als je performance weilt sowieso geen j pversie nemen,mzekers niet als je wilt unparren,unrarren,dan kun je tioch beter bij de + versies komen.je krijgt er spijt van als je de j versie neemt.HitDyl schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 15:39:
Misschien kan iemand mij helpen.
Ik heb nog geen ervaringen met NAS Servers maar een Synology lijkt mij de beste keuze kwa mogelijkheden.
Nu zij ze wel wat prijziger en vind ik de DS112J er prima uitzien.
Alleen vraag ik mij af hoe de performance is vergeleken met zijn wat duurdere broertje de DS112
Ik heb geen USB 3 of eSata nodig
Maar 1.6Ghz/256mb vs 1Ghz/128mb is een best groot verschil alleen of ik dat nodig heb dat is dus mij vraag.
Ik wil de NAS gebruiken als Download Server en DLNA Server.
Mijn vereisten zijn dan
Minimaal mogelijk
-Download server loopt op Fullspeed (1.4MByte/s hier thuis)
-Download server aan het unparren en unrarren
-Twee FullHD DLNA Streams aan de gang.
En dat dus allemaal tegelijk
Trekt de DS112J dit op een 1Gbit netwerk?
Of moet ik de DS112 nemen, of kan de DS112 dit zelfs niet eens
Streamen over DLNA zonder transcoding kost niet zo veel hoor, dat kan volgens mij ook wel naar twee apparaten tegelijk. SABnzb is echter wel een resourcevreter, die zou ik zelf niet op een DS112J willen draaien denk ik. Of de DS112 dat wel kan kan ik niet uit ervaring zeggen. Mijn DS1812+ heeft 1GB RAM (en vanaf morgen 3
) en die zit eigenlijk altijd wel boven de 50% gebruik. De dual core processor die erin zit hangt ook vaker wel dan niet boven de 50% gebruik.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Hij hoeft niet te transcoden enkel streamen(Hij streamt naar TV die van zichzelf 1080P MKV leest, en WDTV die dat zelfde kan)NMe schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 16:17:
Streamen over DLNA zonder transcoding kost niet zo veel hoor, dat kan volgens mij ook wel naar twee apparaten tegelijk. SABnzb is echter wel een resourcevreter, die zou ik zelf niet op een DS112J willen draaien denk ik. Of de DS112 dat wel kan kan ik niet uit ervaring zeggen. Mijn DS1812+ heeft 1GB RAM (en vanaf morgen 3) en die zit eigenlijk altijd wel boven de 50% gebruik. De dual core processor die erin zit hangt ook vaker wel dan niet boven de 50% gebruik.
En ik weet niet hoeveel de builtin download server vraagt
Maar ik krijg wel het gevoel dat de DS112 de betere keuze is
Als je torrents download ipv newsgroepen hoef je niet te rarren/parren en haalt een j-versie dat makkelijk.kfaessen schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 16:07:
[...]
Dat wat jij wilt daar hebben normale pc's al moeite mee, ik denk dus niet dat ze dat beide aankunnen. Downloaden, unrarren, parren met 2 full hd dlna streams is echt zwaar, zelfs voor een normale pc die veel meer geheugen en cpu kracht heeft.
Goeie tip inderdaad maar ik ben niet zo van de torrentsFrankRicard schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 16:38:
[...]
Als je torrents download ipv newsgroepen hoef je niet te rarren/parren en haalt een j-versie dat makkelijk.
Sinds kort heb ik UPC en wil m'n SabNZB via de Nas niet meer. Als ik er een NZB inzet, komt hij in de wachtrij, maar begint niet met downloaden (blijft 0b/s). Er komt ook geen foutmelding van SabNZB.
Heb net lokaal met Grabit de newsprovider getest, en dat werkt wel. Ik heb het idee dat de NAS niet op internet kan/mag. Als ik namelijk b.v. in DSM bij Pakketten op beschikbaar klik, krijgt hij ook geen connectie. Wel kan ik de NAS via FTP via extern benaderen.
Heb SabNZB al opnieuw geinstalleerd.
Iemand tips?
Heb net lokaal met Grabit de newsprovider getest, en dat werkt wel. Ik heb het idee dat de NAS niet op internet kan/mag. Als ik namelijk b.v. in DSM bij Pakketten op beschikbaar klik, krijgt hij ook geen connectie. Wel kan ik de NAS via FTP via extern benaderen.
Iemand tips?
Ik zou het downloaden en unrarren/parren door een andere pc laten doen, die 2 dlna's kan die wel aan (mits je harde schijf snel genoeg is). Maar met unrarren en parren erbij wordt het teveel.
Overigens vanwege het geringe geheugen valt het niet mee voor zo'n ding om te fixen met pars, het controleren gaat wel goed, maar het fixen gebruikt normaal wel wat geheugen, heeft hij dat geheugen niet dan duurt het gewoon langer.
Duuh, maar dat vroeg hij niet. Ik heb gewoon gezegd dat hetgeen wat hij wilt daar heeft een normale pc ook al moeite mee. Vooral als het via 1 hardeschijf gaat.FrankRicard schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 16:38:
[...]
Als je torrents download ipv newsgroepen hoef je niet te rarren/parren en haalt een j-versie dat makkelijk.
Overigens vanwege het geringe geheugen valt het niet mee voor zo'n ding om te fixen met pars, het controleren gaat wel goed, maar het fixen gebruikt normaal wel wat geheugen, heeft hij dat geheugen niet dan duurt het gewoon langer.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
En wat als ik zo'n situatie creerkfaessen schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 16:42:
Ik zou het downloaden en unrarren/parren door een andere pc laten doen, die 2 dlna's kan die wel aan (mits je harde schijf snel genoeg is). Maar met unrarren en parren erbij wordt het teveel.
[...]
Duuh, maar dat vroeg hij niet. Ik heb gewoon gezegd dat hetgeen wat hij wilt daar heeft een normale pc ook al moeite mee. Vooral als het via 1 hardeschijf gaat.
Overdag
Download
Unrar/par
Savonds
Geen Download/unrar/par
2 DLNA Streams
Snachts
Download
Unrar/par
Want ik neem aan dat het kastje wel kan parren en unrarren toch?
Als je geen haast hebt met par/unrar is dat een prima strategie.
while (! ( succeed = try ()));
Kijk eens of er bij de firewall van dsm nog rare dingen te zien zijn. Of wis daar lompweg alle regels.DJH schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 16:41:
Iemand tips?
Ik kan nergens vinden of er een oplossing is voor dit probleem !? Ik heb hetzelfde issue namelijk.Speedfightserv schreef op zondag 27 mei 2012 @ 14:43:
ik heb sinds de nieuwe update het probleem dat als de diskstation in slaapstand staat dat ik hem niet meer kan bereiken. geen interface en geen share. ook pingen lukt niet meer.
het lampje van de lan knippert nog wel vrolijk.
ik moet hem dan met de knop laten afsluiten en opnieuw opstarten. als ik daarna in de logs kijk zie ik niets bijzonders.
zijn er meer mensen met dit probleem? en zoja is er een oplossing bekend?
ik heb een DS111
Synology ondersteunt de fout niet omdat het systeem is gemodificeerd door IPKG.
Gaston
Staat niets in. Snap er niks van.job schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 17:08:
Sinds kort heb ik UPC en wil m'n SabNZB via de Nas niet meer. Als ik er een NZB inzet, komt hij in de wachtrij, maar begint niet met downloaden (blijft 0b/s). Er komt ook geen foutmelding van SabNZB.
Heb SabNZB al opnieuw geinstalleerd. [...]
Kijk eens of er bij de firewall van dsm nog rare dingen te zien zijn. Of wis daar lompweg alle regels.
SABnzb vreet heel veel resources, dus dan moet je toch minimaal de DS112 hebben, niet de DS112J denk ik. En nog liever een + variant.HitDyl schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 16:48:
[...]
En wat als ik zo'n situatie creer
Overdag
Download
Unrar/par
Savonds
Geen Download/unrar/par
2 DLNA Streams
Snachts
Download
Unrar/par
Want ik neem aan dat het kastje wel kan parren en unrarren toch?
[ Voor 6% gewijzigd door NMe op 08-06-2012 17:20 ]
Ik weet niet wat jij dan doet, maar als ik een torrent van iets download krijg ik precies dezelfde verzameling RAR files als via een newsgroep. Soms is het zelfs erger, want dan hebben ze de oorspronkelijke rar's ingepakt in een nieuwe rar of hoera in een zip.FrankRicard schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 16:38:
[...]
Dat is voor mij een van de redenen om me verre van de torrents te houden. Afgezien van de snelheden die veel lager liggen.
[ Voor 12% gewijzigd door Ortep op 08-06-2012 20:27 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Verwijderd
Als je alleen tv series download met sickbeard is een ds112j prima te doen, dit omdat hij vooral 's nachts dan alles binnenhaalt. Hier doet hij het altijd prima, kan 3 streams tegelijk doen overdag en draai diverse websites (voor familie / intern gebruik, dus niet veel bezoekers) en dat werkt prima en in de nacht download hij tv series als die er zijn.NMe schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 17:19:
[...]
SABnzb vreet heel veel resources, dus dan moet je toch minimaal de DS112 hebben, niet de DS112J denk ik. En nog liever een + variant.nzbGet schijnt iets lekkerder te performen maar is nog steeds krap.
Ik zou trouwens altijd minimaal een 2 bay nas nemen, ook al ga je er geen 2 schrijven in plaatsen, bij een 1e nas wil je op een gegeven moment toch meer kunnen downloaden / bewaren of andere zaken ermee gaan doen en dan loop je echt snel tegen de limiet van maar 1 bay aan. Bijv. een 212j ipv een 112j, scheelt maar 30 a 40 euro.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2012 21:06 ]
Ik heb 'm draaien op een 210J en merk geen verschil met vorige releases.... Zolang de Squeezebox bedraad is aangesloten gaat het prima.Flappie schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 14:28:
Zijn er hier mensen hier die Logitech media Server hebben draaien op een DS112?
ik weet niet wat jij dan voor torrent sites hebt maar als ik een torrent download, en dan heb ik het over films, dan zijn het gewoon mkv bestanden.Ortep schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 20:24:
[...]
Ik weet niet wat jij dan doet, maar als ik een torrent van iets download krijg ik precies dezelfde verzameling RAR files als via een newsgroep. Soms is het zelfs erger, want dan hebben ze de oorspronkelijke rar's ingepakt in een nieuwe rar of hoera in een zip.
Dat is voor mij een van de redenen om me verre van de torrents te houden. Afgezien van de snelheden die veel lager liggen.
Je kan de synology altijd opnieuw installeren, met behoud van data.
Zie de synology wiki en zoek met de term 'reset'.
Verwijderd
Heb je de poorten van de SabNZB al geforward naar een andere locatie? Volgens mij draaid de UPC router admin page op 8080 en mogelijk conflicteert dit met SabNZBDJH schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 16:41:
Iemand tips?
(vergeet op UPC router niet aan portforwarding te doen)
Nou schiet mij maar lek
Gister avond nog bezig geweest met het lftp script. Allemaal niets aan de hand. Echter, vanavond... DS212 komt uitzichzelf uit slaapstand. Log in via webinterface, niets vreemds te zien. Dan de shell in....
Geen lftp meer, geen ipkg meer...
Opnieuw IPKG geinstaleerd, ziet er al anders uit dan de vorige keer, maar goed, kan.
Reboot, geen IPKG meer.
Nog een keer IPKG install, gelijk na de install werkt het commando IPKG update al niet.
Waar kan dit aan liggen? Heb al in .profile regel toegevoegd dat ie moet mounten etc. Echter alles zonder succes.
Kan het dat ik per ongelijk een folder weg heb gehaald die niet weg had gemoeten?
lftp had namelijk weer eens een keer op de verkeerde plek gedownload dmv een cron job eerder deze week. Site stond toen in de laagste/hoogste (weet ff niet hoe je dat noemt) folder. (als je in root zit en dan cd .. doet) en heb ik verwijderd, maar wellicht een folder te veel?
Gister avond nog bezig geweest met het lftp script. Allemaal niets aan de hand. Echter, vanavond... DS212 komt uitzichzelf uit slaapstand. Log in via webinterface, niets vreemds te zien. Dan de shell in....
Geen lftp meer, geen ipkg meer...
Opnieuw IPKG geinstaleerd, ziet er al anders uit dan de vorige keer, maar goed, kan.
Reboot, geen IPKG meer.
Nog een keer IPKG install, gelijk na de install werkt het commando IPKG update al niet.
Waar kan dit aan liggen? Heb al in .profile regel toegevoegd dat ie moet mounten etc. Echter alles zonder succes.
Kan het dat ik per ongelijk een folder weg heb gehaald die niet weg had gemoeten?
lftp had namelijk weer eens een keer op de verkeerde plek gedownload dmv een cron job eerder deze week. Site stond toen in de laagste/hoogste (weet ff niet hoe je dat noemt) folder. (als je in root zit en dan cd .. doet) en heb ik verwijderd, maar wellicht een folder te veel?
Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk
De 'gewone' sites, de grote waar iedereen heen gaat. Maar ik pik zelden films op. Wat een extra nadeel is van torrents is dat je maar moet bidden of er voldoende seeders zijn. Met regelmaat ziet ik het geweldige aantal van 10 of 12 en haal ik wel een 10-15% hele procenten van de lijnsnelheid van mijn ADSL lijntje...nadat ik een half uurtje heb staan wachten voor er sowieso een begin wordt gemaakt met transfer. Newsservers zijn binnen 0.1 seconden op de volle 100% lijnsnelheid. Misschien staat mijn Syno dan wel 5 minuten langer te unrarren, maar het is 2 uur eerder binnen.Buzzie schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 22:07:
ik weet niet wat jij dan voor torrent sites hebt maar als ik een torrent download, en dan heb ik het over films, dan zijn het gewoon mkv bestanden.
P2P gebruikte ik 10 jaar geleden toen er niets beters was.
[ Voor 3% gewijzigd door Ortep op 08-06-2012 23:50 ]
Succes met spul vinden van vóór de retentieperiode van je usenetprovider.
Een beetje offtopic maar veel usenetproviders hebben al een retentie van 900+ dagen, na zoveel tijd heb je bij een torrent ook geen seeders meerNMe schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 23:52:
tja ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit last heb van wel of geen seeders.....nagenoeg elke torrent heeft genoeg seeders wat dat betreft.Ortep schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 23:49:
[...]
De 'gewone' sites, de grote waar iedereen heen gaat. Maar ik pik zelden films op. Wat een extra nadeel is van torrents is dat je maar moet bidden of er voldoende seeders zijn. Met regelmaat ziet ik het geweldige aantal van 10 of 12 en haal ik wel een 10-15% hele procenten van de lijnsnelheid van mijn ADSL lijntje...nadat ik een half uurtje heb staan wachten voor er sowieso een begin wordt gemaakt met transfer. Newsservers zijn binnen 0.1 seconden op de volle 100% lijnsnelheid. Misschien staat mijn Syno dan wel 5 minuten langer te unrarren, maar het is 2 uur eerder binnen.
P2P gebruikte ik 10 jaar geleden toen er niets beters was.
enige nadeel maar dat is persoonlijk is dat ik geen couch potato kan gebruiken omdat ik a) gebruik maak van een seedbox en b) ik wat films betreft alleen maar non-scene remux releases download.
maar goed we zijn denk nu offtopic aan het gaan
Usenet providers hebben retenties van 900 en 1300 dagen. En er hoeft maar één persoon te zijn die bv na 3 jaar de zaak repost en het staat er weer voor bijna 4 jaar. Bij torrents is er niemand die alles 4 jaar lang seed. Je gokt er op dat steeds een ander het overneemt. Maar dat zullen er steeds minder zijn en zodra het aantal seeders beneden een bepaalt minimum zakt wordt het zo traag dat er mensen zullen afhaken omdat het te lang duurt. Dan heb je daarna nog minder seeders enz. Zodra de laatste afhaakt is 'alles' weg. En dat kan dus na een week al zo zijn als je pech hebt.NMe schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 23:52:
Vorige week heb ik nog geprobeerd om wat 'ouds' uit op te halen, zo'n 30 Gig in totaal. Het was 5 jaar oud. Dat was via spotnet nergens meer te vinden. Toen dacht ik: Laat ik torrents weer eens een kans geven. Ja, het was er , het waren 13 losse delen die ik stuk voor stuk bij elkaar moest sprokkelen en waarvan er 2 niet te vinden waren. Verschiillende versies en verschillende kwaliteiten dus. Maar ik heb wel de zaak opgestart. Ze hadden geen van allen meer dan 10 seeders. Uit de info van utorrent bleek na een halve dag aanmodderen dat de ETA schommelde tussen 4 en 5 WEKEN.
Daar ga ik dus niet op wachten. Ik heb het afgebroken en ben even via een echte zoekmachine op usenet gaan zoeken. Binnen 2 minuten had ik een stuk of 4 complete sets waarvan ik kon kiezen hoe ik ze wilde hebben. Zelfs een vrij recente van een maand of 2 oud. Eén enkele NZB opgepikt en 11 uur later was alles binnen.
Newsservers zijn zo robuust dat er zelfs mensen zijn die ze als externe backup gebruiken. Je versleutelt je data, maakt er een paar grote files van met gekke namen en je upload het. Het staat dan op 10tallen grote data centra over de hele wereld die per stuk behoorlijk veilig zijn. Voor de eerst komenden 3 jaar is je data veilig voor natuurrampen, stroomstoringen en zelfs revoluties. Brand je hele straat af en is ook je externe schijf die bij je oma aan de andere kant van Nederland lag gestolen, dan richt je gewoon een nieuwe Syno in, zet er iets van SABNZB op en je haalt je data weer op.
Maar we raken inderdaad erg off topic. Laten we maar weer terugkeren
Wat is de RPC en hoe log je daar op in?Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 15:57:
[...]
Helemaal niet oud of gestript. Alleen de webinterface is niet meegeleverd. Je kan gewoon op de RPC inloggen en je hebt alle opties.
- Hij draait niet als je geen torrent in downloadstation hebt draaien.
- Torrent toevoegen via RPC moet je niet willen
Gewoon rösti
hoi,
ik wil een DS212 aanschaffen, maar zou hem graag vandaag ergens ophalen in de buurt van amsterdam,
iemand een idee van een winkel die ze verkoopt?
ik wil een DS212 aanschaffen, maar zou hem graag vandaag ergens ophalen in de buurt van amsterdam,
Je kijkt in deze topic, daar staan bovenaan heel mooi de producten, je zoekt daar de DS212 uit en je klikt erop, vervolgens krijg je een hele lijst met winkels die hem verkopen, daarna zoek je een winkel die in Amsterdam ligt en daar ga je heen of die bel je op of ze hem wel op voorraad hebben.Berriek schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 11:01:
hoi,
pricewatch: Synology Disk Station DS212Berriek schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 11:01:
Heb hier Logitech media server draaien op een 112J. Vantevoren vond ik het tricky omdat Logitech minimaal 256 mb geheugen aanraadt, en de 112J maar de helft daarvan heeft. In de praktijk gaat het echter probleemloos, en zou dus op een 112 prima moeten draaien.Flappie schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 14:28:
Zijn er hier mensen hier die Logitech media Server hebbemn draaien op een DS112?
Ik ben benieuwd naar de performance hiervan. Mijn vader heeft een DS110J met de "oude" Squeezebox server die gebasseerd is op SQL maar tegenwoordig gebruikt Logitech media Server de SQLite database.
[ Voor 0% gewijzigd door antidote op 09-06-2012 12:46 . Reden: schrijffout ]
Verwijderd
vraagje: mijn synology 412+ hangt vast aan een WD live hub mediaplayer. Ik krijg echter de .srt ondertitels niet door (nochtans in dezelfde map & dezelfde naam). Is er een oplossing? THX!
yippi, gebruik je dnla of smb/nfs?
[ Voor 6% gewijzigd door job op 09-06-2012 12:59 ]
Verwijderd
DNLA.. ik heb ondertussen al gelezen dat DNLA dit niet ondersteunt en dat de oplossing is gewoon via netwerk share gaan. Nu krijg ik dat niet orde. Ik kan wel gedeelde map maken op synology maar mijn WD live hub ziet die niet. Heeft waarschijnlijk iets met rechten te maken?job schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 12:59:
yippi, gebruik je dnla of smb/nfs?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2012 13:29 ]
Voor media players gebruik ik bij voorkeur NFS wanneer beide apparaten ondersteuning bieden, naar mijn mening een stuk simpeler op te zetten als een SMB share op veel apparaten.
Verwijderd
Vraagje: Hoe krijg je content in een bepaalde map te zien via netwerk share (niet via media servers daar je dan geen .srt kunt meedraaien) met je WD live tv? Ik krijg dit niet in orde.. om zot van de worden.
Mijn ds212+ lijkt een maandagochtend apparaat. Vanacht had ie zichzelf uitgezet, en vanmorgen na 10 minuten weer:
Server started counting down to shutdown.
Argh.
Argh.
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Je kan in je synology per smb share aangeven welke user erbij mag. Staat dat correct ingesteld?Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 14:43:
Vraagje: Hoe krijg je content in een bepaalde map te zien via netwerk share (niet via media servers daar je dan geen .srt kunt meedraaien) met je WD live tv? Ik krijg dit niet in orde.. om zot van de worden.
Verwijderd
Ik heb het gevonden! :-) Je moet dit doen;Je kan in je synology per smb share aangeven welke user erbij mag. Staat dat correct ingesteld?
On the WDTV, Switch OFF "login automatically" in the network settings, this forces the WDTV to request a username and pasword.
Dan geef je je user en pass in (van admin of zelf aangemaakt subaccount) en het werkt!!!
Gevonden via het forum van synology (http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=197&t=48236)
Overigens gaan .srt-subs over DLNA bij mij prima. Het zal WD zijn die het niet ondersteunt, niet per definitie DLNA dat in de weg zit. 
On another note: wauw, wat duurt een shutdown lang. Heb 10 minuten geleden mijn NAS uitgezet en hij is nog steeds aan het afsluiten.
Ik wil gewoon mijn nieuwe geheugenreepje inbouwen.
On another note: wauw, wat duurt een shutdown lang. Heb 10 minuten geleden mijn NAS uitgezet en hij is nog steeds aan het afsluiten.

Heb ik ook eens gehad. Lag bij mij aan een instelling van de media service. Geen idee welk vinkje ik uit had gezet, maar door die weer aan te zetten (wat ook de default was), vond mn tv de subs weer.Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 12:48:
vraagje: mijn synology 412+ hangt vast aan een WD live hub mediaplayer. Ik krijg echter de .srt ondertitels niet door (nochtans in dezelfde map & dezelfde naam). Is er een oplossing? THX!
Heb je het geheugen al besteld en erin zitten? Bij mij start de NAS niet op met het geheugen erin. Het blauwe power lampje is het enige wat blijft knipperen, de lan en status lampjes blijven uit.NMe schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 16:09:
Mja, heb je gelijk in.Was het deze? pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1066D3S8S7/2G
Sinds DSM 4.0 heb ik problemen met photo station. Ik ben toen gebruik gaan maken van DSM accounts ipv photo station accounts. Het probleem is dat ik nieuwe subdirectories die ik aanmaak niet meer zie in photo station. De boel wordt geindexeerd na uploaden (direct of via Synology Assisant maakt geen verschil). Ik zie de directories ook niet onder "access permissions" dus ik kan daar de photo station permissions niet instellen. Het maakt niet uit of ik met admin inlog of met een gewone account in photo station. Op het filesysteem staan de directories op 777 en kan ik er gewoon bij.
Net ingebouwd. Vooralsnog knippert het blauwe lampje en het LAN-lampje en ik hoor net de opstart-piep. Zometeen eens kijken wat er wel en niet werkt.kfaessen schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 15:46:
[...]
Heb je het geheugen al besteld en erin zitten? Bij mij start de NAS niet op met het geheugen erin. Het blauwe power lampje is het enige wat blijft knipperen, de lan en status lampjes blijven uit.
edit:
Werkt prima. 'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
Ik heb een vraag over Link Aggregation waarbij je twee poorten gebruikt. Werkt dit op iedere normale switch? Ik heb een Netgear Prosafe GS116GE 16 port gigabit switch en ik was benieuwd of het hier mee samenwerkt.
http://www.xbmcfreak.nl/
Klopt het dat de mediaserver(212+) de bestanden niet altijd automatisch indexeerd als er bv iets nieuws gedownload wordt?
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Deed 'ie bij mij inderdaad ook niet. Serviio lijkt dat wel te doen, maar omdat DLNA niet lekker werkt met mijn tv weet ik dat niet helemaal zeker. Serviio is wel wat lastiger installeren omdat je eerst Java moet installeren.
Hmm jammer, jij had ook een samsung toch?NMe schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:30:
Deed 'ie bij mij inderdaad ook niet. Serviio lijkt dat wel te doen, maar omdat DLNA niet lekker werkt met mijn tv weet ik dat niet helemaal zeker. Serviio is wel wat lastiger installeren omdat je eerst Java moet installeren.
Vreemd dat die het bij mij niet doet dan, ik kan me niet voorstellen dat synology in een nieuwere revisie een check inbouwt voor het geheugen, mijn Nas is pas net 1 week in gebruik en dus nog wel nieuw. Morgen eens checken zonder extra geheugen of ik wel alle updates erop heb staan...NMe schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 15:59:
[...]
Net ingebouwd. Vooralsnog knippert het blauwe lampje en het LAN-lampje en ik hoor net de opstart-piep. Zometeen eens kijken wat er wel en niet werkt.
edit:Werkt prima.
Nee, je switch moet 802.3ad (XoR of LACP) ondersteunen.Erhnam schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:06:
Ik heb een vraag over Link Aggregation waarbij je twee poorten gebruikt. Werkt dit op iedere normale switch?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ik ben van plan een Syn 212+ aan te schaffen met 2x 2TB WD green HDD's. Dat lijkt me een prachtig setje om de volgende zaken mee te doen:
- Sabnzb
- full HD video Streaming naar de dune smart H1 (met hdd bay) (wil de hdd er eigenlijk uithalen gezien de warmteontwikkeling)
- MP3 opslag en streaming naar ipod en iphone's
- Opslag van documenten en foto's (met backup)
Ik heb al een beetje zitten bladeren hier in het topic en kom wel tot de conclusie dat RAID 1 geen oplossing is voor een betrouwbare backup functie. De backup zou ik dan willen doen met een externe hdd via usb of nic. Ik heb nog een 1TB HDD over uit de Dune, die zou ik daarvoor kunnen gebruiken als ik een behuizing aanschaf. Het is wel een 7200tpm schijf dus die wil wel warm worden.
Ik zou ook kunnen backuppen naar mijn PC waar voldoende ruimte inzit, deze staat ook vaak genoeg aan alleen vraag ik me af of je dat goed kunt organiseren zonder dat je corrupte data krijgt als je opeens je pc uitschakelt of dat je pc op de geplande backup tijd niet aan staat. Of is dat allemaal op te lossen?
Heeft RAID 0 nog grote voordelen? Ik zal wel eens data overpompen van en naar de pc maar dat zal meevallen aangezien het downloaden primair al op de NAS moet plaatsvinden en dan gaat het meer om streamen en eventueel backuppen en het lijkt me dat je hier toch niet zoveel data transfer voor nodig hebt dat RAID 0 een voordeel is.
- Sabnzb
- full HD video Streaming naar de dune smart H1 (met hdd bay) (wil de hdd er eigenlijk uithalen gezien de warmteontwikkeling)
- MP3 opslag en streaming naar ipod en iphone's
- Opslag van documenten en foto's (met backup)
Ik heb al een beetje zitten bladeren hier in het topic en kom wel tot de conclusie dat RAID 1 geen oplossing is voor een betrouwbare backup functie. De backup zou ik dan willen doen met een externe hdd via usb of nic. Ik heb nog een 1TB HDD over uit de Dune, die zou ik daarvoor kunnen gebruiken als ik een behuizing aanschaf. Het is wel een 7200tpm schijf dus die wil wel warm worden.
Ik zou ook kunnen backuppen naar mijn PC waar voldoende ruimte inzit, deze staat ook vaak genoeg aan alleen vraag ik me af of je dat goed kunt organiseren zonder dat je corrupte data krijgt als je opeens je pc uitschakelt of dat je pc op de geplande backup tijd niet aan staat. Of is dat allemaal op te lossen?
Heeft RAID 0 nog grote voordelen? Ik zal wel eens data overpompen van en naar de pc maar dat zal meevallen aangezien het downloaden primair al op de NAS moet plaatsvinden en dan gaat het meer om streamen en eventueel backuppen en het lijkt me dat je hier toch niet zoveel data transfer voor nodig hebt dat RAID 0 een voordeel is.
Ja, een lcd-tv uit de 5-serie. De 6-serie kan wel prima overweg met DLNA heb ik bij een collega gezien.henkyyyyyyy schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:32:
[...]
Hmm jammer, jij had ook een samsung toch?
Mijn NAS is óók pas een week oud en met de nieuwste DSM (voor zover dat relevant is), dus dat zal het niet zijn. Misschien even een laptop zoeken waar je reepjes geheugen in past en even checken of het daar niet aan ligt?kfaessen schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 17:06:
[...]
Vreemd dat die het bij mij niet doet dan, ik kan me niet voorstellen dat synology in een nieuwere revisie een check inbouwt voor het geheugen, mijn Nas is pas net 1 week in gebruik en dus nog wel nieuw. Morgen eens checken zonder extra geheugen of ik wel alle updates erop heb staan...
Ik had al memory uit een laptop gehaald en geprobeerd, die gaf hetzelfde resultaat. Ik heb alleen nog maar van de synology site de firmware tool gedownload en daarmee de firmware erop gezet. Verder heb ik niet gecontroleerd of er nog meer geupdated kon worden dus het is een beetje een vreemd geval bij mij. Helaas ben ik niet thuis dus ik kan nu niet veel doen.NMe schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 19:30:
[...]
Ja, een lcd-tv uit de 5-serie. De 6-serie kan wel prima overweg met DLNA heb ik bij een collega gezien.
[...]
Mijn NAS is óók pas een week oud en met de nieuwste DSM (voor zover dat relevant is), dus dat zal het niet zijn. Misschien even een laptop zoeken waar je reepjes geheugen in past en even checken of het daar niet aan ligt?
Hmm Ik heb er 1 uit de 8 serie ,maar helaas moet ik elke keer opnieuw indexeren dan mediaserver afsluiten en opnieuw opstarten.NMe schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 19:30:
[...]
Ja, een lcd-tv uit de 5-serie. De 6-serie kan wel prima overweg met DLNA heb ik bij een collega gezien.
Hm, iCloud is weer uit de DS File iOS app gehaald... (Apple regels blijkbaar)
👉🏻 Blog 👈🏻
Het is me eindelijk gelukt om 3GB bij de 1812+ te krijgen, ik had de memory module (denk ik) niet helemaal erin geplaatst, hij leek optisch helemaal goed te zitten maar na het reseaten startte die wel gewoon op.
Ik had hem deze keer extra aangeduwd, iets wat ik normaal niet doe. Normaal laat ik hem erin glijden totdat die stopt en dan druk ik hem naar beneden (de kans dat je dan geforceerd pinnetjes buigt is dan kleiner en het heeft ook nog nooit tot problemen geleid), nu liet ik hem erin glijden en toen die stoptte drukte ik hem nog iets aan en erna heb ik hem naar beneden gedrukt.
Ik had hem deze keer extra aangeduwd, iets wat ik normaal niet doe. Normaal laat ik hem erin glijden totdat die stopt en dan druk ik hem naar beneden (de kans dat je dan geforceerd pinnetjes buigt is dan kleiner en het heeft ook nog nooit tot problemen geleid), nu liet ik hem erin glijden en toen die stoptte drukte ik hem nog iets aan en erna heb ik hem naar beneden gedrukt.
Zit nog steeds te worstelen met het instaleren van IPKG
Situatie, DS212 met de meest recente DSM4
heb IPKG opgehaald dmv
Hierna de xsh gechmod (777)
Vervolgens dmv onderstaand commando de instal.
Echter ik krijg volgens mij hele vreemde output
Dit braaf gedaan, echter dan is er geen IPKG of bootstrap meer. Opnieuw uitvoeren van de IPKG installatie geeft hetzelfde te zien.
Heb aan root/.profile al het stukje code toegevoegd dat er voor zou moeten zorgen dat IPKG er op blijft staan
Ik begin de moed langzaam te verliezen. Wat zie ik over het hoofd? Wat doe ik verkeerd? Wie heeft de gouden tip?
Situatie, DS212 met de meest recente DSM4
heb IPKG opgehaald dmv
code:
1
| wget http://wizjos.endofinternet.net/synology/archief/syno-mvkw-bootstrap_1.2-7_arm-ds111.xsh |
Hierna de xsh gechmod (777)
Vervolgens dmv onderstaand commando de instal.
code:
1
| sh syno-mvkw-bootstrap_1.2-7_arm-ds111.xsh |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| Optware Bootstrap for syno-mvkw. Extracting archive... please wait bootstrap/ bootstrap/optware-bootstrap.ipk bootstrap/wget.ipk bootstrap/bootstrap.sh bootstrap/ipkg.sh 1227+1 records in 1227+1 records out bootstrap/ipkg-opt.ipk Backup your configuration settings, then type: rm -rf /volume1/@optware rm -rf /usr/lib/ipkg This will remove all existing optware packages. You must *reboot* and then restart the bootstrap script. BusyBox v1.16.1 (2012-05-10 02:27:56 CST) built-in shell (ash) Enter 'help' for a list of built-in commands. |
Dit braaf gedaan, echter dan is er geen IPKG of bootstrap meer. Opnieuw uitvoeren van de IPKG installatie geeft hetzelfde te zien.
Heb aan root/.profile al het stukje code toegevoegd dat er voor zou moeten zorgen dat IPKG er op blijft staan
code:
1
2
| PATH=/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/usr/syno/sbin:/usr/syno/bin:/usr/local/sbin:/usr/local/bin export PATH |
Ik begin de moed langzaam te verliezen. Wat zie ik over het hoofd? Wat doe ik verkeerd? Wie heeft de gouden tip?
Zal bij deze switch niet werken, je moet een managed model hebben die LACP ondersteund, bij netgear heb je daar de GS7XXX voor.Erhnam schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:06:
Ik heb een vraag over Link Aggregation waarbij je twee poorten gebruikt. Werkt dit op iedere normale switch? Ik heb een Netgear Prosafe GS116GE 16 port gigabit switch en ik was benieuwd of het hier mee samenwerkt.
Serviio even proberen dan, linkje staat in de startpost.henkyyyyyyy schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 21:43:
[...]
Hmm Ik heb er 1 uit de 8 serie ,maar helaas moet ik elke keer opnieuw indexeren dan mediaserver afsluiten en opnieuw opstarten.
Thanks heb alles volgens het boekje gedaan, maar krijg de volgende melding :NMe schreef op zondag 10 juni 2012 @ 03:40:
[...]
Serviio even proberen dan, linkje staat in de startpost.
"Cannot connect to Serviio server, it does not seem to be running. Exiting..."
Edit : laat maar, heb hem uit een aangezet (service) en nu doet hij het.
"did you turn it off and on again?"

[ Voor 16% gewijzigd door henkyyyyyyy op 10-06-2012 09:39 ]
De mijne wordt een RMA. Klote. Ik vind trouwens de behuizing van de ds212+ toch een stuk minder stevig ogen/voelen dan de qnap 219p+ die ik ook heb staan.D2k schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 15:18:
Mijn ds212+ lijkt een maandagochtend apparaat. Vanacht had ie zichzelf uitgezet, en vanmorgen na 10 minuten weer:
Argh.
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Verwijderd
dan heb je wel geluk gehad,voor hetzlefde geld maakt ie kortsluiting....kfaessen schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 23:39:
Het is me eindelijk gelukt om 3GB bij de 1812+ te krijgen, ik had de memory module (denk ik) niet helemaal erin geplaatst, hij leek optisch helemaal goed te zitten maar na het reseaten startte die wel gewoon op.
Met Serviio heb ik hetzelfde probleem.
Bestanden worden niet geindexeerd.
Zelfs na een half uur zie ik alleen nog maar 5 films staan.
Heb ook al force update geprobeerd.
Edit: ook weer gelukt. Ik ben te vroeg met roepen
Even opnieuw shares aangemaakt in Seviio en nu doet hij het wel goed
Zo eindelijk klaar
Bestanden worden niet geindexeerd.
Zelfs na een half uur zie ik alleen nog maar 5 films staan.
Heb ook al force update geprobeerd.
Edit: ook weer gelukt. Ik ben te vroeg met roepen
Even opnieuw shares aangemaakt in Seviio en nu doet hij het wel goed
Zo eindelijk klaar
[ Voor 31% gewijzigd door henkyyyyyyy op 10-06-2012 11:37 ]
Dat is vrijwel onmogelijk, als pinnetjes geen contact maken dan sluiten ze ook niet met elkaar. Ik vond het overigens wel apart dat ik deze moest doordrukken, dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt, in geen enkele laptop of desktop.Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 10:10:
[...]
dan heb je wel geluk gehad,voor hetzlefde geld maakt ie kortsluiting....
Edit: Ik was daarbij eerder bang dat er een of meerdere pinnetjes verbogen waren en daarom geen contact maakte.
[ Voor 11% gewijzigd door DutchKel op 10-06-2012 11:44 ]
Ik ben van plan om een Synology DS212+ aan te schaffen.
Vooral voor het downloaden en opslaan van films via bv Spotnet.
Is dit volgens jullie een goede keuze?
En welke mediaplayer raden jullie mij aan bij deze NAS?
Alvast bedankt voor de info.
Vooral voor het downloaden en opslaan van films via bv Spotnet.
En welke mediaplayer raden jullie mij aan bij deze NAS?
Alvast bedankt voor de info.
9200WP, ERST20D-VM2D + SUZ-SWM40 VA
Ik krijg bij Serviio alleen geen srt files meegestuurd naar mijn Samsung TV.
Klopt dit?
Bestandsnamen hetzelfde Bijv ab.avi ab.srt, maar krijg geen ondertiteling te zien.
Bij de ingebouwde mediaserver wel, maar die indexeerde niet goed.
Klopt dit?
Bestandsnamen hetzelfde Bijv ab.avi ab.srt, maar krijg geen ondertiteling te zien.
Je komt in het Synology-topic vragen of een Synology een goed idee is?roy77 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 12:35:
Ik heb zelf deze besteld bij Amazon.de voor 89 euro inclusief verzending. Heb hem nog niet binnen maar ik heb goeie verhalen gehoord. Vooral het feit dat hij gewoon vanaf netwerkshares kan streamen (dus zonder DLNA) en overweg kan met SSA-subtitles (wordt veel gebruikt voor anime) gaf voor mij de doorslag.En welke mediaplayer raden jullie mij aan bij deze NAS?
Volgens mij kun je ergens aangeven dat je subtitles mee wil geven maar ik heb Serviio weer eraf gegooid, dus waar het zit weet ik niet precies.henkyyyyyyy schreef op zondag 10 juni 2012 @ 12:49:
Ik krijg bij Serviio alleen geen srt files meegestuurd naar mijn Samsung TV.
Klopt dit?
Haha je die Synology zit wel goed hierNMe schreef op zondag 10 juni 2012 @ 12:55:
[...]
Je komt in het Synology-topic vragen of een Synology een goed idee is?Je hebt in elk geval het meest recente en wat betreft specs beste 2-bays model uitgezocht, dus als je twee bays zoekt zit je vast wel goed.
[...]
Ik heb zelf deze besteld bij Amazon.de voor 89 euro inclusief verzending. Heb hem nog niet binnen maar ik heb goeie verhalen gehoord. Vooral het feit dat hij gewoon vanaf netwerkshares kan streamen (dus zonder DLNA) en overweg kan met SSA-subtitles (wordt veel gebruikt voor anime) gaf voor mij de doorslag.
[...]
Het is de eerste keer dat ik een NAS ga aanschaffen vandaar.
Dit wordt zeker mn keuze, alleen nog even kijken welke mediaplayer ik erbij neem.
Ik neem jou tip zeker in overweging.
[ Voor 21% gewijzigd door roy77 op 10-06-2012 13:53 ]
9200WP, ERST20D-VM2D + SUZ-SWM40 VA
Hmm jammerNMe schreef op zondag 10 juni 2012 @ 12:55:
[...]
[...]
Volgens mij kun je ergens aangeven dat je subtitles mee wil geven maar ik heb Serviio weer eraf gegooid, dus waar het zit weet ik niet precies.
Ik kan het nog steeds nergens vinden.
We blijven zoeken.
Hoop wel dat het op te lossen is, had de 212+ ook gekocht om als mediaserver te dienen.
Snap niet dat het indexeren zo slecht gaat met de bijgeleverde versie.
een procurve 1810 werkt er dus ook bij voor de mensen die het intresant vinden.ItsValium schreef op zondag 10 juni 2012 @ 00:25:
[...]
Zal bij deze switch niet werken, je moet een managed model hebben die LACP ondersteund, bij netgear heb je daar de GS7XXX voor.
mijne is in bestelling en ik neem de gok om er ook maar 3tb schijven in te stoppen van seagte.
eens kijken of mijn 1812+ dat gaat slikken.
Verwijderd
En neem dan gelijk ook een dune hd in overweging,werkt erg mooi samen met de synroy77 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 13:52:
[...]
Haha je die Synology zit wel goed hier.
Het is de eerste keer dat ik een NAS ga aanschaffen vandaar.
Dit wordt zeker mn keuze, alleen nog even kijken welke mediaplayer ik erbij neem.
Ik neem jou tip zeker in overweging.
De firewall van het UPC modem bleek de boosdoener.Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 23:18:
[...]
Heb je de poorten van de SabNZB al geforward naar een andere locatie? Volgens mij draaid de UPC router admin page op 8080 en mogelijk conflicteert dit met SabNZB
(vergeet op UPC router niet aan portforwarding te doen)
Thanks
meen me te herinneren dat je dat krijgt als je voor de 2e keer de install start installeert ..Jeronimo78 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 00:18:
ik mis nog dit : /opt/bin:/opt/sbinHeb aan root/.profile al het stukje code toegevoegd dat er voor zou moeten zorgen dat IPKG er op blijft staan
code:
1 2 PATH=/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/usr/syno/sbin:/usr/syno/bin:/usr/local/sbin:/usr/local/bin export PATH
Bedankt voor je hulpGoner schreef op zondag 10 juni 2012 @ 22:15:
[...]
meen me te herinneren dat je dat krijgt als je voor de 2e keer de install start installeert ..
[...]
ik mis nog dit : /opt/bin:/opt/sbin
Heb nu in /root/bootstrap een ipkg.sh staan.
Als ik deze uitvooer middels onderstaande code krijg ik te zien dat er nog een commando achter hoort
code:
1
| sh ipkg.sh |
Levert dus het volgende op
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| ipkg: ipkg must have one sub-command argument usage: ipkg [options...] sub-command [arguments...] where sub-command is one of: Package Manipulation: update Update list of available packages upgrade Upgrade all installed packages to latest version install <pkg> Download and install <pkg> (and dependencies) install <file.ipk> Install package <file.ipk> install <file.deb> Install package <file.deb> remove <pkg> Remove package <pkg> Informational Commands: list List available packages and descriptions files <pkg> List all files belonging to <pkg> search <file> Search for a packaging providing <file> info [pkg [<field>]] Display all/some info fields for <pkg> or all status [pkg [<field>]] Display all/some status fields for <pkg> or all depends <pkg> Print uninstalled package dependencies for <pkg> Options: -d <dest_name> Use <dest_name> as the the root directory for -dest <dest_name> package installation, removal, upgrading. <dest_name> should be a defined dest name from the configuration file, (but can also be a directory name in a pinch). -o <offline_root> Use <offline_root> as the root for offline installation. -offline <offline_root> Force Options (use when ipkg is too smart for its own good): -force-depends Make dependency checks warnings instead of errors -force-defaults Use default options for questions asked by ipkg. (no prompts). Note that this will not prevent package installation scripts from prompting. |
Als ik van de sh ipkg.sh het volgende maak
code:
1
| sh ipkg.sh update |
krijg ik een foutmelding
code:
1
| ipkg.sh: line 1147: can't open /etc/ipkg.conf: no such file |
Kom niet heel veel verder op dit moment, meer tips zijn van harte welkom
Ik had hetzelfde probleem als wat jij beschrijft en dit is wat bij mij werkte:Jeronimo78 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 23:41:
[...]
Bedankt voor je hulp, echter nog geen succes
Als ik deze uitvooer middels onderstaande code krijg ik te zien dat er nog een commando achter hoort
code:
1 sh ipkg.sh
Levert dus het volgende op
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ipkg: ipkg must have one sub-command argument usage: ipkg [options...] sub-command [arguments...] where sub-command is one of: Package Manipulation: update Update list of available packages upgrade Upgrade all installed packages to latest version install <pkg> Download and install <pkg> (and dependencies) install <file.ipk> Install package <file.ipk> install <file.deb> Install package <file.deb> remove <pkg> Remove package <pkg> Informational Commands: list List available packages and descriptions files <pkg> List all files belonging to <pkg> search <file> Search for a packaging providing <file> info [pkg [<field>]] Display all/some info fields for <pkg> or all status [pkg [<field>]] Display all/some status fields for <pkg> or all depends <pkg> Print uninstalled package dependencies for <pkg> Options: -d <dest_name> Use <dest_name> as the the root directory for -dest <dest_name> package installation, removal, upgrading. <dest_name> should be a defined dest name from the configuration file, (but can also be a directory name in a pinch). -o <offline_root> Use <offline_root> as the root for offline installation. -offline <offline_root> Force Options (use when ipkg is too smart for its own good): -force-depends Make dependency checks warnings instead of errors -force-defaults Use default options for questions asked by ipkg. (no prompts). Note that this will not prevent package installation scripts from prompting.
Als ik van de sh ipkg.sh het volgende maak
code:
1 sh ipkg.sh update
krijg ik een foutmelding
code:
1 ipkg.sh: line 1147: can't open /etc/ipkg.conf: no such file
Kom niet heel veel verder op dit moment, meer tips zijn van harte welkom
Bron: http://forum.synology.com...rver,_bootstrap,_ipkg_etcNEW: If you have DSM 4.0 there is an additional step. In the file /root/.profile you need to comment out (put a # before) the lines "PATH=/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/usr/syno/sbin:/usr/syno/bin:/usr/local/sbin:/usr/local/bin" and "export PATH". To do this enter the command "vi /root/.profile" to open the file in vi. Now change vi to edit mode by pressing the "i" key on your keyboard. Use the down cursor key to move the cursor to the start of the line "PATH=/sbin..." and put a "#" infront of this line so it is now "#PATH=/sbin...". Do the same for the line below so it is now "#export PATH". Now press the escape key (to exit edit mode) and type "ZZ" (note they are capitals) to tell vi to save the file and exit. For background info on why this is neccessary for DSM 4 refer to http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?p=185512#p185512
Bij mij is het probleem vanzelf weer weggegaan vreemd genoeg. Ik had het idee dat het te maken had met de VPNClient die op mijn werk nog open stond na de update. Sinds ik die client heb herstart heeft het probleem zich niet meer voor gedaan.H4ldrz schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 17:08:
[...]
Ik kan nergens vinden of er een oplossing is voor dit probleem !? Ik heb hetzelfde issue namelijk.
Synology ondersteunt de fout niet omdat het systeem is gemodificeerd door IPKG.
30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw
er is op m'n hele systeem geen 'bootstrap' en ipkg.sh te vindenJeronimo78 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 23:41:
weet je zeker dat de installatie goed is verlopen en afgerond ??
ik heb dit in /opt/bin/
-rwxr-xr-x 1 root root 3236 Feb 15 22:52 ipkg lrwxrwxrwx 1 root root 4 Mar 12 20:31 ipkg-opt -> ipkg
vandaar dat /opt/bin in PATH moet
samen met nog wat met ipkg geïnstalleerd spul (lftp, openssl)
en een folder /volume1/@optware
/volume1/@optware> ls -la drwxr-xr-x 15 root root 4096 Jun 10 23:11 . drwxr-xr-x 21 root root 4096 Jun 11 09:01 .. drwxr-xr-x 2 root root 4096 Apr 17 11:35 bin drwxr-xr-x 4 root root 4096 Apr 17 11:35 etc drwxr-xr-x 3 root root 4096 Apr 17 11:35 include drwxr-xr-x 2 root root 4096 Apr 17 11:35 info drwx------ 2 root root 4096 Mar 12 22:49 ipkg-4FBwCV drwx------ 2 root root 4096 Jun 10 23:11 ipkg-NNOdOD drwxr-xr-x 5 root root 4096 Apr 17 11:35 lib drwxr-xr-x 2 root root 4096 Mar 13 20:41 libexec drwxr-xr-x 3 root root 4096 Feb 14 20:03 man drwxr-xr-x 2 root root 4096 Feb 14 14:38 sbin drwxr-xr-x 12 root root 4096 Apr 17 11:35 share drwxr-xr-t 2 root root 4096 Feb 15 22:52 tmp drwxr-xr-x 3 root root 4096 Mar 12 20:31 var
Hoppakeej, net PhotoStation 5 zo aangepast dat ik in plaats van 1280x1280 foto's bij de slideshow heb, dat ik nu foto's van 1920x1920 heb. Mooie resolutie, en deze worden mooi aangepast als je scherm de resolutie van 1920px niet heeft.
Als iemand interesse toont zal ik het wel uitleggen hoe je dit moet aanpassen
Graag!jordy-maes schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:33:
Hoppakeej, net PhotoStation 5 zo aangepast dat ik in plaats van 1280x1280 foto's bij de slideshow heb, dat ik nu foto's van 1920x1920 heb. Mooie resolutie, en deze worden mooi aangepast als je scherm de resolutie van 1920px niet heeft.
http://www.xbmcfreak.nl/
Zal in de loop van de dag een tutorial schrijven.
Maar het kan goed zijn dat deze pas volgende week klaar is, ivm examens.
Ik heb een kleine test gedaan met images en nu ben ik mijn 12K foto's terug aan't uppen met 1920images. kan even duren...
Je moet ook wel bij nadenken dat als je images full hd zijn, dat deze een pak groter zijn.
grand8 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 07:43:
[...]
Ik had hetzelfde probleem als wat jij beschrijft en dit is wat bij mij werkte:
[...]
Bron: http://forum.synology.com...rver,_bootstrap,_ipkg_etc
Bedankt voor het meedenken, ik zal er vanavond eens verder induiken en kijken of ik de boel weer draaiend krijg....Goner schreef op maandag 11 juni 2012 @ 09:14:
[...]
er is op m'n hele systeem geen 'bootstrap' en ipkg.sh te vinden![]()
ik heb dit in /opt/bin/
-rwxr-xr-x 1 root root 3236 Feb 15 22:52 ipkg lrwxrwxrwx 1 root root 4 Mar 12 20:31 ipkg-opt -> ipkg
samen met nog wat met ipkg geïnstalleerd spul (lftp, openssl)
/volume1/@optware> ls -la drwxr-xr-x 15 root root 4096 Jun 10 23:11 . drwxr-xr-x 21 root root 4096 Jun 11 09:01 .. drwxr-xr-x 2 root root 4096 Apr 17 11:35 bin drwxr-xr-x 4 root root 4096 Apr 17 11:35 etc drwxr-xr-x 3 root root 4096 Apr 17 11:35 include drwxr-xr-x 2 root root 4096 Apr 17 11:35 info drwx------ 2 root root 4096 Mar 12 22:49 ipkg-4FBwCV drwx------ 2 root root 4096 Jun 10 23:11 ipkg-NNOdOD drwxr-xr-x 5 root root 4096 Apr 17 11:35 lib drwxr-xr-x 2 root root 4096 Mar 13 20:41 libexec drwxr-xr-x 3 root root 4096 Feb 14 20:03 man drwxr-xr-x 2 root root 4096 Feb 14 14:38 sbin drwxr-xr-x 12 root root 4096 Apr 17 11:35 share drwxr-xr-t 2 root root 4096 Feb 15 22:52 tmp drwxr-xr-x 3 root root 4096 Mar 12 20:31 var
Mijn synology geeft ineens sinds vandaag ibj 1 disk een Smart status abnormal. Wanneer ik echter de status bekijk in de synology web interface is bij smart info alle statussen "ok"
Ook heb ik een extended test gescheduled welke als resultaat "normal" geeft.
Weet iemand hoe ik verder kan checken wat er mis kan zijn, c.q. deze melding kan oplossen?
Ook heb ik een extended test gescheduled welke als resultaat "normal" geeft.
Weet iemand hoe ik verder kan checken wat er mis kan zijn, c.q. deze melding kan oplossen?
Weet iemand waar het znc package (irc bouncer) zijn logs bewaard?
Edit: heb het gevonden, het pad is /usr/local/znc/var/users/<username>/moddata/log/
Edit: heb het gevonden, het pad is /usr/local/znc/var/users/<username>/moddata/log/
[ Voor 40% gewijzigd door ieperlingetje op 11-06-2012 22:42 ]
Check, met je aanwijzingen ben ik verder gekomen.Goner schreef op maandag 11 juni 2012 @ 09:14:
[...]
er is op m'n hele systeem geen 'bootstrap' en ipkg.sh te vinden![]()
ik heb dit in /opt/bin/
Heb de bootstrap folder weggehaald. Daarna die 2 rm commando's uitgevoerd. (@optware en /usr/lib/ipkg
)
Vervolgens opnieuw IPKG geinstaleerd. Na reboot, nog steeds aanwezig
Een behoorlijk deel van de dingen in je lijstje komen bij mij ook al voor, nog niet alles, maar dat ga ik de komende dagen terug zetten, Daarna nog zorgen dat ik het lftp script in de juiste folder laat runnen middels een cron job.samen met nog wat met ipkg geïnstalleerd spul (lftp, openssl)
In de Hybernation Readme van Synology staat bij punt 7)
Ik vraag dit omdat ik mijn desktop als tweede schijf een Samsung HD103UJ heb zitten die ik eventueel wil overzetten naar een DS412+.
Die schijf doet doet nu weliswaar een spindown maar dat doet hij veel te snel: reeds na enkele seconden geen activiteit in plaats van bijvoorbeeld na 10 minuten wat ik ingesteld heb staan.
Hebben de huidige Samsung gebruikers een spindown aanstaan of laten die de schijven 24/7 draaien?
wat vrij absoluut klinkt.Samsung-brand drives have a hibernation compatibility's issue, these drives are not recommended by Synology
Ik vraag dit omdat ik mijn desktop als tweede schijf een Samsung HD103UJ heb zitten die ik eventueel wil overzetten naar een DS412+.
Die schijf doet doet nu weliswaar een spindown maar dat doet hij veel te snel: reeds na enkele seconden geen activiteit in plaats van bijvoorbeeld na 10 minuten wat ik ingesteld heb staan.
Hebben de huidige Samsung gebruikers een spindown aanstaan of laten die de schijven 24/7 draaien?
Weet je zeker dat je een RAID-volume wil laten zetten op een schijf waarvan je niet zeker weet of die naar behoren gaat werken?
Er zit al weer een DSM 4.1 aan te komen:

http://originwww.synology...unch_event_uk.php?lang=uk
En helaas zijn er weer problemen met de ddns van Synology

http://originwww.synology...unch_event_uk.php?lang=uk
En helaas zijn er weer problemen met de ddns van Synology
Ik vroeg me al af of er iets mis was met mijn verbinding, maar het is dus een probleem bij Synology? Mooi, kost mij minder tijd.
Ja ik merk dat redelijk snel. Heb namelijk wat Syno's bij verschillende mensen staan met verschillende internet providers.
Dus wanneer ik van diverse Syns e-mails krijg dan weet ik het snel genoeg
.
Dus wanneer ik van diverse Syns e-mails krijg dan weet ik het snel genoeg
Hallo allen,
Ik wil het volgende aan jullie voorleggen: Ik heb al een jaar een NAS op de planning staan en ik kan nu via mijn werk de DS712+ voor een zeer zacht prijsje aanschaffen. Na het bekijken van de compatible disks en lezen van verschillende reviews had ik mijn zinnen gezet op de HD204UI van Samsung. Ik las hier goede dingen over en er zijn meerdere gevallen bekend van mensen die de HD204UI zonder problemen in hun DS712+ en DS212+ draaien.
Aangezien ik dit een jaar geleden had uitgezocht ben ik opnieuw een zoektocht gestart en heb ik besloten dat ik geen 2TB maar 3TB schijven wil gebruiken omdat de prijs per MB ongeveer gelijk is en ik de extra ruimte goed kan gebruiken.
De 3TB schijf die je veel naar voren ziet komen in deze thread is de Seagate Barracuda ST3000DM001, maar omdat mijn Synology 24/7 aan blijft staan ben ik op zoek naar een 'eco' schijf, dus viel mijn oog op de Western Digital Caviar Green WD30EZRX.
Reviews van de WD30EZRX zien er goed uit en ook in deze thread zijn er mensen die deze schijf al gebruiken (zoals erikafoort en Cardinal) en ik ben nog geen slechte ervaringen tegen gekomen. Zelf zijn mijn ervaringen met WD niet al te goed, maar dat zijn ervaringen van jaaaren geleden dus naar mijn mening niet relevant meer.
Graag zou ik van jullie ervaring gebruik willen maken en jullie willen vragen wat jullie van mijn combinatie vinden:Ik ben van plan de disks in RAID 1 te configureren.
Iemand nog tips, op- of aanmerkingen?
Alvast bedankt mannen!
Ik wil het volgende aan jullie voorleggen: Ik heb al een jaar een NAS op de planning staan en ik kan nu via mijn werk de DS712+ voor een zeer zacht prijsje aanschaffen. Na het bekijken van de compatible disks en lezen van verschillende reviews had ik mijn zinnen gezet op de HD204UI van Samsung. Ik las hier goede dingen over en er zijn meerdere gevallen bekend van mensen die de HD204UI zonder problemen in hun DS712+ en DS212+ draaien.
Aangezien ik dit een jaar geleden had uitgezocht ben ik opnieuw een zoektocht gestart en heb ik besloten dat ik geen 2TB maar 3TB schijven wil gebruiken omdat de prijs per MB ongeveer gelijk is en ik de extra ruimte goed kan gebruiken.
De 3TB schijf die je veel naar voren ziet komen in deze thread is de Seagate Barracuda ST3000DM001, maar omdat mijn Synology 24/7 aan blijft staan ben ik op zoek naar een 'eco' schijf, dus viel mijn oog op de Western Digital Caviar Green WD30EZRX.
Reviews van de WD30EZRX zien er goed uit en ook in deze thread zijn er mensen die deze schijf al gebruiken (zoals erikafoort en Cardinal) en ik ben nog geen slechte ervaringen tegen gekomen. Zelf zijn mijn ervaringen met WD niet al te goed, maar dat zijn ervaringen van jaaaren geleden dus naar mijn mening niet relevant meer.
Graag zou ik van jullie ervaring gebruik willen maken en jullie willen vragen wat jullie van mijn combinatie vinden:Ik ben van plan de disks in RAID 1 te configureren.
Alvast bedankt mannen!
[ Voor 2% gewijzigd door JohanWP op 12-06-2012 16:56 . Reden: Pricewatch links klopte niet ]
Gezien die opmerking dat Samsung schijven 'not recommended' zijn ga ik de schijf waarschijnlijk ook niet gebruiken. Ik was echter vooral benieuwd hoe de mensen die wel Samsung gebruiken dat ervaren.NMe schreef op maandag 11 juni 2012 @ 23:54:
Weet je zeker dat je een RAID-volume wil laten zetten op een schijf waarvan je niet zeker weet of die naar behoren gaat werken?
Ik heb een spindown van 30 minuten staan. Dat werkt prima...ik ga mijn schijven dan ook niet vertellen dat ze dat eigenlijk niet kunnen. Zo lang ze het niet weten den ze het blijkbaar nog goedjoppybt schreef op maandag 11 juni 2012 @ 23:45:
[...]
wat vrij absoluut klinkt.
Verwijderd
Verstandig om voor 3TB te gaan. Ik heb zelf mijn schrijven een half jaar geleden gekocht en toen waren de prijzen wel anders, zit nu dus met 2 x 1TB in Raid0 te werken en wil eigenlijk ook 6TB hebben, maarja, om nu weer 300 euro te investeren... door nu voor 3TB te gaan zit je gelijk goed, ook al heb je misschien eerst veel ruimte over.JohanWP schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:49:
Verder valt er weinig op te merken, volgens mij maakt het qua merk schrijven ook niet zoveel meer uit tegenwoordig, ik heb zowel WD als Samsung hier en beiden zijn prima. Heb een paar jaar terug wel wat gedoe met WD schrijven gehad, maar de garantie was wel prima geregeld. Maar je kan inderdaad die dingen van een paar jaar (10 jaar ongeveer) terug niet meer vergelijken met die van vandaag de dag.
Ik heb een Samsung HD103SJ en een WD 10EARX-00N0YB0 erin en dat werkt prima. Ik heb trouwens nooit ergens gezien dat Samsung niet recommended is? Bij fabrikanten die bepaalde merken als recommended aangeven en andere niet vermoed ik ook vaak dat er meer speelt zoals geld dat je betaald om dat kenmerkje te krijgen, maar heel goed zit ik ook niet in de schrijven, dus wellicht is er iets anders, ik ervaar het in iedergeval niet, werkt uistekend hier.joppybt schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 17:53:
Gezien die opmerking dat Samsung schijven 'not recommended' zijn ga ik de schijf waarschijnlijk ook niet gebruiken. Ik was echter vooral benieuwd hoe de mensen die wel Samsung gebruiken dat ervaren.
Mijn nas gaat nu niet in hiberantion, maar als ik de mediaspelers loskoppel, sabnzbd e.d. uitzet en geen pc aandoe gaat hij wel in hibernation met mijn Samsung schrijfje.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2012 18:29 ]
.joppybt schreef op maandag 11 juni 2012 @ 23:45:
Samsung-brand drives have a hibernation compatibility's issue, these drives are not recommended by Synology[...]
Geen ervaring met een HD103UJ. Besef wel dat de post die je aanhaalt van februari 2008 is.
Hier geen enkel slaapprobleem met Samsungs (2x HD203WI in een 210j; en 1x HD203WI + 3x HD204UI in een 412+). De HD204UI's zijn trouwens van na december 2010. Niets aparts ingesteld, gewoon erin geschroefd.
[ Voor 9% gewijzigd door waits op 12-06-2012 18:56 ]
Verwijderd
Ik ben er ook benieuwd naar. Ik begrijp het niet helemaal wat je nu gedaan hebt, maar ik lees het wel in de tutorial als je die af hebt.jordy-maes schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:00:
Zal in de loop van de dag een tutorial schrijven.
Maar het kan goed zijn dat deze pas volgende week klaar is, ivm examens.
Ik heb een kleine test gedaan met images en nu ben ik mijn 12K foto's terug aan't uppen met 1920images. kan even duren...
Je moet ook wel bij nadenken dat als je images full hd zijn, dat deze een pak groter zijn.
Krijg ik net een mailtje van van Synology MyDS Center, dat mijn account verstreken is en uit hun systeem wordt verwijderd
Ik moet me blijkbaar aanmelden maximaal om de 90 dagen zodat het account niet wordt verwijderd? Da's niet handig..
En helaas, op dit moment ligt http://myds.synology.com/ eruit

Verwijderd
Vorige week de DS412+ geïnstalleerd met 4x 2TB. Geconfigureerd als iSCSI en daar staan de virtuele machines (VHD's) op die de server gebruikt.
Momenteel bezig met een DS1812+ aan het installeren voor klant, beginnen met 4x 2TB in RAID5 voor backups.
Momenteel bezig met een DS1812+ aan het installeren voor klant, beginnen met 4x 2TB in RAID5 voor backups.
Verwijderd
ik word er een beetje flauw van dta de syn niet word gevonden ials ik bij netwerk kan in windows,de syn zou dan tussen computers moeten staan,maar dat gebeurt dus niet.Heeft iemand hier hetzelfde gehad en wat is de oplossing geweest.Ik heb de werkgroep al verandert om te kijken of at het probleem was,maar dta hielp ook niet helaas.Alles ook al opnieuw opgestart,maar het probleem blijft
Ik kan de syn wle gewoon via het internet benaderen en als ik shares in windows maak,dan is dta ook geen probleem,maar de dtectie van de syn gaat niet helemaal zoals het hoort,zo lijkt het
Ik kan de syn wle gewoon via het internet benaderen en als ik shares in windows maak,dan is dta ook geen probleem,maar de dtectie van de syn gaat niet helemaal zoals het hoort,zo lijkt het
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2012 09:44 ]
Same here en gezien de ddns daar ook niet goed werkt (vaak problemen met registratie) ga ik het account gewoon niet verlengen. Er is in het myds center eigenlijk niets te zien of te doen waarvoor ik elke 90 dagen zou willen inloggen.hars73 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 09:19:
Krijg ik net een mailtje van van Synology MyDS Center, dat mijn account verstreken is en uit hun systeem wordt verwijderdIk moet me blijkbaar aanmelden maximaal om de 90 dagen zodat het account niet wordt verwijderd? Da's niet handig..
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik krijg wel eens warnings dat de de verbinding via ddns inderdaad verbroken is en opnieuw ingesteld ofzo. Maar de keren dat ik van buitenaf op mijn Syn wilde komen (gebeurt zo een paar keer in de maand gemiddeld), deed ie het gewoon. Dus ik vind het eigenlijk prima. Maar ja, om dan elke 90 dagen bewust te zijn dat ik een keer moet inloggen.Bor de Wollef schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 09:44:
[...]
Same here en gezien de ddns daar ook niet goed werkt (vaak problemen met registratie) ga ik het account gewoon niet verlengen. Er is in het myds center eigenlijk niets te zien of te doen waarvoor ik elke 90 dagen zou willen inloggen.
[ Voor 4% gewijzigd door hars73 op 13-06-2012 09:47 ]
Dit topic is gesloten.