De Duurzame Kroeg Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 144 Laatste
Acties:
  • 464.543 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:47
Geen matches
Zojuist in mijn mailbox:
Wat is een Plugwise meetsysteem.
Hoe werkt het en waar is het verkrijgbaar.

Ben als 2-pers huishouden een grootverbruiker en wil daar wat aan doen. Heb sinds deze week 9.310 Wp zonnepanelen op het dak, wat volgens mij goed is voor 2/3 van mijn stroomgebruik.
Zoek een methode om goedkoop te bekijken waar mijn grote stroomvreters zitten!
(geen aanhef, geen groet)

Goeie genade #1: Het lijkt wel het Tweakers-forum. Gewoon binnenvallen met een vraag, niet laten zien dat je zelf al wat onderzoek gedaan hebt - al is het maar een Google search.

Goeie genade #2: 9310Wp levert tweederde van het stroomverbruik? Ik ga eens vragen hoe dat huishouden in elkaar zit (wellicht een warmtepomp).

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:23
Geen matches
Misschien heeft ie een elektrisch verwarmd zwembad in de tuin :P
Als je dak groot genoeg is om 9,3kWp te plaatsen, woon je iig niet in een rijtjeshuis.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-12-2021

zonnigtype

zonne-energie voor iedereen

Geen matches
JeroenH schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:38:

Goeie genade #1: Het lijkt wel het Tweakers-forum. Gewoon binnenvallen met een vraag, niet laten zien dat je zelf al wat onderzoek gedaan hebt - al is het maar een Google search.

Goeie genade #2: 9310Wp levert tweederde van het stroomverbruik? Ik ga eens vragen hoe dat huishouden in elkaar zit (wellicht een warmtepomp).
9,3 kWp aan PeeVau op het dak, en dan moet het verbruik opeens (achteraf = te laat) "goedkoop" worden gemonitord???

Voor 18 duizend euripegels kun je een hele sjieke EPC adviseur een heel erg omvangrijke check van je Wassenaarse villa laten doen om de stroomzuipers op te sporen die twaalf en een half duizend kWh/jaar wegbranden (gelukkig hoeft er over die 2.500 boven de 10.000 maar 4,15 Eurocent/kWh ex BTW te worden betaald)... 7(8)7

Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-05 07:45

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Geen matches
Zojuist in mijn mailbox:

[...]

Ik heb op school naar een leraar (een bekende!) eens een mailtje gestuurd zonder aanhef en kreeg toen al een (terechte) opmerking of ik mijn mail niet met een fatsoenlijk aanhef kon beginnen. Twitter, SMS of een forumpost is nog wat anders, maar een e-mail en dan vooral de eerste mail naar een onbekende... ik vind het zelfs onbeschoft, zeker als je ook nog een (re)actie van diegene verwacht. :F

[ Voor 9% gewijzigd door antonboonstra op 13-07-2012 14:46 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-05 14:10
Geen matches
Mijn reactie zou zijn: www.plugwise.com

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Geen matches
Agentschap today

12.000 aanvragen, bijna 8,3 miljoen Euro tot vrijdag ochtend 10h00.

Zitten ze volgens mij weer met een bedrag fors boven de 650 Euro gemiddeld per aanvraag te rekenen, "wat nie ken kloppuh" :+ ...

Nog 21,55 - 8,3 = 13,25 miljoen Euri te gaan.

Ik schat in dat we 28 december niet gaan halen in dit tempo...

Stampede or not to stampede? That is the question.

NEEderland subsidie moe? :?

Zuukzes!

* edit *

Domba was me voor in het PV topic.

[ Voor 10% gewijzigd door zonnigtype op 13-07-2012 16:18 ]

Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon303
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-03 09:10

Leon303

1060 Wp

Geen matches
antonboonstra schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:33:
[...]

Ook gebruik ik meestal een derde (!) van het water, wat aanbevolen staat op een pak rijst/macaroni/spaghetti. Om dat aan de kook te krijgen, scheelt ook heel wat kookgas.
Ja dat snap ik ook niet, waarom 10 liter water voor 2 sliertjes pasta, duurt 3 kwartier om het aan de kook te krijgen en het hoeft maar 1 minuut te koken.

1060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:54
Geen matches
zonnigtype schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 16:15:
Agentschap today

12.000 aanvragen, bijna 8,3 miljoen Euro tot vrijdag ochtend 10h00.

Zitten ze volgens mij weer met een bedrag fors boven de 650 Euro gemiddeld per aanvraag te rekenen, "wat nie ken kloppuh" :+ ...

Nog 21,55 - 8,3 = 13,25 miljoen Euri te gaan.

Ik schat in dat we 28 december niet gaan halen in dit tempo...

Stampede or not to stampede? That is the question.

NEEderland subsidie moe? :?

Zuukzes!

* edit *

Domba was me voor in het PV topic.
Bij het AgentschapNL hebben ze inderdaad een heel bijzondere rekenmachine, sinds 9 juli 10:00 tot 13 juli 10:00 ca 500 nieuwe aanvragen en de subsidiepot is in eens €1,3 milj kleiner.

€1 milj aan weekend zakgeld voor het agentschap of zo :F

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:55

Kiswum

Gadget reviewer

Geen matches
Zojuist in mijn mailbox:

Wellicht is de installatie op Noord geplaatst met een mooie begroeiing van bomen boven het dak ;)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Geen matches
Domba schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 16:36:
€1 milj aan weekend zakgeld voor het agentschap of zo :F
... voor de opfriscursus "hoe timmer ik een no fail snubsniedie regelingetje in elkaar" ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Geen matches
zonnigtype schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 17:43:
[...]
... voor de opfriscursus "hoe timmer ik een no fail snubsniedie regelingetje in elkaar" ...
Een opfriscursus voor de ICT zou ook niet weg zijn, als ik zo google sinds 2008 hebben ze toch heel regelmatig problemen met het server park als er een zonnestraaltje opvalt
(zon-PV onderdeel is van een regeling)

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Geen matches
@zonnigtype: Ik heb even wat traffic voor je website gegenereerd, een Tweet van mij werd opgepikt door energia:

Afbeeldingslocatie: http://a1.img.mobypicture.com/ad4d554bac5a3e08393803a16bf75eb0_large.jpg

Alstublieft! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Laatst online: 06:03
Geen matches
Zojuist in mijn mailbox:
[...]

Ik denk dat hij een "0" is vergeten bij de "2-persoons huishouden".
Voor 20 personen is het helemaal niet zo gek, zitten ze onder het landelijk gemiddelde, zelfs nog iets onder ons PP verbruik ;)

Verder eens met alle commentaren hierboven....zielig eigenlijk wel zulke reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:18

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Geen matches
Het kan nog gekker hoor qua emails. Ik kreeg afgelopen week een mail met een offertevraag voor zonnepanelen en een zonneboiler. Inclusief foto's van het dak en een kort stukje over dat ze de offerte snel wilde hebben en ze wilde perse subsidie en of ik dat even wilde regelen....

Heb terug gereageerd dat ik geen bedrijf heb en dat het een hobby website betreft. Niets weer gehoord..

Woot

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Geen matches
mkleinman schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:47:
Het kan nog gekker hoor qua emails. Ik kreeg afgelopen week een mail met een offertevraag voor zonnepanelen en een zonneboiler. Inclusief foto's van het dak en een kort stukje over dat ze de offerte snel wilde hebben en ze wilde perse subsidie en of ik dat even wilde regelen....

Heb terug gereageerd dat ik geen bedrijf heb en dat het een hobby website betreft. Niets weer gehoord..

Woot
Klinkt als een shotgun tactic op de solar top 50...

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Geen matches
Daar zeg je wat. Ik krijg regelmatig vragen, en ik geef in principe altijd wel antwoord. Bedankjes? Ik denk in hooguit vijf procent van de gevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-05 15:53

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Geen matches
zonnigtype schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 18:09:
Rare jongens/meisjes die van het Agentschap...

[afbeelding]
Mmmm, groen blauw, paars rood

Ik zou zeggen categorisering voor intern gebruik, maar waarom dan laten zien?

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329780

Geen matches
Zojuist in mijn mailbox:
Zoek een methode om goedkoop te bekijken waar mijn grote stroomvreters zitten!

[...]
Goedkope methode: met het handje voelen aan z'n apparaten en stekkervoedinkjes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Geen matches
JeroenH schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 20:10:
@zonnigtype: Ik heb even wat traffic voor je website gegenereerd, een Tweet van mij werd opgepikt door energia:

[afbeelding]

Alstublieft! :)
Muchias gracias. Had dat plaatje reeds op mijn site gezet, "met dank aan Solar Website Jeroen", als nagekomen bij het artikel...

(net terug van opera uitvoering dinnetje...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-04 11:04
Geen matches
Ik wil in de schuur de tl-lamp vervangen door een led-lamp met accu/zonnepower.
Aangezien de kabels daar al eerder voor kortsluiting hebben gezorgd en de verzakking/druk op kabels door blijft gaan.

Nu heb ik de tuin al wat ledverlichting met solar heb hangen ;
http://www.batterijlicht....nepaneel/flypage.tpl.html
http://www.batterijlicht....necellen/flypage.tpl.html

Maar dit is verre van perfect; vaak geen reactie op beweging; door slechte meting of geen power?

Is er iemand die wel ervaring heeft met verlichting die veel licht geeft en evt met een schakelaar wel werkt als ik daar om vraag?

zou dit beter zijn;
http://www.accu-company.n...mp-led-solar-54-leds.html
of echt kijken voor een zonnepaneel met accu en..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Geen matches
I hate to say I told you so, maar de vakbond van Britse artsen hebben een rapport gepubliceerd waarin ze hun ernstige zorgen kenbaar maken over de negatieve gevolgen voor de volksgezondheid van het grootschalig autogebruik: http://www.solarwebsite.n...k-en-veroorzaakt-sterfte/

Dus, om het op een rijtje te zetten: niet alleen is autorijden duur, het is vaak lastig (parkeren in binnensteden - leuk!), je bent anderen tot last, de externe kosten drukken op de maatschappij maar we worden er nog ziek van ook en we gaan er aan dood.

En autorijden was goed... hoe precies ook alweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Geen matches
Nu ik een tijdje 17 plugwise pluggen heb draaien kan ik erg leuke statistieken maken ermee.

In de periode 01-07 t/m 14-07 (322 uur) kom ik op de volgende cijfers uit:

Verbruik op de meter: 86,4kWh
Plugwise bemetering: 69,86kWh
17 Plugwise pluggen doen ca: 2,8kWh in die periode.

Inclusief de plugwise pluggen bemeter ik 83,6% met Plugwise en 16.4% dus niet.

Van de plugwise verbruikers steekt de wasdroger er met kop en schouders bovenuit met 20.5% verbruik van het totaal! Op lange afstand gevolgd door de vaatwasser en koelvriescombinatie in de keuken ( 10.3% beide ).

De wasmachine verbruikt slechts 4,8% van het totaal.

Nu is 2 weken totaal niet presentatief maar als ik dit doorzet dan kom ik op 483kWh verbruik voor alleen de wasdroger.. *AUW*. Toch dinnetje maar eens lief aankijken of die de deur uit kan.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Matched: energie
mkleinman schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 11:05:
Nu ik een tijdje 17 plugwise pluggen heb draaien kan ik erg leuke statistieken maken ermee.
Leuk he? :)
Toch dinnetje maar eens lief aankijken of die de deur uit kan.
Of misschien niet direct weg doen maar het gebruik afbouwen? Hang de was zoveel mogelijk op, en doe het alleen in de droger als je het snel nodig hebt oid.

Kijk, ik heb heb makkelijk praten, ik doe de was en dus gebeurt het goed - schoon en energiezuinig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-05 16:53

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Matched: duurzame
marz01 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 10:02:
Ik wil in de schuur de tl-lamp vervangen door een led-lamp met accu/zonnepower.
Aangezien de kabels daar al eerder voor kortsluiting hebben gezorgd en de verzakking/druk op kabels door blijft gaan.

Nu heb ik de tuin al wat ledverlichting met solar heb hangen ;
http://www.batterijlicht....nepaneel/flypage.tpl.html
http://www.batterijlicht....necellen/flypage.tpl.html

Maar dit is verre van perfect; vaak geen reactie op beweging; door slechte meting of geen power?

Is er iemand die wel ervaring heeft met verlichting die veel licht geeft en evt met een schakelaar wel werkt als ik daar om vraag?

zou dit beter zijn;
http://www.accu-company.n...mp-led-solar-54-leds.html
of echt kijken voor een zonnepaneel met accu en..
Al die solar verlichting is wegwerp troep naar mijn idee. Het gaat hooguit en paar jaar mee en verdwijnt dan in de prullenbak.

Een "groen" wat uiteindelijk heel mooi past in de huidige wegwerp maatschappij.

Ik zou gewoon een netgekoppeld zonnepaneeltje aanschaffen en reguliere LED tuin verlichting aanschaffen.
Dat is veeele malen duurzamer en op de lange termijn veel goedkoper.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-05 11:45
JeroenH schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 11:12:
[...]

Of misschien niet direct weg doen maar het gebruik afbouwen? Hang de was zoveel mogelijk op, en doe het alleen in de droger als je het snel nodig hebt oid.

Kijk, ik heb heb makkelijk praten, ik doe de was en dus gebeurt het goed - schoon en energiezuinig ;)
Of als je dat gepiel met die kleine babykleertjes helemaal zat bent (duurt écht lang om op te hangen), gooien wij het in de met zonnestroom gevoede warmtepomp droger.

/me mompelt iets over opvangen van de warmte die de droger produceert

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238103

Geen matches
eric droogt nadat hij het verwarmingselement had afgedopt voor stand 2 (hoog) dus koud,
maar hoe koud is dat ? de droger staat 8 maanden lang naast een hete zonneboiler.
de droger verbruikt erg weinig in het huishouden hier.
swinters zuigt hij de ademlucht uit de top van het huis, de schoorsteen uit,
dan staat het element wel aan, maar dan is het verbruik 800watt maximaal.
het kan allemaal een stuk slimmer.
was en droog dichtbij de zonneboiler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasschuif
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-05 11:34

Gasschuif

9,4 kWp, 3 L/LWPs, 8kW Mitsu

Geen matches
mkleinman schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 11:05:

Nu is 2 weken totaal niet presentatief maar als ik dit doorzet dan kom ik op 483kWh verbruik voor alleen de wasdroger.. *AUW*. Toch dinnetje maar eens lief aankijken of die de deur uit kan.
In huize gasschuif draait al 12 jaar een Miele T 478 G wasdroger naar volle tevredenheid. :)

E vermogen 300 W, en een klein beetje aardgas. Af en toe te koop op marktplaats.

Als je nergens aan begint zijn de gevolgen niet te overzien. PVoutput Officieel gasloos sinds 04-2016. 8kW VAA Zubadan (met 92L buffervat/hydraulische scheiding) voor de CV met 9 radiatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-05 08:13

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Geen matches
@droger:

Sinds vorig jaar een WP droger en dat bevalt grandioos. Daarnaast is die geplaatst in de kelder. Als het op de onverwarmde slaapkamer rond de 10C is, dan is de kelder een stuk warmer.
Vroeger stond de oude droger in de garage/stal. Daar vroor het regelmatig.
Kan je nagaan wat we nu besparen. :P

Een investering die zijn geld dubbel en dwars waard was.
Hadden we veel eerder moeten doen, maar ja..., toen zeten we nog niet op Tweakers :+

Helaas hebben we vandaag ("zomer" 2012) het ding toch even een uurtje moeten aanzetten.
Je kunt niet alles hebben.... :N

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Geen matches
Anoniem: 238103 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 14:26:
eric droogt nadat hij het verwarmingselement had afgedopt voor stand 2 (hoog) dus koud,
maar hoe koud is dat ? de droger staat 8 maanden lang naast een hete zonneboiler.
de droger verbruikt erg weinig in het huishouden hier.
swinters zuigt hij de ademlucht uit de top van het huis, de schoorsteen uit,
dan staat het element wel aan, maar dan is het verbruik 800watt maximaal.
het kan allemaal een stuk slimmer.
was en droog dichtbij de zonneboiler.
Is die van jullie dan zo slecht geïsoleerd? :S

3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Sja, alle mooie technische Tweaks ten spijt, met gedragsverandering bespaar je low-tech, zonder investering (in zowel geld als energie) en je begint direct. Geen terugverdientijd! Revolutionair :)

Begin anders met de 'grote' dingen op te hangen ipv in de droger te doen, zoals broeken en truien. Daar heb je niet veel werk aan. Werk vervolgens via t-shirts en overhemden langzaam naar het kleine grut als sokken e.d. toe. Kijk waar je tolerantiegrens (en die van je gezin) ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Geen matches
Als ik een vrouw was, en mijn man zou beginnen over het wegdoen van de droger, omdat dat 100€ per jaar bespaart. Dan zou de tolerantiegrens wel ruimschoots overschreden zijn :+

Net een wattcher aangesloten. Denk dat we eens moeten kijken naar het standbyverbruik. 400 a 500 watt zonder lichten en houtkachel+pompen aan is best aanzienlijk. ( We wonen niet in een rijtjeshuis, dus bepaald geen gemiddeld huishouden, en nog een aquariumpje+grote vijver, maar er zal vast wel wat te behalen zijn. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Geen matches
SunshineCompany schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 17:08:
[...]

Allemaal technische argumenten. Ik bekijk het wat simpeler; ervaring, continuïteit, garantie-afhandeling, in de toekomst wellicht spareparts.. etc. Oh; en ik hang een omvormer nog steeds liever binnen als buiten. Maargoed, het zal mij echt een zorg zijn of iemand Enecsys of SMA wil. Of Mastervolt, Delta, Kostal, Omnik, etc. Ik raad mensen overigens geen PowerOne's meer aan, zeer slechte ervaringen met de 'service' van dit bedrijf. Mastervolt is me verder te herrie-achtig. Lijkt wel of er een Apache ingebouwd zit om dat ding te koelen.

Weten jullie trouwens dat het ongezond is om onder zonnepanelen te slapen? Ze houden bepaalde infra-rood straling tegen (die wel door je dakpannen komt), en die straling heb je 's nachts nodig om uit te rusten. En dit hoorde ik van een klant, die had het weer van zijn 'dokter', en dus is het waar. Oh, en omvormer is ook ongezond qua straling, slechte magnetisme. Dus die moet in de schuur.

En ik heb inderdaad 3 hechtingen in mijn duim omdat ik een gebroken dakpan opving. Moet je niet doen, kunnen scherp zijn. Zonniger nieuws: gisteren 2 kuikentjes gekregen.. 8)
(hier naar toe verplaatst, neem nog een borrel)

Gelukkig zitten die schattige pluizenballetjes in een kooi van Faraday, tegen de straling van jouw omvormer kneiters en andere ongezonde kosmische straling...

... voor sommige mensen is straling bloody serious, een bewoonster is bij ons vertrokken omdat ze chronisch last zegt te hebben van de GSM antenne op een paar honderd meter afstand ... die is op zoek naar "witte vlekken" in NL waar geen GSM masten staan.

... hier ook een bijna geamputeerde duim. Ik wilde de schroefdop van een (statie)geld appelsap afschroeven. Ik "schroefde" echter zonder krachtpatserij de hele bovenkant van het glas d'r af. En kreeg een smerige glasscherf precies in dat gevoelige stukkie verbinding tussen duim en rest van de hand. :( Geluk gehad, ik kan het toetsenbord nog laten roken... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:22
Geen matches
Mijn vriendin is gewoon van mening dat de droger alleen een optie is als het echt niet anders kan. Kleding slijt veel sneller door het in een droger te stoppen, en als je niet bakken met geld hebt om tig keer per jaar nieuwe kleding te kopen, dan doe je liever wat langer met de kleding die je al hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Geen matches
Daar heeft je vriendin wel een punt.
Er komt redelijk wat pluis uit de filters na een droogbeurt.
En dat wordt ook niet minder bij de volgende beurten.

Ergo: slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-01 21:43

SpeksteenWP

8,5 kW hout / 5,5 kWp zon

Geen matches
Maar zachte handdoeken is ook wel weer fijn voor billen en borsten aldus de drie dames in huize speksteenkachel.
Geef mij persoonlijk maar een harde handdoek, dat schuurt de rug goed 8)

[ Voor 25% gewijzigd door SpeksteenWP op 14-07-2012 18:11 ]

8,5 kW hout / 5,5 kWp zon / 5,6 kW multisplit L/L WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:22
Geen matches
Scheutje azijn in het wasverzachterbakje is het magische woord daarvoor. Als je niet teveel gebruikt zit er na een wasbeurt geen enkele geur meer aan je was, is je machine ontdaan van zeepresten en is je was zelfs na 4 dagen aan een droogrek hangen nog gewoon zacht en soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Geen matches
zonnigtype schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 17:34:
[...]

(hier naar toe verplaatst, neem nog een borrel)

Gelukkig zitten die schattige pluizenballetjes in een kooi van Faraday, tegen de straling van jouw omvormer kneiters en andere ongezonde kosmische straling...

... voor sommige mensen is straling bloody serious, een bewoonster is bij ons vertrokken omdat ze chronisch last zegt te hebben van de GSM antenne op een paar honderd meter afstand ... die is op zoek naar "witte vlekken" in NL waar geen GSM masten staan.

... hier ook een bijna geamputeerde duim. Ik wilde de schroefdop van een (statie)geld appelsap afschroeven. Ik "schroefde" echter zonder krachtpatserij de hele bovenkant van het glas d'r af. En kreeg een smerige glasscherf precies in dat gevoelige stukkie verbinding tussen duim en rest van de hand. :( Geluk gehad, ik kan het toetsenbord nog laten roken... O-)
Had ze ook haar muren bekleed met alufolie? :P Ik denk dat je voor zo'n witte vlek nog op Schiermonnikoog terecht kan maar voor de rest houdt het wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP

SpeksteenWP

Geen matches
_JGC_ schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 18:30:
Scheutje azijn in het wasverzachterbakje is het magische woord daarvoor.
Ik zal het door de jury eens laten testen.
Al hoewel op zulke dagen als vandaag blijft er weinig keus over, ongelooflijk wat een water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Geen matches
Erasmo schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 18:31:
[...]

Had ze ook haar muren bekleed met alufolie? :P Ik denk dat je voor zo'n witte vlek nog op Schiermonnikoog terecht kan maar voor de rest houdt het wel op.
Geen alu folie, wel ander spul met iets metalig draadachtigs (de ramen aan de "kant van het probleem"). Verder een lieve meid, maar ze had inmiddels een chronisch probleem. Met zichzelf en de boze, steeds straling rijkere buitenwereld (wat buiten kijf staat, de gevolgen zijn nog lang niet bekend). Je zult maar zo'n probleem hebben (ze is niet de enige...).

[ Voor 3% gewijzigd door zonnigtype op 14-07-2012 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Geen matches
[quote]
SunshineCompany schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 17:08:
[...]

....
Weten jullie trouwens dat het ongezond is om onder zonnepanelen te slapen? Ze houden bepaalde infra-rood straling tegen (die wel door je dakpannen komt), en die straling heb je 's nachts nodig om uit te rusten. En dit hoorde ik van een klant, die had het weer van zijn 'dokter', en dus is het waar. Oh, en omvormer is ook ongezond qua straling, slechte magnetisme. Dus die moet in de schuur.
..........
Hoogst interessant, nu alleen nog de golflengte van deze IR-straling, dan ga ik gelijk sparen voor een "IR-foto-camera" geen bolometer
Met een stevige IR bron met deze golflengte op de camera kunnen we dan foto's maken van het interieurs :9~

Voor anti-straling kan je in deze sector terecht, met een geweldige ingredienten mix voor marketing 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Geen matches
Erasmo schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 18:31:
Ik denk dat je voor zo'n witte vlek nog op Schiermonnikoog terecht kan maar voor de rest houdt het wel op.
Nope. Zie antenne register (inzoomen).

Hoogstens de oostpunt. Maar ja, daar staan geen huizen (en is natuurreservaat)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP

SpeksteenWP

Geen matches
Als vogelwachter op Rottumeroog oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Geen matches
Dat wordt dus knokken tussen de stralings-sensitieven...

... en sowieso is het eiland "officieel onbewoond" en kan het op termijn in een geul verdwijnen...

http://nos.nl/artikel/351...roog-in-twee-stukken.html

[ Voor 28% gewijzigd door zonnigtype op 14-07-2012 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
Geen matches
Ach ja, wat is nou erger, een blauw oog of die vreselijke straling die door merg en been gaat :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Geen matches
rube schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 19:15:
Ach ja, wat is nou erger, een blauw oog of die vreselijke straling die door merg en been gaat :o
Maak er maar grapjes over, het betrof bij ons "een serieus geval"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Geen matches
@niet-ioniserende straling: Het moederbedrijf van mijn vorige werkgever plaatste UMTS-masten en was daardoor een enkele keer zijdelings betrokken bij rechtszaken van mensen die zeiden last te hebben van de straling.

Het volgende geval was ergens in Haarlem of Amstelveen, in ieder geval ergens dicht bij Schiphol. Omdat het daar in de buurt was, en de mast op een flat hoger dan zoveel meter was moest er een rode lamp op. In de flat onder de mast gaf iemand aan last te hebben van de straling, en er zelfs ziek van te worden. Er kwam een rechtszaak van en hangende een onderzoek moesten de zenders van de mast uitgeschakeld worden, en dat gebeurde ook. Echter, omdat de mast niet ineens minder hoog werd moest de rode lamp blijven branden.

Jullie raden het denk ik al: de klachten van de persoon in kwestie bleven aanhouden. Ik beweer niet dat stralingsklachten agv niet-ioniserende straling onzin zijn, daarvoor weet ik er niet voldoende van, maar ik denk wel dat er vaak óók een psychologische component in het spel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Geen matches
Begonnen vandaag met de schuur te strippen en de regenafvoer te fixen. Regenafvoer is echt een geval apart. Er komt een metalen pijp binnen van 64-65mm in diameter en er is werkelijk waar geen enkele rioolverloop die daar op past. Het enige wat er IN paste was een 60mm bocht ( Het spie deel ). Alleen was dat onmogelijk om goed vast te lijmen.

Uiteindelijk maar een loodgieter gebeld. Die had dit vaker gehad. Zijn oplossing, of alles met dure zinken/metalen buizen of een 70mm dikwandige PVC pijp eroverheen schuiven en daartussen goed veel polymax kit. Er hoeft dan maar een paar mm overbrugt te worden. En polymax hecht zowel op plastic als op metaal goed.

Pic hoe het is geworden:

Afbeeldingslocatie: http://www.familie-kleinman.nl/energie/wp-content/gallery/schuur-dag1/imag0526.jpg

De buis is compleet afgesloten met kit en kan niet meer lekken. Ook al een test gedaan met een gigantische plens water. No leakage. Als het dak ooit weer wordt gedaan dan wil ik een andere dakdoorvoer erop gebrand hebben want dat is de enige 100% structurele oplossing.

Verder creabea pix hoe de vorige bewoners de schuur hadden "geisoleerd":

Afbeeldingslocatie: http://www.familie-kleinman.nl/energie/wp-content/gallery/schuur-dag1/imag0523.jpg

En we werken het dan vrolijk af met 4mm plaatjes. Oja isolatie is *NET* 30mm dik. Magoed met zulke gaten ertussen isoleert het nog beroerd.

Verder zat er een kier tussen het kozijn van de deur en de muur en een grote kier tussen dakbeschot en de muur. PUR to the resque:

Afbeeldingslocatie: http://www.familie-kleinman.nl/energie/wp-content/gallery/schuur-dag1/imag0527.jpg

Oja

Mijn boodschappenlijstje: :)

Afbeeldingslocatie: http://www.familie-kleinman.nl/energie/wp-content/gallery/schuur-dag1/imag0530.jpg

En ik ben blij dat ik morgen deze elektra deathtrap ook kan en mag wegslopen

Afbeeldingslocatie: http://www.familie-kleinman.nl/energie/wp-content/gallery/schuur-dag1/imag0529.jpg

Let vooral op het witte/beige draadje wat onder het stopkontakt uitkomt. 8)7

En als laatste. In een kamertje van 2 bij 3,5.. waarom moeten daar in de vredesnaam 9!!!! ventilatiepunten in zitten! Like this one:

Afbeeldingslocatie: http://www.familie-kleinman.nl/energie/wp-content/gallery/schuur-dag1/imag0532.jpg

Ik maak er 7 dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Geen matches
JeroenH schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 20:28:
Ik beweer niet dat stralingsklachten agv niet-ioniserende straling onzin zijn, daarvoor weet ik er niet voldoende van, maar ik denk wel dat er vaak óók een psychologische component in het spel is.
Ik beweer het ook niet. En die psychologische component kan best ook. Maar je zal het maar hebben. Je komt er in ieder geval niet zomaar van af, dat was in het onderhavige geval ook duidelijk. Het heeft in ieder geval "de nodige" consequenties voor de woonsituatie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP

SpeksteenWP

Geen matches
zonnigtype schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 19:13:
... en sowieso is het eiland "officieel onbewoond" en kan het op termijn in een geul verdwijnen...
http://nos.nl/artikel/351...roog-in-twee-stukken.html
Ik zou er maar wat graag eens ronddwalen, heerlijk lijkt me dat.
Als je op Vlieland vanaf het dorp richting de Vliehors loopt langs de Noordzee is ook zo'n geweldig gevoel.
Je komt er niemand tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Geen matches
Vlieland is magisch....De rust, het feit dat er bijna geen auto rondrijdt, het openluchtmuseum dat Oost-Vlieland heet, het feit dat ze geen Fries spreken in dat stukje Friesland....

Maar zoonlief vond vooral de speeltuin bij het Posthuys fantastisch.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-05 15:24
Geen matches
mkleinman schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 21:12:

En als laatste. In een kamertje van 2 bij 3,5.. waarom moeten daar in de vredesnaam 9!!!! ventilatiepunten in zitten! Like this one:

[afbeelding]

Ik maak er 7 dicht.
Zijn dat enkelsteens muren? Ik meende (zonder feitelijke kennis van zaken) dat dat soort ventilatie openingen alleen in van die dunne muren zaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP

SpeksteenWP

Geen matches
Ik heb er heel wat afgevist samen met m'n vader op dam20, daar krijgt een mens het hoofd leeg van :)

[ Voor 62% gewijzigd door SpeksteenWP op 14-07-2012 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Geen matches
Terpen Tijn schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 22:16:
[...]

Zijn dat enkelsteens muren? Ik meende (zonder feitelijke kennis van zaken) dat dat soort ventilatie openingen alleen in van die dunne muren zaten...
Klopt, is een halfsteens muurtje.

Straks een halfsteen muurtje + isolatie. Bedoeling is ( van buiten naar binnen ). Steen, folie, 6cm EPS, halfopen folie, 18mm OSBplaat, 12,5mm gips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Geen matches
Ben zelf ook kritisch gaan kijken wat er verbeterd kon worden in mijn huis, 100 euro per maand aan g/e terwijl ik amper thuis ben vind redelijk wat. Alle verlichting in huis was al vervangen door LED of spaarlampen. De wasmachine is al een zeer zuinig model, maar wat ik over het hoofd had gezien was de vaatwasser, koelkast en vriezer die alle drie alweer >tien jaar oud zijn. Daar kan flink op bespaard worden kwam ik achter. Vaatwasser is vandaag vervangen door een zuinig model, de koelkast wordt vervangen door een A++ model (92kwh) en de vriezer gaat de deur uit en komt geen vervanging voor. Gebruik dat ding amper, ligt alleen een beetje groente in. Dure groente op die manier. Schat dat ik op deze manier ~ 350 euro op jaarbasis kan besparen. De zoektocht naar besparen gaat door :P

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:30

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Geen matches
mkleinman schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 23:01:
[...]

Klopt, is een halfsteens muurtje.

Straks een halfsteen muurtje + isolatie. Bedoeling is ( van buiten naar binnen ). Steen, folie, 6cm EPS, halfopen folie, 18mm OSBplaat, 12,5mm gips.
Steen > plm. 2cm spouw > dampopen folie > eps > dampdichte folie > OSBplaat > gips.
Naden dichtsmeren, randen afkitten.

En dan zou ik de ventilatie in de halfsteensmuur niet dichtmaken. En denk even aan het impregneren van de buitenzijde.

[ Voor 5% gewijzigd door teacher op 15-07-2012 00:20 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:29

Fiber

Beaches are for storming.

Ik heb vandaag zo'n Cresta energie verbruiksmetertje gekocht bij de Kijkshop, en als eerste het verbruik van mijn 80 cm CRT beeldbuis tv eens gemeten. Het verbruik daarvan is ongeveer 100 Watt als hij aanstaat. Een avondje tv aan kost dus ongeveer 0.6 kWh aan stroom en dus ongeveer 13 cent.

Op jaarbasis kost tv kijken mij dus ongeveer 50 Euro aan stroom. Stel dat ik deze tv weg doe en een nieuwe zuinige LCD tv koop die ongeveer 40 Watt verbruikt, dat is dus ongeveer 60 procent zuiniger en bespaart dus ongeveer 30 Euro per jaar. Stel dat die nieuwe tv 400 Euro kost, dan is de terug-verdien-tijd ongeveer 13 jaar...

Maak ik ergens een grove rekenfout of is energieverbruik gewoon geen reden om een nieuwe tv te kopen? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:30

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Geen matches
Een tv van 40 watt... Dan koop je dus een kleinere als je nu hebt en moet je denken aan plm. 60cm.
80cm tv's zitten rond de 60 watt. Mijn tv is 117cm en als ie aanstaat geeft plugwise 100 watt aan op eco stand.
Je rekent jezelf dus iets te rijk. Ga wel voor een LED tv, dat zij de zuinigste.

Oh ja, kwam een leuke tegen op ebay: http://www.ebay.de/itm/AE...Teile&hash=item25729b311e

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezuiniger
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-05 19:57
Geen matches
teacher schreef op zondag 15 juli 2012 @ 11:58:
Een tv van 40 watt... Dan koop je dus een kleinere als je nu hebt en moet je denken aan plm. 60cm.
80cm tv's zitten rond de 60 watt. Mijn tv is 117cm en als ie aanstaat geeft plugwise 100 watt aan op eco stand.
Je rekent jezelf dus iets te rijk. Ga wel voor een LED tv, dat zij de zuinigste.
Rond de 60cm zit je met 30W al op een B label. 40W is dus helemaal "not done" voor 60cm. Bijv. de Samsung UE46ES6800 zit op 42W stroomverbruik in de eco stand, en is dus 46" ofwel 117cm. Dus jawel: je kunt een grotere TV kopen, en ook nog eens een lager stroomverbruik bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Geen matches
TV is stom.

Zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-05 12:11
Geen matches
zins de tv's platter werden werd de programmering dat ook. ;)

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

Geen matches
Daarom heb ik i.p.v. een TV een beamer welke 230W in de 'eco' stand doet :$ Over de afgelopen 4 jaar heeft de beamer 3000 branduren gedraaid, dus gemiddeld 2 uur per dag TV beamer gekeken. Dat is bijna 170 kWh op jaarbasis. Helaas komt hier ook nog een versterker a 60W bij, aangezien de beamer geen speakers heeft. Dan valt mijn jaarverbruik van 1400 kWh nog mee.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Geen matches
antonboonstra schreef op zondag 15 juli 2012 @ 12:37:
[...]

Daarom heb ik i.p.v. een TV een beamer welke 230W in de 'eco' stand doet :$ Over de afgelopen 4 jaar heeft de beamer 3000 branduren gedraaid, dus gemiddeld 2 uur per dag TV beamer gekeken. Dat is bijna 170 kWh op jaarbasis. Helaas komt hier ook nog een versterker a 60W bij, aangezien de beamer geen speakers heeft. Dan valt mijn jaarverbruik van 1400 kWh nog mee.
TV / beamer / on-line TV kijken / etc. draadje in opkomst? >:)

Er wordt hier veel soap gekeken. Niet door mij. Geen tijd voor... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Geen matches
migjes schreef op zondag 15 juli 2012 @ 12:36:
[...]

zins de tv's platter werden werd de programmering dat ook. ;)
_/-\o_

Die leg ik even apart voor later gebruik })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP

SpeksteenWP

Geen matches
zonnigtype schreef op zondag 15 juli 2012 @ 12:40:
Er wordt hier veel soap gekeken. Niet door mij. Geen tijd voor... ;)
Geen soap?
Soms is het forum hier een grote soap _O-
Maar wel een leuke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Geen matches
Soap is soms onmisbaar bij gebruik van zonnepanelen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Geen matches
teacher schreef op zondag 15 juli 2012 @ 00:20:
[...]

Steen > plm. 2cm spouw > dampopen folie > eps > dampdichte folie > OSBplaat > gips.
Naden dichtsmeren, randen afkitten.

En dan zou ik de ventilatie in de halfsteensmuur niet dichtmaken. En denk even aan het impregneren van de buitenzijde.
Ik heb een aantal ventilatiegaten op de kopse kant zitten bij het pad. Je wil niet weten wat voor zooi ik gisteren allemaal uit de ventilatiegaten heb gevist. oa peuken en vuurwerk. Om de drommel dat die gaten allemaal dichtgaan.

De stenen zijn aan de binnenkant, op 1 hoek na, allemaal droog. Die natte plek komt door een betonnen plantenbak aan de achterkant. Die ga ik ook nog wegslopen. Dan is de muur aan de binnenkant helemaal droog. Ik ga geen luchtspouw aanhouden aan de binnenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Geen matches
Gemiste kans voor Tele2 hier... Had mijn contract verlengd en kreeg een nieuwe modem in bruikleen. Bij de oude zat een geschakelde voeding en bij de nieuwe een trafo :F
Gelukkig waren ze allebei van hetzelfde voltage en heb ik gewoon de oude voeding gehouden, maar ee hm minder oplettend persoon had gewoon de nieuwe voeding gebruikt. Slechte zaak dat bij een nieuwer product zo'n achterhaalde voeding wordt meegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
JeroenH schreef op zondag 15 juli 2012 @ 12:58:
Die leg ik even apart voor later gebruik })
hoeft niet, gebruiken kan nu al,
ik loop net langs een tv die gewoon aanstaat met niemand erbij,
uit de tv klonk : winterbanden voor de fiets
ik heb hem uitgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Geen matches
Schinnen-groen schreef op zondag 15 juli 2012 @ 13:27:
Soap is soms onmisbaar bij gebruik van zonnepanelen. O-)
Plat liggende paneeltjes, wellicht? O-) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Geen matches
zonnigtype schreef op zondag 15 juli 2012 @ 14:31:
[...]

Plat liggende paneeltjes, wellicht? O-) >:)
Nee hoor, maar duivenstr*nt is heeeeel hardnekkig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Geen matches
Schinnen-groen schreef op zondag 15 juli 2012 @ 14:40:
[...]

Nee hoor, maar duivenstr*nt is heeeeel hardnekkig :(
Doe ik gewoon met een zacht sponsje, en dan lekker boenen met water. ff geduld, dan lost het probleem zich vast op...

Hier kun je alvast oefenen... :P

Afbeeldingslocatie: http://www.polderpv.nl/Assets/images/2006_03250005.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schinnen-groen

Schinnen-groen

Groen is een kleur

Geen matches
Met al die regen "weekt" het wel goed los, ja.

Helaas kom ik er met een sponsje niet goed bij.

Ik spuit er eerst wat sop op en na de losweekperiode nog even de tuinslang erop.
Werkt goed.

Wel vervelend als je de duiven op het andere dak al ziet zitten wachten op een schone WC.... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:23
Geen matches
Erasmo schreef op zondag 15 juli 2012 @ 13:45:
Gemiste kans voor Tele2 hier... Had mijn contract verlengd en kreeg een nieuwe modem in bruikleen. Bij de oude zat een geschakelde voeding en bij de nieuwe een trafo :F
Gelukkig waren ze allebei van hetzelfde voltage en heb ik gewoon de oude voeding gehouden, maar ee hm minder oplettend persoon had gewoon de nieuwe voeding gebruikt. Slechte zaak dat bij een nieuwer product zo'n achterhaalde voeding wordt meegestuurd.
Of misschien kan je nieuwe modem niet goed tegen de storing die een geschakelde voeding produceert?
Een bijwerking van PWM, is namelijk het produceren van hoge frequentie ruis. Als dat in de bandbreedte van je internet of wireless signaal zit, kan het je internet storen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

Geen matches
Interessante video over klimaatverandering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Geen matches
antonboonstra schreef op zondag 15 juli 2012 @ 16:07:
[video]
Hotter than Death Valley
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP

SpeksteenWP

Geen matches
Niet mee eens, je kunt beter stellen een TV is zo stom als degene die er voor zit. :)
Vanavond is er nog een documantaire op Discovery over de organisatie Sea Shepherd die een walvisvangst probeert te stoppen.
Goed gemaakt programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Geen matches
Speksteenkachel schreef op zondag 15 juli 2012 @ 17:10:
Niet mee eens, je kunt beter stellen een TV is zo stom als degene die er voor zit. :)
Natuurlijk, elke oneliner is (te) kort door de bocht. Maar als je eens een blik op de gids werpt dan is naar mijn mening dik 80-90% hersenloze pulp en alleen de resterende 10-20% prikkelend. Met de televisie kregen we een medium waarmee je met gemak grote aantallen mensen bereikt, een geweldig instrument voor educatie. Maar waarvoor gebruiken we het? We gebruiken het om onze tijd te verkopen aan grote bedrijven ("if it's free you're the product being sold and not the product") en te kijken naar programma's die ons jaloers en ongelukkig maken zodat we maar meer meer meer willen.

Nee, het spijt me, de televisie heeft voor mij afgedaan als medium. Ik kijk hooguit een uur of drie, vier in de maand naar een journaal of een interessante documentaire of zoiets, maar die kijk ik dan ook vaak op uitzending gemist, of ik haal de torrent even op. Dan kijk ik hem wel op mijn telefoon in de trein. Want dat is een ander nadeel van televisie; je bent gebonden aan een plek en tijd om de content te bekijken. Maar het is nu geen 1950 meer, het is 2012.

Het medium internet stelt mij in staat mijn eigen content te produceren, zelf creatief te zijn, zelf na te denken in plaats van alles voorgekauwd te krijgen. (Hoewel het natuurlijk wel duidelijk is dat de ratio prikkelende content/pulp op het internet nog veel slechter ligt dan op de televisie, maar je hebt veel sterker zelf in de hand wat je je voorgeschoteld krijgt.)

Tot zover mijn rant tegen de televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:09

ericplan

5180 Wp PV

Geen matches
hansdegit schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 22:06:
Vlieland is magisch....De rust, het feit dat er bijna geen auto rondrijdt, het openluchtmuseum dat Oost-Vlieland heet, het feit dat ze geen Fries spreken in dat stukje Friesland....

Maar zoonlief vond vooral de speeltuin bij het Posthuys fantastisch.
Het weer is er nu ook beter dan in Mokum. Hier op camping Lange Paal al vrijwel de hele dag zon, terwijl aan m'n opbrengst te zien het in Amsterdam minder zonnig is. Alles gaat hier een stuk rustiger, ook het internet.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwstolk
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

jwstolk

0 Wp

Geen matches
Erasmo schreef op zondag 15 juli 2012 @ 13:45:
Nieuwe KPN modem heeft zo'n geschakelde voeding: gemeten rendement 83%, dus 14,2 kWh/jaar verlies in de adapter :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Geen matches
Gewoon uitzetten als je hem niet gebruikt, dan bespaar je dat zó...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeksteenWP

SpeksteenWP

Geen matches
ericplan schreef op zondag 15 juli 2012 @ 17:40:
Het weer is er nu ook beter dan in Mokum. Hier op camping Lange Paal al vrijwel de hele dag zon, terwijl aan m'n opbrengst te zien het in Amsterdam minder zonnig is. Alles gaat hier een stuk rustiger, ook het internet.
Via het pad van twintig even een hengeltje uitgooien vanaf dam20 bij opkomend water.
En dan 's avonds een gebraden schol of bot op de bbq :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwstolk
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

jwstolk

0 Wp

Geen matches
edit: doet het al weer :)

[ Voor 199% gewijzigd door jwstolk op 15-07-2012 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-05 17:52

flessuh

Set sail for fail!

Geen matches
ok, we zijn dus 2e geworden met de zonnebootrace in de A-klasse. Dus een erg geslaagde race, en veel leerpunten voor volgende keer :)

Onze B boot deed het iets minder, we stonden 4e, maar door een straftijd voor laden van 100 minuten 5e geworden. (de accu's waren te leeg om met panelen op te laden dus hij moest aan de lader om te varen, liever straftijd dan helemaal niet varen natuurlijk)

De laatste dag hadden we erg mooi weer gelukkig, dus de finish was geweldig.

Wel erg jammer dat alleen bepaalde boten in de media komen, alleen paar shots voorbij zien komen van onze boten, op omrop Fryslan gelukkig wel het nodige over onze boot.

edit: en in het volledige klassement waren we 5e in het eindklassement

[ Voor 5% gewijzigd door flessuh op 15-07-2012 19:35 ]

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype

zonnigtype

Geen matches
JeroenH schreef op zondag 15 juli 2012 @ 18:01:
Gewoon uitzetten als je hem niet gebruikt, dan bespaar je dat zó...
Standaard practice hier. Met een prachtig adsl modem van .... dat vermaledijde KPN.

... alleen tegenwoordig af en toe protest kreten uit de slaapkamer, na middernacht, als ik het modem uit pleur na mijn lange sessies met jelui ...

... dinnetje heeft tegenwoordig namelijk een (welverdiend) ipadje, en het abrupt verstoren van haar nachtelijke scrabble avonturen met de famiglia wordt niet altijd op prijs gesteld ...

... BAD WAF Factor ... 7(8)7

(modem zit op zelfde stekkerdoos als d'r ipad draadloze gevalletje...)

[ Voor 5% gewijzigd door zonnigtype op 15-07-2012 19:34 . Reden: expliqué, per favore... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
antonboonstra schreef op zondag 15 juli 2012 @ 16:07:
[video]
Lekker Amerikaans, sensatie, mooie beelden van wildfires en hailstorms. Niets over de zomer in NL 2012.
weer is geen klimaat.

Ach, laat ook maar. Hoe je het ook wendt of keert: als CO2 werkelijk dé invloed is (remains to be seen) kunnen we er niets aan doen. Immers, de zich ontwikkelende landen hebben geen trek om dure energie te kopen of op te wekken. Die willen gewoon zo snel mogelijk groeien.

Als CO2 niet de boosdoener is (again: remains to be seen) is er iets anders aan de hand. Zon, anyone? Tsja, wat kunnen dan doen? Aanpassen. En meer landbouw bedrijven. Want: hogere temp => meer opbrengst.

Klimaatverandering is van alle tijden en houd je niet tegen. Eerst maar eens schoon drinkwater, eten, veiligheid en goede scholing voor de armere groepen op deze aardkloot. In je hutje koken op een takkenbosje, vol in de rook, is nl. veel levensbedreigender dan klimaatverandering. Met welvaart en voldoende energie kan je de evt gevolgen daarvan beter tackelen dan dat je het met CO2-reductie probeert te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
Geen matches
hansdegit schreef op zondag 15 juli 2012 @ 21:04:
[...]
En meer landbouw bedrijven. Want: hogere temp => meer opbrengst.
Zo eenvoudig is het helaas niet. Een gemiddelde hogere temperatuur betekent dat het klimaat wijzigt, maar niet perse dat de temperatuur op een plek hoger is en dat we in NL b.v. het klimaat van Frankrijk krijgen.
Tip, lees het boek "6 graden" als het je interesseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Geen matches
rube schreef op zondag 15 juli 2012 @ 21:12:
[...]

Zo eenvoudig is het helaas niet. Een gemiddelde hogere temperatuur betekent dat het klimaat wijzigt, maar niet perse dat de temperatuur op een plek hoger is en dat we in NL b.v. het klimaat van Frankrijk krijgen.
Tip, lees het boek "6 graden" als het je interesseert.
Als de gemiddelde wereldtemp stijgt neem de gemiddelde opbrengst toe.
Maar weet je: ik vind de hele CO2 discussie religieuze vormen aannemen. Gelovigen laten zich niet overtuigen met ratio en ongelovigen laten zich niet bekeren met paniekverhalen. Laat de objectieve wetenschap het maar uitzoeken, over een paar jaar weten ws wel hoe we het beste kunnen reageren. De "twee voor twaalf" verhalen beginnen een beetje averechts te werken, meen ik te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

beter is co2 te gebruiken als indicator van ongelijke consumptie en verspilling.
hoe hoger de co2 uitstoot, hoe harder de landing als je eindige bron op raakt,
als je onduurzame manieren van produktie gebruikt.
vies slecht en goedkoop gaan hand in hand, typische indicator van korte termijn.

mochten er dan nog meer neven effecten zijn, dan is het helemaal stupide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Anoniem: 238103 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 21:41:
beter is co2 te gebruiken als indicator van ongelijke consumptie en verspilling.
hoe hoger de co2 uitstoot, hoe harder de landing als je eindige bron op raakt,
als je onduurzame manieren van produktie gebruikt.
vies slecht en goedkoop gaan hand in hand, typische indicator van korte termijn.

mochten er dan nog meer neven effecten zijn, dan is het helemaal stupide
CO2 gebruiken als indicator is een risico
Voorbeeld Eemshaven centrale in aanbouw, zou 2,5 milj ton meer CO2 op biomassa dan kolen uitstoten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Geen matches
Dag twee van de verbouwing in de schuur.

Check dit.. Elektriciteitshorror. Dit zat er allemaal verborgen achter het opbouwwerk.

Schakeldraad ( hotel ) ligt gewoon bloot omdat er een inkeping van ruim 5cm is gemaakt in de leiding.. Pastte het niet??!?!

Afbeeldingslocatie: http://www.familie-kleinman.nl/energie/wp-content/gallery/schuur-dag2/imag0536.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.familie-kleinman.nl/energie/wp-content/gallery/schuur-dag2/imag0535.jpg

Tja, buis te kort? Dan lossen we t zo op.

Afbeeldingslocatie: http://www.familie-kleinman.nl/energie/wp-content/gallery/schuur-dag2/imag0537.jpg

Ik miste al minimaal 1 doos bij het trekken van kabels. ET VOILA. Hier zijn ze!
Afbeeldingslocatie: http://www.familie-kleinman.nl/energie/wp-content/gallery/schuur-dag2/imag0538.jpg

Lasdop stuk? Maakt niet uit, gewoon gebruiken. En let op de blootliggende ader in de randaarde lasdop.
Afbeeldingslocatie: http://www.familie-kleinman.nl/energie/wp-content/gallery/schuur-dag2/imag0539.jpg

Draad tekort? Dan maar een kroonsteen.. w00t
Afbeeldingslocatie: http://www.familie-kleinman.nl/energie/wp-content/gallery/schuur-dag2/imag0540.jpg

Leiding beschadigd...
Afbeeldingslocatie: http://www.familie-kleinman.nl/energie/wp-content/gallery/schuur-dag2/imag0541.jpg

En nu dan hoe het nu is geworden:

Nieuw folie op de muur
Afbeeldingslocatie: http://www.familie-kleinman.nl/energie/wp-content/gallery/schuur-dag2/imag0542.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.familie-kleinman.nl/energie/wp-content/gallery/schuur-dag2/imag0544.jpg

Bult meuk buiten.
Afbeeldingslocatie: http://www.familie-kleinman.nl/energie/wp-content/gallery/schuur-dag2/imag0545.jpg

EPS hergebruikt 2x30mm lagen overlappend.
Afbeeldingslocatie: http://www.familie-kleinman.nl/energie/wp-content/gallery/schuur-dag2/imag0547.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.familie-kleinman.nl/energie/wp-content/gallery/schuur-dag2/imag0548.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.familie-kleinman.nl/energie/wp-content/gallery/schuur-dag2/imag0549.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Geen matches
@CO2-discussie, dit vat het wel samen:

Afbeeldingslocatie: http://climatesanity.files.wordpress.com/2011/01/cartoon-from-trenberth-ams-paper.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Geen matches
For nothing? Was dat maar waar. Het is een mooi toekomstbeeld, maar bepaald niet gratis.
Eerst Maslow, daarna de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
Geen matches
hansdegit schreef op zondag 15 juli 2012 @ 21:32:
[...]
Als de gemiddelde wereldtemp stijgt neem de gemiddelde opbrengst toe.
Dat zeg ik dus, dat niet dus niet per definitie zo. Het klimaat zit niet zo eenvoudig in elkaar, helaas.
Het boek 6 graden geeft uitgebreid en onderbouwd aan waarom dat dus niet zo is.
Als je andere informatie en bronnen hebt die aangeven dat de opbrengst wel toeneemt bij een stijging van de gemiddelde wereldtemperatuur dan wil ik het graag zien/lezen
Maar weet je: ik vind de hele CO2 discussie religieuze vormen aannemen. Gelovigen laten zich niet overtuigen met ratio en ongelovigen laten zich niet bekeren met paniekverhalen.
Prima, daar had ik het ook niet over.
Laat de objectieve wetenschap het maar uitzoeken, over een paar jaar weten ws wel hoe we het beste kunnen reageren. De "twee voor twaalf" verhalen beginnen een beetje averechts te werken, meen ik te merken.
Tja, objectieve wetenschap op dit punt lijkt lastig te zijn. Ik hoop dat ze er snel "uit" zijn, maar dat is waarschijnlijk wishful thinking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
@mkleinman
erg herkenbaar voor dat type bouw en woning, het was hier ook zo`n puinzooi

@co2 discussie, ga eens lekker een kwartiertje in je auto zitten met de uitlaat naar binnen,
het is gewoon niet fris was er naast de co2 allemaal de lucht in gegooid word.
ik vind het vreemd dat het kan en mag, terwijl ik voor mijn vuil moet betalen,
ik flikker het toch ook niet in de leefgemeenschap ?
we kunnen heel wat beter met elkaar omgaan, laten we het minstens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Heeft iemand hier een vijverpomp op zonneenergie? Ik kwam er vanmiddag achter dat de huidige pomp de geest heeft gegeven. Nu hoeft die niet per se dag en nacht aan. Maar wil er wel een vervanger voor. Dus ik dacht;
- gewone pomp van 70e: verbruik van 30watt 24/7 kost ongeveer 50e per jaar aan stroom
- zonnepaneel met pomp kost 200-300euro dus in 3-6 jaar terug verdiend.

Maar ik kwam alleen conrad en solaraqua tegen die dezelfde pomp/paneel sets leveren. Panelen los aanschaffen is niet zon ramp, maar een losse 12 volt vijverpomp daarintegen.... Leuk en aardig om een set te kopen. maar losse onderdelen willen nogal eens voordeliger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
ubbink Xtra, 1200liter/uur 11 watt (ac)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 238103 op 15-07-2012 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Geen matches
Hmm, nice, zon elimax 1000 of 1500, die is aanzienlijk zuiniger dan het overgrote deel van de andere vijverpompen :) Die 1200 zie ik zo gauw niet, maar ik heb wat :)

[ Voor 17% gewijzigd door _ferry_ op 15-07-2012 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Geen matches
Anoniem: 238103 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 22:12:
we kunnen heel wat beter met elkaar omgaan, laten we het minstens proberen.
Dat ziet hansdegit kennelijk anders... en voorlopig beweegt onze maatschappij zich op veel vlakken nog in de andere richting. Ikke, ikke, ikke en meer, meer, meer. Maar de wal zal het schip keren, en dan is het niet fijn voor de mensen die er tussen zitten. Als jullie het niet erg vinden peddel ik alvast in mijn dinghy naar de uitgang van de haven. Doei! :)

Pagina: 1 ... 39 ... 144 Laatste

Dit topic is gesloten.