Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:10
bazs2000 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 14:06:
Geen problemen daarmee maar wel een vreemd fenomeen waar ik voorheen zelden last van had. Ik gebruik IP-blocking en na 2 foutieve inlogpogingen binnen 5 minuten dan wordt het IP-adres geblokkeerd. Handig maar in een paar dagen tijd heb ik nu al 15 adressen geoogst waar dit voorheen meerdere maanden in beslag zou nemen. :{

Meerdere mensen die dit herkennen?
Staat Telnet of SSH aan? Bij mij komen er ook regelmatig blocks bij als één van die aan staat. Als ze uit staan komt er geloof ik nooit iets bij de blocklist.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
Hoe doen jullie de updates van de software zoals nzbget en sickbeard??

ik heb sickbeard pas via het programma zelf geupdate echter in package center staat nog steeds dat hier een update voor is.
eerder meegemaakt, nog voor ik alles geconfigureerd had, dat middels de update knop in package center dat het programma niet meer opstartte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:34

Goner

What can I do you for ?

maar in een paar dagen tijd heb ik nu al 15 adressen geoogst waar dit voorheen meerdere maanden in beslag zou nemen.
Blijkbaar is het makkelijker om DSCloud.biz adressen te scannen dan een willekeurige range IP-adressen ...
(hoe kom je trouwen aan zo'n DSCloud adres ? ik dacht ze synology.me gebruikten)
Op welke poorten proberen ze in te loggen ??

[ Voor 9% gewijzigd door Goner op 05-06-2012 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

[...]
Meerdere mensen die dit herkennen?
Bij mij wisselt het een beetje per dag. Ik had afgelopen week 1 van mijn 3 NASsen even aan het internet hangen, en in 6 dagen tijd kwamen er totaal 12 IP's in de blocklist. maar in die 6 dagen is niet elke dag een IP geblokkeerd. Heb nu een andere NAS al 3 dagen aan het zelfde externe-IP hangen en daar staat nog niets in de blocklist. Heb overigens ingesteld dat een IP geblokkeerd word bij 3 foutieve inlogpogingen in 24 uur...
Oh en ik heb geen DSCloud.biz

Bij mij staan de volgende poorten op mijn router open:
SSH poort 22
rsync poort 873
HTTPS poort 5001
WebDAV poort 5006
Goner schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 15:01:
[...]

Waar kan je dat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Onder Systeem Info in DSM zit een aantal logs.
Je ziet dan onder Connections een aantal 'FTP client ... failed to login' entries gevolgd door een 'Host [...] has been blocked' in de System log.
Heb overigens ingesteld dat een IP geblokkeerd word bij 3 foutieve inlogpogingen in 24 uur...
Da's knap ruim ; ik heb 'm op 2 pogingen in 5 minuten.

[ Voor 20% gewijzigd door Goner op 05-06-2012 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Goner schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:16:
[...]

Onder Systeem Info in DSM zit een aantal logs.
Je ziet dan onder Connections een aantal 'FTP client ... failed to login' entries gevolgd door een 'Host [...] has been blocked' in de System log.

[...]

Bij mij staat daar alleen 'Host [ip-adres] has been blocked at [datum]' verder nix.

En 2 pogingen in 5 minuten lijkt mij weer krap... :9 Als je nou iemand hebt die een keer probeert, en dan een beetje zit te denken en het na een paar minuten weer probeert... die wordt bij mij geblokkeerd als die het 3 keer in 24 uur fout doet... bij jou zou het langer kunnen duren... Heb je iemand die er een paswordgenerator erop los laat, dan wordt ie bij mij ook gewoon geblokkeerd na 3 foute pogingen in 5 minuten...
Ik vond dit een beetje lastige instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Goner schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:16:

Dus zo lang ik maar 1x per 301 seconden probeer in te loggen mag ik dat eeuwig blijven doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

witteveder schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:47:
[...]

Dus zo lang ik maar 1x per 301 seconden probeer in te loggen mag ik dat eeuwig blijven doen?
Haha ik was je voor.... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Paling1 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:47:
[...]

Haha ik was je voor.... :o
En ik had nog wel een kortere reply :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

witteveder schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:48:
[...]

En ik had nog wel een kortere reply :-(
O-)
Maar goed, ik vond dit wel een lastige instelling. Het is een beetje een vage vraagstelling. Ik heb geen idee of er een limiet aan zit, maar anders zou ik denk ik de optie [aantal] keer fout is blokkeren onafhankelijk van de tijd waarin dat gebeurd...
Kan ook tegen je werken, maar is wel lekker veilig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-10 13:41

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Heb ergens gelezen dat poort 5000 een zwakte had onder windows, vandaar dat ze die poort veel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Paling1 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:51:
[...]

O-)
Maar goed, ik vond dit wel een lastige instelling. Het is een beetje een vage vraagstelling. Ik heb geen idee of er een limiet aan zit, maar anders zou ik denk ik de optie [aantal] keer fout is blokkeren onafhankelijk van de tijd waarin dat gebeurd...
Kan ook tegen je werken, maar is wel lekker veilig...
Dat lijkt mij dus ook een goed idee. Gewoon 3x fout doen en je mag er nooit meer in. De administrator moet je dan maar uit de blocked-list halen als je een echte user bent. Dat maakt een einde aan alle scriptjes die mijn NAS in willen. Om dit te bereiken heb ik de tijd factor heel hoog staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al in geslaagd om als telenet-klant een WOL te doen over het internet? (dus niet via lokaal netwerk) Dit lukt bij mij niet daar ik geen poorten onder de 1000 kan forwarden in "mijn telenet". Of is er een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 01-10 09:29
henkyyyyyyy schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:44:
Even nog een vraagje mbt de 212+.

Ik heb nu een pc staan die als mediaserver dient voor mijn Samsung tv die AllShare draait.
Als ik nu een 212+ ga halen en die dan wil laten dienen als mediaserver, werkt dat dan net zo mooi als bv http://www.tvmobili.com/ ?
Het enige wat ik wil is MKV met srt's en Avi's met srt voor de rest ben ik niet zo veeleisend. ;)

Ooit nog eens een mediaspelertje kopen, maar nu gebruik ik nog die van de TV.
Iemand nog een antwoordje op mijn vraag ;)

Sta op het punt ze te bestellen, maar elke keer als ik op het punt van bestellen kom dan houdt iets me tegen. Stemmen in mijn hoofd die zeggen je kan toch ook van je pc een soort NAS maken incl downloadstation enz.

First world problems ;)

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:46
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 17:59:
Iemand al in geslaagd om als telenet-klant een WOL te doen over het internet? (dus niet via lokaal netwerk) Dit lukt bij mij niet daar ik geen poorten onder de 1000 kan forwarden in "mijn telenet". Of is er een andere oplossing?
Port translation? Zet extern bijv poort 30000 door naar de WOL poort intern, moet lukken als je een beetje normale router hebt.

Voorbeeld: (voor mijn type router, bij andere merken zal dit anders zijn, maar de basics hetzelfde) https://www.fuzeqna.com/s...er/kbdetail.asp?kbid=5611

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkyyyyyyy schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 19:05:
[...]

Iemand nog een antwoordje op mijn vraag ;)

Sta op het punt ze te bestellen, maar elke keer als ik op het punt van bestellen kom dan houdt iets me tegen. Stemmen in mijn hoofd die zeggen je kan toch ook van je pc een soort NAS maken incl downloadstation enz.

First world problems ;)
Ja, dat gaat prima werken, er zit een DLNA server ingebouwd in DMS. Ik gebruik mijn DS112j ook icm met Samsung Smart TV, streamen van MKV over wifi verbinding gaat vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 22:30:
[...]

Ja, dat gaat prima werken, er zit een DLNA server ingebouwd in DMS. Ik gebruik mijn DS112j ook icm met Samsung Smart TV, streamen van MKV over wifi verbinding gaat vlekkeloos.
Oke dank je wel. Ga hem bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 22:30:
Ja, dat gaat prima werken, er zit een DLNA server ingebouwd in DMS.
Maar heeft DLNA/UPnP juist geen problemen met losse .srt files ?? Dacht dat dat juist beter ging met CIFS/Samba shares :?
In mijn geval (EM7075dts) in ieder geval wel, losse subtitels met DLNA lukt niet vanaf de DS.

[ Voor 14% gewijzigd door Goner op 05-06-2012 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:57
Zit in een twijfel, hopelijk kunnen jullie bij de keuze helpen.
Het wordt een synology, alleen welke? DS112 of DS212j

Gebruik zal voornamelijk zijn voor:
- Centrale strorage
- Streamen films naar meerdere devices.
- Downloaden NZB

Prijzen zijn bijna gelijk en daarom twijfel ik.
Heb nu 1 HD liggen van 2TB, maar kan later altijd 1 extra kopen voor de 212j voor Raid 1.
Maar heeft het een toegevoegde waarde....Vanaf nu zal ik een extra back-up op een losse usb HD maken voor de belangrijkste bestanden.(Laatste NAS is gecrashed en heeft de hele HD gedelete...al doende leert men 8)7 )
Maar gaat 1 HD kapot heb ik de andere nog in ieder geval.

De DS112 heeft weer 0,4Ghz meer....maar heeft dat een toegevoegde waarde? Bijv voor sneller downloaden NZB dan de ds212j.

Dus als jullie kunnen helpen graag :) (keuze ligt altijd bij mij, maar probeer even wat meer info in te winnen)

Thanks.

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Goner schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 23:46:
[...]

Maar heeft DLNA/UPnP juist geen problemen met losse .srt files ?? Dacht dat dat juist beter ging met CIFS/Samba shares :?
In mijn geval (EM7075dts) in ieder geval wel, losse subtitels met DLNA lukt niet vanaf de DS.
Dat hangt van het afspelende medium af volgens mij. Mijn Samsung-tv kan geen subtitles uit MKV's halen maar heeft geen enkel probleem met SRT's. SASS kan hij dan weer niet afspelen, ook niet als losse file. Daarnaast heb je aan CIFS/Samba shares ook niks als je direct naar je tv deelt, zoals ik doe. Die kan namelijk niet overweg met shares, wel met DLNA.

Speaking of which, ik heb momenteel iets mafs. Als ik via DLNA een serie kijk, dan valt af en toe het beeld stil en raakt de tv de verbinding met de NAS kwijt. Ik moet de tv dan uitzetten en weer aanzetten voor hij hem weer herkent. Kent iemand dit probleem? Ik vermoed zelf dat het met piek-loads te maken heeft in verband met het uitpakken van via nieuwsgroepen gedownload spul op de achtergrond, maar heb nog niet echt de tijd genomen om die theorie te testen. :P

En nog een vraag: zijn er hier mensen die een DS1812+ of DS1512+ hebben en overwegen een 2GB-geheugenmodule bij te plaatsen? Is dat de moeite waard?

[ Voor 6% gewijzigd door NMe op 06-06-2012 02:55 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Nog eventjes wachten tot vanavond en dan heb ik eindelijk mijn DS212+.
Is er soms een korte handleiding / installatie of tips en tricks ergens te vinden? (zonder 177 pagina's te moeten doorspitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

lordloeder schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 09:05:
Is er soms een korte handleiding / installatie of tips en tricks ergens te vinden?
Op de downloadsite staat alle docu voor DSM en packages. En de Quick Install. Guide
Model invullen en dan kun je je vast gaan inlezen :+

Of op het int. forum en de wiki

[ Voor 34% gewijzigd door Goner op 06-06-2012 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Is er iemand die ervaring heeft hoe goed DS audio + ipad + airport express werkt? Ik heb het momenteel als test geprobeerd met een airplayer voor de mac, maar de kwaliteit daarvan is om te huilen.

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

NMe schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 02:54:
En nog een vraag: zijn er hier mensen die een DS1812+ of DS1512+ hebben en overwegen een 2GB-geheugenmodule bij te plaatsen? Is dat de moeite waard?
Je kan toch zien hoeveel geheugen er in gebruik is als je inlogt. Kan je zien of het in jouw geval nodig zal zijn.

Ik gok van niet in jouw geval.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
[...]

ik heb er wel 2gb bij geprikt. als je tijdje sabnzb/couch/sickbeard en nog meer zooi hebt draaien dan stroomt het geheugen vol. dan is het best de moeite waard. plus het kost tegenwoordig ook niks meer.

ik zeg doen d:)b

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ieperlingetje schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 09:22:
Is er iemand die ervaring heeft hoe goed DS audio + ipad + airport express werkt? Ik heb het momenteel als test geprobeerd met een airplayer voor de mac, maar de kwaliteit daarvan is om te huilen.
met de DS audio en de ipad samen heb ik wel ervaring en het geluid daarmee is gewoon goed :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:25

DukeBox

loves wheat smoothies

Had het gedaan om dat ik nog een module had liggen.. ik draai er MySQL op en heb de innodb memory settings iets aangepast om er gebruik van te maken anders was is denk ik niet over de 1GB gekomen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 13:01
Ettepet schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:34:
Ik merk dat de laatste tijd kopiëren naar de NAS (DS1812+) een stuk trager gaat. Meestal start de verbinding nog wel rond de 80-100MB/s, maar al snel valt de snelheid (permanent) terug op circa 10MB/s. Iemand anders die hetzelfde ziet? (Ik draai de nieuwste OS-versie, 2228)
Update:

Resetten van modem, router enz. maakte geen verschil. Heb toen de softwarepakketten verwijderd en wat instellingen die hiermee te maken hadden (Webserver) teruggezet op default (=uit). Na de DS1812+ opnieuw te hebben opgestart blijft de snelheid nu vrijwel constant tussen de 80MB/s en 110MB/s. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Laatst online: 15:38
Een vraagje aan gebruikers met de DS212 of DS212+.

Op dit moment heb ik een DS211J en zodra ik bestanden download met sabnzbd van 15GB of groter loopt alles vast. De NAS is nog wel toegankelijk, ook de DSM, maar alles verloopt traag en de reparatie / unrar wordt niet gedaan.

Gaat dit wel goed met een DS212 (+)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GokuSFE434
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-05 19:42
m4yall schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:58:

Op dit moment heb ik een DS211J en zodra ik bestanden download met sabnzbd van 15GB of groter loopt alles vast. De NAS is nog wel toegankelijk, ook de DSM, maar alles verloopt traag en de reparatie / unrar wordt niet gedaan.

Met een 211+ heb ik hier geen problemen mee, dus de 212+ zal dat ook niet hebben. Hoogstwaarschijnlijk de 212 ook niet, maar dat weten anderen vast wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Dat is al een keer of 10 hier behandeld.

1) Ortep in "Het grote Synology topic - deel 4"

2) Ortep in "Het grote Synology topic - deel 4"

SabNZB zit gewoon inefficient in elkaar en uiteindelijk gaat ook een grote quadcore PC met 8 Gig door de knieen

Het ziet hem NIET in je processor en ook NIET in het geheugen maar in de manier waarop SABNZB omgaat met de interne 'boekhouding'. 20*1 Gig geeft geen probleem, maar 1*20 Gig wel

Ik heb het draaiende gehad op een 211J en dat werkt op voorwaarde dat je onder de 10 Gig met de downloads blijft. Met mijn 212+ gaat het tot ongeveer 15 goed end an loopt dat ook mis. Voor zwaar werk heb ik een PCmet NewsBinPro

[ Voor 35% gewijzigd door Ortep op 06-06-2012 14:10 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-10 07:59
Op dit moment heb ik een DS211J en zodra ik bestanden download met sabnzbd van 15GB of groter loopt alles vast. De NAS is nog wel toegankelijk, ook de DSM, maar alles verloopt traag en de reparatie / unrar wordt niet gedaan. Gaat dit wel goed met een DS212 (+)?
Het zal in ieder geval iets beter gaan. Jouw DS211j, net zoals mijn oude DS210j, heeft slechts 128 MB geheugen. SABnzbd is daarvoor een zware applicatie, te zwaar bij downloads groter dan 10 GB. De DS hangt dan niet, maar is veel te druk met swappen, of wat dan ook.
Met 256 MB (DS212) of beter nog 512 MB (DS212+) zal het ongetwijfeld beter / veel beter gaan.
Er zijn twee andere opties, zonder gelijk iets anders aan te schaffen:
- nzbget gebruiken (iveel minder belastend, installeren schijnt wat lastiger te zijn, geen ervaring mee)
- SABnzbd op je (waarschijnlijk wel snelle) PC gebruiken, en de boel overkopieren.
Die tweede optie was voor mij acceptabel, zoveel "boodschappen" doe ik niet. Ik schrijf "was", want inmiddels ook een DS412+, met 1 GB. SABnzbd draait dus nu weer, op die NAS. Die dual core atom, samen met 1GB geheugen, doet dat op één oor, met twee vingers in de neus, en de ogen dicht. Overkill voor SAbnzbd alleen, wel kan ik weer zo'n 3 jaar vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
robertobadjo schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 09:45:
[...]

ik heb er wel 2gb bij geprikt. als je tijdje sabnzb/couch/sickbeard en nog meer zooi hebt draaien dan stroomt het geheugen vol. dan is het best de moeite waard. plus het kost tegenwoordig ook niks meer.

ik zeg doen d:)b
heb je RAM van syno zelf gekocht of eigen RAM ingestoken (zoja welk type?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 21:25

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik heb er kingston value ram ingestopt. Exacte model nummer weet ik niet maar het was ddr3 1066.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Laatst online: 19:37
DukeBox schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:04:
Ik heb er kingston value ram ingestopt. Exacte model nummer weet ik niet maar het was ddr3 1066.
Hij is wel kieskeurig, ik heb 2 verschillende modules geprobeerd, een van 1GB en een van 2GB maar bij beide startte de 1812+ niet meer op.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:47
kfaessen schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:16:
[...]

Hij is wel kieskeurig, ik heb 2 verschillende modules geprobeerd, een van 1GB en een van 2GB maar bij beide startte de 1812+ niet meer op.
Ik heb er ook een Kingston Value Ram-module ingestopt, geen problemen.
De module die ik gebruik is de "Kingston Valueram 2GB 1066MHz DDR3 SODIMM" onlangs aangeschaft voor het gigantische bedrag van 12 euries.
Daarvoor wilde ik wel een poging wagen (+ dat een ander de kastanjes al uit het vuur had gehaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hooglander1 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 09:23:
[...]

Je kan toch zien hoeveel geheugen er in gebruik is als je inlogt. Kan je zien of het in jouw geval nodig zal zijn.

Ik gok van niet in jouw geval.
Ik zit vrij constant op 60/70% geheugengebruik op het moment. Geen idee wat hij doet op het moment dat SABnzb klaar is met downloaden en zijn processing gaat doen, zometeen maar eens kijken als mijn volgende download klaar is. :P
cOOlrUnnINgs schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:56:
[...]

Ik heb er ook een Kingston Value Ram-module ingestopt, geen problemen.
De module die ik gebruik is de "Kingston Valueram 2GB 1066MHz DDR3 SODIMM" onlangs aangeschaft voor het gigantische bedrag van 12 euries.
Daarvoor wilde ik wel een poging wagen (+ dat een ander de kastanjes al uit het vuur had gehaald).
Mja, heb je gelijk in. :) Was het deze? pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1066D3S8S7/2G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
NMe schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 16:09:
[...]

Ik zit vrij constant op 60/70% geheugengebruik op het moment. Geen idee wat hij doet op het moment dat SABnzb klaar is met downloaden en zijn processing gaat doen, zometeen maar eens kijken als mijn volgende download klaar is. :P

[...]

Mja, heb je gelijk in. :) Was het deze? pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1066D3S8S7/2G
Volgens mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ook maar besteld dan, voor dat geld interesseert het zelfs niet als ik het nooit nodig zou hebben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 20:08
ieperlingetje schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 09:22:
Is er iemand die ervaring heeft hoe goed DS audio + ipad + airport express werkt?
Lijkt me een rare combinatie.
Ik zou op je synology de itunes server aanzetten. Op je ipad kan je de muziek van je itunes server bereiken via itunes en stuur je dit met airplay naar je aiport express.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
job schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 18:05:
[...]
Ik zou op je synology de itunes server aanzetten. Op je ipad kan je de muziek van je itunes server bereiken via itunes en stuur je dit met airplay naar je aiport express.
iTunes server is enkel voor de iTunes clients op een pc. Met audio station kun je streamen naar een airport express, en de iPad gebruiken als afstandsbediening. De diskstation handelt dan zelf de verdere streaming af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Laatst online: 15:38
waits schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:15:
[...]

Het zal in ieder geval iets beter gaan. Jouw DS211j, net zoals mijn oude DS210j, heeft slechts 128 MB geheugen. SABnzbd is daarvoor een zware applicatie, te zwaar bij downloads groter dan 10 GB. De DS hangt dan niet, maar is veel te druk met swappen, of wat dan ook.
Met 256 MB (DS212) of beter nog 512 MB (DS212+) zal het ongetwijfeld beter / veel beter gaan.
Er zijn twee andere opties, zonder gelijk iets anders aan te schaffen:
- nzbget gebruiken (iveel minder belastend, installeren schijnt wat lastiger te zijn, geen ervaring mee)
- SABnzbd op je (waarschijnlijk wel snelle) PC gebruiken, en de boel overkopieren.
Die tweede optie was voor mij acceptabel, zoveel "boodschappen" doe ik niet. Ik schrijf "was", want inmiddels ook een DS412+, met 1 GB. SABnzbd draait dus nu weer, op die NAS. Die dual core atom, samen met 1GB geheugen, doet dat op één oor, met twee vingers in de neus, en de ogen dicht. Overkill voor SAbnzbd alleen, wel kan ik weer zo'n 3 jaar vooruit.
@GokusFE / Ortep / waits thanks voor de reacties.

Ik heb de discussie van sabnzbd inefficiëntie ook deels gevolgd. Vanwege de sickbeard - sabnzbd combi toen niet aan het sleutelen gegaan. Nu ik toch wat vaker grotere bestanden links laat liggen vanwege de beperking toch op zoek naar de oplossing.

Een 412+ klinkt inderdaad als overkill maar wel futurerpoof, meer dan een 212+. Budgettechnisch alleen een wat lastigere oplossing ;)

Ik zal eens googlen (ook op GoT) naar NZBget. Een testrun kan sowieso geen kwaad voordat er iets nieuws wordt aangeschaft :) Dit weekend maar wat tijd voor proberen te maken. Bevindingen zal ik zeker delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
ieperlingetje schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 18:14:
[...]
iTunes server is enkel voor de iTunes clients op een pc.
Zeker weten?
Volgens mij is dat echt niet voorbehouden aan pc's. Werkt met macs net zo goed.
Of bedoel je dat een ipad geen contact kan maken met een itunes server? Dat is dan een gemiste kans van apple.

Maar anyway.. Ik kan audio station icm met een airport express wel voor je testen. Moet je me morgen maar even een dm sturen om me er aan te herinneren. :)
Een ipad heb ik niet, dus dat deel kan ik niet testen.
Je weet dat er ook een audio station app voor je iphone is? Dan hoef je geen verbinding te maken via de audiostation op je synology.

edit: toch nu maar lopen testen. Tot nu toe werkt het prima. Via de audiostation app op mijn android werkt het zelfs beter dan via de audio station website op mijn synology.
Wat wil je exact weten over de werking?

[ Voor 59% gewijzigd door job op 06-06-2012 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
job schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:03:
[...]
Zeker weten?
Of bedoel je dat een ipad geen contact kan maken met een itunes server? Dat is dan een gemiste kans van apple.

Maar anyway.. Ik kan audio station icm met een airport express wel voor je testen. Moet je me morgen maar even een dm sturen om me er aan te herinneren. :)
Je weet dat er ook een audio station app voor je iphone is? Dan hoef je geen verbinding te maken via de audiostation op je synology.

edit: toch nu maar lopen testen. Tot nu toe werkt het prima. Via de audiostation app op mijn android werkt het zelfs beter dan via de audio station website op mijn synology.
Ik wou weten hoe de kwaliteit van het streamen is. Ik heb momenteel zelf geen Airport express om te streamen naar de stereoketen, en heb dus maar een programma geïnstalleerd op mijn mac, maar daar hapert de stream om de x seconden als ik een ander device (bijv iPad/iPhone) als remote gebruik.

Bedankt in elk geval om te melden dat het bij jou wel goed werkt, dan weet ik dat een airport express geen problemen moet opleveren.

[ Voor 5% gewijzigd door ieperlingetje op 06-06-2012 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 18:32:
Had ik sedert DSM 4 steeds bufferfouten als ik HD Video streamde naar mijn HDI DUNE DUO, echter dit kwam bijna altijd voor met MKV's. Nu een downgrade gedaan naar DSM 3.1 om te testen en het gaat al 2 avonden goed op die manier.
Zit ik nu natuurlijk met die oude meuk op mijn Ds1010, dus een oorzaak voor het probleem weet ik niet te vinden, mocht iemand een tip kunnen geven, zodat ik terug kan updaten, dan hoor ik het graag.

Te vermelden dat wanneer die bufferfouten optreden het beeld bevriest en na wachten terug verdergaat, maar beeld en geluid lopen dan niet meer synchroon, kan je dan de video terug starten tot het euvel er terug is.

Niet om van te genieten dus op deze manier.
Ik weet niet of je dit probleem nog hebt maar

ik heb hier nu de laatste DSM 4.0-2228 versie erop staan en toch een Dune D1 gekocht,maar ik heb geen problemen met het streamen.Sterker nog ik ben blij met de aankoop! _/-\o_ ,werkt via nfs heel mooi samen zo en geen haperingen.

Is dit bij jou al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:51

mno

Zijn er mensen die de Network Backup functie (van Synology DiskStation naar een andere Synology DiskStation) gebruiken? Werkt dit goed?

Ik wil op deze manier mijn DS backuppen naar een collega en andersom. Ik kan alleen niet vinden wat de 'ontvangende partij' moet instellen om zich open te stellen voor de verbinding van buitenaf.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Sinds vandaag de trotse eigenaar van de 212+

Wel een vraagje:

De CPU is heel hoog van het proces MD2_raid1 elke keer boven 70%.
Iemand een idee wat dat kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
mno schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 22:02:
Zijn er mensen die de Network Backup functie (van Synology DiskStation naar een andere Synology DiskStation) gebruiken? Werkt dit goed?
werkt prima.
Ik wil op deze manier mijn DS backuppen naar een collega en andersom. Ik kan alleen niet vinden wat de 'ontvangende partij' moet instellen om zich open te stellen voor de verbinding van buitenaf.
De ontvangende partij moet, 1) de network back functie aanzetten en 2) op de router de juiste poort openen.
Poort 873 is voor onversleuteld, poort 22 als je het versleuteld wilt doen.

De verzendende partij moet de backup en restore functie gebruiken. De useraccount aan de verzendkant moet ook op de synology van de ontvangende partij bestaan, vergeet dat niet.
ieperlingetje schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 21:55:
Ik wou weten hoe de kwaliteit van het streamen is. Ik heb momenteel zelf geen Airport express om te streamen naar de stereoketen, en heb dus maar een programma geïnstalleerd op mijn mac, maar daar hapert de stream om de x seconden als ik een ander device (bijv iPad/iPhone) als remote gebruik.
Het streamen naar de airport express gaat foutloos. Het duurt iets langer voordat ik geluid hoor in vergelijking met itunes (mijn pc is gewoon een stuk krachtiger) maar verder geen verschil.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 06-06-2012 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkyyyyyyy schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 22:12:
Sinds vandaag de trotse eigenaar van de 212+

Wel een vraagje:

De CPU is heel hoog van het proces MD2_raid1 elke keer boven 70%.
Iemand een idee wat dat kan zijn?
de nas zal nog wel bezig zijn met indexeren,dat doet ie altijd in het begin als je de boel instaleerd

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2012 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 22:16:
[...]

de nas zal nog wel bezig zijn met indexeren,dat doet ie altijd in het begin als je de boel instaleerd
Oke thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Kun je ook zien als je de storage manager opent trouwens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
NMe schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 00:16:
Kun je ook zien als je de storage manager opent trouwens. :)
Aah thanks idd.
Hij staat nu op 37% pariteitscontrole op Raid uitvoeren, vandaar :)

Voor de rest is hij al klaar voor gebruik!
Sabnzbd, couchpotato, sickbeard en Mediaserver nu nog alleen de poorten naar buiten open. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkyyyyyyy schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 00:26:
[...]

Aah thanks idd.
Hij staat nu op 37% pariteitscontrole op Raid uitvoeren, vandaar :)

Voor de rest is hij al klaar voor gebruik!
Sabnzbd, couchpotato, sickbeard en Mediaserver nu nog alleen de poorten naar buiten open. :)
Geen wonder dus !die pariteitscontrole is erg intensief voor de nas :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 21:52
job schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 22:15:

De verzendende partij moet de backup en restore functie gebruiken. De useraccount aan de verzendkant moet ook op de synology van de ontvangende partij bestaan, vergeet dat niet.
Kleine nuance, er moet op de ontvangende kant een account zijn om een backup te kunnen ontvangen. Dit hoeft geen account te zijn wat op allebei de NASsen aanwezig is, deze stel je in bij de configuratie van je back -up.

Houd er wel rekening mee dat het admin account van de ontvangende NAS alle bestanden kan zien die jij erheen schiet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Crahsystor schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 15:00:
Staat Telnet of SSH aan? Bij mij komen er ook regelmatig blocks bij als één van die aan staat. Als ze uit staan komt er geloof ik nooit iets bij de blocklist.
SSH staat aan maar met of zonder blijft het zo. Maar heb jij er ook een domeintje boven hangen of doe jij het op basis van het IP-adrs?
Goner schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 15:01:
Blijkbaar is het makkelijker om DSCloud.biz adressen te scannen dan een willekeurige range IP-adressen ...
(hoe kom je trouwen aan zo'n DSCloud adres ? ik dacht ze synology.me gebruikten)
In DSM zit dat in het configuratiescherm onder ezCloud. Daar kun je dit aanmaken.

Nu heb ik alleen verder gekeken en het dscloud.biz is redelijk anoniem. :{
http://stuffgate.com/dscloud.biz

Ik begin mijn vertrouwen wel kwijt te raken. Wat als daar de adressen worden verzameld en verkocht? Ik vindt het heel toevallig dat de meeste pogingen vanuit Amerika komen op de voet gevolgd door China. :{

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
job schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:03:
[...]
Zeker weten?

Dus met je android telefoon, stream je via de DS Audio app je muziek en laat je die afspelen op je telefoon.

Met die airport express, kun je dan je muziek laten streamen naar hiertoe en bedienen via je telefoon met DS Audio app?

Via een USB Audio stick op je NAS zelf kun je dan ook van je nas een muziekspeler maken en ook op deze streamen??

Lijkt me wel handig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Heb nu de poorten van de 212+ Webman, Sabnzbd en Sickbeard opengezet, hoe onveilig is dit nu in principe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
Repi3 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:57:
[...]

heb je RAM van syno zelf gekocht of eigen RAM ingestoken (zoja welk type?)
pricewatch: Crucial CT25664BC1067

deze werkt gewoon. wel de laatste DSM erop hebben want er zit een bug in de eerdere versie die extra geheugen niet accepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 03-10 10:21
Ik gebruik nu nog DSM 4.0-2198 en zou graag willen updates naar de meest recente versie.
Probleem is alleen dat ik Spotweb en NZBget heb draaien en mijn DS211 is gebootstrapped. In hoeverre geeft dit problemen met updaten? Welke mappen moet ik evt backuppen en later terugkopieren om niet tegen allerlei problemen aan te lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
jongetje schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 08:05:
[...]

Kleine nuance, er moet op de ontvangende kant een account zijn om een backup te kunnen ontvangen. Dit hoeft geen account te zijn wat op allebei de NASsen aanwezig is, deze stel je in bij de configuratie van je back -up.

Houd er wel rekening mee dat het admin account van de ontvangende NAS alle bestanden kan zien die jij erheen schiet!
Ah sorry, bedoelde dat de account die je bij de backup settings instelt aanwezig moet zijn bij de ontvangende kant. Hetzelfde als jij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
Binnetie schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 10:00:
Ik gebruik nu nog DSM 4.0-2198 en zou graag willen updates naar de meest recente versie.
Probleem is alleen dat ik Spotweb en NZBget heb draaien en mijn DS211 is gebootstrapped. In hoeverre geeft dit problemen met updaten? Welke mappen moet ik evt backuppen en later terugkopieren om niet tegen allerlei problemen aan te lopen?
je kan gewoon updaten. je packages staan er los van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 03-10 10:21
Maar de bootstrap dan? Ik heb namelijk spotweb en nzbget niet als package geinstalleerd staan in package center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

ipkg ??
ik heb wel gemerkt dat ik na elke DSM upgrade (miv 4.0) de path entry in .profile even moet aanpassen omdat /opt/bin en /opt/sbin verdwijnen (en dus ipkg niet gevonden wordt)

overigens voegt een upgrade van 2198 -> 2228 niet veel toe :
Version: DSM 4.0-2228
(2012/05/15)
Change log:
Photo Station, Audio Station, Surveillance Station and Download Station packages have been updated. Please refer to these packages’ release notes for details.
Enhanced the stability of file based iSCSI LUN over 1TB.
Fixed an issue that caused the incorrect aspect ratio in video playback in Photo Station.

en ik lees opvallend veel klachten over trage CIFS/Samba sinds die release ...

[ Voor 45% gewijzigd door Goner op 07-06-2012 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Laatst online: 05-10 14:57
job schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 18:05:
[...]
Ik gebruik dit apparaat
pricewatch: Logitech Wireless Speaker adapter for Bluetooth audio devices
ism ipad,laptop,android met ds audio.
Werkt perfect.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:50
henkyyyyyyy schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 08:39:
Heb nu de poorten van de 212+ Webman, Sabnzbd en Sickbeard opengezet, hoe onveilig is dit nu in principe?
Als je er maar authenticatie op heb en een SSL certificaat valt dit risico behoorlijk mee

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Speedfightserv schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 10:35:
[...]

Als je er maar authenticatie op heb en een SSL certificaat valt dit risico behoorlijk mee
Oke thanks!
Alles Up and Running. Mooie feature vind ik het afspelen van je films buitenshuis via de browser. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 18:43
Hoi allemaal,
Een vraagje:
Ik heb nu een Windows2003 server draaien, die tevens Raid5 NAS is en die met VMware nog een w2003 server emuleert. Aangezien de server inmiddels ruim 6 jaar continue aan staat is het wel tijd voor vervanging.
Belangrijkste zaken voor mij zijn een veilige (Raid) opslag, Squeezebox server en testomgevingen kunnen emuleren (VMware of Oracle Virtualbox, eventueel wil ik Hyper-V wel proberen)

Ik ben de Synology 412+ aan het overwegen.
Ik zag dat die ook met VMware (en Hyper-V) overweg kan, maar is de 412+ vlot genoeg om ook enkele (2 a 3) VMware virtuele machines te draaien?

Iemand hier al mee ge-experimenteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Olgeros schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:08:
Hoi allemaal,
Een vraagje:
Ik heb nu een Windows2003 server draaien, die tevens Raid5 NAS is en die met VMware nog een w2003 server emuleert. Aangezien de server inmiddels ruim 6 jaar continue aan staat is het wel tijd voor vervanging.
Belangrijkste zaken voor mij zijn een veilige (Raid) opslag, Squeezebox server en testomgevingen kunnen emuleren (VMware of Oracle Virtualbox, eventueel wil ik Hyper-V wel proberen)

Ik ben de Synology 412+ aan het overwegen.
Ik zag dat die ook met VMware (en Hyper-V) overweg kan, maar is de 412+ vlot genoeg om ook enkele (2 a 3) VMware virtuele machines te draaien?

Iemand hier al mee ge-experimenteerd?
Je kunt de Synology niet gebruiken als host, enkel kun je de storage gebruiken om aan vmware/hyper-v te koppelen. De synology is daar ruim snel genoeg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
kfaessen schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:10:
[...]

Je kunt de Synology niet gebruiken als host, enkel kun je de storage gebruiken om aan vmware/hyper-v te koppelen. De synology is daar ruim snel genoeg voor.
I'm with stupid.......

Ik lees toch echt overal dat VMware door de Synology 412+ wordt ondersteund.
Nu ik het (na het lezen van jouw bericht, waarvoor dank) met andere ogen lees lijkt het er inderdaad op dat alleen de opslag ondersteund wordt en niet de host sessies met de virtuele machines........

<grom>

Dank je, je antwoord heeft me goed geholpen, al ben ik er niet zo blij mee.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 21:52
Olgeros schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:20:
<grom>

Dank je, je antwoord heeft me goed geholpen, al ben ik er niet zo blij mee.....
Je moet natuurlijk niet vergeten dat Synology een (erg uitgebreide) NAS oplossing is. Als je een VMWare host wilt dan moet je het echt in een andere oplossingen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Ik heb een map (map X) met hierin een heleboel mappen waarin weer bestanden staan. Nu wil ik alle bestanden in deze afzonderlijke mappen verplaatsen naar de root van map X, zodat ik straks 1 map heb, met hierin direct alle bestanden en geen mappen meer. Is er in DSM of misschien in windows ook een manier om dit te doen? Ik heb namelijk geen zin om elke map afzonderlijk af te gaan.

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
jongetje schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:00:
[...]

Je moet natuurlijk niet vergeten dat Synology een (erg uitgebreide) NAS oplossing is. Als je een VMWare host wilt dan moet je het echt in een andere oplossingen zoeken.
Snap ik helemaal :)
als je echter naar de specs kijkt vind ik het niet eens een zo onlogische gedachte dat het wel zou kunnen. Processor is prima, hooguit wat geheugen bijprikken. En ik werd al helemaal warm van binnen toen ik zag dat VMware ondersteund werd.
Maar helaas verkeerd gelezen/geïnterpreteerd.

Nu eens na gaan denken wat ik met de vervanging ik van mijn server ga doen.....
New food for thought ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

jos_zwa schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:05:
Ik heb een map (map X) met hierin een heleboel mappen waarin weer bestanden staan. Nu wil ik alle bestanden in deze afzonderlijke mappen verplaatsen naar de root van map X, zodat ik straks 1 map heb, met hierin direct alle bestanden en geen mappen meer. Is er in DSM of misschien in windows ook een manier om dit te doen? Ik heb namelijk geen zin om elke map afzonderlijk af te gaan.
In de Windows verkenner zoeken naar niks (of effectief alles), dan alles wat geen map is selecteren en in één keer verplaatsen? Kan vast ook wel vanaf de commandline van je NAS trouwens, maar ik ben niet zo pienter met Linux. :P

Ik ben er trouwens achter dat er iets niet goed zit met mijn mediaserver. Ik zei een paar dagen geleden al dat de verbinding vanaf mijn Samsung-tv met mijn NAS na een tijdje tijdens het kijken van een video gewoon wegviel. Ik dacht nog dat dat met de load (CPU/RAM en/of disk access) van mijn NAS te maken had maar dat heb ik gisteren nog eens getest door alles uit te zetten dat iets met de disk wilde doen. CPU zat uit zijn neus te vreten, RAM was 30% in gebruik, meer dan genoeg om geen problemen te hebben bij het streamen van een video zou je zeggen. Toch viel de video toen ook weer na een paar minuten weg.

Ik heb een beetje op internet zitten rondzoeken en ben erachter dat het een vrij bekend probleem is, maar ik heb nog geen echte oplossing gezien. Ik denk dat ik straks Serviio maar eens ga proberen in plaats van de standaardsoftware van Synology, misschien gaat dat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 22:42
Maakt hij dan geen gebruik van een smb verbinding? Als je een 1080p mkv hebt dan gaat die over smb vaak niet sneller dan 5 a 6 mb/s terwijl je echt wel 10 -12 mb/s nodig hebt. Wellicht klapt die er daarom gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

NMe schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:20:
[...]

In de Windows verkenner zoeken naar niks (of effectief alles), dan alles wat geen map is selecteren en in één keer verplaatsen? Kan vast ook wel vanaf de commandline van je NAS trouwens, maar ik ben niet zo pienter met Linux. :P
Dat is helemaal geen slecht idee! thnx!!!

edit: het kan ook op die manier in DSM!

[ Voor 5% gewijzigd door jos_zwa op 07-06-2012 13:51 ]

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Neefdave schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:28:
Maakt hij dan geen gebruik van een smb verbinding? Als je een 1080p mkv hebt dan gaat die over smb vaak niet sneller dan 5 a 6 mb/s terwijl je echt wel 10 -12 mb/s nodig hebt. Wellicht klapt die er daarom gewoon uit.
Geen idee waar hij gebruik van maakt, DSM laat me niet zo bijster veel configureren aan die media server. Ik weet wel dat hij er op willekeurige punten uit klapt. Dezelfde video kan ik de ene keer 2 minuten bekijken voor hij klapt en de andere keer 15-20 minuten. Het gaat ook mis bij 480p-video's trouwens, en daar zou die bandbreedte geen issue mogen zijn natuurlijk.

Hij klapt ook niet alleen uit de video, hij klapt uit de hele verbinding lijkt het. De tv ziet zodra het gebeurt de NAS niet meer totdat ik de tv uit en aan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt em eerder een conflict tussen de tv en de nas,als je via de pc naar je nas streamt,dat gaat wel goed?

of een ander probleem in je netwerk,router kan er b.v ook uitvleigen,mits het via de pc ook niet goed wil dan.

Firmware van de samsung is up to date?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2012 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

De NAS en de tv zitten beiden op dezelfde switch, de pc zit nog een switch verderop aangesloten. De pc speelt echter wel gewoon films volledig en zonder stotteren af, maar dat heb ik nog niet via DLNA geprobeerd, alleen via het filesystem, dus ik denk niet dat het de hardware is. Ik ga straks wel even kijken of via DLNA streamen naar de pc ook niet werkt zodat ik weet of het aan de tv of aan de NAS ligt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:51

mno

job schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 22:15:
[...]
werkt prima.
De ontvangende partij moet, 1) de network back functie aanzetten en 2) op de router de juiste poort openen.
Poort 873 is voor onversleuteld, poort 22 als je het versleuteld wilt doen.

Thanks! Ik ga het proberen. :)

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Neefdave schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:28:
Een mkv gaat via smb net zo snel als nodig is. Een bluray doet maximaal 50Mbit/sec, dat is dus 6,25 megabyte per seconden. Elke synology haalt vrij eenvoudig die snelheid via smb.
Maar gezien hij rechtstreeks naar zijn tv streamt zal het wel om dnla gaan, en geen smb.

NMe, is het geen probleem met het profiel wat je hebt gekozen?

[ Voor 33% gewijzigd door job op 07-06-2012 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

Ik heb net mijn 212+ binnen, maar de vraag is, installeer ik de software van de CD of de laatste versie?

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:51

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

D2k schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 09:54:
Ik heb net mijn 212+ binnen, maar de vraag is, installeer ik de software van de CD of de laatste versie?
Waarom zou je niet de laatste versie installeren? Doe je de software van de cd dan kun je daarna direct upgraden. Dat lijkt mij een overbodige stap eigenlijk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
D2k schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 09:54:
ik zou gewoon de laatste versie downloaden.
de firmware moet toch ook gedownload worden om te installeren. (mits dit al gedaan is door het bedrijf waar je hem hebt gekocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 21:35

timovd

Voorsprong door techniek

CD's voor hardware zijn leuk als frisbee. Met de zomer in zicht, wens ik je er veel plezier mee!

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

Bor de Wollef schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:00:
[...]

Waarom zou je niet de laatste versie installeren? Doe je de software van de cd dan kun je daarna direct upgraden. Dat lijkt mij een overbodige stap eigenlijk.
Ik las wat opmerkingen over de laatste versie in dit topic, vandaar ;-)

Ik zal de laatste er gewoon maar opzetten dan.

Thanks @ Frisbee tips ;-)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Is er ook een mogelijkheid om via de DSM een soort van webbrowser te installen.
Dus een een browser in een browser.
Ik moet even een poort van afstand openzetten in mijn router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Staat je router er niet tussen bij ez-internet? Dan kan je daarmee ook poorten openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
job schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:53:
Staat je router er niet tussen bij ez-internet? Dan kan je daarmee ook poorten openen.
Nee helaas niet.

Ik heb net de SSL verbinding van SABNZBD uitgezet niet wetende dat ik 8080 niet open had staan.
Dus kom niet meer bij mijn Sabnzdb totdat ik thuis ben.

Iemand nog een oplossing hoe dit wel te kunnen vanaf afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

henkyyyyyyy schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:08:
[...]

Nee helaas niet.

Ik heb net de SSL verbinding van SABNZBD uitgezet niet wetende dat ik 8080 niet open had staan.

Nope, die is er helaas niet. BTDT

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:50
henkyyyyyyy schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:08:
[...]

Nee helaas niet.

heb je wel SSH open staan? zoja, misschien kan je het zo proberen. soort vpn http://stam.blogs.com/8bits/2007/03/veilig_surfen_v.html

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
oke bedankt! :)

SSH heb ik niet openstaan.

Wachten totdat ik thuis ben dan maar! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik heb nu 2x2TB in SHR, stel ik gooi daar 1x3TB bij, dan heb ik 5TB waarvan 1TB zonder enkele vorm van RAID. Kan je dan ook kiezen welke data je op die ene TB zet?

denkfout

[ Voor 5% gewijzigd door Moby op 08-06-2012 12:59 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja,je kan dan een apart volume aanmaken op de schijf met aparte shares en daarop dus de data zetten.

maar een losse 1tb kan niet.

Ow ik zie dat je reactie al door had gestreept :X

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Nu we het er toch over hebben als je 2x2GBTB hebt in SHR en je zet er 1x3GBTB bij gaat hij dan 3GBTB reserveren als reparatie (als je hebt gekozen om 1 schijf te kunnen herstellen). Ik heb nu de volgende situatie 8x1,5GBTB en daar wil ik binnenkort 5x1GBTB bij steken, gaat hij dan gewoon verder met 1,5GBTB reserveren waardoor ik dus effectief 5GBTB erbij krijg?

[ Voor 8% gewijzigd door DutchKel op 08-06-2012 13:29 . Reden: In 1994 toen we in het GB tijdperk kwamen bestonden deze apparaten nog niet. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
kfaessen schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 13:08:
Nu we het er toch over hebben als je 2x2GB hebt in SHR en je zet er 1x3GB bij gaat hij dan 3GB reserveren als reparatie (als je hebt gekozen om 1 schijf te kunnen herstellen). Ik heb nu de volgende situatie 8x1,5GB en daar wil ik binnenkort 5x1GB bij steken, gaat hij dan gewoon verder met 1,5GB reserveren waardoor ik dus effectief 5GB erbij krijg?
http://www.synology.com/support/RAID_calculator.php?lang=nld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Handig ding, die bevestigd inderdaad mijn vermoeden, ik krijg er dan 5TB effectief bij. Helaas ben je in het voorbeeld van ervoor niet veel TB rijker.

[ Voor 10% gewijzigd door DutchKel op 08-06-2012 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:24
Zijn er hier mensen hier die Logitech media Server hebbemn draaien op een DS112?
Ik ben benieuwd naar de performance hiervan. Mijn vader heeft een DS110J met de "oude" Squeezebox server die gebasseerd is op SQL maar tegenwoordig gebruikt Logitech media Server de SQLite database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitDyl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-08 10:07
Misschien kan iemand mij helpen.
Ik heb nog geen ervaringen met NAS Servers maar een Synology lijkt mij de beste keuze kwa mogelijkheden.
Nu zij ze wel wat prijziger en vind ik de DS112J er prima uitzien.
Alleen vraag ik mij af hoe de performance is vergeleken met zijn wat duurdere broertje de DS112
Ik heb geen USB 3 of eSata nodig
Maar 1.6Ghz/256mb vs 1Ghz/128mb is een best groot verschil alleen of ik dat nodig heb dat is dus mij vraag.

Ik wil de NAS gebruiken als Download Server en DLNA Server.
Mijn vereisten zijn dan

Minimaal mogelijk
-Download server loopt op Fullspeed (1.4MByte/s hier thuis)
-Download server aan het unparren en unrarren
-Twee FullHD DLNA Streams aan de gang.

En dat dus allemaal tegelijk
Trekt de DS112J dit op een 1Gbit netwerk?
Of moet ik de DS112 nemen, of kan de DS112 dit zelfs niet eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
HitDyl schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 15:39:
Misschien kan iemand mij helpen.
Ik heb nog geen ervaringen met NAS Servers maar een Synology lijkt mij de beste keuze kwa mogelijkheden.
Nu zij ze wel wat prijziger en vind ik de DS112J er prima uitzien.
Alleen vraag ik mij af hoe de performance is vergeleken met zijn wat duurdere broertje de DS112
Ik heb geen USB 3 of eSata nodig
Maar 1.6Ghz/256mb vs 1Ghz/128mb is een best groot verschil alleen of ik dat nodig heb dat is dus mij vraag.

Ik wil de NAS gebruiken als Download Server en DLNA Server.
Mijn vereisten zijn dan

Minimaal mogelijk
-Download server loopt op Fullspeed (1.4MByte/s hier thuis)
-Download server aan het unparren en unrarren
-Twee FullHD DLNA Streams aan de gang.

En dat dus allemaal tegelijk
Trekt de DS112J dit op een 1Gbit netwerk?
Of moet ik de DS112 nemen, of kan de DS112 dit zelfs niet eens
Dat wat jij wilt daar hebben normale pc's al moeite mee, ik denk dus niet dat ze dat beide aankunnen. Downloaden, unrarren, parren met 2 full hd dlna streams is echt zwaar, zelfs voor een normale pc die veel meer geheugen en cpu kracht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitDyl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-08 10:07
kfaessen schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 16:07:
[...]

Dat wat jij wilt daar hebben normale pc's al moeite mee, ik denk dus niet dat ze dat beide aankunnen. Downloaden, unrarren, parren met 2 full hd dlna streams is echt zwaar, zelfs voor een normale pc die veel meer geheugen en cpu kracht heeft.
Ok duidelijk, en wat is er dan wel mogelijk?

Bijvoorbeeld?
2 DLNA stream
1 Download zonder unrar en unpar
Pagina: 1 ... 45 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.