Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 17:23:
[...]

je weet dat je de hhelft van je opslag kwijt bent in raid 1?
Ja, maar aangezien er onvervangbare foto's, video's op komen te staan accepteer ik dat. Of doen jullie dat anders, bijv. een backup van een bepaalde map naar een lokale pc? Een 3GB lijkt me in dit geval het beste trouwens, alles overdenkend. Bedankt voor de reacties trouwens. Ik ga de toerenvraagstukken vanavond eens op mijn gemak doorlezen.

[ Voor 10% gewijzigd door objectief2 op 01-06-2012 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat betreft euro per GB is een 2TB-schijf ongeveer even duur als een 3TB-schijf, dus het is puur afhankelijk van hoeveel data je denkt te verstoken. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

objectief2 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 17:27:
[...]

Ja, maar aangezien er onvervangbare foto's, video's op komen te staan accepteer ik dat. Of doen jullie dat anders, bijv. een backup van een bepaalde map naar een lokale pc? Een 3GB lijkt me in dit geval het beste trouwens, alles overdenkend. Bedankt voor de reacties trouwens. Ik ga de toerenvraagstukken vanavond eens op mijn gemak doorlezen.
onvervangbare foto's zou ik sowieso niet alleen maar op de ans zetten,maar op een echter back up,dat is een nas namelijk niet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Tot op heden staan ze ook dubbel op een USB-stick. De rest is wel 'vervangbaar'. Ik denk dat het dan een 3GB/7200rpm wordt. Daar kan ik jaren mee vooruit. En als die het een aantal maanden probleemloos doet haal ik er eenzelfde type bij. Dank voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Weet iemand hoe ik Webalizer zo ver kan krijgen dat hij poort 443 (https) monitort ipv port 80?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als een synology 412+ in deep sleep staat zijn de lampjes op het toestel dan uit (op het blauwe power lichtje na)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn 1511+ blijft gewoon aan qua lampjes,ook van de hdd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 19:43:
mijn 1511+ blijft gewoon aan qua lampjes,ook van de hdd's.
Bij mij vallen de lampjes uit en het lampje van status gaat heel traag knipperen. Enige tijd later echter kan alles weer volop branden (ook al heb ik hem niet benaderd via pc). Ik snap het allemaal nog niet zo goed... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-10 18:14
objectief2 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 17:27:
[...]

Onvervangbare data bescherm je nauwelijks met RAID. Dan kan je beter binnen je NAS een backup doen van de ene schijf naar de andere. De target locatie maak je vervolgens ontoegankelijk vanuit je netwerk. Daarmee bescherm je je data tegen hardware failure EN user errors EN eventuele malware. Met RAID bescherm je je alleen tegen hardware failure en dan nog komt het voor dat hardware failure van een schijf leidt tot RAID problemen op de andere waardoor alsnog je onvervangbare data verloren gaat. Een enkele NAS is trouwens nooit voldoende bescherming voor echt onvervangbare data. Bij onvervangbare data heb je ook minstens een backup op een andere locatie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:14

Maverick2001

Never look back

Maverick2001 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 21:56:
Heeft iemand ervaring met Ace Player?
In mijn lokale netwerk kan ik via Wifi prima streamen maar krijg op 1 of andere manier niet voor elkaar om via bijvoorbeeld 3g een connectie te maken met mijn Synology.
Niemand hier ervaring mee?

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 19:47:
[...]

Bij mij vallen de lampjes uit en het lampje van status gaat heel traag knipperen. Enige tijd later echter kan alles weer volop branden (ook al heb ik hem niet benaderd via pc). Ik snap het allemaal nog niet zo goed... :-(
nu ga ik me serieus afvragen of die van mij wel in deep sleep gaat,wat jij beschrijft dat de lampjes langzaam knipperen,doet me denken aan laptops,die doen dat ook namelkijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 16:34

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 20:27:
nu ga ik me serieus afvragen of die van mij wel in deep sleep gaat,
Het verschil tussen hibernation en deep sleep (advanced hibernation) ontgaat me sowieso.
Effect op het apparaat is precies hetzelfde ; alle leds behalve blauwe powerled gaan uit, disks doen een spindown, fan houdt op met draaien.
Het enige verschil is in /var/log/messages :
Mar  3 00:30:01 kernel: [ 3307.240000] ata1.00: Wakes up from deep sleep, schedule reset link
Mar  3 00:30:01 kernel: [ 3307.240000] ata2.00: Wakes up from deep sleep, schedule reset link
Mar  3 00:30:04 kernel: [ 3307.260000] ata1.00: Wakes up from deep sleep, schedule reset link
Mar  3 00:30:04 kernel: [ 3310.260000] ata2: exception Emask 0x10 SAct 0x0 SErr 0x4010000 action 0xe frozen
Mar  3 00:30:04 kernel: [ 3310.270000] ata2: edma_err_cause=00000010 pp_flags=00000000, dev connect
Mar  3 00:30:04 kernel: [ 3310.280000] ata2: SError: { PHYRdyChg DevExch }
Mar  3 00:30:11 kernel: [ 3317.290000] ata1: exception Emask 0x10 SAct 0x0 SErr 0x4010000 action 0xe frozen
Mar  3 00:30:11 kernel: [ 3317.300000] ata1: edma_err_cause=00000010 pp_flags=00000000, dev connect
Mar  3 00:30:11 kernel: [ 3317.310000] ata1: SError: { PHYRdyChg DevExch }
Mar  3 00:30:14 kernel: [ 3320.320000] ata2: SRST failed (errno=-16)
Mar  3 00:30:17 kernel: [ 3323.270000] ata1: link is slow to respond, please be patient (ready=0)
Mar  3 00:30:21 kernel: [ 3327.350000] ata1: SRST failed (errno=-16)

Jun  1 20:42:57 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation
Jun  1 20:43:07 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation

ik heb dus maar gewoon hibernation weer aangezet, ziet er wat geruststellender uit ... nog afgezien van het feit dat de DS om de 2 uur 'automatisch' wakker werd uit deep sleep, maar in hibernation blijft slapen tot er echt wat gebeurt.

als je het vinkje bij ' enable advanced HDD hibernation ..' weghaalt, krijg je dit in de log :
Deep sleep for [DS212j] was disabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je een synology 412+ die je fysiek uitgezet hebt met de powerknop via WOL terug "wakker" krijgen? Bij mij lukt dit niet (maar is misschien wel normaal). Ik krijg hem wel wakker als hij in hibernation (deep sleep) staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Helder, dank je :) Zo zie je maar hoe nuttig andere meningen zijn. Ik wist al dat RAID niet zaligmakend was, maar dit zet het nog even duidelijk neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Heel apart. De stroom was uitgevallen en daarna kon ik op geen enkele poort meer toegang krijgen op m'n NAS. Alleen nog 5000. Maar bijvoorbeeld Sabnzb op 8080, webstation en Sickbeard zijn niet te bereiken. Heb zowel de router als nas meerdere malen opnieuw opgestart, maar mocht niet baten.
Iemand tips om het op te lossen, wat kan er mis zijn?
Edit; bij m'n mac kan ik ook niet meer verbinding maken via finder naar m'n diskstation

[ Voor 11% gewijzigd door repsaj op 01-06-2012 23:03 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:08
Heeft je synology nog wel hetzelfde ip?
Draaien de service die je wilt bereiken nog wel?
Staat de firewall nog goed ingestelt?

In nood kan je altijd de reset knop gebruiken, daarmee wordt o.a. de firewall gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
  • Laatst online: 18-06 06:41
job schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 23:07:
Heeft je synology nog wel hetzelfde ip?
Draaien de service die je wilt bereiken nog wel?
Staat de firewall nog goed ingestelt?

In nood kan je altijd de reset knop gebruiken, daarmee wordt o.a. de firewall gereset.
Mocht je de resest knop van de NAS gebruiken dan is een waarschuwing wel op zijn plaats, je hebt namelijk kans dat je een groot deel van je instellingen kwijt raakt.

IP adres zal nog wel kloppen, er is immers wel verbinding via poort 5000. Denk idd dat het probleem meer zit in nog niet opgestarte services

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
@hierboven; services liepen nog, maar heb ze stopgezet en herstart. mocht niet baten.

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Jeronimo78 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 23:12:
IP adres zal nog wel kloppen, er is immers wel verbinding via poort 5000. Denk idd dat het probleem meer zit in nog niet opgestarte services
Genoeg mensen gezien die als ze inloggen op de synology de hostname gebruiken, maar voor de andere services proberen te verbinden op ip.

Als dat ook het geval niet is dan zou ik eens gaan kijken bij de firewall. Desnoods alle regels verwijderen en de optie "if no rules are matched" allow acces kiezen.

[ Voor 61% gewijzigd door job op 01-06-2012 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
job schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 23:24:
[...]

Genoeg mensen gezien die als ze inloggen op de synology de hostname gebruiken, maar voor de andere services proberen te verbinden op ip.
Ja mee eens, ff niet aan gedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
@Job, dat was het wat je zei. Toestaan aanvinken bij FTP. Dankje!

Ik ben m'n username/password kwijt van phpMyAdmin. Herinstallatie mocht niet baten. Kan ik ergens password resetten?

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:19
Ik heb via een VPN overal toegang tot de schijf van mijn NAS. Dat werkt. Maar weet iemand of het zo is, dat als je verbonden bent via het VPN, dat alles via de NAS gaat, dus ook gewoon internet? Als ik namelijk verbonden ben met het VPN, is m'n gewone internet vrij traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nog 18,5% te gaan voordat mijn raid volume klaar is voor gebruik. Dit is echt een marteling, nieuw speelgoed en er niks mee kunnen doen. Nouja, wat basaal configuratiespul met de standaard applicaties, maar dat is ook zo gepiept. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 09:14
misschien heel klein beetje off topic, maar ik gebruik mn Syn 212+ niet optimaal (= noob). ik download en pak alles uit op mn laptop en zet de uitgepakte bestanden dan op mn nas. Ik weet het, dramatisch, maar het lukt me niet anders.

Wie kan me helpen SABnzbd en NZBget te installeren? Dat zijn toch programma's waarmee je kunt downloaden en automatisch kan laten uitpakken?
Ik denk dat het niet lukt ze te installeren omdat mn nas geen statische ip heeft, ik heb namelijk geen idee hoe ik dat moet inregelen in mn router. Heb wel al heel veel informatie gelezen over ip adres toewijzen maar het meeste is niet noob-proof. Meestal staat er ' je moet natuurlijk eventjes een ip adres toewijzen en poorten openen' Voor mij klinkt dat net als !أنا لا أفهم

NB wanneer k naar het package center ga en bovenstaande progjes wil installeren, krijg ik de melding ' kan het bestand niet downloaden. Soms lukt dat wel maar moet ik eerst een pad opgeven, dat doe ik dan (op aangeven van forumleden in reactie van eerdere zelfde vragen van mij in dit topic) maar vervolgens krijg ik de melding ' kan niet installeren.

Wie durft zich hieraan te wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:46

Freedive

] Ken sent me _

Snooby schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 00:38:
Ik heb via een VPN overal toegang tot de schijf van mijn NAS. Dat werkt. Maar weet iemand of het zo is, dat als je verbonden bent via het VPN, dat alles via de NAS gaat, dus ook gewoon internet? Als ik namelijk verbonden ben met het VPN, is m'n gewone internet vrij traag.
Doorgaans wel ja, je kunt het checken door als je verbonden bent met je VPN naar http://www.watismijnip.nl te gaan. Zie je dan het ip van de locatie van je NAS dan zit je inderdaad via je NAS te internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Pjotr22 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 10:14:
Ik denk dat het niet lukt ze te installeren omdat mn nas geen statische ip heeft, ik heb namelijk geen idee hoe ik dat moet inregelen in mn router.
Vast of los ip maakt totaal niet uit, dat is het probleem niet.
NB wanneer k naar het package center ga en bovenstaande progjes wil installeren, krijg ik de melding ' kan het bestand niet downloaden. Soms lukt dat wel maar moet ik eerst een pad opgeven, dat doe ik dan (op aangeven van forumleden in reactie van eerdere zelfde vragen van mij in dit topic) maar vervolgens krijg ik de melding ' kan niet installeren.
Het download pad wat je opgeeft moet wel bestaan, als het niet bestaat kan je de packages inderdaad niet installeren.
Stel je maakt de share downloads aan op je synology.. dan is het pad bijvoorbeeld: /volume1/downloads

Het pad van de folder kan je vinden bij: control panel > shared folder. Kies daar de share waarvan je het pad wilt weten, en klik op nfs privileges, bij mount path kan je het pad vinden.

edit: de melding "kan het bestand niet downloaden" wordt overigens veroorzaakt door synocommunity, die melding moet je gewoon negeren.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 02-06-2012 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 13:01
NMe schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 01:18:
Nog 18,5% te gaan voordat mijn raid volume klaar is voor gebruik. Dit is echt een marteling, nieuw speelgoed en er niks mee kunnen doen. Nouja, wat basaal configuratiespul met de standaard applicaties, maar dat is ook zo gepiept. :P
Heel herkenbaar, 2 weken geleden zelfde doorgemaakt. :)

Houdt wel in de gaten dat de indeling die je nu maakt veel sneller tot stand komt dan als je achteraf nog wat wijzigd. Een RAID5 vers aanleggen met 8 schijven kostte 1-2 uur. Een (licht gevulde) RAID5 uitbreiden van 5 naar 6 disks kostte 42+ uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Daarom heb ik het NAS netjes direct helemaal gevuld zodat ik dat gezeik eigenlijk alleen mee ga maken als het array ooit degraded raakt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Gebruik je RAID6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik loop tegen het volgende probleem in Downloadstation aan en ik zit er al een dag of 2 mee te tobben.
Ik kan zo een twee drie geen oplossing ergens vinden dus ga ik het hier maar eens proberen.

Ik heb op mijn volume 1 een map met programmatuur, de map is 15 GB groot en ik heb nergens quota's oid ingesteld. Op het volume is nog 1.15 TB beschikbaar dus dat mag de pret ook niet drukken.

Nu ging ik gister de nieuwe preview candidate van Windows downloaden dus ik dacht ik gooi deze eens in de Downloadstation. Had ik overigens nog nooit eerder gedaan.

Dit ging natuurlijk na het instellen van de map /volume1/Programmatuur van een leien dakje.

Echter bij 4,8%(164,3MB) hield de download op. Hij geeft dan de volgende melding: "Er is geen ruimte beschikbaar op het geselecteerde volume."

Nu heb ik de fora afgezocht maar nog geen directe oorzaak kunnen vinden.
Ik heb op de nas gezocht of er iets van quota's staat ingesteld, er lijkt niks met rechten aan de hand te zijn.
De map is vanuit Windows of Filestation gewoon vol te schrijven, dat heb ik even getest met een 1GB Ubuntu bestand.

Rara wat doe ik fout, of wat staat er niet correct ingesteld, iemand een oplossing of een aanwijzing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-10 15:53
Hmm heb iets vaags nu, bij synocommunity is een nieuwe versie van NZBget uit, maar elke keer als ik op bijwerken druk in de package center, krijg ik de melding dat hij niet gedownload kan worden.. Alle andere packages zijn wel gewoon te downloaden.. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
En als extra op bovenstaande.....wat is de beste manier om de packages van synocommunity te updaten??

NZBget draait 0.7 maar geeft niet aan dat er een update is....terwijl 0.8 er is.
Sickbeard geeft wel aan dat er een update is.....deze heb ik in het programma zelf geupdate maar toch blijft die update er staan???
laatste keer dat ik een programma via de package center op update had gedrukt kon ik de programma's verwijderen en opnieuw installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:46
Vraagje: Ik gebruik al tijden de repository van Zebulon, echter komen hier de laatste tijd geen updates meer op. Is het verstandig te switchen naar Synocommunity en zitten hier eventueel nog nadelen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik? Nee, SHR. :)
Dennism schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 12:40:
Vraagje: Ik gebruik al tijden de repository van Zebulon, echter komen hier de laatste tijd geen updates meer op. Is het verstandig te switchen naar Synocommunity en zitten hier eventueel nog nadelen aan?
Ik heb de packages van SynoCommunity gisteren geïnstalleerd en vooralsnog lijkt het allemaal prima te werken in DSM 4.0. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZZeHH
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik heb een Synology DS212 met DSM 4.0 er op staan. Ik stream vervolgens een film naar mijn ps3, die hem overigens netjes ziet. Dat gaat prima, echter krijg ik de ondertiteling niet er bij afgespeeld. Het .srt bestand heb ik hetzelfde genoemd als de .mkv, wat bij mijn Popcornhour voldoende is. Ook via opties op de playstation kan ik de ondertiteling niet selecteren.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 09:24
Dennism schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 12:40:
Zebulon heeft zich ook toegevoegd aan de Synocommunity. Daarom komen er geen updates meer uit op zijn package server.

Switchen naar de Synocommunity zou kunnen betekenen dat je bepaalde settings en databases kwijt raakt. Maar je kunt ze via de command line vast wel bewaren en hergebruiken!

@Schumi2004
Heb de Synopkg ook werkend gekregen. Ben terug gegaan naar Ubuntu 32bit en moest nog pip en imagemagick installeren, waarna het systeem werkend is :9.

[ Voor 12% gewijzigd door Brickman op 02-06-2012 14:56 ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 18:59
IK ben van plan al mijn log en temp files op usb stick te zetten zodat de schijven eerder en vaker in idle modes komen en hierdoor minder lawaai maken, ik stroom bespaar enz.

naast de log files van sab sickbeard couchpotato en headphones. zijn er nog meer programmas die standaard in DSM zitten die loggen en ik beter op de stick kan zetten?
ik kijk wel eens in: var/log/
maar deze zijn niet te confirureren. of ik weet niet hoe en waar.

iemand wat tips?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: Hoe verkrijg je een logboek zoals dit? Ik wil immers eens bekijken wanneer mijn disk in hibernation gaan en terug "wakker worden".

Kan iemand mij dit simpel uitleggen aub? Een beginnende NAS-ser zou dit alvast op prijs stellen. :D

"Mar 24 05:13:59 kernel: [1245077.000000] ata1: wake up from deepsleep, reset link now
Mar 24 05:14:06 kernel: [1245084.040000] ata2: wake up from deepsleep, reset link now"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Laatst online: 01:33
Kalua schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 11:45:
Hmm heb iets vaags nu, bij synocommunity is een nieuwe versie van NZBget uit, maar elke keer als ik op bijwerken druk in de package center, krijg ik de melding dat hij niet gedownload kan worden.. Alle andere packages zijn wel gewoon te downloaden.. Iemand een oplossing?
Geen oplossing, maar helaas wel hetzelfde probleem.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 16:25:
Vraagje: Hoe verkrijg je een logboek zoals dit? Ik wil immers eens bekijken wanneer mijn disk in hibernation gaan en terug "wakker worden".

Kan iemand mij dit simpel uitleggen aub? Een beginnende NAS-ser zou dit alvast op prijs stellen. :D

"Mar 24 05:13:59 kernel: [1245077.000000] ata1: wake up from deepsleep, reset link now
Mar 24 05:14:06 kernel: [1245084.040000] ata2: wake up from deepsleep, reset link now"
Dit misschien?
http://forum.synology.com...step_3:_debug_hibernation

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brickman schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 14:52:
[...]

Zebulon heeft zich ook toegevoegd aan de Synocommunity. Daarom komen er geen updates meer uit op zijn package server.

Switchen naar de Synocommunity zou kunnen betekenen dat je bepaalde settings en databases kwijt raakt. Maar je kunt ze via de command line vast wel bewaren en hergebruiken!

@Schumi2004
Heb de Synopkg ook werkend gekregen. Ben terug gegaan naar Ubuntu 32bit en moest nog pip en imagemagick installeren, waarna het systeem werkend is :9.
Top, dus toch 64bit de boosdoener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
Na het onbereikbaar zijn afgelopen donderdag de boel nu weer opnieuw aan het instellen. Heb gek genoeg het cronjob script van wizjos ( deze ) ook weer op het systeem gezet. Deze komt nu ook in het "start" menu, echter zonder icoontjes. Iemand een idee hoe die er evt alsnog in te krijgen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 09:14
@ Job:

Thanks!!

[ Voor 85% gewijzigd door Pjotr22 op 02-06-2012 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-09 20:52
vlugge vraag
gisteren 2x een 212j aangeschaft en beide voorzien van schijven.
Nu wil ik station 1 elders neerzetten en station 2 thuis.
Kan ik de stations elkaar laten vinden dat hij zaichelf backupped naar de ander ?
die op de andere lokatie zal in princiepe niet aangesproken gaan worden. Is puur zodat er off site nog een backup is.
Kan namelijk nergens die optie terugvinden in de handleiding van DSM

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

BaZZeHH schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 14:48:
Dat gaat prima, echter krijg ik de ondertiteling niet er bij afgespeeld. Het .srt bestand heb ik hetzelfde genoemd als de .mkv, wat bij mijn Popcornhour voldoende is.
Dat werkt toch alleen als je de film (+ srt) van een CIFS/Samba share speelt ?? Niet via DLNA/UPnP mediaserver dacht ik ... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
harley schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 20:56:
vlugge vraag
Kan ik de stations elkaar laten vinden dat hij zaichelf backupped naar de ander ?
die op de andere lokatie zal in princiepe niet aangesproken gaan worden. Is puur zodat er off site nog een backup is.
Yup, vrij simpel in configuratie scherm naar netwerk backup gaan. En daar wijst het zich verder vlgns mij vanzelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
schumi2004 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 17:05:
[...]

Top, dus toch 64bit de boosdoener.
Werkt super, was alleen ff de extra packages bij elkaar zoeken die ook nog nodig waren.

Ik heb m'n stappen ff bij elkaar gezet in een text file: https://dl.dropbox.com/u/...To%20-%20SynoPackages.txt

[ Voor 14% gewijzigd door Brickman op 03-06-2012 10:24 ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

rikadoo schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 19:43:
@ MissileHugger

Als je YAMJ en Mediainfo h ebt geinstalleerd met die packages van jou, werkt mediainfo dan gelijk met YAMJ? of moet ik dan nog wat configureren?
Als je de Java en MediaInfo package installeert, maakt YAMJ gelijk gebruik van de packages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Kalua schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 11:45:
Heb hier het zelfde probleem.
Iemand die een uninstall en vervolgens install heeft geprobeerd? Heb niet zo'n zin om straks bij een install tegen de zelfde fout aan te lopen.

edit: Heb het zelf maar geprobeerd en het is geen oplossing.. Kan dus nu geen nzbget meer installeren.
Eens kijken waar ik mijn probleem kan melden.

edit2: Heb zelf maar een spk gepakt om te upgraden naar 0.8: schumi2004 in "Het grote Synology topic - deel 4"
Uiteraard alleen geschikt voor de synology met een marvell cpu.

[ Voor 24% gewijzigd door job op 03-06-2012 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
job schreef op zondag 03 juni 2012 @ 12:26:
[...]

Heb hier het zelfde probleem.
Iemand die een uninstall en vervolgens install heeft geprobeerd? Heb niet zo'n zin om straks bij een install tegen de zelfde fout aan te lopen.

edit: Heb het zelf maar geprobeerd en het is geen oplossing.. Kan dus nu geen nzbget meer installeren.
Eens kijken waar ik mijn probleem kan melden.
Op GitHub kan je een issue openen.

NZBget is toch al 6 dagen geleden geüpdatet naar de laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-10 16:32

aap

Sinds vandaag kan ik mijn 3 maanden oude 212j niet meer benaderen, ook de Synology Assistant ziet hem niet.
De power-LED knippert snel. Volgens deze website van Synology duidt dit op een moederbord falen. Heeft iemand toevallig een idee of het ook iets anders kan zijn, wat ik zelf zou kunnen oplossen?

Zo nee, is er een manier om de inhoud van mijn schijven te benaderen als ik ze in mijn Windows 7 PC zou installeren? Ik had twee disks in een SHR opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: kan je een synology 412+ die je volledig uitzet (met de knop op het toestel) terug opstarten via WOL (wake on lan). Of lukt een WOL alleen maar als je NAS in slaapstand staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2012 @ 13:29:
Vraagje: kan je een synology 412+ die je volledig uitzet (met de knop op het toestel) terug opstarten via WOL (wake on lan). Of lukt een WOL alleen maar als je NAS in slaapstand staat?
http://www.synology.com/s...show.php?lang=us&q_id=437

In de slaapstand heb je wol niet nodig.. zodra je het ip adres benadert gaat de nas uit de slaapstand.
Of dat nou via je browser is, of via cifs/smb maakt niet uit. WOL is voor als het ding echt uit is.
dankje.
NZBget is toch al 6 dagen geleden geüpdatet naar de laatste versie.
Dan zal het probleem op mijn nas vast ook al wel 6 dagen bestaan.
Ik kijk echter niet elke dat bij mijn packages om te zien of er een update is.. :) Ik liep dus gister pas tegen het probleem aan.

[ Voor 52% gewijzigd door job op 03-06-2012 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje over synology + amazon S3 backup (via DSM software).

Ik heb nu wat folders verwijderd, worden die ook automatisch bij amazon S3 verwijderd of werkt die backup alleen stapelend, dus alles wat er ooit opkwam blijft bewaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:09

Nakebod

Nope.

Volgens mij, maar dat zal vast wel ergens beschreven staan :+ is het standaard sync. Dus verwijderen is ook verwijderen op S3.
Ik zag wel de optie "Reserve the backed up files at the destination" in DSM, vertaald "Bewaar de back-up bestanden op de bestemming", en ik vermoed dat dat altijd bewaren betekend, ongeacht of de bronfolder die bestanden/mappen niet meer heeft.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nakebod schreef op zondag 03 juni 2012 @ 14:43:
Volgens mij, maar dat zal vast wel ergens beschreven staan :+ is het standaard sync. Dus verwijderen is ook verwijderen op S3.
Ik zag wel de optie "Reserve the backed up files at the destination" in DSM, vertaald "Bewaar de back-up bestanden op de bestemming", en ik vermoed dat dat altijd bewaren betekend, ongeacht of de bronfolder die bestanden/mappen niet meer heeft.
Ik heb de optie reserveer de geback-upte bestanden op de bestemming op weigeren staan, dus dat lijkt me gezien de engelse omschrijving wel kloppen. Ik vind de vertaling naar het nederlands wat apart.

Edit: net maar even gezocht naar mijn amazon s3 accountgegevens en ze verdwijnen inderdaad. Gelijk maar even een foto weer gedownload vanuit mijn bucket om dat te testen en dat gaat wel traag, maar ging ook prima.

Dan kan ik het zo even laten. Nu er wat meer familieleden toegang tot mijn photostation hebben moet ik het met de kosten van amazon s3 wel in de gaten houden, betaal nu 3,50 euro in de maand ongeveer, moet ook niet meer dan 10 euro gaan worden natuurlijk omdat ik anders beter een 2e synology nas kan kopen en ergens kan stallen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2012 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-10 14:44
Ik twijfel heel erg over mijn nieuwe aanschaf. Ik heb momenteel een Conceptronic CH3SNAS staan, welke echt traag is. Ik zit er daarom aan te denken een nieuwe Synology DS212 of DS212+ te kopen.

Ik heb een Boxee mediacenter, die zal vanaf de Synology bestanden moeten gaan streamen. Ik wil de NAS gebruiken voor opslag van films en muziek en af en toe backuppen van documenten. De schijven heb ik al, 2 x een WD 2TB EARS, die wil ik overzetten en als JBOD laten draaien (1 schijf van 4TB). Op de NAS wil ik couchpotato en sickbeard draaien, met uiteraard SABnzb+ als newsleech client. Hier in huis is verder als gigabit (modem is de Cisco modem van ziggo), van daaruit wordt er door diverse switches (ook cisco, gigabit) door het huis verdeeld.

Nu vraag ik me af of het prijsverschil tussen deze 2 noemenswaardig is. Ik heb een ziggo 120MB abbo, en hoop dus met een flink aantal mbit's wel te kunnen downloaden. Wat raden jullie mij aan?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grannymark schreef op zondag 03 juni 2012 @ 16:03:
Ik twijfel heel erg over mijn nieuwe aanschaf. Ik heb momenteel een Conceptronic CH3SNAS staan, welke echt traag is. Ik zit er daarom aan te denken een nieuwe Synology DS212 of DS212+ te kopen.

Ik heb een Boxee mediacenter, die zal vanaf de Synology bestanden moeten gaan streamen. Ik wil de NAS gebruiken voor opslag van films en muziek en af en toe backuppen van documenten. De schijven heb ik al, 2 x een WD 2TB EARS, die wil ik overzetten en als JBOD laten draaien (1 schijf van 4TB). Op de NAS wil ik couchpotato en sickbeard draaien, met uiteraard SABnzb+ als newsleech client. Hier in huis is verder als gigabit (modem is de Cisco modem van ziggo), van daaruit wordt er door diverse switches (ook cisco, gigabit) door het huis verdeeld.

Nu vraag ik me af of het prijsverschil tussen deze 2 noemenswaardig is. Ik heb een ziggo 120MB abbo, en hoop dus met een flink aantal mbit's wel te kunnen downloaden. Wat raden jullie mij aan?
Gemiddeld met mijn Ziggo 120 zit ik op een DS211 met alles wat jij ook wilt op een download snelheid van gemiddeld 5,5MB/s, desktop 13+MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donny
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
schumi2004 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 16:34:
[...]

Gemiddeld met mijn Ziggo 120 zit ik op een DS211 met alles wat jij ook wilt op een download snelheid van gemiddeld 5,5MB/s, desktop 13+MB/s
Ik had met mijn DS212+ via sabnzbd altijd maar 2-3MB/s, maar heb sinds een week NZBGet geïnstalleerd en haal nu de volle 13-14MB/s. Dit haal ik overigens alleen als ik download zonder SSL te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donny87 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 17:26:
[...]

Ik had met mijn DS212+ via sabnzbd altijd maar 2-3MB/s, maar heb sinds een week NZBGet geïnstalleerd en haal nu de volle 13-14MB/s. Dit haal ik overigens alleen als ik download zonder SSL te gebruiken.
Apart, ik heb een week of 2 terug ook NZBget geprobeerd en deze gaf mij maar 1 a 1,5 meer en dat vond ik nou niet echt de moeite, 13-14 dan weer wel maar ik heb maar een DS211.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Squishie schreef op zondag 06 mei 2012 @ 15:22:
>_> altijd leuk erachter komen dat de subtitles bij een .mkv niet worden weergegeven middels DLNA van m'n Samsung.....
Hier maar even op reageren aangezien ik deze vraag tegenkwam bij het zoeken naar een oplossing voor mijn eigen probleem. :P Samsung-tv's kunnen niet overweg met subtitles die in een MKV ingebakken zitten, maar als je ze uitpakt en indien nodig converteert naar SRT en vervolgens opslaat met dezelfde bestandsnaam (andere extensie natuurlijk) als de video, dan werken ze wel. :)

Nu mijn eigen probleem: ik krijg mijn media niet weergegeven op mijn Samsung-tv via DLNA en laat dat nou juist de belangrijkste reden zijn geweest voor het kopen van een NAS. :+

Ik heb de media server aangezet en die heeft wat standaardmapjes gemaakt genaamd "music", "photo" en "video". Ik heb SickBeard en CouchPotato zo ingesteld dat ze spul in die map zetten en ik heb er zelf ook wat spul in gezet dat ik al had en waarvan ik weet dat mijn tv de bestanden af kan spelen als ze op een USB-schijfje staan. Als ik nu echter via mijn tv aangeef video te willen kijken op mijn NAS, dan krijg ik een lege folderlisting terug. Dat ik iets fout doe mag duidelijk zijn, maar weet iemand zo wat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:42
Zijn de folders al geindexeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom duurt media indexering van foto's zoooooo lang (ik heb om en bij de 10 000 foto's staan)? Enig ander windows programma (picasa / photoshop lightroom) doet daar hooguit een kwartier over. De synology 412+ zal daar dagen over doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Dat moet je ook doen door je pc (dmv de synology assistant software) laten doen. Oftewel je foto's weer van je synology afhalen, het proces afbreken.. en opnieuw uploaden via de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Neefdave schreef op zondag 03 juni 2012 @ 17:44:
Zijn de folders al geindexeerd?
Ik was in de veronderstelling dat het NAS die folders die hij zelf aangemaakt had zelf ook indexeert, maar ik begrijp dat ik DSM daar net iets te veel vernuft toeschrijf? Als ik naar de Media Indexing Service ga dan zegt hij dat hij nu bezig is met indexeren dus ik zal daarna nog eens kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donny
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
schumi2004 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 17:35:
[...]

Apart, ik heb een week of 2 terug ook NZBget geprobeerd en deze gaf mij maar 1 a 1,5 meer en dat vond ik nou niet echt de moeite, 13-14 dan weer wel maar ik heb maar een DS211.
Heb je met of zonder SSL gedownload? Als je SSL aanzet dan haal je de maximale snelheid niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-09 20:52
harley schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 20:56:
vlugge vraag
Jeronimo78 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 21:51:
[...]

Yup, vrij simpel in configuratie scherm naar netwerk backup gaan. En daar wijst het zich verder vlgns mij vanzelf
Zal vast aan mij liggen maar als ik die inschakel kan ik verder niets instellen waar hij dan zou moeten backuppen.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Op de synology waar de backup moeten komen te staan schakel je de network backup service in, op de synology waar de backup vandaan komt gebruik je de backup en restore functie.
Zie ook de handleiding waar dit vrij uitvoerig in wordt besproken.

Daarnaast moet je natuurlijk ook in het netwerk waar de backup moet komen te staan de juiste poort open zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-10 18:14
harley schreef op zondag 03 juni 2012 @ 20:07:
Zal vast aan mij liggen maar als ik die inschakel kan ik verder niets instellen waar hij dan zou moeten backuppen.
Voor het definieren van een backup moet je niet kijken onder "Control Panel" -> "Network backup". Je moet "Backup and Restore" hebben en daarbinnen "Create" kiezen. Je komt daar via het icoon linksboven (de vier vierkantjes waarbij er eentje gekanteld is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
Ben bezig om een back-up routine te maken voor een aantal sites die ik beheer te maken naar mijn synology toe.
Op zich lukt het wel met ncftpget, echter dat is elke keer weer een full backup. Aangezien de host waar de sites staan geen rsync ondersteunen op zoek naar wat anders.
LFTP lijkt me de oplossing. Genoeg nuttige informatie gevonden om het eens te proberen. Met name de mirror optie hiervan spreekt me erg aan.
Echter na het instaleren via ipkg en reboten van het systeem werkt LFTP niet.
Ook een update mocht niet baten ik krijg continu de volgende melding
lftp: error while loading shared libraries: libtasn1.so.3: cannot open shared object file: No such file or directory

Heeft iemand hier een oplossing voor?
Ik gebruik een DS212 met DSM4.
Evt andere back-up ideen zijn ook welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Jeronimo78 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 22:41:
lftp: error while loading shared libraries: libtasn1.so.3: cannot open shared object file: No such file or directory
Lijkt toch alsof er iets is misgegaan bij installatie. Ik heb de output v/d install bewaard :
Synology_DS212j> ipkg install lftp
Installing lftp (4.3.5-1) to root...
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/unstable/lftp_4.3.5-1_arm.ipk
Installing readline (6.1-2) to root...
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/unstable/readline_6.1-2_arm.ipk
Installing ncurses (5.7-1) to root...
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/unstable/ncurses_5.7-1_arm.ipk
Installing expat (2.0.1-1) to root...
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/unstable/expat_2.0.1-1_arm.ipk
Installing libstdc++ (6.0.9-6) to root...
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/unstable/libstdc++_6.0.9-6_arm.ipk
Installing gnutls (2.6.5-1) to root...
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/unstable/gnutls_2.6.5-1_arm.ipk
Installing libtasn1 (2.9-1) to root...
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/unstable/libtasn1_2.9-1_arm.ipk
Installing libgcrypt (1.5.0-1) to root...
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/unstable/libgcrypt_1.5.0-1_arm.ipk
Installing libgpg-error (1.10-1) to root...
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/unstable/libgpg-error_1.10-1_arm.ipk
Installing zlib (1.2.5-1) to root...
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/unstable/zlib_1.2.5-1_arm.ipk
Configuring expat
Configuring gnutls
Configuring lftp
Configuring libgcrypt
Configuring libgpg-error
Configuring libstdc++
Configuring libtasn1
Configuring ncurses
update-alternatives: Linking //opt/bin/clear to /opt/bin/ncurses-clear
Configuring readline
Configuring zlib
Successfully terminated.

als je ipkg list_installed doe, heb je die packages allemaal ?

die missing library staat bij mij hier :
/volume1/@optware/lib/libtasn1.so.3
/opt/lib/libtasn1.so.3
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2012 @ 18:33:
Enig ander windows programma (picasa / photoshop lightroom) doet daar hooguit een kwartier over. De synology 412+ zal daar dagen over doen.
Vergelijk de processor en geheugen van je PC en je DS eens ...

Op het internationale forum is er een thread met een workaround : Thumbnail generation issue workaround
(perl scripts aanpassen)

[ Voor 11% gewijzigd door Goner op 03-06-2012 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
Goner schreef op zondag 03 juni 2012 @ 23:26:
[...]

Lijkt toch alsof er iets is misgegaan bij installatie. Ik heb de output v/d install bewaard :
Installing lftp (4.3.5-1) to root...

[...]
DSjeroeNAS> ipkg install lftp
Package lftp (4.3.6-1) installed in root is up to date.
Nothing to be done
Successfully terminated.

Blijkbaar heb ik een nieuwere versie, ik zie bij ipkg het commando downgrade, maar dat lukt me dus niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
Bij 1080p is het streamen met XBMC naar de iPad toe vanaf de NAS soms best traag, hij is dan vaak aan het bufferen. Op de MB geen last van. Komt dit door de processorkracht van de iPad 1 generatie, en is dit probleem er niet bij de nieuwere iPads?

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

NMe schreef op zondag 03 juni 2012 @ 19:52:
[...]

Ik was in de veronderstelling dat het NAS die folders die hij zelf aangemaakt had zelf ook indexeert, maar ik begrijp dat ik DSM daar net iets te veel vernuft toeschrijf? Als ik naar de Media Indexing Service ga dan zegt hij dat hij nu bezig is met indexeren dus ik zal daarna nog eens kijken. :)
Dat was achteraf gezien dus niet het probleem, ook na het indexeren zag ik nog niks. Ik heb wat zitten pielen met de settings en het blijkt dat DSM té slim was: hij herkende mijn Samsung tv als een Samsung tv en heeft daar ook het bijbehorende profiel aan geplakt. En daar kon mijn Samsung tv blijkbaar niet mee overweg. 8)7 Default profile gekozen en het werkt ineens wel, al zie ik nog steeds een paar folders niet. Dat laatste komt denk ik omdat ik nog eens handmatig op "index" heb geklikt, dus die loopt nog. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Laatst online: 29-09 17:06
Even een vraag,

ik sta op het punt een Synology aan te schaffen met 2 bays.
Ik gebruik 'm met name voor opslag en de andere hdd wil ik gebruiken voor Time Machine backups.
Nu kan je er ook nog een externe HDD aanhangen. Kan ik in DSM aangeven welke map/volume
van 1 of van 2 van de interne hdd's gebackupt moet worden naar de externe hdd? Kan het zo simpel als ik mezelf voorstel of ligt dit lastiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je met DS finder een WOL uitvoeren over het internet? Lukt immers niet bij mij (wel over het lokale netwerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn085
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-05 17:03
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 08:54:
Kan je met DS finder een WOL uitvoeren over het internet? Lukt immers niet bij mij (wel over het lokale netwerk).
En als je UDP poort 7 en 9 open zet? Dan zou het ook over WAN moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Laatst online: 19:50
RSD1982 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 07:49:
Even een vraag,

ik sta op het punt een Synology aan te schaffen met 2 bays.
Ik gebruik 'm met name voor opslag en de andere hdd wil ik gebruiken voor Time Machine backups.
Nu kan je er ook nog een externe HDD aanhangen. Kan ik in DSM aangeven welke map/volume
van 1 of van 2 van de interne hdd's gebackupt moet worden naar de externe hdd? Kan het zo simpel als ik mezelf voorstel of ligt dit lastiger?
zover ik weet en gezien heb kan dit prima :)

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedfightserv schreef op maandag 04 juni 2012 @ 10:01:
[...]

zover ik weet en gezien heb kan dit prima :)
Inderdaad, is helemaal geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 11:20

Puck

W32.Deadcode.A

Net de Python packages van SynoCommunity geupdate naar de laatste versie maar er ging iets mis. Nu werken alle dependency packages niet meer (SABnzbd, etc). Ik kan echter Python niet deinstalleren/herinstalleren zonder eerst weer alle dependency packages te verwijderen... Is hier een workaround voor? Ik heb echt geen zin om weer alles te configureren.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Ik merk dat de laatste tijd kopiëren naar de NAS (DS1812+) een stuk trager gaat. Meestal start de verbinding nog wel rond de 80-100MB/s, maar al snel valt de snelheid (permanent) terug op circa 10MB/s. Iemand anders die hetzelfde ziet? (Ik draai de nieuwste OS-versie, 2228)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Puck schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:23:
Net de Python packages van SynoCommunity geupdate naar de laatste versie maar er ging iets mis. Nu werken alle dependency packages niet meer (SABnzbd, etc). Ik kan echter Python niet deinstalleren/herinstalleren zonder eerst weer alle dependency packages te verwijderen... Is hier een workaround voor? Ik heb echt geen zin om weer alles te configureren.
Zoiezo alle config en database files veilig stellen en ik ben bang dat je ze toch 1 voor 1 opnieuw moet installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je UDP poort 7 en 9 open zet? Dan zou het ook over WAN moeten werken.
Ik ben bij Telenet en kan geen poorten onder 1000 openzetten. Of heb ik het mis? Zijn er andere oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 09:29
Hallo allen,

Ik sta op het punt om een Synology 212+ aan te schaffen en voordat ik een fout maak mbt de juiste prijs, even een simpel vraagje.

De 212+ is bij Informatique 289 euro.

En dan wilde ik nog twee 3 TB schijven erbij.
De WESTERN DIGITAL Caviar Green WD30EZRX 3TB voor 150 euro.

Is dit een goede keus?
Ik weet dat jullie geen glazen bol hebben, maar gaan de prijzen nog zakken of is dit gewon een goede prijs op dit moment??

:)

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:58
henkyyyyyyy schreef op maandag 04 juni 2012 @ 13:16:
Hallo allen,

Ik sta op het punt om een Synology 212+ aan te schaffen en voordat ik een fout maak mbt de juiste prijs, even een simpel vraagje.

De 212+ is bij Informatique 289 euro.

En dan wilde ik nog twee 3 TB schijven erbij.
De WESTERN DIGITAL Caviar Green WD30EZRX 3TB voor 150 euro.

Is dit een goede keus?
Ik weet dat jullie geen glazen bol hebben, maar gaan de prijzen nog zakken of is dit gewon een goede prijs op dit moment??

:)
De 212+ heb ik al een poosje in mijn watchlist staan, is geloof ik een euro in prijs gezakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
maartend schreef op maandag 04 juni 2012 @ 13:17:
[...]

De 212+ heb ik al een poosje in mijn watchlist staan, is geloof ik een euro in prijs gezakt.
Dus gewoon kopen?
Incl de harde schijven die ik voor ogen heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Van die schijven heb ik er 8 in mijn DS1812+ zitten, doen het vooralsnog prima. Maar ik heb hem pas sinds vrijdag, dus dat zegt nog niet veel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Laatst online: 19:50
henkyyyyyyy schreef op maandag 04 juni 2012 @ 13:58:
[...]

Dus gewoon kopen?
Incl de harde schijven die ik voor ogen heb?
Compatabiliteit voor de harde schijven:

http://www.synology.com/s...d&bays_id=2&product_id=90

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaceNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-10 12:00
Ik heb sinds een tijd problemen met de hibernation, zijn er meer mensen die hier last van hebben ? Ik heb al diverse dingen geprobeerd, ik vermoed dat het ergens in de laatste versie van DSM zit maar er is niet veel over te vinden online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:25

DukeBox

loves wheat smoothies

^ al gezocht in dit topic en het stukje wins / master browser gezien ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
Goner schreef op zondag 03 juni 2012 @ 23:26:
[...]

Installing libstdc++ (6.0.9-6) to root...
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/unstable/libstdc++_6.0.9-6_arm.ipk
Installing libtasn1 (2.9-1) to root...
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/unstable/libtasn1_2.9-1_arm.ipk
Installing libgcrypt (1.5.0-1) to root...
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/unstable/libgcrypt_1.5.0-1_arm.ipk
Installing libgpg-error (1.10-1) to root...
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/unstable/libgpg-error_1.10-1_arm.ipk
Dat zijn de geen die bij mij dus missen als ik ipkg list_installed uitvoer.
Is er een manier om die alsnog toe te voegen?
(heb al geprobeerd met wget, maar dan krijg ik een error

Nevermind, gewoon ipkg install pakketnaam werkt natuurlijk ook

en de mirroring is gestart :)

[ Voor 4% gewijzigd door Jeronimo78 op 04-06-2012 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben hier een DS712+ staan en willen graag het 'Synology' logo bij het inloggen onzichtbaar maken.
Met name omdat we dit toch een extra beveiligingsrisico vinden.

Zou iemand instructies kunnen plaatsen of via PM (als het hier niet geplaatst mag worden) hoe je dat 'Synology' logo (linksonder) bij het inloggen kunt verwijderen?

De Synology draait hier onder DSM 4.0

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2012 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Jeronimo78 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:37:
Nevermind, gewoon ipkg install pakketnaam werkt natuurlijk ook
Maar ze werden dus niet automagisch mee-geinstalleerd met lftp ?? Bizar ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zugs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:29
Ben slecht een incidentele volger van dit draadje maar wel op zoek naar een NAS. Zag dat synology met de DS413 uitkomt.

Van Synology website: The DS413 features system hibernation mode that is unparalleled within the industry with minimum energy consumption at 3.3 watts. Synology’s breakthrough technologies allow users to remotely bring system back online from system hibernation mode simply via web access. Synology DS413 deploys Freescale dual core CPU with 1 GB RAM, benefiting users with a faster and more enhanced multitasking experience. With a hardware encryption engine and an upgraded platform, the DS413 displays high encryption performance with AES 256bits encrypted read and write speeds at 48.38 MB/sec and 24.10 MB/sec respectively.

Synology will display the award-winning DS413 and a series of new products at Computex 2012, which is the largest IT exhibition in Asia and one of the most important ICT events in the world, at booth K1216, 1/F, Taipei World Trade Center Nangang Exhibition Hall from June 5 to 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
Dat m'n DS112j traag is en met nieuwsgroepen niet verder komt dan 3MB/s aan downloaden kan ik nog wel mee leven, maar wat ik irritant vind is dat de snelheid niet constant is. Vaak staat m'n Sabnzbd stil, download met een paar KB/s of met met 250kb/s ofzo. Heel irritant. Waarom en/of hoe draaiende te krijgen met zo hoog mogelijke constante snelheid?

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Jaspur schreef op maandag 04 juni 2012 @ 21:47:
Dat m'n DS112j traag is en met nieuwsgroepen niet verder komt dan 3MB/s aan downloaden kan ik nog wel mee leven, maar wat ik irritant vind is dat de snelheid niet constant is. Vaak staat m'n Sabnzbd stil, download met een paar KB/s of met met 250kb/s ofzo. Heel irritant. Waarom en/of hoe draaiende te krijgen met zo hoog mogelijke constante snelheid?
Dat is geen probleem van je DS maasr van SABNZB. Dat is behoorlijk inefficient geprogrammeerd. Dat is hier al een keer of wat besproken.

Ortep in "Het grote Synology topic - deel 4"

[ Voor 5% gewijzigd door Ortep op 04-06-2012 21:56 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
Ortep schreef op maandag 04 juni 2012 @ 21:54:
[...]

Dat is geen probleem van je DS maasr van SABNZB. Dat is behoorlijk inefficient geprogrammeerd. Dat is hier al een keer of wat besproken.

Ortep in "Het grote Synology topic - deel 4"
Zie je edit vh bericht hierboven, thnx

[ Voor 11% gewijzigd door repsaj op 04-06-2012 22:05 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aap schreef op zondag 03 juni 2012 @ 13:20:
Sinds vandaag kan ik mijn 3 maanden oude 212j niet meer benaderen, ook de Synology Assistant ziet hem niet.
De power-LED knippert snel. Volgens deze website van Synology duidt dit op een moederbord falen. Heeft iemand toevallig een idee of het ook iets anders kan zijn, wat ik zelf zou kunnen oplossen?

Zo nee, is er een manier om de inhoud van mijn schijven te benaderen als ik ze in mijn Windows 7 PC zou installeren? Ik had twee disks in een SHR opstelling.
ik heb dit ook gehad, maar bij mij was het de harde schijf die gecrasht was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Even nog een vraagje mbt de 212+.

Ik heb nu een pc staan die als mediaserver dient voor mijn Samsung tv die AllShare draait.
Als ik nu een 212+ ga halen en die dan wil laten dienen als mediaserver, werkt dat dan net zo mooi als bv http://www.tvmobili.com/ ?
Het enige wat ik wil is MKV met srt's en Avi's met srt voor de rest ben ik niet zo veeleisend. ;)

Ooit nog eens een mediaspelertje kopen, maar nu gebruik ik nog die van de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Een tijdje terug een DS112 gekocht omdat mijn oude DS107 in snelheid niet meer voldeed en omdat er geen updates meer voor uit zullen komen. Een verademing in snelheid aangezien de DS112 de bestanden met 23MB over het netwerk pompt wat zeer aangenaam is met betrekking tot het maken van backups van meerdere apparaten. :)

Maar goed, het gedoe met IP-adressen intikken was ik ook wel een beetje zat en dus heb ik een "*.DSCloud.biz" aangemaakt met het idee dat wanneer mijn IP-adres wisselt (Kabelinternet) dat ik dan geen IP-adressen in mijn snelkoppelingen hoef te wijzigen.

Geen problemen daarmee maar wel een vreemd fenomeen waar ik voorheen zelden last van had. Ik gebruik IP-blocking en na 2 foutieve inlogpogingen binnen 5 minuten dan wordt het IP-adres geblokkeerd. Handig maar in een paar dagen tijd heb ik nu al 15 adressen geoogst waar dit voorheen meerdere maanden in beslag zou nemen. :{

Meerdere mensen die dit herkennen?

Krankzinnige muziek vind je hier.

Pagina: 1 ... 44 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.