8. Schaamte voorbij hoor
Als je er 8 koopt, van bij elkaar bijna 9k euro... En toch 2 ervan geleverd krijgt, dat is toch wel apart.
Form factor is inderdaad nu veranderd naar 2.5". Ik dacht hey, 1.7" is kleiner dan de 1.8" die in mijn Sony Vaio zit.Fasterinside schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:51:
[...]
Vreemd, ik ging er van uit dat t 1.7 was. Ik heb misgekeken. Bedankt!
Ik had inderdaad verkeerd gekeken. My bad!Toewan schreef op maandag 13 februari 2012 @ 20:22:
[...]
Form factor is inderdaad nu veranderd naar 2.5". Ik dacht hey, 1.7" is kleiner dan de 1.8" die in mijn Sony Vaio zit.
Creating my own hero.
Lachen dat er toch mensen zijn die de setup geleverd hebben gekregen. De grote vraag is nu natuurlijk waarom zij wel en de rest niet.
Fasterinside had het prive besteld maar kreeg toch velden als bedrijfsnaam voorgeschoteld, zou het daaraan gelegen hebben?
Fasterinside had het prive besteld maar kreeg toch velden als bedrijfsnaam voorgeschoteld, zou het daaraan gelegen hebben?
We weten nog niet of anderen hem niet gaan krijgen. Het is allemaal nog erg onduidelijk, dankzij de langselkaarwerkendheid van Dell. Niet dat er veel bedrijven zijn die het beter doen, overigens.Wolly schreef op maandag 13 februari 2012 @ 20:54:
Lachen dat er toch mensen zijn die de setup geleverd hebben gekregen. De grote vraag is nu natuurlijk waarom zij wel en de rest niet.
Maakt niets uit, want mijn account heeft ook een bedrijfsnaam. Het blijft gewoon raar dat mensen na 2/3-2 besteld hebben. Nog niets hebben en mensen die na die datum wel de laptop geleverd hebben gekregen. Morgen eens broerlief vragen wat mijn kansen zijnWolly schreef op maandag 13 februari 2012 @ 20:54:
heb nu genoeg bewijsmateriaal verzameld
Ja heb ik gelezen. Met jouw persoonlijke gegevens doe ik natuurlijk niets mee. Maar Dell weet niet eens jouw s/n van je SSD die je in de laptop heb. Anders kan jij je SSD niet verkopen. Tenzij jij de koper volledige garantie via jou wil laten lopen.Fasterinside schreef op maandag 13 februari 2012 @ 21:18:
[...]
Ik zat ook in het 'Thuis' gedeelte.
DM gelezen ?
[ Voor 45% gewijzigd door pinokkia op 13-02-2012 21:29 ]
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Ik zat ook in het 'Thuis' gedeelte.pinokkia schreef op maandag 13 februari 2012 @ 21:17:
[...]
Maakt niets uit, want mijn account heeft ook een bedrijfsnaam.
DM gelezen ?
Creating my own hero.
Verwijderd
Erg interessant wat dhr. Engelfriet erover vindt/zegt. Zie: http://blog.iusmentis.com...oet-een-solid-state-otto/
Ik ga mij maar eens terugtrekken uit dit topic. Mochten jullie nog vragen hebben dan kun je me gerust DM'en.
Die eerste foto's waren er zonder mijn toestemming op gezet, en zaten ook nog in de bracket. Ik wilde jullie goede foto's leveren, ook waarop mijn S/N nummer niet te zien was. (just in case). Vandaar die verkleinde pic.
Succes allen!
Die eerste foto's waren er zonder mijn toestemming op gezet, en zaten ook nog in de bracket. Ik wilde jullie goede foto's leveren, ook waarop mijn S/N nummer niet te zien was. (just in case). Vandaar die verkleinde pic.
Succes allen!
Creating my own hero.
Heel veel plezier met je laptop.
Hopelijk komen die van ons ook snel. Bij mij staat het nog op werk in uitvoering. Heb alleen de email gekregen van de opties. De 2de mail niet, maar mijn verwachtingsdatum is dan ook op 23 feb. Heb wel een email gestuurd over de optie.
Hopelijk komen die van ons ook snel. Bij mij staat het nog op werk in uitvoering. Heb alleen de email gekregen van de opties. De 2de mail niet, maar mijn verwachtingsdatum is dan ook op 23 feb. Heb wel een email gestuurd over de optie.
Bij hoeveel mensen is de order vanuit Dell nu geannuleerd?
And what to do?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verder met het leven?CLB schreef op maandag 13 februari 2012 @ 23:20:
And what to do?
Ik blijf er vanuit gaan dat ze verder niet gaan leveren. Tis ook alleen maar een teleurstelling als je er vanuit zou gaan dat ze dat wel doen en het toch niet blijkt te gebeuren.
[ Voor 19% gewijzigd door Mentalist op 15-02-2012 03:53 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
@CLB: Tot nu toe heb ik van maximaal 5 mensen iets gehoord van een annulering.
What to do... Er zijn een paar mogelijkheden:
-Je blijft Dell lastig vallen i.v.m. je geld of bestelling
-Je sluit je aan bij Arnoud Engelfriet voor een eventuele rechtszaak en blijft contact onderhouden met Dell hierover
-Je neemt je 'verlies' en eist je geld z.s.m. dan wel binnen de wettelijke 30 dagen terug.
-(Optioneel) Je schrijft een negatieve shopreview over dell.nl hierover, aangezien het vanuit Dell's standpunt het afgehandeld is en shopreviews volgens mij voor afgehandelde bestellingen zijn (al dan niet voltooid).
What to do... Er zijn een paar mogelijkheden:
-Je blijft Dell lastig vallen i.v.m. je geld of bestelling
-Je sluit je aan bij Arnoud Engelfriet voor een eventuele rechtszaak en blijft contact onderhouden met Dell hierover
-Je neemt je 'verlies' en eist je geld z.s.m. dan wel binnen de wettelijke 30 dagen terug.
-(Optioneel) Je schrijft een negatieve shopreview over dell.nl hierover, aangezien het vanuit Dell's standpunt het afgehandeld is en shopreviews volgens mij voor afgehandelde bestellingen zijn (al dan niet voltooid).
Dat is natuurlijk gewoon zoW3ird_N3rd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 23:24:
Verder met het leven?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Bij iedereen die heeft gebeld, en verder niemand. Dat vind ik wel ironisch...CLB schreef op maandag 13 februari 2012 @ 23:20:
Bij hoeveel mensen is de order vanuit Dell nu geannuleerd?And what to do?
What to do? Ik blijf zwijgen als het graf. CLB, of whoever het voor elkaar heeft gekregen zijn order te laten annuleren, ik zou even inventariseren wie's order is geannuleerd, en daarna wachten. Als we toch geleverd krijgen, dan heb je een probleem. Als dat niet zo is, dan heb je volgens mij grote kans dat er een zaak komt. Ik laat het iig niet zomaar langs mij heen gaan. Wat dell nu doet is bespottelijk.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2012 23:29 ]
Ik heb gebeld met een automatisch (computer)systeem, vrij frappant ja
Ik werd dus ook gebeld dat mijn order geannuleerd was, maar had verder geen contact opgenomen met hun.
En iemand van een andere afdeling zou mij ook weer terug bellen voor de bank gegevens waarop het bedrag zou moeten worden teruggestort.
En iemand van een andere afdeling zou mij ook weer terug bellen voor de bank gegevens waarop het bedrag zou moeten worden teruggestort.
[ Voor 43% gewijzigd door SteaRic op 13-02-2012 23:36 ]
Hoor je jezelf nog wel een beetje? Volgens mij hebben we het hier over een laptop van een euro of 900? Met een echte waarde van 1900 met die SSD's erin.Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 23:29:
[...] Ik laat het iig niet zomaar langs mij heen gaan. Wat dell nu doet is bespottelijk.
Volgens mij is dat gewoon een fout, en als je wat geleverd krijgt, good job, anders pech, maar lijkt me dan niet dan je recht van klagen hebt.
Je wist tenslotte al dat het too good to be true was! (En zelfs dat het om een fout ging!)
[ Voor 3% gewijzigd door Navi op 13-02-2012 23:34 ]
Verwijderd
Waar slaat dit op? Ieder z'n eigen mening, maar als "leek" kon je niet weten dat dit een fout was.. Oké, als tweaker wel, maar dan nog is het Dell's eigen schuld.
Tuurlijk is het DELL's schuld, maar voor dit soort fouten bestaan gewoon wetten.
Zo'n soortgelijk verhaal is toch wel eens vaker voorbij gekomen? TV's van 2000 die ineens voor 200 te koop stonden?
Het had mooi geweest als het gelukt was, maar helaas, ze zagen het.
Zo'n soortgelijk verhaal is toch wel eens vaker voorbij gekomen? TV's van 2000 die ineens voor 200 te koop stonden?
Het had mooi geweest als het gelukt was, maar helaas, ze zagen het.
Daar ben ik het niet mee eens... De prijs van 1099,00 is vrij laag, maar met 539,00 euro korting en niet
wetende wat Dell voor een 512GB SSD betaald, heb ik besteld in de veronderstelling, whoow erg mooie deal.
@ Navi: Lees je even in, of ga ergens anders ranten
wetende wat Dell voor een 512GB SSD betaald, heb ik besteld in de veronderstelling, whoow erg mooie deal.
@ Navi: Lees je even in, of ga ergens anders ranten
[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 13-02-2012 23:37 ]
Hier gaat het ook niet meer om. Het is meer hoe dell met zijn klanten omgaat. Met deze actie laten ze zien dat hun interne organisatie aan alle kanten rammelt.
Zomaar de order annuleren en niets laten weten is inderdaad niet netjes, had wel een berichtje bij gemogen, of een leuke korting bij aanschaf ander systeem.
Maar ik lees al dingen over rechtszaken etc...
Verwijderd
Lees eerst dit hele topic door en ga dan pas oordelen. Jij weet overduidelijk niet waarover je het hebt. Wellicht dat het bedtijd voor je is.Navi schreef op maandag 13 februari 2012 @ 23:36:
Onzinnige tekst
Heb het aardig gevolgd hoor, alleen nu even de resterende 60 pagina's over hetzelfde, nee bedankt 
Maar hou het een beetje netjes mensen, zelf wordt er meteen verdedigd met dit is toch mijn mening, precies, en dit is de mijne, deal with it en voer discussie, niet meteen het niveau omlaag en mij aanvallen.
Maar hou het een beetje netjes mensen, zelf wordt er meteen verdedigd met dit is toch mijn mening, precies, en dit is de mijne, deal with it en voer discussie, niet meteen het niveau omlaag en mij aanvallen.
[ Voor 51% gewijzigd door Navi op 13-02-2012 23:42 ]
Het kan geen kwaad om vooruit te denkenNavi schreef op maandag 13 februari 2012 @ 23:39:
Overigens heb ik geen enkel baat bij welke uitslag dan ook. Ik heb niet besteld maar ik vind het wel een mooie showcase (mag je dat wel zo noemen) van hoe Dell met klanten om denkt te kunnen gaan, ook al hebben ze een fout gemaakt.
@Navi, zomaar annuleren is niet netjes en ook niet wettelijk toegestaan. Maar als je het liever hebt dat bedrijven een loopje nemen met je rechten, ga vooral zo door

Verwijderd
Ach jongens.. Vanaf meet af aan zeg ik: alles komt goed alleen is de vraag wanneer en hoe (met welke middelen)
Verwijderd
Ik hoor mezelf ja, en ik realiseer me dat het om een menselijke fout gaat. Maar als je:Navi schreef op maandag 13 februari 2012 @ 23:33:
[...]
Hoor je jezelf nog wel een beetje? Volgens mij hebben we het hier over een laptop van een euro of 900? Met een echte waarde van 1900 met die SSD's erin.
Volgens mij is dat gewoon een fout, en als je wat geleverd krijgt, good job, anders pech, maar lijkt me dan niet dan je recht van klagen hebt.
Je wist tenslotte al dat het too good to be true was! (En zelfs dat het om een fout ging!)
• De aanbieding van de site afhaalt, en dan weer terugzet. Meerdere dagen.
• de aanbieding bevestigd wordt door verschillende medewerkers
• iedereen een mailtje ontvangt waarin je kan kiezen tussen annuleren (mag niet volgens de wet), of een lager gespecificeerde laptop (mag niet volgens hun AV), waarop je binnen 'x' dagen moet reageren. Ja, die 'x' stond er echt.
• orders zomaar verdwijnen als je contact opneemt. Wat dus wederom tegen de wet is. Een order mag nooit geannullerd worden zonder nadrukkelijke toestemming van de klant (bron)
Als dell nu meteen had gezegd, sorry, het is een fout. dan had ik mijn verlies genomen (ondanks dat in mijn ogen de 'winst' afdwingbaar is. bron en nog een bron).
Dell heeft gewoon gigantisch geblunderd, en vervolgens proberen ze dat ongedaan te maken met maatregelen die ze niet eens mogen doen. Sorry hoor dell, maar dan ga ik gewoon door tot het bittere einde. Je moet het netjes oplossen, niet met dergelijke maatregelen.
+ 1 voor je.XeRiOn schreef op maandag 13 februari 2012 @ 23:38:
Hier gaat het ook niet meer om. Het is meer hoe dell met zijn klanten omgaat. Met deze actie laten ze zien dat hun interne organisatie aan alle kanten rammelt.
Dell had ten eerste:
1) de eventuele fout gelijk moeten herstellen. (heeft Dell niet gedaan. De aanbieding stond 2 of 3 dagen online)
2) Alle Dell medewerkers gelijk goed inlichten over de "aanbieding".
3) Een duidelijke mail versturen naar de klanten. Dus niet 2 verschillende mail versturen met 1)keuze nemen 2)geplante leverdatum wordt herzien.
4) Er zijn diverse mensen die toch hun laptop met 2 x 512GB SSD hebben gekregen.
+ 1 voor Darkstone. Ik denk precies hetzelfde.Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 23:49:
[...]
Ik hoor mezelf ja, en ik realiseer me dat het om een menselijke fout gaat. Maar als je:
• De aanbieding van de site afhaalt, en dan weer terugzet. Meerdere dagen.
• de aanbieding bevestigd wordt door verschillende medewerkers
• iedereen een mailtje ontvangt waarin je kan kiezen tussen annuleren (mag niet volgens de wet), of een lager gespecificeerde laptop (mag niet volgens hun AV), waarop je binnen 'x' dagen moet reageren. Ja, die 'x' stond er echt.
• orders zomaar verdwijnen als je contact opneemt. Wat dus wederom tegen de wet is. Een order mag nooit geannullerd worden zonder nadrukkelijke toestemming van de klant (bron)
Als dell nu meteen had gezegd, sorry, het is een fout. dan had ik mijn verlies genomen (ondanks dat in mijn ogen de 'winst' afdwingbaar is. bron en nog een bron).
Dell heeft gewoon gigantisch geblunderd, en vervolgens proberen ze dat ongedaan te maken met maatregelen die ze niet eens mogen doen. Sorry hoor dell, maar dan ga ik gewoon door tot het bittere einde. Je moet het netjes oplossen, niet met dergelijke maatregelen.
[ Voor 51% gewijzigd door pinokkia op 13-02-2012 23:54 ]
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Uiteraard zullen sommige mensen er doorheen geglipt zijn, maar je moet je natuurlijk voorstellen dat DELL een ontzettend groot bedrijf is waar dat kan gebeuren. Dat zal waarschijnlijk ook de reden zijn waarom de aanbieding een aantal dagen er heeft gestaan voordat deze verwijderd is. En dat hij weer terugkwam, is uiteraard een geautomatiseerd systeem.
Overigens kijken de meeste "standaard" medewerkers van DELL ook gewoon op de website, en als het daar staat zullen zij je gewoon vertellen dat het klopt.
Ik had inderdaad ook het Otto verhaal gelezen, en ik denk dat dit hier ook wel van toepassing is?
http://financieel.infonu....mooi-om-waar-te-zijn.html
Dat DELL zo vreemd doet en zomaar annuleert is inderdaad een beetje gek want met een goed bericht komen ze hier gemakkelijk onderuit.
Overigens kijken de meeste "standaard" medewerkers van DELL ook gewoon op de website, en als het daar staat zullen zij je gewoon vertellen dat het klopt.
Ik had inderdaad ook het Otto verhaal gelezen, en ik denk dat dit hier ook wel van toepassing is?
http://financieel.infonu....mooi-om-waar-te-zijn.html
Dat DELL zo vreemd doet en zomaar annuleert is inderdaad een beetje gek want met een goed bericht komen ze hier gemakkelijk onderuit.
[ Voor 18% gewijzigd door Navi op 13-02-2012 23:57 ]
Zo, ik kijk even een middag niet en ik kan weer een paar pagina's doorbladeren...
En na even verder gelezen te hebben kan ik, 20 minuten na het telefoontje, nog steeds mijn order online zien staan.
Ik stuur nu tevens even het eerste mailtje op de 'bloedende neus' manier met de vraag wat ze allemaal aan het doen zijn.
"Op of voor 22 feb..."CLB schreef op maandag 13 februari 2012 @ 14:05:
Een vraagje aan de mensen die de vertragingsmail hebben gehad...
Als je belt met 020-6744873 om de orderstatus op te vragen, welke leveringsdatum wordt er dan genoemd?
Wordt dan de in de mail genoemde 22e / 23e genoemd, of gewoon de datum die er altijd al stond: 15e / 16e?
En na even verder gelezen te hebben kan ik, 20 minuten na het telefoontje, nog steeds mijn order online zien staan.
Ik stuur nu tevens even het eerste mailtje op de 'bloedende neus' manier met de vraag wat ze allemaal aan het doen zijn.
Dit is zeker wel een indrukwekkend topic.
Volgens mij is Dell verplicht om een schikking te maken met de om het maar eventjes overdreven te zeggen "gedupeerde"
Zou wel gaaf zijn als je zo'n laptop krijgt omdat zij blunderde
Volgens mij is Dell verplicht om een schikking te maken met de om het maar eventjes overdreven te zeggen "gedupeerde"
Zou wel gaaf zijn als je zo'n laptop krijgt omdat zij blunderde
@Darkstone:
'of een lager gespecificeerde laptop (mag niet volgens hun AV)' <-- Dit mag wel, echter horen ze dan de prijsverschil terug te geven. Dit doen ze niet, omdat ze redeneren dat de SSDs ten tijde van aankoop gratis waren en de 2x 750GB HDDs niet goedkoper dan gratis konden zijn, waardoor er dus geen prijsverschil was dat terug kon worden gegeven.
'of een lager gespecificeerde laptop (mag niet volgens hun AV)' <-- Dit mag wel, echter horen ze dan de prijsverschil terug te geven. Dit doen ze niet, omdat ze redeneren dat de SSDs ten tijde van aankoop gratis waren en de 2x 750GB HDDs niet goedkoper dan gratis konden zijn, waardoor er dus geen prijsverschil was dat terug kon worden gegeven.
Nee het de resolutie moet minimaal gelijkwaardig zijn dus of geld en een laptop of de ssd laptop lijkt mekutagh schreef op maandag 13 februari 2012 @ 23:59:
@Darkstone:
Ik had ansich nog wel willen gaan voor de 2x 750GB HDD, maar dat kan nu niet eens meer
Een schijfje verkopen had weer 100,00 euro extra geweest en dan had ik voor 900,00 euro ook 'n topdeal mja.
Een schijfje verkopen had weer 100,00 euro extra geweest en dan had ik voor 900,00 euro ook 'n topdeal mja.
Sorry maarten, maar dit is wat Dell in de AV heeft gezet:
Ik ben het wel mee eens dat Dell een onjuiste redenering gebruikt om zo onder die bijbetaling uit te komen.Soortgelijk product
Indien Dell een besteld product niet meer kan leveren, kan Dell u een soortgelijk product aanbieden. In de regel zal Dell u een product met hogere specificaties toezenden. Indien het soortgelijke product duurder is dan het bestelde product, zal Dell de meerkosten hiervan niet aan u in rekening brengen. Mocht het soortgelijke product goedkoper zijn dan het bestelde product, dan zal Dell het verschil aan u retourneren.
Onderstaande, niet zo 'bloedende neus' (maar dat kan ook niet meer anders), mail zojuist verstuurd.
Niks mis mee toch?
Niks mis mee toch?
Hallo,
Ik kreeg afgelopen vrijdag een mail dat "[Hard Drive : 1TB (2x512GB) Solid State Dual Drive]" niet meer leverbaar zou zijn bij eerder genoemd ordernummer.
Het mag intussen bij jullie op de helpdesk geen verassing meer zijn dat hier meer mensen bericht over hebben gekregen.
Mocht u hier niet van op de hoogte zijn doet u er verstandig aan even uw collega's te benaderen.
Hoe dan ook krijg ik een ultimatum opgelegd. Ik moet kiezen uit een product dat ik niet wil (2x 750GB HDD) of een keuze maken om de order te annuleren en opnieuw iets te bestellen. En dat laatste komt al helemaal niet in me op.
Ik heb ten tijde van de plaatsing van de order echter gebruik gemaakt van de aanbieding en als ik zou annuleren zou ik de zelfde order opnieuw plaatsen mits de prijs niet was verhoogd.
In die context zou ik het dan ook vreemd vinden dat als ik een nieuwe order zou plaatsen, die exact hetzelfde zou zijn maar wel een meerprijs van 1.980,- euro zou hebben, deze wel zonder problemen zou worden geproduceerd maar dat mijn huidige order dat ineens niet kan.
Tevens vind ik het ook vreemd dat als een product niet meer geleverd kan worden, deze nog wel wordt aangeboden op internet. En we zijn intussen een paar dagen verder en deze staan nog steeds online.
Als er namelijk een andere variant van de 2x 512GB SSD schijven in mijn order voorkomt dan dat er momenteel (achter de schermen) zou worden geplaatst lijkt het me redelijker dat deze dan geplaatst worden dan 2x 750gb HDD. Let wel, een SDD is geen HDD, dat ik met de optie 2x 750GB meer ruimte heb is in deze totaal niet van belang, mocht u met dit argument komen.
Gezien ik een "x" aantal dagen heb om op die bewuste mail te reageren (hoeveel zijn x dagen?????), wat ik overigens niet van plan ben alvorens ik het naadje van de kous weet, zou ik hier graag snel een reactie op hebben.
Met vriendelijke groet,
Mijn Naam
Waar heb je die naar gestuurd? Gewoon gereplyd op dat mailtje dat de SSD's niet meer leverbaar waren? Ik heb namelijk het idee dat ze die niet lezen.BLACKfm schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 00:18:
Onderstaande, niet zo 'bloedende neus' (maar dat kan ook niet meer anders), mail zojuist verstuurd.
Niks mis mee toch?
[...]
Zelf heb ik vrijdag een soortgelijk mailtje gestuurd naar NL_CC_HSB_DHS_PRE@dell.com. Geen reactie gehad vandaag.
Het lijkt er een beetje op dat het toch een fout was, maar dat sommige helpdeskmedewerkers dat niet helemaal goed snapten en zeiden dat hij gewoon geleverd ging worden.. Anderen die cancellen gewoon je order. Wat ik echt niet vind kunnen. Ze proberen op die manier gewoon makkelijk van je af te komen.
Die mailtjes dat de laptop later geleverd gaat worden, was denk ik gewoon een gevolg van automatisering. Het enigste wat ik dan nog niet goed kan plaatsen is het amateuristische mailtje dat de SSD's niet leverbaar waren. Maar dan meer in de zin van: welke manager dacht dat het een goed idee was om dat met zo'n mailtje op die manier af te handelen.
Edit: ik had vrijdag ook gebeld naar de helpdesk om te informeren naar dat mailtje en aan te geven dat ik er niet mee akkoord ging. Ik zou gisteren (maandag dus voor de niet wakkere) teruggebeld worden. Uiteraard niet gebeurd.
Ik wacht nu nog even af wat er met mijn order gaat gebeuren. Hij staat voor de 23e. Als hij dan niet geleverd is of hij is gecancelled voor die tijd dan ga ik er nog wel achteraan (of gezamenlijk).
[ Voor 14% gewijzigd door danielkraak op 14-02-2012 00:36 ]
@ danielkraak
Ze mogen je order niet annuleren. Daar hebben ze de toestemming van de klant voor nodig, wettelijk vereist. Los zelfs van hun eigen Algemene Voorwaarden. Dat die mail waarin de keuze geforceerd wordt überhaupt verstuurd wordt, is meer dan laakbaar. Erg triest. Maar goed, ik snap het wel. Een supervisor krijgt een stapel paniekmeldingen en geeft een opdracht door zonder intern te communiceren en vervolgens kost het Dell een stuk van zijn merk & integriteit....
Ze mogen je order niet annuleren. Daar hebben ze de toestemming van de klant voor nodig, wettelijk vereist. Los zelfs van hun eigen Algemene Voorwaarden. Dat die mail waarin de keuze geforceerd wordt überhaupt verstuurd wordt, is meer dan laakbaar. Erg triest. Maar goed, ik snap het wel. Een supervisor krijgt een stapel paniekmeldingen en geeft een opdracht door zonder intern te communiceren en vervolgens kost het Dell een stuk van zijn merk & integriteit....
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Maar het probleem is dus dat er orders dus wel gecancelled worden zonder toestemming en zie dan maar eens de helpdesk bereid te krijgen om daar iets aan te doen. Om nog maar niet te spreken over de nihile kans dat die medewerker over de nodige kundigheid beschikt.Virtuozzo schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 00:36:
@ danielkraak
Wanneer mag een bedrijf trouwens wel annuleren?
Verwijderd
Wanneer er sprake is van:danielkraak schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 00:39:
Wanneer mag een bedrijf trouwens wel annuleren?
- Een evident ongeloofwaardige aanbieding (bron)
- En product wat nóóit meer leverbaar wordt. En dan ook echt nooit. (bron)
- Wanner de winkel ondubbelzinnige toestemming heeft van de klant.
Ik zal nog wel wat mogelijkheden missen (ik ken ze niet, overigens). Maar als een winkel annuleert zonder een argument te noemen, dan zitten ze sowieso fout.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2012 00:48 ]
Dat klopt, dat is een probleem. Maar je hebt je ordernummer en orderbevestiging. Je hebt een overeenkomst, ook al proberen een paar helpdesk medewerkers onzinnige opdrachten van supervisors zonder kennis van zaken uit te voeren.danielkraak schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 00:39:
[...]
Maar het probleem is dus dat er orders dus wel gecancelled worden zonder toestemming en zie dan maar eens de helpdesk bereid te krijgen om daar iets aan te doen. Om nog maar niet te spreken over de nihile kans dat die medewerker over de nodige kundigheid beschikt.
Zolang je die bevestiging hebt, is er bewijs van overeenkomst. Ik heb al in het verleden meegemaakt dat een medewerker van Dell een order deed wissen, maar na assistentie van rechtsbijstand bleek netjes dat ook Dell zijn eigen backups heeft van dit soort zaken.
Ja, Dell heeft geblunderd, en is daar nog steeds mee bezig. Het is ergens jammer dat er niet wat druk op de ketel staat met bijvoorbeeld een nieuws artikel in media zoals Tweakers. Of Nu.nl zoals recentelijk in het geval van de zaak met The Phonehouse en die tablet aanbieding. Maar pas met dat, komen dit soort zaken boven het niveau van de CS Manager terecht. Ik kan me voorstellen dat er ook medewerkers zijn die wel de zaak goed door hebben en zelfs hier op proberen te attenderen. Maar bij grote bedrijven is het kostentechnisch veel meer interessant om de CS trukendoos te openen dan het juiste te doen - totdat er druk op de ketel komt, want dan komen er andere soorten kosten bij kijken voor hen.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Zelfde hier... gisteren gewacht op het telefoontje, ben niet teruggebeld. En op zich ben ik daar niet rouwig op aangezien ik hier lees dat personen telefonisch worden gedwongen om te kiezen. Sterker nog, elk telefoontje wat vanaf vandaag binnenkomt met een onbekend of afgeschermd nummer zal ik niet beantwoorden. Ik geef de voorkeur aan contact via de mail, dan heb ik het op schrift.danielkraak schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 00:33:
Edit: ik had vrijdag ook gebeld naar de helpdesk om te informeren naar dat mailtje en aan te geven dat ik er niet mee akkoord ging. Ik zou gisteren (maandag dus voor de niet wakkere) teruggebeld worden. Uiteraard niet gebeurd.
En om die reden even een idee van mij delen en horen wat jullie er van vinden:
Ik wil eigenlijk niet reageren op het e-mailbericht van Dell (voorstel alternatief). Maar niet reageren, brengt ook een risico met zich mee. Daarom ben ik voornemens om via de Dell chat contact op te nemen vanwege het uitblijven van het telefoontje gisteren en het mailtje van Dell. Telefonisch hebben ze mij wel bevestigd dat alle producten op voorraad waren, lijnrecht op hun email dus. Als ze dat via de chat bevestigen dan heb ik het 'op papier'. Daarnaast kan ik via de chat aangeven dat ik het geboden alternatief onvoldoende vind en hier niet mee akkoord ga. Dan heb ik dat ook vastgelegd en krijg je dat tevens per mail in vorm van een verslag bevestigd. Dan kan ik altijd aantonen dat zij a) in gebreke zijn gebleven qua communicatie en b) ik niet akkoord ga met hun voorstel van 2x750GB of annuleren.
Iemand een beter idee? Niet reageren, voelt niet echt goed namelijk
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Verwijderd
Ik heb in ieder geval een reply gestuurd naar het adres van het "2xHDD of annuleer" mailtje. Ze reageren wel niet, maar ik heb in ieder geval op de mail gereageerd.Han schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 08:34:
[...]
Iemand een beter idee? Niet reageren, voelt niet echt goed namelijk
Verwijderd
waar vind ik de Dell Chat?Han schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 08:34:
[...]
Daarom ben ik voornemens om via de Dell chat contact op te nemen vanwege het uitblijven van het telefoontje gisteren en het mailtje van Dell.
Heb vrijdag gereageerd naar eerder genoemd adres (NL_CC_HSB_DHS_PRE@dell.com) en via de site van customer care. Strekking van reactie: niet akkoord met geboden opties maar kies voor wachten op voorraad.
Op beide tot op heden geen reactie. Status van bestelling: Werk in uitvoering. Meebestelde sleeve is reeds een week binnen...
Op beide tot op heden geen reactie. Status van bestelling: Werk in uitvoering. Meebestelde sleeve is reeds een week binnen...
Ik heb twee e-mails gestuurd: 1) naar de NL helpdesk en 2) reactie op Nigeriaans e-mailtje. Het lijkt mij in ieder geval verstandig om te reageren op de e-mail dat de SSD's niet op voorraad zijn.
Mijn order staat gewoon nog op 'werk in uitvoering' en levering op uiterlijk 21-2-2012.
Mijn order staat gewoon nog op 'werk in uitvoering' en levering op uiterlijk 21-2-2012.
Verwijderd
Dat is standaard. De accessoires zijn aparte producten en kunnen ook apart geretourneerd worden op basis van de wet kopen op afstand.JVS74 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:13:
Dan heb ik niks te verliezen... ware het niet dat de kans aanwezig is dat ze via de chat bevestigen dat de onderdelen voor mijn bestelling wel op voorraad staan vermeld. Dat zou erg prettig zijn om dat zwart op wit te hebben. Ik heb het tot nu toe alleen telefonisch bevestigd gekregen en daar koop je letterlijk niks voor. Ook heb je dan schriftelijk vastgelegd dat je niet akkoord gaat met het voorstel per mail. Reageren op die mail heeft namelijk in mijn ogen totaal geen meerwaarde, er staat expleciet bij vermeld dat reageren anders dan met kruisjes niet wordt behandeld.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:13:
Bij de chat kunnen ze niks voor je doen. Ik wacht geduldig op antwoord op mijn email
Dan kan je zeggen dat je hebt gereageerd, echter had je kunnen weten dat er niks mee gedaan wordt, mocht de order straks worden geannuleerd in verband met het uitblijven van een reactie volgens Dell. De chatlog wordt toegevoegd aan jouw account en bestelling, dus dat ligt 100% vast en is tevens van twee kanten gelezen. In tegenstelling tot een reactie op die mail
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Dat hoef je niet te accepteren. Geboden alternatief niet gelijkwaardig, onderdeel in kwestie wordt wel geleverd bij andere bestellingen, prima mogelijk dus dat er vertraging kan zijn maar daar kan op gewacht worden. Ze mogen niet annuleren zonder dat jij akkoord gaat, en jij bepaalt of je wacht op volledige order naar specificatie of een alternatief accepteerd.Venturi schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:35:
Maar wat als ze in de chat zeggen dat je moet reageren en het je enige optie is?
Net nog even gechat, voor alle duidelijkheid: Dell heeft mijn order geannuleerd zonder mijn toestemming.
Helaas voor mij dus alleen maar het e-mailadres waarop JVS74 sinds vrijdag nog geen reactie op heeft gehad.02/14/2012 08:07:02AM Agent (Reda_Harrath): "Wat kan ik voor u betekenen?"
02/14/2012 08:07:31AM Twan: "hallo, ik heb een week geleden een laptop besteld echter nu zie ik dat de order is geannuleerd?"
02/14/2012 08:07:46AM Twan: "met als reden dat dit op mijn verzoek is gebeurd?"
02/14/2012 08:08:35AM Twan: "echter heb ik geen verzoek ingediend?"
02/14/2012 08:08:44AM Agent (Reda_Harrath): "Even voor de duidelijkheid: Wij gaan niet over annuleren, dat doet de klantendienst. Ik kan wel kijken wat er als reden wordt opgegeven, maar ik kan u niet vertellen waarom het geannuleerd is."
02/14/2012 08:09:23AM Twan: "ok, maar annulering is toch ook onderdeel van het verkoopproces (althans, een uitkomst van het proces)"
02/14/2012 08:09:49AM Twan: "ordernummer is: 615779639"
02/14/2012 08:09:56AM Agent (Reda_Harrath): "Klopt, maar u heeft online besteld. Daar gaat de klantendienst over."
02/14/2012 08:10:12AM Twan: "ah, ok."
02/14/2012 08:10:18AM Agent (Reda_Harrath): "Heeft niemand u gisteren gebeld?"
02/14/2012 08:10:33AM Twan: "waarom vraagt u dat?"
02/14/2012 08:11:21AM Twan: "wat staat er als opgegeven reden?"
02/14/2012 08:13:00AM Agent (Reda_Harrath): "Dus u bent toch wel gebeld en niet geaccepteerd dat de HDD gewijzigd wordt. Graag hierover de klantendienst contacteren, want dit is iets waar ik u niet mee kan helpen helaas."
02/14/2012 08:13:14AM Twan: "ik heb niets geaccepteerd"
02/14/2012 08:13:48AM Twan: "geen annulering en geen hdd wijziging (omdat dit geen vergelijkbaar alternatief is)"
02/14/2012 08:14:22AM Agent (Reda_Harrath): "Dan zou ik u graag adviseren om de klantendienst te contacteren zodat zij kunnen zien wat er aan de hand is."
02/14/2012 08:14:50AM Twan: "en is deze ook via chat bereikbaar?"
02/14/2012 08:14:58AM Twan: "of via email?"
02/14/2012 08:15:16AM Agent (Reda_Harrath): "Niet via chat nee. Email adres kan ik u wel geven."
02/14/2012 08:15:29AM Agent (Reda_Harrath): "NL_CC_HSB_DHS_PRE@dell.com"
02/14/2012 08:15:33AM Twan: "ok, dank je"
02/14/2012 08:15:39AM Agent (Reda_Harrath): "Tot uw dienst"
02/14/2012 08:15:51AM Twan: "fijne dag gewenst."
02/14/2012 08:16:33AM Agent (Reda_Harrath): "Insgelijks dank u vriendelijk"
02/14/2012 08:16:35AM Agent (Reda_Harrath): "Succes ermee"
02/14/2012 08:16:48AM Beëindigde zitting
Dan moet je je recht halen via de rechter of een manager die wellicht wel wat voor je wilt doen.Venturi schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:35:
Maar wat als ze in de chat zeggen dat je moet reageren en het je enige optie is?
Rechtsbijstand, of zie deze link. Zie ook de comments op het artikel dusver, erg duidelijk.
[ Voor 20% gewijzigd door Virtuozzo op 14-02-2012 09:46 ]
Het was een evident ongeloofwaardige aanbieding. Blader maar even terug naar het begin van dit topic. Dat is de reden waarom iedereen hier massaal dat ding bestelde. Ik blijf het lachwekkend vinden hoe jullie nu ineens de slachtofferrol spelen.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 00:43:
[...]
Wanneer er sprake is van:
[list]
• Een evident ongeloofwaardige aanbieding (bron)
tl;dr: in de praktijk, bijna nooit.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Kan iedereen waarbij de order eenzijdig geannuleerd is, dit in ieder geval toevoegen met datum in https://docs.google.com/d...AMTvEAhQ_IiZ2U/edit?pli=1?
[ Voor 6% gewijzigd door Jumpman op 14-02-2012 09:54 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik kan het niet toevoegen? (Of het is mijn Google-noobheidJumpman schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:52:
Kan iedereen waarbij de order eenzijdig geannuleerd is, dit in ieder geval toevoegen in https://docs.google.com/d...AMTvEAhQ_IiZ2U/edit?pli=1?
Lees http://blog.iusmentis.com...oet-een-solid-state-otto/ en oordeel dan of de door jou genoemde "slachtofferrol" terecht is of niet.SeatRider schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:49:
[...]
Het was een evident ongeloofwaardige aanbieding. Blader maar even terug naar het begin van dit topic. Dat is de reden waarom iedereen hier massaal dat ding bestelde. Ik blijf het lachwekkend vinden hoe jullie nu ineens de slachtofferrol spelen.
Beter lezen in de thread. Er zijn eerder, maar ook elders (zoals door Arnoud Engelfriet op zijn site) solide scenarios aangegeven aangaande de aard van de aanbieding. Voor Dell is een dergelijke aanbieding ook geen uitzondering, het komt vaker voor wanneer zij een versie / selectie van een onderdeel op een productserie vervangen door een andere versie.SeatRider schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:49:
[...]
Het was een evident ongeloofwaardige aanbieding. Blader maar even terug naar het begin van dit topic. Dat is de reden waarom iedereen hier massaal dat ding bestelde. Ik blijf het lachwekkend vinden hoe jullie nu ineens de slachtofferrol spelen.
Maar goed, inmiddels heeft Dell zichzelf in de vingers gesneden onafhankelijk van de mogelijkheden of waarschijnlijkheden hebben zij aan meerdere mensen bevestigd dat de prijs correct is, dat de aanbieding correct is, dat er geen issue is met voorraad of aanvulling voorraad en dat de orders gewoon correct afgehandeld worden. Dit via verschillende vormen van communicatie, met een uitgebreide selectie klanten, over verschillende dagen heen, enzovoorts.
Misschien dat het allemaal amusant voor je is, leedvermaak is voor sommigen ook een vorm van entertainment ja kan ik wel enigzins inkomen ook al is het triest. Maar zowel Dell's Algemene Voorwaarden als wetgeving zijn hier duidelijk. Uiteindelijk komt het hier op neer: Dell Customer Support heeft een element wat tegenstrijdig handelt aan zowel AV, wetgeving als de interesses van Dell als merk.
Hmmm, het lijkt erop dat danielkraak het document weer dicht gezet heeft.
Er stond speciale aanbieding bij de SSD's en er stond dat hij normaliter voor rond de 1700 euro wegging. Heel ongeloofwaardig is het niet. Zeker als ze hem eraf halen en er weer opzetten. Daarnaast is de prijs door medewerkers bevestigd. Er is van onze kant genoeg initiatief getoond om na te gaan of de prijs nou klopte.SeatRider schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:49:
[...]
In ieder geval vind ik dat wij het volle recht hebben om te klagen bij Dell, als het toch een foutje was, want hun afhandeling hiervan is echt dramatisch.
@Toewan: je moet mij PM'en als er iets veranderd moet worden.Bestand stond altijd dicht, anders krijgen we kansloze figuren die het document gaan verpesten.
[ Voor 7% gewijzigd door danielkraak op 14-02-2012 10:01 ]
Het volgende is relevant voor degene waarvan de bestelling geannuleerd is:
De bestelling is geannuleerd op uw verzoek of omdat er een probleem was.
Als een nieuwe bestelling is geplaatst om de geannuleerde bestelling te vervangen, hebt u normalerwijs een e-mail met het nieuwe nummer van de bestelling ontvangen. Gebruik die nieuwe referentie voor de status van de bestelling. Als u van mening bent dat uw bestelling per vergissing is geannuleerd, neemt u voor hulp contact op met een Dell-verkoper
De bestelling is geannuleerd op uw verzoek of omdat er een probleem was.
Als een nieuwe bestelling is geplaatst om de geannuleerde bestelling te vervangen, hebt u normalerwijs een e-mail met het nieuwe nummer van de bestelling ontvangen. Gebruik die nieuwe referentie voor de status van de bestelling. Als u van mening bent dat uw bestelling per vergissing is geannuleerd, neemt u voor hulp contact op met een Dell-verkoper
Ik heb voor 2/2 een mandje samengesteld met een vergelijkbare XPS17 (zonder SSD's). Per 3/2 was de aanbieding verlopen en was de configuratie aangepast. Kort daarop werd mij (volautomatisch neem ik aan) een nieuw mandje voorgesteld waarin de meeste zaken preconfigured waren - geheugen, scherm, gpu én de SSD's - onder het motto 'speciale aanbieding' en zonder alternatieve keuzes. Daaruit valt niet echt af te leiden dat het 'evident foutief' is.
Heb je daar een screenshot van of andersoortig bewijs?JVS74 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 10:58:
Ik heb voor 2/2 een mandje samengesteld met een vergelijkbare XPS17 (zonder SSD's). Per 3/2 was de aanbieding verlopen en was de configuratie aangepast. Kort daarop werd mij (volautomatisch neem ik aan) een nieuw mandje voorgesteld waarin de meeste zaken preconfigured waren - geheugen, scherm, gpu én de SSD's - onder het motto 'speciale aanbieding' en zonder alternatieve keuzes. Daaruit valt niet echt af te leiden dat het 'evident foutief' is.
Ik heb zelf een email gestuurd naar de orderdesk (uit België) die me gisteren heeft gebeld met het dringende verzoek mijn order weer te activeren omdat ik geen toestemming heb gegeven voor annulering. Mail is in ieder geval gelezen getuige de ontvangstbevestiging die ik heb ontvangen. Nu even afwachten of er actie wordt ondernomen en anders morgen naar Dell België bellen.
Helaas geen screenshots. Wel de gewone orderbevestiging en een losse offerte.
Wet koop op afstand is wel 7 werkdagen, dus je hebt best kans dat je voor die sleeve over de 7 werkdagen heengaat voordat je al dan niet weet of de laptop zelf gaat komen. Which sucks.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:16:
[...]
Dat is standaard. De accessoires zijn aparte producten en kunnen ook apart geretourneerd worden op basis van de wet kopen op afstand.
De laptop is binnen
Natuurlijk meteen opgehaald om te kijken of er SSD's in zaten en ze zaten erin.
Bij mij ook Dell branded Crucials. Ook zat er een 3D bril bij.
Zoals jullie kunnen begrijpen ben ik erg blij en hoop ook dat jullie snel de laptop krijgen!
Zoals jullie kunnen begrijpen ben ik erg blij en hoop ook dat jullie snel de laptop krijgen!
Good morning! And in case I don't see you: good afternoon, good evening and good night!
Heb jij ook de mail gehad m.b.t. het annuleren of 2x750GB HDD accepteren?brous schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:12:
De laptop is binnen![]()
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
brous gefeliciteerd!
Is het mogelijk een foto te plaatsen van de opengeschroefde onderkant, zodat je de SSD's ziet (en niet je serials
). Dit is een mooi plaatje voor het topic, dat het toch wel echt kan (Fasterinside postte een foto van de scgijf zelf, vandaar).
Is het mogelijk een foto te plaatsen van de opengeschroefde onderkant, zodat je de SSD's ziet (en niet je serials
Net een kwartier aan de lijn gehangen met de KS, netjes via de chat m’n beklag gedaan, zijn uiteraard verkopers dus werd gebeld en intern doorgeschakeld naar de KS. Aardige vrouw blablabla, maar ondertussen kon ze geen ene moer voor me betekenen. Order was geannuleerd op basis van het niet reply’en van de email, waarbij opeens werd gezegd dat de x voor 48 uur had gestaan. Toen ik begon over dat dit niet schappelijk is had ik uiteraard gelijk, maarja zo zijn de systemen blablabla.. Order is geannuleerd en blijft geannuleerd, een keuze om te wachten op de order werd niet gegeven omdat de schijven niet op voorraad waren en er te lang gewacht zou moeten worden op deze schijven. Toen ik aangaf dat er wel degelijk systemen zijn uitgeleverd met zulke schijven en dat het toch kon, kon ze daar uiteraard geen antwoord op geven. Aangegeven dat ik best had willen wachten, maar die optie was dus niet gegeven dus was ook totaal niet mogelijk. Ze probeerde me een nieuwe bestelling te laten plaatsen, wat uiteraard geen probleem is en toen ik zei dat de schijven dan uiteraard wel op voorraad waren kon ze ook niet meer antwoord geven dan: ‘ja meneer dat zou best kunnen’ Klopt dus voor geen kanten, maar ondertussen is mijn order geannuleerd, bestaat niet meer, kan niet meer gereactiveerd worden, een nieuwe bestelling plaatsen is geen probleem, maar zij konden niks voor me doen dan het adres geven om schriftelijk een klacht in te dienen bij Dell… Jammer dat het natuurlijk bij mij persoonlijk gebeurd, voor de rest hoop ik dat alle orders worden uitgeleverd aan jullie… Ik ben denk gewoonweg de Sjaak, cheers
Heb ik wel gehad maar niet voor deze laptop. Had er namelijk 2 besteld.BSTNjitRam schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:13:
Heb jij ook de mail gehad m.b.t. het annuleren of 2x750GB HDD accepteren?
Ik zal zo even met mijn telefoon een foto maken.
Good morning! And in case I don't see you: good afternoon, good evening and good night!
Een x'je kán toch niet staan voor 48 uur, dat slaat toch nergens op? Sowieso vind ik 2 dagen wel heel erg kort. Plus, heb nu al twee maal een mail gekregen of ik niet wil meewerken aan een onderzoek, notabene voor mijn geannuleerde laptop. Waarom kan zo'n mail wel twee maal gestuurd worden maar die andere dan weer niet? Op die manier weet je toch helemaal geen redelijke termijn waarop je "dient" te antwoorden?CLB schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:25:
Order was geannuleerd op basis van het niet reply’en van de email, waarbij opeens werd gezegd dat de x voor 48 uur had gestaan. Toen ik begon over dat dit niet schappelijk is had ik uiteraard gelijk, maarja zo zijn de systemen blablabla..
Heb zelf nog nergens op gereageerd, vind dat wel lastig en vervelend moet ik toegeven. Zou het liefst wel ergens op willen reageren maar echt geen idee wat nu het verstandigst is. Vind het raar zoals het bij jou is gegaan hoor.
Nickname does not reflect reality
Maar je hebt gewoon een orderbevestiging gekregen neem ik aan. Dan ben jij de eerste die met Arnoud mee naar de rechter zou moeten stappen omdat je gewoon recht hebt op het beloofde product...CLB schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:25:
Net een kwartier aan de lijn gehangen met de KS, netjes via de chat m’n beklag gedaan, zijn uiteraard verkopers dus werd gebeld en intern doorgeschakeld naar de KS. Aardige vrouw blablabla, maar ondertussen kon ze geen ene moer voor me betekenen. Order was geannuleerd op basis van het niet reply’en van de email, waarbij opeens werd gezegd dat de x voor 48 uur had gestaan. Toen ik begon over dat dit niet schappelijk is had ik uiteraard gelijk, maarja zo zijn de systemen blablabla.. Order is geannuleerd en blijft geannuleerd, een keuze om te wachten op de order werd niet gegeven omdat de schijven niet op voorraad waren en er te lang gewacht zou moeten worden op deze schijven. Toen ik aangaf dat er wel degelijk systemen zijn uitgeleverd met zulke schijven en dat het toch kon, kon ze daar uiteraard geen antwoord op geven. Aangegeven dat ik best had willen wachten, maar die optie was dus niet gegeven dus was ook totaal niet mogelijk. Ze probeerde me een nieuwe bestelling te laten plaatsen, wat uiteraard geen probleem is en toen ik zei dat de schijven dan uiteraard wel op voorraad waren kon ze ook niet meer antwoord geven dan: ‘ja meneer dat zou best kunnen’ Klopt dus voor geen kanten, maar ondertussen is mijn order geannuleerd, bestaat niet meer, kan niet meer gereactiveerd worden, een nieuwe bestelling plaatsen is geen probleem, maar zij konden niks voor me doen dan het adres geven om schriftelijk een klacht in te dienen bij Dell… Jammer dat het natuurlijk bij mij persoonlijk gebeurd, voor de rest hoop ik dat alle orders worden uitgeleverd aan jullie… Ik ben denk gewoonweg de Sjaak, cheers
Daarnaast kan de x nooit voor 48 uur gestaan hebben omdat ze zelf niet eens in het weekend werken... Overigens heb ik een chatlog (als het goed is) waarin gezegd word dat de x voor 14 dagen stond, omdat dit gebruikelijk is...
[ Voor 5% gewijzigd door XilenceSR op 14-02-2012 11:32 ]
Ja uiteraard een ontvangsbevestiging en orderbevestiging in de mail, no problemo
En ik zal de eerste zijn ja, maar ondertussen zijn er nog maar weinig annuleringen, leuk en aardig uiteraard, top voor jullie, hopelijk worden ze geleverd. Maar met drie man sta je minder sterk denk ik zo, om nog maar niet te spreken over de kosten.
2 dagen? Effectief is het maar 1 werkdag, ik heb de email op vrijdagmiddag rond 16:00 uur gekregen en mijn order is geannuleerd op maandag voor 16:00 uur.Brad Pitt schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:30:
[...]
Een x'je kán toch niet staan voor 48 uur, dat slaat toch nergens op? Sowieso vind ik 2 dagen wel heel erg kort. Plus, heb nu al twee maal een mail gekregen of ik niet wil meewerken aan een onderzoek, notabene voor mijn geannuleerde laptop. Waarom kan zo'n mail wel twee maal gestuurd worden maar die andere dan weer niet? Op die manier weet je toch helemaal geen redelijke termijn?
Heb zelf nog nergens op gereageerd, vind dat wel lastig en vervelend moet ik toegeven. Zou het liefst wel ergens op willen reageren maar echt geen idee wat nu het verstandigst is. Vind het raar zoals het bij jou is gegaan hoor.
Bij mij versprak ze zich dat de X ook wel voor 5 werkdagen kon staan oftewel, geef er maar een draai aan.
Zullen er wellicht nog wel meer bijkomen toch... Zou het raar vinden als de rest wél gewoon hun order krijgt.CLB schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:32:
Maar met drie man sta je minder sterk denk ik zo, om nog maar niet te spreken over de kosten.
Ja maar als het zo door gaat heb jij ook gewoon je laptop hoor: OF wij krijgen hem geleverd en dan kan jij gewoon naar Dell gaan met dat het verhaal van niet-leverbare SSD's gewoon niet op gaat, OF onze orders worden ook allemaal geannuleerd en dan gaan we met zijn allen naar de rechter...CLB schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:32:
Ja uiteraard een ontvangsbevestiging en orderbevestiging in de mail, no problemoEn ik zal de eerste zijn ja, maar ondertussen zijn er nog maar weinig annuleringen, leuk en aardig uiteraard, top voor jullie, hopelijk worden ze geleverd. Maar met drie man sta je minder sterk denk ik zo, om nog maar niet te spreken over de kosten.
Neem contact op met je rechtsbijstand, of volg de weg naar Engelfriet zoals eerder gelinkt in de thread. Je hebt een ordernummer, en dus een overeenkomst. Dell heeft allerlei excuses en praktijken die tegenstrijdig zijn met hun eigen Algemene Voorwaarden en de wetgeving, en het begint er steeds meer op te lijken dat het komt door verwarring (bewust of onbewust) bij Customer Care. Maar wel vanaf dit moment telkens de schriftelijke weg (mail telt ook), op zijn minst als bevestiging na elk telefonisch contact.CLB schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:25:
Wat je kunt doen is nogmaals telefonisch contact opnemen, en aangeven dat je een klacht wil indienen en escalatie vraagt van de zaak naar een supervisor. Het kan geen kwaad om de thread hier alsmede het artikel van Engelfriet te referen als van interesse hierbij. Maak duidelijk dat Dell zonder jouw expliciete (actieve) toestemming geen order mag annuleren, en dat hun eigen Algemene Voorwaarden ook specifiek over dit soort procedures zijn. Zoals al eerder vermeld, wanneer Customer Care een order wist, staat hij bij hun systeem niet meer vermeld maar centraal staat hij wel gewoon opgeslagen. Vraag in het gesprek telkens om namen vn met wie je spreekt, en contactgegevens, daar stuur je na elk gesprek bevestiging van gesprek (met overzicht van inhoud, afspraken, conclusies, referenties) naar toe.
Er zijn IMO 2 ongebruikelijke dingen gaande betreffende de annuleringen:
1: Er is effectief geen termijn vermeld in de email. Hierdoor kan zo'n beding nooit rechtsgeldig zijn. Ter correctie daarvan had Dell een tweede email moeten versturen met een nieuwe termijn die vanaf ontvangst van de nieuwe email geldt. Laat staan dat een beding waarin zonder wederzijdse toestemming sowieso zelden geldig kan zijn (grijze lijst).
Laat staan dat 48 uur sowieso te kort is om redelijk te zijn (weekenden, storingen etc), hiervoor zou er minimaal 5 werkdagen moeten staan om überhaupt redelijk te lijken.
2: Er wordt vervolgens telefonisch een besluit afgedwongen. Hierdoor is er onder druk door sommigen gezwicht, wat IMO ook niet redelijk of geldig kan zijn. Deze mensen zouden een herziening van hun besluit mogen maken, na een nieuwe en correcte gegeven termijn, zonder druk van Dell.
Al met al stapelt Dell fout op fout op fout en wordt hun positie in een eventuele gang naar de rechter verder verzwakt. Hoe ze met de klanten omgaan, zorgt er wel voor dat ik sowieso geen Dell meer aanraad en dat ik steeds meer bereid ben om de kosten van de laptop te inleggen voor een eventuele rechtszaak om te laten zien dat Dell veel te ver is gegaan en zich gewoon aan de wet te houden heeft (wat ook gunstig is voor andere situaties, qua jurisprudentie).
1: Er is effectief geen termijn vermeld in de email. Hierdoor kan zo'n beding nooit rechtsgeldig zijn. Ter correctie daarvan had Dell een tweede email moeten versturen met een nieuwe termijn die vanaf ontvangst van de nieuwe email geldt. Laat staan dat een beding waarin zonder wederzijdse toestemming sowieso zelden geldig kan zijn (grijze lijst).
Laat staan dat 48 uur sowieso te kort is om redelijk te zijn (weekenden, storingen etc), hiervoor zou er minimaal 5 werkdagen moeten staan om überhaupt redelijk te lijken.
2: Er wordt vervolgens telefonisch een besluit afgedwongen. Hierdoor is er onder druk door sommigen gezwicht, wat IMO ook niet redelijk of geldig kan zijn. Deze mensen zouden een herziening van hun besluit mogen maken, na een nieuwe en correcte gegeven termijn, zonder druk van Dell.
Al met al stapelt Dell fout op fout op fout en wordt hun positie in een eventuele gang naar de rechter verder verzwakt. Hoe ze met de klanten omgaan, zorgt er wel voor dat ik sowieso geen Dell meer aanraad en dat ik steeds meer bereid ben om de kosten van de laptop te inleggen voor een eventuele rechtszaak om te laten zien dat Dell veel te ver is gegaan en zich gewoon aan de wet te houden heeft (wat ook gunstig is voor andere situaties, qua jurisprudentie).
[ Voor 20% gewijzigd door kutagh op 14-02-2012 11:49 ]
Zowaar frontpage nu
nieuws: Rechtszaak tegen Dell dreigt om niet leveren goedkope laptop
Oke dus blijkbaar was het dus wel een fout van Dell. Dat ze dat dan niet toegeven maar gewoon het slechtste mailtje dat ik in jaren heb gezien sturen...
Heb even 2 foto's gemaakt. Helaas kan mijn telefoon geen goede (close-up) foto's maken daarom een plaatje van het bios erbij.
Onderkant van de laptop. 1 SSD ligt even ondersteboven. Je kunt de tekst ervan niet lezen.
http://www.dromme.nl/cms/...02/IMG-20120214-00339.jpg
Bios van de dell
http://www.dromme.nl/cms/...02/IMG-20120214-00341.jpg
Onderkant van de laptop. 1 SSD ligt even ondersteboven. Je kunt de tekst ervan niet lezen.
Bios van de dell
Gefeliciteerd!brous schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:59:
Heb even 2 foto's gemaakt. Helaas kan mijn telefoon geen goede (close-up) foto's maken daarom een plaatje van het bios erbij.
Bios van de dell
Creating my own hero.
Nu het op de frontpage staat hoop ik dat dit in een stroomversnellingkomt
Straks kom ik thuis en dan zijn er 200 pagina's met ongeveer 5% informatieve posts..Nikeo schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:03:
Nu het op de frontpage staat hoop ik dat dit in een stroomversnellingkomt
Bedankt voor de foto's, ziet er goed uit! Geniet ervan!brous schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:59:
Bios van de dell
Wat ik overigens wel raar en belachelijk vind is dat Dell het mailtje dat het onderdeel niet leverbaar is nog niet gecorrigeerd heeft en dus de x nader gespecificeerd heeft.
Dat kan twee dingen betekenen: of ze zoeken naar een betere oplossing wegens de grote onvrede, of de interne organisatie is daar gewoon ruk (was het eigenlijk ook al).
Dat kan twee dingen betekenen: of ze zoeken naar een betere oplossing wegens de grote onvrede, of de interne organisatie is daar gewoon ruk (was het eigenlijk ook al).
Er staat duidelijk iets over druk en typfouten die voorbehouden zijn. Een ieder kan zelf toch ook wel de conclusie trekken dat de prijzen zéér onrealistisch zijn? (2x512GB is minimaal €1000,-!... Dacht je een laptop voor €99,- te krijgen?)
Het is mooi dat sommige van ons wel hun laptop gekregen hebben met de gekozen configuratie (gefeliciteerd!) .. voor de overgrote meerderheid die de laptop niet kregen, vind ik dat we niet moeten zeuren (En ja! ik baal ook, maar een rechtszaak vind ik echt een stapje te ver gaan).
foutje ken nou eenmaal gebeuren, ook bij dell.
Het is mooi dat sommige van ons wel hun laptop gekregen hebben met de gekozen configuratie (gefeliciteerd!) .. voor de overgrote meerderheid die de laptop niet kregen, vind ik dat we niet moeten zeuren (En ja! ik baal ook, maar een rechtszaak vind ik echt een stapje te ver gaan).
Rotterdam
Voor jou als consument bij een webshopje ja, weet jij veel hoe of wat Dell kan leveren voor een mooie prijs.GS88 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:26:
2x512GB is minimaal €1000,-!
Misschien waren het wel de oudste, meest simpele, verragde 512GB SSD's twv 120,00 euro per stuk ofzo
Dan nog had Dell gewoon toe moeten geven dat het een foutje was.GS88 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:26:
Er staat duidelijk iets over druk en typfouten die voorbehouden zijn. Een ieder kan zelf toch ook wel de conclusie trekken dat de prijzen zéér onrealistisch zijn? (2x512GB is minimaal €1000,-!... Dacht je een laptop voor €99,- te krijgen?)
Het is mooi dat sommige van ons wel hun laptop gekregen hebben met de gekozen configuratie (gefeliciteerd!) .. voor de overgrote meerderheid die de laptop niet kregen, vind ik dat we niet moeten zeuren (En ja! ik baal ook, maar een rechtszaak vind ik echt een stapje te ver gaan).foutje ken nou eenmaal gebeuren, ook bij dell.
En dat met typfouten kan gebeuren, maar dat wil niet zeggen dat het dan nog steeds rechtsgeldig is.
Met een snelheid van 420/270 ?CLB schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:28:
[...]
Voor jou als consument bij een webshopje ja, weet jij veel hoe of wat Dell kan leveren voor een mooie prijs.
Misschien waren het wel de oudste, meest simpele, verragde 512GB SSD's twv 120,00 euro per stuk ofzo
Denk het niet echt.. Dit zijn vrij nieuwe SSD's.
Bensimpel
Positieve meneer
Zelfs als het meermalen bevestigd is door de medewerkers van Dell??GS88 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:26:
Het is mooi dat sommige van ons wel hun laptop gekregen hebben met de gekozen configuratie (gefeliciteerd!) .. voor de overgrote meerderheid die de laptop niet kregen, vind ik dat we niet moeten zeuren (En ja! ik baal ook, maar een rechtszaak vind ik echt een stapje te ver gaan).foutje ken nou eenmaal gebeuren, ook bij dell.
😆 - Denk ook eens om ;)
Is het wel slim om een rechtszaak te beginnen? Als je de laptop dan binnen hebt, zijn er inmiddels al nieuwe SSD's uit en zullen deze wel rond een prijs zitten waarvoor Dell ze wel wilt leveren.
Maar ik ben benieuwd wat er uit komt. We wachten het af.
Maar ik ben benieuwd wat er uit komt. We wachten het af.
"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord
En daar gaan we weer.
Het probleem van dit "foutje" is niet dat de prijs te onrealistisch is. Het gaat er om dat Dell ons probeert te belazeren door te zeggen dat de SSD niet op voorraad is, of door te annuleren.
Ik gebruik bewust het woord belazeren, omdat ze geen juiste informatie naar ons als klant willen communiceren. Pas als de T.net redactie er achteraan gaat krijgen we te lezen dat het om een "evident" foute prijs gaat.
Het probleem van dit "foutje" is niet dat de prijs te onrealistisch is. Het gaat er om dat Dell ons probeert te belazeren door te zeggen dat de SSD niet op voorraad is, of door te annuleren.
Ik gebruik bewust het woord belazeren, omdat ze geen juiste informatie naar ons als klant willen communiceren. Pas als de T.net redactie er achteraan gaat krijgen we te lezen dat het om een "evident" foute prijs gaat.
Het is totaal niet onrealistisch moet je je voorstellen dat dell als oem ongeveer de helft betaald aan bedrijven als Intel Amd en elk ander bedrijf in hun supply chain.
Ze slaan tenslote bulk in en dat levert met hun contracten grote kortingen op.
300 Eu is dan best redelijk.
De laptop was afgeprijsd van 1700 naar 1050 en het was een speciale aanbieding.
Dat maakt dus dat er voor de rest van de "high end" laptop nog 1100 euro zou overblijven en dat is een heel normale prijs. (zelfs 450 zou nog wel normaal zijn aangezien een laptop met een 2630qm al rond de 700 eu gaat als hij niet in de aanbieding is)
Ze slaan tenslote bulk in en dat levert met hun contracten grote kortingen op.
300 Eu is dan best redelijk.
De laptop was afgeprijsd van 1700 naar 1050 en het was een speciale aanbieding.
Dat maakt dus dat er voor de rest van de "high end" laptop nog 1100 euro zou overblijven en dat is een heel normale prijs. (zelfs 450 zou nog wel normaal zijn aangezien een laptop met een 2630qm al rond de 700 eu gaat als hij niet in de aanbieding is)
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vanaf nu zijn "je-wist-dat-de-prijs-fout-was" en bijbehorende wellus-nietus reacties niet meer toegestaan. Die discussie hoort hier niet meer thuis. Er is genoeg gezeur geweest in dit topic.
Wil je iets van je aankoop verkopen dan doe je dat in Vraag en Aanbod.
Voor beide punten hierboven geldt dat er naast de 'edit' knop ook een vinkje bij 'GoT ban' gezet wordt. U bent gewaarschuwd dus een misstap telt nu voor 2! ;-)
Het vriendelijke doch dringende verzoek om hier alleen over de bestelling en levering van in deze actie bestelde systemen te praten. Voor zover dat nog nodig is. Alle technische vragen graag naar Dell XPS 17 ervaringen
Vanaf nu zijn "je-wist-dat-de-prijs-fout-was" en bijbehorende wellus-nietus reacties niet meer toegestaan. Die discussie hoort hier niet meer thuis. Er is genoeg gezeur geweest in dit topic.
Wil je iets van je aankoop verkopen dan doe je dat in Vraag en Aanbod.
Voor beide punten hierboven geldt dat er naast de 'edit' knop ook een vinkje bij 'GoT ban' gezet wordt. U bent gewaarschuwd dus een misstap telt nu voor 2! ;-)
Het vriendelijke doch dringende verzoek om hier alleen over de bestelling en levering van in deze actie bestelde systemen te praten. Voor zover dat nog nodig is. Alle technische vragen graag naar Dell XPS 17 ervaringen