012 17:25 ]
XPS17 l702x 2670qm, 12GB, 128GB SSD, 500GB HDD, GT555m
Valt me op dat Dell Order Managment inmiddels een spelling en kleurcorrectie heeft gehad maar dat er nog steeds een spatie teveel in staat.
Ik zou nog steeds willen weten of Dell (Dell Nederland of Dell wereldwijd) ooit wel eens eerder dit soort mailtjes heeft gestuurd. En hoe die er dan uitzagen.
(Voor de duidelijkheid, heb hem ook net binnen).
Ik zou nog steeds willen weten of Dell (Dell Nederland of Dell wereldwijd) ooit wel eens eerder dit soort mailtjes heeft gestuurd. En hoe die er dan uitzagen.
[ Voor 7% gewijzigd door Jasper Janssen op 14-02-2012 17:25 ]
Plus verschillende fonts gewoon door elkaar heen. Echt mega onprofessioneel wederom, ongelooflijk.Jasper Janssen schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:25:
Valt me op dat Dell Order Managment inmiddels een spelling en kleurcorrectie heeft gehad maar dat er nog
[flauwmodus]Ik heb trouwens geen 'beantwoorden' in mijn mailclient....[/flauwmodus]
En de mail nog niet gehad.
En de mail nog niet gehad.
[ Voor 14% gewijzigd door Venturi op 14-02-2012 17:26 ]
Ik heb ook mail gehad (en mijn order is dus gisteren geannuleerd)
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Dat hebben ze ja:Jasper Janssen schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:25:
amdboy1983 in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2"
Ik gok in dezelfde layout.
Eens met Darkstone: Het is echt niet redelijk te noemen dat een reactie binnen 2 dagen wordt verwacht en een grijze lijst beding gebruikt. De termijn is zodanig kort dat een eventuele vertraging of spoedgeval makkelijk ervoor kan zorgen dat de ontvanger niet spoedig genoeg kan beantwoorden.
Met je eerste post in dit topic laat je al duidelijk merken dat de prijs waarschijnlijk niet correct is en dat het hier om een fout gaat;Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:24:
2 dagen is echt een termijn waar geen enkele rechter mee akkoord gaat..
Vervolgens geef je aan dat je vaker van zulke foutjes gebruik maaktWOW
Snel bestellen, dan dan die SSD's verkopen voor meer dan de nieuwprijs van je laptop...
Edit: I couldn't resist. Ik heb er een besteld.
En nu heb je het opeens over een 'rechter'? Erg kinderachtig..Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:47:
[...]
Bij de vorig blunder van dell zei ik precies hetzelfde. Maar toen kwam hij gewoon binnen...
Bij twijfel, niet aarzelen en bestellen. Als je hem krijgt is het cashen, als je hem niet krijgt, dan ben je niets kwijt.
Ik krijg 'm waarschijnlijk morgen binnen, grote kans dat er 2 ssd's inzitten...
PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond
Verwijderd
Behalve dat ik niet van eerdere blunders gebruik heb gemaakt...Lumics schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:29:
Vervolgens geef je aan dat je vaker van zulke foutjes gebruik maakt
Deze versie van de mail lijkt in ieder geval een stuk legitimeer. Ik ga hier wel op reageren, ik ga dan morgen een reactie sturen dat ze nog geen acceptabele opties gegeven hebben.
Ik heb ook zojuist dezelfde mail gehad!BLACKfm schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:22:
[afbeelding]
Bewuste mail....
Toch weer jammer dat "Excuses voor het ongemak" weer in een ander lettertype staat...
En waarom 2 dagen? Misschien ben ik wel een weekje op vakantie en zou ik wel met het alternatief in zee willen gaan... Vragen vragen vragen...
Hoe onprofessioneel?
Toch wel?Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:32:
[...]
Behalve dat ik niet van eerdere blunders gebruik heb gemaakt...
Het wordt nu teveel op de man, en dat is niet de bedoeling. Wil alleen aangeven dat de meesten hier in dit topic bij zichzelf ten rade moeten gaan.Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:47:
[...]
Bij de vorig blunder van dell zei ik precies hetzelfde. Maar toen kwam hij gewoon binnen...
Bij twijfel, niet aarzelen en bestellen. Als je hem krijgt is het cashen, als je hem niet krijgt, dan ben je niets kwijt.
Helder! Niet bij darkstone duskutagh schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:37:
Mcsluis: "Toen kwam hij gewoon binnen" --> Niet per se bij Darkstone zelf
Daarnaast is het niet verstandig een mod te afkraken, zeker als er een warning was gegeven om geen welles/nietes discussie te beginnen.
Ik mag hopen dat een Mod zijn taak ten alle tijde normaal uitvoert zonder persoonlijke emotie mee te laten wegen. Jouw opmerking lijkt mij dus niet relevant.
[ Voor 39% gewijzigd door Lumics op 14-02-2012 17:41 ]
Ik ben benieuwd naar wat je gaat sturen, misschien wel waard om in het topic te zetten.Jasper Janssen schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:34:
Deze versie van de mail lijkt in ieder geval een stuk legitimeer. Ik ga hier wel op reageren, ik ga dan morgen een reactie sturen dat ze nog geen acceptabele opties gegeven hebben.
Ik denk dat het nu eens tijd wordt dat de discussie stopt over: Dell moet wel/niet leveren. Mensen moeten niet of mogen wel zeuren, etc etc. Er zijn verschillende meningen en verschillende feiten en iedereen heeft zijn waarde over de verschillende feiten en oordelen verschillend. Er is pas uitsluitsel als een rechter zich hierover heeft ontfermd. Laten we dit topic nu vooral gebruiken voor de hoe nu verder voor de mensen die de bestelling hebben geplaatst en niet geleverd krijgen.
Mcsluis: "Toen kwam hij gewoon binnen" --> Niet per se bij Darkstone zelf 
Daarnaast is het niet verstandig een mod te afkraken, zeker als er een warning was gegeven om geen welles/nietes discussie te beginnen.
Als ik 't eenmaal geschreven heb komt het ook wel hierHann1BaL schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:37:
[...]
Ik ben benieuwd naar wat je gaat sturen, misschien wel waard om in het topic te zetten.
Ik ga het iig niet overhaast sturen, we hebben tenslotte sowieso 2 dagen (al blijft dat een idioot korte termijn).
Ansich wel, alhoewel 2 dagen natuurlijk not done is, tevens is eerst een geheel andere mail sturen en nuJasper Janssen schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:34:
Deze versie van de mail lijkt in ieder geval een stuk legitimer.
opeens met dit aan komen zetten wel van de zotte, helemaal als er gewoon orders worden uitgeleverd
Maarja als iedereen deze mail krijgt, misschien een optie om iets gezamenlijks te doen, ipv die mailt niks,
die wel, die zet geen kruisje, die replied daar naar toe, die belt met die, die chat met dat... Arnoud idee'tjes?
Verwijderd
Zo te zien hebben meerdere mensen deze laptop al binnen aangezien er op marktplaats al meerdere Dell/Micron C400 512 Gb ssd te koop.
Verwijderd
Zojuist een tweede mail gehad met het bericht dat een onderdeel niet leverbaar is. Precies dezelfde alleen is de "X" nu ingeruild voor "2" dagen. Wat raden jullie mij aan om te doen?
Ook deze mail net gehad. Ik snap niet hoe Dell dit normaal kan vinden. Eerst zeggen dat het niet leverbaar is en nu was het in een keer een foutje..
Iemand had een set algemene voorwaarden gevonden waar wat instond over annuleringen, niet leverbaarheid etc. Waar was dat ergens? Ik vind ze zo snel niet terug in de AV die met mijn bestelling is meegestuurd.
Ja, die heb ik voor me, en zijn identiek aan de pdf die bij mijn bestelling zat. Welke bepalingen daarin gaan erover?
Tot nu toe heb ik alleen in de Channel Partner Agreement (als je dingen koopt voor herverkoop) een bepaling gevonden:
7.1. Wij zullen zorgen voor de productie, bevoorrading en levering van de Producten aan u zoals uiteengezet in de opdrachtbevestiging van uw bestelling, waarbij gebruik wordt gemaakt van het standaard Dell productie- en leveringsproces of op een andere wijze indien dit schriftelijk is overeengekomen tussen Partijen. Dell is gerechtigd Productonderdelen te vervangen voor onderdelen van gelijkwaardige of betere specificatie. Levertijden en informatie in verband met de richttijd die door Dell verstrekt worden bij de opdrachtbevestiging is louter indicatief en Dell is niet gebonden aan leveringsdata, tenzij dit uitdrukkelijk en schriftelijk door Partijen is overeengekomen.
Artikel 6 uit die voorwaarden luidt:
Eigendom en Risico
De eigendom van Producten gaat over op het moment dat Dell volledige betaling ontvangt. Deze bepaling geldt niet voor IPR op Software.
Als je nu volledig betaald hebt - is dan die laptop dan al je bezit?
Eigendom en Risico
De eigendom van Producten gaat over op het moment dat Dell volledige betaling ontvangt. Deze bepaling geldt niet voor IPR op Software.
Als je nu volledig betaald hebt - is dan die laptop dan al je bezit?
Die heb ik ook al voorbij zien komen idd, maar met creditcard wordt er alleen een 'hold' op je cc gezet voor het bedrag en wordt het bedrag zelf nog niet overgeschreven. Hoe dat met vooruitbetaling zit is een mooie vraag.
Overigens werkt het in Nederlands recht natuurlijk niet zo, maar *zelfs* als je hun eigen voorwaarden aanhoudt...
Voor consumenten mogen er blijkbaar überhaupt geen wijzigingen gedaan worden?3. Offertes/Wijzigingen
1. Offertes van Dell zijn geldig gedurende de in de offerte vermelde termijn. Indien een dergelijke termijn ontbreekt dan geldt een offerte gedurende tien dagen na offertedatum.
2. Voor niet-Consumenten behoudt Dell zich het recht voor om bij Vervolgbestellingen de specificaties van Producten te wijzigen, in welk geval Dell tenminste gelijkwaardige functionaliteit en prestatie garandeert. Dell voert geen significante wijzigingen door zonder daarover met de niet-Consument overeenstemming te hebben bereikt.
Okee, dus conform 2.4 hebben wij een aanbod gedaan om de laptop te kopen en met de orderbevestiging heeft Dell, conform 2.5, het aanbod aanvaard? Er stond wel orderbevestiging ipv bestellingsbevestiging boven het mailtje, maar dat is alleen omdat Dell te beroerd is om consistent nederlands te spreken, Order is gewoon engels voor bestelling.2. Toepasselijkheid
1 Deze Voorwaarden zijn van toepassing op alle contracten tot verkoop van Producten en/of Diensten aan Klanten. Indien een bepaling van deze Voorwaarden alleen geldt voor Consumenten of alleen voor niet-Consumenten dan wordt dat vermeld.
2 Voor niet-Consumenten geldt dat deze Voorwaarden toepasselijkheid van andere algemene voorwaarden uitsluiten tenzij schriftelijk anders overeengekomen.
3 Wanneer een Consument aanpassing van deze Voorwaarden met Dell overeenkomt, wordt hij aangemoedigd deze schriftelijk te bevestigen om misverstanden over de verwachtingen van partijen te voorkomen.
4 Iedere bestelling van Producten en/of Diensten wordt aangemerkt als een aanbod van de Klant om de Producten en/of Diensten met toepasselijkheid van deze Voorwaarden te kopen.
5 Dell aanvaardt dit aanbod onder deze Voorwaarden eerst op het moment dat zij de bestelling bevestigt.
Overigens werkt het in Nederlands recht natuurlijk niet zo, maar *zelfs* als je hun eigen voorwaarden aanhoudt...
[ Voor 103% gewijzigd door Jasper Janssen op 14-02-2012 18:05 ]
Hier ook de 2e mail binnen met wederom de keuze voor 2x 750GB of annuleren.. Morgen maar weer eens bellen!
Hier ook de infameuze mail
. Nu echter alleen een mail voor het ordernummer waarop de sleeve reeds is geleverd. Vorige week vrijdag kreeg ik nog twee mails - een voor de sleeve en een voor laptop. Ga morgen eens kijken wat mijn reactie gaat worden
[ Voor 2% gewijzigd door JVS74 op 14-02-2012 18:08 . Reden: Taalfout... ]
Haha, mijn order is geannuleerd maar toch heb ik de email ontvangen zojuist.

Heb hier ook de mail gekregen op een al lang geannuleerde bestelling ja. Heel vaag, wederom.Toewan schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 18:08:
Haha, mijn order is geannuleerd maar toch heb ik de email ontvangen zojuist.
Wat ik me nu nog afvraag: Zijn er mensen die de XPS 17 met 1x 750GB HDD hebben besteld die hem ook alweer hebben ontvangen, net als bij de vorige?
Ook erg makkelijk dat als je alleen wilt mailen met de klantenservice dat je pas na 2 dagen een reactie krijgt...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vanaf nu zijn "je-wist-dat-de-prijs-fout-was" en bijbehorende wellus-nietus reacties niet meer toegestaan. Die discussie hoort hier niet meer thuis. Er is genoeg gezeur geweest in dit topic.
Wil je iets van je aankoop verkopen dan doe je dat in Vraag en Aanbod.
Voor beide punten hierboven geldt dat er naast de 'edit' knop ook een vinkje bij 'GoT ban' gezet wordt. U bent gewaarschuwd dus een misstap telt nu voor 2! ;-)
Het vriendelijke doch dringende verzoek om hier alleen over de bestelling en levering van in deze actie bestelde systemen te praten. Voor zover dat nog nodig is. Alle technische vragen graag naar Dell XPS 17 ervaringen
Vanaf nu zijn "je-wist-dat-de-prijs-fout-was" en bijbehorende wellus-nietus reacties niet meer toegestaan. Die discussie hoort hier niet meer thuis. Er is genoeg gezeur geweest in dit topic.
Wil je iets van je aankoop verkopen dan doe je dat in Vraag en Aanbod.
Voor beide punten hierboven geldt dat er naast de 'edit' knop ook een vinkje bij 'GoT ban' gezet wordt. U bent gewaarschuwd dus een misstap telt nu voor 2! ;-)
Het vriendelijke doch dringende verzoek om hier alleen over de bestelling en levering van in deze actie bestelde systemen te praten. Voor zover dat nog nodig is. Alle technische vragen graag naar Dell XPS 17 ervaringen