• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-09 19:24
HvB83 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 11:25:
Ik gebruik m'n Synology graag om muziek te streamen naar m'n Squeezebox systeem, het grootste deel van m'n collectie is daarom flac. Maar de iphone werkt daar helaas niet mee, dus als ik wat nieuws erop wil zetten is het toch elke keer een gedoe. Daarom wil ik nu gewoon m'n muziekcollectie 1 op 1 omgezet hebben in een aparte directory met mp3-files.

Het script op deze pagina doet volgens mij perfect wat ik wil. Alleen snap ik niet helemaal hoe ik het uit kan starten.

Ik heb het bestand met vi aangemaakt via ssh, de permissies al aangepast, de file staat ook in de directory waar ik hem wil uitvoeren, maar hij blijft zeggen dat het bestand niet bestaat. Wat doe ik verkeerd?
Hoe staan de permissies?

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
-rwxrwxrwx

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-09 15:07
ik heb wel een last gehad van het verschil tussen admin en root bij iets dergelijks..

• HvB83
Maar misschien gebruik ik ook het verkeerde commando, ik heb "flac2mp3" en "flac2mp3 start" geprobeerd, maar in beide gevallen zegt hij "not found".

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
probeer eens "./flac2mp3" :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• HvB83
DiskStation411> ./flac2mp3
-sh: ./flac2mp3: not found ;)

• Magic
  • Niet online
zit je wel in de map waar het bestand flac2mp3 staat?

• HvB83
Zeker, als ik dir type, zie ik ondermeer deze file staan:

-rwxrwxrwx 1 admin administ 861 Sep 20 11:04 flac2mp

Maar blijkbaar heb ik bij het aanmaken dan al iets fout gedaan. Ik heb het script vanuit de website gekopieerd en de file vanuit vi aangemaakt, daarin geplakt en vervolgens opgeslagen.

• Magic
  • Niet online
is het een kopieer foutje? ik zie namelijk "flac2mp" staan zonder de 3

• HvB83
Schandalig... ik had hem idd hernoemd naar .sh omdat ik twijfelde of dat wel werkte, maar bij het terugzetten is dat blijkbaar fout gegaan. Daarna draaide hij gewoon. Wees gerust, zonder jouw commando was ik nog een tijdje aan het stoeien geweest... 8)7

Maar het script draait nu en maakt alle mappen aan, maar converteert niks, volgende horde om te nemen dus... Dat linux is niet eenvoudig, maar stapje voor stapje komen we er wel. Het is gewoon dat er zoveel moois kan met zo'n Syno als je niet te bang bent om er een beetje in te duiken. :9

• Magic
  • Niet online
HvB83 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:24:
Het is gewoon dat er zoveel moois kan met zo'n Syno als je niet te bang bent om er een beetje in te duiken. :9
Daar zijn we tweaker voor :)

• StRuJeKeR
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01-2024
Ik heb vandaag gebeld ivm met de synology en mag hem binnen brengen voor garantie en de hdd geef ik ook binnen. Als ik de syno niet heb is er toch geen haast met de RMA ;)

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:49

zaadstra

Überprutser

Ik ben al een tijd bezig om Shellinabox aan de gang te krijgen, maar het lukt niet om het ding draaiend te krijgen. Ik krijg (in Firefox) "The connection was reset. The connection to the server was reset while the page was loading. .... Ik heb gezocht naar en in logs maar vind geen opmerkingen. In IE: cannot display the page.

Ik draai een 107+ met DSM 3.1.0.1632. Hij is redelijk standaard na een herinstallatie.

Ik heb die Bootstrap er maar weer opgezet maar die helpt niet. Ik heb shellinabox-88f5281-2.14-5.spk gebruikt die bij de 107+ cpu hoort.

Mis ik iets om Shellinabox te draaien?

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
zaadstra schreef op donderdag 20 september 2012 @ 21:32:
Ik ben al een tijd bezig om Shellinabox aan de gang te krijgen, maar het lukt niet om het ding draaiend te krijgen. Ik krijg (in Firefox) "The connection was reset. The connection to the server was reset while the page was loading. .... Ik heb gezocht naar en in logs maar vind geen opmerkingen. In IE: cannot display the page.

Ik draai een 107+ met DSM 3.1.0.1632. Hij is redelijk standaard na een herinstallatie.

Ik heb die Bootstrap er maar weer opgezet maar die helpt niet. Ik heb shellinabox-88f5281-2.14-5.spk gebruikt die bij de 107+ cpu hoort.

Mis ik iets om Shellinabox te draaien?
staat de poort voor shellinabox open?

Tijdmachine | Nieuws trends

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

ieperlingetje schreef op donderdag 20 september 2012 @ 21:38:
[...]

staat de poort voor shellinabox open?
In de Syno? Het is op lokaal lan, dus (nog) geen poorten in router geconfigged.

nb. ik kan niet connecten zowel via een windowtje geopend in de DSM interface, als los via een pc browser naar http://synonas:4200.

[ Voor 20% gewijzigd door zaadstra op 20-09-2012 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 07:47
Misschien een heel domme vraag, maar ik vind het niet onmiddellijk terug... Kan je met een Synology NAS een wekelijkse backup instellen van bepaalde mappen naar een externe USB schijf?

Ik heb juist op de knop "Back-up maken en terugzetten" gedrukt in de online demo, maar die blijft hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 15:18
Dat kan. Ik maak dagelijks een back-up, maar wekelijks kan zeker ook...

In de screenshot is usbshare1 de externe harde schijf

[ Voor 50% gewijzigd door ChuckyDevil op 21-09-2012 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codemann
  • Laatst online: 27-09 07:47
Bedankt Chucky!

Ik begin toch meer en meer te neigen naar Synology... QNAP vind ik van (bouw)kwaliteit een stuk overtuigender, ze komen ook uit de b2b sector terwijl Synology toch eerder uit de b2c komt.
Maar het grote prijsverschil (DS412+ vs TS-469Pro is € 250 verschil), de leuke Synology community en de kracht en eenvoud van DSM beginnen me toch meer en meer te overhalen.

Nog even piekeren en de threads van beide fabrikanten hier en op andere fora volgen, en dan waarschijnlijk een DS412+ kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Tja, bouwkwaliteit... ik weet niet, maar ik hoor maar erg weinig klachten van Synology gebruikers waarbij de NAS het na de garantietermijn begeven heeft. Zelf heb ik ooit een 207+ gekocht die nog steeds 24/7 bij m'n zusje staat te snorren en zelf heb ik nu dik 3 jaar een DS210+ en 2 jaar een DS411 die in een toch niet heel koele meterkast hun werk staan te doen, zonder ook maar 1 probleem.

En het belangrijkste; als er een probleem is, dan lost Synology het eigenlijk altijd netjes op. Ook hoe ver ze in hun support gaan door echt bij mensen in te loggen en problemen op te lossen is van een zeldzaam niveau. Als je bij HP een licentie voor je server afsluit dan mag je in je handjes knijpen dat ze een vervangen onderdeel binnen de afgesproken tijd überhaupt brengen, en dan moet je het zelf nog eens installeren ook...

Dus als het je dan ook nog geld bespaart, dan zou ik het wel weten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ChuckyDevil schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 00:31:
Dat kan. Ik maak dagelijks een back-up, maar wekelijks kan zeker ook...

In de screenshot is usbshare1 de externe harde schijf
yup, zo doe ik dat ook.
zelfs naar een externe schijf die op NTFS draait is mogelijk, duurt alleen wel 'iets' langer O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

Heb iets raars: ben connected met https op poort 5001, DSM zegt toch dat ik via http verbonden ben. Klopt niet, of denkfout?
Zie screenshot: Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y58/GOT_MAher/httpsSynology_zps0fed02b8.jpg

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Secure http is nog steeds http verkeer :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

Hooglander1 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 12:56:
Secure http is nog steeds http verkeer :)
Jaha, ok dacht dat het wellicht zoiets was maar vond het toch raar. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 16:07
O wat fijn, kom je terug van vakantie, zijn alle packages uit voor de 213+ Jeuh! :+

Fear can hold you prisoner, Hope can set you free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Is er iemand die Shellinabox op een oudere Synology met DSM 3.1.x draaiend heeft?

Kan het zijn dat MissileHugger het package met depencies voor DSM3.2 en 4.x gemaakt heeft?
Zie: http://packages.missilehugger.com/

Ik vind het ook wel apart dat Shellinabox na installatie op Run staat en niet reageert op Stop Package, hij blijft doorrunnen. :? Is dit een signaal dat het niet compatible is? Ik weet dat op de nieuwere DSM's het package systeem veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
  • Laatst online: 28-09 18:40
Gisteren als NAS noob een DS213 in gebruik genomen en ik ben helemaal onder de indruk ;). Was wel even verbaasd dat het aanmaken van een volume zo lang duurde (zelfs met een enkele 1.5 TB schijf) maargoed dat schijnt zo te horen.

Ik had nog een Seagate 1.5 liggen (ST31500541AS) maar die geeft continue S.M.A.R.T. errors (maar dat schijnt vaker voor te komen bij dit type). Ben er nog niet uit of dat nu alleen een loos alarm is of dat er echt iets niet goed gaat (de melding gaat over de seek_error_rate).

Ben nog aan het kijken naar 2 nieuwe schijven; dat worden waarschijnlijk de 2GB versies van de WD "Red" serie maar die zijn helaas slecht leverbaar bij m'n vaste 'dealers'.

Nu maar even deze thread van voren af aan doorlezen... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Douwe63 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:56:
Ik had nog een Seagate 1.5 liggen (ST31500541AS) maar die geeft continue S.M.A.R.T. errors (maar dat schijnt vaker voor te komen bij dit type). Ben er nog niet uit of dat nu alleen een loos alarm is of dat er echt iets niet goed gaat (de melding gaat over de seek_error_rate).
Persoonlijk zou ik dan toch die Seagate afschrijven want als ie al begint met SMART errors lijkt mij de harddisk niet bepaald fris meer. Voor de zekerheid kan je die harddisk nog eens aan je pc hangen en eens de SMART waardes bekijken met b.v. HD Tune Pro.

Ik denk ook dat dat de rede is dat het zo lang duurde eer de schijf ingesteld was vanwege die SMART errors en denkelijk de nas bad sectors moest repareren. Zelf heb ik een DS212J met 2 x 2 TB harddisks die ongeveer binnen 25 minuten bedrijfsklaar waren maar ook helemaal geen SMART errors vertoonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
Roel1966 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 16:44:
[...]

Persoonlijk zou ik dan toch die Seagate afschrijven want als ie al begint met SMART errors lijkt mij de harddisk niet bepaald fris meer. Voor de zekerheid kan je die harddisk nog eens aan je pc hangen en eens de SMART waardes bekijken met b.v. HD Tune Pro.

Ik denk ook dat dat de rede is dat het zo lang duurde eer de schijf ingesteld was vanwege die SMART errors en denkelijk de nas bad sectors moest repareren. Zelf heb ik een DS212J met 2 x 2 TB harddisks die ongeveer binnen 25 minuten bedrijfsklaar waren maar ook helemaal geen SMART errors vertoonden.
Ah, oke, hij is wel 5 uur bezig geweest met het maken van het volume. Vanochtend ook de quick en de extended check gedaan (de extended test duurde ruim 4 uur) en daarbij was niets raars aangetroffen (buiten het feit dat die S.M.A.R.T. melding telkens weer verschijnt).

Ik heb al de SeaTools gedownload waarbij ik ook die disk kan checken, ik zit nog net binnen de 3 jaar van de garantie termijn.

Iemand al ervaring trouwens met de WD Red Series schijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-09 21:40
Volgens mij zijn er maar 2 gebruikers ofzo met WD Red schijven....die dingen zijn zo superslecht leverbaar! Ik zit zelf ook op te wachten, dan kan ik gelijk uitbreiden.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv1971
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-10-2021
Zijn er meer mensen die problemen ervaren met de nieuwe firmware?

Ik heb gisteren een 810+ geupgrade naar DSM 4.1 en opeens verschijnen er bestanden dubbel op het NAS. Een keer met een kleine letter en 1x met hoofdletter. Het betreft een sync proces dat eea via FTP erop plaatst. Via Windows lukt me dat niet alleen via FTP (en die loopt vreemd genoeg ook op een Windows Server).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Douwe63 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 17:19:
Ik heb nu sinds ongeveer 2 maanden een 2TB WD Red in mijn pc en tot nu toe zeer tevreden en geen enkel probleem ermee gehad. De harddisk is vooral snel met sequentieel lezen/schrijven, zeer stil en blijft opvallend koel ondanks dat er geen fan lucht langs blaast.
frankv1971 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 17:31:
Zijn er meer mensen die problemen ervaren met de nieuwe firmware?
Ik heb zelf de DS212J met DSM 4.1 maar geen enkel probleem tot nu toe ontdekt, integendeel, zeer tevreden met de nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuadrifoglioVerde
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2024
[...]
Ikke. Had 2x 3TB besteld toen ze net uit waren. Een dag later had ik ze al in mijn bezit. Ondertussen draaien die al zoveel weken zonder problemen. Bijgevolg heb ik er ook weinig over te vertellen. (een typisch voorbeeld van alleen de klagers te horen).
Nu moet ik wel zeggen dat ik me niet kan herinneren veel last van defecte drives te hebben gehad in het verleden. Als ik de ervaringen van sommigen hier lees...

Heb nu ook al op zijn minst 3 weken 2x 2TB WD RED voor mijn ouders in bestelling :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:17
Beetje een n00b vraagje, maar mijn NAS loopt vol. Ik heb bijna 2 terabyte vol. Maar alle afzonderlijke partities zijn samen nog geen terabyte.

Het lijkt alsof er ergens een temp folder vol loopt of zo, maar ik kan niet goed vinden waar. Is er ergens een tool waarmee ik mijn NAS bestanden inzichtelijk kan krijgen. Ik heb Disk Inventory X (mac tegenhanger van treeview) gedraaid maar kan niets heel raars vinden.

Behalve dan dat ik dus grofweg 800 gig kwijt ben. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07
Je kan alle mappen pas zien als je inlogt als root via putty, of (als het grafisch moet) met fugu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Draai je toevallig sabnzbd? Kijk eens in de temp folder ervan, daar blijven soms ook bestanden hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
Rainesh schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 21:10:
Draai je toevallig sabnzbd? Kijk eens in de temp folder ervan, daar blijven soms ook bestanden hangen.
Yep klopt daar ga ik even zoeken...Nope geen oplossing...

[ Voor 5% gewijzigd door 911GT2 op 21-09-2012 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-09 07:25

JT

VETAK y0

Ha, packages voor de DS213+ nu de chaintool er is :) Dan gaat ik die maar eens aanschaffen.
skip-5 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 12:58:
O wat fijn, kom je terug van vakantie, zijn alle packages uit voor de 213+ Jeuh! :+
Dat volg ik hier vanuit Tunesie :D Was ook schandalig geweest als dat 6 maanden had moeten duren.

[ Voor 62% gewijzigd door JT op 21-09-2012 22:13 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

911GT2 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 21:04:
Beetje een n00b vraagje, maar mijn NAS loopt vol. Ik heb bijna 2 terabyte vol. Maar alle afzonderlijke partities zijn samen nog geen terabyte.

Het lijkt alsof er ergens een temp folder vol loopt of zo, maar ik kan niet goed vinden waar. Is er ergens een tool waarmee ik mijn NAS bestanden inzichtelijk kan krijgen. Ik heb Disk Inventory X (mac tegenhanger van treeview) gedraaid maar kan niets heel raars vinden.

Inloggen via root
code:
1
cd /

code:
1
du -ahcs *

Dan zie je bijv dat het ergens in volume1 gebeurt, dus dan
code:
1
cd /volume1

code:
1
du -ahcs *

etc.
Of andere parameters gebruiken met het du commando en dan naar een lijst outputten en die achteraf analyseren.

Lekker op de bank

• Douwe63

Niet boos worden maar kan het zijn dat je 2 1TB disken in RAID 1 hebt staan? ;)

Verwijderd

Wil graag voor een DS413 gaan, wil wat downloaden via apps geinstalleerd op de synology. Met 2 - 3 pc's data benaderen maar niet heftig veel. Wat wel intensiever zal zijn zal mijn mediaportal media center dat max 4 streams hd TV streams naar de synology. Nu lees ik alleen dat de DS413 geen java kan, in hoeverre ga ik daar last van krijgen en denken jullie dat de 413 een goede keuze is? Ik kies voor een 4 ipv een 2 omdat ik dan meer kan uitbreiden.

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:41
Is het iemand al gelukt om met de horizon van upc de synology van buitenaf in te komen?

Verwijderd

dsm 4.1 draait hier goed op mijn DS1010 met 5x 2TB aan boord, alles reageert snel.
Dus DSM 4.1 op mijn DS 409 (4x 1TB WD green)ook geplaatst, maar daar zakt de algemene performance ineen als een pudding, overdracht snelheid is zo goed als gehalveerd, toepassingen starten is wachten enz...
Jullie advies hierover, iets aan te passen of zo, of is een downgrade de oplossing.

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Neefdave schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 10:31:
Is het iemand al gelukt om met de horizon van upc de synology van buitenaf in te komen?
Controlevraagje: je hebt in de webinterface van de Horizon wel de poorten opgezet?

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-09 01:53
Wat ik raar vindt dat me nas heel even op standby gaat en dat weer actief word.
Mijn vraag is hoe kan zien waarom hij uit standby komt door wordt welk proces is dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Zijn er meer mensen waarbij CP server niet meer start na de laatste update?
Ik heb hem geinstalleerd staan via de synocommunity package en gisteren een update gedaan. Nu is de interface niet meer berijkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er wel een youtube recensie van gezien in samenwerking met een synologie nas (2011 model met 4 bays), werkte perfect.

Ik wil ze ook graag, maar de prijs is me nog wat te hoog. Ik wacht totdat ze (hopelijk) wat minder kosten om te upgraden naar de red serie.
Ik vermoed dat je al een herstart geprobeerd hebt? Ik ben weleens 40 gig ofzo kwijt en dan is dat een dag later pas zichtbaar. Ik ben er nog niet ingedoken wat dit is, vermoedelijk temp files van een of andere package die ik draai. Maar 40 gig is wel wat minder dan 800

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2012 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

Ik wil m'n hele diskstation uit google hebben, photostation maar ook de main page (google met de juiste parameters of "Diskstation" en je komt 100de main pages tegen van photostations wereldwijd... daar komen die login-pogingen vandaan?)

Een stap is robot.txt. Normaalgesproken gaat die in de public_html folder, maar die heb ik niet op de diskstation. Iemand een idee waar dat moet? http://forum.synology.com...c.php?f=17&t=641&start=45 geeft wel wat tips, maar /photo of /web is het toch niet?

EDIT: Volgens http://forum.synology.com...nning_the_Synology_Server

is het inderdaad /web. Iemand die kan bevestigen? Ik weet niet hoe de syno is opgezet, maar weet alleen van public_html en www folders op linux/Apache.

[ Voor 21% gewijzigd door MAher op 23-09-2012 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sickbeard van synocommunity zegt in de webinterface van sickbeard dat er een update is, maar ik kan hem niet via de webinterface installeren (had eerst een andere versie waar dat wel bij kon).

Ik krijg deze foutmelding:

Sep-23 09:37:17 ERROR CP Server Thread-3 :: Invalid update data, update failed: ['midgetspy-Sick-Beard-b7cf06e', 'midgetspy-Sick-Beard-8843793', 'midgetspy-Sick-Beard-830b3b1']
Sep-23 09:37:17 INFO CP Server Thread-3 :: Deleting file /usr/local/sickbeard/share/SickBeard/master
Sep-23 09:37:13 INFO CP Server Thread-3 :: Extracting file /usr/local/sickbeard/share/SickBeard/master
Sep-23 09:37:09 INFO CP Server Thread-3 :: Downloading update from https://github.com/midgetspy/Sick-Beard/tarball/master

Moet ik hier iets mee of klopt het gewoon dat je de synocommunity package niet kan updaten via de webinterface van sickbeard zelf? Het is volgens mij een alpha update, dus echt interesse heb ik er eigenlijk niet in. Eigenlijk moet heel mijn sickbeard niet updaten (maarja...).
MAher schreef op zondag 23 september 2012 @ 09:27:
Ik wil m'n hele diskstation uit google hebben, photostation maar ook de main page (google met de juiste parameters of "Diskstation" en je komt 100de main pages tegen van photostations wereldwijd... daar komen die login-pogingen vandaan?)

Een stap is robot.txt. Normaalgesproken gaat die in de public_html folder, maar die heb ik niet op de diskstation. Iemand een idee waar dat moet? http://forum.synology.com...c.php?f=17&t=641&start=45 geeft wel wat tips, maar /photo of /web is het toch niet?
Naast het aanpassen van de index file (is hier al een tijd terug voorbijgekomen, was in een bericht hoe je het standaard plaatje van diskstation kon aanpassen) moet je ook even contact opnemen met google en verzoeken of je eruit mag, anders lost het nog niks op op de korte termijn.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2012 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2012 @ 09:29:
Naast het aanpassen van de index file (is hier al een tijd terug voorbijgekomen, was in een bericht hoe je het standaard plaatje van diskstation kon aanpassen) moet je ook even contact opnemen met google en verzoeken of je eruit mag, anders lost het nog niks op op de korte termijn.
Inderdaad nu ook gevonden. Is nog een klein beetje onduidelijk of ik webstation aan met hebben staan of niet om dit te laten werken.

Ik heb nu gewoon een robot.txt in /web geplaatst. Misschien moet ik sowiezo webstation aanzetten en een lege pagina van maken met robots.txt/header en eventueel .htaccess file.

BTW erg slordig: update van photostation 5 naar de versie met Timeline, reset de instelling dat nieuwe albums private moeten zijn. Wordt teruggezet naar public... :'( Erg slordig van Synology vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-09 01:53
Dit gaat me even te ver om te begrijpen hoe ik dit moet doen(oplossen).
Ik heb ook even reset moeten uit voeren wie weet wat er na een reset dan het wacht woord is om in me dsm 4.1 te komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Havelock schreef op zondag 23 september 2012 @ 10:54:
[...]

Dit gaat me even te ver om te begrijpen hoe ik dit moet doen(oplossen).
Ik heb ook even reset moeten uit voeren wie weet wat er na een reset dan het wacht woord is om in me dsm 4.1 te komen ?
https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 09:23
Iemand hier die het programma TheRenamer gebruikt om zijn series e.d. te hernoemen?
Werkte altijd perfect, alleen sinds de update naar DSM 4.1 niet meer.
Na me zo ongeveer rot te hebben gezocht kom ik tot de conclusie dat het aan de NAS moet liggen, alleen ik snap werkelijk niet waarom.
Inmiddels zijn er meer die hier last van hebben, zie http://www.therenamer.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=1538
Iemand een idee of gouden tip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-09 09:17
Ik wilde net wat op het forum + wiki van synology kijken, maar heel dat spul lijkt down vanaf hier... Hebben jullie daar ook last van, of zijn er misschien mirrors?

Edit: nvm lijkt daar te liggen: http://www.downforeveryoneorjustme.com/synology.com

[ Voor 20% gewijzigd door TweakMDS op 23-09-2012 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigagiel
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-08-2024
Ik ben aan het twijfelen tussen de aanschaf van DS212J en DS212 en zie dat ze alweer een jaartje oud zijn. Wanneer komt Synology normaal gesproken met de presentatie van hun nieuwe lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 22:53

Wildfire

Joy to the world!

Gigagiel schreef op zondag 23 september 2012 @ 16:01:
Ik ben aan het twijfelen tussen de aanschaf van DS212J en DS212 en zie dat ze alweer een jaartje oud zijn. Wanneer komt Synology normaal gesproken met de presentatie van hun nieuwe lijn?
Kijk eens beter rond. De nieuwe reeks is onlangs al gepresenteerd en is ook al te koop... *zucht*

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigagiel
Wildfire schreef op zondag 23 september 2012 @ 16:08:
[...]

Kijk eens beter rond. De nieuwe reeks is onlangs al gepresenteerd en is ook al te koop... *zucht*
Ik heb het niet over de DS213..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Gigagiel schreef op zondag 23 september 2012 @ 16:21:
[...]

Dat is dus wèl de nieuwe lijn. Wat bedoel je dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Laatst online: 30-09 12:55

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

De DS213J? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 18:42

Yucko

One clown to rule them all !

Gigagiel schreef op zondag 23 september 2012 @ 16:01:
Gigagiel schreef op zondag 23 september 2012 @ 16:21:
[...]

Ben dan eens wat specifieker want het is anders wel de opvolger van de door jou genoemde DS212. Als je doelde op de DS213j, die laat niet lang meer op zich wachten aldus Synology

[ Voor 4% gewijzigd door Yucko op 23-09-2012 16:37 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigagiel
Yucko schreef op zondag 23 september 2012 @ 16:36:
Als je doelde op de DS213j, die laat niet lang meer op zich wachten aldus Synology
Thx, dat was wat ik bedoelde! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2012 @ 09:23:
[...]

Ik heb er wel een youtube recensie van gezien in samenwerking met een synologie nas (2011 model met 4 bays), werkte perfect.

[...]
Ik heb nog wat meer recenties gelezen en ik ga er gewoon maar even op wachten. Verder is de marketing praat dermate overtuigend dat ik mijn koopzucht even ga bedwingen totdat de 2TB (weer) verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
*** Help ***

Ik heb mijn subnet veranderd van mijn router 192.168.1.1 naar 192.168.8.1 dit ivm met mijn vpn.
Nu is natuurlijk ook mijn DS410 met DSM 4.0 er op veranderd naar 192.168.8.11.

Ik kan mijn DSM gewoon benaderen, Sickbeard en Couch werken ook alweer.
Sabnzb niet. Dat was balen maar ja heb Sabnzb verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
(alles geinstalleerd via synocommunity)

Kreeg gewoon de setup wizzard deze doorlopen.
Nu wil ik hem benaderen op 192.168.8.11:8080 maar geen connectie :(

Wat doe ik fout?

Had ff te snel een fout vinkje aangezet net als het meisje in Haren }:O
Had alleen benaderen van deze pc aangezet |:(

[ Voor 10% gewijzigd door 0Burner0 op 23-09-2012 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
ZaZ schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 23:40:
[...]

Inloggen via root
code:
1
cd /

code:
1
du -ahcs *

Dan zie je bijv dat het ergens in volume1 gebeurt, dus dan
code:
1
cd /volume1

code:
1
du -ahcs *

etc.
Of andere parameters gebruiken met het du commando en dan naar een lijst outputten en die achteraf analyseren.
Euhm... Ik ga eerst uitvinden hoe ik moet inloggen via de root... :o Okey dat is gelukt... feedback volgt :)

Gevonden 905 gig @cloudstation... die zou ik toch echt uit gezet moeten hebben. Is er ook een command om de hele @cloudstation in 1 keer weg te gooien?

ah... rm -rf ./* dus...

Thanks.
Douwe63 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 09:07:
[...]

Niet boos worden maar kan het zijn dat je 2 1TB disken in RAID 1 hebt staan? ;)
Nee het zijn echt 2, 2 TB disks.

[ Voor 12% gewijzigd door 911GT2 op 23-09-2012 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

Appie Heijn schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:52:
Kan iemand mij vertellen of er een (gratis) backup dienst(to cloud) bij een synology NAS zit? Qnap heeft dit namelijk wel in de vorm van symform(10GB gratis).
Zat net door de packetmanager te bladeren en kwam daar nu wel Symform tegen. Iemand die daar ervaring mee heeft? Alternatief is een 2de NAS neer te zette bij iemand anders, maar dit lijkt hetzelfde te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MAher schreef op zondag 23 september 2012 @ 21:15:
[...]

Zat net door de packetmanager te bladeren en kwam daar nu wel Symform tegen. Iemand die daar ervaring mee heeft? Alternatief is een 2de NAS neer te zette bij iemand anders, maar dit lijkt hetzelfde te doen.
Zit net op dat Symform te kijken maar begrijp ik het nu goed dat mijn data ergens lokaal kan staan bij iemand anders?
Start Contributing
Pay with Bytes by contributing local drive space and get more cloud backup space
Als dat zo is dan zou dat echt een no-go zijn voor mij als dienst.

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 23-09-2012 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

schumi2004 schreef op zondag 23 september 2012 @ 21:19:
[...]

Zit net op dat Symform te kijken maar begrijp ik het nu goed dat mijn data ergens lokaal kan staan bij iemand anders?

[...]

Als dat zo is dan zou dat echt een no-go zijn voor mij als dienst.
Ja, dat klopt wel geloof ik. Als je 100 Gb wilt backuppen, stel je zelf 200 Gb beschikbaar. Vervolgens kan je gratis backuppen "in the Cloud", wat dat een andere gebruiker kan zijn. Is natuurlijk wel encrypted en het zou kunnen dat ze de boel her en der neer zetten in delen, zover heb ik nog niet gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02:08
Setup: DS211J (DSM4.1) i.c.m. Syabas Popbox v8

Q1: Krijg meta data niet aan de praat via de Popbox, ik denk vanwege 'write protection'. Hoe haal ik dit eraf? In DSM zie ik alle users als RW (Read-Write).

Q2: Ik zie bij 'Broncontrole' nagenoeg constant een hoge CPU load (convert-thumb), moet dit zo lang aanhouden, of kan ik dit uitschakelen? Heb 'Instellingen van miniatuur' al op 'Normale kwaliteit' gezet in 'Media-indexeringsservice'. Heb 'Photo Station' ook uitgezet, maar zonder soelaas.

Heb gegoogled en in dit giga topic gezocht maar vind helaas geen sluitend antwoord.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-09 18:15
Vreemd, was even aan het zoeken naar de "aankomende" 213j maar via Google kom ik de volgende reactie van Synology op Twitter:
I do not see this on the list for products to be released this year. My apologies.
8)7

http://twitter.com/Synology/statuses/248447306590986241

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-09 07:25

JT

VETAK y0

Vaag, ik had verwacht dat die er wel kwam en dan met een 1,6ghz cpu, net zoals de 213 ook een cpu upgrade heeft gehad. Maar misschien vinden ze dat ten bate van productdifferentiatie een te snelle cpu voor een instapmodel en willen ze niet meer nieuwe modelnummers geven aan apparaten die niet verschillen van het jaar ervoor.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Laatst online: 29-09 19:17

World Citizen

FreeReef.nl

Zou iemand mij uit kunnen leggen waarom ik het idee heb dat een NAS overbodig duur is.

Uiteindelijk zou ik graag 2 schijven omvormen naar netwerk... zo simpel als dat. Ik hoef in principe geen "tools" of "functies" op mijn NAS te hebben... enkel het in het netwerk krijgen van mijn schijven is voldoende.

Nu blijkt dat ik dan 250 euro kwijt ben voor een 2 bay.

Ik betaal dus 125 euro per controller kaartje om van sata naar netwerk te gaan....

Is dat niet wat absurd? Of betaal je nog veel voor ander dingen bij synology... buiten wat leuke tools die ik waarschijnlijk niet gebruik?

Ik kan me niet voorstellen dat je niet voor minder geld een schijf netwerk compatible kunt maken.. Zonder ergens USB te gebruiken.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:55
World Citizen schreef op maandag 24 september 2012 @ 09:50:
Zou iemand mij uit kunnen leggen waarom ik het idee heb dat een NAS overbodig duur is.

Uiteindelijk zou ik graag 2 schijven omvormen naar netwerk... zo simpel als dat. Ik hoef in principe geen "tools" of "functies" op mijn NAS te hebben... enkel het in het netwerk krijgen van mijn schijven is voldoende.

Ik betaal dus 125 euro per controller kaartje om van sata naar netwerk te gaan....

Is dat niet wat absurd? Of betaal je nog veel voor ander dingen bij synology... buiten wat leuke tools die ik waarschijnlijk niet gebruik?

Ik kan me niet voorstellen dat je niet voor minder geld een schijf netwerk compatible kunt maken.. Zonder ergens USB te gebruiken.
je schiet er denk ik weinig mee op om je dat af te vragen.

Ja de NAS is erg duur.
Maar je krijgt er wel wat voor terug hoor.

De Software is gewoon erg goed en ik vind de support ook.
Hardware mag dan wel beter,vooral de fans en de bouw in dit geval.Te veel kunstof in b.v de driver bays.

Echter ik ben zo blij met het ding en gebruik het zoveel,dat het voor mij z'n geld dubbel en dwars waard was. :) :).Ik heb er geen seconde spijt van gehad dat ik de Synology gekoht heb :) .

Een NAS is wel veel meer als een normale netwerkschijf :) .Ik bedoel de functies mogelijkheden die je met een as hebtzal je nooit kunnen krijge met een netwerkschijf.
Maar ja dat is de keuze die je maakt.

Vind je een NAS te duur,dan zou je een netwerk schijf moeten nemen,met beperktere mogelijkheden

[ Voor 12% gewijzigd door freaky35 op 24-09-2012 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

freaky35 schreef op maandag 24 september 2012 @ 10:01:
[...]

je schiet er denk ik weinig mee op om je dat af te vragen.

Ja de NAS is erg duur,misschien wel te duur.Maar je krijgt er wel wat voor terug hoor.

De Software is gewoon erg goed en ik vind de support ook.
Hardware mag dan wel beter,vooral de fans en de bouw in dit geval.Te veel kunstof in b.v de driver bays.

Echter ik ben zo blij met het ding en gebruik het zoveel,dat het voor mij z'n geld dubbel en dwars waard was. :) :).Ik heb er geen seconde spijt van gehad dat ik de Synology gekoht heb :) .
Waard is het zeker... Ik heb er meerdere weggezet, en het werkt super..
Maar ikzelf zou enkel de schijven willen delen in mijn netwerk.. en verder helemaal niets. Dus al het anderen behalve het sharen van mijn schijf is overbodig.

Ik zou dus zelf letterlijk 250 euro betalen voor enkel het sharen van een schijf. (ik zou een pc goedkoper kunnen bouwen waar de schijven via sata aanhangen)

Mja.. .iets anders is er niet als ik zo rondkijk...

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

[..]

Er zijn behuizingen voor HD's die naast USB ook een LAN-aansluiting hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Laatst online: 21:16
World Citizen schreef op maandag 24 september 2012 @ 10:11:
[...]

Maar ikzelf zou enkel de schijven willen delen in mijn netwerk.. en verder helemaal niets. Dus al het anderen behalve het sharen van mijn schijf is overbodig.

Ik zou dus zelf letterlijk 250 euro betalen voor enkel het sharen van een schijf. (ik zou een pc goedkoper kunnen bouwen waar de schijven via sata aanhangen)

Er zijn ook NAS'en met minder functionaliteit voor ruim onder de 100 euro. Zie de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Wildfire schreef op maandag 24 september 2012 @ 10:11:
[...]

Er zijn behuizingen voor HD's die naast USB ook een LAN-aansluiting hebben.
Die kan ik dus niet vinden... Een link zou perfect zijn, maar ik kan blijkbaar in de pricewatch geen externe behuizing vinden die simpelweg SATA naar LAN omzet...

Ook niet op enkel fabrikant sites...
rutgerw schreef op maandag 24 september 2012 @ 10:13:
[...]

Er zijn ook NAS'en met minder functionaliteit voor ruim onder de 100 euro. Zie de pricewatch.
Ja een Sitecom, Conceptronics en Dlink, en dat is nou niet hetgeen waar ik goede ervaringen mee heb.

Ik kan me eens verdiepen in de DaneELec

de Netgear ReadyNAS Duo V2 is Sata300... en dat is dan wel weer jammer natuurlijk.

Liever zie ik eht van Sinology, vandaar dit topic. Maar Syn bied blijkbaar geen SATA naar LAN vervormer.. in de simpelste vorm.

[ Voor 43% gewijzigd door World Citizen op 24-09-2012 10:20 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Moet het een behuizing zijn? Ik kan zo 1-2-3 wel een dockingstation met LAN vinden: pricewatch: Sharkoon SATA QuickPort Pro LAN (Giga)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-09 13:28
World Citizen schreef op maandag 24 september 2012 @ 10:11:
[...]

kan je niet gewoon een harde schijf aan je router hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

thedon46 schreef op maandag 24 september 2012 @ 10:22:
[...]

Dat zal via USB gaan en USB wil hij nou net vermijden blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Wildfire schreef op maandag 24 september 2012 @ 10:22:
Moet het een behuizing zijn? Ik kan zo 1-2-3 wel een dockingstation met LAN vinden: pricewatch: Sharkoon SATA QuickPort Pro LAN (Giga)
Ja, maar dan staat de schijf naakt in de meterkast... niet echt de voorkeur... Ik heb ze wel overwogen btw.
thedon46 schreef op maandag 24 september 2012 @ 10:22:
[...]

Dat heb ik nu en inderdaad. En wat Theodon zegt... ... de USB bus is te traag.

Ik kom er nu achter dat er een foutje in de PW zit.. .soms vullen ze bij de behuizingen geen GB in.. en soms 0GB. Hierdoor gaat de selectie verkeerd en krijg je bij de optie meegeleverde HD's soms de 0GB varianten en soms de niks ingevuld varianten...

Ik heb nu 1 betaalbare Freecom SATA naar LAN bay gevonden.

[ Voor 21% gewijzigd door World Citizen op 24-09-2012 10:43 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS

Ik krijg absoluut niet het idee dat het zo bedoeld is, en wil dit ook zeker niet impliceren, maar je verwoording gaat hier (in het Synology topic) onbedoeld richting een troll post.

Natuurlijk kunnen we je hier gaan uitleggen wat de voordelen zijn, en je verzekeren dat als je de synology mogelijkheden eenmaal gebruikt, je niet meer terug wil, maar je geeft het antwoord op je eigen vraag zelf al. Een 2 bay NAS hoeft geen 250 euro te kosten, je kan ook een budget merk / model kopen.
Als je de diverse dagaanbiedingen een beetje in de gaten houdt koop je waarschijnlijk voor onder de 100 euro een prima werkend model.
Als het puur voor storage is is een Synology misschien ook wel een tikkeltje overkill.

Nadelen van goedkope alternatieven: luidruchtiger, slechte voedingen (instabiel, kan sneller leiden tot kapotte schijven), traag, minder zuinig etc.

Je kan eventueel kijken naar een Netgear ReadyNAS duo, die heb ik al vaker voorbij zien komen als een budget alternatief (en is het komende uur nog aan te schaffen voor €99,90).
de Netgear ReadyNAS Duo V2 is Sata300... en dat is dan wel weer jammer natuurlijk.
FWIW: SATA III (6GB/s) over gigabit is onzinnig, zeker met 2 schijven. Op de blog van Synology stond hier een uitgebreid verhaal over wat in dit opic een aantal keer is langsgekomen.
Kort door de bocht heeft het geen zin om de snellere SATA variant over een gigabit lijntje (of twee) te gebruiken, aangezien gigabit en de fysieke HDD de bottleneck vormen, en lang niet de SATA interface.
SATA 300 is ruim snel genoeg voor over ethernet, en in de prijsklasse die je zoekt ga je ook niet veel sneller vinden.

[ Voor 50% gewijzigd door TweakMDS op 24-09-2012 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-09 19:01
World Citizen schreef op maandag 24 september 2012 @ 10:25:
[...]
Ja, maar dan staat de schijf naakt in de meterkast... niet echt de voorkeur... Ik heb ze wel overwogen btw.
[...]
Dat heb ik nu en inderdaad. En wat Theodon zegt... ... de USB bus is te traag.
Ik kom er nu achter dat er een foutje in de PW zit.. .soms vullen ze bij de behuizingen geen GB in.. en soms 0GB. Hierdoor gaat de selectie verkeerd en krijg je bij de optie meegeleverde HD's soms de 0GB varianten en soms de niks ingevuld varianten...

Ik heb nu 1 betaalbare Freecom SATA naar LAN bay gevonden.
Er is genoeg te vinden lijkt me: http://tweakers.net/pricewatch/cat/685/nas-behuizingen.html. Zelfs onder de 50 euro. Als je echt alleen maar een netwerkdrive wilt is er dus keus genoeg. Maar bedenk wel wat je eisen nu eigenlijk precies zijn. USB vind je niet snel genoeg dus het gaat blijkbaar toch om iets meer dan alleen maar een netwerk drive, anders was je met een USB drive in je router klaar.

Een Synology is door DSM veel meer dan alleen maar een netwerk drive. Het is een kleine server waarop je allerlei zaken kunt draaien. Als je daar echt geen enkele behoefte aan hebt, haal dan het goedkoopste NAS-je van een paar tientjes dat je kunt vinden. Als je misschien toch wel een heel zuinige flexibele always-on server wilt hebben dan zou ik zeker eens kijken naar Synology. Voor mij is mijn Synology die beste "gadget" aankoop die ik ooit heb gedaan. Van al mijn computers, tablets en telefoons etc is het het apparaat wat ik het minst graag zou missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:34
Rainesh schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 17:22:
Volgens mij zijn er maar 2 gebruikers ofzo met WD Red schijven....die dingen zijn zo superslecht leverbaar! Ik zit zelf ook op te wachten, dan kan ik gelijk uitbreiden.
Nog even geduld, vanaf week 41 zijn ze weer fijn leverbaar via alle NL webwinkels :)

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

SndBastard schreef op maandag 24 september 2012 @ 10:48:
[...]

Ik krijg absoluut niet het idee dat het zo bedoeld is, en wil dit ook zeker niet impliceren, maar je verwoording gaat hier (in het Synology topic) onbedoeld richting een troll post.

Natuurlijk kunnen we je hier gaan uitleggen wat de voordelen zijn, en je verzekeren dat als je de synology mogelijkheden eenmaal gebruikt, je niet meer terug wil, maar je geeft het antwoord op je eigen vraag zelf al. Een 2 bay NAS hoeft geen 250 euro te kosten, je kan ook een budget merk / model kopen.
Als je de diverse dagaanbiedingen een beetje in de gaten houdt koop je waarschijnlijk voor onder de 100 euro een prima werkend model.
Als het puur voor storage is is een Synology misschien ook wel een tikkeltje overkill.

Nadelen van goedkope alternatieven: luidruchtiger, slechte voedingen (instabiel, kan sneller leiden tot kapotte schijven), traag, minder zuinig etc.

Je kan eventueel kijken naar een Netgear ReadyNAS duo, die heb ik al vaker voorbij zien komen als een budget alternatief (en is het komende uur nog aan te schaffen voor €99,90).

[...]

FWIW: SATA III (6GB/s) over gigabit is onzinnig, zeker met 2 schijven. Op de blog van Synology stond hier een uitgebreid verhaal over wat in dit opic een aantal keer is langsgekomen.
Kort door de bocht heeft het geen zin om de snellere SATA variant over een gigabit lijntje (of twee) te gebruiken, aangezien gigabit en de fysieke HDD de bottleneck vormen, en lang niet de SATA interface.
SATA 300 is ruim snel genoeg voor over ethernet, en in de prijsklasse die je zoekt ga je ook niet veel sneller vinden.
Zeker niet zo bedoeld... Ik ben tevreden over Syn producten... maar toen ik voor mij zelf in mijn situatie ging kijken werd ik spontaan akelig van de prijzen in verhouding voor wat ik er mee zou doen.

Ik vind het erg belangrijk hoe de controller kaart presteert, en zoals je aangeeft zijn die bij andere merken niet altijd even goed. Uiteindelijk als je alle mindere merken wegstreept, dan kom je snel aan de 250 euro voor een kwalitatief goede omvormer van SATA naar LAN. Want effectief blijft het dat wel natuurlijk.

Die 100 euro kastjes, er zitten leuke bij... maar ik vind een 600 bus dus wel belangrijk. Het is niet de bedoeling dat ik nog lang op 7200 rpm schijven werk.. Ik stap af van USB omdat die bandbreedte te kort schiet.. en dan mag mijn nieuwe NAS natuurlijk wel het maximale ondersteunen, om daar voorlopig niet meer tegenaan te lopen. Ik zou de NAS toch wel wat jaren willen gebruiken... de schijven zullen onderwijl gewisseld worden voor betere en betere schijven. Als ik dan binnen een korte tijd wederom tegen bussnelheid problemen aanloop... dan is dat wel jammer.

Ik geef je ook wel gelijk... Ik ben eigenlijk niet op zoek naar een volledige NAS,.. maar een simpele SATA naar LAN converter. En dat kan ik niet vinden (weinig), dus dan ga je al snel richting een echte NAS.. Vervolgens zou ik dan het liefst van Synology iets kopen... maar die bieden geen product aan zoals ik het zoek. Ik snap dat je dit als Troll kunt lezen, maar dat was echt zo niet bedoeld. Ergens begon ik me ook af te vragen of de prijzen niet absurt zijn voor een print plaatje wat SATA naar LAN omzet.... en dat was eigenlijk de verkeerde insteek om hier een vraag te stellen.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
World Citizen schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:12:
[...]

Die 100 euro kastjes, er zitten leuke bij... maar ik vind een 600 bus dus wel belangrijk. Het is niet de bedoeling dat ik nog lang op 7200 rpm schijven werk.. Ik stap af van USB omdat die bandbreedte te kort schiet.. en dan mag mijn nieuwe NAS natuurlijk wel het maximale ondersteunen, om daar voorlopig niet meer tegenaan te lopen. Ik zou de NAS toch wel wat jaren willen gebruiken... de schijven zullen onderwijl gewisseld worden voor betere en betere schijven. Als ik dan binnen een korte tijd wederom tegen bussnelheid problemen aanloop... dan is dat wel jammer.
Als je een SATA-II (3GBit/s, ook wel SATA-300) schijf via gigabit gaat benaderen is gigabit per definitie de bottleneck. Dit is zelfs bij de oude SATA-150 standaard het geval.
De synology apparaten gebruiken ook geen van allen SATA3. De huidige SATA 3 controllers schijnen zelfs slechter te presteren in de Synology architectuur, daar ging het artikel waar ik aan refereerde over.

Zelfs met meerdere netwerk interfaces (link aggregation) en grotere raid sets ga je weinig tot geen voordeel halen uit SATA-III, en dat ga je ook niet vinden binnen in de sub - €100 range. Ik zou in jou geval dus gewoon gaan voor een goedkope nas.

Edit: zie onder andere hier: http://blog.synology.com/blog/?p=624 en dan met name het onderste stuk. Kopen "op de groei" is altijd een goed idee, maar gaat niet zo goed samen met je budget.

[ Voor 6% gewijzigd door TweakMDS op 24-09-2012 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

SndBastard schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:19:
[...]

Als je een SATA-II (3GBit/s, ook wel SATA-300) schijf via gigabit gaat benaderen is gigabit per definitie de bottleneck. Dit is zelfs bij de oude SATA-150 standaard het geval.
De synology apparaten gebruiken ook geen van allen SATA3. De huidige SATA 3 controllers schijnen zelfs slechter te presteren in de Synology architectuur, daar ging het artikel waar ik aan refereerde over.

Zelfs met meerdere netwerk interfaces (link aggregation) en grotere raid sets ga je weinig tot geen voordeel halen uit SATA-III, en dat ga je ook niet vinden binnen in de sub - €100 range. Ik zou in jou geval dus gewoon gaan voor een goedkope nas.
Ik word er gewoon niet blij van ... zal mar zeggen.
Als ik dan een Syn wil... ben ik voor de ds212j nog 165 euro kwijt. Dat is een 80 euro per HDD...
Het heeft ook geen zin om er nog meer woorden aan vuil te maken, want het is blijkbaar niet anders. Maar ik word niet vrolijk van die prijs. Het is niet dat ik dit niet kan uitgeven.. maar 80euro per HDD die je netwerk wilt maken. pff...

Maar nogmaals .. het is niet anders dus ik kan blijven typen... ik zal uiteindelijk 160 euro kwijt zijn of naar een ander merk moet overgaan.

Thanks voor de feedback

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Mja, mijn DS211j is wel één van de meest gebruikte apparaten in huis. Nzbget/Sickbeard/Couchpotato downloadbak, stream bak, Photo Station bak voor de familie, Audio Station bak voor mijn eigen Spotify, webservertje voor simpele sitejes... en als bonus is het nog een verdomd goede NAS ook ;). Oh, en al onze Apple machines (2 laptops, 1 iMac) maken er hun Time Machine backups op.

Eigenlijk is het geen geld ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Servor schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:31:
Mja, mijn DS211j is wel één van de meest gebruikte apparaten in huis. Nzbget/Sickbeard/Couchpotato downloadbak, stream bak, Photo Station bak voor de familie, Audio Station bak voor mijn eigen Spotify, webservertje voor simpele sitejes... en als bonus is het nog een verdomd goede NAS ook ;). Oh, en al onze Apple machines (2 laptops, 1 iMac) maken er hun Time Machine backups op.

+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Dagnabbit: SMART errors op één van mij vier WD (Green) EARX schijven (dateren nog van voor de introductie van de Red serie). Ik weet alleen niet waar ik meer info kan vinden over de resultaten van de S.m.a.r.t. test die je kan schedulen? Ik krijg alleen de melding dat er errors zijn, maar niet de welke.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:55
Servor schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:31:

+2 :) voor mij geld hetzelfde,naarmate je het apparaat l;langer hebt,merk je pas wat voor mogelijkheden de nas heeft :) .En hoe vaak die gebruikt word :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
freaky35 schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:40:
[...]

+2 :) voor mij geld hetzelfde,naarmate je het apparaat l;langer hebt,merk je pas wat voor mogelijkheden de nas heeft :) .En hoe vaak die gebruikt word :) .
Het enige waar ik eigenlijk spijt van heb is het feit dat ik niet een nog duurdere (bijv. destijds de 211 of 211+) heb gekocht ;). Met al die taken ga je wel hard door je resources heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

freaky35 schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:40:
[...]

Zeker +1 , En dan is het het geld 100% waard.. Ik heb dit bij enkele vrienden zo opgezet en dat draait probleemloos.

Zouden ze maar een NAS uitbrengen zonder Features.. met bv enkel energiebeheer. En dan een euro of 100 voor 2 bays.

Nogmaals.. ik wil echt niet trollen.. ik zit eigenlijk een beetje verpieterd achter mijn scherm dat ik dit niet gewoon kan fixen zoals het zo logisch in mijn hoofd werkt :) Simpel een kastje met 2 schijven en een LAN aansluiting van Synology...

(ik stop nu met schrijven!! het word er toch niet anders door)

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-09 19:01
World Citizen schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:48:
Zouden ze maar een NAS uitbrengen zonder Features.. met bv enkel energiebeheer. En dan een euro of 100 voor 2 bays.
Dat kan Synology denk ik niet zonder daar verlies op te maken. De hardware zou waarschijnlijk identiek zijn aan de bestaande modellen en de kosten voor de software hebben ze al gemaakt. Die software ontwikkel kosten verdelen ze alle apparaten die ze verkopen. Het weglaten van de software op bepaalde modellen bespaart geen geld en verlaagt daarom de kostprijs niet. Het zou waarschijnlijk zelfs nog duurder zijn om aparte sterk uitgeklede software te ontwikkelen voor de budget modellen.

Uiteindelijk is trouwens alle hardware die je koopt "alleen maar een printplaatje". Je betaalt voor wat dat printplaatje doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 18:42

Yucko

One clown to rule them all !

Ibidem schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:04:
[...]

Nog even geduld, vanaf week 41 zijn ze weer fijn leverbaar via alle NL webwinkels :)
Mag ik vragen hoe je aan deze info komt? Ik zit nl. te wachten op 4x 2TB Red want van mijn huidige 2x 1TB in SHR word ik niet vrolijk :P

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Yucko schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:36:
[...]
Mag ik vragen hoe je aan deze info komt? Ik zit nl. te wachten op 4x 2TB Red want van mijn huidige 2x 1TB in SHR word ik niet vrolijk :P
Werk gerelateerd, zit erg dicht bij de supply chain als het gaat om HDD leveringen in NL. Weet dus precies wat, waar en wanneer er iets gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
En ik hoor net dat leverdatum 2 oktober is. Ik gok zelf op eind oktober:p

Maargoed, kan ik eindelijk mijn 2tb samsungs vervangen met 3tb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Rainesh schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:58:
En ik hoor net dat leverdatum 2 oktober is. Ik gok zelf op eind oktober:p

Maargoed, kan ik eindelijk mijn 2tb samsungs vervangen met 3tb :D
offtopic:
welke Samsung's 2Tb heb je :? Zoek er nog zo'n stuk of 4 (HD203WI) :+ Hoef ik mijn zaakje tenminste niet naar SHR om te bouwen en kan ik mijn RAID 5 makkelijk expanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-09 10:09
Donderdag krijg ik mijn UPC Horizon box en ik wil eigenlijk mijn Mediacenter (Windows 7) bij mijn tv weghalen. Inmiddels gebruik ik dit Mediacenter "alleen" nog maar om films te kijken. Muziek en Foto's doe ik inmiddels allemaal via de Synology (waarbij mijn iPad eigenlijk de afstandbediening is).

Voor video zou ik hetzelfde willen doen. Ik zou graag een filmbestand willen selcteren in de nieuwe DS Video en deze vervolgens via DLNA naar de Horizonbox sturen. Echter (volgens mij) is dit niet mogelijk in DS Video (in tegenstelling tot DS audio). Weet iemand of er een alternatieve DLNA speler is die ook Metadata weergeeft? Dit laatste is erg belangrijk, ik heb er zelf nog niet één kunnen vinden. Een oplossing in DS video is natuurlijk helemaal perfect.

Overigens vraag ik mij ook af of het mogelijk is om de metadata van Video Station in het Nederlands op te laten halen. Volgens mij komt de informatie vanaf http://www.themoviedb.org/ waar ook gewoon Nederlandstalige info op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@ ibidem

heb 2x Samsung 2tb HD203wi :) Die gaan voor 40 euro per stuk weg.

Eentje heeft alleen 10 reallocated sectors maar draait al 1,5jaar perfect. Ook regelmatig uitgebreide smart tests gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Rainesh schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:19:
@ ibidem

heb 2x Samsung 2tb HD203wi :) Die gaan voor 40 euro per stuk weg.

Eentje heeft alleen 10 reallocated sectors maar draait al 1,5jaar perfect. Ook regelmatig uitgebreide smart tests gedaan.
Je hebt een DM!

Pagina: 1 ... 74 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.