Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 06:41
jos_zwa schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 10:30:
vraagje. Als ik nieuwe mp3s in mijn music map stop. dan moet ik in DSM eerst indexeren voordat het in de audio app goed werkt. is het niet mogelijk dat dit indexeren automatisch gebeurd elke nacht ofzo?
Als je weet wel bestand de indexering op gang brengt, dan kun je die waarschijnlijk wel in een cronjob plaatsen.

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

Jeronimo78 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 13:17:
[...]

Als je weet wel bestand de indexering op gang brengt, dan kun je die waarschijnlijk wel in een cronjob plaatsen.
Het commando is als volgt:
synoindex -A /volume1/music

Dit hoort trouwens volgens mij gewoon automatisch te gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door MissileHugger op 30-05-2012 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 16:34

Goner

What can I do you for ?

jos_zwa schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 10:30:
Als ik nieuwe mp3s in mijn music map stop. dan moet ik in DSM eerst indexeren voordat het in de audio app goed werkt.
Staat je music map wel aangevinkt bij de te indexeren folders in Control Panel -> Media Indexing Service -> Indexed Folder ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-10 09:18
Ik bedoelde meer qua prestatie kijk ik weet ook wel dat die DS212+ beter is maar is het merk baar het verschil ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 09:05
Havelock schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 17:02:
[...]

Ik bedoelde meer qua prestatie kijk ik weet ook wel dat die DS212+ beter is maar is het merk baar het verschil ?
Excuseer, ik las VERbruik!

Ligt er aan wat je er mee wilt doen? Full HD Streamen, diverse gebruikers van buitenaf je filestation laten gebruiken, backups, muziek streamen, foto station, , Minecraft server draaien, Cloud station etc en het liefst allemaal tegelijk en door elkaar? Dan zou ik een + overwegen.

Als je af en toe een backupje maakt en wat foto's bekijkt en muziek streamt en wat bestanden deelt met vrienden dan heb je wel genoeg aan een J.

[ Voor 45% gewijzigd door EvaluationCopy op 30-05-2012 17:07 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-10 09:18
EvaluationCopy schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 17:06:
[...]

Excuseer, ik las VERbruik!

Ligt er aan wat je er mee wilt doen? Full HD Streamen, diverse gebruikers van buitenaf je filestation laten gebruiken, backups, muziek streamen, foto station, , Minecraft server draaien, Cloud station etc en het liefst allemaal tegelijk en door elkaar? Dan zou ik een + overwegen.

Als je af en toe een backupje maakt en wat foto's bekijkt en muziek streamt en wat bestanden deelt met vrienden dan heb je wel genoeg aan een J.
Wat ik zo wie zo wil 1080p films streamen met welke is dat het beste mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10 21:32
Havelock schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 17:22:
[...]

Wat ik zo wie zo wil 1080p films streamen met welke is dat het beste mogelijk ?
Zelfs met de "j" versie kun je al perfect Blu-ray rips streamen, daar heb je echt geen duurdere versie voor nodig

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:14

Maverick2001

Never look back

Heeft iemand ervaring met Ace Player?
In mijn lokale netwerk kan ik via Wifi prima streamen maar krijg op 1 of andere manier niet voor elkaar om via bijvoorbeeld 3g een connectie te maken met mijn Synology.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!
winwiz schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 20:09:
[...]

Zelfs met de "j" versie kun je al perfect Blu-ray rips streamen, daar heb je echt geen duurdere versie voor nodig
Wou net zeggen, heb nog niemand gehoort over een Synology dat die geen 1080 kon streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindert
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 15:16
Mannen kunnen jullie mij uit de brand helpen?

Het volgende is er bij mij aan de hand. Ik heb een Synology DS212+ een PorcornHour A100 en een Laptop met windows 7.

Nu is het zo dat ik mijn aangemaakte mappen op de Synology (waar het guest account leesrechten op heeft) niet kan zien op mijn Popcorn. Ik kan deze mappen alleen zien wanneer de laptop aanstaat.

Op deze laptop staat geen Synology assistent, want dat kan soms een oorzaak zijn.

Natuurlijk heb ik nog het een en ander uitgezocht. Wanneer ik de optie (op de laptop) "netwerk detectie" op uitschakelen zet, kan ik de mappen ook niet meer zien via mijn PopcornHour. Deze optie zorgt er dus voor dat ik de mappen wel kan zien maar ik wil graag dat deze laptop hier niets mee te maken heeft.

Iemand ervaringen of tips? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bindert schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 22:10:

Het volgende is er bij mij aan de hand. Ik heb een Synology DS212+ een PorcornHour A100 en een Laptop met windows 7.

Nu is het zo dat ik mijn aangemaakte mappen op de Synology (waar het guest account leesrechten op heeft) niet kan zien op mijn Popcorn. Ik kan deze mappen alleen zien wanneer de laptop aanstaat.

Op deze laptop staat geen Synology assistent, want dat kan soms een oorzaak zijn.

Natuurlijk heb ik nog het een en ander uitgezocht. Wanneer ik de optie (op de laptop) "netwerk detectie" op uitschakelen zet, kan ik de mappen ook niet meer zien via mijn PopcornHour. Deze optie zorgt er dus voor dat ik de mappen wel kan zien maar ik wil graag dat deze laptop hier niets mee te maken heeft.

NFS shares al geprobeerd?
http://www.mpcclub.com/temp/MPC_SMB_and_NFS_Guide_PCH.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Deze optie zorgt er dus voor dat ik de mappen wel kan zien maar ik wil graag dat deze laptop hier niets mee te maken heeft.
Als het CIFS/Samba shares zijn, zou je de optie 'local master browser' onder Windows File Service op de DS eens aan kunnen zetten (nadeel is wel dat hibernation dan niet meer werkt blijkbaar ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:46
Vandaag m'n Synology DS212+ met Seagate 3TB harde schijf binnengekregen en dacht leuk, gelijk aan de slag. Staat hij nu al 6,5 uur (91% inmiddels) de schijf te controleren... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat klopt....duurt effe maar dan heb je ook wat:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Wat zijn nu de goede commando's die ik in de Terminal in kan voeren om de series-database (eventueel ook de configuratie) van SickBeard te krijgen? Van deze wil ik een back-up maken om die later weer terug te zetten i.v.m. herinstallatie.
Via Telnet of SSH, maakt niet uit via welke weg. Wil ze gewoon graag hebben en terug kunnen zetten later.

offtopic:
Dit lukte niet: scp admin@192.168.1.68:/volume1/@appstore/sickbeard/var/sickbeard.db admin@192.168.1.68:/volume1/downloads/sickbeard.db > dan krijg ik -ash: scp: not found (ook als ik cp doe ipv scp)

@Hieronder; bedankt! Nu weet ik wat ik fout deed :P

[ Voor 7% gewijzigd door repsaj op 30-05-2012 23:42 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jaspur schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 23:30:
Wat zijn nu de goede commando's die ik in de Terminal in kan voeren om de series-database (eventueel ook de configuratie) van SickBeard te krijgen? Van deze wil ik een back-up maken om die later weer terug te zetten i.v.m. herinstallatie.
Via Telnet of SSH, maakt niet uit via welke weg. Wil ze gewoon graag hebben en terug kunnen zetten later.

offtopic:
Dit lukte niet: scp admin@192.168.1.68:/volume1/@appstore/sickbeard/var/sickbeard.db admin@192.168.1.68:/volume1/downloads/sickbeard.db > dan krijg ik -ash: scp: not found (ook als ik cp doe ipv scp)
Inloggen met SSH
en dan bijvoorbeeld:
cp /volume1/@appstore/sickbeard/var/sickbeard.db /volume1/downloads

of voor hele var dir
cp -rf /volume1/@appstore/sickbeard/var /volume1/downloads/

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 30-05-2012 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
schumi2004 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 23:33:
[...]

Inloggen met SSH
en dan bijvoorbeeld:
cp /volume1/@appstore/sickbeard/var/sickbeard.db /volume1/downloads

of voor hele var dir
cp -rf /volume1/@appstore/sickbeard/var /volume1/downloads/
Top, ik heb ze. Alleen iets geks. Ik wil ze terugzetten, dus doe hetzelfde;
cp -i /volume1/downloads/sickbeard.db /volume1/@appstore/sickbeard/var > geef ik toestemming om te overschrijven, zegt 'ie > cp: can't create '/volume1/@appstore/sickbeard/var': No such file or directory > wat doe ik verkeerd?

[ Voor 4% gewijzigd door repsaj op 30-05-2012 23:51 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 22:35

Coehinator

Hocus Pocus!

Even een vraagje,
Ik heb een week geleden een Synology Ds212 Gekocht,
Met twee keer een Wester Digital 2 TB WD20EARX Schijf.
Ik zit alleen met ontzettend trage snelheden.
Ik heb de 2 hardeschijven in raid 0 gezet en nog haal ik (over wifi) nog niet eens de 100KBs. terwijl alles geregeld word door mijn Netgear WNDR3700, ook de nas is dus aangesloten via 1GB's Connecie. ik heb al andere ethernet kabels geprobeerd en steeds hetzelfde resultaat. ik heb hem een reset gegeven (alle data en instellingen terug) en Weer geen resultaat. het punt is, dat ik via de Downloadserver van de Nas film's wil downloaden en die op mijn macbook wil bekijken. maar helaas is dit niet mogelijk, downloaden gaat snel zat. 6 a 8 MB's maar ik kan de film niet normaal bekijken en of Kopieren.

Zowel met FTP als met AFP Als met Windows Verkenner!!!

Ik snap niet waar de Bottleneck nu zit!

[ Voor 3% gewijzigd door Coehinator op 30-05-2012 23:57 . Reden: Te onduidelijk! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 15:55
Op welke wifi speed zit je te werken? Hoever zit je van de router?

Welke snelheden haal je bekabeld?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jaspur schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 23:49:
[...]

Top, ik heb ze. Alleen iets geks. Ik wil ze terugzetten, dus doe hetzelfde;
cp -i /volume1/downloads/sickbeard.db /volume1/@appstore/sickbeard/var > geef ik toestemming om te overschrijven, zegt 'ie > cp: can't create '/volume1/@appstore/sickbeard/var': No such file or directory > wat doe ik verkeerd?
Is die dir er wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
@schumi2004: Bleek andere versie van SB geïnstalleerd te hebben, nu weer dezelfde als eerst. Even checken of 't nu wel werkt. Edit: TOP! WERKT!

Alleen nog steeds m'n FTP. Ik krijg die niet aan de praat. Als ik in wil loggen krijg ik een 421 error en 'Connection closed without indication.' als melding.

Bij netwerk heb ik m'n DNS-server ingesteld zoals die in de kpn-router staat (192.168.2.254) en als standaard gateway heb ik het ip-adres van de gigabit (waar mijn NAS aan gekoppeld is ook) genomen (192.168.1.1). Poorten heb ik voor de zekerheid in beide routers open gezet.

Het lukt dus nog niet om m'n FTP te benaderen via m'n publieke IP-adres. Met m'n lokale lukt het wel.

[ Voor 134% gewijzigd door repsaj op 31-05-2012 01:34 . Reden: FTP vraag ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Rainesh schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 23:58:
Op welke wifi speed zit je te werken? Hoever zit je van de router?

Welke snelheden haal je bekabeld?
Bekabeld zo'n 10MB's Stabiel.
En ik zit op het 5g netwerk, dan zit ik in de huiskamer (met vol bereik) zon 4 meter ervanaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 09:05
Kan iemand mij eens uitleggen wat het nut van Raid 0 is in de Diskstations??? De snelheid van 1 schijf haalt toch al de max snelheden van gigabit netwerken, waarom zou je het risico verdubbelen van dataverlies??

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Klopt, das mij ook onduidelijk, ik denk wel dat je iets merkt met schrijven. maar ik zou het er ook niet op wagen. ik heb het nu in raid 0 staan om te kijken of ik dan boven de 100KB's uitkwam helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietvdmaas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 21:23
Ik ben een beetje rond aan het kijken naar een NAS voor backup doeleinden. Vereiste is dat ik de hardeschijf eruit moet kunnen halen om mee naar buiten te kunnen nemen.
Ik zat te denken aan de DS1512+. De bedoeling is dus dat de backup elke dag op een andere schijf gezet wordt. iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Laatst online: 19:50
pietvdmaas schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 08:42:
Ik ben een beetje rond aan het kijken naar een NAS voor backup doeleinden. Vereiste is dat ik de hardeschijf eruit moet kunnen halen om mee naar buiten te kunnen nemen.
Ik zat te denken aan de DS1512+. De bedoeling is dus dat de backup elke dag op een andere schijf gezet wordt. iemand ervaring mee?
synology is een top apparaat. niet meer niets minder.

ik raad je niet aan om schijven uit een nas te gaan halen elke dag. daar is een sata connector gewoon niet op berekend. En daar is het systeem ook niet voor bedoeld. beter neem je dan een USB HD evt. een ESATA HD. Dat werkt vele malen beter.

Mooiste oplossing is je backup op tape te laten wegschrijven of 2 synology's nemen die op 2 verschillende locatie's elkaar in sync houden

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
Jaspur schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 00:05:
@schumi2004: Bleek andere versie van SB geïnstalleerd te hebben, nu weer dezelfde als eerst. Even checken of 't nu wel werkt. Edit: TOP! WERKT!

Alleen nog steeds m'n FTP. Ik krijg die niet aan de praat. Als ik in wil loggen krijg ik een 421 error en 'Connection closed without indication.' als melding.

Bij netwerk heb ik m'n DNS-server ingesteld zoals die in de kpn-router staat (192.168.2.254) en als standaard gateway heb ik het ip-adres van de gigabit (waar mijn NAS aan gekoppeld is ook) genomen (192.168.1.1). Poorten heb ik voor de zekerheid in beide routers open gezet.

Het lukt dus nog niet om m'n FTP te benaderen via m'n publieke IP-adres. Met m'n lokale lukt het wel.
Kan je een screenshot plaatsen van je configuratie? (even ip's blurren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Jaspur schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 00:05:
En andere poorten ? Lukt dat wel van buiten ? Dus 80, 5000 enzo .. als die geforward zijn tenminste.
Als ik het goed begrijp moet jij dus 2 x een forward doen ; eerst van de KPN naar de gigabit en vandaar naar je Syno ?

Hee, wacht 's even ... heb jij 2 IP -ranges op je LAN ??
de kpn-router staat (192.168.2.254) en als standaard gateway heb ik het ip-adres van de gigabit (waar mijn NAS aan gekoppeld is ook) genomen (192.168.1.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
Goner heeft gelijk.. was me nog niets eens zo snel opgevallen.

het volgende moet je instellen. Synology ip wat ik gebruik is een voorbeeld.

in je port forwarding mapping stel je het volgende in:

192.168.2.10 (ip syno) TCP LAN PORT 21 Public Port 21
192.168.2.10 (ip syno) TCP LAN PORT 55536-55543 Public Port 55536-55543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
Ik heb een probleempje. Ik heb ipkg geinstalleerd en met ipkg heb ik git geinstalleerd. Beiden werkten. Maar nu, een dag later, herkend hij ipkg niet meer en ook git niet meer. Als ik ipkg opnieuw wil installeren krijg ik de melding dat ik eerst de oude moet verwijderen:

Backup your configuration settings, then type:
rm -rf /volume1/@optware
rm -rf /usr/lib/ipkg
This will remove all existing optware packages.

Ik heb hem al een keer opnieuw geinstalleerd, maar even later werkte het weer niet. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snooby schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:28:
Ik heb een probleempje. Ik heb ipkg geinstalleerd en met ipkg heb ik git geinstalleerd. Beiden werkten. Maar nu, een dag later, herkend hij ipkg niet meer en ook git niet meer. Als ik ipkg opnieuw wil installeren krijg ik de melding dat ik eerst de oude moet verwijderen:

Backup your configuration settings, then type:
rm -rf /volume1/@optware
rm -rf /usr/lib/ipkg
This will remove all existing optware packages.

Ik heb hem al een keer opnieuw geinstalleerd, maar even later werkte het weer niet. Iemand een idee?
Je had nog niet gezocht in dit topic denk of wel?

Je moet je /root/.profile aanpassen.
Het grote Synology topic - deel 4

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 31-05-2012 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

not done,daar zijn vooral brackets niet gemaakt,die zijn van kunstof en worden er niet beter op,als je die regelmatig eruit haalt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-10 08:49

Ik heb ongeveer dezelfde omgeving, werk met CIFS (omdat ik met NFS niet alles kon weergeven toen ik de NAS net had, daarvoor gebruikte ik ook NFS op de pc om de popcornhour mee te verbinden), het lijkt erop de NFS op NAS toch net ff anders werkt dan NFS op pc, maar dat terzijde.

De CIFS service gewoon aanzetten op je NAS, maar dat zal je wel al gedaan hebben, anders zie je ze ook niet op de laptop.

Ik heb een popcorn account op NAS aangemaakt en rechten gegeven de op mappen die ik hem wil geven. Op de popcornhour dan netwerkshares aangemaakt en met het account van NAS laten aanloggen. Dat gaat allemaal prima.

Dat je de mappen alleen kan zien als de laptop aanstaat is wazig, dan zal je laptop waarschijnlijk als masterbrowser fungeren. Of heb je op de NAS soms mappen aangemaakt die verwijzen naar je laptop?

De assisstant heeft volgens mij geen toegevoegde waarde voor het al dan niet connecteren of laten zien van NAS Mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Nog een beetje aan het prutsen geweest maar ik krijg de snelheid maar niet oven de 100kb's over wifi. ethernet (1gb's) ook nogsteeds niet boven de 10 MB's. het moet toch ook mogelijk zijn je bestanden ( films) te kunnen afspelen van een ander netwerk ( op school ofzo) ?? Jammer genoeg zijn de snelheden daar veel en veel te traag voor en ik snap nogsteeds niet waar de bottleneck zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
Goner schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 09:29:
[...]

En andere poorten ? Lukt dat wel van buiten ? Dus 80, 5000 enzo .. als die geforward zijn tenminste.
Als ik het goed begrijp moet jij dus 2 x een forward doen ; eerst van de KPN naar de gigabit en vandaar naar je Syno ?

Hee, wacht 's even ... heb jij 2 IP -ranges op je LAN ??
de kpn-router staat (192.168.2.254) en als standaard gateway heb ik het ip-adres van de gigabit (waar mijn NAS aan gekoppeld is ook) genomen (192.168.1.1)
Ja, 2 IP-ranges. Domdom achteraf, maar ik heb dus twee routers. 1tje van KPN die ruk is, en die andere was een dure grap en gigabit.
Screenshot: https://www.dropbox.com/s/y41b78ux44fiwxx/foo.png > Bovenste is 192.168.1.68 router en de onderste is van KPN. Beide gekoppeld aan de NAS.

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
schumi2004 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:33:
[...]

Je had nog niet gezocht in dit topic denk of wel?

Je moet je /root/.profile aanpassen.
Het grote Synology topic - deel 4
Jawel, maar was lastig zoeken, wist niet dat ik op profile moest zoeken, thx!

Heb zojuist Git geinstalleerd, liep tegen een probleem aan (git-upload-pack not found) en dit is de oplossing:

ln -s /opt/bin/git-upload-pack /usr/bin/git-upload-pack
ln -s /opt/bin/git-receive-pack /usr/bin/git-receive-pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
Jaspur schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:29:
[...]
Ja, 2 IP-ranges. Domdom achteraf, maar ik heb dus twee routers. 1tje van KPN die ruk is, en die andere was een dure grap en gigabit.
Screenshot: https://www.dropbox.com/s/y41b78ux44fiwxx/foo.png > Bovenste is 192.168.1.68 router en de onderste is van KPN. Beide gekoppeld aan de NAS.
je stuur poort 55536:55539 naar poort 21. dit kan niet. dit moet dan ook 55536:55539 zijn
op je "ftp nas" doe je het zelfde. dit klopt niet

55536-55539 zijn passive poorten die ook aan de buitenkant bereikbaar moeten zijn

je config wordt dan voor je router (bovenste in het plaatje):

name - port range - local ip - local port
ftp 55536:55539 192.168.1.68 55536:55539
FTP2 21 192.168.1.68 21

het zelfde geld voor je "ftp nas" router

[ Voor 28% gewijzigd door Speedfightserv op 31-05-2012 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:25

DukeBox

loves wheat smoothies

Vereiste is dat ik de hardeschijf eruit moet kunnen halen om mee naar buiten te kunnen nemen.
Zoals Speedfightserv al aangeeft, is het niet verstandig de interne hdd te swappen. Buiten dat het mechanisch daar niet voor gemaakt is krijg je ook telkens een raid failure omdat het OS op alle hdd's gemirrord wordt. Deze melding kan geen kwaad, maar is ook niet fijn.

Een externe sata/usb disk is dan veel handiger wanneer je geen replicatie mogelijkheden hebt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coehinator schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:20:
Nog een beetje aan het prutsen geweest maar ik krijg de snelheid maar niet oven de 100kb's over wifi. ethernet (1gb's) ook nogsteeds niet boven de 10 MB's. het moet toch ook mogelijk zijn je bestanden ( films) te kunnen afspelen van een ander netwerk ( op school ofzo) ?? Jammer genoeg zijn de snelheden daar veel en veel te traag voor en ik snap nogsteeds niet waar de bottleneck zit!
vreemd probleem,gaat het kopeiren in je bnetwerk wel snel tussen computers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 12:15:
[...]

vreemd probleem,gaat het kopeiren in je bnetwerk wel snel tussen computers?
gaat helaas net zo traag, je bedoelt Kopieren op nas zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Speedfightserv schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:50:
55536-55539 zijn passive poorten die ook aan de buitenkant bereikbaar moeten zijn
In hoeverre zijn die echt nodig ? Ik heb ze nl niet geforward en kan van buiten zonder problemen van/naar de DS ftp-en ...
Waarom beide ?? Ik dacht eigenlijk dat ze achter elkaar stonden, waarom zou je ze allebei laten forwarden naar je DS ?
Zitten ze ook allebei op Internet ?

[ Voor 31% gewijzigd door Goner op 31-05-2012 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Goner schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:07:
[...]

In hoeverre zijn die echt nodig ? Ik heb ze nl niet geforward en kan van buiten zonder problemen van/naar de DS ftp-en ...

[...]

Waarom beide ?? Ik dacht eigenlijk dat ze achter elkaar stonden, waarom zou je ze allebei laten forwarden naar je DS ?
Zitten ze ook allebei op Internet ?
En wat voor snelheden heb jij ongeveer op een redelijke connectie?
Ik haal nauwelijks 10KB's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coehinator schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:00:
[...]

gaat helaas net zo traag, je bedoelt Kopieren op nas zelf?
nee kopieren tussen computers,dus tussen verschillende computers onderling,zonder tussenkomst van de nas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:35:
[...]

nee kopieren tussen computers,dus tussen verschillende computers onderling,zonder tussenkomst van de nas
Dat ga ik testen binnenkort, ben nu niet in gelegenheid. maar zou het niet aan de instellingen of configuratie van de router kunnen liggen? en wat voor snelheid halen jullie op afstand, dus via FTP bijvoordeeld. als je op je werk bent ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Coehinator schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:23:
En wat voor snelheden heb jij ongeveer op een redelijke connectie?
Met FTP ??
Heb net even een document van 11MB met FileZilla van m'n werk naar huis gezet en haalde max. 1.8MB/s
Ophalen is een stuk trager, kom niet boven de 80KB/s, maar dat komt door de lage uploadsnelheid thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
Goner schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:07:
[...]

er zijn 2 modus. Passive mode, en Port mode.

met passive mode vertel de server de client welke poorten hij mag gaan gebruiken. (hiervoor meot je dus die 55536:55539 open zetten)
met port mode doet hij dit niet.

passive mode is wel de meest gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Goner schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 14:41:
[...]

Met FTP ??
Heb net even een document van 11MB met FileZilla van m'n werk naar huis gezet en haalde max. 1.8MB/s
Ophalen is een stuk trager, kom niet boven de 80KB/s, maar dat komt door de lage uploadsnelheid thuis.
Dan zou het mogelijk moeten zijn om een 1080P Film gewoon te kunnen bekijken op afstand, wat bij mij voor geen meter werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is vandaag op het werk de DS 1812+ toegekomen, mooi mooi! De virtuele machines gaan erop komen en dan configureren als iSCSI om dan zo de virtuele machines live te draaien. Iemand een idee of een upgrade naar 2GB geheugen veel zal uitmaken? Of misschien best eerst eens benchmarken en kijken of we wel dicht tegen de 1GB komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 15:18:
Hier is vandaag op het werk de DS 1812+ toegekomen, mooi mooi! De virtuele machines gaan erop komen en dan configureren als iSCSI om dan zo de virtuele machines live te draaien. Iemand een idee of een upgrade naar 2GB geheugen veel zal uitmaken? Of misschien best eerst eens benchmarken en kijken of we wel dicht tegen de 1GB komen?
Voor VM's is het toch altijd handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coehinator schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 15:19:
[...]

Voor VM's is het toch altijd handig?
Uiteraard maar de NAS is niet de server, zorgt enkel voor data doorvoer, geen idee eigenlijk hoe het geheugen gebruik dan is op de NAS..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 16:42

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Tijd voor wat n00b vragen, ik heb net mijn ds212+ netjes werkend en wil nu packages gaan installeren. Maakt het uit welke source ik toevoeg? Ik wil transmission, sabnzd, couchpotato en sickbeard gebruiken. Verschilt de kwaliteit van de packages nog per repository?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
Misschien weer een voorbeeld van de regel 'if it aint broken, don't fix it': Gisteren ge-upgrade van Couchpotato naar Couchpotato server, maar nu zit ik met het probleem dat de software niet automatisch de films naar SABnzbd stuurt wanneer ik ze aan mijn wanted-lijst toevoeg. Op zich wel mooi hoe je nu inzicht krijgt in de bestanden die gedownload kunnen worden, maar ik wil gewoon dat CP de beste versie uitzoekt en die gelijk gaat downloaden. Op dit moment lijkt er geen interactie te zijn tussen CP en SABnzbd, dit terwijl ik toch alle instellingen naar mijn idee goed heb ingevoerd in de configuratie van CP. Iemand tips? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Goner schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 15:47:
[...]

Staat je music map wel aangevinkt bij de te indexeren folders in Control Panel -> Media Indexing Service -> Indexed Folder ??
Ja hoor, maar dit zorgt er nog niet voor dat er automatisch (b.v. 's nachts ) geindexeerd wordt.

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 09:24
schumi2004 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 12:06:
[...]

Welke package probeer je en op wat voor een OS?
SABnzbd-0.7.0-beta8 op Ubuntu 12.04 64bit.
Kan misschien komen door de 64bit versie van Ubuntu?

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
Ik heb zojuist een VPN opgezet en dat werkt prima. Ik vind het echter vrij traag. Als ik hem benader via mijn interne netwerk en met windows verkenner bestanden wil overslepen, gaat dit met ongeveer 3MB/s, terwijl hij iets van 12MB/s (100 Mb/s router) moet halen. Als ik de data via de webinterface overpomp haal ik wel goede snelheden (11 MB/s). Iemand een idee?

Instellingen:
PPTP
eigen subnet 192.168.0.*, VPN subnet 192.168.1.*

Edit: het lijkt erop dat het via internet gaat en niet lokaal, even testen...

Oke, het is opgelost. Voor de geinteresseerden, ik had het domein dan naar mijn router verwijst en die het weer doorstuurt naar mijn Synology ingevuld omdat het IP 192.168.1.0 niet werkt. Maar dat moest natuurlijk het IP uit het andere subnet zijn. Het ging dus inderdaad eerst via internet, gaat nu wel snel. 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door mrwiggs op 31-05-2012 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
Speedfightserv schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:50:
[...]

je stuur poort 55536:55539 naar poort 21. dit kan niet. dit moet dan ook 55536:55539 zijn
op je "ftp nas" doe je het zelfde. dit klopt niet

je config wordt dan voor je router (bovenste in het plaatje):

name - port range - local ip - local port
ftp 55536:55539 192.168.1.68 55536:55539
FTP2 21 192.168.1.68 21

het zelfde geld voor je "ftp nas" router
Thnx. Maar ik kan als localport niet die dubbele punt invoegen, dus maar 1 poort..
Edit; heb ze allemaal stuk voor stuk toegevoegd bij de Asus router, ipv een dubbele punt er tussen. Bij de KPN router lukte het wel gelijk. De triggerpoort en het triggerprotocol heb ik daar gewoon leeg gelaten.
Alleen kan ik nog steeds niet mijn FTP benaderen via Cyberduck. Neem aan dat je daar gewoon je publieke IP invoert met poort 21?

In de KPN router zie ik dit in het logboek, dat lijkt me goed toch?:

FIREWALL rule : Protocol: TCP Src ip: mijn.ip.adres.192 Src port: 63805 Dst ip: 192.168.1.68 Dst port: 21 Chain: forward_host_service Rule Id: 1 Action: accept

offtopic:
connect timeout wil ik mijn cyberduck niet meer doen zien zeggen ^^

[ Voor 30% gewijzigd door repsaj op 31-05-2012 20:10 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brickman schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 17:13:
[...]

SABnzbd-0.7.0-beta8 op Ubuntu 12.04 64bit.
Kan misschien komen door de 64bit versie van Ubuntu?
Durf ik niet te zeggen eerlijk gezegd. Ik gebruik Ubuntu 10.10 32bit en ook heb ik 12.04 32 bit gebruikt waar ik met die laatste uiteindelijk meer packages mee gebakken kreeg.
Ik heb gisteren nog beta 8 op 10.10 32bit gemaakt met de meeste recente spksrc. Die toevallig al gepulled?

Wat je kunt proberen is een nieuwe clone ernaast zetten en kijken wat er dan gebeurt? Je heb niet meer aangepast als alleen versie nummer in de beide META files en source url toch?

Kun je wel het package maken wat jezelf gebruiken wilt/kunt? Zoja dan zou ik me niet zo druk maken dat die andere het niet doen :P

[ Voor 23% gewijzigd door schumi2004 op 31-05-2012 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
@ MissileHugger

Als je YAMJ en Mediainfo h ebt geinstalleerd met die packages van jou, werkt mediainfo dan gelijk met YAMJ? of moet ik dan nog wat configureren?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 15:18:
als je alleen iscsi gebruikt zal het niet veel nut hebben. tenzij je meerdere services op het apperaat gaat draaien maar dan nog betwijfel ik of je die 2gb erbij wilt hebben.

tenzij je sabnzb/couch etc etc erop wil dan kan het wel fijn wezen :Y
Coehinator schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:20:
haal je naar andere apperaten wel de volledige snelheid van je wifi? let op dat je nooit 100% doorvoer zult halen. maar als je gewoon N hebt en een connectie heb van 300mbit dan moet je wel makkelijk 10mb/s halen.

bedraad wel beter?

zorg eerst dat je een stabiele wifi verbinding hebt. maar bedraad blijft altijd sneller ;)

[ Voor 37% gewijzigd door robertobadjo op 31-05-2012 19:52 ]

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hier is de DS1812+ ook binnen. Nou nog even 24 uur tegen de doos aan kijken, want de schijven heb ik morgenavond pas. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd met je aankoop,je zal er veel plezier aan hebben!,en niet meer zonder haast kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 19:58:
Hier is de DS1812+ ook binnen. Nou nog even 24 uur tegen de doos aan kijken, want de schijven heb ik morgenavond pas. :P
Idem, die schijven blijven op zich wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Volgens mij zitten er wel meer hier die Barracuda Green HDD's hebben.
Ik zag dat er een firmware upgrade is : http://knowledge.seagate.com/articles/en_US/FAQ/218171en
Afgezien v/h feit dat er niet staat wat er gefixed/upgraded is en ik dus niet eens weet of het de moeite is ... hoe doe je een upgrade ? Ze hebben alleen een Windows installer en een bootable CD !?
Je kunt lijkt me niet zomaar je HDD uit je Syno plukken en even in een Windows PC pluggen voor een firmware upgrade ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
pfff

zojuist aangevinkt dat http verbindingen omgezet moet worden naar https. En nu is de webinterface niet meer te bereiken in welke browesr dan ook. Via ssh/telnet kom ik nog wel in de DS212.
Ik weet ff niet wat te doen. Heb DSM4, en een fritzbox als router. zou het aan die laatste kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

robertobadjo schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 19:50:

haal je naar andere apperaten wel de volledige snelheid van je wifi? let op dat je nooit 100% doorvoer zult halen. maar als je gewoon N hebt en een connectie heb van 300mbit dan moet je wel makkelijk 10mb/s halen.

bedraad wel beter?

zorg eerst dat je een stabiele wifi verbinding hebt. maar bedraad blijft altijd sneller ;)
ja bedraad haal ik dus 10 MB's
en via WIfi nog niet eens 100KB's erg raar, en wat voor snelheden halen jullie op afstand (ergens op je werk ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NMe schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 19:58:
Denk dat je nog wel langer kunt kijken als die schijven geïnitialiseerd moeten worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

schumi2004 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 21:40:
[...]

Denk dat je nog wel langer kunt kijken als die schijven geïnitialiseerd moeten worden :P
Ja, maar dan heb ik in elk geval het gevoel dat er schot in de zaak zit. :+

Flauw overigens, ik was stiekem aan het hopen op een dikke, slecht vertaalde handleiding zodat ik vanavond iets te doen had. Zit er in plaats daarvan een beknopte, goed vertaalde handleiding op een cd'tje bij. Heb ik nog niks te doen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Is er al een spk uit of een manier om plex op een DS410 te draaien?
SPK op de plex website geeft aan dat ik niet over de juiste proccesor beschik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
0Burner0 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 22:07:
Is er al een spk uit of een manier om plex op een DS410 te draaien?
SPK op de plex website geeft aan dat ik niet over de juiste proccesor beschik :(
Waarom zou ik Plex op mijn Syno willen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
schumi2004 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 22:09:
[...]

Waarom zou ik Plex op mijn Syno willen ?
Zo dat ik met mijn Ipad verbinding maak met mijn VPN en dan overal waar ik ben films kan kijken.
Nu moet ik mijn laptop aan laten en dat wil ik liever niet

ps. gaat natuurlijk om Plex server

Acties:
  • 0 Henk 'm!
0Burner0 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 22:12:
[...]

Zo dat ik met mijn Ipad verbinding maak met mijn VPN en dan overal waar ik ben films kan kijken.
Nu moet ik mijn laptop aan laten en dat wil ik liever niet

ps. gaat natuurlijk om Plex server
Duidelijk en mooi. Ik wil geen iPad dus hoef ook geen Plex server hehe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
Na een avond klooien met verbindings problemen van interne pc's naar de NAS nog steeds wanhopig

Situatie voor aanpassing
alle pc's konder via interne ip gewoon de NAS bereiken, zowel via HTTP/FTP/SSH

Aanpassing die ik gedaan heb ik HTTP omleiden naar HTTPS aanvinken.
Na een reboot van de DS212 kom ik er dus met HTTP en FTP niet meer op. Ook HTTPS geeft de interface ook niet weer.

Via SSH kan ik nog wel in de shell komen, maar ik heb geen idee waar ik het moet zoeken om die instelling ongedaan te maken. Iemand enig idee?
Mijn router is een Fritz!Box 7360. Kan het zijn dat deze de verbinding nu tegenhoud?

Het gaat dus (voorlopig) nog alleen om verbindingen intern. Ben nog niet aan port forwarding voor toegang van buiten het netwerk toe.
Wie helpt me uit de brand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
Coehinator schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 21:37:
[...]

ja bedraad haal ik dus 10 MB's
en via WIfi nog niet eens 100KB's erg raar, en wat voor snelheden halen jullie op afstand (ergens op je werk ofzo)
zit je dus op 100mbit verbinding ;) ook geen gigabit ;)

kan je via wifi wel goeie transfers doen naar andere pc's zo nee dan zit het hem daarin. check je verbinding maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
Jeronimo78 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 00:05:
Na een avond klooien met verbindings problemen van interne pc's naar de NAS nog steeds wanhopig

Situatie voor aanpassing
alle pc's konder via interne ip gewoon de NAS bereiken, zowel via HTTP/FTP/SSH

Na een reboot van de DS212 kom ik er dus met HTTP en FTP niet meer op. Ook HTTPS geeft de interface ook niet weer.

Via SSH kan ik nog wel in de shell komen, maar ik heb geen idee waar ik het moet zoeken om die instelling ongedaan te maken. Iemand enig idee?
Mijn router is een Fritz!Box 7360. Kan het zijn dat deze de verbinding nu tegenhoud?

Het gaat dus (voorlopig) nog alleen om verbindingen intern. Ben nog niet aan port forwarding voor toegang van buiten het netwerk toe.
Wie helpt me uit de brand?
als last resort kan je hem een factory reset geven. je behoud je data wel maar je instellingen gaan verloren. kan je er altijd bijkomen.

probeer eens met de synology asistant verbinding te maken. mss dat die het wel goed doet. of doe https://ipvanjenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
robertobadjo schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 00:12:
[...]

als last resort kan je hem een factory reset geven. je behoud je data wel maar je instellingen gaan verloren. kan je er altijd bijkomen.

probeer eens met de synology asistant verbinding te maken. mss dat die het wel goed doet. of doe https://ipvanjenas
de synology asistant maakt dus wel verbinding, ziet ook gewoon de NAS, echter via geen van de volgende combi's kom ik er in;
http://192.168.178.30/
https://192.168.178.30/
http://192.168.178.30:5000/
https://192.168.178.30:5001/

en via ftp op dat IP dus ook geen login meer

Factory reset zit ik niet op te wachten (niemand waarschijnlijk). Ben ik dan de reeds geinstalleerde packages etc ook kwijt?

[ Voor 3% gewijzigd door Jeronimo78 op 01-06-2012 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
Jeronimo78 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 00:18:
[...]

de synology asistant maakt dus wel verbinding, ziet ook gewoon de NAS, echter via geen van de volgende combi's kom ik er in;
http://192.168.178.30/
https://192.168.178.30/
http://192.168.178.30:5000/
https://192.168.178.30:5001/

en via ftp op dat IP dus ook geen login meer

Factory reset zit ik niet op te wachten (niemand waarschijnlijk). Ben ik dan de reeds geinstalleerde packages etc ook kwijt?
ja dan ben je ook je packages kwijt. heb je hem ook al eens een reboot gegeven?

je router kan het natuurlijk ook blokkeren. heb je daar wel wat ingesteld dat je toegang hebt tot je nas.

volgens mij kan je je nas ook rechtstreeks aansluiten aan je pc via ethernet (word crosslink verbinding) en dan nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
robertobadjo schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 00:36:
[...]

ja dan ben je ook je packages kwijt. heb je hem ook al eens een reboot gegeven?

je router kan het natuurlijk ook blokkeren. heb je daar wel wat ingesteld dat je toegang hebt tot je nas.

volgens mij kan je je nas ook rechtstreeks aansluiten aan je pc via ethernet (word crosslink verbinding) en dan nog eens proberen.
Heb nu vis de SSH in synoinfo.conf zelf
runHTTPS="no"
redirectHTTPS="no"
dus weer op no gezet, nu een reboot en dan kijken of ik er weer in kom.

1e poging mislukt, nog een paar HTTPS dingen uitgezet in betreffende bestand
2e poging ook mislukt, dan morgen maar een factory reset

[ Voor 10% gewijzigd door Jeronimo78 op 01-06-2012 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
Jaspur schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 19:14:
[...]

Thnx. Maar ik kan als localport niet die dubbele punt invoegen, dus maar 1 poort..
Edit; heb ze allemaal stuk voor stuk toegevoegd bij de Asus router, ipv een dubbele punt er tussen. Bij de KPN router lukte het wel gelijk. De triggerpoort en het triggerprotocol heb ik daar gewoon leeg gelaten.
Alleen kan ik nog steeds niet mijn FTP benaderen via Cyberduck. Neem aan dat je daar gewoon je publieke IP invoert met poort 21?

In de KPN router zie ik dit in het logboek, dat lijkt me goed toch?:

FIREWALL rule : Protocol: TCP Src ip: mijn.ip.adres.192 Src port: 63805 Dst ip: 192.168.1.68 Dst port: 21 Chain: forward_host_service Rule Id: 1 Action: accept

offtopic:
connect timeout wil ik mijn cyberduck niet meer doen zien zeggen ^^
in de kpn router heb je onder "Data > NAT > Port Mapping " de instellingen toegepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
Jeronimo78 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 00:41:
[...]

Heb nu vis de SSH in synoinfo.conf zelf
runHTTPS="no"
redirectHTTPS="no"
dus weer op no gezet, nu een reboot en dan kijken of ik er weer in kom.

1e poging mislukt, nog een paar HTTPS dingen uitgezet in betreffende bestand
2e poging ook mislukt, dan morgen maar een factory reset
Reset gedaan, ik kan hem weer benaderen, dit weekend alles maar weer opnieuw er in zetten en uitzoeken hoe https via de fritzbox voor elkaar te krijgen.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Jeronimo78 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 00:05:
Heb je dat intussen weer uitgezet ?? Dus helemaal geen HTTPS, niet onder Web Services en niet onder DSM Settings ... heb daar ook wel 's ellende mee gehad.
Heb je toevallig Photo Station draaien en kun je daar wel bij ?
Auto-block list geschoond ?

EDIT: ah, net te laat ... ik heb ook een Fritzbox, geen problemen mee (vooral UPnP uitzetten voor automagisch aanmaken rules, lekker zelf met het handje doen !)

[ Voor 16% gewijzigd door Goner op 01-06-2012 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
stormfly schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 07:48:
[...]

Die config die ik plaatste is goed als je gaat naar "https://admin.foobar.nl" dan kom je op de syno admin page. Let wel op dat je zelf https tikt ipv http.

Wat jouw probleem is, is dat je router ook een webpage host op port 443. Je zult dus eerst de admin page van je router moeten loskoppelen/uitzetten van port 443. Daarna is poort 443 weer beschikbaar om door te zetten dmv portforwarding naar je NAS.
Ben weer een stapje verder, ik kan de webadmin van de synology via https benaderen.
De overige applicaties geven echter allemaal de volgende error als ik deze via https aanroep:

code:
1
2
3
4
5
6
Proxy Error

The proxy server could not handle the request GET /.
Reason: Error during SSL Handshake with remote server

Additionally, a 500 Internal Server Error error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Op de verschillende fora gezocht maar niets kunnen vinden wat me verder kan helpen :'( :'(
Iemand hier die weet waar dit aan kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:08
Goner schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 20:52:
Volgens mij zitten er wel meer hier die Barracuda Green HDD's hebben.
Ik zag dat er een firmware upgrade is : http://knowledge.seagate.com/articles/en_US/FAQ/218171en
CC32 is meer dan een jaar oud.
Mijn schijven (gemaakt in december) draaien op CC45, welke firmware hebben die van jou?
Afgezien v/h feit dat er niet staat wat er gefixed/upgraded is en ik dus niet eens weet of het de moeite is ... hoe doe je een upgrade ? Ze hebben alleen een Windows installer en een bootable CD !?
Je kunt lijkt me niet zomaar je HDD uit je Syno plukken en even in een Windows PC pluggen voor een firmware upgrade ??
Tuurlijk kan dat wel. Zolang je niets doet blijft windows er gewoon van af.
Wil je het zekere voor het onzekere nemen, dan pak je de bootable cd.

Maar afhankelijk van jouw firmware kan je niet eens updaten. En als het wel kan moet je je afvragen of er een noodzaak is om te updaten.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 01-06-2012 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

echt heel vaag. ik werk in DSM mijn python package bij, nu loopt mijn nzbget weer van 3,3MB/s naar 5,5MB/s zoals het hoort. :)

hmm... gisteren wel de NAS compleet ge-reboot. Ik merk dat als ik inlog in DSM dat de snelheid al iets minder wordt. Zijn er dingen in te stellen in DSM waar ik veel preformance winst mee haal? Want ik merk echt dat die 128MB en trage CPU nu de bottleneck zijn voor het downloaden

[ Voor 52% gewijzigd door jos_zwa op 01-06-2012 09:52 ]

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

job schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 09:45:
CC32 is meer dan een jaar oud.
Dan is de Seagate site knap verwarrend ... als je zoek naar current firmware kom je hier uit :
http://knowledge.seagate.com/articles/en_US/FAQ/218171en
Mijn schijven (gemaakt in december) draaien op CC45, welke firmware hebben die van jou?
CC3C, gekocht in februari/maart.

CC45 lijkt inderdaad de laatste volgens deze thread :
http://forums.seagate.com...ware-question/td-p/129794

En inderdaad, noodzaak om te updaten zie ik momenteel niet zo. If it works, don't change it ...

EDIT:
als ik die Download Finder gebruik, krijg ik dit : No firmware download is available for this serial number.

[ Voor 8% gewijzigd door Goner op 01-06-2012 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen allemaal,

Ik heb sinds vorige week een DS212+ met 2x Seagate Barracuda 3TB schijven. De NAS heeft ongeveer een week lang prima gedraaid, totdat ik gisteren opeens een mailmelding kreeg van een "stroom onderbreking" waarna de DS opnieuw had opgestart. Na die automatische reboot kon ik geen verbinding meer maken met DSM via het netwerk. Toen de DS maar proberen opnieuw op te starten met de power knop. Deze ingehouden, ging knipperen, maar verder niks. 10 min gewacht en toen uiteindelijk de stroom eraf gehaald. Hij is daarna gewoon weer online gekomen. Logs gecheckt en niks bijzonders te melden. Tijdens de nacht is de DS blijkbaar in standby modus gegaan (pulserend groen Status ledje?) (dit heb ik niet ingesteld staan!) maar kwam daar niet meer uit. Ook weer de stroom eraf gehaald en nu komt die nogmaals niet voor in mijn netwerk... Alle ledjes zijn groen, overigens. Ik snap er niks van!

Gisteren draaiden er geen bijzondere taken op de NAS (wellicht een backupje), dus ik snap niet wat de aanleiding kan zijn geweest.

Ik neig er naar om DSM gewoon opnieuw te installeren. Is dit raadzaam? En zo ja, hoe moet ik dat doen?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
Goner schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 09:21:
[...]

Heb je dat intussen weer uitgezet ?? Dus helemaal geen HTTPS, niet onder Web Services en niet onder DSM Settings ... heb daar ook wel 's ellende mee gehad.
Heb je toevallig Photo Station draaien en kun je daar wel bij ?
Auto-block list geschoond ?

EDIT: ah, net te laat ... ik heb ook een Fritzbox, geen problemen mee (vooral UPnP uitzetten voor automagisch aanmaken rules, lekker zelf met het handje doen !)
Probleem was dus dat ik er helemaal niet meer in kwam, kon daar dus ook niets meer uitvinken. Zelfs handmatig in de config files de boel uitzetten werkte niet (blijkbaar wat gemist).
Herinstal van het DSM loste de problemen wel weer op dus. Draai geen PhotStation en de blocklist niet geschoond op dat moment.

@Goner Goeie tip voor dat UPnP uitzetten! Vraag blijft dan wel, hoe lijd ik het verkeer straks van buiten het netwerk naar https, gewoon de HTTP poorten (5000 en... ehmm die ander) naar de HTTPS poorten pointen (5001 en die ander) dmv rules?
En voor FTP het zelfde verhaal dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Jeronimo78 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 10:33:
@Goner Goeie tip voor dat UPnP uitzetten!
Ik heb die automatische UPnP even aangehad, maar ik zag allerlei rules opduiken (niet alleen van de DS) die ik eigenlijk helemaal nooit nodig had !?
Vraag blijft dan wel, hoe lijd ik het verkeer straks van buiten het netwerk naar https, gewoon de HTTP poorten (5000 en... ehmm die ander) naar de HTTPS poorten pointen (5001 en die ander) dmv rules?
En voor FTP het zelfde verhaal dan?
Yep, gewoon forwarden op de Fritzbox (ik heb een 7170). Voor de veiligheid gebruik ik aan de buitenkant niet 21, 22 en 80 maar 5021, 5022 en 5080 en die geforward naar de standaard poorten op de Syno. 5000/5001 (DSM) en 5005/5006 (WebDAV) heb ik zo gelaten, die wordt toch niet gescand blijkbaar.
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 10:32:
totdat ik gisteren opeens een mailmelding kreeg van een "stroom onderbreking" waarna de DS opnieuw had opgestart.
Dat kom ik de laatste tijd toch wel erg vaak tegen op de diverse fora ... :(
System booted up from an improper shutdown.

[ Voor 17% gewijzigd door Goner op 01-06-2012 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
Goner schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 10:46:
[...]

Ik heb die automatische UPnP even aangehad, maar ik zag allerlei rules opduiken (niet alleen van de DS) die ik eigenlijk helemaal nooit nodig had !?
[...]
Yep, gewoon forwarden op de Fritzbox (ik heb een 7170). Voor de veiligheid gebruik ik aan de buitenkant niet 21, 22 en 80 maar 5021, 5022 en 5080 en die geforward naar de standaard poorten op de Syno. 5000/5001 (DSM) en 5005/5006 (WebDAV) heb ik zo gelaten, die wordt toch niet gescand blijkbaar.
Wederom bedankt voor de tip!
[...]

Dat kom ik de laatste tijd toch wel erg vaak tegen op de diverse fora ... :(
System booted up from an improper shutdown.
Die zie ik ook vaak staan in mijn NAS, vlgns mij ook elke dag op nagenoeg dezelfde tijd. Is er een plek waar deze log duidelijker is uit te lezen dan het standaard overzicht op het bureaublad in de DSM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Hallo, ik heb een korte vraag.

Ik sta namelijk op het punt om de Synology Disk Station DS712+ aan te schaffen voor een midden klein bedrijf. Hierbij heb ik alleen niet veel kennis over nas stations. Kun je deze Synology ook gebruiken als je vanuit een externe omgeving werkt? (Dus vanuit thuis via een bepaalde internet website ofzoiets?)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
Vinand schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 12:33:
Hallo, ik heb een korte vraag.

Ik sta namelijk op het punt om de Synology Disk Station DS712+ aan te schaffen voor een midden klein bedrijf. Hierbij heb ik alleen niet veel kennis over nas stations. Kun je deze Synology ook gebruiken als je vanuit een externe omgeving werkt? (Dus vanuit thuis via een bepaalde internet website ofzoiets?)
CHECK!
Kan op meerdere manieren, bijv CloudStation via internet, Inloggen op de DSM en dan naar filemanager etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Jeronimo78 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 12:09:
Die zie ik ook vaak staan in mijn NAS, vlgns mij ook elke dag op nagenoeg dezelfde tijd.
Oh, dat klinkt verontrustend ... je zou eens moeten kijken wat-ie allemaal aan het doen is rond die tijd. De enige verklaring die ik tot nu toe gehoord heb is dat de voeding het opgeeft onder stress ... ?
Is er een plek waar deze log duidelijker is uit te lezen dan het standaard overzicht op het bureaublad in de DSM?
Je bedoelt de logs onder Systeem Info ?
Ik gebruik Syslog Server (syslogd), daar kun je tenminste in zoeken en evt. opslaan als text/html ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
Goner schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 13:38:
[...]

Oh, dat klinkt verontrustend ... je zou eens moeten kijken wat-ie allemaal aan het doen is rond die tijd. De enige verklaring die ik tot nu toe gehoord heb is dat de voeding het opgeeft onder stress ... ?

[...]

Je bedoelt de logs onder Systeem Info ?
Ik gebruik Syslog Server (syslogd), daar kun je tenminste in zoeken en evt. opslaan als text/html ...
Ik zal hier dit weekend eens induiken.
Dat Syslog Server, kun je uitleggen hoe je dat insteld? (heb op dit moment mijn DS niet bij de hand, ben het wel tegengekomen, maar wat ik me herinner is dat ie dan ip adressen etc van evt andere locatie vraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Je kunt de syslog naar een Syslog server op je netwerk sturen (ik heb er een tijd eentje op m'n PC gehad voor de syslog van m'n router), maar er is een package om op de DS zelf te installeren.
Dus package installeren en in Control Panel de syslog client aanzetten en als server de DS kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
Speedfightserv schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 09:05:
[...]

in de kpn router heb je onder "Data > NAT > Port Mapping " de instellingen toegepast?
Op een iets andere manier, zoals die in Portforward.com beschreven stond

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
Jaspur schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 15:13:
[...]
Op een iets andere manier, zoals die in Portforward.com beschreven stond
hmm, welk type router heb je? staat als het goed is als je ingelogd ben linksonderin bij status

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: ik heb sinds een paar dagen een synology 412+ met 2 x 3TB hd's. De eerste avond is deze netjes "uitgevallen" (alleen het blauwe lampje brandde nog) en ik kon hem 's morgens opstarten via een computer. Echter sindsdien valt hij niet meer uit na niet-gebruik. De twee lampjes van harde schijf + lampje status blijven branden. Ook na uren niet te gebruiken. Bij DSM (power / hdd slaapstand) staat de tijd nochtans op 10min en het vinkje "schakel de HDD-sluimerstand..." staat aan.
Iemand een idee? Ik ben nog nieuw in de NAS wereld dus hopelijk kan iemand mij eenvoudig een oplossing aanreiken. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Nog een vraagje ;) :

Ook ik ben nieuw in de NAS-wereld en helemaal enthousiast sinds ik een half jaar nu een DS110J bezit. Het was een experiment, vandaar dat er eerst een 250GB 7200rpm schijf in gedaan is 8)

Mijn vraag aan jullie is: welke schijf zouden jullie nu kiezen als upgradeschijf, een 2GB of 3GB schijf, 5400, 5900 of 7200rpm?

Tezijnertijd ga ik upgraden naar een 212+ (of tegen die tijd 213+) en mede met het oog daarop wil ik nu graag 1 schijf aanschaffen die ik dan met die nieuwe NAS volledig kan benutten hiermee qua doorvoersnelheid. Bijkomend voordeel is dat de HD-prijzen eind 2012 hopelijk nog weer wat verder zijn gezakt en dan haal ik eenzelfde tweede schijf om ze beide in RAID1 te zetten, tegelijkertijd met de 213+. Regeren is vooruitzien :P

Antwoord mag in 1 zin trouwens hoor. Een linkje naar de pricewatch is prima 8) Bedankt daarvoor :)

Edit: wat ik ermee doe is het volgende:

-NZB's downloaden
-Backup's op maken van lokale pc's
-Mediaserver voor de mediaspeler bij de tv
-Surveillance-station gebruik ik als bewakingssoftware icm met een webcam. Deze logt beelden bij beweging etc.

Dat is wel het belangrijkste geloof ik. Hij staat in een kamer waar niemand slaapt. Hele huis is bedraad met cat. 5e 8)

[ Voor 32% gewijzigd door objectief2 op 01-06-2012 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat doe je met je NAS en waar staat 'ie? :P

Ik heb zelf bewust 5400 toeren-schijven gekocht omdat de snelheid voor mij niet echt een issue is en ik liever een wat stiller eindresultaat heb. Grootte hangt verder af van je eigen eisen, dus daar kunnen wij sowieso weinig over zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 11:37

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

objectief2 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 17:15:
Nog een vraagje ;) :

Ook ik ben nieuw in de NAS-wereld en helemaal enthousiast sinds ik een half jaar nu een DS110J bezit. Het was een experiment, vandaar dat er eerst een 250GB 7200rpm schijf in gedaan is 8)

Mijn vraag aan jullie is: welke schijf zouden jullie nu kiezen als upgradeschijf, een 2GB of 3GB schijf, 5400, 5900 of 7200rpm?

Tezijnertijd ga ik upgraden naar een 212+ (of tegen die tijd 213+) en mede met het oog daarop wil ik nu graag 1 schijf aanschaffen die ik dan met die nieuwe NAS volledig kan benutten hiermee qua doorvoersnelheid. Bijkomend voordeel is dat de HD-prijzen eind 2012 hopelijk nog weer wat verder zijn gezakt en dan haal ik eenzelfde tweede schijf om ze beide in RAID1 te zetten, tegelijkertijd met de 213+. Regeren is vooruitzien :P

Antwoord mag in 1 zin trouwens hoor. Een linkje naar de pricewatch is prima 8) Bedankt daarvoor :)

Edit: wat ik ermee doe is het volgende:

-NZB's downloaden
-Backup's op maken van lokale pc's
-Mediaserver voor de mediaspeler bij de tv
-Surveillance-station gebruik ik als bewakingssoftware icm met een webcam. Deze logt beelden bij beweging etc.

Dat is wel het belangrijkste geloof ik.
je weet dat je de hhelft van je opslag kwijt bent in raid 1?
Pagina: 1 ... 43 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.