m4yall schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:58:
Op dit moment heb ik een DS211J en zodra ik bestanden download met sabnzbd van 15GB of groter loopt alles vast. De NAS is nog wel toegankelijk, ook de DSM, maar alles verloopt traag en de reparatie / unrar wordt niet gedaan. Gaat dit wel goed met een DS212 (+)?
Het zal in ieder geval iets beter gaan. Jouw DS211j, net zoals mijn oude DS210j, heeft slechts 128 MB geheugen. SABnzbd is daarvoor een zware applicatie, te zwaar bij downloads groter dan 10 GB. De DS hangt dan niet, maar is veel te druk met swappen, of wat dan ook.
Met 256 MB (DS212) of beter nog 512 MB (DS212+) zal het ongetwijfeld beter / veel beter gaan.
Er zijn twee andere opties, zonder gelijk iets anders aan te schaffen:
- nzbget gebruiken (iveel minder belastend, installeren schijnt wat lastiger te zijn, geen ervaring mee)
- SABnzbd op je (waarschijnlijk wel snelle) PC gebruiken, en de boel overkopieren.
Die tweede optie was voor mij acceptabel, zoveel "boodschappen" doe ik niet. Ik schrijf "was", want inmiddels ook een DS412+, met 1 GB. SABnzbd draait dus nu weer, op die NAS. Die dual core atom, samen met 1GB geheugen, doet dat op één oor, met twee vingers in de neus, en de ogen dicht. Overkill voor SAbnzbd alleen, wel kan ik weer zo'n 3 jaar vooruit.