Erg jammer hoe Dell nu lijkt te reageren. We merken al meteen dat ze daar intern hun zaakjes niet goed hebben geregeld... Ik wacht het nog even af en anders wordt het misschien tijd om met een groepje er werk van te gaan maken.
Er zit verschil tussen rücksichtlos acteren (en dan ook nog eens acteren op informatie/speculatie in dit topic ipv wat je daadwerkelijk aan berichten van Dell hebt ontvangen) en contact opnemen met Dell naar aanleiding van hun eigen communicatie.BtM909 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 16:10:
[...]
Ehm niet helemaal, want er zijn nu mensen die toch maar besloten hebben om de automatische statusmeldingen IVR te bellen, waardoor de order niet alleen is aangepast naar geannuleerd, maar er ook vlaggen zijn gezet bij deze hele order bestelling.
Er is meerdere malen geadviseerd om het eerst even te laten rusten voordat er rücksichtslos zou worden geacteerd
Naar mijn mening maakt het nogal uit of je communiceert in de trant van "Volgens mij wil je eronder uit en ik stuur mijn rechtsbijstand/trosradar/oid op je af", of je informeert welk van de 2 ontvangen mails nu correct is.
Ik zie in dit topic namelijk een redelijke correlatie tussen schreeuwerigheid van de persoon en de effecten op de bestelstatus
[ Voor 3% gewijzigd door Raymond op 13-02-2012 16:15 ]
Ik wilde vooral na de 2 emails weten wat nu de eigenlijke status was. En dat is alles wat ik gevraagd hebRaymond schreef op maandag 13 februari 2012 @ 16:14:
[...]
Er zit verschil tussen rücksichtlos acteren (en dan ook nog eens acteren op informatie/speculatie in dit topic ipv wat je daadwerkelijk aan berichten van Dell hebt ontvangen) en contact opnemen met Dell naar aanleiding van hun eigen communicatie.
Naar mijn mening maakt het nogal uit of je communiceert in de trant van "Volgens mij wil je eronder uit en ik stuur mijn rechtsbijstand/trosradar/oid op je af", of je informeert welk van de 2 ontvangen mails nu correct is.
Ik zie in dit topic namelijk een redelijke correlatie tussen schreeuwerigheid van de persoon en de effecten op de bestelstatus
Inderdaad en dan zijn er ook nog eens mensen die meteen TROS Radar erbij gaan halen. Als je je punt wilt maken, dan moet je wachten op de tegenpartij en er ook eerst zelf goed over na denken.Raymond schreef op maandag 13 februari 2012 @ 16:14:
[...]
Er zit verschil tussen rücksichtlos acteren (en dan ook acteren op informatie/speculatie in dit topic) en contact opnemen met Dell naar aanleiding van hun eigen communicatie.
Succes gewenst met je recht halen.Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 16:13:
Dan is dell in overtreding, want dat mag niet. Alleen bij een evident ongeloofwaardige aanbieding mag de bestelling worden geannuleerd. Slechte leverbaarheid is geen reden om niet te leveren. Ze mogen de levering uitstellen, dat zeker, maar niet annuleren.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Net werd het via het telefoontje uit Belgie verkondigd dat 2 maal SSD "te duur" was, dat kan niet voor die prijs. Ze hadden het niet meer over dat het niet meer op voorraad is.Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 16:13:
Dan is dell in overtreding, want dat mag niet. Alleen bij een evident ongeloofwaardige aanbieding mag de bestelling worden geannuleerd. Slechte leverbaarheid is geen reden om niet te leveren. Ze mogen de levering uitstellen, dat zeker, maar niet annuleren.
Als dat het punt is dan hebben we nog mooie bewijzen (printscreens) om er nog enigszins een punt van te maken. Bij de SSD's stond apart vermeld dat het een speciale aanbieding was.Toewan schreef op maandag 13 februari 2012 @ 16:24:
[...]
Net werd het via het telefoontje uit Belgie verkondigd dat 2 maal SSD "te duur" was, dat kan niet voor die prijs. Ze hadden het niet meer over dat het niet meer op voorraad is.
Nog niets gehoord, erg benieuwd of mensen een SSD geleverd hebben gekregen vandaag. Ik heb toch wel het vermoeden dat dit enigzins zwaar gaat lopen. Wacht nog af op een reactie van Dell. Als ze mij bellen om te zeggen dat order geannuleerd is vanwege het te duur zijn dan open ik een case bij rechtbijstand en denk ik dat dit voor meerdere op dit forum gaat gebeuren.Toewan schreef op maandag 13 februari 2012 @ 16:24:
[...]
Net werd het via het telefoontje uit Belgie verkondigd dat 2 maal SSD "te duur" was, dat kan niet voor die prijs. Ze hadden het niet meer over dat het niet meer op voorraad is.
Denk dat Dell niet helemaal weet met welke beerput ze aan het knoeien zijn. Dit kan ze enorm veel goede publiciteit opleveren maar ook zeker het tegenovergestelde. Hoewel een laptop geen taart is hoop ik zowel voor Dell als voor mijzelf dat ze dit Hema waardig oplossen.
[ Voor 6% gewijzigd door Appie Heijn op 13-02-2012 16:29 ]
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Wat heb je aan print screens? Als dell toe geeft dat het een fout is ,dan is het een fout.danielkraak schreef op maandag 13 februari 2012 @ 16:28:
[...]
Als dat het punt is dan hebben we nog mooie bewijzen (printscreens) om er nog enigszins een punt van te maken. Bij de SSD's stond apart vermeld dat het een speciale aanbieding was.
Creating my own hero.
Juridisch gezien heel veel. Een fout mag je maken maar dan moet je dat op de juiste manier communiceren en niet de boel lopen bezeiken met onzin informatie. Advocaten maken hier direct gehakt van.Fasterinside schreef op maandag 13 februari 2012 @ 16:31:
[...]
Wat heb je aan print screens? Als dell toe geeft dat het een fout is ,dan is het een fout.
Verwijderd
Toewan schreef op maandag 13 februari 2012 @ 16:24:
[...]
Uit: http://blog.iusmentis.com...t-bindend-voor-webwinkel/Het zou natuurlijk een mooie boel worden als iedereen maar vanalles kan aanbieden en dan zeggen dat hij het eigenlijk niet zo bedoeld heeft. Vandaar dat artikel 3:35 BW zegt dat als er gerechtvaardigd vertrouwen aan de kant van de koper is opgewekt, de verkoper niet meer onder de overeenkomst uit kan.
Ik geloof het meteen als het een typfout was, maar als je eerst bevestigd dat de aanbieding wel degelijk klopt, dan heb je imo gewoon pech. Dell's fout is dat ze de aanbieding hebben bevestigd.
Jij bent toch de persoon die de laptop al heeft ontvangen. Mocht dit inclusief de 2 SSD's zijn dan kun je niet meer over een fout spreken imo aangezien nadelige de gevolgen van de 'fout' voor iedereen zou moeten gelden.Fasterinside schreef op maandag 13 februari 2012 @ 16:31:
[...]
Wat heb je aan print screens? Als dell toe geeft dat het een fout is ,dan is het een fout.
fout is fout, een correcte oplossing is iets anders als wat ze nu doen.
btw weer zo iets. ik vrijdag betaald krijg ik vandaag de orderbevestiging gewoon binnen (hallo dell even contact misschien belletje, mailtje eracher aan?)
btw weer zo iets. ik vrijdag betaald krijg ik vandaag de orderbevestiging gewoon binnen (hallo dell even contact misschien belletje, mailtje eracher aan?)
Hoezo onzin informatie? Jullie hebben Dell niet eens de kans gegeven om te reageren ( vage mails daargelaten) en overvallen de servicedesk met jullie orders.redfoxert schreef op maandag 13 februari 2012 @ 16:33:
[...]
Juridisch gezien heel veel. Een fout mag je maken maar dan moet je dat op de juiste manier communiceren en niet de boel lopen bezeiken met onzin informatie. Advocaten maken hier direct gehakt van.
Kijk eens verder dan het nouwe tunneltje. Ik meng me uit dedeze steeds onzinniger wordende discussie.
Creating my own hero.
@Fasterinside, zou je straks (als je thuis bent) wel even kunnen laten weten of er SSD's in de laptop zitten? Daar zijn we volgens mij nog wel allemaal benieuwd naar.
Kan me indenken dat je daarna wel voor onbepaalde tijd offline gaat om een knappe review in elkaar te knutselen of om hem in te pakken voor je pa (volgens mij was het een cadeau ofzo toch?) :-)
Have fun iig.
Kan me indenken dat je daarna wel voor onbepaalde tijd offline gaat om een knappe review in elkaar te knutselen of om hem in te pakken voor je pa (volgens mij was het een cadeau ofzo toch?) :-)
Have fun iig.
Had dus afgelopen vrijdag voordat hier de hel losbarste, iemand aan de telfoon. Ik had gebelt omdat wat meer van status wilde weten.
Onderwijl kwam het mailtje binnen, met dat stikken of slukken met die hdd's. Van dit mailtje wist zij niets af toen ik haar hierover vroeg.
Zij vroeg mij dit mailtje te sturen ( haar chef) wist hier ook niets van. Zij zou vandaag terugnbellen na dat een ander zou zijn uitgezocht.
Zat te popelen de hele dag om te horen hoe of wat maar ik denk laat ik maar wachten tot zij contact opneemt.

Nee dit is klantvriendelijk
Onderwijl kwam het mailtje binnen, met dat stikken of slukken met die hdd's. Van dit mailtje wist zij niets af toen ik haar hierover vroeg.
Zij vroeg mij dit mailtje te sturen ( haar chef) wist hier ook niets van. Zij zou vandaag terugnbellen na dat een ander zou zijn uitgezocht.
Zat te popelen de hele dag om te horen hoe of wat maar ik denk laat ik maar wachten tot zij contact opneemt.
Nee dit is klantvriendelijk

[ Voor 3% gewijzigd door rambocus op 13-02-2012 16:45 ]
Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45
FasterInside, succes met de notebook, geniet ervan. Ik snap je punt. Het is ook niet handig Dell voor van alles en nog wat uit te maken. Ik hoop dat je nog wel kan laten zien of je twee SSD's heb gekregen. Je doet je naam i.i.g. eer aan. :-)
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Heb de doos voor me, nu even uitpakken. 
Meer info, zie hier:
Oyster in "Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig"
Meer info, zie hier:
Oyster in "Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinig"
[ Voor 55% gewijzigd door Oyster op 13-02-2012 17:23 ]
Lol allemaal F5
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Een echte tweaker zet een livestream op natuurlijk
Als ik niet voor 17:05 uur een foto of opmerking zie ga ik naar Radar én stuur ik mijn advocaat er op af jah!
Nickname does not reflect reality
Dat is nog niks, ik stuur mijn grootmoeder erop afBrad Pitt schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:03:
Als ik niet voor 17:05 uur een foto of opmerking zie ga ik naar Radar én stuur ik mijn advocaat er op af jah!
Net telefoontje, ik had genoeg tijd gehad om te voorkomen dat de order geannuleerd zou worden en ik had 2 opties: Accepteren of annuleren.Brad Pitt schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:03:
Wachten tot de SSD weer op voorraad was was geen optie, daar doet Dell niet aan.
[ Voor 3% gewijzigd door Toewan op 13-02-2012 17:05 ]
Ik ban jullie allemaal.
Zo, wat zeg je daar van?
Zo, wat zeg je daar van?
zelden een topic gezien waar zo gewacht werd op een reactie van iemand. hahaha
Die snap ik niet helemaal? Wat is er bij jou nu precies aan de hand? Gaat dit over het mailtje van vrijdag, of speelt er bij jou iets anders (betaling oid)?Toewan schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:05:
[...]
Net telefoontje, ik had genoeg tijd gehad om te voorkomen dat de order geannuleerd zou worden en ik had 2 opties: Accepteren of annuleren.
Wachten tot de SSD weer op voorraad was was geen optie, daar doet Dell niet aan.
Wil dan niet vervelend zijn. Maar jij hebt je laptop. (Als er 2 x 512GB SSD er in zitten). Ik wil wel eens eerlijk weten: hoe zou jij het vinden dat latere bestellingen wel geleverd en jouw eerder bestelling niet?Fasterinside schreef op maandag 13 februari 2012 @ 16:35:
[...]
Kijk eens verder dan het nouwe tunneltje. Ik meng me uit dedeze steeds onzinniger wordende discussie.
Ps: veel plezier met je laptop. Is echt een fijn laptoppie
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Bel ze terug en zeg dat ze genoeg tijd hebben gehad om je laptop te leverenToewan schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:05:
[...]
Net telefoontje, ik had genoeg tijd gehad om te voorkomen dat de order geannuleerd zou worden en ik had 2 opties: Accepteren of annuleren.
Geen probleem met betaling, order is geannuleerd (eenzijdig vanuit Dell), heb telefoontje uit Belgie gehad met mededeling en zojuist nog even opheldering gevraagd.Raymond schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:08:
[...]
Die snap ik niet helemaal? Wat is er bij jou nu precies aan de hand? Gaat dit over het mailtje van vrijdag, of speelt er bij jou iets anders (betaling oid)?
Telefoniste zei dat ik had moeten accepteren en nu ik dat niet heb gedaan de order volgens haar terecht was geannuleerd. Wachten tot het product wel op voorraad was is geen optie volgens Dell.
[ Voor 5% gewijzigd door Toewan op 13-02-2012 17:12 ]
Ik verwacht hetzelfde als bij mij: 2 mails, 1 om een alternatief te bieden. De tweede voor de gewijzigde leverdatum. En het telefoontje was net zo vervelend als bij mij.Raymond schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:08:
[...]
Die snap ik niet helemaal? Wat is er bij jou nu precies aan de hand? Gaat dit over het mailtje van vrijdag, of speelt er bij jou iets anders (betaling oid)?
Ik kan me vergissen, maar is het volgens de Algemene Voorwaarden van Dell niet onmogelijk voor hen om een order eenzijdig te annuleren tenzij de klant daar actief toestemming voor geeft?Toewan schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:10:
[...]
Geen probleem met betaling, order is geannuleerd (eenzijdig vanuit Dell), heb telefoontje uit Belgie gehad met mededeling en zojuist nog even opheldering gevraagd.
Telefoniste zei dat ik had moeten accepteren en nu ik dat niet heb gedaan de order volgens haar terecht was geannuleerd.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Ik zit de hele 10 pagina;s van vandaag door te lezen, is er nu pas een binnen
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Verwijderd
Dat staat ook in http://blog.iusmentis.com...js-wordt-ineens-verhoogd/. Dell mag nooit zonder nadrukkelijke toestemming een order annuleren.Virtuozzo schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:12:
[...]
Ik kan me vergissen, maar is het volgens de Algemene Voorwaarden van Dell niet onmogelijk voor hen om een order eenzijdig te annuleren tenzij de klant daar actief toestemming voor geeft?
Ben je eerst het OS aan het installeren oid?
Als je volgens de telefoniste niet binnen 48 uur (of was het nu 5 werkdagen of hoe lang is het eigenlijk.....?! Laten we het houden op een termijn van X werkdagen) niet reageert dan wordt de order automatisch geannuleerd. Ze willen de klant namelijk niet opzadelen met lange wachttijden.Virtuozzo schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:12:
[...]
Ik kan me vergissen, maar is het volgens de Algemene Voorwaarden van Dell niet onmogelijk voor hen om een order eenzijdig te annuleren tenzij de klant daar actief toestemming voor geeft?
Zo klantvriendelijk onze vrienden van Dell.
Ik heb in ieder geval gereageerd. Alleen niet op de manier zoals ze het wensen in de 'niet op voorraad'-mail. Ik heb niet gebeld en ga dat ook nog even niet doen.
Dat mag ze best proberen te stellen als argument, feit echter blijft dat jij toestemming moet geven om te annuleren. Doe je dat niet, dan mogen ze dat niet. Bel ze terug, of ga vanaf dit punt de schriftelijke weg zou ik zeggen. Loop de link net door Darkstone gepost even door.Toewan schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:14:
[...]
Als je volgens de telefoniste niet binnen 48 uur (of was het nu 5 werkdagen of hoe lang is het eigenlijk.....?! Laten we het houden op een termijn van X werkdagen) niet reageert dan wordt de order automatisch geannuleerd. Ze willen de klant namelijk niet opzadelen met lange wachttijden.
Zo klantvriendelijk onze vrienden van Dell.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Er zit twee maal SSD in... foto komt er aan.
Creating my own hero.
Verwijderd
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=SmgT-rwn5W4]Oyster schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:23:
[...]
Over een tijdje kan iedereen om mijn flauwe grap lachen.
Lucky bastard! Have fun with itFasterinside schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:23:
Wat een onzin, Zo hebben wij hier 3 maanden gewacht op de Latitude XT3.Toewan schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:05:
[...]
Na aankondiging direct besteld, maar op een of andere manier was de vraag te groot.
(Wel netjes vraag gehad of we misschien wilden annuleren, maarja ze hadden niet direct alternatief.)
Zullen ze gooien op impliciete toestemming. Maar vanavond eens even de link doorlezen.Virtuozzo schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:19:
[...]
Dat mag ze best proberen te stellen als argument, feit echter blijft dat jij toestemming moet geven om te annuleren. Doe je dat niet, dan mogen ze dat niet. Bel ze terug, of ga vanaf dit punt de schriftelijke weg zou ik zeggen. Loop de link net door Darkstone gepost even door.
@Fasterinside, nice! Je doet je username eer aan.
Zo, dan staat de rest ook sterker toch. (Sprak hij hoopvol)Fasterinside schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:23:
Ik nu nog niet in ieder geval!Oyster schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:23:
[...]
Over een tijdje kan iedereen om mijn flauwe grap lachen.
Of misschien toch wel. Wat maak ik me toch eigenlijk druk om niks.
Gefeliciteerd! Je hebt de deal van het jaar gemaakt.
Tevens ook een 3D bril.
Gelukkig heeft Ziggo een nieuwe modem geplaatst en is alles naar de tering hier qua netwerk. Dus foto moet even wachten.
Gelukkig heeft Ziggo een nieuwe modem geplaatst en is alles naar de tering hier qua netwerk. Dus foto moet even wachten.
Creating my own hero.
Wouwww lucky lucky lucky Fasterinside.
En je hebt toevallig geen smartphone waarmee je even een plaatje kunt uploaden?Fasterinside schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:26:
Tevens ook een 3D bril.
Verwijderd
Foto hoeft niet. AS-SSD screenshot voldoet denk ik (zonder de benchmark te hoeven draaien). Maar wacht gewoon geduldig af...
Kunnen ze niet. Of ze moeten communicatie van jou verdraaien. Zolang jij duidelijk bent in je communicatie, is voor hen daar geen ruimte in. Maar, tip, dat soort zaken altijd schriftelijk communiceren, ben specifiek. Teruglezend, die andere link eerder is ook frappant: Dell doet een solid state Otto. Ook iets voor vanavond.Toewan schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:24:
[...]
Zullen ze gooien op impliciete toestemming. Maar vanavond eens even de link doorlezen.
@Fasterinside, nice! Je doet je username eer aan.
Wel frappant dat de communicatie maar ook de besluitvorming van Dell in deze kwestie zo versplinterd is. Zie de laptop met 2x SSD wel geleverd ... de netjes doorlopende mails bij anderen, de inconsistente communicatie bij weer anderen en het "dwingen" tot acceptatie van wijziging of zelfs annulering van order bij weer anderen.
Het draagt niet bij aan een positief beeld van Dell moet ik zeggen. Wat voor hen toch een prioriteit zou moeten zijn, ze worden geacht hun eigen AV en hun wettelijke verplichtingen te kennen. En daar tegenover staat dat de integriteit van je merk toch ver bovenaan zou moeten staan.
Het zijn Dell branded C400 6gbps. Ofwel Dell branded Crucials m4
Edit; even aanvlammen dat ding.
[ Voor 21% gewijzigd door Fasterinside op 13-02-2012 17:33 ]
Creating my own hero.
Verwijderd
Echt dell branded? Of gewoon 'OEM'?Fasterinside schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:32:
Het zijn Dell branded C400 6gbps. Ofwel Dell branded Crucials m4
Nice senor 
Ik word er persoonlijk niet zo blij van, order geannuleerd om niks, leuk dat het niet mag, maar ondertussen is het wel gebeurd en is het ordernummer nergens meer te vinden of staat er een status bij. Als ik Dell wil bellen ben ik 5 minuten bezig om in een menu'tje dit en dat te kiezen om vervolgens iemand te kunnen spreken, die me half begrijpt, maar m'n order is al geannuleerd dus ja wat kan ik nog, het is immers geannuleerd.
Morgen nog maar is bellen en dan kijken of ik een iets begripvollere persoon aan de lijn kan krijgen of een beter emailadres kan ontfutselen. Vervolgens zijn er helaas nog meer annuleringen op basis van helemaal niks, zeer aparte werkwijze. Tevens nog geen mail ontvangen met melding van deze annulering trouwens... Weirdo's
Ik word er persoonlijk niet zo blij van, order geannuleerd om niks, leuk dat het niet mag, maar ondertussen is het wel gebeurd en is het ordernummer nergens meer te vinden of staat er een status bij. Als ik Dell wil bellen ben ik 5 minuten bezig om in een menu'tje dit en dat te kiezen om vervolgens iemand te kunnen spreken, die me half begrijpt, maar m'n order is al geannuleerd dus ja wat kan ik nog, het is immers geannuleerd.
Morgen nog maar is bellen en dan kijken of ik een iets begripvollere persoon aan de lijn kan krijgen of een beter emailadres kan ontfutselen. Vervolgens zijn er helaas nog meer annuleringen op basis van helemaal niks, zeer aparte werkwijze. Tevens nog geen mail ontvangen met melding van deze annulering trouwens... Weirdo's

[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 13-02-2012 17:40 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
En schrift is in dit geval ook email?zeef schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:43:
Tip : In dit soor precaire zaken is het beter om alles op schrift te zetten dan te bellen.
/vroeg hij, denkend aan de email van de Dell klantenservice waarin de dame keurig meldt dat de laptop (met vertraging) geleverd gaat worden en de tweede ontvangen mail de juiste is
Inderdaad, vraag altijd met wie je spreekt, en contactgegevens om altijd een in een bevestiging van communicatie (en inhoud van) te voorzien. Iets wat handig is bij Dell is de online chat, want dat geeft logs.zeef schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:43:
Tip : In dit soor precaire zaken is het beter om alles op schrift te zetten dan te bellen.
Een andere tip voor bij Dell (helaas): het loont zich om verschillende contacten af te lopen, en herhaaldelijk te bellen ... vaak is het (vreemdgenoeg) zo dat wat bij de ene medewerker stuk loopt, bij een ander wel uitgezocht wordt, enzovoorts.
Vind het maar een vreemde gang van zaken. In een geval als dit, zou Dell beter een voorbeeld kunnen nemen aan de uiteindelijke gang van zaken bij het recente debacle bij the Phonehouse met die tablets. Maar goed, daar stond dan ook mediadruk achter en de zaak werdt ook geholpen middels het coordineren van zaken door een Tweaker.
Edit: ja, mail is ook schriftelijk. Zorg wel altijd voor volledige referenties. Tijdstip, persoon met wie gebeld, inhoud van gesprek, afspraken, incorrecte informatie, bronnen, etc.
[ Voor 8% gewijzigd door Virtuozzo op 13-02-2012 17:51 ]
Verwijderd
Schrift is alles waarbij het bewijs bewaard blijft. Dus praktisch alles behalve mondeling of een telefoongesprek. Al zijn mondelinge afspraken net zo rechtsgeldig.Raymond schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:48:
[...]
En schrift is in dit geval ook email?
/vroeg hij, denkend aan de email van de Dell klantenservice waarin de dame keurig meldt dat de laptop (met vertraging) geleverd gaat worden en de tweede ontvangen mail de juiste is![]()
Dit doet me denken aan de €119-Tablet-zaak van The Phone House en de Neckermann-zaak. In beide gevallen zijn bedrijven alsnog overstag gegaan al is het zeker interessant om AT Tablet voor 119 euro bij phonehouse.nl *uitverkocht* nog eens door te nemen.
Dan wordt het tijd dat ik me ook maar terug ga trekken uit de discussie hier en gewoon op mijn gemakkie ga afwachten wat er allemaal gaat gebeurenVerwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:50:
[...]
Schrift is alles waarbij het bewijs bewaard blijft. Dus praktisch alles behalve mondeling of een telefoongesprek. Al zijn mondelinge afspraken net zo rechtsgeldig.
Heb afgelopen vrijdag de toen gestuurde mail op verzoek van de klantenservicemedewerkster naar haar doorgestuurd( zij kon hem niet en zou hem intern bespreken) en heb gelijk de onderstaande tekst toegevoegd.
Ben tot op heden nog niet teruggebeld, zullen ze deze toevoeging gelijk als bezwaar zien tegen hun alternatief?
Goedemiddag,
Zoals is afgesproken stuur ik de mail toe met het geboden alternatief. Indien onderdelen niet meer beschikbaar zijn op dit moment wil ik hier graag op wachten en een andere leveringsdatum van u ontvangen.
Tevens vindt ik raar dat als ik niet binnen (x) dagen reageer dat dan de order automatisch wordt geannuleerd.
Ik vind het mij geboden alternatief geen alternatief conform de Algemene voorwaarden van Policies van Dell waarin onder andere het volgende staat:
Soortgelijk product
Indien Dell een besteld product niet meer kan leveren, kan Dell u een soortgelijk product aanbieden. In de regel zal Dell u een product met hogere specificaties toezenden. Indien het soortgelijke product duurder is dan het bestelde product, zal Dell de meerkosten hiervan niet aan u in rekening brengen. Mocht het soortgelijke product goedkoper zijn dan het bestelde product, dan zal Dell het verschil aan u retourneren.
U kunt mij terugbellen onder het nummer 06-
Met vriendelijke groet,
hmm
zie net minimaal een tekstfout ik vindt maar ja die stonden er ook genoeg in hun mail
Ben tot op heden nog niet teruggebeld, zullen ze deze toevoeging gelijk als bezwaar zien tegen hun alternatief?
Goedemiddag,
Zoals is afgesproken stuur ik de mail toe met het geboden alternatief. Indien onderdelen niet meer beschikbaar zijn op dit moment wil ik hier graag op wachten en een andere leveringsdatum van u ontvangen.
Tevens vindt ik raar dat als ik niet binnen (x) dagen reageer dat dan de order automatisch wordt geannuleerd.
Ik vind het mij geboden alternatief geen alternatief conform de Algemene voorwaarden van Policies van Dell waarin onder andere het volgende staat:
Soortgelijk product
Indien Dell een besteld product niet meer kan leveren, kan Dell u een soortgelijk product aanbieden. In de regel zal Dell u een product met hogere specificaties toezenden. Indien het soortgelijke product duurder is dan het bestelde product, zal Dell de meerkosten hiervan niet aan u in rekening brengen. Mocht het soortgelijke product goedkoper zijn dan het bestelde product, dan zal Dell het verschil aan u retourneren.
U kunt mij terugbellen onder het nummer 06-
Met vriendelijke groet,
hmm

[ Voor 3% gewijzigd door rambocus op 13-02-2012 18:03 ]
Ziet er prima uit. In vervolgende communicatie zou ik wel nog specificeren dat het Dell niet toegestaan is om de order te annuleren zonder toestemming van de klant, volgens AV maar ook wetgeving. Zie link. Wat je kunt doen - omdat je nog steeds niet teruggebeld bent - is een vervolg mail sturen waarin je duidelijk maakt dat je niet accoord gaat met annuleren van de order, en niet accoord gaat met het aangeboden alternatief aangezien dit niet vergelijkbaar is (als dat zo is en nodig mocht zijn voor jou) en prima bereid bent te wachten totdat Dell wel naar specificatie van order kan leveren (aangezien het niet zo is dat de SDD's niet meer bestelbaar zijn door Dell, en tevens omdat ze -zoals zichtbaar eerder in de thread - wel gewoon geleverd worden).rambocus schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:59:
Heb afgelopen vrijdag de toen gestuurde mail op verzoek van de klantenservicemedewerkster naar haar doorgestuurd( zij kon hem niet en zou hem intern bespreken) en heb gelijk de onderstaande tekst toegevoegd.
Is het slim de telefoon niet aan te nemen, zodat ze schriftelijk moeten annuleren van de verkopers zeide?
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
bedankt voor je aanvulling.
Wacht wel even af of er nog iets komt vanuit Dell zelf. Indien dit negatief is zal ik een en ander wel aanvullen.
Maar voordat ik dit ga doen zal ik wel advies vragen aan mijn rechtsbijstandverzekering ( die heb ik nog niet gebeld, dat leek mij nog even te vroeg)..
Wacht wel even af of er nog iets komt vanuit Dell zelf. Indien dit negatief is zal ik een en ander wel aanvullen.
Maar voordat ik dit ga doen zal ik wel advies vragen aan mijn rechtsbijstandverzekering ( die heb ik nog niet gebeld, dat leek mij nog even te vroeg)..
Ter informatie:
CrystalDiskMark resultaten
Seq: R422/W270
512K: R341/W265
4K: R11/W41
4K QD32: R201/W185
Dit zegt mij niet veel in verhouding met normale SSD's. Hij is wel retesnel opgestart.
EDIT: Zijn nu de effectieve lees en schrijfresultaten 422 Read en 270 Write?
CrystalDiskMark resultaten
Seq: R422/W270
512K: R341/W265
4K: R11/W41
4K QD32: R201/W185
Dit zegt mij niet veel in verhouding met normale SSD's. Hij is wel retesnel opgestart.
EDIT: Zijn nu de effectieve lees en schrijfresultaten 422 Read en 270 Write?
[ Voor 16% gewijzigd door Fasterinside op 13-02-2012 18:46 ]
Creating my own hero.
Verwijderd
Dat is wel echt snelle real world bench marks :
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2012 18:58 ]
Verwijderd
Nice! Waar gevonden?
Edit: Waarom heb je de foto's nou verwijderd?
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2012 19:14 ]
Ziet er leuk uit! Nu maar hopen dat ik de mijne ook nog krijgKevinBel schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:10:
tipje van de sluier:
[afbeelding]
Fap on that boys
Edit: Waarom heb je de foto nou kleiner gemaakt ? 0.0
[ Voor 8% gewijzigd door masterrobo op 13-02-2012 19:20 ]
Omdat ik dhr. Fasterinside persoonlijk ken, en hij hier netjes om gevraagd heeft, dus dan doe ik dat.Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:11:
Nice! Waar gevonden?
En aan al die kindertjes die zo hardnekkig zijn gegevens willen hebben, kap gewoon met DMen en ga bij je moeder klagen.
Dit is een Dell zaak, en niet een Fasterinside zaak.
Hij kan er ook niks aan doen dat hij hem wel krijgt, en jullie niet.
CASE CloseD!
Amen.KevinBel schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:21:
[...]
Omdat ik dhr. Fasterinside persoonlijk ken, en hij hier netjes om gevraagd heeft, dus dan doe ik dat.
En aan al die kindertjes die zo hardnekkig zijn gegevens willen hebben, kap gewoon met DMen en ga bij je moeder klagen.
CASE CloseD!
Creating my own hero.
offtopic:
Als dit geen 1-2-tje is dan weet ik het niet meer
Het origineel was te tinypiccen 
[ Voor 18% gewijzigd door RedHat op 13-02-2012 19:24 ]
Verwijderd
Ik hoop dat dit niet voor mij bedoeld is, want ik heb niemand geDM'tKevinBel schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:21:
[...]
CASE CloseD!
RedHat schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:22:
offtopic:

Creating my own hero.
lol waarom stuur je dan zo'n kleine foto?KevinBel schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:10:
tipje van de sluier:
[afbeelding]
Fap on that boys
Verwijderd
Er stonden eerst 2 grote foto's op..... maar ze willen het spannend houden ofzo... nja ik heb ze gezien en opgeslagen, dusja.Awsom schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:24:
[...]
lol waarom stuur je dan zo'n kleine foto? Stuur hem dan gewoon helemaal -.- ?
In dat geval hoop ik dat jij wat vragen kunt beantwoorden adhv die foto'sVerwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:25:
[...]
Er stonden eerst 2 grote foto's op..... maar ze willen het spannend houden ofzo... nja ik heb ze gezien en opgeslagen, dusja.
- Zijn ze compleet Dell branded of zijn ze OEM met een Dell stickertje erop?
- Is er nog iets van Crucial te zien?
- Staat er verder nog wat interessants op die foto's?
abuse!
[ Voor 15% gewijzigd door Bobmeister op 13-02-2012 19:27 ]
Snap niet helemaal wat de reden is om er zo moeilijk over te doen... Je hebt tijd om foto's te maken, of je hebt het niet.
Zegt niks over Crucial. "realSSD C400"
Weet iemand of dit redelijke SSD`s zijn? Of kun je net zo goed HDD`s hebben?
Volgens het plaatje:
DP/N: 053MDR
P/N: MTFDDAK512MAM-1K1AB
RealSSD C400 2.5
Manufactured by Micron Technology, Inc
Sata 6Gb/s 512GB SSD
F/W: 0A09
Voor degene die niet het volledige plaatje hebben gezien
Edit: Zie bericht hier onder van Fasterinside voor nieuwe duidelijke foto's
DP/N: 053MDR
P/N: MTFDDAK512MAM-1K1AB
RealSSD C400 2.5
Manufactured by Micron Technology, Inc
Sata 6Gb/s 512GB SSD
F/W: 0A09
Voor degene die niet het volledige plaatje hebben gezien
Edit: Zie bericht hier onder van Fasterinside voor nieuwe duidelijke foto's
[ Voor 27% gewijzigd door noobynater op 13-02-2012 19:41 ]
Verwijderd
Zie de reactie van Noobynater.Awsom schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:26:
[...]
In dat geval hoop ik dat jij wat vragen kunt beantwoorden adhv die foto's![]()
- Zijn ze compleet Dell branded of zijn ze OEM met een Dell stickertje erop?
- Is er nog iets van Crucial te zien?
- Staat er verder nog wat interessants op die foto's?
[...]
abuse!
Beetje ongeduldig heren?
Voor de liefhebbers:
Topicwarning.
Voor de liefhebbers:
Topicwarning.
[ Voor 47% gewijzigd door Fasterinside op 13-02-2012 19:42 ]
Creating my own hero.
Mooie schijfjes, zeker de moeite waard
Alleen niet voor <dat geld> euro. Retail is de M4 (C400) 512GB gewoon 560 euro.
Daarnaast is het maar de vraag of iedereen deze krijgt, indien er alsnog geleverd gaat worden.
Daarnaast is het maar de vraag of iedereen deze krijgt, indien er alsnog geleverd gaat worden.
[ Voor 33% gewijzigd door redfoxert op 13-02-2012 19:44 ]
Hele dikke waarschuwing onderin, en je doet het als nogFasterinside schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:39:
Beetje ongeduldig heren?
Voor de liefhebbers:
JA, EN JIJ QUOTE HET DAN NOG EVEN, EINSTEIN
[ Voor 22% gewijzigd door zeef op 13-02-2012 20:00 ]
Het ging puur om de foto's. Maar ik haal het wel weg.underworld202 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:41:
[...]
Hele dikke waarschuwing onderin, en je doet het als nog
Creating my own hero.
Hierbij de foto's van Fasterinside:

Mooie schijfjes ook, 1.7", zou ook nog in mijn oude laptop (Sony Vaio) passen!

[ Voor 11% gewijzigd door Toewan op 13-02-2012 20:21 ]
Dank je wel voor het plaatsen van de gegevens van SSD. Kan nu dankzij jou verder gaan.Fasterinside schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:42:
[...]
Het ging puur om de foto's. Maar ik haal het wel weg.
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Verwijderd
Huh? 1.7" bestaat niet, 1.8" wel, maar ik zie 'C400 2.5" op de foto staan?Toewan schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:46:
Vreemd, ik ging er van uit dat t 1.7 was. Ik heb misgekeken. Bedankt!Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:49:
[...]
Huh? 1.7" bestaat niet, 1.8" wel, maar ik zie 'C400 2.5" op de foto staan?
Creating my own hero.
Toch wel grappig.. Er zijn nu dus nog maar 3 laptops en 2 orders geleverd (aangezien die mijn kennis 2 in 1 order heeft besteld)? Hij liep ook zelf tegen de aanbieding aan op de Dell site en was waarschijnlijk eerder dan de TS van dit topic. Daarna heeft hij er 8 gekocht, waarvan er nu dus 2 geleverd zijn, bij 3 wat mis ging bij het betalen en 5 geannuleerd moeten worden.
Ik had er om gevraagd, volgens mij leest hij ook wel mee, maar blijkbaar heeft hij geen zin om foto's te maken
Ik had er om gevraagd, volgens mij leest hij ook wel mee, maar blijkbaar heeft hij geen zin om foto's te maken
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vanaf nu zijn "je-wist-dat-de-prijs-fout-was" en bijbehorende wellus-nietus reacties niet meer toegestaan. Die discussie hoort hier niet meer thuis. Er is genoeg gezeur geweest in dit topic.
Wil je iets van je aankoop verkopen dan doe je dat in Vraag en Aanbod.
Voor beide punten hierboven geldt dat er naast de 'edit' knop ook een vinkje bij 'GoT ban' gezet wordt. U bent gewaarschuwd dus een misstap telt nu voor 2! ;-)
Het vriendelijke doch dringende verzoek om hier alleen over de bestelling en levering van in deze actie bestelde systemen te praten. Voor zover dat nog nodig is. Alle technische vragen graag naar Dell XPS 17 ervaringen
Vanaf nu zijn "je-wist-dat-de-prijs-fout-was" en bijbehorende wellus-nietus reacties niet meer toegestaan. Die discussie hoort hier niet meer thuis. Er is genoeg gezeur geweest in dit topic.
Wil je iets van je aankoop verkopen dan doe je dat in Vraag en Aanbod.
Voor beide punten hierboven geldt dat er naast de 'edit' knop ook een vinkje bij 'GoT ban' gezet wordt. U bent gewaarschuwd dus een misstap telt nu voor 2! ;-)
Het vriendelijke doch dringende verzoek om hier alleen over de bestelling en levering van in deze actie bestelde systemen te praten. Voor zover dat nog nodig is. Alle technische vragen graag naar Dell XPS 17 ervaringen