Rol-Co schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 08:08:
[...]
Klopt dit ook met je kWh meter? Als ik je logging bekijk op pvoutput valt me op dat je average vermogen (dus getelde opbrengst) altijd een veelvoud is van 120W terwijl peak wel tussen waarden heeft.
Ook start hij in de morgen gelijk met een hoog vermogen van 65W en om even te vergelijken is dat net zo veel als een 15kWp systeem met zelfde hoek en oriëntatie en tijd. 65W als start voor een 3,3 kWp is "raar" je zou toch eerst waarden rond 15-25W verwachten in de start. Lees jij de omnik uit? Of een kWh meter o.i.d?
Dat ie in de morgen met ~65W start is toch niet raar?
Dat is wat er op dat moment opgewekt wordt.
Daarvoor was de omvormer nog niet aangeslagen.
Bij mij komt de zon zeg maar achter een dak van de buren op en dan valt er "ineens" licht op de 20 SF panelen.
Denk dat dat wel klopt met "ineens" ~65W.
Zo wordt de dag trouwens ook afgesloten bij mij bij mooi helder weer.
Vaak ook zo rond de ~65W naar 0 "ineens".
Verder was het me ook al opgevallen dat alles in "gemiddelde" stappen van 120W gaan.
Ik zou niet weten hoe dit te moeten veranderen als dat al nut zou hebben en/of mogelijk is.
Ik meet trouwens op de Omnik zelf, dus Wouters Omnik Datalogger script op mijn PI die de Omnik uitleest en data rechtstreeks naar PVOutput stuurt.
Verder zou ik niet weten wat je precies bedoeld met "Klopt dit ook met je kWh meter".
Wat wil je precies weten of zou je willen zien?
[
Voor 26% gewijzigd door
toxict op 26-09-2015 11:40
]