Ok, maar jij verwarmt dan slechts 1 kamer dus?revolution-nl schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 21:07:
Dit is niet helemaal waar, ook bij het warm houden van de kamer is de warmte afgifte van de radiator groter met DBE. Hierdoor hoeft de ketel minder lang te stoken bij een lagere retour temperatuur.
Mijn ketel houd nu de kamer warm tussen de 37c en 45c. Dat was voorheen echt onmogelijk toen ik nog een paneelradiator had.
Als ik even kijk naar het huis van mijn ouders dan zijn er ten eerste veel standleidingen. CV-leiding naar de verste radiator is zeker 30 meter. Ten tweede hebben ze zo'n 14 radiatoren. Laten we zeggen dat we daarvan 6 actief gebruiken.
De belangrijkste zijn twee convectorputten, deze zouden zeer geschikt zijn voor ombouw. Maar dan vraag ik mij af of je met deze twee convectorputten de hele woonkamer zou kunnen verwarmen. En of een dermate lage aanvoertemperatuur genoeg is om ook de overige vertrekken te verwarmen. De thermostaat hangt dan wel in de woonkamer en waarschijnlijk krijg je die prima warm, maar de rest van het niet of nauwelijks. Want als je slechts een kwartier water van 45 graden door een radiator laat lopen, dan is een gang waar de buitendeur vaak open is echt nog niet op temperatuur.
- Dus mocht je je huis zo inrichten dat je elke vertrek op deze wijze kan verwarmen: ja dan is er veel besparing mogelijk.
- Mocht je enkel een woonkamer willen verwarmen, dan is het een prima oplossen.
- Heb je een groter huis met meerdere vertrekken die je wil verwarmen, dan is het niet geschikt.
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!