Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:36
Ferret schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:12:

Ik weet inmiddels dat de meegeleverde software bij een Synology erg uitgebreid is maar ik lees alleen maar dat je toch een third-party software pakket nodig hebt (Acronis True Image of Ghost) om images van clients op de NAS te zetten en indien nodig ook om deze weer te restoren.

Klopt dit of biedt de software van synology wél de mogelijkheid om images te backuppen/aan te maken en te restoren?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Voor zover ik weet heeft Synology inderdaad geen software om client backups te maken via een image.

Echter, in Windows zelf zit ook een backup tool die daar gewoon geschikt voor is (alles backuppen inclusief de zgn system state).

Ik neem aan dat je deze ook kan scripten op de Windows clients zelf en met de task scheduler kunt laten uitvoeren.

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:47
Zojuist een 1812+ aangeschaft voor thuis. Nu heb ik op dit moment 3 HD204UI schijven van Samsung draaien in een ds411j. Dit gaat prima, maar ik las hier dat er in April van dit jaar nog mensen waren met problemen met de HD204UI in een 1812+. Is dit inmiddels opgelost? Ik kan nergens iets vinden over een oplossing voor de problemen...

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-09 21:40
Ik heb ook een hd204ui (gaat ook binnenkort weg voor 40 euro:) ) in mn 1512+ en had daar wel wat problemen mee. Je moet eigenlijk via ssh het hele powermanagement en accoustic management uitschakelen. Dat is makkelijk te doen met een command, maar wel steeds herhalen bij iedere reboot.

Bijv:

Inlog met root

"Hdparm -B 254 /dev/sdX" (X staat voor schijf a,b,c etc)
"Hdparm -M 254 /dev/sdX" (dito)

Hiermee set je apm + aam uit en je schijven gaan niet meer raar doen en gaan ook netjes slapen bij inactiviteit.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:42

Yucko

One clown to rule them all !

Niet dat het nog veel nut heeft nu de WD Reds eraan zitten te komen, maar is het wijs om zoiets ook te doen bij de HD103UJ (1 TB) schijven van Samsung? Of is dit probleem alleen gerelateerd aan de DS1812+

En wat betreft het uitvoeren bij iedere (re)boot; daarvoor hebben we toch cron? :P

[ Voor 9% gewijzigd door Yucko op 24-09-2012 14:54 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Yucko schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:53:
[...]

En wat betreft het uitvoeren bij iedere (re)boot; daarvoor hebben we toch cron? :P
Nee, daarvoor hebben we startup scripts ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Klopt, via een cron/startup script kan het makkelijk gedaan worden.

Of het voor de 1Tb schijf gedaan moet worden zou ik niet weten. Moet je eerst even je smartwaardes in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:02

Goner

What can I do you for ?

Is dat een Synology app in de DS serie (photo, audio etc) voor iPad ?? Kan 'm niet vinden voor Android ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
die is er nog niet voor android,alleen ipad en iphone nog.Zover ik weet komt da er wel aan,ook voor android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

fanatic_david schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:06:
[...]

Nee, daarvoor hebben we startup scripts ;)
damn, je hebt gelijk. Cron-job is iets anders :P

[ Voor 5% gewijzigd door Yucko op 24-09-2012 16:00 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik wil graag een NAS aanschaffen en zit te twijfelen tussen de DS212j, DS112J, DS112 en de TS-112 van Qnap.
Ik heb in principe maar één bay nodig. RAID is me niet veilig genoeg, bij bliksem schade heb je aan een raid1 nog niets. Backup zou dus via USB gaan. (alleen van foto's)

Zaken die ik er mee zou willen doen:

NZB's downloaden (nu nog 20 Mbit, in de toekomst wellicht 50 of 100)
Foto's benaderen via browser
FTP toegang
Eventueel een op WP gebasseerde website

Nu weet ik dat alle bovengenoemde NAS-en dit kunnen maar ik ben benieuwd of de toegevoegde 128MB geheugen en 0.2/06 GHz processorsnelheid van de DS212J /TS-112 en DS112 significant is of dat het alleen papieren specs zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:03

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Gumball schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:01:
Ik wil graag een NAS aanschaffen en zit te twijfelen tussen de DS212j, DS112J, DS112 en de TS-112 van Qnap.
Ik heb in principe maar één bay nodig. RAID is me niet veilig genoeg, bij bliksem schade heb je aan een raid1 nog niets. Backup zou dus via USB gaan. (alleen van foto's)

FTP toegang

Nu weet ik dat alle bovengenoemde NAS-en dit kunnen maar ik ben benieuwd of de toegevoegde 128MB geheugen en 0.2/06 GHz processorsnelheid van de DS212J /TS-112 en DS112 significant is of dat het alleen papieren specs zijn.
Bij bliksem schade zal een USB backup ook wel stuk zijn ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Gumball schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:01:

FTP toegang

Zoals ik hierboven eigenlijk al aangaf, ik heb mezelf voorgenomen om nooit meer op de J-serie in te steken. Ik zou minimaal voor de normale uitvoering en liever nog voor de + serie gaan. Je gaat alleen maar meer doen met zo'n ding, let maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Tylen schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:06:
[...]

Bij bliksem schade zal een USB backup ook wel stuk zijn ;)
Offsite bewaren natuurlijk ;-)
Servor schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:07:
[...]

Zoals ik hierboven eigenlijk al aangaf, ik heb mezelf voorgenomen om nooit meer op de J-serie in te steken. Ik zou minimaal voor de normale uitvoering en liever nog voor de + serie gaan. Je gaat alleen maar meer doen met zo'n ding, let maar op.
Duidelijk gegeven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Gumball schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:30:
[...]

Offsite bewaren natuurlijk ;-)

[...]

Duidelijk gegeven. :)
tja, ik heb mijn NAS gewoon op een UPS hangen om piek- en dalspanning op te vangen. Netwerkkabel wordt netjes doorgelust via dezelfde UPS dus ook op die manier zal de NAS geen klap krijgen :)

Met een kleine aanpassing van een stekker krijg je een USB schijf (met externe voeding) er ook nog wel op aangesloten

[ Voor 19% gewijzigd door Yucko op 24-09-2012 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Servor schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:07:
[...]

Ik zit er anders over te denken om een simpele één bay J ding aan te schaffen, puur voor replicatie/backup van de belangrijkste zaken, naast mijn 213.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuijk
  • Laatst online: 13-07 22:34
Het volgende vreemde:
(Synology DS212+, DSM 4.1)
Mailserver incl Zarafa mail.
In Zarafa mail een gebruiker met email adres info@mijndomein.com
In Zarafa mail een gebruiker met email adres naam@mijndomein.com
(gecontroleerd met zarafa-admin --details user)

Mail versturen naar info@mijndomein.com komt niet aan.
Mail versturen naar naam@mijndomein.com komt wel aan.

Wat gedaan:
- verwijderd: Mailserver
- verwijderd: Zarafa
- herstart
- DROP DATABASE zarafa (in mySQL)
- Alles verwijderd met Putty (find | grep "Zarafa" / "Mailserver")
- installeer: Mailserver
- installeer: Zarafa
- configureer: Postfix

Zelfde resultaat...
Twee gebruiker. Twee e-mail adressen. Zelfde domein. Eén komt aan, andere "bounced". Getest met:
telnet <smpt server> 25; ehlo ...; mail from:...; rcpt to:....; data....quit).

Ook getest met normale inkomende mail.

Het lijkt erop dat het info@mijndomein.com ergens in de synology zit zonder dat een user is gekoppeld...

Iemand enig idee (Google heeft me niet geholpen, ook het Zarafa forum geeft niet het juiste antwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 18:40
Ibidem schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:04:
[...]

Nog even geduld, vanaf week 41 zijn ze weer fijn leverbaar via alle NL webwinkels :)
Perfect! :) Was het probleem nu dat men de vraag had onderschat (dus te weinig productie) of was er iets anders aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 17:55
jswinkels schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:01:
Donderdag krijg ik mijn UPC Horizon box en ik wil eigenlijk mijn Mediacenter (Windows 7) bij mijn tv weghalen. Inmiddels gebruik ik dit Mediacenter "alleen" nog maar om films te kijken. Muziek en Foto's doe ik inmiddels allemaal via de Synology (waarbij mijn iPad eigenlijk de afstandbediening is).

Voor video zou ik hetzelfde willen doen. Ik zou graag een filmbestand willen selcteren in de nieuwe DS Video en deze vervolgens via DLNA naar de Horizonbox sturen. Echter (volgens mij) is dit niet mogelijk in DS Video (in tegenstelling tot DS audio). Weet iemand of er een alternatieve DLNA speler is die ook Metadata weergeeft? Dit laatste is erg belangrijk, ik heb er zelf nog niet één kunnen vinden. Een oplossing in DS video is natuurlijk helemaal perfect.
Als je de dnla functie van je synology gebruikt icm met je horizon box, is je horizon box de mediaplayer.
ds video moet je hierbij niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 14:01
mstreutker schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 09:30:
[...]

Wat voor film is het (formaat, codec, etc)?
Ik heb bijvoorbeeld zelf een WDTV, maar als ik een filmpje van mijn iphone 4s stream via mn syno dan buffert ie om de 5 seconden.
Met 1080p films heb ik dit probleem niet. Dus misschien ligt het aan de film? Heb je al andere formaten geprobeerd?
Sorry voor de late reactie, maar het is gewoon een .MKV bestand. Heb inmiddels al meerdere films geprobeerd hier heb ik het zelfde probleem.

Gekke is dat bij films van 20gb hij om de 15-20 min even freezed voor ~10 seconden en dan weer verder gaat, maar ook bij films van 1,5 gb :S

Misschien dat het aan mijn Sidewinder 3 ligt? Daar lees ik toch niet zulke goede verhalen over. Het is ook niet schokken, maar echt een freeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren een probleem met mijn ds212j (DSM 4.0-2219).

Sinds een aantal weken wilde mijn ds niet meer in hibernate. Daarom gisteren alle packages en services uit gezet om deze één voor één weer aan te zetten (de ds gaat nu overigens wel in hibernate). So far so good...

Wanneer ik nu bv de smb service aan wil zetten krijg ik de melding dat de netwerk services opnieuw moeten worden opgestart waarbij ik aangeef dat dat goed is. Op dat moment lijkt de smb service aan te staan. Wanneer ik echter naar het configuratie scherm terug ga en daarna weer naar het win/Mac/nfs scherm, staat de service weer uit...

Het logboek geeft aan dat SYSTEM de services weer heeft uit gezet. In het systeeminformatiescherm (tab service) staan alle services netjes aan (Ze werken echter niet). Ik kan ze in dit scherm ook niet uit zetten, wanneer ik dat doe en op vernieuwen druk staan ze weer weergegeven als aan (dit geld overigens ook voor DSM mobile).

Wat ik ook vreemd vind is dat mijn ram op 60% blijft staan. CPU en netwerkactivitieit op 0. Er staan geen packages of services aan dus dat zou dan toch ook niet moeten kunnen, zou je zeggen...

Heeft er iemand nog een idee wat dit zo kunnen zijn?

Ik ben er al uit het lag aan de compatibility van de ipad met dsm... nu maar rustig testen...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2012 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:23
Dromer schreef op zondag 23 september 2012 @ 11:04:
Iemand hier die het programma TheRenamer gebruikt om zijn series e.d. te hernoemen?
Werkte altijd perfect, alleen sinds de update naar DSM 4.1 niet meer.
Na me zo ongeveer rot te hebben gezocht kom ik tot de conclusie dat het aan de NAS moet liggen, alleen ik snap werkelijk niet waarom.
Inmiddels zijn er meer die hier last van hebben, zie http://www.therenamer.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=1538
Iemand een idee of gouden tip ?
Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-09 23:36
Mijn DS212+ geeft continu een load average aan van minimaal 1.26 1.48. 1.58 (alle packages uitgeschakeld) terwijl hij helemaal niet gebruikt wordt.

Met de packages aan en zonder dat ze resources trekken (dus niet gebruikt worden) is het nog erger: 2.0 1.98 1.78.

Rare is ook dat cpu altijd maar rond 3,1 % gebruikt wordt? Gebruik geen ipkg.

Kan iemand de waardes doorgeven van zijn DS212+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-09 07:50
Oscam zat eerst in de synocommunity repository. Echter kan ik hem nu niet meer vinden voor mijn DS212j, weet iemand een alternatieve repo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
sanderdw schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:58:
Mijn DS212+ geeft continu een load average aan van minimaal 1.26 1.48. 1.58 (alle packages uitgeschakeld) terwijl hij helemaal niet gebruikt wordt.

Met de packages aan en zonder dat ze resources trekken (dus niet gebruikt worden) is het nog erger: 2.0 1.98 1.78.

Rare is ook dat cpu altijd maar rond 3,1 % gebruikt wordt? Gebruik geen ipkg.

Kan iemand de waardes doorgeven van zijn DS212+?
waarschijnlijk is hij aan het inedexeren. Welke processen draaien er?

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Ik zit te twijfelen om een DS413 te kopen.

Eerst wil ik er 2 schijven in hangen, en dit over 6 maanden uitbreiden naar 4 totaal. Is het met synology makkelijk te doen om zonder data verlies een systeem van Raid 1 naar Raid 5 dan uit te breiden?

Weten jullie ook wanneer de Caviar Red serie released gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
init6 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:18:
Ik zit te twijfelen om een DS413 te kopen.

Eerst wil ik er 2 schijven in hangen, en dit over 6 maanden uitbreiden naar 4 totaal. Is het met synology makkelijk te doen om zonder data verlies een systeem van Raid 1 naar Raid 5 dan uit te breiden?

Ja; gewoon zorgen dat je bij de eerste schijven gelijk voor SHR kiest (Synology Hybrid RAID). Die mirrort dan eerst die 2 schijven, als je later uitbreidt maakt ie er zelf een RAID-5 array van.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-09 23:36
ieperlingetje schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:11:
[...]

waarschijnlijk is hij aan het inedexeren. Welke processen draaien er?
Ja dat is het niet, als ik met top command kijk in ssh dan zie ik alle processen rond de 0 staan.

Afbeeldingslocatie: http://sanderdw.dsmynas.net/Downloads/tweakers/topCPULoadDS212Plus.jpg

En nog zo'n raar plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://sanderdw.dsmynas.net/Downloads/tweakers/CPULoadDS212Plus.jpg

Het is al een hele tijd zo, ook met DSM 4.0, maar nooit echt op gelet. Misschien toch eens een ticket aanmaken?

[ Voor 22% gewijzigd door sanderdw op 25-09-2012 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:50
Iemand een idee hoe ik de #RECYCLE folder hidden kan maken? Ik wil 'm wel hebben maar ik wil 'm liever niet per default zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:47

mvds

Totally awesome!

Ik gebruik daarvoor EpNamer, misschien dat die het wel doet?
http://www.epnamer.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Laatst online: 09:17
init6 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:18:
Bedoel je de 4TB WD Red schijven? De Caviar Red gaat normaal gewoon onder de naam WD Red, maar dat is volgens mij hetzelfde ding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
De Red's zijn in 1TB, 2 en 3TB versie. Zijn slecht tot zeer slecht leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Dromer schreef op zondag 23 september 2012 @ 11:04:
Iemand hier die het programma TheRenamer gebruikt om zijn series e.d. te hernoemen?
Werkte altijd perfect, alleen sinds de update naar DSM 4.1 niet meer.
Na me zo ongeveer rot te hebben gezocht kom ik tot de conclusie dat het aan de NAS moet liggen, alleen ik snap werkelijk niet waarom.
Inmiddels zijn er meer die hier last van hebben, zie http://www.therenamer.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=1538
Iemand een idee of gouden tip ?
Het probleem ligt in ieder geval bij jou. Ik gebruik dezelfde opstelling en het werkt perfect.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-09 23:03
Een vraagje aan de synology experts hier.
Ik ben voor iemand een DS213 aan het installeren, heb daarop via ipkg de piratebay branch van Sickbeard geinstalleerd, deze werkt ook prima, alleen wil hij niet automatisch opstarten.
Ik heb een startup script gemaakt wat in /opt/etc/init.d/ staat, dat script werkt (zo start hij manueel), maar hij start dus niet als het systeem boot.
Ideeën ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Apocal1pse schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 16:11:
Een vraagje aan de synology experts hier.
Ik ben voor iemand een DS213 aan het installeren, heb daarop via ipkg de piratebay branch van Sickbeard geinstalleerd, deze werkt ook prima, alleen wil hij niet automatisch opstarten.
Ik heb een startup script gemaakt wat in /opt/etc/init.d/ staat, dat script werkt (zo start hij manueel), maar hij start dus niet als het systeem boot.
Ideeën ?
Even uit m'n hoofd met de Linux-kennis die ik heb hoor, maar /opt/etc ? Dat is geen standaard directory om opstartscripts in te zetten.. misschien dat Synology daar iets voor ingeregeld heeft, maar anders zou ik 'n symlink (of kopietje van het script) in /etc/init.d/ zetten (ipv. /opt/etc/init.d)

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PPTP-VPN server

Op mijn NAS DS212+ heb ik ook maar de VPN-server geïnstalleerd. Dit omdat ik via mijn iPad naar Horizon.tv van UPC wil kijken. Dat kan alleen maar als je binnen het netwerk van UPC zit.

Van UPC heb ik het 'dode' modem de Cisco3212. Daarachter hangt een Netgear WDNR4000 [deze ondersteund VPN-passthrough] De router heeft als ip-adres 10.0.0.1 en deelt dan de ip-adressen van de randapparatuur uit.

Mijn Nas heeft als ip-adres 10.0.0.9. In de router heb ik poort 1723 open en doorgesluist naar de Nas. Op http://www.yougetsignal.com/ staat bij de poortcheck 1723 netjes open.

Op de Nas heb ik een account aangemaakt voor deze VPN-connectie. Dit account heeft alle rechten en zie ik ook bij de VPN-PPTP setup staan in de DS212+

Op de iPad maak ik een verbinding aan, met naar mijn weten de goede settings.

Beschrijving: Willekeurig
Server: mijn externe ip: 80.xxx.xxx.xxx
Account: het account wat ik op de Nas heb aangemaakt voor VPN
RSA SecurID: uit
Coderingsnivo: Automatisch
Stuur alle verkeer: aan
Proxy: uit

Als ik dan probeer te connecten, dan komt de melding:
"De verbinding is verbroken door het communicatie-apparaat...Controleer de instellingen..etc

Wat doe ik fout, en wat zie ik over het hoofd... :|

Volgens mij staat de firewall van de DS uit. Of moet ik daar juist een regel aanmaken zodat poort 1723 open is? Kan iemand mij misschien vertellen wat ik bij de PPTP-setup op de DS moet invullen. Screenshot zoals het nu staat hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2ebqpuf.png

Staat het bij Dynamisch-ip wel juist, en bij handmatige DNS gebruiken?

Heb me echt suf gezocht, Google, Tweakers, dit topic. Het wil me gewoon niet lukken om die VPN werkende te krijgen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:25
mstreutker schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 08:18:
Ik ben ook sinds kort eigenaar van een DS213+. Tot op heden erg tevreden!
Er is echter één melding in mijn syslog die ik niet helemaal kan plaatsen. Ik zie regelmatig de volgende melding langs komen:

External disk [USB Disk ] is Ejected.

Het gekke is, ik heb helemaal niets via USB aangesloten :S
Herkend iemand deze melding? Of iemand een suggestie hoe ik erachter kan komen welke 'USB Disk' er precies ge-eject wordt?
Er gaat dus niets mis, er loopt niets vast, maar ik heb altijd een hekel aan meldingen die ik niet kan verklaren ;)
Ik heb dit ook al gemerkt!

Zou dit mss iets met het wegschrijven van de log ofzo te doen hebben?

Vind niet direct een antwoord op google :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-09 17:04
Beste mensen, sinds de afgelopen week de ds213 in mijn bezit met dsm 4.1 en 2x wdearx2tb in raid1. De eerste paar dagen zag ik de nas in mijn netwerk (2 x w7), was hij extern te benaderen en zag mijn mediaspeler (popbox v8) hem. Vanaf die tijd is de ds213 online geweest en is intern en extern te benaderen via poort 5000. Aan de netwerkinstellingen is niets veranderd maar de popbox v8 ziet hem niet meer en ik kan de gedeelde mappen op de nas ook niet meer benaderen. Rara, iemand een idee? Alvast bedankt voor het meedenken.

Update 1: het probleem met de gedeelde mappen verholpen door in het configuratiescherm van de ds213 naar de firewall te gaan. Het blijkt dat daar de windows bestandsserver default staat uitgevinkt. Toen ik dat aanvinkte en koos voor opslaan was in ieder geval dat probleem voorbij. Dat van de mediaspeler helaas nog niet.

[ Voor 23% gewijzigd door leonardus op 27-09-2012 07:00 ]

Leonardus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:09
Iemand een idee hoe ik onderstaand moet uitvoeren / herstellen?

System has detected that external ip adress has been changed to (mijn ip adres). Port-mapping must be re-added.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neefdave schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 20:51:
Iemand een idee hoe ik onderstaand moet uitvoeren / herstellen?

System has detected that external ip adress has been changed to (mijn ip adres). Port-mapping must be re-added.
En wat was het external ip adres dan en wat is het geweest? Waren het beide publieke adressen of beide private adressen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:09
job schreef op maandag 24 september 2012 @ 23:27:
[...]

Als je de dnla functie van je synology gebruikt icm met je horizon box, is je horizon box de mediaplayer.
ds video moet je hierbij niet gebruiken.
Job, dat begrijp ik ook. Het probleem is dat met dlna nit de metadata kan bekijken. Ik (en vooral mijn vrouw) wil graag erst kijken waar de film over gaat om te bepalen waar we zin in hebben om te kijken. Daarnaast is het vinden van een film in een grote collectie een groot probleem. Ik gebruik nu mediabrowsr op mijn pc, dit werkt echt perfect, alleen zoals gezegd gebruik ik mijn pc alleen hier nog maar voor.

Ik zoek dus een app op mijn ipad die de metadata vanaf mijn synology kan lezen en die tevens mijn gekozen film op het gewenste apparaat af kan spelen

• Sluuz
Even een vraagje. Ik heb nu een DS411j met daarin 4x 2TB schijven (3 keer HD204UI en een WD schijf). Dit draait in SHR (RAID5) waardoor ik effectief iets meer dan 5TB aan ruimte heb.

Ik heb vanwege ruimtegebrek een 1812+ aangeschaft plus twee extra 3TB schijven, dus in totaal 6 schijven waarvan 4 x 2TB en 2 x 3TB. Ik zal denk ik eerst de migratie moeten doen met de huidige 4 schijven en dan de twee nieuwe schrijven erbij prikken om het volume uit te breiden. Is RAID5 dan nog wel een handige optie, of kan ik beter voor een andere RAID versie gaan. Ik wil liefst zoveel mogelijk ruimte overhouden maar wel de "veiligheid" hebben als er een schijf mocht uitvallen.

Ik wil het ding via Link aggregation aan gaan sluiten, levert RAID5 dan genoeg snelheid?

• Rainesh
Je kunt gewoon netjes migreren, onthoud wel de volgorde van je schijven. Hou de samsungs in de gaten als je ze in je 1812+ stopt, want ze willen wellicht problemen gaan geven. Vooral je load-cycle-count moet je in de gaten houden.

Ik zou gewoon SHR aanhouden, je zou nog eventueel SHR-2 kunnen nemen maar dan verlies je 2 schijven.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:20

Ankh

|true

Kan je het eens uit tekenen hoe je netwerk nu in elkaar steekt?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
Ik wil SickBeard en CouchPotato (geinstalleerd via SynoCommunity) van buiten mijn netwerk kan benaderen maar krijg dit niet voor elkaar. Wil iemand mij hier misschien mee helpen? Ik heb een DS213 en er zit een router tussen.

Ik heb al geprobeerd om de poorten die SB en CP gebruiken te forwarden op mijn router, maar dat werkt niet.

Thnx!
SaphuA schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:36:
Ik wil SickBeard en CouchPotato (geinstalleerd via SynoCommunity) van buiten mijn netwerk kan benaderen maar krijg dit niet voor elkaar. Wil iemand mij hier misschien mee helpen? Ik heb een DS213 en er zit een router tussen.

Ik heb al geprobeerd om de poorten die SB en CP gebruiken te forwarden op mijn router, maar dat werkt niet.

Thnx!
Dan heb je het toch niet helemaal goed gedaan.
http://portforward.com/

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-09 18:15
Ik heb nu het hele topic doorgenomen maar ik zit even met een configuratie vraag; Gezien mijn eisen (LAN back-up, Usenet download icm WD Live TV en klein FTP/Webserver voor persoonlijk gebruik) heb ik de keuze gemaakt om een DS212j aan te schaffen.

Nu had ik vanuit mijn HDX nog een 1 TB (WD10EACS - 5400) en heb daarbij nog een 3 TB (Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001) aangeschaft.
Ik zat er aan te denken om de schijven separaat te houden dmv Raid 0. De Barracuda wil ik dan enkel inzetten als download repository om zo ook fysiek een onderscheid te maken in downloads en andere services/privé data. Gezien vitale back-ups van privé documenten gebruik ik ook nog Dropbox.

Aangezien ik het graag in een keer goed wil configureren wil ik even vragen of dit een verstandige denkwijze is of dat jullie een andere configuratie adviseren? De reden overigens waarom ik geen nieuwe tweede HD erbij heb gekocht, is dat ik eigenlijk aan 2 TB al genoeg heb maar het voordeliger was om een 3 TB te kopen ipv een tweede 1 TB.

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

De juiste poorten openzetten, testen of ze echt open staan, en dan naar het juiste adres surfen. Vergeet niet een dubbele punt met de poort achter het adres

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• init6
  • Niet online
abusimbal schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:58:
De Red's zijn in 1TB, 2 en 3TB versie. Zijn slecht tot zeer slecht leverbaar.
Ah... ik dacht dat ze nog released moesten worden daar er nergens iets direct leverbaar is. In dat geval ga ik nadenken over alternatieven, iemand suggesties? Ik las dat de WD green's nogal eens last hebben van defecten.

• Sluuz
Rainesh schreef op woensdag 26 september 2012 @ 08:57:
Je kunt gewoon netjes migreren, onthoud wel de volgorde van je schijven. Hou de samsungs in de gaten als je ze in je 1812+ stopt, want ze willen wellicht problemen gaan geven. Vooral je load-cycle-count moet je in de gaten houden.

Ik zou gewoon SHR aanhouden, je zou nog eventueel SHR-2 kunnen nemen maar dan verlies je 2 schijven.
Ja daar ben ik van op de hoogte, al las ik in een topic in het synology forum dat de problemen verholpen zouden zijn met DSM4.1

Bron (laatste post): http://forum.synology.com...=load_cycle_count#p199937

Kan je dat beamen of klopt daar geen bal van ;) ?

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
init6 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:59:
[...]

Ah... ik dacht dat ze nog released moesten worden daar er nergens iets direct leverbaar is. In dat geval ga ik nadenken over alternatieven, iemand suggesties? Ik las dat de WD green's nogal eens last hebben van defecten.
ik zat met exact hetzelfde, maar voor m'n 412+ (die ik straks ga ophalen :9 ) heb ik 2 stuks pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB besteld.

bedoeling is dat ik uiteindelijk op 4 schijven uit ga komen, en dat ik de andere 2 (de WD red 3 TB ) vast bij een shop besteld en gewoon maar wacht tot ik een melding krijg dat ze uitleverbaar zijn :)

[ Voor 14% gewijzigd door Shanquish op 26-09-2012 11:35 ]

• Rainesh
Sluuz schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:32:
[...]

Ja daar ben ik van op de hoogte, al las ik in een topic in het synology forum dat de problemen verholpen zouden zijn met DSM4.1

Bron (laatste post): http://forum.synology.com...=load_cycle_count#p199937

Kan je dat beamen of klopt daar geen bal van ;) ?
Dat kan wel kloppen, maar met de HD203WI (F3) had ik weer wel de loadcycle problemen, met de commands heb ik het opgelost. Bij de ene keer deed de F4 wel raar, de andere keer niet.

• ettie1990
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:10

ettie1990

PSN:ettiesick

Nou ik heb een aantal vragen voor jullie , Werk in de ICT, maar verstand van NAS-systemen en types HDD heb ik weinig, vandaar dat ik mijn vragen in dit geweldige topic ga stellen.

1. Ik twijfel tussen ds212 en ds212+, allebei usb 3.0 poorten, enigste verschil als ik het goed heb, processor(ds212 1.6 GHZ) (ds212+ 2.0GHZ_ en in de ds212+ zit 512RAM en in de ds212 zit 256RAM, nou is de vraag is 256RAM geheugen genoeg??,

2. Ik zie nogal wa verschillende types harde schijven voorbij vliegen, nou zie ik shamatee die 2 schijven van barracuda heeft besteld 2x, 3TB elk. Die zijn goedkoper als WD van 3TB per stuk die zitten gouw tegen de 140 euro aan, en ik wil toch kostendrukkend bestellen. Wat zijn de verschillen tussen de 3TB schijven van Barracuda, WD of misschien nog een andere Seagate?

3. De ds212 en de ds212+ zijn allebei Sata 300 types, en bij de meeste schijven zie ik bij interfaces: Sata 600. Moet ik hier nou opletten, of kun je gewoon sata 600 harde schijven in die NAS inprikken, die beschikken over Sata 300...?

Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden, zodat ik zo snel mogelijk een NAS kan aanschaffen, mede door input van mensen die al ervaring met Synology 'NASjes'

PS: misschien geen ABN getypte vragen, maar ben een echte whatsapper.

• Yucko

Yucko

init6 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:59:
[...]

zoals iemand al aangaf in dit topic zijn de RED schrijven weer leverbaar vanaf week 41 (dus nog 1,5 week wachten), dus ik zou gewoon voor die gaan.

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Katseviool schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:44:
Ik heb nu het hele topic doorgenomen maar ik zit even met een configuratie vraag; Gezien mijn eisen (LAN back-up, Usenet download icm WD Live TV en klein FTP/Webserver voor persoonlijk gebruik) heb ik de keuze gemaakt om een DS212j aan te schaffen.

Nu had ik vanuit mijn HDX nog een 1 TB (WD10EACS - 5400) en heb daarbij nog een 3 TB (Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001) aangeschaft.
Ik zat er aan te denken om de schijven separaat te houden dmv Raid 0. De Barracuda wil ik dan enkel inzetten als download repository om zo ook fysiek een onderscheid te maken in downloads en andere services/privé data. Gezien vitale back-ups van privé documenten gebruik ik ook nog Dropbox.

Aangezien ik het graag in een keer goed wil configureren wil ik even vragen of dit een verstandige denkwijze is of dat jullie een andere configuratie adviseren? De reden overigens waarom ik geen nieuwe tweede HD erbij heb gekocht, is dat ik eigenlijk aan 2 TB al genoeg heb maar het voordeliger was om een 3 TB te kopen ipv een tweede 1 TB.
Met RAID 0 maak je van 2 schijven 1 groot volume. Bij het wegschrijven van data wordt de data dan over beide schijven verdeeld om de schrijfsnelheid te verhogen.

Wat jij wilt zijn basic volumes ;)

• bum
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-04 20:33

bum

Heb je al geprobeerd een VPN-verbinding op te zetten binnen je LAN? Dan zit er in ieder geval geen ISP, router of modem tussen.
Normaal gebruik ik zelf OpenVPN, maar ik heb het even binnen m'n LAN getest met de PPTP-VPN server.
Ik heb geen iPad, maar met Win7 kon ik zonder probleem verbinding maken naar het lokale IP van de de NAS. Voor jou zou dat dus 10.0.0.9 zijn.
Je instellingen op de server lijken me OK, vergelijkbaarr met die van mij. Ik heb alleen geen handmatige DNS, maar dat lijkt me niet relevant.
Ook even checken (heb je volgens mij al gedaan) dat het account rechten heeft op de VPN-server en de firewall op de Synology goed geconfigureerd is of uitstaat.

Probeer het misschien eerst eens met een PC of Mac VPN-client, weet je in ieder geval of het lukt zonder router ertussen. Als dat werkt met de iPad, misschien zit daar toch een instelling verkeerd?. Daarna kijken of het van buiten lukt om binnen te komen. Mij lukt het niet overal om een VPN op te zetten, afhankelijk welke poorten op die locatie open staan.

HP Zbook G8 | Synology DS1511+

• bum
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-04 20:33

bum

ettie1990 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:09:
Nou ik heb een aantal vragen voor jullie ...
Ettie, niet om lullig te doen, maar ik heb al je vragen al -tig keer in dit topic voorbij zien komen. En als ik het kan vinden ... ;-)
1. Hangt ervan af wat je ermee gaat doen.
2. Zoek (hint: Anandtech)
3. Ja.

HP Zbook G8 | Synology DS1511+

• ettie1990

ettie1990

ik kan moeilijk 299 pagina's afgaan op zoek naar mijn antwoorden, maar je hebt 2 van de 3 vragen al beantwoord;)

Modbreak:GoT kent een zoekfunctie binnen een topic, die dien je te gebruiken. GoT is géén helpdesk!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2012 14:21 ]

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:22

Rhapsody

In Metal We Trust

ettie1990 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:09:
Nou ik heb een aantal vragen voor jullie

PS: misschien geen ABN getypte vragen, maar ben een echte whatsapper.
Ik zou het toch fijn vinden als je de vragen wel netjes zou formuleren. Je mag dan wel een 'echte whatsapper' zijn, maar ik neem aan dat je zo ook geen sollicitatiebrieven schrijft ;-)

Voor wat betreft je vraag over de hoeveelheid geheugen; het hangt er helemaal vanaf wat je van plan bent met je NAS. Ik blijf er bij, en ik kan het maar niet vaak genoeg herhalen, trek die paar extra tientjes uit en koop niet het budget-model. Op het moment dat je zo'n systeem hebt wil je er steeds meer mee doen. Regelmatig zie ik in de V&A -j versies aangeboden worden met als tekst 'te koop vanwege upgrade'. Dat is zonde van het geld.

Edit: @ettie1990 Ik neem aan dat je mijn punt wel begrijpt?

[ Voor 37% gewijzigd door Rhapsody op 26-09-2012 14:12 . Reden: Reactie op onderstaande. ]

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• ettie1990

ettie1990

*knip*

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2012 14:21 ]

• Yucko

Yucko

bum schreef op woensdag 26 september 2012 @ 13:35:
[...]

Heb je al geprobeerd een VPN-verbinding op te zetten binnen je LAN? Dan zit er in ieder geval geen ISP, router of modem tussen.
Normaal gebruik ik zelf OpenVPN, maar ik heb het even binnen m'n LAN getest met de PPTP-VPN server.
Ik heb geen iPad, maar met Win7 kon ik zonder probleem verbinding maken naar het lokale IP van de de NAS. Voor jou zou dat dus 10.0.0.9 zijn.
Je instellingen op de server lijken me OK, vergelijkbaarr met die van mij. Ik heb alleen geen handmatige DNS, maar dat lijkt me niet relevant.
Ook even checken (heb je volgens mij al gedaan) dat het account rechten heeft op de VPN-server en de firewall op de Synology goed geconfigureerd is of uitstaat.

Probeer het misschien eerst eens met een PC of Mac VPN-client, weet je in ieder geval of het lukt zonder router ertussen. Als dat werkt met de iPad, misschien zit daar toch een instelling verkeerd?. Daarna kijken of het van buiten lukt om binnen te komen. Mij lukt het niet overal om een VPN op te zetten, afhankelijk welke poorten op die locatie open staan.
bij mij werkte het eerst ook niet, ondanks dat ik de juiste poort geforward had in mijn router. Maar mijn router heeft een ingebakken VPN functionaliteit waardoor ik dus VPN Pass-through moest aanzetten bovenop het forwarden van de poort (zie ook screenshot hieronder)
Afbeeldingslocatie: http://www.jajoah.nl/images/vpn-pass-through.png

• Ties86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-09 19:49
Na diverse google zoekacties zonder resultaten, hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.

Ik ben zelf een fervent gebruiker van Google Music, hierdoor gebruik ik mijn laptop steeds minder en mijn telefoon en tablet steeds meer.

Om muziek te uploaden naar Google Music moet je echter een 'manager' gebruiken. Deze staat op mijn laptop, maar aangezien deze steeds minder vaak aan staat, upload ik ook minder muziek. Van deze manager is zowel een Windows als Linux versie. Nu is mijn vraag of een van jullie ervaring heeft deze manager te laten draaien op een Synology. Dit zou voor mij ideaal zijn.

Alvast bedankt voor jullie antwoord

• Yucko

Yucko

Zit jij dan in The States? Zover ik weet is Google Music niet beschikbaar buiten de USA nl.

• Ties86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-09 19:49
Bij het activeren van Google Music is het inderdaad nodig dat je 'in de States bent', maar met een proxy is dit eenvoudig te faken. Daarna is Google Music gewoon beschikbaar vanaf elke computer of android die verbonden is met het account.

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Dat zou inderdaad handig zijn, zeker als er meerdere gebruikers tegelijk gebruikt kunnen worden (mijn vrouw en ik).
Nu doe ik het ook via de PC, en wissel ik steeds van account als we nieuwe muziek hebben. Nu gebruik ik de manager op de PC welke een map op de NAS synchroniseert wat handiger kan.

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:29
ik heb een ds212j en ben op zoek naar een vervangende router voor mijn Sitecom WL-341.

De TP-Link WR1043ND (link Pricewatch)
viel mij op door de lage prijs en positieve beoordelingen in de pricewatch.

Ik wil graag dat ik met Synology EZ internet app automatisch de router in kan laten stellen. De TP Link staat in de lijst routermodellen ondersteunt welke Synology EZ-Internet ondersteunen. Mijn WL-341 ook maar die wil toch niet echt meewerken.

Weet iemand of dit een goede combinatie is? Ik ben maar een simpel grafisch ontwerpertje en heb niet zoveel verstand van netwerken... :D

[ Voor 7% gewijzigd door Rudolf op 26-09-2012 14:47 ]

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jelte schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 07:56:
Zo ongeveer sinds de laatste update van DSM en photo station blijven de DS Photo+ apps op Android en iOS steken op het "bezig met laden" scherm. Inloggen lukt dus blijkbaar wel, maar het laden van foto's is niet meer te doen.
Herkennen mensen dit probleem?
Helaas krijg ik nog steeds geen foto's te zien als ik DS Photo+ gebruik. Via een browser krijg ik wel gewoon toegang tot alle foto's. Ook zoeken op internet levert me niets op. Het lijkt erop alsof niemand hier hetzelfde probleem heeft, maar ik probeer het nog een keer.

Herkent iemand het probleem of heeft iemand zelfs een oplossing?

Verwijderd

bum schreef op woensdag 26 september 2012 @ 13:35:
[...]

[..]

Het is te lastig voor mij om een VPN op te zetten in mijn LAN of te testen. Daar heb ik de apparatuur niet voor. Slechts 1 pc en twee smartphones..

Maar vermoedelijk zou het kunnen komen omdat mijn router Netgear WDNR4000 niet aan VPN-passthrough doet. Her zal er uiteindelijk wel op neer komen een router aan te schaffen welke een build-in VPN-server heeft of aan VPN-passthrough doet zodat ik de VPN-server van de DS212 kan gebruiken?

• HvB83
  • Laatst online: 13-01 05:24
Maar met je smartphone via 3G kan je het in veel gevallen ook gewoon testen.

• dries83
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09 20:23
Rudolf schreef op woensdag 26 september 2012 @ 14:44:
ik heb een ds212j en ben op zoek naar een vervangende router voor mijn Sitecom WL-341.

Ik wil graag dat ik met Synology EZ internet app automatisch de router in kan laten stellen. De TP Link staat in de lijst routermodellen ondersteunt welke Synology EZ-Internet ondersteunen. Mijn WL-341 ook maar die wil toch niet echt meewerken.

Weet iemand of dit een goede combinatie is? Ik ben maar een simpel grafisch ontwerpertje en heb niet zoveel verstand van netwerken... :D
Ik heb precies die router. Bij mij was dat geen probleem, noch bij de originele firmware, noch bij dd-wrt firmware. Ik draai zelf er dd-wrt op omdat die meer poorten kan forwarden.

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:29
dries83 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 15:38:
[...]

Ik heb precies die router. Bij mij was dat geen probleem, noch bij de originele firmware, noch bij dd-wrt firmware. Ik draai zelf er dd-wrt op omdat die meer poorten kan forwarden.
thanks man. voor die prijs kan ik ook geen buil vallen, ga het gewoon proberen

Verwijderd

HvB83 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 15:36:
Maar met je smartphone via 3G kan je het in veel gevallen ook gewoon testen.
Ah..ok, gaan we vanavond even testen. Dan gebruik in Windows 7 wel de optie 'binnenkomende verbinding' bij de adapter instellingen.

Dus als ik het goed begrijp is het dus Cisco3212 Wan rechtstreeks op de pc aan sluiten. En dan via me iPad of smartphone een PPTP-VPN verbinding opzetten.

As dat lukt, schieten we al aardig op met het oplossen van mijn probleem.. ;)

• Yucko

Yucko

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 15:30:
[...]

Het is te lastig voor mij om een VPN op te zetten in mijn LAN of te testen. Daar heb ik de apparatuur niet voor. Slechts 1 pc en twee smartphones..

Maar vermoedelijk zou het kunnen komen omdat mijn router Netgear WDNR4000 niet aan VPN-passthrough doet. Her zal er uiteindelijk wel op neer komen een router aan te schaffen welke een build-in VPN-server heeft of aan VPN-passthrough doet zodat ik de VPN-server van de DS212 kan gebruiken?
Je kunt altijd nog door middel van een andere firmware (DD-WRT ondersteund volgens mij VPN Pass-through en de Netgear WNDR4000 wordt zover ik kan zien ook ondersteund) proberen VPN Pass-through werkend te krijgen op je router.

Dus even wachten met geld aan een nieuwe router uitgeven en bovenstaande dus eerst proberen ;)

Maar goed, we gaan een beetje off-topic ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Yucko op 26-09-2012 16:02 ]

• Diabolical
  • Laatst online: 02-10-2023
Rudolf schreef op woensdag 26 september 2012 @ 14:44:

Als de WL341 er tussen staat moet het werken maar staat in die WL je UPnP wel aan? Als je via EZ internet de verbinding wil openen moet je router wel UPnP port forwarding verzoeken accepteren.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:50

M-ThijZ

Riding on Rails

Al een tijd ben ik op zoek naar een budget NAS oplossing. Naast zelfbouw, HP Microserver neem ik natuurlijk ook Synology in overweging.

Aan de oplossing stel ik de volgende eisen.
  • Veilige plek voor foto's en andere belangrijke documenten. (~250GB)
  • Time Machine backups van twee laptops. (totaal 500GB)
  • Downloaden & streamen van media naar een Boxee Box.
  • Power schedule 12/7 aan i.p.v. 24/7
Voor een Synology twijfel ik tussen:

DS212 (€216) + 2x Seagate 3TB (€130) = €476,-
DS112 (€172,50) + 1x Seagate 3TB (€130) = €302,50

Bij de DS212 heb ik het natuurlijk over een RAID 1 (mirror) oplossing. Zoals iedereen weet is RAID != backup, maar verhoogt het de beschikbaarheid van gegevens. Is voor een thuissituatie een verhoogde beschikbaarheid het verschil van €173,50 waard? Ik denk het niet.

Dus welke versie ik ook kies, uiteindelijk is er ook een backup oplossing nodig. Bij de oplossing met 1 disk sneuvelt deze per definitie. Wat is jullie ervaring hiermee? Het liefste ga ik voor een offsite backup, maar is er een dienst waar je 500GB snapshots naar kan sturen? Bijvoorbeeld Amazon Glacier?

Daarom ben ik erg benieuwd hoe jullie backups maken van je data.

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
M-ThijZ schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:44:
Al een tijd ben ik op zoek naar een budget NAS oplossing. Naast zelfbouw, HP Microserver neem ik natuurlijk ook Synology in overweging.

Bij de DS212 heb ik het natuurlijk over een RAID 1 (mirror) oplossing. Zoals iedereen weet is RAID != backup, maar verhoogt het de beschikbaarheid van gegevens. Is voor een thuissituatie een verhoogde beschikbaarheid het verschil van €173,50 waard? Ik denk het niet.

Dus welke versie ik ook kies, uiteindelijk is er ook een backup oplossing nodig. Bij de oplossing met 1 disk sneuvelt deze per definitie. Wat is jullie ervaring hiermee? Het liefste ga ik voor een offsite backup, maar is er een dienst waar je 500GB snapshots naar kan sturen? Bijvoorbeeld Amazon Glacier?

Ik ben helemaal niet into RAID configs e.d. maar ik heb jaren geleden juist gekozen voor een 2bay NAS om ook nog een extra backup te hebben. Op volume 1 gebeurt van alles en nog wat en volume 2 is puur een station waar 2x per week de belangrijke dingen van volume 1 naartoe worden gekopieerd (via DSM)

Toen ik terug kwam van vakantie had volume 1 het loodje gelegd en dan ben ik blij me een back up op volume 2 want ik gebruik geen externe backup mogelijkheid.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:10
Weet iemand of het mogelijk is om Spotify op de syn te zetten?

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:10
schumi2004 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:55:
[...]

Als je erop googled zegt ie van wel.
Kan enkel iets via squeezeserver vinden en al heel oud. SSOSD of hoe dat dan ook al weer heette.
En een 108j trekt dat squeezeserver verhaal niet.
Vandaar mijn vraag

• mvds
  • Laatst online: 13:47

mvds

Totally awesome!

M-ThijZ schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:44:

Vanwege de kosten ben ik voor de HP MicroServer gegaan. 4 bay Synology met dezelfde CPU (dual core > 1,3Ghz) kom je al snel op de €450 of meer zonder disks. Terwijl je voor de HP maar iets van €250 kwijt bent.

Nadeel(tje) is wel dat je kwa software wel wat meer werk hebt bij een HP, ik heb er NAS4Free op draaien, doet het prima, maar de Syn is net effe wat makkelijker in gebruik. Bij de HP is er wel wat kennis van Linux (of BSD in mijn geval) voor nodig, maar ach, Google lost dat ook wel op.

• Rainesh
Ten eerste Raid 1 (of welke vorm van Raid) is GEEN backup!

Bijv:

Je draait 2x 3TB in Raid 1 en disk 1 gaat stuk. Je koopt een nieuwe schijf om disk1 te vervangen, tijdens het rebuilden gaat disk2 stuk. En daar sta je dan, alle data weg...

Ik heb een Raid5 array, maar van de belangrijkste dingen maak ik een aparte backup op een externe schijf.

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:34
Rainesh schreef op woensdag 26 september 2012 @ 17:01:

Bijv:

Je draait 2x 3TB in Raid 1 en disk 1 gaat stuk. Je koopt een nieuwe schijf om disk1 te vervangen, tijdens het rebuilden gaat disk2 stuk. En daar sta je dan, alle data weg...

Ik heb een Raid5 array, maar van de belangrijkste dingen maak ik een aparte backup op een externe schijf.
En wederom een +1 :)

..::System Specs::..

• init6
  • Niet online

Bijv:

Statisch gezien is deze kans redelijk klein. Ik ga deze gok wagen, eerst 6 maanden RAID 1 en over 6 maanden nog eens 2 hdd's erbij plaatsen voor een RAID5 config. Daarnaast heb ik ook nog een USB hdd met 2tb waar ik de meest kritische documenten en mijn webomgeving op kan gooien. Nee, ik krijg geen zweet tussen mijn billetjes als ik over deze oplossing nadenk. Ik wil 4 schijven, maar 800 euro ophoesten vind ik op dit moment iets te gortig.

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003

M-ThijZ

Riding on Rails

Bijv:

Exact!

Daarom vraag ik mij sterk af of het überhaubt zin heeft om voor €173,50 van een 1-bay naar een 2-bay NAS te gaan.

Het lijkt mij beter om geld te investeren in een betrouwbare backup oplossing, in ieder geval op basis van snapshots. Ik denk dat daar twee oplossingen voor zijn.
  1. Twee externe USB-disks en die (wekelijks) rouleren tussen thuis en werk.
  2. Automatisch snapshots naar services, zoals Amazon S3 of Amazon Glacier.
Optie 1 lijkt mij erg bewerkelijk, maar ik denk dat optie 2 nog niet haalbaar is.

De grootste oorzaak van data-verlies is een menselijke fout. Dus ik zoek technologie om zich tegen mijzelf te beschermen. :9

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik draai RAID5, en mijn belangrijke data (foto's) synchroniseer ik met een NAS op een andere locatie. Misschien is er een kennis waar je wat data mee kan ruilen?

Als het om 500 GB gaat, en je hebt 2x3 TB in je NAS zitten is het wel te doen natuurlijk.

• Rainesh
Dat is ook een van de mogelijkheden waar ik aan gedacht heb, want wil bij mijn schoonouders een 1bay nas neerzetten zodat ik daar mijn backups op kan maken.

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:16
M-ThijZ schreef op woensdag 26 september 2012 @ 17:20:
[...]

Het lijkt mij beter om geld te investeren in een betrouwbare backup oplossing, in ieder geval op basis van snapshots. Ik denk dat daar twee oplossingen voor zijn.
Optie 1 lijkt mij erg bewerkelijk, maar ik denk dat optie 2 nog niet haalbaar is.
Ik zie dat je Macbooks hebt. Ik draai voor mijn iMac Time Machine backups naar de Nas. Daarnaast gebruik ik Arq voor encrypted offsite backups naar S3. Arq werkt ongeveer zoals Time Machine, dus elk uur incrementele backups. Op dit moment heb ik daar 22Gb staan voor ongeveer 4,50 euro per maand. Alleen echt belangrijke data (foto's, documenten) gaat daarheen.

Voor Synology is Duplicity beschikbaar, die ook encrypted incremental offsite backups naar S3 kan maken. Een non-encrypted alternatief is rdiff-backup, die kan ook naar S3 backuppen. Als je Amazon vertrouwd is dat een eenvoudiger alternatief.

De Time Machine backups op de NAS heb ik voornamelijk om een hard disk failure van de iMac op te vangen. Eerdere versies van documenten herstellen gaat sneller via Arq.

Mijn NAS is een DS110j dus ik vertrouw daar verder niet te veel op :)

• HvB83
  • Laatst online: 13-01 05:24
m4yall schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:48:
[...]

Ik ben helemaal niet into RAID configs e.d. maar ik heb jaren geleden juist gekozen voor een 2bay NAS om ook nog een extra backup te hebben. Op volume 1 gebeurt van alles en nog wat en volume 2 is puur een station waar 2x per week de belangrijke dingen van volume 1 naartoe worden gekopieerd (via DSM)

Toen ik terug kwam van vakantie had volume 1 het loodje gelegd en dan ben ik blij me een back up op volume 2 want ik gebruik geen externe backup mogelijkheid.
En als je nu je schijven in mirror had gehad, dan was je helemaal geen data kwijt geweest. Gewoon een nieuw schijfje erin en weer door... :9

• Shanquish
  • Niet online
Iedereen weet vast wel dat je jumbo frames kunt aanzetten op een synology nas.
Maar wat ik me afvraag, moet de switch en andere apparatuur dit ook ondersteunen of zou het gewoon moeten werken als het op de synology en de pc geactiveerd is ?

• Rainesh
Derest van je apparatuur moeten het ook ondersteunen. Als ik jumboframes op mijn syno aanzet, dan kan ik geen verbinding maken omdat mijn router het niet ondersteund.

• mrbbs
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:30
Van Synology gehoord gekregen dat er geen DS413+ komt. Ik koop mezelf dus de DS412+.

It is correct that we don't plan to release a DS413+, so the DS412+ will be maintained on the market as the 4-bay "Small to medium business" model.

[ Voor 47% gewijzigd door mrbbs op 26-09-2012 22:37 ]

• Shanquish
  • Niet online
Rainesh schreef op woensdag 26 september 2012 @ 22:27:
Derest van je apparatuur moeten het ook ondersteunen. Als ik jumboframes op mijn syno aanzet, dan kan ik geen verbinding maken omdat mijn router het niet ondersteund.
ah, dat had ik dus ook, verbinding begint enorm te haperen. :)

volgende investering hierzo wordt toch een goeie switch, dan meteen 1 die Link aggregration, vLAN's en jumbo frames ondersteunt. :)

• KSH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:02

KSH

Ik heb het volgende in huis:

- Synology DS211j (Laatste versie DSM).
- Linksys E2000 als router.

Nu heb ik het volgende probleem:
Met iPhone app DSPhoto lukt het wel om vanaf buiten mijn netwerk in te loggen.
Met iPhone app DSFile (en via browsers op pc/iMac) lukt dit niet. Ik krijg elke keer de melding:

Kan geen verbinding tot stand brengen met de server. Controleer het IP-adres en de netwerkverbinding. Zorg dat de WebDAV-dienst op het DiskStation is ingeschakeld.

Ik kan wel binnen mijn netwerk inloggen met DSFiles (en via browsers). Een tijdje geleden had ik overigens nooit problemen en kon ik (met dezelfde apparatuur) gewoon vanaf buiten mijn netwerk inloggen.

Ik heb echt alles nagelopen (poorten op router, DSM gebruikersrechten, WebDAV ingeschakeld). Ik kom er nog steeds niet uit waarom ik niet kan inloggen vanaf buiten mijn netwerk op mijn Synology NAS.

Wie o wie heeft voor mij de oplossing :) ?

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:50
catchingfire schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:50:
Iemand al ervaring met dat nieuwe "System Hibernation" ? Klinkt interessant maar hoe werkt dat in de praktijk?
Niemand met een DS413 in de zaal? Zelfs in de manual op synology.com staat niks over system hibernation.

Twijfel ofdat de DS412+ qua performance toch een betere keuze is dan de DS413 die qua energieverbruik wellicht wat beter uit de bus komt...
catchingfire schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:38:
Iemand een idee hoe ik de #RECYCLE folder hidden kan maken? Ik wil 'm wel hebben maar ik wil 'm liever niet per default zien...
Ook niemand hier een idee over?

• TweakMDS
  • Laatst online: 09:17
M-ThijZ schreef op woensdag 26 september 2012 @ 17:20:
[...]

Exact!

Daarom vraag ik mij sterk af of het überhaubt zin heeft om voor €173,50 van een 1-bay naar een 2-bay NAS te gaan.

De grootste oorzaak van data-verlies is een menselijke fout. Dus ik zoek technologie om zich tegen mijzelf te beschermen. :9
Als je al een 1-bay NAS hebt en je koopt er een twee bay NAS bij, dan is dat een vrij voor de hand liggende manier van backup.
Als mijn DS107+ wordt vervangen door de 712+ of 213+, dan gaat de oude ergens anders staan (ik denk bij m'n ouders) en kan ik daar fijn mijn bestandjes op gaan backuppen.

• Videopac
  • Laatst online: 17:45

Videopac

Rommelt wat aan.

Zo doe ik het ook. Elke paar jaar een nieuwe NAS met schijven. De oude wordt dan de remote backup.
Ik heb nu een DS211 en een DS207+ remote.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• Apocal1pse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-09 23:03
DigitalExcorcist schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 16:19:
[...]

Even uit m'n hoofd met de Linux-kennis die ik heb hoor, maar /opt/etc ? Dat is geen standaard directory om opstartscripts in te zetten.. misschien dat Synology daar iets voor ingeregeld heeft, maar anders zou ik 'n symlink (of kopietje van het script) in /etc/init.d/ zetten (ipv. /opt/etc/init.d)
Even hierop terugkomen:

/opt/etc/init.d stond op verschillende websites aangegeven als startup script plaats, maar dat werkt inderdaad niet goed. Ik heb nu /usr/local/etc/rc.d gebruikt om een SB als een service te starten. Dat werkt goed. Nu wordt hij ook normaal afgesloten als het systeem reboot of uit gaat.

• Turbo_boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-03-2024
Ik probeer de laatste dagen mijn Mediaserver (van Synology) werkend te krijgen dat hij via de iPhone app "DS Audio" muziek af speelt op mijn Home Cinema (Panasonic SC-BTT290). (Deze ondersteund Media Renderer)

Nu gaat de Home Cinema netjes aan (ook niet altijd maar ligt waarschijnlijk aan wifi) als ik de App opdracht geef om muziek te spelen op mijn Home Cinema. Nu is het echter dat mijn Home Cinema aan geeft dat hij niet kan afspelen. Ik dacht eerst dat het door de File Extention kwam dus heb ik er netjes MP3 van gemaakt, maar mocht niet baten.

Via DLNA werkt het afspelen vanaf de DS212 wel gewoon.

Daar naast heb ik een Panasonic TV welke het wel netjes doet.
Heeft iemand hier ervaring mee?

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

911GT2 schreef op zondag 23 september 2012 @ 20:13:
[...]
Gevonden 905 gig @cloudstation... die zou ik toch echt uit gezet moeten hebben. Is er ook een command om de hele @cloudstation in 1 keer weg te gooien?

ah... rm -rf ./* dus...
Waarschijnlijk heb je het inmiddels al uitgevoerd, maar controleer bij dat commando wel even of je de punt hebt ingetikt en met 'pwd' in welke directory je staat. :)

Het verwijdert alles in de huidige directory en alle directories daaronder. Sta je per ongeluk in de root, dan is je NAS... vrij stuk. :P

Dividend for Starters

Verwijderd

Yucko schreef op woensdag 26 september 2012 @ 15:55:
[...]

Je kunt altijd nog door middel van een andere firmware (DD-WRT ondersteund volgens mij VPN Pass-through en de Netgear WNDR4000 wordt zover ik kan zien ook ondersteund) proberen VPN Pass-through werkend te krijgen op je router.

Dus even wachten met geld aan een nieuwe router uitgeven en bovenstaande dus eerst proberen ;)

Maar goed, we gaan een beetje off-topic ;)
Inderdaad, behoorlijk off-topic. Maar met DD-WRT werkt alles nu zoals het moet.

• DigitalExorcist

Bijv:

Daarom gebruik ik mijn NAS alleen als backup ;) gemirrored en alles wat erop staat heb ik ook nog op m'n Mac (en m'n vrouw op haar laptop, en deels in Dropbox). Kans dat én m'n Mac, én m'n 2 NAS-schijven tegelijk stuk gaat is vrij klein. Als ik op vakantie ga komt er nog een backup van foto's en homevideos op een oude (net iets te kleine..) USB-disk die ik offsite bewaar.

Wat ik alléén op m'n NAS zet kan verloren gaan; dat kost dan wel een hoop zoekwerk maar alles is wel weer opnieuw te downloaden. Gewogen risico, dus.

Pagina: 1 ... 75 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.